![]() | Războiul benzinei continuă. Țara lui Andrei și țara OMV Petromvezi toate articolele de Mihai Goţiu23 Jan 2011 la 13:13 25 comentarii 942 vizualizari. |
”Țara lui Andrei punct ro” este primul program de responsabilitate socială care permite unui număr nelimitat de oameni să interacționeze, să comunice, să se informeze și mai ales să schimbe în mod concret lumea în care trăiesc.
Țara lui Andrei este ”o țară în care indiferența este înlocuită de curaj și implicare. O țară în care oamenii iau atitudine față de tot ceea ce îi înconjoară și înțeleg că azi este momentul pentru a ne schimba viitorul”.
Vă sună cunoscute cele de mai sus? Fac parte dintr-o campanie de promovare a grupului OMV Petrom. Mai exact, însă, o campanie de mimare a responsabilității sociale.
***
Dacă ar fi să citești ziarele, marii furnizori de informație pe internet ori dacă urmărești jurnalele de știri TV ai putea crede că boicotul împotriva benzinăriilor s-a încheiat. Cu câteva excepții, mass media tradițională (incluzând aici și site-urile de interfață ale ziarelor și televiziunilor) au decis să ignore subiectul. Și, totuși, boicotul continuă. Direcționat însă (în urma voturilor exprimate în diferite locuri pe internet) împotriva pompelor grupului OMV Petrom.
Grupurile de pe Facebook sunt în continuare active și au din ce în ce mai mulți susținători. În plus, promovarea directă funcționează din plin. Cel puțin în grupul meu de prieteni nu am întâlnit în ultimele zile pe cineva care să nu știe că NU trebuie să alimenteze la benzinăriile OMV și Petrom. Incont.ro (una dintre excepții) amintește de un boicot similar în Franța în 1998, când Shell a cedat după cinci zile. Bazându-se pe tăcerea vinovată a mass-media, OMV Petrom pare a fi decisă să reziste mai mult. E decizia lor, dar nu au cum să câștige un asemenea război pe termen lung.
Desigur, nu mă aștept ca reprezentanții grupului să facă publice date legate de pierderile suferite până acum în mod direct. Însă, cu cât refuzul de a ieftini carburanții se va prelungi, cu atât acestea vor fi mai mari și pe termen din ce în ce mai lung. Un client care nu alimentează trei sau cinci zile de la o anumită benzinărie, poate reveni la aceasta ulterior boicotului. Unul care evită o firmă timp de o lună, două sau chiar mai mult poate să-și schimbe comportamentul de cumpărare pe termen nedefinit (mult mai mare decât durata protestului), devenind, pur și simplu clientul altei firme. La ora actuală, OMV Petrom este lider detașat pe piața carburanților în România. Un boicot pe termen scurt nu-i poate periclita această poziție. Unul pe termen lung da (chiar dacă va rămâne grupul cu cele mai multe benzinării). Iar recâștigarea poziției de lider (care înseamnă profit mai mare, mai mulți bani pentru dezvoltare, mai mulți bani pentru promovare etc.) este un proces extrem de costisitor. Și de durată.
Mai mult, compania va trebui să suporte costuri dublate ori triplate de publicitate ulterior. Oricum, mi-e greu să cred că dacă nu cedează într-un termen rezonabil, OMV Petrom va mai putea să continue campania derulată sub sloganul ”România va crește prin bun-simț și responsabilitate”. Promovarea ei nu va stârni doar zâmbete ironice, ci, mai mult, va avea consecințe opuse, amintindu-le românilor de cine să se ferească. Într-o lună sau două, toate efectele acestei campanii, în care OMV Petrom a investit milioane de euro (dacă nu zeci de milioane de euro) vor fi anulate. Iar un rebranding îi va costa cel puțin pe atât.
Așadar, chiar dacă au adoptat o poziție superioară de indiferență față de boicot, viața celor de la OMV Petrom nu este deloc roză în aceste zile. Fiecare zi, săptămână și lună de boicot îi costă zeci de mii, sute de mii, milioane de euro. Pe care nu doar că nu îi încasează, ci ajung și în buzunarele concurenței. Cât timp își vor menține această poziție nu depinde însă doar de OMV Petrom. Ci și de determinarea și răbdarea românilor. Asta dacă înțeleg să trăiască ”într-o țară în care oamenii iau atitudine față de tot ceea ce îi înconjoară și înțeleg că azi este momentul pentru a ne schimba viitorul”.
