![]() | Roșia Montană Gold Corporation se bate cu Orange și Vodafone în bugete de publicitate. RMGC cumpără spațiu publicitar sau presa?vezi toate articolele de Mihai Goţiu21 Sep 2011 la 14:53 73 comentarii 959 vizualizari. |
Într-un clasament al sumelor cheltuite pentru a promova o marcă în presa tipărită din România în primul semestru al acestui an, Roșia Montană Gold Corporation (RMGC) se află pe podium. Conform monitorizării realizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) pe baza valorii de rate-card, RMGC a cumpărat (în primele 6 luni din 2011) spațiu publicitar în presa scrisă din România în valoare de 1,04 milioane de euro. RMGC e devansată de Orange (2,55 milioane de euro) și Vodafone (2,2 milioane de euro), dar se află în fața Carrefour (1,02 milioane de euro), Mercedes-Benz (847.000 euro), Ford (706.000 euro), Metro Cash&Carry (562.000 euro), BCR Credite (525.000 euro), Ikea (487.000 euro) și BRD (484.000 euro).
La nivel de companii, RMGC se află pe poziția a 8-a, după Orange, Vodafone, Procter&Gamble, Heineken România, Beiersdorf AG (producătorul cosmeticelor Nivea), BCR și L Oreal, dar în fața Carrefour și Porsche România. Cu mențiunea că toate celelalte companii din TOP 10 promovează mai multe produse, în timp ce RMGC nu promovează vreun produs (!?).
Valoarea de rate-card nu reprezintă suma efectivă plătită de companii pentru publicitate, din această valoare scăzându-se discount-urile negociate de fiecare instituție media cu agențiile de publicitate și/sau beneficiarul publicității (clientul). Pe de altă parte, însă, în suma prezentată de studiul BRAT se regăsesc doar materialele (machete publicitare și advertoriale) marcate explicit, nu și publicitatea mascată sub forma de articole jurnalistice.
În plus, trebuie menționat faptul că bugetul pentru ziarele tipărite, reprezintă, în medie, maxim 10% din bugetul total al unei campanii de promovare prin mass-media (grosul ajungând la televiziuni, unde rate-card-ul la o emisiune de maximă audiență poate ajunge și la 10.000 de euro pentru o singură difuzare a unui spot de 30 de secunde).
Acum, dimensiunea bugetului de publicitate alocat pentru promovarea în mass-media nu ar fi o problemă în sine. În fond, principala sursă de venit a instituțiilor media este publicitatea. Problemele apar însă în momentul în care prin cumpărarea de spațiu publicitar este afectat conținutul editorial, în sensul blocării apariției unor materiale critice la adresa beneficiarului publicității (clientului). În acest sens, specificarea în contractele de publicitate a mențiunii conform căreia instituția media care difuzează reclama se obligă ”să se abțină de la orice acțiune care ar afecta imaginea clientului” intră în contradicție flagrantă cu specificul activității jurnalistice, pentru că lasă la latitudinea clientului să aprecieze dacă un articol îi afectează sau nu imaginea (indiferent de corectitudinea informațiilor prezentate în articol). Desigur, o asemenea clauză contractuală este ilegală, pentru că intră în contradicție cu drepturi și libertăți garantate constituțional – libertatea de exprimare și dreptul cetățenilor de avea acces la informație. Iar clauzele unui contract între părți care încalcă legislația generală sunt nule de drept. Însă, din păcate, există multe instituții media care acceptă asemenea clauze contractuale ilegale și care pentru a preveni un eventual litigiu în instanță se conformează.
După cum remarca și Mircea Toma într-o analiză pentru DailyBusiness.ro, implicarea președintelui Traian Băsescu în promovarea proiectului RMGC a avut și un aspect neașteptat (neașteptat pentru RMGC
). Instituții media care practicaseră până în acel moment o blocadă la adresa oricărei informații critice la adresa proiectului RMGC (difuzând doar materialele publicitare, marcate sau nu ca atare) au ridicat embargoul. Analiza discursului președintelui României care nu mai putea fi ignorată și care a transmis mesaje similare cu cele promovate de propaganda RMGC a dus, implicit, și la apariția criticilor la adresa proiectului (mesajele RMGC și cele ale lui Traian Băsescu fiind identice, criticarea mesajelor președintelui au dus, automat, și la criticarea proiectului).
În fine, o altă problemă a publicității agresive a RMGC în mass-media (care o plasează, din punct de vedere al bugetului, în top): ceea ce se promovează nu este un produs (costurile publicității putând fi amortizate ulterior din creșterea vânzării produsului), ci numele unei companii. Singura justificare a unei asemenea campanii agresive (pentru a scăpa de acuzațiile că singurul scop e de a cumpăra instituțiile mass-media, nu spațiu publicitar) ar fi legată de conținutul informativ. Că nu este vorba de o campanie informativă, ci una manipulativă și de cumpărare a presei, stau dovadă deciziile Comitetului Etic al Consiliului Român pentru Publicitate, care a calificat nu mai puțin de trei spoturi promovate de către RMGC ca fiind ”publicitate mincinoasă” (cele legate de beneficiile statului român, de ”investițiile” făcute pentru salvarea patrimoniului cultural, respectiv de ”miile de locuri de muncă” pe care le-ar genera proiectul). Despre ce informare e vorba atunci? În ce scop ”investește” atunci RMGC publicitate?
