![]() | Protestele pentru salvarea Roșiei Montana continuă la Cluj și București. La sediul TVR, Jandarmeria a intervenit în forță. La Cluj, activiștii au fost protejați de suporterii lui ”U” (FOTO&VIDEO)vezi toate articolele de Mihai Goţiu09 Nov 2011 la 12:10 81 comentarii 2266 vizualizari. |
Marți, 8 noiembrie 2011, ora 18.00, sediul TVR Cluj: Un grup de 30-40 de membri ai Campaniei ”Salvați Roșia Montană!” s-au întâlnit în fața sediului TVR Cluj și Radio Cluj, de pe strada Donath. Cu gura acoperită și cu diferite mesaje adresate conducerii Societății Române de Televiziune, prin care i se solicita să lase reproterii instituției să-și facă onest munca. Toată întâlnirea a durat 15-20 de minute. În liniște, fără scandări, cu calm. Ardelenește cum ar veni. Au apărut și reprezentanții Poliției și Jandarmeriei, care s-au limitat însă să-i legitimeze pe câțiva dintre cei prezenți. Singurul moment mai ”tensionat” a intervenit când Miki Braniște, organizatorul Temps D Images, a fost legitimată. Pentru că Miki nu venise la întâlnire, ci tocmai ieșise dintr-o emisiune de la TVR Cluj în care fusese invitată. Situația s-a lămurit însă repede. Reprezentanții autorităților păreau mai degrabă că se justifică, pentru că ”trebuie să prezinte un raport” despre ceea ce se întâmplă. O intervenție în limitele normalului. Jandarmii și polițiștii s-au convins că nu există nicio stare de ”pericol” și, la final, și-au dat mâna și s-au salutat cu protestatarii.
Marți, 8 noiembrie 2011, ora 19.00, sediul TVR (București): Situație total diferită. Nici măcar n-au apucat oamenii să se salute, că jandarmii au trecut la rețineri (ridicarea activiștilor cu duba). Priviți filmările de mai jos cu atenție. O să aveți supriza să vedeți cum DUPĂ ce îi ridică pe primii protestatari, unul dintre jandarmi anunță la megafon: ”Activitatea d-voastră din acest moment (s.a.) este ilegală!”. Păi dacă din acel moment (după avertizare, procedură absolut obligatorie) activitatea devenea ilegală, pentru ce au fost ridicați primii oameni?
Marți, 8 noiembrie 2011, ora 19.00, Sala Sporturilor ”Horia Demian”, Cluj, meci internațional de baschet masculin. Stewarzii îi controlează ”la sânge” pe spectatori, inclusiv pentru mesajele inscripționate pe tricouri (!). Cu toate acestea, o parte din membrii Campaniei ”Salvați Roșia Montană!” și ai galeriei Universității Cluj au reușit să intre la meci cu tricouri și banere împotriva proiectului RMGC. U” Mobitelco RMGC nu este echipa mea și “Spirit universitar vândut!”, au fost două dintre mesajele afișate (protestul vizează asocierea campioanei naționale la baschet masculin, ”U” Mobitelco, cu RMGC, asociere anunțată luni). “Am observat două tricouri cu Rosia. Ce facem?”, a fost întrebarea adresată în stație de un steward și surprinsă de un reporter de la Clon.ro. A urmat intervenția stewarzilor ajutați de jandarmi, pentru a-i evacua pe protestatari. Galeria lui ”U” a făcut însă zid între aceștia și forțele de ordine, care au bătut în retragere. ”Afară, afară cu cianura din țară!” s-a putut auzi astfel pe tot parcursul partidei.
Considerații de final. La multiplele legitimări din ultimele două zile (luni am bătut ”recordul”, am fost legitimat de trei ori în câteva ore), i-am întrebat pe polițiști și jandarmi, care este problema. Mereu au invocat Legea 60/1991, referitoare la adunările publice și autorizarea acestora. Le-am cerut să-mi indice articolul din lege pe baza căruia fac distincția între o întâlnire publică și o adunare publică și, mai ales, articolul în care se prevede necesitatea ”autorizării” adunărilor publice. Pentru că un astfel de articol NU există – declararea adunărilor publice, atunci când e vorba de adunări publice, nu este ”autorizare”. Libertatea de exprimare nu are nevoie de ”autorizare” sau ”avizare”. ”Autorizarea adunărilor publice” este, pur și simplu, un mit, fără nicio acoperire legală (cel puțin până în momentul de față). Singurul lucru care, eventual, ar justifica intervenția autorităților în astfel de cazuri ar fi tulburarea liniștii și ordinii publice. Întâlnirea unor grupuri (de 10 ori o sută sau două sute de persoane) cu baloane ori foi A4 nu este o ”tulburare a liniștii și ordinii publice”. E, pur și simplu, o exercitare a libertății de exprimare, garantată de Constituție și prevăzută expres, în primul articol al Legii 60/1991: ”Libertarea cetatenilor de a-si exprima opiniile politice, sociale sau de alta natura, de a organiza mitinguri, demonstratii, manifestatii, procesiuni si orice alte intruniri si de a participa la acestea este garantata prin lege.” Orice interpretare a legii se poate face doar în condițiile îndeplinirii scopului acesteia – garantarea libertății de exprimare. Modul în care au intervenit jandarmii în București reprezintă, astfel, un abuz. O încercare de intimidare, pentru care cei responsabili trebuie să răspundă conform legii. Asta dacă respectarea legii mai are vreo importanță în România.
