![]() | Războiul lalelelor, virusul Schengen și Roșia Montană. Despre locurile de muncă în România. O comparațievezi toate articolele de Mihai Goţiu23 Sep 2011 la 15:50 74 comentarii 965 vizualizari. |
”Virusul Schengen”. Astfel a fost botezată în mass-media bacteria pe care specialiștii români o caută prin TIR-urile care transportă flori din Olanda și care sunt blocate la vamă. Îndeosebi presa locală a fost cea care a relatat despre modul în care acest lucru a afectat florăriile și importatorii de flori. Cu câteva excepții (acum trei zile, la Timișoara și Bistrița), articolele vorbesc despre florării goale, scăderi dramatice de vânzări, comenzi anulate, mirese furioase.
Cât de grav îi afectează pe exportatorii olandezi blocada florilor? Sincer, e problema lor. Cât îi afectează pe români? Ei bine, conform presei de business, situația arată cam în felul următor. La nivelul anului 2010 (pentru care există date centralizate), comercializarea florilor în România a scăzut dramatic. De la încasări ale florarilor de aproximativ 200 de milioane de euro în 2007, în 2010 s-a ajuns la 50 de milioane de euro, cu o ușoară revenire, totuși, în 2010 față de 2009. Așadar, din start se poate observa că florarii au fost loviți din plin de criză. Pentru cei care își desfășoară activitatea în mod onest (cu case de marcat, bonuri, taxe și impozite la zi), afacerea cu flori seamănă, la ora actuală, cu mersul pe sârmă.
Partea cea mai proastă e faptul că 80% din volumul de flori comercializat în România provine din importuri. Iar din importuri, 60% sunt din Olanda. Puse cap la cap, rezultă foarte clar o dependență majoră a afacerilor cu flori din România de importurile de flori olandeze.
Ce se va întâmpla dacă războiul lalelelor va continua încă o săptămână/două? În condițiile în care oricum funcționau în regim de avarie, un asemenea blocaj ar putea să însemne lacătul pus pe o parte a florăriilor din România. Ce e mai trist e faptul că primele florării care ar putea să ajungă în situația asta sunt cele care au case de marcat și taie bonuri. Mai exact cele care plătesc taxe și impozite. Pentru că acestea vor fi primele vizate de Fisc. Cele care se vor trezi cu controale și/sau conturile blocate în momentul în care vor întârzia cu plata taxelor și impozitelor. Dacă se vor închide (nu mai mult de) 1-2 florării în fiecare județ, s-ar ajunge la o cifră de 60-70 de florării la nivel național. Câte 3-4 vânzători, un administrator, un contabil – în medie să zicem 5-6 angajați pentru fiecare florărie.
Adică 3-400 de locuri de muncă directe desființate. Vi se pare puțin? Despre cele aproximativ 350 de locuri de muncă directe pe perioada exploatării propuse, în mod real, de proiectul RMGC de la Roșia Montană (detalii cu cifrele exacte aici), președintele României susține că ar avea capacitatea să ajute la ieșirea țării din criză.
Stimate florărese, stimați florari, eu zic să nu vă speriați dacă veți rămâne fără locuri de muncă. Țara are nevoie de mineri, după cum susține chiar președintele ei.
Etichete: bulbi, controale, faliment, florării, lalele, Mihai Goţiu, olanda, romania, Roşia Montana, schengen, vama, virusul schengen


Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Când Monica Macovei atrăgea atenția asupra faptului că PSD-ul, revenit la putere, chiar și sub [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
| 1@markus: Pai probabil asta era rolul lui: sa- faca pocinogul si sa fie schimbat. Cu ce ma incalzeste ca-l schimba cu altul dupa ce deja raul a fost facut? ISC s-a retras din procesul cu nastase. Si asta... | ||
| 2@markus: demis, demis dar treaba si-a facut-o ! se mai impinge putin procesul spre termenul de prescriere.... | ||
| 3@ despre orice: Vorbarie degeaba, vorba multa si savanta, precum la filozofii cu carul, care care doar sa bata apa-n piua stiu sa faca. Paralel dintr-o lume paralela, esti. Iti defulezi trecutul, pasiunile... | ||
| 4@gica: Simplu, nea Gica : nu mai discuta fiindca majoritatea nu erau adevarate! Erau, daca ma-ntelegi, doar efectul fenomenului "hidrant cu batista de borangic"! Corect este insa ceea ce spui despre dosarul... | ||
| 5Sa va fie rusine, domnule Teodorescu, ca l-ati banuit pe dl. prim ministru de asa o magarie fara seaman! Iata, dl.Ponta n-a stiut nimic si l-a demis pe bandit! Sa nu veniti acum sa ne spuneti ca nu credeti,... | ||
