![]() | Realitatea TV, ce facem cu leșinata?vezi toate articolele de Mihai Goţiu14 Apr 2011 la 16:48 45 comentarii 1354 vizualizari. |
Am scris și afirmat de mai multe ori: am ales să colaborez cu VoxPublica pentru că îmi oferă posibilitatea să îmi aleg singur subiectele. De la această regulă există, totuși, recunosc, o excepție: acele teme asupra cărora îmi solicită să-mi spun punctul de vedere cititorii. Desigur, nu în toate cazurile (și în niciun caz ca răspuns cititorilor ”supărați” că acord mai multă atenție acțiunilor reprezentanților Puterii, decât Opoziției – pentru că această cerere reprezintă un non-sens: unul dintre rolurile presei, din România și de pretutindeni, este tocmai de a monitoriza, cu preponderență acțiunile reprezentanților Puterii; asta e regula, iar ”acuzațiile” legate de faptul că cei care sunt la putere ”beneficiază” de spațiu mai amplu decât opoziția le consider, mereu, a fi complimente).
Cererea cititorilor referitoare la un comentariu legat de controversata secvență în care o femeie a leșinat în direct într-o corespondență Realitatea TV o consider, însă, justificată. Și nu are legătură nici cu Puterea, nici cu Opoziția. Ci cu actul jurnalistic și credibilitatea presei (în general), și a Realității TV (în speță). Secvența în discuție a făcut valuri pe internet, atât în primă fază, ca știre, dar, mai ales, după ce au apărut serioase semne de întrebare legate de veridicitatea ei.
Este regizată sau nu secvența cu femeia leșinată în direct? Le-am răspuns cititorilor (în comentariile unor articole anterioare legate de alte teme) că nu pot oferi un verdict, ori măcar o concluzie. Chiar dacă ”așa pare”, aparențele nu reprezintă un argument suficient. Și nici nu am resursele necesare (financiare și de timp) pentru a mă deplasa la Urlați pentru a face o investigație proprie. Mi-am exprimat însă speranța că vor exista colegi în presa centrală care vor realiza o asemenea anchetă, fără a se rezuma doar la prezentarea secvenței și provocarea cititorilor să-și spună părerea (din punctul meu de vedere, o asemenea abordare este departe de a fi jurnalistică). Previziunea s-a confirmat, cei de la ”Adevărul” și ”Evenimentul Zilei” au abordat subiectul pe larg, luând legătura cu jurnalista implicată, cu reprezentantul Realitatea TV, cu femeia care a leșinat, cu asistenții și medicii care au consultat-o pe femeie, precum și cu polițistul care a apelat la 112.
Ancheta celor de la ”Adevărul” aduce argumente (de această dată bazate pe o investigație jurnalistică, nu doar pe păreri de chibiți) că scena a fost regizată. Personal, aș mai fi vrut să citesc și opinia unui medic specialist, care să spună la cât timp după un leșin, pulsul și tensiunea unei persoane revine la normal (după cum afirmă, conform ”Adevărul”, că au găsit-o pe femeie, cei de pe ambulanță). Nici argumentele celor de la ”Adevărul” nu duc la concluzia ”dincolo de orice dubiu” că secvența a fost regizată. Însă ”dincolo de orice dubiu” sunt chemate să se pronunțe instanțele judecătorești, nu mass-media. Iar în fața opiniei publice invocarea argumentului ”dincolo de orice dubiu” are o relevanță extrem de mică.
