![]() | România celor două Româniivezi toate articolele de Alin Ionescu07 Dec 2009 la 16:27 111 comentarii 5829 vizualizari. |
Gata. S-a terminat. Teoretic vorbind, din acest moment ar trebui să înceapă ceva nou. Dar, sceptic cum sînt faţă de capacitatea de reconciliere a acestui poopr, am impresia că nu va începe. Nici nu vreau să mă gîndesc acum ce va urma, dacă PSD va începe să umble prin tribunale strigînd “fraudare!”(i-aş ruga respectuos să n-o facă), dacă vor fi alegeri anticipate sau nu, dacă PNL va începe să trosnească din toate încheieturile şi “adevăraţii” liberali se vor duce spre putere sau nu, dacă vom avea guvern, buget, miniştri, Sărbători.
Dincolo însă de toate acestea, dincolo de delirul politic care se profilează, alegerile acestea au scos la iveală o cu totul şi cu totul altă problemă, cea mai gravă şi, poate cea mai greu de depăşit, a României contemporane: faptul că trăim, după ‘90, într-un adevărat război civil şi religios rece, într-un mediu politic desenat şi construit pe adversitate şi ură, pe revanşă şi înverşunare, în care spectrul răzbunării pluteşte de fiecare dată voalat pe deasupra urnelor. Acest mediu nu este în întregime artificial, nu e doar o construcţie a unei minţi politice cinice, la cea a lui Traian Băsescu mă refer, ci mai degrabă el exprimă o emoţie colectivă puternică, care pluteşte în aer şi care e captată, precum energia eoliană, şi pusă să lucreze în favoarea unui ţel politic şi personal, strict pecuniar şi sectar la urma urmei. În aceasta constă adevărata forţă politică a lui Traian Băsescu, în această uimitoare capacitate de a capta nevoia colectivă de revanşă istorică, de răzbunare şi pedepsire a celor care se fac vinovaţi de toate relele istoriei noastre recente. Statistic vorbind, această Românie formată din jumătate+puţin din România tuturor cetăţenilor e în război cu cealaltă jumătate-puţin a României, căreia cîndva i-a declarat război politic şi, simbolic, vrea s-o extermine. Tot aşa cum această a două Românie a declarat război şi a vrut s-o extermine pe prima prin anii ‘90. E aici o întreagă mitologie politică maniheistă, o mitologie săracă în valori şi nuanţe, de fapt, un conflict ideologic local, pur românesc, născut după ‘90, dar trăgîndu-şi seva din toate zoaiele ideologice ale secolului XX şi a felului în care aceste zoaie au macerat în imaginarul istoric al românilor recenţi; acest borhot toxic din care românii de azi îşi construiesc mitologia politică e, de fapt, combustibilul din care se alimentează acest chinuitor şi absurd războiul civil şi mitologic în care ne ducem viaţa, e terenul de luptă pe care au fost aruncate în coflict sufletele noastre electorale. E un soi de conflict religios, care îmbracă o haină politică zdrenţuroasă, în care tot felul de “isme” se amestecă şi se decantează trasînd linii de front ideologic, în care naţionalismul desuet se amestecă cu patima revoluţionară, anti-ciocoismul cu cultul domnitorului taumaturg, anti-rusismul grosolan cu anticomunismul schiţat pătimaş şi emoţional, cultura urbană e opusă inculturii rurale, pensionarii conservatori tinerilor liberali, ş.a.m.d. Desenate în cifre goale, din penelul sondajelor, aceste două Românii sînt, uneori, paradoxale. Însă maniheismul ideologic rezolvă imediat problemele la nivelul discursului, şi identifică cu uşurinţă în interiorul lor tabere de trădători, care trebuie expluzate, duşmani interni care trebuie cauterizaţi prin foc sau, dimpotrivă, acceptă şi integrează grupuri de convertiţi, care prin simplul act al declaraţiei de loialitate ies automat de sub suspiciunea imposturii sau al interesului pecuniar.
În anii ‘90, “România lui Iliescu” a cîştigat războiul şi a stăpînit ani buni peste România “anticomunistă”, trecînd-o prin foc şi sabie. Apoi, azi şi ieri, a venit rîndul “României lui Băsescu” să stăpînescă peste cealalată, punîndu-i gîtul sun clăcîiul său. Mitologia minerilor, îngerii murdari de huilă ai poporului, pedepsitorii elementelor decăzute ale societăţii, arhanghelii proletari ai lui Iliescu, a devenit apoi mitologia postacilor portocalii, a intelectualilor progresisti, a adepţilor lor, care au pedepsit prin injurii şi ameninţări, prin descurajare şi agresivitate verbală ziariştii vînduţi, conştiinţele impure ale societăţii, preopinenţii. Structural vorbind, nu e nici o diferenţă între cele două comando-uri de arhangheli ai dreptăţii. Fireşte, agresivitatea fizică nu se compară cu cea verbală, aşa că indiscuatabil, minerii meritau puşcărie iar unii dintre postacii de azi doar nişte amenzi penale pentru calomnie şi injurie. Dar nici unii, nici ceilalţi nu şi-au primit şi nu-şi vor primi pedeapsa. Şi oricum nu asta e problema. Problema cea mare e starea asta absurdă şi autodistructivă în care ne aflăm şi care numai a democraţie occidentală nu miroase, ci mai degrabă a religie politică orientală în care cei buni, care sînt ba unii, ba ceillaţi, sînt de fiecare dată strîns uniţi contra celor răi, fie ei unii, fie ceilalţi. Într-o democraţie politică, spre deosebire de o religie maniheistă, bunii şi răii nu sînt împărţiţi în tabere adverse, egale sau nu. Şi asta pentru simplul motiv că în democraţiile politice nu avem de-a face cu buni şi răi. Opinia politică nu e o convingere religioasă/ideologică, adică o convingere care o anulează totalitar pe a celuilalt. Opinentul politic, alegătorul, cetăţeanul în fond, nu pleacă de la premisa tare, de la convingerea de tip religios, că votînd “face dreptate”, “îndreptăţesşte” un dumnezeu sau altul, un zeu sau altul, adică îi conferă o legitimiatate de ordin absolut. Cetăţenii din democraţii sînt failibilişti, nu credincioşi, ei votează plecînd conştient şi programat de la premisa că oricare cetăţean votează cu aceeaşi îndreptăţire şi că rezultatul alegerilor nu aduce nici adevărul la lumină, nici dreptatea la suprafaţă, nici binele în forma lui publică. Cînd consideri că votul unui cetăţean e “o porcărie”, “o inepţie” “o eroare”, “o idioţenie”, “o expresie a manipulării”, “a ipocriziei”, atunci votul tău nu este o manifestare democratică într-un context politic, ci o manifestare religioasă/ideologică mascată. Iar în România de azi, alegerile s-au cîştigat nu cu capul şi cu raţiunea din el, ci cu inimile şi cu resentimentele dintr-nsele. O să-mi spuneţi că nu contează cu ce se cîştigă alegerile. Probabil că pentru oamenii politici nu contează, dar pentru cetăţeni da.
Împotriva acestor două Românii am votat. împotriva acestor două Românii voi vota. Nu l-am votat pe Geoană, nu l-am votat pe Antonescu, am votat pe baza opiniei – la care am meditat îndelung – că pot maximiza şansele ca cele două Românii politico-religioase să nu se mai manifeste. Mă refer la cea inventată de Iliescu în ‘90 (care s-a diminuat mult în intensitate misticoidă – şi care, culmea, a fost reactivată şi poate fi redeşteptată de fervoarea religioasă anticomunistă a oponenţilor) şi cea inventată de Traian Băsescu în 2004 (care între timp s-a dospit ideologic de o manieră inadmisibilă). De aceea nu am privit ca pe o trădare alianţa lui Antonescu. De aceea caut să-mi exprim votul în direcţia eliminării acestor Românii ideologice şi religioase; scopul meu e ca ele să se manifeste politic din ce în ce mai puţin pentru ca în zece-douăzeci de ani să dispară aproape, tot aşa cum România lui Vadim, o specie mutantă a celor două, s-a diminuat pînă spre a fi încetat aproape să existe. E, ştiu, un proiect pe termen lung, dar democraţia însăşi e un proiect de termen lung. Am scris şi voi scrie împotriva tututor acestor Românii desenate de politicieni cinici, a acestor Românii care se hrănesc din resturile ideologice ale secolului XX, a acestor Edenuri false spre care oamenii sînt mînaţi de către nişte profeţi mincinoşi. Am scris împotriva României lui Iliescu, am scris contra României lui Vadim, voi scrie în continuare contra României lui Băsescu.
Azi, acum, la putere va continua să fie România lui Traian Băsescu. Ea a cîştigat acestă bătălie. Sper însă, poate în zadar, că cetăţenii sănătoşi la inimă şi onorabili la cap, care înţeleg lucrurile pe care le spun aici, vor reuşi la un moment dat, în această viaţă politică, să facă să dispară toate aceste Românii ideologice, şi să cîştige războiul în numele unei democraţii politice superioare. Şi că vor face să dispară toate aceste focare de infecţie politico-religioasă din viaţa unei comunităţi statale formată din cetăţeni, nu din soldaţi ai binelui şi răului, din îngeri şi draci, din albi şi negri, romani si tigani, din comunişti şi anticomunişti, din pensionari şi tineri, din culţi şi inculţi, proşti şi deştepţi, oameni cumsecade şi javre, creştini şi atei…
Şi-acum, luaţi-mă la ciomăgeală cu bîtele voastre de siliciu, dragi mineri, care plantaţi florile binelui public în piaţa ideilor politice! În fond, am barbă, ochelari, am fost student…
Update: Daca scenariul 2 schitat de Doru Buscu va deveni realitate, imi voi ridica public palaria in fata lui Traian Basescu.


Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
| 1Cum banuiam, prin deciziile luate deja USL-ul demonstreaza ca este mult mai rau decat PDL-ul … Guvernul Ponta n-are nici macar 1 luna si deja a insamantat indoiala printre sustinatorii care pana acum nici... | ||
| 2Evident ca totul e cusut cu ata alba. Dar ,daca dovezile incriminatorii sunt doar circumstantiale si fara probe materiale consistente, cu hartia aluia de la ISC sau fara ea, rezultatul ar fi acelasi. Ce... | ||
| 3Până una-alta, ”hidra” PDL-istă, despre care spuneți că e la fel de otrăvitoare ca cea PSD-istă, a avut niște performanțe în justiție, performanțe pe care nu văd cum le-ați putea contesta și care n-ar... | ||
| 4@33 mai mult penrru @InimaRea... | ||
| 5Pai asta e adevarul. Sunt oameni care pot scrie literatura (e alt nivel!) si oameni care posteaza.Si zic eu (cu pesimism moderat) ca oamenii scriu si vorbesc din ce in ce mai rau/prost. Nu e vorba... | ||
| 6cand te uiti la tv si compari chipul lui nastase inainte de schimbarea majoritatii in parlament, cu chipul actual - nu ai cum sa nu vezi o chestie uluitoare. inainte era mai tuciuriu decat este el de obicei... | ||
| Mihai Goţiu 11048 citiri |
| Cristian Teodorescu 10253 citiri |
| Costi Rogozanu 9019 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4183 citiri |
| Alin Fumurescu 3980 citiri |
| Constantin Creţan 3399 citiri |
| Dorin Tudoran 2908 citiri |
| Elena Vijulie 2693 citiri |
| Dan Duca 2482 citiri |
| Ciprian Şiulea 2328 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61440 citiri |
| Cristian Teodorescu 40593 citiri |
| Costi Rogozanu 38211 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18231 citiri |
| Alin Fumurescu 17886 citiri |
| Viorel Dobran 12333 citiri |
| Dan Duca 11282 citiri |
| Constantin Creţan 11158 citiri |
| Elena Vijulie 9318 citiri |
| Dorin Tudoran 8735 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Elena Vijulie 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Iata ca se poate.
