![]() | Roșia Montană salvează societatea civilă. O săptămână de Revoluție. Și răspunsul corporatist: Naumovici devine trainer de ONG-uri (!!!)vezi toate articolele de Mihai Goţiu14 Nov 2011 la 17:49 70 comentarii 1582 vizualizari. |
În primele ore, ”Occupy Conti” (ocuparea clădirii fostului Hotel Continental din Cluj de către activiștii din Campania ”Salvați Roșia Montană!”) a fost privită cu sentimente diferite (în funcție de preconcepții și ante-poziționări), de la simpatie la iritare, cu variante intermediare de indulgență și/sau neîncredere (”niște copii teribiliști care nu știu ce fac” ori ”bine măi, v-ați găsit și voi să faceți revoluție”). Ca orice lucru care nu e înțeles ”din prima” (și pe care nici nu încerci să-l înțelegi) s-a încercat etichetarea și ideologizarea acțiunii – ”ecologiști”, ”stângiști”, ”anarhiști”, ”oamenii lui cutare” sau ”oamenii lui cutare”. S-a marșat și pe coincidența datei de 7 noiembrie cu cea a Revoluției Bolșevice (trecând direct la efectele acelei revoluții și ignorând cauzele care au generat-o – în acest sens, ”Învierea” lui Lev Tolstoi, tradusă și publicată anul trecut la ”Polirom”, e, poate, cel mai teribil și plastic tablou al corupției și birocrației din fostul Imperiu Țarist, care nu aveau cum să nu ducă, într-un final, la revoltă).
Reacția autorităților (Poliție, Jandarmerie, Primărie), icompetența și debusolarea lor, au arătat, însă, că cei care au ocupat Conti (profitând de situația legală controversată a acestuia) și cei care i-au susținut, știau foarte bine ce fac. Că, dincolo de ideologizări și etichetări, sunt niște oameni care își cunosc foarte bine drepturile. Și care sunt deciși să acționeze pentru a și le apăra. Spre deosebire de aceleași autorități, care și-au demonstrat din start reaua-credință. În acest sens, sunt ilustrative câteva reacții. În jurul orei 12.00, comisarul-șef Marcel Bonțidean, comandantul Poliției municipale, declara pentru un cotidian online local: “Căutăm soluţii pentru a interveni în stoparea acestei manifestaţii neautorizate. Este o proprietate privată. Căutăm soluţii şi vom găsi”. Așadar, autoritatea (Poliția) ”căuta soluții” pentru a rezolva problema. Doar că nu există ”manifestații neautorizate în spațiu privat” (manifestațiile au loc în spațiul public, nu pe proprietăți private). Poliția ar fi putut interveni cel mult în virtutea tulburării de posesie (pretextul sau ”soluția” invocată ulterior de Poliție) ori cel al tulburării liniștii publice. ”Manifestațiile neautorizate” țin de competența Jandarmeriei. Ridicându-i pe protestatari (ulterior declarației făcute de șeful Poliției municipale) prin invocarea ”tulburării de posesie” (în urma unei așa-zise plângeri penale formulate de administratorul legal al societății care deține clădirea, Poliția a săvârșit un nou abuz, substituindu-se justiției (singura în măsură să decidă cine e proprietarul imobilului, implicit cine are dreptul să formuleze o eventuală plângere penală). Pentru a pune ”cireașa pe tort”, Biroul de Presă al Poliției a emis un comunicat din care unii jurnaliști, mai puțin familiarizați cu normele și procedurile legale, au tras concluzia că protestatarilor ar urma să li se întocmească dosare penale. Pe reprezentanții Poliției nu-i interesa însă legalitatea afirmațiilor pe care le fac (ori concluziile care se pot pune pe baza declarațiilor lor), ci transmiterea a două mesaje: unul de inducere a ideii de menținere a controlului asupra situației, al doilea de intimidare la adresa altor eventuali protestatari.
Aceleași mesaje (de control al situației și de intimidare) a încercat să transmită și Primăria, care a anunțat, prin purtătorul de cuvânt, că protestatarii au fost amendați contravențional cu câte 2.500 de lei (amenda maximă) pentru afișaj ilegal. Jurnaliștii care au publicat această informație nu s-au obosit însă să-i întrebe pe reprezentanții Primăriei cum au ajuns la concluzia că cei care au protestat au și afișat banerele incriminate (ideea că cei care au protestat sunt aceeași cu cei care au afișat banerele este doar o prezumție, o prezumție care, conform principiului nevinovăției, trebuie dovedită de cei care au întocmit procesele-verbale de contravenție). Mai mult, clădirea în paragină a fostului Hotel Continental este un imens spațiu de afișaj, folosit în acest scop de mai bine de doi ani. Reprezentanții Primăriei nu au putut spune care e taxa plătită pentru celelalte afișe de pe Conti ori dacă a mai dat vreo altă amendă pentru afișaj ilegal pe Conti.
Incompetența și reaua-credință cu care au acționat autoritățile au fost dublate de fondul problemei – intervenția lor în oprirea protestului s-a făcut în interesul unei firme private (RMGC). Astfel, protestatarii și susținătorii lor au capitalizat (scuzați termenul corporatist
) simpatia publică. Chiar dacă televiziunile și cea mai mare parte a presei mainstream a păstrat tăcerea asupra acțiunii (deși reporteri, cameramani și fotografi au fost prezenți în bloc la evenimente), Facebook și rețeaua paralelă de comunicare pe care și-a construit-o în ultimii anii Campania ”Salvați Roșia Montană!”, a funcționat la maxim. În seara zilei de luni, 7 noiembrie, aproape 200 de tineri s-au adunat din nou pe trotuarul din față de la Conti. Timp de aproape două ore, ”înarmați” cu baloane, s-au plimbat de pe o parte pe alta a străzii, spre disperararea polițiștilor și jandarmilor mobilizați de urgență și care au trebuit să se mulțumească cu legitimarea oamenilor.
Reacțiile au venit în lanț zilele următoare. Marți seara, la Cluj și București, ținta a fost reprezentată de sediile televiziunii publice, în fața cărora, cu leucoplast pe gură, s-a protestat împotriva presiunilor făcute de conducerea acestei instituții pentru a bloca mesajele societății civile legate de cazul Roșia Montană. O intervenție abuzivă în forță a Jandarmeriei (la București), a ridicat nivelul revoltei și a alimentat noi acțiuni.
