RSS Feed

Roşia Montană. Importanţa victoriei (nu doar pentru Roşia Montană). BONUS: Filmul ocupării partidelor politice şi noi imagini cu bucuria protestatarilor

vezi toate articolele de
12 Dec 2013 la 11:39 45 comentarii 4126 vizualizari.

Încep prin a-l contrazice pe Costi Rogozanu, care acreditează ideea că respingerea proiectului de modificare a Legii Minelor a fost rezultatul unui joc al puterii între liberali şi pesedişti. Nu e singurul care susţine o asemenea teorie, contrazisă însă de mai multe elemente faptice. Luni seara, soarta legii era deja stabilită şi exista un consens între PSD şi PNL pentru adoptarea ei. Discuţiile cu diferiţi parlamentari avute luni seara, atât de mine cât şi de persoane din Campania Salvaţi Roşia Montană indicau acest lucru. Deputaţii (nu foarte mulţi) care, în mod principial, sunt împotriva proiectului minier aveau un ton defetist. Cei convinşi, în ultimele luni, de forţa protestelor să adopte o poziţie de respingere a legii, aveau declaraţii evazive şi căutau, în avans, justificări pentru votul de a doua zi. Consensul din discuţiile de luni din Comisiile reunite ale Industriei şi Administraţiei publice indicau, de asemenea, intenţia de a „rezolva” problema. Creşterea ciudată a acţiunilor Gabriel Resources la Bursa din Toronto demascau iminenţa unui vot favorabil. Intervenţiile reprezentanţilor grupurilor parlamentare din Coaliţia de Guvernare, în plenul Camerei Deputaţilor, aveau acelaşi sens.

Situaţia s-a schimbat la pauza anunţată de Zgonea, la ora 14.00, iniţial pentru 15 minute, care s-au făcut aproape o oră. Iniţial, am interpretat prelungirea pauzei ca timp necesar pentru mobilizarea deputaţilor la vot (înainte de pauză, în sala plenului se aflau mai puţini de 200). Înspre seară şi ieri am aflat însă că prelungirea a fost cauzată de discutarea şi digerarea informaţiilor legate de ocuparea sediilor partidelor politice la Cluj, urmată de cea a sediului Avocatului Poporului la Bucureşti.

Semnificaţia acestor acţiuni nu le putea scăpa parlamentarilor. Nu e nevoie de o intuiţie extraordinară ca să înţelegi că dacă, la ora 9.30 dimineaţa, s-au mobilizat sute de oameni mai mult decât motivaţi să lupte pentru drepturile lor, seara ar fi urmat să fie una explozivă dacă legea ar fi fost adoptată. Deloc întâmplător, balconul ocupat de protestatari la Cluj este balconul Revoluţiei din decembrie 1989. Tentativele (eşuate, atât la Cluj, cât şi la Bucureşti) de a-i îndepărta pe manifestanţi cu Jandarmeria arătau determinarea acestora. Spre deosebire de Pungeşti, Clujul şi Bucureştiul aveau (şi au capacitatea) de a mobiliza rapid mii şi zeci de mii de simpatizanţi în cazul unei intervenţii în forţă. Îşi putea permite USL extinderea protestelor aprobând legea? Ar fi fost inconştienţă în stare pură.

Declaraţiile ulterioare ale politicienilor confirmă că presiunea străzii a fost factorul determinant. O spune Ionel Blănculescu, consilierul lui Ponta, care dă vina pe „extremismul străzii”. O recunoaşte şi senatorul PSD Toni Greblă, unul dintre susţinătorii fără scrupule ai RMGC. Varujan Vosganian şi Crin Antonescu au toate motivele să se mire sincer că legea nu a trecut, în ciuda spoielilor aduse pe ultimii zece metri, care ar fi trebuit să o facă acceptabilă social.

În fine, în ciuda aparenţelor, voturile lipsă nu s-au adunat doar din tabăra liberală, ci şi din cea a social-democraţilor şi chiar a conservatorilor (în ciuda susţinerii directe a lui Voiculescu pentru RMGC, au fost mai multe voturi împotrivă decât pentru în rândul deputaţilor PC). USL are 285 de deputaţi, iar pentru adoptarea legii ar fi avut nevoie de 204 voturi. S-au strâns 160 de voturi (dintre care 2 au venit de la PP-DD). 127 de voturi lipsă (absenţi, abţineri, voturi împotrivă – atenţie, unii deputaţi au fost în sală dar nu au votat) indică faptul că nu a fost vorba de o disfuncţionalitate în arcul guvernamental, ci de o temere explicită faţă de efectele votului asupra propriului electorat, o temere mai mare decât cea legată de directivele de partid. Ilustrativ în acest sens e faptul că din cei zece deputaţi de Cluj (judeţul cu cea mai mare opoziţie publică explicită faţă de proiectul de la Roşia Montană), niciunul nu a votat favorabil proiectul de lege.

***

Frica păzeşte bostănăria. E o lecţie care trebuie învăţată şi de societatea civilă după ce s-a întâmplat marţi. Mai ales că nu s-au întâmplat doar lucruri bune. Modificările Codului Penal, ameninţarea amnistierii cu dedicaţie, legea lobby-ului amânată (momentan) sunt subiecte care, la fel ca şi cazul Roşia Montană, necesită o abordare de primă pagină. Dar vinovaţii nu trebuie căutaţi doar în rândul politicienilor. Există un vaiet generalizat că aceste proiecte de legi au ajuns la vot fără o dezbatere publică reală (implicit şi fără o presiune publică care să împiedice aberaţiile conţinute de aceste proiecte de legi). Nu e de mirare că politicienii au făcut tot ce depinde de ei pentru a nu atrage atenţia asupra lor. Dar societatea civilă? ONG-urile care au ca obiect de activitate toate temele enumerate? Chiar nu au nicio responsabilitate că s-au sesizat doar în ultimul moment? Sau că nu au reuşit să obţină, dn timp, o mobilizare civică? Toate aceste întrebări nu trebuie luate ca un reproş, ci ca o critică.