2009-12-07 16:35:32 | Raporteaza
2009-12-07 16:38:40 | Raporteaza
Mai aveti tupeul sa vorbiti?Ati semanat ura numai pentru un salariu amarat.Aveti constiinta? Da sunt 2 Romanii,una a voastra in care va mocirliti si una a nostra la care voi nu ajungeti. O purtam in suflet pura si incercam sa o ascundem de voi.Inghitim in sec cand va bateti joc de inteligenta noastra.Dar noi stim ca si voi stiti si va lasam in pace.De platit mai devreme sau mai tarziu totul se plateste.V-o spun din experienta.
2009-12-07 16:42:39 | Raporteaza
&”-’-(èé’_-(“_(“ç”&-((é’èç(“è”ç
&”è-éç”èç”(èç”(_à”-_’è)”((è甑-_àç
&”è(‘_-(‘-_”(èç(‘à-’_à-’_à’
2009-12-07 16:44:15 | Raporteaza
Cel mai realist si decent comentariu din aceste zile! Felicitari si mult curaj, nu sunteti singur.
2009-12-07 16:44:23 | Raporteaza
Au fost 4 sondaje din cate stiu, nu trei cum se tot mentiona pe anumite posturi. 3 institute s-au inselat, unul – CSOP-IRES – nu – a spus 50-50. De ce acesta din urma a reusit sa dea scorul cu o foarte mica marja, prin urmare, sa zicem, un scor exact? Deci … se poate. Dar daca se folosesc sondajele ca mijloace de manipulare, (uneori cu efect contrar decat cel scontat), se decredibilizeaza aceste instrumente, altfel destul de exacte.
2009-12-07 16:45:03 | Raporteaza
Aline, te intreb respectuos: ce vroiai sa povestesti intr-o postare mai veche, cand spuneai ca basescu stie ca a pierdut, dar nu crede ca a pierdut, si nu puteai sa povestesti exact, etc etc? Despre ce era vorba? Stau de atunci cu curiozitatea in sinapse. Merci.
2009-12-07 16:45:04 | Raporteaza
Ceva in acelasi gen:
albusibiu.blogs../
2009-12-07 16:45:42 | Raporteaza
Alin,
Cred ca ai tras din nou concluzii gresite. Nu ma mir. Ai facut-o si la turul1, cand dadeai ca absolut sigura victoria lui MG si veneai cu tot felul de demonstratii, chiar si de tip sociologic, cu extinderea bazinului electoral si alte chestii de genul asta, una mai “laptopstanista” decat alta.
Mai gandeste-te, s-ar putea sa nu ai dreptate…
2009-12-07 16:46:52 | Raporteaza
@ina
Postez si aici ce am postat sub articolul lui Dragos Stanca, un raspuns care cred ca ti se potriveste si tie.
Da-mi voie sa te contrazic.N-am niciun interes.Nu sunt influentat, platit, sau cointeresat in vreun fel de Vantu.N-am fost nici cand am scris aici articole, pentru ca acesta ar trebui sa fie un site de opinie, nu de propaganda. Voxpublica nu a fost poate obiectiva intru totul, a ignora insa postariel de tip activism de partid ale domnilor Patrasconiu, IT. Morar si altii mi se pare cel putin nedrept, atata vreme cat platforma a fost populata majoritar de sustinatorii pe net ai lui Traian Basescu, extrem de virulenti in limbaj. Din cauza unora ca Patarsconiu si a celor care au depus sarguincios injuraturi sub postarile mele eu am renuntat sa mai scriu aici si am sters la nervi toate articolele. DECI, nici Dragos Stanca nu are de ce sa se caiasca in fata romanilor ( asta crede-ma este chiar o tampenie) si nici macar in fatza postarilor basesciene. Nu te mai intreb daca cei ce nu l-au votat pe Basescu in opinia ta nu intra in categoria romani, ca mi se pare inutil. A spune insa ca Voxpublica a fost o platforma pesedista sau proGeoana e ca si cum ai spune ca Traian Băsescu e fata mare. Or, asta este apanajul exclusiv al domnului Patarsconiu. Daca tii la el, nu-i lua din merite, e tot ce are mai scump pe lume. Altminteri toate bune, cu o observatie. Fara suparare, Basescu Traian n-a fost nici inainte nu este nici dupa 7 decembrie in OPOZITIE ci evident la putere. Doar cineva drogat ar putea sustine contrariul. Toate bune si incercati sa fiti mai intelegatori cu ziaristii realitatii care v-au dat posibilitatea sa va sustineti uneori nemaipomenit de violent pasiunea fata de presedinte.
2009-12-07 16:47:45 | Raporteaza
numitul basescu traian nu va fi niciodata presedintele meu … el e presedintele “creierelor nivelate” … al “barbatului din mediul rural cu 10 clase” … sa fie sanatosi … sa doarma cu poza lui sub perna … astept atentatele impotriva ziaristilor care nu inteleg ce maret e “stejaru’ din basarabi” … sunt sigur ca aplaudacii vor face ce stiu ei mai bine … asa cum faceau “camasile verzi” in 1940, “basca si mapa” in 1950 si “oamenii de bine” 1n 1990 …
2009-12-07 16:47:57 | Raporteaza
Iata adevarul: anticomunistii fanatici sunt la fel de nocivi ca securistii si comunistii fanatici. E cam acelasi lucru. Niste psihopati care fac lumea irespirabila. Mi-e la fel de scarba de ei ca de adepatii lui Ceausescu.
2009-12-07 16:49:09 | Raporteaza
Daca li se facea un test de iq-u` celor care au votat , basescu NU IESEA NICIODATA presedinte.
Asa , au votat toti retardatii , care probabil au fost drogati in ultimii 5 ani si n-au observat ineficienta cu care a fost condusa tara, si a iesit tot basescu.
Mi-e greata de Romania si de votanti lui basescu.
2009-12-07 16:49:17 | Raporteaza
Se va adanci falia intre cele doua Romanii. Incepe iarasi scandalul. Ura a invins,…viitorul arata rau!!
2009-12-07 16:49:51 | Raporteaza
Bravo domle, scenariile si figuratia domnilor Geoana si Antonescu era un balon de sapun..cat ma bucur ca nu sunt singurul care vede asa lucrurile.
2009-12-07 16:50:19 | Raporteaza
nu stiu daca vreuna din cele doua romanii despre care vorbiti este mai buna decit cealalta … si nu cred ca invrajbirea este doar atributul uneia dintre ele. mi-am deschis acum 5 minute facebook-ul si am citit in statusul unei foste colege de facultate, cu care nu-mi amintesc sa ma fi certat vreodata, urmatoarele: toti cei care nu l-ati votat pe geoana sa ma stergeti dintre “friends”, nu ma pot imagina vorbind cu voi, ramineti in gloata voastra. intimplator, am votat cu basescu (dupa ce in primul tur l-am votat pe crin). tot intimplator, mi se pare ca aceasta colega e o persoana inteligenta, responsabila, cu care nu m-as certa. acuma, lamuriti-ma: sa o sterg dintre “prietenii” mei pentru asta?! sint mai putin umana ca am votat cu cine am votat? (din motivele mele). mie nu-mi vine sa-mi scriu in status nicaieri: no, acuma, care ati votat cu geoana, faceti bine si nu-mi mai scrieti ever. cred ca toti avem dreptul sa ne exprimam civilizat optiunile. nu stiu daca mesajul pro-conciliere al consilierilor lui geoana a avut vreun sens (invata pe dinafara a fost, asa ca nu i-l atribui neaparat lui geoana), dar daca mai exista urme de asa ceva, ar trebui ca acesta sa iasa “barbateste” pe sticla si sa spuna: asta e, cred cu tarie ca data viitoare voi avea mai mult noroc, pina atunci, traim intr-o singura romanie. si avem nevoie de toti in ea.
2009-12-07 16:50:34 | Raporteaza
Frumoase dorinte, tot fanatismul acesta a fost manipulator si jalnic,dar tarele din ambele tabere nu vor disparea doar daca ne prefacem ca nu mai exista.
Oricum, imi face din ce in ce mai multa placere sa va citesc.
Toate cele bune.
2009-12-07 16:52:30 | Raporteaza
Am votat Basescu. Nu imi pare rau. Insa refuz sa mai fiu dezamagit inca o data. Am prieteni, colegi de munca, membri de familie care au votat Geoana. Sunt constient ca unu din doi oameni din Romania au votat Geoana. NU cred ca votul lor a fost gresit si nu il condamn in nici un fel. Acum cativa ani eram toti disperati sa cunoastem un votant al lui Vadim, cand smeriti ne-am dus sa ne umilim punand stampila pe Iliescu. Acela a fost un moment in care aveam o furie pe un sistem care ne-a pus in fata unei alegeri nedrepte. Acum insa lucrurile stau altfel…votul acesta reprezinta o alegere democratica. Nu o sa incep acum sa ma bat cu tata…sper ca nici ei.
PS. Va felicit pentru articolul excelent.
2009-12-07 16:53:27 | Raporteaza
incerc sa-mi revin si nu pot.. l-am votat pe geoana, pentru ca speram ca o sa avem in sfarsit un guvern.. n-a iesit, si nu am nici o speranta.. nici macar aia mica pe care o aveam in ce priveste planurile cu johanis.. aia putea sa mearga.. acum nu imi ramane decat pun televizoru pe nemti.
2009-12-07 16:53:58 | Raporteaza
Felicitari. Un articol just, echilibrat si la obiect.
Am votat Basescu, insa asta nu inseamna ca PSD-ul nu are oameni de apreciat si car pot fi, intr-o zi, buni prim-ministrii sau presedinti…
2009-12-07 16:56:03 | Raporteaza
dupa cinci ani de lupta numtul basescu traian i’a infrant pe romani … oare cat va ma dura pana cand va infrange si justitia si va aparea NUP’ul pentru ridzi? …
2009-12-07 16:57:45 | Raporteaza
Ruralul l-a votat mai mult pe Mircea Geoana, iar poza din casa, ingalbenita de timp, pusa langa televizor si pozele familiei, este a lui Iliescu …! Am vazut-o, inca mai este acolo (nu e o figura de stil).
2009-12-07 16:58:28 | Raporteaza
Un editorial mai confuz si balmajit nu se putea. Dle Rogozanu, problema e simpla.
1. Dupa ce, prin contributia de gornisti ai lui Geoana si Antonescu asumata de Irealitatea, ati invrajbit romanii, acum va mirati ca exista doua Romanii! Hai, nu zau!
2. Dupa ce o varianta propusa la alegeri a fost votata (chiar si cu un vot in plus) ea urmeaza sa fie aplicata. Stergeti-va lacrimile, trageti-va mucii, spuneti-le patronilor dvs sa mai taca un timp si apoi faceti-va treaba cu ceva mai mult profesionism.
3. Acum il vreti pe Basescu un fel de ingeras? Pai nu pentru asta l-a votat lumea. Ci pentru ca in el a vazut ultima sansa de a trage la raspundere (si nu de a subjuga)un parlament fatarnic si corupt si un sir de guverne care ne-a vandut la bucata (vezi platforma continentala a Marii Negre, vezi datoriile lui Patriciu si cate altele).