| 6Draga domnule Rogozanu Cred ca articolul dvs. nu are in vedere cateva aspecte esentiale: 1. Resursele umane sunt cheia dezvoltarii oricarei tari - este deja dovedit stiintific acest lucru. 2. Fondul... | ||
| Mihai Goţiu 11019 citiri |
| Cristian Teodorescu 10158 citiri |
| Costi Rogozanu 9004 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4177 citiri |
| Alin Fumurescu 3975 citiri |
| Constantin Creţan 3397 citiri |
| Dorin Tudoran 2903 citiri |
| Elena Vijulie 2681 citiri |
| Dan Duca 2481 citiri |
| Ciprian Şiulea 2323 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61411 citiri |
| Cristian Teodorescu 40498 citiri |
| Costi Rogozanu 38196 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18225 citiri |
| Alin Fumurescu 17881 citiri |
| Viorel Dobran 12331 citiri |
| Dan Duca 11281 citiri |
| Constantin Creţan 11156 citiri |
| Elena Vijulie 9306 citiri |
| Dorin Tudoran 8730 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Iulian Leca 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Ce legatura are mineritul cu florile??? Jobul de miner e unul si jobul de a vinde flori e total altul.Locurile de munca in minerit vor fi catre 3000 nu 300, nu prea are cum sa fie 300 de locuri de munca, disponibile la un proiect asa de complex. Cu toate ca nla ora actuala nici alea 300 de locuri de munca nu le da nimeni. Un miner ar putea vinde flori ,dar invers nu cred ca va fi posibil, ca un florar sa devina miner.
2011-09-23 16:12:43 | Raporteaza
despre razboiul nemtesc al castravetilor ai auzit, dom` Gotiu? Si produacatorii de castraveti au pierdut atunci, dar ai tacut pen`ca era prea de cacao sa-l implici pe Basescu.
Tot i-ati indemnat voi, oengistii, pe locuitorii de la Rosia Montana sa culeaga fructe de padure pentru a-si asigura existenta, acum dece nu ii indemni sa culeaga flori pentru mirese?
2011-09-23 16:13:49 | Raporteaza
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2011-09-23 16:27:35 | Raporteaza
Domnu’ Gotiu, ati uitat un zero : 3500 de locuri de munca pe perioada proiectului in toate fazele. Iar florile olandeze sunt blocate temporar, oricum e mai simplu de importat flori din alta tara sau de crescut flori in tara decat sa angajezi minerii fara mina sau sa exploatezi mina fara mineri. Chiar nu vad care e legatura intre lalele si Rosia.
2011-09-23 16:33:06 | Raporteaza
“La nivelul anului 2010 (pentru care există date centralizate), comercializarea florilor în România a scăzut dramatic. De la încasări ale florarilor de aproximativ 200 de milioane de euro în 2007, în 2010 s-a ajuns la 50 de milioane de euro, cu o ușoară revenire, totuși, în 2010 față de 2009. ”
Tin sa-ti reamintesc ca doar 10 tiruri au fost blocate in vama. Zece tiruri de flori se vand in cateva ore in toata tara. Criza de flori e pentru faptul ca importatorii au amanat impotrurile de frica controalelor si a confiscarilor.
2011-09-23 16:38:50 | Raporteaza
E pacat ca Romania a ajuns sa impuna blocade altor tari, in conditiile in care suntem dependenti de importuri. Dl. Presedinte considera ca RMGC reprezinta o sansa foarte mare pt. crearea de noi locuri de munca. Dar la florarii care isi vor pierde locurile de munca din cauza acestei gafe monumentale a guvernului, dl. Basescu, nu se gandeste? Adica, 3 – 4000 de locuri de munca din florarii, nu conteaza, dar conteaza 1074 de locuri de munca din minerit?
2011-09-23 16:39:33 | Raporteaza
@viktor: vezi ca tu ai adaugat un zero la cifra inventata de gotiu. mai multa grija la cifre. peste vreo 3 comentarii o sa fie jumatate populatia Romaniei angajata in florarii
2011-09-23 16:44:17 | Raporteaza
@Lica: @Alinutza:
spune-le sefilor vostri sa scoata de pe site-ul Gabriel Resources studiul de fezabilitate a celor de la Independent Mining, ca te face de mandra minune, si pe tine si pe Basescu – acolo scrie negru pe alb cate locuri de munca directe vor fi
2011-09-23 16:58:12 | Raporteaza
“Țara are nevoie de mineri, după cum susține chiar președintele ei”
ei pe naiba are nevoie de mineri.De aceia in 97-99 au facut pulbere mineritul din romania.Si le-au oferit alternative pensia si acum se vaieta ca sint multi pensionari,culesul ciupercilor si slugaritul prin europa.
