RSS Feed

…Romania avortata

vezi toate articolele de
22 Feb 2011 la 05:46 103 comentarii 2172 vizualizari.

…nu mi-am propus sa va fac morala si, cu atat mai putin, educatie sexuala. Mi-am propus doar sa va pun pe ganduri – atat. Intre 1958 si 2008 in Romania au fost avortati peste 22,000.000 (douazecisidoua de milioane) de copii! Cu alte cuvinte, intr-o jumatate de secol, Romania s-a avortat singura, cu totul si inca ceva pe de-asupra!

“Ar fi trebuit să mai am azi încă şase fraţi, mai mari decât mine. Dar în viaţă nu suntem decât eu şi un frate de-al meu. Ceilalţi sunt în Cer. I-a avortat mama”. Aceste cuvinte, ce aparţin unei femei de 40 de ani, definesc 50 de ani de politică demografică haotică a acestei ţări. Cifrele vorbesc de la sine – 22.178.906 avorturi, făcute în intervalul cuprins între 1958 şi 2008. Datele aparţin Centrului de Calcul, Statistică Sanitară şi Documentare din Ministerul Sănătăţii. Şi mai interesant este faptul că la sfârşitul acestui interval, adică în 2008, populaţia României, conform datelor oficiale, era de 21.504.442 de locuitori. Deci numărul avorturilor din 50 de ani este mai mare decât populaţia actuală a ţării.

Inchideti ochii pentru o clipa si incercati sa va imaginati cum ar fi fost acele 22 de milioane de suflete. Cati dintre avortati ar fi putut fi Brancusi sau Enescu, cum ar fi aratat aceasta Romanie avortata? Cum ar fi aratat Romania astazi? Ce avortat ar fi fost astazi presedinte sau prim-ministru, ce avortat Bercea Mondialu’? E o intreaga lume pe care am avortat-o, o intreaga istorie care ar fi aratat cu totul altfel. Ganditi-va.

Nu paduri ce-ar fi putut sa fie si niciodata nu vor fi, ci un popor intreg. Un popor intreg ce-ar fi putut sa fie si niciodata nu va fi.

Am asteptat sa vad daca apare pe undeva – daca nu pe Voxpublica, atunci macar pe Pandora’s, planeta femeilor, vreun comentariu pe tema asta. Planeta femeilor are, insa, din cate se pare, altele pe cap.

Redau doar cateva fragmente din materialul aparut in Romania Libera (felicitari, Dan Gheorghe!), dar va invit sa-l cititi intergal aici:

http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/reportaj/cum-a-ajuns-romania-sa-aiba-22-milioane-de-avorturi-217321.html#top_articol

(…) E la noi o legendă, nefondată, cum că anul de vârf al avorturilor din România a fost 1990, primul an de după căderea comunismului românesc. Atunci s-au făcut 992.265 de întreruperi de sarcină. Dar recordul este în cu totul altă perioadă, tocmai în plin comunism. Mai precis în 1965, când s-au făcut 1.115.000 de avorturi. Legale. Acela a fost anul cu cele mai multe avorturi din România, din totalul statisticii realizate la noi, între 1958 şi 2008. Fuseseră încă două “vârfuri”, mai mici, în 1964 – 1.100.000 de avorturi, şi în 1963 – 1.037.000 de cazuri. (…)

(…) Din toată perioada 1967 – 1989, anii 1981 şi 1983 s-au remarcat cu cele mai multe avorturi. În 1981 au fost 427.081 întreruperi de sarcină. Oficiale! Ne uităm apoi la numărul de născuţi vii din acelaşi an – 381.101 copilaşi. Se vede clar ca lumina zilei că în 1981 au fost mai multe avorturi, decât naşteri. Aceeaşi situaţie şi în 1983. Atunci au fost 421.306 avorturi şi numai 321.498 de născuţi vii. (…)

(…) Am descoperit o femeie care se “laudă” cu nu mai puţin de 35 de avorturi. Acum s-a oprit, după ce viaţa ei sexuală a ieşit la pensie. “N-am avut nimic. Mă duceam şi lepădam. Parcă bărbatul ştie cum e? El te trimite la spital şi gata. Am făcut şi înainte de ‘89, şi după ‘89. Şi la spital, şi la babe. Am avut noroc, că nu s-a lipit nicio boală de mine“, oftează doamna. Consolându-se totuşi cu cei patru copii ai ei pe care i-a născut. Unul din cele mai dure canoane bisericeşti, în privinţa avortului, spune că femeia care îşi leapădă pruncul cu ierburi otrăvitoare nu mai are voie să vină la Sfânta Împărtăşanie timp de 20 de ani. Ştiaţi de asta? “M-o ierta Dumnnezeu”, speră cucoana, şi-şi drege baticul negru pe cap. De parcă ar purta doliu… (…)

(…) Previziunile făcute de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare arată că populaţia României ar putea ajunge, în anul 2050, la vreo 14 milioane de locuitori. La rândul ei, Organizaţia Naţiunilor Unite pare ceva mai optimistă – 15, 9 milioane. În 2007, profesorul Vasile Gheţău, directorul Centrului de Cercetări Demografice al Academiei Române, a publicat un studiu care tratează această problemă dureroasă – “Declinul demografic şi viitorul populaţiei României”. Expertul a recomandat atunci autorităţilor o serie de măsuri, pentru a se evita un viitor sumbru. “România are nevoie de o politică familială elaborată cu multă grijă şi responsabilitate, clară, stabilă, orientată spre perspectivă, care să nu urmarească efecte imediate şi care să aibă consensul clasei politice, al societăţii civile, al opiniei publice şi al specialiştilor. Alocaţia de stat pentru copii, diferenţiată ca nivel şi orientată prioritar spre familia cu doi şi trei copii, ca şi alte forme de stimulare financiară, ar trebui să constituie componente ale unei astfel de politici “, arăta expertul în lucrarea sa. La patru ani de când a scris aceste rânduri, profesorul Gheţău ne-a spus acum că “după toate amputările ajutoarelor pentru mame şi pentru copii, din ultima vreme, nu mai văd nicio ieşire din situaţia dezastruoasă în care ne aflăm”. (…)

PS În 2010 s-au născut 209.000 copii, cel mai mic număr din 1955.

O Romanie ce-ar fi putut sa fie si niciodata nu va fi.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

103 comments
  • 1

    Domnu Fumu, ai un simt special pentru subiectle astea.. Inca nu mi-am revenit bine dupa acela cu canibalismul, si mai baga-l si pe asta..

    Poate faci, asa, si o simulare cu o planeta supra-supra-populata (desigur, nu cu romani de etmine romana), in care umanismul a ramas in praful istoriei iar oamenii se bat/omoara pentru un hamburger sau baton de Snickers. Na, ca am facut-o eu..?

    Hortensia
    2011-02-22 06:40:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    In loc de Brancusi si Enescu, as putea sa-mi imaginez mai multi copii abandonati pe strazi sau in orfelinatele abominabile dinainte de ‘90.

    Istoria aia nu ar fi aratat nicicum altfel pentru simplul fapt ca acei copii nu s-ar fi nascut oricum. Femeile acelea avortau pentru ca nu voiau copii, si nu le-a invatat nimeni nimic despre educatie sexuala, anticonceptionale, sau pur si simplu un pic de discernamant (pentru ca multe din avorturi erau facute de minore care pur si simplu nu voiau sa isi distruga viata). Sa nu mai vorbim de violuri.

    Romania de care scrii nu este si nu exista pentru simplul motiv ca in loc sa faca in asa fel incat ceva “sa fie” sau se intreaba “da’ ce-ar fi fost” sau asteapta ca mila cereasca sa le dea ceva mai bun. Niciuna o solutie foarte practica, trebuie sa iti spun.

    Intreruperile de sarcina sunt o trauma fizica si psihica, un eveniment teribil pentru orice femeie, un lucru care trebuie evitat pe cat posibil.

    Dar astea fiind spuse, viata nu incepe in momentul conceptiei doar pentru ca vrei tu sa fie asa, si nu, nimeni nu o sa mearga la iad doar pentru ca ti se pare tie o idee atragatoare din punct de vedere intelectual.

  • 3

    @Aegis: Sunt de acord cu comentariul.

    Doua idei trebuie totusi subliniate, nepartinitor: numarul de avorturi este prea mare, cu risc mare pentru sanatate si a doua – noi nu putem sustine o asemenea crestere demografica.

    Din cele dou rezulta o carenta imensa in educatia sexuala. Carenta promovata si de religie si traditii.

    Robert
    2011-02-22 08:42:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Măi … Robert, ne-avortatule la timp,

    Numărul de avorturi e prea mare, cu risc pentru sănătatea … cui?! Te-a pus cineva să avortezi?! Bă, dacă ţii la sănătatea ta, nu mai avorta şi gata! Lasă-i pe ceilalţi să decidă, fiecare pentru el, ce trebuie să facă în viaţa asta!

    Noi nu putem susţine o asemenea creştere demografică. Care noi, bă, aţi format vreo comisie, vreun comitet ceva ?!

    Cosa Nostra
    2011-02-22 08:50:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    daca oamenii ar constentiza ca avortul este o crima ,nu ar exista sarcini nedorite.poti avea un singur copil,si sa nu faci nici un avort.putina responsabilitate este deajuns,sa nu intelegeti apstinenta.

    cormoran
    2011-02-22 08:56:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    @Robert

    Da, de acord, ceea ce am vrut sa spun in comentariu e ca in timp ce avorturile sunt o problema sociala, vreau sa o vad rezolvata prin ridicarea nivelului de educatie si de trai, si nu prin argumentele bucolic-pastorale din articol: vinovatie, suflete abandonate, focul gheenei si alte exercitii intelectuale fara sens.

    Mai important: in ce priveste cresterea demografica – exista, fara gluma, si varianta imigratiei, pe care tara de adoptie a d-lui Fumurescu o aplica fara probleme (desi au si natalitate OK in raport cu alte tari dezvoltate iar in ce priveste avorturile e o dandana intreaga, cam ca in RO).

  • 7

    Aegis,

    De ce avorturile sunt o problemă socială?!

    Cât de mult mă afectează pe mine că avortează una de opt ori până la vârsta 22 de ani?!

    Cosa Nostra
    2011-02-22 09:12:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    AVORTUL ESTE O CRIMA ABOMINABILA!
    COPILUL, CARE AR TREBUI SA FIE IN CEL MAI SIGUR LOC INAINTE DE A SE NASTE (PANTECELE MAMEI) ESTE VICTIMA FARA APARARE IN FATA “COMPLOTULUI” REALIZAT DE CEA CARE AR TREBUI SA FIE FIINTA CE-L IUBESTE CEL MAI MULT – MAMA SI O PERSOANA CU INALTA CALIFICARE PENTRU A SALVA O VIATA SI NU A O LUA – MEDICUL.
    AM “SPURCAT” TARA ASTA CU SANGE NEVINOVAT! NE MAI MIRAM DE CE NE MERGE ASA “BINE”?

    ECLESIASTUL
    2011-02-22 09:45:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    Da, domnu’ Fumurescu, suspinam dupa cei 35 de fetusi avortati de tanti aia – care tanti a facut si crescut, in schimb, patru copii (ceea ce, fireste, nu e mare lucru, ce inseamna 4 in comparatie cu 35? asta e treaba muierii, sa puiasca). Daca tot te doare inima din pricina avorturilor, ia de militeaza si pentru educatie sexuala in scoli, nu numai pentru alocatii si indemnizatii.

  • 10

    @Cosa Nostra

    Nu avortul in sine e problema, ci numarul si frecventa lor. E o problema sociala in aceeasi masura in care analfabetismul sau alcoolismul sunt probleme sociale.

    Pe mine nu ma intereseaza cele 100 de milioane de copii potentiali pe care ii flutura Fumurescu, nu faptul ca se pierd sarcini/potentiali viitori cetateni/suflete abandonate etc., intreruperea de sarcina e o masura care trebuie sa stea la discretia oricarei femei. Problema in sine e ca avortul e o procedura care afecteaza serios sanatatea femeilor si poate duce la complicatii serioase chiar si cand e facuta in conditii de spital. In timp ce asta nu e un argument pentru pastrarea sarcinilor, e un argument pentru ridicarea nivelului de educatie al populatiei – in special in ce priveste contraceptia. Faptul ca avortul e folosit in loc de pastila sau prezervativ e o problema de sanatate publica, si, ca urmare, din punctul meu de vedere, una sociala.

  • 11

    Mr.Fumurescu,ne invitati sa ne gindim citi Brincusi si Enesti ar fi putut fi.Eu va invit sa va ginditi citi rontaitori de seminte si bautori de bere pe trotuarele patriei si de aiurea,cite tirfe ar fi acum impinzite pe ulitele Europei sau prin parlament si ministere.Sau uitat-va aici sub nas,la limbajul postacilor.I-ati dori de doua ori mai multi?BERD aproximeaza ca-n 2050 vom fi 14 mil.E o tragedie intr-adevar,o tragedie pentru ca am merita sa fim doar 14 si aia sterilizati.Nu sunt eu primul care afirma ca ii este rusine omenirii sa ne zica noua oameni.

    apro2001
    2011-02-22 10:13:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Aegis, nu mai suntem în comunism, sau, cel puţin, aşa ne prefacem!

