RSS Feed

România, ca o capră râioasă cu coada pe sus

vezi toate articolele de
03 Jan 2011 la 11:41 75 comentarii 2611 vizualizari.

Citesc cu surprindere care ar urma să fie Riposta României la dosarul Schengen. Aflăm de la ministrul de externe că am putea condiționa intrarea Croației în Uniunea Europeană de impunerea unui Mecanism de Cooperare și Verificare și pentru această țară. Dacă noi avem, de ce să nu aibă și ei? spune ministrul de Externe. Ba, mai mult, dacă ne supărăm, poate nici nu mai acceptăm Mecanismul ăsta, că noi am făcut progrese în reforma sistemului judiciar, așa că nu mai merităm ghiuleaua asta de picior.

Din nou se vede ce greșeală imensă au făcut cele 25 de state din UE atunci când ne-au primit, pe noi și pe bulgari, fără ca toate criteriile să fie îndeplinite. Au crezut că un Mecanism de Cooperare și Verificare va fi suficient pentru a ne ajuta să scăpăm de corupție și pentru a avea un sistem judiciar performant. Problema este că România nu vrea să fie ajutată și, odată văzută cu sacii în căruță, adică în UE, și-a continuat vechile obiceiuri de corupție. Ați văzut vreun dosar finalizat? Vi se pare că justiția funcționează mai bine în România?  Ridzi nu a fost un fel de Năstase 2? Dar acum UE nu prea mai are ce mare lucru să ne facă, Mecanismul fiind un fel de frecție la picior de lemn, așa că ne apucăm să șantajăm cu intrarea Croației în Uniune.

Alt aspect asupra căruia atrage atenția ministrul de Externe este faptul că Franța și Germania au trimis scrisoarea în care cer amânarea intrării României în Spațiul Schengen Comisiei, nu Consiliului, cel care va decide asupra problemei. “Destinatarul e greșit” – spune ministrul. Nu cred. Destinatarul este mai mult guvernul României și opinia publică, decât Comisia. În cele din urmă, Franța și Germania nu trebuiau să trimită nicio scrisoare. Era suficient să voteze în Consiliu împotriva intrării României în spațiul Schengen, pentru ca noi să rămânem pe dinafară. Scrisoarea e un avertisment public.

Dar România funcționează tot pe sistemul “Hoțul strigă hoții”. Așa că acum căutăm vinovați în cu totul altă parte decât în interiorul țării. Ba am văzut teorii și mai fanteziste, cum că totul ar fi o răzbunare din partea Franței pentru că nu le-am dat lor reactoarele 3 și 4 de la Cernavodă. Desigur, ei sunt corupții, nu noi. Noi ne-am ținut de toate promisiunile pe care le-am făcut la aderare, nu-i așa? Am scăpat de corupție așa cum am promis, iar ei sunt niște ticăloși și ne tratează rău, deși nu merităm.

Bine că i-am păcălit și am intrat în UE.

PS: Spre exemplificarea situației complet normale din România, poate vreți să aflați cum a cheltuit un parlamentar PDL aproape 10.000 de euro doar pe detergenți pentru cabinetul său, în 2010.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

75 comments
  • 1

    Daca nu intram in spatiul Schengen sa multumim tovarasului basescu.

    pensionar
    2011-01-03 12:08:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    La multi ani, Laura!
    P.S. oricat Ariel ar folosi parlamentarii nostri de orice culoare, nu-i mai albeste nici dracu
    P.P.S. de decizia poporului, referitoare la parlament unicameral si maxim 300 de parlamentari, ai mai auzit ceva?

    laur care nu injura
    2011-01-03 12:12:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    -Au crezut că un Mecanism de Cooperare și Verificare va fi suficient pentru a ne ajuta să scăpăm de corupție și pentru a avea un sistem judiciar performant. Problema este că România nu vrea să fie ajutată și, odată văzută cu sacii în căruță, adică în UE, și-a continuat vechile obiceiuri de corupție. Ați văzut vreun dosar finalizat? Vi se pare că justiția funcționează mai bine în România? Ridzi nu a fost un fel de Năstase 2?-
    tare mai e base asta cand in discursul de dupa scrisoarea adresata comisiei,atentiona germania si franta asupra nu stiu ce precedent si nu stiu ce consecinte..care ai treceau lui prin cap.asta se mai uita prin oglinda macar cand face declaratii oficiale?!!
    cand vrei si justitie aservita la varf,care sa-ti protejeze coruptii si lichelele proprii, macar germania si franta sa inchida ochii,ca restu sunt degeaba prin europa..
    cred ca i-ar mai trebui vreo cateva mandate ca sa faca totul pentru romania.adica, nimic!