2009-12-07 16:59:48 | Raporteaza
Cred ca voi sunteti certati cu REALITATEA oameni buni. Romanii au ales per ansamblu pe Mircea Geoana care conduce in majoritatea judetelor tarii! Asta arata ca romanii au votat pentru un presedinte comun: Mircea Geoana!
2009-12-07 16:59:54 | Raporteaza
Eu pot sa te accept pe tine chiar daca vei scrie contra Romaniei lui Basescu.Tu poti sa ma crezi si sa ma accepti daca iti spun ca inainte de a vota am citit,am ascultat,am gindit si abia apoi am pus stampila?Si te rog sa ma crezi ca am privit spre viitor.Daca imi permiti o sugestie,te rog nu te victimiza,adevarul absolut nu s-a nascut cu nici unul din noi.Cu respect ptr barba,ochelari si studentie.
2009-12-07 17:00:55 | Raporteaza
zet
resepectuos iti raspund. acel raspuns, dat fiind ostilitatea acestui mediu in care imi exprim opiniile, este destinata azi exclusiv amicilor mei. Pe scurt, tot ce se putea concluziona la un moment dat – pina la intilnirea tv de joi seara – din punct de vedere sociometric, indica clar faptul ca Basescu va pierde (trendul indica acest lucru categoric la inceputul campaniei). Dar, iata, citeva zeci de mii de voturi smulse la fotografie, au inversat lucrurile. E o anomalie sociometrica, dar, iata, viata e mereu surprinzatoare pentru psihosociologia aplicata care, cum vezi, e mai degraba arta si meserie, decit stiinta:)) Succes!
2009-12-07 17:02:03 | Raporteaza
i-am ciruit zice base dar de fapt era doar pentru psd asta ! ganditi oameni buni ganditi . cititi articolul meu de la marius. click
2009-12-07 17:03:21 | Raporteaza
nene Alin, ai scris numai mizerii o vreme, asa ca nici nu mai citesc ce ai scris acum.
2009-12-07 17:04:11 | Raporteaza
După cum bine spuneaţi ieri, Băsescu e istorie. Dar ce istorie! Spre deosebire de Crin care n-a cîştigat în viaţa lui nimic, Băsescu n-a pierdut niciodată.
2009-12-07 17:06:02 | Raporteaza
Alenie ma surprinzi placut,,, a 2 oara in 7 zile?
o sa dau mai departe…
v.ernu
2009-12-07 17:06:40 | Raporteaza
Ceva in acelasi gen:
albusibiu. blogspot. com
2009-12-07 17:07:28 | Raporteaza
Utopia unui popor aflat intr-o perfecta buna intelegere, prin estomparea diferentelor ideologice, la care faci apel, dupa parerea mea, nu doar ca nu e realizabila este si periculoasa. Cu totii stim ce poate genera o utopie…
Consider ca antagonismele – de orice natura ar fi ele – sunt si normale si dezirabile intr-o societate sanatoasa.
Cu mentiunea ca castigatorul nu are dreptul la ELIMINAREA adversarului. Mentiunea se aplica ambelor tabere, care au incercat acelasi lucru, dar cu mijloace diferite.
Cu respect,
Un votant portocaliu.
2009-12-07 17:08:16 | Raporteaza
Victoria lui Basescu se datoreaza, in mod semnificativ, posturilor TV: Realitatea si Antene, pentru ca au fost suparator si enervant de “anti Basescu” Cunosc multi oameni care au spus ca nu mai suporta agresivitatea acestor posturi. S-a cazut in cealalta extrema. In loc sa-l coboare pe TB, n-au reusit decit sa-l victimizeze. Si la romani, prinde chestia asta.
Sa ne ajute Dumnezeu!
2009-12-07 17:08:57 | Raporteaza
D-le Alin
D-ta povestesti despre borhotul toxic din care-si romanii isi trag mitologia politica??
D-le, problema e mult mai simpla: romanii nu au atat ideologii cat bun simt, nu bunul simt antonescian, ci unul autentic; cand un grefier ia salariu de 3500 ron, salariu de stat, nu te poti astepta ca el sa fie de acord cu o lege a salarizarii unitare, unde munca sa ar fi apreciata la max.1500 lei; nici femeia se serviciu de la parlament , cu salariu de 2500 ron nu poate fi de acord cu aceeasi lege, fiindca ea manuieste aceeasi matura ca cea care primeste 600 ron salar pentru aceeasi treaba.
Aici putem sa apreciem ca sunt fata in fata cele 2 Romanii:
Romania bugetarilor si a asistatilor social, vis a vis de Romania muncitoare contra salar la privat si mici intreprinzatori, care la munca nelimitata castiga jumatate cat cel mai amarat bugetar.
2009-12-07 17:09:04 | Raporteaza
da-i dracu de capsunari nesimtiti!i-au luat 20000 de euro lui geoana si-au votat cu basescu.sa mai ai incredere in oameni.putin bun simt va rog!
2009-12-07 17:10:06 | Raporteaza
Pot sa pariez ca Basescu va sti sa fie un invingator generos si elegant.Asta nu vrea sa insemne ca va cadea la pace cu mogulii, ci ca va intinde o mana celor de buna-credinta si competenti. Cred ca multi vor avea o mare surpriza in acest al doilea (si ultim) mandat la lui Traian Basescu.
2009-12-07 17:10:36 | Raporteaza
Ai votat prost. Asta e…
2009-12-07 17:10:44 | Raporteaza
@Alexandra,
Si eu am aceeasi parere ca si prietena ta. Si eu fac parte din cei care au votat cu Geoana ,nu pentru ca ar fii cel mai stralucit om din Romania, ci pur si simplu ca mi-am dat seama cat de mare e pericolul basescu si pericolul pdl.Daca toate fraiele puterii vor ajunge la basescu si la pdl vom ajunge la O NOUA DICTATURA. Democratia inseamna sa fie mai multi la putere , din mai multe partide pentru a fii totul echilibrat, pentru a nu ajunge la o dictatura.
Supararea noastra , a celor care am votat Geoana e uriasa pe PROSTIA VOASTRA celor care ati votat cu aceasta MOLIMA numita basescu. Chiar nu ganditi? Chiar nu ati vazut ce s-a intamplat in Romania in ultimii 5 ani? Chiar NU GANDITI ?
2009-12-07 17:10:50 | Raporteaza
alexandra
N-o stergeti! E decisiv sa nu ne stergem unii pe altii, chiar si din listele de “prieteni” ce pe Facebook. Asta e si ideea, Alexandra: sa nu ne stergem prietenii din cauza politicienilor. S-a mai intimplat asta in ‘90, cind au divortat familii din cauza lui Iliescu si Roman. Practic, azi, am fost adusi in aceeasi situatie. Oamenii politici sint interesati sa ne aduca aici, cetatenii trebuie sa fie lucizi si sa nu se lase inghesuiti in astfel de situatii. Asta e toate smecheria:)
2009-12-07 17:14:27 | Raporteaza
@Daniel Oanta
ooo, stimabile domn, bine ati revenit, fie si ca oaspete.
ati facut cerere catre SOV sa ii dea afara pe cei care il injura “pe banii lui”?
oare doar de nervi v-ati sters toate postarile, sau si din putina jena fata de actul deontologic pe care il propuneati (scrie impotriva patronului, trebuie dat afara!)
2009-12-07 17:16:36 | Raporteaza
Ne lasi ?
Ai votat Geoana, si punct. Iar eviti sa ti-l asumi cu texte kilometrice? “Împotriva acestor două Românii am votat … “, ce sa spun.
2009-12-07 17:17:00 | Raporteaza
E cat se poate de logic ca oamenii care lucreaza din greu in Vest , pentru o paine mai buna, sa nu sustina un sistem in care munca este dispretuita, unde puturosenia, incultura si nonvaloarea stau la rang de cinste;
Unde vezi d-ta unitate de gandire intre cetateanul care asteapta “sa i se dea” si cel care “isi creeaza” prin munca?
2009-12-07 17:17:34 | Raporteaza
Ileana sut
1. fireste ca accept
2. m-am plictisit de “nu te victimiza” – citeste, te rog, cele citeva sute de comentarii agresive si injurioase la articolul in care am spus ca voi vota Antonescu in turul II. Nu ti le pot arata pe cele pe care le-am sters si in care era vorba de sotia mea, de mama mea, de mortii mamei mele…
2009-12-07 17:21:44 | Raporteaza
Din pacate, nu ma indoiesc ca a existat manipulare (dar de ambele parti). Probabil ca au existat si fraude de ambele parti. Si sigur ca exista incercari de interpretare simbolica exagerata a diferitelor victorii acum.
Ce s-a intamplat joi nu este putin lucru. As fi votat, probabil, anti-Basescu. Asa n-am mai votat. Nu stiu ce i-a mobilizat pe cei care nu au fost in turul I, dar ma indoiesc ca i-a convins cu ceva MG. Eu as crede ca multi dintre ei au votat cu TB (din diferite motive).
Dar prezenta la vot a fost foarte mare (58%) si daca ne uitam pe o minima descriere a votantilor din turul al doilea, lucrurile sunt foarte “complicate” (v. realitatea.net/../ Procentele sunt foarte apropiate in opozitiile urban vs. rural, studii superioare vs. restul etc. Raman uimita de procentul de 53,5% in care cei cu studii superioare au votat cu MG. Sigur ca se pot incerca alte glosari (anti-Basescu, pro-Antonescu, pro-Iohannis), dar peste 50% dintre cei cu studii superioare au votat, in fapt, cu un reprezentant al stangii! Cred ca este o mare noutate. Si mai cred ca romanii depasesc sabloanele in care optiunile politice au fost interpretate pana acum. Putem spune ca au simtit enorm sau or fi vazut monstruos. Dar cred ca destui au cumpanit intr-adevar, fiecare cu datele lui.
Este incredibil cat s-au jignit oamenii intre ei pe plaforma de aici (mai ales in comentarii, dar nu numai). Probabil ca s-a votat si emotional, in orice caz s-a analizat mult emotional. E tipul de jurnalism dominant la noi. Astept altceva, mai ales pentru perioada urmatoare. Cu scarba si dezamagirea ne-am lamurit. Exista.
2009-12-07 17:28:07 | Raporteaza
v. ernu
poate bem si un pahar de vin pin la urma de la surpinderile astea placute:)) sanatate!
2009-12-07 17:30:45 | Raporteaza
Dragi romani, asezati-va la zid pentru ca incepe ciuruirea.Portocalii vor sti la ce se inhama si vor fi precauti. Vestele anti-glont vor fi numai pentru ei. ceilalti …
2009-12-07 17:31:43 | Raporteaza
Draga Perdita
Mai sus te-ai exprimat ca cei care au votat pe d-l Basescu sunt inapoiati, prosti, cam ceea ce a afirmat si orban si parca nastase.
Uita, iti descriu profilul unei familii care a votat incorpore Basescu: 2 ingineri absolventi 1978(5 candidati/1 loc), 1 tanara licentiata din 1999, cu doctorat in Germania, cu lucrari publicate, consultant stiintific, 1 tanara studenta in ultimul an la o universitate din top 100 din Vest;una bunica octogenara, pensionara dupa 42 de ani de munca neintrerupta.
La varsta mea, stiu sa “citesc” oamenii si sa disting binele de rau.
Din pacate, eroul tau e “gol”, la fel ca si asociatul sau, antonescu.
Acest Iohannis ar fi putut fi de apreciat, daca nu intra in cardasie cu primii doi si daca avea bunul simt sa nu mearga la Timisoara in scop de poza”cei trei crai de la rasarit” ca si Marx, Engels,Lenin.
Copilaria mi-a fost marcata de aceasta poza in medalion, pe care acestia 3 au reeditat-o in varianta moderna.
