![]() | Războiul dintre Realitatea şi ANAF. Pe frontul jurnaliştilorvezi toate articolele de Laura Cernahoschi05 Jun 2010 la 11:21 93 comentarii 2559 vizualizari. |
Recunosc că nu mă pricep la chestiuni legate de evaziune fiscală şi că sunt obişnuită să jonglez mai mult cu cuvintele, decât cu cifrele . Pot însă să observ şi să comentez cum controlul ANAF de la Realitatea Media şi concluziile sale au învrăjbit jurnaliştii. Taberele devin clare, nu mai sunt jurnaliştii împotriva puterii sau a mogulilor, sunt jurnaliştii puterii împotriva jurnaliştilor anti-putere, jurnaliştii mogulilor portocalii împotriva jurnaliştilor mogulilor de alte culori, fără nicio legătură cu taxele plătite la stat.
Astfel, Mircea Marian vituperează, în Evenimentul Zilei, la adresa jurnaliştilor plătiţi pe drepturi de autor. S-o fi schimbat sistemul de plată a jurnaliştilor la ziarul cu bulină? Nu ştiu, dar Naşul Moraru, de la B1 tv (postul tv soră acum a EvZ), le recunoştea colegilor mei de la REALITATEA.NET că ““Eu personal primesc bani printr-un contract de producţie pe firmă” şi că este normal ca jurnaliştii să fie plătiţi pe drepturi de autor. Cum ar veni, eu aş spune că e bine să arunci tu primul piatra, dar nu când lucrezi într-o seră de sticlă.
Pe urmă, Mircea Marian scrie despre noi, jurnaliştii, care ne credem”o castă care-şi poate permite aproape orice – inclusiv şmecherii fiscale, la limita legii – şi nimeni nu are dreptul să ne verifice.” Nu şmecherii ilegale, în primul rând. În al doilea rând, probabil că aşa o fi de la un anumit nivel în sus. La jurnaliştii ăia plătiţi cu zeci de mii de euro sau sute de mii de euro.
La nivelul de jos, la reporterul care aleargă pe teren şi la redactorul care stă cu nasul în calculator toată ziua de-i fac ochii ca la jocuri mecanice, plata pe drepturi de autor nu e nicio şmecherie. Dacă vei apuca să ajungi la pensie vei primi, probabil, pensia minimă socială, dacă nu pui bani deoparte, iar dacă vrei să faci un credit (da, o perspectivă destul de absurdă în perioada asta, dar trebuie luată în calcul), nimeni nu se mai uită la cât câştigi tu pe drepturi de autor, ci îţi va lua în calcul doar salariul minim de pe cartea de muncă. Iar pe o piaţă media cu 11.000 de şomeri (am auzit cifra asta undeva), şi unde salariile au scăzut şi cu 50%, puţini jurnalişti îşi permit să negocieze altfel de contracte. Plus că, dacă nici ziariştii nu se încadrează la autori…Aşa că, să dai în moguli înţeleg. Dar de ce să te iei de jurnalişti, aşa, ca de o masă compactă?
Asta, referitor la Evenimentul Zilei. Pe de altă parte, normal că oricine din presă, dacă ar fi pus mâna pe documentele ANAF referitoare la controlul asupra Realitatea Media, le-ar fi publicat. Ăsta ar fi fost reflexul jurnalistic. Dar stai şi te întrebi, cum se face că tocmai revista Kamikaze, înfiinţată de cei plecaţi de la Caţavencu (Realitatea-Caţavencu, da?), pune mâna pe acele documente? O revistă care se proclamă în frontispiciu “fără mogul!”, deşi cei care au lansat-o au lucrat şi cu mogul, fără probleme, până în martie anul acesta. Jurnalişti care, deşi au acuzat presiuni politice asupra echipei editoriale, nu au plecat în campania electorală, când se presupune că astfel de presiuni ar fi trebuit să fie maxime, ci când s-au anunţat scăderi de salarii, în 2010. Mă rog, nu-i cunosc, nu mă pot pronunţa, dar pot să îmi pun întrebări…
Aşa că primii aruncători de piatră nu sunt întotdeauna sfinţi…


Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Când Monica Macovei atrăgea atenția asupra faptului că PSD-ul, revenit la putere, chiar și sub [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
| 1@markus: demis, demis dar treaba si-a facut-o ! se mai impinge putin procesul spre termenul de prescriere.... | ||
| 2@ despre orice: Vorbarie degeaba, vorba multa si savanta, precum la filozofii cu carul, care care doar sa bata apa-n piua stiu sa faca. Paralel dintr-o lume paralela, esti. Iti defulezi trecutul, pasiunile... | ||
| 3@gica: Simplu, nea Gica : nu mai discuta fiindca majoritatea nu erau adevarate! Erau, daca ma-ntelegi, doar efectul fenomenului "hidrant cu batista de borangic"! Corect este insa ceea ce spui despre dosarul... | ||
| 4Sa va fie rusine, domnule Teodorescu, ca l-ati banuit pe dl. prim ministru de asa o magarie fara seaman! Iata, dl.Ponta n-a stiut nimic si l-a demis pe bandit! Sa nu veniti acum sa ne spuneti ca nu credeti,... | ||
| 5Draga domnule Rogozanu Cred ca articolul dvs. nu are in vedere cateva aspecte esentiale: 1. Resursele umane sunt cheia dezvoltarii oricarei tari - este deja dovedit stiintific acest lucru. 2. Fondul... | ||
| 6Grajdan e deja demis, fa un update si asa rade lumea de voi "deontologilor"... | ||
| Mihai Goţiu 11019 citiri |
| Cristian Teodorescu 10155 citiri |
| Costi Rogozanu 9004 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4177 citiri |
| Alin Fumurescu 3975 citiri |
| Constantin Creţan 3397 citiri |
| Dorin Tudoran 2903 citiri |
| Elena Vijulie 2681 citiri |
| Dan Duca 2481 citiri |
| Ciprian Şiulea 2323 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61411 citiri |
| Cristian Teodorescu 40495 citiri |
| Costi Rogozanu 38196 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18225 citiri |
| Alin Fumurescu 17881 citiri |
| Viorel Dobran 12331 citiri |
| Dan Duca 11281 citiri |
| Constantin Creţan 11156 citiri |
| Elena Vijulie 9306 citiri |
| Dorin Tudoran 8730 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Iulian Leca 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Stau si ma minunez cum celor mai multi dintre neplatitorii de taxe nu li se pare nimic in neregula sa se fofileze de la plata taxelor.
Platiti-va taxele si nu mai are nimic ANAF cu voi.