Acum chiorul betiv a descoperit ce altii ziceau de 3 ani…creierea de locuri de munca.Adica au descoperit cercul.Si daca a spus asta si udrea ce sa-mai zici “economista” sefa de prestatii a zis ce a zis si chiorul ca nu se putea altfel.Toti tipau ca se da afara se inchid fara a se pune absolut nimic in loc si udrea si chiorul si alti “dreptaci” spuneau ca nu este treaba lor sa creieze locuri de munca ca ei sint de dreapta si fiecare sa-si caute si sa se descurce.Si acum iata ca fura din traista psd a socialistilor si ce sa vezi vor sa creieze locuri de munca.Psd ramine fara obiectul muncii dreapta furindu-le o latura a ideologiei .Ce tare-i dreapta asta tine cu clasa muncitore.
2011-09-23 17:01:00 | Raporteaza
@Lica: Suma scrisa de Mihai, 350, nu e este o cifra, ci un numar, format din 3 cifre. 0, 1, 2, 3… 9 sunt si cifre si numere. De la 10 in sus nu mai exista cifre de sine statatoare, ci numere.
Nu am adaugat un zero la suma lui mihai, ci fix 724 de locuri de munca.
EI spune tu, acuma, ce pretentii poti avea tu ca ai fi o persoana informata sau culta, cand tu habar n-ai de un simplu calcul aritmetic de clasa a 4-a.
Eu am zis sa fiu mai darnic cu voi si m-am referit la toate locurile de munca pe care RMGC le-ar putea crea. 724 vor fi locuri de munca create indirect de inceperea proiectului. Bineinteles, ipotetic vorbind, pt. ca nu va incepe niciun proiect.
2011-09-23 17:07:30 | Raporteaza
Plus, ca voi, ultrasii remegecisti, aveti o mare problema si cu limba romana. Iata => luptapentrurosi../
2011-09-23 17:08:54 | Raporteaza
@vitkor: 0 e o cifra si aia ai pus-o in plus. Aceeasi cifra pe care Gotiu a uitat sa o puna. Si ma refeream la numarul florarilor someri. Ai gasit tu ca ar fi 3-4000, ca sa sune mai dramatic.
2011-09-23 17:15:39 | Raporteaza
@vitkor:
634 e numarul total
, dar in cele 634 intra si locurile de munca directe si cele indirecte (studiu pentru RMGC realizat de Washington Group);
directe (legate strict de exploatare) sunt in jur de 350 (nr. variaza de la un an la altul – studiul Independent Minining);
amebele studii au fost facute pentru RMGC si se afla pe site-ul Gabriel Resources
nu mai pune si de la tine, ca le umfla propagandistii RMGC destul
2011-09-23 17:16:15 | Raporteaza
@autorul: Din cate am inteles din presa, de la inceputul anului au fost returnate/blocate/luate la puricat 5-600 de tiruri, si cu flori, si cu carne, lactate etc pe motive sanitare/evaziune fiscala samd. Astea de acum au intrat in lumina reflectoarelor pentru ca s-au simtit olandezii persecutati si pentru a justifica neadmiterea Romaniei (altfel o piata buna pentru produsele lor, dar atat!) in spatiul Schengen. Trecand la Rosia Montana, cred ca decizia ar trebui luata la nivel local. Totusi, in cazul in care se va realiza exploatarea, renegocierea contractului este obligatorie. Un articol de pe Kamikaze, aparut acum vreo doua saptamani, mi s-a parut de zece ori mai interesant decat intreaga “avalansa” de articole panicarde cu cianura si inevitabila politizare. Acolo este mai multa informatie decat toata vorbaria de pe VoxPublica, deoarece un specialist arata clar ca celelalte metale rare (de la titan la nichel) care vor fi extrase valoreaza de cateva ori mai mult decat aurul si argintul de la Rosia Montana, iar despre astea nu se vorbeste deloc! “Din anumite informatii, in contractul de concesiune secretizat se spune ca orice metal in plus recuperat intra in beneficiul celui care exploateaza zacamintul”, zice omul: kamikazeonline.../
2011-09-23 17:23:55 | Raporteaza
@ Mihai : ) ) da, tare. E, tot in ideea asta, am zis de un total de 1074, de a fi intelegator, asa, tolerant cu numerele vehiculate. Am dat asa.. un maxim.
. Mai tare mi se pare o faza, cand la unul din “protestele” lor au aparut cu un banner foarte frumos, facut la tipografie bineinteles (pt. care iti trebuie destul de multi bani, bani pe care un ONG corect, transparent, nu si-i poate permite) pe care statea scris frumos ca exploatarea va crea direct si indirect 6000 de locuri de munca. Ha haa!! Ce m-am distrat.