Miercuri, câteva sute de oameni au ieșit din nou în piață, la Cluj și București, pentru a juca ”Țară, țară, vrem ostași pentru Roșia Montană”. Și să se distreze pe seama acelorași polițiști care invocau necesitatea autorizării pentru a avea voie să te joci într-o piață publică (!). Seara de joi a fost dedicată unui trainig de popularizare a ”Kit-ului de nesupunere civică”. ”Nesupunerea civilă este refuzul activ de a te supune anumitor legi, norme, şi hotărâri date de un guvern ce prejudiciază o cauza dreaptă, drepturi și libertăți fundamentale ale cetățenilor. Nesupunerea civilă este frecvent definită ca fiind rezistenţă nonviolentă. Potrivit conceptului indian, nesupunerea civica s-ar putea spune că este compasiune sub forma unui dezacord respectuos. Pe scurt, nesupunerea civică este un act democratic ce reprezintă, mai ales, acea acțiune înfăptuită cu intenție, publică și fără violentă, dar nelegală, care are ca scop schimbarea politicii autorităților publice, în baza unei viziuni a moralității și a dreptății considerată ca fiind in interesul public. Din toate aceste motive enumerate, nesupunerea civică este o forma de manifestare democratică.” Acestea sunt premisele ”Kit-ului de nesupunere civică”, pe care îl puteți citi, integral, aici.
Vineri, alte câteva sute de oameni s-au sinucis simbolic, cu cianură, iar sâmbătă s-au împărțit îmbrățișări pentru Roșia Montană. La ultimele acțiuni, Poliția și Jandarmeria au preferat să rămână pe margine. Cu mențiunea că reprezentanți acestor autorități (în special șefii acestor instituții) se află într-o dificilă dilemă: lipsa de intervenție și repetitivitatea acțiunilor riscă să aducă noi protestatari în piețe (încurajați de faptul că nu sunt supuși niciunei măsuri punitive); intervenția lor, de asemenea, riscă să mărească numărul demonstranților (revoltați de eventuale măsuri punitive abuzive).
În fine, tot vineri și sâmbătă, s-a desfășurat la Cluj-Napoca, cea mai mare conferință științifică internațională (din punctul de vedere al numărului persoanelor invitate, a instituțiilor implicate și a diversității tematicii – economie, arheologie, arhitectură, științele mediului, comunicare, politologie, drept etc.) care vizează Roșia Montană. Desfășurată sub egida Academiei Române, a Universității Babeș-Bolyai și a ICOMOS România, conferința a reunit cercetători și de la alte instituții academice importante din România (Universitatea București, ASE, Universitatea de Arhitectură și Urbanism ”Ion Mincu”), Ungaria, Italia, Germania și Marea Britanie. Rezoluția conferinței (pe care o puteți citi aici) este extrem de explicită: din toate punctele de vedere (economic, patrimoniu cultural, mediu, social) proiectul RMGC este unul dezastruos și trebuie oprit.
***
Am citit o parte a reacțiilor legate de ”Occupy Conti” și ceea ce a urmat (în special comentariile și trimiterile din articolele de opinie). Obsesiv revine o temă: ”de ce opozanții Roșiei Montane nu se ocupă și de alte probleme mai mult sau mai puțin asemănătoare cu acest caz?” cu varianta ”există probleme mai mari în societatea românească decât Roșia Montană”. Tema nu este nouă, dar în ultima săptămână am întâlnit-o mult mai des ca până acum. Fie că e vorba de comentarii/opinii de rea-credință (care încearcă să minimalizeze problema), fie de bună-credință (care așteaptă mai mult din partea celor care s-au implicat în Campania ”Salvați Roșia Montană!”). Indiferent însă de perspectiva din care este privită, această întrebare reprezintă o confirmare: cazul Roșia Montană a devenit un reper pentru societatea civilă autohtonă. M-am ”hazardat” să anticipez acest efect încă din 2007 (pe când vizibilitatea și notorietatea cazului era mult, mult mai mică).
Mai întâi, trebuie subliniat că cei mai activi dintre membrii Campaniei ”Salvați Roșia Montană!” sunt implicați și în alte cazuri (acționând în ONG-uri și/sau programe de mediu, drepturile omului, dezvoltare rurală etc.; sau făcând acest lucru pe cont propriu, fără nicio asociere). Doar că acestea sunt mai puțin vizibile. Notorietatea la care a ajuns cazul Roșia Montană se datorează tocmai acțiunilor de până acum, întinse pe durata a aproape 10 ani.
Apoi, da, ar fi de dorit ca infrastructura și experiența dobândită în această campanie să poată fi canalizată și în către alte situații. Doar că, din punct de vedere strategic, acest lucru ar diminua din energia și resursele alocate pentru Roșia Montană. Ori cazul Roșia Montană este departe de a se fi încheiat. În fine, victoria societății civile în acest scandal va constitui un precedent teribil pentru orice altă acțiune ulterioară. Din aceste motive, ”extinderea domeniului luptei” ar putea fi prematură. O greșeală esențială. Pentru că o înfrângere ar putea genera (la rândul ei) o stare de dezamăgire care s-ar raporta și în alte situații (conform interpretării: ”dacă nici Roșia Montană nu a putut fi salvată, in ciuda energiilor coalizate, atunci ce sens ar mai avea să te implici în altceva”).
Pe de altă parte, la fel cum m-am ”hazardat” să anticipez în 2007 că Roșia Montană va deveni un reper pentru societatea civilă autohtonă, afirm acum că acest caz reprezintă salvarea societății civile românești din ultimii zece ani (cel puțin). E cartea de vizită a acestei societăți civile. În 2002, când o parte a localnicilor din Roșia Montană au înființat Asociația ”Alburnus Maior”, extrem, extrem de puțini au fost cei care le-au acordat vreo șansă. Cei care li s-au alăturat ulterior au fost priviți cu același scepticism. Într-o perioadă în care s-au adoptat ori s-au schimbat legi care să fie pe placul ”investitorilor strategici” de la Roșia Montană, în care Comisia Națională de Arheologie a fost epurată de membrii care se opuneau proiectului, în care RMGC începuse să achiziționeze terenuri și case la Roșia Montană fără să existe nici măcar un proiect (ce să mai vorbim de dezbatere publică), în care un proiect de exploatare a unor halde steril s-a transformat în unul de exploatare a zăcămintelor (și exemplele abuzurilor de la începutul anilor 2000 pot continua), societatea civilă oficială a fost fără reacție (și majoritatea celor care își revendicau statutul de reprezentanți ai societății civile în acei ani au rămas fără reacție și până azi). Asta pentru a nu mai aminti lunga listă a eșecurilor societății civile oficiale în alte cazuri, care au culminat cu așa-zis-ul vot uninominal.
Energiile (oamenii) coalizate (coalizați) în Campania ”Salvați Roșia Montană!” au o prea mică legătură cu această societate civilă oficializată. Nu de puține ori propaganda RMGC s-a folosit chiar de această situație, mimând dezbaterea publică cu societatea civilă oficializată și profitând de faptul că se afla înafara subiectului. Iar când nu s-a mai putut folosi de această diversiune și-a constituit propria societate civilă conformă (ONG-uri, fundații, asociații, grupuri înființate și finanțate chiar de către RMGC – detalii aici).
În aceste condiții, faptul că ”salvatorilor” Roșiei Montana li se solicită să se implice și în alte cazuri (asta chiar dacă, cum spuneam, se și implică) e o recunoaștere și, în același timp, o salvare a societății civile românești. Dovada că există. Că e vie. Și că nu e dispusă să renunțe la luptă.
***
Se înțelege, RMGC nu putea rămâne fără replică.