UPDATE: Pentru cei care sunt din Cluj. În această seară (miercuri, 9 noiembrie), de la ora 20.00, în Piața Unirii, lumea va juca ”Țară. țară, vrem ostași!” pentru Roșia Montană. Pentru reprezentanții autorităților (care sunt așteptați să se alăture jucătorilor):, art. 3, din Legea nr. 60/1991: ”Nu trebuie declarate, in prealabil, adunarile publice al caror scop il constituie manifestarile cultural-artistice, sportive, religioase, comemorative, cele ocazionate de vizite oficiale ori care se desfasoara in incinta sediilor ori imobilelor persoanelor juridice de …interes public sau privat” (amănunte aici)
Etichete: "U" Mobitelco, aur, baschet, Bucuresti, cluj, galerie u, Mihai Goţiu, Roşia Montana, TVR, tvr cluj


Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Când Monica Macovei atrăgea atenția asupra faptului că PSD-ul, revenit la putere, chiar și sub [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
| 1Grajdan e deja demis, fa un update si asa rade lumea de voi "deontologilor"... | ||
| 2"la fel de otrăvitoare ca cea PDL-istă"Mda.. Adevarul ca este greu pentru un jurnalist USL-as sa uite apucaturile urite asa - peste noapte...Oricit v-ati screme, nu puteti afirmati despre Boc ca... | ||
| 3Laura, sa nu spui ca ai inceput sa-ti pui intrebari?! Dupa dl.Teodorescu ar fi prea mult! Ce mare scofala un viol la o gagica chioara! Fii mai optimista! La cate o sa-ti vada ochii, daca-ti pui intrebari... | ||
| 4@victor L:Aveti dreptate ... Au sarit toti ..bugetarii lui basescu ca arsi incepand de la macovei la blaga si ceilalti ciumpalaci trimisi pe sticla ,ignorand tot ce-au injurat pana ieri si pozand in... | ||
| 5domnu teodorescu,ramine cum am stabilit.... | ||
| 6@nae: Don Nae, frate, ce-ai cu mine? Porcaieste-l pe don Teodorescu ca el aduce acuzatii nefondate la adresa lu' don Ponta! Eu doar glumesc! Sa traiesti bine, Nae!... | ||
| Mihai Goţiu 10999 citiri |
| Cristian Teodorescu 10101 citiri |
| Costi Rogozanu 8997 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4174 citiri |
| Alin Fumurescu 3969 citiri |
| Constantin Creţan 3396 citiri |
| Dorin Tudoran 2901 citiri |
| Elena Vijulie 2675 citiri |
| Dan Duca 2481 citiri |
| Ciprian Şiulea 2322 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Laura Cernahoschi 2 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Mihai Goţiu 61391 citiri |
| Cristian Teodorescu 40441 citiri |
| Costi Rogozanu 38189 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18222 citiri |
| Alin Fumurescu 17875 citiri |
| Viorel Dobran 12329 citiri |
| Dan Duca 11281 citiri |
| Constantin Creţan 11155 citiri |
| Elena Vijulie 9300 citiri |
| Dorin Tudoran 8728 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Un domn care se plimba pasnic prin fata TVR, aseara, insotit de cainele lup (un catelandru de vreo 2-3 luni) a fost saltat de jandarmi… cu tot cu caine, evident.
La sectia de Politie, din cauza agitatiei si a atitudinii agresive ale militie… aa.. asta… jandarmilor, cainele a devenit si el agitat. Un jandarm a replicat posesorului cainelui, de fata cu toti ceilalti jandarmi, politisti si “retinuti” urmatoarele “Daca cainele nu se potoleste, il impusc in cap”.
Cam asa inteleg autoritatile sa vegheze la respectarea drepturilor si libertatilor cetatenilor pe care ii reprezinta si care platesc taxe si pt. asta.
2011-11-09 12:26:53 | Raporteaza
reportaj de la TVR Bucuresti – please share!
youtube.com/wat../
2011-11-09 12:32:39 | Raporteaza
CE tara… sa nu poti purta un tricou!!!!! Ceausescu s-ar bucura!
2011-11-09 12:37:47 | Raporteaza
Eu as zice altfel, legat de Ceausescu.
De ce dracu l-am mai omorat?
De ce mama naibii au mai fost mutilati si au murit oameni in 1989, 1990?
2011-11-09 12:43:51 | Raporteaza
SeCURISTII, asta este militie, nu este posibil asa ceva, chiar nu se sesizeaza nimeni in legatura cu situatiile astea? Este limpede ca traim inca in comunism, o forma mult mai rea, Romania nu a fost nici o clipa o tara democratica! Numai abuzuri, minciuni si coruptie!
2011-11-09 12:44:45 | Raporteaza
vezi ca tu nu ai reusit sa treci de primul articol al legii pe care o citezi. pentru ca in urmatoarele descoperi ca trebuie sa anunti adunarea publica. Deci putea fi facut si pe cale legala. de ce nu a fost facut astfel?
2011-11-09 12:49:27 | Raporteaza
@M Gotiu
1. Care este probabilitatea ca hippiotii ca tine si cei din poze, care activati pt “salvarea rosiei montane” sa fiti manipulati?
