![]() | REVOLTĂTOR: Dezvăluirile unui arheolog francez care a lucrat la Roșia Montanăvezi toate articolele de Mihai Goţiu24 Sep 2010 la 08:31 104 comentarii 10849 vizualizari. |
Presiuni exercitate asupra echipelor de arheologi. Cercetări nefinalizate. Condiții de lucru inacceptabile. Denigrarea echipelor de experți străini. Recomandări ale specialiștilor ignorate. Acestea sunt doar câteva din aspectele prezentate într-o scrisoare electronică de Beatrice Cauuet, arheolog de anvergură internațională de la Universitatea ”Le Mirail” Toulouse (din Franța), referitoare la activitatea de cercetare de peste 4 ani efectuată pe șantierele de la Roșia Montană. VoxPublica vă prezintă, în exclusivitate, această scrisoare care denunță incredibile abuzuri săvârșite împotriva patrimoniului istoric de valoare excepțională, cum este clasificată, prin Legea 5/2000, moștenirea de la Roșia Montană
***
Comisia Națională de Arheologie (CNA) urmează să se pronunțe astăzi asupra certificatului de descărcare de sarcină a Masivului Cârnic, document extrem de important pentru RMGC în demararea proiectului de exploatare a aurului de la Roșia Montană. De ce acest lucru este ilegal, în condițiile în care există o hotărâre judecătorească irevocabilă și definitivă care a anulat precedentul certificat de descărcare de sarcină arheologică, am scris săptămâna trecută.
Ieri am intrat însă în posesia unei scrisori scrise de arheologul francez Beatrice Cauuet, care a efectuat cercetări la Roșia Montană, în care sunt dezvăluite presiunile incredibile la care au fost supuse echipele de arheologi. Scrisoarea electronică i-a fost trimisă în februarie 2003 ( cu câteva luni înaintea eliberării certificatului anulat de justiție) arheologului clujean Ioan Piso, directorul Muzeului Național de Istorie al Transilvaniei, care a efectuat, de asemenea, cercetări la Roșia Montană. Contactat telefonic, Ioan Piso a confirmat veridicitatea scrisorii.
De asemenea, Ioan Piso a afirmat că, în această primăvară, în cadrul unui simpozion organizat la Institutul ”Nicolae Iorga”, Beatrice Cauuet i-a spus lui și altor colegi că nu a cerut și nici nu va cere descărcarea de sarcină arheologică pentru Masivul Cârnic ”pentru că nu e treaba ei”. ”Nu știu să se fi răzgândit între timp”, a mai spus Ioan Piso. Referitor la ședința de astăzi a CNA, Ioan Piso a afirmat că nu există niciun motiv pentru a emite un alt certificat în locul celui anulat de instanță, în condițiile în care, după 2004, nu s-au mai făcut cercetări arheologice. Și chiar dacă s-ar fi făcut, asemenea cercetări nu puteau decât să scoată în evidență valoarea mai mare, nicidecum mai mică a vestigiilor.
Încă din debutul scrisorii, Beatrice Cauuet se arată surprinsă de turnura pe care lucrurile o luau în România, rezultatele cercetării ei ajungând să fie discutate înainte chiar de a fi publicate rezultatele studiului!
”Stimate domn, Vă mulțumesc pentru mesajul spontan și sincer. Este surprinzător ce se întâmplă astăzi, tocmai pentru că sunt pe cale de a trimite un mesaj despre comunicatul oficial redactat de instituția noastră și răspândit în comunitatea științifică cu privire la poziția noastră oficială legată de Roșia Montană”, se arată în debutul scrisorii.
Beatrice Cauuet menționează că, încă de la început, din 1999, cercetările de la Roșia Montană le-a făcut din perspectiva studierii vestigiilor minere înainte de o eventuală distrugere și pentru a salva cât mai multe din acestea in situ. Referindu-se la valoarea acestor vestigii, arheologul francez subliniază că nu este vorba doar de patrimoniul din perioada romană, ci și din perioade mai vechi, din epoca fierului (perioada dacică) și chiar epoca bronzului, iar mai recent Evul Mediu și epoca modernă.
Beatrice Cauuet se declară însă mirată de faptul că, neavând cunoștință de relațiile individuale și între diferite instituții din România, a constatat că doar o parte a comunității arheologice autohtone e interesată de cercetările de la Roșia Montană! ”Când în 2000, în urma datării cu procedeul cu C14 (carbon 14) s-au evidențiat urme ale exploatării din perioada dacică, doar partenerii de la Cluj s-au arătat foarte interesați. Paul Damian, pe de altă parte, a luat în derâdere această datare”.
În continuare, Beatrice Cauuet este surprinsă și de modul în care își desfășoară activitatea Comisia Națională a Monumentelor și Siturilor Istorice, atrăgând atenția că nu există o evaluare reală a rapoartelor de excavare și că ”nimeni din Comisie nu a dorit să se întâlnească cu noi ori să afle care sunt rezultatele cercetărilor. Am fost tratați de toată lumea cu o anumită condescendență!”.
Unul dintre cele mai interesante paragrafe ale scrisorii face referire la presiunile exercitate în mod direct asupra echipei de arheologi pe care a condus-o. ”De asemenea, știți că am o experiență îndelungată în domeniul săpăturilor de salvare în condițiile dificile cu care se confruntă planificatorii, inclusiv companiile minere de aici, din Franța. De la începutul implicării noastre în cercetarea de la Roșia Montană știam că această cercetare se va face în condiții dificile și că va trebui să luptăm pentru a avansa. De exemplu, în 2002, Dana Mihai a pus presiune pe noi să terminăm cercetarea pe Masivul Cârnic. Dar această zonă este una excepțional de bogată și am refuzat categoric (lucrurile sunt descrise în amănunt în raportul meu pe 2002). În cele din urmă, mi s-a permis să continui activitatea în Cârnic și în 2003. De altfel, am aflat că săpăturile de suprafață au fost încheiate prematur. Dar trebuie să știți că suntem ținuți destul de departe de ceea ce se întâmplă cu adevărat”.
Condițiile în care se desfășoară activitatea de cercetare arheologică la Roșia Montană sunt calificate de Beatrice Cauuet drept ”inacceptabile”, ea afirmând că există riscul ca o mare parte a sitului să rămână nestudiat. ”Cred că este, de asemenea, necesar ca liderii altor echipe să refuze condițiile de lucru și de cercetare inacceptabile. Sunt total de acord cu tine că cercetările arheologice de la Roșia Montană sunt făcute sub presiunea RMGC și, dacă nu suntem atenți, va rămâne o parte a sitului nestudiată. Dar finanțatorul întregului program este RMGC și acesta este un dat: nu uitați, trebuie să ne așteptăm ca acesta să nu încurajeze cheltuielile de cercetare pe timp nelimitat. Toate acestea sunt o luptă de putere care trebuie să fie stabilită cât mai favorabil pentru patrimoniul arheologic”.
Referindu-se la proiectul RMGC, arheologul francez spune că, inițial, nu a avut cunoștință despre amploarea lui. ”Pentru a reveni la implicarea noastră. Am început să lucrez la Roșia Montană (în 1999 – n.a.) sub amenințarea redeschiderii exploatării, fără să se știe însă exact cât de ambițios și costisitor va fi proiectul și chiar fără a ști exact forma și mărimea lui. De atunci, lucrurile s-au schimbat în scară. Acum, proiectul miner (despre care echipa noastră nu a fost niciodată precis informată… noi a trebuit să căutăm informații pe Internet) va apărea în monstruozitatea sa și, de asemenea, cu monstruoasele lui consecințe. Cred că, dincolo de pierderea patrimoniului istoric şi de trauma oamenilor strămutați, cea mai gravă problemă va fi cu poluarea și deșertificarea care va rămâne în urma unei asemenea operațiuni vaste pe termen scurt. De aceste probleme Comunitatea Europeană e interesată în primul rând, pentru că, în curând, România va fi parte a Europei și apoi noi, țările bogate din vest vom plăti factura pentru depoluare și deșertificare în această regiune. Întrebarea morală care se pune este legitimitatea proiectului în sine. Acesta este prezentat de către susținătorii săi ca o oportunitate de dezvoltare pentru regiune. Dar, o extracție intensivă într-un termen atât de scurt (15 ani), nu este dezvoltare”.