Luni (14 noiembrie), RMGC a scos la înaintare un comunicat al unuia din grupurile auto-denumite independente, GIMPCRM, a căror activitate este finanțată chiar de către companie, în care se laudă ”calitatea cercetărilor arheologice efectuate la Roșia Montana” ori cea a ”restaurărilor” efectuate de firmele pe care le-a angajat.
Mai mul, pe 21-24 noiembrie, compania va finanța o tabără la Roșia Montană dedicată… ONG-urilor din România. ”Tabăra are ca scop sprijinirea sectorului non-guvernamental și dezvoltarea oamenilor ce lucrează în aceste organizații. (…) Cele două zile de activități sunt centrate pe comunicare și echipă și oferă participanților cadrul ideal pentru a-și dezvolta abilitățile de comunicare, de a învăța cum să eficientizeze munca în echipă, dar și posibilitatea dezvoltării unei rețele de networking în sectorul non-guvernamental.
La ediția din acest an vor participa 12 ONG-uri, iar scopul fundației noastre este ca în anul 2012 să ofere șansa participării la acest program unui număr cât mai mare de organizații non-guvernamentale, în dorința de a avea un impact cât mai puternic în acest sector de activitate”, se arată în invitația trimisă mai multorONG-uri.
Ca traineri, pe lângă fostul agent de vânzări și fost Sales Team Leader la Coca-Cola, Mihai Drăgoi, au mai fost invitați Bogdan Naumovici (Leo Burnett) și Dragoș Tănase (șeful RMGC). Ce treabă au oamenii ăștia cu activismul și cu ONG-urile vă las pe d-voastră să apreciați. Aștept, însă, cu interes, lista celor 12 ONG-uri care au acceptat să participe la spălarea de imagine a RMGC. Pentru a le face publice
.
***
Luni, 7 noiembrie: Occupy Conti
Luni, 7 noiembrie, plimbare de seară, în față la Conti
Marți, 8 noiembrie, flash-mob la TVR Cluj
Miercuri, 9 noiembrie, ”Țară, țară, vrem ostași pentru Roșia Montană”
Vineri, 11 noiembrie, ”sinucidere” cu cianură
Sâmbătă, 12 noiembrie, îmbrățișări pentru Roșia Montană
Etichete: Academia Romana, conferință internațională, icomos, icomos romania, Mihai Goţiu, occupy conti, rezolutie, Roşia Montana, societate civila, UBB, universitatea babeș-bolyai


Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
| 1@bulaRepet, daca vrei sa vorbim concret despre tehnologii energetice, power plant (chiar si cele solare, geotermale , Kraftwerkstechnik), iti stau la dispozitie. chiar si despre 'nesuferitele' bassesului:... | ||
| 2@trolu: corect! va fii foarte greu sa repete prostiile PDL-iste, deoarece ceea ceva urma sa vedeti la PSD nu poate repeta nimeni. Dovada vie a comunismului PSD este "Bunicuta"!!!... | ||
| 3Cam multa exaltare pe acest thread. De la 1 iunie se maresc salariile bugetarilor cu 8%. Asta da, munitie electorala - justitie, Nastase, mai putin...@cetateanul sonat : ai cea mai mare productie de... | ||
| 4acum o sa apara InimaRea care o sa cante in struna despre orice si oriunde, oricand, oricum, apoi o raspunda despre orice, dar nu oricui, si nu oricum, ci doar de inima rea.... | ||
| 5PDL-isti notorii intr-ale furatului nu vor mai fi conectati "pe fata" la resurse ci mascat, cu ajutorul prietenilor din USL. Niciunul nu va infunda puscaria cum gresit cred fraierii de astazi. Niciunul... | ||
| 6@InimaRea La multi ani#bula "O idee simplu de inteles si de urmarit face de milioane de ori mai mult decat batutul apei in piua, la infinit, pe marginea subiectului. " Me-am intersectat, vezi @33.Despre... | ||
| Mihai Goţiu 11071 citiri |
| Cristian Teodorescu 10313 citiri |
| Costi Rogozanu 9026 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4188 citiri |
| Alin Fumurescu 3987 citiri |
| Constantin Creţan 3401 citiri |
| Dorin Tudoran 2910 citiri |
| Elena Vijulie 2706 citiri |
| Dan Duca 2482 citiri |
| Ciprian Şiulea 2329 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Laura Cernahoschi 2 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Mihai Goţiu 61463 citiri |
| Cristian Teodorescu 40653 citiri |
| Costi Rogozanu 38218 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18236 citiri |
| Alin Fumurescu 17893 citiri |
| Viorel Dobran 12336 citiri |
| Dan Duca 11282 citiri |
| Constantin Creţan 11160 citiri |
| Elena Vijulie 9331 citiri |
| Dorin Tudoran 8737 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Nu se vorbeste despre The Practice Romania, acesti minunati piaristi care cred in Proiectul RM si sunt atat de umani si de diafani… Nu se vorbeste nici in presa de faptul ca nu s-au jenat sa se recunoasca ca nevertebrate atunci cand si-au ridicat premiul pentru propaganda Rosia Montana.
Ma intreb, fetitele astea “piariste-cianuriste” si-ar face bronzul pe malul lacul de cianuri?
Si oricum stirea cu protestul “medical” din Palatul Parlamentului n-a fost preluata de nimeni fiindca acesti “piaristi” dau painea la gramezi de ziaristi.
Dar sa-i privim ce umani ni se prezinta … twitter.com/#../!/GabrielaLungu
Astept postacii RMGC. O sa-i cititi cu siguranta, ii recunoasteti dupa limba de lemn pro-proiect.
2011-11-14 18:04:53 | Raporteaza
si cand de gandesti ca naumovici (da, cu n mic, pentru ca e un nimic) e idolatrizat de atatia studenti. si vine sa vorbeasca in facultati. si asta pentru ce? cum indoctrineaza el atatia tineri care poate nu stiu ce face acest om…
2011-11-14 18:21:38 | Raporteaza
Occupy in Bucuresti, de la fata locului:
catavencii.ro/R../
2011-11-14 18:29:38 | Raporteaza
@adrianmir:
Prezenta postacilor RMGC e semn ”bun”. Inseamna ca RMGC se simte nesigura si baga bani in propaganda. Imi imintesc ca la primele articole ale lui Gotiu pe aceasta tema vocile impotriva era doar ale postacilor oranj ”cunoscuti” (Mircea, netotul, victor L, ribelalu, Luana) care mergeau pe varianta atacului la persoana.
Acum au aparut cativa cu acelasi limbaj de lemn si aceleasi sintagme usor recognoscibile.
2011-11-14 18:38:30 | Raporteaza
daca tot tineti asa mult la rosia montana si toata lupsa se da pentru rosia montana de ce actiunea nu a avut loc la rosia montana? era prea greu pentru presa si televiziuni sa ajunga acolo?
2011-11-14 18:50:38 | Raporteaza
@fred:
Exact! Lupta pentru Rosia inseamna de fapt o lupta de popularizare a porcariei pe care vrea sa o faca RMGC. Si pentru asta e nevoie de vizibilitatea!