Dacă cei din Campania Salvaţi Roşia Montană au reuşit să urmărească şi să mobilizeze opinia publică încă din momentul în care proiectele de lege cu dedicaţie se aflau doar în fază de intenţie, de declaraţii politice (iarna, primăvara şi vara anului 2013), e un semn că acest lucru se poate întâmpla şi în alte situaţii. Desigur, asta presupune atenţie şi analize asupra tuturor declaraţiilor (pe un subiect dat), monitorizarea tuturor iniţiativelor legislative dintr-un domeniu, surse în interiorul Parlamentului şi a partidelor politice, care să atragă atenţia, din timp, asupra unor iniţiative menite să ascundă norme cu dedicaţie în proiecte de legi aparent cu alt subiect ori asupra intenţiei de a arunca direct la vot modificări aberante.

La acestea se adaugă o practică pe care am constatat-o în ultimii ani. Faptul că toate organismele care se ocupă de diferite teme  nu au şi nu şi-au dezvoltat o reţea paralelă de comunicare cu publicul, o bază de date cu adrese de mail şi numere de telefoane. Mobilizarea publică pe subiectul Roşia Montană se bazează în cea mai mare parte pe această reţea paralelă de comunicare, care s-a dovedit mult mai eficientă decât semnalele transmise prin mass-media mainstream (sau care a ajutat la multiplicarea puţinelor articole apărute în presa mainstream). În plus, a avut un efect extrem de important în blocarea diferitelor diversiuni şi manipulări transmise de companie şi reprezentanţii acesteia prin intermediul presei.

Sunt, pe repede înainte, câteva dintre amănuntele care au dus la victoria de marţi din Camera Deputaţilor. O victorie uriaşă pentru Roşia Montană şi care poate deveni (dincolo de semnificaţia ei simbolică) una extrem de importantă şi pentru alte teme ale societăţii civile. Cu condiţia înţelegerii exacte a modului în care a fost obţinută o astfel de victorie. Nu e necesar să se ajungă de fiecare dată la proteste de stradă, la ocuparea sediilor partidelor politice ori a Avocatului Poporului. Dar când argumentele pertinente sunt ignorate la modul ostentativ de politicieni, nu trebuie exclusă nici mobilizarea civică. Care nu se poate realiza însă doar apelând la metodele clasice.

***

Am observat unele opinii (de cea mai bună credinţă) care aşteaptă din partea Campaniei Salvaţi Roşia Montană rezolvarea tuturor problemelor României. E o presiune care nu ajută deloc nici cazul Roşia Montană (departe încă de a fi încheiat – avizul de mediu încă nu a fost respins, includerea pe lista tentativă a UNESCO aşteaptă încă o semnătură de ministru etc.), nici alte cauze. Nu aşteptaţi ca mâna de oameni care duc greul Campaniei Salvaţi Roşia Montană să rezolve totul. S-au implicat şi se vor implica şi în alte probleme (gaze de şist, landgrabbing – acapararea pământului -, OMG-uri, păduri etc.). Dar extinderea domeniului luptei nu se poate baza doar pe aceeaşi oameni. Cu atât mai mult cu cât implicarea celor mai mulţi dintre ei s-a făcut şi se face în mod voluntar. De la un anumit punct, presiunea (repet, făcută cu cea mai bună credinţă) poate deveni sufocantă.

***

Cât despre opinia conform căreia introducerea cazului Roşia Montană pe ordinea de zi a Camerei Deputaţilor concomitent cu super-imunitatea, amnistierea şi lobby-ul a avut ca scop distragerea atenţiei publice de la acestea din urmă, îmi permit să afirm că efectul a fost exact contrar. Numeroase instituţii media au folosit celelalte subiecte (oferindu-le o vizibilitate sporită) pentru a justifica minimalizarea subiectului Roşia Montană.

***

P.S.: Am trecut pe la sediul Campaniei Salvaţi Roşia Montană din Cluj. Cei aflaţi la birou verifică alte proiecte legislative afişate pe site-urile Senatului şi Camerei Deputaţilor, care ar putea avea legătură cu proiectul Roşia Montană… E un “amănunt” care arătă de ce Campania nu a putut fi învinsă până acum.

***

Foto: Bucuria victoriei de la Cluj (foto: Sebastian Florian)

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

45 comments
  • 1

    Bravo, Gotiu! Te asteptam mai des pe vox si in problema gazelor de sist.
    Ti-ar trebui colaboratori de acelasi calibru.

    Ardeleanul
    2013-12-12 12:06:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    Sunteti constienti ca va aflati in plina iluzie a grandorii? va trece un pic si parlamentul, acest barlog al talharilor, va vota orice fara a mai tine cont de cineva. interesele personale prevaleaza asupra interesolr nationale.
    Asa ca savurati aceasta mica victorie cat va mai fi.
    stiu ca o sa fiu injurat… eu sunt sceptic de felul meu. nu pesimist. pentru ca nu am toate informatiile. doar realist.
    iar pentru @)ardeleanul.
    toata lumea face o confuzie terbila intre EXPLORARE si EXPLOATARE. daca sunteti din Ardeal, atunci bine cunoasteti ca romgazul si gazpromul foreaza intr-o veselie dupa gazele astea de sist. pe sest. si nimeni nu se sinchiseste. toata lumea se agita cu chevronul care a facut greseala sa fie transparenta si sa anunte.
    insa in toate situatiile trebuie pornit de la legalitatea actului. daca e legal si atacam legalitatea pentru ca nu ne place atunci atacam statul de drept. daca nu e legal, atunci avem de-a face cu coruptia si trebuie ca institutiile in drept sa fie sesizate.