2009-12-07 17:34:08 | Raporteaza
Basescu sa multumeasca Realitatii si Antenei,datorita lor a castigat.Nu-i condamn.Ura iti intuneca mintea. M-au sunat prieteni din Austria, oripilati de ce au vazut la Antena 3,ieri.Intr-o tara democratica nu se face asa ceva, dovada voturile pentru Basescu. Iar PSD-ul nu a lucrat destul la propria imagine.Peste ei inca pluteste un nor comunist, dictatorial. Eu sunt nemtoaica,deci e clar cu cine am votat nu?
2009-12-07 17:35:33 | Raporteaza
Imi cer scuze ,nu m-am gindit ca sint si comentarii de genul asta.
2009-12-07 17:37:01 | Raporteaza
Vad ca in poza apareti cu capul gol.
2009-12-07 17:38:20 | Raporteaza
Marta, Perdita, etc
Terminati cu aceasta gilceava absurda gen cine e “prost” si cine nu. E o punere gresita a problemei: prostia sau inteligenta n-are legatura cu exprimarea democratica a unui vot intr-un stat modern. Tocmai asta incearca sa spuna (printre altele) si articolul pe care tocmai l-ati citit/frunzarit:)
2009-12-07 17:38:28 | Raporteaza
tot ii dati cu Iohannis si sperante,care sperante ,ca nu au prezentat un program de guvernare ,au venit cu un nume si au crezut ca o sa iesim din criza,criza din care nu au iesit nici americanii nici nemtii nici italienii,dar poate ar fi mai bine sa-l trimitem pe Iohannis cu PSD cu tot in aceste tari,sa-i scoata pe ei din criza,ca de …natiuni fara specialisti ,nu au gasit nici acum solutia iesirii din criza,poate reuseste PSD-ul….deci nu mai credeti toate minciunile cu iesirea din criza,cand or sa gaseasca americanii solutia vom iesi si noi din criza,deci criza nu a inventat-o Basescu
2009-12-07 17:41:39 | Raporteaza
aosms,
Te rog nu te mira despre optiunile celor cu”studii superioare”!
In ultimii 5 ani, a primit drept de vot inca o generatie, care, evident, are studii superioare; daca ne uitam in jur, si portarul, si gunoierul are azi “facultate”, chiar daca nu stie “care este” si unde este facultatea de unde are diploma. Presupun ca “almanahe”, ca si Gigi Becali au mai multe diplome, masterate, doctorate!!!
Si aici apar comentarii scrise, probabil, de “licentiati” care, pe vremea cand mergeam eu la scoala, nu treceau de clasa a IV-a primara la gramatica.
2009-12-07 17:43:53 | Raporteaza
ileana sut
grajdurile lui augias au fost aici, stimata doamna. La prietena mea Simona Tache, intr-un caz similar, a fost nevoie de doi oameni ca sa dea afara balegarul de opinii “civilizate”:)) Vreti sa va spun ca am primit chiar si o scrisoare scrisa (A4) de aminentare cu “ruperea oaselor”, semnata “un grup de prieteni”? In fine..nu ma mai “autovictimizez”:)) Si fireste ca va accept scuzele. Sanatate!
2009-12-07 17:43:56 | Raporteaza
Mi-ar fi placut ca articolul sa fie mai scurt, si poate mai putin filozofic. In principiu sunt de acord cu ce spuneti, dar tin sa va atentionez,ca a doua Romanie a izvorat si si-a luat seva din incercarea de manipulare a televiziunilor, fara actiunile acestora, ar fi ramas intr-o stare latenta.
Nu e vorba de comunism aici, e vorba de parsivism de tip comunist, parsivism de care se face vinovat nu Geoana, ci cei din jurul acestuia, care inca mai cred ca ‘popohrul’ poate fi dirijat cu mesaje false si vorbe goale.
2009-12-07 17:45:39 | Raporteaza
Domnule Ionescu,
Mi-a luat ceva sa citesc postarea dumitale, care este extrem de lunga si de incalcita. Asta denota, din punct de vedere jurnalistic, ca nu ai claritate in idei.
Vorbesti la un moment dat, pa la inceputul articolului dumitale, despre ziaristii care sunt agresati verbal de nustiucare dintre membrii “celor doua Romanii”. Lasa-ma sa iti spun ca, in cea mai mare parte a sa, specia jurnalistilor romani a disparut. Cand, o sa ma intrebi? Ei bine, iti spun eu: in perioana 2000-2004! Atunci, sub sceptrul atotputernic al lui Adrian Nastase, presei romanesti i-a fost pus un calus. Nu, nu a fost vorba de violenta fizica sau verbala. A fost pus un calus mult mai eficient. Ziaristilor adevarati, celor care aveau o opinie, celor care stiau intr-adevar sa scrie si sa isi faca meseria, li s-a pus un calus financiar. Iar acest calus financiar a functionat atunci si functioneaza si acum, pentru ca nu a fost unul coercitiv. Dimpotriva, dupa o lunga perioada de opresiune, pana in 1996, urmata de patru ani de dezamagiri, regimul lui Adrian Nastase i-a umplut de bani si de alte foloase pe acesti jurnalisti. Si, cu viitorul lor bine pus la punct, acesti oameni, in loc sa creasca in continuare noi generatii de ziaristi de valoare, invatandu-i meserie asa cum trebuie, s-au indreptat doar catre simpli purtatori de microfoane si reportofoane. Oameni care sa nu gandeasca singuri, sa nu gandeasca in mod corect si coerent, ci sa fie doar buni sa isi puna numele la bataie pentru binele sefilor.
Aceasta este, domnule Ionescu, noua generatie de jurnalisti care este injurata de oameni, noua generatie de jurnalisti pe care o aperi. Cu siguranta, exista si exceptii. Insa ele nu fac decat sa confirme regula.
Apoi, mai este o problema pe care nu o abordezi in rationamentul dumitale. Vorbesti de doua Romanii, ce a lui jumatate+putin si cea a lui jumatate-putin. Uiti insa de Romania lui 76%, adica Romania care a votat pentru schimbarea sistemului politic. Iar acest lucru ar trebui sa iti spuna ceva. Anume ca majoritatea oamenilor vor schimbarea drastica a sistemului politic – mult prea corupt, dupa parerea mea – si nu acceptarea lui asa cum este, asa cum inteleg ca iti doresti dumneata.
Eu zic ca e mai bine sa facem ceea ce isi doresc oamenii – care, daca stai sa numeri, iti dai seama ca sunt din AMBELE Romanii ale dumitale – si abia apoi vedem ce se intampla. Ah, si, te rog, nu incepe cu replicile pe care le-am mai auzit pe la diversi, ca Basescu vrea sa isi aduca doar acolitii lui in Parlament. Ca umblam la matematica si iti demonstrez ca 90 de parlamentari din 300 inseamna tot atat cat 141 din 471, adica 30%. Diferenta este ca, pe deoparte, se reduc cheltuielile cu 36% si, pe de alta, in Parlament vom avea mult mai putini oameni care n-au nicio treaba cu politica, oameni care isi platesc cu bani grei scaunele de parlamentari.
Si – cine stie? – poate ca avand o proportie mult mai mare de politicieni in Parlament decat am avut pana acum vom avea si ceea ce visezi dumneata, o democratie politica! (desi, dupa umila mea parere, aceasta ar fi fost mult mai probabila daca parlamentarii erau alesi prin vot direct, ca la primari, si nu prin acest sistem de colegii, in care, de exemplu, dl. Dan Voiculescu iese al doilea in circumscriptia in care a candidat, insa el ajunge in parlament direct, in timp ce omul care a luat mai multe voturi decat el ramane pe dinafara…)
2009-12-07 17:46:00 | Raporteaza
Alin voi citi in continuare cu interes eseurile si pamfletele tale.
Sunt scrise cu talent si cu o libertate de spirit care apartine unei societati pe care mai toti dintre cei care voteaza cu o parte sau o alta si-o asuma declarativ.
Din pacate multi se opresc aici, la nivelul declarativ, reusind sa se poarte penibil si sectar fara sa se considere insa partinitori.
Daca unii ca Patrasconiu sau Morar vor continua sa se razboiasca cu Ciutacu si Badea, sa le fie de bine si sa ramana cu cititorii lor, la fel de inteligenti si civilizati ca si ei.
Sa speram ca intervalul pana la urmatoarele alegeri va fi suficient de mare incat numarul celor care gusta asemenea spectacole sa fie din ce in ce mai mic.
2009-12-07 17:47:09 | Raporteaza
Ce spunea domnul Paler in 2006!
cotidianul.ro/c../
Dar multi ( si atunci) dar si acum au avut tupeul sa-i conteste inteligenta.
Ne meritam soarta:(
D-zeu sa-i odihneasca sufletul domnului Paler si sper, ca multi romani sa-l citeasca. Lasati patima politica si ganditi, cantariti atunci cand mai votati.
2009-12-07 17:52:42 | Raporteaza
@Marta,
Se vede din commentul tau faptul ca n-ai avut un motiv precis pentru care l-ai votat pe basescu.
Niciunul dintre alegatorii lui basescu nu au argumentat cu vreo reusita sau vreun succes din mandatul lui basescu !!! Deci, pur si simplu ati votat cu basescu pentru ca nu va placea Geoana… DECI O DOVADA CLARA A PROSTIEI VOASTRE !!!
Eu nu l-am votat pe individul Geoana, eu am votat toata aceasta coalitie care putea scoate tara din criza in care a dus-o basescu.Eu am avut motive obiective pentru tara ca sa votez cu Geoana, voi ati avut motive obiective si stupide ca sa-l alegeti pe basescu (pt ca nu va placea Geoana).
@Alin Ionescu,
Nu ma pot abtine, prostia votantilor lui basescu ma scoate din sarite, oamenii astia CHIAR NU GANDESC !!! E incerdibil cum in acesti 5 ani de mandat basescu ei n-au vazut ce se intampla in tara , doar scandaluri si licitatii ilegale facute de alde Udrea sau Ridzi.
Repet: ALEGATORII LUI BASESCU SUNT NISTE IDIOTI !!!
2009-12-07 17:53:57 | Raporteaza
Asta da tupeu. Cred ca esti foarte mandru de tine si, in general, foarte satisfacut cu propria-ti persoana. Nu-i de mirare ca ai votat pentru proiectul antonescu. Ce frumos ar fi fost sa-i poti amenda pe postacii anticomunisti. Ar fi fost o liniste si un concert al presei ca pe vremea lui adrian nastase. Cum v-ati mai fi intalnit voi intre voi sa va exersati limbile lungi si experimentate…
2009-12-07 17:54:05 | Raporteaza
D-le Alin Ionescu, sunt de acord in linii mari cu pozitia dumneavoastra. As vrea sa intreb insa ceva ce vizeaza modul in care am putea ajunge la mult dorita impacare. Nu cumva nu putem deocamdata sa purcedem la impacare pentru ca inca nu stim ca lumea, noi, romanii, care e problema, de unde vine ura asta, care sunt tarele trecutului nostru recent? Daca diferenta, contrariile nu sunt determinate cu grija, cunoscute bine, constientizate mai ales — la noi e inca multa inconstienta, nu-i asa? –, cum pot fi ele sintetizate? Cum sa depasim Romania lui Iliescu si Romania lui Basescu daca nu stim cum si de unde au aparut? Mi-e teama ca doar cu intentii bune nu se poate sa trecem peste ura. Nu mi se pare ca-i cunoastem la ora asta resorturile, nu stim de unde a aparut maniheismul care ne caracterizeaza optiunile, asa ca nici nu putem scapa de el. Asta-i cel putin sentimentul meu.
