![]() | Şapte scrisori ale lui Henry către Anaisvezi toate articolele de Liviu Antonesei07 Mar 2010 la 18:40 213 comentarii 1383 vizualizari. |
Ehei, îmi amintesc cum, pe la mijlocul toamnei, am început acest experiment cu poeziile cretane, şapte dintre ele, urmate de povestiri, apoi – chestiune ce mi s-a părut chiar mai temerară decît gîndul de a posta literatură pe o platformă de bloguri politice – am încercat marea şi cu eseul despre dragoste. Între timp, prin caietele mele, am mai găsit nişte poeme inedite şi mă gîndesc să mai verific o dată dacă poezia mai înseamnă ceva în zilele noastre, cum mi se păruse la jumătatea toamnei…
X
X X
Într-o mişcare somptuoasă,
am trecut prin apa gustului tău –
ritmic, calm, apoi cu frenezie.
Cerul s-a uitat cruciş,
universul a explodat
şi-aievea am rămas – pe vecie.
X
X X
Ochii halucinaţi, ca două gingaşe, gigantice faruri,
înfipţi în lumina gustului tău
ca într-o rugăciune spre Sakhya Muni –
închis în mine deloc nu mai sînt
expansiune fantastă în marele hău
de la capăt pînă la facerea lumii.
Nimic în tenebre nu e mai sfînt
Decît bobocul tău, eflorescenţă a humii.
Nimic în tenebre nu e mai sfînt!
X
X X
Eu sînt dintre cei care în Nil s-au scăldat,
în Marea cea Moartă botez au primit,
cu sarea cea vie lipită de buze –
Iordanul clipea pe sub stele, sfînt şi vagant
cînd în adîncuri m-am tot scufundat,
lăsînd lîngă maluri beduine mofluze.
Drept care-n cvadrigă m-am fost ridicat
şi-am plecat pe sub nori, în vîntul ce-adie
pentru că doar de la ea lumină primesc,
doar pe cîmpia ei pluteşte bobocul
pe mări legănate din apa cea vie.
Să-mi cînţi…
Cînd în Shambala m-oi cărăbăni,
să nu mă plîngi,
nu e nimic de plîns –
mult mi-a plăcut aicea
între voi, de geniu plini
au numa` bieţi nătîngi –
şi-n peşterile lacome,
umbrite spre apus.
Să nu mă plîngi,
nu e nimic de plîns –
în jocul magic,
toată viaţa mea –
şi-s fericit şi calm
ca Sakhya Muni
c-acest final
ne-a prins alăturea.
Cînd în Shambala m-oi cărăbăni,
să-mi cînţi, femeia mea,
aici nu mi-ai cîntat
decît din trupu-ţi,
caldă viorea,
din creştet pînă la pămînt,
din creştet pînă la pămînt –
şi gura moale peruzea.
Să nu mă plîngi,
nu e nimic de plîns –
şi dacă acolo-s hurii, mirodenii,
ori stînci agreste,
habar nu am şi nici
nu vreau să ştiu –
şi poate totul
nu-i decît poveste,
şi poate totul
nu-i decît poveste.
Cînd în Shambala m-oi cărăbăni,
să ţii doar minte cum a fost
să fie,
să ne-ntîlnim pe-un drum
întîmplător
şi-n trup să ne inunde
viaţa vie,
şi-n veci să ne inunde
viaţa vie!
Dacă…
Dacă toate femeile lumii
s-ar reuni în femeia perfectă,
de la tine ar trebui luat totul –
nimic mai puţin,
poate ceva pe deasupra.
Pe sub asprele ceruri,
ne ducem spre marele festin
şi nici o vină
nu vom lua
asupra.
I promise you…
Nu vei şti vreodată cît te iubesc
Cuvintele-acelea încă nu s-au născut
Şi nu s-or naşte cît mai vieţuiesc
Pe-această închipuire de apă şi de lut
Pe-această închipuire de apă şi de lut
De care-n veci eu nu mă murdăresc
De vom rămîne ca la început,
De vom rămîne ca la început!
Ei, da, oho,
Noi vom rămîne
Ca la început!
Fulger
Fulger alb, fulger roz
în căldura compactă –
vîrtej de carne, limfă şi sînge,
zenit fără capăt, pulsaţie catilinară,
totul se petrece după cum s-a mai petrecut,
dar cu totul altfel.
În incandescenţa de plasmă,
corpuri fuzionînd în delir
şi o mare pace în suflet.
Aleluia!


Cristian Teodorescu 17 Feb la 22:59 |
Vezi şi Catavencii.ro
Fix 1,5 la sută din PIB vrea premierul MRU să aducă la buget, în două [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 17 Feb la 12:01 |
Mircea Sandu: Acum... o să vedem asta cu băut din iaz...
Dragoș Năstase: Nu... e un pahar de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 16 Feb la 11:11 |
Numărul deceselor în urma hipotermiei este tot mai mare. Autoritățile iau măsuri, Raed Arafat [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 16 Feb la 11:07 |
Geamurile fumurii se lasă ireal de încet în jos. Albul zăpezii îmi lovește retina. Îmi [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 16 Feb la 01:43 |
Aveam șase ani când am auzit o teorie frumoasă despre tineri. Cel care mi-a spus-o nu era un [ citeste mai departe ]
Marius Cosmeanu 15 Feb la 22:15 |
Într-un audiovizual în care ayatolah e Dan Diaconescu iar precursor, mai bretelatul său [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 20:56 |
E şi-n Caţavencii.ro
Fiindcă tot sîntem în criză de prezidenţiabili n-ar fi momentul să [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 17:05 |
Asocierea dintre Federația Română de Fotbal și Roșia Montană Gold Corporation (RMGC) a fost [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 15 Feb la 15:35 |
Se pare că presa a atins limita: fundul lui Boc. Facebookul a ars în flăcări deontologice şi [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 15 Feb la 14:36 |
Coaliţia la guvernare susţine tratatul fiscal european, deşi părerile privind tratatul privind [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 13:29 |
Vezi şi Caţavencii.ro
Dacă nu s-a dus cu Ponta în America, fiindcă nu ştie engleza, Crin [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 15 Feb la 12:45 |
Noul guvern promoveaza si un nou program de guvernare. Acest program are 3 mari componente : 1) [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 15 Feb la 11:22 |
Mihai Răzvan Ungureanu: "Militarii îngheaţă la deszăpeziri, locuitorii stau la căldură. [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 09:05 |
Marți (ieri), în jurul orei 18.00, un prieten mi-a semnalat un articol publicat de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 15 Feb la 05:12 |
Celor 300 de candidați tineri şi cu studii în străinătate care aspiră la funcția de consilier [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 23:21 |
... de fiece data cand cred ca mai jos nu se poate cobori, ceva se incapataneaza sa ma convinga de [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 14 Feb la 23:15 |
Dacă întreaga masă a lui Stamate reuşea să se sprijine pe calcule şi probabilităţi, iată [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 14 Feb la 23:14 |
În ultimele zile, ortacii lui Voronin se plâng pe site-ul grenada.md că poliția a inițiat o [ citeste mai departe ]
Mihai Eminescu 14 Feb la 22:02 |
Iunie 1882
Îngerul meu blond,
Te-aș acoperi toată cu sărutări, cum argintarii îmbracă [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 14 Feb la 13:59 |
În anul de graţie 2009, când un cumul de factori externi si interni au forţat Romania să [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 14 Feb la 13:10 |
Zahar Prilepin, un scriitor rus de care v-am mai povestit aici, spunea zilele trecute pe BBC despre [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 14 Feb la 10:36 |
Pe când era Prim Secretar al Partidului Socialist Francez, François Mitterand a fost întrebat de [ citeste mai departe ]
Dan Duca 14 Feb la 10:06 |
"Asta este o ţară care a făcut vedete din toate pipiţele şi nu-şi respectă veteranii de [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 14 Feb la 09:19 |
Din 40.000 de bucureșteni anunțați pe facebook au fost numărați la Protestul [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 00:41 |
… si nu, asta nu are nimic de-a face cu ecologia. Are de-a face cu politica. Mai exact, cu [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 13 Feb la 18:57 |
E şi-n Caţavencii.ro
Acum vreo cîţiva ani, cînd se bătea în apariţii la inundaţii cu pe [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 13 Feb la 18:55 |
Economia Romaniei opereaza intr-o lume aflata in flux in care diferentele si nuantele conteaza. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 13 Feb la 16:38 |
Update. Nu rezist. Am auzit declarația lui MIrcea Toader (PDL): unul [ citeste mai departe ]
Bogdan Ciuclaru 13 Feb la 16:21 |
Transmitem alb-negru! De dragul contrastului. De alb se ocupa iarna. De negru...lopetile.
Primul [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 13 Feb la 14:02 |
Am cumpanit mult daca sa public pozitia mea referitor la, de ce falimentul Greciei ar putea sa [ citeste mai departe ]
| 1Ou sent les tongues d'antan? Sa stii ca eu nu am tradat si nu voi trada. Nu ma mail apuc eu sa scuip unde am lins cu voluptate , cum faci tu, scriitorule! Eu m-am invatat deja de la Ceasca si Ilici. Ia... | ||
| 2[...] DESPRE CUM AM AJUNS AICI, DE CE ȘI CUM A DECURS PRIMA PARTE A ÎNTÂLNIRII PUTEȚI CITI ÎN ARTICOL... [...]... | ||
| 3Cum o dai, cum o sucesti, pentru unii- nimic nu este bine ( unii - inclusiv semnatarul conspiratiei SIE- SRI ). Daca face si spune ceva, de ce face si spune ? Daca nu face si nu spune, de ce nu face si... | ||
| 4Cu ce vor sa 'curețe'? Cu cianură?...!?>:<... | ||
| 5Domnule Remus Cernea am cateva observatii de facut: 1.Acum cativa ani am introdus intr-un chestionar cu intrebari legate de preocuparile adolescentilor si de modul cum se autodefinesc "LENEA DE A GANDI"... | ||
| 6Se vor napusti ca de obicei pe firmele mici.Vezi "forfetarul".Nimic nou... | ||
| Mihai Goţiu 25527 citiri |
| Cristian Teodorescu 10380 citiri |
| Costi Rogozanu 9783 citiri |
| Ciprian Domnişoru 9103 citiri |
| Remus Cernea 5451 citiri |
| Alin Fumurescu 4357 citiri |
| Cristian Bândea 3931 citiri |
| Constantin Creţan 3781 citiri |
| Dan Duca 3771 citiri |
| Dorin Tudoran 3134 citiri |
| Mihai Goţiu 6 postari |
| Cristian Teodorescu 5 postari |
| Costi Rogozanu 3 postari |
| Tudor Darie 2 postari |
| Ciprian Domnişoru 2 postari |
| Constantin Creţan 2 postari |
| Lucian Isar 2 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Daniel Oanta 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| Mihai Goţiu 113949 citiri |
| Costi Rogozanu 59112 citiri |
| Cristian Teodorescu 49627 citiri |
| Alin Fumurescu 30418 citiri |
| Ciprian Domnişoru 21066 citiri |
| Remus Cernea 21030 citiri |
| Iulian Leca 17524 citiri |
| Dorin Tudoran 16646 citiri |
| Viorel Dobran 16204 citiri |
| Cristian Bândea 12897 citiri |
| Mihai Goţiu 39 postari |
| Cristian Teodorescu 26 postari |
| Costi Rogozanu 25 postari |
| Dorin Tudoran 16 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Iulian Leca 10 postari |
| Viorel Dobran 9 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
| Cristian Bândea 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
buna seara, dle Antonesei. am citit poeziile de doua ori. stiti cum e sub cablurile de inalta tensiune, se aude un fel de zumzait, se aud toti electronii odata. cam asa ceva si cu poeziile dvs.
2010-03-07 20:10:13 | Raporteaza
daca imi amintesc bine, anais nin pe la vreo 27 de ani l-a vizitat o data cu o pretena de varsta ei si pe brancusi la atelier in paris. brancusi le sorbea cu privirea, le-a aratat la ce lucra, au vorbit si la sfarsit le-a zis sa “mai stea”. dar anais probabil se gandea la altu(?!) si n-a mai stat. a ramas saracu brancusi conducandu-le cu privirea
2010-03-07 20:16:44 | Raporteaza
@) Liviu Antonesei: Grazie!
Avete desiderato restare un po da solo, vero? NON e possibile!
youtube.com/wat../
2010-03-07 20:39:09 | Raporteaza
@) tx2
Multumesc. Da, vizita e povestita si de Anais in Jurnal, cred ca exista si intr-unul din volumele deja traduse in romaneste. Ea era foarte democrata, dar atunci ced ca era foarte prinsa in citeva relatii…
2010-03-07 20:57:02 | Raporteaza
@) Zitella
Multumesc. Klimt e urias!
2010-03-07 20:57:30 | Raporteaza
youtube.com/wat../
2010-03-07 21:09:37 | Raporteaza
Pe Acasa tv e “Love story”!!!!!!!!!!!!