    dodeskaden
    2013-12-12 12:34:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    Vă rugăm să treceţi în plan secund lansările de carte şi să acordaţi maximă prioritate stopării actualului trend periculos pe care a fost înscrisă activitatea Serviciului, respectiv tendinţa de instrumentare politică, prin noua orientare a ’managementului’ derulat de adjunctul dvs, dl.gen. Florian Coldea.
    În sprijinul apelului nostru aducem următoarele argumente:
    În luna aprilie a.c., cu o săptămână înaintea încheierii depunerii ofertelor de participare la licitaţie, Dir.’C’ (Securitate Economică) a documentat informativ, la solicitatea Guvernului, toate cele 12 firme înscrise pentru privatizarea CFR Marfă (între care ’GFR’, nu figura). Deznodământul a ceea ce urmat se cunoaşte deja, fiind de largă notorietate publică.
    La finele lunii noiembrie a.c., Dir. ’J’ (Juridică), la solicitarea Guvernului, a documentat mecanismele juridice şi instituţionale (incompatibilităţi/ combaterea corupţiei) adoptate de ţările membre UE, SUA şi Canada pentru asigurarea transparenţiei în viaţa publică, pentru ca la doar două săptămâni Parlamentul României să opereze modificări ce au generat actualele reacţii europene şi internaţionale.
    Iar acestea sunt doar două dintre multiplele exemple, care ar putea continua şi care nu pot constitui ’simple coincidenţe’ decât cu riscul de a ne jigni capacitatea intelectuală.
    Semnează: Un grup de cadre ale Serviciului care:
    -au făcut din jurământul faţă de Patrie (nu faţă de X ori Y politician) o reală profesiune de credinţă, potrivit devizei sub care funcţionează instituţia ’PATRIA A PRIORI’;
    -nu doresc ca activitatea lor profesională, profund dedicată crezului mai sus-exprimat, să fie speculată în beneficiul unui Y sau Z politician;
    -nu doresc să devină instrumente ale unui sistem represiv şi autocratic, aşa cum se prefigurează, similar celui dinainte de ’89, fiind dispuse chiar să solicite trecerea în rezervă.
    Notă: Întrucât regulamentele militare interzic raportul colectiv am ales această modalitate de exprimare prin intermediul surselor deschise.
    Cu respect

    În atenţia Domnului Director al SRI, George Cristian Maior
    2013-12-12 12:40:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    @dodeskaden: dar dumneavoastră sunteţi conştient că scepticismul nu vă scapă de obtuzitate?
    Duc raţionamentul dv. mai departe şi zic: o lege precum cea a superimunităţii, atacarea legalităţii acesteia pentru că nu ne place înseamnă să atacăm statul de drept (dar nu vă-ncurcaţi în asemenea paradoxuri, mergeţi înainte!)
    Apropo de Romgaz şi de Gazprom, aveţi şi nişte dovezi că ar fora într-o veselie după gaze de şist şi nu face nimeni nimic?
    Presupun că aţi auzit de Moşna. Şi de faptul că şi locuitorii din jurul Băilor Felix se organizează.

    Maxa
    2013-12-12 12:43:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    O victorie nu inseamna sfarsitul in Razboiul declarat Coruptiei RMGC-iste.
    Victoria FINALA va fi cand toti spagarii RMGC-sti si toti cei vinovati Ponta, Stroe, Dragnea, Sova, Barbu, Plumb, Greblă, Blanculescu, Berceanu, Dragoş Tănase, Catalin Ho(tz)su si multi altii vor fi dupa GRATII pe termen LUNG!

    Victoria FINALA
    2013-12-12 12:51:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    Hotzomanii USL s-au strans seara la 11, pe furish (la furat), in comisii sa modifice in cel mai nesmitzit mod cu putinta aceste legi ca sa le voteze imediat a doua zi sa nu aiba timp nimeni sa reactioneze.

  • 7

    @) Maxa

    Aveti perfecta dreptate. Scepticismul nu ma scutetste de obtuzitate.
    Insa eu punea in discutie doar legalitatea sau ilegalitatea dreptului une societati de a face ceva undeva pe teritoriul tarii.
    In ceea ce priveste pe cei mai bun prieteni ai talharilor, adica parlamentarii, acolo avem de-a face cu un alt nivel. Pentru ei, in afara Consitutiei nu prea exista legi. Dar, din fericire, exista o legislatie europeana la care am aquiesat si noi (ce barbarism oribil) si care ii va impiedica sa faca ceea ce vor sau sanctiunile ce se vor abate asupra noastra vor fi terbile si pe termen lung. Ne place sau nu, asta e mersul. Deci, faptele banditilor din Dealul Spirii nu sunt sanctionate decat de o legislatie complementara oarecum periferica (legea conflictelor de interese, de pilda) sau de Codul Penal pe care ei insa il modifica cum vor in interesul lor pentru ca pot. Mai departe, tine de riposta societatii sau a mediului international. Daca nu vor da inapoi inseamna ca ne scot la mezat si ca interesele lor sunt deasupra intereselor noastre. Iar noi, ca adunatura de oameni egoisti, autarhici, indiferenti, pricinosi(etc.) si cu fobie la solidaritate sociala, vom fi perdanti. Trebuie sa incercam sa ne ridicam iar de la starea de populime la statutul de popor, de natiune. Oleac de demnitate nu ne-ar strica.
    PS_ Poate am fost oleaca confuz dar banuiesc ca intelegeti ceea ce doresc sa spun.

    dodeskaden
    2013-12-12 13:15:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    @dodeskaden: reproşul meu nu era atât legat de ceea ce spuneaţi, cât de tonul vehement. De asta, îmi cer scuze dinainte dacă am intrat un pic şi eu prea tare în dumneavoastră.
    Înţeleg ce spuneţi mai sus şi aveţi dreptate în mare parte.
    Problema e însă una mai profundă: statul de drept este o iluzie în măsura în care nu e populat cu oameni. Sigur că nişte instituţii cât de cât rigide pot să ajute un stat să nu funcţioneze în mod flagrant împotriva cetăţenilor. Dar stabilirea unui set de reguli, de “checks and ballances” perfect, căruia să-i dăm drumul cu cheia şi care apoi să funcţioneze de unul singur nu există. De asta nu funcţionează nici importurile de democraţie, în mare parte.
    Câtă vreme spunem că legile trebuie respectate orice-ar fi, dar ne facem că uităm cine face şi desface aceste legi, ne îndreptăm încet-încet spre un stat autoritar, condus de o oligarhie. Cu asta trebuie început, nu cu ideea de respectare a legilor, oricare ar fi acelea, pentru că dacă procedăm aşa înseamnă să punem carul înaintea boilor.
    Trebuie creată o legătură şi o comunicare permanentă între oameni şi cei care-i reprezintă în Parlament, nu doar prin votul o dată la patru ani. Or aşa ceva nu poţi spera să primeşti cadou de la Parlament, respectând legile.
    Cred că înţelegeţi ce vreau să zic.

