![]() | Saracia in Romaniavezi toate articolele de Daniel Mitre07 Jul 2010 la 14:44 20 comentarii 677 vizualizari. |
Citeam astazi un text incredibil de dureros si realist din care voi reproduce pasaje in randurile de mai jos. Sper sa va placa si voua la fel de mult pe cat imi place mie!
“La noi nici sărăcia nu e la fel ca la alţii. Sărăcia înseamnă o viaţă lipsită de şansele de a trăi în cadrul unui anumit standard minim de nivel de trăi. O definiţie atât de relativă dă dreptul unui om care la noi ar fi bogat, în altă ţară şi alt mediu să se numească sărac. Tot oamenii care se ocupă cu definiţiile ne dau o definiţie mai bună puţin pentru români: insuficienţa venitului pentru acoperirea cheltuielilor necesare unei alimentări regulate, sau a necesarului pentru îmbrăcăminte, încălzire şi alte necesităţi indispensabile traiului. Câţi se recunosc? Lăsăm capul în jos, oftăm şi concluzionăm: suntem o ţară de oameni săraci.
Ne-am obişnuit să trăim săraci, să nu ne ajungă banii nici pentru mâncare şi întreţinere şi ne declarăm sărăcia după cum ne convine. Sunt dăţi când o strigăm agresiv în mitinguri, sunt dăţi când o negăm dând maxim mp3-ul din maşină decapotabilă deşi suntem la fel de săraci de la un capăt la altul. Spre fericirea noastră, avem o genă specială numită “hazul de necaz”. Specific românului, din vremuri de demult, hazul de necaz l-a ajutat să treacă peste sărăcie şi boală. Am râs de noi şi-a noastră sărăcie, am inventat bancuri cu Bulă şi cu Ştrulă, am întârziat cu plata întreţinerii trei luni dar am reuşit să ieşim la un grătar cu un mic şi-o bere să uităm de rate şi de datorii.
Suntem o naţie săracă dar în acelaşi timp suntem o naţie obişnuită să trăiască săracă. Generaţie de sacrificiu după generaţie de sacrificiu. Ne debranşăm de la căldură dar ne plătim anticipat abonamentul la cablu pe un an.”


Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
| 1@InimaRea -> la 5 ani de postari La multi ani ca s-au implinit 5 ani de cand Coti/Cotidianul cenzura groaznic, (1/4 de an in 2007 si tot cam atat in 2008) nici nu merita scris ceva...@36 bang... | ||
| 2@bulaRepet, daca vrei sa vorbim concret despre tehnologii energetice, power plant (chiar si cele solare, geotermale , Kraftwerkstechnik), iti stau la dispozitie. chiar si despre 'nesuferitele' bassesului:... | ||
| 3@trolu: corect! va fii foarte greu sa repete prostiile PDL-iste, deoarece ceea ceva urma sa vedeti la PSD nu poate repeta nimeni. Dovada vie a comunismului PSD este "Bunicuta"!!!... | ||
| 4Cam multa exaltare pe acest thread. De la 1 iunie se maresc salariile bugetarilor cu 8%. Asta da, munitie electorala - justitie, Nastase, mai putin...@cetateanul sonat : ai cea mai mare productie de... | ||
| 5acum o sa apara InimaRea care o sa cante in struna despre orice si oriunde, oricand, oricum, apoi o raspunda despre orice, dar nu oricui, si nu oricum, ci doar de inima rea.... | ||
| 6PDL-isti notorii intr-ale furatului nu vor mai fi conectati "pe fata" la resurse ci mascat, cu ajutorul prietenilor din USL. Niciunul nu va infunda puscaria cum gresit cred fraierii de astazi. Niciunul... | ||
| Mihai Goţiu 11074 citiri |
| Cristian Teodorescu 10341 citiri |
| Costi Rogozanu 9031 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4189 citiri |
| Alin Fumurescu 3990 citiri |
| Constantin Creţan 3401 citiri |
| Dorin Tudoran 2911 citiri |
| Elena Vijulie 2711 citiri |
| Dan Duca 2482 citiri |
| Ciprian Şiulea 2329 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61466 citiri |
| Cristian Teodorescu 40681 citiri |
| Costi Rogozanu 38223 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18237 citiri |
| Alin Fumurescu 17896 citiri |
| Viorel Dobran 12336 citiri |
| Dan Duca 11282 citiri |
| Constantin Creţan 11160 citiri |
| Elena Vijulie 9336 citiri |
| Dorin Tudoran 8738 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Iulian Leca 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
1. De acord;
2. Lasi impresia ca ideea articolului ti-a venit de la saracia de ACUM, proaspat indusa, nu de la cea “cronica”, iar asta poate atrage aici flota de postaci orange;
