![]() | Ruşii au bătut palma cu americanii pentru scutul din Româniavezi toate articolele de Laura Cernahoschi05 Feb 2010 la 09:34 76 comentarii 3407 vizualizari. |
Aşa susţine Aleksandr A. Khramchikin, director adjunct la Institutul pentru Analiză Politică şi Militară din Moscova. Acesta a declarat pentru websiteul gzt.ru, citat de New York Times că Rusia a propus mai demult România sau Bulgaria drept alternativă pentru plasarea rachetelor interceptoare ce fac parte din proiectul scutului în România sau Bulgaria, în loc de Polonia sau Cehia. Nu ştiu dacă e doar bravadă rusească. Probabil că nu, iar o astfel de situaţie s-ar încadra în “resetarea relaţiei cu Rusia” pe care o doreşte Obama. Iar noi nu ar mai trebui să ne facem probleme că ruşii vor fi atât de deranjaţi încât ne vor creşte din nou preţul la gaze. Întrebarea care se pune este dacă partea română a fost inclusă în aceste negocieri între SUA şi Rusia sau decizia s-a luat, ca de obicei, peste capul nostru.
În orice caz, pentru ruşi, plasarea elementelor scutului antirachetă în România nu este deloc o surpriză. Aşa spune, cel puţin, Dmitri V. Trenin, directorul prestigiosului think-tank Caengegie Moscow Center. “Era una din opţiunile la care se gândeau deja” a declarat acesta, citat de The New York Times. Mai mult decât atât, plasarea interceptorilor tereştri pe teritoriul ţării noastre nu îi deranjează atât de tare pe ruşi precum planurile referitoare la Polonia. Indiferent unde vor fi plasaţi interceptorii pe teritoriul României, aceştia se vor afla mai departe de graniţa Rusiei decât cei din Polonia. Din acest motiv, ei nici nu vor putea fi folosiţi pentru a intercepta o rachetă trimisă înspre Statele Unite, peste Oceanul Arctic. O astfel de posibilitate de limitare a capacităţii de răspuns îi irita pe ruşi, ba chiar le provoca “anxietate” spune Trenin.
Toate acestea nu înseamnă, însă, că la nivel de retorică ruşii nu se vor grăbi să condamne acţiunea României de accepta rachete americane pe teritoriul său. ‘Desigur, cei care vor dori să prezinte orice tip de sistem de rachete drept o ameninţare potenţială se vor folosi de acest fapt, dar nu cred că guvernul rus este prea interesat să joace această carte” susţine specialistul. Liderii ruşi continuă să susţină că planul de construirea a unui scut anti-rachetă strică echilibrul de forţe la care s-a ajuns după Războiul Rece. Putin susţinea în decembrie că planurile americane referitoare la scut sunt principalul obstacol împotriva semnării acordului de reducere a armelor nucleare cu Statele Unite.
P.S.: Probabil, dac[ va auzi că ruşii au fost de acord cu planul, nici Ion Iliescu nu va mai avea obiecţii la plasarea scutului în România ![]()


Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
| 1acum o sa apara InimaRea care o sa cante in struna despre orice si oriunde, oricand, oricum, apoi o raspunda despre orice, dar nu oricui, si nu oricum, ci doar de inima rea.... | ||
| 2PDL-isti notorii intr-ale furatului nu vor mai fi conectati "pe fata" la resurse ci mascat, cu ajutorul prietenilor din USL. Niciunul nu va infunda puscaria cum gresit cred fraierii de astazi. Niciunul... | ||
| 3@InimaRea La multi ani#bula "O idee simplu de inteles si de urmarit face de milioane de ori mai mult decat batutul apei in piua, la infinit, pe marginea subiectului. " Me-am intersectat, vezi @33.Despre... | ||
| 4Cum banuiam, prin deciziile luate deja USL-ul demonstreaza ca este mult mai rau decat PDL-ul … Guvernul Ponta n-are nici macar 1 luna si deja a insamantat indoiala printre sustinatorii care pana acum nici... | ||
| 5Evident ca totul e cusut cu ata alba. Dar ,daca dovezile incriminatorii sunt doar circumstantiale si fara probe materiale consistente, cu hartia aluia de la ISC sau fara ea, rezultatul ar fi acelasi. Ce... | ||
| 6Până una-alta, ”hidra” PDL-istă, despre care spuneți că e la fel de otrăvitoare ca cea PSD-istă, a avut niște performanțe în justiție, performanțe pe care nu văd cum le-ați putea contesta și care n-ar... | ||
| Mihai Goţiu 11059 citiri |
| Cristian Teodorescu 10284 citiri |
| Costi Rogozanu 9021 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4186 citiri |
| Alin Fumurescu 3986 citiri |
| Constantin Creţan 3400 citiri |
| Dorin Tudoran 2908 citiri |
| Elena Vijulie 2698 citiri |
| Dan Duca 2482 citiri |
| Ciprian Şiulea 2328 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61452 citiri |
| Cristian Teodorescu 40624 citiri |
| Costi Rogozanu 38213 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18234 citiri |
| Alin Fumurescu 17892 citiri |
| Viorel Dobran 12334 citiri |
| Dan Duca 11282 citiri |
| Constantin Creţan 11159 citiri |
| Elena Vijulie 9324 citiri |
| Dorin Tudoran 8735 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Iulian Leca 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
La ce ne ajuta sa aflam daca s-au inteles sau nu? Traditional Rusia isi rezerva dreptul sa practice orice fel de politica in raporturile externe indiferent de argumentele care noua ni se par logice. So, la ce ne ajuta aflarea adevarului, in chestiuni din astea de securitate regionala in care suntem doar pioni pe tabla de sah?