În aceste condiții, eram curios care este poziția oficială a postului Realitatea TV. Poate contrabalansa opinia majoritară că momentul a fost regizat? Din păcate, declarațiile directorului Realitatea TV, Sorin Enache, pentru ”Adevărul” și ”Evenimentul Zilei (”Mie nu mi se pare nimic suspect”, respectiv ”M-am uitat și eu la filmuleț. Mi se pare o deducție forțată. Adică, dacă doriți să fiți răutăcioși, puteți spune orice”), sunt departe de așa ceva. Iar amenințările cu justiția la adresa celor care susțin că totul a fost regizat, făcute de reprezentantul Realitatea TV la CNA, amintesc de practici folosite de numeroși politicieni și afaceriști care au făcut subiectul dezvăluirilor din mass-media (Dreptul la petiționare este, însă, unul legitim, inclusiv în cazul jurnaliștilor, dar reprezintă ultima soluție, care, oricum, poate aduce doar o reparație tardivă și simbolică, mult după ce efectele primelor informații și-au făcut efectul).
M-aș fi așteptat ca cei de la Realitatea TV să știe că metoda negației este cea mai puțin eficientă în cazul prelucrării inconștiente de informație, la fel cum este și invocarea protecției justiției. Tratarea cu superficialitate a situației de față este o mare greșeală, pentru că acest caz poate provoca deservicii de imagine mult mai mari decât celebrele stenograme din cazul Vântu. Solicitările lui Vântu făcute șefilor săi editoriali reprezintă o intenție de manipulare (nu și concretizarea acesteia, de unde și supărarea lui Vântu), în timp ce eventuala regizare a leșinului în direct reprezintă o faptă, un act jurnalistic împlinit.
Ținând cont de amploarea luată (care a transformat știrea într-un subiect de dezbatere publică), nu la negări ori la afirmații probabilistice (”nu mi se pare suspect”, ”mi se pare o deducție forțată”) m-aș fi așteptat în acest caz, ci la o proprie anchetă jurnalistică a Realității TV. Cu declarații de la medici, de la martori și cu acte, de la ambulanță și spital. (Până la urmă, o ipoteză care poate fi luată în calcul e și cea conform căreia femeia ar fi mimat leșinul în direct, stimulată fiind de concurență, marșând pe ideea că cei de la Realitatea TV vor ”mușca momeala”; la fel, o altă ipoteză ar fi cea a leșinului ”voluntar”, pur și simplu pentru că așa a considerat femeia respectivă că poate protesta mai ”eficient” – există suficiente persoane care chiar au ajuns să ucidă ori să se… sinucidă pentru a deveni ”vedete TV”).
Credibilitatea în mass-media se câștigă extrem de greu și se pierde al naibii de repede. De aceea, consider că Realitatea TV ar avea mai multe de spus despre acest caz (în care nu luptă cu politicieni și afaceriști, ci cu opinia publică). Sau, în caz contrar, e datoare cu scuze.
Etichete: mass-media, Mihai Goţiu, Realitatea TV, urlati


Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Când Monica Macovei atrăgea atenția asupra faptului că PSD-ul, revenit la putere, chiar și sub [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
| 1@GAVRILACHE: Ai vazut, Laura, a fost doar exces de zel! Si tu iti faceai probleme! Zau asa!... | ||
| 2@markus: Pai probabil asta era rolul lui: sa- faca pocinogul si sa fie schimbat. Cu ce ma incalzeste ca-l schimba cu altul dupa ce deja raul a fost facut? ISC s-a retras din procesul cu nastase. Si asta... | ||
| 3@markus: demis, demis dar treaba si-a facut-o ! se mai impinge putin procesul spre termenul de prescriere.... | ||
| 4@ despre orice: Vorbarie degeaba, vorba multa si savanta, precum la filozofii cu carul, care care doar sa bata apa-n piua stiu sa faca. Paralel dintr-o lume paralela, esti. Iti defulezi trecutul, pasiunile... | ||
| 5@gica: Simplu, nea Gica : nu mai discuta fiindca majoritatea nu erau adevarate! Erau, daca ma-ntelegi, doar efectul fenomenului "hidrant cu batista de borangic"! Corect este insa ceea ce spui despre dosarul... | ||
| 6Sa va fie rusine, domnule Teodorescu, ca l-ati banuit pe dl. prim ministru de asa o magarie fara seaman! Iata, dl.Ponta n-a stiut nimic si l-a demis pe bandit! Sa nu veniti acum sa ne spuneti ca nu credeti,... | ||
| Mihai Goţiu 11020 citiri |
| Cristian Teodorescu 10165 citiri |
| Costi Rogozanu 9005 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4178 citiri |
| Alin Fumurescu 3976 citiri |
| Constantin Creţan 3398 citiri |
| Dorin Tudoran 2903 citiri |
| Elena Vijulie 2681 citiri |
| Dan Duca 2481 citiri |
| Ciprian Şiulea 2323 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61412 citiri |
| Cristian Teodorescu 40505 citiri |
| Costi Rogozanu 38197 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18226 citiri |
| Alin Fumurescu 17882 citiri |
| Viorel Dobran 12331 citiri |
| Dan Duca 11281 citiri |
| Constantin Creţan 11157 citiri |
| Elena Vijulie 9306 citiri |
| Dorin Tudoran 8730 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Iulian Leca 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
test
2011-04-14 17:06:25 | Raporteaza
Ups! Cenzura? Noi vrem respect si lesinam in direct?