2. Care este probabilitatea sa fiti manipulati de G Soros?
3. Daca ti-ar zice cineva peste 50 ani ca te-ai impotrivit unui proiect care nu ar fi stricat de fapt mediul? Daca ti-ar zice ca din cauza celor ca tine n copii din zona nu au avut parte un viitor, facand parte din familii sarace?
2011-11-09 12:49:40 | Raporteaza
eu consider ca televiziunea publica isi face onest munca. ii deranjeza ca e o televiziune obiectiva si prezinta stirile fara sa faca diferente sau ar trebui sa se ia dupa acesti protestatari si sa faca selectie de stiri, daca nu le place de nu stiu cine? s-ar incalca principiile jurnalismului! asta vor activistii: o televiziune monopolizata de ei, care sa difuzeze ce vor muschii lor!
2011-11-09 12:50:26 | Raporteaza
iar legat de suporteri. ti se pare ca baschetul romanesc se scalda in bani? ai auzit ce buget aveau cei de la Elan? pe bune acum, sportul e o chestie care nu mai e sustinuta la noi in tara din punct de vedere financiar (in afara de fotbal) iar companiile private fac in primul rand ECHIPEI un bine si automat si suporterilor, lor isi fac bine indirect.
2011-11-09 12:51:43 | Raporteaza
Alooooooooooo… postaci RMCG… ati murit? Poate si asta are o justificare… la fel cum si pe wallst. aveau o justificare… Am invatat ceva de la Americani… daca nu merge cu frumosul… intram in forta… ultima speta de oameni… Cei de la putere nu ar trebui sa uite… “Nu oamenii ar trebui sa se teama de guverne… guvernele ar trebui sa se teama de oameni!”
2011-11-09 12:54:18 | Raporteaza
ohhh… imi cer scuze fata de postaci RMGC… nu am vazut ultimele posturi… sunteti la post…
2011-11-09 12:55:58 | Raporteaza
Sincer e de prost gust. Faci un protest fara sa anunti oficial dar pe toate celelalte cai in speranta ca o sa vina jandarmii sau politia sau stiu eu cine sa dea ameni CA ASTA E TREABA LOR IN ASEMENEA SITUATII pentru ca nu ai anuntat protestul ca apoi sa poti zice ca esti un martit. Si gotiu e martirul sef. Ma lasi?
2011-11-09 12:56:34 | Raporteaza
Foarte bine a procedat jandarmeria, la Bucuresti. Acesti asa-zisi activisti considera ca isi permit orice, daca fac parte dintr-un ONG. Dar ma intreb, firesc zic eu, de ce nu protesteaza la Rosia Montana, unde e “adevaratul” lor interes? Sau, de fapt, ei protesteaza numai unde sunt siguri ca vine presa, speran ca vor deveni celebri peste noapte?eu inclin spre a doua varianta.
2011-11-09 13:00:35 | Raporteaza
aveti exact ce ati votat.Fiti multumiti ca ati scapat tara de comunisti,rusi, mineri, si ati salvat sarea si posta tarii. Ati luat teapa asta de trei ori.Ati scapat tara de toti astia si ati dat de ….. dracul chior.Culegeti exact ce ati semanat.Nimic alceva.
2011-11-09 13:00:52 | Raporteaza
@Lica: exact, dar cu tot martisimul lor ieftin tot nu aduna mai mult de 30 de oameni.
2011-11-09 13:01:58 | Raporteaza
pt. Mihai Gotiu si alti jurnalisti in contradictoriu cu cine le plateste leafa:
de ce alegi sa lucrezi pt. cineva care promoveaza rmgc-ul si proiectul lui gold corp.? cand deschid pagina web a realitatea.net, primul articol e pro-rmgc…wtf??? daca esti sustinator adevarat (ceea ce si cred) al Rosiei Montana si nu vrei dezastru ecologic + etc. etc…..de ce scrii pe voxpublica? din punctul meu de vedere, ar trebui sa iti dai demisia de la Realitatea si sa formezi ceva puternic cu toti jurnalistii care doresc intr-adevar sa salveze Rosia Montana..altfel, e un bull-shit! cu drag, un clujean de-al tau
2011-11-09 13:03:51 | Raporteaza
Mi se pare perfect normal , faptul ca au fost pasaportati din fata televiziunii, avand in vedere ca nimeni nu avea de unde sa stie, daca protestul va fi unul pasnic pana la sfarsit. Este clar ca daca stai in fata unei institutii, vrei sa si intri in ea!! Exact asta au vrut jandarmii sa impiedice!!
2011-11-09 13:08:32 | Raporteaza
@ Maryano: ” Foarte bine a procedat jandarmeria, la Bucuresti.” nu cunosti absolut deloc Drepturile Fundamentale al Omului, cu siguranta nici nu te intereseaza dar de aviditate pt. gold nu duci lipsa. nu ai vrea macar si cateva sute de hectare de padure defrisate si niste caini impuscati in cap? cam asta doreste majoritatea romanilor din Romania – bani/bani/bani, sange de caine si cai; si daca se poate intoarcerea la Evul Mediu…aa, si un pic de cenzura comunista daca se poate.