Etichete: active watch, audit, aur, brat, Mihai Goţiu, Mircea Toma, monitorizare, orange, publicitate, rosia, Roşia Montana, vodafone


Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
| 1Cam multa exaltare pe acest thread. De la 1 iunie se maresc salariile bugetarilor cu 8%. Asta da, munitie electorala - justitie, Nastase, mai putin...@cetateanul sonat : ai cea mai mare productie de... | ||
| 2acum o sa apara InimaRea care o sa cante in struna despre orice si oriunde, oricand, oricum, apoi o raspunda despre orice, dar nu oricui, si nu oricum, ci doar de inima rea.... | ||
| 3PDL-isti notorii intr-ale furatului nu vor mai fi conectati "pe fata" la resurse ci mascat, cu ajutorul prietenilor din USL. Niciunul nu va infunda puscaria cum gresit cred fraierii de astazi. Niciunul... | ||
| 4@InimaRea La multi ani#bula "O idee simplu de inteles si de urmarit face de milioane de ori mai mult decat batutul apei in piua, la infinit, pe marginea subiectului. " Me-am intersectat, vezi @33.Despre... | ||
| 5Cum banuiam, prin deciziile luate deja USL-ul demonstreaza ca este mult mai rau decat PDL-ul … Guvernul Ponta n-are nici macar 1 luna si deja a insamantat indoiala printre sustinatorii care pana acum nici... | ||
| 6Evident ca totul e cusut cu ata alba. Dar ,daca dovezile incriminatorii sunt doar circumstantiale si fara probe materiale consistente, cu hartia aluia de la ISC sau fara ea, rezultatul ar fi acelasi. Ce... | ||
| Mihai Goţiu 11067 citiri |
| Cristian Teodorescu 10299 citiri |
| Costi Rogozanu 9023 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4188 citiri |
| Alin Fumurescu 3986 citiri |
| Constantin Creţan 3401 citiri |
| Dorin Tudoran 2909 citiri |
| Elena Vijulie 2703 citiri |
| Dan Duca 2482 citiri |
| Ciprian Şiulea 2328 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61459 citiri |
| Cristian Teodorescu 40639 citiri |
| Costi Rogozanu 38215 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18236 citiri |
| Alin Fumurescu 17892 citiri |
| Viorel Dobran 12336 citiri |
| Dan Duca 11282 citiri |
| Constantin Creţan 11160 citiri |
| Elena Vijulie 9328 citiri |
| Dorin Tudoran 8736 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Elena Vijulie 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Cumpara constiinte… Respect Alexandru Tomescu, un artist e mare si prin caracterul sau!
Pentru restu’, RMGC a fost ca un turnesol… s-au vazut imediat coorvele…
2011-09-21 15:05:14 | Raporteaza
Gotiule, ai batut atat de mult si prost campii despre Rosia Montana ca nici colegii tai de redactie nu te mai suporta!!!
voxpublica.real../
Citeste si ia aminte: daca porti ochelari de cal si te incapatanezi sa vezi numai ce iti convine tie, n-o sa ajungi niciodata sa fii respectat.
2011-09-21 15:06:53 | Raporteaza
asa, si? Evident ca au nevoie de multi bani bagati in publicitate, avand in vedere multitudinea de informatii false cu care sunt asaltati cititorii din toate directiile.
2011-09-21 15:09:39 | Raporteaza
acum a devenit si mass-media victima a RMGC-ului pentru ca nu scriu cu obsesie impotriva, ca si tine? Nu uita, promovarea “agresiva, criminala” a telefoniei mobile poate creste rata de cancer la creier.
2011-09-21 15:13:01 | Raporteaza
Publicitatea asa s-a facut de cand s-a inventat. Este vina unei companii ca o foloseste, la fel cum o folosesc toate celelalte? Te-as intelege daca ai scrie cu argumente relevante, dar ca sa faci o vina pentru ca isi face publicitate la TV sau in presa, chestie absolut normala, mi se pare mult prea tras de par
2011-09-21 15:19:28 | Raporteaza
din nou, aduci speculatii. De data asta nici macar nu sunt speculatii originale, sunt speculatiile altora. Deci speculatii la mana a doua. Asta da jurnalism obiectiv!
2011-09-21 15:22:46 | Raporteaza
well… 1. nu vad de ce te plangi, ca daca nu erau ei, tu nu aveai ce sa scrii zi de zi… si 2. cred si eu ca fac campanie de promovare si informare cand au atatea ong-uri care abereaza.