2011-04-14 17:07:01 | Raporteaza
Ce pot sa mai zic ? Mai norocosi ca cei de la iRealitatea tv nu “se exista” . Tanti a lesinat cu “ultimile puteri” chiar in fata camerei de luat vederi. Dupa cum a strapuns multimea cred ca a jucat pe post de atacant la rugby in tinerete.Filmul este foarte sugestiv youtube.com/wat../ .
Si ce frumos batea ea din palme in randul 3. Apoi ca mig-ul in picaj,cade direct in “direct”.Ce farmec mai avea sa stea sa bata din palme si sa lesine in multime ? Cand iRealitatea iti cere sa-ti dai lesinul pentru tara ?
2011-04-14 17:25:46 | Raporteaza
Mihai Gotiu:
2011-04-14 17:28:06 | Raporteaza
@ gotiu: ai uitat ceva esential…clipurile de pe youtube blocate de Realitatea Media SA. Asta nu seamana a incercare de musamalizare? Pentru ca la o simpla interogare pe youtube dupa termenul “realitatea tv” au fost gasite nu mai putin de 3630 de rezultate pentru care Realitatea Tv nu a revendicat “drepturi de autor”. Sa nu mai zic de clipul ca Basescu “lovind” un copil care este postat de zeci de ori iar Realitatea Tv a avut exclusivitate pentru el.
youtube.com/res../
Atunci de ce tocmai alea doua de la Urlati au fost scoase si restul nu?
Oricum ce fac cei de la Realitatea este “munca in zadar” pentru ca acel clip exista deja in circulatie, este postat si pe alte siteuri de share-video, este pe torrente si va fi postat incontinuu de cei interesati de acum incolo.
Totusi apreciez faptul ca ai incercat sa iesi in intampinarea cititorilor tai, chiar daca ceea ce aveai de spus in ditamai articolul se putea rezuma in expresia “habr n-am, e treaba lor”
P.S. pentru o gafa de alta natura, acum cativa ani, reporterul Marian Marin (cel care acum e la emisiunea “De-ale lui Mitica”) a fost dat afara de la PROTV pentru ca a transmis postului – iar şefii săi au difuzat – reacţia unei femei (intamplator o apropiata cunostinta a mea) care află chiar de la reporter că soţul ei, pilot, murise într-un accident aviatic. Asteptam si de la Realitatea Tv sa recunoasca realitatea si sa ia masurile care se impun.
2011-04-14 17:30:08 | Raporteaza
Nu cu scuze, ci cu licența de emisie este datoare RTV,
2011-04-14 17:37:03 | Raporteaza
Si cu cat vad filmul mai mult cu atat rad mai tare . Cucoana cu haina albastra ii spune “cazi acuma” ,ïReporterita se face ca ramane inmarmurita iar baba aia mica tot baga capul dupa microfon si striga :”a lesinat o femeie aicea ” .Propun sa nu mai insistati cu cazul acesta deoarece daca vad cei de la marina americana filmul ne-o fura pe fatuca asta si o pun sa dirijeze avionele la aterizare pe portavion acolo trebuie precizie din asta(aterizare la punct fix) .