În continuare, Beatrice Cauuet face referire la presiunile și manevrele pe care Ministerul Culturii le face sub presiunea RMGC asupra arheologilor, precum și la vestigiile care trebuie salvate. ”Până la mesajul dumneavoastră, ne-am ținut deoparte de evenimentele politice din jurul Roșiei Montane. Inclusiv în 2001 și la prima întâlnire a ministrului Culturii cu echipa franceză la Roșia Montană, am servit în calitate de garant a Ministerului pentru a contracara RMGC în cererile sale. La acea vreme, ministrul a spus că așteaptă să cunoască opinia noastre cu privire la conservarea unui peisaj subteran in situ absolut. De aceea, într-un mod constructiv şi riguros, am convenit că rămăşiţele vestigiilor din Masivul Cetate sunt neglijabile în comparație cu cele din Cârnic, Orlea și Țarina. Întra-adevăr, aceasta a fost ideea: în cazul în care nu le putem salva pe toate, cel puțin să luptăm pentru a le salva pe cele esențiale și cele mai valoroase.
În privința șantierelor (arheologice – n.a.) de suprafață și a zonelor neexcavate, nu am fost informați cu privire la tranzacțiile în curs de desfășurare și la modul în care Ministerul manevrează Comisia Arheologică sub presiunea RMGC. Zvonurile au ajuns la mine până aici și totul pare să indice că munca noastră de cercetare (cea a echipei franceze) a fost discreditată, că prezența noastră a fost atacată (tradiția românească spune că patrimoniul trebuie să rămână o chestiune a românilor etc.).
Cred că în acest caz, neîncrederea, dar mai ales ignorarea reciprocă, au prevalat şi că s-a pierdut mult timp, credibilitatea şi puterea comunităţii arheologice. De asemenea, cred că Ministerul Culturii este într-o poziţie dificilă, sub presiune constantă, probabil, de la Ministerul Industriei şi RMGC. Dar Ministerul Culturii trebuie să-și amintească de misiunea lui privind protejarea şi sporirea patrimoniului naţional”.
În încheiere, Beatrice Cauuet își exprimă susținerea pentru Ioan Piso în lupta lui pentru protejarea patrimoniului. ”De asemenea, am dorit să se clarifice faptul că, deşi am un angajament la Programul Alburnus Maior, eu ma consider liberă de a vorbi cu privire la viitorul vestigiilor arheologice de la Roșia Montană. Sunt gata de a menţine acest patrimoniu, inclusiv urmele activităţilor miniere de la Roșia Montană, excepţionale în Europa şi în întreaga lume. Ca atare, consider că trebuie să fie conservate în cea mai mare parte şi, evident, in situ”.
***
UPDATE: CNA a scos de pe ordinea de zi de astăzi dezbaterea referitoare la descărcarea de sarcină arheologică a Masivului Cârnic
***
Pe aceeași temă, citește și:
Etichete: arheologie, beatrice cauuet, carnic, CNA, comisia nationala de arheologie, dalem consulting, dana mihai, ioan piso, masivul carnic, masivul cirnic, Ministerul Culturii, mircea angelescu, paul damian, rosia


Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
| 1Evident ca totul e cusut cu ata alba. Dar ,daca dovezile incriminatorii sunt doar circumstantiale si fara probe materiale consistente, cu hartia aluia de la ISC sau fara ea, rezultatul ar fi acelasi. Ce... | ||
| 2Până una-alta, ”hidra” PDL-istă, despre care spuneți că e la fel de otrăvitoare ca cea PSD-istă, a avut niște performanțe în justiție, performanțe pe care nu văd cum le-ați putea contesta și care n-ar... | ||
| 3@33 mai mult penrru @InimaRea... | ||
| 4Pai asta e adevarul. Sunt oameni care pot scrie literatura (e alt nivel!) si oameni care posteaza.Si zic eu (cu pesimism moderat) ca oamenii scriu si vorbesc din ce in ce mai rau/prost. Nu e vorba... | ||
| 5cand te uiti la tv si compari chipul lui nastase inainte de schimbarea majoritatii in parlament, cu chipul actual - nu ai cum sa nu vezi o chestie uluitoare. inainte era mai tuciuriu decat este el de obicei... | ||
| 6@GAVRILACHE: Ai vazut, Laura, a fost doar exces de zel! Si tu iti faceai probleme! Zau asa!... | ||
| Mihai Goţiu 11043 citiri |
| Cristian Teodorescu 10224 citiri |
| Costi Rogozanu 9012 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4181 citiri |
| Alin Fumurescu 3979 citiri |
| Constantin Creţan 3398 citiri |
| Dorin Tudoran 2906 citiri |
| Elena Vijulie 2687 citiri |
| Dan Duca 2482 citiri |
| Ciprian Şiulea 2328 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61435 citiri |
| Cristian Teodorescu 40564 citiri |
| Costi Rogozanu 38204 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18229 citiri |
| Alin Fumurescu 17885 citiri |
| Viorel Dobran 12333 citiri |
| Dan Duca 11282 citiri |
| Constantin Creţan 11157 citiri |
| Elena Vijulie 9312 citiri |
| Dorin Tudoran 8733 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Elena Vijulie 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
daca unii dintre istoricii romani sunt aparatori infocati ai unei exploatari miniere dezastruoase pentru obiectul muncii lor de arheologi, nu mai e nimic de sperat din partea romanilor…
cred ca acesti “istorici” sunt doar bisnitari si traficanti de interese…
2010-09-24 09:10:36 | Raporteaza
uau, asta da dezvaluire. incredibil. deci pana la urma ce se discuta azi in comisia de arheologie? ar fi interesant de aflat daca intr-adevar aceasta arheoloaga si-a dat ori ba semnatura, nu de alta, dar fara semnatura ei….
2010-09-24 09:20:47 | Raporteaza
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2010-09-24 09:30:19 | Raporteaza
Domnule ecologist Gotiu, maine se desfasoara Let’s do it, Romania!
Am tot asteptat sa vad pe blogul dumneavoastra o referinta, un articolas mic, in fond este cea mai mare actiune ecologica desfasurata vreodata in tarisoara noastra!
Dumneavoastra participati?
Sau nu sunteti afiliat decat cauzelor fara sens si finalitate, din care ies doar bani?
2010-09-24 09:51:41 | Raporteaza
Nu-i de mirare ca ne mai cautam un mileniu de istorie in Ardeal ! Incepand cu atacarea exploatatiilor aurifere de la Rosia Montana ,vor dispare inca 3000 de ani de istorie pe acest areal !
Sper ca intr-un timp nu prea indepartat sa apara o miscare si un conducator care sa dezinfecteze omenirea de aceste scursuri fara nationalitate care bantuie prin lume si ii lasa si pe altii fara identitate .Ei trebuie cautati oriunde se vor fi ascuns sa-si roada ciubucul obtinut din tradarea acestui popor si inpuscati ca niste caini !
2010-09-24 10:00:35 | Raporteaza
Domnule, ati fi fost un excelent activist pcr/utc.
2010-09-24 10:06:35 | Raporteaza
@andrei: Ati ecologizat asa de bine Romania ,pe bani veniti de nu stiu unde , incat ati depopulat aceasta tara ! Ati lasat oamenii fara locuri de munca ! Astazi se respira un aer mai curat ,dar se moare de foame ,frig si boli netratate din lipsa de medicamente ,bani ,ingrijire profesionista !
Ati pus botul la banii celor care ,eliminand concurenta si cu sprijinul vosru ,au distrus industria acestei tari in loc sa o modernizeze si sa o sporeasca !
Inca nu mi-e clar ,sunteti ticalosi constienti sau doar pur si simplu INBECILI !
2010-09-24 10:09:33 | Raporteaza
pur și simplu nu te cred
2010-09-24 10:24:49 | Raporteaza
Trauma oamenilor stramutati? Acei oameni au plecat de buna voie, nu i-a fortat nimeni sa plece. Se exagereaza mult…
2010-09-24 10:26:48 | Raporteaza
oameni buni, voi cititi ce declara tipa asta? sunt chesti extrem de grave… ii recomand dlui gotiu sa faca cumva sa obtina direct parerea arheoloagei, pentru ca acesta chestie trebuie neaparat lamurita!
2010-09-24 10:30:48 | Raporteaza
de ce a fost nevoie de o echipa franceza ca sa sape in patrimoniul nostru? noi chiar asa de incapabili suntem in orice punct de vedere?
2010-09-24 10:33:59 | Raporteaza
impresionant, aproape că mi-a dat o lacrimă =)) , dar cat de utila e ecologia azi? spune mi si mie, cand sunt atatea cauze care au extrem de multe cauze care au prioritate … incat nici nu imi vine sa iti mai citesc articolele.
2010-09-24 10:38:50 | Raporteaza
interesant articol, mai să cred că e spus de Dan Diaconescu la OTV , e cam același stil SENZAȚIONAL … continuă tot așa, o să fii viitorul său redactor
2010-09-24 10:42:09 | Raporteaza
Vadim, prietene, intamplator lucrez intr-una din industriile alea private care inca mai tin sandramaua asta in picioare. Mai mult, sunt unul din slabii aia care tine vreo 10 bugetari grasi bine in spinare.