2011-09-21 15:23:25 | Raporteaza
@sabina_v:
1. ”publicitate mincinoasa” e verdictul dat de Comitetul de Etica al Consiliului Roman pentru Publicitate in cazul a 3 (trei) spoturi ale RMGC – verifica in cate alte cazuri s-a mai dat un asemenea decizie;
2. nu o foloseste ”la fel cum o folosesc si altele”, ”altele” nu genereaza interventii in poltica editoriala, nu blocheaza articole;
Astea sunt diferentele majore
2011-09-21 15:26:30 | Raporteaza
cred ca folosesti prea libertin cuvantul “analiza”. Ceea ce este prezentat ca fiind o analiza e de fapt o parere. O analiza are nevoie de argumente, iar in cazul unei analize acuzatoare e nevoie de dovezi. Si care e problema in promovarea companiei? E vorba de promovarea brand-ului, nu de a numelui, si multe companii fac asta.
2011-09-21 15:26:50 | Raporteaza
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2011-09-21 15:27:39 | Raporteaza
@Lolo: @florin: @cora: @sabina_v: @Hagi: @Jo:
mai diversifica si ”argumentele”, nu doar anonimatul
sunt sigur ca poti mai mult decat ”publicitatea e buna”, ”iar scrii despre RMGC”; ”m-am plictisit, dar te citesc”
2011-09-21 15:30:10 | Raporteaza
Asta e o dovada ca RMGC stie ce inseamna o comunicare eficienta si ca trebuie sa investeti in publicitate pentru a deveni cunoscut si pentru a te face remarcat. Normal ca investeti in imaginea proprie.
2011-09-21 15:31:49 | Raporteaza
@Romi:
2011-09-21 15:35:51 | Raporteaza
Mihai, 1. Nu am nici o garantie ca verdictul ala nu a fost comandat/sugerat/platit de catre unii ca tine, de exemplu, care se bat cu pumnii in piept ca sunt impotriva pana la moarte, fie ce-o fi. Si chiar daca n-ar fi fost platit de cine stie ce ONG-uri, au mai fost si alte cazuri… Ia-te de exemplu de Danone, care ne da dioxina!!
2.Nu ai de unde sa stii ca RMGC intervine in politica editoriala, sunt doar niste presupuneri care nu au valoare de adevar. La fel cum nu ai de unde sa stii daca alte companii care isi fac publicitate in presa nu intervin, la randul lor, in politica editoriala.
Concluzia este ca tot articolul tau este bazat pe presupuneri fara suport real si jurnalistic
2011-09-21 15:42:43 | Raporteaza
Multumim pentru tot, Traian Basescu
2011-09-21 15:42:46 | Raporteaza
Avand in vedere ca sunt atacati din toate partile prin fel de fel de speculatii gresite, e si normnal sa investesteasca in publicitate. Asta nu inseamna ca este un lucru rau!
2011-09-21 15:44:31 | Raporteaza
@sabina_v: Pe presupuneri se bazeaza toate articolele lui, daca incepi sa le citesti, observi lucrul acesta ,clar. Ideea este ca si el ca si majoritatea nu se documenteaa destul si nu sunt constienti cat valoreaz acest proiect.
2011-09-21 15:48:50 | Raporteaza
@sabina_v: Ma da stiu ca s-au pus pr-istii RMGC cu batu pe voi. Acum incercati sa dati impresia ca sunteti informati si folositi tot felul de cuvinte pompoase. Pacat pt. voi ca e usor sezizabil ca postarile voastre sunt lipsite de argumente adevarate, pline doar cu afirmatii fara acoperire, goale, moflaite insa bine de arta manipularii. Nu va este rusine de voi cateodata, pt ceea ce faceti?
2011-09-21 15:49:54 | Raporteaza
Orice firma sau intreprindere care se respecta investeste in publicitate. Este un lucru cat se poate de normal si logic. La fel fac si cei de la cosmote, orange, vodafone.
2011-09-21 15:58:24 | Raporteaza
[...] Sursa text, foto Like this:LikeBe the first to like this post. This entry was posted in Domenii – Gold Corporation, Domenii – Politică, Tipuri – Declaraţii, opinii and tagged cenzura media, RMGC, Traian Basescu. Bookmark the permalink. ← PRul RMGC nu înţelege de ce românii se opun ;-) [...]
2011-09-21 16:00:24 | Raporteaza
De pe facebook adunate …
SOS Rosia Montana 8,883 like
Petitie pt RM – 27,190 semnaturi
Proiectul Rosia Montana -126,966 like
Vezi ce nesemnificativ esti….