    Maxa
    2013-12-12 13:45:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    @dodeskaden: Şi încă ceva: soluţia pe care o vedeţi dumneavoastră, cu apelul la instituţiile şi legislaţia europeană, e parte a problemei. În primul rând, câtă vreme vom aştepta să ne vină salvarea de la alţii, vom rămâne pasivi şi, cel mult, ranchiunoşi. În al doilea rând, un Parlament care ar fi supus mai mult unui control al poporului nu ar putea legifera aşa cum îi cere acesta dacă asta ar însemna să nu respecte legislaţia europeană, din ce în ce mai specifică şi cu tot mai multe pârghii de presiune. Ar fi o slugă la doi stăpâni (cel puţin), din care i-ar alege întotdeauna pe cei mai puternici.
    Nu e chiar simplu.

    Maxa
    2013-12-12 13:57:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    Gutza esti o rusine de om!
    Te bucuri ca Rosia Montana e condamnata la saracie!
    Nu cred ca vei mai avea curaj sa vii la Rosia Montana!

    koko
    2013-12-12 14:12:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    Incepe să se simtă disperarea la postaci. Me like that. Ce se-ntâmplă, v-au zis că din ianuarie, gata, nu vă mai primiţi salariile? V-or prostit, o să continue să încerce să treacă legea sub o formă sau alta aşa că o să aibă nevoie de unii ca voi încă vreo şase luni.

    Maxa
    2013-12-12 14:14:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Stiti ce cred eu despre bucuria cu care va manifestati? Este “bucuria prostilor” mai ales acum in postul Craciunului si mai ales de necazurile semenilor, de care nu va pasa catusi de putin.
    E usor sa protestezi impotriva unor bieti oameni care in prag de sarbatoare nu vor avea ce pune pe masa datorita ipocriziei si egoismului vostru. Mi-e rusine de rusinea voastra pe care nu o aveti.
    Asa sa ne ajute Dumnezeu la toti!

    ps. probabil ca acest coment nu va sta prea mult postat dar….asta….

    Mike
    2013-12-12 14:55:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    @Mike: ba, io chiar aş vrea să văd această postare în continuare. Pentru că e mărturia unei noi tactici a postacilor. A început ieri, cu comunicatul Sindicatului Viitorul Mineritului, în care se spunea ceva de genul “ne-aţi ucis, ne-aţi îngropat” cu respingerea legii (deşi dacă i-ai fi întrebat înainte ar fi jurat că e vorba de o lege generală care n-are nimic de-a face cu Roşia, doar, doar o trece). A continuat cu Blănculescu şi cu Vosganian, care se dădeau loviţi, pătrunşi, şi sperau ca situaţia să se remedieze. După care, cam de ieri seară au început să apară astfel de postări: o să murim, nu vă gândiţi la noi etc.
    Scopul e simplu: sensibilizarea opiniei publice pentru ca Parlamentul să ia în dezbatere cât mai curând o lege similară cu cea trântită. Nu degeaba, la Toronto, acţiunile Gabriel Resources o iau din nou în sus, or fi ştiind ei ceva.

    Maxa
    2013-12-12 15:06:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    Nu toti romanii care gandesc ca voi au posibilitatea sa ajunga la infomatiile pe care le aveti.De aceea, indraznesc sa va cer* pentru a putea fi de folos si noi cei multi,dar cu mai putine informatii,ar trebui sa oferiti informatiile care ne-ar ajuta sa ne implicam.Multi simtim ca nu e bine,credem si ateptam ca ceva ESENTIALtrebuie sa se schimbe in tara noastra,in viata noastra,dar stim prea putin pentru a lua decizii bune.Pe aceasta necunoastere se si bazeaza cei care s-au cocotat la conducere.Voi care stiti si intelegeti mai mult folositi-i si pe cei care chiar VOR SCHIMBARE IN BINE PT.NEAM SI TARA dar stiu putin din ceea ce se intampla si mai ales,, nu stiu pasii pe care i-ar putea face in vderea schimbarii.Trebuie sa iesim din individualism-egoism,mandrie snoaba si sa spunem- invata-ma tu care ai acces la mai multe informatii ce si cum ar trebui sa actionez pt.a fi utili si puternici in actiunile noasre comune.Suntem fratii vostri mai mici si mai nepriceputi,dar iubim acet neam,iubim demnitatea si libertatea ajutati-ne sa fim de folos!MULTUMESC!

    adam ana
    2013-12-12 15:14:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    Pentru Mike şi toţi cei care nu-şi doresc decât să muncească ‘în jurul’ Proiectului Gold Corporation, inclusiv prin postăceala de aici: într-adevăr, BUCURIA MEA E IMENSĂ, acum ştiu că mina nu se va face niciodată. Fireşte, vă puteţi încăpăţâna, puteţi trăi pe mai departe cu banii de PR ai Companiei, puteţi minţi, dezinforma, vă puteţi milogi pe mai departe. Dar este evident că adevărul a început să cântărească mai mult, şi românii s-au trezit în sfârşit. Iar pe modelul salvării Roşiei Montane se vor mai întâmpla multe lucruri bune pentru România. E bucuria prostului? mă bucur că a venit şi vremea ‘prostimii’, că de inteligenţii şi corupţii politicieni ne-am săturat cu toţii.

    Dumitru Cornel Vîlcu
    2013-12-12 15:26:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    @Mike: @koko:

    mai vorbiţi cu IT-istul, să mai varieze IP-ul ;) ; altfel, Anul Nou îl voi începe la Roşia Montană, cu oameni care au ce pune pe masă, pentru că nu au crezut în minciunile companiei

  • 17

    Mii de moti in numele altor zeci de mii au spus ce vor : FARA CIANURI.
    Shampania ramane pentru final cand toate scursurile RMGC-iste si slugile politruce vor fi acolo unde le e locul – la Puscarie.