2011-04-14 17:41:15 | Raporteaza
Deci,
….chiar acum a picat o ….. (nici nu ajunsese fesul pe asfalt cand spunea reportera ca a picat cineva)
2011-04-14 18:02:01 | Raporteaza
@ribelalu’:
Ce masuri sa ia Realitatea ? Tu chiar crezi ca fatuca aia a regizat scena aia de capul ei ?
@Mihai Gotiu:
Eu sunt satisfacut de articolul tau si iti multumesc ca ne bagi in seama.
Cateva mici precizari, totusi, trebe sa fac:
De fapt, ca sa fiu corect tine, din puntul meu de vedere tu esti poate cel mai echilibrat de pe Vox atunci cand scrii articole politice (cel mai echilibrat de pe VOX, nu inseamna echilibrat la modul propriu, ci cat mai apropiat de echilibrul perfect). Problema la tine intervine in momentul cand trebuie sa-ti dai cu parerea despre colegii tai de la RTV. Asta e momentul cand o dai de gard cu nonsalanta.
1. nu faptul ca critici puterea ma deranjeaza, ci modul cum o faci (deci nu te mai autocomplimeta ca nu ai motive)
2. Prin enumerarea ipotezelor pe care tu le sugerezi ca ar putea fi luate in calcul in acest caz, nu faci altceva decat sa le dai idei colegilor tai despre cum sa se apere. Corect, ipotezele tale sunt perfect credibile, dar nu in cazul de fata. Le poti invoca atunci cand e vorba de o televiziune serioasa.
Din pacate, in acest caz, ele nu stau in picioare. Nu iti spun de ce. Tu oricum te uiti la sport live, stiri TVR 1 si filme din colectia proprie. Acum inteleg de ce nu poti sa iti spui un punct ed vedere despre modul cum se face presa la RTV.
2011-04-14 18:04:25 | Raporteaza
Realitatea TV aplica ad litteram postulatul lui William Randolph Hearst; cand nu ai nicio o stire, inventeaz-o!
E adevarat ca Hearst a zis asta prin secolul XIX. Nu e nicio desincronizare,asta e timpul presei romanesti.
2011-04-14 18:14:40 | Raporteaza
Realitatea Tv a avut o cadere de Calciu!
2011-04-14 18:18:10 | Raporteaza
Hai ma nu fiti rautaciosi ca si la BBC se face la fel !
)
A venit Stelica cu know-how-ul de la rusi
2011-04-14 18:41:56 | Raporteaza
O discutie atat de serioasa cu subiect si predicat despre aceasta inscenare cred ca este putin fortata. Jurnalistul care a gresit trebuie sa plateasca cu postul pentru imaginea proasta creata Realitatii. TOTI stim ca presa face lucrul asta. Si asta pentru ca este oglinda societatii in care traim. Realitatea a vrut sa exploateze un moment bun care ii putea aduce rating insa a gresit lamentabil.
2011-04-14 18:49:10 | Raporteaza
uite frate cum marean il calca pe batatura pe riberaru’. Face ore suplimentare sa-si scoata banii de oua si fura covrigul de la gura riberarului.O demonstratie ca sint de “dreapta” se “concureaza” din greu. Ce este si cu economia de piata. Nu stau cu mina intinsa ca psd-isti muncesc din “greu”.Unul in tura,celalalt la ore suplimentare.Aplica sloganul avortonului”la munca”.
2011-04-14 19:26:10 | Raporteaza
@nae:
ce zici ma tu acolo?…iar ai baut o tuica in piata in drum spre casa?