Deocamdata, pe langa faptul ca (si) in aceasta problema batem mingea in spatele portii, avem de construit un scut antiracheta, care costa vreo 4 miliarde de dolari (sau euro, nu mai conteaza) pe cheltuiala noastra, in conditiile in care suntem, ca tzara, rupti in cur din punct de vedere financiar si imprumutati, cu mult peste capacitatea de rambursare, la camatari, pentru bani de mancare.
2010-02-05 09:53:14 | Raporteaza
@Cris De unde ai scos asta cu “pe cheltuiala noastră”?
2010-02-05 09:58:17 | Raporteaza
Mi se pare normal ca Rusiei sa nu ii convina amplasarea scutului antiracheta in Polonia, doar are granita directa cu exclava Kaliningrad, o regiune de importanta strategica de mare importanta pentru Rusia. Cat despre scutul instalat in tara noastra, rusii, nu si-au facut probleme prea mari. Cred ca prefera o influenta economica mare aspura Romaniei in locul uneia militare, mai ales ca acestia cunosc faptul ca Romania este o sustinatoare declarata a politicilor de la Washington.
Ce nu inteleg eu, este de ce trebuie sa plateasca Romania 3-4 miliarde de dolari, daca SUA sunt cele care dezvolta acest proiect?
2010-02-05 10:00:20 | Raporteaza
Ia uite cine ne-a pricopsit cu scutu`asta!Asa ca o luam de la capat.Laura,eu cred ca ne ne confuzionezi ca sa nu observam ca savantii astia iar se joaca de-a Dumnezeu,au de gand sa reia experientele cu Large Hadron Collider.Poate dau de “particula lui Dumnezeu”?
PS-un banc.
Epitaf la mormantul unui suedez:
Aici odihneste robul lui Dumnezeu,Erikson.
A vrut sa verifice cu bricheta daca mai are benzina in rezervor.
Avea.
R.I.P.
2010-02-05 10:00:32 | Raporteaza
@val_one
Da, e destul de frustrant!
2010-02-05 10:02:09 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi:
Pai da pe cheltuiala cui? Crezi ca vin americanii cu bani incoace? Da-mi voie sa ma indoiesc. Cea mai favorabila solutie pentru noi, va fi sa ne imprumute ei (noi nu dispunem nici de a zecea parte din bani pentru acest proiect) si sa platim in urmatorii 20 de ani, sarcina care se va adauga la datoria publica, deloc mica, a Romaniei – o tara care nu produce mai nimic semnificativ, ca sa poata acoperi de o maniera satisfacatoare, ceea ce imprumuta.
2010-02-05 10:02:36 | Raporteaza
@Cris Da, Cris, americanii platesc. Nu te mai indoi. E sistemul lor, nu le convine NICI LOR sa-l platim noi. Stai linistit, nu vom scoate niciun ban din buzunar.
2010-02-05 10:05:40 | Raporteaza
3-4 miliarde de dolari
2010-02-05 10:05:42 | Raporteaza
Nu inteleg de ce va bateti capul cu parerea rusilor. Ei sunt doar niste papagali ce incearca acuma sa se umfle in pene vazand ca nu mai au de ales.
2010-02-05 10:06:50 | Raporteaza
@Cris De altfel, in bugetul american pe anul asta, 8,4 miliarde de dolari au fost ceruti pentru scutul antiracheta.
2010-02-05 10:08:53 | Raporteaza
@Laura,pai,ce sa fac,daca mai mult de jumatate din viata sunt robul computerului…10 ore de munca nu-mi ajung,mai stau si acasa cateva ore.Si numai voi sunteti de vina.Voxpublica.:):):)
2010-02-05 10:10:16 | Raporteaza
@val_one:
mai lasati paranoia deoparte: aia se numeste “bosonul Higgs”… termenul de “particula lui D/zeu” e inventat de jurnalisti; nu este nici-o legatura intre Higgs si D/zeu;
Radiatiile testate in LHC sunt aceleasi cu care suntem bombardati zilnic de la mama natura: de cel putzin 4.5 miliarde de ani nu s-a intamplat nici o catastrofa, nici un gol negru etc.