Din punctul meu de vedere nu au decat sa va dea pe toti bugetarii afara si sa privatizeze tot, invatamant, spitale, administratie, macar sa simt ca primesc si eu un serviciu in schimb in loc de frustrarile unor paraziti care de 20 de ani nu au vrut sa schimbe nimic in rahatul in care colcaie.
2010-09-24 10:47:05 | Raporteaza
Pai unde e scrisoarea?
2010-09-24 10:58:46 | Raporteaza
@adrian:
Beatrice Cauuet nu a declarat/ scris NICIODATA ca recomanda descarcarea arheologica. Asta a fost “concluzia” trasa abuziv de dl Paul Damian, actualmente director al Muzeului de Istorie a Romaniei. Cand au fost procesele cu anularea descarcarii arheologice date in 2004, instanta a cerut concret reprezentatilor Ministerului Culturii sa arate exact unde in raportul arheologic a recomandat dna Cauuet descarcarea. Specialistii romani nu au putut indica niciodata locul, pentru simplul fapt ca nu exista asa ceva.
Dimpotriva echipa franceza a recomandat conservarea. Punct.
@ Diana
A fost nevoie de o echipa franceza pt ca Universitatea Touluse – Le Mirail e singura din Europa unde exista specializarea arheologie miniera.
2010-09-24 11:17:23 | Raporteaza
@diana: E simplu ! Ar fi nominalizat-o pe apatrida aia de la firma de “consultanta” si ar fi “descoperit ca acolo nu e nimic ! Acca nada ! Si cu ocazia asta rescriam si istoria nationala ! Romanii au fost chemati in Ardeal ca sa dea apa si fan cailor lui Attila ! Si ai naibii ,n-au mai vrut sa plece ! Io-te d-aia !
2010-09-24 11:20:37 | Raporteaza
Firmele astea de “consultanta” sunt folosite in Romania ca sa demonstreze ca pentru a construi un drum in tara noastra trebuie cheltuiti bani de zece-cinsprezece ori fata de Germania deoarece ele se fac numai aerian ,tara noastra neavand scoarta terestra ,drumul trecand direct peste magma !
Domnilor ziaristi ia verificati cati bani s-au dat pe studii acestor firme de consultanta si cate au ajuns proiecte finalizate ?Faceti o proportie intre sumele cheltuite !
2010-09-24 11:28:00 | Raporteaza
@andrei: Citeste bine mai baiete . N-am spus ca sunt Vadim ! N-am spus ca sunt bugetar ! N-am spus ca tu ai fi neaparat escroc,mai ai si cealalta alternativa !
Nu ne-ai spus ce produce firma ta privata ! De ce esti “slabul” ? Nici o firma privata (cel putin ,nu in Romania ) ,nu merge pe pierdere ! Chiar daca declara asta, la o verificare mai atenta ,reiese contrariul!
In orice caz sper pentru tine ca nu lucrezi la o firma de demolari .Fie ea si privata ,nu ca n-ar fi o activitate onorabila ! Uite la Guvernul Romaniei ,are in componenta lui numai demolatori,si asta de 20 de ani !
2010-09-24 11:43:24 | Raporteaza
@Lu
foarte nasol. n-ar fi rau daca membrii CNA ar ceare lamuriri,..asta nu-i o chestie asa ..treaca, mearga,…este recomandarea pe care se va descarca sau nu Carnicul!…existenta ei schimba lucrurile complet si definitiv! Responsabilitatea membrilor comisiei e uriasa!! sper sa se fi invatat minte de data trecuta si sa se aplece cu bagare de seama asupra hartiilor pe care rmgc le baga sub nasul lor la semnat! Nu as vrea sa fiu in pielea lor,..daca presiunile de care vorbeste arheoloaga sunt adevarate, comisia are o sarcina dura! sper sa aleaga sa isi faca datoria ca specialistinu ca marionete in jocul unora.
2010-09-24 11:44:01 | Raporteaza
foarte tare articolul!
2010-09-24 11:58:55 | Raporteaza
gotiule, esti un rahat care vrea sa emane un miros mai special decat alti in tara lui … papura voda, esti nul
2010-09-24 12:06:55 | Raporteaza
ce trist … romanii nostri sunt vanduti si corupti iar strainii ne apara si lupta pt Romania…
… nu simpatizez nici cu Ponta nici cu Crin, insa daca se va pune problema suspendarii presedintelui, voi vota pentru suspendare numai din cauza Rosiei Montane… pentru ca de cand a fost reales, a fost foarte clar ca a mintit cand a declarat ca nu are o opinie clara in privinta Rosiei Montane …
2010-09-24 12:54:15 | Raporteaza
@marcu: salutare Domnu’ marcu, mai trageti cu arcu’?
Dau poze cu pitzipoance daca il nimeriti pe ala… Porcul Damian, drept unde trebe!
2010-09-24 12:56:22 | Raporteaza
@adrian: da, si- a dat semnatura si char a spus ca se poate da descarcare arheologica. scrisoare la cre se face referire in articol este din 2003 si doamna arheolog a sapat la Rosia Montana si dupa 2003. Si in 2007 a sapat acolo. daca era asa de greu de ce s-a mai dus? Asta inseamna corectitudine. Mai curand doamna s-a romanizat de tot. Pe de o parte incaseaza mii de euro de la RMGC iar pe de alta parte da in RMGC cu toat ce poate. cel putin putea sa se retraga si sa spuna ca nu poate participa la un astfel de proiec.
2010-09-24 12:57:50 | Raporteaza
Dle Gotiu,
trage-ti perdeaua peste cianura citeva momente:
“Ajunge Pamela Andreson la Cluj, toată presa dă năvală, poze, pictoriale, o nebunie!
- Cum îţi place la Cluj? o întreabă un ziarist.
- E foarte frumos aici la voi, îmi plac statuile, străzile, clădirile… dar cel mai mult şi mai mult îmi plac oamenii şi felul în care vorbesc despre filozofie, oriunde mă duc aud numai discuţii despre filozofi germani…
- …discuţii despre filozofi??? Germani???
- Da…de exemplu, lumea vorbeşte frecvent despre Nietzsche… de mii de ori… aud pe stradă: Niiii, ce ţâţe are aia! “
2010-09-24 13:05:17 | Raporteaza
@eugen:
ai vazut tu semnatura despre care spui?
altfel, Beatrice Cauuet nu ia niciun euro sau cent de la RMGC, ci de la institutul francez care este partener cu Ministerul Culturii din Romania, nu cu RMGC;
faptul ca RMGC plateste cercetarile arheologice nu are vreo relevanta – e o obligatie legala (n-o fac de buna voie) pe care o au si un risc pe care si-l asuma: sa nu primeasca descarcarea de sarcina pentru vestigiile descoperite
2010-09-24 13:08:19 | Raporteaza
@eugen
am o intrebare,…acesti bani pe care doamna i-a luat de la rmgc…nu cumva rmgc era obligat cf legii sa finanteze sapatura? si daca a luat bani sa faca cercetarea, astaa presupune ca rezultatul cercetarii tre sa fie musai favorabil rmgc? nu d-aia zice legea sa sape un specialist, nu e ca la doctor???..ceri o consultatie, pentru care platesti… inseamna ca doctorul tre sa iti spuna ca esti sanatos doar pentru ca ai platit consultatia??? …cand spui ca s-a romanizat, te referi la faptul ca ar fi dat totusi semnatura pe descarcare cumva??? esti sigur ca si-a pus semnatura pe descarcare, ai vazut-o?
2010-09-24 13:09:21 | Raporteaza
@eugen:
Unde si cand a spus? Pai daca exista asa o declaratie, nu si-o facea RMGC clip publicitar?
“Si in 2007 a sapat acolo” – pai stii in ce conditii se da descarcarea arheologica a unui sit? Cand arheologul cerceteaza TOT situl, extrage artefactele si zice da, restul e neimportant, se poate distruge totul, ca nu are nici o valoare (de ex sapaturi in zone de campie). Or, la Rosia, tocmai galeriile in sine au valoare, dincolo de artefacte. Stii ce proportie din sit fusese cercetata la tura anterioara? Pai vreo 2 la mie! Nu 2 la suta, ci la mie!
Pana una alta, Comisia Nationala de Arheologie se pare ca nu a luat azi in discutie masivul Carnic, asa cum reiese din ordinea de zi postata pe site-ul ministerului Culturii. Pai daca aveau acceptul dnei Cauuet, ce zici, nu se lua in discutie? Think again!
