RSS Feed

Refuz să mai finanţez incompetenţa lui Boc

vezi toate articolele de
25 Aug 2010 la 13:04 63 comentarii 2548 vizualizari.

Contribuabilul Ilie este unul model, care îşi plăteşte taxele fără zăbava, fără să se întrebe de ce şi cât îi foloseşte că face asta. Pentru că a ales să lucreze într-un domeniu în care aşa au mers lucrurile, Ilie este plătit, de vreo 11 ani, pe carte de muncă şi drepturi de autor. Nu săriţi cu huo, că nu a făcut el regulile astea, şi nici dacă ar fi vrut, n-ar fi putut să le schimbe. Ce trebuie reţinut este că şi-a achitat toate obligaţiile către stat, deşi nu a beneficiat niciodată de vreun serviciu medical de stat, după cum nu are de gând să trăiască vreodată din pensia promisă de sistemul public. În numele solidarităţii sociale însă i s-a părut firesc să contribuie. Din motive de foame mare la buget –cel puţin în aparenţă- regulile s-au schimbat, iar contribuţiile de pe cartea de muncă (CASS, CS, CAS) nu mai sunt suficiente, aşa că au fost extinse şi la drepturile de autor. Nu iau în discuţie principiul, chiar îl găsesc corect. Nici motivaţia nu vreau să o dezbat prea mult, cu toate că sunt convins că nu cele 20 de milioane de euro (aceasta este estimarea oficială a Ministerului Finanţelor) suplimentare obţinute la buget au determinat guvernul să ia această măsură, ci ura viscerală cu care se raportează Puterea la presă. Pe mine mă interesează procedura. Şi, ca să înţelegeţi exact despre ce vorbesc, am să exemplific.

După ce a publicat cu întârziere de o lună nişte norme  ce intră în contradicţie cu însăşi Ordonanţa pentru care au fost elaborate, am aflat de la statul român cum vrea el să-mi ia banii. De fapt, nu, nu de la statul român am desluşit tainele noilor dispoziţiie, că funcţionarii pe care i-au sunat colegii mei de la Realitatea.net habar n-au avut ce e de făcut, fiecare a venit cu altă variantă, ci de la contabilii firmei, care şi-au torturat neuronii pentru a distinge ce a vrut să spună autorul tâmpit. Şi nici măcar nu-i sigur că asta e varianta corectă, pentru că legea e mai interpretabilă decât sexul îngerilor.

I. CASS – Contributia privind asigurarile de sanatate

  1. Veniturile se declara de catre beneficiar, pana pe data de 25 ianuarie 2011 aferente anului 2010, cf. Legii 95/2006, art. 14 din Ordin 617/2007 – Norme de aplicare a Legii 95/2006.
  2. Declaratia privind obligatiile de constituire si plata la fondul national unic de asigurari sociale de sanatate datorate de alte persoane decat cele care desfasoara activitate in baza unui contract individual de munca,  o  gasiti  la urmatorul link si atasata in format “pdf”:

http://www.casmb.ro/formulare.php?c=5

Aceasta declaratie se completeaza in doua exemplare si se depune pana la data de 25 ianuarie 2011 la Casele judetene de sanatate sau a municipiului Bucuresti, acolo unde se efectueaza plata – vezi punctul 7 de mai jos;

  1. Trebuie incheiat un Contract cu Casa de sanatate; formalitatile de incheiere a contractului si de inregistrare a asiguratului in evidenta Casei de sanatate dureaza aproximativ 30 de zile; modelul contractului il gasiti la urmatorul link (unde se completeaza online casutele cu informatiile fiecarei persoane):

http://www.casmb.ro/contracte_main.php

  1. Documentele necesare ce trebuie atasate la Contractul de mai sus sunt:

-         Copie contract de drepturi de autor;

-         Copie CI/BI.

  1. Desi legea 95/2006 prevede plata anuala a contributiei la fondul asigurarilor de sanatate (care nu poate fi sub nivelul sumei de 33 lei x nr. de luni contractuale pe anul 2010), recomandarea noastra este ca plata sa fie facuta lunar, la fel ca si in cazul celorlalte contributii, astfel incat la regularizare sa nu rezulte diferente de plata. Data platii, in cazul in care se va efectua lunar, poate fi oricand dupa incasare, cu precizarea ca ar fi util sa fie efectuata tot pana pe 25 ale lunii urmatoare pentru luna precedenta. Daca se opteaza pentru plata anuala, data limita este 25.01.2011 pentru anul 2010.
  1. Regularizarea este efectuata de organele adiministratiei fiscale pe baza adeverintei de venit si Declaratia 200 depusa de fiecare beneficiar al veniturilor din drepturi de autor cu termen de depunere pana in data de 15 mai a anului 2011, cu aplicarea deducerii cheltuielilor forfetare. Plata diferentei finale conform Deciziei de impunere anuale emise de administratia fiscala se va efectua in termen de 60 de zile de la primirea deciziei de impunere (se face regularizarea la venitul declarat prin Declaratia 200).
  1. Plata sumelor reprezentand contributia privind asiguarile sociale de sanatate se poate efectua la casieria Casei de Sanatate (pentru sectoarele 1, 2, 3 si 4 in Calea Mosilor nr. 274, et. 2 si sectoarele 5 si 6 in Str. Vasile Lascar nr. 27) sau in contul RO86 TREZ 7002 6210 5030 2XXX la banca DTCPMB, beneficiar CASMB.
  2. Declaratia se depune personal sau  de catre alta persoana prin procura notariala.

II. CAS – Contributia la asigurarile sociale de pensii

  1. Documentele necesare la depunerea Declaratiei de asigurare privind asigurarea in sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale a persoanelor fizice care realizeaza venituri de natura profesionala, altele decat cele de natura profesionala sunt:

-         Dosar cu şină;

-         Copie CI/BI;

-         Copie contract drepturi de autor;

-         Decizia estimativa (Declaratia 220 – atasata in format “pdf”) – se depune in copie, originalul se pastreaza;

-         Declaratie pe propria raspundere ca persoana detine venitul mentionat in Declaratia 220;

-         Declaratia de asigurari de mai sus se completeaza in 2 exemplare; modelul Declaratiei il gasiti la urmatorul link si atasat in format “pdf”:

http://www.cnpas.org/portal/media-type/html/language/ro/user/anon/page/contributions.psml?mode=article&container=RSS_Employers_ro&article=0#container-RSS_Employers_ro

-         In situatia in care o persoana obtine venituri din drepturi de autor in sume egale lunar, Declaratia se depune de catre beneficiar in prima luna cand obtine venituri de natura profesionala, pana pe data de 25 ale lunii, pentru luna anterioara celei in care se realizeaza venitul de natura profesionala (in cazul exemplului practic – pana in data de 25 august 2010 pentru veniturile realizate in luna iulie 2010); in cazul in care persoana realizeaza lunar venituri profesionale, in alt cuantum decat cel declarat prin declaratia anterioara, trebuie sa depuna o noua declaratie in termen de 14 zile lucratoare de la data survenirii modificarii, ceea ce inseamna ca in lunile in care se modifica suma declarata sau nu se inregistreaza venit se depune o noua declaratie in acest termen de 14 zile lucratoare de la data modificarii.