2011-09-21 16:00:35 | Raporteaza
@mda
Hai sa revenim cu picioarele pe pamant:
petitie Gold Corporation 2500 de semnaturi
petitie pentru Rosia Montana 27190 de semnaturi
2011-09-21 16:05:00 | Raporteaza
@mda:
Rosia Montana in UNESCO World Heritage – 82.000 fara niciun cent din publicitate, fara ”Like Coco” ori ”aduna 30 de like-uri si primesti o invitatie” (sefii tai stiu la ce ma refer);
si mai intreba-i pe sefii tai de ce nu dau publicitatii sondajele de opinie pe care le comanda periodic
2011-09-21 16:11:04 | Raporteaza
@mda:
De pe facebook? Ok. Ia sa vedem => https://www.facebook.com/rosia.montana.in.unesco?ref=ts
Rosia Montana in UNESCO World Heritage – 82.048 apreciază asta
2011-09-21 16:11:36 | Raporteaza
saraci cei de la rmgc sunt atacati din toate partile!pacat ca behsescu un om ales sa le faca bine romanilor le recomanda sa bea din lacul cu cianura!!eu am mai spus daca un hot si un om de nimic ca bhesescu face lobby atunci nu e lucru curat cu rmgc ul asta si trebuie stopat cu orice sacrificii!facebook si ce o mai fi pe acolo nu inseamna romania!!!
2011-09-21 16:20:56 | Raporteaza
a si sunt curios cati dintre voi aveti curajul sa mergeti sa beti apa din lacul de decantare al specialistilor de la rmgc!in romania nu vin dect escrocii puscariasi si ticalosi!firmele serioase nu vin in romania nu se incurca cu coruptia noastr zevzecilor!de ce a plecat shell procter and gamble etc din romania???
2011-09-21 16:23:03 | Raporteaza
@sabina_v:
#14
1. in Comitetul de Etica al Consiliului Roman de Publicitate sunt prietenii nu Naumovici, nu ai mei
2. ”presupuneri” ?
nu, cazuri concrete pe care le-am prezentat deja (cu Romania libera, Capital, Jurnalul National, Evz, Ziua de Cj), experienta personala
(despre care, de asemenea, am mai scris) si cazuri pe care le adun in continuare si le voi mai prezenta; stai pe aproape, ca ai de lucru
2011-09-21 16:23:15 | Raporteaza
foarte interesant articolul. din moment ce il promovezi, incep sa am dubii de veridicitatea lui, dta fiind ca tu prin natura ta denaturezi orice informatie primesti.
2011-09-21 16:23:51 | Raporteaza
Pai normal ca PR-ul de la RMGC nu intlege de ce nu suntem de partea proiectului, deorece pe noi ne influenteaza in mod gresit orice speculatie. Iar legat de acesr proiect sunt foarte multe speculatii gresite.
2011-09-21 16:40:55 | Raporteaza
Hai, ca s-au mai diversificat muierile hormonale ale lui Gabriel: au renuntat la banalul Maria, Cristina, Cordelutza. Acum sunt Jo, Alice, Sara.
Da´EBA de ce nu semnezi? Sau Antonescu-Valeanu Cianurika?
2011-09-21 16:48:47 | Raporteaza
Mi se pare incredibil, cum dupa 20 de ani de libertate, am ramas acelasi popor de slugi si de milogi, pe care firmele straine si grupurile de interese pot sa il cumpere pe nimic! Chiar suntem orbi si nu vedem cum de 7-8 ani, acesti golani penali care au incheiat prin frauda si spaga serioasa data oficialilor romani contractul de exploatare, folosesc toate mijloacele pentru a pune tot jaful asta in functiune! Rusine sa le fie acelor “profesionisti” care pentru un pachet salarial atractiv au acceptat sa isi puna serviciile in slujba acestei companii!!! Prin asta au demonstrata ce sunt – un gunoi al societatii.
2011-09-21 16:52:05 | Raporteaza
@carmen: Stii care e problema? Daca ai avea dreptate, atunci nu ar mai fi nevoie de atata campanie si nu ar sta proiectul blocat de 14 ani. Deci nu ai.
2011-09-21 16:54:25 | Raporteaza
dar tu gotiu… esti platit sa faci aceasta propaganda agresiva? ca mie asa imi dai impresia. omu se mai satura sa scrie despre acelasi lucru in fiecare zi. mai ia o pauza. dar tu nu!
2011-09-21 16:59:30 | Raporteaza
Gotiu, pe masura ce trece timpul se pare ca se extinde lista pe care o creezi cu oameni care au fost platiti, pe care ai inclus localitati intregi, partide intregi, toate ziarele din tara, toate televiziunile, Comisia Europeana, in scurt timp tu vei fi singurul ramas care nu a fost platit. Cred ca se cheama paranoia.
2011-09-21 17:01:23 | Raporteaza
@Mihis: e adevarat ce spui, insa in acesti ani, valuri, valuri de “profesionisti” au fost in slujba RMGC. Culminand cu echipa de management actuala ( Dragos Tanase ) si cu “consultantii” pe care ii au. Ultimul “mare om” venit – Sebastian Vladescu. Cum spuneam – Niste Gunoaie!!