2010-09-24 13:10:40 | Raporteaza
[...] Citiţi aici ce presiuni a pus Gold Corporation pe arheologii care au cercetat vestigiile de la Roşia Montană. Trebuie să recunosc că goldiştii ştiu cum să îşi facă treaba murdară. This entry was posted in Domenii – Gold Corporation, Domenii – Patrimoniu, istorie, Domenii – Presă, bloguri, Tipuri – Anchete, dezvăluiri, Tipuri – Declaraţii, opinii and tagged arheologie, Beatrice Cauuet, presiuni. Bookmark the permalink. ← Victorie la Comisia Naţională de Arheologie! [...]
2010-09-24 13:16:34 | Raporteaza
@andrei: La aceasta actiune sa participe cei ce fac murdarie. Am mai fost la astfel de actiuni. Niciun nesimtit nu vine. Nu vezi ca ne iau de prosti!
2010-09-24 13:16:49 | Raporteaza
bun. şi care e ideea? că RMGC vrea să se termine odată cu descărcarea arheologică dat fiind că se sapă de câţiva ani şi au băgat mai mult de opt milioane de dolari în chestia asta? ce e atât de nefiresc?
2010-09-24 13:18:01 | Raporteaza
@eugen
s-a angajat cumva beatrice cauuet sa participe la proiectul minier? ea a participat la cercetarea arheologica din subteran, aia a fost felia ei, nu trebuia sa faca parte din familia rmgc dincolo de aceste atributii. sau daca rmgc a cumparat o paine de la tine inseamna ca “participi la proiect”? atunci ca si aia care le pun cablu, si aia care le distribuie curent electric si apa curenta sunt tot parte din proiectul minier?
2010-09-24 13:19:44 | Raporteaza
@laura:
nu mai sapa de 6 ani acolo; banii pe care ”i-au bagat” reprezinta o obligatie legala pe care o aveau si care nu le garanteaza descarcarea;
iar ideea, dincolo de faptul ca exista o hotarare judecatoreasca irevocabila care anuleaza primul certificat de sarcina, e ca cercetarea arheologica facuta acolo e incompleta;
mai exact: exista niste legi pe care RMGC incearca sa le incalce (legea 85/2003 si legea 5/2000), sau vrei sa spui ca incalcarea legii nu e o problema?
2010-09-24 13:23:38 | Raporteaza
@adrian: da ea trebuie sa fie impartial. insa deontologic ea trebuia sa o faca intr-un raport pe care sa il inainteze firmei sau CNA nu sa sustina public acest pareri. Ea era intr-un program ce trebuia sa se finalizeze cu un raport. In raport putea spune care este parerea ei. Asa este corect. Nu sa iesi public si sa faci aprecieri.
2010-09-24 13:33:03 | Raporteaza
ce-i cu poliloghia asta? doar cand am vazut cat de lunga si ambigua e povestea m-am lasat pagubas. noua nu ne place sa citim chestii mari decat semnate de thomas mann sau henry miller, asa ca incercati mai pe scurt. subiectul ne intereseaza
2010-09-24 13:33:44 | Raporteaza
@diana: este o practica internationala. explorarile arheologice nu sunt o chestie nationalista. daca eu ma specializez pe egiptologie nu o sa fac sapaturi la Sarmisegetusa
2010-09-24 13:37:06 | Raporteaza
@eugen
aa..de ce nu poate iesi public?..exista un contract de confidentialitate? daca rmgc nu e multumit de ce zice arheologul in raport e liber sa treaca sub tacere descoperirea sa iar arheologul nu are nici un drept asupra rezultatelor cercetarii sale? si daca rezultatul ei nu e favorbail rmgc se cheama ca nu mai e impartiala,..si daca asta intelege rmgc prin impartialitate, e liber sa propuna peste semnatura ei descarcarea?
2010-09-24 13:39:15 | Raporteaza
canuta si dama cu pandalii
eu tin cu RMGC pentru ca cred ca si domnuk Basescu tine cu ei. In acest fel, impreuna cu voi, dam iarasi niste limbi campioane.
2010-09-24 13:58:59 | Raporteaza
mister G, Carnic este aproape nesemnificativ in economia proiectului. Altele sunt durerile lor. Pe Carnic il pot lasa acolo. Problema nu este ca nu se exploateaza muntele ci ca s-ar primi o grea palma si lovitura de imagine care ar putea reprezenta un tragaci greu pentru altele.
2010-09-24 14:18:22 | Raporteaza
IN ATENTIA SLUGILOR PORTOCALII
Avand in evedere iminenta arestare a BETIVULUI,a fost lansata in productie CUSCA de SUPERMARKET, pentru maimutele portocalii ( parlamentari PD, membrii PD,postaci PD, etc )
Amanunte aici :basarica.wordpr../
2010-09-24 14:35:35 | Raporteaza
Secretele Puterii dupa Moartea Fizica
De ce credeti ca ofiterii din politie armata si servicii secrete sunt indemnati subtil sa umble cu prostituate si fetitele din sistem care fac orice in pat cu cei insurati … ca sa fie slabiti si santajati !!! se stie ca o prostituata sau o femeie care se culca cu barbati insurati nimicesc psihicul si deseori fizicul barbatilor NEINSTRUITI CORESPUNZATOR – vor incerca UCIDEREA Spiritului dupa care eliminarea FIZICA a celor cu un suflet si spirit SLABIT – de aceea trebuie sa nu ramai sclav si sa fii in fata mortii de neclintit … SATANISTII se sperie de astfel de oameni ptr. ca EI STIU ca sufletele celor care nu se lasa in sclavie AU O MARE PUTERE si dupa MOARTEA FIZICA ! SUCCES celor care au INTELES ce am scris AICI !!!
2010-09-24 14:40:02 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: măcar ei au săpat. arheologii români au făcut asta o singură vară, prin anii ‘80, după care au lăsat RM în plata Domnului. i-a durut în cot de vestigii şi mineri. com’on! mai relaxează-te cu chestia asta. ce-i prea mult, e prea mult.
2010-09-24 15:01:46 | Raporteaza
@laura:
Beatrice a inceput cercetarile in 1999, pe banii MCC; proiectul Alburnus Maior a inceput doar in 2001;
problema protejarii si salvarii vestigiilor de la RM nu avea cum sa se puna pana nu s-a pus problema distrugerii lor;
in Europa au fost autostrazi (unde e vorba de interes public, nu privat) care si-au schimbat traseul in urma cercetarilor arheologice, iar pana nu s-a pus problema construirii acelor autostrazi, nu si-a pus nimeni nici problema cercetarii arheologice;
altfel, nu suna decat ciudat sa-i spui ca jurnalist unui alt jurnalist sa se ”relaxeze” si sa nu mai scrie despre un subiect in care e vorba de incalcarea grava a legilor din Romania
2010-09-24 15:39:34 | Raporteaza
@scouter:
Carnic si Cetate sunt masivii cu cea mai mare concentratie in aur, iar Cetate a fost pe jumatate taiat de comunisti
2010-09-24 15:43:25 | Raporteaza
bre, ma cam doare la banana de R
2010-09-24 15:45:22 | Raporteaza
bre, ma cam doare la banana de Rosia Montana, de daci, de romani si alte baliverne!
Am rata de 580 de euro pe luna, asa ca pot sa mute si Romania in Venezuela din partea mea!
2010-09-24 15:47:14 | Raporteaza
bre, ma cam doare la banana de Rosia Montana, de daci, de romani si alte baliverne!
Am rata de 580 de euro pe luna, asa ca pot sa mute si Romania in Venezuela din partea mea!
2010-09-24 15:47:14 | Raporteaza
@ gogu,
si reţiproca: si pe noi, dacii si romanii, ne doare-n spate de tine si de ratele tale. Ca nu le-ai luat pentru noi.
2010-09-24 15:52:55 | Raporteaza
Ei gogule, de aia n-ai sa iti poti plati rata si o sa o iei pe coaja. Pentru ca datornicii ramin pe loc, cind au sa mute astia Romania in Venezuela. Si atunci ai sa ramai singur intre ceilalti ca tine, cu babana aia in mina. Ca orice rRoman filozof de gen. Deci, o “inmanare” a bananei placuta iti doresc. Out of Venezuela.
2010-09-24 15:54:44 | Raporteaza
Dragul meu Mihai Gotiu,
Tu stii ce inseamna sit arheologic de valoare inestimabila? Hai cu mine in centrul Harsovei. Acolo e un damb de pamant in jurul caruia se joaca copii cu cioburi de amfora romana si mamele lor ii cearta daca aduc acasa cioburi ca primesc amenda ca fura din sit.
De ce imi scrii o polologhie de text incalcit in loc sa-mi arati si mie un ciob din siturile acelea ultraimportante pentru umanitate? Adica un jpeg, frate! Sa vad si eu ce comori exista acolo! imi vorbesti de presiune, de nu stiu ce masonerii si intimidari, de servicii secrete si intentii obscure.
