![]() | Roșia Montană nu există. Și drumul către nicăierivezi toate articolele de Mihai Goţiu07 Jan la 16:26 176 comentarii 2397 vizualizari. |
”Acea scrisoare este inventata. Persoana aceea nu e din Rosia Montana. Nu exista rosian care sa nu vrea minerit, dezvoltare durabila si un viitor mai bun.” Acesta este primul comentariu, semnat ”Antonia”, la articolul ”Scrisoare către România (Bianca Alaxandra Cobori – ”Roșia Montană, acasă”)”, publicat ieri (vineri, 7 ianuarie), pe VoxPublica. ”@Antonia: Ai dreptate”, o completează instant, ”Norbi”, un alt vajnic apărător al propagandei RMGC.
Reacția (reacțiile) mi-a (mi-au) provocat un zâmbet amar, în amintirea lui Orwell. ”Cine nu e de acord cu propaganda noastră nu există”, ”adevărul suntem noi” sunt mesajele celor care consideră că dețin controlul comunicării în România în problema Roșia Montană, lucru pentru care au plătit bani din greu (peste 7 milioane de euro doar în primele 9 luni ale anului 2011, conform propriilor declarații ale RMGC). Mai mult, acest comentariu scoate la iveală mentalitatea și practicile proprii ale RMGC-ului și ale firmelor de PR, publicitate și comunicare de care se folosesc. ”Acea scrisoare este inventată”, afirmă slujbașii RMGC. Dar, vorba românului, ”cine spune, ăla e”. Obișnuiți să inventeze scrisori și povești despre Roșia Montană, acestor personaje le este greu (de fapt, chiar imposibil) să înțeleagă că există oameni (roșieni) capabili să reziste presiunilor, să le refuze ofertele, să gândească și, mai ales, să acționeze liber și independent.
Pentru propaganda RMGC ”nu există roșian care să nu vrea minerit”. Nu există nici Eugen, nici Călin, nici Andrei, nici Sorin, nici Zeno, nici Estera, nici Rodica, nici Ani, nici Remus, nici alte zeci de roșieni care nu vor minerit. La fel cum nu există Hostelul ”La Gruber” din Roșia Montană (unde scriu, acum, acest articol). Până la urmă, însăși Roșia Montană nu există. Singurul lucru care există e fantomatica localitate Piatra Albă, ”inaugurată” de RMGC în 2007 (cel puțin astfel scrie pe unul dintre pereții de beton de pe marginea drumului). De dimineață, am urcat pe drumul astfaltat care duce din Gura Roșiei către Piatra Albă, localitatea paradisiacă promisă de RMGC. ”Accesul permis doar angajaților RMGC și riveranilor” este o atenționare, pe o tăbliță de pe marginea drumului. Îți asumi însă riscurile și mai urci câteva sute de metri pe drumul asfaltat. Măcar pentru a afla cine sunt acei ”riverani” care refuză aprioric orice vizită. Doar că asfaltul se încheie brusc, la marginea unei poenițe. Nici urmă de case ori de ”riverani”. Piatra Albă e la fel de ”reală”, pe cât de reale sunt persoanele care se ascund în spatele nick-name-urilor de la subsolul articolelor critice la adresa proiectului RMGC.
Dar fiecare poate face un mic exercițiu. Mai jos sunt două imagini. Prima cu Hostelul ”La Gruber” din Roșia Montană, a doua cu Piatra Albă. Priviți-le și decideți d-voastră ce e inventat: hostelul sau Piatra Albă. Iar dacă imaginile nu vă dumiresc, nimic nu vă oprește să aflați ce e real și ce e inventat la fața locului. În Roșia Montană. Cât timp mai există.
Etichete: cazare roșia montană, hostel la gruber, la gruber, Mihai Goţiu, piatra albă, propaganda, Roşia Montana, scrisoare


Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
| 1Cum banuiam, prin deciziile luate deja USL-ul demonstreaza ca este mult mai rau decat PDL-ul … Guvernul Ponta n-are nici macar 1 luna si deja a insamantat indoiala printre sustinatorii care pana acum nici... | ||
| 2Evident ca totul e cusut cu ata alba. Dar ,daca dovezile incriminatorii sunt doar circumstantiale si fara probe materiale consistente, cu hartia aluia de la ISC sau fara ea, rezultatul ar fi acelasi. Ce... | ||
| 3Până una-alta, ”hidra” PDL-istă, despre care spuneți că e la fel de otrăvitoare ca cea PSD-istă, a avut niște performanțe în justiție, performanțe pe care nu văd cum le-ați putea contesta și care n-ar... | ||
| 4@33 mai mult penrru @InimaRea... | ||
| 5Pai asta e adevarul. Sunt oameni care pot scrie literatura (e alt nivel!) si oameni care posteaza.Si zic eu (cu pesimism moderat) ca oamenii scriu si vorbesc din ce in ce mai rau/prost. Nu e vorba... | ||
| 6cand te uiti la tv si compari chipul lui nastase inainte de schimbarea majoritatii in parlament, cu chipul actual - nu ai cum sa nu vezi o chestie uluitoare. inainte era mai tuciuriu decat este el de obicei... | ||
| Mihai Goţiu 11051 citiri |
| Cristian Teodorescu 10258 citiri |
| Costi Rogozanu 9019 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4183 citiri |
| Alin Fumurescu 3982 citiri |
| Constantin Creţan 3399 citiri |
| Dorin Tudoran 2908 citiri |
| Elena Vijulie 2694 citiri |
| Dan Duca 2482 citiri |
| Ciprian Şiulea 2328 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61443 citiri |
| Cristian Teodorescu 40598 citiri |
| Costi Rogozanu 38211 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18231 citiri |
| Alin Fumurescu 17888 citiri |
| Viorel Dobran 12333 citiri |
| Dan Duca 11282 citiri |
| Constantin Creţan 11158 citiri |
| Elena Vijulie 9319 citiri |
| Dorin Tudoran 8735 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Elena Vijulie 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Inventati sunt numai asa-zisii sustinatori ai “proiectului”. Un non-sens total, sustinatori “dezinteresati” ai unei companii cu sediul in Barbados. Hai sa ne alegem fiecare cate o companie din Barbados, e cool, e in trendul iernii 2011-12. Eu imi aleg pe baietii destepti din sectorul energetic. Cand o sa fiu mare, vreau sa fiu ca ei. Romania saraceste de 20 de ani si s-au gasit niste oameni draguti din Barbados sa ne salveze. Poti sa plangi de emotie, mai exista omenie in lumea asta rea.
2012-01-07 16:44:14 | Raporteaza
“Obișnuiți să inventeze scrisori și povești despre Roșia Montană, acestor personaje le este greu (de fapt, chiar imposibil) să înțeleagă că există oameni (roșieni) capabili să reziste presiunilor, să le refuze ofertele, să gândească și, mai ales, să acționeze liber și independent.”
Normal ca les este greu la aceste cozi de topor, ca doar trebuie sa-si caute si ei un job de om normal. Vad ca înca nu au iesit la atac.
2012-01-07 16:57:24 | Raporteaza
pai a fost deschisa mina pentru ca la piatra alba sa existe ceva? ar fi fost bine sa fie asa, inseamna ca rosienii ar fi avut mai putin timp de suportat in aceeasi saracie, iar hostelul in cauza ar fi avut mai multi turisti veniti sa vada “minunea’. un proiect care a inceput dupa 13 ani de asteptari.
2012-01-07 17:12:33 | Raporteaza
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2012-01-07 17:34:03 | Raporteaza
sa fim seriosi!rmgc nu este un proiect!!!!este o talharie fara margini la adresa poporului roman!!zavalita saracie este in toata romania si va fi si mai mare daca politicienii nu fac legi ca se se poata sprijini agricultura sau economia in general!!!nu e deloc greu daca se vrea!nu suntem noi primi care trecem prin aceste vremuri!putem sa ne uitam ce au facut tari sarace in trecut dar care mai apoi s au dezvoltat fara cianura!!de ex ce erau acum 30 40 de ani spania,polonia,sau alte tari africane etc!trebuie doar luat modelul de acolo nu e greu dar daca romanii nu ar mai fi tinuti in saracie la alegeri cum ar mai putea fi prostiti si mintiti pe un kil de zahar faina etc!!!??
2012-01-07 17:49:54 | Raporteaza
Poate ati auzit de mina Zortman, din S.U.A. Nu putem spune ca S.U.A. nu are o legislatie, norme, severe si serioase. Si totusi o catastrofa groaznica s-a abatut asupra apei, naturii si a oamenilor din acea zona. Nu e de glumit cu o substanta care poate omori 3 oameni, folosind doar 1 gram din acea substanta.
Atunci cand o companie miniera produce un dezastru, ea isi declara falimentul si managerii, directorii etc., se fac nevazuti. N-ai cum sa-i prinzi, ca nu de prosti si-au inregistrat compania in Barbados, paradis fiscal. Norbi, Antonia, Zavalita… stiti ce-i ala paradis fiscal, nu?
V-am mai spus: romanii s-au trezit. Au furat ei austriecii petrolul, altii gazele etc. … Ne-am trezit greu, dar la timp. GATA!!! Voua nu va mai merge, remegecistilor. Vira la voi acasa!
2012-01-07 18:23:49 | Raporteaza
asa ar trebuii sa fie viktor!!ar trebuii sa mergem sute de mii de oameni la guvern sa ii cerem socoteala la nenorocitul ala de borbely!
2012-01-07 18:54:01 | Raporteaza
Domnule Gotiu, pentru inceput vreau sa precizez ca sunt impotriva acestui proiect, cel putin in forma actuala. Totusi, imi permit sa va atrag atentia, asa cum am mai facut-o de cateva ori in decursul timpului, ca nu il veti opri prin argumente emotionale sau prin exagerari, ci doar prin argumente tehnice de necontestat. Tin sa va atrag atentia ca in fata oricarei instante, argumente de tipul “vezi ce s-a mai intamplat acolo si acolo” nu au nici o relevanta atata timp cat partea adversa vine cu experti si argumente tehnice de tipul “aici conditiile sunt diferite” si “noi respectam legea, nu ca ceilalti”. In momentul actual avem practic doua scenarii:
1.Guvernul aproba inceperea proiectului, caz in care trebuie atacat avizul de mediu si apoi autorizatia de mediu in instante, folosind argumente tehnice in special, dar si culturale. Procesul poate fi prelungit destul de mult, astfel incat costurile pentru RMGC sa devina nefinantabile si/sau tehnologia cu cianuri sa fie interzisa/inlocuita ( slabe sanse pentru interzicere, din motive economice si de concurenta);
2. Situatia cea mai favorabila pentru RMGC – guvernul nu accepta inceperea poiectului, se ajunge iar in instanta, probabil la tribunalul comercial international de la Lausanne, compania cere despagubiri la valoarea profitului estimat, si, in lipsa unor argumente tehnice, juridice si culturale care sa demonstreze reaua credinta a RMGC, tribunalul le acorda.
Daca realmente vreti sa salvati Rosia Montana, pregatiti-va de o batalie juridica fara precedent in Romania. Pregatiti colective de experti, de la ingineri la istorici, pregatiti o echipa de juristi specializati in astfel de cazuri, cereti ajutor organizatiilor europene specializate.Folositi argumentul zonelor miniere din Bucovina care au reusit probabil cea mai buna conversie din zone miniere in zone turistice. In acelsi timp renuntati la hiperbole de tipul “milioane de tone de cianuri”, “aurul pentru industrie se poate obtine prin reciclare”, etc.