2010-06-05 11:36:11 | Raporteaza
Plata pe drepturi de autor este în sine absolut corectă şi normală.Este,de fapt singurul mod de a retribui corect munca de creaţie,zic eu.Dar cînd s-a ajuns ca şoferi,femei de serviciu şi cam tot personalul unei companii,Realitatea în cazul de faţă,să fie plătiţi pe drepturi de autor,parcă trebuie făcut ceva,nu?Eu am impresia că asta a fost intenţia,de fapt,cînd s-a pus problema impozitării drepturilor de autor,stoparea unei forme de evaziune fiscală.
2010-06-05 11:37:24 | Raporteaza
Iti pui degeba Laura intrebari , de ce crezi tu ca au dat straini ziarul ala portocaliu , e foarte clar ce se intimpla acolo , oricum cei care erau intradevar neutri si la post (b1) si la ziar numai sint , au ramas numai linge c*** marinarului .
Oricum daca cei care au fost la putere pina in 2004 nu va lasa sa scrieti despre matrapazlicurile lor ,astia de acuma va iau piinea de la gura , eu nu inteleg unde-i solidaritate jurnaistilor , ca puterea o mai “inteleg”dar atacul jurnalistilor intre ei asta nu o inteleg !
2010-06-05 11:39:14 | Raporteaza
@val_one: dar tu de unde stii , esti cumva din interior , cum dracu spui asemenea ineptii , nu sint platiti jurnalisti la timp si li s-a taiat din salarii si tu vii cu niste aberatii ….dar ce spun portocalii pentru unii e litera de lege , deja imi face-ti sila !
2010-06-05 11:42:05 | Raporteaza
de ce dracu toti inginerii care lucreaza in proiectare si cercetare (mai Laura astia fac creatie) sunt salariati?
De ce dracu voi care stati toata ziua cu nasul in calculator (ce faci tu Laura la calculator?) ca sa va scrieti cele 7-8 randuri sunteti creatori?
Calculatorul va face creatori?
Mai Laura, aia care concep masinile, podurile, soselele, medicamentele si cosmeticele sunt creatori!
2010-06-05 11:45:29 | Raporteaza
am omis sa ii adaug la creatori si pe: oamenii de arta care concep lucruri care raman.
Astia da creatori,…nu tu Laura cu Dumitrescu, Zeicescu, Sicai, Femeia cu Ursu, Dragoteasca, Cuplul comic Laura-prelipceanu si soferii lor.
2010-06-05 11:48:27 | Raporteaza
E un razboi pe mai multe fronturi.
Odata, evaziunea fiscala propriu-zisa, daca exista.
A doua, atarnarea sabiei lui Damocles deasupra capeteleor sindicale (nu sunt niste sfinti, asa ca vor sta cuminti)
si nu in ultimul rand, incertitudinea care va pluti asupra existentei in continuare a postului de televiziune la care Vantu ar fi posibil sa renunte.
Zic si eu.
In cu totul alta ordine de idei, ca sa va mai inseninez, un banc bun:
Putin si Medvedev stau de vorba:
- Trebuie sa desfiintam fusurile astea orare, creeaza numai probleme, spune Putin.
- De ce? – intreaba Medvedev.
- Sun la Beijing sa-i felicit de ziua nationala, si-mi spun ca e maine….Sun la Varsovia sa exprim condoleantele si-mi spun ca avionul inca n-a decolat…
Do svidania.
2010-06-05 11:49:27 | Raporteaza
pentru mine nu sunteti cu nimic mai presus decat cei care vand tigari fara timbru prin piete.
evazionisti cu pix, pardon, calculator.
2010-06-05 11:56:29 | Raporteaza
@val_one: din pacate, mircea marian vorbea de jurnalisti, nu de soferi. Iar impozitarea tuturor drepturilor de autor ca sa rezolvi problema soferilor este o prostie din seria “taiem la toti la fel ca sa nu iasa discutii”. In loc sa rezolvi problemele punctual, acolo unde exista, tu le tai la toti craca de sub picioare, ca or sa cada si merele stricate o data cu alea bune, nu-i asa? Parerea mea, vorba lui Vaca…
2010-06-05 11:56:32 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: tie cum iti traseaza seful tau sarcinile de serviciu? “creaza-mi si mie un articol despre politica externa, PANA AZI LA ORA PATRU?” multa minte iti mai trebuie, scuza-ma!
)
)
2010-06-05 11:57:43 | Raporteaza
@ion: hai să nu exagerăm.Din cîte ştiu,Laura Cernahoschi nu are cu trustul Realitatea altă legătură în afara colaborării cu Voxpublica.Iar aici,nici nu există o redacţie sau politică editorială.Nu are nimic de-a face cu jalnicele prestaţii ale celor enumeraţi de tine.
2010-06-05 11:57:53 | Raporteaza
@krasnaia vodka: Da, ai rezumat excelent situatia. Iar bancul este genial!
2010-06-05 11:58:19 | Raporteaza
@liberal: scuză-mă,dar şi tu exagerezi!
2010-06-05 11:59:10 | Raporteaza
7@krasnaia vodka: hah! foarte tare!!
in romania, guvernul si partidele politice au propriile lor fuse orare. si imorale.
2010-06-05 12:00:16 | Raporteaza
Da,Laura,ai dreptate.dar s-a extins prea mult sistemul de plata pe drepturi de autor.La fel cum devenise o modă plata pe contracte de colaborare,acum cîţiva ani.Nimeni nu mai avea carte de muncă,toţi erau „colaboratori”.
2010-06-05 12:01:56 | Raporteaza
Subscriu @2 & @5
De aceea bugetul statului este asa de firav.
Fiecare categorie profesionala se considera mai “altfel” in raport cu celelalte.
iRealitatea, platiti-va taxele apoi aratati cu degetul spre ceilalti.
Toata saptamana v-ati luat de Udrea.
Ieri ne-ati “informat” cu cine-si petrece vacantele Videanu.
Azi, aveti ca prima stire ca Oanei Badea i s-a oferit un plic cu bani drept spaga, plicul fiind returnat la ofertant, “Si nu a anuntat autoritatile!”.
Pentru asa ceva cereti drepturi de autor?
Ha, ha, ha!
Chiar nu va simtiti jenati?
2010-06-05 12:15:59 | Raporteaza
@val_one: # 11
nu mi-ai spus de ce inginerii proiectanti si cercetatatorii nu sunt platiti pe drepturi de autor.
Dar cei car elucreaza la definirea strategiilor de dezvoltare ale companiilor.
In biroul lui N HONDA sta scris ;” viitorul unei companii sta in talentul si fantezia inginerilor sai)
Laura face pe proasta (sper numai sa faca) cand vorbeste de cine face evaziune…nu e vorba de numai jurnalisti ci de companie.