2011-04-14 19:28:50 | Raporteaza
Domnule Gotiu
M i se pare hilar ceea ce cereti postului realitatea. In prima faza pare suspecta caderea, dar, fapt confirmat si de cei de la ambulanta , femeia avea probleme cardiace grave . Ori ce v i se pare suspect , faptul ca femeia si a pierdut cunostinta, ? Ce a r trebui sa faca realitate tv ca sa demonstreze ca nu e implicata, ? Sa scoata un “Funeriu” care sa ne explice viteza de cadere ? Cum sa nu negi o fapta pe care nu ai comis o?
2011-04-14 19:31:39 | Raporteaza
@Cip: era bine daca era asa exploatarea momentului . dar din pacate iRealitatea fiind televiziune de atac recurge la orice mijloace ca sa-si ajute partenerii . Uite ce liniste e acuma la tv cand discuta despre felul cum ne jefuiesc astia cu hipermarket-urile.nu pot sa faca mai des acest lucru ? sa i-a apararea oamenilor ? de ce nu pun putin tunurile pe cei de la garda,protectia consumatorului,vami, politie,judecatori …etc . dar vai cum sa vorbeasca despre ei cand toti acestia sunt bugetari iar liderii lor sindicali dorm toata ziua pe la iRealitatea. si noi prostimea muncim la privat cu zabala in gura . si dai frate ………
2011-04-14 19:38:03 | Raporteaza
riberaru’
observam doar cum va mobilizeaza modroganul sa combateti televiziunile mogulilor naspa care “minte poporu’cu televizoru’”
Si unde sa combati in alta parte decit pe vox ca pe saitul tau tu ridici problemele -toate bineinteles ca opozitoa e rea si voi sinteti buni- si tot tu raspunzi.Comentariile au rubrica goala 0,0,0,2,0 etc etc.
Sa-mi dai o tuica ca ai o vizualizare cu mine.Te-ai ales cu o accesare. Succesuri incontinuare, persevereaza si poate intr-o zi o sa-l “bati” pe Pat’coiu.Pina una alta scorul este egal el 0 tu 0.
2011-04-14 19:50:40 | Raporteaza
Io cre ca e manarie. De fapt e era Crin deghizat si s-a odihnit putin sa mai scape de Parlament. Astia de la Realitatea i-au facut jocul. marean trebuie ca se simta fericit, a generat o luare de pozitie a lui Gotiu si acu merita o prima. De aia cred ca azi o sa fie in verva si o sa stea peste program. nae nu fii rau, e victoria lui, banii lui, castigati cu pierderea obrazului, e adevarat. Mai cred, de asemenea ca Atilla, de la Sanatate face lucruri bune, desfiinteaza spitale, sa fie tot romanu` fericit si sa ne simtem bine.
On topic: subiect de doi lei, exacerbat, la sto.
2011-04-14 19:53:44 | Raporteaza
Scuze sau acuze? Aceasta-i întrebarea…
2011-04-14 19:57:37 | Raporteaza
@nae:
1. nu ma mobilizeaza modroganul
2. daca ai intrat pe blog azi o sa vezi ca scriu despre cat de ridicol este referendumul ala al vostru din bucuresti si cat de penibili sunt intiatorii lui pdl-isti
3. siteul ala e de fapt un blog in care scriu de mai putin de o luna si am cateva sute de accesari pe zi (deocamdata) ceea ce este foarte bine pentru inceput. ce scriu acolo este doar parerea mea si scriu pentru mine in primul rand, nu pentru altii.
4. nu ma intereseaza sa am accesari sau comentarii. nu sunt o personalitate. si nici nu am de gand sa traiesc din asta. totusi, ceea ce scriu eu acolo este “share-uit” destul de mult (nu-ti spun ce inseamna termenul)
5. daca te intereseaza, am doua siteuri adevarate ale mele, si acolo nu e vorba absolut deloc de politica. dar si alea sunt tot hobby, dar hobby-ul asta e ceva mai profitabil.
6. nu stiu cum dracu sa fac sa sterg accesarea aia ta ca daca afla prietenii mei ca am si astefel de cititori or sa rada de mine.
