![]() | Rusia a decis închiderea tuturor exploatărilor de petrol şi gaz pentru a le lăsa noilor generaţiivezi toate articolele de Ioan T. Morar14 Apr 2010 la 17:08 70 comentarii 1838 vizualizari. |
Nasoală ştire, nu? Ruşii şi-au dat seama că dacă exploatează acum gazul şi petrolul, adică aurul negru, pentru a-l furniza altor ţări, nu mai rămîne nimic generaţiilor viitoare. Aşa că au decis închiderea bruscă a tuturor exploatărilor. Din fericire, această ştire nu există. E o falsă ştire: spre confortul nostru termic, ruşii vor continua să-şi exploateze resursele. Pentru că la ei oamenii nu gîndesc atît de profund ca la noi. Vă dau un exemplu din înţelepciunea momentului: „E bine ca în 15-20 de ani să exploatăm cel mai mare zăcământ de aur, iar metalul să fie vândut în alte ţări sau e nevoie să păstrăm resurse şi pentru noile generaţii?“. Cel care-şi pune întrebarea este Gelu Mărăcineanu, fost şef al ANRM, în cadrul unui amplu grupaj publicat de Evenimentul Zilei şi dedicat aurului din Transilvania. După ce au văzut fragilitatea “argumentelor” ecologice, inamicii proiectului Roşia Montană aruncă în joc şi argumente patetice precum cel de sus. Nu-i aşa că sună aparent bine? Hai, dom´le să le lăsăm şi nepoţilor noştri ceva, un pic de aur să aibă măcar pentru verighete. De ce să-l exploatăm acum? De ce să ne dezvoltăm? De ce să progresăm cu oportunităţile financiare clare de acum? Hai să le lăsăm şi celor care vin ceva! Să le lăsăm o zonă săracă, pentru că dacă se începe proiectul vom fi nevoiţi să le lăsăm ceva mai civilizat, nişte case mai bune, o economie mai puternică. Nu, noi le lăsăm lor totul neatins, să facă ei economia puternică, atunci cînd vor ajunge la maturitate şi înţelepciune. Asta dacă bunicii lor din zonă’ nu vor muri de foame şi mizerie, iar nepoţii nu vor pleca în lumea largă. Într-o continuitate istorică, din poartă în poartă. Şi poate că, atunci, vor exploata aurul cei care trebuie!
Ăsta e blestemul naţiunilor care au aur în subsol: cineva îl va scoate. Şi asta e binecuvîntarea celor care au aur: vor fi plătiţi pentru asta.
PS Să nu uităm că romanii au venit în Dacia pentru aur. Altfel nu exista poporul român. Insula de latinitate s-a făcut cu aur mult. Dacă existau ecologişti isterici pe atunci, noi am fi fost astăzi o combinaţie de daci şi slavi.


Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
| 1@bulaRepet, daca vrei sa vorbim concret despre tehnologii energetice, power plant (chiar si cele solare, geotermale , Kraftwerkstechnik), iti stau la dispozitie. chiar si despre 'nesuferitele' bassesului:... | ||
| 2@trolu: corect! va fii foarte greu sa repete prostiile PDL-iste, deoarece ceea ceva urma sa vedeti la PSD nu poate repeta nimeni. Dovada vie a comunismului PSD este "Bunicuta"!!!... | ||
| 3Cam multa exaltare pe acest thread. De la 1 iunie se maresc salariile bugetarilor cu 8%. Asta da, munitie electorala - justitie, Nastase, mai putin...@cetateanul sonat : ai cea mai mare productie de... | ||
| 4acum o sa apara InimaRea care o sa cante in struna despre orice si oriunde, oricand, oricum, apoi o raspunda despre orice, dar nu oricui, si nu oricum, ci doar de inima rea.... | ||
| 5PDL-isti notorii intr-ale furatului nu vor mai fi conectati "pe fata" la resurse ci mascat, cu ajutorul prietenilor din USL. Niciunul nu va infunda puscaria cum gresit cred fraierii de astazi. Niciunul... | ||
| 6@InimaRea La multi ani#bula "O idee simplu de inteles si de urmarit face de milioane de ori mai mult decat batutul apei in piua, la infinit, pe marginea subiectului. " Me-am intersectat, vezi @33.Despre... | ||
| Mihai Goţiu 11071 citiri |
| Cristian Teodorescu 10320 citiri |
| Costi Rogozanu 9028 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4189 citiri |
| Alin Fumurescu 3989 citiri |
| Constantin Creţan 3401 citiri |
| Dorin Tudoran 2910 citiri |
| Elena Vijulie 2708 citiri |
| Dan Duca 2482 citiri |
| Ciprian Şiulea 2329 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Laura Cernahoschi 2 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Mihai Goţiu 61463 citiri |
| Cristian Teodorescu 40660 citiri |
| Costi Rogozanu 38220 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18237 citiri |
| Alin Fumurescu 17895 citiri |
| Viorel Dobran 12336 citiri |
| Dan Duca 11282 citiri |
| Constantin Creţan 11160 citiri |
| Elena Vijulie 9333 citiri |
| Dorin Tudoran 8737 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
E bine ca e doar un titlu de articol.. un vis urat.
Romania ar muri de foame in cel mult doua saptamani, iarna, fara gazul rusesc.
2010-04-14 17:12:49 | Raporteaza
Pai slovenii ,croatii ,chiar si lesii sunt cam neam de slavi si parca au ADN ceva mai bun ca al nostru. “Ghinionul ” lor ca n-au sau n-au avut aur pe la ei ,nu?
Dar ce s-a intamplat a reinceput RMGC platile cash, ca ma bag si eu sa combat…..
2010-04-14 17:22:00 | Raporteaza
@ Cris,
lasa barba sa-ti creasca mai mare sa nu se auda prostiile soptite.
Pentru devla ta afla ca Romania are cca 70% di8n gazul necersar. Unu. Si doi. Daca rusii nu ar incasa bani pe gazul de la romani, imagineaza-ti citi ar muri dormind pe pungile de gaz.