2010-03-07 21:10:40 | Raporteaza
@ Zitella
?????????????????????????
2010-03-07 21:15:40 | Raporteaza
@Daca_nu_nu: What?
La 22:30, pe Protv e “The Hurt Locker” al Kathrynei Bigelow!
2010-03-07 21:23:46 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu, Zitella
Mama, dar ce informate sinteti, fetelor! Aflati ca mie, june, aproape adolescent inca fiind, mi-a placut Love Story. Ba chiar l-am revazut o data si adult…
2010-03-07 21:27:57 | Raporteaza
@ LA

Şi eu am văzut ”Love story” de vreo două ori. Acuma rîd numai, că n-am canalul ”Acasă”. Pe bune! Chiar nu-l am! Şi mă gândeam că-mi ies din categorie… Ce gospodină poate fi aia, fără canalul ”Acasă”???
Domnule, dar am şorţ şi cratiţă!!!
Aparte:
Praf mă face Textu…
Oooops!
Şi nici la TV nu mă uit mai des de o dată pe lună…
Sunt desuetă. Asta e… Am pierdut TREN(D)UL.
2010-03-07 21:37:21 | Raporteaza
@Liviu Antonesei: Eu sper sa nu mai plang la sfarsit! Si daca nu … voi rade de mine insami, asa cum fac si altii. Fara sa recunoasca!
Daca ma uit la ceas, n-am nicio sansa sa plang, va incepe filmul de razboi … prima del fine.
@Daca_nu_nu: Brava ragazza!
2010-03-07 21:46:03 | Raporteaza
Tu, Zitella, deja mă pui pe gânduri…
Auzi la ea: ”să nu mai plâng la sfârşit”!!!
OK.
Dacă zici tu, nu mai plângem la sfârşit!
Aparte:
De unde sărăcie ştie???
2010-03-07 21:49:55 | Raporteaza
@Daca_nu_nu: Voi rade de mine, asa cu fac si altii!! Nimeni nu trebuie sa planga la sfarsit. Poate doar de fericire! Si-atunci nimic nu mai e sfarsit!
2010-03-07 21:57:37 | Raporteaza
@) Zitella, Daca_nu_nu
Dar, oare, a plins cineva la inceput?!
2010-03-07 22:08:26 | Raporteaza
@) Zitella
M-ai… omorît!
2010-03-07 22:08:52 | Raporteaza
@ LA
Da! Eu!
2010-03-07 22:09:19 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu
Esti sigura? Nu ne induci in eroare?
2010-03-07 22:21:34 | Raporteaza
@) LA
Hm…
Tu ce crezi?
2010-03-07 22:23:09 | Raporteaza
@Liviu Antonesei: Cand traiesc inceputul, plang de fericire. Iar cand inceputul e … fara sfarsit, plang ca n-am trait inchipuirea. Sunt o plangacioasa, ce mai!
Da de ce sunteti asa curios?
2010-03-07 22:25:58 | Raporteaza
@) Zitella
Nu stiu daca sint curios… Poate ca imi imbogatesc cunostintele… Nu stiu.
2010-03-07 22:30:11 | Raporteaza
@Liviu Antonesei: Iertati-ma, nu ma luati in seama! E greu sa … e greu cu vorbele!
O sera placuta, noapte buna!
youtube.com/wat../
2010-03-07 22:34:25 | Raporteaza
@) Zitella
Mie-mi spuneti?! Uneori, nu e greu, e cumplit cu vorbele!
2010-03-08 00:38:51 | Raporteaza
@Liviu Antonesei: Poate de asta cititorii iubesc scriitorii. Poate!
2010-03-08 00:49:16 | Raporteaza
@) Zitella
Probabil ca e si asta un motiv, altul ar fi ca, macar uneori, le si iese ceva din inclestarea asta!
2010-03-08 00:52:28 | Raporteaza
@Liviu Antonesei: cu siguranta! Si cred ca ordinea e invers! Sau inversa? Sau inversata?
2010-03-08 00:58:14 | Raporteaza
@) Zitella
In opinia mea, merge oricare din ultimele doua formule.
2010-03-08 01:38:40 | Raporteaza
Doamne, nu mă lăsa!!!
Voi n-aveţi somn, oameni buni???
2010-03-08 01:41:24 | Raporteaza
@) All
Ei, nopate buna atunci!
2010-03-08 01:48:39 | Raporteaza
Bună dimineaţa, Lume!
youtube.com/wat../
2010-03-08 08:10:21 | Raporteaza
Bun inceput de saptamina to all.
Cum vad ce trendul continua (si nu pot decit sa ma bucur) nu rezist si ma dedau, ori redau, insemnatului.
Cind cautsi ex-taza , risti sa o gasesti; cind nu o cautsi, risti sa te gaseasca ea (ex-taza poate fi si masculina…); la mijloc: coup de foudre amoros, LSD, alchimie mistica etc . Ar fi rezonabil, mi-am spus oarescind, ca totsi cei ce se imbarca pentru Cythera sa aibe one way ticket, return trip poate inseamna extaz intermitent ori, mai generos (!?), cu repetitsie…
“I only believe in fire. Life. Fire. Being myself on fire I set others on fire. Never death. Fire and life”. Ai zice ca-i o insemnare din jurnalul Soarelui (Soleil, soleil, faute éclatante…), macar ca stim ca-i va suna si lui stingerea), dar ne vine de la Anaïs Nin. Cu asa arta poetica/declaratsie de metoda holocaustica e de mirare ca Henry a ajuns sa-i supravietsuiasca… Ce-i drept, nici chiar picnic n-a fost pentru el . E.g.: Henry on August 6, 1932 “Don’t expect me to be sane anymore. Don’t let’s be sensible. It was a marriage at Louveciennes – you can’t dispute it. I came away with pieces of you sticking to me; I am walking about, swimming in an ocean of blood, your Andalusian blood, distilled and poisonous…”. Ardere de tot si singe , ce cale mai buna de a ajunge la Divinitate? Ceva n-a functsionat zeiss pina la capat. Plasma cu suflu prea scurt; Anaïs , piroclasta, plasmafora, redevine umana si arata, peste ani, cu degetul: Henry e vinovat de a fi redus femeile ce i-au intersectat traiectoria amoroasa la “an aperture, a biological sameness”. Ardoarea si fervoarea neofite salveaza sincron momentul, (ca-n poeziile de mai sus), diacronia calatoriei dus-intors te pune pe ginduri ori pe caii scepticismului. Dar, mai stii, poate e vorba, insa , de emotions recollected in tranquility (de unde atita, in vremile noastre?), ca’n Preface to Lyrical Ballads…
2010-03-08 08:12:57 | Raporteaza
Bună dimineaţa, Daniel.
Bine-ai revenit!
Văd că-s numai eu prin zonă…
O săptămână bună să ai şi domnia ta!!!
2010-03-08 08:21:23 | Raporteaza
@Daca_nu_nu: Acuma, o incurajare(hmmm) eu ma duc la culcare… cu un pic de noroc o sa ma apropiu de 5 ore de somn. O sa comunicam telepatic-oniric , dara. Numai bine.
2010-03-08 08:31:30 | Raporteaza
@ Daniel