Mai lasati conspirationismul asta cu “savantzii se joaca de-a d/zeu”: mai puneti mana pe un manual de fizica, mai cititi, mai informati-va si apoi sa ne dam cu parerea “cum e cu experimentele astea”!
2010-02-05 10:21:57 | Raporteaza
@Yorga Cred ca de data asta val_one glumea
2010-02-05 10:23:44 | Raporteaza
Usor-usor devenim ceea ce s-a dorit: o mica scena unde-si vor incerca astia cu muschi jucariile.
2010-02-05 10:27:36 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi:
Sigur ca glumea! Numai ca este destul de multa lume care prea ia in serios aceasta gluma; Proiectul de la CERN a fost elaborat acu 20 de ani… respins intr-o prima faza ca este prea scump de Congresul american… apoi a intrat intr-o faza dormanta…. si in ciuda acestui lucru, acu 15 ani am fost “informat” de “particula lui D/zeu”…deja se nastea o noua “cultura” in mass media si probabil. Chiar nu inteleg cum se face ca atunci cand e vorba de prostii nimeni nu oboseste!
2010-02-05 10:31:23 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi:
Eu nu cred, dar fie, mai bine sa asteptam sa vedem.
Eu imi amintesc o chestie. Inainte de intrarea Romaniei in NATO, circulau niste legende, pe maluri dambovitzene, ca, pe motive de lupta impotriva terorismului si de indeplinire a standardelor NATO, or sa se faca niste investitii in armata romana si in serviciile secrete, ca o sa creasca nivelul tehnic, pregatirea ofiterilor, leafa acestora, etc. (nu era prea clar din ce bani, dar multi spuneau ca “n-or sa ne lase americanii”)
Aproape nimic din toate astea nu s-a intamplat. Tot ce s-a facut, s-a facut din bani romanesti (bugete mici), inertia la schimbare a fost maxima, nivelul tehnic nu a crescut in nici un caz si nici pregatirea ofiterilor. Daca s-au cumparat niste avioane la mana a 4-a de la americani sau de la alti aliati, contractarea s-a facut la preturi supraevaluate (afaceri pe care le-a vanturat presa in acel moment) din bugetul apararii sau din credite externe.
Afacerea “de succes” Bechtel e inca un exemplu de cum se lucreaza cu americanii, intr-o tara a lumii a 3-a cum este Romania.
2010-02-05 10:34:00 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: …si da, recunosc ca nu m-am prins ca glumea… probabil din cauza bancului de la ps!
2010-02-05 10:35:07 | Raporteaza
@12 Yorga:
Eu cred ca aia de la CERN vor sa ne omoare cu experimentul LHC, inainte sa introduca Boc “taxa pe mancare” sau sa termine Basescu “modernizarea statului”.
2010-02-05 10:36:18 | Raporteaza
@Yorga: atentie la nuante!Eu fac economie de ghilimele.Cine nu le vede,are o problema cu glanda umorului.Si sa nu luam nimic in nume personal.Traim mai lejer…
2010-02-05 10:36:45 | Raporteaza
@val_one:
“atentie la nuante”:
io sunt bombardat cu “particul lui D/zeu” de mai bine de 15 ani, si se pare ca mi-a cam collapsat simtzul umorului intr-un gol negru;
2010-02-05 10:39:22 | Raporteaza
@Cris: si-atunci,ce ne mai dam de ceasu`mortii cu boc si basescu?Mai bine ne pregatim in liniste si pace penru momentul final.Ca nu mai avem mult,parca pe 21-12-12 e termenul de gratie…pacat ca nu stim ora exacta.
2010-02-05 10:42:24 | Raporteaza
@Cris Este scutul AMERICAN! De-aia vor plati ei!
2010-02-05 10:50:27 | Raporteaza
@ 21 val_one:
Vreau sa mor cu demnitate nu prostit de Basescu si Boc in prealabil.
2010-02-05 10:55:00 | Raporteaza
Eram sigur ca nu se face nimic fara stirea si acordul rusilor . Este exact ca PDL, care il vrea tot pe Geoana la conducerea PSD-ului !
2010-02-05 11:03:03 | Raporteaza
@ 22 Laura Cernahoschi:
Deja in presa de astazi sunt multe discutii in legatura cu cine va plati acest scut. Eu cred ca e escrocherie si vom plati noi. Ca de obicei, adica.