E, ei le umfla. Oricum, asta e jobul lor
2011-09-23 17:27:32 | Raporteaza
Mda, plangeti-le de mila evazionistilor din comertul cu flori, “jurnalistii” lu’ peste ce sunteti. I-ati intrecut pana si pe politicieni la populism. Bravo voua.
2011-09-23 17:47:14 | Raporteaza
@Mihai Goţiu:
In afara de problema RMGC va mai tulbura odihna/ nelinistea ceva? de exemplu alte implicari in probleme de mediu (dar cu tot atata patima), sclavia in India, vanatoarea de balene sau experimentele pe animale? NIMIC? Pe bune?
Cand vad atata patima (cred ca un pic interesata) anti-RMGC, chiar daca ii detest, ajung sa ma inbunez…
2011-09-23 17:52:19 | Raporteaza
ce legatura au lalelele cu Rosia Montana? Sau poate are cineva contract sa scrie in fiecare articol despre Rosia
2011-09-23 17:59:57 | Raporteaza
La cat de mare va fi proiectul, care nu cuprinde doar locuri de munca pentru minerit, logic vorbind nu cred ca se poate vorbi la ordinul sutelor. Da ma rog, fiecare gandeste cat poate.
2011-09-23 18:00:21 | Raporteaza
@Alinutza:
la „cat de mare e proiectul” e vorba de tehnologie, nu de locuri de munca – ”mineritul” RMGC n-are nicio legatura cu imaginele si filmuletele cu trenuletele de mineri care intra in sut; e vorba de exploatare in cariera de suprafata (incerca sa-ti imaginezi cati oameni pot lucra simultan intr-o cariera de suprafata – protectia muncii nu te lasa sa lucrezi mai mult de o echipa – de la pirotehnist, la excavatorist, vreo 2-3 cu pickamere, sa sparga blocurile prea mari, si cativa soferi pe camioanele de transport – cam asta e o echipa;
iar in uzina de prelucrare totul ar trebui sa fie automatizat; asadar niste oameni sa apese pe butoane, ceva stivuitori, paznici, electricieni; inmulteste cu 2 sau 3, depinde cate schimburi vor fi in cele din urma si cam asta e tot; in rest ”lucreaza” dinamita si cianura
2011-09-23 18:11:03 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: acum esti expert in minerit? atunci ar trebui sa stii ca nu e periculos pentru mediu;). Glumim radem, dar habar nu ai ce vorbesti. Si cifra aia de angajati pe care ai dat-o e intr-un singur an si doar la mina. Numarul dat pe site-ul lor e in total. E o diferenta.
2011-09-23 18:15:05 | Raporteaza
@Alinutza: kamikazeonline.../
Tu care esti din toti postacii timpi ai lui Cianourses? Sau nici voi nu mai stiti citi sunteti?
2011-09-23 18:15:20 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: ai ghicit in cafea cati florari si-au pierdut locul de munca din cauza ca nu au trecut 10 camioane, acum o sa ne ghicesti si cati oameni lucreaza la mina. Si cum. si cu ce. cata expertiza pe un singur om
2011-09-23 18:16:49 | Raporteaza
hahaha ce articol tare!
Eu zic sa facem referendum pt tirurile din vama.
Hai ca mai e putin si zboara Gabriel Res din Romania.
Mersi Mihai!
2011-09-23 18:20:19 | Raporteaza
@Catalin:
2011-09-23 18:57:51 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Esti constient ca e nevoie de oameni si in afara minei, in logistica, in intretinere, in planificare, in alte etape decat cea de exploatare? Esti constient ca si mineritul presupune etape? Ca pentru unele etape e nevoie de unii oameni, pentru altele de alte specializari? Esti constient ca nu toti o sa ramana 20 de ani pe acelasi loc de munca? Nu inteleg cum pot sa vorbeasca unii oameni cand habar nu au despre ce vorbesc. Sau la tine nu conteaza ce spui, conteaza doar sa o spui, banu’ il iei oricum.
2011-09-23 19:02:20 | Raporteaza
Ce faci nea Gotiule?
Le plangi de mila la niste colorati care nu dau un ban statului din incasari?
Bravo tie,i-ai acasa!
2011-09-23 19:05:26 | Raporteaza
634 era un numar de locuri de munca raportat la un an de munca, iar aprox 3000 in total in 17 ani.Eu zic sa ne maturizam un pic si sa realizam faptul ca mineritul ar putea conta foarte mult pentru economia tarii. Cianura e doar un pretext de care se folosesc toti , pentru a mai amana proiectul.