Arata-mi, frate, comorile! nu-mi da pozele alea cu 3 gauri in pamant, ca le stiu pe de rost: arata-mi ceva CONSISTENT, ADEVARAT! Nu ma minti cu cuvinte mestesugite, gen: e atata dioxid de carbon in atmosfera, incat se produce efectul de sera pe planeta pamant, ca nu mai inghit prostioare de genul asta.
Hai sa vorbim despre fapte reale, nu basme securistice, cand vorbim de Rosia Montana.
Am citit sute de pagini despre Rosia Montana: niciuna nu m-a convins ca acolo ar fi ceva de pret. Il las deoparte pe Vadim, care zice ca acolo sunt mii de tone de uraniu si de aur si de ce mai viseaza el. Zi-mi, asa cum ai facut-o de atatea ori pe blogul tau, de ceva adevarat, palpabil, nu de un email al nu stiu cui catre nu stiu cine.
Imi poti demonstra prin jpeguri despre ceea ce pierdem permitand RMGC exploatarea? Multumesc!
2010-09-24 17:34:40 | Raporteaza
deja cel mai mare razboi din Europa se duce in Romania minut cu minut , Razboiul Elitelor – Animale cu chip de Oameni …
2010-09-24 17:48:46 | Raporteaza
Anastasia Ioana are nevoie de noi ! Haideti sa’i redam viata de copil normal pe care o merita:
anastasiaioana.../
2010-09-24 18:12:41 | Raporteaza
Lucian Dobrovicescu: a tot bagat jpeg-uri nea gotiu, dar esti exagerat cerand demonstratie exclusiv pe baza de gipeg de la un om care a luat intotdeauna nota mare la testu raven
puteai sa fii mai flexibil, nea dobrovicescu, puteai sa accepti si inregistrari audio nonverbale. alea ce au?
2010-09-24 18:26:07 | Raporteaza
URANIU…..ASTA E MIZA BATALIEI.Mi-a spus-o o evreica care are relatii la toate nivele politice romane si evreiesti din lume;)INVESTIGATI ASTA
2010-09-24 18:39:34 | Raporteaza
Nu stiu cat de revoltator este acest lucru insa ma deranjeaza faptul ca se vorbeste dintr-o singura perspectiva. De ce nu putem sa auzim ambele parti?
2010-09-24 18:50:31 | Raporteaza
@Lucian Dobrovicescu:
daca valoarea istorica pentru dumneavoastra se masoara in cantitatea de cioburi, si daca textul lui gotiu e incalcit pentru dvs,..atunci inteleg de ce numai un jpg va poate lamuri problemele… sutele de pagini citite despre rosia montana la care faceti referire probabil nu au atins subiecte ca “tablitele cerate” de exemplu… Dar va atrag totusi atentia ca valoarea Rosiei Montane nu consta strict in valoarea patrimoniului mobil (ceramica, cioburile la care faceti referire, cele pe care le recunoasteti ca patrimoniu / de fapt nici la Harsova nu in cioburi sta valoarea ci tocmai in dambul de care aminteati – adica cetatea Carsium). Valoarea Rosiei Montane depaseste cu mult aceste limite, valoarea sa sta in valoarea sistemului de exploatare minier,din antichitate pana in perioada moderna,…cum descrie chiar Beatrice Cauuet, in integralitatea manifestarilor sale …si intr-adevar, toate aceste lucrui nu pot fi “cuprinse” intr-un jpg.
2010-09-24 19:14:02 | Raporteaza
@Olga:
nu cred ca nu cunoasteti punctul de vedere al RMGC; inseamna ca milioanele de euro pe care la cheltuie pe publicitate, materiale platite in diferite ziare si la televiziuni, excursii de lux in Noua Zeelanda pentru tot felul de jurnalisti sunt bani aruncati pe geam de RMGC
2010-09-24 19:14:35 | Raporteaza
@Lucian Dobrovicescu:
nu am cum sa te conving de valoarea patrimoniului de la Rosia, dar asta are mai putina importanta atata timp cat exista o lege (Legea 5/2000) care clasifica Rosia Montana ca patrimoniu de valoare exceptionala – asta e clasificarea facuta in mod expres, prin lege;
io zic ca cei care au facut clasificarea asta stiu ce au facut, dar, din punct de vedere legal, nu are importanta ce cred eu – pur si simplu legea trebuie aplicata: cercetarile arheologice de la Rosia Montana ar fi trebuit sa se desfasoare conform legii, iar certificatul de descarcare de sarcina sa se elibereze in aceleasi conditii, ceea ce nu s-a intamplat
2010-09-24 19:20:51 | Raporteaza
LASATI GARGARA INUTILA SI FACETI CEVA SA VA SCAPATI VIATA ,NU FIREASCA , CI CEA DUHOVNICEASCA. CACI DE NU VA VETI POCAI VETI MURI IN PACATELE VOASTRE. UMPLETI-VA TIMPUL CU CEVA CE HRANESTE CU ADEVARAT, NU CU NADEJDI INSELATOARE.
2010-09-24 19:27:21 | Raporteaza
interesant este ca aceste dezvaluiri se fac tocmai acum cand se asteapta un raspuns de la Comisia Nationala de Arheologie. daca pana acum ziceam s-a zis ca RMGC manipuleaza opinia publica, se pare ca noi le dam clasa si mai rau,refuzam sa credem in proprii nostri experti, membrii ai comisiei
2010-09-24 20:24:40 | Raporteaza
Era normal ca doamna Beatrice Cauuet sa nu solicite certificat de descarcarcare arheologica atata timp cat dansa mentionaza ca ,, am un angajament la Programul Alburnus Maior” . Putea oare sa-si calce angajamentul? Desigur nu.Acum, dupa 7 ani vine si domnul Gotiu sa scoata pe piata o scrisoare pe care, se vede clar , nu o poate publica deoarece probabil ar spune si lucruri adevarate. Ssinteza domnului Gotiu ne incurajeaza sa stam linistiti ca nu are nicio valoare acest articol decat de a mai incerca odata o manipulare a cititorilor.
2010-09-24 20:38:03 | Raporteaza
Rosia Montana este ISTORIA NOASTRA. Gold corporation este doar o sleahta de criminali-cei care le faciliteaza proiectul sunt CANALII corupte CE NU MERITA SA TRAIASCA PE MELEAGURILE NOASTRE.
2010-09-24 21:48:56 | Raporteaza
S-a intamplat ca un grup de italieni ce produc bijuterii din aur si argint sa ma viziteze. Am ramas profund impresionat de faptul ca sunt foarte informati de conflictul pe tema Rosia Montana si au pareri foarte clar conturate si argumentate.
Duminica vor sa viziteze zona.Merg cu ei acolo si apoi va povestesc cum a fost…
2010-09-24 22:18:26 | Raporteaza
@laura:
ca orice blonda, iti dai cu parerea fara sa stii despre ce-i vorba!
frantuzoaica aia e printre putinii specialisti din iuropa in arheologia minelor – a mai scris-o gotiu mai sus – iar romanii nu au decat “specialisti” care dau aprobari pe pricipiul ca si gura lor mananca ceva
2010-09-24 22:57:51 | Raporteaza
@damian-Rosia Montana este istoria noastra, insa in acelasi timp reprezinta prezentul, durerea a peste 3000 de oameni dezamagiti ca nu pot munci si care sunt obligati sa traiasca in saracie pentru ca statul nu e dispus sa investeasca in zona aceea.referitor la dezvaluirile arheologului francez, sunt importante, dar decizia Comisiei Nationale de Arheologie se va face in urma unor expertize si studii deja realizate si e important sa ii lasam sa isi faca treaba
2010-09-24 23:04:58 | Raporteaza
@andrei #4: Spre deosebire de Estonia si alte tari baltice cam nordice si friguroase, unde a aparut aceasta initiativa, Romania e la cules de struguri in perioada asta, asa ca scuteste-ma!
2010-09-24 23:11:20 | Raporteaza
@dr.jpg.:
Stimate domn roman cu nume ciudat,
Eu prin jpeg inteleg fotografii si prin cioburi inteleg dovezi fizice. Sunt deceptionat ca va zgarie metaforele mele. In fine. Da, stimate domn care nu aveti curajul sa va semnati, este nevoie de fotografii. In lipsa lor, sutele de pagini scrise nu au nicio valoare. Poate ati unitat milioanele de pagini pe care comunistii le scriau degeaba, nereusind sa schimbe nimic.
Eu nu pot sa cred in vestigii care nu se pot fotografia, caci nu ma uit la Oreste sau la OTV, unde lumea intelege lucrurile prin energii supranaturale.