    Ceea ce nu ne afectează în mod direct şi concret – nu trebuie să ne intereseze.

    Altfel, riscăm ca rezolvarea unor probleme strict personale – cum este avortul, să fie reglementate la nivel general de nişte neaveniţi, ca Fumurescu – de exemplu, sau ca habotnicii din biserică.

    Eu am trăit astfel de timpuri. Crede-mă, sunt tradiţionalist şi credincios. Dar interzicerea avorturilor, a fost cel mai mare rău pe care l-a făcut comunismul oamenilor. Nici nu vreau să mă mai gândesc la chinurile fizice şi psihice prin care au trecut amărâtele de femei.

    Nu trebuie să mai zicem noi pentru că e cel mai periculos lucru!

    Cosa Nostra
    2011-02-22 10:18:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    @Cosa Nostra

    Tu nu-mi citesti postarile complet sau citesti ce nu am scris? Unde am scris eu despre reglementarea avorturilor?

  • 14

    Domnule Alin Fumurescu,

    Felicitari si pentru aceasta tema, precum si pentru atitudinea adoptata. Stirea in sine, prin monstruosul si ireparabilul ei spune esentialul despre nivelul nostru de educatie si responsabilitate individuala si sociala. Ar fi interesant de vazut, pentru aceeasi perioada, care a fost situatia in celelalte state socialiste, in Occident si, in general, pe plan mondial.
    Dumnezeu ne spune sa nu ne pierdem speranta, in nicio situatie, dar durerea si doliul ar trebui sa ne coboare in suflete…

    Ontelus Dan Gabriel
    2011-02-22 10:39:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    @nea Fumi:
    de ce crezi ca ar fi iesit doar brancusi sau enesti din cei avortati?
    oare boc e un avorton ratat?
    sau nu era mai bine ca basescu sa fie avortat?
    pare ca a scapat la mustata dar cu tare definitive de avort aplicat in baie…

    matrix-4
    2011-02-22 10:42:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    Sunt doua subiecte diferite si nu stiu de ce sunt amestecate in felul asta in articolul din RL.
    Unul e scaderea populatiei, de care se plange Ghetau, dar populatia nu scade numai prin avorturi (sau contraceptie), ci si prin emigrare si mortalitate ridicata (inclusiv infantila), toate cu cauze economice evidente. S-au schimbat si mentalitatile, stilul de viata – valabil si pentru barbati, si pentru femei. Putem sa recomandam cat vrem, ca in articolul din RL, exemplul familiilor antebelice cu 12 copii din care traiau 7 si femeia statea acasa pe banii barbatului, dar nu mai e posibil pe scara larga nici in Romania, nici in restul UE. N-ar mai fi posibil nici daca am avea alocatii de stat fenomenale, concedii interminabile de crestere a copilului, crese si gradinite garla. Si n-ar mai fi posibil nici daca educatia sexuala ar fi cea mai tare din Europa si rata avorturilor ar tinde spre zero.
    Celalalt e avortul ca problema in sine de educatie (nu numai sexuala), stiind ca la noi barbatul trece greu de stadiul “te duci unde stii si scapi de copil” si “eu nu servesc prezervativ”, iar femeia invata greu sa se protejeze. Cat timp ai avut si inca ai o societate brutala, primitiva si saraca la toate nivelurile, n-ai cum sa ceri ca partea asta a vietii sa arate deodata gigea. Autorul aduna avorturile din anii ‘50 pana acum, infiereaza niste oameni ca au abandonat traditia familiilor numeroase si da un exemplu din care se intelege ca romancele sunt niste indobitocite sinistre, indiferente inclusiv la canonul BOR pentru pacatoase (lucru care n-a trecut neobservat de comentatorii de pe RL – un bou chiar cere sa fie publicate liste negre cu numele pacatoaselor, ca sa fie aratate cu degetul si “sa le crape obrazul de rusine”). Dar mai constructiv ar fi fost sa remarce cat de mult a scazut totusi numarul avorturilor fata de anii ‘90 si ‘00 si sa vada ce se face si ce se poate face concret ca el sa scada in continuare. Face cineva educatie sexuala in scoala? Exista consiliere medicala? Sunt suficiente centre maternale? etc.

  • 17

    treaba cu avorturile nu e chiar asa de rea si sa va spun si de ce :D
    ma uit la ce scriu unii postaci si ma gandesc ca daca din cel mai tare spermatozoid au iesit asemenea oameni, cum dracu erau restul de cateva sute de mii de spermatozoizi?

    ribelalu`
    2011-02-22 11:01:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    Din punct de vedere moral, religios, cum vrei tu, e rau.
    Di9n punct de vedere economic, imagineaza-ti o Romanie cu vro 40 de mil de locuitori. Si poate ar fi fost inca vro 3-4 brincusi, dar ar fi fost sin inca citeva milioane de copii ai strazii.

    Asta ca sa nu mai vorbim de faptul ca din cele 22 mil de avorturi, o femeie in medie a facut 2-3 avorturi. Iar daca n-ar fi putut sa faca primul avort, ar fi avut mult mai mare grija la urmatoarele…

    Asha ca, desi avorttul e pina la urma o crima, din punct de vedere social si economic nu-ti doresti sa fi trait in 2011 intr-o romanie cu 40 de mil de suflete in actualele granite.

    bogdan
    2011-02-22 11:04:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    Aegis, dar tu înţelegi ce citeşti?!

    Eu nu am zis că am preluat reglementarea problemei avorturilor din comentariile tale!

    Eu susţin că problema avorturilor – şi în general orice problemă personală, nu trebuie considerată ca o problemă socială [aşa cum o consideri tu], deoarece, orice problemă socială trebuie reglementată la nivel naţional.

    De câte ori aud pe unu că zice noi trebuie să … în probleme care n-ar trebui să-l intereseze, deja mă gândesc la comunism şi implicit la unii care îşi impun părerile provenite din interese meschine, ascunse şi viclene!

    Cosa Nostra
    2011-02-22 11:33:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    @paganu: esti o mare jigodie

  • 21

    Fenomene similare au loc si in Africa,chiar mai grav fiind ca aia care scapa neavortati risca sa moara de foame sau omorati si mancati de lei.
    La noi in cel mai rau caz te manca cainii dar inca nu mori de foame.

  • 22

    Hm….am fi avut o populatie dubla !!! Oau…ce fain…si???…eram si mai saraci, si mai mizerabili si mai needucati si mai fara perspective. Un copil trebuie sa apara intr-un cuplu in momentul in care acel cuplu este pregatit moral, sufleteste si material. Daca se asteapta un cuplu ca statul sa le creasca copilul, mai bine sa nu il aiba. Probabil ca eram inca 20 mil de tigani si ne plangeam prezentul prin bojdeuci. Afara nu sunt atatea avorturi deoarece cuplurile stiu sa se protejeze de sarcinile nedorite prin contraceptie. Tine de educatie. Hai sa calculam si cate acte sexuale s-au consumat din 50 pana acum pentru a vedea potentialul de populatie care l-am fi avut in prezent si eventual sa facem si o statistica a fertilitatii femeii romance si sa ajungem la concluzia ca raportat la numarul de avorturi romancele nu sunt fertile si asta este o alta tragedie romaneasca :) Hai sa fim seriosi. Totul tine de educatie, cultura si nimic mai mult.

    Andrei
    2011-02-22 12:17:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    @eba

    Oi fi, taica, nu zic ca n-oi fi. Dar faptul ca ma uit chioras la postari precum cea de mai sus nu-i din pricina ca sunt eu o mare jigodie, ci pentru ca AF marseaza pe “hai sa ne uitam la niste numere mari si sa ne emotionam. Hai sa ne gandim la toti Brancusii care nu s-au nascut si sa regretam.”. In conditiile in care habotnicimea de aici si de pe aiurea urla pentru interzicerea avortului, postarea de mai sus nu-i decat inca o picatura in balta care vrea sa inece niste drepturi fundamentale. Hai sa inchidem ochii si sa ne gandim la cele 22 de milioane de suflete? Nu-i asa greu sa faci asta, asa cum oricui ii e mai usor sa se gandeasca la milioanele de victime ale Holocaustului decat sa vada un om ucis in fata lui. Dar hai sa facem un exercitiu oleaca mai dificil, hai sa inchidem ochii si sa ne gandim ca suntem o femeie cu sapte copii. Hai sa ne gandim ca suntem o femeie cu sapte copii care se trezeste din nou insarcinata pentru ca habar n-are ce-i aia prezervativ, sau poate are habar dar ii e rusine sa se duca sa cumpere – asa au invatat-o canoanele pomenite de domnul Fumurescu si intreaga societate batuta in cap din jurul ei. Hai sa ne gandim la o femeie violata, hai sa ne gandim la o familie cu o droaie de copii desi abia daca si-ar permite sa creasca unul singur, hai sa ne gandim la copiii strazii, hai sa ne gandim la copiii neiubiti si chinuiti pentru ca n-au fost doriti de parinti. Sunt o gramada de lucruri la care ne putem gandi cand vine vorba de avort, dar domnul Fumurescu alege sa se gandeasca la potentiali Brancusi si Enesti cand are deja in fata ochilor lucruri reale, palpabile si dureroase la care sa se gandeasca daca tot are chef de gandit. Nu trebuie decat sa vrea sa le vada.

  • 24

    Pozitia bisericii in legatura cu avorturile mi se parea ca e imbratisata doar de fanatici si retardati.

    Auzi tu, nu mai are voie 20 ani sa se impartaseasca… mai sa fie.. pastrati-va voi clubul vostru select de facatori de matanii.

    anyway… fiecare cu ale lui, ma bucur ca nu o sa cresc vreodata in casa unui fanatic religios

  • 25

    Da, exact, inchid ochii si vad numai Eminesti avortati. Ca cei de aici de exemplu:
    jamesnachtwey.c../
    Probabil mult mai rau decit sa fii avortat e sa iti doresti sa fi fost avortat. Dar asta conteaza prea putin pentru habotnici. Ei se baga cu agresivitate in viata si deciziile altora doar ca se admire pe ei insisi cit de buni, de superiori, de alesi sint ei.

    John Smith
    2011-02-22 13:14:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    Articol dur prin adevarurile spuse, insa blogul a devenit nefrecventabil…

    Anghel
    2011-02-22 14:16:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    Din pacate, multe ar putea sa fie si niciodata nu vor fi, domnule Alin Fumurescu.

    Va place Lucian Blaga, nu-i asa?
    Faceti asa de firesc referire la el in textul dumneavoastra (si nu numai), de parca toata lumea i-ar sti versurile pe dinafara.

    “Ne-om aminti cândva târziu
    de-această întâmplare simplă…
    ………………………….
    ………………………….
    Visând, întrezărim prin doruri
    latente-n pulberi aurii,
    păduri ce ar putea să fie
    şi niciodatã nu vor fi.”

    Multumesc ca ne reamintiti – in felul acesta discret – ca mai exista si poezie. Continuati!

  • 28

    De foarte multe ori regret ca cel putin jumatate din contemporanii mei nu au fost avortati.
    Se pare ca au fost avortati cei care nu meritau. Am avortat partea buna, ne-am ales cu cea prosta.
    In orice caz, e un subiect care te pune pe ganduri.

  • 29

    Domnule Fumurescu, l-ai votat pe bok, nu te mai plange acum.
    Mai bine cere-ti iertare, impreuna cu prietenii dumitale basisti, ca ni i-ati adus pe-astia pe cap.
    Sunteti vinovati, cu “dreapta” voastra avortata de autisti intelectuali si belferi imbuibati de trai bun.
    Sa va fie rusine.

  • 30

    youtube.com/wat../

    aruncati o privire la Decreteii

    mircea
    2011-02-22 16:51:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    @ Fumurescu

    Gandeste-te la urmatoarea intrebare: Cati Brancusi si Enesti ar fi avut Romania daca fiecare femeie ar fi fatat din noua in noua luni? Acum intelegi cat esti de prost?

    De fapt problema este una singura: faptul ca atat de multe femei isi fac rau singure neprofitand de folosirea mijloacelor contraceptive nu este, asa cum spune si Cosa Nostra, o probleam sociala, pentru ca nu ma afecteaza. In schimb reprezinta un simptom al prostiei si al carentei in educatie a acestui popor. Fenomene care ma afecteaza profund. Simptomul in sine nu ma afecteaza, dar el imi semnaleaza prezenta bolii. Si degeaba sunt eu o celula sanatoasa, pana la urma boala, adica prostia si analfabetismul ma va afecta.

    Numai ca articolul tau este pur si simplu inutil deoarece exista simptome mult mai grave si mult mai evidente care fac simtita si recunoscuta prezenta bolii. Tu esti un doctor care, chemat sa dea o a doua opinie, nu face altceva decat sa observe un simptom oarecare care se putea deduce si logic din insasi prezenta bolii determinata de prezenta simptomelor importante. Concluzie: lasa-te de subiectul asta.

    radu fefceac
    2011-02-22 17:12:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    Da.Romania putea sa fie India.
    logica la ce foloseste? femeia ce a a avortat 35 de copii ii putea naste pe toti? vad ca ii puneti la nr ca si potentiali ,,pui vii”
    in rest amestecati lucrurile.