2010-04-14 17:22:15 | Raporteaza
Ce prostie..”am fi fost o combinatie de daci si slavi”.. Am fi fost daci. Fara sa ne mai fie frica de tot felul de teorii tampite cum ca am fi albanezi veniti prin secolul 13, promovate de unguri.
2010-04-14 17:24:29 | Raporteaza
“noi am fi fost astăzi o combinaţie de daci şi slavi”
De parca nu asta suntem…
2010-04-14 17:27:44 | Raporteaza
@EEG:
asa de disponibil sinteti?!
2010-04-14 17:29:09 | Raporteaza
@Ioan T. Morar: Intre 14:00-20:00 pot, ca in rest mai am un halftime job pe la altii. Da’ pot sa combat scurt ,eficient si la obiect. De asemenea pot explica aici pe voxpublica si cum e cu geneza minunatului nostru popor catpece daco-slav.
2010-04-14 17:35:37 | Raporteaza
Pai, daca e adevarat e posibil sa asistam la o crestere fara precedent a pretului petrolului si a gazelor la nivel mondial.
Pentru ca, nu-i asa, si Rusia va incepe sa importe petrol. Din Venezuela, din Iran, de oriunde.
Nu prea sta in picioare finalul, tinand cont de faptul ca , in mod paradoxal, fondul principal de cuvinte al limbii romane nu contine decat in porportie de 18% cuvinte de origine latina si cam vreo 35 % din zona slava.
Asa ca avem sange slav din belsug in noi.
Sa nu ramanem incremeniti in proiectul pasoptistilor si al Scolii Ardelene care avea o logica extrem de puternica la vremea aceea chiar daca mistifica adevarul.
2010-04-14 17:36:13 | Raporteaza
eu sunt pentru exploatare, ne tot plangem ca nu avem de unde scoate bani in criza. daca nici bogatiile noastre nu le exploatam? dar asa tot importam de peste tot. E un pret mic as spune fata de alte poluari ecologice care s-au facut si se mai fac, mai ales ca din exploatarea aia poate mai profitam si noi prostimea putin, parca ar fi folosit muncitori romani.
2010-04-14 17:36:56 | Raporteaza
Firma care lucra la tronsonul de autostrada Comarnic – Brasov, a anuntat ca isi baga picioarele si ca “lasa noilor generatii” finalizarea lucrarilor, in lipsa de finantare.
Bai nene, avem un spor la lucrari si investitii in tara asta condusa de mafioti.. de nu se poate…
2010-04-14 17:42:56 | Raporteaza
@Albert Camdesus:
era bun si Rosler la ceva, a lăsat ceva urmasi.
si b) Rusia nu importa petrol din Iran si venezuela, il exploateaza si-l prelucreaza. Desi ar putea sa-l lase nepotilor venezuelenilor si iranienilor!
2010-04-14 17:46:49 | Raporteaza
Cred că problema se punea la modul că, în viitor, va fi posibilă exploatarea aurului într-un mod mai rentabil şi fără riscuri asupra mediului. Bazinul cu cianură e, totuşi, un risc.
2010-04-14 17:48:22 | Raporteaza
Propunem demisia imediata a escrocului de Berceanu si a doamnei Tiron de la drumuri.
Deja e nesimtzire curata ce se petrece cu autostrazile in tara asta condusa de mafioti.
2010-04-14 17:48:40 | Raporteaza
@Cris: Sa inteleg ca doamna Tiron e centurista?
2010-04-14 17:50:50 | Raporteaza
@EEG:
Sau să mă înjuraţi la orice postare.
sincer, nu c red că se dau bani la RMGC, dar , daca tot sinteti disponibil, poate gasim vreun loc prin
te miri ce ONG finantat de niste fundatii binevoitoare să scrieti impotriva proiectului. Nu vă convine mai mult? Si acolo nu vă acuza nimeni că luati bani! Eventual vă mai roagă ăia să mă acuzaţi încă o dată pe mine!
2010-04-14 17:51:41 | Raporteaza
@Ioan T. Morar: Eu vreau sa combat doar in directia cea buna! Nu ma intereseaza ONG-uri ca aia sunt verzi si nemernici si poarta plete si barba ,miros a transpiratie si fac mascari cu pet-uri.
Apropos: Cand domnia mea a injurat pe domnia voastra?
2010-04-14 17:57:28 | Raporteaza
utilizati un joc gazetaresc in care plecati de la ipoteze false: rusii exploateaza EI petrolul si il VAND altor tari. Aurul nostru e invers: il EXPLOATEAZA CANADIENII si il vand altor tari, Romania primind un procent mic din vanzare! Var rog cu tot respectul sa nu manipulati opinia publica (chiar daca Basescul (eroul dv) sutine proiectul)
2010-04-14 18:00:35 | Raporteaza
E-n regula: brazda, varza, manz. Baza.
Restul sunt latine: cum ar fi rau, sau scaun, nu?
Iar sursa pentru mine nu e Rosler, nici nu stiam cine e, l-am intrebat pe dl. Google, ci Alexandru Graur. Are niste lucrari lingvistice fabuloase. Bine, am exagerat eu in privinta procentului cuvintelor de origine slava, nu ala era procentul, am facut-o ca sa va enervez. Voiam doar sa subliniez ca suntem un amalgam de multe natii care au facut popasuri succesive peste noi. La propriu.
Ati putea sa-mi spuneti, cu aproximatie care e procentul de cuvinte asimilate din maghiara, turca, germana?
De un par egzamplu eu stiu ca munca (o oroare, putea sa fie ceva de bine?) vine din maghiara. Sau o fi si asta din latina?
In cu totul alta ordine de idei, dar pentru ca ati bagat soparla , stiti cat reprezinta aportul limbii franceze la fondul de cuvinte al limbii engleze? Cam 40%. Nu am spus-o eu, ci un reputat lingvist de la Oxford. Si englezii nu se simt jigniti de loc de asta.