PS. Reciclarea aurului industrial se face tot cu cianuri.
Concentratia de aur in partea electronica a calculatorului dumneavoastra ( adica fara a lua in calcul carcasa acestuia ) este mai mare decat in rocile de la Rosia.
Cat despre toxicitarea reala a cianurii, cititi un pic despre moartea lui Rasputin. Desi a inghitit de circa 10 ori doza mortala de cianura de potasiu, aceasta a fost neutralizata de glucoza din prajiturile otravite.
V-am dat aceste exemple pentru a va gandi, ca un absolvent de drept, la argumentele pe care le-ati folosi in fata unei instante, in sprijinul actiunii dumneavoastra de salvare a Rosiei Montane.
2012-01-07 19:07:56 | Raporteaza
Spune-ne si cata cianura au inghitit milioanele de victime ale nazismului. Sau pestii de pe Tisa. Ce pseudo-corectitudine politica ai in tine. Buna asta, rmgc ne ameninta cu procese pentru despagubiri. Nu tine! Daca statul roman va fi acuzat de ceva, va gasi imediat acei functionari corupti care au dat licente si avize ilegale. S-ar putea vedea atunci pe ce bazeaza o afacere cu sediul in Barbados.
Pana acum, singurele exagerari sunt cele din reclamele lacrimogene sau alea gen “cel mai sigur baraj din lume”.
2012-01-07 19:28:55 | Raporteaza
@Rasputin: Mai informati-va asupra dreptului comercial international si asupra relatiilor intre un stat ( care este raspunzator de actiunile reprezentantilor lui ) si o societate comerciala. Si poate ar trebui sa faceti diferenta intre acidul cianhidric inhalat (Zyklon B) si cianura de potasiu administrata pe cale orala.
Atitudinea dumneavoastra impotriva singurei modalitati reale de oprire a exploatarii de la Rosia – cea juridica, intrucat exista deja un contract valabil din punct de vedere legal – si promptitudinea raspunsului ma face sa cred ca de fapt sub acest pseudonim se ascunde un angajat de PR al RGCM. Oricum, sunt curios ce argumente ati folosi in fata unei instante impotriva argumentelor mele din PS.
2012-01-07 19:46:00 | Raporteaza
@arader: corect, statul trebuie sa isi sprijine economia. asta e un mod foarte bun de a face lucrul asta. fiecare tara se poate sprijini pe anumite lucruri. in rosia montana exista sansa aurului. daca facem asa cu fiecare chestie in parte nu mai facem nicio economie. proiectul e foarte ok.
2012-01-07 19:55:23 | Raporteaza
@viktor:nu stiu ce legislatia are sua de s-au intamplat lucrurile astea. dar se pare ca cu legislatia din uniunea europeana lucrurile stau mult mai bine. nu de alta, dar mine care functioneaza chiar si in prezent sunt astazi in ue si uite ca nu se intampla nimic tragic.
2012-01-07 20:01:25 | Raporteaza
TRebuie sa fii orb sau platit de ONG-uri dubiose ca sa nu vezi casele din poza 2. Trebuie sa fie rauvoitor, nepatriot sa nu vezi ca RMGC se tine de cuvant si face, drege, construieste. Se vede clar in poza 2 cat valoraeza “garantiile” RMGC! Cum s-ar spune, greutaea lor in aur!
2012-01-07 20:16:37 | Raporteaza
@eon:
Si ce? Prefera sa platesc despagubiri dar sa raman cu aurul si cu o tara curata pentru urmasii mei.
2012-01-07 20:22:01 | Raporteaza
@andreea: De ce sa platesc despagubiri cand pot pregati un dosar bun pe care sa il sustin in fata instantei? Oricum, vrand-nevrand, decizia finala tot justitiei apartine!( daca nu credeti intrebati-l pe domnul Gotiu – are studii juridice, deci va poate da un raspuns avizat)
2012-01-07 21:07:22 | Raporteaza
Asa s-a numit si Rosia Montana Gold Corporation, in anii de inceput Eurogold, compania din Turcia numita tot Eurogold,are o exploatare miniera miniscula,fata de proiectul R.M.G.C,adica 24 tone aur si 20 tone argint este vorba de mina din Pergamon,si acolo oamenii nu-si dau seama si vand ametiti de sumele totusi mari,pentru buzunarile lor prea mici,iar cand isi dau seama ca au gresit, e multprea tarziu. Compania devine stapana pe tot ce misca, nu este lasat sa se apropie de santier nici un reprezentant de la minister dela Ankara.zona devine peste noapte,pamant interzis chiar pentru guvernantii tarii.Consilul de stat de la Ankara ordona intreruperea activitatii miniera.Compania ignora somatia Consilului si isi continua lucrul,abia in 1998,Curtea Suprema de Justitie de la Ankara decide;Mina de aur din PERGAMON este impotriva Constitutiei. Se deschid proces la CEDO impotriva EUROGOLD,si la Strasburg,in 2006 sentinta de la CEDO,suna astfel,Guvernul Turciei ,trebuie sa plateasca daune celor 315 locuitori afectati direct de proiectul minier,iar mina trebuie inchisa,si azi mina din Pergamon lucra inca.S-a dus vestea despre agresivitatea companiilor miniere canadiene,care sunt foarte agresive pe o piata mondiala tot mai dura,prea putin le pasa de impactul negativ asupra mediului inconjurator si a locuitorilor zonei respective.Nu mai fiti milogii goldului,indivizi platiti sa se milogeasca la televizor,parca ar fi singura solutie ca ei sa prospere. Faceti-va datoria!interziceti CIANURA in minerit,nu cianuri la R.M. nu cianuri in RO.
2012-01-07 21:20:45 | Raporteaza
@motul:
Evident ca nu le pasa!
RMGC e o companie infiintata peste noapte doar pentru a trage tzepe!
Unde mai lucraeza aceasta companie?
Din ce traieste ea daca nu face nimic?
Din ce-si plateste taxele si impozitele daca nu lucreaza nimic?
2012-01-07 21:47:38 | Raporteaza
doua comentarii care dupa aia s-a dovedit ca erau puse de oameni care posteaza cu numele altora. incredibil… sa-i multumesti lu alecs vanatorul si celor 2, 3 camarazi care posteaza cu numele altora ca-ti dau motive sa mai scrii cate o dejectie de genul asta.
2012-01-07 22:00:52 | Raporteaza
btw, gandeste-te si la rosienii care vor sa inceapa proiectul asta. ca-s mai multi. mult mai multi. de fapt sunt majoritatea. sau ei nu exista? cum asa?
2012-01-07 22:03:09 | Raporteaza
@eon: “Situatia cea mai favorabila pentru RMGC – guvernul nu accepta inceperea poiectului, se ajunge iar in instanta, probabil la tribunalul comercial international de la Lausanne, compania cere despagubiri la valoarea profitului estimat, si, in lipsa unor argumente tehnice, juridice si culturale care sa demonstreze reaua credinta a RMGC, tribunalul le acorda.”
cu asta sa-l amenintati pe piticul de boc bai cacanarilor. contractul ala oricat de secret ar fi nu are cum sa prevada actiuni pe proprietatile oamenilor. daca oamenii nu vor, nu va fii nici proiect. daca rosienii vor vinde toti, asta e, am mai luat o teapa care nu va fii nici ultima.
2012-01-07 22:32:24 | Raporteaza
@Norbi:
De unde stii tu asta? Ai vprbit tu cu toti? Exista un tabel cu CNP si semnaturi?
2012-01-07 22:41:53 | Raporteaza
Draga Mihai Gotiu, am facut o pauza de cateva saptamani si n-am mai citit srticolele tale cotidiene despre Rosia, (de parca ar fi buletin meteo !)pt ca m-am cam plictisit. Dar astazi, da, azi ai fost mare !!
Chiar de acolo scrii acest articol, din aceasta splendoare de hostel ? Ce te mai invidiez ! Nu inteleg insa cum ai putut sa faci fotografia pe care o publici, fara sa se vada cozile uriase de turisti carea asteapta, sunt sigur, sa patrunda in “hostel”. E un model pt turismul care va fi practicat de fiecare familie rosiana.
Bravo ! Minunat !
2012-01-07 22:43:26 | Raporteaza
@Norbi:
daca RMGC vrea sa le traga o tzapa rosienilor, ei tebuie aparati! E atat de simplu!
2012-01-07 22:43:27 | Raporteaza
@ioana:
De fapt, ce vrei sa spui cu asta?
Si daca tot spui ceva despre foto 1, de ce nu spui si despre foto2???
2012-01-07 22:47:51 | Raporteaza
@ioana: sa te porti tu ca o scorpie de ziua ta? asa ceva…?!
2012-01-07 22:48:20 | Raporteaza
rosieni, nu va lasati ademeniti de noii bolsevici. acum nu sunteti saraci. aveti o casa, o livada, animale …. si mai ales un mod de viata pe care si l-ar dori destui. in tara asta sunt milioane de romani care nu au ce aveti voi. nimeni nu o duce usor in vremurile astea. dupa rmgc veti fi cu adevarat saraci.
2012-01-07 22:56:27 | Raporteaza
Mneatza, dragilor!
)
…Eu abia acuma m-am trezit din somn… ooops
Scuze ca nu am putut fi azi alaturi de voi sa va mai sacai putin – dar a trebuit sa iau o zi de concediu fara plata ca sa-mi revin dupa ziua grea de ieri! Mi-a fost o greatza ieri seara, ceva teribil! – va dati seama, dupa alea 100 de portii de kko cu crema de rht pe care le-am infulecat in timpul programului de lucru!!! Fetelor, credeti-ma, meseria de “p(r)ostituata” RMGC nu e chiar atat de aurie cum v-o imaginati voi!! Puneti mana pe carte si invatati de nu vreti sa ajungeti ca mine! Zau, c-o invidiez pana si pe madam Lungu, aia de croseteaza reclame la noi la firma! Ea a ajuns deja actrita porno, pardon: promo! si pe mine m-au lasat de izbeliste, pe net, sa fac trotuaru’ si sa ma las hartuita de toti nespalatii astia de ecoteroristi!
Maine fac o drumetie prin superba zona a Rosiei Montane, si luni voi fi din nou pe postul de postaca, va promit!
AMR doar o zi si un pic!!
Va pupa dulce, Antonia (Norbi’s girlfriend
2012-01-07 23:08:31 | Raporteaza
@ioana:
te semnezi ioana dar scrii “sunt sigur”
te cam incurci cu atatea nick-uri, mai norbi
2012-01-07 23:10:16 | Raporteaza
@Antonia: Hei, scumpo! I missed U so! Chiar ca am meritat si noi o zi de concediu, nu?! Ti-ai revenit dupa ospatul de ciocolata de ieri? Si eu am mancat cam mult rht, dar fara parca nici nu mai pot! e cumplit! am ajuns scatofag dependent de dulciurile RMGC! Sper din tot sufletul sa nu inceapa proiectul lor niciodata ca sa-mi pastrez jobul si doza zilnica de droguri maro si in anii ce vor veni!
Apropo! Vezi, cum lipsim o zi de pe net, cum lesina toata dezbaterea asta amarata despre Rosia! Nici macar 30 de comentarii! Slabutz, slabutz, talibanilor!