    digital
    2011-01-03 12:12:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Si politica si justitia sunt facute de catre romani.Asta este nivelul nostru,de la vladica pana la opinca toti suntem niste fripturisti,niste corupti.Partidele sunt de fapt niste gasti,iar politicienilor nu le pasa pt care partid candideaza cat timp sunt lasati sa fure.Nu avem oameni politici sau magistrati onesti si cinstiti.Cinstea este cel mult o masca pe care unii o folosesc pana cand ajung la ciolanul care trebuie impartit.Intre legalitate si moralitate nu mai este nici o legatura in tara asta.Sunt de acord cu Giurgea cand spune ca vom disparea de pe harta.Si nici macar nu simt vreo parere de rau.Adio,viitorul este al celor inteligenti si cinstiti!

    shoemaker
    2011-01-03 12:20:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Adevarat, ca pe vremea lui Hitler: omori un om e crima, omori un milion, e un fapt divers. Prea repede uitati ce s-a intimplat cu 2-3-4-5-6 ani in urma; e mai la indemina sa iei fapte de acum o zi si sa bagi capul in nisip ca strutul cind e vorba de fraude uriase si de minareli ale justitiei. Bombonel e cumva nevinovat sau nu cumva il tot menajeaza judecatorii ani si ani! Si pe fostul tau patron il menajeaza de fapt medicul sau ginecolog. Halal! Ca tot despre justitie e vorba …

  • 6

    gresesti!
    Daca n-ai ura atat pe Basescu, ai intelege mai mult.
    Suntem membrii UE, trebuie sa ne comportam demni c u toate bunele si relele noastre. Poate tu iti inchipui ca marele avantaj al intrarii in UE a fost numai al nostru?
    Mai invata economie baby!.
    Vreau o tara demna, care nu-si ascunde defectele si pe care incearca sa le elimine.
    Ultima data demni ne-am comportat pe vremea luyi Mihai Viteazul.
    Daca tu esti un zero, e treaba ta. Eu contez.

  • 7

    Joaca cu focul, pana la urma parleste. Si daca ne dau afara din UE cu un mare sut in fund? In ce directie o luam.. Lasati_o mai moale ca e mai bine.

  • 8

    @dan: ia spune tu dane ce intelegi prin demnitate,ca nu prea vad conexiunile..

    digital
    2011-01-03 12:34:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    Uitati ca in UE am intrat cu spaga numita BCR si Petrom. Atunci coruptia chiar daca era mai mare, nu v-a deranjat ca UE inchide ochii.
    Cand nu le mai cotizam cu contracte pe bani multi, coruptia conteaza cum trebuia de fapt sa conteze de la inceput.
    MCV-ul nu se refera la cei ce sunt corupti ci la incapacitatea mecanismului de justitie! JUSTITIE!
    A se citi CSM!
    Dar tu stii asta Laura, probabil ca a sunat telefonul sa combati putin. Sa manance si gura ta ceva.

  • 10

    Laura, iti multumesc pentru acest articol. Eu unul m-am ingrozit cand am citit declaratiile lui Bacononschi, din care am inteles (si, din pacate, probabil si tarile care mai aveau vreun dubiu) pe ce se construieste “apararea” Romaniei: SANTAJ. Un santaj ordinar, vis-a-vis de o tara care, desi trecuta recent “prin foc si sabie”, nu a ajuns la nivelul de degradare al Romaniei – eufemistic vorbind! MCV pentru toata lumea? Ai, cum se vede ca prin sticla aceeasi politica frustrata si complexata a EGALULUI comunistoid, de parca toata lumea are coruptia Romaniei si toata lumea a fost admisa FARA sa indeplineasca de fapt conditiile. MCV a fost creat tocmai pentru a inchide gura tarilor care NU ar fi votat aderarea Romaniei, fiind un compromis in favoarea noastra si nu o ghiulea. Si sa nu aud ca asa ceva nu si-ar fi asumat nimeni (un vot impotriva). Numai tarile mici “la cap” pot gandi asa. Olanda a votat fara rezerve in 1993 impotriva admiterii Romaniei in Consiliul Europei, FARA sa aiba decenta de a spune acest lucru inainte. MCV = “ghiulea” cu care ne-a pricopsit ultimul guvern care a negociat cu UE??? Jesus, oare Baconschi nu intelege ca STATUL roman a facut aceasta negociere? Ca in relatiile externe se judeca pozitia STATULUI si nu a guvernului x sau y? Iar statul roman, la 3 ani dupa ce primea MCV cu prietenie, il considera acum o bomba cu ceas…CLASIC romanesc, cam asa facem si cu prietenii…

    Cat despre denuntarea unilaterala a MCV, asta cu siguranta nu poate trezi decat o singura comparatie: BELARUS. Sa nu sariti ca e deplasat> e o diferenta de grad, nu de natura. Noi ne jucam cu MCV, ei cu OSCE. Cine e mai nebun? Belarus, care joaca tare si ia MASURI (fie ele aberante), fiind oricum in afara UE si cu atitudine declarat pro-rusa, sau Romania, care arata pisica organizatiei din care face parte si o santajeaza cu admiterea altor tari?