2010-04-14 18:05:30 | Raporteaza
@EEG: Nu am spus că m-ati injurat gratuit. Am spus că daca veti fi platit, se poate schimba Kalimera.:)
2010-04-14 18:07:07 | Raporteaza
@Albert Camdesus:
stiu ca un prof de-al meu de la Filologie, din Timisoara, si-a dat doctoratul din false imprumuturi romanesti din maghiara. A demonstrat, de pilda, ca a socoti, desi pare ca vine din maghiară, e invers. În maghiară venea din romana! Si tot asa.
2010-04-14 18:09:20 | Raporteaza
Si pana la generatiile viitoare, ce facem cu cei care mor de foame azi-maine, domnule Agafiel? Si toti cei care vorbesc impotriva Rosiei Montane: ati vizitat-o vreodata? Stiti unde e pe harta, cum arata si ce vor oamenii din Rosia? Din pacate, latratul se aude cu atat mai atre cu cat vine mai de departe de Rosia…
2010-04-14 18:29:38 | Raporteaza
doru danciu
am sters comentariul pentru ca el se referă agresiv si nejustificat la activitatea literara. Este, deci, pe linga subiect. E spam.
2010-04-14 18:33:06 | Raporteaza
Pesemne rusii s-au gandit ca n-ar strica o Siberie si-n sud-vestul Europei!
Amanunte pe presacaoprada.b../
2010-04-14 18:35:52 | Raporteaza
Din cate inteleg eu chestia cu gazul la rusi e abureala pentru a bate spre Rosia Montana.Am inteles ca nu-l prea inghititi pe Gotiu,dar nici chiar asa ! Cititii materialele pe tema Rosia Montana.Este mult mai documentat si mai logic in ceea ce spune.
Va rog nu ma dezamagiti!Daca va pasa de vreun cititor,bineinteles.Si daca nu va pasa faceti-va un depozit de cianuri in poarta casei.(sau in usa blocului ca nu stiu unde locuiti).
2010-04-14 18:41:58 | Raporteaza
@Victoras:
vad ca cititi doar texte alarmiste, nimic fundamentat stiintific. Vreti un test: care este concentratia de cianuri din viitoarele lacuri? care este concentratia de cianură într-o cească de cafea?
Nu vreau sa va dezamagesc, nici vorba. Dar nu ma simt confortabil cind vad ca exista oameni de buna credinta aburiti de alde Cernea.
2010-04-14 18:47:38 | Raporteaza
Nu stiu de unde esti sigur ca poporul roman este amestecul dintre Traian si Decebal?Mai degraba dintre slavi,greci si tzigani!
2010-04-14 18:52:32 | Raporteaza
Eu trollez in orice directie pentru suma potrivita, nu-i problema. Pentru enervarea hipiotilor insa fac reducere.
Apropo de hipioti, da’ replica lui Gutza unde-i?
2010-04-14 19:02:23 | Raporteaza
hahahaha, dom’le Morar… sunteti pe fata pe statele de plata ale Gabriel Corporation… cum e sa ai ca job postac de partid si postac de companie? cum e ca marea realizare a lui ITM e sa fie combaterea unui personaj ca Remus Cernea…
haha, patetic dom’le, patetic!
hai ca fug sa ma prajesc la soarele incalzirii globale, nu sa-mi bat capul cu ipocriti precum matale!
2010-04-14 19:03:34 | Raporteaza
@Vasili Mortarovski:
Vedeti unde e ipocrizia?
inseamna ca lucrati la Gabriel Corporation si aveti in fata statele de plata!
2010-04-14 19:06:01 | Raporteaza
@Cris – ai dreptate mai neispravitule sa vina toti ministrii de la PSD si PNL care au construit miile de km de ….poteci.Am auzit ca va veni un consortiu ciuvica-badea-gadea-ursu S.A. sa vezi ce autostrazi construiesc asti MOCCA.Din cauza tembelilor mai sus mentionati si a unora ca tine nu vom face nimic in amarata asta de tara.
2010-04-14 19:09:43 | Raporteaza
dom’le ITMorar dumneavoastra sunteti un alt Bogdan Chireac…
ca sa eliminati orice indoiala faceti publice veniturile dumneavoastra si ale familie (si locurile in care aveti actiuni, cadouri primite, etc, ca un politician).
e incredibila vana cu care scrieti pro Gabriel Corporation…pampam
cum zice americanu’: the shit will hit the fan!
2010-04-14 19:11:00 | Raporteaza
@Victoras:
acuma nu trebuie sa considerati ca orice text al lui Ioan T. Morar legat de Rosia Montana ar avea legatura cu mine; fiecare isi prezinta argumentele, concluziile le pune fiecare, in functie de argumentele prezentate
@Ioan T. Morar:
la problema concentratiei de cianuri in viitoarele lacuri a raspuns Ionel Haiduc, academician si doctor in chimie, problema nu e concentratia in sine, ci temperatura la care cianura se evapora si distribuirea cianurii in lacurile respective (care nu e uniforma) – detaliile le-a prezentat la dezbaterile publice pe tema asta si sunt atasate proiectului depus la minister
2010-04-14 19:13:19 | Raporteaza
Acum ca nu mai facem autostrada dam banii la profesori ,marim pensiile la militari si magistrati,dam sporuri la bugetari ,marim indemnizatia de somaj si punem impozite de 99% pentru toate firmele care produc si tin in carca borfasii care mananca rahat la realitatea si antena3.Asa vrei dl cris ?
2010-04-14 19:17:01 | Raporteaza
Am citit foarte mult atunci cand am avut timp,acum din pacate nu prea mai am.Nu am citit numai texte alarmiste (ale dumneavoastra sunt alarmiste?),nu le alegeam si de obicei textul il apreciezi cand il termini de citit.
Sincer in toata problema mie nu imi place faptul ca nu suntem in stare sa valorificam noi romanii acest zacamant si beneficiile cele mai mari revin altora.(puteti include si exploatarea zacamintelor de petrol din Marea Neagra).Eu pe partea asta as bate moneda.