  1. Cuantumul este de 10,5% din venitul netsi se plateste la casieria Casei de Pensii  a Mun. Bucuresti, Calea Vitan, nr. 6, sect.3, Serviciul Declaratii si contracte de Asigurari, Cam.2, et.2, program de lucru de luni pana joi: 8,30-14,30, vineri: 8,30-11,30 sau in conturile Trezoreriei pentru plata contributiei de asigurari sociale, pentru asiguratii individuali (in functie de domiciliul Beneficiarului):

-         Sect.1 – RO45 TREZ 7012 2210 304X XXXX

-         Sect.2 – RO67 TREZ 7022 2210 304X XXXX

-         Sect.3 – Ro89 TREZ 7032 2210 304X XXXX

-         Sect.4 – Ro14 TREZ 7042 2210 304X XXXX

-         Sect.5 – RO36 TREZ 7052 2210 304X XXXX

-         Sect.6 – RO58 TREZ 7062 2210 304X XXXX

Codul fiscal CPMB – 13601150 – Beneficiar Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti.

4.   Declaratia se depune personal sau  de catre alta persoana prin procura notariala.

  1. In situatia in care persoanele nu mai realizeaza venituri de natura profesionala au obligatia de a notifica acest fapt casei teritoriale de pensii judetene sau a municipiului Bucuresti din raza de domiciliu sau de resedinta a acestora in termen de 3 zile lucratoare de la data intervenirii acesteia.
  2. Amenda pentru nedepunere sau depunere cu intarziere a Declaratiei este de 5.000 lei.

III – Contributia privind asigurarile de somaj

  1. Declaratia privind asigurarea in sistemul asigurarilor pentru somaj a persoanelor fizice care realizeaza venituri de natura profesionala, altele decat cele de natura profesionala se depune in 2 exemplare la Registratura Generala – parter sau prin posta (1 exemplar) doar pentru luna iulie (Str. Spataru Preda nr. 12, sect. 5, Bucuresti) pana in data de 25 august 2010 – pentru toate sectoarele din Bucuresti; modelul Declaratiei il gasiti la urmatorul link si atasat in format “pdf”:

http://www.anofm.ro/files/Anexa%20la%20Ordinul%20presedintelui%20ANOFM%20nr.599-2010.dochttp://www.anofm.ro/declaratie-pentru-somaj-a-persoanelor-fizice-care-realizeaza-venituri-de-natura-profesionala-altele-

  1. Cuantumul de plata este 0,5% din venitul net (un calcul exemplificativ il gasiti in exemplul practic din fisierul Excel atasat acestui Ghid);
  2. Declaratia se depune personal sau de catre alta persoana prin procura notariala;
  3. In situatia in care o persoana obtine venituri din drepturi de autor in sume egale lunar, Declaratia se depune de catre beneficiar in prima luna cand obtine venituri de natura profesionala pana pe data de 25 ale lunii, pentru luna anterioara celei in care se realizeaza venitul de natura profesionala (in cazul exemplului practic – pana in data de 25 august 2010 pentru veniturile realizate in luna iulie 2010); in cazul in care persoana realizeaza lunar venituri profesionale, in alt cuantum decat cel declarat prin declaratia anterioara, trebuie sa depuna o noua declaratie in termen de 14 zile lucratoare de la data survenirii modificarii, ceea ce inseamna ca in lunile in care se modifica suma declarata sau nu se inregistreaza venit se depune o noua declaratie in acest termen de 14 zile lucratoare de la data modificarii.
  4. In situatia in care persoanele nu mai realizeaza venituri de natura profesionala au obligatia de a notifica acest fapt agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti din raza de domiciliu sau de resedinta a acestora, in termen de 3 zile lucratoare de la data intervenirii acesteia.

Amenda pentru nedepunere sau depunere cu intarziere a Declaratiei este de 5.000 lei.

Fac pariu că nimeni nu a reuşit să parcurgă până la final nota privind procedurile, oricum, eu m-am dat bătut pe la jumătate. Refuz să finanţez prostia, refuz să dau bani pentru ca Boc şi dobitocii care îl înconjoară să-şi bată joc de mine, punându-mă sa fac lunar, câte trei zile, turul Bucureştiului. Am alte lucruri mai bune de făcut, cum ar fi, printre altele, că mai trebuie să şi muncesc. În consecinţă, cu toată consideraţia, le recomand lui Emil Boc şi Mihai Şeitan, care nu au văzut nici un fel cozi, să-şi bage undeva dosarul cu şină pe care mi-l cere Casa de Pensii.

PS

Văd că nu sunt singurul căruia  nu-i trece prin cap să se bulucească pe la cozi.  Şi încă un îndemn la grevă fiscală.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


63 comments
  • 1

    E pentru prima oara cand las comentariu pe aceasta platforma, dar ma inclin cavalereste in fata acestui post, absolut onest si drept si sustin cu inversunare introducerea dosarului cu sina, in anumite parti, de catre cei doi!

  • 2

    Foarte bine spus. Guvernul asta de dobitoci isi bate joc de oamenii care vor sa faca treaba. Sa plece naibii odata si sa ne lase in pace ca numai tampenii a facut de cind a venit. Au nenorocit un popor si acum vor sa il stearga de pe fata pamintului.
    Viva la revolucion!

    che guevara nu-i ca iarna
    2010-08-25 13:23:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    Da! Domnu’ contribuabil Ilie, felicitări, da’ să nu ţi se urce la cap ;)

    Am şi eu “experienţa” mea personală cu cozile de la Finanţe, cu dischete care nu se citesc, cu declaraţii care sunt redundante, cu cucoane habarniste, cu instituţii ale statului român în care femeia de serviciu sau gardianul public îţi oferă dublul informatiilor pe care le găseşti la cuconesele de la ghişeu. Înafară de dedicaţia cu trimiterile la origini, aş recomanda autorului o chestie, un demers care să se concretizeze într-un articol de presă:

    Referitor la contribuţiile la şomaj (capitolul III – cuantum de 0,5%) să se facă socoteala cât profit ia de la asta..

  • 4

    @ C.ILIE….daca nu ai avut macar decenta sa citesti ce scrie in acea ordonanta …cum sa cred ca esti dispus sa faci ceva ? Eu propun sa mearga Boc sa stea la coada in locul tau ! Tu si asa esti prea ocupat cu incasarea banilor !Nu ai vrea sa mearga cei de la finante la tine acasa si sa se roage sa le deschizi usa? Recunoaste ca esti nervos ca v-au pus sa platiti si devii mai credibil !Pentru ceilalti contribuabili vine cumva cineva acasa ? Sau din nou voi trebuie sa fiti favorizati ?

    mariana
    2010-08-25 13:47:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Daca ai sange-n instalatzie, emigreaza Costine, ca de vidanjori e nevoie in toata lumea civilizata, in fond faci doar trecerea de la vidanjarea bucala la sov la vidanjarea folositoare, cu pompa.