    Excelenta si evidentierea “destinatarului gresit”. Ca functionarul de la posta a procedat d-l Baconschi. Ma simt absolut umilit de reactia asta de functionarash de ghiseu care-ti intoarce actele pentru nu stiu ce hartiuta – asta e politica externa a Romaniei? Nu pot decat sa spun ca nu credeam sa vad “live” transformarea finului intelectual intr-un marunt santajist la PRIMA problema importanta careia ii da piept…

    100 de ani nu va uita Croatia cam ce putem noi vinde cand nu ne convine ceva. Si nu numai Croatia… Dintre toate greselile de politica externa, asta nu e cea mai grava, dar e cea mai rusinoasa, pentru ca ea arata de fapt caracterul nostru. Uitasem deja nenumaratele „intoarceri de arme” ale Romaniei. Multumim, d-le ministru, pentru acest mic 23 august, mi-era dor…

    Alex D.
    2011-01-03 12:47:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    @Ion
    Da, stim cu totii cum functioneaza lucrurile, mai ales pe timp de criza, intre statele europene, precum si imensa miza economica din spatele jocului astuia socio-politic. Stim foarte bine! Si noi ce facem? Negociem cu “Mafia”, ne convine cand primim cascaval, dupa care cand avem a da inapoi (fie, si pe sub mana), nu dam nici pe fata, nici pe ascuns si strigam ca Mafia ne vrea raul. Misto, nu? Slava Domnului ca UE nu e Mafia, pentru ca, dragul meu Ion, Mafia ne-ar fi luat gatul de mult la scheme din astea…

    Alex D.
    2011-01-03 12:53:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Utilitatea într-ale politicii externe nu o pot discuta, dar e comică faza cu Croaţia. Care e tare-tare departe de noi ca nivel de trai, curăţenie, etc.

  • 13

    Laura, tu esti româncă si spui ca au facut rău cei 25 cand ne-au primit in UE ? Ar trebui sa nu mai citim articolele tale !
    Numesti Romania , tara in care traiesti ”capra raioasa cu coada sus ”?
    Consideri ca ar trebui sa stam fatza de tarile Uniunii (din care acum facem parte) cu capul plecat ? Pai prevederile Tratatului de aderare si legislatia UE dau drepturi egale tuturor membrilor, indiferent de orice criterii (situatie economica, vechimea in organizatie).
    Daca exista un tratat care ne da egalitate de drepturi si in care se arata cand se intra in Spatiul Schengen , atunci de ce sa nu ne prevalam de dispozitiile acelui tratat , cum bine zice Baconski ? Sau ar fi mai bine sa adoptam o atitudine umila , ca la Poarta Otomana , cum se proceda pe vremea lui Bombonel ?

  • 14

    Foarte bizara atitudinea acestui neavenit in politica.

    Ne facem constant de ras cu externele pe mana cuplului tragi-comic Basescu&Baconshi.

    O reactie umorala, de prostul clasei prins cu unghiile murdare si care, in loc sa-si curete jegul, si-l intinde pe urechi.

    Doar atat sa-si aminteasca “ministrul” de externe: Mecanismul de Verificare pe Justitie exista, meritat, exclusiv din cauza amestecului in justitie a politicienilor de doi bani din aceasta tara.

    Voi, politrucilor, sunteti responsabili pentru perpetuarea coruptiei la cel mai inalt nivel.

    Merckel
    2011-01-03 13:16:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    @oana: nici cu laura nu mi-e rusine dar cu tine chiar ca se poate face politica externa de calitate!!

    PS.prin -externa-se intelege:in fundul ograzii,printre curci si gaini.
    bv fetelor ma mandresc cu voi!cu de astea poate intram din greseala sau constient in vreun gard…

    digital
    2011-01-03 13:27:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    Strict formal, Ba&Ba au dreptate: indeplinim conditiile PREVAZUTE in tratatul de aderare la spatiul Schengen. Ein Mann, ein Wort, parca asa spun nemtii si asta pare sa fie linia de riposta a diplomatiei noastre. Problema e ca Sarko nu gavareste pa nemtski iar Merkel e o tante.

    Pe fond insa, ingrijorarea fata de coruptia din Romania si mai ales fata de rezistenta sistemului la reforma in TOATE domeniile este reala, profunda si de natura sa justifice masuri exceptionale. Peruca pomadata cu care am acoperit paduchii coruptiei nu mai inseala pe nimeni iar dintii singurului piaptan cu care mai incercam timid despaducherea(DNA – singurul element constant pozitiv in rapoartele MCV) sunt ciuntiti de catre chiar frizerii cu halate anticoruptie din Parlament.

    Ce spectacol jalnic trebuie ca oferim in vestibulul UE cadorisind asezati pe vine covorasul cu inscriptia “WELCOME!”… iar onor Baconschi cere senin hartie, amenintand ca in caz contrar se va sterge de perdele.

    P.S. Aminteam parlamentul ca principal motor al luptei anti-anti-coruptie in Romania. Sa fim bine intelesi: parlamentul actual nu este decat reflexia si expresia boborului alegatoriu!