2010-04-14 19:34:22 | Raporteaza
Si la Cernobl erau locuri de munca,si se scoteau bani pana a dat dezastrul.Nu-mi inchipui ca toti ecologistii sunt chiar idioti ca cer anumite studii,plus firma asta are probleme si in Canada.Sa se extraga aur dar fara daune pentru mediu.
2010-04-14 19:52:19 | Raporteaza
@Stefan:
locuri de munca sint si la Centrala atomica de la Paks, din Ungaria, aproape de frontiera cu România. Aţi văzut vreun protest făcut de ecologiştii români pe această temă?
2010-04-14 20:02:13 | Raporteaza
@Ioan T. Morar:
Apa versus apa reziduala din haldele de steril infestate cu cianura.
“vad ca cititi doar texte alarmiste, nimic fundamentat stiintific. Vreti un test: care este concentratia de cianuri din viitoarele lacuri? care este concentratia de cianură într-o cească de cafea?”
Domnule Morar daca sunteti atat de increzator treceti pe la Baia Mare unde erau niste ape reziduale pline cu cianura si folositi-o sa faceti o cafea. Pe pariu ca nu faceti asa. Si va spun ca ca nu e chiar deloc indicat. Cianurile reziduale care raman sunt in cantittati de ordinul tonelor (60-120 tone) la o cantitate de apa estimata la 100.000 tone. Asta inseamna cam concentratie de 1% (si care creste cu evaporarea) O concentratie de 0.001% cianura in apa este mortala.
NU ma intereseaza de ce sustineti dvs un astfel de proiect dar va recomand sa cautati pe internet cum arata si ce probleme apar intr-o exploatare pe baza de cianuri in special in zonele in care nu au recuperat cianura din vasele de decantare.
2010-04-14 20:11:00 | Raporteaza
Procesul de cianurare pentru metale pretioase a fost elaborat la sfârsitul secolului al XIX-lea, dar a
început sa fie folosit mai frecvent în anii 1970, când a crescut cererea de aur pe plan international.
Procesul de cianurare a fost initial introdus în locul procesului de amalgamare. Prima instalatie de cianurare de proportii a
început sa functioneze la Crown Mine în Noua Zeelanda în 1889, iar în 1904 procesul de cianurare se
folosea deja în Africa de Sud, Australia, Statele Unite, Mexic si Franta. Prin urmare, la începutul
secolului XX, folosirea cianurii pentru extragerea aurului din minereul inferior era deja o tehnologie
metalurgica împamântenita.
So Virgilik TREBUIA SA DISPAREM CA SPECIE DIN 1889 PANA ACUM DACA IREA ASA CUM SPUI TU…
2010-04-14 20:49:29 | Raporteaza
Vad ca s-a incins traba pe aici! Vin cu o solutie care ar face furiosi si inutili pe ecologistii lui Cernea.
Sa dea toti manelistii aurul lor la stat! Sa-i stranga cu usa fiscul si sa le spuna: “Ba acadelelor! ari aurul vostru ,ori bulau!” Ar mai fi nevoie de Rosia Montana? Sa vezi atunci cum RMGC se transforma in firma de “recuperat creante” si sortat bratari si ghiuluri. Cianuri? Useless!
2010-04-14 20:57:19 | Raporteaza
@Madalina:
Madalina mai vezi si ce au ramas dupa acele extractii si cate mutatii genetice au aparut , cat de sanatoasa e populatia in zona , cat de apropiata era exploatarea de zonele populate samd.
Din carti stiu e frumos. In realitate lucrurile sunt cat se poate de proaste.
In acelasi timp vezi cate din tarile civilizate mai folosesc metoda asta pentru a scoate aurul sau alte metale pretioase (inclusiv uraniul). Cu atat mai mult cu cat in romania nu prea se respecta in totalitate normele de mediu
2010-04-14 21:00:34 | Raporteaza
@Ioan T Morar
Interesant punct de vedere,dar nu prea au ce face in legatura cu atomo-centralele din Ungaria sau Bulgaria.Plus ca alea parca totusi respecta normele.
2010-04-14 21:07:50 | Raporteaza
Interesanta analogie, d-le Morar. Sa intelegem ca d-l Haiduc e un tampit si ca d-voastra sunteti un destept. Eu tot n-am inteles cine factureaza notele de plata ale ecologistilor,. Si chiar si daca mi-as obosi mintea cu asa ceva (lucru de care d-voastra sunteti obsedat), tot ar iesi de vreo suta de ori mai mic decat facturile si excursiile platite de RGMC unor pseudojurnalisti ca d-voastra.
Sa nu mai amintim de plecarea redactiei Catavencu in urma unui asemenea scandal aurifer. Pana la urma, pestele de la cap se-mpute, nu?
Multa bafta in cenzurarea nenorocitilor si comunistilor verzi de la kamikaze in chioscurile voastre!
2010-04-14 21:08:52 | Raporteaza
@ Gotiu,
Cred ca ai luat la cunostiinta ca si tipii care falsificau datele despre incalzirea globala erau “academicieni” in tarile lor.
2010-04-14 21:18:24 | Raporteaza
@Adi:
sa fii sanatos!
2010-04-14 21:23:36 | Raporteaza
@Virgil: Am impresia ca noi vrem sa respingem singurul proiect care respecta normele de mediu. Nu ma surprinde f tare. Cred ca as fi ramas uimita daca se facea ceva constructiv si productiv si la noi.
Dezvoltarea anumitor regiuni din Europa depinde de dezvoltarea industriei miniere, inclusiv cea a
exploatarii aurului. Suedia, Finlanda, Spania si alte state membre ale UE au recunoscut acest fapt si
permit de obicei folosirea procesului modern de tratare cu cianuri în exploatarea aurului. Prin urmare,
o eventuala propunere care sa vizeze interzicerea folosirii cianurii în industria miniera într-o anumita
tara ar lipsi de facto acea tara si regiunile aurifere de aceasta posibilitate de dezvoltare.