Acum te las…fugi la alimentara ca iti tine Cris rand la cartofi si in drum spre casa sa treceti prin piata sa mai beti si voi o “pufoaica”.
2011-04-14 20:15:08 | Raporteaza
As putea accepta faptul ca reportera RTV nu a avut nicio legatura cu lesinul si ca ea personal nu a regizat nimic. Insa ramane in discutie usurinta cu care dansa a dat verdictele. Citez din memorie:
- “Iata, o femeie a lesinat” – femeia căzuse de 2 secunde si se zvarcolea pe jos, de unde a tras reportera concluzia ca lesinase? Poate doar se impiedicase, nu?
- “Este vorba de o persoana care are probleme medicale” – serios? De unde stii? O cunosti, esti medic, sau doar iti dai cu presupusul?
Asta este cel putin lipsa de profesionalism jurnalistic, ca sa fiu blând in aprecieri.
2011-04-14 20:17:49 | Raporteaza
@ribelalu: Bai baiete! Esti mitoman, sau ce? Cateva sute pe zi? Poate de atatea ori intri tu sa vezi daca a mai intrat vreun naiv, iar despre hobby, fii serios! Sa-ti petreci ziua pe net, sa spui ca esti impartial, ne lasi? Deci esti critic la adresa orajilor? De aia orice aberatie apare din partea puterii, o sprijini neconditionat? De aia orice, absolut orice vine din partea opozitiei e nasol? De aia aperi neconditionat orice infractor pedelist, incepand cu marinarul?
Ai o perceptie ciudata a impartialitatii.
2011-04-14 20:30:01 | Raporteaza
Situatia este mult mai grava si analiza nu poate fi oprita la reporter/televiziune/CNA etc. Este vorba de o manipulare psihologica mizerabila in care toti cei de mai sus joaca un rol si toti impreuna folosesc omul la bunul lor plac. Ce ai vazut de fapt nu ai vazut, ce ai auzit de fapt nu ai auzit, ce se intampla de fapt nu este, ce nu este…pica acum. Realitatea nu este cea pe care tu o traiesti ci aia pe care eu ti-o FABRIC si DECID ca trebuie sa fie a ta si tu sa CREZI ca asta este. Tu, omule, nu existi pt ca tu ai capacitate de reflectie si autoanaliza, pt ca tu au capacitati intelective ca sa intelegi, sa simti, sa faci. Noi decidem ce sa stii, cum sa stii si ce sa faci cu ceea ce stii. Noi intram in schema gandirii tale si facem conexiunile intre sinapse asa cum dorim noi. Noi decidem cum primesti tu informatia, cum o descompui, analizezi, sortezi si asimilezi. Noi intram in centrul fiintei tale (minte la nivel de informatie si anima la nivel de simtire) si te modelam ca asa am invatat noi la scoala jurnalismului din Romania. In occident o tv ca Realitatea nu exista si orice deviere de la codul deontologic este aspru pedepsita (ca dealtfel in toate profesiile). Somnul ratiunii naste monstri. Stirile la Realitatea nu se fac cu ratiune ci doar pe baza de impulsuri. Alea primare, specifice omului din pesteri inainte de descoperirea limbajului, descoperire care a dus fara indoiala la dezvoltarea creierului. In fine, daca si noi care avem ceva scoala zicem ca nu ai vazut ceea ce de fapt ai vazut….
Sunt probleme in Romania dar nu asta este modul de a le rezolva, in nici-un caz.
2011-04-14 20:30:01 | Raporteaza
cum manipuleaza gutza ?!
simplu- nu da linkul catre clip.
mai vorbim de deontologie ?! da, dar nu cu gutza.