Stii asta, si te deranjeaza asta!!!
2011-11-14 19:01:55 | Raporteaza
Foarte bun articolul.
Offtopic: cat de GREU este/a devenit sa faci deosebirea dintre “aceiasi” si “aceeasi”?
2011-11-14 19:12:26 | Raporteaza
@voxpopuli: care e porcaria cea mare? exploatarea cu cianura care este sustinuta de comisia europeana?
2011-11-14 19:26:18 | Raporteaza
hai postaci rmgkk!!unde sunteti?bagati mare si asa nu va crede nimeni dar macar vedem pana unde merge scarba si greata!
2011-11-14 19:28:09 | Raporteaza
M-am saturat ba de neica nimeni astia!Auzi mai draga,Academia Romana,Universitatea Babes-Bolyai,ICOMOS,cercetatori de prin instit. academice din Ungaria,Italia,Germania,U.K…Niste coate goale,mate fripte.Pai noi avem specialisti,adevarati profesionisti de n-a vazut Parisul.Tatucul,ex.securist de mare omenie,un tip luminat( a la grande )de felinarele de la Ciresica,fufe prezidentiale care-n creierii lor se cred ba Cleopatre,ba Mao,ba Marele Zid,ba Rin Tin Tin si tatal sau,specialisti in borduri,galeti si pesti congelati.Si mai avem poetii s-aplaudacii curtii-omul dupa Luca,aba baba potocaba,Je(g)moi,sora(i) diesel cu Patriciu,Ande,Aure,Ionuti…atitia s-atitia de n-au mai incaput in caruta s-au rasturnat-o!Si vin astia!Aiasta-i peste poate!Parol.
2011-11-14 19:48:08 | Raporteaza
De ce nu se spune ce ascunde RM dincolo de proceduri tehnice? Ce valoare are aurul de acolo? Exista uraniu?
2011-11-14 20:10:18 | Raporteaza
@fred: Esti cel mai tare de pina acum,asa-n costum de marinel care tocmai te-ai intors de la o mare lupsa.Bai baiatule,Kennedy a inceput sa retraga trupele din Vietnam tocmai datorita presiunii strazii(lucru de care romanii nu sunt INCA constiienti).E doar un ex.Nu trebuie sa fii neaparat in miezul lucrurilor,mai ales in acest mileniu asa de tehnologizat.Cind ti s-a explica de fecundarea ovulului de catre spermatozoid ai bagat capul sa vezi?Poate ne impartasesti din ex.mai ale ca nu cred ca mai incapeau si presa si televizorul.
2011-11-14 20:10:20 | Raporteaza
@dan: Ia du-te tu si cauta. Poate mai cade mina aia peste inca unu’
Pana una alta, ma doare undeva de ce ziceti voi de rmgc. EU daca aveam bani bagam banii tot in mine, nu numai la Rosia Montana. E profitabil si relativ durabil, fata de alte proiecte cretine pe care le aveati voi in plan pentru RM. Cand o sa va vina mintile la cap va sfatuiesc sa va mutati acolo definitiv ca sa VEDETI, sa TRAITI in conditiile alea inainte sa intrati cu bocancii peste casele altora. Voi nu sunteti oameni, sunteti niste hieni. Urate si profitoare!
@Ovidiu: cam asta e media de cultura pe aici, nu poti avea pretentii.
@apor2001: “constiienti”? Doamne fereste-ma, tara asta devine din ce in ce mai cretina.
2011-11-14 20:27:49 | Raporteaza
PS: Rosia Montana are dreptul sa isi sustina opinia cum vrea ea! CU ongu-uri sau fara, facute de ei sau rmgc. E problema lor! Ce va bagati atata ca mustele in fundu calului?
pana nu va aruncati toti de la balcon asa cum a facut nenea ala in Camera Deputatilor sa nu va aud ca ii judecati pe altii si metodele lor de protest. Asa se sustine o opinie, nu cu o sinucidere falsa! hehe
2011-11-14 20:34:45 | Raporteaza
Propun celor care sustin viata in Rosia Montana si sunt impotriva proiectului minier ca de acum inainte sa ignore atacurile la persoana venite din partea celor care sustin proiectul. Nu mai folositi aceasta metoda, pentru ca ea este specifica atacului celui care este in inferioritate si nu are argumente pe care sa se bazeze. In plus cei care sustin proiectul RMGC evita sa raspunda la intrebari sau dau raspunsuri evazive. Acestea sunt strategii ale RMGC. Cu respect tuturor! Numai bine!
2011-11-14 20:46:50 | Raporteaza
Parerea mea e ca Rosia Montana e doar virful aisbergului.
O multime de alte nenorociri bat la usa.
De ce?
Oameni enorm de prosti, fara nici un background ajung in functii de decizie.
Habar n-au ce se intimpla, nici nu-i intereseaza, important e sa le iasa banul.
Asta e parte trista din povestea asta.
90% din sustinatori n-au nici macare notiunile elementare pe care sa-ti construiesti un dialog cu ei.
Nu inteleg.Cum naiba sa intelegi cind ai facut scoala la misto si ai invatat ca in viata conteaza pe cine cunosti si in ce partid esti?
“A zis Basescu” si asta e cel mai important pentru ei.
Ce vad eu, cu rare execeptii, e un fel de batalie intre tabere, ca la Steaua-Dinamo, adica argumentele nici nu conteaza.
E de-al nostru sau nu e de-al nostru.
Un singur lucru ar fi trebuit sa-i opreasca:
Cianura se evapora si intra in apa freatica.
Stupoare:
Baietii nu inteleg si nu realizeaza ce inseamna asta.
Trist bai, trist.
2011-11-14 21:31:33 | Raporteaza
@Alex2:
) O sa se evapore cianura si o sa ajunga deasupra culturii de banane din baragan… oh my!
Info pentru cei care nu cunosc concentratia cianurii si se tem de ploi acide: daca aveti masina sau daca traiti intr-un oras foarte aglomerat, cam cum e Bucurestiul, sa stiti ca nu doar contribuiti la formarea ploilor acide dar riscul ca aceastea sa va prinda e mult mai mare decat daca se ‘evapora’ cianura din iazul de decantare.
2011-11-14 22:01:15 | Raporteaza
@Razvan: As da acelasi sfat celor care se opun si nu fac decat sa numeasca pe fiecare om in parte: postac, cretin, imbecil, cianurist etc.
Daca tot e sa fim corecti.. nu?
2011-11-14 22:02:21 | Raporteaza
@Pana: apor2001 ? ongu-uri ? Dupa ? cu lit.mica ?Doamne fereste-ma,tara asta devine din ce in ce mai cretina.Daca tot e sa fim corecti..nu?Si n-ai nici bani.
2011-11-14 22:18:18 | Raporteaza
Nu confunda typo-urile cu greseli gramaticale. Dupa cum vezi eu nu m-am legat de lipsa unei litere ca in fraza ta “Cind ti s-a explica de fecundarea ovulului de catre spermatozoid ai bagat capul sa vezi” sau ca ai scris “cînd” in loc de “când” sau din “Poate ne impartasesti din ex.mai ale ca nu cred ca mai incapeau si presa si televizorul.”.