    @Mike,@koko
    2013-12-12 15:48:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    @Ardeleanul:
    Sa fie LINISTE sa se fure usor !

    gioga
    2013-12-12 15:49:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    @koko: Bravo desteptule! Sabotezi si turismul in zona Rsia Montana! Dupa care va plangeti ca turismul nu-i o solutie1 Cred si eu daca voi ii intimidati pe toti care vin la voi.
    Mai devreme sau mai tarziu veti raspunde pentru faptele voastre penale, iar scuza ca RMGC-ul v-a instigat nu va exonereaza pe voi. Deja Parchetul a inceput sa se intereseze de RMGC si pariez ca nu de bosi se va atinge

    enervat
    2013-12-12 15:58:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    Pentru domnii Gotiu si Rogozanu:

    Domnilor, d-voastra ati purtat sintagna “Corporatia nu face legislatia” de nu s-a mai putut, de ai fi zis ca orice corporatie (e hilar sa crezi RMGC o corporatie…!) isi poate comanda orice vrea in legislatie, chiar in tara in care guvernul taxeaza in draci companiile.

    De aproape o saptamana parlamentul incearca trecerea de legislatii propice infractorilor. Din partea d-voastra, eroi in alte dati (ca de ex pe vremea guvernelor Boc-Ungureanu), sunteti mai tacuti ca pestii.

    Sa intelegem ca sintagma “Nu infractorii fac legislatia” nu va este atat de draga?

    PS. Si ce patetici erau ongistii cind chemau persoanele liberale (ma rog, pt ei orice nu e socialist e neocon) la proteste pe principiul ca “statul de drept e in pericol, nu conteaza ca esti de dreapta”. Acum ca vin Sarbatorile, s-au retras la vin fiert sa dezbata problema majora a Romaniei, aka Rosia Montana, in timp ce butoneaza pe telefoanele lor albe – SMARTPHOOOON – si dau like pe Feisbuc!

    Chianti
    2013-12-12 16:18:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    @Chianti:

    să înţeleg că ai fost în stradă şi ai protestat împotriva legislaţiei infractorilor şi n-am scris despre asta?

  • 22

    @Gotiu

    Am facut ceva ce tu nu ai facut: am votat impotriva infractorilor adusi de voi la putere.

    Repet: tu si in special Rogozanu, erati foarte revoltati ca nu avem stat de drept pt ca o companie e avantajata de un proiect legislativ. Foarte corect de altfel, desi constatarea ca nu avem un stat de drept era un pic amuzanta in contextul in care actuala majoritate calcase in picioare orice institutie din calea sa in incercarea de a suspenda presedintele (Basescu la momentul ala, dar nu avea prea mare importanta).

    Acum statul de drept a fost incalcat intr-o noapte de vreo 4-5 ori cu mult mai grav si cu un potential impact asupra societatii cu mult mai mare decit RMGC. Si dintr-o data voi o dati cu legea minelor si cu ultimele noutati in materie de hipstereala ecologista. Foarte bine, accept ca asta e imp pentru voi, dar mie imi miroase tare a INTOXICARE!

    Chianti
    2013-12-12 16:49:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    @Chianti: daca articolele lui Rogozanu si ale lui Gotiu iti miros a intoxicare, solutia e simpla: nu le mai citi. Ca sa nu te infestezi.
    Si du-te spune-le si altora ca statul de drept n-a putut fi salvat in Romania din cauza lui Rogozanu sau Gotiu. Sau din cauza hipsterilor. Te asteapta multa lume.

    Maxa
    2013-12-12 17:01:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    In Parlament USL-ustii au 70% plus diversi traseisti politici din PPDD sau alte partide. Din 2015 vor avea presedentia foarte posibil Ponta. Nu ca Antoenscu e mai altfel decat Ponta. Isi vor face de cap cum nu s-a mai vazut.
    De legile trecute pe sest de sarbatori n-o sa isi aduca nimeni aminte.
    In 2014 au posibiliatea sa reintroduca la vot legea asta a minelor. Sau sa faca alta, Legea Rosia Montana a devenit Legea Minelor. Mai inventeaza inca 100 de legi cu acelasi continut pana o/le trec. Deci despre care victorie e vorba ? Cine stie ce legi ascunse prin sertare, fabricate de mama lui Sova sau nu stiu cine

    Ca intr-un scenariu SF pentru Romania, intre timp poate totusi se desteapta mai multa lume sa vada cine este USL si toata clasa politica tradatoare.

    Nu vedeti monstrul numit USL si de ce sunt ei capabili?

    cristi
    2013-12-12 17:10:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    Maxa,

    Sa zicem ca poate am fost naiv si ii citeam pe cei doi corifei pt ca imi placea spiritul combativ privind apararea statului de drept. Ceva de genul: sunt ei 2 hipsteri, dar uite ce se bat pt apararea statului de drept! In fond ii pot citi chiar daca nu sunt de acord cu ei sau poate chiar de aia ar trebui sa-i citesc.

    Atunci ar fi fair ca cei doi care ne-au impuiat capul in fiecare zi cu 2-3 posturi pe zi cum nu se respecta statul de drept in Romania sa NU ne vorbeasca despre cum trebuie sa aparam statul de drept. Sa prezinti neadoptarea legii minelor, obtinuta in ziua cind notiunea de democratie a fost calcata in picioare de si in folosul unor infractori, ca pe o mare victorie democratica este vecina cu nesimtirea.

    Cei doi nesimtiti au procedat la fel si in vara trecuta: ce daca am blocat Curtea Constitutionala sa nu mai cenzureze Parlamentul, ce daca am schimbat Avocatul Poporului, ce daca am abuzat o interpretare constitutionala pentru a gasi pretexte de suspendare etc? Ce daca cita vreme ne era folositor atunci?

    Si astazi e tot un ce daca borfasii au ajuns sa faca legi in parlament (prezentat de nesimtitii de pe aici drept “vocea natiunii”, “organul suprem democratic” etc) cita vreme, vezi bine, au respins ce durea pe toata Romania. Legea minelor!!!??