  • 6

    pai bine mah iliuta taica, de 11 ani de cand esti platit asa n-ai sughitat noaptea-n somn:
    -ca esti platit cu minimu’ pa economie desi meritai poate mai mult pe cartea de munca. Nu tu o contributie de pensie decenta, o maslina, o ceva;
    -alti fraieri din romanica chiar traiau din suma inscrisa pe cartea de munca, mica asa cum era. Deh, n-aveau smecherii de jurnalist in cap. Evaziune fiscala adica. Semi-legala, ce-i drept, da’ tot smecherie romaneasca pana la urma;
    -mare naiv trebuie ca ai fost, tu si alti fo 500.000 de jmecheri care s-au desteptat acu’, sa crezi ca noi astilalti fo 5 milioane de contribuabili eram prieteni cu Finantele tarii. Nici noi nu voiam sa dam, da’ o faceam, din nestiinta sau din neputinta. Si da, am stat la cozi de jdemii de ori mai mari ca alea la care ai stat tu.
    Vasazica astia sunt jurnalistii patriei, cei ce dau lectii boborului obidit…

    ai chiu
    2010-08-25 14:03:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    Foarte bine!
    Faceti presiuni pentru sistem de declarare individuala a veniturilor, o data pe an. Chiar si pentru salariati.
    Si terminam cu porcaria asta de sistem pe care nici ministrul nu-l poate intelege. Se mai observa si cine are salariu doar de forma, restul de bani venind pe alte cai. Nu zic care.
    Mai invata si romanul ceva matematica si se simplifica tot sistemul.

  • 8

    [...] încheiere le urez și eu câte trei dosare cu șină-n fund și mult impozit [...]

  • 9

    io tre sa mai bat si drumu bucuresti-constanta dus-intors pentru declaratiile astea. Pentru asta mi se pare ca trebuie sa platesc o anumita suma de bani la autocar sau la tren. aia cum ii recuperez, domnule ministru?

    dragos nicolae
    2010-08-25 14:15:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    De acord cu contribuabilul Ilie! Si eu sunt dispus sa platesc, ca deh, e criza si statul are nevoie de bani (desi sunt convins ca acesti bani nu se vor reflecta nici in drumuri mai bune, nici intr-un sistem medical cat de cat decent)dar sa nu ma faca sa fac 3 drumuri pe luna ca nu mai am timp sa lucrez… Sa-si bata capul sa faca un sistem de plata o data pe semestru sau pe an.

    TommyBoy
    2010-08-25 14:23:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    Subscriu 100% la opinia ca toate aceste imbarligari, inconsecvente, contradictii si idiotenii(puteti adauga aici ce calificative vreti) sunt in principal “ura viscerală cu care se raportează Puterea la presă”. In cazul asta e vorba de presa. Mai in larg, e vorba de misto, pur si simplu e misto (sau ce inteleg ei din notiunea asta, umilire, batjocura, complexele de inferioritate ale unui fost viitor constiincios secretar BOB ajuns datorita ironiei istoriei prim ministru). Nu il apreciez in mod deosebit pe Mircea Badea, e unul din cazurile reale de la care au plecat, prin suprageneralizare, propagandistii Realesului, dar comentariile lui de la “In gura presei” de acum doua zile, alea dedicate subiestului de fatza, au fost genialoide. “Ia de la Basescu….”. Carpatian Garden, in forma pura! Era un banc aparut dupa 9/11, cu un cioban care asista la un motodeltaplan zdrobindu-se de un bloc pe aici pe la noi. Cata actualitate in concluzii…

    Terentius The Younger
    2010-08-25 14:23:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Urarea mea e sa-si bage dosarul cu pricina de-a latul!

    @ 6 – nu cred ca ai stat la astfel de cozi, pentru ca angajatorul e cel care-ti plateste darile respective. Plus ca aceste cozi au aparut de alaltaieri… deci, de unde?!
    Eu sunt scenarist si, in acest an, am scris un singur scenariu (ca scrisul, deh, nu-i ca munca la patron/stat, “nain tu faiv” – mai ai nevoie si de inspiratie, si zilele trec). Deci un singur venit! Ce fel de pensie sau somaj pot eu pretinde si-mi pot ei garanta?

  • 13

    …cu riscul de a fi cenzurat (in principiu, subscriu la opiniile din ultimul timp, despre calitatea execrabila a comentariilor de pe blogurile/ articolele romanescti), nu ma pot abtine sa nu pun si concluziile bancului: “Tara de CACAT, atentate de CACAT”. “Merde”, din cate stiu io, este un cuvant acceptat in limba franceza literara, ar cam fi timpul sa renuntram si noi la falsele pudori de doi bani. Stie el ce stie, maestrul Ion Barbu de la Catavencu: media2.gruprc.r../

    Terentius The Younger
    2010-08-25 14:34:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    eu n-am putut sa citesc nici in diagonala nota procedurala pentru ca ea nu e facuta pentru a fi inteleasa, nu e facuta cu cap, e rezultatul unor oameni confuzati de prostie si de incapacitatea de a gasi solutii logice si oneste de a aduna birurile. Atentie, nu contest necesitatea birurilor, dar handicapatii astia nu sunt in stare sa propuna o metoda coerenta si logica.

    sunt socata de postaci care si in aceasta situatie ridicola care da masura imbecilitatii lui Boc si a Guvernului gasesc mai potrivit sa se ia de autor. probabil ca sunt someri infuriati ca nu mai platesc oamenii pentru plantureala lor

    PS: nu lucrez in presa – asta pentru cei dispusi sa injure

  • 15

    Ha, ha, ha!

    In primul rind, ceea ce va scandalizeaza pe dumneavoastra, pentru unii reprezinta viata de zi cu zi! Bun venit in Romania!

    In al doilea rind, ura viscerala? Cine ar putea sa va urasca pe voi, cei mai inocenti jurnalisti de pe pamint? Si ce motive ar avea sa va urasca avind in vedere ca sinteti cinstiti, onesti, corecti si lucrati doar in interesul romanilor de rind…

    In al treilea rind… Pina acum, problemele dumneavoastra erau altele… Se poate vedea in lista de articole. Acum, ca ati dat cu capul de pragul de sus, v-ati prins ca in Romania, birocratia este o problema!! Pina acum, unde ati trait?!?

    In final, tin sa va anunt ca in afara de datoriile pe care Vintu spera sa le rezolve odata ce PSD-ul ajunge la putere, Romania mai are si alte probleme… De exemplu coruptia. Si saracia – care are la baza tot coruptia. Si justitia – care tot de la coruptie se trage. Si evaziunea fiscala – care nu se poate tine sub control din cauza justitiei ineficiente. Si lista ar putea continua… Ati inteles ce vreau sa spun?

    Kondor
    2010-08-25 14:35:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    stire: pana se lamureste chestiunea, nu vor mai exista amenzi. Deci saptamana asta si cea viitoare sigur.

    mac gregor
    2010-08-25 14:37:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    Un guvern de cretini nu poate genera ceva inteligibil.

    Principala preocupare a unui guvern e sa se puna in slujba cetatenilor. Sa faca cat mai simpla colectarea de bani de la contribuabili, sa chelutie banii astfel colectati in folosul intregii societati.

    In loc de asta ce vedem ? Un incompetent guraliv pus prim-ministru care habar n-are pe ce lume traieste, un ministru al muncii de o rara imbecilitate si rezultatul muncii lor: umilinta, aglomeratie, functionari asaltati de intrebari la care nu stiu sa raspunda, iritare, nervi, prostie. In aceste conditii si un leu platit acestor idioti e prea mult.