2011-09-23 19:06:03 | Raporteaza
@Lica:
da, asta e diferenta dintre cele aproximativ 350 de locuri de munca directe (din studiul Independent Mining, care se refera la exploatare) si cele 634 (directe si indirecte la care face referire studiul Washington Group) – in studiul Independent Mining ai exact necesarul pe posturi, in fiecare an; in cel al Washington Group sunt trecute doar posturile (nu detaliat, cate locuri de munca sunt pentru fiecare post) ; cele 634 nu se aduna cu cele aproximativ 350, pt. ca cele 350 sunt incluse in cele 634)
exista un maxim de 1040 (910 directe, 130 indirecte) in perioada de constructie (in primii 4 ani) ;
si o atentionare: intra pe lista de posturi a celor de Independent Mining si vezi cati localnici sunt pregatiti pentru ceea ce ar avea RMGC nevoie (sa nu se treazeasca ca cei de la Bechetl, unde lopatarii si soferi sunt romani, dar toti cei care lucreaza pe utilaje cu tehnologie ridicata au fost adusi din Turcia)
2011-09-23 19:12:39 | Raporteaza
@Alinutza:
#28 frumos va dati de gol
) asadar chiar asa s-a ajuns la 3.000 de locuri de munca; atunci inseamna, in medie, ca fiecare loc de munca e asigurat pentru cel mult 5 (cinci) ani – asta da dezvoltare durabila
)
2011-09-23 19:15:54 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: hai ca iti dau exemplu, e mai simplu. cu loc de munca indirect: tu iti faci fabrica de parchet. angajezi 3 oameni sa faca parchetul si iti iei cheresteaua de la cineva. Ala ca sa faca fata mai angajeaza 2. Ai creat 3 locuri de munca directe si 2 indirecte. Si de curiozitate, m-am uitat pe raportul ala, si la faza de constructie e din nou vorba de maximul de 1040 de angajati intr-un singur an si se aplica aceeasi logica ca si mai sus.
2011-09-23 19:18:18 | Raporteaza
Sunt de acord cu Alinutza. Mi se pare o alaturare exagerata floraritul (gingasie, culoare) cu mineritul (duritate, murdarie). Iar locurile de munca de la RMGC, fie cate or fi, atata timp cat nimeni altcineva nu le va crea in zona aia, eu zic ca oricate sunt bune si ca minerii se vor bucura de ele.
2011-09-23 19:25:45 | Raporteaza
Gotiu mama draga gandeste si lasa speculatiile tale acasa, nu mai tot ameninta oamenii carora ar trebui sa le multumesti totusi pentru comentarii si pentru ca iti citesc articolele si ca ai si tu un loc de munca. Mai bine ai aduna o mana de oameni macar, sa mergeti sa curatati o padure sau o margine a unui lac din Romania. Asa macar ai putea face ceva productiv si util tarii tale.
2011-09-23 19:39:01 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: De ce manipulezi publicand numarul locurilor de munca din studiile Independent Mining si Washington Group?
Studiile nu sunt corecte.
Pentru a ma contrazice spune in ce anexa sunt trecute locurile de munca ale postacilor RMGC ?
2011-09-23 19:50:48 | Raporteaza
Gotiu pleaca de la o premisa falsa, aceea ca daca s-ar inchide 1-2 florarii x n judete x 4-5…x 5-6= mai multe locuri de cele oferite de RMGC, ca sa incheie victorios “Stimate florărese, stimați florari, eu zic să nu vă speriați dacă veți rămâne fără locuri de muncă. Țara are nevoie de mineri, după cum susține chiar președintele ei”.
E o manipulare de doi lei.
Ma uit la ipocritii deveniti peste noapte monarhisti, altii avocati din oficiu ai olandezilor, evazionstilor florari si ai finlandezilor aflati sub asediul hoardelor de tigani, si-mi vine sa borasc.
Daca florile veneau din Africa ii vedeam pe Gotiu si pe Cernea deghizati, purtand pe fata cate un ciorap negru si o mana de ciulini in par, strigand in jos “prohibitia florilor”.
2011-09-23 20:08:47 | Raporteaza
…strigand “jos prohibitia asupra florilor”
2011-09-23 20:11:18 | Raporteaza
Gotiu, ti-ai ales un rol de Gica contra, e treaba ta, dar devii penibil.
2011-09-23 20:25:10 | Raporteaza
@oneata
nu fi rautacios!Este momentul lui de glorie,poate singurul.
Penibil este un cuvant dur,eu as spune ca foamea este mare.