Etichete: benzina, boicot, boicot omv petrom, carburanti, Mihai Goţiu, motorina, omv, omv petrom, razboiul benzinei


Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Când Monica Macovei atrăgea atenția asupra faptului că PSD-ul, revenit la putere, chiar și sub [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
| 1@markus: demis, demis dar treaba si-a facut-o ! se mai impinge putin procesul spre termenul de prescriere.... | ||
| 2@ despre orice: Vorbarie degeaba, vorba multa si savanta, precum la filozofii cu carul, care care doar sa bata apa-n piua stiu sa faca. Paralel dintr-o lume paralela, esti. Iti defulezi trecutul, pasiunile... | ||
| 3@gica: Simplu, nea Gica : nu mai discuta fiindca majoritatea nu erau adevarate! Erau, daca ma-ntelegi, doar efectul fenomenului "hidrant cu batista de borangic"! Corect este insa ceea ce spui despre dosarul... | ||
| 4Sa va fie rusine, domnule Teodorescu, ca l-ati banuit pe dl. prim ministru de asa o magarie fara seaman! Iata, dl.Ponta n-a stiut nimic si l-a demis pe bandit! Sa nu veniti acum sa ne spuneti ca nu credeti,... | ||
| 5Draga domnule Rogozanu Cred ca articolul dvs. nu are in vedere cateva aspecte esentiale: 1. Resursele umane sunt cheia dezvoltarii oricarei tari - este deja dovedit stiintific acest lucru. 2. Fondul... | ||
| 6Grajdan e deja demis, fa un update si asa rade lumea de voi "deontologilor"... | ||
| Mihai Goţiu 11015 citiri |
| Cristian Teodorescu 10144 citiri |
| Costi Rogozanu 9002 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4176 citiri |
| Alin Fumurescu 3974 citiri |
| Constantin Creţan 3396 citiri |
| Dorin Tudoran 2903 citiri |
| Elena Vijulie 2680 citiri |
| Dan Duca 2481 citiri |
| Ciprian Şiulea 2323 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61407 citiri |
| Cristian Teodorescu 40484 citiri |
| Costi Rogozanu 38194 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18224 citiri |
| Alin Fumurescu 17880 citiri |
| Viorel Dobran 12331 citiri |
| Dan Duca 11281 citiri |
| Constantin Creţan 11155 citiri |
| Elena Vijulie 9305 citiri |
| Dorin Tudoran 8730 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Iulian Leca 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2011-01-23 13:33:02 | Raporteaza
nu-l place deloc paturiciu dar in ultimele zile am alimentat de la el si de la tampitza lukoil. e mai scump cu 2,3 bani dar chiar nu conteaza
2011-01-23 14:02:31 | Raporteaza
domnule gotiu……………..omv-ul este austriac si stiu ca rusii isi doresc sa il cumpere.
de ce sa alimentam de la rusi?….lukoil,rompetrol-kazmunaigaz….
nu cumva e o campanie prin care noi ii ajutam pe rusi sa se bata cu austriecii?
de ce sa nu incepem cu lukoil si rompetrol?
2011-01-23 14:19:52 | Raporteaza
@lucaman:
ti-am raspuns si cu o alta ocazie: argumente pro sau contra unei companii se pot gasi – dincolo de acestea, campania este eficienta daca boicotezi o singura companie, iar aceasta companie s-a stabilit prin vot (peste tot unde s-a votat a iesit OMV Petrom)
2011-01-23 14:25:18 | Raporteaza
salut!in primul rind aveam o impresie mai buna despre tine,in sensul ca te credeam un exponent al ecologismului!dar din cite se vede ,esti ecologist doar atunci cind iti comvine!iar un pret mai mare pt combustibili implica o poluare mai mica ,o mai mare grija fata de cum si cit si unde o ardem cu masina
in al 2-lea rind sint convins ca nu stii ce faci de fapt cind te implici in aceast pseudo-protest.pt ca,in primul rind, nu inteleg de ce trebuie sa protestam impotriva companiilor petroliere ,care din pretul de la pompa incaseaza cam 30% si nu impotriva statului care incaseaza 70%,in principiu bani care dispar in gaurile negre pdliste .in plus daca urmaresti cele declarate de prietenii tai si de cei ce comenteaza vei vedea ca nimeni nu refuza sa circule cu masina ci doar sa cumpere combustibil de la o anumita companie.cum capacitatea de rafinare a romaniei este fixa,si cum consumul de combustibil nu se schimba ,cum contractele de export sint de asemenea in derulare si nu pot fi intrerupte de rompetrol sau lukoil pt a acoperi cantitatea suplimentara consumata de la pompele proprii ca urmare a boicotului impotriva petrom rezulta ca aceste companii vor cumpara aceste cantitati suplimentare de pe piata libera.adica ,sint %convins ,de la petrom pt ca logistic este mult mai convenabil.adica de fapt o furtuna intr-un pahar de apa,in plus petrom o sa aiba motive sa mai faca ceva smecherii prin care o alta parte din profit sa dispara in conturile unui off-shore.