2011-09-21 17:04:24 | Raporteaza
Intrebari pt. ultrasii RMGC
:
1. Cate biserici incap pe fundul unei cesti de cafea?
2. Cate biserici incap pe fundul unui lac cu cianuri de 600 ha suprafata?
3. Cate cladiri de patrimoniu incap pe fundul unei cesti de cafea?
4. Cate cladiri de patrimoniu incap pe fundul unui alc de cianuri de 600 ha suprafata?
5. Cati oameni trebuie stramutati pentru turnarea unei cesti de cafea?
6. Cati oameni trebuie stramutati pentru turnarea unui lac de cianura, in suprafata de 600 ha, peste un SAT?
7. RMGC ne spune ca cianura este infoesniva, ca se poate bea apa dintr-un lac ce contine cianura. Daca este asa, de ce RMGC nu propune deversarea apelor reziduale direct in mediul inconjurator, in lacuri, rauri, parauri?
2011-09-21 17:15:01 | Raporteaza
@carmen: ai adoptat metoda Gotiu de “argumentare”?
2011-09-21 17:21:05 | Raporteaza
[...] De asta. Like this:LikeBe the first to like this post. This entry was posted in Domenii – Gold Corporation, Tipuri – Declaraţii, opinii and tagged autorizatii RMGC, VoxPublica. Bookmark the permalink. ← Marşul Aurului a ajuns la Focşani [...]
2011-09-21 17:39:17 | Raporteaza
La cata reclama isi fac la tv, nu ma mira ca au ajuns la asa niste sume. Pacat ca reclemele lor nu au inca si ceva parti importante din indformare, asa ca sa se inteleaga ca nu e toxic, ca din ce cistesti pe la tine de exemplu zici ca vine cinestie ce rau
2011-09-21 17:42:36 | Raporteaza
@Io: Chiar deloc. Azi am intrat prima oara pe Vox Publica si Gotiu nu stiu cine e. Am mai citit un articol de Costi Rogozanu , mai uman , dar cu acelasi fond.
Daca cei care presteaza pentru RMGC se pot uita linistiti dimineata in oglinda cum se prostitueaza zilnic, nu inseamna ca noi ceilalti sa nu judecam comportamentul lor. Nu suntem nici prosti, nici naivi, nici cumparati de altii. Suntem pur si simplu niste oameni normali, care vor sa traiasca intr-o societate curata , lipsita de aceste gunoaie corporatiste vandute intereselor de tot felul. Atat.
2011-09-21 17:45:17 | Raporteaza
Pai cei de la RMGC incearca sa informeze oamenii corect in legatura cu proiectul.Sunt foarte multi care habar nu au ce presupune acest proiect si cate locuri de munca ofera. De aceea investesc in publicitate pentru ca oamenii sa nu mai creda in fel de fel de speculatii gresite si rau intentionate.
2011-09-21 18:01:47 | Raporteaza
@Mihai Goţiu:
“presupuneri” ?
nu, cazuri concrete pe care le-am prezentat deja (cu Romania libera, Capital, Jurnalul National, Evz, Ziua de Cj), experienta personala
(despre care, de asemenea, am mai scris) ”
Tu mai scrii si altundeva in afara de aici si pe Sportvox?
Citisem undeva ca esti un “fost jurnalist”.
P.S. Intreb fara pic de misto
P.P.S. Iti dau dreptate intr-un singur punct: noi comunitatea de postaci si de autori de pe Vox ne cunoastem. Si pun pariu ca daca ai face un Fan-Fest cu noi am bea cu placere o bere toti, indiferent de parereile exprimate. Insa aici, la tine pe blog, nu pot sa nu-l parafrazez pe Gogu Steriade (Dem Radulescu in filmele din ciclul B.D.) in momentul cand s-a intors la parnaie: “Numai chipuri noi”
.
2011-09-21 18:22:50 | Raporteaza
@Stur: Asa e, RMGC informeaza foarte corect oamenii. La “proteste”, ultrasii RMGC afiseaza bannere (foarte frumoase si noi, semn ca cineva cu bani le-a cumparat) pe care scrie ca RMGC ofera 6000 de locuri de munca, pe site-ul RMGC se spune ca vor fi create 3000, iar pe site-ul oficial Gabriel Res., pe care acestia nu pot sa minta pt. ca e vorba totusi de niste gentleman agreement-uri, e vorba despre 800.
2011-09-21 18:24:04 | Raporteaza
Din articolul asta sa intelegem ca si cei de la Oarnge si de la Vodafone fac un lucru rau ca investesc in imagine si in spoturi la TV?? Toti sunt costienti ca asa te remarci ssi lumea devine intereata de tine prin comunicare eficienta.
2011-09-21 18:31:36 | Raporteaza
conform teoriei din acest articol, ar rezulta ca rmgc a vrut sa te plateasca si pe tine, dar probabil ai fost prea scump, sau nu s-a gandit sa te plateasca si pe tine si atunci aceasta este cauza pentru care duci o lupta atat de apriga impotriva acestui proiect. eu cred ca rmgc a investit, asa cum orice companie care ar fi tinut fraiele celui mai complex proiect industrial din Romania ar fi facut, in campanii de promovare si informare publica, pentru ca pentru sustinerea acestui proiect, cel mai important este ca oamenii sa fie informati si nu poti realiza asta daca nu ai o acoperire media decenta.