    Chianti
    2013-12-12 17:28:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    Cu parere de rau pentru protestatari, trebuie ceva mai hard de atat. Niste proteste nu sunt suficiente. Uite in ce hal e Pungestiul si la ce au fost in stare sa se preteze jandarmii sub ordinele lui Ponta si Stroe. Dintii rupti de jandarmi cica nu sunt abuzuri, certificatele medico-legale eliberate sunt false ca cica se pot cumpara. Basescu, USL, Antonescu vorbesc aceiasi limba si sunt facuti din acelasi aluat.

    Nu se poticnesc ei in niste marsuri de protest si demonstratii, sunt capabili sa puna in practica interventii grotesti de anii ‘50, cum s-a vazut la Pungesti. In timp ce la pungesti jandarmii lovesc in cap cu bocancii mai ales pe lideri ambasadele straine, UE vin cu niste ingrijorari de tot rasul, vezi doamne isi trag imunitate incalca statul de drept, abuzurile mineriadei din Pungesti nu exista pentru USA, UE si occident. Mineriada de acum cateva zile si legea Minelor au aceiasi autori.
    Victorie ? Nu e nicio victorie! E “meritul” USL-ului pentru o mica scapare!

    0.000001 Victorii
    2013-12-12 17:41:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    nu-ţi mai răspund în text separat pentru că răspunsul e prea scurt. cu importanţa acţiunii activiştilor am început şi eu. însă jocul haotic şi complicat din USL, faptul că aveau chestii şi mai importante (pentru ei) de făcut în ziua aia, legi mai importante pentru ei de modificat, a contribuit şi el decisiv. asta era toată marea chestie, nu fur din gloria activismului cu observaţii de astea, cum văd că aproape zici.

    Costi Rogozanu
    2013-12-12 17:48:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    de ce nu se propune un proiect de lege pentru interzicerea cianurii in minerit ori a exploatarii gazelor de sist(pentru 10 ani in opinia mea-peste 10 ani vom/vor mai vedea) de catre cetateni (100 000 parca)?
    daca se faceau liste pentru initiativa legislativa se stringeau milioane de semnaturi cu ocazia mitingurilor din toamna. credeti ca respingeau parlamentarii o propunere ce avea in spate un milion de semnaturi?
    in plus, listele se pot publica pe internet, se pot lista si semna si apoi expedia la un sediu central.
    chiar e pacat de miscarea asta sa se piarda in ceata.

    misu
    2013-12-12 17:52:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    @Chianti: Daca tie ti s-a parut ca Gotiu si Rogo cel Rosu apara Statul de Drept, ingaduie-mi sa sper ca esti tinar si naiv. Daca esti trecut de 40 de ani, nu mai vorbim de naivitate.

    Oamenii astia au militat pentru distrugerea fragilului Stat de Drept pe care il aveam anul trecut. Oamenii astia au contribuit la aducerea uslamului la putere: unul pt. ca e rosu pina-n maduva oaselor, celalalt, fiindca isi inchipuia ca prim-mitomanul tarii e sincer cind regurgiteaza ambitii anti Gabriel.

    L`oro e cosa nostra, della Mafia
    2013-12-12 17:54:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    @dodeskaden: eu cred ca le e frica…nu stiu cine s-ar risca sa-si asume acceptul proiectului .E mai caldut scaunul in care trandavesc , si majoritatea politicienilor de la noi sunt lasi… nu fac nimic fara ordine de sus

    INCA.MAI.CRED
    2013-12-12 18:03:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    Bah, astia f*t codul penal si tu o tii langa cu Rosia Mutanta?! Esti zero!!

    suca
    2013-12-12 18:14:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    Domnule Mihai Gotiu,

    Felicitari pentru abnegatia dumneavoastra.

    Totusi, am o intrebare: cum va explicati ca actiunile RMGC au revenit la pretul de dinaintea votarii legii?
    S-ar putea corela acest fapt cu declaratia lui Ponta cum ca “trebuie votata O lege a minelor”? Teoretic, vor putea avansa in parlament variatiuni pe aceeasi tema de oricate ori vor. Oare nu va obosi strada la un moment dat? Sau nu le va disparea lor frica?

    Cred ca vigilenta este foarte importanta si ea trebuie sa se manifeste asupra tuturor incercarilor mizerabile de a schimba si mai mult in rau situatia de acum (rosia montana, gaze de sist, cod penal, amnistia etc). S-ar putea ca asaltul asupra atator legi deodata sa fie facut doar la deruta. Pentru ei, chiar si o singura lege trecute (codul penal in cazul de fata) reprezinta o victorie. Data viitoare ce lege vor trece in acelasi mod abject?

    Cineva
    2013-12-12 18:27:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    Deşi vă critic(civilizat cred eu) majoritatea articolelor, vă felicit pentru acest articol. Aşa este, vrei reacţie- te implici. De altfel, uniţi salvăm a şi anunţat o demonstraţie pt duminică.

    Haplo
    2013-12-12 18:34:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    @Costi Rogozanu:

    păi tocmai asta zic: că legea minelor ar fi trebuit să fie cea mai mică problemă a zilei de marţi, pt. că se înţeleseseră deja; iar faptul că ce se înţeleseseră în seara şi noaptea de luni/marţi pe legea minelor n-a mai rezistat a doua zi i-a încurcat (în parte) şi la celelalte mizerii pe care le conveniseră;
    şi i-a încurcat de două ori: pe de o parte au amânat amnisitierea (să nu se trezească PSD lăsat în ofside de PNL, cum i-au acuzat pe legea minelor); pe de altă parte, pentru că în efortul de a masca povestea cu Roşia Montană, presa a acordat spaţii mai ample celorlalte subiecte (nu că nu ar fi fost cel puţin la fel de importante);
    nu e vorba de “gloria” activiştilor, ci de modalităţi concrete prin care mizeriile de acest gen pot fi blocate