2010-02-05 11:05:41 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: propun un mic experiment.Un viitor articol pe tema “flori,fete si baieti”.Pariem ca va fi la fel “dezbatut”?Repet,cum o dai si cum o iei,nu-l intreci pe Faraday.
2010-02-05 11:09:03 | Raporteaza
@Cris
))
Tu esti Mihai Gadea sau Valentin Stan (de la sinteza zilei)? Numai ei cand se impiedica dau vina pe Basescu, cum ca presedintel ar fi lasat intentionat un bolovan in cale lor sa-i saboteze.
Nu inteleg de ce tot o dai inainte cu faptul ca noi platim. Tu chiar crezi ca americanii si-ar vinde tehnologia (scutul antiarcheta) pe doar 4 miliarde dolari? Raspuns: NU.
Este scutul lor si vor sa ramana al lor, cu alte cuvinte doar isi asambleaza jucaria la noi in tara!
Ok, acum mai spune-ne ceva de Basescu si Boc
2010-02-05 11:18:50 | Raporteaza
@Cris: americanii au iesit bine din toate afacerile de pana acum; de aceea sunt “the only remaining superpower”; iar noi suntem niste optimisti incurabili; si e bine ca suntem asa; de ce sa omoram si speranta; ca altceva n-a prea ramas…
2010-02-05 11:38:11 | Raporteaza
@Cris nu sunt “multe” articole in press. Evz Pune o intrebare, la care nu da niciun raspuns. Scutul face parte din sistemul de sparser al sua, deci, ei platesc!
2010-02-05 11:49:31 | Raporteaza
Stirea zilei : “Iran a anunţat miercuri că a lansat cu succes o rachetă de cercetare în care se aflau un şoarece, două broaşte ţestoase şi câţiva viermi, o reuşită pe care preşedintele Mahmoud Ahmadinejad a caracterizat-o ca o victorie împotriva Vestului, în bătălia tehnologiei.”
Doamne ce bine ca avem scut ! Daca ne ataca Iranul cu viermisori ?
2010-02-05 11:53:25 | Raporteaza
@Scutierul: plagiat! ahmadinejad l-a plagiat pe donici: racul, broasca si o stiuca…
2010-02-05 11:57:38 | Raporteaza
@zorin:
Speranta e arma de autosugestionare a saracului si a prostului in lupta fara sanse cu escrocii si infractorii care detin painea si cutzitul.
“Americanii au iesit bine din toate afacerile pe care le-au facut pana acum”. Ei da, altii nu.
Eu cred ca sunt in stare sa ne imprumute cu bani sa facem scutul, pe care sa-i dam inapoi cu tot cu dobanda. Au mai facut-o in cazul cand au avut de vandut avioane ruginite catre tari din lumea a 3-a.
Afacerea Bechtel e dovada clara a tzepei la care ne putem astepta.
Dar, vorba Laurei, sa nu anticipam… sa vedem cand vine vorba de bani cum se pune problema. Mai vorbim atunci.
2010-02-05 12:01:54 | Raporteaza
@Scutierul: mai bine ne-ar arunca o bomba cu neuroni,se pare ca la noi raportul numar de neuroni per capita are tendinte de depreciere.
2010-02-05 12:04:27 | Raporteaza
Pe perioada crizei economice guvernul Boc va asigura slujbe pentru şomeri.
Ele vor fi oficiate de preoţi.
2010-02-05 12:08:10 | Raporteaza
Dar daca viermisorii aia au fost hraniti cu uraniu ? Atunci ce ziceti ?
2010-02-05 12:08:14 | Raporteaza
Da’ imi spune si mie cineva de unde vine bombardeaua, ca sa avem nevoie de scut?
2010-02-05 12:11:42 | Raporteaza
Ca sa nu fiu gresit inteles, eu de ieri am devenit un fervent sustinator al scutului ! Recunosc, inainte am avut reticente, insa azi noapte, chiar am dormit linistit, cu gandul ca vom fi aparati de scut !
Astazi insa, sunt din nou ingrijorat. Inteleg ca va fi operational abia din 2014 sau 2015. Ce ne facem pana atunci ? Oare vom supravietui pan atunci?
2010-02-05 12:12:20 | Raporteaza
@ 36 sierra:
Arunca iranienii cu popcorn in noi si experimenteaza o bomba cu fecale care va fi detonata asupra palatului Cotroceni, intr-o zi in care se va intruni CSAT.
2010-02-05 12:14:26 | Raporteaza
@ 37 Scutierul:
Da, daca nu e Apocalipsa in decembrie 2012 si nu murim de foame pana in 2014, sigur ajungem sa taiem panglica la scutul antiracheta.