2009-12-07 17:58:15 | Raporteaza
inca ceva: ma bucur ca scrieti astfel pe acest blog. articolele dumneavoastra chiar se situeaza la un nivel excelent. imi pare rau ca apar pe aici opinii foarte umorale sau de-a dreptul badaranesti
2009-12-07 18:01:16 | Raporteaza
Am început să citesc postarea, m-am pomenit zicând “Doamne-fereşte!” şi m-am oprit din citit. Hai, sictir, răzbunare…
2009-12-07 18:01:20 | Raporteaza
Perdita
regret ca nu te poti abtine, dar in cazul asta, desi am votat cu Geoana. prefer sa ma declar ca facind parte din tabara “idiotilor”. Din pdv-ul meu, e inacceptabil limbajul tau.
2009-12-07 18:03:53 | Raporteaza
Una dintre cele 2 Românii, adică cea de 50,33% a spus da, ne identificăm cu mediocritatea şi cu spiritul de răfuială ridicate la rang de politică de stat. Una dintre cele 2 Românii, adică cea de 50,33% a spus da, ne identificăm cu scandalul politic continuu, care, la nivelul UE, ne transformă în elementul exotic cel mult demn de sfidat. Una dintre cele 2 Românii, adică cea de 50,33% a spus da, ne identificăm cu palma dată unui copil, că doar, cel puţin la români, bătaia-i ruptă din rai. Una dintre cele 2 Românii, adică cea de 50,33% a spus da, ne identificăm cu ura viscerală clamată împotriva celorlalţi 49 şi ceva la sută, care au dorit altceva decât vidul din proiectele de viitor ale unui ancorat în trecut. Una dintre cele 2 Românii, adică cea de 50,33% a spus da, ne identificăm cu suprapolitizarea administraţiei de către partidul-unic, şi da, ne identificăm cu pătrunderea serviciilor în viaţa personală a fiecăruia dintre noi până dincolo de patul conjugal. Epitetul şi vociferarea vor fi, în continuare, singurele calităţi care ne vor ajuta să trăim, nu-i aşa, bine în ţara celor 50,33%.
2009-12-07 18:04:21 | Raporteaza
Incepusesi frumos…dar pe la jumate m’am oprit si n’am citit mai departe. Nu te supara pe mine, ESTI PROST… Se poate demonstra simplu, ca’n matematica, prin CONTRAEXEMPLU. Cele doua Romanii de care vorbesti sunt prost delimitate> Eu, bunaoara sunt acum in jumatatea pe care o uraste Basescu, DAR in anii 90 eram in jumatatea ANTIILESCU…si ESTI UN NAIV daca sacotzi ca taberele s’au separat atunci. As pune pariu cu tine ca mai bine de jumatate sin “anticomunistii” de azi erau iubitori de Iliescu in 90… cu asta v’a pacalit Basescu… s’a imbracat in oaie. el e IMPOSTORUL DREPTEI
2009-12-07 18:07:34 | Raporteaza
Dom’ Ionescu, ce ziceti, un partid unic v-ar conveni? sa fim toti de acord cu el si, astfel, o singura Romanie? Nu stiu la cine te referi cand compari minerii lui iliescu cu votantii lui basescu… daca generalizezi, revizuieste-ti atitudinea. daca nu, fii mai precis, ca sa zic asa. altfel, esti la fel ca minerii lu’ iliescu. btw, si eu port ochelari si am studii superioare. ce zici, ma calific pt o bata in fata? peace.
2009-12-07 18:11:09 | Raporteaza
@prodiaspora:
Daca este chiar asa cum spui tu, cum se face ca, departe de Realitatea TV, departe de Antena 3, romanii care sunt in strainatate si care se informeaza pe alte canale decat cei din tara au votat in proportie de aproape 80% cu Traian Basescu? Sunt cumva prosti si ei, cei care au reusit sa isi faca un trai mai bun afara, departe de talpile puse de niste opresti, piedoni, mazari sau opriseni?
Toate cele spuse de tine sunt, da, adevarate, numai ca ai gresit procentele si anii. Toate caracterizarile tale reprezinta regumul din Romania din perioada 2000-2004, regimul lui Nastase si ceea ce ar fi trebuit sa urmeze daca nu iesea Basescu presedinte acum 5 ani. Daca nu ar fi iesit atunci Basescu si daca nu l-ar fi numit premier pe Tariceanu, am fi avut si acum, aceeasi alianta PSD-PNL pe care si-o doreste Dinu Patriciu de atata amar de vreme. Si am fi ajuns o tara la fel de stabila ca si Rusia, tara care nu poate fi afectata de criza economica din cauza sistemului “capitalisto-comunist” (nu radeti, ca asa este, chiar daca suna aiurea) care exista acolo
2009-12-07 18:22:01 | Raporteaza
Inca un roman fluviu.
Amice, astept rezumatul!
2009-12-07 18:26:26 | Raporteaza
nu exista,domnule,asa ceva.Nu toti PSD-isti sunt tampiti.Vor observa imediatr s-au in timp ca au fostmanipulati, ca li-i s-a implantat aceasta ura,ca ideile PSD au plecat de la unii care aveau pretentia ca trebui sa gandeasca in locul celorlalti.Vor face schimbari in partid,vor face analize reale,vor gandi,altfel vor pierde in continuare.
2009-12-07 18:34:37 | Raporteaza
@Marta
Sigur, e un punct de vedere. Cate procente ati pune in seama lui?
Eu cred totusi ca raman foarte apropiate valorile, si daca scadem la 50-50! Incercati sa corelati si cu votul rural vs. urban, iarasi nuantat. Eu spun ca lucrurile sunt “complicate” pentru cei care vor simbolistici otova. Din cate vad, nu mai exista impartirea stanga = rurala, slab instruita, saraca vs. dreapta = urbana, educata etc. Mai inseamna vot pentru candidatul de stanga un vot “de stanga”? Si invers.
Eu cred ca TB trebuie sa-si puna niste intrebari, cu atat mai mult cu cat MG a fost atat de votat IN CIUDA unor lucruri de netrecut cu vederea (gasca PSD-ista, vizita la Vantu in preziua dezbaterii etc.).
Sunt evidente voturile anti-Basescu (destui educati, destui informati). Sunt toti “spalati pe creier” si/sau vanduti?! Teribil.
2009-12-07 18:34:55 | Raporteaza
Aline,
scrie si tu mai pe intelesul agricultorului roman, ca de cele mai multe ori m-ai menajat, dar azi sunt excedat de lungimea textului tau. Sunt un cititor fidel al domniei tale, tzoparlan cu 10 clase din Baragan, care l-am votat pe tiran si-l va vota ori de cate ori va fi in primejdie, el, casa lui, nevasta si fiicele sale, camarila lui si interesele pe care le promoveaza, nationale sau particulare. Cel mai tare ma distreaza ca vorbesti despre cele doua Romanii, de parca le-ai privi de pe luna. Eu, ca vietzash al Romaniei absolute, ma uit la televizor si vad Romania ta si a voastra, care este tot atat de departe de mine si de ai mei, ca Pamantul fata de Luna. Cand aveti de gand sa ne faceti o vizita reala? Poate la parlamentarele din 2012, ca sunt mai aproape? Auguri!
2009-12-07 18:47:31 | Raporteaza
L-am vazut pe Berceanu la televizor mistocarindu-l pa tata lui Geoana, acolo sus unde e!
E trist ! Astea sunt valorile semanate de Basescu si tare mie frica de roadele otravite ale grobianismului.
In ceea ce ma priveste va dau tuturor intalnire peste aproximativ trei ani.
Pana atunci : Multe ,fericite,intoarceri ale zilei!
Sanatate tuturor, impliniri si … Sarbatori fericite!:)
2009-12-07 18:57:30 | Raporteaza
Dragi romani si frumoase romance (ca cu alea urite nu vorbesc), va felicit pt. catastrofala victorie in alegeri.
2009-12-07 18:57:50 | Raporteaza
“Şi-acum, luaţi-mă la ciomăgeală cu bîtele voastre de siliciu, dragi mineri, care plantaţi florile binelui public în piaţa ideilor politice! În fond, am barbă, ochelari, am fost student…”
aia nu-i barbă… uită-te mai jos dacă vrei să vezi o barbă adevărată. în plus, şi numele i se potriveşte de minune:
voxpublica.real../
2009-12-07 19:01:59 | Raporteaza
@ AI
Maestre, dupa gustul meu ai fost la inaltime in toata perioada asta si imi pare sincer rau ca ti-ai pierdut pariurile. A fost oarecum ca in finala Ligii din ‘99. Se mai intampla. Daca le-am pierdut sau nu si noi odata cu tine (noi toti, nu doar jumatate minus) este pe de-a intregul discutabil/nedemonstrabil, cel putin in viitorul apropiat. Cred ca e momentul sa ne racorim mintzile excitate si sa ne concentram pe prioritatile personale: carti, vinuri, animale de companie, colectia de iubite, familia, retzetele de mamaliga, prietenii. Pe astia, cel putin, daca nu stim, sa nu ii intrebam cu cine au votat. La ce ne face folosinta informatia asta? Cu ce ne poate face viata mai placuta?
Respectul meu, in fine, pentru toti combatantii decenti, de toate culorile, care s-au perindat pe aici. Ah, si sa nu uit; ma salut si pe mine, cu simpatie si stupoare: “Pe-aici umblai, haimana stupida? Nu ti-e rushine? Marsh acasa si vezi-ti de -ale tale.” Asta e, va las. Pentru moment.
2009-12-07 19:08:10 | Raporteaza
nedo
) Salutare si felicitari! Si culmea, Mugur e un om deosebit de misto. Il stiu de ha ha ha. Si tot cu barba aia umbla. E clar! Cauta bataie!
altprost
corect si cinstit grait-ai, maestre. Zuruck zu hause! Si poate ne si vedem cu ocazia asta:)) Sa bem vinul ala, care e atit de rabdator cu noi, muritorii, dar care oricit ar fi el de vin, are o limita a rabdarii:) Vorbim. Mai scriu si eu un text p-aici si gata pe urma trec la rata de maxim 1/week:)
2009-12-07 19:15:24 | Raporteaza
cred că perdita are dreptate. dacă te-a scris dostoievski ai făcut ceva în viaţă, dacă te-a citit şi mutu, păi eşti bazat, nene! îmi crescu self-esteemu’ şi adrenalina-n piept!
2009-12-07 19:16:40 | Raporteaza
@Alin,
cind scriai la Catavencu erai mai concis si asta iti pria. De cind te citesc aici nu am rabdare sa termin postarile tale nesfirsite, care daca cistiga in lungime pierd in claritate si in continutul de idei. Una peste alta, indiferent ca ai fost sustinator Geoana eu cred ca esti de buna credinta si mi se pare normal sa ai o alta opinie si noi sa avem un schimb bazat pe argumente. As fi dorit sa dicutam despre PARTIDUL care sustine un candidat, despre PROGRAMUL acelui candidat si despre cit de credibil este acel candidat in ceea ce priveste realizarea programului. Daca am fi folosit aceste criterii am fi avut argumente si nu injurii .
Oricum, Alin, Vox publica a fost un loc unde s-a putut vorbi liber, spre deosebire de RTV, antene si chiar TVR
Bravo voua
2009-12-07 19:17:32 | Raporteaza
In locul tau, mi-as lua un concediu de cel putin o luna de zile. Si n-as mai scrie nimic pe bloguri. Romania de care ne pasa noua, nu este a ta si nici a colegilor tai ziaristi. Laturile pe care le-ati deversat in ziare si la TV, va descalifica ca si jurnalisti sau moderatori “independenti” si “echidistanti”. V-ati batut joc de meseria voastra.