  • 33

    @Cosa Nostra

    Problema sociala nu e ca “isi fac singure rau”, ca nu vorbim de fumat sau de baut. Problema sociala e lipsa de educatie care elimina alternativele mult mai rezonabile si e complicata de faptul ca discutia se poarta in termeni cum sunt cei din articolul din RL si postare lui Fumurescu.

  • 34

    Aegis, ce naiba ai, lasă-mă-n pace!

    Nu înţelegi că nu e problemă socială şi gata?! Ce lipsă de educaţie, ce alternative?!

    Tu eşti copil?! Doar lipsa de educaţie şi de alternative o determină pe o fată de 17 ani să rămână gravidă?!

    Poţi să fi doldora de educaţie şi să ştii milioane de alternative, pot fi momente [foarte frecvent - de altfel] când unei femei i-o iau hormonii pe dinainte şi gata, asta a fost!

    Dacă ar fi cum zici tu, în alte ţări, unde această educaţie se face de o sută de ani, nu ca la noi de zece, n-ar mai trebui să rămână femei gravide fără să vrea, dar uite că rămân şi la ei una într-una!

    Deci, ca să mă laşi în pace: nu există problema avorturilor! Pot să avorteze toate de câte ori vor! Nu ne interesează şi nu ne afectează pe noi, din niciun punct de vedere.

    Avortul nu e nici măcar acoperit de asigurările sociale. Punct!

    Bă, am zis să mă laşi în pace, aşa … generic! Dacă eşti gagică şi mai ai şi pedichiuri mişto, poţi să te ţii de mine cât vrei! Da, să n-ai mai multe de 26 de ani! Bine, măi, 56, na!

    Cosa Nostra
    2011-02-22 19:20:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    @Cosa Nostra

    Nu ma tin de tine, tu m-ai intrebat de ce cred ca e o problema sociala. Ti-am raspuns la intrebare cat am putut de detaliat, nu vreau sa te conving de nimic.

    Cred ca putem discuta asa la infinit. Exact in tarile dezvoltate, in care se mai face ceva educatie sexuala si (o ce surpriza) avortul e acoperit de asigurarile de sanatate, rata avorturilor e considerabil mai redusa , paradoxal pentru ca, oricat ar lua-o hormonii razna, se mai foloseste un prezervativ, o pastila etc.

    In rest, mersi de propunere, nu sunt gagica si cred ca nici tu, asa ca zic sa ramanem cu discutia la avorturi si sa lasam stilurile de viata alternative pentru alt articol al lui Fumurescu, care sper sa nu ne dezamageasca nici atunci.

  • 36

    Dă-te, bă-n pula mea de fraier, am pierdut o zi întreagă cu tine şi nici nu eşti gagică?!

    Bă, ce fraier sunt! Incredibil!

    Cosa Nostra
    2011-02-22 19:56:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    @Cosa Nostra

    Asta e. Cu totii invatam din greseli. Alta data sa intrebi inainte.

  • 38

    Cred ca de aia le merge tziganilor asa bine. De la fatat. Problema e Directia in care le merge. Inchipuiti-va o tara condusa de bercea sau similar. Viata ar trebui sa inceapa dupa ce esti in stare sa produci ceva. Chiar presa. Restul sunt pariuri. Cat de repede ar trebui impuscat bercea?

  • 39

    Interesante opinii, şi variate pentru un articol care mă bucură ca nu a văzut lumia tiparului, că se spurca hârtia… ma gândeam initial să întreb retoric de ce oare nu a avut Dl. Fumurescu şansa de a fi fost avortat la timp? Însă am decis – cum se şi poate observa – să nu ridic problema asta neserioasă.
    În loc, aş pune o întrebare de încurcat ciuful neuronului de dincolo de ochelari: stimate d-le F., nu vi se pare că sunteţi completamente, dar completamente lipsit de orice formă de empatie? intelectualiceşte, se vede că sunteţi în stare să avortaţi gânduri de suspin şi îndurerare faţă de suferinţele necuvântate ale milioanelor de nefiinţe nenăscute, dar un lucru ceva mai simplu şi mai puţin abstract ati fi oare în stare să faceţi? De exemplu, să vă imaginaţi gravid cu un copil pe care nu vi-l doriţi. Inainte să spuneţi că nu aţi fi atât de tâmpit (deşi am îndoielile mele…), amintiţi-vă dacă folosiţi sau nu prezervativ. Nu la masă.
    Revenind – şi stiu că nimeni nu va citi mica mea contribuţie la emanciparea dl-ui F. – nu credeţi că sunteţi cam ipocrit în sforăiala asta sfornăitoare despre naţiunea nenăscută? ŞI ASTA TOCMAI PENTRU CĂ SUNTEŢI BĂRBAT?

    Guttheim
    2011-02-22 22:48:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    @ coasa nostra..ba tu mirosi a giurgea. Doar ca esti muuuuuuulllt mai prost, sincer! Da prost rau!
    Avorturile “oficializate”, aste numeroase si facute prin spitale noastre, reprezinta un fenomen social, boule care esti! Pai cum nu te afecteaza pe tine, avortonule? Sistemul de asigurari de sanatate se bazeaza pe contributivitate, solidaritate si reciprocitate. Daca chivuta face avort si mai are nevoie si de tratatament post-intervetie, se cheama ca a consumat din bugetul asigurarilor de sanatate, chiar daca avortul nu e “subventionat” in intregime. Se cheama ca a consumat si 0,000000001 bani din contributia ta, de fraier, la bugetul de asigurari de sanatate. Acum te priveste si pe tine baa, acesta? Da esti atat de prost… Si te crezi atat de destept..

  • 41

    Domnule Fumurescu, daca tot sunteti in cautare a ceva ce sa va ‘puna pe ganduri’, atunci priviti inspre date reale si nu catre discursuri manipulative – veti avea o sursa mai bogata de inspiratie si veti deveni si un mai bun jurnalist (va spun asta in calitate de colega de breasla).

    Cititi urmatoarele statistici (coloana a treia din stanga)
    johnstonsarchiv../

    si veti descoperi ca numarul avorturilor in ultimii 20 de ani a scazut constant, iar femeile stiu sa-si gestioneze din ce in ce mai bine acest drept inalienabil. Sunteti doar victima manipularii unui articol vadit incorect prin punerea eronata a problemei, mai mult sau mai putin intentionat.

    Raluca B
    2011-02-23 01:09:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    @Raluca B: excelentă sugestia!

    Guttheim
    2011-02-23 02:09:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    @ Raluca B: Exact aceleasi sunt si datele folosite in articolul din RL, numai ca acolo toate datele sunt adunate, ca sa dea efectul de ansamblu, iar scaderea din ultimii ani apare doar ca un detaliu. Articolul din RL introduce insa o nuanta corecta cand vorbeste de clinicile private, care nu au comunicat si nu comunica date, astfel incat pe ansamblu statisticile din ultimul deceniu sunt inferioare realitatii.

  • 44

    @Alin Fumurescu,domnule…
    Ca pe altă ideie,despre populaţia României…
    În 1956 erau 17.489.450 de oameni R.P.R
    În 1966 erau 19.103.163 de oameni R.P.R
    În 1977 erau 21.559.910 de oameni R.S.R
    În 1992 erau 22.760.449 de oameni România
    În 2002 erau 21.677.676 de oameni România…au scăzut,de ce oare?

    Aceste date sunt extrase din NIRDI-National Institute for Research and Development in Informatics.Contraziceţi?

    Pe timpul lui Ceauşescu fiecare femeie era obligată să aducă pe lume 4 copii.Eu am adus doar 3 şi 7 avorturi,iar
    după’90 am emigrat în SUA.Eu înţeleg că sunteţi”pro-life”
    şi eu am fost,sunt,voi fii”pro-choice” De ce trebuie în
    lumea asta,femeia este’sclava sexului’ în alte părţi ale
    lumii femeile sunt şi genital mutilate de către societa
    tea predominant masculină ? Doar o întrebare !

    Seva Tudose
    2011-02-23 03:46:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    Interesanta tema de dezbatere.

    Eu cred ca avortul este un triumf al ratiunii atunci cand este o alegere constienta, neingradita. Anume, impotriva dezaprobarii publice – care nu este altceva decat un argumentum ad populum, adica o eroare logica – si impotriva dogmei crestine si ea nejustificata la randu-i, femeia sau familia respectiva a luat o decizie. Fara a fi in situatia asta, dar putand lesne sa-mi imaginez motivele, justificarea “pro-avort” ar suna in esenta cam asa:

    Refuz sa aduc pe lume o viata pe care am toate motivele sa cred ca nu sunt in stare sa o intretin. Si cand scriu “intretin”, ma gandesc mai ales din punct de vedere psihologic. Sa nu uitam totusi ca traim in era “emo” si “pro-ana&pro-mia”, ca sa dau niste exemple.

    Un asemenea argument ar insemna asumarea propriei conditii in urma unei autoevaluari microscopice. Depasirea stadiului mizer de “e bine/e rau” sau “uite, mama, rade lumea”.

    Cat despre problema avortatilor care ar alcatui o Romanie intreaga, mi se pare o copilarie. Cum putem sti ce ar fi fost intr-o asemenea situatie? Orice prezicere facuta prezinta intrinsec o doza mare de scepticism cititorului. Iar pretentiile, cu cat mai mari, cu atat mai convingatoare ar trebui sa fie argumentatia care in cazul asta lipseste cu desavarsire. Asta nu ne impiedica sa ne lamentam, insa, alaturi de crestine care nu dau nici doua cepe degerate pe scrierile biblice. :) Firesc, dealtfel, ca doar n-o fi vrut dumnezeu ca femeia aia sa faca 35 de copii. Logica ei umana a functionat perfect: probabil, necunoscand interdictia divina la litera, i s-a parut absurd ca divinitatea sa pedepseasca intreruperea sarcinii cand ea are explicatii, cum probabil femeia si avea.

    Nu, nu stiu cum ar fi fost daca ar fi cazut drobul de sare, dar common sence-ul imi spune ca ar fi fost doar mai multe guri de hranit. Si probabil ca statistic am putea socoti la cati romani se naste un Brancusi ca sa stim cate avorturi mai avem.

    trei.culori
    2011-02-23 04:23:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    Totusi, trebuie sa dau credit unui aspect care mi-a scapat: imputinarea populatiei.

    Astfel, problema se poate pune asa: este acesta un fenomen ingrijorator? Riscam sa disparem de pe glob? Tind sa cred ca inca nu, dar analiza statistica ma si depaseste putin, ce-i drept. In al doilea rand, daca fenomenul este intr-adevar ingrijorator, poate fi el pus pe seama cresterii numarului de avorturi? Eu cred ca poate fi pus pe seama altor factori, cum ar fi cresterea numarului de divorturi, migratia romanilor, scaderea bunastarii, solicitarea profesionala progresiva si multe altele. Ca atare, avortul in sine nu este direct corelat, desi poate parea asa la o prima vedere. In plus, ca sa fie corelat mai mult decat numeric, trebuie sa se demonstreze ca, in situatia cea mai fericita economic si psihologic, femeia a luat decizia de a avorta. De-abia in acest caz ne-am confrunta cu un fenomen al avorturilor si cauzele ar trebui cautate mai departe de aria financiara.

    Apoi, este momentul pentru Romania sa incurajeze natalitatea? Cum ne ajuta asta, in punctul in care ne aflam? O crestere cantitativa nu cred ca poate avea acum efecte benefice, ci dimpotriva. Mai degraba, am putea imbunatati calitatea, la numarul pe care il avem deja.

    trei.culori
    2011-02-23 04:56:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    @ECLESIASTUL: @ECLESIASTUL:
    ai perfecta dreptate

  • 48

    trei.culori: Un popor care isi ucide pruncii nu are viitor!

    Seva Tudose: Ai parasit Tara si “dupa tine Potopul” insa pentru noi, cei care nu am plecat si nici nu o vom face, avortul este CRIMA impotriva Natiunii Romane!

  • 49

    @mate: Manipularea statisticilor este o strategie studiata in scolile de jurnalism. Pentru un expert in probleme ridicate in acest articol (demografice, drepturile omului, ale copilului, teorii recente asupra maternitatii si natalitatii), aceasta strategie a articolului este mai mult decat vizibila. Cel putin prin maniera in care amesteca ‘etica avortului’ cu ‘datoria’ femeilor de a mentine cifra demografica – prin urmare functia lor ar cam fi ‘de prasila’. Nici unul dintre cei doi autori nu acceseaza adevarati experti pe aceste teme, ci utilizeaza o maniera specifica jurnalismului neprofesionist de a impartasi pareri, abuzand de cifre. Iar cifrele – asa cum bine remarcati – nu sunt oficiale (avorturi nedeclarate), ci au fost culese si distribuite prin intermediul unei asociatii cu interese bine determinate si justificate printr-un comentariu dogmatic si limitat.
    @Dana: Stimata doamna, nimeni nu cred ca v-a obligat vreodata sa faceti un avort. Daca tineti la acest drept al dumnevoastra, ar trebui sa fiti mai calculata in a milita pentru orice alt tip de impunere fortata, pentru a nu crea un precedent. Sa nu uitati ca interzicerea avortului in Romania a echivalat intr-un alt regim dictatorial (China) cu obligatia de a avorta. Asta ar trebui sa va puna pe ganduri si sa stiti sa respectati drepturile pe care inaintea dumneavoastra alte femei s-au sacrificat sa le castige. Daca va preocupa acest aspect, va recomand acest site:
    escrh.eu/../
    sau puteti urmari acest dialog in care se discuta problema avortului de catre persoane cu adevarat preocupate de acest subiect:
    grittv.org/2011../

    Raluca B
    2011-02-23 13:00:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    Nea’ afumatule:
    - Eşti sigur că ar fi fost o altă Românie, şi anume că plozii ăia suplimentari ar fi rămas majoritatea în ţară?
    - Eşti sigur că ăia ar fi fost peste şi nu sub media productivităţii celor reali pe care-i avem acum? Statistic, probabil erau mulţi de acolo al n-şp’elea copil al familiei, care dacă s-ar fi născut ar fi stricat condiţia materială a familiei şi ar fi restrâns posibilităţile materiale de acces la educaţie ale tuturor fraţilor. Deci aş paria mai degrabă că am fi fost mai multe guri de hrănit şi mai puţini oameni productivi dacă s-ar fi născut toţi avortaţii.