Deocamdata avem de construit “scutul anti-foame” a guvernului Boc, si ceam mai tare si cea mai geniala solutie pe care am gasit-o (nu se gandea nimeni la ea) e aia cu credite externe.
2010-02-05 12:19:06 | Raporteaza
@ Cris
Pai daca-i asa, eu nu vreau nici un scut!
2010-02-05 12:19:10 | Raporteaza
@ Laura
A crede ca rusii i-au tras in piept pe americani si i-au facut mai intelegatori e o gluma. Rusii n-au putere de negociere cu SUA (nu depind de banii sau de gazele lor, iar armele rusesti sunt n argument minor).
Drumul Rusiei niciodata n-a mers in Europa centrala dincolo de Polonia (exceptie temporara RDG), dar interesele de lunga durata tintesc Balcanii (de la Petru cel Mare citire). SUA doar au jucat putin sah cu “inteligenta” lui Putin, “cedand scutul din Polonia (care a fost doar o momeala), pentru ca apoi sa se “inteleaga cu rusii pentru cheia Balcanilor (Romania).
Cine isi mai inchipuie ca “intelepciunea lui Iliescu a salvat Romania in anii ‘90, ar face bine sa inteleaga ca fara interesul american de a avea o poarta solida in Balcani (vezi si Constantinescu in ‘99) care sa ii opreasca pe rusi, astazi Romania era istorie (cine isi mai aminteste de influenta zgomotoasa a emigratiei maghiare din SUA la inceputul anilor ‘90?).
2010-02-05 12:26:19 | Raporteaza
Am uitat sa mentionez: azi am fost sa imi platesc rata la casa (cred ca in curand voi simti efectul benefic al scutului asupra dobanzii, care cu siguranta va scadea).
Desi de obicei ma cam demoralizeaza plata facturilor, ratelor etc., azi a fost altfel. Optimismul m-a cuprins iremediabil, sentimentul de siguranta de asemenea, am avut o zi mai buna !
Multumesc CSAT ! Multumesc Obama ! Multumesc celor ce mi-au deschis ochii asupra beneficiilor aduse de scut !
2010-02-05 12:28:17 | Raporteaza
@Ion Iliescu:
“A crede ca rusii i-au tras in piept pe americani si i-au facut mai intelegatori e o gluma. Rusii n-au putere de negociere cu SUA (nu depind de banii sau de gazele lor, iar armele rusesti sunt n argument minor).”
Sa mori tu, ca te-ai gandit de trei ori, inainte sa spui tampenia asta.
2010-02-05 12:29:21 | Raporteaza
Ia-auzi Laura ce spun astia la TV:
Cica costul scutului antiracheta il suporta tzarile protejate, adica alea care sunt prin zona (including Romania)…
Auoleu si eu care eram cat pe ce sa fiu convins ca vor plati americanii “ca e scutul lor”…
2010-02-05 12:35:58 | Raporteaza
@ion iliescu vezi tu, rusii fac parte din consiliul de Securitate al onu, printre altele. Unde le pot bloca americanilor tot felil de initiative, cum ar fi impunerea de sanctiuni iranului. Asta e doar un exemplu
2010-02-05 12:37:35 | Raporteaza
@Cris m-am plictisit sa ma contrazic pe tema asta. Vom vedea cine a avut dreptate. Daca am vorbi de un scut NATO, ar fi altceva. Oricum, cine sunt “astia” de la tv de care zici?
2010-02-05 12:43:54 | Raporteaza
@ Laura Cernahoschi
Draga Laura, Consiliul de securitate e o aparenta de civilitate, dar daca SUA chiar vor sa intervina undeva pe glob (vezi Irak, unde n-au avut rezolutie), o fac. Daca vor sa intre in Iran, nu s eimpiedica de Rusia, ci poate doar de China (care are nevoie de petrol, nu de iranieni). SUA joaca global cu China, nu cu Rusia.
Cat despre Rusia, pantecul ei moale, unde e vulnerabila, nu e Europa centrala (unde Germania e cuminte), ci Balcanii si Caucazul, unde americanii ii tin in sah (vezi si Nabucco, o amenintare mai mare la adresa Rusiei decat scutul antiracheta, in care SUA au implicat Azerbaidjan, Georgia, Turcia, Bulgaria si Romania). Fara arma de santaj a gazului, Rusia risca sa se sufoce economic, demografic si militar e demult istorie.
2010-02-05 12:44:48 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: asa cum ai spus-o si ieri,mai bine sub scut,decat pe scut.Vikingii stiau ei ce stiau.Pacea si securitatea costa,din pacate.Asa a fost de cand e lumea.
2010-02-05 12:45:18 | Raporteaza
Intrucat sesisez ca multi romani isi concentreaza opiniile si energiile negative asupra scutului anti-racheta, CSAT ar trebui sa procedeze la angajarea unor parapsihologi, bioenergeticieni etc, care cu energiile lor violet si portocalii sa protejeze scutul antiracheta.