2011-11-09 13:12:35 | Raporteaza
gotiule, in toata povestea asta, in care nu ma bag ca prea e incurcata, iti recunosc un merit. ai reusit sa mobilizezi o cantitate semnificativa de oameni. mi-ar veni sa zic “hipsteri” care folosesc cuvinte gen flashmob, daca am scris corect, dar in principiu e ok. adica e o premiera in romania, nu la timisoara, nu la bucale, nu la iasi ci la cluj sunt proteste de-astea occidentale. si iar mi-ar veni sa zic, cu tineri care stau pe banii parintilor, directori de multinationale si tot cliseul: haine de firma, iphone, cafeau de la strbucks si paolo coelho in rucsacul eastpack. dar tot e mai bine ca si ala cu rezonanta universala din bucuresti, cu universul care comploteaza (sic!) in beneficiul sau.
2011-11-09 13:17:26 | Raporteaza
Aberatii peste aberatii.
N-a vrut nimeni sa intre in TVR. Culmea este ca, dupa ce au fost luati la sectie cei 5, nu au mai luat pe nimeni, cu toate ca noi am plecat dupa 40 de minute dupa ce au fost luate la sectie cele 5 persoane.
Au actionat asa pt. a face o demonstratie de forta, pt. a ne intimida. De ce nu ne-au ridicat pe toti? Eu cred ca de jena… pt. ca jandarmii stiau ca ei comit un abuz.
Amenzile pe care le-au dat vor fi anulate in instanta. Eu, ca cetatean, am dreptul sa ma plimb si sa stau unde am eu chef, atata timp cat nu comit o infractiune.
Este aberant sa duci la sectie niste oameni care nu au comis o infractiune. Atunci cand calci linia continua in trafic, te ia la sectie? Nu te ia. Iar asta asta e o contraventie, si este una care poate pune in pericol viata si integritatea corporala a celorlalti participanti la trafic.
Legea nu imi interzice sa ma plimb. Ori noi, prin faptulc a ne plimba in fata TVR, nu comiteam niciun act ilegal. Voi… fanilor RMGC, nu iesiti la plimbare seara, nicodata, in grupuri mai mari de 3 persoane?
2011-11-09 13:17:30 | Raporteaza
@viktor: pe bune ma scutesti cu astea? ati facut protest, ati adunat oameni, pancarte, de toate. insa ati omis o mica etapa importanta. Ati mai facut proteste legale fara nicio problema, de ce nu ati facut si acum? aaa, ca dupa aia sa poti spune “uite ce mi-au facut, m-au legitimat. huooo”.
2011-11-09 13:25:44 | Raporteaza
Suporterii lui U Mobitelco nu pot fi numiti suporteri. In Romania, in afara de fotbal, toate celelalte sporturi au bugete limitate si daca te-ai impotrivi fiecarui sponsor, pe cine stie ce motive, suporterii nu ar mai avea pe cine sa sustina,pt ca echipa, pur si simplu, nu ar mai exista. Bravo,rmgc! sunteti o companie care sprijina si domeniile care nu au legatura directa cu activitatea voastra,dar care au nevoie de ajutor. Poate si companiile romanesti invata de la voi.
2011-11-09 13:34:06 | Raporteaza
[...] Mărturie a abuzurilor din faţa TVR la acţiunea contra cenzurii din presă pe subiectul Roşia Montană: Un domn care se plimba paşnic prin faţa TVR, aseară, însoţit de câinele lup (un căţelandru de vreo 2-3 luni) a fost saltat de jandarmi… cu tot cu câine, evident. La secţia de Poliţie, din cauza agitaţiei şi a atitudinii agresive ale militie… aa.. asta… jandarmilor, câinele a devenit şi el agitat. Un jandarm a replicat posesorului câinelui, de faţă cu toţi ceilalţi jandarmi, politişti şi “reţinuţi” următoarele: “Dacă câinele nu se potoleşte, îl împuşc în cap”. [...]
2011-11-09 13:44:51 | Raporteaza
pai suporterii ar trebui sa nu mai calce la meciuri.
Daca parerea lor nu conteaza, ci doar banii, atunci sa joace U pt bani si sponsori si atat.
2011-11-09 13:54:04 | Raporteaza
ce gunoieeeeeeee, platite din banii nostri !!!!!!!!!!!!!
2011-11-09 13:58:37 | Raporteaza
@Norbi: esti penibil..mai bine taci
2011-11-09 14:14:13 | Raporteaza
@Norbi #21
).
N-a fost protest, ci flashmob.
Nu s-a scandat, nu s-a revendicat nimic.
Daca mai citesti o data macar sfarsitul articolului vei vedea ca Libertarea cetatenilor de a-si exprima opiniile politice, sociale sau de alta natura, de a organiza mitinguri, demonstratii, manifestatii, procesiuni si orice alte intruniri si de a participa la acestea este garantata prin lege. Asta inseamna ca nu imi trebuie autorizatie ca sa ma plimb pe unde am eu chef.
Dar tie, iubitor de cianura si dinamita, iti lipseste cumva regimul comunist? Daca da, poti emigra in Coreea de Nord. Atata doar ca… nu te mai poti intoarce
2011-11-09 14:17:18 | Raporteaza
@mada: Nu ti se pare ca ai o judecata cel putin superficiala ?
La ce suporteri te referi ? Sa zicem ca la acel meci toti cei prezenti in sala erau suporterii U Mobitelco Cluj. La randul lor, suporterii U Mobitelco Cluj sunt impartiti in 1. suporteri RMGC si 2. suporteri “Salvati Rosia Montana” (din pozele prezentate de Mihai, cam putini la numar). Revin, tu la ce suporteri te referi ? P’aia de la punctul 1. nu-i poti convinge sa nu mai vina la meciuri, iar lipsa celor de la punctul 2. nu ar schimba cu mult densitatea de spectatori in sala. Poate chiar deloc, pe principiul ca in locul lor pot veni alti doritori care nu au avut loc la acest meci tocmai din cauza celor de la punctul 2.