    Bogdan
    2010-08-25 14:44:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    BAI ILIE NESIMTITULE IA NU MAI PLATI MA IMPOZITE CE INSEAMNA SA DAI BANI ASA AIUREA. TINE-I TU MA CA STATUL VEDE EL CE FACE CA DE AIA E STAT. REZISTA UN TIMP CA VINE ADRIAN LA PUTERE CU “STATUL SOCIAL” SI VA DA LA TOTI MA SA VA SATURATI. CE PENSIONARI CE BUGETARI. PAI IO MI-S ZIARIST SI AM 3 C..E. DACA SFUL MEU VANTU DECLARA CA EL E DUSMANUL STATULUI SI CA ARE DE GAND SA-L FURE EU ANGAJATUL LUI CE SA FAC? FUR SI EU.

  • 19

    Nu sunt de acord!!! Vreau biblioraft in loc de dosar cu sina! Si chiar mai multe, ca-s destui p’aici care se bucura ca moare si capra vecinului. Ura! Sa aparam reduta!

    Emic Boc
    2010-08-25 14:45:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    @costin ilie:
    nu tre’ sa te impacientezi pentru ca esti unul din cei … multi propagandisti ai gastii basescu – boc – vladescu – seitan etc
    daca erai un picut mai destept si nu le faceai propaganda desantata, azi n-aveai dureri de cap cu statu’ lunar la cozi…
    doar ca idolul tau base exulta de fericire cand va vede aliniati la ghisee
    puteti sa va varati singuri dosarul cu sina cei care l-ati promovat atat de profesionist

    matrix-4
    2010-08-25 14:46:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    @AMS:
    - la asa ’scenaristi’ asa jurnalisti si formatori de opinie. Domnu’ cu stilou’, nu prea se pune virgula inainte de ’si’ – nici macar enumerare nu este;
    - e tipic romanesc ca mai intai sa pretinzi si apoi sa oferi, aici te inteleg, esti roman neaos, de-al meu;
    - ba am stat la astfel de cozi si am descalcit proceduri, norme si declaratii mai rautacioase decat cele de mai sus, ca angajator – intreprinzatorul roman cel de toate zilele.
    Probabil ca de-asta nu-mi mai plac ’scenariile’ din ziua de azi…

    ai chiu
    2010-08-25 14:46:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    [...] nevoie de analiză. Şi, înainte de demisie (sau după, nu ţinem la o ordine anume), nu mai bine îţi bagi undeva dosarele alea cu şină? Vezi, poate mai încape pe lângă dosare şi legea neconstituţională de micşorare a pensiilor, [...]

  • 23

    Ca ne ia dracu` nu cred ca mai e o noutate , gratie acestor maimute pedeliste suntem in cacat , evident fara ei , alaturi de noi !
    Insa in aceste zile cand ne gandim la un loc de munca , la preturile care cresc , la problema facturii de intretinere din iarna ce va sa vie , maimutele pedeliste , au pus-o de un ceai in HAZNAUA SLUGARY !!
    Ce au discutat si ce framantari au SLUGILE PORTOCALII , puteti vedea aici : basarica.wordpr../

    P.S. Consider ca este o adevarata bataie de joc si isi merita cu prisosinta CUSTILE pe care le vor ocupa in curand !

  • 24

    Domnule Ilie, cu respect va atrag atentia ca problema incepe de la, va citez: “Nu iau în discuţie principiul, chiar îl găsesc corect.”.
    De aici, de la acceptarea aceasta si de la alte acceptari ale nenumaratelor aberatii ale statului incepe calvarul nostru al tuturor. Era un cintec prin anii ‘90, va amintiti de el? Zicea ceva de genul “Invatati sa spuneti nu!”. De la usurinta cu care spunem Da si de la teama de a spune NU vin problemele noastre.

    Ci stima

  • 25

    BOGDAN DA DE CONTRIBUABILI IDIOTI PE CARE-I DOARE-N PAISPE SI CARE SE DUC TOTI IN ULTIMA ZI CE ZICI? DE POSIBILITATEA DE A -TI TRIMITE DECLARATIILE PRIN POSTA SI DE A APELA (CEL PUTIN LA INCEPUT) LA UN CONTABIL? DE CE NU RECUNOASTETI CA OFTICA VINE DIN FAPTUL CA PLATITI IMPOZITE. v DOARE LA BUZUNARELE DOLDORA DE EURO

    CRISTI
    2010-08-25 14:52:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    @ai chiu:

    se pune de multe ori virgula inainte de “si”, si chiar v-am dat un exemplu… cind e adverbial…

    bogdan
    2010-08-25 14:53:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    @ai chiu – nu e enumerare, e o locutiune de timp care sparge o propozitie (modifica topica) – la fel ca o apozitie, trebuie pusa intre virgule.

    Vezi tu, daca in loc sa-ti versi veninul puneai mana pe un manual de retorica, vedeai ca n-am “pretins inainte de a oferi”, ci doar am pus sub semnul intrebarii scopul practic al acestor contributii. Cu alte cuvinte, platind asigurare de somaj si de pensie, eu tot nu voi putea primi vreodata ajutor de somaj sau pensie – ca nu au cum sa isi dea seama ca sunt somer sau ca ies la pensie – e genul de munca pe care o faci cat te tine bibilica si nu pui tastatura-n sertar la 67 de ani.

    La punctul 3 – imi pare rau, dar faptul ca tu ai patit-o n-o face sa fie mai normal acum. E la fel de aberant.

    Si, oricum, (virgula dupa “si” – ah!), tot nu mi-ai spus cum pot sa calculeze ei pensie si somaj la un venit pe an.

  • 28

    In ceea ce ma priveste, contribuabilul Ilie a castigat pariul. As duce pariul mai departe chiar, eu cred ca nici cei care au scris asa ceva nu au reusit sa citeasca ce au scris!! :) )
    Prostia lu’ Boc & Co. a depasit lacomia lui Nastase Ltd.

    Titus L
    2010-08-25 15:02:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    corectie – normala, ca e vorba de situatie – deh, graba

  • 30

    DOMNULE ILIE ,VORBE GOALE. VREM SA VEDEM PROCESUL VERBAL CU AMENDA PE CARE O VEI PRIMI DE LA FISC IN URMA REFUZULUI DE A MAI “FINANTA INCOMPETENTA LUI BOC” ATUNCI SA TE VEDEM TATICU.

    BOGDAN
    2010-08-25 15:04:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    Cel mai prost guvern din istorie ! O adunatura de idioti sinistri sustinuti de pleava gregara a societatii !

    Bogdan
    2010-08-25 15:14:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    guv Boc compenseaza greselile facute prin corectarea lor – in cazul asta anularea amenzii pana ce se lamureste treaba si probabil simplificarea legii.