Somn uşor, Daniel!
2010-03-08 08:36:25 | Raporteaza
@) Buna dimineata, Daca_nu_nu, somn usor Daniel StPaul! Cit despre mine, ma apuc de articolul pentru Adevarul, ca pina la prinz trebuie trimis!
2010-03-08 09:00:26 | Raporteaza
Pauză!
youtube.com/wat../
2010-03-08 12:02:59 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu
Pauza, pauza, dar pauza de la ce?!
2010-03-08 14:33:45 | Raporteaza
Buna dimineata ,
Pentru 8 martie un gand frumos pentru mamele si femeile noastre
2010-03-08 16:37:41 | Raporteaza
@ LA
Pauză de la scris, dragule, că azi e ziua mea…
2010-03-08 16:56:16 | Raporteaza
@ Virgil
Ce v-aţi face voi fără femei?
Of, of, măi, măi!…
2010-03-08 16:57:05 | Raporteaza
La multi ani tuturor femeilor de 8 martie!
@L A
de fapt ce v-a placut cel mai si cel mai mult la anais nin?
2010-03-08 17:32:08 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu
Ziua de nastere ori te referi la 8 Martie? Eu prefer 1 Martie, asta mi se pare cumva prea oficiala…
2010-03-08 18:44:52 | Raporteaza
@) tx2
Ce ia placut mai mult? Jurnalul. Iara daca va referiti la persoana, dezinvoltura…
2010-03-08 18:45:57 | Raporteaza
@) tx2
“mi-a”, desigur.
2010-03-08 18:46:27 | Raporteaza
Anais Nin, a Woman:
youtube.com/wat../
2010-03-08 19:16:35 | Raporteaza
@) Zitella
Multumesc, multumesc, am mai gasit niste linkuri interesante acolo!
2010-03-08 19:22:42 | Raporteaza
@Liviu Antonesei: Cu placere!
Eu am ales ceva mai serios!
Acum ati invatat sa cautati, totdeauna sa cautati si alte linkuri!
2010-03-08 19:42:10 | Raporteaza
@) Zitella
Da, da, pe youtube, cind primesc un link, meeu caut in jurul sau, ca sa spun asa!
2010-03-08 19:43:11 | Raporteaza
@) All
Postare exceptionala, “Bradul de tara”, pe blogul lui Dorin Tudoran, mai precis aici
dorin2tudoran.w../
2010-03-08 19:50:09 | Raporteaza
@ LA # 42

Nu, nu, nu e ziua mea de naştere. E 8 Martie. Atât. Am fost la serbarea lui fiu-meu…
Eu sunt Berbec, Bunicule. Ba-s în floare, ba-s rece şi cu toane, ca şi luna lui April, vorba poetului.
Aia cu Marte mi se trage de la ziua naşterii: Marţi.
No, iaca, v-am spus tot. Numa CNP-ul şi seria buletinului n-am apucat, dar nu-i timpul pierdut…
2010-03-08 19:50:50 | Raporteaza
Mulţam de gândul bun, Textule!
Apreciez.
2010-03-08 19:51:43 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu
Alea nu le spune, ca te mai trezesti cu conturile golite, am auzit eu ca exista “pirati de net”!
2010-03-08 19:59:22 | Raporteaza
Ha!-Ha!-Ha!!!

Să-i ia, dragule, că este-o vorbă în Ardeal:
Decât să le duc gândul, mai bine le duc dorul…
2010-03-08 20:07:54 | Raporteaza
LA #43 :
ca doara fimeia nu-i bicicleta
parerea mea
multzam de raspuns. dezinvoltura, perfect spre sublim
2010-03-08 21:07:32 | Raporteaza
@) tx2
Ha, ha, ha! Seara placuta, in continuare.
2010-03-08 21:48:39 | Raporteaza
Buna dimineatsa oameni buni.
Cind ma pun la computador in creier de noapte, trebuie ca e la mijloc si niscaiva sado-masochism; creierul noptsii e bine, merci, al meu trage spre safe mode si chiar spre shutdown. Da’ as vrea sa zic ceva si trebuie sa folosesc les grands moyens ca sa extrag ceva-ul. Noaptea trecuta am abandonat ideea, am adormit ca vizitiul pe capra si m-am trezit de intsepeneala gitului. Pina nu adorm si azi, o sa incerc sa merg un pic mai departe. Ca sa nu uit, sa zic la ce cugetam. Citind corespondentsa impricinatsilor (imi vine sa zic”robilor”) nostri H. & A, nu se poate sa nu-tsi treaca prin gind ca “se” tenteaza si o ebosha de relatare directa a extazului. A mon avis, peine perdue. Ca potsi atinge extazul, ça va. Dar, daca vrei sa folosesti cuvinte, vaut mieux pas le faire . De-acord in muzica (Scriabin), in sculptura (oare la ce Bernini se gindea Eminul nostru?), in pictura, in coregrafie… Si, daca ajungi la ex-taza iar apoi demonul te mina sa faci un reportaj de vorbe de la locul fetsei, mai bine ex-itul in loc. Un politique frantsuz, decent de-altfel, zicea despre sine, ca ministru in guvern (à propos de politica guvernului sau): “un ministre, ça ferme sa guele ou ça s’en va…” (il s’en est allé). Asa ar trebui sa fie si cu extazul povestit ad usum spectatoribus. Personal, as alege exitul dupa extaz, desi… Daca va uitatsi la ce am decupat in postarea precedenta dintr-o trimitere a lui Henry, poate vedetsi o legatura, cit de marunta, cu relatarea transverberatsiei Sfintei Teresa de Avila ( ingerul si cu ea). Sorry, n-am text romanesc si vremile-s tirzii: … « J’ai vu dans sa main une longue lance d’or, à la pointe de laquelle on aurait cru qu’il y avait un petit feu. Il m’a semblé qu’on la faisait entrer de temps en temps dans mon cœur et qu’elle me perçait jusqu’au fond des entrailles; QUAND IL L’A RETIRÉE, IL M’A SEMBLÉ QU’ELLE LES RETIRAIT AUSSI(vezi Henry: I came away with pieces of you sticking to me) et me laissait toute en feu avec un grand amour de Dieu. La douleur était si grande qu’elle me faisait gémir; et pourtant la douceur de cette douleur excessive était telle, qu’il m’était impossible de vouloir en être débarrassée… “ Itsi vine sa zici ca intre extazul mistic si cel fizic nu e nu-sh ce diferentsa… Iar daca te duci sa vezi “procesul verbal” ascuns in captuseala de Pascal (”Certitude, certitude, sentiment, joie, paix. Joie, joie, joie, pleurs de joie”) itsi vine sa te-ntrebi: c’est quoi , ce truc? Sigur, cam greu sa nu te contaminezi extatic, dar se poate mai mult decit niste variatsiuni pe tema ori decit vreo reductsie la solo a unei simfonii? Mi-i ca-s tot mai batrin si cu aripele-mi napirlite o sa sfirsesc in cotetsu de gaini, ca un alt domn.
Dar sa nu disperam , la vie est belle, sa va fie si ziua asa.
2010-03-09 08:03:33 | Raporteaza
Aparte:
Vai de capul meu…
Ce Babă o fi azi?
Babă 9, Babă veche???
Mahmureală, altfel cum i-oi zice?
Klitt O’Riess o murit – că şi geniile mor…
Oferte de site-uri erotice – că, no, la aşa crizăăă…
Şi eul liric vrea să plece-n Shambala…
Cred şi eu.
Dac-aici se-anunţă Apocalipsă…
2010-03-09 08:07:17 | Raporteaza
Uuuups… Daniel!
În sfârşit cineva prin zonă, că-ncepură a-mi ţiui urechile de la scârţâitul ăsta de uşă rămasă deschisă…
2010-03-09 08:10:50 | Raporteaza
Tare:
Bună dimineaţa la mine!
Somn uşor la tine, Daniel!
2010-03-09 08:11:57 | Raporteaza
@Daca_nu_nu: Bongiorno,principesa, ca io me retrag la depou
2010-03-09 08:19:33 | Raporteaza
@ Daniel
Dragule!!!
Odihnă plăcută să ai!
Eu acuş încep ziua, măcar că stă de ploaie, ninsoare, nuş ce mama supărării vrea să facă, da io nu mă las şi nu mă las (numa pănă păst-un ceas…)…
2010-03-09 08:29:18 | Raporteaza
youtube.com/wat../
2010-03-09 08:44:23 | Raporteaza
@) Daniel StPaul
Nu cred ca exista vreo diferenta esentiala intre cele doua forme de extaz. Si, de buna seama, e absurd sa-ti imaginezi ca te poti intoarce cu un “reportaj de la locul extazului”, dar niste cioburi izolate pot ramine…
2010-03-09 09:55:52 | Raporteaza
@) Daniel StPaul
Si somn usor, desigur!
@)Daca_nu_nu
Pe de alta parte, buna dimineata!
2010-03-09 09:56:56 | Raporteaza
@ LA
Bună să-ţi fie inima, Bunicule!
Auzi, da ceva mai…, aşa, cum să-ţi zic, pentru astea mai primăvăratice (ca mine, de!), n-ai???
Că n-o murit nime! Nu ştiu cine l-o minţit pe Fumurescu… (Io, după mintea mea, trag nădejde că n-o fi crezut.)
Miluieşte-ne cu ceva mai vesel, Bunicule, că s-o spăriet gându cititorilor şi-ajunge-a fi cercetarea românească pe butuci!!!
E Primăvarăăăăă!!!
2010-03-09 11:04:53 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu
Pai, mie, nici astea nu mi se par triste!
2010-03-09 11:24:27 | Raporteaza
Am zis eu că-s triste?