3. Succes!
2010-07-07 14:55:59 | Raporteaza
Cine dracu si din ce bani furati va plateste ca sa fiti atat de prosti ?!
Ce fel de “jurnalist” esti tu, dupa cum te recomanzi in biografie, daca esti capabil sa scrii:
“Sper sa va placa si voi la fel de mult pe cat imi place mie!”
?!
Cum naiba se face ca angajati numai agramati si cretini pe post de jurnalisti ?! Esti baiat tanar, bun de munca , din poza te vad sanatos, ar trebui sa produci macar painea pe care o mananci zilnic.
2010-07-07 15:06:54 | Raporteaza
@propagANDROID hahaha Sari mai cu cutitul la gatul omului ca a mancat o litera.
Ce-mi plac astia care nu au intelectul necesar sa raspunda pe subiect si se leaga de orice chestie.
2010-07-07 15:12:45 | Raporteaza
Tu, un vitel in varsta de 20 si ceva de ani, un ageramat fudul , iti dai cu parerea despre “suntem o natie” si despre “generatie de scrificiu” ?!
Iti spun si sper sa-ti dea de gandit: Ceausescu va scotea toate figurile din cur si va trimetea urgent la canal, sa va castigati painea prin munca , parazitilor….
De munict nu vrei, de invatzat nu vrei -ca daca invatzai macar limba romana ai fi scris corect- dar ai pretentii de…. jurnalist ! Mananci painea unui amarat care munceste efectiv 10-12 ore pe zi, mananci painea unui intelectual si pe a unui jurnalist adevarat , parazitule !
2010-07-07 15:12:51 | Raporteaza
bai voi sunteti chiroi? unde vedeti greseli? A mancat o litera si a corectat asta. Hai repede pe Baselu ca iar a dat declaratii presei
) hahhaha
2010-07-07 15:15:10 | Raporteaza
hristoase, a zis clar tanarul ca era o reproducere. Nu a scris el textul, desteptilor care sunteti.
2010-07-07 15:18:17 | Raporteaza
Buna ziua ! N-o fi ea saracia noastra la fel ca alta, dar nici standardul la fel. Sa explic : standardul meu de viata difera in mod cert de standardul dvs. Adica nu exista un standard etalon.Iar aici nu ma poate contrazice nimeni.Si nu ar fi rau sa ne dam seama seama ca, saracul acela pe care il consideram noi sarac, dupa standardul nostru, este fericit in saracia lui. Caci de nu ar fi asa, s-ar chinui putin mai mult , sa mai urce o treapta. Dar nu, la nivel individual, multi sunt fericiti asa cum sunt. Ati dat exemplul cu cablul t.v.. Nu spun ca nu este bun, dar ia cititi aici : cumpara omul nostru laptop de 35 de milioane ( in rate ) si pe urma tipa din toti bojocii ca nu-i ajunge salariul. Dar calculatorul ala vechi, ce avea ? Asta la ce categorie o incadrezi ? Iar “saracia” are o stransa legatura cu fuga de munca ( si stiu al naibii de bine ce spun ), cu ” lasa ca merge si asa “, cu ” de ce sa muncesc eu terenul, mai bine il dau in arenda ( bine, dupa aia este nemultumit de ceea ce primeste )” si ar mai fi, dar m-am saturat sa tot scriu pe teme asta. Asa ca eu as fi un pic mai prudent cand fac afirmatii de acest gen. Sau m-as documenta mai bine, fara suparare.Atentie , nu fac referire generalizata, adica cei napastuiti intr-adevar de soarta chiar merita compasiune. Dar acestia , raportati la nivel national, sunt totusi putini. P.S. Uitati un exemplu : priviti cu atentie in jurul dvs., pe strada, veti observa o gramada de tineri sau mai vechi ( dar nu prea vechi )imbracati relativ saracacios ( adica Europa- en_gros ). Deci nu au posibilitati materiale. Dar priviti ce fumeaza ( slim-ul este in floare )si ce terminale mobile au. In ce categorie ii puteti incadra ? Dar sincer.