In acest fel, scutul antiracheta va avea un scut energetic si totul va fi in deplina siguranta.
Iar daca scutul antiracheta ne va costa, nu cred ca e o problema. Dupa cum stim deja, liderii nostri pot gasi oricand taxe si impozite noi, cu care evident suntem complet de acord. Nimic nu e prea scump pentru siguranta nationala.
2010-02-05 12:48:33 | Raporteaza
@cris citat din nytimes: The cost estimates do not include support at the sites or the development, testing and procurement costs. The overall cost of establishing a modest ballistic missile system in Europe would exceed $4 billion through 2015, according to the G.A.O. report. Even at that, it said, “Congress does not have accurate information on the full investment required for ballistic missile defenses in Europe.”
2010-02-05 12:54:11 | Raporteaza
Surisul Hirosimei sau Intilnirea cu Hirosima doua scrieri pe care le recomanz cu caldura Laurei si lui Val-One…poate induce neste stari de emo .Emotie vreau sa spun.Iar cu parapsihopupu… sint de acord .Sa fie neste benne gesserit e care sa vegheze cu gom jabarul deontolitic la deviatiile unora carora nu le prea place scutul .Si nici jazzul.Si nici americanii in general.Flacarile violet minuite istet din condei de neste Madame Blavatskii si de alte valkirii calarinde vor asigura asanarea morala a constiintei noastre .Revenind la glume …draga Laura …Carnegie ?Prestigios?Fie la ei …
2010-02-05 12:58:19 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi:
Pai cika Evenimentul zilei citeaza niste “surse militare” nu se precizeaza care, ca va trebui sa ne scormonim de bani.
evz.ro/articole../
2010-02-05 12:59:05 | Raporteaza
@valentin aleologu: ne bazam pe Muaddib.Shfortza fie cu noi!
2010-02-05 13:05:15 | Raporteaza
duuuh…. Muad’Dib deja a preluat problema, fiind sef la CSAT. Nu va inteleg, chiar nu pricepeti atata geopolitica cat sa va dati seama ca el deja ne conduce ?
2010-02-05 13:08:41 | Raporteaza
M-am mai calmat. N-a zis nimeni clar cine isi va ingropa niste miliarde in scutul ala antiracheta si nici in analistii nostri militari, care spun ca tarile de prin zona scutului platesc, nu prea am incredere.
Asa ca…hai sa ne vedem de ale noastre.
Subiectul zilei: “taxa pe mancare”
2010-02-05 13:30:00 | Raporteaza
[...] P.S. 2 Uite și o analiză foarte interesantă, care arată că Rusia nu e chiar așa de deranjată că elemente ale scutului american antirachetă vor fi amplasate în România, de Laura Cernahoschi: ”Americanii s-au înţeles cu ruşii să plaseze scutul în România”. [...]
2010-02-05 13:32:13 | Raporteaza
Pai cica ii deranjeaza mai putin pe rusi daca scutul e in Romania decat daca ar fi in Polonia sau Cehia.
Mama ce s-au fofilat Polonia si Cehia sa ia aceasta tzeapa si cum am picat noi, din nou, de fraieri….
2010-02-05 13:38:06 | Raporteaza
“Instalarea rachetelor Patriot anti-rachetă este un nou
truc pentru a goli buzunarele bogatelor state dn Golful Persic ,” declata generalul Hassan Firuzabadi, şeful statelor majore reunite ale forţelor armate iraniene.
“Rachetele Patiot pot fi făcute ineficiente de tactici simple şi sfătuiesc ţările regionale, în special statele islamice, să nu irosească banii pe aceste rachete care nu au funcţionat nicăieri” declara acesta.
Deci racheta iraniana cu viermushi si alte testoase, bate interceptorii scutului ?!?! Vai de mine, abia dormisem linistit azi-noapte, acum iarasi nu mai pot dormi de griji.
Si in atentia cartitorilor antiscut : cele cateva miliarde pe care s-ar putea sa le platim, s-ar putea face fara probleme daca in loc sa stam atat pe net sa ne dam cu parerea, am ridica productivitatea fiecaruia dintre noi la locul de munca !
Ia sa nu ne mai dam cu parerea despre treburi pe care numai cei eruditi si inteligenti ( analistii geopolitici adica) le pot intelege ! A zis CSAT ca e bine cu scut ? pai cine suntem noi sa zicem ca nu e bine ?
Gata, am fugit la munca sa ridic productivitatea, ca sa ne fie bine si sa nu ne fie rau, sa avem bani sa platim scutul !