  • 35

    @Cineva:

    vigilenţa nu a s-a culcat pe o ureche, experienţa campaniei ştie că încă nu s-a încheiat povestea;

    evoluţia de la bursă e, cel puţin deocamdată, într-adevăr ciudată: acţiunile Gabriel au crescut într-un moment în care proiectul a pierdut o bătălie extrem de importantă şi când acţiunile tuturor companiilor miniere de aur scad: în mod normal, ăsta ar putea fi semnul unei eventuale preluări a unui pachet important de acţiuni de către o companie mai mare (situaţie în care se supra-licitează, pt. ca cei care vând să obţină un preţ mai bun), dar şi această ipoteză e destul de puţin plauzibilă în momentul ăsta, când toţi “greii” domeniului au probleme majore;

    pe de altă parte însă, creşterea înregistrată se menţine mult sub valoarea înregistrată la sfârşitul lunii august, înainte de începerea protestelor

  • 36

    gata ba baieti,acu ati inteles de ce kiar si dupa victoria asta actiunile invinsilor ceresc la bursa?
    la fel este si cu restul situatiei.
    din greseala in greseala spre victoria finala.
    kiar daca au crescut taxele preturile vor scade.doar vi s-a explicat destul de clar.

    ce noroc pe noi
    2013-12-12 21:07:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    Nu cred ca poate fi justificata vreo presiune asupra celor din Campania Salvati Rosia Montana pentru a rezolva toate problemele Romaniei. Pentru ca rezolvarea problemelor Romaniei nu mai poate veni de la indivizi, nici de la organizatii politice. A cere salvarea de la o miscare politica sau un ONG in momentul prezent echivaleaza cu o intoarcere la pasivitate.
    Campania Salvati Rosia Montana a servit ca “fitil” pentru explozia nemultumirii populatiei, iar in schimb protestatarii – zeci de mii si adusi in strada de o nemultumire veche de peste doua decenii – au pastrat Rosia intre revendicarile lor. Evident, ce a inceput cu Rosia a trebuit sa continue cu alte si alte amenintari. Daca nu va fi Rosia (si nu-i sigur ca s-a reusit eliminarea pericolului nici macar in cazul acesta), va fi probabil Baisoara, vor fi exploatarile de gaze de sist etc.

    Daca mai exista vreo posibilitate de rezolvare a problemei numite Romania, atunci ea se afla in continuarea si amplificarea protestelor, in asumarea atitudinii de contestare de majoritatea populatiei. Sau: in transferul activismului civic la nivelul fiecarui cetatean.

    Altfel, cu sau fara legi noi, jaful continua:
    Astazi, “Fostul deputat Gabriel Bivolaru, arestat pentru furt, evaziune fiscală şi spălare de bani, a fost pus în libertate” – “sustrăgeau ţiţei din conductele societăţii Conpet prin folosirea instalaţiilor artizanale de perforare, încărcau şi transportau produsul petrolier în cisterne-bazin de 30 de tone disimulate în remorci de cereale”

    Si nici n-a avut nevoie de schimbarea Codului Penal. A fost suficienta Curtea de Apel din Constanta…
    evz.ro/detalii/../

    Cat timp marii infractori sunt liberi indiferent de lege, Romania va ramane, pentru cetatenii de rand, o inchisoare.

    Uniti, salvam Romania!
    2013-12-12 21:38:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    Chevronul nu se ia de piept cu romgazul si cu gazpromul, ceva concurenta neloiala, asa pe bune? Sau dansele, adica romgazul si gazpromul sunt deschizatoare de drumuri fiind la ele acasa?

    Filip
    2013-12-13 02:18:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    @Mihai Goţiu: nu conteaza doar valoarea actiunilor ci si volumul tranzactionat. Daca va uitati la ziua de ieri, a existat un volum semnificativ doar la ora 10:00, restul tranzactiilor fiind la volume foarte mici. Abia la urmatoarele volume semnificative ne vom da seama care este de fapt acum perceptia in piata despre valoarea actiunilor. Pe masura ce informatia ajunge la jucatori.
    Atentie si la faptul ca de fapt pentru actionarul obisnuit, necunoscator de limba romana, informatia pe site-uri de tipul Bloomberg, Yahoo finance, etc. despre ce se intampla relevant in Ro pentru acest proiect este foarte putina si foarte veche (relativ la rapiditatea cu care se intampla lucruri importante).

    marius
    2013-12-13 10:27:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    @ Mihai Gotiu # 34

    Sa spunem ca dl. Rogozanu are oricum destule merite cu care poate compensa. Altfel mai degraba contrariul afirmatiilor domniei sale are sens. Daca nu erau cat de cat convinsi de unitatea/interesul comun pe celalalte, nu riscau PSD-isti una in plus prin bagatul la gramada. Doar c-au anticipat gresit.

    rich guy
    2013-12-13 10:30:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    Una peste alta , vrei sa spui ca orice se intimpla DEJA in viata si in tara asta ne vrea foarte atenti. Vigilenti. Si cu reactie imediata. Corect. Si asta e valabil pentru fiecare dintre noi in viata sa,in fiecare zi a vietii sale. Cei de teapa celor de la rmcg obtin niste avantaje nu pentru ca ar fi mai grozavi decit noi. Nici poveste. Ei sint niste fiinte care DOAR speculeaza neatentia, lenea, nepasarea si lipsa de reactie a noastra. Atit. Cei de la rmgc mai speculeaza si emotiile, si sentimentele, si buna intentie a oamenilor simpli etc. Dar ca sa actionezi atent pentru tine trebuie, cred, sa stii foarte exact ce vrei. Ori noi ca tara, nu cred ca avem pe hirtie un plan concret cu cine sintem, ce vrem acum si ce vrem pt noi in anii care urmeaza. Si pina ne trezim noi ce vrem, unii ca si cei de la rmgc profita. Extrapolati asta in toata domeniile, peste tot. Ce ai scris tu aici este, daca se poate spune, un fel de a fi, pentru fiecare om. Cumva, hei, fii pe faza. Fa ceva. Imi amintea un amic despre ce spunea JFK, Nu te intreba ce poate face America pentru tine ci intreaba-te ce poti face tu pentru America.(pt ca e implicit pentru tine) As aplica asta la tara mea. Ce pot face eu astazi, in locul unde traiesc, pentru pamintul meu, pentru neamul meu, pentru tara mea care, se vede limpede acum, nu este si al celor din politic, nu este si al angajatilor romani de la rmgc, nu este al celor din guvern etc. Sintem doua tari in Romania asta. E un fel de care pe care.

    dana
    2013-12-13 11:54:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    Ce poti sa faci pt. Romania impartita in doua tari? Unii pot sa traiasca precum in paradis fiind la putere si multumiti ca au infaptuit tot ce au planuit si pot si pe mai departe orice. Altii pot sa se jeleasca, direct ori indirect ca trebuie sa scapi de ceilalti, de criminali sa mai poti face ceva. Totusi ce e defacut? Deocamdata putem admira paradisul si parisul.