2011-11-09 14:23:49 | Raporteaza
@viktor: da, e garantata prin lege. lege care cere sa fie anuntata adunarea publica. flashmob, protest, meeting, rally, tot e adunare publica organizata. dar, daca se anunta oficial, nu doar pe FB, nu mai puteai sa te martirizezi. ca atunci nu venea nimeni sa va opreasca.
2011-11-09 14:30:51 | Raporteaza
E o prostie ce ziceti aici majoritatea. Pot sa ma plimb cu ce pancarta vreau de gat… E libertatea mea de exprimare… si e valabila intr-o oricare societate democratica(nu cred ca e cazul la noi) Jandarmeria nu a facut deloc bine ce a facut – nimeni nu a comis nimik rau acolo… e o tampenie ce spune Norbi… Trebuiau sa astepte sa se intample ceva si atunci sa actioneze… dar nu poti sa ridici lumea de pe strada pentru ca 1. s-au adunat mai multi in acelasi loc 2. Ca aveau pancarte legate de gat. O sa va rog sa imi trimiteti si mie numarul persoanei care va plateste… pentru ca da bani de pomana… voi nici macar campaniei pro rmgc nu faceti bine mah… si daca nu va plateste nimeni… atunci sunteti prosti pe gratis… Pacat ca au murit oameni pentru democratie… suntem o natie de oi…
2011-11-09 14:32:53 | Raporteaza
@Marean: aia “putini” de care spui tu, sunt cei din brigazi. Brigazile fac atmosfera in sala. Fara cantitatea aia “neglijabila” o sa fie doar aplaudacii… Crede-ma, se va simti diferenta;)
2011-11-09 14:33:51 | Raporteaza
uite video si aici:)
2011-11-09 14:34:02 | Raporteaza
@flo: eu sunt penibil? hai ca fac si eu o analogie ca am vazut ca numa de astea intelegeti. vezi un stalp, te dai cu fata de stalp, iti curge sange din nas si incepi sa dai vina pe stalp in loc sa mergi pe langa stalp. vezi ca face cineva asta pe strada, ce parere ai? nu e penibil?
2011-11-09 14:34:21 | Raporteaza
Nu inteleg ce mai vor acesti protestatari, dar se iau de cine nu trebuie. TVR da dovada de obiectivitate in toate stirile prezentate si avand in vedere ca subiectul Rosia Montana este de interes national,e normal sa difuzeze noutatile legate de acesta. Dar eu am prins, de fiecare data, declaratiile ong-istilor, ale oricui si-a dat cu parerea despre subiect si chiar al lui Mihnea Blidaru (ieri, vorbind de acest protest). Deci, care e ratiunea din spatele acestui protest?
2011-11-09 14:59:24 | Raporteaza
[...] Email ShareMărturie a abuzurilor de la acţiunea contra cenzurii din presă pe subiectul Roşia Montană: Un domn [...]
2011-11-09 15:11:58 | Raporteaza
Vad ca pseudo-activistii astia nu se potolesc. Oare chiar pot face orice in tara asta? adica sa pretinda ca ajuta niste oameni amarati, cand ei isi doresc doar sa devina celebri? puneti-va mintea la contributie si veniti cu solutii concrete pentru Rosia Montana, iar daca nu va duce mintea, stati in banca voasta si lasati proiectul, singura sansa pt o viata mai buna pt rosieni, sa-si urmeze cursul.
2011-11-09 15:16:02 | Raporteaza
Informeaza-te, nu mai inghiti batjocura, impreuna o sa schimbam totul.
2011-11-09 15:20:30 | Raporteaza
youtube.com/wat../
2011-11-09 15:21:02 | Raporteaza
io am o solutie pt. protestatri. sa adopte fiecare cate un locuitor RM, la distanta =))
2011-11-09 15:22:19 | Raporteaza
@Johnny: şi eu, şi eu îmi doresc [doar] să devin celebru! încă din burta mamei asta visam. Şi am simţit aşa, că doar RMGC-ul, cu grija lui deosebită pentru om, pentru România, pentru noi toţi, mă poate ajuta pe drumul meu spre faimă. Mulţumesc, Dragoş Tănase! Mulţumesc, Bogdan Naumovici şi Sanda Lungu! Ăăăăă, uitam: blogul meu e cornelvilcu.blo../, şi în ultimele luni de zile s-a trezit (el, blogul, eu sunt prin definiţie somnolent) că numai de Roşia se poate ocupa.
Confirmaţi asta, postăcei iubiţi! Cu fiecare rânduleţ pe care îl scrieţi, faceţi mişcarea noastră mai bine cunoscută, mai credibilă, mai puternică.
2011-11-09 15:33:22 | Raporteaza
@cornel vilcu: si? cum a fost aseara? asa-i ca nici leucoplastu’ nu mai e ce-a fost? la calitate ma refer.
2011-11-09 15:45:47 | Raporteaza
@MILF: ai dreptate, nu se mai găseşte din ăla rozaliu, comunist. Ar fi fost mai ‘de stânga’, cum şi aşa am fost ultra-acuzaţi că suntem. Se găseşte doar din ăla alb, culoarea inocenţei şi a manifestaţiilor paşnice. Zen.