2011-04-14 20:38:38 | Raporteaza
“există suficiente persoane care chiar au ajuns să ucidă ori să se… sinucidă pentru a deveni ”vedete TV”).” Sper ca nu te referi aici la Sobar sau la Dăscăliţa recordmena,ei sunt eroi adevarati, invingători de. Iar despre opinia medicilor de la ambulanţă, de ce atâta deranj? Ce, când a leşinat piteşteanul la cremenal a fost relevantă opinia lor? Mergeţi urgent la ginecologul lui Vantu sau macar la pesedistii care l-au salvat pe nea Costica
2011-04-14 20:45:49 | Raporteaza
@psiho_ro:
Foarte bun comentariul tau ! Cu o mica precizare: cei care pun botul, de obicei, la mizeriile lor sunt cei care nu au mai mult de un neuron (ex. @nae). Afirmatia ta cum ca manipulatorii de la RTV intra in schema gandirii lor si fac conexiunea intre sinapse este valabila doar in cazul in care, in capul lor, sinapsa este regiunea de comunicare dintre singurul neuron si un organ efector. Altfel, despre ce sinapse vorbim.
Pe urma, exista a doua categorie usor manipulabila: taranul putin scolit care toata viata lui a stat inchis in “casa” sau, in cel mai bun caz, atunci cand a iesit din “casa” a facut-o doar pe la Albita. (ex. Plinut cel Tanar)
Ai dreptate, vina nu-i a lor. Ei sunt sarmani cu duhul. Vina este a nesimtitilor astia de pseudo-jurnalisti (Gotiu, nu ma refer la tine, deocamdata!
) care manipuleaza cu buna stiinta pentu ca, nu-i asa, mogulul te vrea prost.
2011-04-14 20:58:11 | Raporteaza
Bravo domnule, este una din putinele dati cind sunt de acord cu ce scrii. In sfirsit, un articol echilibrat si, poate, echidistant.
2011-04-14 20:59:17 | Raporteaza
Sincer sa va spun sunt in afara subiectului si de aceea va las pe voi sa comentati.
Dar fiind in Franta si nimerind din greseala pe canalul frantuxesc LCP,dau de cine credeti ???
2011-04-14 22:15:53 | Raporteaza
Revin,am trimis din greseala textul inainte de a va informa cine vorbea intr-o franceza absolut stricata,cam asa cum vorbea Iliescu in engleza.
Era maestrul Cristian Preda,care avea o discutie cu moderatoarea despre Moldova si problemele cu care se confrunta Europa din cauza sutelor de mii de moldoveni cu pasaport romanesc.
Va spun sincer ca am ramas socat la cit de stilcit vorbea in franceza,mai ales ca in urma cu citeva saptamini.la un post de radio de asta data, i-au luat un interviu lui ,M.Lucescu,care in afara de citeva poticneli de inceput i-a lasat pur si simplu masca pe moderatori la cit de bine vorbea limba lor.
2011-04-14 22:24:39 | Raporteaza
@Xanadu:
Si care e concluzia ? Preda e prost pentru ca nu vorbeste fluent franceza ?
2011-04-14 22:46:27 | Raporteaza
Linkul pe care nu l-a pus Gotiu, sau…
Din ciclul: Daca doriti sa revedeti
Lesinatura….sau lesinata ca pe la noi.
economie.hotnew../
2011-04-15 01:08:39 | Raporteaza
@marean: “pseudo-jurnalisti (Gotiu, nu ma refer la tine, deocamdata!
) care manipuleaza cu buna stiinta pentu ca, nu-i asa, mogulul te vrea prost.”
Poate ne explici de ce il excluzi pe Gotiu?
Mogulul ne vrea prosti, numai ca ultimele doua rinduri de alegeri au dovedit contrariul…doua televiziuni de “stiri” au blamat 24/24 Basescu+PDL…dar o buna parte din romani pe linga neuroni poseda si sinapse…
Paradoxal a fost cum mogulul vintu a naruit intr-o seara munca a sute de ziaristi/reporteri/realizatori TV din propria ograda su nu numai…poate ar fi un subiect interesant de dezbatut…
2011-04-15 06:11:35 | Raporteaza
@Adi:
Pe Gotiu il exclud (deocamdata) din categoria pseudo-jurnalistilor dintr-un motiv pur personal. Imi este simpatic !