2010-06-05 12:16:13 | Raporteaza
@val_one: ziaristul este un lavoratore al industriei media. punct! si ca in orice industrie, are de facut o munca normata cantitativ si calitativ. drepturile de autor se dau pentru munci care nu pot fi normate. eu sunt arhitect dar nu m-as gandi niciodata sa fiu platit pe drepturi de autor, chit ca tolomacul ala de tolontan ii amesteca si pe arhitecti in chestia asta! si sti dece: eu, ca si inginerul constructor, proiectez o casa, sunt un actor al industriei constructiilor, fac o munca normata, si platesc taxe! punct! chit ca eu pot sa fac diferenta dintre o constructie si un obiect de arhitectura, si am proiecte premiate!! am fost platit cu drepturi de autor doar cand am colaborat cu artisti plastici pentru proiecte conceptuale. dar taxe si impozite am platit si cand am castigat premii la concursuri!
2010-06-05 12:18:12 | Raporteaza
Gresit! E vorba de razboiul basescu-Realitatea,ANAF e doar unealta!…
2010-06-05 12:18:38 | Raporteaza
@ion: dacă o fi vreo nedreptate în ceea ce spui tu,că inginerii,cercetătorii,savanţii chiar,nu sînt plătiţi pe drepturi de autor,însemnă că oriunde în lume,chiar şi la Honda,Nasa etc,li se face o mare nedreptate.
2010-06-05 12:22:17 | Raporteaza
erata
jenant
2010-06-05 12:23:19 | Raporteaza
@liberal: ai perfectă dreptate
eu m-am referit strict

la Laura,sper să înţelegi.
2010-06-05 12:24:05 | Raporteaza
da, inteleg, imi cer scuze
2010-06-05 12:29:19 | Raporteaza
totuşi,hai să vedem ce înseamnă drepturile de autor:
ro.wikipedia.or../
2010-06-05 12:32:01 | Raporteaza
@ Laura, uite cum vad eu situatia:
1. Poti fi platit pe drepturi de autor cand furnizezi OCAZIONAL (si fara a avea alte obligatii contractuale) texte publicabile;
2. Daca ai incheiat un contract de munca, atunci intra in sarcinile tale de serviciu (OBLIGATIE) sa produci “creatie intelectuala” pentru institutie; altfel spus, daca esti angajat ca sofer si ai surprins un eveniment, poti face o stire pe care sa iei bani pe DDA, dar daca esti reporter e obligatia ta sa faci stirea.
Sper ca am exprimat destul de clar distinctia pe care o vad eu.
P.S. Parlamentarii de ce nu primesc drepturi de autor? Spun la fel de multe prostii ca jurnalistii si mai scriu si texte.
2010-06-05 12:32:06 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi:
pune-ti intrebari despre documentul ANAF in sine si lasa speculatiile divagante depre categoriile de jurnalisti. Ca de cifre te tot ocupi de cateva saptamani incoace cu toate ca recunosti (de fatada) ca nu te pricepi decat la cuvinte.
E la mintea cocosului ca nimeni nu il compara pe jurnalistul care casca toata ziua ochii la calculator pentru un salariu de nimic, cu desantul de gargaragii ubicui, platiti cu salarii mai mari decat ale redactorului sef la New York Times.
2010-06-05 12:33:21 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: # 9
Macane Laura,..macane.
Cine dracu te pune sa “ataci” subiecte pierdute din start?..nepriceperea, lipsa de discernamant, seful…
Se supara unii cand ii intreb de studii si expertiza.
Care dracu ae mai fi deosebirea dintre noi, daca studii de araba se pot echivala cu sudii si practica indelungata in proiectarea de instalatii complexe.
2010-06-05 12:35:53 | Raporteaza
trebuie sa-l citez, n-am ce face…
“Când stai toată ziua bună ziua şi ai în plus şi în minte ideea că nişte moguli, dragoni răi, vor să te ciuntească şi să te stigmatizeze, pierzi contactul. Dacă rămâi blocat în acest dialog cu un televizor pe care îl deteşti nu mai simţi societatea. “Cristian Pred(ă)a
2010-06-05 12:43:57 | Raporteaza
realitatea este simpla:
atat timp cat platesti ceva (in speta taxe,) ai o pb, asa este natura umana.
intr-o economie sanatoasa, de obicei omul munceste mai mult, dezvolta afacerea mai bine, pateste mai multe taxe dar si castiga mai bine ptr el. din aceasta cauza unele afaceri de top se construiesc timp de cateva generatii.
intr-o economie nesanatoasa, exista un cadru legal permisiv care iti permite sa speculezi evaziunea fisacala. un exemplu ar fi ca, cel care spala toaleta unui artist, de fapt sa infaptuiasca o mare opera…
intr-o societate dusa cu pluta, nu se munceste mai deloc, statul e de vina din principiu dupa cum ni se scoala sau dupa culoarea cearsafului, deci tb sa furam, fiindca a fi cinstit este o mare povara existentiala.
cineva a zis bine mai sus, ca sa contesti un sistem de taxare, mai intai tb sa fii cinstit. cand iti atarna o acuzatie de evaziune fiscala, conteaza mai putin daca daca sistemul e corect aplicat, economic vorbind. de regula, hotii sau porbabilii hoti, nu sunt tocmai persoanele potrivite sa conteste ceva
.
ps: oarecum off topic, poate romanul care lucreaza ptr o companie, organizatie, institutie, care fura (demonstrat evident), inainte sa iasa in strada, ar tb sa condamne organizatia respetiva in sine. e de bun simt.
2010-06-05 12:53:18 | Raporteaza
Nici atunci cand e prins la furat tonomatul nu-l lasa pe Basescu din gura.
Culmea ar fi sa spuna evazionistii ca e vina lui Basescu cand inseala fiscul.
2010-06-05 12:54:55 | Raporteaza
ANAF-ura mami lor de hoti
2010-06-05 13:03:08 | Raporteaza
As vrea sa vad un articol pe voxpublica, al cuiva care sa fie deranjat de faptul ca Realitatea face evaziune.
Aici ma refer la un salariat Realitatea.
Ce spuneti am sanse?