2010-04-14 21:45:37 | Raporteaza
@Madalina:
Daca esti asa sigura te-ai muta cu familia si copii in zona aia ? Sincer
Nu stiu chiar exact statele dar sunt multe state in UE care nu accepta aceasta metoda de extragere a metalelor.
Chiar si Canada (o tara mai intinsa decat europa) nu accepta folosirea aceste metode daca exista asezari umane la mai putin de 200 KM
Citeste “calitatatiile” cianurilor si acidului cianhidric si vei vedea la ce te expui.
Sunt atatea alte lucruri pe care le poate face romania si totusi nu le fac
2010-04-14 21:58:32 | Raporteaza
@Madalina:
uite poti incepe cu acest articol wiki
en.wikipedia.or../
2010-04-14 22:04:33 | Raporteaza
L-am vazut si gasesc ca nu raspunde intrebarii noastre legate de minerit. Cianura este folosita în prezent în sute de operatiuni industriale în lumea întreaga si la
fabricarea multor produse de larg consum. Este un compus unic care, datorita caracteristicilor sale deosebite, este folosit în industria chimica, alimentara si metalurgica.
So, go on!!
2010-04-14 22:13:51 | Raporteaza
@Madalina:
Madalina ca tu esti sinucigasa e dreptul tau. Dar afla de la mine ca de obicei
Cianura de sodiu sau cianura de poatsiu poate trece foarte usor in conditiile unei ploi acide in acid cianhidric care este mortal si la o doza de ppm (parti per milion)
Asa ca cioteste te org inainte si abea dupa aceea spune-ti parerea in cunostiinta de cauza
2010-04-14 22:35:26 | Raporteaza
@Virgil si @Mihai Gotiu:
Intr-adevar, cianura din forma lichida se poate transforma in forma gazoasa (acidul cianhidric de care vorbiti), deci se evapora, la o temperatura destul de scazuta, adica 27 de grade Celsius. Asta doar daca pH-ul solutiei respective este neutru spre acid. Daca insa se pastreaza o alcalinitate mare a solutiei, un pH de 10-11, poate chiar 12, evaporarea nu mai are loc. Deci, pui var in iazul de decantare si, surpiza!, nu mai ai aceasta problema.
Daca ati fi citit ce scrie in studiul de Evaluare a Impactului asupra Mediului la acest capitol, ati fi vazut ca toate aceste aspecte au fost luate in calcul.
@Mihai Gotiu:
Mihai, te inseli amarnic. Profesorul Haiduc, presedintele Academiei Romane, nu a vorbit la nici una dintre dezbaterile publice pe tema studiului de impact a proiectului Rosia Montana.
Am o intrebare pentru toata lumea: de ce Academia Romana se opune atat de puternic acestui proiect (si se opune inca din 2003, cand nu exista inca un proiect!), dar atunci cand e invitata la un grup de lucru cu expertii pe tema proiectului minier, refuza si spune ca nu e treaba ei? Pentru ca eu, zau, nu inteleg.
Pentru oricine doreste informatii reale despre proiect si e de acord sa participe la o dezbatere corecta, constructiva, pornita de la premise reale si cu scop constructiv, va astept pe CatalinHosu.ro../.
2010-04-14 23:06:57 | Raporteaza
Morare , ai vazut macar ce potential turistic are zona aia ? E unul urias pentru ca pe langa frumusetea zonei au existat si 2 tipuri diferite de exploatari miniere acolo ( cele de suprafata si zeci de km intregi de galerii din vremea romanilor . Nu stiu daca in deontologia dumneavoastra realizati ca acestea sunt unice in lume din multe puncte de vedere . De asemenea exista acolo in zona si 2 situri geologice declarate monumente ale naturii . Nu stiu daca vor disparea si acelea dar daca nu vor disparea nu cred ca le va prii prea bine aruncarea in aer a muntilor din jur . Nu spun decat ca multumesc lui Dumnezeu ca nu sunt Ioan T Morar pentru ca altfel mi-ar fi jena cu mine …
2010-04-14 23:23:50 | Raporteaza
@Catalin:
in primul rand salutare si, fara nicio ironie, apreciez faptul ca-ti asumi pozitia in nume propriu (nu sub cine stie ce pseudonime);
altfel,
1. daca iti amintesti bine, in 2007, la dezbaterea asupra studiului de impact desfasurata la Cluj, Ionel Haiduc, cat si sotia acestuia, Iovanca Haiduc, deasemenea cercetor si profesor de chimie, au fost nevoiti sa paraseasca sala in care se desfasura dezbaterea (care a durat 12 ore) pentru ca au fost pusi in imposibilitate sa-si prezinte argumentat pozitia in timpul debaterii – asta nu i-a impiedecat insa sa-si prezinte pozitia asupra studiului de impact
2. refuzul academicienilor de a participa la dezbaterile organizate de RMGC e firesc tinand cont si de ce s-a intamplat la dezbaterea recenta, organizata la Institutul ”Nicolae Iorga”, care, desi e institutie publica, a interzis accesul presei in sala – ulterior a fost remis un comunicat de presa in care au fost prezentate doar punctele de vedere ale celor care s-au pronuntat in favoarea proiectului
3. am intrat pe pagina ta, pentru a ma convinge inca o data cat de concreta si onesta e dezbaterea promovata de RMGC: primul post e o trimitere la un articol din Ziarul de Apuseni (ziarul de propaganda al RMGC pentru necunoscatori): un articol semnat si realizat de ”jurnalista” Roxana Toderas, am pus ghilimelele pentru ca Roxana Toderas se prezinta pe pagina de facebook ca… angajata a RMGC (n-o puneti pe fata sa-si schimbe datele de pe facebook, pentru ca am salvat pagina
)
2010-04-15 00:05:27 | Raporteaza
@Cris:Eu nu cred ca mai trebuie lasat ceva generatiilor viitoare,.Dupa exodul tineretului si cresterea numarului avorturilor,in viitorul apropiat vom fi in minoritate iar mai tarziu cu cine stie cine vom fi inruditi..Vor fi poate acolo case mari si desvoltare,dar cate un turist roman venit de departe se va uita peste gard si va spune ” Aici a stat bunicu pe cerdac si cutea minciunile din ziare.Si romanii acum planifica distrugerea tarii.Oare stie cineva ca dupa 89 Romaniei i sa luat dreptul de a mai marca aurul din productia sa ? Asta a fost o introducere sau un santaj cu scopul degradarii economice a exploatarii de catre romani.Poate ca privind pasivitatea populatiei asupra “suveranitatii”actuale a tarii asa ne trebuie.Conducatorii au “datoria “doar sa jure ca vor apara statul nu sa si faca aceasta.O sa-i dorim pe fanarioti.