Atat de mult iti pasa tie de Romania, incat daca ar fi candidat Vanghelie in locul lui Geoana, ati fi procedat la fel. Un presedinte in exercitiu, n-ar fi avut loc in televiziunile si ziarele voastre, era exilat la OTV si la ETNO-TV.
Nu-ti fa probleme, lasa-ne pe noi, prostii, cu Romania noastra, asa amarata cum e ea. E a noastra si voi n-aveti nicio treaba cu ea, oricum nu va reprezinta pe voi.
Pentru cativa arginti in plus, ati jucat o carte si ati pierdut. Ati pierdut credibilitate si ati aruncat la cos deontologia meseriei de jurnalist. Acum, nu ne mai intereseaza de voi, Romania asta amarata nu vrea sa va retina nici macar numele. Pentru Romania, voi nu mai contati. Voi apartineti altei tari, dar nu Romaniei.
Paradoxal, romanii au dovedit ca sunt liberi, sa spuna si sa voteze ce vor, in timp ce voi sunteti inca legati de stapan, adica sclavi.
Traim noi prost, dar ne simtim liberi; voi traiti bine, dar sunteti sclavi, mai rau ca inainte de 1989.
Romania noastra nu este si Romania voastra, indiferent cine este presedintele acestei tari!
Doamne-ajuta!
2009-12-07 19:21:19 | Raporteaza
Nu e un conflict “religios,” domnule, nici ideologic, ci unul moral. In rest, aveti dreptate: am fost alungat din tara inca din 1990, iar acum imi iau revansa simbolica.
2009-12-07 19:35:27 | Raporteaza
Cum zic fotbalistii, dupa meci e inainte de meci, va urez succes la anticipate, la noile referendumuri… nici un trimestru fara alegeri nici o masa fara peste oceanic.
2009-12-07 19:40:38 | Raporteaza
Imi place articolul, nu atat ca rationament, cat ca tonalitate: avem nevoie de calm si nu de isterie, orice promovare a calmului si a ratiunii e un castig in momentele astea.
Nu pot fi de acord insa cu o afirmatie:
“Apoi, azi şi ieri, a venit rîndul “României lui Băsescu” să stăpînescă peste cealalată, punîndu-i gîtul sun clăcîiul său. Mitologia minerilor, îngerii murdari de huilă ai poporului, pedepsitorii elementelor decăzute ale societăţii, arhanghelii proletari ai lui Iliescu, a devenit apoi mitologia postacilor portocalii, a intelectualilor progresisti, a adepţilor lor, care au pedepsit prin injurii şi ameninţări, prin descurajare şi agresivitate verbală ziariştii vînduţi, conştiinţele impure ale societăţii, preopinenţii.”
Exceptand cazurile patologice ale postacilor, nu cred sincer ca violenta din discursul public a fost opera “portocaliilor”. Dimpotriva. Tu, Alin, nu cred ca, in calitate de sustinator al PNL si al unei pozitii anti-Basescu moderate ai fost vreodata pus la stalpul infamiei si aratat cu degetul in aceasta calitate! (repet, cu exceptia postacilor, care sunt niste vadimi ai internetului ce ar trebui cenzurati – si a unor excese ale lui Basescu).
As putea aduce multe argumente prin care sa arat ca de fapt impotriva celor care se situau in tabara pro-Basescu s-a declansat o pledoarie furioasa in ultimii ani. Dar nu mai are sens. Imi doresc ca acest lucru sa ia sfarsit si ca opiniile ECHILIBRATE, chiar daca subiective, sa isi recapete intaietatea.
Personal, mi-am anulat votul in turul 2 (din motive personale), dar ma bucur (cu noduri) ca a iesit Basescu si nu Geoana. Nu-i privesc pe votantii lui Geoana ca pe niste comunisti retrograzi. Le pot intelege perfect disperarea si argumentele – desigur, celor echilibrati, nu celor care vorbesc de tiranie.
2009-12-07 19:51:29 | Raporteaza
ptiuu!ma tot plimb pe blogurile astea…nici draq nu are chef de treaba,numa barfe..asta e politica creca…da aia cu tarisoara,cu romanica,pe unde draq o fi?sa vina capsunariiii
2009-12-07 19:52:17 | Raporteaza
AVALON
in primul rind mersi. In al doilea, faptul ca nu ai rabdare, nu inseamna ca trebuie sa scriu eu mai scurt. Chestia cu ce pierd si ce cistiga textele mele aici e o parere pe care o respect, dar cu care nu-s de acord. Si 3. mersi mult pt “Bravo”:))
EVRIBADI si PENTRU TOTI CITORII EI CARE CER TEXTE SCURTE
bai, cu toata simpatia, dar nu mai imi reprosati ca scriu lung. scriu cum vreau eu. sint om om liber. daca nu puteti sa duceti la cap un text de 4000 sau 10 000 de semne, ma intreb cum cititi carti, care au 800 000 de semne. Cine nu vrea sa citeasca mai mult de 1000 de semne, nu intra aici. e simplu. Intra pe alte blogri de pe vox, unde sint si texte de 100 de semne. E ca si cum ati intra intr-o librarie si ati incepe sa spuneti “Aaa, pai daca stiam ca aici sint carti cu atit de multe pagini… Pai, bai, nea autorilor, scrieti mai putin, mai concis, mai scurt, sa pot sa citesc si eu!”
Adica, voi averti impresia ca eu scriu ca sa citeasca toata lumea? Ei bine NU. Regula e simpla: eu scriu ce si cit vreau, oamenii citesc ce si cit vor. Banal. Nu sint un tarabagiu sa pun pe taraba mea doar ce se vinde. Sint un om care scrie gratis si ce vrea el. Plata e in general in injuraturi de mama, in “esti prost”, arareori in aprecieri. Asta e. Multi nu platesc nici macar cu o vorba. Pe vremuri, cind scriam la Catavencu, scriam mai scurt fiindca pe hirtie nu incape mai mult. Aici incape. Atunci eram jurnalist. Acum nu mai sint si nici nu pretind undeva ca sint. E total absurd, cetitorule, sa reprosezi unuia ca scrie texte lungi. te poti gindi oare sa-ti reprosezi si tie ca nu mai vrei sa citesti texte lungi? Iar daca nu, nu. Fiecare scrie ce vrea, fiecare citeste ce vrea.
2009-12-07 19:53:46 | Raporteaza
@alin
imi pare rau ca nu a iesit Prostanacul dvs(joke)
@neamtu rromales
imi pare bine ca 5 ani nu-ti mai aud p-aci croncanitul
Q.E.D.(alles zigeuneren sind …scheisse)
2009-12-07 19:55:01 | Raporteaza
ptiiu!ma tot foiesc pe toate blogurie,numa barfa,si barfa…cautam aia cu politica,cu treaburi,cu romanica,cu parlamentu,cu criza,cu ce e de facut…sa vina capsunariiii.
2009-12-07 19:56:09 | Raporteaza
Aline,
hoo, buey, nu te inflama in halul asta. Scrie cat iti pofteste inima, tone, chintale, hectare, vagoane, dar nu uita cea de a saptea propozitie logica din Tractatus logico-philpsophicus: “Despre ceea ce nu se poate vorbi, trebuie sa se taca”. Vorbesti cu o lejeritate socanta despre … “conflictul religios, care îmbracă o haină politică zdrenţuroasă, în care tot felul de “isme” se amestecă şi se decantează trasînd linii de front ideologic, în care naţionalismul desuet se amestecă cu patima revoluţionară, anti-ciocoismul cu cultul domnitorului taumaturg, anti-rusismul grosolan cu anticomunismul schiţat pătimaş şi emoţional, cultura urbană e opusă inculturii rurale, pensionarii conservatori tinerilor liberali, ş.a.m.d.” Nu ma bag in opozitiile tale binare fundamentale, dar inventezi nejustificat nus’ce conflict religios, care sa-ti justifice mitologia politica mahiheista pe care o construiesti supra. Greoi, redundant, scleroza in placi, Aline. Fii mai subtire, ce naiba, lasa plasma sa circule liber, fii mai jogging, mai hiking.
2009-12-07 20:28:18 | Raporteaza
geonarilor, am un umar liber pe care sa plangeti, il ofer gratis. Cand terminati cu vaicaritul, poate va apucati sa va faceti treaba pt. care ati invatat un sfert din viata. Mars la munca, nu la pomana social-democrata.
2009-12-07 20:32:27 | Raporteaza
@Alin: sigur ca n-o sa o sterg pe prietena mea de pe Facebook. problema e ca ea voia asta, ea cerea sa fie stearsa ca sa nu mai apuce sa vorbeasca cu acesti oameni care, in “prostia” lor infinita (vezi si perdita si multi altii) au votat altfel decit ar fi dorit 50% minus, cum mai scrie pe bloguri.
mie mi se pare foarte periculoasa aceasta atitudine, sa cataloghezi pe cineva dupa cum a votat, fara sa incerci sa-i intelegi. vorbiti de perioada 1990, cind s-au distrus casnicii, eu ma gindesc la altceva. de la a nu mai suporta “prostia” altora, de a-i considera in bloc pe toti cei care au decis intr-un fel sau altul, oricum – prosti, impuri, necivilizati, nedemocratici – de aici pina la a-i considera neoameni, nu mai e decit un pas. si cu neoamenii nu discuti, ii poti impusca sau baga in lagare, ca e tot aia.
cred ca cu totii am inghitit prea multa propaganda de la un partid sau altul, de la un grup sau altul. a fost prea supralicitat imaginarul religios in campania asta, ingeri versus draci si craii de la rasarit versus salvatorul natiunii. ar trebui sa redevenim (ceva mai) rationali. ar trebui sa ne trezim, lucrurile nu sint doar albe sau doar negre, nici portocalii sau rosii, sint nuantate si sint al dracului de complicate.
faptul ca l-am votat pe basescu nu inseamna ca sint de acord cu tot ce a facut sau ca voi accepta tot ce va face. dar cel putin stiu ca o sa-mi pot face auzita opinia, stiu ca vor fi foarte multi care o sa-l poata injura in liniste si pace, pe posturi de televiziune, stiu ca orice va face in acest mandat va fi super-urmarit si orice derapaj va fi sanctionat de toti. stiu ca va exista un echlibru oarecare intre diversele forte politice si ca nimeni (nici macar el) n-o sa poata sa faca ce vrea. se vor faulta mereu, preventiv, dar macar n-o s-o luam cu totii razna. geoana nu mi-a dat aceasta senzatie. mi-a dat senzatia ca e un papagal care repeta ce au scris altii pe niste foi de hirtie si, in rarele cazuri cind nu avea script sau prompter in fata, o lua asa de tare pe aratura ca nu mi-a inspirat nici un fel de incredere.
cam atit, sper ca prin ceea ce am scris sa nu supar pe nimeni – ma refer la cei care si citesc ceea ce se scrie aici si nu raspund automat, punind o placa sau alta.
2009-12-07 22:31:18 | Raporteaza
@ alexandra
2009-12-07 22:31:18
Imi permit sa intru in discutia asta.
Prietena ta, ca si mine, vede rupte legaturile din pozitia ei cu “-”, adica ciuruita in speranta.
Credinta ei despre cei cu “+” e ca s-au adunat acolo rupti din intreg dinainte de a vota.
Eu, … alegator de Geoana, ma tem de “ALIGATORII” lui Basescu.
Nu vreu sa-i jignesc, dar asa-i percep.