Ziceam numa că-s ardeleancă şi ardelencele stau mai prost cu priceperea…
2010-03-09 11:30:20 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu
Tu ai spus-o, nepoata! Eu nu sint de acod, oricum e iscant sa generalizam!
2010-03-09 12:47:26 | Raporteaza
Pe vremuri, barzi nebuni jurară pe Míller, Dúrrel şi pe Nin…
Dar azi, tot ei, în loc să umple spumoase cupele cu vin,
Rostesc agonic incantaţii în apă grea… Bătrâne Bard,
De ce n-ai preschimba tăcerea-n vorbirea apei, ca Bachelard???
Nimic nu-i sfânt!?… Dar, în tenebră, spui rugăciuni spre Sákya Muni…
Şi te-ai scăldat în Nilul negru, în care se scăldară punii…
Apoi, cu Marea Moartă-n braţe, te-ai adăpat în Iordan?!
Unde-i lumina de Shambhála? Să fie-n viersul lui Tristan???…
2010-03-09 13:05:39 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu
Wow! S-ar spune ca am devenit un fel de… muzoi!
2010-03-09 13:35:32 | Raporteaza
@Liviu AntoneseiNici n-a dat coltul ierbii si matale ai luat azimutul creta…
2010-03-09 13:45:09 | Raporteaza
@ LA

Apoi, dragă, ţi-am răspuns după priceperea me!!!
Nu. Nu eşti muzoi! Nici măcar muz!
Eventual un poet care inspiră. Dar mă nemulţumeşte – sau cum să spun ca să nu arăt că mă enervează – când vrei să ştergi ritmul (ori poate că nu vrei, ci, dimpotrivă, fără să vrei îl ţii sub control). Pentru că eu îl aud. Nu vreau, da-l aud. Ce să fac, dacă-l aud??!!!
Şi ţi-am răspuns în ritmul meu.
De-aci, de unde mă uit eu, cam aşa se vede…
Dacă nu…
2010-03-09 13:48:22 | Raporteaza
@) Dorin Tudoran
Ce sa fac, maitre? Daca aici e asa urit, din pacate, in cam toate sensurile…
2010-03-09 14:12:37 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu
Nu sterg nici un ritm, merg in ritmul meu. Cind adopt unul de clasicizat, chiar simt nevoia sa precizez in titlul poeziei…
2010-03-09 14:13:52 | Raporteaza
@ LA

Na, na, na!!!
Ştii bine că nu la ritmul acela mă refer, Bunicule.
Acuma te faci domnia ta că nu pricepi…
Da-i bine şi-aşa rău cum e.
2010-03-09 14:17:08 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu
Habar n-am ce vrei sa spui! Pentru mine, e destul sa-mi tin ritmul interior… Restul e vesificatie, prozodie, si asta nu ma intereseaza in mod deosebit, ca auto vreau sa spun.
2010-03-09 14:27:28 | Raporteaza
Aparte:
Să tac?
Să nu tac?
Să tac?
Să nu tac?
Tare:
Tac!
2010-03-09 14:33:47 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu
Sintem intr-o tara libera, cu garantii constitutionale privind dreptul la opinie…
2010-03-09 14:51:46 | Raporteaza
galceava intre dans şi mersul pe jos? intre pulsiunile grele ale atrabilei şi bătăile egale, regulate ale inimii? intre supletea dureroasa a corsetului si camasa peste bracinar? intre geometria din manual şi ţărmul zdrenţuit al Egeei?
2010-03-09 15:16:13 | Raporteaza
@) Eruufin
A, nu, nu cred ca-i chiar o gilceva, cit o mica diferenta de opinii…
2010-03-09 15:24:34 | Raporteaza
“sa-mi canti” bluz estem?
“fulge” este magma vulcanica văzut eruufin destule oraşe îngropate după ce apărut fulger colorat în cer şi maini amestecat cu picioare cu umori si tesuturi aruncate cat colo.
“Iordanul clipea pe sub stele, sfînt şi vagant
cînd în adîncuri m-am tot scufundat,
lăsînd lîngă maluri beduine mofluze” – foarte frumos versuri eruufin oftat mult camila slobozit oftat dar nu pe gura. eruufin adus aminte de intamplari la iordan, voi aveti Ozana frumos curgator nu mai stiu ce mare scriitor. eruufin cunoscut beduine aspre dar nu stie ce inseamna “mofluz”!
2010-03-09 15:24:56 | Raporteaza
multa mistica la poeziile dvs. eruufin crede ca putin kavafis aici, putin claudel (dar foarte putin), putin cantarea cantarilor, soare mult, iubire mult, aproape perfect! eruufin iar nu inteles cuvantul “vagant” – se cuvine citit poezie cu dictionar?
2010-03-09 15:28:54 | Raporteaza
“drept care-n cvadriga” – eruufin nu putut citi cu voce tare, sucit rau limba.
2010-03-09 15:30:54 | Raporteaza
textele sunt in oglinda cu scrisorile? adica fiecare poem e prelungirea vreunui ravaş? (raspuns optional, eruufin stie ca nu asa intrat cu cizma in laborator poet)
2010-03-09 15:33:14 | Raporteaza
i promise you plus primele doi texte placut cel mai mult!
2010-03-09 15:35:38 | Raporteaza
am suparat pe cineva? de ce a fugit toata lumea?
2010-03-09 16:08:44 | Raporteaza
@ Eruufin
N-ai supărat pe nimeni, Efendi!
N-a fugit nimeni, doar că, la jumătatea săptămânii, au ore cu toţii. Eu încep abia dimineaţă, de-aia mai am ceva vreme, în pauze de scris.
2010-03-09 16:13:43 | Raporteaza
@) Eruufin

Te miri că discut în contradictoriu cu Magistrul?
Nu te mai mira! Că nu e prima dată.
Numai că, având noi atâtea în comun, le discutăm pe mail.
(Să n-o iau iar de la Piaget cetireee…)
2010-03-09 16:15:33 | Raporteaza
@eruufin:
Fiti linistit. Mai sunt si altii in zona. Doar ca operam specializat. Eu (spre exemplu) trag numai cu piatra filosofala.
2010-03-09 16:21:57 | Raporteaza
@Liviu Antonesei, #63 Ce ramine? Nu stiu… La vremea asta cred ca extazul, ca si Duhul Sfint, are oaresce gene democratice…, se duce la arhiduce ,dar n-o ocoleste neaparat pe precupeatsa, are, cum ar veni, liber arbitrul lui, ca ne place tare cesta … Dar extazul e transmutatsie/ transsubstantsiere si pune marca lui pre cel ales, asa, ca bijutierul. Trans-fiind, adeca en deçà si en delà de lumea noastra oarecum strimta, ar trebui sa fie si o trans expresie/ expresivitate pentru el, mai stii, cu o translogica in ea…O fi intransigentsa la mine, poate wishful thinking, dar, dupa extaz, ori il taci (l’homme est l’opposé du silence, même quand il se tait) cu umilintsa (a neputintsei, etc.), ori mori. Tacerea ori moartea pot fi forme supreme de recunoastere/admitere ale extazului. Reintoarcerea la expresia precupetseasca (cum, hélas, pe Anaïs o am prins in flagrant delir), la expresivitatea mundana, ça va pas, sau ça va, dar tragind consecintsele (ca doar si noi avem liber arbitrul nost’).
2010-03-09 16:22:23 | Raporteaza
@ Fulcanelliiii!!!
Dumnezeule!!!
Vaaai, ce mă bucur că n-ai… pierit.
Veneam de la peaţă şi, trecând io pe lângă catedrală (care-ntre noi fie vorba începu a da din clopote exact când mă aflam io în punctul cel mai apropiat, de mai să-mi sară castraveţii din plasă de spaimă), aşaa, deci, cum spuneam, trecând io pe lângă catedrală, mi-adusei aminte de domnia voastră. Şi iar m-apucă un doooor nemângâiet de-a-l sudui pe Einstein, gândind în sinea mea că te ţine captiv. Dup-aia stat-am io şi m-am gândit: La urm urmei, totu-i relativ. Dacă nu, nu.
2010-03-09 16:38:56 | Raporteaza
1 mai sus il intrebam pe dl Antonesei ce i-a placut mai mult la anais nin. a zis jurnalu si dezinvoltura. ce nu era previzibil de nici o culoare era ca o sa zica dezinvoltura. dezinvoltura ineducabila !!!!!!!!! pe care educatia in general o omoara direct si de la prima ora de clasa !!!!!!! mda, uneori raspunde poetul, ca nu-l poti face sa taca la nesfarsit in raspunsuri de curtoazie.
2010-03-09 17:03:12 | Raporteaza
2 despre extaz????? sa vorbesti ce? mi se pare cea mai incomunicabila chestie din lume. care e chestiunea personala care oricat ai povesti-o nu reusesti sa trezesti intelegerea empatica a celuilalt? ei luati-o p-aia si multiplicati deificultatea cu 10 la a 10-a: p-acolo tre sa fie dific de a face p-altu sa inteleaga ce-i cu ecstazu daca nu l-a ezperimentat.
glumeam si eu. sigur ca extazu poate fi explicat povestindu-l altuia. il zici si gata, celalalt simte cum e
2010-03-09 17:07:38 | Raporteaza
@Daca_nu_nu:
“Fulcanelliiii!!!
Dumnezeule!!!
Vaaai, ce mă bucur că n-ai… pierit.”
Ha, ha ! Soiul rau nu piere asa usor, nici chiar cand pune umarul domnul Hawking. Mi-a intins el cateva capcane magnetice (in ideea ca o sa ma impiedic si-o sa cad intr-o gaura neagra) dar nu i-a mers ca m-au ajutat stelele pitice, dupa cum v-am spus. Era curios domnul Hawking ce se intampla atunci cand un corp (subtil) care se deplaseaza mai repede decat viteza luminii, este atras spre o gaura neagra. Mai trebuie sa astepte insa, pana ce voi avea din nou chef sa caut big-bang-ul. Desi cand imi aduc aminte cum se deformeaza spatiul cand depasesti viteza luminii, ma cam apuca ameteala si-mi scade entuziasmul. Pana atunci, daca aveti nevoie de mine puteti folosi cateva cuvinte magice (catedrala, transmutatie, corpul subtil) si mintenash apar.
De altfel deja ma activase energetic Daniel StPaul, atunci cand a vorbit de extaz. POate ca atunci ne apropiem mai mult de suflet si avem revelatia modului de comunicare dintre acesta si corpul subtil. Daca_nu_nu.
2010-03-09 17:51:34 | Raporteaza
eruufin are intrebare: daniel st paul sfant este? de unde vorbeste el lui eruufin nu pare loc pe lumea asta cu vredeata masini multe crestini alergand de zor la cumparaturi. eruufin vazut cum scris st paul in mai multe limbi deo dat a cala cincizecime la crestini.
fulcanelli speriat rau eruufin. aruncat dupa biet negustor cu pietre filosofale. ploaie de pietre pe capul meu vai de turbanul meu cel nou sfasiat de tot ramas eruufin in cap gol pe ninsoarea de aici. plus de asta pietre filosofale mai ascutit este ca pietre de la terasament cale ferata daca intrat in spate negustor, plateste domnul fulcanelli spital bandaj la rana? frumos este domnul fulcenelli pentru crestin a lapida biet negustor libanez?
2010-03-09 18:02:31 | Raporteaza
nimeni nu pretinde ca poezia se instaleaza in miezul trairii extatice. logos inseamna ordine, rationalizare. or, nu poti sa rationalizezi trairea si sa pretinzi ca textul este dublul trairii. ceea ce comunica poezia este o urma, o evocare a experientei, o aducere aminte. timpul trairii nu coincide cu marturia acelei trairi. sigur ca obiectiile, nuantele lui daniel st paul sunt intemeiate, desi usor speculative.
2010-03-09 18:10:26 | Raporteaza
scuze, am vazut abia acum ca daniel vorbeste despre corespondenta pe bune intre cei doi. mi/am articulat deja doua palme si m/am tras de perciuni.
2010-03-09 18:16:41 | Raporteaza
@eruufin:
Eruufin puteam sta linistit. Fulcanelli bogat estem, nu aveam grija ! Puteam cumpara guvern roman cu tot cu brim-ministru si mai ramane la Fulcanelli vreo doi lei. Fulcanelli puteam transmuta orice in metal bretzios. Aveam si afaceri cu mult betrol in deshert Alpha Centauri, fix langa zteaua ADS 10288 (Gl 649.1). Aveam si ceva mine de diamante pitice in Procyon A. Puteam blati cu ele fro 5-6 ghilometri de autostrada romaneasca. Nu aveam griji bana ce pizivenghi roman nu fura la Fulcanelli biatra filosofala.
2010-03-09 18:18:47 | Raporteaza
Buna dimineata ,
Eu cu poezia mai putin (daca vreti a fost pentru mine cel mai nesuferit gen literal ) probabil mai mult din cauza “comentariilor” nenaturale ce trebuia sa le invatama pe “din afara”
Pe langa cei deja obisnuiti ai case vad ca s-a mai alaturat un nume “eruufin” care chiar combate serios
@Fulcanelli: Incearca The elegant universe de Brian Greene. Desii este un pic mai grea si la un moment dat chiar iti trebe ceva cunostiinte de fizica pentru a avea tabloul complet .
2010-03-09 18:30:56 | Raporteaza
Bărdon!