    Dar ţie nu-ţi pasă de consecinţele practice, nu? Tu preferi să dai numai cu fumigena emoţională ca să te credem mare înţelept.

  • 51

    @Noua Dreapta
    nu te supara,dar am impresia ca ai fost avortat si ai traume.Este adevarat?
    Si inca ceva,tu folosesti Noua Dreapta ca sa faci copii sau ca sa te scobesti in nas?Fara suparare!

    tamara's nephew
    2011-02-23 13:07:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    onanistunepotu lu tamara PERMALINK 2010 JANUARY 4 9:45 PM

    Dac-as avea multi bani,te-as invita in Caracal,la o ciorba de burta olteneasca,apoi i-am chema pe Dobro si Craioveanu sa ne distreze cu umorul lor usor misogin si dupa aceea am pleca in secuime la un gulas asortat cu palinka.Daca mi-ar ramane, as cumpara si inelul cu diamant de logodna….Simona for president!!!!!
    PS_o am pe Krisztina acasa si daca ma prinde….

    tamara's nephew
    2011-02-23 13:45:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    @Noua Dreaptă…Reiese dintr-un rând/vorbă de a mea că AVORTUL NU AR FII O CRIMĂ ??? NUUUUU
    Dar într-o societate controlată[comunistă]în cazul meu,nu
    găseai pe piaţă nici prezervative[comdoms]nici anti-conce
    pţionale[ce-s alea ?] nu mai spun nici vată[ptr.ciclul menstrual] Femeile foloseau empiric supozitoarele bebeluşilor intra-vaginal înainte de sex.Altele cu mult mai înapoiate…aspirine ! Eu..calendarul 10+10 înainte de/după ciclu[un doctor genicolog ştie ce vorbesc]. Da, după’90 am plecat luînd contact cu o civilizaţie,cu o societate unde naşterea unui copil ESTE PROGRAMAT DE LA
    CONCEPŢIE !Aici viitoarele femei sunt educate din fragedă copilărie despre implicaţiile sexului,cu urmările lui:sarcini,transmiterea bolilor venerice…apstinenţa,igiena corporală,control asupra
    conceptărilor prin medicamente,implanturi ! AVORTUL SE
    FACE ÎN CAZ DE VIOL,INCEST ORI MAMA ESTE INCURABIL BOLNAVĂ,ORI VIAŢA I-AR FII ÎN PERICOL DATORITĂ SARCINII !
    ….
    DECI CRED CĂ V-AM RĂSPUNS,ÎN ROMÂNIA DACĂ DVS.AŢI VENI LA
    PUTERE ,VEŢI IMPLEMENTA LEGAL ACESTE NECESITĂŢI ? CA LUMEA SĂ NU MAI EMIGREZE ???

    Seva Tudose
    2011-02-23 17:32:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    Felicitări pentru articol !
    În ce priveşte unele comentarii de până acum, aş avea următoarele observaţii :
    1. Dreptul copilului la viaţă este dreptul de bază, fără de care nu e posibil niciun alt drept! Viaţa umană este darul lui Dumnezeu, este sacră şi inviolabilă ! Dumnezeu spune clar într-o poruncă: SĂ NU UCIZI ! Numai Dumnezeu e stăpânul vieţii. Noi nu avem dreptul să ne atingem de viaţă în niciun fel. Viaţa vine de la Dumnezeu şi trebuie primită ca un dar al său. Părinţii sunt doar colaboratori ai lui Dumnezeu în transmiterea vieţii, nu sunt stăpâni ai vieţii.
    2. România este pe primele locuri în Europa şi chiar în lume la numărul de avorturi. E un adevărat genocid, un război împotriva copiilor nenăscuţi care s-a făcut mai ales de 21 de ani încoace !
    Mi-am susţinut licenţa în bioetică şi am susţinut conferinţe publice pe această temă a dreptului la viaţă împreună cu medici, preoţi şi consilieri familiali; nu o spun ca laudă, ci pentru a arăta că sunt foarte bine documentat în acest domeniu.
    3. În ce priveşte ce şi cum va ajunge un copil în viaţă, acest lucru ţine de educaţie. E clar că cei care fac avort, în unele cazuri pot ucide un viitor om de ştiinţă, un viitor poet, un viitor preot sau un viitor sfânt. Dar chiar gândindun-ne la cazurile obişnuite : dacă va ajunge un om obişnuit, un om de rând, sau chiar un om rău, tot are dreptul la viaţă ! Dar dacă va fi educat de mic cum trebuie (religios), cu siguranţă nu va ajunge un om rău.
    4. Ştiinţific este calculat că România ar putea hrăni 80 de milioane de locuitori, iar planeta peste 100 de miliarde ! Problema planetară nu e nicidecum suprapopularea lumii, ci egoismul, nedreptatea, concentrarea resurselor şi produselort în mâinile celor puţini !
    5. Este dovedit fără dubiu, cu argumente clare, biologice şi religioase, că omul este fiinţă umană din momentul concepţiei, atât trupeşte, cât şi sufleteşte.
    Trupeşte, chiar de la concepţie, ovulul fecundat (zigotul) posedă un cod genetic uman şi propriu, diferit de codul genetic al mamei şi de cel al tatălui, deci chiar de la concepţie este fiinţă umană unică. În acel cod genetic sunt programate toate trăsăturile sale trupeşti: culoarea ochilor, culoarea părului, înălţimea la care va ajunge, nuanţa tenului, forma feţei, forma nasului, etc. Toate trăsăturile corpului omenesc sunt concentrate şi programate în codul genetic. Dezvoltarea ulterioară a corpului său nu este decât o derulare a acestui program care există deja de la început, din momentul concepţiei.
    Iar sufleteşte, Dumnezeu creează şi dă sufletul copilului tot în acel moment al concepţiei.

  • 55

    @Cezar

    Nu e dovedit nimic stiintific, nu mai suci mintea oamenilor cu prostii din astea. O intrerupere de sarcina e doar o intrerupere de sarcina si gata.

  • 56

    Pt. Radu fefceac: Bineînţeles că n-ai citit până la capăt, pentru că, dacă citeai, îţi dădeai seama că nu ai dreptate şi nu mai postai aiurea. Ar trebui să citeşti. Iată răspunsurile şi pentru tine:
    1. Gândeşte-te: Dacă părinţii tăi ar fi luat decizia asta pentru tine? Copilul este ALTĂ PERSOANĂ, cu ce drept iei decizia de a-l ucide ? Nu e un apendice sau o amigdală, ci este o PERSOANĂ, cu suflet şi cod genetic propriu, diferit de al mamei şi de al tatălui ! Dreptul la viaţă este un drept absolut. Viaţa umană este darul lui Dumnezeu, este sacră şi inviolabilă ! Dumnezeu spune clar într-o poruncă: Să nu ucizi! Numai Dumnezeu e stăpânul vieţii. Noi nu avem dreptul să ne atingem de viaţă în niciun fel. Viaţa vine de la Dumnezeu şi trebuie primită ca un dar al său. Părinţii sunt doar colaboratori ai lui Dumnezeu în transmiterea vieţii, nu sunt stăpâni ai vieţii.
    2. Nu doar religia este pentru viaţă, ci şi ştiinţa. Şi ştiinţa dovedeşte clar că omul e om din momentul concepţiei. Este dovedit fără dubiu, cu argumente clare, biologice şi religioase, că omul este fiinţă umană din momentul concepţiei, atât trupeşte, cât şi sufleteşte.
    Trupeşte, chiar de la concepţie, ovulul fecundat (zigotul) posedă un cod genetic uman şi propriu, diferit de codul genetic al mamei şi de cel al tatălui, deci chiar de la concepţie este fiinţă umană unică. În acel cod genetic sunt programate toate trăsăturile sale trupeşti: culoarea ochilor, culoarea părului, înălţimea la care va ajunge, nuanţa tenului, forma feţei, forma nasului, etc. Toate trăsăturile corpului omenesc sunt concentrate şi programate în codul genetic. Dezvoltarea ulterioară a corpului său nu este decât o derulare a acestui program care există deja de la început, din momentul concepţiei.
    Iar sufleteşte, Dumnezeu creează şi dă sufletul copilului tot în acel moment al concepţiei.
    Mi-am susţinut licenţa în bioetică şi am susţinut conferinţe publice pe această temă a dreptului la viaţă împreună cu medici, preoţi şi consilieri familiali; nu o spun ca laudă, ci pentru a arăta că sunt foarte bine documentat în acest domeniu.
    Tot pe tema dreptului la viaţă, pe blogul următor găsiţi informaţii pe larg, filme documentare şi videoclipuri:
    augustincezar.b../
    Acest blog conţine: Argumente şi dovezi din ştiinţă şi religie că omul este om din momentul concepţiei. Legea prin care se acordă indemnizaţie atât pentru mamele salariate (sau pentru taţii salariaţi), cât şi pentru mamele eleve şi studente la facultate, master şi doctorat. Adrese, numere de telefon şi site-uri ale unor asociaţii care oferă ajutor material, consiliere şi soluţii alternative, pentru a NU face avort. Mărturii publice ale unor femei care au făcut avort. Mărturii ale unor femei care nu au făcut avort. Mărturii ale unor medici care au renunţat să facă avorturi. Filme documentare. Consecinţe fizice şi emoţionale ale avortului. Legături cu multe site-uri asemănătoare.
    Recomand, în primul rând, articolul cu titlul Dreptul la viaţă din josul paginii de pe blog.
    Recomand şi site-ul ProvitaTV – conţine filme documentare şi videoclipuri pentru viaţă
    provitatv.ro/../

  • 57

    pentru toti cei care sunt pro-avort ..ganditi-va la un lucru: totul in viata se plateste mai devreme sau mai tarziu, va puteti asuma responsabilitatea actelor voastre?
    Daca descoperiti la sfarsitul vietii ca Dumnezeu, acest Dumnezeu pe care il considerati cretin, rau etc exista cu adevarat ..ati pierdut totul…
    In schimb cei care cred cu adevarat si urmeaza vointa lui Dumnezeu…au sansa mai mare de a trai impreuna cu El dupa moarte.

  • 58

    voi astia care ati comentat si sunteti pro-avort, va spun ca sunteti niste criminali. eu am 12 ani si pot doar sa raman uimita de aceste lucruri oribile care se intampla in tara noastra. serios, nu mi se pare corect sa iei viata unui copil. doar niste criminali fara inima si fara minte nu pot fi constienti ca un copil taiat in bucati la avort sau otravit tipa, urla de durere si inima ii mai bate inca atunci cand este aruncat la galeata. sa va fie rusine, ticalosi egoisti!!!