2012-01-07 23:32:56 | Raporteaza
Nu sunt din zona, habar n -am cine ce invarte cu Rosia, dar jur ca eu ma duc sa muncesc acolo la mina, cand o da Dzeu sa se deschida. sunt un locuitor din Ploiesti, revolttat,socat nu stiu cum sa ii zic,de imobitatea cumplita a oamenilor din jurul meu. In recentul concediu fara plata!! in care am intrat( fiindca nu am stiut sa deschid ochii si din care cred ca voi mai iesi doar ..somer, inchid paranteza lunga) am vizitat imprejurimile prahovene pe care le stiam din copilarie si in care credeam ca o sa gasesc ceva resurse mai ieftine pentru sarbatori ca sa pun pe masa,copiilor Dar, surpriza!!!! Nimeni nu mai face NIMIC in tara asta, la sate sunt doar batrani sau adulti anchilozati de asteptare, totul e o paragina de nedescris. Asa ca boilor, blocati si proiectul asta si pe multe altele! Haideti ma, ca sa murim cu toti romanii cu certificatele de proprietate in san, dar in coma profuna!!!noi nu ne vindem tara!!!!
2012-01-07 23:59:42 | Raporteaza
Sori, dar ramin la aceeasi parere, desi critica. Nu stiu daca nu cumva ma aseaman si cu presedintele, avind in vedere caracterul nostru fixat pe abordari argumentate so logice.
2012-01-08 01:21:42 | Raporteaza
@Nicolai: Pai cineva trebuie sa dea si exemplu de a face ceva. Ce-ar fi sa începi chiar dumneata. A trecut vremea “pica para malaiata în gura lui natafleata”.Pai daca nu ai habar cine,ce îvârte de ce te bagi în seama.
2012-01-08 02:28:41 | Raporteaza
@Nicolai: esti cel mai prost propagandist rmgc. dupa mintea ta ar trebui expropriati toti taranii din satele din jurul ploiestiului. sau alta era legatura cu ce se va intampla la rosia?!
2012-01-08 09:02:13 | Raporteaza
Borbely spunea ca va be apa de la Rosia Montana. O sa-i dam apa cu cianura concentrata sa bea el si familia lui . Sa bea toti politicienii si oamenii de afaceri cointeresati de inceperea proiectului. Tot va trebui sa murim odata fiecare. Decat sa murim bolnavi , cacati si pisati in patul de boala , mai bine facem dreptate cu sabia. Fara judecata , fara avoacti doar cu gloante. Multe gloante.
2012-01-08 10:32:48 | Raporteaza
Ok, persoana din scrisoare este reala, totusi stau si ma gandesc cati rosieni isi permit sa isi trimita copii la studiu in alt oras, sau chiar alta tara cum a fost cazul ei.
2012-01-08 11:11:18 | Raporteaza
@tara de prosti: Omul mi se pare ca este revoltat ca nu se mai fabrica nimic in tara. Un de sa se mai fabrice daca totul s-a vandut la preturi de nimic in ani 90? Romania exporta banane acum, sau exporta alimente pe care apoi le importa la pret triplu. Asta nu e economie e bataie de joc
2012-01-08 11:14:22 | Raporteaza
@ioana: Cozile de turisti probabil se vad o singura data pe an si atunci cin la cort pentru ca e vara. Totusi vezi ca te dai de fol singur oricu numele ori cu personalitatea, zici bine(ca turism nu exista) dar spui prost cum ar veni(chestia aia cu genurile)
2012-01-08 11:17:46 | Raporteaza
Stimate Mihai Gotiu,
Nu stiu daca ati sesizat, dar la Rosia Montana nici aur nu exista. Datorita unor formatori de opinie ca dumneavoastra, va aparea curentul “hai sa-i dam afara” si se va gasi cineva foarte sus din Statul Roman care va spune: “nu putem sa-i dam afara, trebuie sa le cumparam actiunile”. Si repede, din bani publici, actiunile Gabriel Resources vor fi platite la cota lor, actionarul majoritar va incasa banii si va zambi discret. Statul Roman va incepe febril lucrarile si dupa ceva timp va realiza marea teapa: la Rosia Montana e aur cam cat dioxid de carbon in atmosfera. Adica mai nimic.
Grija, deci, va conjur sa aveti. Da, la capatul drumului acela din fotografie, evident, nu exista nimic. Dar cel mai important lucru care nu exista la rosia Montana este aurul, lucru pe care eu simt din tot ce scrieti ca nu-l simtiti. Multumesc pentru atentie.
2012-01-08 11:45:38 | Raporteaza
Trebuie depistate toate încălcările de lege privind eliberarea documentelor de funcţionare şi exploatare obţinute de rmgc şi atacate în justiţie şi trebuie făcut tot ce se poate, legal, pentru împiedicarea începerii proiectului. Şi, poate, după alegeri vom avea o conducere mai competentă şi patrioată!
Oare nu se poate afla sub nicio formă cine se află în spatele cutiilor poştale din Barbados şi din alte paradisuri fiscale?
Ar trebui, cei care ne împotrivim proiectului, să ne radicalizăm şi să organizăm, inclusiv cu sprijinul partidelor din opoziţie, manifestaţii antiproiect, în toată ţara.
Mai cred că galeriile romane ar putea prezenta interes şi pentru Vatican. Ar trebui sesizat şi Vaticanul care ar putea lua atitudine.
2012-01-08 11:47:48 | Raporteaza
” @ 31
Sori, dar ramin la aceeasi parere,” de dobitoc scapat din stabiliment si semnind cu numele altuia
Radu Humor .
dom` Gotiu,
nicio reactie?
hotnews.ro/stir../
2012-01-08 14:49:42 | Raporteaza
Mai termina omule cu Rosia ca ai innebunit cititorii cu
obsesiile tale!
Asculta aici,povestesti de luni de zile despre aur,doar
ca
Basescu este un sustinator al exploatarii in beneficiul
tuturor!
…Si inca ceva,tine minte,pana in iunie toate
demersurile se for finaliza,iar din
toamna vor demara lucrarile!
2012-01-08 15:00:53 | Raporteaza
Mioara, imi pare rau sa-ti spun ca daca te-ai mai informa un pic n-ar strica. Si daca demareaza lucrarile crezi ca tu o s-o duci mai bine?!!! Atunci esti intruchiparea naivitatii. Tu n-o sa simti nimic draga Mioara chiar daca demareaza o mie de proiecte!
Asa sunt toti romanii care sustin proiectul. AU impresia ca daca demareaza, gata, dintr-odata, Romania o sa infloreasca ca o floare. Nimic mai fals. O sa dureze atat de mult pana vom primi ceva (12 ani mai exact) si acel ceva e INFIM!!!!
Nu mai ascultati prostiile de la televizor. Cititi din mai multe surse! Ca va pacalesc astia la GREU!
2012-01-08 15:13:09 | Raporteaza
@Curiozitate: @Curiozitate:
2012-01-08 15:21:33 | Raporteaza
va rog sa imi publicati raspunsul la Curiozitate!
2012-01-08 15:31:11 | Raporteaza
@MIOARA: “Basescu este un sustinator al exploatarii in beneficiul tuturor!”
asa e. si flota tot in beneficiul tuturor s-a vandut. terenul cumparat ieftin l-a vandut mult mai scump inapoi, in beneficiul tuturor. si-a repartizat o casa de la stat in beneficiul tuturor. buzata aia mica a luat salariu degeaba de la aia cu lumina in beneficiul tuturor. si cate or mai fi in beneficiul tuturor….nemurilor si acolitilor lui.
2012-01-08 16:11:35 | Raporteaza
Ca sa nu spunem ca buzata aia mica a lui Basescu e in Parlamentul European si ea nici nu stie sa vorbeasca.
Trebuie sa scapam de Basescu si de guvernul lui, toti niste tradatori de tara si de neam.
Pana si ministrul mediului a recunoscut ca contractul pentru Rosia Montana putea fi negociat mai bine, ca in forma lui actuala nu e favorabil Romaniei.
Presedintele si guvernul trebuie demisi!
2012-01-08 16:24:34 | Raporteaza
Vad ca postacii au schimbat tactica. Romani, daca va lasati intimidati, renuntati la lupta si nu sunteti solidari in actiunea de stopare a proiectului de la RM, copii si nepotii vostri va vor blestema pentru dezastrul pe care li-l lasati mostenire. Nu exista nenorocire mai mare pentru Romania decat aceste exploatari de aur cu folosirea cianuratiei. Nu numai ca viata va fi imposibila in zonele unde se vor face aceste exploatari, dar ele vor avea un puternic impact transfrontalier. Vedeti studiile facute de Academia Roamana, de ASE, de veritabilii specialistii romani si straini. Daca pentru deversarea de la Baia Mare Romania a platit Ungariei 120 milioane de dolari, ne vor trebui zece vieti ca sa platim daune vecinilor nostri unguri, sarbi, bulgari daca, Doamne fereste, se va da drumul la exploatarile cu cianuri. Altii cum au reusit sa interzica folosirea cianurilor? Lasati indolenta, lasati indiferenta si fiti solidari ca sa nu lasam copiilor si nepotilor nostri o viata de sclav.
Felicitari Dle Mihai Gotiu, continuati si, poate romanii se vor trezi. Aveti un mare merit in informarea corecta a catatenilor Romaniei. Daca marea majoritate a locuitorilor acestei tari sunt impotriva acestor exploatari, aceasta vi se datoreste si Dvs. Ma mira lipsa de reactie a celor mai multi intelectuali romani, care pot sa aiba un cuvant greu de spus.
2012-01-08 16:30:58 | Raporteaza
@MIOARA:
Te obliga cineva sa citesti? E sarcina de serviciu?
Te obliga si sa postezi?
Eu citesc cu plavere ce scrie Gotiu, mi-a trezit interesul. Inainte nu stiam nimic despre Rosia, nu stiam nici unde-i pe harta. Nu stiam nimic despre RMGC etc.
Acum stiu mai mult si pot sa decid in consecinta.
Apropo, am citit si situl RMGC. O singura data, recunosc.
2012-01-08 17:00:47 | Raporteaza
@eon: am un singur argument pt gulere albe ca tine : Dupa voi potopul !
2012-01-08 17:02:03 | Raporteaza
daca discutam strict financiar atunci postacii RMGC ar trebui sa puna de un sindicat din timp ca sa primeasca macar compensatzii cand vor fi disponibilizati ca de la Tosia Montana RMGC va pleca cu coada sub picioar
dupa aceea o sa acceseze fonduri europene de reconversie sociala
de la postac de rahat la postac de kakat
2012-01-08 18:41:17 | Raporteaza
erata R in loc de T
da oricum inteleg postacii
2012-01-08 18:48:36 | Raporteaza
Totusi, din ce traieste RMGC? De cand s-a infiintat n-a scos niciun gram de Au, de nicaieri!
2012-01-08 19:48:41 | Raporteaza
Poate la Piatra va fi de acum incolo si in orice caz nua negat nimeni existenta hostelului. Inteleg ca era un exemplu semnificant si ca trimitea la un semnificat – raportul dintre scrisori, dar e usor exagerat. Exagerat mi se pare sa si catalog orice sustinator al proiectului ca fiind platit.
2012-01-08 20:21:21 | Raporteaza
@zavalita: esti un prost sau o proasta !!!! Ai creier de gaina…..Nu ai invatat nimic din acesti 21 de ani de ” democratie ” ca orice lucru la care se face un loby asa de mare este o excrocherie ??? Lasa raspusurile prostesti si maturizeaza-te !!