2010-03-09 18:33:15 | Raporteaza
eruufin legat la cap, temporlamente:
parerea mea
pai poezia, care nu urmareste direct ca proasta sa trrrransnMita ecstazu, tocmai poezia se mai intmpla sa…
2010-03-09 18:54:16 | Raporteaza
textu, îhî, aia cred şi eu. dar si mai aproape e muzica, si aici daniel avea dreptate cu flamele lui scriabin. cine comunica mai bine misterul, ăla e! dar cine comunică mai bine cu misterul e şi mai şi. poezia e in dialog cu misterul (nu intram in cacaturi de detalii buberesti, haidegeresti, weilesti care nu intelegem si ne incurcam in ele si nu e rostul aici pe blog). si daca e poezia atunci e si cititorul, care recapituleaza mental trairea spusa de altii si vibreaza si el la evocarea acelei trairi. dar cred ca exageram. avea dreptate gore pirgu, ia hai sa mai vorbim si despre dame
2010-03-09 19:10:31 | Raporteaza
@Fulcanelli: batiser besevenchi mintit eruufin care halit bateu cu carne de borc. acum rau de la stomac si de la suflet. aia 2 lei da la eruufin sa mearge la urgente mituit asistenta bagat in fata facut spalaturi stomacale. intre timp mai spune bovesti din spatiu, eruufin nu fost acolo niciodata, neavut camila sburator cu reactie ci gloaba dromader beteag
2010-03-09 19:22:54 | Raporteaza
@) Daniel StPaul
Intre tacere si moarte, exista, har Cerului, puzderie de stari intermediare, iar unele pot permite nu comunicarea – ca extazul este incomunicabil -, ci evocarea acestuia. Se intimpla, uneori, ca evocarea aceasta a autorului sa nimereasca undeva intr-n loc secret, poate si uitat, din inima cititorului. Daca nu, nu!
2010-03-09 21:29:34 | Raporteaza
@) Eruufin
Debordant negustor libanez am mai poposit pe la noi!
Nu, textele nu sint “in oglinda” scrisorilor, textele sint scrisorile, alte scrisori…
2010-03-09 21:31:21 | Raporteaza
@) Fulcanelii
Inteleg ca a fost vorba de o calatorie cu masina… De ce se mira asa de tare Daca_nu_nu ca ati supravietuit? Asa de periculos a devenit sa mergi cu masina prin patria noastra?!
2010-03-09 21:33:11 | Raporteaza
@) Alll
Scuze! Buna seara la toata lumea! Am avut un brat de ore si am uitat obiceiul salutului!
2010-03-09 21:34:27 | Raporteaza
eruufin vorbind si despre dame, dar cu ele de fatza:
poezia e mai tare ca muzica, e mai tare ca p ma-sii, poezia nu moare,nu moare, nu moare, ca n-are moarte. poezia e cuvinte fara moarte. iti da in cap, iti baga taisul in inima si te-a crucificat fara sa sesizezi macar aspectu asta. muzica e si ea acolo. dar fara poezie, ma scuzati, vorbim despre dame
2010-03-09 22:01:19 | Raporteaza
postul anter e raspuns la eruufinianul citat care m-a lasat intr-o ushoara stare de iritare
:
“si daca e poezia atunci e si cititorul, care recapituleaza mental trairea spusa de altii si vibreaza si el la evocarea acelei trairi.” recapitulare? “cititor”? “evocare”? “traire”? facem misto de momentul nasterii noastre?! la urma urmei de ce nu ?
2010-03-09 22:17:27 | Raporteaza
Bună seara…
Sau bună noaptea?!…
2010-03-09 22:24:54 | Raporteaza
@ Eruufin

Dragule, greu cu poeţii ăştia…
Ştii la ce mă gândesc eu?
Că poate n-ar fi rău să ţină – o dată-n viaţă măcar – un curs despre poezia lor.
S-ar spăria când ar afla ce spun/cred/simt studenţii/elevii, dar mai, ales, profesorii…
Noroc norocel cu domnia ta, Efendi, că numai domnia ta mă poţi înţelege…
2010-03-09 22:29:05 | Raporteaza
@ LA

Bunicule,
Eu şi Fulcanelli suntem călători, hă, hăăă!!!, din negura timpurilor…
Când se-aglomerează traficul, hop!, eu scot covorul zburător (pe care l-am cumpărat cândva de la un negustor libanez pezevenghi, care m-a-nşelat: îmaginează-ţi, domnia ta, Bunicule, că i-am plătit cinstit, creştineşte, dar el nu mi-o spus că tuşeşte-n carburator…), şi-ncalec eu pe covoraş şi pe-aci ţi-e drumul!!!
Fulcanelli însă, nuş cum face, nuş ce mijloc de transport are, că-ntotdeauna ajunge înaintea mea!!! Io mă gândesc aşa, în mintea mea, că o fi ceva super (luminic, sonic etc.) şi de-aia voi să mă asigur de fiecare dată că a ajuns cu bine la destinaţie…
Îţi dai seama ce s-ar întâmpla, Doamne fereşte, să dispară Fulcanelli chiar în timpurile noastre?
2010-03-09 22:35:07 | Raporteaza
@ Tx2
Da, şi eu cred că poezia e mai tare decât muzica. Pentru că atinge coarda sensibilă chiar în afara ritmului. Cum cred şi că e mai tare decât pictura, sculptura, pentru că sensibilizează chiar în lipsa imaginii.
Aşa este, ai dreptate!
Ritmul e în noi, iar imaginea se construieşte/reconstruieşte mental/afectiv, în funcţie de sensibilitatea fiecăruia.
2010-03-09 22:38:42 | Raporteaza
textule> esti fanatic, da-mi place
doamna,
depinde de poeti, depinde de poezie. daca l-am fi lasat pe bacovia sa tina cursuri despre poezie ne-ar fi impuiat capul de maculatura si truisme. nu era chiar priceput. altii s-au priceput mai bine. noroc ca poezia nu se da cu instructiuni de folosire, desi uneori, printr-o bizara alchimie isi contine propriul comentariu. uneori ai surprize de la cititorii minori (mai multe de la cei mititei, din ce in ce mai putine de la puberi si deloc de la adolescenti)
2010-03-09 22:41:09 | Raporteaza
@ Eruufin
Ha!-Ha!-Ha!
Mie-mi spui?
Korrekt!
2010-03-09 22:42:55 | Raporteaza
la cate piane am salvat, zau ca ar trebui sa existe o republica a pianelor, un conservator cu granita la tecuci.
2010-03-09 22:43:13 | Raporteaza
@ Eruufin
Ce aia tecu(l)ci, Efendi?
Eu tocmai m-am trezit! Sunt la cafea!
Cum? Nu-i dimineaţă?
Să mă culc la loc?
2010-03-09 22:45:19 | Raporteaza
doamna, eu covor bun vandut desen frumos minaret semiluna odalisca pravalita peste havuz meditand grav la pasarele migratoare. eu nu facut comert necinstit. daca doriti am ceainic bun gasit in damasc ingropat de un obuz si ceas cu cuc foarte bun cioc galben aripioare lemn cedru de la liban galagie multa face polifonii alese. din cand in cand mai ales primavara strica arc si cuc zboara lin prin casa apoi intoarce cuminte la cutiuta. dar dat inapoi covor!
2010-03-09 22:48:51 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu, Eruufin
Pe mine insusi faptul ca se pot tine cursuri despre poezie ma cam… straneizeaza! Si ce sa spuna un poet despre poezia lui? El a spus deja cind a scris poezia! Restul e treaba hermenutilor, ca altfel de ce i-ar mai fi facut Dumnezeu?!
2010-03-09 22:52:18 | Raporteaza
2010-03-09 22:52:32 | Raporteaza
Scuză-mă, Bunicule, dar mă tăvălesc de râs…