    Gicu Maracine
    2011-01-03 13:34:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    Laura esti buna!!!

    tamara's nephew
    2011-01-03 13:35:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    @dan: bai,demnule,nu confunda mass media cu economia!

    digital
    2011-01-03 13:42:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    sentinta.ro/art../

  • 20

    @ Laura Cernahoschi:

    Nu te mai lua dupa ce se spune la televizor..
    Scrisoarea lauda progresele facute de autoritatile romane dar mogulii au rastalmacit-o.

    :)

  • 21

    Da domana Cernahoski.

    Iliescu si Nastase au umplut Romania de râie iar voi, presa lui Felix, Vantu si Patriciu ati avut grija sa transportati aceasta râie in toate colturile tarii si in toate casele romanilor!

  • 22

    nu ai ce astepta de la un om care face ode unei cu**** de lux. Care este competenta lui baconschi ca ministru de externe. Zero barat.U sinngura calitate are este expert in furaciuni doar a batut un record mondial cu votul la treisprezece secunde. Asta la propulsat pe post de papagalul tarii la externe. Exista in europa. Nu il cunoate nimeni. Doar betivul chior alearga dupa alti presedinti pe holuri. Avem ce meritam.

  • 23

    Urat din partea ta.Eu iubesc tara asta si nu permit nimanui sa o faca asa cum ai numit-o tu.Sper sa ti se intample ce e mai rau.Iar dorintele astea ale voastre de a fi in UE si in spatiul soson este egal cu a fi sclav.Atentie la ce va doriti!

    interprex
    2011-01-03 14:27:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    @pensionar: Pt ce iti trebuie tie Schengen? doar pensionarii saracii nu au nici bani de medicamente, de calatorii in strainatate nici atat( binenteles dic cauza presedintelui?

  • 25

    Cam 5% din populatia Romaniei ar avea fata de UE si spatiul Schengen.Se poate rezolva problema numai daca mai importam ceva nemti,olandezi,etc.Am intrat in UE cu tiganii in fata , la fel cum unii credeau ca daca se merge la lupta cu curvele inainte,vor castiga razboiul.

    sase sase
    2011-01-03 15:08:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    Salve,
    1. Laura Cernahoschi isi permite sa spuna ca Romania este raioasa;
    2. Afrontul pe care-l simt este major si nu pot decat sa observ ca un strain (cel putin dupa nume) face “judecati de valoare” despre neamul meu;
    3. Nesimtirea acestei “fatuci” depaseste normalul si nu poate fi tratata decat ca o “otreapa” platita sa faca rau; oare de ce se intampla uneori in istorie ca unii venetici sa fie aspru pedepsiti si chia inlaturati? (in definitiv daca nu le palce tara asta, de ce nu i-am ajuta sa se ideparteze de ia si sa apuce spre alte “tinuturi”).

  • 27

    De acord cu postarea.
    Nu mi-a venit sa cred cand am vazut declaratiile santajiste ale lui Baconschi. Pe zi ce trece, ii scade cota tot mai mult si ca politician si ca ministru.
    Nu suntem in pozitia de a aborda o asfel de atitudine tupeista la adresa UE. Ne vom face dusmani si din putinele tari-prietene din Europa.
    In loc sa vedem cum putem rezolva problema, ne-am apucat sa ne batem cu batul contra tunurilor.

    A se vedea pozitia diplomatica si rationala a Bulgariei. Mi se pare mult mai demna reactia de la Sofia decat reactia isterica de la Bucuresti:

    adevarul.ro/int../

  • 28

    La tema :)

    “O gaşcă de purici ies la vânătoare de elefanţi.
    Stau ei într-un tufiş şi când apare un elefant sar toţi pe el şi încep să-l ciupească. Elefantul, când în sfârşit începe să simtă înţepăturile, se scutură de câteva ori până cad toţi puricii mai puţin unul care a rămas atârnat de un fir de păr de la gâtul elefantului.
    Puricii de jos enervaţi, bătând cu pumnul în palmă, strigă la puricele care nu căzuse:
    - Sugrumă-l, bă, sugrumă-l, …”

  • 29

    in romania , coruptia este dupa spusele politicienilor “doar” la nivel inferior … primari,politisti,judecatori, vamesi …etc ..NICIODATA nu o sa vedeti un politician roman judecat si CONDAMNAT pt. coruptie si deturnare de fonduri .

    shampang
    2011-01-03 16:01:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    Capra raioasa nu mai are mult de trait …Basescu si Baconschi au impins bolovanul de pe deal .

    Mihai25
    2011-01-03 16:35:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    Să înţeleg că refuzul Franţei de a ne primi în Shengen nu are legatura, printre altele, cu expansiunea sa nucleară, nu?

    Coolsimex
    2011-01-03 17:00:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    @Coolsimex: e o mare diferenta intre “printre altele” si “motivul” pentru care nu ne primesc. Daca Romania era ok la capitolul anticoruptie si justitie, nu aveau cum sa se opuna, reactor sau nereactor. Corect? Uite, asta mi se pare o analiza echilibrata: hotnews.ro/stir../

    Laura Cernahoschi
    2011-01-03 17:03:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    ‘capra raioasa’ esti tu! nu confunda regimul terorist instalat prin frauda la conducerea tarii, cu intreaga tara si cu intreg poporul!”