2010-06-05 13:04:02 | Raporteaza
Pe Mircea Marian ala la care faceti referire (probabil se visseaza si el, frustrat mic, un “far calauzitor al jurnalismului” ca sa citez din Clasicu’ I-u’ de Romania)l-am auzit acu’ vreo cateva zile cum l-a luat retorica taras si batea campii cu niste paralele absolut gretoase despre subiectul recalcularii pensiilor si faptul ca cineva trebuie sa dea tonul pe plan international si in chestiunea asta. Sa fim si noi, rrromanii, fruntea la ceva…Subiectul este sensibil si hot, da’ sa ajungi tu, sluga basesciana, sa compari chestia asta cu situatia acordarii de catre Noua Zeelanda a dreptului de vot pentru femei pe la 1890 parca (intr-adevar, prima tara care a facut pasul) trebuie o imaginatie de-a dreptul elastica, precum desuurile donsoarelor care lucreaza unde o trimitea Basescu pe actrita aia, imi scapa acum numele, fosta mare pedista si ea…
2010-06-05 13:04:41 | Raporteaza
20 de ani pe dracu… Nu o sa inteleaga natia asta de sclavi niciodata ce inseamna sa fii LIBER.
Nici macar unul nu intelege ca LIBERTATE inseamna ca cetateanu e obligat doar sa respecte LEGEA si atat. Nu interpretarile si parerile “organelor”. Nu bunul plac al nu stiu carui inspector sau comisar. Tot ceea ce nu e interzis prin lege, in mod expres, e permis. Asta inseamna o tara libera. Altfel sunteti sclavii militenilor care hotarasc cine e “baiat bun” si cine e evazionist marsav si trebuie trimis la canal.
Nu vedeti bai boilor ca nici macar intre voi nu sunteti de acord: unii zic ca inginerii produc valoare intelectuala incadrabila la drepturi de autor, altii rad de asta.
UIte cum sta treaba imbecililor: daca va lasati la mana organelor atunci se va intampla un lucru simplu: cand anaful descopera ca realitatea platea drepturi de autor la jurnalistii angajati SI cu carte de munca, se lasa cu plangere penala. Cand PFA Pogea factura Marmosimul insa e perfect in regula. Pentru ca, nu-i asa, prietenii stiu de ce….
Natie de iobagi cu o frica congenitala de autoritati. Mi-e nespus de greata de cata lasitate are in gene acest popor…
2010-06-05 13:05:25 | Raporteaza
@val_one: draga, plata unui drept de autor este o forma de despagubire, ne-normata, in cazul in care cineva, “neautorizat”, foloseste un produs intelectual: eu proiectez o casa unicat (si sunt platit la norma ca sa fac proiectul, ca orice furnizor de servicii!). daca nu ii vand si drepturile intelectuale, beneficiarul meu are voie sa foloseasca proiectul pentru tot ce este legat de executia ACELEI case, pe ACEL teren, numai o singura data. daca vrea sa mai construiasca casa aceea si pe alt teren, sau sa vanda proiectul unui tert, trebuie sa ma despagubeasca. dece: proiectul este protejat de drepturi de autor, eu i-am vandut, conform contractului, DOAR proiectul, nu si dreptul de autor. in cazul inginerilor de la honda, situatia este complet alta: contractul lor prevede ca drepturile intelectuale apartin companiei (pe durata contractului sau pt totdeauna), in functie de ce a negociat fiecare la angajare.
2010-06-05 13:09:38 | Raporteaza
31@psdilicu: co rect! buna pentru funerar tv!
2010-06-05 13:11:18 | Raporteaza
@rossi:
2010-06-05 13:15:32 | Raporteaza
@nedoritul: aoleu! deacolo aparusi?
2010-06-05 13:15:40 | Raporteaza
Cu tot respectul pentru capshorul dumneavoastra nostim (din poza), nu pot sa va dau dreptate! Daca Realitatea Media si-ar fi achitat obligatiile financiare, ANAF-ul (sluga lui Basescu, Boc, Vadim, Voiculescu sau cui s-o nimeri) va puteau face rau doar spargandu-va noaptea geamurile!
2010-06-05 13:38:54 | Raporteaza
@liberal: perfect adevărat ce spui.eu am atras atenţia asupra denaturării sensului drepturilor de autor,printr-o extindere nejustificată la multe categorii salariale.cine are de cîştigat ceva din asta?evident că nu salariaţii,lor nu li se oferă alternativa.cam la fel cum peste un milion de angajaţi în sistemul privat îşi primesc salariul la un nivel cuvenit muncii lor,dar pe cartea de muncă au doar salariul minim pe economie.toată lumea are de pierdut,în afară de angajator.
2010-06-05 13:43:01 | Raporteaza
@All:
reiau şi precizez.Laura Cernahoschi NU face parte din trust.o atacaţi degeaba pe acest subiect.
oop,poate-mi iau nişte înjurături…
2010-06-05 13:45:38 | Raporteaza
N-am nimic cu Laura. Imi e chair simpatica si in general scrie obiectiv.
On topic: care e problema? de ce jurnalistii TREBUIE sa fie platiti pe drepturi de autor? Salariu normal ce are?
la asta as vrea sa imi raspunda Laura
2010-06-05 14:16:00 | Raporteaza
@ion: total de acord cu tine! Si uite chiar mi-ai dat o idee buna: plata inginerilor pe baza de drepturi de autor! Se poate scrie in fisa postului ca sarcina de servici sa butoneze la calculator si sa stea cu ochii in coltul din dreapta sus a tavanului unde se joaca paianjenii (asa cum fac marii creatori de la Realitatea )
Pai, daca e bal, bal sa fie.
@val_one: Laura nu pricepe din interes, dar tu ce motiv ai? Asta cu minimum pe cartea de munca si plata din la negru la privat e o poveste pentru Laura cand era la gradinita. Se angajeaza cu salarii mici pentru ca se mai plateste inca pe atata la stat (nu pot sa faca evaziunea ca marii creatori de la Realitatea). Banii la negru, de unde ii dai ? Ca nu toata lumea se ocupa cu alcool si tutun. Iti spun eu : se platesc salarii mici si gata. Asta pana cand trecem si noi de la privat pe drepturi de autor.
2010-06-05 14:20:17 | Raporteaza
Jurnalistii sunt singura categorie profesionala care se canibalizeaza si o fac cu o placere aproape sadica. Pot sa dau nenumarate exemple, in ce/i priveste pe Radu Moraru si pe amicii lui de la EVZ citeeste aici parerea mea alinbeta.wordpr../
2010-06-05 14:24:09 | Raporteaza
Dar, de războiul “tonomatelor” împotriva cetăţenilor care nu mai vor să li se spună ce să gîndească, nu spuneţi nimic?
Cine o caută, o găseşte, dupa cum şi ulciorul nu merge de multe ori la apă. De fapt, cred că ajunge o maciucă la un car de oale!
2010-06-05 14:24:26 | Raporteaza
Nu ma pricep io, dar dece sa nu spun ceva?