2011-11-09 15:48:21 | Raporteaza
@cornel.vilcu: trebuia sa va luati plasturi d-aia cu hello kitty.
inteleg ca ati flesmobuit impotriva a ceva. da pentru? ce faceti? le dati alora de mancare? le faceti hoteluri? ii angajati la voi in firme? populati voi RM? ca, asa, s-o arzi zen si infantil, nu-ti trebuie un scop precis.
2011-11-09 15:57:23 | Raporteaza
@Norbi: Omule astia vin incarca aurul si argintul si ce mai gasesc pe acolo poate ceva uraniu si pleaca si noi raminem cu lacurile de otrava si oamenii din zona cu buza umflata (vezi Nokia) Clujul si imprejurimile beau apa de acolo.Numai unul direct interesat sau timpit poate sustine porcaria asta.
2011-11-09 16:42:46 | Raporteaza
@clau: dar nu bea nimeni din iazul de decantare. e izolat acolo. care sincer e cam exagerat sa ii spui “lacuri de otrava” avand in vedere ca va fi la jumatate din maximul permis de UE concentratia de cianuri. Care oricum scade destul de repede, ca se degradeaza cianurile. Nu stiu cum crezi tu ca vin incarca aurul si argintul si pleaca. Unde sa plece? E companie inregistrata in Romania, e parteneriat public-privat. Investitorul primeste doar dividende, nu ii trimite un camion cu aur. Iar legat de ultima afirmatie, mi se pare ca trebuie doar sa te informezi in mod corect, din mai multe surse, nu sa fii direct interesat sau tampit.
2011-11-09 16:56:01 | Raporteaza
Sorin Apostu trebuie aparat cu orice pret de ofensiva mirsava a acestor procurori comunisti fara rusine!
2011-11-09 17:06:11 | Raporteaza
Subscriu la indemnul lui victor Cj. Sorin Apostu e baiat bun, de la noi de la Focsani. Rugam toti Lîii sa ne sustina.
2011-11-09 17:08:29 | Raporteaza
[...] Voxpublica [...]
2011-11-09 17:14:06 | Raporteaza
Tot incerc sa inteleg “miscarea ecologista” si tot nu reusesc. Pur si simplu, nu va inteleg. Am vazut la TV, un dezastru ecologic in Harghita si Covasna, se taie padurea de ani de zile, si nimeni, nici o organizatie ecologista, nu comenteaza … nimeni nu protesteaza … absolut nimeni. Apropo, unul dintre marile succese ecologiste, e faptul ca au oprit taierea masiva a copacilor din Amazon … intrati pe greenpeace.org, au sectiune speciala “Forests”. Am inteles de la Tv, ca un referendum costa 20 milioane de Euro, (afacerea de la R.M e evaluata [tot de la TV stiu] la 20 de miliarde de Euro), de ce nu strangeti 250 000 de semnaturi, propuneti referendumul si gata. Dar, nu uitati, daca guvernul zice “GO HOME RMGC” aia vor da in judecata statul Roman, si vor castiga fiindca au fost semnate niste contracte, iar statul Roman (din banii contribuabililor) va plati apoi sute de milioane de euro despagubiri. Bonus – o comuna cu somaj de 95% (astazi are 70-80% fiindca sunt cateva sute de oameni care sunt angajati la RMGC). Pentru cei care nu sunt ecologisti, dar nu doresc exploatarea de catre acea companie canadiana, ci doar de stat, ii intreb – Va mai amintiti de Petrom ? In 2004 inainte de privatizare, se spunea ca e o companie nerentabila, are pierderi mari, bla bla – a venit OMV-ul, a schimbat jumatate din directori, (au aceiasi angajati romani in benzinarii), iar astazi au profit de 1 miliard de Euro pe an. Poate chiar e adevarat ce spune Patriciu, statul Roman e un prost administrator. Am impresie, ca daca statul Roman ar porni exploatarea de la R.M, in 2-3 ani ar da faliment …
2011-11-09 17:16:40 | Raporteaza
@MILF: “inteleg ca ati flesmobuit impotriva a ceva. da pentru? ce faceti? le dati alora de mancare? le faceti hoteluri? ii angajati la voi in firme? populati voi RM?”
MILF, noi nu incurajam cersetoria ( vezi ce face RMGC-UL) si preferam sa ii dam omului posibilitatea sa pescuiasca decat sa ii dam un peste.
Actiunile noastre urmaresc sa redea / apere cateva drepturi fundamentale ale locuitorilor din Rosia astfel incat sa-si poata cladi o viata decenta:
-> dreptul la proprietate ( vezi legea minelor si posibilitatea exproprierii de catre investitori privati)
-> dreptul de a munci in orice domeniu le face placere si pentru care au inclinatie, nu obligatoriu in minerit cum este acum
-> drepturi de a accesa fonduri UE pentru a-si dezvolta afaceri proprii ( pensiuni, ferme)
-> dreptul de a le fi recunoscuta valoarea localitatii prin includerea ei in patrimoniul UNESCO
-> dreptul la un mediu sanatos
2011-11-09 17:25:52 | Raporteaza
@mada: scuza-ma ca-ti zic, da’ atata naivitate n-am vazut. le dati alora dreptu’ sa ce? sa faca ce n-au facut pana acu’? ii dai unui subnutrit dreptul sa faca sport, sa calatoreasca, sa mearga la concerte, cand ala abia isi mai aminteste cum il cheama de foame?
voi va jucati cu leucoplastu’, faceti woodstock la conti si cine stie ce mai urmeaza pentru niste principii generale asa?
da, suna corect, frumos, echitabil ce zici tu acolo, dar, fata draga, perioada hippie a trecut de niste zeci de ani.