  • 59

    Pt. radu fefceac (Continuare) 3. Cei credincioşi nu se tem de viitor, ci se încred în Dumnezeu, pentru că Dumnezeu le va scoate în cale posibilităţi de a-şi creşe copiii. Cei fără credinţă se tem.
    De atâtea ori Domnul Cristos le spunea contemporanilor : “ Nu te teme ! ” sau “ Nu vă temeţi ! ” sau “Dacă Dumnezeu îmbracă atât de frumos iarba câmpului, care astăzi este, iar mâine va fi aruncată în foc, nu va face oare cu mult mai mult pentru voi? Oameni cu puţină credinţă! Nu vă faceţi atâta grijă spunând: «Ce vom mânca?» sau «Ce vom bea?» sau «Cu ce ne vom îmbrăca?» Toate acestea le caută păgânii; Tatăl vostru ceresc ştie că aveţi nevoie de ele. Căutaţi mai întâi împărăţia lui Dumnezeu şi dreptatea lui, iar celelalte vi se vor da pe deasupra. Nu vă faceţi atâta grijă pentru ziua de mâine; ziua de mâine îşi va purta singură de grijă. Fiecărei zile îi ajunge necazul ei” (Mt 6, 30 – 34)
    Şi în Vechiul Testament găsim scris: “Nu te teme, căci Eu sunt cu tine; nu te uita cu îngrijorare, căci Eu sunt Dumnezeul tău; Eu te întăresc, tot Eu îti vin în ajutor. Eu te sprijin cu dreapta Mea biruitoare.” (Isaia 41, 10)
    La fel şi azi Domnul Cristos le-ar spune părinţilor care se îngrijorează cu privire la viitor (şi le şi spune prin intermediul Bisericilor şi al oamenilor buni): Nu te teme! Nu vă temeţi să primiţi copiii pe care vi-i trimite Dumnezeu, Creatorul vieţii!
    4. În plus, există şi asociaţii pro vita (pentru viaţă) şi în România care sprijină mama, atât material cât şi prin soluţii alternative pentru a NU face avort. Iată unele dintre soluţiile alternative propuse de asociaţiile pentru viaţă :
    a) Ajutor material atât înainte, cât şi după naştere;
    b) Găzduire : Centre maternale unde sunt primite femeile, tinerele şi adolescentele însărcinate. Ele pot ramâne în aceste centre maternale cu masa şi cazarea gratuite, până la un anumit timp după naştere, iar apoi sunt ajutate material pentru a-şi putea creşte mai uşor copilul;
    c)Asistenţă maternală gratuită a copilului (încredinţarea lui pentru un timp unei familii care vrea să ia un copil în îngrijire). Aceasta înseamnă că mama reală are dreptul legal să-şi ia copilul înapoi oricând doreşte acest lucru (când se simte în stare să-l crească)
    d) Încredinţarea copilului spre adopţie unor familii care nu pot avea copii sau care au, dar vor să şi adopte. Decât să-l ucidă prin avort, este clar că e preferabil ca mama să-l nască pe copil şi să-l aşeze în braţele unor părinţi adoptivi, care îl vor îngriji cu dragoste. Adopţiile, după cum se ştie, se fac pe cale legală. Mama poate să-şi viziteze copilul oricând, dacă doreşte. În fiecare an, peste 50.000 de femei din America fac aceată alegere. Iată ce spunea o femeie: „Datorită faptului că nu am putut să-i ofer minimul necesar, cea mai bună decizie pe care am luat-o vreodată a fost să-i găsesc fiicei mele o familie adoptivă care să o iubească şi să o crească. În prezent îşi iubeşte familia adoptivă şi mă iubeşte şi pe mine. Fără să renunţ la ea, i-am oferit mult mai mult.”
    e) Şi alte soluţii.
    Adresele şi numerele de telefon ale asociaţiilor pentru viaţă din toată ţara sunt pe blogul Dreptul la viaţă (recomandat mai sus), precum şi pe site-ul Asiciaţiei Provitabucuresti.
    provitabucurest../
    Dau doar un exemplu al unei asociaţii pentru viaţă (altele le găseşti pe blogul recomandat) :
    Preotul Tănase Nicolae a înfiinţat Asociaţia Pro Vita Pentru Născuţi şi Nenăscuţi şi a construit mai multe aşezăminte unde primeşte copii spre creştere, în satele Valea Plopului şi Valea Screzii, comuna Poseşti, judeţul Prahova.
    Site-ul asociaţiei :
    asociatiaprovit../

  • 60

    Pt. Raluca B.
    1. Unde e manipularea în articolul din România Liberă dacă cifrele vorbesc de la sine ? Ce vrei mai clar şi mai exact decât matematica ? Statistica arată clar că în ultimii 50 de ani în Romania s-au făcut peste 22 de milioane de avorturi ! Iar titlul corespunde exact statisticii: Cum a ajuns România să aibă 22 milioane de avorturi. Citez din articolul de acolo : « Cifrele vorbesc de la sine – 22.178.906 avorturi, făcute în intervalul cuprins între 1958 şi 2008. Datele aparţin Centrului de Calcul, Statistică Sanitară şi Documentare din Ministerul Sănătăţii. Şi mai interesant este faptul că la sfârşitul acestui interval, adică în 2008, populaţia României, conform datelor oficiale, era de 21.504.442 de locuitori. Deci numărul avorturilor din 50 de ani este mai mare decât populaţia actuală a ţării. »
    De fapt situaţia e şi mai gravă decât cea prezentată de statistici, pentru că statisticile nu au luat în calcul şi numărul avorturilor făcute în cabinetele private ! Dacă le-am aduna la cifra finală şi pe acelea, cred că te-ai lua cu mâinile de cap, pentru că ar putea fi un număr de peste 30 de milioane de avorturi ! Şi dacă la această cifră am adăuga şi numărul de avorturi timpurii făcute de pilulele contraceptive şi de alte metode artificiale de contracepţie (pentru că, în afară de efectele contraceptive, uneori acestea au şi efecte avortive, ucigând noul embrion în primele zile după concepţie), cred că am ajunge la o sumă totală ameţitoare…
    2. Iată unde este de fapt manipularea: la afaceriştii din companiile farmaceutice şi la medicii corupţi, care sunt mână în mână cu ei. Dar există şi medici corecţi şi bine intenţionaţi, care spun adevărul. Un medic bine intenţionat, Dr. ginecolog Rudolf Ehmann, demască în cartea „Mijloacele anticoncepţionale” manipularea şi minciunile celor corupţi, care au interese financiare. Cartea poate fi citită şi direct pe internet, accesând următoarele două linkuri de mai jos. Dr. med. Rudolf Ehmann este medic primar ginecologie/obstetrică la spitalul cantonal Stans, Elveţia, CH – 6370 şi a scris cartea în colaborare cu Otto Döpper. Cartea este un bilanţ critic din punctul de vedere al unui ginecolog. În această carte puteţi citi informaţii despre mijloacele anticoncepţionale şi efectele lor secundare fatale despre care nu se vorbeşte din interese comerciale.
    profamilia.ro/c../
    Aceeaşi carte poate fi citită şi pe site-ul următor:
    anticonceptiona../
    Pe site-ul următor găsiţi prezentarea cărţii “Marketing pentru genocid” (pe următorul site e doar prezentarea cărţii, cartea poate fi citită în format tipărit, spre deosebire de cartea recomandată mai sus, care poate fi citită şi în format electronic, pe internet). Cartea “Marketing pentru genocid” conţine dezvăluiri cutremurătoare ale unor medici ginecologi, foşti avorţionişti, despre minciunile şi manipulările celor care sunt pro avort şi fac parte din “industria avorturilor”.
    provitabucurest../

  • 61

    Pt. Raluca B. (Continuare)
    Iată o ştire foarte recentă în legătură cu demascarea manipulării celor care sunt pro avort în SUA:
    culturavietii.r../
    Camera Reprezentanţilor din Congresul SUA a anulat finanţarea pentru Planned Parenthood, în urma dezvăluirii unor infracţiuni grave patronate de aceste clinici
    Lila Rose este o tânără americancă de 22 de ani care şi-a făcut un scop din demascarea ilegalităților comise în clinicile Planned Parenthood, cel mai mare furnizor de servicii aşa-zisă “planificare familială” din SUA.
    În ultimii patru ani, de când Lila Rose a fondat organizaţia “Live Action”, în numeroase locaţii ale PP din mai multe state ale SUA au fost filmate cu camera ascunsă negocieri pentru avorturi la fete de 12-14 ani. “Înţelegerile” ieşite la iveală prin postarea pe internet a filmelor sunt nu doar imorale, ci grav ilicite şi criminale. Cei care solicitau aceste servicii se pretindeau fie tinere minore însărcinate, fie proxeneţi de copii care au nevoie ca fetiţele însărcinate să fie “reparate” la clinică pentru a fi trimise din nou pe străzi, fie chiar rude masculine de 30 de ani “intrate în bucluc” după ce au întreţinut relaţii sexuale cu minorele lăsate în grijă.
    Astfel, pentru bani, dar şi din convingere, funcţionarii clinicilor au acceptat să închidă ochii la mai multe infracţiuni federale: abuz sexual în formă agravată, corupere de minori, proxenetism, pedofilie, întreruperea sarcinii la o minoră fără acordul părinţilor, evaziune fiscală etc.
    CLINICILE ŞI CABINETELE DE PLANIFICARE FAMILIALĂ DEMASCATE! – INVESTIGAREA CU CAMERA ASCUNSĂ A MINCIUNILOR ŞI MANIPULĂRII DIN PARTEA CELOR CARE SE OCUPĂ CU PLANIFICAREA FAMILIALĂ ASCUNZÂND (DIN INTERES) ADEVĂRUL DESPRE EFECTELE AVORTIVE ŞI NOCIVE ALE METODELOR ARTIFICIALE DE CONTRACEPŢIE! – DAŢI CLICK PE LINKUL URMĂTOR
    adevaruldesprea../

  • 62

    @ND:

    Nu cred ca e doar o socoeala matematica pe principiul cu cat mai multi, cu atat mai bine. Mi-ar placea sa fie asa, dar numarul factorilor care trebuie luati in considerare este coplesitor.

    Inca nu am gasit un argument pentru care e bine sa fim mai multi, desi il caut si eu.

    trei.culori
    2011-02-24 09:00:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    Viata incepe in momentul concepteiei. De ce? pentru ca asa spun geneticienii.Informatia din ADN-ul mamei se uneste cu ADN-ul tatalui iar celula formata zigotul va avea Adn-ul lui propriu, din acest moment al fecundarii se hotaraste o data pentru totdeauna sexul copilului, culoarea ochilor,daca va fi inalt sau scund,daca va fi blond sau saten….etc.

    Nu stiu daca ati citit si va mai aduce-ti aminte in anul 1992 s-a dat publicitatii un raport comun al Academiilor din intrega lume.Concluzia raportului era ca Tera ar suporta o populatie de 56 miliarde de oameni in conditiile unei impartiri echitabile a resurselor.

    As vrea sa va intreb pe fiecare dintre voi cum ati gandi daca ati fi in locul meu. Strabunica mea a avut 17 copii dintre care 2 au murit de mici.Ultimul copil a fost o fetita pe nume Maria iar fetita aceasta a devenit bunica mea. Existenta mea a depins de decizia strabunicilor mei ,pentru care am o mare recunostinta.
    Va doresc mantuire tuturor !

  • 64

    Atunci cand esti pregatit sa ai copii te gandesti sa iti intemeiezi o familie, si tot atunci vei face si acel pas important cu BINECUVANTARE. De ce sunt atatea divorturi? Fiindca fiecare partner a avut ‘n’ relatii inainte, nu este el unicul, nu este ea unica…daca el ar fi primul, ea prima s-ar cladi CASNICIA dar fiindca totul este cladit pe nisip…nu dureaza. LIBERATATE FARA DISCERNAMANT! LIBERTATE LIBERTINA! Fara Dumnezeu totul este DESERTACIUE…NUMAI IN EL, DRAGOSTEA CURATA, ADEVARATA se poate trai! VIATA este o minune care nu poate exista in absenta lui DUMNEZEU. Un copil este o minune, cum sa doresti sa faci acel act fara sa iti doresti un copil? Mai mult discernamant, mai multa Lumina!VIATA ta si a mea reprezinta cel mai frumos dar, cumsa ucizi? Cum sa folosesti produse destinate conceptiei? Cine reprezinta conceptia? CREATORUL EL A CONCEPUT SI CONCEPE TOTUL, nu ne distruge fiindca EL ESTE DRAGOSTE.

    Mariana
    2011-02-24 12:18:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    Fiecare om are nevoie de indrumare pentru a reusi sa fie OM. Nimeni nu se naste invatat. Acela care crede ca prin crima ramane om se inseala! Omorand viata care a fost asezata in pantecele mamei din prima clipa…ne cam taiem creanga! Fiindca VIATA trebuie descoperita, fiindca
    noi ne aflam pe aceasta planeta ca sa invatam o lectie de care vom avea nevoie! Vrem sa invatam…sau ne erijam in atotsiutori? EL este ATOTSIUTOR…noi avem de invatat de la EL! ATI VAZUT PRUNCII SFARTECATI DE MEDICII CARE PRACTICA AVORTUL? ATI VAZUT UN PUMNUT STRANS, O BUCATICA DE COPIL…ESTE ATAT DE TRIST CA NUMIM ASTA AVORT SI NU CRIMA!!!

    Mariana
    2011-02-24 13:09:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    @Doru: BUCURIE SFANTA!Toata dragostea pentru cei care au stiut sa pretuiasca viata! Astazi…sa ne rugam pentru acei care au nevoie de Lumina, Dragoste, Adevar!

    Mariana
    2011-02-24 13:13:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    @ana: Ar fi minunat daca toate fetele de varsta ta ar gandi astfel! Sa ne rugam pentru o trezire a celor adormiti in nestiinta/nepasare/indiferenta!

    Mariana
    2011-02-24 13:19:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 68

    @cormoran: Abstinenta este singura indicata.
    Placerea sexuala a ajuns mai rau ca orice epidemie!

    Mariana
    2011-02-24 13:25:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    @tamara’s nephew:
    ai mari probleme daca vb asa cu un copil………ne dam seama ce educatie ai sau cum se vb la tine in casa

  • 70

    Mi se pare un articol bun. Cand avortezi nu stii ce avortezi….poate avortezi sprijinul la batranete pentru ca nu stii cum vor evolua lucrurile. Un copil e un dar de la D-zeu si la D-zeu nu e nimic intamplator.

  • 71

    @radu fefceac: Atunci cand oamenii egoisti ne vor conduce lumea va fi plina de cei asemenea lor! Cel care nu vrea copil…sa stea cuminte in banca lui. Priviti in jur! De ce credeti ca s-a ajuns la ce s-a ajuns? Fiindca omul a uitat sa se comporte ca o fiinta umana, nici animalele nu isi ucid puii! Cautati filmuletele PROVITA…poate dupa c veti viziona un asemenea filmulet…veti vedea altfel lucrurile!