2011-09-21 19:09:09 | Raporteaza
Ce daca se promoveaza numele unei companii? Nu inteleg care e problema. La urma urmei promoveaza brandul, incearca sa educe populatia, ca oricum suntem asaltati din toate partile cu informatii false legate de proiect din partea politicienilor, se exagereaza grav toate riscurile si se minimizeaza sau se ignora beneficiile. Trebuia sa reactioneze.
2011-09-21 19:16:14 | Raporteaza
degeaba este RMGC top 3 in topul cheltuielilor cu publicitatea. Romanii sunt impotriva proiectului.
Azi am fost voluntar pentru strangerea de semnaturi.
(pt petitia rosiamontana.ne../)
ce am constatat:
-> proiectul este cunoscut de toata lumea. Nimeni nu a spus ca nu a auzit de acest proiect
-> pot sa numar pe degetele de la o mana oamenii care au spus ca sunt pro exploatare
-> nu a fost nevoie deloc sa aduc argumente pentru semnarea petitiei. Cum auzeau despre ce este vorba oamenii mi-o taiau rapid: da, stiu despre ce este vorba, unde pot sa semnez impotriva
-> au fost multi oameni care imi cereau sa ii asigur ca intradevar sunt semnaturi impotriva si nu suntem cumva de la RMCG si ii inselam ( asta m-a uimit cel mai tare)
In concluzie, toata publicitatea RMGC a fost frectie la piciorul de lemn, romanii nu s-au lasat inselati!
2011-09-21 19:41:12 | Raporteaza
da, rmgc nu promoveaza un produs, ci un proiect, de fapt cel mai complex proiect industrial din Romania. si investitia in publicitate se va amortiza din profitul pe care-l va obtine proiectul. eu zic ca includerea rmgc-ului in top 3 demonstreaza ca informarea este o componenta importanta pentru reprezentantii proiectului, ceea ce nu poate fi decat de laudat, pentru ca in cazul acestei investitii de amploare, cetatenii Romaniei trebuie sa fie informati.
2011-09-21 19:58:45 | Raporteaza
Nu pot sa inteleg de ce se presupune automat ca rmgc ar fi platit si publicitate mascata. sa se traga asta de la faptul ca firma are capital majoritar strain? simt xenofobie aici? sau nu ne-am obisnuit sa fim membru al UE, in care se sprijina colaborarea interstatala si investitiile, indiferent de capitalul majoritar?
2011-09-21 20:37:25 | Raporteaza
Stiti ce? Practic nu ma intereseaza daca rmgc “are dreptate” (!?!?!) Avem dreptulsa refuzam un rapt? Avem dreptul sa refuzam un contract oneros si dezavantajos?
M-am saturat de petroame, imghb-euri si alte asemenea “afaceri” de soi care au impropietarit-o pe matusa tamara.
Avem dreptul sa spunem NU! Indiferent cita apa au aia chef sa bea din iazul de decantare.
NU! si atit. Unul din Drepturile Universale ale Omului este: “Dreptul de a spune NU” – sa ne folosim de acest drept.
Si pentru a fi siguri ca asa e propun sa se faca un Referendum. Si ce iese asa sa fie.
2011-09-21 20:37:53 | Raporteaza
eu consider ca RMGC nu promoveaza un produs, asa cum se spune si in articol, ci un proiect. eu, cel putin, vreau sa fiu informat si este normal ca rmgc sa-si doreasca sa-si promoveze proiectul, doar isi doreste sa castige increderea publicului tinta.
2011-09-21 21:07:11 | Raporteaza
rmgc nu promoveaza un proiect..daca ar promova proiectul ar arata mina, iazul de decantare, haldele de steril, galeriile romane protejate, taurile, primaria din rosia, drumul care duce nicaieri (stiu ei care e ala), statia de epurare neconstruita (dar care ar costa cam cat bugetul de reclame….ei prefera reclamele unor proiecte solide si vizibile). rmgc promoveaza o idee de proiect, pe care vor trebui sa il faca altii. pentru simplul motiv ca…rmgc nu are un proiect
daca ar fi avut unul…ar fi fost aprobat
2011-09-21 21:27:53 | Raporteaza
@ribelalu pai..prima bere it s on me… chiar si pentru rmgc isti..majoritatea sunt copii faini si sper ca berea sa le clateasca putin creierul prespalat de rmgc
2011-09-21 21:29:20 | Raporteaza
@sorin nnnesti tolmak si folosesti cuvinte al caror inteles nu il stii. proiectul nu are public tinta. daca vrei sa fii informat si 15 ani de informare nu ti au ajuns..inseamna ca rmgc trebuie sa fie si mai agresiv in publicitate…alo..rmgc..se aude? mariti bugetu’ ca vrea omu’ sa fie informat
2011-09-21 21:32:02 | Raporteaza
nu stiu de ce ne mira aceste sume de publicitate, sunt normale atunci cand vrei sa ai o acoperire media decenta. de altfel, asta poate demonstra ca rmgc are capacitatea financiara sa sustina cel mai complex proiect industrial din Romania si riscul de faliment al companiei este minuscul.