    La guv Nastase putea urla Costin Ilie o viata si nu se schimba nimic.

    mac gregor
    2010-08-25 15:30:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    Prostia cu neplata impozitelor e grava – mentalitatea se acumuleaza si peste cativa ani nici JESUS ajuns presedinte nu va mai putea salva tara.

    mac gregor
    2010-08-25 15:31:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    @mac gregor – ar fi indicat sa nu mai credeti tot ce spune Vladescu sau oricine altcineva din Guvern – atat timp cat nu da un anunt oficial (cu valoare legala), in scris, cum ca se prelungeste termenul/nu se da amenda pana ce se lamureste treaba, degeaba – amenda ramane in picioare si, peste o luna, cand va veni instiintarea, argumentul “Vladescu a zis ca nu se da amenda” nu va provoca decat rasul agentului de la Fisc. Daca “dati” pe evz.ro, veti vedea ca ANAF-ul tocmai ce a declarat ca, desi a auzit ce-a zis ministrul, oficial nu au primit nimic – termenul de azi, 25 august, ramane in picioare. De maine, amenza…

  • 35

    pardon, Seitan (dar confuzia e de inteles – sunt toti o apa si-un pamant)

  • 36

    @AMS

    am o parere mai buna despre PDL. Tu ai una mai proasta.

    Ne discutam peste o saptamana, tot pe blogul lui Costin Ilie, sa vedem a cui parere se confirma?

    mac gregor
    2010-08-25 15:44:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    INCOMPETENT ESTI TU SLUGA DE MOGUL, SI NORMALCA NU ITI CONVINE SA PLATESTI, CA DOAR ASA ATI LUCRAT SI ATI FRAUDAT STATUL ROMAN INCLUSIV SI MAI ALES ZIARISTII PRIN COLABORARE SI DREPTURI DE AUTOR, VA CONVENIT DE MINUINE UNII DINTRE VOI INCASAU SUME DE PESTE 100000 EURO ANUAL SI NU PLATEAU NIMIC STATULUI ROMAN , ERA UN JAF PE FATA ..DECI IN CONCLUZIE CEI PESTE CATEVA SUTE DEMII DE TEPARI CARE ATI FRAUDAT STATUL ROMAN INCLUSIV PE CEI ANGAJATI CU CONTRACT DE MUNCA , ASOSIT TIMPUL SA PLATITI EVAZIONISTILOR

    bastian
    2010-08-25 15:44:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    Am avut o parere buna despre PDL – ma rog, mai buna decat despre ceilalti, fapt pentru care i-am votat din 2004 incoace la toate alegerile. Deci da, merit aferentul “asa-ti trebuie!” Pe de alta parte, am puterea sa recunosc ca am gresit si sa regret – nu ca nu i-am votat pe ceilalti (oricum nu meritau!), ci pentru ca i-am votat pe astia. Post eveniment, imi dau seama ca absenta la vot era, de fapt, singurul mod in care scapam de remuscarile de azi.

  • 39

    nu mai tine smecheria.
    Daca vrei venit fara taxe, ma tem ca nu gasesti tara unde sa mergi. E greu sa fii ca ceilalti? O sa gasesti forme de salarizare mai convenabile si n-o sa mai stai in fiecare luna la coada.
    Cand s-a dorit de guvern finantarea proiectului E-Romania, toti gargaragii lui peste s-au opus ca ar fi bani pierduti. Acum cum vi se pare?
    Sa stii ca daca emigrezi o sa se cunoasca, se duce dracu’ tarisoara.

  • 40

    Sa-si bage dosarele cu sine in partea dorsala urmatorii potlogari ajunsi pe smecherie la carma Romaniei:
    1. Traian Basescu, zis Hotul Flotei
    2. Emil Boc, zis Pinguinu’
    3. Elena Udrea, zisa Nutzy Dalli, zisa aamanta lu’ shefu’

    Rododendron
    2010-08-25 16:06:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    @CRISTI: Ba pardon, mai informati-va! Eu am incercat sa platesc de saptamana trecuta si nu aveau formulare publicate in Monitorul Oficial. Daca ajung sa ma ingramadesc in ultima sau penultima zi, e din incompetenta sau reaua-vointa evidenta a onorabililor Boc, Vladescu, Seitan.
    Impozite se plateau oricum de cei platiti pe drept de autor, numai ca dupa o deducere forfetara, considerata ca necesara pentru a produce. Per ansamblu, nu iesea impozit la 16%, ci undeva la 10%. Adaugand impozitele si contributiile sociale pe care oricum mi le ia statul pe contractul de munca, eu zic ca era destul, adica mult peste ce platesc unii platiti cu minim pe economie, dar altfel beneficiari ai acelorasi servicii… hm, sociale.

  • 42

    @lucid

    nimeni nu are specializarea matale de vidanjor sef al lichidelor prezidentiale. In denumirea prezidentiala postul matale este de “chelner”. Dar tot “vidanja” se cheama pt un subiect alcoolic.

    Shadow
    2010-08-25 16:15:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    Ha! Ironia sortii, premierul l-a pus pe Marko Bela sa analizeze printre altele si legea dreptului de autor.
    gov.ro/primul-m../
    “Guvernul încurajează şi sprijină domeniul cultural, chiar şi în condiţiile financiare actuale, le-a transmis astăzi premierul Emil Boc reprezentanţilor Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori din România (ANUC), prezenţi la Palatul Victoria. „Mai mult decât atât ar trebui ca în această perioadă de criză să continuăm o politică de susţinere a actului de cultură”, a afirmat primul-ministru.
    Şeful Executivului a anunţat că o echipă nterministerială, formată din reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, şi coordonată de vicepremierul Marko Bela, va analiza câteva acte normative care produc efecte asupra domeniului cultural. Astfel, experţii guvernamentali vor examina Legea timbrului cultural, Legea sponsorizării şi Legea drepturilor de autor, astfel încât să fie identificate măsuri financiare concrete pentru sprijinirea domeniului cultural.”

  • 44

    @AMS

    LOL!

    Vorbesc din interiorul PDL si te asigur ca organizatiile de partid sunt atat de mari (+ voturile pe faina) incat alegerile ar fi fost validate oricum.

    mac gregor
    2010-08-25 16:19:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    Trage-i la raspundere pe cei votati. Acum! Deputatul/senatorul votat are un site, un nr de telefon, o adresa pe undeva. Sau participa la infiintarea unui nou partid.

    mac gregor
    2010-08-25 16:21:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    Corect, dar avem curaj s-o facem?
    Sau asteptam sa fim si noi invitati in Noua Zeelanda?
    haituitintarame../

  • 47

    Stimate “creator” de inegalabila valoare”, declamatia ” Refuz să mai finanţez …..” m-a dat pe spate de ras, hi, hi, hi,.
    Dragule, cand ati finantat voi (pana acum), marii intelectuali/ inventatori/genii creatoare a mii de mazgaleli banale si stupide (numite bombastic articole media) bugetul acestui stat ??? ce sume anume ati rupt din veniturile voastre lunare pentru a sustine sistemul de sanatate, educatie, armata, etc ?!!
    Sute de mii de mici si nerusinati evazionisti fiscali au fost obligati sa intre in randul lumii (adica al acelor milioane de corecti si constanti contribuabili) si de 2 zile avem numai un chiot si un vaiet pe micile ecrane, de parca cineva le-ar inrosii carnea cu fierul incins, cata indignare, cum sa isi piarda juma’ de milion de cetateni “responsabili” si ocupati, timpul pretios ?!!!
    N.B. Din imaginile transmise, “m-au impresionat” miile de chipuri de varstnici umili, gangavi si semidocti veniti sa depuna “chestiile alea pentru drepturile de autor”.
    Mare-i gradina ta Doamne, avem juma’de milion de “creatori” si tara asta geme de atat prostie.