dar nu-i problema ,tu da-i inainte ,poate ne trezim cu benzina peste noapte la pretul de 2 ron ,sau poate se hotaraste boc s-o subventioneze asa cum se intimpla in alte state de categoria noastra precum iran,venezuela sau egipt,ca nu-i asa petrolul musteste din pamint si-l gasesti pe toate drumurile
apropo,in franta s-a intimplat cu totul si cu totul alta poveste
2011-01-23 14:36:19 | Raporteaza
@haplea82:
1. nu am afirmat vreodata ca as fi ecologist; e o eticheta pe care mi-au pus-o unii sau altii (din greseala sau cu rea-intentie); daca sunt de acord si consider corecte multe dintre ideile si argumentatiile ecologistilor, nu inseamna ca sunt de acord cu toate;
2. cu exceptia accizei si a taxei de drum, celelalte taxe si impozite incasate de stat sunt direct proportionale cu pretul de la pompa; oricum, problema nu e ca statul incaseaza acele taxe si impozite, ci ce face cu ele
2011-01-23 15:07:03 | Raporteaza
ideal ar fi sa te poti lupta cu statul, cel care incaseaza grosul banilor din pretul benzinei dar cu statul nu ai nici o sansa…
calea mai eficienta e direct la pompa: ocolesti pompele cu bulina rosie (sau omw petrom) si cresc sansele de a forta reducerea pretului…
din acest boicot are de pierdut si bugetul de stat minimal basist asa ca nu-i nici o paguba: au tot redus cheltuielile sociale, de sanatate, invatamant incat se vor inscrie in politica staului minimal basist: sa aiba atatia bani cat e nevoie pt clientela lor politica
2011-01-23 15:15:46 | Raporteaza
BOICOTUL AR TREBUI INCEPUT CU INLATURAREA LUI BASESCU.NU SE REZOLVA NIMIC PANA CAND EL E LA PUTERE CU RANJETUL LUI SARDINIC.IN REST PUTETI PROTESTA CA RADE DE VOI.
2011-01-23 15:18:31 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: apropo,sustii acest protest in mod activ,pot intelege asta desi eu personal nu sint de acord cu el,totusi te intreb, aceasta ieftinire a combustibililor unde trebuie sa se opreasca?daca miine petrom reduce pretul cu 6 bani /litru ,acest lucru va ajuta pe cineva,daca il va scadea cu 20 bani/litru pretul ne va satisface?unde se termina aceasta ieftinire ca urmare a protestului?avem noi rominii dreptul sa cerem omv-petrom sa vinda litrul de benzina la 1,5 ron plecind de la premiza ca pretul de extracite al barilului de petrol in romania este de 20$ si ca nu-i asa ,petrolul este al nostru al romanilor si sintem indreptatiti sa beneficiem de el cit mai ieftin?
te-ai intrebat cine-s cu adevarat perdantii acestui protest?s-a intrebat cineva pina in acest moment cum de este scump litrul dce combustibil petrom daca toti protestatarii consuma de la concurenta in conditiile in care concurenta are preturi mai mari decit cel boicotat?