2011-09-21 21:45:38 | Raporteaza
disperare mare la rmgc la cat au postat in seara asta aici…v-a zis dragos ca va da afara daca nu va faceti norma?
inseamna ca il cam strange cureaua
2011-09-21 21:53:26 | Raporteaza
A terminat Beshesko monologul sau la TV R1.
A terminat cu Pro cianuri RMGC la Rosia (ca a facut ‘domnia sa’ poze ‘edificatoare”, de sus , din avion/elicopter si cu Rosia Poeni . se stie! etc)
SI IMEDIAT A BAGAT TV R1 reclama pentru RMGC, LA 10 SECUNDE dupa ce si-a inchis tatuka pliscu-ratu.
fein!
A mai terminat si cu micutza si josnica ura fata de Rege (injuratura printre dinti birjaresti).
2011-09-21 22:06:01 | Raporteaza
Sincer ma asteptam la niste sume mai mari , dar ce-i drept nu au fost extrem de difuzate reclemele. Tinand cont ca ei nu sunt ca o companie normala care are un public itnta trebuei sa isi faca reclama peste tot, mai au nevoie de investitii in partea asta
2011-09-21 22:13:09 | Raporteaza
de regula firmele investesc in publicitate pentru a-si vinde produsele sau serviciile pe care le produc…
rmgc ce vinde pe piata romaneasca?
sau cumpara constiinte?
2011-09-21 22:22:50 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Domnule Gotiu, bineinteles ca se face reclama agresiva, dusa pana la limita bunului simt. Bineinteles ca romanii au pareri diferite, doar 20 de ani de “democratie originala” cu presedinti precum Iliescu si Basescu si parlamentari ca Igas dauneaza grav sanatatii…mintale. Cum sa le explici oamenilor ca cineva a dat sume foarte mari de bani pentru lobby, o societate si-a vazut actiunile crescute peste noapte cu sute de milioane de euro iar nereusita proiectului Rosia Montana va aduce prejudicii enorme unor oameni extrem de puternici care dupa ce vor pierde sume importante, vor deveni extrem de nervosi si de suparati.
Daca privim prin aceasta prisma poate ne vom da seama si cine a luat banii dar si care este rolul lui Base in afacerea asta. Doar sa nu fim tampiti si sa credem ca-l doare pe domn’ presedinte de crearea de locuri de munca sau rezerva de aur a tarii. Poate rezerva de aur a altcuiva…
2011-09-21 22:51:51 | Raporteaza
dreptul la informare al cetanilor se respecta tocmai prin faptul ca se prezinta nu doar o versiune a lucrurilor. daca rmgc nu ar fi investit niste bani in publicitate, oamenii ar fi ramas manipulati de ideile care se opun proiectului cei mai multi din motive politice (mai sus mentionatul traian basescu). e urat ca din motive electorale se amana din nou lucruri cu adevarat importante. cand se apropie anul electoral zici ca se apropie sfarsitul lumii. sa vezi atunci bugete cheltuite in publicitate. n-or sa intreaca vodafone-ul si orange-ul, or sa le intreaca pe toate trei in frunte cu rmgc-ul. numai ca aia or sa fie bani publici. cel putin rmgc-ul cheltuie de la ei din buzunar. orice companie are dreptul, obligatia as zice eu, sa isi faca cunoscute proiectele, cand acestea vizeaza un numar mare de oameni.
2011-09-21 23:22:17 | Raporteaza
PE 25 OTOMBRIE MITING PENTRU REGE
2011-09-21 23:23:57 | Raporteaza
ei vor sa isi faca cunoscute partile pozitive ale proiectului, plus ca si reclamele costa si interviurile stradale etc, o campanie cre nu e lansata inca(de care tot tu ai scris). Mi se pare si normal sa aibe sume mari alocate catre media, daca tot exista atat de multi oameni care se ocupa cu (dez)informarea
2011-09-21 23:37:23 | Raporteaza
orice companie normala, de oriunde, investeste in publicitate. cu cat mai mult, cu atat mai bine. cu toti banii astia ar fi putut foarte bine sa mituiasca toti politicienii implicati direct, ar fi obtinut simplu toate avizele si nu-si mai bateau capul cu informarea publica. cei mai multi dintre noi nici macar nu ar fi aflat vreodata ce se intampla la rosia montana. dar uite cum sunt acoperite intentiile de buna-credinta.
2011-09-22 00:36:03 | Raporteaza
@ariel cianur: cu cea mai mare placere.