    Luminita
    2010-08-25 16:32:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    @mac gregor

    Si daca-l/o trag la raspundere… Se-ntampla ce anume? Se schimba ceva? Nu! Nu mai suntem de rasul curcilor cu brand-ul de tara, cu kilomentrul de autostrada la n ani, cu legi date in iunie si norme de aplicare date in iulie, etc., etc., etc?

    Am ras la faza cu partidul. :)

  • 49

    @Luminita: hai sa-ti raspund eu – 16% din venit, asta am contribuit.

    Nu am contribuit la sanatate, pensii si somaj, dar nici nu am cerut ajutor de somaj si nici la spital sa ma tratez pe gratis nu am calcat. Inutil de spus, nu ma astept sa primesc vreodata pensie de la stat.

    Difrenta e ca tu, platind aceste contributii CA ANGAJAT CU CARTE DE MUNCA vei beneficia de aceste drepturi. Eu, chiar daca le platesc, tot nu voi primi nimic. De aia la mine aceste contributii se cheama furt si la tine nu.

  • 50

    Nu declar nimic la niciun ghiseu. Oricum platesc. Oricum ii finantez, desi ar trebui batuti cu vergi la talpi imbecilii care emana legi fara sens. N-au decat sa ma amendeze. Cand or sa puna la punct sistemul online si va fi simplu si clar ce sa faci, depun online ce declaratii vor acesti cretini. Dar sa ma inghesui ca o vita pentru ca suntem umiliti de niste prostovani de partid ofticati pe presa – no way.

  • 51

    [...] şi o enormă formularistică ineptă.Au apărut deja câteva excelente luări de poziţie:Costin Ilie face inventarul paşilor birocratici. Cristian Ghinea enumeră aberaţiile flagrante din [...]

  • 52

    Si eu sunt profund nemultumit. In acest sens urmeaza sa deschid o petitie adresata piticului constitutional prin care solicit expres sa depun saptamanal urmatoarele declaratii:
    - la pompieri-declaratie in 3 ex. ca nu au existat incendii la sediul firmei si in punctele de lucru;
    -la Sanepid-declaratie pe propria raspundere ca nu am microbi si copie dupa contractul de munca al femeii de serviciu (eventual contract de prestari servicii de curatenie);
    -la agentia de mediu-declaratie 2ex. ca nu am calcat iarba si dovada ca am udat florile;
    -la protectia animalelor-adeverinta de la SRI,SIE,2 si un pic ca nu am agresat verbal sau fizic demnitari ai statului 5 ex.;
    -la garda financiara-declaratie pe propria raspundere cu evaziunea pe care o pun la cale;
    -la biserica-formular tipizat pentru spovedanie, 3ex.;
    -la politie-dovada ca nu ti-ai schimbat sediul in ultima saptamana;
    -sediile partidelor-adeziuni de sustinere 4ex.
    -la institutia prezidentiala-poeme omagiale 3ex.
    -si altele

    marcel
    2010-08-25 19:26:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    @ams
    aici e problema.nu platesti nici pentru pensie nici pentru sanatate dar statul garanteaza pensia minima.iar spitalul te primeste.la fel si la educatie.daca ti-ar cere dovada ca ti-ai platit impozitele si abia apoi copii tai sa beneficieze de educatie gratuita atunci ar fi altfel .pana atunci si aia care platesc si aia care nu platesc au aceleasi drepturi.
    ia de vezi cum se platesc taxele si impozitele in tarile alea unde blogeristii VP vor sa emigreze si apoi mai zi ceva.

    silviu petcu
    2010-08-25 19:32:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    @Silviu Petcu – nu e nicio problema! In toti acesti ani am fost NUMAI la clinici private! Nu ma intereseaza argumentul cu “daca ai accident te duc la Urgenta”, caci la Urgenta ajung si turistii straini in trecere prin Romania. Si, oricum, ajuns la Urgenta, m-as astepta ca, neplatind asigurare, sa mi se prezinte nota de plata la iesire! Civilizat si corect. La pensie… hai ca esti simpatic! Bunica a muncit 50 de ani si are 8 milioane pensie. E imposibil de trait cu atat. Si nu, argumentul cu “altii traiesc cu mai putin” nu ma satisface. Faptul ca o situatie nefireasca are o larga raspandire, acest lucru nu ii confera calitatea de “normal”. Tot aberatie ramane. Am facut doua facultati de stat (a doua platita, ca asa spune legea) si, acum, platesc impozit pe venit – ce legatura are educatia cu contributiile sociale??!! Plus ca lucrez de 10 ani, perioada in care meseria mea a fost considerata “artistica” (traducator si critic de film si muzical) si nedemna de a fi platita conform unei carti de munca. Am pierdut 10 ani. Daca mai pun la socoteala si faptul ca noul sistem de cotizare ii defavorizeaza pe cei cu DDA (valoarea punctului de pensie, de exemplu), peste ani, ma voi gandi cu jind la oensia bunicii. Nu, domnule Petcu, nu avem aceleasi drepturi (pana si faptul ca eu fac cozi lunare sa depun declaratiile, indiferent daca castig sau nu ceva, in timp ce un angajat cu carte de munca scapa de griji “la sursa” ne face sa fim inegali)!!!

  • 55

    Ai castigat pariul, n-am reusit sa ajung decat pe la un sfert din procedura (dar am accesat primul tip de declaratie ca sa vad ce mi s-ar cere, asa ca ar trebui sa primesc punctaj bonus :D )
    Concluzia mea este simpla: munca la negru n-a omorat niciodata pe nimeni (nici macar pe stat), si oricum n-am sa apuc sa traiesc cat sa iau pensie de la stat, caci pana atunci sistemul va fi de mult in faliment sau eu ma voi fi sinucis.
    Greva fiscala – sa vedem cum mai poate Seitan sa faca misto atunci.

  • 56

    Luatzi de la Basescu

    Draga AMS, Tu ai dreptate. Vreme de 10 ani tu nu ai trait in Romania. Tu ai fost vizitator in Romania.

    Intrebare este ce-ar fi daca si restul ar fi putut sa fie tot sa fie asa niste vizitatori. Adica daca nimeni n-ar fi platit asa cum tu nu ai platit vreme de 10 ani ? Sau ma rog daca ar fi platit asa ca tine cota redusa ?

    Acu te plangi ca e birocratzie in Ro hehehe. Cand tzi-ai dat seama ? Am lucrat o vreme la un depratament de import/export de la o firma care nu isi avea sediul in Bucuresti asa caaaa stiu PE COAJA MEA cu ce sa mananca birocratzia.

    Cand la-ai ales pe imbecilul Basescu si al sau atoate-iresponmsabil PDL de la stanga dreptzii si dreapta stangii la ce ai sperat ? La tzepe ?
    Tzeapa asta ai primit.

    Atz-i votat Basescu, atz-i votat PDL ?
    I-a de la Basescu, i-a de la PDL.