)
Si da, pentru mine ong-urile sunt scrise cu litere mici pentru dpmdv nu au valoare, indiferent cui apartin.
Deci, nu te lega de scrisul in viteza si zi-mi mie cu mana pe inima ca ai scris din greseala “constiienti” ca….tot nu te cred
Oricum esti varza, ii faci pe altii aplaudaci dar tu il pupi si-n bot si-n dos pe Gotiu si aprobi orice tampenie pe care o scrie el referitor la RM. Hai la revedere!
2011-11-14 22:46:20 | Raporteaza
@Pana:
killer boy, te dai patrat in galeata…
las-o moarta, nu gotiu e tata anticianura, daca ai minte cat de putina, n-ai nevoie de gotiu ca sa intelegi ca orice cantitate de otrava, plasata deliberat in mediu cand nu este singura solutie, nu-i o idee buna decat pentru nesimtitii care vor sa se imbogateasca fara sa le pese de urmari asupra celorlalti… stiu, tu esti din categoria asta
2011-11-14 23:00:57 | Raporteaza
Explic magistral la #3 cu argumente pe care nici amanta sotiei mele nu le-ar putea irefuti, desi ea cam irefuteaza tot ce prinde.
E ca nabla, dar mai eficace. Zice sotia.
2011-11-14 23:10:24 | Raporteaza
Si eu cred ca e vorba de NESIMTIRE mare de tot, pe linga analfabetism.
Trebuie sa fii nesimtit rau de tot sa nu-ti pese ca umpli Romania cu cianura.
Bai, da’ stii care e chestia.
Pina la urma fiecare primeste ceea ce merita.
O sa dea cancerul la tine in familie si atunci o sa-ti bagi unghiile in git ca i-ai lasat pe astia sa-ti distruga mediul.
Si cu banii din buzunar, ITI GARANTEZ ca nu-ti vor folosi la nimic.
2011-11-14 23:14:30 | Raporteaza
@matrix-4: Si cum ma imbogatesc eu de pe urma alora in mod direct? Eu sunt inca bugetar si nu, nu voi lucra la mina. Dar daca minerii,adica cei care sunt bagati direct in asta, vor proiectul, atunci e clar nene ca nu e proiectul asta dracu gol! Urmarile, in viziunea voastra, sunt catastrofale. De ce? pentru ca sunteti prapastiosi si incuiati la minte! Sunteti obisnuiti numai cu profitori care nu aduc nimic, va e frica si de umbra voastra!
Daca eu eram din categoria imbogatitilor peste noapte, nu imi mai pierdeam timpul liber certandu-ma cu toti nesimtitii pe net.
2011-11-14 23:15:07 | Raporteaza
De fapt nesimtirea e totala.
Ploile alea cu cianura o sa distruga si recoltele…asta e la mintea cocosului.
Te intreb foarte clar:
Ai mai cumpara fructe si legume romanesti stiind ca a plouat peste ele cu cianura?
Din aia, putina de tot, cit intr-o ceasca de cafea sau intr-o metropola poluata?
?
N-ai mai cumpara, normal, ca nu esti diliu.
Asa ca toti aia o sa dea faliment.
Ai mai bea apa minerala romaneasca stiind acelasi lucru,adica ca exista cianura in apa freatica?
Nu, ca doar nu esti dement.
Iar, pe aia o sa-i pasca falimentul.
Dar tu cu Basescu ti-ai luat comisionul si ti se rupe de ce li se intimpla altora.
2011-11-14 23:19:28 | Raporteaza
Eu nu sunt pro Basescu deci ma doare undeva de ce zice Basescu. Poa’ sa zica el ce-o zic, eu o tin pe a mea pentru oamenii de acolo. Tocmai pentru ca astia ca tine nu tin!
Si inca ceva, stiai ca cianura este folosita si la masele plastice? AKA cianura ai si in peturile din care bei apa plata, minerala, suc etc? Mai termianti cu panica asta. inca o data, cianura va fi neutralizata in mare parte inainte sa ajunga sa se evapore. Si nu inteleg cum in tari mai civilizate nu se plange nimeni de ploi acide dar la noi exista riscul asta.
Si da, as manca fructe de acolo. Tu crezi ca fructele de la supermarket sunt mai sanatoase? Mai bine cu “cianura”, caci nu cred eu ca se vor infrupta ele din cianura din moment ce panza freatica nu va fi infestata, decat cu hormoni care sa-mi provoace cancer sau cine stie ce anomalii. Prioritatile sunt altele pentru fiecare. Asa cum pentru unii sunt vestigiile romane, asa sunt pentru mine o mana de oameni care au fost si sunt saraci. Am trecut prin asta si stiu cum e sa fii sarac!
2011-11-14 23:31:41 | Raporteaza
@Pana
Bai pana bai, mai du-te-n pana mea.
Tu stii ce e cianura?
E probabil cea mai puternica otrava de pe planeta asta.
1 gram iti omoara instant 10 oameni…indiferent de combinatii si vederile politice.
Tu chiar crezi ca e un banc?
Panica?
Da nenica: ar trebui sa fii super panicat ca cineva mai are idei din astea in 2011.
Iti pasa de locuitorii de acolo?
Ai fondurile UE.
Sint de 10x mai mari.
Sint pe gratis.(adica RO plateste oricum contributia la fondul comunitar)
Asteapta sa fie folosite.
Cine te opreste sa le folosesti?
Asta cu cianura e cea mai idioata si criminala idee care putea sa va treaca prin cap.
Din aceeasi clasa cu depozitarea de deseuri radio-active.
(A facut si Ceausescu combinatii din astea si tot din cauza lipsei de valuta)
2011-11-14 23:36:30 | Raporteaza
uite bai desteptule ca se foloseste si in medicina: en.wikipedia.or../
Depinde cum o foloseste. Nu mai lua totul dintr-o bucata ca asa o sa ramai cu ochelarii de cal lipiti de ochi. Pun pariu ca la TV ai invatat replicile astea…acide.
Si inca ceva, nu pot compara deseurile radioactive care isi se dezintegreaza in sute de ani, cu cianura care poate fi neutralizata foarte repede!
Uite de-aia lumea inca are senzatia ca cianura e moartea pe pamant, pentru ca nus tie sa foloseasca macar internetul cum trebuie. in lco sa te certi cu mine mai bine citeai putin
2011-11-14 23:43:38 | Raporteaza
PS: care fonduri? Zi-mi si mie dar exact te rog, ce fonduri UE poate primi Rosia Montana? Pentru ce si cand si cat?
Un plan concret, nu bazaconii, ca ar putea sa ar primi ca cine stie.
Asa pto sa spun si eu ca in viitor as castiga 10 mil de euro si o sa fac o statiune din Rosia Montana cum n-ati mai vazut. Ca sigur nu o sa ma credeti.