2010-02-05 13:46:49 | Raporteaza
Carcotasilor!Vedeti ca pina la urma rusii ne iubesc mai mult decat pe polonezi si cehi?Si peste 100 de ani se va scrie in manualele de istorie ca tot domnul Iliescu a pus o vorba buna la Comitetul Central al Partidului Neocomunist Rus.Cu privire la cheltuieli ,mi se pare normal sa plateasca proprietarul,adica SUA,daca nu ii convine nu are decat sa il ia si sa il duca unde vrea.
2010-02-05 13:58:00 | Raporteaza
De ce nu pune Imperiul baze si rachete in Turcia, care are granita cu Iranul?
2010-02-05 16:44:40 | Raporteaza
@Dan: Eu cred ca Cris(scuzati cacofonia) este mircea badea!
2010-02-05 17:49:30 | Raporteaza
@cititor
pai numai cineva de la antene ar fi interesat sa-i ia apararea lui Geoana.
2010-02-05 18:02:35 | Raporteaza
Laura,noapte buna!Sa strangi in brate ce visezi!
2010-02-05 18:44:21 | Raporteaza
Clar, ceva se intampla cu rusii. Nu stiu ce au negociat cu americanii, dar stiu ca altadata ar fi sarit in sus la urmatoarele evenimente:
- Hillary Cinton spune ca NATO ar cam intinde covorul rosu pt Moldova. Stiti ca Rusia sa fi reactionat cumva?
- UE isi face fel de fel de planuri cu MD. Rusia n-are nici o grija cu Europa, stie ca e in Asia.
- Basescu viziteaza MD, un oficial rus isi anuleaza vizita fara sa spuna pas.
- Americanii ne fac “cadou” scutul, rusii raman impasibili.
- Romania da cetatenia romana moldovenilor pe banda rulanta. Rusii tac, tac, tac…
BONUS:
Presa rusa: ‘Traian va gazdui scutul American’(Hotnews)
Traian ??? de cand se “traianesc”
rusii cu Basescu?
2010-02-05 20:13:48 | Raporteaza
dpdv strategic, pt Romania este un mare pas inainte. cel mai important din ultimii 20 de ani, dupa intrarea in NATO, respectiv UE. printre oamenii care se cred informati circula anu’ trecut povestea ca americanii ne-au lasat balta. lansata ghici de cine
?
. au pus un pas acum cativa ani cu baza de la kogalniceanu etc, dar asta e mult mai important.
) pt tov. iliescu, l-a ajuns blestemu’ de acu 20 de ani.
implicarea americana inseamna mult pt noi. de ce? pt ca americanii cand vin fac si curatenie. iar cand isi amplaseaza sisteme strategice, se asigura ca “the area is secure”
interceptori in traducere inseamna: baterii de rachete AA Standard SM3, subunitati de transmisiuni, de politie militara, de logistica etc.
deci imi pare rau (just kiddin’
in schimb bunicii nostri care s-au uitat ani intregi pe cer dupa americani ar fi bucurosi.
2010-02-05 20:14:16 | Raporteaza
Misto ca de la “Obama ne da bucate” am trecut la”ia sa vedem daca nu cumva ne-o lua de fapt ceva”. E un pas inainte totusi…
Nu costul scutului e important ci, cum am spus, securitatea Romaniei, implicatiile economice si politice. De exemplu, ce se mai aude cu proiectul Renault de a fabrica dacia in Iran? ce se mai aude cu Nabuco unde Iran era unul din principalii furnizori, si unde Romgaz era in negocieri, ce se mai aude cu petrolierele alea romanesti care circula prin golful persic, foarte aproape de Iran, sunt cumva in primejdie, cum au fost parca acum cativa ani? Si care sunt consecintele in privinta aderarii Moldovei la EU? Am obtinut ceva garantii (banesti ori politice)de la americani? etc etc etc.
Din declaratiile post-facto ale oficialitatilor romane, nu mi s-a parut un ton prea optimist, ceea ce ma face sa ma gandesc ca nu au obtinut ce-au vrut. Trebuie vazut de ce, si ce au vrut,si ce n-au obtinut. Tot. In Polonia si Cehia scutul asta a dat nastere unor ample dezbateri publice, la noi, cu exceptia unor mielusei zburdand pe campii “Obama ne da Obama ne da iha iha”… nimic.
Las’ ca poate se dezbate in parlament… poate fac aia munca noastra, ei stiu mai bine. Ce-o sa va faceti cand parlamentul asta, si asa vai de el, se va reduce la jumatate? Cine va mai discuta cu cine atunci?
2010-02-05 21:02:21 | Raporteaza
ma gandeam asa… cum se face ca americanii pot incheia un acord militar pentru apararea propriilor lor interese in lume, cu o alta tara, dar nu au nici macar increderea necesara eliminarii vizelor pentru cetatenii acestei tari. Pe ce fel de incredere se bazeaza oare acest acord?