    Teotihuacan
    2011-01-03 17:05:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    io cred ca boc a adunat cei mai prosti ministrii din istorie ca sa para el destept.

  • 35

    @Laura Cernahoschi: Sper ca stii bancul cu “dar voi ce aveti cu negrii ?”

    Nepriceputul
    2011-01-03 17:10:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    aceeasi schizofrenie provinciala: au gresit ca ne-au primit, sintem de risul lumii si uite acuma mai avem si tupeu. 1 la mina multe chestii s-au negociat in genunchi din spatiul din care scrie acum mme cernahovschi. 2 la mina sint majori si vaccinati cu totii – mult mai grava e primirea greciei in zona euro decit faptul ca ne-au primit pe noi – spre exemplu. 3 e o mare birocratie in care toti incearca sa sunteze subteran una alta. breaking news, intrind in ue nu am intrat in rai, nici macar intr-o lume mai dreapta si mai buna, am schimbat doar un statut si niste reguli, iar a avea interese nu inseamna ca trebuie sa te iubeasca toata lumea.

    sigur ca problemele din justitie sint crincene, sigur ca e oarecum legitim sa se incerce sa se obtina lucruri in directia asta prin conditionarea de schengen, totusi intelegerea despre schengen a fost in alti termeni, una e una, alta e alta. prin urmare, care e problema pina la urma cu mecanismul de verificare pentru croatia? daca au facut o greseala cu grecia si cu noi, de unde stim ca nu se va intimpla la fel cu croatia?

    cine a zis de reactoarele 3 si 4 de la cernavoda a fost super nuantat – vorbind de pozitia frantei, nu a germaniei si olandei.

    ca de obicei “analizele” de pe blogul asta sint scrise cu degetelul mic ramas liber de pe cescuta de cafea.

    si da, ridzi merita sa infunde macar tribunalul si sa-i caute politia prin scutece, dar nu vad de ce trebuie sa arat eu buletinul la frontiera pentru chestia asta.

  • 37

    @skin:”…dar nu vad de ce trebuie sa arat eu buletinul la frontiera pentru chestia asta”

    Pentru ca vamesul corupt va lasa pentru 50 E un suparat cu rucsac sa ajunga sa se dea cu metroul prin Paris.

  • 38

    Ca sa va dati seama cum merge treaba în România, faceti atentie la ce ora postati un messaj si la ce ora apare raportat. Am impresia ca responsabilii sit-ului nu au schimbat ora (sunt deja câteva luni de atunci). Poate unora li se pare fara importanta lucrul asta dar dupa mine spune multe despre atitudinea si spiritul nostru mai mult sau mai putin critic.

    kijiji
    2011-01-03 17:40:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    @Laura Cernahoschi: Eu stiu ca prima conditie era asigurarea granitelor, scop in care Romania a facut totusi niste investitii. Asta cu Justitia, ca e subreda, nu a parut sa ii deranjeze mult la integrarea in UE. Justitia mergea la fel de prost si atunci. Ce s-a schimbat? Asta nu inteleg.

    Coolsimex
    2011-01-03 18:21:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    m-a contrariat oarecum titlul,in rest totul e ok;cand spui Romania bagi la un loc victima si calaul,tagma jefuitorilor,a tradatorilor cocotati prin tot felul de mijloace dubioase la putere,dar si victima,poporul roman, milioanele de romani jefuiti,dezmosteniti;din cauza neadmiterii in spatiul Schengen nu vor suferi talharii,care oricum circula nestingheriti unde vor,ci oamnii cinstiti;as fi si mai dezamagit daca mi-ar raspunde careva ca “vina”nenorocitilor este aceea ca nu stiu pe cine sa voteze,cand este cert ca la noi nu conteaza cine si cum voteaza ci cine si cum numara voturile,ca lupta electorala se da de fapt intre diferite grupuri de interese care n-au nimic comun cu interesul national(cum va explicati propulsarea iredentistului Tokes in parlamentul Europei,de “ungurii”din ,daca nu ma insel,Vaslui?)

    viorel
    2011-01-03 18:25:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    @Ipse: “Moartea unui om, e o tragedie, moartea a milioane de oameni reprezinta o statistica” Stalin

    Coolsimex
    2011-01-03 18:30:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    “România, ca o capră râioasă cu coada pe sus”
    Autoarea si comentatorii nu sint cumva rude apropiate cu capra Laurei?
    Cind polonezii dau cite un ghiont nemtilor sau rusilor sariti imediat sa-i dati exemplu in contrapartida cu umilinta romanilor.
    Dar cind se incearca ceva mioritic va e rusine ca sinteti romani.
    Chiar sa va fie rusine.