2011-09-23 20:41:38 | Raporteaza
tara are nevoie de mineri, de cei pe care-i are deja si care acum nu au unde sa lucreze. Pana acum nicio alta companie sau institutie, in afara de rmgc, nu a venit cu o solutie in acest sens pentru minerii de la Rosia Montana. si macar aceasta initiativa ar trebui sa fie apreciata!
2011-09-23 20:48:12 | Raporteaza
Acum 3 minute, pe Realiatatea Tv, a fost dat spotul publicitar al RMGC in care ofera mii de locuri de munca!!!
Tot ce construieste Mihai Gotiu aici, darama Remus Cernea pe Facebook prin apeluri repetate pentru donatiile de care ar avea nevoie.
2011-09-23 20:54:47 | Raporteaza
conform legilor din Romania, daca RMGC ar fi difuzat o reclama mincinoasa, ea nici nu ar fi aparut la TV. asa ca miile de locuri de munca sunt argumente valide in sprihinul acestui proiect!
2011-09-23 21:18:34 | Raporteaza
@George: tu esti serios cu legile din romania? adica, alea respectate pana nu mai stie nimeni ce inseamna lege?
2011-09-23 21:38:01 | Raporteaza
Gotiu este pentru noi,Laleaua neagra nr.2!
2011-09-23 21:45:46 | Raporteaza
@cum se vede treaba de pe marte: pana acum, legile audiovizualului au functionat. stau dovada multitudinea de reclame care nu au vazut niciodata aparitia publica pe tv, dar s-au viralizat pe internet. si poti vedea ca functioneaza in fiecare zi, cand de exemplu, se respecta faptul ca reclamele care promoveaza bauturi cu un continut ridicat de alcool se difuzeaza doar dupa 10 seara. dar nu inteleg de ce ne deranjeaza ca se vor crea atatea locuri de munca, chiar credeti ca avem prea multe incat unele in plus ar fi un exces?
2011-09-23 21:51:35 | Raporteaza
@George:
Domnule George, reclama mincinoasa se da dintodeauna si-ti spunea asta o persoana care de 7 ani lucreaza in publicitate. Eu lucrez la compania care a facut spotul RMGC, pe partea de creatie, deci stiu ce vorbesc. La inceput, cand ne-a fost prezentat brieful, era vorba de 1500 de locuri de munca, ca pana la montaj sa se ajunga la 3500.
De cand lucrez in publicitate, ma feresc de produsele cu reclama la TV. Mai tineti minte reclama cu detergentul de vase,Axiom, din anii 90? Unde o doamna ridica efectiv stratul de murdarie de pe farfurie… eh, dumneavoastra cand spalati vase aveti aceasi experienta?!
2011-09-23 22:06:57 | Raporteaza
@Alinutza:
Vorba lui Moromete către Cocoșilă :”Păi vezi că ești prost?”
Dragă Alinutza ai citit articolul si nu ai inteles nimic.Era vb de faptul că Băsescu găsește justificare pentru proiectul Rosia Montana înființarea apeste 350 de locuri de muncă.Însă prin blocarea acelor tiruri cu lalele s-au desființat 350 de locuri de muncă.Așadar articolul vrea să scoată în evidență retorica mincinoasă a lui Băse.
tu fiind proastă nu ai înțeles nimic și vei merge convinsă la vot pentru Elena Udrea si băsescu!
2011-09-23 22:14:19 | Raporteaza
Observ aici o grămadă de cretini inconștienți analfabeți și iresponasbili.
Pentru alinutza, tata mare și alți care susțin proiectul Rosia Montana îi invit să bea un pic de cianură(nu mult 300 de mg adică 0.3 grame într-un pahar cu apă ) și în felul acesta să realizeze exact ce scriu și ce spun!
Domnule Gotiu nu vă lăsați invins de acești oligofreni plătiți să vă critice articolele!Cauza Rosia montana deși pierdută pentru noi, oamenii cinstiți care vrem să trăim în armonie cu natura, este o cauză ce merită să luptăm pentru ea!
Celorlalți le urez multă MU…IE!
2011-09-23 22:19:10 | Raporteaza
@thinkagainro: N-ai mai gasit virgule la farmacia din colt?
2011-09-23 22:34:13 | Raporteaza
@thinkagainro: stiai ca UE accepta un nivel maxim de 10 ppm de cianura, pentru ca nu e toxica, si la rmgc se vor folosi doar 5? pentru ca daca ati fi stiut asta, probabil ca nu mai erati asa de vehement cu cianura asta. si va mai zic ceva: ca aproximativ 90% dintre exploatarile aurifere sunt realizate cu aceasta tehnologie, pt ca este cea mai performanta si alta mai buna nu s-a inventat inca!