2011-01-23 15:43:53 | Raporteaza
@haplea82:
2 bani in plus sau in minus la benzina/motorina inseamna 2, 5, 10 bani, un leu sau chiar mai mult in plus/ sau in minus la absolut orice produs sau serviciu disponibil pe piata; daca te gandesti doar la economiile pe care le faci tu (raportandu-te la consumul masinii personale) nu are sens sa faci vreun boicot
2011-01-23 15:51:18 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: macar de-ar fi asa,desi nu asa merg lucrurile si sint convins ca stii acesta,dar eu nu am remarcat scaderi de preturi atunci cind combustibilii au avut un trend descendent!totusi intrebarea mea era alta:care este pretul corect la care se opreste boicotul, exista un astfel de pret,un astfel de pret trebuie sa tina cont de faptul ca petrom extrage petrol romanesc mai “ieftin”,avem dreptul sa cerem un pret mai mic doar pt ca ,nu-i asa,”este petrolul tarisoarei noastre”,daca da atunci rompetrol si lukoil ce-ar trebui dsa faca sa ne vinda petrolul lor la un pret subventionat fata de extern,sa dea faliment”da-i dracu de capitalisti rusi”,sa inchida rafinariile?
2011-01-23 16:06:50 | Raporteaza
@haplea: te rog adu-mi aminte cand s-a ieftinit benzina pentru ca am uitat. Scuze.
Am trecut de la Petrom la MOL.
2011-01-23 16:30:36 | Raporteaza
Domnule Gotiu,eu am hotarat sa boicotez total companiile petroliere.Am 3 -4 hectare de teren ,il voi cultiva cu furaje si-mi voi cumpara un cal.Intre timp o sa iau lectii de calarie de la doamna Udrea,Iar pe cei de la OMW,Petrom,Rompetrol,Lukoil am sa-i invat exercitiul 1 de conducere a calului dupa manualul vanatorilor de munte.Ghici care este continutul acestui exercitiu?
2011-01-23 17:18:13 | Raporteaza
@Mihai Goţiu:
O paranteza, in afara subiectului articolului, daca permiti:
Te-ai temut ca daca spiritul liberal este atrofiat de Antonescu in PNL, acest spirit se va revarsa natural in pdL.
In teorie nu este exclus, insa in realitate ar fi necesar eeventual sa le implementeze acestora cipuri, care sa emita cuvantul liberalism, ca sa-i recunoastem ca atare.
Ii vezi, de 24 de ore nu scot o vorba despre cele declarate de Basescu in legatura cu aplicarea hotararii ICCJ?
Toate opiniile reprezentantilor puterii au fost favorabile actiunilor lui Boc/Oprea (decizia ICCJ se aplica doar persoanelor din respectivul dosar), pana ieri dupamasa, cand au amutit brusc dupa declaratiile lui Basescu.
Acum apar cu seninatate si se raliaza parerii contrare, emisa de presedinte.
Iar daca le baga cip, probabil le va creste coerenta comunicarii, n-ar tebui sa maifie ghidati prin sms cand sunt la tv.
Nici nu discutam daca e corecta legea ori hotararea, e suficienta profunzimea convingerilor oamenilor puterii.
Liberalismul convingerilor, libertatea de a le schimba imediat, integral, in directie opusa, in masa si la ordin ilustreaza perfect motto-ul”libertate in toate”, acea deviza de pe blogul lui CPreda, profesor de ideologiie si deontologie.
Evident, asta nu-l scuza cu nimic pe Antonescu. Sau poate ca da?
2011-01-23 17:47:03 | Raporteaza
@ defender…
tocmai am publicat un text legat de declaratia lui Traian Basescu
2011-01-23 17:49:23 | Raporteaza
Ieri a trebuit sa alimentez si eu. Luam benzina de 99 de la OMV. Astia de la rompetrol, noua mea dragoste, o au de 101
. La pret nu stiu care e diferenta pentru ca nu iau bonurile niciodata, ca daca vede nevasta cat dau pe benzina va trebui sa-mi iau bicicleta.
OMV nu va plange dupa mine pentru ca mai intru sa-mi umflu rotile.
2011-01-23 17:51:12 | Raporteaza
@gogu: vezi aici google.ro/searc../
2011-01-23 18:10:58 | Raporteaza
cel mai bun boicot ar fi sa’ncepeti sa mergeti mai mult pe joc … ati boicota si colesterolu’
2011-01-23 21:21:57 | Raporteaza
@haplea: ma iarta dar tu te bucuri la o scadere de 5 una de 9 bani????
Canada 2005: 85 de centi litrul, 2006 1.50, sf 2006 1.10. Actual 1.20. Cu variati si de 10 si de 20% de la saptamna la alta. functie de cotatia internationala. intelegi ce e aia variatie de pret? Acolo stai cu ochii pe pretul saptamanal ca sa sti cand faci plinul. La noi cand faci asta? De doua ori in 3 ani?