    Cănuţă
    2011-01-03 18:33:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    Degeaba vituperati la adresa d-nei Cernahoschi,ar trebui sa recunoastem ca NU indeplineam conditiile de intrare in UE,iar liberul dat la cetatenie Ro celor din Moldova de peste Prut,doar ptr.ca marinarul sa mai iasa presedinte,ne-a”mancat comandul”.
    Om fi cheltuit bani,om fi achizitionat”politically correct”logistica securizarii frontierelor,dar s-a dat liber la accederea in mod liber,in UE,a unora~altora din spatiul ex-sovietic.
    Si povestea avioanelor promis a fi luate din USA-pai,noi facem parte din UE,beneficiem(cel putin teoretic)de fonduri EUROPENE de dezvoltare,nu americane,dar ne apucam sa dam de lucru unor firme&muncitori de peste ocean,nu din ansamblul institutional caruia-i suntem parte integranta?!?
    Nu e vorba nici de isterie si pus de cenusa in cap,ci ar fi necesara o mai mare obiectivitate in a ne privi ca natiune si ca stat.
    Despre dom’Baconschi,numai de bine,e ca apa sfintita,nu face nici bine,nici rau,bietul!Inclusiv in vremea deceniilor comuniste am avut vreo doi ministri de Externe cu adevarat buni,mai buni decat acest domn incolor,inodor si…invizibil.
    Dar las’ca are grija marinarul de prestigiul Romaniei:nu-l baga nimeni in seama nici macar pe la summit-urile unde se fac poze de grup,si atat.

  • 44

    @RMV: Deci pentru UE e ofensator sa liberalizezi granita cu Rep Moldova, dar acordarea cetateniei ungare maghiarilor din Romania e ok, nu? Ce urmeaza dupa acordarea acestei cetatenii? Oare un nou Kosovo?

    Coolsimex
    2011-01-03 18:46:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    Ar fi instructiv sa vizionati filmul “Autobiografia lui Nicolae Ceausescu”; ati face o retrospectiva a inaintasilor vostrii.
    Si veti sti de unde vi se trage acreala si veninul.

    Cănuţă
    2011-01-03 19:02:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    @Cănuţă: polonezii nu au inalti functionari gen Fatuloiu care servesc Soric si Toba.
    Respectul se castiga, nu se tipa.

  • 47

    Cernahoski are impresia ca daca ea este o capra raioasa, toti romanii sunt la fel!

    Urat soi de capra, aceasta blonda de rasa cernahoashka!

    o capra
    2011-01-03 19:39:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    @Coolsimex,#44: imi pare rau,dar sunteti intr-o mare eroare:Ungaria ESTE membra a Uniunii Europene,in vreme ce Republica Moldova inca NU ESTE.
    Nu este deloc acelasi lucru.

  • 49

    o fi capra riioasa dar daca tine coada sus,ma gindesc ca s-o gasi cineva s-o placa si pe ea.
    nu degeaba se zice despre greci ca au atractii fatale spre caprele lor.

    silviu petcu
    2011-01-03 20:14:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    “as fi si mai dezamagit daca mi-ar raspunde careva ca “vina”nenorocitilor este aceea ca nu stiu pe cine sa voteze”

    Care ziceai ca e vina puiului sau a porcului sau a vacii pe care o mananci la pranz ? Care-i vina ta cand te mananca lupul ?

    raia turceasca
    2011-01-03 20:20:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    “Să înţeleg că refuzul Franţei de a ne primi în Shengen nu are legatura, printre altele, cu expansiunea sa nucleară, nu?”

    Asta se vrea sa crezi, nu sa intelegi. Cu intelesul e mai greu , ar trebui mai intai sa intelegi de ce suntem penalizati pe tema anticoruptiei in vreme ce aceeasi Evropa ne lauda exact… DNA-ul. Pentru care merite si rezultate nu stiu si nici nu inteleg, asa ca tot ce-mi ramane de facut e sa… cred.

    bine ca-i rau
    2011-01-03 20:27:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    @Coolsimex: Le amesteci: ungurii nu baga cetateni in UE pe usa din dos. Cica gagauzii aia nici nu stiu lb. romana…vorbeste lumea. Din partea ailalta, locuitorii Harcov-ului stiu prea multa, deh.

  • 53

    @Alas: Incercam sa subliniez aspectul moral al celor doua accordari de cetatenie. Nu stiam ca moldovenii de peste Prut sunt ”gagauzi”, interesanta abordare. Urla patriotismul in tine. Si nu uita, Ungaria detine acum presedentia UE. Vom vedea ce vor mai baga ungurii ”pe usa din dos”acum ca au haturile in mana. Va curge lapte si miere, nu? Gagauzule

    coolsimex
    2011-01-03 20:43:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    @bine ca e rau: Laso pe asta cu coruptia. Suntem corupti de 20 de ani. Nu i-a mai rupt coruptia noastra la aderarea in UE cand le-am oferit pe tava Bcr si Petrom. Hai sa nu fim ignoranti. Interesele sunt prea mari si Romania nu isi permite sa renunte la rolul de catelus dresat in curtea UE, asta si cu liberul concurs al tuturor guvernarilor din Romania.

    coolsimex
    2011-01-03 20:51:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    ” Laso pe asta cu coruptia. Suntem corupti de 20 de ani.”