2010-03-09 22:53:13 | Raporteaza
# 118

2010-03-09 22:53:35 | Raporteaza
eruufin:
omu de la care am invatat cel mai mult a avut un infarct la 70 si ceva de ani. a avut infarct. ce pana mea a facut dupa —cand si-a revenit? ei? a vazut moartea cu okii, s-a kkt pe el, cum sigur vom face toti. relaxarea sfincterelor-nu scapa nimeni. ce-a facut omu cand starea de infarct s-a dus spre starea de convalescenta? a lasat convalescenta sa-si faca treaba? nu! a luat o carte de poezie. si a citit cu voce tare. aceeasi poezie. irelevant care. poezia era a lui. era declaratia lui. a citit cu voce tare o poezie, ok? cam asta-i
2010-03-09 22:53:41 | Raporteaza
@) Eruufin, Daca_nu_nu
Tecuci ati spus? Iata poezia lui Mihai Ursachi:
Transversaliile mari sau cele patu estetici, poezie scrisa de Magistrul Ursachi pe cind se credea pelican
Un om din Tecuci avea un motor/
Dar nu i-am folosit la nimic.
2010-03-09 22:55:36 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu
Rizi, fata bunicului, rizi, ca risul n-a omorit inca pe nimeni, dar unii birfesc ca ar ingrasa.
2010-03-09 22:57:29 | Raporteaza
Vaaai!!!
Am râââs… cu lacrimi!
Tră să dau o cafea lui Efendi, că ei n-au slobod la alcoale…
2010-03-09 22:58:15 | Raporteaza
@) LA # 125

Lasă-i să bârfească, Bunicule, până le-ajunge gura la urechi…
La ce le-a(ş) folosi?
Motor am, covoraş de la Liban am, poezii frumoase cetesc, de ce-aş fi trist(ă)???
Mai ales că mi se-arată-n cafea şi ceas cu cuc…
Cu cuc, fără cuc, treaba lui!
Io covor-napoi nu dau nici să mă omori!!!
2010-03-09 23:01:26 | Raporteaza
modernitatea s-a nascut dintr-o astfel de dedublare: creatia dublata de o constiinta critica, de o reflectare teoretica menita sa zmulga valul, misterul, sa-i surprinda mecanica. o astfel de constiinta cumva schizoida a adus numai beneficii poezie, a miscat-o spre noi forme de expresivitate. cum ar fi aratat poezia fara pound, eliot, valery? ar fi ramas o poezie oraculara, infatuata, autista, un monolog care-si interzice cititorul.
2010-03-09 23:04:35 | Raporteaza
poezia e pe moarte textule (sa vedeti cum o sa-mi sara la beregata) de proza ma tem ca nu vom scapa curand!
2010-03-09 23:10:48 | Raporteaza
a vorbi despre propria poezie este o chirurgie necesara, o distantare mai putin dureroasa decat logoreea pe care o produci, intins la orizontala, la psihanalist. versul nu-i niciodata deplin incheiat in momentul in care ai pus punct si ai hotarat: gata, poemul nu-mi mai apartine, am spus ce am avut de spus.
2010-03-09 23:15:57 | Raporteaza
e pe moarte. corect
2010-03-09 23:17:16 | Raporteaza
69
2010-03-09 23:18:04 | Raporteaza
@ Eruufin & Tx2
Hai să vă spun ceva… Sper să nu vă-ntristez, că nu asta vreau, ci vreau mai degrabă să scap de-o scenă ce-o duc cu mine de câţiva ani…
M-am nimerit odată la o chermeză unde, printre alţii, era de faţă şi Eugen Curta (SSTL) – poet, dramaturg, scriitor, ce mai, apoi c-o fi mare, c-o fi mic, asta nu noi hotărâm.
Buun.
Şi scoate Eugen ultimul său volum, scrie ceva pe prima filă, şi-l întinde frumos unui critic (nu spun cine). Criticul ia volumul, fără să-l deschidă, îl trânteşte pe masă şi spune ceva de genul: ”Dragul meu, îmi pare rău să te dezamăgesc, dar poezie şi dramaturgie nu mai citeşte nimeni…” Nu-mi venea să cred ce-am auzit!!! Nu vă spun ce mi-a venit să fac. Eugen l-a privit fără să clipească şi a tăcut!!! A tăcut!!! Scriitorul în faţa criticului!!!
N-a trecut mult şi Eugen s-a dus, Dumnezeu să-l odihnească.
Eu am rămas cu un nod în gât…
2010-03-09 23:22:30 | Raporteaza
Nu se pot compara cu poeziile cretane.
2010-03-09 23:23:22 | Raporteaza
daca nunu: ala nu era critic, ala era un labagiu.
2010-03-09 23:25:53 | Raporteaza
daca nunu: lasa ca Dumnezeu vede
2010-03-09 23:28:37 | Raporteaza
@ Tx2
No, eu n-am vrut să fiu atâta de crudă, dar mi-ar fi plăcut să pot fi crudelă… Am tăcut, că nu ştiam care-s relaţiile dintre ei, că, de ştiam eu ce se va întâmpla, fii sigur că nu tăceam!
De-atunci, pretind studenţilor să citească scriitorul, nu criticul. Dar şi scriitori cu năbădăi se află, că-s dificil de antologat. Cu scriitorii tot te mai înţelegi, dar cu ăia de moştenesc drepturile de autor, să te ferească Dumnezeu să negociezi…
Nici nu ştiu ce deserviciu fac artistului…
Greu, să ştii…
2010-03-09 23:31:04 | Raporteaza
in fatza mortii se vine cu o poezie citita cu voce tare. o citesti o data, o citesti a doua oara, o citesti pana ii intra bine in cap mortii ca acolo esti tu si acolo este ea. ce sa faci cu critica in fatza mortii? te pishi pe ea de critica
2010-03-09 23:33:54 | Raporteaza
raspunsul e de cretin, nu de critic. mai grav este ca multi critici scriu despre carti pe care nu le citesc. paul bayard are un eseu haios tare si destept foc (cum vorbim despre cartile pe care nu le citim) in care enumera cazuri celebre de tipi care scriu exceptional despre carti pe care nu le citesc. in romania problema e mult mai serioasa, de pe la Maiorescu incoace: prestigiul simbolic al acestuia consacra sau distruge scriitori.
2010-03-09 23:37:20 | Raporteaza
ion caraion, geo dumitrescu, dimitrie stelaru – iata o generatie “pierduta”, pentru ca nu si-a avut criticii ei de anvergura
off topic: genial. la otv boc si diaconescu dau premii de la murfatlar. suna o cocoana si zice “alo, domnu’ Murfatlar?” Diaconescu răspunde “Nu, e domnul Boc aici”
2010-03-09 23:42:05 | Raporteaza
draga eruufin: ai fi un bun mozaicar
2010-03-09 23:44:20 | Raporteaza
crezi? am să mă interesez de vreo recalificare în domeniul ăsta. am răbdare să lucrez cu bucatele mici si colorate. cu bolovani, nu.
2010-03-09 23:51:19 | Raporteaza
2010-03-09 23:53:09 | Raporteaza
@ Eruufin # 139
Sigur că-i aşa. Un cititor experimentat, îşi dă seama dintr-o ochire dacă omul a citit cartea sau cuprinsul…
Asta una.
Apoi, nu spun că-i rău să scrii despre cărţi proaste şi să arăţi de ce-s proaste, că, până la urmă, are şi asta un rost…
Dar, când sunt atâtea cărţi bune încă necunoscute, ori insuficient exploatate, iar tu stărui asupra celor proaste, eu ce pot înţelege de aici?
Eu nu-s critic, numa o amărâtă de dăscăliţă, dar văd că n-apuc să citesc ce-mi place şi să scriu cum îmi place, d-apoi să vânez ce nu-mi place în scriptele lumii…
Mă sună X. ”Ţi-am trimis cartea de o lună şi n-ai scris despre ea…” ”O voi citi, spun, iar dacă-mi place, voi scrie…” Şi dacă-mi place, chiar scriu. Da nu public! O pun în plic, ori pe mail, şi-o trimit omului, cadou. E cartea lui, e dreptul lui. De ce să public o chestie care poate fi eronată, nedreaptă, părtinitoare etc.? Public numai după ce mă asigur că am priceput.
Poate greşesc, dar, când lucrezi cu sensibilităţi, cred că trebuie să fii foarte atent…
Că, vorba lui Textu:
Doamne-Doamne-i sus şi vede…
2010-03-09 23:53:30 | Raporteaza
deci, draga eruufin, io ma gandeam asa: se citeste canonul occidental. ceva tot se lipeste-n timpan, cumva, nu? la ce plangem dupa neintelesii nostri? la ce?
lacrimile-s bune. problema e ca-s de mai multe feluri 
2010-03-09 23:57:56 | Raporteaza
tx2,
traiesc mai mult, dar mai prost (raman pe fundul apei, la mâl). mozaicarii traiesc mai putin, dar sub acoperis. uneori au sanse la vreo catedrala, la british museum, sau la buda. dupa cum le-o fi norocul si priceperea
2010-03-10 00:01:27 | Raporteaza
@ Tx2 # 145
Eu cred că ajunge.
Nu contează!!!
Vei vedea că am dreptate. Va veni o zi când nu va mai conta decât arta, expresia, ceea ce este bun. Nimeni nu va sta să judece… Dacă s-ar aplica la dreaptă măsură, ar trebui aplicată la toată lumea, or, dacă tragi linia, pierderile ar fi mai mari decât câştigurile…
Părerea mea.
2010-03-10 00:01:39 | Raporteaza
eruufin, vai! apa trece, pietrele raman
2010-03-10 00:04:01 | Raporteaza
pietrele vorbesc. mozaicarii sunt si ei pe-acolo
2010-03-10 00:06:21 | Raporteaza
@ Eruufin