    BTW nici eu nu am platit nimic in ultimii 7 ani si cu voia lui Dumnezeu n-o sa platesc nici in urmatorii 10 ani cat inca sper sa mai traiesc asa ca nu am inaltzimea morala sa te condamn. Eu nu folosesc scoala din Ro, pensia din Ro, spitalul din Ro, armata din Ro, politiza din Ro, (in)-justitzia din Ro asa ca nimicul pe catre il pletesc eu e pe deplin acoperit de serviciile din Ro pe care vreau si sper sa le folosesc.
    Eu nici aerul din Romanai nu-l respir
    Tu potzi sa te lauzai tot cu asta ?

    Hai s aitzi dau un exemplu de ce TU si nu EU trebuie sa platesti in Ro. De ex daca nu merge metroul in Bucuresti nu se mai poate circula in Bucuresti. De circulat in Bucuresti circuli tu si nu eu . Bani de metrou, bani de subventzie la metrou ca nu se acopera cheltuieleil din costul biletelor, tu , desi nu-l folosesti sa potzi circula prin Bucurestui ai nevoie ca el sa funztzioneze , ai dat ? Sau aaaa asta nu e treba ta. Nu desigur o fi treba mea care trec prin Bucuresti de doua ori pe ani nu asa ?

    Si exemplele pot continua la nesfarsit.
    Tu si restul gastii tale de scarzta scartza pe hartie de logofete branza’n cuiu v-atzi folost de tzara asta pana cand tzara a intrat in faliment si datorita imbecilitatzii modului inconstient in care atz-i belit-o de zece piei.

    Acu a venit nota de plata a prostiilor pe care le-atz-i mestecat tu si ai vostri vreme de 20 de ani.

    Daca nu vrei si nu potzi sa platesti pentru fundatura in care tu si ai tai camarazi de “idei” atz-i bagat Romania dezerteaza, hai dezerteaza asa cum am dezertat si eu ca sa vezi si eventual sa intzlegei la ce prostii ai pus botul in ultimii 20 de ani de “reforma” si anti-cryptocomunism si anti-securism

    Si cine stie poate dupa o viazta de munca in strainate o sa vii acasa in Ro sa platesti din pensia ta, fanteziile si gargara politicienilor si trompetelor lor media de la Bucuresti. Ce zici ai pune botul ?
    Eu stiu un nemtz si un cetatzean UK care fac asta daaaa nu stiu nici-un roman. Drept e ca respectivii nu pentru politcieni sau gargarele lor din media au venit in Ro.

    Basescu atz-i lins Basescu culegetzi ia sa ve mai regleze si pe voi o tura economia de piatza. Ia sa va mai reguleze si pe voi o tura asa cum a regulat-o pe industria si romana pana a desfiintzat-o .

    I-a mai lutzi si voi mai “creatorilor” o tura de la Basescu ca doar voi atzi mai tramas ne-beltzi in acesta “Carpatian Garden”

    Atz-i lins Basescu ? Luatzi de la Basescu !

    Si sa va fie de bine, caaaa felul doi vine prin toamana-iarna cand iar n-o sa se mai ajunga Basecu si clica lui de manglitori cu bugetul si iar o sa va mai ia o tura la reforma.

    Asa incat … n-ai vrut sa finatzezi industria, na acu finantzeaza incompetenzta ca asta e tot ce-a mai ramas in Ro! Si sa va fie de bine, caaaa felul doi vine prin toamana-iarna cand iar n-o sa se mai ajunga Basecu si clica lui de manglitori cu bugetul si iar o sa va mai ia o tura la reforma.

    gandul.info/put../

  • 57

    Vedeti dumneavoastra, domnule LAUR22, dincolo de invectivele pe care ni le adresati (psihic vorbind, tipice unui om care n-a fost capabil sa creeze ceva FRUMOS in viata lui) si de modul INGROZITOR in care folositi limba romana (da, mi-as fi dat seama fara sa spuneti ca nu stati in Romania, desi 80% din cei care stau aici fac la fel, si suntem noi, “scarta-scarta”, cei care ridicam nitel nivelul alfabetismului), CONTINUATI SA CREDETI CA AM PROFITAT DE CEVA, ORICE, DE-AL STATULUI. Ei bine, n-am mers niciodata cu transportul in comun – desi as fi platit bilet, si, REPET, plata asigurarilor sociale nu inseamna a sustine industria, transporturile, etc. Vesnica problema – vorbim ca sa ne aflam in treaba.

  • 58

    @AMS: Nu mi-ai raspuns, m-ai “dus cu presu”. In calitate de PFA ai platit impozit pe venit (eu vorbeam de cei ce au incasat venituri pe dreptul de autor).
    Refuz sa cred ca nu beneficiezi (sau ai ales deliberat sa nu beneficiezi) de un medic de familie,nu ai avut niciodata o urgenta medicala de rezolvat la o unitate spitaliceasca (sau ambulatorie). Esti sigur ca nu vei avea niciodata nevoie de aceste servicii ?!! daca esti insa un fericit rentier bogat ce isi permite sa plateasca la greu toate servicile medicale, atunci esti exceptia care confirma regula.
    Tot ceeace vei plati de acum incolo, asigurari de sanatate si contributie la pensie iti vor asigura tie, nu mie, nu altora, un viitor avantaj material, chestia cu “platesc degeaba, adica statul ma fura” este o stupizenie de copil razgaiat.

    Luminita
    2010-08-26 11:16:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    @LUMINITA

    Te-am dus cu presul? Cum?

    1. Si dreptul de autor plateste impozit pe venit, 16% – lucre pe drept de autor si platesc acest impozit.

    2. Nu am medic de familie – nu am avut niciodata.

    3. Nu am fost niciodata la urgenta – am incercat odata, dupa stat 40 de minute pe coridor (erau cazuri mult mai grave in aceeasi situatie) am plecat la Clinica Unirea, clinica privata.

    4. Sunt un soi de rentier – am pus anual bani intr-un cont in euro si am un apartament mostenit pe care, la rigoare, il voi inchiria pentru a putea trai – dar repet, exceptand cazul in care voi orbi sau imi voi pierde ratiunea, voi putea MUNCI si la 80 de ani – stiu suficiente cazuri.

    5. Tot ce ar fi trebuit sa platesc de acum inainte, e considerat, valoric vorbind, 1/3 din ce platesc cei cu carte de munca, asta in conditiile in care cotizatia mea ar putea fi mai mare. Si, daca te gandesti nitel, a pregati, pentru peste 25-30 de ani alti 650 de mii de pensionari e o idee proasta – cine le va asigura pensiile? Tinerii care fug pe capete din tara? Nu prea cred… Cel mai probabil nu se vor plati niciun fel de pesnsii. Sau, o varianta ceva mai plauzibila – dupa cativa ani (poate mai putin) de platit aceste asigurari, Statul isi va da seama ca nu e chiar conform legii (nu unei Ordonante sau Hotarari de Guvern, ci legii!!!), si le vor anula. Dar ce vor fi cotizatoamenii pana atunci va fi ramas bun luat.