2011-09-23 22:51:47 | Raporteaza
un singur proiect e imposibil sa te scoata din criza fara ca tu sa nu faci nimic. Metoda de ierire din criza ar fi daca statul ar reinvesti banii care ar urma sa ii primeasca de pe urma proiectului, nu sa ii foloseasca pentru salarii. Daca acum ei zic ca bugetul e pe 0 teoretic ce iese din cateva proiecte trebuie sa poata fi reinvestit in alte afaceri
2011-09-23 22:56:34 | Raporteaza
chiar esti alinutza
)
2011-09-24 00:50:25 | Raporteaza
Gotiu, asteptam cu interes sa scrii si despre legatura intre Iri, Moni, Bote si Rosia Montana… ai mai scris vreun articol in 2011 fara sa te iei de subiectul asta?
2011-09-24 00:58:41 | Raporteaza
@Marian: tu stiai ca romanii nu vor cianura deloc ? si mai stiai ca si din cauza exploatarilor cu cianuri exista astazi ploi acide ? adica rosiile, strugurii si alte produse agricole se strica ?
cdep.ro/informa../
2011-09-24 07:12:00 | Raporteaza
@misu: Cati dintre cei care spunc lar ca nu vor stiu defapt si care o sa fie concentratia si ce o sa se intample cu cianura dupa exploatare? Foarte putini. S-a mediatizat prost cianura asta, incat o parte se sperie aiurea. Cat timp ea sta intr-un yaz care e problema?
2011-09-24 11:06:40 | Raporteaza
@Daniel77: esti bun. daca puteam sa fiu asa perseverent eram milionar.
sa zicem ca avem o oala cu apa cu cianura in concentratia aia mica de ziceti voi. daca o punem la fiert ai curaj sa inhalezi aburul?
exact asta e problema: apa din iaz se evapora si daca n-ai lipsit la scoala generala ai aflat ca va ajunge la mine in gradina odata cu ploaia. si observi ca am evitat discutia despre baraje si alte alea….
2011-09-24 20:23:20 | Raporteaza
Evident…”ne” legam din nou de Rosia Montana.. mda..
@ misu: stiai ca si pestii din lacuri, mari, oceane au ingerat foarte mult plastic? ZI-mi tu mie, ce faci cu plasticul pe care-l folosesti, il mananci?? Nu cre,d il arunci. Asa ca ia-o drept adaptare si mai termina cu “romanii nu vor cianura deloc”, nu vorbi in numele tuturor!
2011-09-24 21:52:50 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Nu cred ca dezvoltarea durabila a fost scopul celor de la rmgc. Eu zic ca mai degraba cea rapida a fost. Si nu vad nimic in rau in asta. Mai ales ca…da, cianura ramane doar o scuza!
2011-09-24 21:57:03 | Raporteaza
Gotiule esti gretos de-a dreptul. Si slinos pe deasupra
2011-09-25 02:36:08 | Raporteaza
@Geo: E o dezvoltare rapida ai dreptate, doar ca daca se reface si patrimoniul si stim cum sa artagem turisti se poate face si ceva de durata, doar ca asta depinde si de stat.
2011-09-25 11:37:56 | Raporteaza
@Domnule Gotiu: intelectualitatea romanea este “curva”. Si este elitista si fara substanta. Din pacate. Si ce te faci atunci cu oameni fara consistenta care se doresc adulati pentru simplul motiv ca au o diploma? Intelectualitatea romana nu are constiinta si nu coopereaza. Sint insule de carte si atit. Nimic mai mult. Intelectualiotatea romana nu este coagulata si nu se coboara la nivelul -ulimii cas afaca ceva pentru tara. Ei exista ca sa fie pusi pe soclu … si atiat. Nu au vocatie, nu au putere …
Un muncitor cel putin creeaza ceva. Bun, rau asa cum poate el, din lipsa de coordonare si educatie corespunzatoare.
Domnule gotiu, mergeti prin tarile germanice sa vedeti de ce o duc aia bine. In primul rind pentru sa se respecta reciproc: intelectuali, fermieri, muncitori. Stiu ca au nevoie unii de altii, si de aceea pun IMPREUNA mina la treaba.
MA repet: intelectualitatea romana este “curva” si infumurata. Este nociva pentru tara, nu benefica. Din pacate.
2011-09-25 11:42:19 | Raporteaza
Multe,putine, locurile de munca pe care le va crea RMGC nu pot fi neglijate, asa cum nici articolul acesta nu era complet fara mentionarea lor. Avand in vedere ca rata somajului in Rosia Montana trece de 80%, nu cred ca punerea la dispozitia minerilor a unor joburi in cel mai complex proiect industrial din tara noastra este o actiune de damnat.