2010-02-05 23:40:51 | Raporteaza
Daca sunteti interesata, va propun si o alta parere despre aceasta tema, nu intru totul diferita, dar care pune accent pe alte aspecte.
patrascudan.wor../
2010-02-05 23:43:21 | Raporteaza
pe urma, exista vreo legislatie in vigoare pentru modul in care o armata straina isi poate plasa trupe in teritoriu? Platesc americanii vreo taxa la faza asta?
2010-02-05 23:51:44 | Raporteaza
Pana la urma nu e clar, am auzit ambele variante, ba e scutul Nato, ba e scutul americanilor… Daca e al Nato, contra cui protejeaza scutul ? Contra Rusiei, care a jurat prietenie vesnica Nato ? un act cam ostil, nu-i asa ? Si daca e scutul Nato, de ce va fi platit si operat doar de americani ? daca nu, pe cine apara el ? Pe americanii aflati la vreo 15000 km de Iran, in conditiile in care rachetele iraniene bat doar pana la 1300 km ?
2010-02-06 00:51:34 | Raporteaza
DESPRE SCUT, PENTRU TOTI CONTESTATARII LUI:
-nu cere de mincare;
-nu va veti lovi de el in mijloacele de transport;
-nu aglomereaza traficul;
-este ecofriendly(de asta nu sunt sigura da’v-am dat o tema
de dezbatere)
Si apoi,daca, in caz de Doamne fereste,n-avem scut,ce facem? Va suiti voi pe virf de munte, priviti non-stop cerul si strigati “Viiineee,ba” cind vedeti racheta?
@rodica
1.Daca va instalati acasa un sistem de alarma cereti firmei care vi-l furnizeaza taxa pentru amplasarea dispozitivului pe proprietatea dvs?
2.Credeti ca PSD, in frunte cu seful, dl Geoana, va vota impotriva dupa ce se pare ca rusii sunt de acord? Sau se va mai duce o data la Moscova pentru clarificari?
2010-02-06 01:20:01 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: Normal ca ei platesc dar ce platesc ?De fapt nimic…cistiga un teritoriu sa se joace de-a razboiul si sa experimenteze arme noi…De fapt noi punem vietile si teritoriul la bataie !!!
2010-02-06 03:46:49 | Raporteaza
@florina.analogia e alta, si anume: daca in casa mea e instalat un circuit video de paza al unei celebre firme de bijuterii de peste drum, sa zicem unul asa precum Cartier, da , as cere firmei sa-mi plateasca tot felul de “taxe”.
E clar florina de ce, pentru ca hotii cand dau lovitura vin mai intai la mine, sa incerce sa scoata din functiune sistemul de alarma.
2010-02-06 15:10:00 | Raporteaza
…si stii si tu ca hotii cand intra-n casa, fac dezastru.
Problema se complica si mai mult, Florina, daca vecinul meu e chiar uzina de termoficare care-mi asigura caldura in casa, si care vecin va sa zica se plange ca as putea sa-i filmez si pe ei, mai mult sau mai putin intentionat.
2010-02-06 15:29:28 | Raporteaza
Paragraful “Întrebarea care se pune este dacă partea română a fost inclusă în aceste negocieri între SUA şi Rusia sau decizia s-a luat, ca de obicei, peste capul nostru.” face toti banii; e ca si cum ai intreba porcul inainte de Ignat daca prefera sa fie parlit la paie sau la butelie.
2010-02-06 23:15:03 | Raporteaza
@Cris:
Dear Cris:
Printesa blonda de la “VoxPublica” este f. informata, cerceteaza “like a pro”! Nu degeaba a fost in SRI! Se vede ca este o cercetatoare diligenta! Nu te indoi Cris! Romania nu va plati costul rachetei si si nici al tech. amplasarii! Noi, publicul SUA platim…pt. orice prieten demn de incredere…cu asa puternica democratie (incat permite ca cuvantul odios “ceausescu” sa fie “registrat ca “marca” si “copyright”!)(Fata lui Stalin, Svetlana Alliluyeva scria in cartea ei ca ea traia in SUA “in umbra numelui tatalui ei”, si ca numele lui “Stalin” era mult “prea odios”!..imaginati-va Rusia sa “registreze” marca lui “Stalin” la cererea fetei lui care are 82 ani).
Vedeti ce democratie formidabila are Romania! Recunoaste drepturile si celor care ne-au tinut “ostateci” 20 ani; unde mai auzi de asa ceva? Deci SUA se poate increde in Romania…pentru ca sint “on the same page” (pe aceeasi unda). Scutul vine ca un compliment!!!
2010-02-09 11:55:58 | Raporteaza