    Ei as,de numai douazeci de ani.Cred ca de coruptie sint de vina si stefan cel mare si burebista dar nici unul din ei nu a venit la putere pe caii albi ai anticoruptiei cu nastase hotul hotilor cu oprea tatal hotilor cu miki spaga criminalul cu sapte pusti etc etc Ce au facut? s-au aliat cu hotii si s-au pus pe furat de nastase a ajuns soimul patriei la hotii iar tatal hotilor este paartenerul reevaluat de chiolhan al betivului chior. Adevarate “rezultate” nu gluma. Numai cind ma uit la C**** hoata cum a numarat voturile m-a convins ca betivul chior a “invins” coruptia din romania.

  • 56

    “Riposta Romaniei” la dosarul Schegen este o cerere ferma pentru a ni se aplica un tratament egal, nediscriminatoriu, fata de alte state, inclusiv fata de cele care vor sa adere in viitor la UE (Croatia fiind intamplator singura pe lista, momentan). Vad ca unii ziaristi de-ai nostri nu prea pricep chestia asta.

  • 57

    “Romania nu isi permite sa renunte la rolul de catelus dresat in curtea UE”

    Isi permite. Are cu ce. Problema reala -si singura- este ca suntem reprezentati de marionetele unor interese straine. Daca numele “Stiglitz” si “Nobel” iti spun ceva , chiar acum pe TVR Cultural se difuzeaza un documentar , “Marea Vanzare”.

    roberer
    2011-01-03 21:39:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    @nae, coruptia infloreste la fel si in UK, ai uitat de Lady aia care facea trafic de influentza si cerea mita, aia filmata cu camera ascumsa ? In cazul de acum Basescu are dreptate: e vorba de “tain”, nu de “coruptie” sau alte pretexte. Ma bucur ca ies public la iveala “dublul standard” si adevarata fatza a UE. Asta ne ajuta sa ne maturizam ca popor, sa nu mai credem in Mos Craciun si in Zana Maselutza. Ne ajuta sa bagam la cap real-politik-ul. Ne face mai putin manipulabili.

    bacalonsky
    2011-01-03 21:44:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    bacalonsky

    Rasuful usurat bine ca am terminat cu coruptii din UE. Rasufla usurat si videanu, berceanu ,udrea ca nu mai impart ei furaciunile. Cu cei din UE. Fura ei de rup mai mult si mai mult si mai mult si vom vedea un nou mauzoleu facut in 20 ore/zi munca si la genti si pantofi si etc.Si o sa fie si betivul chior mai bogat ca nu fura aia fara sa dea si ei “tainul”.Macar ramine in tara. Si eu care ma miram de unde are chiorul averea ca fiind om “autentic de dreapta” care nu este capuse ,ia bani de o viata de la….bugetul de stat.Adevat om de dreapta, autentic nu alta.

  • 60

    Problema majora in Romania a constituit-o intotdeauna poporul roman.El a dat “valente” tarii prin capacitatea lui de a muncii,a invata,de a creea civilizatie.
    Mizeria,tigania,inapoierea de astazi se datoreaza multor generatii de romani care au facut abstractie de ce se intampla la vecini si au trait ca strabunii lor pana in sec 20.Am dat vina pe altii ca ne-au facut zile fripte,
    uitand ca de fapt niciodat nu ne-a ocupat nimeni sau n-a vrut nimeni din lumea civilizata sa traiasca la noi.La noi au fost plantati altii care nu mai incapeau in Europa
    si aceia platiti de cei care i-au trimis.Ce a indobitocit natia romana,a izolat-o de scoala,cultura,
    dezvoltare sociala ???
    ORTODOXIA,singurul lucru care ne deosebeste de restul Europei.

  • 61

    cine crede ca baconski vorbeste cu vorbele lui, se inseala!
    baiatul e si el o portavoce a lui basescu, precum boc, doar ca e portavoce mai mica la intensitate si mai mare la lingusirea favoritei sultanului…
    care sef de stat / ministru de externe din UE se da in stamba cu acest santaj penibil: nici noi nu-i primim pe croati – cand mai usor pot ajunge criatii in UE decat sa ramanem noi, cu aceasta guvernare stupida si antinationala!!!

    ne amintim ce contre au pus polonezii pre si post aderare: probleme de principii, negocieri de cote de productie, de finantari etc
    ai nostri ca brazii le amintesc occidentalilor ca s-au terminat privatizarile – adica in termenii directi ai coruptiei de pe pozitia mituitorului…

    ar fi penibili daca n-ar fi chiar periculosi pentru interesul national

  • 62

    @Trolu
    ai dreptate!Slugile portocalii vor plati!
    Crin Antonescu ne va salva de la ruina!
    Vino si tu alaturi de noi sa bagam maimutele oranj in custi!

    lehman 25
    2011-01-03 23:22:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    @nae
    ai dreptate!Vom fi fara mila cu oranjgutanii!
    Avem multa nevoie de oameni ca tine.
    DL. Crin va salva tara pentru ca are solutii economice de relansare!

    lehman 25
    2011-01-03 23:24:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    @Laura
    papusa frumusica,Romania nu este o capra raioasa;este locuita de capre si tapi raiosi!Aici este diferenta si confuzia pe care o faci!

    tamara's nephew
    2011-01-03 23:30:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    @lehman 25:
    «DL. Crin va salva tara pentru ca are solutii economice de relansare!»