Mai ales ca sint in joc si “colegii mei de la REALITATEA.NET”.
Cind esti in “joc” esti in incompatibilitate comentind.
2010-06-05 14:26:05 | Raporteaza
@val_one, 40, 41: ai spus un mare adevar: angajatorul este singurul avantajat, toti ceilalti pierd! treaba e ca prea putini isi dau seama; si prea multi au o nebuloasa in cap, cand e vorba de subiectul asta, si cred ca li se cuvine titlul de autor.
numai artistii pot pretinde drepturi de autor, pentru ca marfa lor, ea insasi, nu valoreaza nimic si nu este dedicata nici unui scop lucrativ (un tablou semnat de picasso costa probabil 50 de euro, si nu produce, el ca obiect, plusvaloare). NUMAI prin exploatarea drepturilor intelectuale se pot face bani cu tabloul (prin expunere in una, doua,.. cinci galerii, prin reproducere, prin vanzare la licitatie). cand picasso si-a vandut tabloul (si drepturile de autor) el nu a putut cuantifica valoarea tabloului, ci a vandut unicitatea lui intelectuala. dar de aici si pana la munca ziaristilor de la realitatea tv e o cale atat de lunga….
2010-06-05 14:30:22 | Raporteaza
Propun ca in categoria CREATORI
sa fie lasati numai
cei care au contribuit
cat de cat la ridicarea statuii lui Basescu.
Am fost si eu printre ei…candva…
Acu statuia sta sa cadă si inca sunt atat de multi care stau imprudent de aproape de ea tot incercand sa mai curete din cocleală…
2010-06-05 14:41:21 | Raporteaza
Cred ca Marean ala ar trebui sa ia premiu’ntai cu coronita pentru prostie crasa. Nu vezi de multe ori pe cineva care sa dea cu atata spor in propria breasla. Cand o sa-i vina si lui randul – fiindca intr-o tara in care libertatea de exprimare e pusa la zid soarta tuturor ziaristilor e aceeasi… – nu va mai fi nimeni in jur sa-l auda schelalaind ca o javra calcata de masina. In plus, de cand e interzis ceva ce nu e interzis de lege? Cata vreme legiuitorul a fost suficient de bou ca sa nu faca o lege lipsita de echivoc, tot razboiul ANAF-Realitatea e o mare prostie lipsita de sens.
2010-06-05 14:53:44 | Raporteaza
orice act al ANAF se poate contesta si in instanta…
daca s-au platit ilegal soferi, legatori etc pe contracte pe drepturi de autor, Realitatea este vinovata (dar daca Vantu are asemenea responsabili care fac gafe cum nici in comuna Gheraesti nu se face, e nasol!)
totusi ziaristii sunt creatori si daca produc 1 articol pe zi sau 1 articol pe an…
cum ai zice ca Michelangelo era salariat la Papa Pius si nu pictor decat daca lucra in atelierul lui personal…
lucrand la un mogul rau, ziaristii de la realitatea suporta consecintele spre deoasebire de m marean care lucreaza la mogulu bun
2010-06-05 14:55:02 | Raporteaza
@tatelu: orice ziarist, actor, sportiv, arhitect este platit cu salariu, sau, daca este vre-o “vedeta unica”, este primit in randurile actionariatului. si intr-un caz si in altul plateste impozit, pentru ca face un job organizat pe baze “industriale”. papa pius nu avea industrie de capele sixtine, ca sa ii plateasca salariu lui michelangelo; i-a cerut sa face ceva unic. cand fost angajat consilier militar, si leonardo da vinci a platit taxe din salariu, ai inteles tataie??
2010-06-05 15:04:14 | Raporteaza
Articolul asta e scris in spiritul “da’ capra vecinului de nu moare? numai capra mea?”. Desi autoarea incepe prin a deplange mancatoria din breasla jurnalistilor, incheie postarea aplicand aceeasi reteta.
In alta ordine de idei, ma bufneste rasul cand ma gandesc ca emisiunile lui Gadea, Stireanu Firea, Razvan Dumitrescu s.a. sunt incadrate la “opere de creatie”.
2010-06-05 15:20:11 | Raporteaza
Laura, de data asta nu esti obiectiva.Plata pe drepturi de autor se preteaza anumitor domenii si situatii.De ex.un free lancer.Si nu un jurnalist angajat pe baza de contract.Acesta cred ca poate fi platit pe drepturi de autor daca are colaborari nepermanente si cu alte institutii de media.Daca extindem acest concept al drepturilor de autor , ajungem sa platim si femeile de serviciu in felul sata.Si cred ca s-ar justifica.Nu vezi ce artistic dau cu mopul dupa ce au invatat de la Elena Udrea?
Cu toate ca de data asta nu sunt de acord cu tine,asta nu inseamna ca nu o sa te mai citesc.Fiecare cu parerea lui.Boc,Boc in semn de salut.
2010-06-05 15:39:10 | Raporteaza
HOTILOR PLATITI-VA TAXELE SI NU VA MAI PREFACETI CA PLINGETI DE MILA PENSIONARILOR.ANI DE ZILE V-ATI CREZUT INAMOVIBILI…DEGEABA LATRATI SI INSTIGATI IN CONTINUU LA TELEVIZOR.NU VEDETI CA NIMENI NU VA ASCULTA?SPER CA IN CURAND REALITATEA SA FIE INCHISA SI VOI SA AJUNGETI LA PUSCARIE.
2010-06-05 16:25:48 | Raporteaza
Sarut Mina Laura
problema la realittea este simpla : se fura.
Se dura de la jurnalisti si de la stat.
In termenii dragi mie se numeste : lipsa de etica.
Am de a face cu zona creatorilor si cu jurnalistii de multi ani. In afara de vedete care isi iau banii pe firme nu am gasit nici un jurnalist care sa fie multumit ca este platit pe drepturi de autor desi el are job full time.
Sigur ca jurnalistii nu avea de unde sa aleaga avind in vedere ca piata media este in Mina unor patroni de doi bani si atunci accepta situatia.
In acest fel ei sunt complici .
Ai auzit de vreo greva in rindul jurnalistilor ?
Oare de ce nu este greva ?
Pentru ca nu aunt liberi si pentru ca sunt Mari creatori
2010-06-05 16:26:53 | Raporteaza
Laura avea ce avea cu Mircea Marian, acuma cred ca-i pare rau ca a scormonit..
2010-06-05 16:46:26 | Raporteaza
@ION: daca ei nu sunt, poate oi fi tu un geniu, de ce nu aplici una din ” invatamintili” tale ?