2011-11-14 23:45:00 | Raporteaza
pffffff revoluti, sinucideri, demiteri, decapitari
) ce e interesant este ca desi se incearca de ambele parti o impunere a unui punct de vedere in randul publicului, statu decide ce si cum 
2011-11-14 23:49:34 | Raporteaza
Si pana acum statul nu a ridicat totusi nici un deget! Nici macar sa faca o mica, insignifianta curatenie in zona! NIMIC NIMIC! Deci statul nu mai e de mult baza aici.
2011-11-14 23:53:17 | Raporteaza
@elena: O ruda de-a dommnului naumovici bantuia pe la inceputul comunismului in Romania. Se chema Ana Pauker.
2011-11-14 23:55:55 | Raporteaza
nu mai e, dar tot el decide ce si cum, deci astfel de evenimente facute pentru a emotiona pe cineva sunt inutile, decizia se ia pe baza legii si a normelor, nu pe un flashmob – care chiar a fost interesant pot spune
2011-11-14 23:56:40 | Raporteaza
O domnul Pana detine secretul neutralizarii cianurii.
Tata, esti milionar inseamna.
Nu-ti mai pierde timpul pe aici ci focuseaza-te pe afaceri pe Wall Street.
Mi-ai luat o piatra de pe inima.
Stii sa neutralizezi cianura.
Ce baftos esti.
Uite ca dupa accidentul de la Baia Mare, nimeni n-a putut face nimic, nu s-a putut neutraliza nimic acolo.
Statul roman(si nu investitorul) a trebuit sa plateasca 500 de milioane de para despagubire la unguri.
La Yellowstone, in Canada, iar nu se poate face nimic.
Prostii aia de canadieni platesc miliarde pe instalatiile de racire…racire absolut necesara ca sa nu se evapore cianura.
Dar tu care stii solutia de neutralizare, poti face o avere cu asta.
Nu mai sta dupa noi, valorifica-ti inteligenta.
Vinde solutia.
2011-11-15 00:01:00 | Raporteaza
@Pana: Se pare ca esti cam sarac cu duhul prietene,dar e bine de tine pentru ca in scripturi se spune: ferice de cei saraci cu duhul. Mai grav ar fi sa fi dus cu pluta,despre acest subiect scripturile nu pomenesc nimic.
2011-11-15 00:01:46 | Raporteaza
@Pana: Un sarac nu este de condamnat dar un prost care face pe desteptul da.
2011-11-15 00:07:47 | Raporteaza
Si ong-rile pot la fel de fomiste ca un Razvan Theodorescu,Augustin Ioan,Suceveanu si alti oameni de stiinta independenti si sponsorizati de RMGC… sau ca prostituata de 44 de ani care i-a pozat lui Naumovicx pe post de mama a trei copii care mor de foame ca nu porneste proiectul cu cianuri mai degraba…
2011-11-15 00:09:55 | Raporteaza
cine nu il cunoaste pe naumovici ar trebui sa taca, este un om deosebit care isi face meseria intr-un mod impecabil, a se vedea pozitia lui Leo pe piata, doar pentru ca va discuta la aceeasi masa cu directorul rmgc asta nu il face cum il faceti voi, daca ati fi obiectivi si ati da jos ochelarii de cal ati realiza ca aberati cand il bagati pe omu asta chemat doar pentru a tine un training in restul problemelor voastre existentiale
2011-11-15 00:18:35 | Raporteaza
@Pana: Apropo de greseli gramaticale nu inteleg de ce unii dintre limbistii nostri de marca ne-au pricopsit cu Î din A adica Â.Vor sa procedeze probabil ca la manuale,in fiecare an alt gen. Nu de alta dar este chiar foarte bine in capul unora să nu se mai inţeleagă Român cu Român.
2011-11-15 00:20:41 | Raporteaza
@Alex2: Draga Alexutule gresesti aici. Acei oameni nu ajung in functii de conducere ci sunt numiti acolo ceea ce este cu totul altceva. De la lovitura de stat din 1989 tara noastra Romania este vanata de toti excrocii de pe pamant,incepind cu FMI, Banca Mondiala, Masoni,Corporatii,etc
2011-11-15 00:27:32 | Raporteaza
ei Gotiule, sa pice numa protestatarii aia pe mana unora de sa-i intinda pe asfalt si sa vezi cum urla sa-i scape “militia” si jandarmii aia pe care tot ii atacati ca va legitimeaza. atunci sa vezi cu le-ar pupa mana “militienilor”.
apropo, celor ca “alex2″ taci si sug3-o, nu se poate ca cineva sa-si exprime un punct de vedere diferit de al tau ca te trezesti tu, nea carnat, sa faci p**a mare. i-a mai plimba ursu ca rugineste.
2011-11-15 00:28:18 | Raporteaza
@Pana: Am o idee decit sa ma arunc de la balconul camerei deputatilor mai bine te arunc pe tine.
2011-11-15 00:31:35 | Raporteaza
@nicolae pop –
) ar trebui sa va faca cineva o istorie a discutiilor voastre, se poate face un intreg serial dupa voi, care mai de care mai “special”, si tutusi care e scopul? discutii si … iar discutii? thats all?
2011-11-15 00:40:18 | Raporteaza
@Alex2: accidentul de la baia mare s-a petrecut pana sa intre romania in ue. adica pana sa fie romania obligata sa respecte reguli europene. daca la baia mare s-ar fi pastrat concentratia de cianura la 5ppm, asa cum urmeaza sa se intample in mina de la rosia, nu mai platea nimeni nicio despagubire ca nu avea de ce. dar unde nu-i cap, e vai de picioare.
2011-11-15 00:48:39 | Raporteaza
@izmail
Draga schmechere.
Poti avea ce puncte de vedere vrei.
Poti sa gindesti absolut ce vrei.
Problema e ca cianura aia nu ramine la tine in gradina ci ma expui si pe mine la ea.
Poluarea generata de tine ma loveste si pe mine, si atunci normal ca nu-mi convine.
Nu ma intereseaza nici banii nici aurul.
Proprietatile de la Rosia Montana apartin proprietarilor de drept, expropiati de comunisti.
In loc sa se faca retrocedarea s-a ajuns ca paminturile lor sa fie exploatate de RMGC.
Licenta initiala era pentru cu totul si cu totul altceva decit ce vor ei acum sa faca.
Bai
chestiile astea nu ma intereseaza.
FSN ati vrut,FSN aveti.
Dar chestia cu cianura ma intereseaza.
vreau sa respir aer curat, sa maninc curat.
Sint destule chestii care polueaza.
Nu mai am chef de una in plus.
2011-11-15 00:49:35 | Raporteaza
Poate nu e clar:
NU ma intereseaza de ce s-a intimplat accidentul de la Baia Mare.(investitor strain,teapa luata de contribuabilul roman)
Nu ma intereseaza de ce se intimpla accidentele astea si de ce norme se respecta sau nu.
Sint un om liber intr-o tara oarecum libera si vreau sa traiesc sanatos.
Toate mizeriile astea au influente dezastruoase asupra mediului si asupra sanatatii mele.
Si de ce?