2009-12-07 22:48:42 | Raporteaza
@Alexandra,
Vezi, de aceea va URAM pe toti alegatorii lui basescu. Pentru ca la intrebarea : ‘de ce l-ati votat pe basescu?’ raspunsul vostru este: ‘pentru ca asa a vrut’… astfel, voi ignorati faptul ca votul nu este doar un drept , este SI O RESPONSABILITATE. Responsabilitate fata de toti concetatenii acestei tari.. atunci cand votam votam pentru toata tara si nu votam doar pt noi insine.
Intreaba-te singura de ce l-ai votat pe basescu de fapt… intreaba-te ce lucru bun a facut basescu in acesti 5 ani ca sa ne mai tortureze inca 5….de aceea va consider idioti, pt ca nu ganditi.
2009-12-07 22:54:54 | Raporteaza
Minunat articol, ma regasesc complet in el. Si daca nu bagai instiintarea pentru Evribadi (mesajul 85) o scriam eu. Deci nu te lasa descurajat – nici tu, nici Daniel Oanta – de cititorii cu limita la numarul de semne si care vad in orice cuvant de-al vostru o manevra tenebroasa a mogulilor care vor sa-i readuca la putere pe comunisti.
Si as mai adauga ca o sa simt ca am ajuns sa intelegem democratia atunci cand n-o sa mai aud vesnicele vaicareli post-electorale “tara de c…”, “poporul asta prost”, “eu imi fac bagajele, sunt prea bun pentru tara asta” etc. Nici stihurile cu Congo de acum cinci ani nu mi-au placut si nici reactiile gen Ciutacu nu sunt dovada de desteptaciune sau de inaltime civica.
2009-12-08 02:02:35 | Raporteaza
Dragă Alin
Eroarea ta (mică) e că tu pui sistemul/sistema înaintea oamenilor. Oamenii nu sînt purtători ideali de idei autonome, ei sînt idei vii, atîta cît sînt. Oamenii nu votează guverne, votează miniştri în carne şi oase. Deci, Geoană a pierdut NU pentru că l-a învins mai puternicul Băsescu, ci pentru că în el nu străluceşte nici o lumină. El nu trece de sticlă. El nu electrizează nici măcar o adunare, darmite o mulţime. Observă că toţi care l-au votat şi care se exprimă aici NU sînt partizanii/fanii lui. Ci, ca tine, ai lui Crin, ai liberalismului, ai democraţiei luminate (căci există şi una întunecată, numai a noastră), ai celor care nu-l ami înghit pe şef. Partizanii lui Crin au votat cu jumătate de mînă un prostănac. Asta înseamnă un tip de inteligenţă electorală care pune multe lucruri în balanţă, chiar propria neplăcere sau lipsă de încredere. Sau, cum spun comentatorii, mentalitatea liberală, care nu va fi niciodată domesticită. De asta a pierdut Geoană, pentru că, fiind un perdant, nu a crezut că singura lui şansă mică e să fie el (precum în discursul de victorie, singurul uman – şi, de aia, caraghios) şi nu cum îi recomandă, grijulii, consilierii ce-ar fi trebuit să-i spună dintru început să stea acasă. Geoană nu a convins nici măcar un singur votant independent. Toţi votanţii lui ai făcut calcule, spălîndu-se pe mîini de el şi de PSD, cu mare grijă. În schimb, preşedintele are fani, are fanatici, are oşteni. Asta e tot.
Oricare din ceilalţi catindaţi l-ar fi bătut uşor pe Băsescu, îndrăznesc să spun cu peste zece procente, uşor, ţinînd mîna dreaptă la spate, oferind un handicap competitorului.
Cît despre anticomunişti – să mă slăbească. Au avut de ales în turul întîi între doi care n-au fost NICIODATĂ şi ceilalţi. Vorba doamnei deputat Anca Constantinescu: Ciocu’ mic, că vă justificaţi de pomană. Ipocrizie maximă.
Nu sînt nici pesimist, nici optimist. Îmi optimizez existenţa. La fel ca tine, am pierdut mult anul acesta, ar trebui să fiu foarte atent. Dacă mai vorbesc mult contra vîntului, mă trezesc că dau muştele afară din Cişmigiu. Nu ştiu de ce, dar aştept apariţia listelor de indezirabili. E criză, cineva trebuie să plătească. Duşmanii “poporului”, cine alţii?
Hai să rezumăm: Ce a căutat Geoană la Vîntu? Cum ce? A căutat preşedinţia pierdută. Atunci a pierdut-o şi o mai caută şi acum, de-a buşilea. Dl Geoană îmi jigneşte inteligenţa, aşa cum dl Băsescu îmi ştirbeşte demnitatea.
2009-12-08 02:04:45 | Raporteaza
Florin Iaru
Draga Florin, m-ai facut sa zimbesc. Chiar si eu il bateam pe Basescu, crede-ma:)) Dar asta e istoria. E bine ca e loc si pt noi in ea. Cit despre listele de indezirabili, asta seara mi-a piriit telefonul de citeva ori in timpul unor conversatii. La sfirsitul uneia, cind l-am pus pe masa, dupa ce am apasat pe buton sa-l inchid, a mai pirit odata ciudat. ca un ciriit. Si stii ce-am facut? M-am dus aproape de microfon si i-am tras o injuratura:)) Asa ca… daca e, o sa cer sa stam in aceeasi celula. Mai palavragim, mai ne ridem, mai povestim:))
2009-12-08 03:07:45 | Raporteaza
Alin, noi, ăştia, broscuţele cu gura mare, nu sîntem periculoşi. Se ascultă telefoanele redactorilor şefi, ale miniştrilor, ale industriaşilor, ale hotelurilor.
Noi sîntem piese mici. Dar, dacă o să credem că-i normal, ne merităm soarta.
2009-12-08 03:28:29 | Raporteaza
@Florin Iaru si Alin Ionescu
M-am ras
Tristete printre randuri. Tot ce pot face eu este ca de maine sa trec la citit foarte selectiv (mi-am ales 5 autori de pe voxpublica – si unii posteaza f.f. rar – cu inca 3 anume, daca subiectele lor sunt arzatoare). Ar trebui si publicul cititor sa cearna, nu doar top-down.
Si totusi chiar pot Traian Basescu si toti cei care-l inconjoara sa spuna ca, daca “poporul” nu l-a schimbat, il vrea neschimbat? Cand a obtinut doar 50,33% in fata candidatului PSD?! Cu demascarea vizitei nocturne cu tot…
PS: Domnule Alin Ionescu, nu spun ca “ar trebui” sa scrieti texte scurte, dar, cand o faceti, sunt grozave!
2009-12-08 03:42:35 | Raporteaza
Crin n-a făcut nimic în 20 de ani de politică şi nu va face nimic nici în următorii 20 de ani. A strălucit şi el, ca Meleşcanu cu APR-ul său, vreo jumătate de ani. Altfel, îi vine ca o mănuşă PNL-ului: un luzăr pentru partidul balama. Împăcaţi-vă cu gîndul. Iar liberalism în PNL numai cu microscopul o poţi găsi. Crin, Norica şi Ludovic – ăsta da trio.
2009-12-08 03:53:48 | Raporteaza
@Alin
50% au votat cu basescu
50% au votat cu psd pnl udmr prm pntcd etc samd qed.
daca ai drum prin canada ,da un semn de viata,ca am un vin bun din pdgoriile niagarei si n-am cu cine sa-l beau si mi-e mila sa-l tin degeaba in pivnita.
mai vorbim de una de alta.aici iernile sunt lungi.merg si pana la juma de an.
2009-12-08 04:05:32 | Raporteaza
Am două întrebări, una pentru dvs, domnule Ionescu și una pentru domnul Florin Iaru care a comentat mai sus.
Domnule Ionescu, spuneți că postacii de azi, sinonimi cu minerii de ieri, ar trebui să primească niște amenzi penale pentru calomnie și injurie. Cred că nu întâmplător ați încheiat articolul făcând referire tot la aceștia. Domnule Ionescu, eu sunt un postac, adică? Că nu înțeleg. Postacii vă citesc articolele, domnule Ionescu. Bat la tastatură și vă fac trafic. Vă ascultă părerea. Știu că unii se exprimă cum se exprimă, dar nu este oare și vina jurnaliștilor că se duce discuția într-un alt plan, al mârlănismului cu interjecții și onomatopee? Adică acolo unde parcă nu mai există în limbajul articulat corespondent al realității?! În ce țară de pe lumea asta există legi și sancțiuni pentru PĂRERI EXPRIMATE PE INTERNET? Dacă acestea există, nu credeți că ar trebui să le fie teamă de ele și unor așa-ziși jurnaliști precum doamna Doina Doru care scrie ceva mai devreme, chiar aici, ironic și zeflemitor, jignitor și fără respect la adresa întregii diaspora?!
Domnule Iaru, vreau să vă precizez (deși posibil să o știți deja și să o simțiți în cuvintele mele!) că nu toți cei care au votat cu Băsescu se numesc OȘTENI sau FANATICI – după cum menționați. Numai și faptul că îi categorisiți astfel denotă o nevinovată manipulare aplicată – conștient sau nu – celui care vă citește. Expresia dumneavoastră va ajunge să intre apoi în vocabularul celor care vă citesc, iar Alexandra, comentatoarea de mai sus, se va trezi banată pe Facebook, iar eu probabil la fel, deoarece prietenii noștri, votanț ai lui Geoană, ne vor vedea – o dată în plus – ca niște soldățoi războinici și periculoși. Cred că orice cuvânt scris aduce cu sine o responsabilitate imensă – dar jurnaliștii au uitat de asta.
Și, cu același respect: Nu cred, domnule Iaru, că Băsescu sau orice alt om de pe planeta aceasta vă poate știrbi demnitatea: demnitatea se judecă în fața oglinzii, cu sine. Asupra ei nu poate acționa niciun stimul exterior. Tocmai de aceea se numește DEMNITATE!
Este lupta sinelui cu sine pentru a rămâne intact!
2009-12-08 04:13:49 | Raporteaza
Autodenunt,
.)si citindu-va m-am gandit sa-mi cer scuze in fata dumneavoastra pentru acuzele aduse PSD-ului,domnului Geoana si domnului Iliescu.deasemenea va rog sa ma scuzati pentru ca mi-am pemis sa-mi exprim opiniile nefiind ,in mod fizicamente vorbind, intre granitele teritoriale ale actualului stat Romania.