2010-06-05 17:32:23 | Raporteaza
In tarile normale, legile sunt normale. La noi, legile sunt interpretabile pentru ca in loc sa fim condusi de oameni inteligenti suntem condusi de smekeri. Smekerii nu se pot abtine si la fiecare lege importanta baga 5 portitze pentru ei si prietenii lor. A fost suficient sa se puna “o anumita parte a presei” pe baietii aia smekeri de sus, sa descopere ce salarii frumoase au , ce stimulente iau, cum castiga doar ei banii de la UE si hop, spontan si fara nici o legatura, ANAF-ul a descoperit brux ca se face evaziune fiscala. Dragi concetateni oranj, nu va deranjeaza sa trebuiasca sa justificati chestii gogonate de tipul asta? Daca dadeau dovada de un minim de inteligenta, oamenii aia se legau intai de B1 si doar dupa descopereau Realitatea si Antenutzele. Asa, pastrau o urma de credibilitate. Dar, repet, asta presupunea un minim de inteligenta.
2010-06-05 17:37:23 | Raporteaza
Auzi ma nea Ioane da TRU o fi creator?
Da Ioana Lupea ?
Da sinistra cu buze strambe o fi tot creatoare?
Sau la portocalii nu e voie sa pui asemenea intrebari?
2010-06-05 17:44:32 | Raporteaza
@nellu: #360
informeaza-te nelutule. Ei au cerut insolventa si control ANAF.
2010-06-05 17:55:54 | Raporteaza
@ION: ” de doare …” nu am probleme cu mintea , dar o problema cu dobitocii.
2010-06-05 18:09:33 | Raporteaza
@nellu:
Controlul are loc la Realitatea pentru ca astia au cerut rambursare de TVA.
2010-06-05 18:11:54 | Raporteaza
Odată, un porc s-a certat cu un leu şi l-a provocat la duel. Întorcându-se acasă, şi-a dat seama în ce s-a băgat şi i s-a făcut frică. S-a adunat toată turma, s-au gândit cu toţii şi au hotărât astfel:
- Vezi tu, porcule, aproape de noi e o groapa; du-te, tăvăleşte-te bine în ea şi fă-ţi apariţia la locul stabilit. Şi ai să vezi ce se întâmplă.
Porcul a făcut întocmai. Leul a venit, a adulmecat, s-a strâmbat şi şi-a văzut de drum. Mult timp după aceea porcul s-a tot lăudat că leului i s-a făcut frică şi a dat bir cu fugiţii de pe câmpul de bătaie
2010-06-05 18:15:55 | Raporteaza
Citatul este din Feodor Mihailovici Dostoievski, Jurnal de scriitor.
2010-06-05 18:16:55 | Raporteaza
Conform Codului Fiscal, pct 24 de la Titlul III din HG 44/2004 privind normele de aplicare ale legii 571/2003, în situția existenței unei activități dependente ca urmare a unei relații de angajare, remunerația prestărilor rezultate din cesiunile de drepturi de proprietate intelectuală care intră în sfera sarcinilor de serviciu reprezintă venituri de natură salarială, confrom prevederilor menționate în mod expres în contractul dintre angajat și angajator, și se supun impozitării potrivit prevederilor cap III Venituri și salarii al titlului III din Codul fiscal.
Mai pe înțelesul tuturor: dacă ești angajat la Realitatea TV ca să faci o emisiune, nu poți să iei și salariu și drepturi de autor pentru o activitate pe care o prestezi în exclusivitate la Realitatea TV. La fel cu PFA!
2010-06-05 18:24:07 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi
Si ce cauta liderii sindicali ai Romaniei in board-ul REALITATEA MEDIA?
Sunt lideri sindicali SI manageri de televiziune? De unde chestia asta?
Laura, puteti sa-mi dati o explicatie plauzibila referitor la acest amestec de functii specific?
Nu sunt platiti de Vantu ca sa impinga greva generala si sa amplifice protestele de strada?
2010-06-05 18:38:46 | Raporteaza
Legile sunt asa de clare cum scrie -Vale-ora 18.24-ca sa le intelegi iti trebuie un consultant,tot jurist,nu e normal?Juristii au facut noua Constitutie si dupa 20 de ani se vede ca are lacune mari,au facut si legile retrocedarii cu lacune si mai mari si legea muncii si ea cu lacune.Nu puteau sa scrie clar definitia termenului de “drepturi de autor”?Dupa mine aceasta terminologie e valabila pt scriitori,pictori,sculptori,inventatori.Pestele de la cap se impute ,iar capul pestelui e Parlamentul .Iar dezbinarea jurnalistilor(dar ati fost vreodata uniti?) nu este decat o noua lectie de “divide et impera”.
2010-06-05 18:45:50 | Raporteaza
Laura, fii liniștită! Tu nu jonglezi nici cu cuvintele. Textele tale sunt lipsite de nerv și strălucire, in schimb subiectele sunt bine documentate și de impact; aceasta din urmă este și una dintre cele două cauze ale numărului mare de comentarii (cealaltă cauză fiind faptul că ești fotogenică.
Un băiețel de 4 ani o intreabă pe mama sa, arătand cu degetul spre testicule
- Mami, ăsta este creierul meu.
- Nu, scumpule. Incă nu.)
Dacă vrei texte in care se jnglează cu cuvintele, citește-i pe Bușcu, Șiulea, Rogozanu, Stoiculescu, Virvea.
2010-06-05 18:55:20 | Raporteaza
@Vale 62 – Multumesc pentru precizare, nu stiam. Stiti cumva si cand au cerut rambursarea?
2010-06-05 19:05:09 | Raporteaza
Oricate justificari ati aduce (personale si egoiste) ca va trebuie bani si de aia preerati plata pe drepturi de autor sau PFS, tot imoral ramane! Ca pensionarii care nu mai pot sa lucreze, si nu au avut posibilitatea sa-si puna bani deoparte in pensie privata (nici nu exista ideea de asa ceva..) nu au nici o vina. Un pic de solidaritate nu ar strica, mai ales ca sunteti formatori de opinie. “Romania” inseamna ceva pentru dumneavoastra? Daca nu, renuntati va rog la cetatenie .. si atunci suntem chit.