2012-01-08 20:26:49 | Raporteaza
Scuze … MATURIZEAZATE !!!! Din cauza nervilor !!
2012-01-08 20:28:59 | Raporteaza
@zavalita: Cine sunt acesti trei idioti: Antonia ,Zavalita,Norbi?
2012-01-08 20:53:21 | Raporteaza
@motul: Membrii companiei Rosia Montana Gold Corporation trebuiesc declarati dusmani ai poporului Roman si exterminati cu orice prilej.
2012-01-08 20:57:41 | Raporteaza
@Nicolai: A aparut si al patrulea trepanat. Nu a facut oeratie doar s-a nascut fara creier. Pentru unul ca el cianura poate fi un medicament.
2012-01-08 21:05:35 | Raporteaza
@horia: Sper ca Romanii sa aplice cat mai curand aceasta metoda.
2012-01-08 21:08:45 | Raporteaza
@Curiozitate: Ar trebui sa ne organizam imediat sa strangem semnaturi pentru DEMITEREA lui Basescu. Am fost unul dintre idiotii care l-au votat si acum este dusmanul meu nr.1.
2012-01-08 21:15:01 | Raporteaza
AURUL SA FIE IMPARTIT FRATESTE!
Privatii 1 tona- Visteria Romaniei 1 tona.
Asa se vor plati datoriile facute de lichelele de la putere.
TONA-TONA!!!
2012-01-08 21:55:47 | Raporteaza
ATENTIE!
GAZELE NU SUNT VANDUTE!
CAMPURILE DE GAZE SUNT DETINUTE DE ROMGAZ S.A. MEDIAS.
ROMGAZ NU ESTE VANDUTA!
Vrea sa o vanda si pe asta- sa importam gaze de la rusi.
ATENTIE! Vor vinde si PORTILE DE FIER PE BURSA.
Si complexul energetic OLTENIA care asigura 40% din energie Romaniei-tara noastra nu a lor.
2012-01-08 21:59:52 | Raporteaza
Chiar nu pot intelege de unde aceasta inversunare. Sa fie interes? Platit?
Imi cer scuze, dar chiar nu pot sa inteleg; Rosia Montana, Rosia Montana, Rosia Montana……dimineata, la pranz, seara. Sunt de acord ca aceasta afacere este dubioasa, dar poate are si partile ei bune.
Multumesc.
2012-01-08 22:47:27 | Raporteaza
CAT AUR E LA ROSIA MONTANA?
314 TONE=314.000KG=314.000.000G DE AUR PUR.
Cat e un gram de aur pur?
E VORBA DE ZECI DE MILIARDDE DE $!!!
CAT ARGINT E LA ROSIA MONTANA?
Si mai mult argint- cantitatea e dubla!!!
2012-01-08 22:50:55 | Raporteaza
@Mircea:
are – PROFITUL SI COMISIONELE DE MILIARDE DE EURO.
2012-01-08 22:51:56 | Raporteaza
@Curiozitate: “Trebuie sa scapam de Basescu si de guvernul lui, toti niste tradatori de tara si de neam.”
Sper ca nu gândesti ca opozitia a fost, este si va fi mai buna ca actualii.
2012-01-09 01:30:58 | Raporteaza
@kijiji: @kijiji:
Da, Base e cel mai bun! Si totusi, va trebui sa ne lase in 2014 si in locul lui va veni altul! Care va desemna un PM.
2012-01-09 03:40:40 | Raporteaza
@viata trece: cred ca nu mai înteles. Toti sunt o apa si-un pamânt. Toti merita groapa cu lei. Din pacate în Ro sunt doua alegeri: pesta sau holera. Parerea mea!
2012-01-09 04:07:11 | Raporteaza
Draga Gotiu nu credeam ca esti in halul acesta de jalnic si pe langa asta ipocrit la maxim!! Ai scris un articol bazat pe un comentariu pe care l-au scris postacii tai limitati la minte, cu numele meu!!Cam jalnic avand in vedere ca nu mai suntem la gradinita si banuiesc ca mai ales tu ,ai trecut de multa vreme de varsta adolescentei!! In legatura cu scrisoare, poate vii cu dovezi, ca lumea sa te creada si un jurnalist mediocru ar stii asta!!
2012-01-09 09:14:04 | Raporteaza
@Antonia: De ce ar trebui, nefericito, sa vina Gotiu cu dovezi? Sa demonstreze la doi, maximum trei postaci obraznici, evident platiti, sa schelalaie si ei, acolo, pentru o bucata de paine? Veniti cu tot felul de aiureli, ca in reclama stupida ca murdaria e buna, ati ajuns la delir. Cianura e buna. Cat cretinism trebuie sa suportam noi din partea voastra? Aveti tupeu imprumutat de la tarorele vostru chior, care se imprumuta fara sa intrebe pe nimeni, care vinde tot si pe urma zice ca nu e el de vina. Du-te femeie, fa un ostropel si lasa-ne cu parerile tale. Experta lu` Peste!
2012-01-09 09:32:02 | Raporteaza
@Plisken: In acazul acesta sa nu mai comenteze si sa lase acest subiect balta, nu ca si cum ar rezolva ceva prin articolele sale!! Rosia Montana se degradeaza in continuare!!
2012-01-09 09:39:07 | Raporteaza
@Antonia: Iese jigodia la suprafata! Ce v-ar mai placea sa renunte Gotiu la articole! Stii ce rezolva Gotiu? Va intarzie! Va sicaneaza! Va agita! Va uimeste: cum dreaq de n-a pus asta botu` la spaga noastra? Ca uite: Norbi si Antonia au pus! Fiindca e limpede ca lumina zilei ca au incercat sa-l cumpere, dar n-a tinut. Tine doar la maidanezi ca tine.
2012-01-09 09:51:14 | Raporteaza
@Plisken: Calmeaza-te ce te agiti atata? Fiecare face ce vrea, de mine poate sa scrie Gotiu la articole despre mine cate vrea, daca el asta crede ca-i aduce succes, sa fie sanatos, eu ii doresc numai bine in compartie cu el si amicii sai!!
2012-01-09 10:08:18 | Raporteaza
@simplu: intrebare ft. buna si de bun simt
..chiar asa..din ce traieste RMGC, o simpla firmulitza de PR? Pai e simplu, in 10 ani de cand au concesionat resursele Romaniei de la Rosia Montana, printr-un dribling smecher al legilor specific firmelor offshore, au listat la bursa resursele, au scos bani la greu datorita exploziei pretului aurului, au atras 3 dintre smecherii Forbes top 50, au pompat o parte din bani in publicitate…ideea e ca momentan sunt cam la fundul sacului si risca sa-i piarda pe mahari din actionariat. De re-remarcat faptul ca RMGC este o companie (cum isi zic ei miniera) care nu are nici macar un singur proiect minier la activ
))) dar ei se jura pe rosu (sau pe rosia) ca au cel mai sigur baraj din lume (lol), cea mai sigura tehnologie (double lol mai ales ca n-au facut niciun proiect)…si alte baliverne.
Concluzia simpla este ca aceasta companie de PR…RMGC, nu are de gand sa faca niciodata in viata ei acest proiect. Scopul lor (pe care nu l-au spus niciodata) este sa obtina toate avizele, sa ajunga cu proiectul in stadiul de ‘good to go’ ca apoi sa poata ‘vinde’ toata afacerea asta de miliarde de dolari, (virtuali)unei mari companii miniere mondiale (sunt cateva). Asta face o firma de PR: face reclama agresiva, te convinge ca ai nevoie de un rahat (precum acest proiect), te convinge apoi sa il accepti si sa dai toate avizele, dupa care vinde si isi baga picioarele, ei si-au facut profitul, e timpul sa treaca la alt ‘tun’. Noapte buna
ecomagazin.ro/r../
2012-01-09 11:25:35 | Raporteaza
@dan: #61 pai luam 56% din profiturile proiectului astuia in bugetul de stat. deci e putin mai mult decat 1 la 1. Ca unii nu vor sa vada sau nu vor sa creada lucrul asta nu inseamna ca nu e adevarat. Nu o sa vezi niciodata asta intr-un articol de-a lui Gotiu ca i-ar strica meciul. Dar la fel nu o sa vezi nimic despre normele europene legat de mineritul cu cianuri si la fel nu ai vazut nimic legat de ce au spus cei de la Comisia Europeana legat de mineritul cu cianuri. Ca au spus ca procesul e sigur, ca normele astea extrem de stricte asigura protectia mediului. Sau poate a zis ca sunt si ei cumparati de RMGC? Ca altceva…
2012-01-09 11:28:21 | Raporteaza
@Antonia: la ce te asteptai de la domnul Gotiu? Cand trebuie sa scrie ca sa-si faca norma se pare ca nu mai conteaza absolut nimic.
2012-01-09 11:29:58 | Raporteaza
@Alecs vanatorul de postaci: nu numai ei se jura pe rosu (rosia) ca va fi unul dintre cele mai sigure baraje din lume, se jura si cei de la Institutul Norvegian de Geotehnica, adica cei care au analizat si supus simularilor proiectul barajului. Ca suntem, totusi, in secolul 21, nu construiesti ceva si speri ca tine, mergi la sigur. Iar unul dintre avantajele, unul dintre principiile stiintei in general este ca nu trebuie sa inventezi roata de fiecare data cand faci o masina. Banuiesc ca legat de “alte baliverne” te referi la normele europene, nu? Ca vad ca nimeni dintre cei care se opun proiectului astuia nu crede in existenta lor
)
2012-01-09 11:33:54 | Raporteaza
Norbelush, ti-a revenit glasul? O stii p-aia cu argila hidrofila (peretii barajului si fundul) si impermeabilizarea temporara? Ia zi-mi si mie norbelush cum variaza presiunea pe peretele barajului, in functie de adancime si care e valoarea la baza (luand in calcul gama rahatului din bazinul de decantare – pentru tine norbelus ca habar n-ai fizica, gama este greutatea specifica)….asa ca vad ca esti destept si te dai rotund cu norvegienii din dulap (jur ca e ultima data cand mai vorbesc serios cu postacii, nu de alta dar imi pierd vremea).
PS. Norbelica…daca ai avea un minim de cunostiinte in hidrotehnica (sau macar de fizica de clasa a 8-a), ti-ai musca singur buzele si ai lasa dracu fraze gen ‘cel mai sigur baraj din lume’
)))
2012-01-09 11:44:32 | Raporteaza
@Alecs vanatorul de postaci:
Multumesc, si eu banuiesc acelasi lucru!
RMGC e o companie care nu lucreaza cu pamant, ci cu reclame si postaci!
Si care pregateste o tzeapa. Si ar fi dat-o daca lumea nu ar fi fost trezita si de camapania lui Gotiu. Ca de aia il uraste RMGC si-i trimite postacii. Toate articolele lui Gotiu despre Rosia au sute de comentarii, celelate doar cu zecile. De ce oare?
2012-01-09 11:46:18 | Raporteaza
@simplu: bingo
2012-01-09 11:48:33 | Raporteaza
Ce-mi place cum jongleaza postacii RMGC cu bazinul si barajul in functie de cum le convine.
Adica, daca cineva ii intreaba de infiltratii, evaporare etc, ei raspund ca apa aia e curata, diluata si ca cianura din ea nici nu exista.
Daca ii intrebi de pericole, ei raspund ca e cel mai sigur baraj din lume, specialisti din Norvegia bla-bla.
Intrebare: de ce e nevoie de cel mia sigur baraj din lume pentru o balta cu apa curata????????