2010-04-15 00:38:00 | Raporteaza
Esti prost rau fraiere ! Zacamintul ala trebuie exploatat, dar nu oricum si cu orice pret, stramutind oamenii si provocind un dezastru ecologic. Ai luat multi bani sa scrii aberatia asta ? Ti-as zice mai multe, da probabil as fi cenzurat.
2010-04-15 01:03:06 | Raporteaza
@Mihai Goţiu:
D-le Gotiu,
Acum ceva vreme citeam un articol scris de dvs, de la Rosia Montana, localitatea din care ma trag, care mi-a placut. Era vorba acolo despre o dimineata frumoasa, de iarna tarzie, in care va trezeati primul si va amuzati citind titluri de carti citite de prietenii cu care imparteati dormitorul in Rosia, intr-o excursie de week-end.
In ce priveste cele scrise de dvs. mai sus, as face cateva precizari:
- la dezbaterea din 2006 (nicidecum 2007), care s-a desfasurat in 14 localitati din Romania, una fiind Clujul, a existat o regula simpla pentru cei care au dorit sa exprime un punct de vedere – inscrierea pe o lista, care ulterior se parcurgea in ordinea inscrierilor; regula a fost anuntata si ras-anuntata de catre moderatori (persoane din aparatul administrativ al ministerului mediului de la acea vreme); singura conditie pe care cineva, doritor sa vorbeasca (si va pot spune ca spre exemplu, in cazul Clujului, au fost peste 120 de vorbitori, dintr-o sala in care se gaseau aproximativ 500-600 de persoane) era sa aiba rabdarea sa-si astepte randul; toti cei inscrisi pe liste si care au avut rabdarea sa-si astepte randul (vedeti, nici capitalismul nu a reusit sa gaseasca o alternativa mai eficienta la celebra “coada”) si-au exprimat punctul de vedere, asta fiind motivul pentru care dezbaterea de la Cluj a tinut pana la 4 dimineata, in ziua urmatoare;
- Ziarul de Apuseni este o publicatie locala, finantata de RMGC, tiparita intr-un numar de 10000 de exemplare, distribuita gratuit in Rosia Montana, Abrud, Campeni, Bucium, Bistra, Ciururleasa, Zlatna, Alba Iulia, Brad si nu numai, si este intradevar un foarte bun mijloc de comunicare cu comunitatea locala; cu toate acestea, daca ati avut curiozitatea sa-l rasfoiti, ati vazut ca ziarul este totodata un mijloc eficient de comunicare intre autoritati si cetateni, acesta furnizeaza informatii utile din diferite domenii, prezinta aspecte din viata de zi cu zi a oamenilor locului, cu alte cuvinte se inscrie in categoria publicatiilor cu aparitii locale. Cei ce scriu pentru ziar sunt atat angajati ai RMGC (foarte putini la numar) cat mai ales ceateni din zona, noi incurajand mereu trimiterea de texte spre publicare.
2010-04-15 02:00:04 | Raporteaza
@ Ioan T. Morar
Dormi linistit, RMGC lucreaza pentru tine !
2010-04-15 02:26:52 | Raporteaza
@ Marius Todor, RMGC
1: daca valoarea zacamantului este 100, care este partea statului roman ? Cat este potul vostru ? Daca-mi puteti raspunde fara multe bla-bla-blauri, ar fi bine.
2: spuneti ca Ziarul de Apuseni “prezinta aspecte din viata de zi cu zi a oamenilor locului”. Adica ? Cam ce “prezinta” ?
3: cat costa Ioan T. Morar ?
4: de ce asa de mult ?
5: nu stiati ca acum, pe criza, alde d’astia* se vand la snop ?
* = oameni in etate, expirati, fara meserie, fara viitor cinstit.
2010-04-15 02:44:02 | Raporteaza
@Marius Todor, RMGC:
dezbaterea ar fi fost dezbatere daca:
1. daca moderatorii ar fi fost neutri si ar fi moderat (ca de-asta se cheama moderare) interventiile celor care nu se refereau la studiul de impact, ci fusesera adusi doar sa recite o poezie pe care au recitat-o si la alte dezbateri
2. si un PR si un jurnalist fac comunicare, dar asta nu inseamna ca cele doua profesii se suprapun, iar atunci cand un angajat la PR se prezinta a fi jurnalist pentru a obtine informatii si declaratii pe care apoi le foloseste in scopuri de PR e o grava incalcare a eticii, atat ca si PR, cat si ca si jurnalist;
in plus, faptul ca RMGC distribuie periodic pliante publicitare sub forma de ziar este o dovada a lipsei de buna credinta a RMGC
2010-04-15 03:18:47 | Raporteaza
@Virgil:
Pe plan mondial se produc 1,6 milioane de tone de cianura, dar numai un procent de 13% din
cantitatea totala se foloseste pentru prelucrarea aurului.În cele 27 de state ale UE (inclusiv
Germania, Marea Britanie, Belgia si Republica Ceha) se produc 167 000 de tone de cianura, iar
în pofida anumitor pareri, cianura este un produs chimic folosit pe scara larga în UE.