Aratati-mi o dovada certa ca vor disparea vaolri de patrimoniu si vin in tabara dumneavoastra. Pana atunci, mi-e sila de oameni care nici macar curajul sa semneze n-au.
multumesc pentru efort
2010-09-24 23:38:06 | Raporteaza
@ Mihai Gotiu
Eu astept de la tine sa ma convingi, caci sunt un om instruit si pricep repede, iar tu ai dovedit clarviziune pana acum. Zau, articolul tau este doar rugamintea cuiva sa ajuti cauza pe dovezi subrede – parerea mea.
Nu are rost sa crezi ca Cartarescu in Basescu. Nu te lasa orbit de trendy-ul situatiei. E cool those days sa te dai in tabara ecolo-salvatorilor planetei. Dar, iti jur, niciunul dintre ei nu stie cat dioxid de carbon se afla in atmosfera.
2010-09-24 23:42:32 | Raporteaza
@Dl.Gotiu
sunt ecologist pursange si fan istorie,dar aveti ceva ce nu convinge!
Incercati mai bine cu Udrea si Boc!(ies postari mai multe si parnos mai gros)
2010-09-25 00:35:28 | Raporteaza
@tatelu
cred ca esti misogin ca orice mioritic,deci ia o gonflabila care spune:tata!
2010-09-25 00:36:43 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: pai ce tu nu faci la fel? Tu crezi ca esti platit, ca ai barba deasa? Esti platit ca si vuvuzea.
2010-09-25 07:36:49 | Raporteaza
@Lucian Dobrovicescu: Domnule, poate consideram toti problema dintr-un unghi incorect. E vorba de oameni si manevre, nu de vestigii. Personal, ma indoiesc ca situl de la Carnic e asa de fenomenal. Asta nu inseamna ca “ciobologii”, ma refer la arheologi, acesti gropari cu diplome de intelectuali, nu au dat drept FENOMENAL situl cind exista posibilitatea “ciupirii” unor fonduri de groparit si chefuri pentru ei. Poate un rezultat corect ar fi chemarea unei echipe de experti internationali care sa stabileasca potentialul zonei, o data pentru totdeauna. Insa, chiar considerind ca zona NU are potential, nu se justifica votul baietilor, cvare va fi asa cum va fi, functie de sponzori. Ceea ce stie o intreaga lume muzeala din rRomania. Nimic nou aici. Nu are nimic daca castiga RMGC, atita timp cit o face corect. Iar in acest domeniu problema a fost inceputa incorect, de catre RMGC, ceea ce exclude o normalizare viitoare in proceduri. Aici ar trebuii sa fie, de fapt, batalia. Nu la cine e vuvuzea, cine e sau nu e platit, cine ce interese are. Si de aici ma opresc in a comenta lumea care scrie la comment-uri, nu vreau sa jignesc pe nimeni, ca altii. Asta e cel mai usor, sa jignesti, in lipsa argumentelor.
2010-09-25 08:11:04 | Raporteaza
- sa vedeti ce vor sa faca cei din UE cu plantele medicinale – acum va veti da seama in ce lagar ati FACUT COPII !!!
2010-09-25 09:47:59 | Raporteaza
@The Wolfman:
Coerent punct de vedere, imi place cum ganditi. Pacat ca nu aveti curajul sa va alaturati acestor pareri numele adevarat. Asa fac oamenii, isi asuma cele spuse. In fine, poate veti gasi forta vreodata. E foarte important, credeti-ma.
Haideti sa cantarim incorectitudinile: sa comparam incorectitudinile RMGC cu cele ale activistilor. eu asa am facut si mi-a dat o disproportie uimitoare: sunt prea multe tunuri pe RMGC. As putea spune asa: nimeni, niciodata, nu a dus o lupta mai fatisa, mai incrancenata, mai lunga in Romania postdecembrista impotriva unei singure companii. Ati putea sa ma contraziceti aici?
eu nu inteleg cum de s-au concentrat toate gloantele eco intr-o singura directie, cand sunt atatea alte zone de poluare, de desconsiderare a mediului de care nu vorbeste nimeni. Care-i miza, de fapt? si aceasta enigma ma atrage ca un magnet.
Stiu ca acolo aurul e in cantitati moderate si uraniul in cantitati infime (discutam oricand despre asta). Stiu politica internationala cu privire la uraniu, deci stiu ca acest metal se exclude din discutie.
SIMT ca tot ce spun ecologistii despre situri arheologice si vestigii etnografice sunt apa de ploaie. Si atunci ma intreb: Care-i frate, miza?
In blogul meu am o varianta. Poate e si pe placul dvs.:
politikolukul.b../
2010-09-25 10:44:32 | Raporteaza
Domnilor pe ce lume traiti…….chiar nu sunteti cu capul pe umeri? toate imprumuturile care s-au facut cu FMI sunt garantate cu AURUL DELA ROSIA MONTANA
Domnilor nici o Banca di lumea aceasta nu i-ti acorda un imprumut daca nu semnezi o garantie nu traiti si vedeti ce au patit oamenii greii care sunt datori la Bancile din Romania si li se confisca tot/ …eu am surse aici in America ca BASESCU SI BOC au semnat pentru AURUL DELA ROSIA MONTANA CHIAR SUNTETI ATIT DE SPALATI PE CREERE CA NU PRICEPETI? O SA TRAIM SI O SA MAI DISCUTAM MASS MEDIA SA CEARA SI SA INTREBE IN PARLAMENT DACA BASESCU SI BOC AU SEMNAT GARANTIA IMPRUMUTURILOR DELA FMI? S-AU CHIA OPOZITIA SA INTREBE
2010-09-25 10:53:37 | Raporteaza
mihai, ştii foarte bine că ai depăşit, ca şi implicare, linia jurnalismului. la tine a devenit deja o chestie personală Roşia Montana asta. de-aia am zis să te relaxezi. recâştigă-ţi obiectivitatea jurnalistică. adevărul e întotdeauna la mijloc, nu?
2010-09-25 11:29:10 | Raporteaza
@laura:
nu, in cazul asta adevarul nu e la mijloc;
cand destinele unor oameni sunt calcate in picioare, cand drepturile lor sunt ignorate de mai bine de 10 ani, cand se minte pe fata si sunt publicate materiale publicitare sub forma de materiale redactionale, cand sunt sunati patroni de presa pentru a bloca materiale ”neconvenabile”, cand hotarari judecatoresti definitive si irevocabile sunt, de asemenea, ignorate, cand ministrii si presedintele Romaniei ajung sa faca jocul unei companii, cand opiniile specialistilor, de la cei in finante pana la membrii Academiei Romane sunt puse in balanta cu opiniile unor specialisti in PR si cand stii toate astea si ai dovezi pentru fiecare din cele enumerate in parte, ai o singura alternativa ca jurnalist: sa prezinti toate aceste dovezi pe rand si de fiecare data cand e cazul, indiferent de modul in care te percep unii sau altii;
si dupa o ancheta de peste 8 ani s-au adunat al naibii de multe dovezi si lucruri despre care am scris si despre care voi scrie in continuare; da, din punctul asta de vedere – al duratei – am depasit cu mult linia ”normala” de implicare a jurnalismului, spre deosebire de alti colegi de breasla, absolut normali, care si-au facut o opinie si pun concluzii dupa o documentare de o saptamana in Noua Zeelanda, pe banii RMGC, in care au vazut doar ceea ce le-a fost prezentat
2010-09-25 12:39:47 | Raporteaza
Este revoltator ca toate astea se fac publice abia acum, cand se asteapta o noua evaluare si o noua decizie.Putin probabil ca nu se cunosc la nivel inalt rezultatele acestor cercetari, ca sa se poata tine cont de ele, insa cum ne putem astepta la decizii bune daca noi nu avem incredere in cei ce le pronunta?
2010-09-25 12:45:16 | Raporteaza
Presiuni exercitate asupra echipelor de arheologi- cata sinceritate inca de la inceputul acestui articol… Mai rau este nu s-au terminat, ci aceste presiuni continua prin aceste articole, desi ne dam silinta sa le imbracam in asa fel incat sa para altii de vina pentru tot ce ni se intampla.Cei care evalueaza sunt tot arheologi si inca din cei mai buni pe care ii are Romania in acest moment.Poate ar merita un pic de respect si incredere daca ne pasa inca de ce este al nostru si vrem sa promovam cultura
2010-09-25 13:28:00 | Raporteaza
@Mioara:
pe acesti arheologi ii voi respecta in momentul in care vor respecta legile Romaniei, refuzand sa se pronunte intr-un caz in care exista o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila
2010-09-25 13:54:48 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: mi-ai răspuns! şi eu care credeam că azi eşti la curăţat România, în speţă Roşia Montana, de gunoaie! păi, asta-i treabă? unde ţi-e spiritul ecologist?