Catre:doamna Doina Doru si domnul Victor Ciutacu, va apreciez subtila ironie si mandria de a fi roman/-ca 100%.mai aveam si eu treaba pe net(si noi astia din strainatate muncim pana tarziu si nu doar la clonat carduri
si recunosc ca nu m-am prezentat la vot si NU am votat cu Mircea Dan Geoana iar domnului Traian Basescu i-am dat votul meu si increderea in anul 2004.consider ca e o lasitate din partea mea faptul ca am parasit frumoasa si fascinanta romanie in cautarea unor iluzii egoiste,vremelnice si aberante.aproape ma simt un Iuda Iscarioteanul care s-a vandut si a vandut interesul unei minunate tari pe 30 arginti.recunosc si NU regret ca ma aflu printre capitalisti nemilosi care ma exploateaza in folosul lor si al occidentului decadent, care au profitat dealtfel pe parcursul intrgii istorii de neamul romanesc si apoi l-au tradat.recunosc si NU regret ca ma aflu in randul unora ca EMIL CIORAN,MIRCEA ELIADE,CONSTANTIN BRANCUSI,EUGEN IONESCO ,HERTA MULLER ca sa enumar doar cativa din tradatorii acestui poportotusi ma bucur nespus ca mai exista oameni de bine ca dumneavoasrta si domnul ciutacu dar si altii care traiesc zi de zi in realitatea romaneasca si postaza pe acest blog sau in alte medii de informare ale partidului.
oameni care sa ne reamintesca,mie si altori romani hoinari si desradacinati, ce trebuie sa faca si sa gandeasca cand interesul national o cere.cu prima ocazie va anunt ca o sa renunt la cetatenia romana pentru a nu mai fi un element turbulent pentru oamenii muncii din Romania.consider deasemenea ca modele precum domnul vadim,domnul becali,vanghelie,iliscu si multi, multi altii ar trebui sa fie adevarata sursa de inspiratie si modele in viata pentru tinerii romani
din pacate NU va pot promite solemn si cu cuvant de pionier sau soim al patriei ca intr-o zi NU voi renunta la limba,nationalitatea si obiceiurile romanesti asa cum au facut unele din elementele mai sus amintite adica EMIL CIORAN, EUGEN IONESCO si HERTA MULER
ma recunosc invins,frustrat si invidios pe maretele realizari ale romanilor din interiorul tarii,care cu cinste si abnegatie muncesc pentru construirea si desavarsirea visului marelui conducator izgonit miseleste de la conducere de fortele destabilizatoare care au inceput asanumita REVOLUTIE ROMANA DIN DECEMBRIE in anul 1989
recunosc, nu in ultimul rand ,ca am fost un retard,un incapabi si un orb vitriolizat atata timp cat am trait pe plaiurile mioritice ale Romaniei neputand intrevedea frumoasetile si oportunitatile care mi s-au oferit.sper ca cetatenii romani din diaspora care au indraznit
sa cugete a gandi liber si au votat impotriva interesului de uniune nationala si altfel decat le-a fost indus prin mai multe canale media sa-si recunoasca si ei gresala si sa nu o mai repete.
deasemenea cei care sunt de acord cu reeducarea si recalificarea sa se prezinte de urgenta pe teritoriul national si sa ramana pentru a pune umarul la infaptuirea democratiei tipic romanesti si la inaltarea tarii pe inaltele culmi ale socialismului
tradatorii de tara si cei care refuza,printre care se numara si subsemnatul,pot ramane in continuare sa sustina occidentul decadent si valorile lui fara a mai putea sa aiba dreptul la vot,opinie sau a altfel de simtire in legatuara cu tara in care s-au nascut si au locuit pana cum ceva timp sau de care se simt sufleteste atasati precum cei din Republica Moldova
va mulumesc incaodata pentru corectitdinea si ingaduinta jurnalistica cu care mi-ati tratat toate comentariile mele si ale celorlalti participanti la aceasta discutie
am incercat si sper ca am reusit in acest autodenunt sa ma exprim intr-un limbaj pe care sper ca il veti intelege mai bine ,desi cu iertare sa-mi fie,acum amestec un pic din limba tarii de origine cu cea a tarii de rezidenta dar ,din pacate sau din fericire si cu un limbaj al Uniunii Europene
cu mult respect
al dumneavoastra V.I.T.R.I.O.L.
2009-12-08 06:01:20 | Raporteaza
@Perdita: da, votul este SI o responsabilitate; eu mi-am inteles responsabilitatea in acest sens pariind intre doua rele pe care le puteam aproxima si, in opinia mea, am ales raul mai mic.
cred ca e o mare lipsa de responsabilitate sa declari ca urasti in bloc 5 milioane de oameni care au alta parere decit tine, pe care nu-i cunosti si despre care nu sti decit ca au pus intr-un anume fel o stampila.
din pacate, falia intre cele doua romanii nu face decit sa se adinceasca. si placa cu “o singura romanie” pare, invariabil, cu atit mai falsa, cu cit a sunat mai tare in campanie.
2009-12-08 09:47:02 | Raporteaza
Pana atunci imi ridic eu palaria in fata articolului dvs!
2009-12-08 10:53:59 | Raporteaza
Bravo Alin! Sunt mandru de tine si de articolul tau! Nu degeaba ne tragem din aceeasi scoala de … gandire
)
2009-12-08 11:12:15 | Raporteaza
Stati asa, fratilor! Eu am inteles articolul ca un apel la calm! La rationalitate! nu?
2009-12-08 11:27:01 | Raporteaza
Cosmin
oooo, maestre, mersi frumos. te pup.
ana kars
nu sinteti postaca. postaci sint cei care folosesc un limbaj nearticulat.
silviu petcu
deal:)
Bogdan
Mersi
2009-12-08 11:36:39 | Raporteaza
@ana kars
Demnitatea unui om poate fi ştirbită dacă afirmi că e vîndut. Sau că e duşmănos. Sau că slujeşte interese obscure. Sau că… Ştirbirea se face prin expunere în faţa oprobriului public.
Nu am afirmat că toţi partizanii lui Băsescu sînt oşteni, doar că, lîngă domnia sa, sînt fiinţe care s-ar arunca în foc pentru el. Geoană nu are nici un singur fanatic, pentru că nu poate inspira nici un sentiment.
Şi da, postacul e caracterizat de cantitatea şi calitatea înjurăturilor. Ceea ce n-am văzut în postarea dvs.
@vitriol
E dreptul unui om, oricărui om – să voteze cum vrea. Dar nu e dreptul nimănui să-i înjure pe ceilalţi că n-au făcut ca el. E clar?
Revelaţia acestor alegeri e că masa celor care sînt anti-Băsescu a crescut ameninţător (o minusculă majoritate pe cuprinsul României şi una mai barosană în Bucureşti – care dă tonul la cîntec) şi că, dacă preşedintele nu-i atent la asta, va avea zile foarte grele. Parol.
P.S.: Oare nu-i spune nimic faptul că a cîştigat în sectorul lui “Vanghele”?
2009-12-08 14:24:15 | Raporteaza
Ma gândeam ca Basescu e de vină…dar azi sunt luminat.Ţin sa multumesc deosebit lui Ponta ca mi-a zis un mare adevar…PD ul are arme de fraudare mai bune…nu cred…vad ca ici pre mess.NU A SCRIS NIMENI despre faptul ca ţaranii ,saracii de ei majoritatea au votat d e frica primarilor PSD din comuna lor.Pacat ca ei nu stiu sa spuna aici pe net durerea lor ca de nu votau erau amenintati ca nu vor primi pamant ,lemne pensii ,ajutoare,si culmea fraerii de la PD.de ce nu au vazut ca si primarii psd au stat cu comisia de vot camm juma de zi unde ,obligau prin greata lor de barosani ai satului,ca toti sa pună păpusica Mirciulica la cârma tarii ca dor mai avem destule de furat!!
baftă la furat lui psd.!!!
2009-12-08 18:54:48 | Raporteaza
@Alexandra,
Vezi care e diferenta dintre noi ? Eu am ale programul Iohannis, tu l-ai ales pe basescu ca ti se parea raul mai mic….deci n-ai ales vreun program anume..
2009-12-08 23:24:51 | Raporteaza
” Nici nu vreau să mă gîndesc acum ce va urma, dacă PSD va începe să umble prin tribunale strigînd “fraudare!”(i-aş ruga respectuos să n-o facă)”
Alin Ionescu, pai asta s-a intimplat in America la alegerile in care in final a fost validat Buci.
Care-i problema ?
In America cineva a contestat alegerile, s-au re-numarat voturile vreo sase luni. Care zicei ca-i baiul ?
De ce ne-am “reconcilia” cu infractorii ?
De ce ar fi mai bine sa acceptam o frauda si o ilegalitate , la ce ne servesc ?
Daca important este sa ramina cine este la putere , pentru binele patriei , pentru stabilitatea politica in varianta dorita de el, de ce am mai cheltuit banii patriei pe alegeri ?
Daca binele patriei sta intr-o persoana , intr-un om care el si numai el ne poate scoate din criza indiferent prin ce mijloace ilegale detine puterea
atunci de ce mai votam ?
Daca Basescu este indispensabil patriei si din acest interes national trebuie sa-i acceptam orice ilegalitati
atunci de ce mai votam ?
Dar: daca este dreptul nostru sa alegem pe cine vrem, daca este dreptul nostru sa alegem chiar si gresit -este dreptul nostru, pentru ca noi platim.
Cine esti tu sau Basescu sa ne spuneti voi care este binele patriei ? Cine sinteti voi ca de dragul vostru sau din incredere in voi sa va toleram incalcarea legii ?
De ce va este frica de verificare ? Daca ne vreti binele, de ce va este frica de lege ? Cum puteti voi sa ne faceti vreun bine prin ilegalitati si frauda ?
2009-12-09 03:18:28 | Raporteaza
…. Au fost alegerile fraudate ? Da, au fost. A spus-o Basescu in 2004. Si nu l-a deranjat sa fie beneficiarul unei fraude. Si nici nu a luat nici o masura legala impotriva infractorilor, vreo 14.000 la numar. Vicepresedinta BEC a fost la petrecerea europarlamentarului EBA, asa ca nu ne miram. Nu ne miram nici ca prefectul PDL a numit la conducerea unei sectii de votare o analfabeta cu 4 clase.
Cine este responsabil de fraudarea unor alegeri ?
Indiscutabil: cine le organizeaza. El comanda, el taie si spinzura, el numara voturile.
Sigur, au fraudat si cei de la celelalte partide , oamenii lor aflati ca reprezentanti in sectiile de votare: dar au fraudat pentru Basescu: pentru ca presedintii sectiilor de votare sint numiti de prefectii lui Basescu, sint numiti de Putere.
Au semnat in alb procese-verbale false toti reprezentantii partidelor. Cum anume i-au convins presedintii sectiilor de votare, vom vedea -sau nu. Insa raspunderea principala este a presedintelui sectiei: pentru ca el reprezinta acolo o Institutie a Statului. El este Statul. Ceilalti sint din partea unor organizatii private numite partide. Si au de dat socoteala penal pentru infractiunea de fals. Dar nu vor da: pentru ca au falsificat sub comanda si in interesul Statului. Doar n-o sa-i pedepseasca Statul, nu ? Ei in sectiile alea aveau un sef: Statul. Presedintele sectiei este Statul. Este numit de catre Prefect. Acela le-a cerut si le-a acceptat falsul.
Ce vi se pare mai grav si mai de neacceptat: complicele participant la furt sau politistul care este autorul principal al infractiunii ?
Ce este mai condamnabil: executantul (docil sau santajat sau mituit) sau seful care a dat comanda si care a beneficiat de rezultatele infractiunii ?
Nu putem sti cu certitudine in favoarea cui s-au fraudat alegerile; este probabil ca in favoarea puterii , in favoarea organizatorilor, pentru ca ei au fost sefii acestor alegeri si ei au acceptat (daca nu chiar solicitat) frauda.
Stim insa cu certitudine ca de fraudat s-au fraudat. Alesul Romaniei nu este ales legal si nici legitim. El beneficiaza de roadele unei infractiuni.
Eu daca am cumparat chiar si cu buna-credintza un bun furat, sunt obligat sa-l restitui proprietarului de drept. Si sunt liber sa chem in justitie pe hotzul care mi-a vindut un bun furat.
Basescu, restituie poporului Roman votul furat. Este de furat , indiferent daca tu oi fi platit cinstit pentru el. Cineva l-a furat de la noi si ti l-a vindut tie.
Da-ne votul inapoi. Si apoi fa afaceri cinstite cu noi: poate ti-l dam tot tie. Sau poate nu. E votul nostru, dreptul nostru. Il dam cui ofera mai mult.
2009-12-09 03:42:00 | Raporteaza