    Mariana
    2011-02-24 13:37:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    danionvasile.ro../

    youtube.com/wat../

    Bucurii adevarate!

    Sa incercam sa tinem minte ca… roata se invarteste!

    Mariana
    2011-02-24 13:49:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 73

    @Hortensia: Teoria suprapopularii planetei este o teorie veche mai bine de un secol si pana acum nu doar ca nu s/a dovedit, dar a condus si la Holocaust. Nu vreau sa fac apologia “familiilor fabrici de copii” in care acestia sunt mai numerosi decat o echipa de fotbal si nu primesc nici o educatie (cu exceptiile de rigoare), dar nu pot fi de acord nici cu o pseudo teorie demontata de mult: tarile cele mai sarace din Africa sunt tarile cele mai slab populate. problema nu sta in suprapopularea pamantului, ci subeducarea populatiei!Cine credeti ca o sa ia locul celor 20 de milioane de romani aruncati la gunoi? vreo 5 milioane de chinezi, vreo 4 milioane de indieni, vreo 3 milioane de arabi?

    andrei
    2011-02-24 13:56:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    NU te cred!
    Cine sa va CREADA?
    Doar nu cei avortati sunt de vina.
    Nici macar cei care avortau in timp ce pe ei se efectua experimentul.
    Daca e sa disparem, vom disparea din cauza EXPERMENTULUI la care inca suntem SUPUSI – in care suntem COBAI – si azi,
    NU din cauza avorturilor
    trecute, actuale, viitoare.

  • 75

    tamara stiu de la tatal meu care lucreaza intr-o maternitate, ca cei care gandesc la fel ca tina si procedeaza asa cum gandesti ajung nu numai la avort dar si la cancere (poate iti spune ceva acest nume, la pr), la nasteri premature si de ce nu cu tot prezervativul tau la HIV. Succes

  • 76

    [...] sursa: voxpublica [...]

  • 77

    Cinicii care promoveaza infanticidul numit “avort” s-ar putea da pe ei insisi exemplu de ce a aduce copii pe lume fara a le da o educatie morala corespunzatoare este daunator pentru viitor umanitatii.

    Insa solutia nu cred ar fi fost, ca dupa mintea lor – sa fie avortati la timp, ci sa li se oferit o educatie daca tot au venit pe lume si nici acum n-ar fi prea tarziu sa-si ia viata si simtul moral la analiza si sa vada daca este conforma cu statutul lor cel putin formal de oameni.

    Cineva
    2011-02-24 16:58:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    @ana…#62 ori eşti naivă ori foarte precoce deşteaptă ori cineva-ţi pune vorbele în gură ? Te întreb,ai 12 ani
    dacă deja ai ciclul menstrual…dă-i bătaie fetiţo ! De acum până la 55/60 de ani poţi procreea o generaţie !
    Cam 47 de copii[calculând cele nouă luni-sarcină,anul şi copilul!] Poate aşa intrii în cartea recordurilor,că tot o româncă a bătut recordul ca cea mai în vârstă mămică !
    Deci dacă la 12 ani eşti mămică,la 24 eşti bunică,la 36 stră-bunică,la 48 stră-stră-bunică,la 60…poţi fi şi mămică şi…stră-stră-stră-bunică ! Succes…

    @Mariana…frumos spus,n-am ce zice”viaţa a fost aşezată în pântecele mamei din prima clipă” Păi stai aşa că poate fi altfel cum:PLANIFICI FIECARE CONCEPŢIE,3/4 COPII DE ACORD CU SOŢUL.APOI IEI MEDICAMENTE ORI IMPLANT
    CU MYRENA OPRIND FECUNDAREA OVULULUI ! LASĂ-I PE SUTELE
    DE SPERMATOIZI SĂ ALERGE CA NEBUNII DUPĂ UN OVUL CA SĂ ÎL
    PENETREZE ORI ÎN CAZ DE GEMENI, 2 OVULE….FACI O PAUZĂ
    NUMAI IEI MEDICAMENTE ORI SCOŢI MYRENA ŞI PROCREEZI IAR !
    CINE SPUNE SĂ FACI AVORT ???
    CE PENTRU ALTE BOLI NU APELEZI LA STIINŢA MEDICAMENTELOR
    …PENICILINĂ…AMPICILINĂ…BYPASS SURGERY,KIDNEY TRANSPLANT,CORNEEAN TRANSPLANT….YOU GOT THE POINT ?

    Seva Tudose
    2011-02-24 18:31:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    @Seva Tudose: Vorbesti ca un om cu probleme

  • 80

    @ella
    ce-i fato?Ai 12 boraci negri care smanglesc portofele si nu stii ce sa faci cu ei?Avorteaza-i!

    tamara's nephew
    2011-02-24 22:03:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    @ana
    stii multe de la tatal tau!Ce te-a mai invatat?
    Este nevoie sa chemam Oficiul pentru protectia Minorilor?

    tamara's nephew
    2011-02-24 22:05:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 82

    @ella…dragă…omul cu probleme ? Citeşte#46 şi#56 !

    Seva Tudose
    2011-02-24 23:46:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 83

    “Ştiinţific este calculat că România ar putea hrăni 80 de milioane de locuitori, iar planeta peste 100 de miliarde ! Problema planetară nu e nicidecum suprapopularea lumii, ci egoismul, nedreptatea, concentrarea resurselor şi produselort în mâinile celor puţini !”

    Stiintific vorbind, planeta ar putea sa ii hraneasca si atat. Inseamna o planeta cu blocuri de ghetou cu 12 persoane intr-o camera, goi, dar care primesc un blid de orez pe zi. Da, sunt egoista. Vreau apartamentul meu. Vreau parc. Vreau inghetata. Nu vreau sa fim 80 de milioane de saraci chinuiti si mizerabili. Dintre cele 22 de milioane multora le-ar fi stat mai bine avortati: copiilor nedoriti aruncati la tomberoane sau in case de copii draconice (cautati sa aflati cum arata o casa de copii cu dizabilitati in vremea lui Ceausescu), celor nascuti cu dizabilitati grave care nu vor trai, ci se vor chinui cativa ani, 10, poate 15, inainte de a muri….cunoasteti cu totii cazuri. Aceea nu e viata. E o tortura pe care nu o merita. Eu nu as avorta daca as sti ca fatul e sanatos si ca am cu ce il creste. Si am avut grija sa nu ajung in situatia de a ramane gravida “prin surprindere”. Dar cand o copila de 15 ani are un fiu de un an jumate simt ca mi se face rau.
    Ce ne trebuie e educatie sexuala: sa folosesti “gume” cu partenerii ocazionali nu e greu. Intr-o relatie stabila scapi de necazuri cu 12 lei pe luna, atata costa o cutie de anticonceptionale. Iar daca ai peste 35 de ani, un sterilet e o solutie buna. Avortul e rau si pentru mama, dar in cazuri extreme e necesar. Din fericire cazurile extreme sunt din ce in ce mai rare.

  • 84

    “Am descoperit o femeie care se “laudă” cu nu mai puţin de 35 de avorturi. Acum s-a oprit, după ce viaţa ei sexuală a ieşit la pensie”
    Si vreti sa imi spuneti ca daca n-ar fi avortat niciodata, ar fi avut 35 de copii ? Imi vine greu sa cred. 10, poate 12. Deci, daca nu s-ar fi facut avorturi, sa nu spunem 2/3, da’ macar 1/2 din potentialii copii nu s-ar fi nascut.
    Doi la mana, probabil majoritatea avortatilor nu erau doriti, ar fi ajuns pe strazi sau in orfelinate. Da, doar sa ne imaginam pentru o secunda o Romanie cu inca vreo cateva milioane bune de boschetari, drogati, cocalari. Ce bine ne-ar fi fost…
    Si trei, pentru Cezar si altii care trantesc aberatia cum ca “zigotul are ADN-ul uman => e om !”, tin sa va anunt ca comiteti cate un genocid de fiecare data cand va scarpinati: fiecare celula pe care o striviti are tot ADN uman. Dar dati-mi voie ca eu personal sa nu fiu de acord sa consider orice fleac de celula drept “om”. Sa fiu mai selectiv. Inainte sa pot sa accept ca ceva ar putea fi “om”, ar trebui sa aiba macar un inceput de creier.
    Si patru, de ce nu ma mir sa vad atatea invocari ale lui doamne-doamne pe aici ? Ca intotdeauna, aia cu tatucul-ceresc considera ca ei au nu doar dreptul, ci si datoria sa impuna altora ce sa faca.

  • 85

    O intrebare pentru fiecare din cei ce sustin avortul: cum te-ai simti daca cineva ti-ar spune intr-o zi: tu trebuie sa mori; nu ma intereseaza ce parere ai despre asta, eu decid. Aceasta li se intampla tuturor copiilor avortati.

    Tiberiu
    2011-02-25 01:43:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 86