2012-01-09 11:53:15 | Raporteaza
@Alecs vanatorul de postaci: eu zic sa le citesti studiul mai bine. Nu de alta, dar sunt convins ca ei au mai mult de un minim de cunostinte. Si ei au spus ca va fi unul dintre cele mai sigure baraje, nu eu..
2012-01-09 11:57:03 | Raporteaza
@Alecs vanatorul de postaci:
Imi amintesc ca a intrebat cineva care e experienta in minerit a RMGC, unde a mai lucrat, cu ce rezultate, ce a lasat in urma etc. Adica, pe ce se bazezea garantiile lor!
Ce crezi ca au raspuns aura, Anatonia, Norbi, zavalita?
Ca e ”firma serioasa”!
2012-01-09 11:57:38 | Raporteaza
@logicus: chiar nu vad unde e misterul. Adica, chiar daca acea concentratie e sub maximul acceptat de normele UE, de ce sa nu se tina in barajul ala pana cand se descompune si ce mai ramane? Ca cianura se descompune in mod natural intr-un timp relativ scurt.
2012-01-09 11:59:56 | Raporteaza
@Norbi:
Adica acel bazin nu e alimentat permanent cu alta cianura?
Apropo, in cat se descompune cianura? Si in ce?
2012-01-09 12:03:28 | Raporteaza
@logicus: dupa ce se termina perioada de exploatare, de unde sa mai fie alimentat? sau la ce te referi “permanent”? Oricum ce ajunge acolo e cu acea concentratie mica, de 5ppm sau 3ppm sau cat o sa le impuna astia de la Ministerul Mediului. Aia e concentratia maxima care o sa fie. Legat de descompunere, am citit undeva ca se descompune pe la 1ppm in cateva saptamani, de descompus banuiesc ca se descompune in carbon si azot.
2012-01-09 12:32:12 | Raporteaza
@eon:
2012-01-09 12:36:11 | Raporteaza
Bine, bine, scrisoare e reala, e parerea unei foste localnice, dar analogiile sunt mai mult decat trase de par si construite in asa fel incat sa impuna un punct de vedere, evident si el partinitor.
2012-01-09 12:52:00 | Raporteaza
Elena, la ce analogii te referi?
2012-01-09 12:53:15 | Raporteaza
=)))))))))) carbon si azot =))))))))))))))))
2012-01-09 12:57:31 | Raporteaza
@Pana, daca atata stie Norbi : ))))) Hai ma, sa nu mai fim asa rai cu saracu Norbert, el de-abia jongleaza cu notiuni ca apa, aer si foc. D-apoi sa stie circuitul cianurii in natura
2012-01-09 13:03:32 | Raporteaza
elena zicea ca unii localnici au alta “viziune”. (vezi ba ca numai base are viziuni) Ce viziune sa aiba? viziune ca nu s-au vandut oamenii pe nimic? Viziune ca n-au luat teapa cand au vandut la escroci? (Florea Bolog e primu care recunoaste ca s-a cacat pe el degeaba, acu tre’ sa-l si manance.) Viziune ca o sa se faca turism pe malu unei balti cu cianura? Viziune ca vor ecologiza niste piaristi cianura? Viziune ca o sa le dea de lucru la toti, cum nu le-a dat la aia de la Recea?
2012-01-09 13:13:20 | Raporteaza
@Norbi:
Fara suparare, dar tu vorbesti cu mare nonsalanta despre “descompunerae cianurii” dar, cand e vorba de ceva mai clar, incepi cu “banuiesc ca se decompune in…”!!!
Pai, mai omule, tu care esti sustinator al proiectului, STII ce sustii sau doar BANUIESTI! Iar daca doar BANUIESTI, nu crezi ca sunt unii care chiar STIU!!
2012-01-09 13:27:08 | Raporteaza
Exact ce spuneti dvs domnule Gotiu se aplica si propagandistilor de la ONG-ul “Salvati Rm” sau, cel putin, asa mi se pare mie. Si cei care sustin ideile acestui ONG spun acelasi lucru: cine nu e cu noi, e impotriva noastra, adica platit. WTF? Asa ca nu inteleg de ce, pana la proba contrarie, ar trebui sa credem cu totii ca scrisoarea aia nu e scrisa de vreun PRist.Nu am vazut-o pe femeia aia, pana acum nu s-a auzit nimic despre ea, brusc vine cu o opinie. Si sta si in Capitala, nu in Rosia Montana. Pe cei care-si plang de mila pe la tv ii poate cunoaste oricine vine in localitate asta napastuita, pe femeia asta de unde o luam?
2012-01-09 13:31:19 | Raporteaza
@logicus: sunt convins ca sunt unii care chiar stiu exact in ce si exact cum, sunt cei care au spus ca se descompune natural. De la organisme internationale, de la Comisia Europeana. ca asta a fost unul dintre motivele pentru care au spus ca nu sunt motive de interzicere a cianurilor in Europa. ca dupa neutralizare, ce ajunge in iaz se descompune in mod natural. Ca nu ramane pe vecie acolo cum spun unii.
2012-01-09 13:32:50 | Raporteaza
@Anda:
Tu discuti “opinia” sau “omul”? Ideea sau emitatorul? daca emitatorul e negru, ideea devine falsa?
Eu nu il invinovatesc pe Norbi ca e angajat RMGC, ci ca pretinde ca disemineaza lucruri clare si indubitabile dar el – o si recunoate -, “banuieste”!!
2012-01-09 13:37:33 | Raporteaza
Anda, daca o cauti acolo unde scrie in CV ca lucreaza, sunt sigura ca o s-o gasesti. Cauta si vei gasi!
2012-01-09 13:43:03 | Raporteaza
@Norbi:
Ti-am spus si mai sus! De la unul ca tine care pare dedicat trup si suflet lui RMGC (si nu o spun negativ, doar constat), care face o reclama exagerata, ma asteptam la mai multa siguranta!
Dar acum tu spui ca “banuiesti”, ca “esti convins ca sunt unii care stiu exact” etc!
Oare cei care se opun, n-ar putea avea mai multe informatii ca tine? Oare ei nu ar putea avea dreptate?
2012-01-09 13:44:17 | Raporteaza
@logicus: Spun ca banuiesc pentru ca nu am studii avansate de chimie, ar fi fals din partea mea sa afirm personal cu siguranta, ma pot baza pe informatiile pe care le-am gasit de la mai multi emitatori. Totusi eu nu am pornit niciodata de la premisa ca cei care se opun nu au dreptate sau au dreptate, la fel cum nu am pornit de la premisa ca cei care sustin proiectul asta au dreptate sau nu au dreptate. Doar ca cei care sustin proiectul m-au convins, pentru ca au folosit mai mult argumente logice decat sperietoarea “cianuri” si in plus a aparut si Comisia Europeana in discutie care a spus ca nu sunt motive pentru interzicerea cianurilor in Europa, asta asa, ca o validare a ceea ce banuiam inainte de declaratia asta a lor. Asta din punctul de vedere al procesului tehnologic si al sigurantei mediului.
2012-01-09 14:03:35 | Raporteaza
@Anda: mie mi se pare ca asta cu “sunteti cu noi sau impotriva noastra” e o chestie a opozantilor. Se vede dupa numarul de acuzatii aduse oricui nu se opune proiectului (nu e suficient sa nu aiba o parere clara, definitiva, trebuie sa se opuna… altfel e platit!) Dar daca intorci argumentul asta impotriva lor (cum ar fi articolele in lant, succesiune rapida, de pe platforma asta) doamne-fereste, lovesti adevarul suprem. Asta e inca o ipocrizie
2012-01-09 14:06:36 | Raporteaza
@Norbi:
Atunci, daca nu ai studii avansate de chimie,ce-ar fi sa nu te mai pronunti despre cianuri?
De ce sa vorbesti despre ceva la care nu te pricepi?
2012-01-09 14:44:45 | Raporteaza
@Dorina: de ce, nu am voie sa-mi exprim parerea? vad ca toata lumea o face. de ce nu spui asta tuturor? sau spune-o opozantilor, ca doar specialistii de la CE au spus ca nu sunt motive pentru interzicere. sau domnului Gotiu, unele articole cu tenta economica deveneau chiar hazlii :p
2012-01-09 14:53:21 | Raporteaza
@Norbi: Nu pot sa nu-ti dau dreptate. Ce zici tu se poate observa cu ochiul liber,de oricine vrea sa observe.Am observat si eu ca in lipsa de argumente se ajunge la jigniri si la acuze gratuite. Dau numai ce informatii le convin lor, nu accepta si alta opinie. Dar asta e, nu avem de sa facem. Sa ne dam fiecare cu parerea si sa creada fiecare ce vrea, zic! oricum, nu noi decidem daca se va face proiectul sau nu, acum decizia e in mana ministrului Mediului. Credeti ca va refuza proiectul? la ce se stie despre el si beneficiile pe care le va aduce, eu zic ca nu.
2012-01-09 14:58:14 | Raporteaza
@Dorina: Nici cei care sunt impotriva cianurilor nu au studii avansate despre chimie, se bazeaza pe niste zvonuri, pt ca alea sunt in favoarea lor, sustin ce vor ei. CE, asa cum zice si Norbi mai sus, a hotarat clar ca nu ai de ce sa interzici cianurile, daca nu au concentratie toxica, adica peste 10 ppm.Dupa cum se stie, la Rm va fi o concentratie de 5ppm si asta inainte de a se trece prin statia de neutralizare. Ce ajunge in iaz va avea o concentratie si mai mica, de aceea zicea si Borbely ca va bea apa din iaz.
2012-01-09 15:02:03 | Raporteaza
Eu nu consider povestile pe care le-a mediatizat rmgc-ul ca fiind inventate. Ce naiba, oricine merge in Rosia Montana poate vedea ca pe buna dreptate isi plang de mila rosienii prin reclame. Au ajuns la capatul rabdarii, nu stiu cati dintre noi nu ar fi acceptat sa apara si ei la tv, daca alta solutie nu vad sa scape de saracie si poluare!
2012-01-09 15:05:20 | Raporteaza
@Curiozitate: Poate ar trebui sa-i vad certificatul de nastere, mai bine. Cu CV-ul nu rezolv nimic. Lucreaza in Bucuresti, e foarte bine,rudele sa moara in Rosia Montana, nu?Nu cred ca se intoarce cu placere in comuna natala, pt ca nu poate fi placere cand vezi poluarea, saracia, casele pe punctul de a se darama… Chiar crezi ca nu i-ar conveni sa vada cum comuna renaste, sub auspiciile acestui proiect?eu zic ca da, dar probabil nu are incredere ca si in Romania se pot face lucruri bune.
2012-01-09 15:12:45 | Raporteaza
Anda, tot Domnul Borbely a mai zis si ca contractul cu Gold Corporation “putea fi negociat mai bine”, ca nu e favorabil Romaniei.
Deci, insusi ministrul mediului a recunoscut ca acest proiect NU este benefic Romaniei in forma in care a fost incheiat. Ca sa nu mai spunem ca Romania a fost obligata sa treaca de la o participatie de 33% la una de 19.3% in anul 2000, de parca aceste procente ar putea fi vreoadata acceptabile.
Deci si contractul de parteneriat este complet in defavoarea Romaniei.