Si doi. Un procent de aproximativ 87% din productia de cianura se foloseste în alte sectoare
industriale decât industria miniera si se foloseste la fabricarea vitaminelor, bijuteriilor,
adezivilor, componentelor calculatoarelor, materialelor izolatoare neinflamanbile,
cosmeticelor, produselor din nailon, colorantilor, medicamentelor, plexiglasului etc.
De restul cred ca ti-a explicat Catalin. In concluzie, daca nu ai inteles procedeul, iti fac placerea si raman 13 % sinucigasa ca sa iti curm suferinta…
@ Mihai Gotiu
Am vazut cu ceva vreme in urma o dezbatere pe Antena 3 la care erau intr-adevar invitati doar persoane care “intamplator sau nu” sustineau proiectul, in schimb mi s-a parut ciudat ca reprezentantii Academiei au refuzat invitatia si mai mult de atat au refuzat sa intre in direct prin telefon. A intrat prin tel un domn Motoc de la un ONG care a acuzat compania ca statul roman nu vrea sa desecretizeze un contract. A iesit oricum ceva ca-n Kafka. Nu mi s-a parut nici macar o secunda ca ar vrea cineva sa cenzureze parerea Academiei, ci dimpotriva si-o cenzurau singuri prin refuz. Si apropo de dezbaterea din 2006 pe care a explicat-o d-nul Todor, dupa cum vezi s-ar putea sa existe explicatii, mult mai banale decat teoria conspiratiei – e adevarat, probabil nedemne de a fi tratate ca subiecte de presa, dar demne de a fi folosite pentru un PR negativ.
2010-04-15 07:06:30 | Raporteaza
@Mihai Goţiu:
- Normal că-mi asum poziţia, întotdeauna am făcut-o.
- Când să te credem, atunci când spui că profesorul Haiduc şi-a prezentat poziţia sau atunci când spui că a părăsit sala? Şi a fost în 2006, nu în 2007.
- Nu ştiu ce să cred, Institutul “Nicolae Iorga” şi comunicatul lor de presa (aici: iini.ro/)../ sau pe tine despre comunicatul lor de presă?
- Repet ce am zis mai sus: punctul de vedere al Academiei, respectiv poziţia faţă de proiectul minier Roşia Montană, este din 2003, când proiectul încă nu exista! Acum, când a fost invitată să participe la un grup de lucru între experţi şi specialişti (nu la dezbateri publice), Academia a refuzat, spunând că nu e rolul său să analizeze acest proiect, ci al statului. Şi iar nu ştiu ce să cred, pentru că Academia spune că nu e rolul său să analizeze şi evalueze acest proiect, dar cu toate acestea se opune.
2010-04-15 07:23:58 | Raporteaza
@Mihai Goţiu:
Despre mine poţi să spui ce vrei, căci ne cunoaştem de multă vreme, amândoi suntem deveni.
Dar nu poţi vorbi despre colegii mei din Roşia. Roxana şi Marius sunt tineri roşieni, născuţi şi crescuţi acolo, inteligenţi, educaţi şi muncitori, care-şi doresc un viitor în Roşia, locul lor natal. Ei vor proiectul minier, vor un viitor mai bun pentru locul lor natal şi pentru ei, pentru familiile lor şi pentru oamenii locului. Şi ca ei sunt mulţi alţii, Mihai, oameni inteligenţi, educaţi şi muncitori, care vor proiectul minier şi un viitor mai bun pentru locul lor natal, pentru ei şi pentru familiile lor, pentru oameni locului, dar mai puţin norocoşi, pentru că nu au un loc de muncă acum. Foarte mulţi! Prea mulţi…
Şi, din păcate, cei care se opun exploatării miniere nu aduc soluţii în loc.
2010-04-15 08:08:39 | Raporteaza
@Catalin:
1. Dezbatere publica nu inseamna doar dezbaterea organizata, oficial, de catre RMGC;
2. despre cat corect a fost comunicatul de presa de dupa simpozionul de la ”Nicolae Iorga”:
hotnews.ro/stir../
3. ca persoane nu le-am reprosat nimic Roxanei ori lui Marius si nu am nimic cu profesia de PR, dar ca fost jurnalist cred ca stii diferentele dintre PR si jurnalist si faptul ca nu e in regula sa fii angajat la departamentul de PR al unei firme si sa soliciti informatii in calitate de jurnalist pentru a realiza un material asa-zis jurnalistic tocmai despre firma la care lucrezi ca PR (cum a facut Roxana in cazul articolului in discutie)
nu e nimic in neregula sa fii PR (la modul generic nu e o profesie nici mai onorabila, nici mai putin onorabila decat cea de jurnalist, dar nu se confunda)
P.S. iti propun sa continuam discutia intr-un articol separat (nu in comentarii la un alt articol), fie te caut cand ajung la Rosia, fie dai un semn daca inainte de ajunge eu la Rosia ai tu drum la Cluj
2010-04-15 11:39:39 | Raporteaza
@Dragos:
Pentru informatii complete la parte din cele cateva intrebari, va indic doua surse (cu mentiunea ca nu strica sa obtineti informatii despre ceea ce se intampla la Rosia Montana de la toate partile implicate acolo):
- rmgc.ro/../
- ziaruldeapuseni../
In rest – apreciez ironia, este semn clar de umor si implicit de inteligenta. Imi permit ca atare sa-i citez pe cei de la Catavencu: cititorii nostri sunt mai inteligenti decat ai lor:)
2010-04-15 15:31:16 | Raporteaza
@Mihai Goţiu:
Dezbatere publica inseamna, intradevar, mult mai mult decat un proces formal, ci este ceea ce se intampla de foarte multi ani pe tema Rosia Montana. Dezbatere facem si noi toti aici, cei care ne exprimam opinii. Momentul 2006, cel la care faceti dvs. referire a fost formalizat tocmai pentru ca facea parte dintr-o procedura legala. Dezbaterea in sine nu a inceput atunci si vedeti bine, nu s-a incheiat.
Salut intentia dvs. de a discuta tema Rosia Montana intr-un articol separat.