2011-01-23 21:51:44 | Raporteaza
este o prostie protestele astea, singura solutie e sa nu mai cumperi deloc ce ti se pare scump, preturile vor merge tot in sus. mai bine dati jos guvernul si sa faca autostrazi de banii incasati, acolo este pretul benzinei .
2011-01-23 22:05:01 | Raporteaza
da interesant
2011-01-24 12:11:05 | Raporteaza
Vad cum un boicot impotriva benzinarilor s-a transformat intrunul impotriva unei anumite companii, culmea aceea care (mai) are legatura cu statul roman si care ii aduce acestuia unele beneficii (oricum mai mari decat companiile concurente). Dupa parerea mea e o capcana in care unii au cazut ca prostii si face parte din categoria “sa moara capra vecinului, ca mai bine iau laptele din targ decat de la el”. Cat priveste scrierea de mai sus, ea e in mare parte un copy-paste dupa mesajele acestei campanii ce au circulat pe internet…
P.S.: 1. Daca nu ma insel, si MOL cumpara uneori benzina de la Petrom. Doar aditivii erau diferiti. Asa ca ce veti face, veti boicota si MOL-ul? Si veti lua doar de la rusi? Probabil ca ne-a intrat in sange sa depindem energetic doar de ei.
2. Desigur, boicotul impotriva unei singure companii mai are o motivatie, una ipocrita. Ca sa nu renuntam de tot la masina proprie (ar face bine si mediului) ca, deh, ne-am invatat cu fundul in masina, ii atacam doar pe unii (gest de o moralitate indoielnica), dar continuam sa ne asiguram confortul cumparand de la ceilalti.
2011-01-24 13:39:53 | Raporteaza
@Gogu: ca sa intelegi ceea ce spun eu este necesar sa intelegi cum se formeaza preturile la combustibili.cum tu compari preturile combustibililor din europa cu preturile din nord america ,ma face sa cred ca nu ai minime cunostinte in aceasta problema.mai precis la noi preturile nu pot varia asa pentru ca circa 50-60% din pretul la pompa reprezinta o cota fixa data de acciza si taxa de drum care revine statului roman.ca atare daca petrom ar vinde combustibilul la poarta rafinariei cu 0 ron ,adica moca,pretul la pompa n-ar scadea cu mai mult de 30-40% fata de momentul actual
2011-01-24 13:56:37 | Raporteaza
Ma gandesc ca initiativa trebuie sa aiba un scop cat mai precis.
Ideea enuntata pe FACEBOOK: ”Perioada boicotului nelimitata sau pana la scaderea preturilor cu un procentaj semnificativ!” este prea vaga. OMV va considera ”semnificativ” 1-2%…
Dar noi, noi ce vrem?
Este foarte probabil ca nu vom putea scadea pretul la 2 lei/l, dar un target trebuie sa stabilim. Eu propun 1 EUR/litru. Este destul de mare diferenta, dar cred ca merita sa incercam.
Deci, mesajul ar trebui schimbat: ”Perioada boicotului… pana cand pretul va ajunge 1EUR/l.”
ATENTIE: daca OMV va scadea pretul – si nu vad cum poate evita asta – compania va ceda la inceput 5-10 bani… In aceste conditii, BOICOTUL trebuie continuat pana la atingerea tintei de 1E. Altfel, rezultatul va fi nesemnificativ.
Cel mai probabil, va exista o valoare ”critica” a pretului – poate mai mare de 1 EUR, care odata atinsa va face lumea sa cumpere din nou benzina de la OMV. Cat de mica va fi aceasta valoare a pretului, depinde de SOLIDARITATEA noastra!!!
2011-01-24 16:10:19 | Raporteaza
[...] Războiul benzinei continuă Dacă ar fi să citești ziarele, marii furnizori de informație pe internet ori dacă urmărești jurnalele de știri TV ai putea crede că boicotul împotriva benzinăriilor s-a încheiat. Cu câteva excepții, mass media tradițională (incluzând aici și site-urile de interfață ale ziarelor și televiziunilor) au decis să ignore subiectul. Și, totuși, boicotul continuă. Direcționat însă (în urma voturilor exprimate în diferite locuri pe internet) împotriva pompelor grupului OMV Petrom. [...]
2011-01-24 19:49:07 | Raporteaza