    Pentru B. : Faci câteva confuzii grave :
    1. Zigotul nu este o celulă oarecare, ci este omul în miniatură ! Spermatozoidul şi ovulul separate nu constituie un om, dar din momentul în care s-au unit, constituie o persoană umană. Celelalte celule rămân celule, dar zigotul e omul în miniatură, cu întregul program al dezvoltării umane. Dezvoltarea ulterioară a corpului său nu este decât o derulare a acestui program care există deja de la început, din momentul concepţiei.
    2. Nu e vorba de ce consideri tu sau altcineva, în acest domeniu nu e vorba de păreri subiective, ci de adevărul obiectiv, demonstrat cu certitudine şi de ştiinţă, nu doar de religie : că omul este om, este persoană umană începând din momentul concepţiei. Întrebarea „când începe viaţa umană?” aparţine ştiinţei trecutului. Astăzi avem răspunsul la această întrebare din partea celei mai avansate ştiinţe biologice (genetica). Unul dintre cei mai de seamă reprezentanţi ai acestei ştiinţe, geneticianul francez Jérôme Lejeune, ne răspunde prin afirmaţia pe care a făcut-o: “Omul este om din momentul concepţiei. Fiinţa omenească este de atunci desăvârşită şi unică.” Afirmaţia sa este confirmată de cercetări făcute în Anglia, Franţa şi S.U.A., care au fost acceptate de comunitatea ştiinţifică internaţională. Deci, în zilele noastre, s-a dovedit în mod clar că un copil este fiinţă umană din momentul concepţiei, adică din momentul fecundaţiei. Jérôme Jean Louis Marie Lejeune (1926-1994) a fost un pediadru şi genetician francez, cunoscut mai ales pentru descoperirea legăturii între diverse boli şi defectele de cromozomi. Iată încă o declaraţie a sa: “Ştiinţa nu are dubii că viaţa omului începe în momentul fecundării. Viaţa fiecăruia dintre noi are un început unic. Acesta este momentul în care toată informaţia genetică necesară şi suficientă pentru a alcătui un individ special pe care îl vom numi mai târziu Petru sau Maria, în dependenţă de construcţia genetică, atunci când va fi adunată informaţia suficientă şi necesară. Acest lucru are loc anume în acel moment când capul spermatozoidului pătrunde în celula feminină, în ovul. În asemenea momente, informaţia, transmisă de către tată, se întâlneşte în celula feminină cu informaţia transmisă de mamă. Cunoaştem că acest lucru este cunoscut tuturor biologilor, anume că, după fecundare, nici o altă informaţie nu mai poate fi dobândită. În orice etapă a dezvoltării sale, embrionul îşi păstrează individualitatea şi umanitatea sa şi el aparţine speciei homo sapiens. În momentul fecundării, avem de a face cu un om, căci informaţia care se conţine în cromozomi este informaţia transmisă de un om.” Pentru a vedea declaraţiile geneticianului Jérôme Jean Louis Marie Lejeune intraţi pe site-ul următor :
    avort.ro/martur../
    Pe acest site găsiţi şi mărturii publice ale femeilor care au avortat, mărturii ale femeilor care nu au avortat, documentare, sfaturi şi posibilitate de consiliere on-line.
    Deci, după cum vezi, recentele progrese ale ştiinţelor biologice dovedesc clar că noua fiinţă, chiar de la concepţie, posedă un cod genetic uman şi propriu, diferit de codul genetic al mamei şi de cel al tatălui, deci chiar de la concepţie este fiinţă umană unică. Codul genetic este tiparul genetic complex al dezvoltării umane şi conţine: sexul copilului, culoarea părului şi a ochilor, înălţimea, nuanţa tenului, forma feţei, forma nasului, chiar şi firele de păr. Toate trăsăturile corpului omenesc sunt concentrate în codul genetic. În momentul în care gametul masculin (spermatozoidul) pătrunde în gametul feminin (ovulul), se formează zigotul, care poartă în el noul cod genetic, un nou program conform căruia se va dezvolta, înscris în cei 46 de cromozomi (cantitatea normală de ADN) . Dezvoltarea ulterioară a corpului său nu este decât o derulare a acestui program care există deja de la început, din momentul fecundaţiei.
    Savantul Robert Edwards a definit ovulul fecundat (zigotul): “o fiinţă umană microscopică în stadiul cel mai precoce de dezvoltare.” Zigotul, noua fiinţă umană minusculă, va trece în continuare prin stadii de dezvoltare care vor primi diferite nume: embrion, făt. Însă nu există vreo discontinuitate, vreun salt calitativ sau vreo modificare revoluţionară de la un stadiu de dezvoltare la altul.
    Faptul că un copil este fiinţă umană din momentul concepţiei a fost dovedit recent de ştiinţă, dar religia a afirmat întotdeauna acest lucru. În afară de codul genetic, copilul are şi suflet creat de Dumnezeu în clipa concepţiei, în ovulul fecundat. Marele fiziolog Nicolae Paulescu scria că „zămislirea se face în momentul întâlnirii celor două celule sexuale, a căror unire formează ovulul fecundat. În acel moment, Dumnezeu trimite (creează în ovulul fecundat) sufletul.” (Nicolae Paulescu, „Fiziologie Filosofică – Noţiunile suflet şi Dumnezeu în Fiziologie”).
    Viaţa umană este sacră şi inviolabilă, fiind darul lui Dumnezeu. Dumnezeu spune clar într-o poruncă: SĂ NU UCIZI ! Numai Dumnezeu e stăpânul vieţii. Noi nu avem dreptul să ne atingem de viaţă în niciun fel. Sufletul copilului este creat şi dat de Dumnezeu în momentul concepţiei. Viaţa vine de la Dumnezeu şi trebuie primită ca un dar al său. Părinţii sunt doar colaboratori ai lui Dumnezeu în transmiterea vieţii, nu sunt stăpâni ai vieţii.
    Nu din momentul în care începe să aibă creier este om, ci chiar de la concepţie, după cum am arătat în mod clar. Dar dacă tot ai spus de începutul de creier : baza creierului începe să se formeze chiar după primele 14 zile de la concepţie. Iată câteva din etapele dezvoltării copilului în uter (Aceste etape sunt o derulare, o dezvoltare a programului care este conţinut deja în codul genetic, începând de la concepţie):
    - În momentul concepţiei spermatozoidul se uneşte cu ovulul în trompa uterină, aproape de ovar. Noua fiinţă umană a moştenit 23 de cromozomi de la fiecare părinte, în total 46 de cromozomi (numărul de cromozomi tipic uman) şi conţine tiparul genetic complex al dezvoltării umane; sexul copilului, culoarea părului şi a ochilor, înălţimea, nuanţa tenului, forma feţei, forma nasului, firele de păr şi toate celelalte trăsături trupeşti sunt concentrate în codul genetic din momentul concepţiei.
    - Zilele 3 – 4 (după concepţie): Embrionul este în plină divizare şi ajunge prin trompă în uter, unde terenul este pregătit pentru implantare.
    - Zilele 5 – 9: În acest timp, embrionul, care între timp s-a divizat şi constă din 64 până la 128 de celule, se implantează în peretele bogat al uterului (are loc nidaţia) şi începe să se hrănească. Din ziua a 5-a până în ziua a 7-a embrionul are celulele dispuse într-un singur strat şi o cavitate în interior. Din ziua a 7-a până în ziua a 10-a este stadiul în care embrionul are celulele dispuse în trei straturi.
    - Zilele 10 – 14: Embrionul care se dezvoltă îşi semnalează prezenţa prin hormoni şi substanţele placentare împiedicând menstruaţia mamei.
    - Zilele 14 – 20 : Se conturează tubul neural. Se formează primele vase de sânge, măduva spinării, sistemul nervos şi baza creierului. Între zilele 18 şi 21 începe să bată inima şi să funcţioneze sistemul circulator.
    - Ziua 20: Baza creierului, măduva spinării şi sistemul nervos sunt deja formate. La sfârşitul celei de-a treia săptămâni, embrionul are o lungime de aproape 2mm şi o lăţime de 4 mm. Începe formarea şirei spinării şi a canalului vertebral, constituite, la început, din circa 5-6 vertebre.
    - Săptămâna 4 : Embrionul capătă formă de arc. Capul, cu mugurii feţei, se distinge net de restul corpului. În structura embrionului se disting, ca nişte dunguliţe, oasele, în special vertebrele şi coastele.
    - Ziua 30: La o lună, embrionul este de 10 000 (zece mii) de ori mai mare decât ovulul fecundat originar şi se dezvoltă rapid. Inima pompează cantităţi tot mai mari de sânge prin sistemul circulator. Placenta formează o barieră unică, păstrând sângele mamei separat şi permiţând în acelşi timp oxigenului şi hranei să ajungă la embrion. Dr. William Liley observa : „La 30 de zile copilul are un creier uman, care seamănă cu cel al adultului. Mai are ochi, urechi, gură (chiar dacă în formă primară – n. n.), rinichi, ficat şi, bineînţeles, un cordon ombilical şi o inimă care pompează sângele.” („A Way of Life”). Tot în acest timp încep să se vadă mugurii braţelor şi picioarelor.

  • 87

    Pentru B. (Continuare)
    3. Concepţia nedorită a unui copil nu justifică recurgerea la avort (şi nici un alt motiv nu justifică recurgerea la avort). Viaţa este darul lui Dumnezeu şi El îi va ajuta pe părinţi să le asigure copiilor cele necesare vieţii prin posibilităţile pe care le va scoate în cale. În plus, pentru creşterea copiilor ajută şi statul, precum şi multe asociaţii, ONG-uri şi fundaţii (unele adrese şi telefoane ale acestora sunt pe blogul recomandat). Deci, părinţii nu trebuie să se teamă dacă se concep copii nedoriţi. Apoi, faptul de a fi un copil dorit sau nedorit este foarte relativ: un copil nedorit la început, poate deveni acceptat, apoi dorit şi iubit, iar un copil dorit la început, poate deveni nedorit datorită comportamentului său negativ de mai târziu.
    Dacă cineva crede că nu are iubire pentru un nou copil, va putea dobândi această iubire cu timpul. Cel mult după câteva luni de la concepţie, mama aproape întotdeauna trece de la împotrivire la acceptare şi de la acceptare la iubire.
    « O lume în care toţi copiii să fie doriţi ar fi ideală, după cum ideală ar fi o lume în care toate soţiile să fie dorite de soţi, toţi soţii de soţii, toţi părinţii bătrâni să fie doriţi de copiii lor, toate popoarele : negri, ţigani, evrei, să fie dorite de celelalte popoare, în care nici un om, nicăieri şi niciodată să nu fie nedorit de ceilalţi. Dar o asemenea lume nu există (aici pe pământ), iar dacă încercăm să o realizăm prin eliminarea tuturor nedoriţilor, ne trezim în Germania lui Hitler, unde singurul popor care avea voie să mai existe era cel arian, fiindcă era singurul dorit. Nu există niciun criteriu pentru a se putea spune că un copil dorit va fi fericit şi iubit, sau că un copil nedorit va fi nefericit şi neiubit. Sunt copii nedorţi şi totuşi aduşi pe lume, care sunt apoi foarte iubiţi şi, invers, copii doriţi, care sunt apoi foarte nefericiţi. Medicii ginecologi sunt de acord asupra faptului că un număr foarte mare de sarcini nu sunt programate şi deci, în primul moment, nu sunt voite. Cu toate aceastea, mama depăşeşte şocul iniţial, acceptă copilul care creşte în ea şi apoi aşteaptă cu nerăbdare naşterea lui. » (Asociaţia Medicilor Catolici, « Avortul – întrebări şi răspunsuri », Ed. Presa Bună, Iaşi, 1993)

  • 88

    (continuare) 4. În ce priveşte acea femeie cu 35 de avorturi: Nu te infioară acest lucru ? E clar că era vorba de o ucigaşă fără inimă ! Chiar dacă ne referim doar la rezistenţa organismului femeii, puţine femei rezistă să facă multe avorturi ! Numeroase femei rămân cu sechele şi complicaţii fizice şi emoţionale chiar de la primul avort şi chiar dacă e făcut în spital ! Sunt şi atâtea femei care nu au 35 de copii, dar nu fac nici avorturi. Cine nu poate să crească mulţi copii nu înseamnă că trebuie să facă avort ! Există soluţia abstinenţei după un anumit număr de copii sau, din motive întemeiate se poate recurge la metodele naturale de planificare familială, bazate pe modalităţi de identificare a perioadelor fertilă şi nefertilă din ciclu şi abstinenţa periodică (în perioada fertilă). Metodele naturale (bazate pe modalităţi de identificare a perioadelor fertilă şi nefertilă şi abstinenţa în perioada fertilă) nu sunt dăunătoare sănătăţii şi nu costă nimic. Metodele naturale sunt şi morale (nu sunt păcate) cu două condiţii: dacă se recurge la ele după căsătorie şi dacă soţii au un motiv serios (întemeiat) pentru a amâna sau a evita concepţia unor noi copii. Dacă soţii recurg la metodele naturale fară a avea un motiv serios, atunci devin şi ele păcate. Dar metodele artificiale de contracepţie (atât cele care au acţiune avortivă, cât şi cele care împiedică efectiv concepţia), pe lângă faptul că au efecte nocive grave asupra sănătăţii, sunt şi păcate (cu excepţia câtorva cazuri singulare când e neapărat necesar să fie folosite cu alt scop, nu cu scop contraceptiv, iar efectul contraceptiv survine ca un efect secundar). Despre acest lucru sunt informaţii detaliate pe parcursul blogului recomandat. E clar că NU este permis să se facă avort dacă totuşi s-ar concepe copilul în cazurile de excepţie ale metodelor naturale, în cazurile erorilor de calcul sau în oricare alt caz.
    Metodele naturale bazate pe abstinenţa periodică presupun un oarecare efort de voinţă, mai ales pentru soţii tineri, dar pe lumea aceasta orice lucru bun se face cu efort sau sacrificiu, pe când răul se face mai uşor, dar este foarte dăunător. Cine trăieşte cu înţelepciune alege lucrurile bune şi sănătoase (metodele naturale), chiar dacă acestea presupun un sacrificiu, iar nu lucrurile care la suprafaţă par uşoare, dar în realitate sunt pline de rău şi de consecinţe nocive asupra sănătăţii (metodele artificiale de contracepţie).

  • 89

    Pentru Vanir :
    1. Conceperea unui copil cu handicap nu justifică avortul şi niciun alt motiv.
    De multe ori medicii o sperie pe mamă din incompetenţă sau ignoranţă profesională. Sunt numeroase cazuri în care mamele au născut copii sănătoşi, fără nicio problemă, deşi medicii le spuseseră că acei copii ar putea fi cu probleme. Dar nici în cazul real în care s-ar şti sigur că acel copil va avea handicap, tot nu este permis avortul. După cum am văzut, este acelaşi om începând de la concepţie, indiferent că se află în interiorul organismului mamei sau în exteriorul acestuia şi indiferent că are deficienţe sau nu. Orice viaţă, chiar şi cea cu deficienţe, este sacră şi inviolabilă. Viaţa umană trebuie primită indiferent de calitatea ei. Studii bine documentate arată că persoanele cu malformaţii nu sunt mai puţin bucuroase de viaţă decât persoanele zise „normale”. Cea mai mare parte a părinţilor care au un copil handicapat se declară fericiţi că au copilul şi aproape toţi declară că ei, copiii handicapaţi, se simt fericiţi. În toate ţările este impresionant numărul părinţilor cu copii handicapaţi care militează împotriva avortului.
    Utilitarismul a creat conceptul de “calitate a vieţii” şi a înlocuit sacralitatea vieţii cu termenul de “calitate” a vieţii. Conform utilitarismului, un individ, pentru a avea statutul de persoană şi, prin urmare, dreptul de a trăi, trebuie să posede un anumit standard de “calitate” a vieţii. Dar valoarea, sacralitatea şi inviolabilitatea oricărei vieţi umane îşi au rădăcina în Dumnezeu. Valoarea oricărei fiinţe umane: tânăr sau bătrân, sănătos sau bolnav, embrion sau nou-născut, geniu sau redus mintal, nu depinde de ceea ce în limbaj hedonist şi utilitarist se numeşte “calitatea vieţii”. Nu există viaţă lipsită de calitate, viaţa este o valoare absolută, fiind darul lui Dumnezeu.

  • 90

    Pentru Vanir (Continuare) 2. O populaţie mai numeroasă nu înseamnă scăderea nivelului de trai, dimpotrivă, ar fi o populaţie prosperă. Economiştii constată că o creştere a densităţii demografice poate fi însoţită de o mare expansiune economică: ca exemplu poate fi adus Hong – Kongul, unde există o densitate mare de populaţie şi în acelaşi timp o mare creştere economică. Scăderea populaţiei înseamnă îmbătrânirea acesteia şi afectarea sistemului de pensii şi a întregii economii.
    Aşa – zisul pericol de „suprapopulare” este o mare minciună! Semnificaţia termenului „suprapopulare” nu înseamnă doar creşterea populaţiei. Suprapopularea ar însemna ca numărul oamenilor să fie atât de mare, încât resursele pâmântului şi apelor să nu mai fie suficiente pentru ei. Nici nu poate fi vorba de aşa ceva! Asta ar însemna „suprapopulare”, nu doar creşterea numărului oamenilor! Chiar dacă în Africa, India sau China există o creştere a populaţiei, aceasta nu înseamnă suprapopulare! Chiar dacă la nivel mondial populaţia creşte, tot nu se va ajunge la suprapopulare. Savanţii (Hollstein, Ballod, Clarck şi alţii) arată clar că pământul are resurse suficiente pentru o populaţie chiar de peste 100 de miliarde de oameni! Adevărata problemă este împărţirea nedreaptă a produselor, iar bogaţii lumii, care împart în mod nedrept resursele şi produsele nu vor ca lumea să afle faptul că adevărata cauză a sărăciei este egoismul lor şi împărţirea nedreaptă a acestora de către ei, de aceea încearcă să ascundă adevăratele probleme (egoismul, răutatea şi împărţirea nedreaptă a produselor), dând vina pe o problemă falsă (o suprapopulare inexistentă) .