    Care solutii, ca eu personal nu le-am sesizat si din pacate la nici un alt partid.

    kijiji
    2011-01-03 23:33:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    @sluga kijiji
    nu avem nevoie sa vezi tu ideile dlui.Crin!Tu esti pe lista noastra si ai o cusca pregatita pentru ca ai ras de simbolul national Sobaru.Vei plati!Nu avem mila.

    lehman 25
    2011-01-03 23:42:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    Ca tot e vorba de Franta , se zice ca Basescu a facut tot posibilul (vorba bancului : si de la posibil in sus !) spre a i se acorda Carlei lui Sarko titlul de cea mai antipatica personalitate feminina a anului !
    Se aude ca daca si a noastra ar avea si ea personalitate, s-ar clasa pe aceeasi pozitie :roll:
    Asa, se pare ca trofeul (si acesta!) va fi adjudecat tot de catre o blonda iubita mai putin de popor !
    Ce-i de tot rasul e ca si la barbati Sarko a reusit sa-si adjudece 61% din voturi, asa ca al nostru, cu doar 13 5 voturi contra a reusit sa se razbune si sa-i ia fatzada ranchiunosului si paraciosului frantuz!

    Radu Humor
    2011-01-04 01:23:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 68

    @Radu Humor (umoare)

    Tu nu mai ai decat umoare apoasa, paraplegicule.
    La varsta ta ar trebui sa-ti cauti un nepot care sa te intretina si care sa-ti dea macar cate o supa calda, la doua zile.
    Limbric batran si ramolit ce esti!

    humoresca
    2011-01-04 01:39:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    @humoresca
    ba eu zic sa-l impaiem si sa-l scoatem cand ploua!
    Oricum,Radu humor,este bosorog,ca atare si glumele lui sunt de caca…o!

    sora diesel
    2011-01-04 01:43:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    Nu va mai indignati. Intelegeti si voi o data ca asa castiga blonda asta bani. Va umple de nervi pe modelul ‘Rom cel nou’. Abtineti-va sa mai conetati aberatiile vadit fortate. Abia asa o ‘pedepsiti’ pentru jigniri si nesimtire. Mai comentez peste 10 articole. Sunt sigur ca nu ratez nimic interesant :)

  • 71

    @dan: demnitatea nu inseamna nesimtire , numai in romania se confunda.

  • 72

    Bai. denaturatelor, de asta sariti voi asa repede cu gura in apararea bietilor voastrii stapani portocalii?!
    Noroc ca nu sta nimeni sa asculte ce iese din asemenea guri tot timpul apretate :oops:
    Pentru voi doar atat:
    Taci si inghite !

    Radu Humor
    2011-01-04 10:16:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 73

    @Radu Humor: Credeam ca subiectul este Shengen nu alte prostii. Pastreaza-ti decenta. Nu te ascunde in spatele unei poze.

    Coolsimex
    2011-01-04 18:21:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    adevarat de la cap la coada.

  • 75

    @pensionar: Schengen nu este pentru tigani ai altii din “spatiul” debilitico-danubo-pontic.
    Afara cu Tigania din Schengen !

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

  • 1Cum banuiam, prin deciziile luate deja USL-ul demonstreaza ca este mult mai rau decat PDL-ul … Guvernul Ponta n-are nici macar 1 luna si deja a insamantat indoiala printre sustinatorii care pana acum nici...
  • 2Evident ca totul e cusut cu ata alba. Dar ,daca dovezile incriminatorii sunt doar circumstantiale si fara probe materiale consistente, cu hartia aluia de la ISC sau fara ea, rezultatul ar fi acelasi. Ce...
  • 3Până una-alta, ”hidra” PDL-istă, despre care spuneți că e la fel de otrăvitoare ca cea PSD-istă, a avut niște performanțe în justiție, performanțe pe care nu văd cum le-ați putea contesta și care n-ar...
  • 4@33 mai mult penrru @InimaRea...
  • 5Pai asta e adevarul. Sunt oameni care pot scrie literatura (e alt nivel!) si oameni care posteaza.Si zic eu (cu pesimism moderat) ca oamenii scriu si vorbesc din ce in ce mai rau/prost. Nu e vorba...
  • 6cand te uiti la tv si compari chipul lui nastase inainte de schimbarea majoritatii in parlament, cu chipul actual - nu ai cum sa nu vezi o chestie uluitoare. inainte era mai tuciuriu decat este el de obicei...
alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!