2012-01-09 15:18:46 | Raporteaza
“Statul roman a gresit cand a dat fraiele din mana, cand a incheiat acest contract, care putea sa fie mai avantajos. ”
Ministrul mediului Borbely
sursa: stirileprotv.ro../
2012-01-09 15:43:08 | Raporteaza
@Curiozitate: a zis “mai favorabil”, nu ca nu e favorabil deloc, cum vrei tu sa insinuezi. Dar, ma intreb, care e expertiza lui Borbely? este economist, sa stie el mai bine? ca economistii au ajuns la un castig de 56%, rezultat din venituri directe si indirecte, adica din redeventa, din impozitul pe salariu, proprietate, pe divident, pe profit, din tva, din taxele venite de la furnizori si din toate celelalte venituri de la domeniile adiacente.Si proiectul va genera 1% din PIB-ul Romaniei. Sa mai adaug investitia de 70 mil de $ in patrimoniu, ecologizarea de 120, joburile create, infrastructura dezvoltata?
2012-01-09 16:05:21 | Raporteaza
Anda, Norbi!
am asteptat cu rabdare sa comentati ceva despre cele afirmate la #74, dar vad ca nu suflati niciun cuvant, desi raspundeti prompt postarilor care critica RMGC. Dar la asta, nimic!
Sa fie adevarat?
2012-01-09 16:06:10 | Raporteaza
Domnule Gotiu, vreti sa spuneti ca toate nickname-urile de aici sunt inventate? ca va citesc doar 2-3 oameni? atunci imi pare rau ca atingeti o audienta atat de mica.Mi se pare foarte naspa sa ii considerati pe toti cititorii dvs la fel, e o lipsa de respect adresata lor. Daca nu am fi noi, dvs nu ati avea job. Asa ca, macar, respectati-ne. Iar din ce retin eu din reclamele difuzate de rmgc, stiu ca era un batran care si el zicea ca ofera de cazare. Deci, mai multi rosieni au incercat sa faca un business. Nu stiu ce castig are hostelul,dar avand in vedere lipsa acuta a turistilor, e clar ca nu prea mare.Asa va puteati caza si la domnul din reclame. Dar probabil chiar dvs doriti sa negati acesta exista! Si nu stiu cati turisti vor sa se cazeze la hostel,sa imparta camera cu inca nu stiu cati necunoscuti. Cred ca ar prefera sa stea macar la o pensiune sau hotel de 2 stele. Clar, majoritatea dintre cei care vin aici prefera ori sa stea in cort, ori sa se cazeze,dar sa aiba conditii.
2012-01-09 16:07:05 | Raporteaza
@Anda:
Stii cum e aiia cu paiul si barna?
Asa si tu cu Norbi! Ati recunoscut – nu ca nu era evident – ca nu averti nicio expertiza in chimie – dar puneti imediat la indoiala expertiza unui ministru in economie!
2012-01-09 16:12:03 | Raporteaza
@Andreea: chiar nu am stat sa citesc toate comentariile, am si alte lucruri de facut. Si raspund unde sunt in stiinta de cauza. Nu sunt angajat RMGC ca sa stiu din ce traieste aceasta companie romaneasca,dar stiu ca in actionariat companii care au afaceri de succes in minerit si ca aia au bagat banii in acest proiect. De asemenea, stiu ca e un parteneriat public-privat, deci e implicat si statul, nu sunt doar actionarii aia de capul lor,asa ca ce se zice la comentariul 74 nu prea poate sa se intample.Si nu stiu de unde a scos cine a scos ca ar fi o firma de PR, de unde si pana unde?chiar nu mai au ce acuze sa aduca si inventeaza orice? doamne, in alte tari UE parteneriatele public-privat sunt binevenite, numai la noi-nu!
2012-01-09 16:13:30 | Raporteaza
@Bianu Gheorghe:
Ei s-ar caza, dar nu-i lasa PUZ-u, ca e zona monoindustriala!
RMGC a dorit asta si eu nu vad care e castigul pentru rosieni.
2012-01-09 16:14:28 | Raporteaza
@Dorina: unde am pus eu la indoiala expertiza unui ministru in economie? poate una a ministrului de mediu, care nu stiu de ce ar vorbi de treburile altui minister.ce am zis eu, de exemplu, cu profitul de 56% nu am inventat eu, a zis-o Sebastian Vladescu, economist si fost ministru al finantelor publice. Plus ca Ion Ariton, ministrul Economiei, a zis ca isi doreste aceasta exploatare si chiar a desecretizat contractul, pe siteul ministerului.
2012-01-09 16:19:46 | Raporteaza
@Anda:
Ocolesti exact esenta si te invarti in cerc!
Inttrebarea e: din ce traieste RMGC daca nu exploateaza nimic?
Ac’ionarii aia nu castiga nimic? Angajatii nu primesc salarii?
2012-01-09 16:20:51 | Raporteaza
@Dorina: eu am scriu despre zona monoindustriala, dar se pare ca nu ma baga-n nimeni in seama. Ajung, iarasi, la concluzia ca orice opinie care contrazice ONG-ul in care e bagat si domnul Gotiu este trecuta cu vederea. Zona monoindustriala a fost creata de autoritatile locale, nu de rmgc, si acopera doar 25% din suprafata comunei, unde sunt fostele mine. Deci, daca era cineva doritor sa investeasca aici, putea s-o faca. Nici macar nu a incercat cineva, ca sa vada daca se poate sau nu!
2012-01-09 16:24:00 | Raporteaza
@Anda:
Vad ca te pricepi la toate si dai replica tuturor!
Atunci, in ce se descompune cianura si in act timp!! In ce conditii?
Este cianura otrava? In ce concentratie?
2012-01-09 16:28:03 | Raporteaza
@Andreea: cum sa nu? angajatii primesc salarii. si sunt destui, din cate am inteles, care lucreaza deja. Cum am zis si mai sus, actionarii aia au venituri din celelalte exploatari pe care le desfasoara si le intretin in alte tari, care functioneaza binemersi. Din profitul provenit de acolo, aloca niste sume pentru proiectul asta, in speranta ca-si vor recupera, candva, investitia. Tocmai din cauza faptului ca nu exploateaza nimic au si redus capitalul social, prin octombrie 2011.Cred ca se asteaptau dupa 15 ani de amanari ale proiectului, ca se va lua, in sfarsit, o decizie si vor putea avea profit si de aici. P.S. Nu ocolesc nimic,spun doar ce stiu. Imi pare rau ca nu pot sa-ti satisfac toate curiozitatile, asa cum vrei.
2012-01-09 16:31:14 | Raporteaza
@Gheorg: si mie mi se pare cam aberanta chestia asta, probabil ca cei care spun ca povestile oamenilor din Rosia Montana sunt inventate nu au fost niciodata acolo. Ca intr-o localitate cu un nivel al somajului asa de ridicat este (era sa zic normal) evident ca oamenii sunt saraci. Nu am zis normal pentru ca nu e normal sa fie asa, mai ales in conditiile in care exista un investitor care vrea sa readuca activitatea economica principala
2012-01-09 16:31:48 | Raporteaza
@Anda: #109 din cate stiu eu cei de la Ministerul Economiei au si spus la un moment dat ca proiectul asta este profitabil pentru tara. De fapt asta era si opinia celor mai multi oameni dintr-un sondaj recent.
2012-01-09 16:34:25 | Raporteaza
@ Norbi 121: Poate dai si un link ca sa-ti sustii punctul de vedere , cum am facut eu in privinta domnului Borbely.
2012-01-09 16:46:54 | Raporteaza
Florea Bolog: „Anul trecut, pe vremea asta, aveam o sută de milioane câștig din pensiune; aveam rezervări pentru Revelion, pentru sărbătorile de iarnă… Acum am posibilitatea să primesc și grupuri de până la 40 de oameni. Dar din cauza prostiei ăleia, uite că nu mai vrea nimeni să stea la mine.“
Asa ca, noarba, poti sa `te scremi pana maine sa vezi cand a mintit mosu si cand nu.
2012-01-09 16:48:39 | Raporteaza
@Curiozitate: nu eram sigur, nu-mi mai aduceam aminte dar am cautat pe google si mi-am amintit. uite si un link realitatea.net/../
2012-01-09 16:56:54 | Raporteaza
“Ministrul Economiei, Ion Ariton, a declarat, sambata, la Alba Iulia, ca ministerul pe care il conduce va reanaliza contractul privind proiectul minier de la Rosia Montana si va decide daca va propune o renegociere, afirmand ca el si-ar dori o renegociere favorabila pentru statul roman”
“Noi putem sa facem o reanalizare a lui. Am purtat o discutie cu premierul, pentru a discuta conditiile in care a fost incheiat acest contract, sa vedem daca putem imbunatati pentru ceea ce inseamna un beneficiu al statului roman. Cred ca o astfel de discutie nu are de ce sa nu fie oportuna”, a afirmat Ariton.
Deci si ministrul economiei vroia renegociere.
sursa: economie.hotnew../
2012-01-09 17:03:57 | Raporteaza
Daca cautam in toate declaratiile oamenilor politici romani, sunt sigura ca toti au zis la un moment dat ca contractul trebuie supus renegocierii.
Dar de la vorba pana la fapta e drum lung si atunci toate vorbele se pierd in aer.
2012-01-09 17:06:42 | Raporteaza
@Curiozitate: Bun, si? evident ca vroia renegociere, ca doar e in interesul lui si al tuturor sa luam cat mai mult de pe proiectul asta, sau sa incercam renegociere, chiar daca aveam deja peste jumatate din profituri. Bine, ca dupa aia au dublat redeventa peste noapte prin ordonanta de urgenta e partea a doua. Nu asa se face o renegociere si nu asa se dubleaza o taxa.
2012-01-09 17:08:03 | Raporteaza
@Curiozitate: totusi daca te uiti mai atent in declaratia lui, vezi ca nu spune ca TREBUIE facuta o renegociere, ci spune ca o astfel de discutie nu are de ce sa nu fie oportuna. Chiar in ce ai citat tu. Ca totusi, e o mare diferenta. Ca daca ai peste jumatate din profiturile unui proiect nu ai cum sa spui ca trebuie renegociere, dar sa strice nu are cum. Bine… in afara de cazul in care se face cum s-a facut cu redeventa. Aici strica pe termen lung ca un guvern care dubleaza peste noapte o taxa nu mai prezinta incredere pentru investitori in orice domeniu, nu asigura stabilitatea fiscala atat de necesara mediului de afaceri.
2012-01-09 17:12:18 | Raporteaza
@Norbi:
“Nu asa se face o renegociere ” – nu s-a facut nicio renegociere
“nu asa se dubleaza o taxa.” – atata timp cat respectiva ordonanta a fost legala, de ce nu se poate dubla “asa” o taxa?
2012-01-09 17:13:41 | Raporteaza
@Curiozitate: Ba da s-a renegociat, cauta pe net ca vad ca te descurci. Dar adevarul e ca atunci cand primesti peste jumatate din profituri nu prea mai ai de unde sa iei in plus daca nu dai nimic. Nici nu cred ca s-au incheiat totusi renegocierile, nu sunt sigur. Legat de redeventa am zis si mai sus. Gandeste-te ca suntem in criza inca, investitorii sunt putini daca sunt si ei au nevoie cel mai mult, in aceasta perioada de criza, de certitudine sau de ceva cat mai apropiat de certitudine. Cum asta nu e posibil cam niciodata mai ales in perioade de criza la nivel general, al afacerii, ramane certitudinea fiscala. Dar daca tu te apuci sa dublezi taxe prin OUG elimini certitudinea asta. Un mesaj transmis, care poate fi interpretat de investitori din orice domeniu, eu sunt guvernul, pot sa va dublez taxele fara sa spun nimanui inainte. Si da, poate. Dar nu e un lucru bun deloc.