Nu pune la inimă, Efendi. Textu-i băiat bun, dar, când îl apucă, ne ia la puricat pe toţi…
Dup-aia-i trec toanele şi rămâne sensibilitatea.
Că, vorba lui, apa sună, caravana trece…
2010-03-10 00:06:45 | Raporteaza
Aparte:
M-am tirat! Că şi de mă prindeee… Praf mă face!!!
Tare:
Noapte bună, copii!
2010-03-10 00:07:38 | Raporteaza
@) Eruufin, Daca_nu_nu, Tx
O sa incerc sa raspund miine dimineata, sint cam obosit si m-a luat somnul. Deocamdata, o singura vorba – ii prefer pe scriitorii care scriu/vorbesc despre literatura, nu a lor, a confratilor, tuturor criticilor din lume…
2010-03-10 00:07:54 | Raporteaza
@) All
Scuze, nopate buna tuturor. Azi cam dau chix cu salutul!
2010-03-10 00:09:15 | Raporteaza
piatra din capul unghiului. te gaseste ea pe tine daca nu intrebi tu de ea. mai oboseste omu de-atata constructie, eruufin. mai ia omu si cate o pauza. mai doarme. de ex eu merg la somn. dar ce misto e cand ne enervam!
noapte buna tuturor!
2010-03-10 00:11:34 | Raporteaza
@tx2
Corect: un om sanatos este un om nervos! Care sanatate ne-o daruieste din plin aceasta epoca de plin (a)vint!
Pe miine sau, daca nu, pe ei!
2010-03-10 08:01:58 | Raporteaza
Tuturor, buna sa va fie ziua.
@Liviu Antonesei, #104 Nu m-as baga constitutsionalist al extazei din raciuni de constitutsie (personala) slabutsa… Nu am dat inca de ceva concludent in materie si nu stiu daca e vorba de un état de grâce (ma tenteaza un parsiv joc de cuvinte, dar rezist…) sau de un blestem. Din farime de intseles ce mi-au parvenit as zice ca-i vorba de un avant-goût de eternitate ori al mortsii (cam tot una). Cum am “explicitat” domeniul de definitsie al raportului nostru cu silentsiumul (l’homme est l’opposé du silence, même quand il se tait) mare lucru nu ne ramine de ales din starile intermediare. Evocarea, chiar si cea cu har, mi se pare prea in spiritul vremii, e constructoare de imagine, da senzatsie de familiaritate cu ”realitatea” si cam asta si conteaza nowadays (e “important” cine e in charge cu imaginea, realitatea e accesorie…) Ne ramine invocarea si, de e sa barbarizam anglicist, advocarea. Ceea practicam cu mai mult sau mai putsin naturel. Iara poezia e alta poveste, alta viatsa, and we only live twice ( de fiece data…).
2010-03-10 08:28:02 | Raporteaza
Bună dimineaţa, Lume!!!
Eu dau o fugă la şcoală, să agrăiesc despre TEXTUL CRITIC (principii şi metode)…
Pentru dumneavoastră, muzică şi gânduri bune!!!
youtube.com/wat../
2010-03-10 08:54:30 | Raporteaza
@eruufin:
“intre timp mai spune bovesti din spatiu, eruufin nu fost acolo niciodata, neavut camila sburator cu reactie ci gloaba dromader beteag”
Eruufin aveam drebdade bai. Prea mult moarte discutam. Vulcanelli zbuneam boveste vesela despre cum organizat la el blog. Vulcanelli blagut mult blog Efendi Antonesei, facut si el blog cu mult dragoste si boezii. In blog la Vulcanelli 20 abartament inchiriat zdudenti straini medicinisti. Aveam blog multicultural bai: zdudent libanez, balestininan, irakian, canadian si olandez. Deasupra abartament Vulcanelli eram doi zdudentzi libanezi, care toata noaptea zdudiam anatomia cu pidziponc roman. Zdudent libanez racneam boezii la pidziponc roman bana la rasarit de soare. Vulcanelli bagam mult gogolosh in urechi, dar boezii libanez (voarte vrumoz)trecut prin gogolosh. Rector mediczin organizat gursuri duba anti-model Zbiru Haret, adiga invatamant la foarte miga distantza. Gazat totzi zdudentzi straini in bloguri langa fagultate medizin si profesori racnit foarte tare la gursuri. Gursuri mediczin auzit direct in blog la Vulcanelli, zdudent libanez butut audia gurz direct de pe govorash din abartament. Ztudent strain are agum fregvendza 100 brocent la gurzuri, luat nota maxim. Zdudent strain luat diblom roman foarte bun “bagna gum laudae”. Blegat inaboi in Liban si rezolvat tot broblem egonomic. In trei ani bai, doctor libanez cu dibloma romaneasca redus la jumatate bobulatia Liban. Lichidat teroristi, avut tot boborul care a ramas de mancare, rezolvat broblem penzii, tot-tot-tot bai. Diblom roman mediczin foarte bun estem bai. Zdudent ganadian, olandez rezolvam griza egonomica mondial, mancare la tot boborul, Romania luam bremiul Nobel bentru pace bai! Agreditam iute inca 3-4 fagultatzi medizin si dam doctori la esport. Romania ieseam din griza bai bana la toamna. Organizam multe bloguri cu mult dragoste pidziponc si boezii multi-culturale, Comunitat Ieuropean dat egzeblu la Romania. Inteles Eruufin de ce Vulcanelli iubeste mult la bobor libanez ?
2010-03-10 09:29:50 | Raporteaza
@Fulcanelli
La blog la Fulcanelli nu este si student de la Liban la silvicultura? Mai este mult cedru la Liban…
2010-03-10 09:51:13 | Raporteaza
@) All
Buna dimineata tuturor!
2010-03-10 10:09:20 | Raporteaza
@) Daniel StPaul
Am citit, am recitit si ce era inainte de ultimul mesaj. Cred ca ne putem intelege, desi, intelegindu-ne, eu ramin cu un gol…
2010-03-10 10:11:09 | Raporteaza
@Fulcanelli: salaam fratiorul mea! eruufin pus lacrima pe obraz si tras ganditor la narghilea. dar mult fac la tine: fairuz, privighetoarea libanului, cu glas aurit ca luna pe sfert in varf la Mohammad al-Amin. si pentru doamna e cantec frumos, si pentru domnu care scrie gazel frumos (pentru baiat canonic nu, mult patima putin noima): youtube.com/wat../
2010-03-10 11:03:01 | Raporteaza
@) Eruufin
Multumesc la tine, efendi. Fac la mine narghila cu amestec de menta si pepene si mai ascult…
2010-03-10 12:36:39 | Raporteaza
@) Eruufin
Bun narghila fumat, frumoz cintic ascultat…
2010-03-10 13:56:33 | Raporteaza
Zdrasviste gaspadini
Haoles baoles ce facurati muica ?
Look like e turnul din Babel
2010-03-10 16:29:33 | Raporteaza
@Liviu Antonesei, #161:
Acuma, antantele, si cind sint cordiale, nu-s neaparat si pentru pace… A propos de gol (sper sa nu fie si vagalam/vague-a-l’ame): Ce qui n’est pas plein, peut etre rempli, ce qui est plein peut etre comble (azi, aci, n’am accente) . Si observam levant la lume aici mult placeam. Cele bune.
2010-03-10 16:36:35 | Raporteaza
@virgil:
E turn multi-cultural (si chiar inter-planetar), c-asa place la UE ! Ne adaptam si noi mai de voie, mai de nevoie.
2010-03-10 17:09:31 | Raporteaza
eruufin:
draga dle eruufin, eu sunt beat si cand sunt treaz, dvs sunteti treaz si cand sunteti beat. ma prefer pe mine
2010-03-10 17:10:17 | Raporteaza
@Daniel StPaul:
youtube.com/wat../
2010-03-10 17:17:30 | Raporteaza
@D StP
totusi goblenu-i pentru fete mari. aici e dezmatz fara premeditare. incepe asa: unu zice ceva. altu se enerveaza. zice si el ceva. se mai enerveaza trei pe langa. intervin sau se abtin. se ajunge la argumente. se folosesc neologisme fara rushine. se ajunge chiar la unele licente poetice fara suport moral. licentioase le-as numi. se numesc direct naturalia, numa ca in romaneste. cel mai nervos ia notite. la urma arunca si ultima grenada si se retrage suparat.amor ghebos. egalitate de puncte. trambulina spre nemurire. cate ceva din fiecare. dupa care somn. dupa care D StP goblen. si de la capat.sper ca am rezumat bine
2010-03-10 17:27:39 | Raporteaza
youtube.com/wat../
2010-03-10 17:59:35 | Raporteaza
plimit banc pe mess:
O fetita se duce la un magazin de animale si intreaba “Va log, aveti iepulasi dlagalasi ?”. Inima vanzatorului se topeste instantaneu. Se aseaza pe vine langa fetita, si o intreaba “Vlei un iepulas dlagalas alb, sau unul dlagalas moale si neglu si pufos ? Sau poate pe cel dlagalas si maloniu de acolo?”. Fetita se inroseste, se leagana putin pe calcaie, isi pune manutele pe genunchi, se apleaca in fata si raspunde IN SOAPTA: ” Cled ca pe pitonul meu il doale in cul de cale e.”
2010-03-10 20:20:47 | Raporteaza
@) tx2
Cred ca rezumatul e foarte bun!
2) Daniel StPaul
Da, de cind ne occidentalizam in forta, ne apuca asa un dor de Levant…
2010-03-10 21:44:43 | Raporteaza
@) tx2
Da, e amuzant bancul, dar spuneti-i fetitei sa nu-mi fure iepurasul de la Cracovia pentru pitonul ei!
2010-03-10 21:46:44 | Raporteaza
@ All: Ciao! Tutto bene? Cos’e questo silenzio?
youtube.com/wat../
2010-03-10 21:48:40 | Raporteaza
@) All
Excelent text aniversar despre Proclmatia de la Timisoara, insotit de o fotografie istorica pe blogul lui Dorin Tudoran. Si postarea urmatoare e foarte buna – despre dificultatile insurmontabile ale limbii romane la (unii) anticomunisti…
dorin2tudoran.w../