  • 60

    @AMS: omule

    Tu nu vezi mai mult decat bara din fatza. Transportul in comun e doar un exemplu minor pentru implicatiile sociale ale faptului ca se plateste sau nu ceva si cum beneficiaza de ceva-ul respectiv si cei ce nu-l folosesc in mod direct

    Tu nu vezi ca fara transportul in comun pe care nu-l folosesti tu in mod direct, transportul tau privat si individual nu ar mai fi posibil in Bucurestiul actual datorita aglomeratziei. De ce nu vezi ? Pentru ca nu vrei sa vezi . Pentru ca nu esti obisnuit sa vezi . Sa vezi si sa-tzi pese de ceea ce vezi. Pentru ca pana acuma ceea ce ai vazut nu te-a afecta in mod direct pe tine asa cum i-a afecta pe altzii.

    “Scarzta-scartza pe hartie “nu e de la mine e din Caragiale

    “Logofete branza’n cuiu , Lapte acu-n calimari Chiu si vai prin bauzunari “sunt de la Creanga citire.

    A dat tzara faliment si vestea falimentului sau a ajuns la tine d’abia acu .

    Miopia ta si celor ca tine a permis conducerea tzarii la bara din fatza. Iar aceasta miopie si acest stil de conducere a ajuns la plata la tine acu.
    La altzii a ajuns mai inainte. Stiu, stiu n-ai condus-o tu, tu doar i-ai aplaudat hahait pe cei ce au condus-o aici, asa cum am facut si eu inaite sa trebuiasca sa plec.

    Tu le ceri celor ce au intrat in masina de tocat inaintea ta sa fie solidari cu tine cel care ai intrat in masina de tocat d’abia acu. Ca si ce chestie ?

    Altminteri da ai dreptate n-ar fi rau sa fie bine daaaa de ce doar pentru tine ? De ce nu exista la ora actuala nici-un inginer proiectant de exmplu din cei ce au proiectat Dusterul care e 60% proiectat in Ro care sa fie platit pe drepturi de autor. Ce Duster-ul nu e creatzie originala noua ? Sau la tine inginerii de la saiba de-o parte ‘telectualii gargarsiti de alta

    De ce te plangi tu de procedura platzii lunar in trei locuri cand exact aceiasi procedura o au de indurat TOTZI patronii de firma totzi intreprinzatorii mic si deosebit de mici ? Tu vrei sa traiesti intr-o tara care funcatzioneaza in cele din urma de pe urma faptului ca amaratzii respectivi izbutesc sa-si plateasca luna de luna niste taxe pe care tu fizic ai descoperit ca nu le potzi platai . Tu fizic nu le potzi plati.
    Si ei le platetsc si le indura DINTOTDEAUNA.
    Pe ei de ce nu-i plangi ?
    Ce, ei nu sunt tot omeni ca si tine ?

    De ce am fi noi restul solidari cu tine atunci cand tu la timpul tau nu ai fost solidar cu ei ?

    Cat despre FRUMOS bla bla bla “din jeguri mucegaiuri si noroi iscata-m frumusetzi si pretzuri noi “ sau ma rog eu macar asa am incercat. Altfel sanatate tzie si familie tale caaa nu stii cand se duce siiiiii, offffffffffffff.

    Altminteri da asa este aici pe vox publica vorbim ca sa ne aflam in treaba. Si tu si eu si gazda nostra autorul

    Daca chiar am vrea sa facem ceva cu adevarat am face-o si n-am mai latra precum cainii la luna.

    Cata vreme vei refuza sa vazi dincolo de bara din fatza intresului tau imediat, chiar ca latram precum cainii in lantz la luna. A si stai linistit nu “vezi” pentru mine ca pe mine m-ai outsource, vezi pentru tine si familia ta.

  • 61

    @laur22

    Personal empatizez cu toti cei care stau la cozi si platesc taxe – nu le cer acum sustinerea, de unde ati inteles asta? Dar nu-mi reprosati prea mult tendinta de a-mi vedea de propriile-mi probleme – imi vorbiti urat, cu sau fara Caragiale – “inginerii de la saiba de-o parte ‘telectualii gargarsiti de alta” denota vesnica ura proletara pe care lumea o are fata de intelectuali.

    Contribui la sustinerea transportului – unde se duc cei 16% impozit pe venit?! Nu la buna functionare a statului?

    Nu e vorba de a vedea interesul meu imediat – inteligenta si educatia imi spun ca dau acesti bani de pomana. Nu ca nu voi primi nimic inapoi (desi conteaza si asta) ci pentru ca nu vor ajunge acolo unde e nevoie de ei. E nevoie sa va amintesc modul in care se fura in tara asta?!

    Pana sa ma judece cineva ca nu vreau sa platesc contributii sociale, as vrea sa-i vad judecati pe cei care au furat tot din aceasta tara. Se poate?

    In alta ordine de idei, voi incerca sa fac ceva – voi participa la protestul de maine, cu teama ca vom fi 100 de oameni. Dar macar asa voi putea dormi linistit maine noapte.

  • 62

    Rau s-a ajuns in Statul asta, in loc sa ne dea salarii si pensii, astia ne iau impozite si trebuie sa mergem sa le platim.
    Sa mai complectam acte si formulare firea-ar el a dracului de Boc sau Vladescu.
    Si nici Basescu nu trebuie scutit.

    Canuta
    2010-08-27 19:20:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    @Radu Popescu:
    Nu poate fi mai rau, dar daca pe tine nu te deranjeaza, atunci asa sa te ajute Dumnezeu! Sa ajungi precum contribuabilul Ilie.

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

  • 1@DT, nu stiu exact cine-i nea Costin asta,nu c-ar conta...Da'matale ce-ti mai ridici poalele-n cap...Mai intai o (fra)angelica flegma aristrocratica,dar nu mai putin fetida,pe urma scandal parte-n parte.Zau,maestre,dati-va...
  • 2De unde tot scoateti ca Dorin Tudoran a fost prieten cu Monica Lovinescu si Virgil Ierunca? Tocmai din cauza lor acesta nu a fost angajat la Europa Libera. Cititi memoriile celor doi si veti vedea opiniile...
  • 3Prefectii, primarii, opozitia, ministrii, presedintele JOGODII CU GANDUL LA BANI!!!SECHESTRU PE AVERILE BORFASILOR si cumparate FREZE!!!...
  • 4@nepot mic.mai baiatule,n-ai inteles nimic.esti vraiste.pe basescu nu l-as lasa nici macar sa-mi dea zapada de la scara blocului,ar fi in stare s-o arunce in scara. ori esti portocaliu ori esti nepot mic(infantil)...
  • 5am gresit: noul contract e de 3000 RON pe luna....
  • 6@Cristian Teodorescu: Si eu am o nedumerire Domnule Teodorescu, cum se face ca, in ultimul timp nu mai aveti minima moralia sa va informati cu obiectivitate si scrupulozitate (deh,obligatii elementare...
alegeri alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur basescu Becali blaga blog Blogviu interviu BNR Boc BOR campanie candidatura catalin voicu cluj concert cristian preda criticatac criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu Elena Udrea experiment Facebook film FMI fotbal guvern humanitas Iliescu instantanee internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie Parlamentul European pd-l PDL Plesu pnl Polirom ponta protest psd radu duda riscograma rmgc romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate sondaj steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga Videanu

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!