2011-11-09 17:50:50 | Raporteaza
BAI OBSEDATULE,TERMINA O DATA CU PROSTIILE!
Rosia Montana inseamna aur pentru oamenii locului si
pentru Romania!
Toata manifestatia este politica!
Atat!
2011-11-09 17:54:18 | Raporteaza
@BADEA: draga, munca este bratara de AUR =)) oamenii aia au nevoie sa munceasca. atat!
2011-11-09 18:00:33 | Raporteaza
sa ne traiti jandarmi vasnici !
sa vegheati ca lingoul de la cotroceni sa-si imbogateasca toate nemurile. sa aveti grija sa vanda flote si zacaminte fara a fi deranjat.
2011-11-09 18:18:58 | Raporteaza
@MILF: pe unde-mi umbli?
2011-11-09 18:22:12 | Raporteaza
@titus steel: apai tu nu simti pe unde?
2011-11-09 18:25:56 | Raporteaza
ia toata lumea sa doneze cruciulitele, ghiulurile si cerceii la RMGC, ca sa-i lase in pace pe oamenii aia in pace!
2011-11-09 18:28:28 | Raporteaza
A aparut exponentul din @ tara de prosti
2011-11-09 18:29:43 | Raporteaza
revenind la “suporteri”. cum sa nu isi faca probleme oamenii cand vad tricouri cu “salvati rosia montana”, daca comportamentul lor pe timpul meciului este sa tipe pe tot parcursul paartidei ”Afară, afară cu cianura din țară!”. Oamenii se duc la un meci sa vada meciul, nu sa ii asculte pe altii deranjand aiurea. in cazul asta aveau perfecta dreptate sa fie prevazatori.
2011-11-09 18:45:21 | Raporteaza
@notarul de serviciu: te salut concetatene.
2011-11-09 18:53:26 | Raporteaza
acum, doar n-o sa-i trasformati pe oamenii astia in victime? voi ati ascultat oamenii astia, care a fost atitudinea lor? “Violati femeile!” really? unde se crede tipul, in libia? mi se pare mai degraba o instigare a jandarmilor. puteau foarte bine sa incerce sa explice ceea ce faceau, sau sa anunte din timp care le este scopul acolo, nu sa faca pe ofensatii ca vai doamne ce le fac jandarmii. jandarmii isi fac treaba.
2011-11-09 19:01:40 | Raporteaza
@viktor: NICIODATA UN JANDARM NU VA AVEA INTELIGENTZA UNUI
KATZEL DE O LUNA,DA’ A UNUIA DE 3 LUNI…KATZEII JANDARMI LUKREAZA LA…ORDIN,NU GINDESK!!!!!
2011-11-09 19:20:36 | Raporteaza
@Maryano: JOKURILE NU SE FAK AKOLO DOBITOKULE…
2011-11-09 19:25:20 | Raporteaza
[...] marturii si declaratii ale unui cetateran ce isi plimba catelul si a fost saltat de [...]
2011-11-09 21:46:22 | Raporteaza
Asta cu pastrarea linistii e scuza pentru lipsa de ceva serios de transmis? Cand nu ai nimic de zis, mai bine taci – asta e principiul…?
2011-11-09 21:50:33 | Raporteaza
[...] Sursa si foto: Voxpublica [...]
2011-11-09 21:59:16 | Raporteaza
cât gunoi pe aici….
2011-11-09 22:16:48 | Raporteaza
domnule..ghotziu…postac vanturian..la ”vhox phulica ” esti un disperat rosia montana sus ori jos, toata ziua , esti de un penibil demn de dispret…spre informarea d-tale rmgc , adica proiectul rosia montana se va face, oamenii mor de foame si tu latrii pe vhox phulica ..vai ce se va intampa la rosia montana..eu as innebunii sa aberez non stop…esti megapenibil -tataie
2011-11-09 23:22:49 | Raporteaza
vreau sa le dau de munca celor din zona rosia montana, vreau sa fac acolo o mica fabricuta de ciorapi, ah dar nu pot -nu am voie sa desfasor activitate industriala acolo, nu pot sa creez locuri de munca – doar e zona monoindustriala. RMGC i-a condamnat pe bietii oameni care inca locuiesc in zona la foamete si saracie.
2011-11-09 23:25:07 | Raporteaza
E plin de lichele securiste postace pe acilea…
2011-11-09 23:57:50 | Raporteaza
nici un ziar din RO si nici o televiziune nu a scos o vorba despre asta…
daca asta nu ingrijoreaza pe nimeni, sunteti pierduti!
2011-11-10 01:14:54 | Raporteaza
Actiunea de tip eco-gherila a activistilor Soros desfasurata luni, de 7 noiembrie, la Cluj, in numele “salvarii” Rosiei Montane si sub denumirea de “Occupy Conti”, a fost organizata de bursierul ICR Szakats Istvan.