2010-03-10 21:49:13 | Raporteaza
Daca taceam …
Nu, nu ramaneam … ca nu eram!
Zitta! Buon tutto!
2010-03-10 22:23:31 | Raporteaza
@) Zitella
Foarte frumos clipul. Multumesc pentru link.
2010-03-10 23:05:14 | Raporteaza
Am “iesit” un pic din “poza” sa salut “cafeneaua”!
Dar, pare ca doar “neaua” a mai ramas, “cafeaua” s-a
topit?
(si, oarecum, la topic: ati bagat de seama cum leaga “hipersfera” evenimentele: sapte a fost unul dinntre cele sase numere cistigatoare duminica, iar unul dintre cistigatori este generalul care l-a cam ciuruit pe Ceausescu!
si sa nu crezi ca e periculos sa scrii despre dragoste!)
2010-03-10 23:35:41 | Raporteaza
@) Vasile Gogea
Dar nu baga groaza in mine, frate, ca nu ti-am daunat cu nimic! Auguri!
2010-03-10 23:39:32 | Raporteaza
dor de levant este la pezevenghi estet. viata pezevenghi estet este unu pe doi mic dejun pranz amor defecatie, si unu pe doi fumuri si ceteala. pentru el levantul e dincolo de experienta nemijlocita, e un loc unde se aduna fantasme stranse de prin hartoage. adica un cataif foarte dulce si foarte moale, cremos, senzual, misterios, despartit de o mare si de un imperiu cam barbar. pentru pezevenghi istoric dor de levant e dor de o casa pierduta, de o limba pierduta, de o istorie in care pezevenghi crestin si-a cladit mica faima din ura cuceritorului osmanlau. in definitiv, romanticii urau levantul, desi savurau fisticul si amorul invelit in matasuri fine. daca l-au pomenit cumva, e numai pentru a satisface gustul pentru exotic al cetitoarelor sau numai pentru ca intelegeau sa respecte anumite conventii. culmea e ca modernii isi vor reaminti de levant, dupa ce furia impotriva repaosului turcit al daciei fericite se va fi domolit, la fel ca si febrila racordare la apus.
dar la negustor sfios ati gandit cinstiti crestini? la e dor este nu de ce scrie la carte, ci de Zahle, Mergeyoun, Saida, Koura, Chouf de zarea albastra de parinti si de fratele rufin liban…
2010-03-11 00:51:47 | Raporteaza
fratele avramescu, mai tanar, vorbind in flamanda. show-ul inccepe de la secunda 20 :
youtube.com/wat../
2010-03-11 07:29:47 | Raporteaza
@Fulcanelli,#169 : Tristets mult la inemema, prints urmaream, vanam, zdrigam Hallali padure, vanam fiara nu halal, muream, tristets mult, mult. Spuneam mare taina la domnia vost: noi iubeam fara lege zotsia la domnu Levant, domna Levantsica…
2010-03-11 09:02:39 | Raporteaza
@Fulcanelli,#169 : Tristets mult la inemema, prints urmaream, vanam, zdrigam Hallali padure, vanam fiara nu halal, muream, tristets mult, mult. Spuneam mare taina la domnia vost: noi iubeam fara lege zotsia la domnu Levand, domna Levandtsica…
2010-03-11 09:03:32 | Raporteaza
Se-ntimpla ciudatsenii, au plecat mesagiu fara comanda si fara adcaptchar. Mai sa fie, cerem iertare in numele tehnicii…
2010-03-11 09:07:24 | Raporteaza
@tx2, # 170: Ma simt complimentat, nu mi-e prea clar de ce… In tot cazul, din vagi amintiri de junetsa de la baia turceasca, domnu Gobelin, carele prin reactsie de dezlocuire simpla i-a cam pus pe altsi domni de la tseara Flandrei la shomaj, era chiar domn. Io numa spui ce-am vazt qu oqulii mei. Pe de alta parte, desi complimentat, daca ma uit in jur, parca s-a umplut lumea de fete mari. Poate-i endemism local, ca io nu mai vad departe…
2010-03-11 09:16:04 | Raporteaza
Buna dimineata, tuturor!
Am “sapat” azi noapte si am pregatit “cadou” pentru timisorenii din toate orasele, pe blog la Dorin Tudoran.
(iertare de ignoranta:nu stiu cum se “pune” link-ul! ce sa fac, eu mai mult cu… “lopata”!)
2010-03-11 09:20:42 | Raporteaza
@Daniel StPaul:
“Se-ntimpla ciudatsenii, au plecat mesagiu fara comanda si fara adcaptchar. Mai sa fie, cerem iertare in numele tehnicii…”
NU sunt ciudatenii. Sunt vrajitorii alchimice. Tot ce ajunge la Fulcanelli trece intai prin hypersfera. Si atunci cand incarcatura energetica depaseste o anumita limita, se produce fenomenul de despicare a mesajelor, in conformitate cu teoria fractalilor. Din cauza tristetii prea mari din mesaj…
2010-03-11 09:21:55 | Raporteaza
@Daniel StPaul: 56
hmm tereza de avila,foc,foc.dar nu stie ca atunci cind e caldura te deshidratezi si e nevoie de hidratare?:)si apa e un element fundamental.ochiul inteligent:)trebuia sa ia aminte la icoanele care pling:)si ingerul nu a putut-o ajuta cu hidratarea?nu dispune?atunci nici duhul sfint?e de rau.saracutza cu duhurile ei:)cum ar veni,extaze nefinalizate:)mai bine un barbar iluminat:)
2010-03-11 10:28:12 | Raporteaza
@) Daniel StPaul
Sotia d-lui Levant, D-na Levantica? Frumos si potivit nume!
2010-03-11 10:30:37 | Raporteaza
@) Vasile Gogea
Pun eu linkul catre Declaratia de la Zurich, aici
dorin2tudoran.w../
2010-03-11 10:36:47 | Raporteaza
@L.A.
Multumim!
(acum ies un pic: trebuie sa-mi mai iau o… “lopata”!)
Auguri!
2010-03-11 10:41:48 | Raporteaza
Temerara incercarea cu poezie pe platforma vox publica. Daca se va dovedi ca merge, ma inseninez.
2010-03-11 10:56:27 | Raporteaza
@) Vasile Gogea
Inteleg ca ai inzapezire pe linga casa? Aici, e ger uscat! Ce inceput de primavara!
2010-03-11 11:33:08 | Raporteaza
@) Andruska
Pai, experimentul a inceput prin noiembrie si pina acum a mers. E adevarat poezii n-am postat decit acum a doua oara, dar au fost mii de citiri si sute de comentarii la povestiri, ba chiar si la eseul Despre dragoste… Sa vedem mai departe!
2010-03-11 11:35:08 | Raporteaza
@Fulcanelli,#188: “Sunt vrajitorii alchimice”… Intseleg.Cu astea c’est d’acc, eu ma temeam de vreo vrajeala.
2010-03-11 14:28:46 | Raporteaza
@lol, #189: Mi-e sa nu fie o neintselegere; eu nu am/aveam nici o problema cu extazul, cu expresia lui aveam oaresce contencios, si si acela mai mult din circoteala.
2010-03-11 14:32:31 | Raporteaza
@Liviu Antonesei, #190: ‘poi cum, ca ne indragostim asa, numa’ ca sa ne aflam intreaba?
2010-03-11 14:34:23 | Raporteaza
@) Daniel StPaul
Nu, nu, am inteles ca nu extazul in sine era problema, ci doar posibilitatea transferarii sale, a experientei sale in expresie.
2010-03-11 15:37:12 | Raporteaza
D StP:
a se citi in loc de “goblen”- “extaz”. deci: “extazu-i pentru fete mari(…) somn(…)D StP extaz. si iarasi de la capat.”
cred ca la editia definitiva o las asa. parca suna mai bine si mai definitiv
2010-03-11 16:17:20 | Raporteaza
domle, am si io o intrebare. Inima rea mai exista? sau a avut un atac de Inima rea si acum e-n convalescenta?! cher maitre, oriunde-ati fi, noi (pluralul majestatii) va dorim o dupa amiaza plina de ecstaz, ecstasuri si instasuri. ok? am zis bine dle Antonesei? este oare si vreo posibilitate de interpretare gresita a ceea ce am scris aici?
2010-03-11 16:23:52 | Raporteaza
@) All
Postare noua, Celelalte povesti filosofice cretane, la adresa ce urmeaza
voxpublica.real../
2010-03-11 16:27:08 | Raporteaza
@) tx2
Nu, eu sper ca nu, el are umor. E, totusi, posibil sa fie ocupat cu ceva sau plecat pe undeva! O sa verific trimitindu-i un link cu postarea noua, sa vedem daca nu apare…
2010-03-11 16:29:06 | Raporteaza
@Daniel StPaul: 197
dvs a-ti insirat mai multe descrieri,cu boscorodeala de rigoare.eu am ciriit vizavi de autorul unei descrieri.unde-i neintelegerea?
2010-03-11 16:36:10 | Raporteaza
pentru cine nu stie, doar. fatza aia mica zambitoare se face cu doua puncte si paranteza deschisa spre stanga. : si ) fara pauza intre ele
adica : plus ) ok? ca in nick
2010-03-11 16:37:34 | Raporteaza
Liviu Antonesei,#199,
Pai non conveniseram sa ne antantam; raspunsul era pentru lol (fatsa noua si inquisitiva, de nu ma abuzesc)
2010-03-11 16:41:22 | Raporteaza
@tx2,#200: Whatever…Si ca vous rend heureux,en definitive, definitely!
2010-03-11 16:45:10 | Raporteaza
@lol, #204: la mine
2010-03-11 16:46:54 | Raporteaza
2010-03-11 16:58:25 | Raporteaza
@) Daniel StPaul, Lol, eu
Ei, acum, se pare neintelegerile sint intelese!
2010-03-11 16:59:36 | Raporteaza
D StP:
hai, ca doar nu m-ati crezut pe cuvant! pe sub cuvant e numa simpatie SI INVIDIE,recunosc. cetesc cu placere D STP. sunt un fan intre altii. respecte!
2010-03-11 17:22:26 | Raporteaza
@tx2, 211: Pai daca nu pe cuvint, pe ce (altceva)? Ca nu vreau sa ma gindesc la vreun arsenal secret, that sort of things… abyssus abyssum invocat, you know
2010-03-11 18:11:04 | Raporteaza
[...] comentarii la un poem, pe blogul “antonesei” de pe voxpublica; 314 comentarii la un eseu, parte dintr-un [...]
2010-05-28 10:08:50 | Raporteaza