2012-01-09 17:20:05 | Raporteaza
@Gheorg: Rata somajului este destul de ridicata in intreaga tara, iar din toamna asta s-a marit si mai mult.Diferenta este ca la Rosia Montana putem schimba situatia in bine!! Spoturile de la TV cu oamenii respectivi din Rosia Montana, sunt doar un exemplu de oameni care chiar nu au din ce trai!
2012-01-09 17:20:47 | Raporteaza
@Antonia, Norbi & Comp.: Băieţei şi fetiţe, io pe undeva vă înţeleg, tre să mănâncă şi gura lu’ voi ceva. Dar, poate există pe undeva şi vreun superviser, să vă mai taie elanul, repetiţia asta, obstinaţia asta nu va obţine decât efectul contrar – adică şi pe cei care erau neutri (cazul meu, io unu’ evit să mă pronunţ pe chestii la care nu mă pricep şi care se petrec la distanţă mare, abstracţiuni cum ar veni) îi va scârbi definitiv şi îi va arunca în tabăra opusă. Plus că îi (ne) va face să ne şi documentăm un pic. Iar concluziile, să le tragă superviserii ăia. Voi mâncaţi căcat. Punct.
2012-01-09 17:39:10 | Raporteaza
Nea Bolog avea din ce trai, pana l-au prostit pr-istii sa minta la tv. Acum nu-i mai calca nimeni pragul.
2012-01-09 17:50:46 | Raporteaza
@Antonia:
‘
Da, si tot la TV, in niste spoturi, am vazut cum marmota invelea ciocolata!
Chiar, de ce nu s-ar afce o fabrica de ciocolata la Rosia? Aaa.., mi da voie PUZul!
2012-01-09 18:05:04 | Raporteaza
@Thomas the Unbeliever: Repetitia este mama invataturii, drage si din cat se poate obsea oamenii pricep greu si uita repede. Deci este cam necesara repetitia!
2012-01-09 18:07:58 | Raporteaza
@Daciana: nu se face fabrica de ciocolata la rosia din acelasi motiv pentru care nu se face nici fabrica de avioane in sighisoara. pentru ca nu merge. ai idee cat de multe sate sau localitati din romania ar avea nevoie de macar cate o fabricuta, care sa dea oamenilor locuri de munca si sa stabilizeze puterea de cumparare? da uite ca nu se intampla. la rosia montana exista posibilitatea sa se creeze o mina. si mina asta ar putea aduce si profit, nu numai pentru localnici ci si pentru tara. de ce sa faci o fabrica de ciocolata cand poti sa faci o mina? care e de o gramada de ori mai profitabila.
2012-01-09 18:20:03 | Raporteaza
@Daciana: Probabil ca nu traiesti in Romania sau nu ai niciun contact cu presa sau cu stirile din ziua de azi, de crezi ca eu as abera in vreun fel!!
2012-01-09 18:22:45 | Raporteaza
Zona monoindustriala a fost creata de rmgc prin angajatii sai consilieri comunali, aflati in evident conflict de interese. Ilegalitatea hotararilor consilului local a fost constatata si de instanta – dosar nr 1411/107/2007, C.A. Alba. Poate vedea oricine pe site-ul ministerului justitiei. (repetitia este mama invataturii)
Avizul dat de “specialistul independent” Razvan Theodorescu a fost anulat de C.A. Brasov – dosar 434/64/2006. La fel, se poate vedea solutia instantei pe site-ul ministerului justitiei, numai sa ai putina bunavointa. (repetitia este mama invataturii)
2012-01-09 18:24:42 | Raporteaza
De ce sa mananci ciocolata, cand poti sa bei cianura? Demential rationamentul
)
Romania importa 75% din produsele alimentare. Cum dracu sa mearga o ferma cand piata e sufocata de imensa majoritate a celor 25% produse autohtone.
2012-01-09 18:31:00 | Raporteaza
@aura:
“De ce sa faci o fabrica de ciocolata cand poti sa faci o mina!” – parearea mea e ca te-au spalat RMGC pe creier!
Tu iti dai seama ce prostii poti sa postezi? Sau nu-ti pasa, e doar un job!
PS.
Dl Gotiu, va rog frumos sa salvati si inramati postarea aurei, #136. Mi se pare reprezentativa pentru murdara campanie de PR facuta de RMGC!
2012-01-09 18:36:36 | Raporteaza
„N-am avut treabă să mă bag în chestia asta…“. „Anul trecut, pe vremea asta, aveam o sută de milioane câștig din pensiune; …. Dar din cauza prostiei ăleia, uite că nu mai vrea nimeni să stea la mine.”
kamikazeonline.../
2012-01-09 18:46:01 | Raporteaza
“băga-i-aș io în ’zda mamii lor”
kamikazeonline.../
2012-01-09 18:47:42 | Raporteaza
@Andrei: da andrei, pentru ca niste oameni cu cap ar valorifica ceea ce au. si in loc sa importam 75% produse alimentare am putea sa exportam. la fel de bine cum am putea sa exportam aur devenind cel mai mare producator de aur din europa, dar uite ca nu se intampla lucrurile astea. tocmai pentru ca lipsesc niste decizii luate cu cap. si fabrica de ciocolata din cate stiu eu a plecat sau urmeaza sa se mute la bulgari. nu zic ca nu e ok sa se investeasca, dar sa se faca lucrurile cu cap. deocamdata nu face nimeni nimic.
2012-01-09 18:56:25 | Raporteaza
Deci tu zici ca oamenii nu au cap. Cum dracu sa le lasam cianura pe mana?
2012-01-09 19:05:25 | Raporteaza
Si chiar aia cu fabrica de avioane, de ce zici ca nu merge? Pai acelasi Berceanu, care a semnat si contractul cu gabriel, incerca din rasputeri, tot pe vremea aia, sa aduca Eurocopter la Ghimbav. El care printre avioane crescuse in Craiova si se stia de om priceput la d-astea care zboara, dar nu se mananca, si-a dat seama ca se pricepe mai bine la minerit decat la meseria lui de baza. Sau s-o fi gandit si el mai adanc, ca un postac din viitor, ca mai buna e, totusi, cianura?
2012-01-09 19:07:23 | Raporteaza
@MIOARA: 41) vax!!!!
2012-01-09 19:10:52 | Raporteaza
@MIOARA: 41) “Basescu este un sustinator al exploatarii in beneficiul tuturor!
…Si inca ceva,tine minte,pana in iunie toate demersurile se for finaliza,iar din toamna vor demara lucrarile!”
-pisi, eu nu ti-as dori sa ai dreptate si sa demareze lucrarile, pentru ca in cazul asta s-ar putea sa te confund cu Ana lui Manole si sa te asez la temelia barajului de cianuri !
2012-01-09 19:12:47 | Raporteaza
@Andrei: vorbeam de decizii sau mai degraba indecizii. ti se pare ca politicienii au treaba cu cianura? nu. e doar ministrul mediului care impune ce si cum vrea sa fie proiectul. iar oamenii care lucreaza acolo trebuie sa respecte deciziile astea. nu vad problema in faptul ca exista oameni care au habar ce inseamna cianura si cum se lucreaza cu ea asa incat sa iasa totul cum trebuie.
2012-01-09 19:14:21 | Raporteaza
@aura:
Vai, cat imi doresc sa fim exportatori de aur! Sa fim ca Africa de Sud!!!
2012-01-09 19:15:21 | Raporteaza
@negru pe negru: vezi ca n-ai nimerit-o, africa de sud e o zona destul de evoluata si dezvoltata din punct de vedere economic. dar oricum, nu vad de ce faci comparatii cu africa, cand exista mine in europa. mine care functioneaza fara probleme, dovada ca se poate atata vreme cat se respecta niste reguli. si ca toata agitatia asta nu este neaparat cel mai bun lucru.
2012-01-09 19:26:30 | Raporteaza
La minele din Europa banuiesc ac s-a facut licitatie si lucreaza firme cu experienta.
La noi, e fara licitatie, fara experienta, fara respectarea legii!
2012-01-09 19:31:17 | Raporteaza
negru pe negru: banuiesti. dar din cate stiu eu si la bulgari tot de o companie canadiana e vorba, nu stiu ce experienta, deci nu ma bag sa inventez. si nu ma lua cu respectarea legii, ca asta e scoasa din burta.
2012-01-09 19:48:22 | Raporteaza
rmgc l-a salvat pe primul rosian.
l-a salvat pe Florea Bolog de-o grija ca i-a bagat afacerea in faliment.
2012-01-09 20:02:32 | Raporteaza
@Anda: 104)”Dupa cum se stie, la Rm va fi o concentratie de 5ppm si asta inainte de a se trece prin statia de neutralizare. Ce ajunge in iaz va avea o concentratie si mai mica …”
-Anda zavalito (asta al doilea e adjectiv!), minti cu nerusinare, cianura de sodiu este folosita in concentratie pura in uzina de procesare, pentru a separa aurul si argintul, abia dupa folosire (ca reziduu) se neutralizeaza si ar trebui obtinuta o concentratie de 3ppm care va fi deversata in iazul de decantare, norma de poluare se refera strict la ce va fi deversat in mediu … asa ca nu mai fa pe proasta !
coalitiademediu../
2012-01-09 20:11:55 | Raporteaza
@Borgia cianuristul: mai eu zic ca e important ca in momentul in care cianura aia ajunge in contact cu mediul, adica in iaz, sa fie la concentratiile alea minime asa incat sa nu afecteze pe nimeni.si daca ministrul impune sa fie la 3ppm, pai asa sa fie.
2012-01-09 20:30:39 | Raporteaza
@Aura
Cum e sa ti se demonstreze ca esti o proasta, iar tu sa continui sa inghiti… ca o proasta?
2012-01-09 20:42:37 | Raporteaza
Iata o discutie pe Facebok cu personajul Dor Teo, sustinatorul numarul 1 al RMGC pe Facebook:
EL: da-i dovada ca ai mari probleme cu perceptia realitatii,…. din 3 sept, pana acum guvernul a marit redeventa la 8%, si a aprobat legea minelor referitor la despagubirea celor care au proprietati in perimetrul de activitate a viitoarelor exploatari miniere.
- elaboreaza aici un proiect de contract favorabil, specimeNULe !
EU: A marit redeventa mai mult ca o masura disperata de a nu iesi chiar atat de rau in pierdere, ca sa dreaga cumva cele doar 19.3% participatie. Iar legea minelor nu face decat sa justifice exproprierea fortata a rosienilor care nu au vrut sa paraseasca Rosia, sa poata acum sa-i dea afara “legal”.
EL: Pentru obiective de interes national nu sta nimeni la dansuri ca vrei sau nu sa te stramuti, trebuie sa se inteleaga acest lucru, mai ales ca ofertele de despagubire sunt substantiale, cu mult peste puterea de achizitie a omului, realizand venituri dintr-o gospodarie modesta de la Rosia Montana.
Daca ati fi intr-adevar asa de documentati precum vreti sa paretzi, ati fi observat ca si cotele de participare al celor 5 actionari straini in G.R. sunt intre 17%-20%, care este cota de participatie ideala, la cheltuieli si profit, intr-o afacere miniera.
Statul roman a marit reventza in detrimentul altor venituri din proiect, este vorba de o balanta care se pastreaza indiferent de modificarile care au loc in contract.