Ca-si ia nu stiu ce gunoi spaga?
Ca ce chestie sa ma expui la riscuri?
Nu vreau sa risc absolut nimic cind e vorba de sanatatea mea sau mediu.
Poti veni cu ce norme vrei tu.
Nu ma intereseaza.Exista un risc care nu vreau sa-l iau.Nici nu mai stau sa demontez minciunile.
Am altceva mult mai bun de facut.
Uite ai aici un link(nu stiu daca trece), filmul se numeste “New Eldorado”…poati sa-l cauti pe net.
Uita-te la privirile oamenilor dupa accidentul de la Baia Mare.
E no comment.
cultureunplugged.~c~o~m/play/6167/New-Eldorado
2011-11-15 01:24:12 | Raporteaza
@Pana, nu esti cumva Dor Teo de pe pagina proiectului RMGC…acel imbecil agramat care injura pe oricine isi “permite” sa solicite o informatie sau sa isi exprime opinia anti proiect??!!!Tu ai program de postac continuu, mai ia si tu o gura de cafea cu cianura din cand in cand si mai odihneste-te…forever daca e posibil!!!:-))) Cat de disperati sunt cei de la RMGC daca ii lasa pe toti incultii sa dea raspunsuri “documentate” despre marele lor proiect?!!!:-)))Priviti un comentariu postat de faimosul Dor Teo pe pagina proiectului(comentariu care dupa ce a fost mediatizat pe paginile protestatarilor, a fost sters de pe pagina proiectului RMGC);)))
“Dor Teo @Tudor Gadalean, lacustelor petitionare, doriti sa pareti “superinteligentze” distrugatoare, dar depasiti limita ajungand in zona infractionala, prin prejudicii de imagine si financiare aduse atat statului roman cat si campaniei R.M.G.C.
Activitatea voastra, se numeste SABOTAJ, impotriva PRMGC, care nu va ramne nepedepsita, m-ai ales ca statul roman timp de peste 10 ani a fost prejudiciat de zeci de miliarde USD, prin hartuirile voastre !”
2011-11-15 02:45:53 | Raporteaza
OK.
Hai sa deparazitam gunoiul asta:
Le recomand calduros proprietarilor sa apeleze la CEDO pentru ca sa-si redobindeasca proprietatile.
(Nu inteleg de ce n-au facut-o pina acum)
Daca statul a renuntat la monopolul resurselor nu vad absolut nici un impediment ca sa-si poata cere inapoi proprietatile.
Terminam si cu spagile si cu insistentele celor de la RMGC.
Pur si simplu abuzeaza de timpul nostru, si de buna vointa noastra.
Iar vine chiriasul sa faca legea in casa noastra?
2011-11-15 03:45:21 | Raporteaza
Gotiu ,inca nu ai fost la consult??
Pacat de tine pentru ca esti inteligent!Obsesia de partid
iti termina vlaga,cat de curand!
Te asigur ca proiectul Rosia Montana se va
concretiza,pentru ca nu are nici o contraindicatie!
Dimpotriva,numai beneficii!
2011-11-15 09:31:48 | Raporteaza
Basmul cu cianura nu il mai asculta seara nici bebelasii!
Tehnologia care va fi folosita la Rosia,va reduce la 0
riscurile de contaminare!
Treziti-va oameni buni!
2011-11-15 09:35:18 | Raporteaza
Sunt de acord cu dvs, domnule Gotiu, cand spuneti ca cei care au ocupat Conti stiau foarte bine ce fac: contribuiau la propria celebritate.Altceva oricum nu au obtinut: localnicii din Rosia Montana tot rau o duc, poluarea de acolo inca persista, mai multi bani la bugetul de stat nu au intrat. Dar, presupun, ca-i lasa pe cei de la RMGC sa se ocupe de obtinerea acestor lucruri.
2011-11-15 09:36:21 | Raporteaza
Tovarasul Gotiu-prietenul lui Basescu,ar trebui sa mearga in Rosia Montana sa faca un sondaj despre proiect,si nu la Cluj!
Va ramane impresionat,toti localnicii vor deschiderea
minei!
2011-11-15 09:37:22 | Raporteaza
Chiar a fost o saptamana plina de proteste, dar pe cine au ajutat? Au fost niste proteste ilegale, fara autorizatie pentru care cativa membri ong au luat amenzi. Banii respectivi nu puteau fi folositi pentru a ajuta zona?
2011-11-15 10:04:03 | Raporteaza
@Marcel: Pai la cluj ai conditii mai bune, de ce se protesteaza acolo si nu la Rosia ? Eu sunt de parere ca protesteel astea la distanta care mai sunt si fara autorizatie nu ajuta pe nimeni, doar fac publicitate
2011-11-15 10:05:21 | Raporteaza
Bai Gotiule pe voi va finanteaza cineva, ca e Soros ca e altul nu are importanta…ideea e ca atat timp cat te finanteaza cineva esti omul lui, pt ca daca faci ceva ce nu-i convine nu iti mai da bani…prin deductie logica vei face tot posibilul sa faci si sa spui ce vrea el ca sa mai primesti 2 lei.
2011-11-15 10:18:47 | Raporteaza
@Daniel77: Sunt de acord cu tine. La Cluj e presa, nu intr-o comuna din Apuseni, evident. Dar nu stiu cum pot “activistii” sa continue asemenea actiuni, care nu fac decat sa le amarasca sufletul si mai mult rosienilor, care asteapta de 14 ani salvarea promisa de acest proiect?
2011-11-15 10:47:07 | Raporteaza
@CEDO: tu nu intelegi o chestie, oamenii din rosia montana isi doresc sa se faca proiectul asta. nu le-a luat nimeni proprietatile, le-au vandut ei ca sa inceapa treaba mai repede. dar bineinteles ca treaba nu merge asa repede, ca doar traim in romania.
2011-11-15 12:43:24 | Raporteaza
Revolutie, cenzura, mimare de sinucideri, dragoste si imbratisari neconditionate…. Cand oamenii duc lipsa de ocupatie, imaginatia o ia razna. Si tot nu inteleg cu ce s-au ales localnicii dupa atata tam tam
2011-11-15 12:46:29 | Raporteaza
domnule Gotiu mi se pare ca iar confunzi societatea civila cu campania Salvati Rosia Montana, grandomania strica (o suta si ceva de oameni nu reprezinta societatea civila nici pe departe). Oricum mi se pare ca intreaga abordare este total gresita, opunerea asta orbeasca mi se pare inutila, mi se pare chiar daunatoare din multe puncte de vedere. O abordare utila ar fi adoptarea functiei de watchdog, sa fie un mecanism de control pentru respectarea normelor si angajamentelor. Da’ pentru asta nu se da banu’, dupa cum spunea @d mai sus. Asa ca ai macar bunul simt si nu mai vorbi despre campania asta ca si cum ar reprezenta intreaga tara sau ca si cum ar face un bine. Un bine ar face daca ar face ce am spus mai sus. Deocamdata nu face niciun bine, oricat de mult te-ai chinui tu sa ii gasesti o motivare, o justificare, pentru ca asta e acest articol.