Ce sa-i faci… fiecare avem slabiciunile noastre
2011-04-15 08:07:03 | Raporteaza
Io zic că a fost înscenare. Aştept “consecinţele”.
Dacă îi provocăm pe avocaţii postului să ne dea în judecată după ce au încercat să ne intimideze, îi vom cere instanţei să lămurească una din două: fie 1) RTV a avut acordul prealabil al leşinatei pentru a îi putea difuza chipul în direct pe caldarîm, ceea ce se traduce prin ÎNSCENARE, fie 2) nu a avut acordul leşinatei, şi atunci RTV e bună de taxat la CNA. Oricum ar da-o, RTV iese şifonată. Dacă aş fi membru al CNA, m-aş autosesiza fie şi numai pentru tentativa de intimidare îndreptată împotriva publicului. Cum adică? Mă împiedică un căcat
plutocratcleptocrat să comunic ceea ce gîndesc? Păi asta ar fi o dovadă clară că RTV şi-a încălcat propriul statut: informarea corectă în interes public. În loc să informeze, RTV ameninţă anticonstituţional.2011-04-15 08:31:43 | Raporteaza
Gotiu, voi (jurnalistii, in mare) aveti alta problema, de multa vreme: ati mancat atata rahat, atata amar de vreme, ca daca maine ne-ar invanda cu adevarat martienii si ati fi primii sa ni-i aratati la TV, tot nu v-am crede
mass-media romaneasca a devenit demult un “joke”
2011-04-15 08:48:43 | Raporteaza
@yabaduba:
Dar martienii au venit de mult pe pamant. Sunt printre noi ! Ce naiba, tu chiar nu-l urmaresti deloc pe mare ufolog si futurolog, Oreste ?
2011-04-15 09:09:04 | Raporteaza
@marean
nu traiesc in romania, slava domnului
2011-04-15 09:21:02 | Raporteaza
@yabaduba:
Fericitule !

Vezi ca, in curand, nu o sa mai ai drept de vot, diasporule !
2011-04-15 09:25:37 | Raporteaza
io nu votez nici la astia, unde traiesc. crezi tu ca am mai votat vreodata de la Constantinescu incoace?
2011-04-15 09:31:54 | Raporteaza
@yabaduba:
Ma gandeam ca tu esti eminenta cenusie ce a stat in spatele “furtului ordinar” de la Paris. Aveam vaga senzatie ca geniul diplomatiei romanesti, “Geoana: Mihaela, dragostea mea”, a pierdut alegerile din cauza ta.
2011-04-15 09:41:45 | Raporteaza
@marean: Oamenii normali, ca mine, vin la birou la 10, isi beau cafeaua, citesc stirile. marean nu. el se trezeste cu noaptea-n cap si incepe sa posteze, sa combata. Credeati ca banii se castiga usor? Ce daca ai un doctorat? Nu-i mai usor sa iei bani de la partid?
PS Oreste este ceea ce tu n-ai sa fii niciodata. Si nu e in favoarea ta.
@yabaduba: Neata, sau buna seara, depinde unde traiesti! Ce-ai, frate cu Gotiu? Mi se pare cel mai pertinent!
2011-04-15 09:57:06 | Raporteaza
@Plinut cel Tanar:
Ce sa-i faci, don’le, unii dintre noi trebuie sa ne trezim mai de dimineata. Eu sunt deja la al treilea ceai.
Oreste este un tip foarte simpatic, inteligent si cu multa charisma. Il strica doar ezoterismul pe care-l practica si-l etaleaza in public.
2011-04-15 10:12:43 | Raporteaza
yabaduba te iubesc hai sa ne vedem la noapte
2011-04-15 11:53:31 | Raporteaza
Oamenii fara umor, apeleaza, neinspirat, la clone.
@marean #44, daca-ti place sa fii gadilat la dos, renunta la anonimat, altfel nu ai nicio sansa de penetrare.
2011-04-15 12:08:24 | Raporteaza