2010-09-25 14:50:43 | Raporteaza
@laura:
1. cand curat gunoaie nu chem televiziunea si nici nu o fac la modul demonstrativ – e, pur si simplu, o optiune cand ma duc la ”iarba verde” si vreau sa ma simt bine in locul ala, iar pentru asta n-am nevoie de o zi speciala;
2. nu sunt ecologist
, mai exact nu sunt ecologist la modul in care este perceput acest termen in Romania; ideea de dezvoltare durabila, de mentinere a echilibrului in raport cu mediul (iar mediu inseamna inclusiv spatiul urban), de evitare a exceselor e cu totul alta poveste
2010-09-25 15:20:10 | Raporteaza
Chiar nu vi se pare nimic dubios ca numai acum apar aceste declarati?? Nimic ciudat? Nu realizati ca sunt unele ONG-uri care incearca manipularea celor din mediul online si nu numai …
2010-09-25 17:39:38 | Raporteaza
Revoltator este ceea ce fac unii oameni pentru a ne bloca noua, locuitorilor din Rosia Montana, o sursa importanta de venit. Cati dintre voi stiau ceva de Rosia Montana inaintea aparitiei RMGC?
2010-09-25 17:46:49 | Raporteaza
@ Mihai -faptul ca tu nu poti respecta membrii unei comisii, nu poti sa te folosesti de studiile facute acum 10 ani pentru a manipula si a induce anumite decizii celor din comisie.reevaluarea nu inseamna un aviz favorabil, asa ca lasa-i sa-si faca treaba
2010-09-25 19:12:45 | Raporteaza
@Lucian Dobrovicescu:domnule, ma tem ca eu nu ma ascund de loc, si de nimeni. Cine vrea, stie cum sa ma gaseasca. Nu ma feresc de nimeni. Mersi de apreciere, insa.
2010-09-25 19:22:43 | Raporteaza
@catalin:
studiile de acum 7 ani (nu 10) sunt aceleasi – in plus, orice studiu s-ar fi facut intre timp nu ar fi avut cum sa releve o valoare mai mica ci doar, eventual, mai mare;
pentru ceea ce era cunoscut pana in anul 2000, Rosia Montana a fost clasificata prin Legea 5/2000 ca monument de valoare natioanala exceptionala; ce s-a descoperit in plus nu avea cum sa-i scada valoarea, ci doar s-o sporeasca;
in plus, un sistem de drept intr-un stat de drept consacra principiul autoritatii de lucru judecat
2010-09-25 20:01:52 | Raporteaza
@The Wolfman:
Ok, Sir Wolfram (un metal chiar foarte pretios si extraordinar). Politeturile fiind prezentate si scrisorile de acreditare depuse, haideti sa ne gandim putin si sa dezvoltam 2 subiecte in paralel.
1. Este RMGC o firma care a calcat mult pe bataturi legea? Avem ceva dovezi?
2. Nu cumva reactia eco-socio-politico impotriva proiectului RMGC este atat de puternica pentru ca ascunde lucruri nu foarte “cosher”?
2010-09-25 21:52:06 | Raporteaza
Isus Hristos a spus:
Ioan4:17 …. „Pocăiţi-vă, căci Împărăţia cerurilor este aproape.”
Ioan 14:6 … „Eu Sunt calea, adevărul şi viaţa. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine.
Ioan 3:16 Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu , nascut, pentru ca oricine crede în El, să nu piară, ci să aibă viaţa veşnică.
Ioan 17:3 Şi viaţa veşnică este aceasta: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat şi pe Isus Hristos pe care L-ai trimis Tu.
Ioan 10:10 Hoţul nu vine decât să fure, să junghie şi să prăpădească. Eu am venit ca oile să aibă viaţă, şi s-o aibă din belşug.
Ioan 8:24 De aceea v-am spus că veţi muri în păcatele voastre; căci, dacă nu credeţi că Eu Sunt, veţi muri în păcatele voastre.”
Raspuns la: ugaep@yahoo.co.uk
2010-09-25 22:47:20 | Raporteaza
E dureros ca Gotiu sta cu urechea numai intr-o directie si nu aude si vocea localnicilor care doresc sa primeasca acest certificat. Nu ma credeti? cititi: ziuadecj.ro/eve../
2010-09-25 22:55:37 | Raporteaza
@Lucian dobrovicescu 75:
chiar daca va dati numele in clar nu inseamna ca sunteti mai calificat decat ceilalti anonimi de pe blog – pana la proba contrarie
deoacamdata afirmati: “sa comparam incorectitudinile RMGC cu cele ale activistilor. eu asa am facut si mi-a dat o disproportie uimitoare: sunt prea multe tunuri pe RMGC”
comparatia dvs este de activist rmgc pentru ca ati numarat cate tunuri sunt de la ong-uri cu resurse limitate, pe un singur tun, dar de multe sute de milioane de parai, al rmgc, cu publicitate cat incape, cu baltazari, morari, turcesti si alti activisti de frunte…
dar incorectitudinile rmgc sunt vizibile in hotarari definitive care le desfiinteaza acte, aprobari, avize date de functionari corupti…
mai este cate-un combatant cum e gotiu care n-a fost in N.Z. si vreti sa-i inchideti gura prin focurile concentrate ale activistilor partidului la putere?
2010-09-25 23:11:42 | Raporteaza
@Alin: esti un rahat care nu stie nimic de bunul simt … esti avocatul lui gotiu sau de ce dai replici fara sa fi intrebat, suferi ca nu ti se da atentie?
2010-09-26 09:40:31 | Raporteaza
Io ,unu, nu mai inteleg nimic.In tara asta cand ai un loc plin de istorie si care ii intr-un cadru natural destul de frumos,il dai pradatorilor,cautatorilor de aur,dar comoara cea mai mare ii istoria locului si natura.Ne-am chinuit atatia ani sa inventam povesti cu Dracula ca sa atragem turistii straini si cand avem un loc cu o preistorie si o istorie atat de bogate il distrugem. Tradatorii neamului sa-si ia aurul dar sa plece de aici ,vor sa ne rupa pagini din preistoria neamului,ma refer la siturile dacice din zona cele dinaintea cuceririi romane,vor sa ne lase cu vaile pline de deseuri toxice ,cu desert pentru ca nimic bun nu va mai fi acolo.Lacomia se plateste scump cu dezradacinarea si pierderea sufletului a omeniei.Poti manca aurul dar nu tine de foame,tot hrana aerul si apa is mai importante.Sper ca pana la urma cei cu suflet de roman sa razbeasca si sa salveze Rosia Montana de la nimicire si anonimat. Astia de la guvern ar sfarama tot pamantul pentru aur,ar rade muntii umple vaile si raurile cu
cianuri ca ei oricum au unde sa se mute.
2010-09-26 11:43:45 | Raporteaza
@tatelu:
Domnule tatelu,
Utilizarea numelui propriu impune o minima responsabilitate a afirmatiilor. Desigur, daca va nicknaimuiti “sperma lui Udrea” e putin probabil sa fiti luat in seama. Formula “tatelu” nu este departe de, sa zicem, “goodGuy85″ sau “dr.jpg”. anonimitatea va conserva identitatea adevarata, dar va si impiedica sa fiti credibil, ma intelegeti?
Ca sa nu mai vorbim de afirmatia cum c-as fi “activist rmgc”. adica cum? ce inseamna a fi activist rmgc? ca sa nu mai vorbim de afirmatia cum c-as vrea “sa-i inchid gura lui Gotiu”. Eu, sa-i inchid gur alui Gotiu? Lui, care m-a ajutat candva? Sunteti un isteric, domnule tatelu, care e ametit de viziunea a sute de milioane de parai cheltuiti de rmgc ca sa scoata sute de miliarde de miliadre de miliarde de parai din sfanta glie a tinutului stramosesc otevist.
daca vreti vreun dialog, veniti dumneavoastra la inaintare cu un nume gen “ion Iliescu sau Ion Popescu” si discutam.
Apoi incercati sa fiti isteric si va rog sa luati exemplu de la Gotiu si de la wolfram: echilibrati. Gotiu e important nu pentru ca n-ar fi sost in NZ – ca-l jigniti direct prin afirmatia Dvs. – Gotiu e important prin cititorii pe care ii are si prin opiniile de pana acum.
Dorinta inchizitoriala de a-i arde pe rug pe boanghelii de la rmgc doar pentru ca sunt unguri si ca intineaza sfantul pamant ghiaur e demna de OTV.
va rog cititi blogul meu pe tema asta, c-am scris suficient de clar acolo de ce-mi consum timpul pentru Rosia Montana.
multumesc
al dumneavoasta, cu numele adevarat, ceea ce Dvs. va este imposibil deocamdata
Lucian Dobrovicescu
2010-09-26 20:59:40 | Raporteaza
“Apoi incercati sa NU fiti isteric…” in loc de
“Apoi incercati sa fiti isteric…”
scuze, nu mai fac!