2011-09-25 15:26:50 | Raporteaza
Toti cei 61 care au comentat inaintea mea cred ca au un loc de munca si atunci nu-si pot da seama cum e sa fii somer. si de ani buni sa fii in starea asta. Minerii din Rosia Montana o stiu, din pacate. Chiar credeti ca nu-si doresc sa munceasca in proiectul “gold corporation”, cand alta solutie nu mai au?
2011-09-25 17:05:10 | Raporteaza
@Daniel77: stiu ca rmgc va investi 70 milioane de dolari in patrimoniu si va sustine dezvoltarea turismului in zona, mai ales din prisma usurarii accesului in zona prin dezvoltarea infrastructurii.
2011-09-25 17:19:05 | Raporteaza
Gotiule, mai bine scriai un articol despre cum te poti scarpina la urechea stanga cu mana dreapta. era ceva mai stiintific.
2011-09-25 18:25:30 | Raporteaza
cum ai scos tu de pe maneca asul locurilor de munca, “in mod real”, in cazul crizei florilor. ai fi in stare sa scrii orice nonsens, doar ca sa scoti in derizoriu proiectul minier.
2011-09-25 18:30:04 | Raporteaza
provocare. cum legi tu, surmontarea teoriei relativitatii de exploatarea miniera. hai sa te vedem!
2011-09-25 18:36:15 | Raporteaza
@Geo: si daca vor si daca nu, dezvoltarea durabila tot va fi. infrastructura nu se distruge automat dupa ce se incheie exploatarile, turismul va continua – pentru ca va exista un muzeu al mineritului si sectiuni din galeriile romane de vizitat, reimpadurirea va dezvolta natura si Rosia Montana va continua sa fie una dintre cele mai cunoscute localitati din tara asta, toate doar pentru ca niste canadieni curajosi au venit cu un proiect modern in aceasta zona.
2011-09-25 18:37:53 | Raporteaza
@misu: cata candoare, misulica. nici gaze de esapament nu vrea nimeni, fum de tigara, etc.
Dar ce faci cu suita de nevoi care decurg din existenta celor de mai sus? si pentru ca romanii sa nu mai doreasca, la unison acest lucru, ar trebui,ca si ceilalti (fie vorba intre noi – mai civilizati) sa isi doreasca acest lucru.
2011-09-25 19:29:35 | Raporteaza
tara de prosti
2011-09-25 19:52:37 | Raporteaza
@Librarul: nu ma face sa rad ca mi-s buzele crapate.
de aurul ala nu are nimeni nevoie. poate doar niste mafioti care au cumparat deja clasa politica romaneasca.
2011-09-25 19:54:25 | Raporteaza
@Alinutza: Cum mineritul are o traditie de peste 2000 de ani aici, e normal sa-i dam o sansa. Dar cum ne mor toate traditiile, ritualurile si ne modernizam prost, asa o sa piara si mineritul, ca nu ne place sa fim murdari si sa lucram sub pamant. pacat!
2011-09-25 20:05:10 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Pai nici RMGC nu spune nici in reclama, nici in alta parte ca ar fi 3600 de locuri de munca directe! se spune clar ca in astea intra si cele indirecte: de la cei care vor crea costumele de protectie, la cei din transporturi, la cei care renoveaza casele s.a. dar poate ca astea indirecte nu ne intereseaza. rmgc asta doreste: revitalizarea economiei locale si astea inseamna ca si alte domenii, nu numai mineritul,vor avea de castigat.
2011-09-25 20:39:35 | Raporteaza
Imi place alaturarea din titlu, care a reunit subiectele ultimelor saptamani. dar, nu prea vad legatura dintre ele. Bine, lalele si schengen-ul – da. dar rosia montana cu restul – nu.dar oricum nu inteleg blamarea asta impotriva minerilor. ce daca are tara nevoie de ei, sunt mineri si sunt o categorie defavorizata din start? ei n-au dreptul la o viata mai buna, la un loc de munca decent sau sa primeasca aprecierea presedintelui?
2011-09-25 20:50:28 | Raporteaza
La astfel de socuri minore, piata se adapteaza singura. O fi olanda tara lalelelor, dar asta nu inseamna ca sunt singurii de pe planeta care vand flori. Daca mai dureaza blocajul inca 2 saptamani, ar trebui sa fie destul de simplu, florarii se vor orienta spre alti furnizori. Nu e ca si cum floraria lui Gigi are nevoie de cantitati atat de imense de flori incat olanda este singura sursa de unde poate importa cantitatiile necesare la un pret competitiv. defapt, daca am privi partea buna a lucrurilor, poate astfel se vor gasi antreprenori locali sa acopere vidul creat si avem niste locuri de munca in plus.
2011-09-26 17:31:16 | Raporteaza