2010-06-05 19:19:54 | Raporteaza
legea 8/1996:
Capitolul III Obiectul dreptului de autor
Art. 7 – Constituie obiect al dreptului de autor operele originale de creaţie intelectuală în domeniul literar, artistic sau ştiinţific, oricare ar fi modalitatea de creaţie, modul sau forma concretă de exprimare şi independent de valoarea şi destinaţia lor:
a) scrierile literare si publicistice, conferintele, predicile, pledoariile, prelegerile si orice alte opere scrise sau orale, precum si programele pentru calculator;
b) operele stiintifice, scrise sau orale, cum ar fi: comunicarile, studiile, cursurile universitare, manualele scolare, proiectele si documentatiile stiintifice;
c) compozitiile muzicale cu sau fara text;
d) operele dramatice, dramatico-muzicale, operele coregrafice si pantomimele;
e) operele cinematografice, precum si orice alte opere audiovizuale;
f) operele fotografice, precum si orice alte opere exprimate printr-un procedeu analog fotografiei;
g) operele de arta grafica sau plastica, cum ar fi: operele de sculptura, pictura, gravura, litografie, arta monumentala, scenografie, tapiserie, ceramica, plastica sticlei si a metalului, desene, design, precum si alte opere de arta aplicata produselor destinate unei utilizari practice;
h) operele de arhitectura, inclusiv plansele, machetele si lucrarile grafice ce formeaza proiectele de arhitectura;
i) lucrarile plastice, hartile si desenele din domeniul topografiei, geografiei si stiintei in general.
2010-06-05 19:20:50 | Raporteaza
Problema e ca ,daca exista un contract de munca in care angajatul are ca obiect de activitate o sarcina creativa,el nu poate avea in acelsi timp si salariu,si sa fie platit cu drepturi de autor pentru rezultatul acestei activitati,iar rezultatul activitatii apartine de drept angajatorului.
2010-06-05 19:25:13 | Raporteaza
@ela 72 – Articolul e intitulat “Războiul dintre Realitatea şi ANAF. Pe frontul jurnaliştilor” . Sunt absolut de acord cu Dvs ca se abuzeaza de drepturile de autor . Solutia , dupa mine, nu e sa vina Finantele si sa-i controleze punctual pe cei care nu scriu ce trebuie. Exista un Guvern cu drept de initiativa legislativa care in 15 minute da o Ordonanta prin care rezolva problema. Complet si pentru toata lumea. Indiferent ca lucreaza la B1 sau la Realitatea.
2010-06-05 19:53:00 | Raporteaza
Breasla voastră de jurnaliști este foarte degenerata,uni dintre voi sunteți jalnici fără de rușine cum a scris presa foarte mulți turnători ordinari ai securități criminale comuniste în presa.
Voi jurnaliști nu puteți fi obiectivi dacă aveți legături cu fostele servici secrete!??
Foarte mulți milionari în dolari implicați în foarte multe afaceri obscure,asta este breasla jurnaliștilor în România o casta niște “tonomate” cum spunea cineva reprezentați drojdia societăți.
2010-06-05 20:28:05 | Raporteaza
@val_one: Ai dreptate, am vazut undeva o statistica, in Romania ar fi vreo 500 000 de oameni platiti dupa ace4st sistem, ceea ce este aberant. OK, avem 500 000 de creatori, de autori, de genii, dar unde-i Nobel-ul fratilor?
2010-06-05 20:30:51 | Raporteaza
@ela: Predicile? Atunci intra si popii pe drepturi de autor.
2010-06-05 21:03:07 | Raporteaza
@Sase sase: Nu cred ca cei care sunt platiti pe drept de autor, au contract de munca. Or ai contract de munca si lucrezi la norma, or esti platit pe drept de autor. Asa vad eu situatia.
2010-06-05 21:28:54 | Raporteaza
@nellu: Tocmai de aceea am citat din lege.
Or,daca ,asa cum singuri declarau aici pe blog,pentru aceeasi emisiune se lua si salariu ,si drepturi de autor.
Daca tot personalul,indiferent daca activitatea e creativa sau nu, putea fi platit in acest fel,si daca nu si-au platit darile,e treba ANAF-ului.
Pentru cei ce scriu,realizeaza emisiuni,bune-proaste,daca au decat un singr contract ,cred ca nu e nici o problema.
2010-06-05 21:52:00 | Raporteaza
@Florina:
Iti multumesc pentru sfatul cu avatarul!
Că mă impresuraseră clonarzii obraznici şi simpluţi.
2010-06-05 22:53:40 | Raporteaza
Cum adică, Laura, cum adică “stai şi te întrebi, cum se face că tocmai revista Kamikaze…”? Nu stai deloc dacă ştii cum se obţine un mecanism repressiv montând subversiv frustrările unor rataţi. Asta fac acum securiştii care îl servesc pe Băsescu, împotriva celor care îl servesc pe Vîntu. Restul e vrăjeală. Unor râme bărboase ca Mircea Marian de la EVZ sunt singur că serviciurilii le plătesc lunar serviciilii. Sau nici matale nu crezi în infiltrarea breslei cu agenţi în slujba patriei? De data asta nu e vorba (numai) despre matale…
2010-06-06 09:03:28 | Raporteaza
atita vorbarie pentru a ascunde un lucru cit se poate de simplu: in Romania, legea fiscala are atitea exceptii, ca nu se mai aplica! Ce importanta are din ce anume vine venitul unei persoane? Din salariu, din investitii, din jocul la bursa, de la ruleta, din bacsisuri, de pe drepturi de autor sau din pensii? ORICE venit si TOATE veniturile TREBUIESC impozitate! Punct. Asa e in oricare tara normala a unei lumi normale. Si atunci nu ar mai fi discutii aiurea.
Ca sa nu mai spun ca in orice tara NORMALA impozitul nu este unic – si nicidecum la 16%! Laura draga, ce ai zice tu sa traiesti in SUA, sa fii freelancer, sa traiesti din drepturile de autor – dar sa platesti pina la 42% din venitul anual brut? Eh? Oare asta sa fie motivul ca atit de putini “creatori” romani emigreaza, preferind in schimb sa traiasca in sistemul (imperfect) romanesc?
2010-06-06 09:12:28 | Raporteaza
Distinsa doamna[ra] Laura ,nu cred ca este vorba de dreptul de autor s-au cum s-o mai numi plata diversilor jurnalisti,ci de scoaterea la vedere a SUMELOR COLOSALE DE BANI NEIMPOZABILI,ce circula intre moguli si slugile lor.E bine sa stim si noi,de exemplu, ca pentru”obiectivitatea”emisiunilor sale Dumitrescu a incasat 8 miliarde de lei vechi dar nu si-a platit darile catre stat.E bine sa stim si noi cit costa un ziarist din ”ligile” superioare,nu cei mici care-si primesc banii pe card.Astia care pling pe umarul pensionarilor ,dar sute de mii de euro in cont,prin eludarea platirii taxelor catre stat.