  • 91

    Pentru Vanir (Continuare) Bogaţii lumii au interesul să reducă populaţia, deoarece, în mintea lor, ei se tem că înmulţirea săracilor ar reprezenta o ameninţare pentru bogăţiile lor. În acest sens, ei promovează o cultură a morţii (avort şi metode artificiale de contracepţie, etc), opusă culturii vieţii. Bogaţii lumii ar vrea ca oamenii de rând să aibă puţini copii şi se tem de înmulţirea acestora. Oamenii ar trebui să se trezească şi să nu le cadă în plasă, să nu le facă pe plac având puţini copii, ci dimpotrivă, să le strice planurile diabolice şi mârşave, facând mai mulţi copii. Iar pe pământ chiar este nevoie de copii, deoarece populaţia este îmbătrânită.
    Nimeni nu ar suferi de foame dacă s-ar investi în agricultură numai o mică parte din sumele care se investesc pentru distrugerea vieţii oamenilor (pentru armament, aparate pentru avort şi sterilizare, contraceptive artificiale, etc)

  • 92

    pt.Tamara’s nephew
    Tu esti un borac negru……..si mari de tot probleme. Cu cei ca tine orice discutie e o pierdere de vreme.

  • 93

    @Cezar…credeţi domnule că prin a ne reda capitole întregi din scrierile unor examene de doctorat aţi ajuns
    la convingerea unei femei care îşi doreşte DOAR TREI COPII ŞI BASTA ! APOI NU SUNT DE ACORD CU CEEA CE AŢI SCRIS[ori copiat] LA #92 PUNCTUL 3 VĂ CITEZ:”….şi nici un alt motiv nu justifică recurgerea la avort”
    CITIŢI COMENTARIUL MEU # 56 LA SFÂRŞIT, CU LITERE DE TIPAR ! DA,SUNT MULTE MOTIVE DE AVORT,CONTESTAŢI ? VĂ ROG
    Apropo,Cezar şi mai cum…Popescu,Ionescu,Anghelescu ?
    Eu am scris cu nume şi pronume…poate vă pot studia
    “toate lucrările dvs.”…

    Seva Tudose
    2011-02-25 16:39:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 94

    @Seva Tudose: eu sunt de acord cu cezar

  • 95

    Groaznic! Romanii vor disparea din istorie daca se merge in continuare in ritmul asta! Cei care sunt pro avort sa se gandeasca cum ar fi fost daca parintii lor ar fi gandit la fel. Avortul nu trebuie privit niciodata ca o solutie pentru a scapa de o problema, indiferent care ar fi aceasta. Mereu exista si o alte posibilite in afara de uciderea unui copil nevinovat care are la fel de mult dreptul la viata ca orice om. Il felicit pe autorul articolului pentru ca atrage atentia romanilor asupra unei probleme grave. Poporul roman isi va merita soarta de a disparea treptat daca se autoextermina.

    sailor moon
    2011-02-25 20:56:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 96

    @ Tiberiu 90

    Pai tocmai aici este miza. Hai sa-ti arat cat esti de prost, vrei?

    Unui fat nu poti sa-i spui ca urmeaza sa moara pentru ca oricum nu te va intelege si nu stie ce e aia moarte. De fapt nu exista acolo nicio constiinta.

    Pe de alta parte, dreptul la viata il are o persoana care vrea sa traiasca si pentru a avea aceasta vointa trebuie sa aiba formata in tartacuta ei ideea de viata si de moarte. Ceea ce nu e posibil in cazul fatului pentru ca aceste idei, la nivel uman, se formeaza prin educatie si apar undeva in jurul varstei de 5 ani cand copilul are o intelegere incipienta a ideii de moarte. Daca ar fi dupa mine, in cazu in care asta este in intersul societatii sau al parintilor, putem eutanasia fara nicio mustrare de constiinta chiar si copii nou-nascuti. Sunt doar niste bucati de carne si in acel stadiu, din punct de vedere al constiintei si al dorintei de a trai, sunt sub un caine .

    radu fefceacr
    2011-02-26 00:20:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 97

    @radu fefceacr: Dar pe D-zeu nu-l iei in calcul? Deci esti de acord si cu pruncuciderea. Vai de parintii care te-au crescut si educat!

  • 98

    Nu va uitati in gura lupului moralist.
    Taticu lui a efectuata mii
    (sute ilegale si la cererea shtabilor – in 8 Martie 1984 s-a hotarat chiar controlarea GINECOLOGICA, periodica si obligatorie, a tuturor femelelor PRESUPUS FERTILE ale RSR)

    MII de avorturi!
    si mai mult ca sigur maica-sa a facut cateva avorturi.

    Omenirea intreaga a facut avorturi anual
    iar azi am ajus unde am ajuns
    de la cateva sute de mii de homo sapiens-sapiens
    la 7 miliarde – zburam in cosmos, belim ochii pe internet si dam cu bombardeaua.

  • 99

    Pt. Seva Tudose: Am răspuns şi la acest lucru, dar probabil nu ai citit. Reiau răspunsul:
    Conceperea unui copil cu handicap nu justifică avortul şi niciun alt motiv.
    De multe ori medicii o sperie pe mamă din incompetenţă sau ignoranţă profesională. Sunt numeroase cazuri în care mamele au născut copii sănătoşi, fără nicio problemă, deşi medicii le spuseseră că acei copii ar putea fi cu probleme. Dar nici în cazul real în care s-ar şti sigur că acel copil va avea handicap, tot nu este permis avortul. După cum am văzut, este acelaşi om începând de la concepţie, indiferent că se află în interiorul organismului mamei sau în exteriorul acestuia şi indiferent că are deficienţe sau nu. Orice viaţă, chiar şi cea cu deficienţe, este sacră şi inviolabilă. Viaţa umană trebuie primită indiferent de calitatea ei. Studii bine documentate arată că persoanele cu malformaţii nu sunt mai puţin bucuroase de viaţă decât persoanele zise „normale”. Cea mai mare parte a părinţilor care au un copil handicapat se declară fericiţi că au copilul şi aproape toţi declară că ei, copiii handicapaţi, se simt fericiţi. În toate ţările este impresionant numărul părinţilor cu copii handicapaţi care militează împotriva avortului.

    Utilitarismul a creat conceptul de “calitate a vieţii” şi a înlocuit sacralitatea vieţii cu termenul de “calitate” a vieţii. Conform utilitarismului, un individ, pentru a avea statutul de persoană şi, prin urmare, dreptul de a trăi, trebuie să posede un anumit standard de “calitate” a vieţii. Dar valoarea, sacralitatea şi inviolabilitatea oricărei vieţi umane îşi au rădăcina în Dumnezeu. Valoarea oricărei fiinţe umane: tânăr sau bătrân, sănătos sau bolnav, embrion sau nou-născut, geniu sau redus mintal, nu depinde de ceea ce în limbaj hedonist şi utilitarist se numeşte “calitatea vieţii”. Nu există viaţă lipsită de calitate, viaţa este o valoare absolută, fiind darul lui Dumnezeu.

    Mai multe poţi citi şi vedea pe blogul următor (conţine informaţii pe larg, filme documentare şi videoclipuri)
    augustincezar.b../
    Acest blog conţine: Argumente şi dovezi din ştiinţă şi religie că omul este om din momentul concepţiei. Legea prin care se acordă indemnizaţie atât pentru mamele salariate (sau pentru taţii salariaţi), cât şi pentru mamele eleve şi studente la facultate, master şi doctorat. Adrese, numere de telefon şi site-uri ale unor asociaţii care oferă ajutor material, consiliere şi soluţii alternative, pentru a NU face avort. Mărturii publice ale unor femei care au făcut avort. Mărturii ale unor femei care nu au făcut avort. Mărturii ale unor medici care au renunţat să facă avorturi. Filme documentare. Consecinţe fizice şi emoţionale ale avortului. Legături cu multe site-uri asemănătoare. Vă rog intraţi pe blog şi trimiteţi-l mai departe, ca să folosească şi altora.
    Recomand, în primul rând, articolul cu titlul Dreptul la viaţă din josul paginii de pe blog.

  • 100

    @Cezar domnule da,am citit chiar recitit ultimul com.al
    dvs. Mă aşteptam să dezvoltaţi şi celelalte motive ale unui avort ca incest,viol ! Dacă veniţi cu aceleaşi motive din nou şi din nou,ori sunteţi de acord şi cu acel austriac care şi-a închis fiica într-un beci având cu ea şapte copii !? Of,of

    Seva Tudose
    2011-02-27 18:45:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 101

    degeaba va agitati ca sunteti pe langa subiect in traducere abordarea e fundamental gresita. Crima e interzisa de lege spre exemplu si tot se intampla. Daca interzici avortul prin lege el tot se va intampla (asta s-a vazut). Orice ai interzice are tendinta de a prolifera in subteran. Singura solutie care intamplator functioneaza la toate este educatia si dezvoltarea durabila. Restul e vax. Orice alta solutie de la blesteme bisericesti la legi va ascunde cauzele si va ataca doar efectele…rezultatele unui astfel de tratament sunt grave. Trebuie atacata cauza ce duce o femeie spre avort…si asta ar fii educatia (dar nu numai cea sexuala), dezvoltarea…o femeie trebuie sa aiba incredere ca poate sa isi creasca cati copii isi planifica si ca acestia vor avea perspective. Solutiile de carpeala nu tin

  • 102

    tamarei si sevei
    Privitor la raportul varsta- cunostinte sa nu uitati ca am tot atatia neuroni cati ati avut si voi candva (probabil ca de la avorturi, sterilet si pilule ati pierdut o multime). Ma voi ruga Domnului, Maicutei Sale si Sfintei Ana sa ne vedem, peste ani(nu mai devreme de 18 ai mei, dar dupa cununie)la maternitate eu cu cati imi va da Domnul iar voi…luminate

  • 103

    @ana…acesta va fi ultimul comentariu al meu către tine copilă dragă ! Este trist cum găndeşti că tatăl tău medic[câţi fraţi şi surori ai ? Să nu-mi spui 14/16 ! Cred că
    educaţia ce ţi-o oferă îndoctrinare religioasă de asemeni
    “nu mai devreme de 18ani…după cununie…câţi îmi va Domnul iar voi…luminate…”???? Şi eu am fost virgină la 18 la cununie dar apoi am VRUT DOAR TREI ŞI BASTA ATÂT NE PERMITEA BUGETUL NOSTRU,EU NU AM VRUT SĂ
    ADUC PE LUME COPII SĂ AJUNGĂ CERŞETORI ORI MAI RĂU LA
    ORFELINAT ORI SĂ SERVEASCĂ MASA DUMINICALĂ LA BISERICĂ !
    Ptr.referinţe reciteşte comentariile mele#46#56#83#98#105
    ….
    APOI CÂŢI NEURONI AI TU…? EŞTI ÎNCĂ ÎN CREŞTERE APOI
    DUPĂ 25/26 DE ANI FIECARE FIINŢĂ UMANĂ INTRĂ ÎN DESCREŞTEREA NEURONILOR,MOARTEA CELULELOR INCLUSIV
    ALE CREIERULUI,ÎNCEPE ÎNBĂTRÂNIREA ORGANISMULUI !SUCCES !

    Seva Tudose
    2011-03-01 00:04:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala
VoxPublica este platforma de comentarii, bloguri si opinii sustinuta de REALITATEA.NET dar este, si va ramane, un spatiu public, deschis tuturor celor care au ceva de spus intr-un mod civilizat si inteligent: cititori, bloggeri, profesionisti in orice domeniu, jurnalisti freelanceri sau colaboratori ai oricarui grup media sau institutie independenta.
» citeste biografia

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

  • 1Evident ca totul e cusut cu ata alba. Dar ,daca dovezile incriminatorii sunt doar circumstantiale si fara probe materiale consistente, cu hartia aluia de la ISC sau fara ea, rezultatul ar fi acelasi. Ce...
  • 2Până una-alta, ”hidra” PDL-istă, despre care spuneți că e la fel de otrăvitoare ca cea PSD-istă, a avut niște performanțe în justiție, performanțe pe care nu văd cum le-ați putea contesta și care n-ar...
  • 3@33 mai mult penrru @InimaRea...
  • 4Pai asta e adevarul. Sunt oameni care pot scrie literatura (e alt nivel!) si oameni care posteaza.Si zic eu (cu pesimism moderat) ca oamenii scriu si vorbesc din ce in ce mai rau/prost. Nu e vorba...
  • 5cand te uiti la tv si compari chipul lui nastase inainte de schimbarea majoritatii in parlament, cu chipul actual - nu ai cum sa nu vezi o chestie uluitoare. inainte era mai tuciuriu decat este el de obicei...
  • 6@GAVRILACHE: Ai vazut, Laura, a fost doar exces de zel! Si tu iti faceai probleme! Zau asa!...
alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!