2010-09-26 21:02:13 | Raporteaza
@tatelu
prost mai esti mai vere!Asa esti din nastere sau te-ai facut pe parcurs?
2010-09-26 21:18:43 | Raporteaza
[...] Iar descrierea studiilor asa-zis extensive (desi Academia Romana sustine ca s-a excavat o portiune prea mica din ceea ce ar fi trebuit studiat) nu face decat sa confirme valoarea arheologica extraordinara a Rosiei Montane. Studiul cel mai important al galeriilor romane a fost realizat de echipa de arheologi francezi condusa de Beatrice Cauuet care si-a exprimat recent indignarea fata de presiunile RMGC si fata de incercarea de musamalizare si de decredibilizare a valorii arheologice reale de la Rosia Montana. Mai multe detalii se gasesc pe voxpublica. [...]
2010-10-18 18:39:20 | Raporteaza
Ce scandal frumos, parca citesti o carte cu istorii dintr-o banana republic… Nu vreau sa fiu insa rautacios cand nu e cazul: azi, din pacate, o gramada de tari au devenit niste banana republic in raporturile lor cu investitorii straini, in special cei din domeniul exploatarii resurselor naturale, si in lista trista de tari decazute si corupte, se afla chiar si unele tare occidentale si asa-zis “civilizate si bogate”. România deci, nu e singura la greu!
2011-12-24 14:13:13 | Raporteaza
@Lucian Dobrovicescu: “dr.jpg.” ti-a dat toate explicatiile care ar fi trebuit sa lamureasca si convinga o persoana de buna credinta asa cum te pretinzi; daca n-a reusit inca, asta e doar vina ta.
2011-12-24 14:34:18 | Raporteaza
Mai, omule, autorule, esti incredibil ! Nu poti scrie nici macar un singur titlu fara Rosia Montana ?
2012-03-17 23:23:25 | Raporteaza
Din moment ce elita mondiala, inhata totul , mai ales, cand jigodiile conationali, le joaca dupa inima , atunci e foarte trist ! Suntem mintiti, furati indobitociti si pe cale de exterminare, de dragul sionismului-francmason luciferian ! Acestia merita cu totii soarta lui Ceausescu !
2012-04-02 21:36:21 | Raporteaza
foarte interesant ce spune doamna – scrisoarea arata increngaturile corupte din institutiile romanesti – arheologii care dau autorizarea beneficiaza de contracte cu RMGC pentru firmele lor, etc.
si de ce dezvoltare poate fi vorba cand se extrage tot aurul in 15 ani – si apoi ramanem cu zona iremediabil stricata – costuri uriase de curatare, ecologizare, etc.
2012-04-12 16:50:34 | Raporteaza
Citat din ,,Protocoalele Inteleptilor Sionului,,
Întrun viitor apropiat vom întemeia în acelasi mod responsabilitatea presedintilor de republica.
Atunci vom putea introduce fara teama anumite schimbari ce ne vor fi favorabile noua, de care nu va raspunde decât aceasta creatura a noastra care va fi o marioneta. Ce ne pasa noua daca rândurile celor ce alearga dupa putere vor deveni mai rare sau daca se vor produce, în lipsa de presedinti, încurcaturi capabile de a dezorganiza în întregime tara?
PENTRU A AJUNGE LA ACEST REZULTAT, CARE NE AVANTAJEAZA, VOM UNELTI SI MANEVRA ALEGEREA DE PRESEDINTI CARE AU IN TRECUTUL LOR O PATA ASCUNSA.Teama de o asemenea descoperire, dorinta proprie fiecarui om odata ajuns la putere de asi mentine privilegiile,
foloasele si onorurile legate de noua sa conditie, vor face din acestia servitorii credinciosi ai poruncilor noastre. Camera deputatilor va acoperi,
va apara, va alege presedinti, dar noi îi vom retrage dreptul de a propune legi sau de a le schimba.
Acest drept va fi dat în realitate numai presedintelui responsabil, care va fi o jucarie în mâinile noastre.
(in cazul de fata(basescu) santajul cu distrugerea flotei care oricum tot la comanda lor s-a facut)
iar acum este zorit tot de rotschilzi sa dea mai repede aurelul
În spatele întregii afaceri se află Mark Rich şi Frank Timiş. Acest Rich este un escroc internaţional cu acte în regulă şi face parte din cartelul ocult Rothschild-Söröş. După ce a adus pagube însemnate bugetului SUA, a fugit şi s-a stabilit în Elveţia, ţară care refuză să-l aresteze şi să-l extrădeze, în ciuda cererilor autorităţilor americane. Marc Rich este unul dintre acţionarii din umbră ai grupului Marco International şi al Glencore International AG, înregistrată în 1974 în Elveţia. Tot el este partenerul de afaceri al lui George Söröş. Mandatul emis pe numele lui Marc Rich ascunde şi afaceri de spionaj, el fiind suspectat ca fiind agent Mossad cu dublă cetăţenie, israeliano-americană. Se pare că ar fi renunţat la cetăţenia americană pentru a putea scăpa de presiunile exercitate de SUA asupra ţărilor în care Rich îşi desfăşoară activitatea. În afară de supremaţia de pe piaţa energetică românească, în care a reuşit să se impună prin firme înregistrate off shore şi controlate de foşti agenţi KGB, Mark Rich şi George Söröş vor şi aurul de la Roşia Montană. Compania “canadiană” Gold Corporation, cu 80% acţionariat confuz, controlat de Marc Rich, are ca preşedinte tot un evreu, transfug din România acum 20 de ani, pe nume Vasile Frank Timiş, fost condamnat de două ori în Australia, în 1990 şi 1994, pentru trafic de droguri.
Mark Rich ,prin Glencore LTD. este lichidatorul CONPET,companie de stat falimentata anul trecut de Corneliu Anastase,tatal Robertei Anastase si mare sponsor portocaliu.Acum intelegeti de ce Roberta e pironita pe post,iar hoarda lacustelor portocalii i se inchina ca la boul Apis!….
cine vrea sa inteleaga politica si economia prima data trebuie sa citeasca ,, PROTOCOALELE ,,INTELEPTILOR (de fapt satanisti daca citesti ),, SIONULUI,, impreuna cu actualizarea lor PROTOCOALELE DE LA TORONTO,,daca se poate editia cu comentariile lui ioan mota este fabulos … macar din curiozitate….veti avea mari surprize
doar citind aceasta carte veti intelege de ce guvernantii si presedintii i-au atitea decizii aberante impotriva popoarelor lor,
evident vor aparea unii agenti ,,orbi,, care vor spune ca sunt false dar ce exemplu mai bun vreti decit realitatea
consiliera lui boc, vass, este scolita in budapesta si israel (la fel ca ungureanu MRU)asa ca itit dai seama ce iubesc astia Romania
Ctiti pe wikipedia cine sunt bunicii Andreei Vass respectiv Bogdan Olteanu. Mai exact Ladislau si Ghizela Vass, agenti NKVD, origine evreiasca, nascuti in Basarabia. Oameni ca aceste progenituri de nomenclaturisti conduc tara din dec. 1989 si pana azi. Romania va avea sanse de redresarea doar cand va scapa de implicatiile la varf in economie a familiilor Nastase, Iliescu, Copos, Voiculescu, Catarama, Virgil Magureanu, Iulian Vlad, Maurer, Vass, Mihai-Răzvan Ungureanu (din 1985 si pana la Revolutia din 1989 membru supleant în Comitetul Central al Uniunii Tineretului Comunist), Maior, Basescu, Stolojan s.a. mai exact esalonale 1 si 2 din fostul PCR sau vechea secu.
Mihai Razvan Ungureanu se trage dintr-o familie de evrei din Iasi ,studiile si cariera lui sunt strans legate de organizatiile Soros si de cele iudaice ale magnatului Mark Rich.
Mark Rich ,prin Glencore LTD. este lichidatorul CONPET,companie de stat falimentata anul trecut de Corneliu Anastase,tatal Robertei Anastase si mare sponsor portocaliu.Acum intelegeti de ce Roberta e pironita pe post,iar hoarda lacustelor portocalii i se inchina ca la boul Apis!….
Apartenenta sa (ca lider) la organizatiile Soros din Romania, ca si la organizatiile iudaice, a facut ca, fara sa fi avut in nici un fel o viata politica activa (dupa cum singur marturiseste), sa fie chemat a fi ministru de externe al Romaniei in 2004
2012-04-27 10:14:10 | Raporteaza