Mai faceti niste gainarii si mai raportati ceva la facebook,…. oricum se vede ca nici la ei nu avetzi noroc.
EU: Nu stiu cum se face ca balanta aia se mentine mereu cu partea din jos spre Romania. Adica partea Romaniei din contract, orice i-ai face, e mai mica decat cea a Gold Corporation. Si imi pare rau, dar nu poti sa vorbesti despre “interes national” cand “nationalul” este doar 20% din proiect. Vrei sa zici ca este un interes privato-national cu accente 80% private. Iar actionarii de care vorbesti nu sunt si proprietari de zacamant cum e Romania, deci pentru ei nu e o problema ca participa cu procente de 20%. Cu atat participa, atata primesc la sfarsit din profituri. Dar Romania participa cu ditamai zacamantul de metale nobile.
EL: …si care e problema ca esti proprietar de zacamant ?!…ai sa crapi pe zacamant si tot are sa fie exploatat !
2012-01-09 21:07:06 | Raporteaza
Mai ziceti ceva. Ca eu am ramas traznita la ultima replica a lui.
Am facut si print-screen in caz ca vor sterge discutia. INCREDIBIL!
2012-01-09 21:16:02 | Raporteaza
@Curiozitate: ce nu stiti nici tu nici el, e ca statul nu castiga doar 20%. 20% sunt actiunile statului, la ele se adauga redeventele, se adauga investia care o sa fie si ea de sute de milioane de dolari, apoi pe parcursul anilor sunt salariile platite de ei, sunt impozitele si alte cheltuieli care s-or mai strange. unii zic ca statul o sa aiba profit de jumatate din proiect. asa o fi, ca nu e doar mina, sunt si alte unitati industriale care se dezvolta odata ce se deschide mina.
@Andreiul: cum e ca din lipsa de altceva sa te trezesti bagat in seama, ca nu ai nimic inteligent de spus pe subiect dar simti nevoia sa te dai interesant?
2012-01-09 21:28:26 | Raporteaza
Aura, tu tot ii dai inainte cu aceleasi replici invatate pe de rost. Participatiile celor 2 firme sunt flagrant dezechilibrate:
Romania
-ofera: zacamant de aur+argint+alte minereuri nobile
-primeste: 20% profit
Gabriel Resources:
-ofera: investitii
-primeste: 80% profit
2012-01-09 21:47:54 | Raporteaza
Da-i ma in mortii ma-sii de postaci! Cu cretineii astia pe net n-are rost sa pierdem vremea. Zi de zi aceeasi placa imbecila, cu marile profituri si micile ppm (pe pisda ma-sii). Ne pisam in fiecare zi pe ei degeaba, chiar le place si , probabil, scopul lor e doar sa ne tina din treaba. N-o sa convinga pe nimeni cu “argumentele” de cacat. Hai sa vedem cum ii oprim efectiv pe nenorociti.
2012-01-09 22:15:46 | Raporteaza
Da, Pana, noi suntem niste cretinei care merita un pumn in gura. Ai calca pe noi daca ai putea, noi suntem niste paduchi pentru tine,nu? Tu marele PR-ist al RMGC. Cel mai mare si mai tare PR-ist. Daca o sa demareze exploatarea nu o sa fie gratie tie, stai linistit, o sa fie gratie banilor din spatele tau care au cumparat tacerea celorlalti. Nu inseamna ca esti tu bun, inseamna ca banii sunt mai buni ca tine!
2012-01-09 23:35:46 | Raporteaza
@Curiozitate: pai eu vad ca tu esti aia cu placa pusa. sa zicem ca nu pui profitul indirect pe care il scoate romania, desi nu ai de ce pentru ca exista ca in orice investitie care se face oriunde, dar tot nu iese cat zici tu. 20% reprezinta doar actiunile pe care le detine statul.
2012-01-09 23:37:38 | Raporteaza
@161: pai s-o pe ei fratilor, sa-i distrugem psichologic !
2012-01-10 00:03:43 | Raporteaza
Nu-ti mai bate capul cu mine Aura, eu sunt o simpla cretina din multii care compun acest popor. Toti suntem cretini in fata marelui PR-ist numarul 1 de la RMGC. Ce conteaza ce vrem si noi sau ce vor rosienii. Conteaza doar ce vrea un singur om.
Trebuie sa ne resemnam ca proiectul va avea loc.
2012-01-10 00:03:59 | Raporteaza
@MIOARA: 41) “Basescu este un sustinator al exploatarii in beneficiul tuturor!
…Si inca ceva,tine minte,pana in iunie toate demersurile se for finaliza,iar din toamna vor demara lucrarile!”
- “Mioriţă laie, Laie bucălaie” vezi că cică la apus de paşte or să te sacrifice aştia pe altarul RMGC, că cică aşa e obiceiul la români !
2012-01-10 00:19:17 | Raporteaza
@Curiozitate: pai asta e. ca rosienii vor sa inceapa proiectul si nici nu-i de mirare. plus ca nu sunt singurii.asta e problema cu cei care au zis ca nu vor sa se faca proiectul.ca nu le pasa catusi de putin de ceea ce vor localnici. ce, saracie nu e in toata tara, zic ei? pai o fi, dar de ce sa traiasca si ei atat de rau, mai ales cand se pot face lucruri care sa-i ajute in traiul de zi cu zi.
2012-01-10 00:30:54 | Raporteaza
Noi sustinem rosienii care nu vor sa plece de acolo. Sa nu va dati batuti orice ar fi.
2012-01-10 00:49:09 | Raporteaza
@Anda: 109) & @aura: 159) “un castig de 56%, rezultat din venituri directe si indirecte, adica din redeventa, din impozitul pe salariu, proprietate, pe divident, pe profit, din tva, din taxele venite de la furnizori si din toate celelalte venituri de la domeniile adiacente.Si proiectul va genera 1% din PIB-ul Romaniei. Sa mai adaug investitia de 70 mil de $ in patrimoniu, ecologizarea de 120, joburile create, infrastructura dezvoltata?”
-postacelor şi alţi postaci, ce tot o daţi cu câştig de 20% =mai mult de jumate, dar nu din profit ci din deficit=venituri diverse şi inverse, redevenţă, dividente, taxe si impozite, 1% din PIB, investitie de distrugere patrimoniu, joburi ipotetice etc., bă voi când o să-nţelegeţi că manipularea asta e bună la grădiniţă, mă piş pe procentele voastre, să vi le băgaţi pe gât cu tot cu cianură, mie-mi trebuie munţii aia să-i lăsaţi aşa cum sunt, cu aurul şi argintul sub rădăcinile copacilor, cu galeriile romane şi alte vestigii păstrate în sit, cu monumentele arhitectonice locuite de roşieni şi cu Roşia Montană aşa cum este ea şi cum a fost de 2000 de ani încoace, nu să distrugeţi voi milenii ale existenţei noastre şi ale pământurilor noastre.
2012-01-10 01:28:41 | Raporteaza
fratilor n-aveti nici o grija ca comandourile mele de legionari sunt pregatite sa-i faca una cu cianura pe acesti postaci/RMGC-isti/barbadosieni sau vanzatori de neam. sfatul meu e c-ar fi mai bine sa se sinucida, ca daca-ncap pe mainile legionarilor mei, o sa-i chinuim, d-o sa uite si de unde-au supt cianura ! CIANURA MAMI’LOR !
2012-01-10 01:50:51 | Raporteaza
@Horia Sima: Vanzatori de neam? niste oameni care vor sa le fie bine si semenilor lor, mai defavorizati? cum vine asta? ar fi o cruzime sa lasi somajul de 80%,cand exista alternative.Iar cianura, Doamne, de cand se tot vorbeste de ea, credeam ca te-ai lamurit si tu ca e daunatoare daca are o concentratie mare. La rm, va avea doar jumatate din maxima admisa de UE si asta inainte de a trece prin statia de neutralizare, asa ca ce ajunge in iaz are o concentratie si mai mica, d-aia s-au aratat atatia dornici sa arate ca nu exista motive de ingrijorare, oferindu-se sa bea din iaz.Cine crezi ca e atat de nebun sa-si riste viata daca ar fi probleme?
2012-01-10 12:58:01 | Raporteaza
Eu nu cred ca utilizatorii pe care-i nominalizati, domnule Mihai Gotiu, sunt sustinatori ai propagandei RMGC. Cred ca sunt internauti, ca orice altii, ca si mine, care si-au exprimat opinia si atat. Au citit pe marginea acestui subiect si au decis sa fie de acord cu proiectul. Iar “propaganda”, inteleg, ati pus cuvantul cu sens peiorativ, dar nu poate fi vorba de asa ceva in acest caz. De obicei, propaganda e bazata pe informatii neadevarate, iar din ce am vazut in reclamele celor de la rmgc, totul poate fi verificat si chiar nu cred ca rosienii nu isi doresc sa munceasca. Ardelenii, pe care ii reprezentati dvs, sunt oameni muncitori si nu s-ar da in laturi sa-si castige painea cinstit. Important e sa aiba de unde s-o castige.
2012-01-10 13:39:25 | Raporteaza
@Rizea P.: tu esti noul coleg, vad ca nu ne cunosti pe toti, nu ti-au facut si tie astia instructajul la angajare, ca esti varza, pai sa nu-ti cunosti tu colegii, esti de toata jena!
uite, o sa fac prezentarile: eu Anda, aura, Antonia, zavalita, Alina m, Norbi, Vali, Pana, dan (danache) suntem angajati cu carte de munca la RMGC, ce pe tine te-au luat la negru, ba da fraier mai esti !
2012-01-10 22:41:41 | Raporteaza
@Anda: @Anda:171) “Vanzatori de neam? niste oameni care vor sa le fie bine si semenilor lor, mai defavorizati? cum vine asta? ar fi o cruzime sa lasi somajul de 80%,cand exista alternative.”
-mai piţipoanco, cred ca de tine o sa-l pun pe Borgia cianuristul sa se ocupe, astuia-i place sa trateze adeptii cianurismului cu cianura, chiar voia sa-si faca o secta si sa-si ia adepti, cica vrea sa fie noul Ioan botezatorul, numai ca pe voi astia adeptii vrea sa va boteze in cianura !
si retardato, vezi ca repeti acelasi lucru care ti-a fost desfiintat deja (repeti=regurgitezi si apoi ingerezi acelasi rahat), citeste ce ti-a raspuns Borgia cianuristul la 154.
-cat despre binele pe care-l vreti voi si RMGC semenilor mai defavorizati, n-avea nici o grija, ti-am spus doar eu “capitanul” am garda mea pregatita sa va favorizeze cu tot binele pe care-l vreti voi rosienilor (cred c-o sa va folosesc in procesul de cianurare, sa separ cu cianura, rahatul de carnea din voi, dupa care bineinteles c-o sa neutralizez cianura in amintirea voastra) iar somajul o sa se subtieze dup-asta, c-or sa apara alte locuri de munca, dar nu de ocnasi.
2012-01-10 22:45:13 | Raporteaza
[...] orice papagal mai greşeşte imitând ce i se spune, iată că postacul Ioana a suferit o operaţie de schimbare de sex în seara zilei de 7 ianuarie. Scuzaţi agramatismele, [...]
2012-01-11 07:47:51 | Raporteaza
Bai, dar norbi asta si antonia, chiar au leafa la canadienii astia avand in vedere de cate ori posteaza in favoarea lor aici.asta e serviciul lor
2012-01-14 17:42:46 | Raporteaza