Iata starea de fapt din data de 7 noiembrie – ziua aniversarii “marii revolutii bolsevice” -, in centrul Clujului, dimineata: avem un om, aflat, intamplator, pe strada, chiar in fata cladirii asediate, intervievat de Stiri de Cluj. Omul stie tot ce misca in edificiul ocupat – cati eco-gherilisti sunt – i.e. “fraieri” folositori, dupa cum se exprima chiar omul in cauza -, ce provizii au, cat tebuie sa stea, etc. Dar omuletul nostru guraliv, cand vine vorba despre “colegii de sus”, din cladirea Hotelului Continental, se delimiteaza repede de ei, de frica Politiei care dadea roata.
Redam dialogul: “A venit Politia, din cate stiu a luat o singur om. Pe mine numai m-au legitimat… Dar eu sunt un biet participant, nu sunt organizator…” Reporterul mai intreaba de ce a fost retinuta o tanara. “Trecatorul” Szakats Istvan replica enervat: “Pentru ca a fost fraiera si s-a lasat luata!”
Se termina povestea. Eco-gherilistii – romani, “fraierii” folositori – sunt ridicati de Politie si vine seara: momentul incununarii cu lauri. Locul: studioul redactiei maghiare a TVR Cluj. De unde ni se spune ca, de fapt, “trecatorul intamplator” de pe langa cladirea Hotelului Conti este chiar “eroul zilei”, marele “initiator” al actiunii: acelasi Szakats Istvan, bursier ICR.
Totul ar putea fi doar amuzant, daca nu ar implica vietile unor “fraieri” folositori si daca Televiziunea Romana din Cluj nu ar reda, pe banii nostri, o propaganda maghiara desueta de mai bine de 15 minute, in cea mai mare parte netradusa. Jenant!
2011-11-10 01:42:20 | Raporteaza
Faza in care jandarmul anunta ca din acest moment actiunea este ilegala a fost o gafa a lui personala. Toata actiunile au fost ilegale din moment ce nu aveau autorizatii. Nu e asa greu sa faci rost de autorizatii, dar ei nici macar nu incearca. Cred ca sunt mai presus de lege? Sau zic ca sutn putini si nu ii baga nimeni in seama? Ah stai ca daca vine politia iese mai bine in presa. Daca ar fi incercat sa faca rost de autorizatii, poate era mai interesant dar in situatia actuala nu vad de ce ar fi sustinuti de cineva
2011-11-10 09:22:13 | Raporteaza
@antikarpepsdite: Ma intreb daca atunci cand o sa se termine proiectul asta, daca o sa fie un raspusn favorabil si incepe atunci tot o sa vedem articole, daca nu , oare despre ce o sa scrie mai scrie ?
2011-11-10 09:23:32 | Raporteaza
@Mortar: Mai multe ziare au vorbit despre ce s-a intamplat, la teelviziuni nu cred ca au aparut, fiind un protest mic. Cand s-a tot anuntat cu n zile inainte protestul de la bucuresti sau cand au venit la cotroceni au aparut, deci nu evita subiectul
2011-11-10 09:25:19 | Raporteaza
@Daniel77: Treaba nu e asa! Ziaristii or sa aiba despre ce scrie, intrebarea este ce vei face tu? De unde iti mai iei tu banii?
2011-11-10 09:28:07 | Raporteaza
va bateti capu pentru saracii jandarmi =)) ce treaba au ei, fac un an jumate de “scoala” si gata sunt fizici pregatiti, actiunile protestantilor sunt sa zicem de apreciat, dar in marepare nu, a vandaliza un hotel si alte locuri private din tara de doar pentru ca tu ai o cauza si altii nu, nu este ceva de acceptat intr-o societate moderna
2011-11-10 23:05:44 | Raporteaza
Ti se spune clar ca cianura intra in apa freatica si ca se evapora.
Ti se spune clar ca nu poate fi neutralizata.
Ce vrei ba sa ti se mai spuna ca sa te trezesti la realitate si sa avem un dialog.
Daca nici astea nu le intelegeti inseamna ca esti un handicapat mintal si retardat.
1gram de cianura omoara instant 10 oameni.
Voi vreti sa aduceti in tara 250.000 de TONE.
E atit de aberanta discutia incit nu vad ce as mai putea adauga.
2011-11-14 07:01:20 | Raporteaza
@MILF: si apoi sa isi mai doneze si din mancare si din salariu locuitorilor rosiei montane, mai multe la taxe, bani pentru reabilitarea mediului si a patrimoniului arhitectural. daca tot vrem sa acoperim tot ce ne ofera rmgc. banii ii primiti inapoi cand o face statul roman o exploatare profitabila si care nu va distruge nici macar un fir de iarba.
2011-11-14 12:43:24 | Raporteaza
[...] linişte, au fost ulterior aspru întâmpinate la Bucureşti şi Cluj, aşa cum scrie Mihai Goţiu aici şi [...]
2011-12-11 18:59:46 | Raporteaza
@viktor: Cainii vagabonzi nu se grabesc sa-i impuste, ii lasa sa ne imputa pe toti cu excrementele lor. Daca o sa inceapa sa va doara capul, sa aveti ulcer, sa tusiti – amintiti-va de zecile de tone de excremente produse zilnic de cainii vagabonzi, care in cele din urma au ajuns si in organismul Dvs.
2011-12-12 14:47:06 | Raporteaza