2010-04-15 15:38:30 | Raporteaza
@ Mihai Gotiu Este normal ca parerile sa fie nuantate pe tema proiectului minier. Eu personal, cred cu tarie in acest proiect, si asa cum a spus Catalin, sunt nascuta si crescuta in Rosia Montana. Cred in acest proiect in primul rand ca localnica. Cunosc foarte bine problemele comunitatii de aici si am dreptul sa imi doresc o viata mai buna, aici, la mine acasa. In aceeasi masura imi doresc dezvoltarea localitatii mele si bunastarea oamenilor sub ochii carora am crescut si alaturi de care traiesc. In momentul de fata Rosia Montana poate fi salvata doar prin investitii puternice si responsabile. Sunt convinsa ca daca ai fi fost “de-al locului”, ai fi trait zi de zi aici, te-ai fi luptat in aceeasi masura ca mine si oamenii din Rosia pentru viitorul acestei localitati.
In ceea ce priveste articolul din Ziarul de Apuseni, acolo am scris adevarul gol golut. Cum nici tu nu iei de bun tot ce spun altii, ci culegi informatii concrete si apoi iti faci o parere pertinenta, la fel am facut si eu. Si dupa cum ai vazut, sunt multi ong-isti care se opun proiectului, dar nu stiu mare lucru despre aceasta investitie sau isi insusesc parerile altora, fara sa puna la indoiala spusele lor.
In plus, cred ca este timpul sa aratam si lucrurile bune care se fac aici, la Rosia Montana, si CINE le face. Dar cum lucrurile bune nu au “priza la public”, multora le e mai usor sa se puna de-a curmezisul si sa scorneasca critici, de dragul “senzatiei”…
2010-04-16 18:54:30 | Raporteaza
@Roxana Toderas:
domnisoara Roxana Toderas, dincolo de poezia atat de frumos recitata, tin sa va informez:
1. o afirmatie nu e un argument; atat pentru Rosia, cat si pentru alte sate din Apuseni exista si alte solutii decat distrugerea;
2. la randu-mi am copilarit intr-un sat vizat a fi distrus de o alta companie (cu aceeasi actionari ca RMGC), daca porneste proiectul de la RMGC;
3. pe multi dintre oamenii din Rosia care lupta pentru viitorul localitatii ii cunosc foarte bine si, in ciuda a ceea ce afirmi, nu-ti impartasesc opiniile;
4. in redactarea articolului in discutie ai comis o impardonabila greseala de etica profesionala: te-ai prezentat celor de la care ai solicitat informatii/declaratii in calitate de jurnalista, desi esti angajata la departamentul PR al RMGC; nu cred ca la facultatea pe care ai absolvit-o nu ai fost invatata in legatura cu incomptabilitatea in care te aflai;
in aceste conditii nu mai pot considera demersul si afirmatiile facute in articolul in cauza ca fiind de buna-credinta, ci tentativa de manipulare.
2010-04-16 19:30:50 | Raporteaza
@Mihai Gotiu:
Hai sa facem un exercitiu de deontologie profesionala: ne cheama Mihai Gotiu, lucram la Clujeanu, vine momentu’ sa decernam premiile ziarului Clujeanu, aferente anului 2008 si le dam mai pe toate unui domn Paskany, ceva mai bogat decat media de bizoni, reprezentat de d-l Iuliu Muresan! Suntem la Diesel pe o scena si ne perpelim de numa ori de cate ori ii rostim numele concetateanului de etnie huna. Cum suna deontologia asta? Cum naiba de au votat cititorii ziarului chiar asa? Ca eu stiam ca saracii nu-i iubesc pe bogati, nu cred ca ar trece unu’ vreun test de simpatie! Pai cred ca e simpla intrebarea – deontologia trece prin stomac, deci si prin stomacu’ d-lui Gotiu! Hai CFR-u’!
2010-04-17 00:04:35 | Raporteaza
@Mihai Goţiu:
Când ajungi la Roşia, eşti binevenit şi putem discuta.
2010-04-17 22:34:42 | Raporteaza
@Albert Camdesus: verza în ialiana
kapustu – varză în rusă
kartofu – cartof în rusă
în 75% din limbile moderne cartoful este numit după cum îl numeau baștinșii amerindieni – patata
Noi îi zicem cartof.
Noi, românii suntem un neam atât de amestecat dar credem doar în ceea ce sperăm că ne avantajează. Rică Venturiano , trăiește și azi în mulți din noi încercând cu disperare să demonstreze ceea ce este mult prea evident pentru toți: originea latină a poporului român.
Timpul însă a amestecat popoare, limbi ,obiceuri, culturile s-au influențat reciproc iar astăzi suntem ceea suntem.
Brănzovenescu spunea în actul final din O scrisoare Pierdută ,așa : România , această Elveție a Balcanilor……
Știți de ce ?
Ce aveau în comun România și Elveția ?
A fost România o țară neutră ?
A fost România o țară a băncilor ce păstrează secretul .
A avut ceva in comun România cu Elveția ?
Nu . Nimic din toate astea. Singura asemănare vine din faptul că România este o țară ce s-a constituit în granițele sale sub influența si/sau dominația a trei mari imperii.
Tara Românească , sub puternica influență otomană și fanariotă.
Moldova, sub influența imperiului țarist (slav)
Transilvania , sub influența imperiului austro-ungar.
Asa cum Elveția cuprinde în propria cultură limbile si cultura celor trei civilizații din jur : germană, franceză și italiană. Luați aminte la asta și să ne mândrim cu ceea ce au făcut înaintașii noștrii ,cu ceea ce suntem capabili să facem astăzi , nicidecum cu lozinci pe care nu le înțelegem și care , nu știu ce avantaje ne aduc.
2010-04-18 16:11:06 | Raporteaza
[...] ea este responsabilă Gold Corporation cu Relaţiile Publice. Atât de mare e prostia, că a recunoscut acest lucru pe [...]
2011-04-21 16:58:39 | Raporteaza