    Filip
    2013-12-13 12:05:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    Mi se pare un articol just si echilibrat. Dupa toate miscarile din ultimele zile, si mie mi s-a parut evident ca USL se pregatise sa o treaca. Ponta s-a agatat si el repede de ocazia de-a o sterge in Africa de Sud. E limpede ca nu ne mai putem permite sa raminem letargici si e la fel de limpede ca nu mai putem lasa totul pe umerii protestatarilor ce apara Rosia Montana. Bravo lor in orice caz!

    Laura
    2013-12-13 20:04:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    Romani nu mai dormiti in ciubote,fosta nomeclatura comunista aliata cu securitatea tradatoare ,ambele salvate de nenorocitul de bolsevic sionist ion ilici iliescu,intr-o cardasie mafiota cu clanuri sioniste interne si internationale au trecut la un atac concentrat asupra poporului si neamului romanesc ,simtind ca romanii incep sa se trezeasca si sa ceara socoteala pentru cei 70 de ani de prostire ,minciuni,manipulari,crime.Ora astrala a Romaniei si a poporului roman a sosit!Renasterea Miscarii Legionare,faptul ca Ion Cristoiu scrie in aceste tulburi clipe biografia lui Corneliu Zelea Codreanu,martir al neamului romanesc a bagat in fibrilatie pe toti nenorocitii care s-au cocotat in spinarea poporului roman si ca niste capuse chear sug vlaga fiecarui roman.Romani scuturati-va de acesti paraziti pe care de 24 de ani i-ati vazut zi de zi in mas media, in parlament ,in guvern,la presedentie.Faptul ca vor trebui sa plateasca si sa dea socoteala pentru tradare ii sperie de moarte,dar vor trebui sa plateasca.Uniti vom salva Rosia Montana ,Pungesti si toata Romania si vom aduce acasa toate teritoriile furate din Maretia Daciei Felix si pe toti romanii.Istoria lumii a inceput in Carpati si renasterea istoriei se va face tot din Carpati.Traiasca Romania si vesnicul brav popor Roman ! Doamne binecuvanteaza poporul tau!
    ROBERT HORVATH SUA decembrie 13th, 2013 a spus:
    ATENTIUNE ! ATENTIUNE ! ATENTIUNE !
    ROMANIA !
    PROTESTATI IN FATA AMBASADEI AMERICANE !
    Scutul jandarmilor este protejat de scutul de la Deveselu. Ambasada americana
    trebuie sa aiba prioritate pentru protestatari.
    Peste tot in
    lume, toate tarile unde marile transnationale americane mituiesc guvernele, oamenii au facut proteste in fata ambasadei SUA, fiindca este un fundament al politicii externe americane de a sustine aceste transnationale. In plus, s-ar atrage imediat atentia mass mediei internationale asupra a ceea ce se intampla la Pungesti. O demonstratie cu 1000 de oamenii in fata guvernului Romaniei, nu misca pe nici un ziarist strain…… 10 oameni cu pancarde in fata ambasadei USA impotriva Chevron este preluata de toate agentiile de stiri.”
    Trimet aceste randuri din spital.
    Am avut doua discutii cu ambasada americana ca urmare a atacului asupra mea
    de catre agentii servicilor romanesti . Atacul s-a produs in timpul ce filmam un material despre Rosia Montana si Pungesti. Mentionez ca sunt cetatean american
    si jurnalis de investigatii. Impreuna cu sotia mea Kiyoko reprezantam media japoneza la New York.
    Am discutat deasemenea represiunea dela
    Pungesti. Am remarcat o semnifacativa ingrijorare.
    Doplomatii americani primesc informatii dela serviciile americane. Ei infomeaza despre starea de spirit anti americana. Dupa Pungesti si Rosia Montana Romania sta pe un butoi de pulbere.
    Ambasada SUA poate intervenii in apararea oamenilor din Pungesti .
    Dece ? O rascoala sau o stare de mare instabilitate poate pune in primedie interesele strategice americane din aceasta parte a lumii.
    PROTESTAT! IN FATA AMBASADEI SUA !!!!
    BOMBARDATI AMBASADA SUA CU SCRISORI DE PROTEST !IN LIMBA ENGLEZA.
    MOMENTUL ESTE POTRIVIT.

    aaron
    2013-12-14 06:58:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    I am delighted that I noticed this web blog, exactly the right info that I was looking for! .
    Jarrod siugascoigne.so../

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Vezi aici episoadele din seria BOOKFACE!

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

afacerea roşia montană alburnus maior alex mazilu antonescu banci basescu blaga blog Blogviu interviu Boc Bruxelles Bucuresti candidatura cianură cluj CNA comisia europeana corupţie criza CTP curtea constituțională Dan Diaconescu Dinu Patriciu educatie Elena Basescu europarlamentare experiment Facebook gabriel resources gaze de șist Gigi Becali google guvern humanitas internet iohannis Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu macovei Media mihai goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza parlament Parlamentul European pdl Plesu Polirom ponta presedinte protest proteste riscograma romani rosia roșia montană Rusia securitate Senat sindicate sondaj steaua SUA suspendare Tariceanu tiff TRU UBB UE uichendist.ro unesco Vanghelie Vasile Blaga victor ponta voiculescu

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!