2010-06-06 10:08:14 | Raporteaza
Laura de obicei imi place ce scrii, insa pe tema asta nu ai dreptate. E ipocrizie sa vorbesti de pensiile mici de exemplu (multi ziaristi o fac) si sa le plangi de mila acelor oameni, dar in acelasi timp tu sa nu dai nici un leu la contributia sociala. De acord ca ce nu e interzis e permis, insa stim toti ca asta e un subterfugiu ca statul sa ia cat mai putini bani.
Venim cu scuza ca nu ii dam bani ca nu stie sa ii administreze. Asta am face-o indiferent daca ar veni cel mai competent guvern.
Pana la urma e corect sa platim contributii sociale. Insa atunci voi incepe si eu sa am pretentii la bunul mers al vietii si voi cere socoteala cand statul va face cheltuieli aiurea sau alte deraieri de la normalitate.
PS: un mod de a face rost de bani la buget ar fi legalizarea prostitutiei. De ce nu o cere nimeni?
2010-06-06 12:15:46 | Raporteaza
Ma amuza ziaristii ofticati ca nu se respecta omerta tacerii celor ce nu platesc taxe.
Adica, cum sa vorbeasca un ziarist de alt ziarist ca nu plateste taxe, asta nu se face.
Am mai citit si pe hotnews la marie-jean nu stiu cum un comentariu pe blog cum autoarea reprosa unui profesor ca nu are dreptul sa spuna nimic pentru ca nici profesorii nu platesc taxe pe meditatii.
Stiti de ce are bugetul deficit?
Pentru ca sunteti prea multi scutiti!
Nu crsterea taxelor ne trebuie, ci plata taxelor de cat mai multi din cei scutiti pana acum prin eludarea legii.
2010-06-06 13:49:25 | Raporteaza
@mirciulica, acum esti dobitoc cu gravatar, asta-i diferentza, adica , ai si acte in regula,tz-ai dracu’ de kkti pdlisti!
2010-06-06 14:02:44 | Raporteaza
se duce dracului sandramaua pdlista cladita pe minciuna, hotzie, demagogie si populism.fara a-i scuza pe cei de dinaintea lor, fiindca sunt apolitic, dar ciuma asta portocalie a intrecut orice masura a nerusinarii!
2010-06-06 14:04:21 | Raporteaza
pdlistidiot, intreaba una Clara de tine! Lucreaza pe Calea Turzii si zice ca esti fiul ei facut cu un turc! Sa nu te superi, dar i-am dat adresa ta, poate va veti bucura sa intalnire! Daca nu, macar ai si tu ce f….ace in dupa-amiaza asta!
2010-06-06 14:13:54 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi:
1.la banci, pentru acordarea unui credit, drepturile de autor sunt luate in calcul in proportie de 70-80%, deci e O.K( mie ,ca medic , de exemplu nu mi s-au luat in calcul garzile la BCR)
2.inteleg ca peste 20 de ani o sa protestati la guvern pentru ca aveti pensia mica si o sa semnati postari la articole cu nick-ul”un pensionar necajit”
3.pai daca platiti un nimic la buget, ce dracu tot tipati ca :scoala e proasta si profesorii prost platiti, sanatatea e o mizerie si medicii sunt prosti,pensionarii mor de foame?
Aveti o logica de blonda naturala
2010-06-06 14:26:20 | Raporteaza
@Mihaela: Stii ca la asta nu m-am gandit? Jurnalistii nu platesc impozitele pe care le platim noi, dar beneficiaza de ingrijire medicala (de urgenta, dar costa si aia), beneficiaza copiii lor de invatamant “gratuit” (pus in ghilimele deoarece e platit din banii mei si ai tai), de sosele (bune, proaste, merg pe ele fara sa fi contribuit cu nimic la ele), de protectia politiei, de protectia armatei! Jurnalistii astia creatori beneficiaza de toate astea moca, pe banii nostri!
2010-06-06 14:33:41 | Raporteaza
@pdlistidiot:
Tu ramâi o papuşă mică, simpluţă şi prostănacă. Şi, din păcate, hoaţă. Aidoma şefilor tăi care au dus ţara de râpă, idiot mic!
2010-06-06 15:03:39 | Raporteaza
[...] nu îmi spunea un coleg de compunerea ta infantilă, nu aveam ocazia să îți citesc minunăția în ziua asta fabuloasă (meteorologic [...]
2010-06-06 19:05:49 | Raporteaza
Veniturile, de orice fel si ale oricui, trebuie, cu dreptate si conform legii, impozitate. Aceasta trebuie sa devina o axioma financiara. Acesta trebuie sa fie telul tuturor institutiilor statului competente si abilitate in domeniu dar, mai ales, astfel de actiuni trebuie sa aiba o sustinere totala din partea tuturor cetatenilor, inclusiv a cetatenilor care lucreaza in presa.(am folosit sintagma “cetatean” in acceptiunea din DEX).Trebuie eradicate « ingineriile financiare » prin care diverse categorii de « oameni descurcareti » se eschiveaza de la plata corecta a darilor catre stat.(uneori nici legea nu este dreapta si nici clara). Trebuie schimbata mentalitatea prin care unii “cetateni”, corecti si de buna credinta, cer, pe buna dreptate, statului sisteme si institutii performante in sanatate, in invatamant, in administratie, in ordinea publica si siguranta cetateanului, etc. dar nu se exprima ferm si solidar impotriva « oamenilor descurcareti » care nu-si onoreaza cu buna credinta datoriile fata de stat.(uneori, acestia din urma, «oamenii descurcareti », sunt cei mai vocali impotriva “slabiciunilor statului”, slabiciuni pa care ei insisi le provoaca prin neplata datoriilor).
Salut articolul(ca tema), salut dezbaterea(cu unele exceptii) si sper ca, actiunile institutiilor competente si abilitate, sustinute solidar de “cetateni”, sa aiba efectele asteptate – reducerea evaziunii fiscale.
DOMIPA
2010-06-07 09:48:09 | Raporteaza
@ion: este foarte bun comentariul, si as adauga si lipsa de corectitudine daca ar relata si proprtionl tot ce este REALITATE in viata cotidiana, cred ca ar avea mai mare reting, mai ales ca CNN ar accepta, daca ar avea denumirea MINCIUNEA TV sau RASMERITA TV, fara sa argumentez cine este om de buna cuvinta va intelege. Sinca un argument ptr intreabarea pusa de tine sin comentariu, stirile despre patron si cei acoliti ptr destabilizare sint interzise la citit in cadrul creatiei, si a dreptului de autor……Si o curiozitate daca apare comentariu meu , deoarece am fost deja avertizat cu rosu asupra ce trebuie sa scriu…
2010-06-11 14:16:08 | Raporteaza