@ trolu si alti nelamuriti, inclusiv Gotiu care o da inainte cu “publicitatea”:
Ceea ce face RMGC nu se numeste publicitate. Se numeste Public Relations. Este un domeniu inrudit cu publicitatea dar nu este publicitate. In mare PR-ul se ocupa de strategiile de imagine, coordoneaza campaniile de comunicare, organizeaza sau sponsorizeaza diferite activitati sau evenimente speciale si mai ales implementeaza strategiile de relatii publice (de imagine pe intelesul tuturor).
Bineinteles orice afacere prezentata de un specialist PR arata ideal.
2011-09-22 00:48:07 | Raporteaza
@ Gotiu: Bineinteles, nici tu nu esti departe. Punerea alaturi a RMGC cu restul firmelor care isi fac publicitate este tot un fel de manipulare.
Absolut toate celelalte firme din acel top vand ceva. RMGC cumpara. Cumpara “imagine”.
Ca sa intelegi exact, acelasi lucru il fac Dan Voiculescu sau Dinu Patriciu cu fundatiile lor, Realitatea TV cu campania de impaduriri etc. Cheltuie bani ca sa cumpere “imagine”.
2011-09-22 00:54:02 | Raporteaza
Si marmota invelea ciocolata in staniol….
2011-09-22 06:59:46 | Raporteaza
Dacă referendumul lor ar fi doar local pentru că “ce știe ăla de la București de ce se întâmplă la Roșia”, atunci nu mai putem vorbi de vreun sens al participării la vot a românilor din străinătate. Succes d-le Gotiu! RMGC va omorî cu otravă!
2011-09-22 08:54:38 | Raporteaza
@no name: otrava aia in cantitati mari ai dreptate omoara,dar cum pot atatea tari sa lucreze cu ea si sa nu aibe nici un fel de problema ? tot ne ascundem dupa cianura, stati sa vedem ce zic cei de la mediu si de restul proiectului, ca deja de gandim prea departe.
2011-09-22 09:40:00 | Raporteaza
Gotiu, da si tu un ochi pe la un coleg de al tau ( Costi Rogozanu) te-a caracterizat foarte bine in articol. Cine e pentru clar e platit, asta e o vedere intr-o singura directe. O sti pe aia cu gusturile nu se discuta ? La tine parerile trebuie sa fie asa, mai ales cand nu ai cu ce sa argumentezi
2011-09-22 10:35:42 | Raporteaza
@marian: citeam azi in Kamikaze un articol chiar despre postacii RMGC. Articolul a aparut doar in ziar nu si online asa ca iti fac un rezumat: au analizat IP-urile celor care comentau la articolele legate de Rosia si au observat repetarea acelorasi IP-uri asociate unor identitati diferite, Mai nou IP-urile se mascheaza prin procedee de anonymizing, proxy-uri, Tor servers etc…
Ca sa luam un exemplu concret: La articolul “Un sondaj de opinie despre Rosia Montana” 25 comentarii din 35 au fost favorabile exploatarii. Insa surpriza ele proveneau de pe proxy-uri din Germania, San Francisco, Polonia.
Cateva exemple:
-> 3 username-uri diferite dar cu acelasi IP indicand un proxy de Drseda, Germania
)
-> 9 username-uri diferite dar cu acelasi IP indicand un proxy de Rietberg, Germania ( ce postac harnic
-> 3 username-uri diferite intrate prin anonymaizer indicand un loc din San Francisco
si tot asa …
asa ca ciocu mic postaci! Avem si noi astia anti-RMGC departament de IT, sa nu credeti ca ne prostiti
2011-09-22 10:59:07 | Raporteaza
Intro:
Cianura intra in apa freatica(fintini,sisteme de irigatii) si se evapora in atmosfera creind nori de ploaie.
Cert 100% si fara dubii.Cititi ,documentati-va.
__________________________
Proiectul de la Rosia Montana presupune ca toata Romania sa fie poluata.
Sint atit de lasi si abjecti incit nici nu mentioneaza asta.
Cianura “doar cit o cafeluta”
F’u-tu’va-n gu’ra cu cafeluta voastra.
Pas,tele ma,mii voastre de jeg’uri umane.
Toti aia care au investit in agricultura o sa fie scosi din joc cu “cafeluta” asta.
Sanatatea romanilor o sa fie terminata pe decenii de acum in colo.
Si noi ne punem problema sa avem referendum pe tema asta.
Este ceva ce nici nu exista in DEX.
Iresponsabilitate criminala e prea putin spus.
In Canada nici nu s-ar pune problema unui astfel de “proiect”.
Adica nici nu ajunge subiect de discutii pentru ca se stie exact ce inseamna.
2011-09-22 15:45:24 | Raporteaza
@Al: Te rog sa te informezi mai bine si sa nu mai exagerezi cand nu este cazul, pentru ca sunt foarte multi care cred aberatiile si ineptiile pe care le scri.Nu o sa fienici macar o zona poluata, nu are cum avand in vedere ca cantitatea d cianura va fi foarte mica. Mai bine nu ai mai injura cafeaua si te-ai informa mai bine si despre continutul acesteia:).Spor!!!
2011-09-23 15:56:14 | Raporteaza