2011-11-15 13:15:16 | Raporteaza
@Norbi:
Dar 100.000 de semnaturi, negru pe alb, pentru includerea Rosiei Montane in UNESCO, reprezinta societatea civila?
2011-11-15 14:14:58 | Raporteaza
@viktor: nu, doar a acelor oameni. desi la “informarea” si la constragerea la care recurg cei de la corturi nu avem de unde sa stim sigur cate din acele semnaturi sunt pe bune sau doar sa scape. Nu de alta dar m-au “rugat” si pe mine sa semnez si au fost perplexati ca nu vreau sa semnez. Dar poate nu ai aflat ca societatea civila e fragmentata, nu e un tot unitar.
2011-11-15 14:36:36 | Raporteaza
@pana:Problema e ca vad oameni care nu inteleg inca si din pacate sunt atat de grei de cap sa inteleaga ca AURUL si probabil metalele pretioase care mai sunt la Rosia Montana SUNT ALE NOASTRE.A tuturor romanilor in egala masura.Si daca multi dintre noi sunt de acord sa isi DONEZE unor miliardari canadieni particica aia mica de aur pe care o detin,in mod indirect bineinteles la Rosia Montana atunci problema noastra,a celor care nu putem fi de acord cu ei este ca ne-am nascut din pacate intr-o tara gresita.
2011-11-15 14:58:47 | Raporteaza
@viktor: in conditiile in care societatea civila nu este informata corect, pot fi si 1000000 de semnaturi, nu sunt relevante. Pentru ca poti sa ii spui unui om ca in minerit se foloseste cianura si 2mg de cianura sunt foarte toxice si in mod clar o sa-ti semneze, sau poti sa spui ca se foloseste cianura in minerit dar ca exista tehnologii suficient de performante si la noi si in alte tari, prin care lucrarile se pot desfasura in siguranta pentru oameni si pentru mediu. si atunci n-o sa mai semneze nimeni, mai ales cand proiectul aduce si bani in tara. dar voi prezentati doar o mica parte din adevar ceea ce nu-i corect fata de societatea civila pe care se presupune ca o aparati.
2011-11-15 14:59:01 | Raporteaza
claudiu, nu donezi nimanui nimic. exploatarea inseamna bani, din redevente, cota pe care o detine statul plus investitii de sute de milioane de dolari. problema e ca cu aurul in pamant, fara sa poti sa te folosesti de el nicicum, chiar ca nu ai facut nimic.
2011-11-15 15:12:26 | Raporteaza
@zavalita
Cu siguranta ca localnicii si-au vindut titlurile de proprietate si asteapta cu sufletul la gura sa inghita cianura voastra.
Citez dintr-un localnic:”Le iau gitul”.
Adevarul e ca ne-am saturat de minciunile voastre.
Pe bune, mai luati si voi o pauza, mergeti la un film, etc.
Numai aberatii postati.
Comunistii si-au luat proprietatile acolo cu japca.
Acum vor trebui sa le dea, prin justitie, inapoi.
Cum zona e degrevata de importanta arheologica, aurul nemaifiind monopol de stat, nu vad de ce oamenii aia nu apeleaza la CEDO ca sa-si recupereze proprietatile.
2011-11-15 15:14:58 | Raporteaza
@CEDO: proprietatile nu au fost luate pe timpul comunisumului.ele au vandute de localnici in momentul in care li s-a propus proiectul asta. da, cea mai mare parte din oamenii de acolo chiar sunt de acord cu proiectul asta tocmai pentru ca vor locuri de munca. cauta si tu pe net cartierul recea sa vezi cat de bine arata. cei care au ramas in rosia montana sunt si cei care vor munci in proiectul asta. daca de acolo isi vor lua salariul normal ca vor sa se implice.
2011-11-15 15:35:31 | Raporteaza
Intrebare pentru nota zece. Va rog sa va relaxati, sa raspundeti calm, cu curaj. De ce Primaria de la Rosia Montana a declarat Rosia Montana zona monoindustruala?
)
youtube.com/wat../
2011-11-15 15:48:11 | Raporteaza
@adrianmir: Stirea cu protestul medical a aparut exclusiv aici (daca e sa ne referim la proiecte jurnalistice, nu la bloguri sau social media):
totb.ro/%E2%80%../
2011-11-15 15:56:34 | Raporteaza
@Razvan: “Eugen Furdui: Este adevarat, dar cei care spun ca la Rosia Montana nu se pot desfasura alte activitati mint. 20% din comuna se afla sub amprenta unei exploatari miniere. Este normal sa tii cont de licenta. Pe 20% nu se poate construi si nu se pot desfasura alte activitati dincolo de minerit, dar 80% este liber. Cei care se opun spun ca in toata Rosia Montana se poate face altceva. E o minciuna usor de dovedit.”
2011-11-15 16:21:29 | Raporteaza
@Calin: ia uite ce spune cealalta tabara: În iulie 2002, Consiliul Local Roşia Montană a votat Planul Urbanistic General pentru Comuna Roşia Montană şi Planul Urbanistic Zonal pentru Zona de Dezvoltare Industrială RMGC întocmite şi finanţate de către RMGC.
1600 ha de teren – 4 sate din Comuna Roşia Montană – declarate zonă industrială exclusiv rezervată proiectului minei de aur, din care populaţia trebuia stramutată până în iulie 2004.
Dacă un cetăţean ce locuieşte în aceasta zonă industrială
doreşte să deschidă pe proprietatea sa o pensiune turistică, un magazin sau orice fel de investiţie, îi va fi refuzat orice demers de autorizare.
Explicaţia: „pe proprietatea dvs, conform Planului de
Urbanism General, sunt interzise funcţiunile de locuire şi social-culturale”(Adresa Primaria Roşia Montană
7862/5.12.2003).
Aprobarea acestor planuri s-a făcut cu încălcarea legislaţiei în vigoare.
Alburnus Maior a atacat în instanţă aceste planuri de
urbanism.
La data de 23 ianuarie 2008 Curtea de Apel Alba a
constatat în mod irevocabil nelegalitatea planurilor de
urbanism ale comunei Roşia Montană.
RMGC propune strămutarea populaţiei, a întregii infrastructuri publice şi a sediilor autorităţilor locale în locaţia Piatra Alba, denumită Noua Roşia Montană.
Pentru a putea construi noua localitate, RMGC a încheiat un aşa-zis contract “comercial” cu Comuna Roşia Montană
reprezentată prin Primarul său.
La data de 19 decembrie 2007, ca urmare a unei acţiuni în
instanţă introduse de Alburnus Maior, Curtea de Apel Alba a constatat nulitatea absolută a acestui contract.
În lipsa acestui contract RMGC nu va putea obţine aprobările necesare construirii noii localităţi.
Se mai tine cont de ce decid instantele? Mai putem crede ce spune acest Eugen Furdui, primar Rosia Montana? Daca e o minciuna, sa o dovedeasca, nu doar sa spuna ca e usor de dovedit.
2011-11-16 05:23:34 | Raporteaza