2010-07-07 15:25:03 | Raporteaza
eu sunt de acord total cu @alin
@andrei esti de tot risul “chiroi?”
2010-07-07 15:37:23 | Raporteaza
@alin: nu prea esti obisnuit cu scrisul sau ai foarte mult timp. gresala pe care o exagerezi vine din ne-intelegerea muncii de scriitor. de exemplu, gresala de mai sus a aparut foarte probabil in timpul unei reformulari (mi s-a intimplat si mie si altora) cind, atent la noua formulare nu ai mai corectat tot.
nu am o parere prea buna nici despre vinatorii de greseli (dau impresia ca nu inteleg textul si se rezuma la greseli) si nu am o parere buna nici despre cei care lupta pentru “forma corecta” a limbii….
2010-07-07 16:04:10 | Raporteaza
@alin: vad ca esti pornit (pe aratura) rau de tot. zici: “Tu, un vitel in varsta de 20 si ceva de ani, un ageramat fudul , iti dai cu parerea despre “suntem o natie” si despre “generatie de scrificiu” ?! ”
inteleg ca ne poti da o lista de oameni care ar avea dreptul sa-si dea cu parerea….si mai inteleg ca te pregatesti pentru doctorat la fane barosanu…..
2010-07-07 16:09:35 | Raporteaza
@alin: eu mi-am impiedicat privirea in aceasta fraza,de era sa ma rup -si de ris ,ca am doar 8 clase si nu sunt ziarist ,dar astia toti si-au pierdut mintile cu ingimfarea lor .Au un mod de exprimare si un vocabular ca nu mai seamana deloc cu limba romana.Aici la capitolul saracie nu are nici o legatura culoarea politica ,doar prostia . E sarac cine vrea sa fie sarac. Hai sa ne apucam sa plingem,saracii romani …sunt si in Italia saraci care merg si maninca la cantina saracilor au 258 -475 euro pensie (cu acesti bani nu-ti permiti nici cheltuiala unei garsoniere) ptr. ca sunt bolnavi ,ori ptr. ca nu le-a placut munca,adica sunt nebuni.Sunt familii care-si pling de mila si trimit copii sa vinda droguri.Ce au facut saracii nostri cu paminturile ce le-a dat Iliescu? Ca de aceea l-au votat.Le-au vindut ca sa nu aiba de muncit??? Acum sa plinga, SARACII…
2010-07-07 16:33:04 | Raporteaza
Eu imi pot permite sa fiu agramat si sa comit typos ca nu m-am declarat jurnalist in bio. Eu nu sunt platit, autorul imi poate sterge postarea si nici nu intra in atributiunile si obligatiile mele PROFESIONALE sa-mi corectez textul inainte de publicare. dorinteodor, tu sa stai in banca ta ca nu esti avocatul poporului.
2010-07-07 16:38:31 | Raporteaza
@Alin pentru ca esti irelevant si cam prostanac, autorul nu ti-a sters postarea. Sunt chiar invitati astfel de gusteri ca tine. Ca fac vizualizari la materiale si comentarii.
2010-07-07 16:53:56 | Raporteaza
@Adrian
Sunt de acord cu tine referitor la standardul nivelului de trai.Acest standard este diferit in raport de nivelul de cultura si educatie.Exista totusi un standard minim de existenta,care sa asigure cel putin supravietuirea ,daca nu un trai decent.Este adevarat ca uneori pretentiile oamenilor depasesc posibilitatile si multi doresc sa traiasca in niste conditii peste posibilitatile lor razultate din munca prestata.Asta este tot o treaba de educatie.
Multe din probleme sunt generate de politicile sociale gresite (tampite?) promovate mai ales in anii electorali.Si cum la noi anii electorali sunt mai multi dacat anii bisecti,asta-i rezultatul.
Sunt curios de exemplu daca actuala guvernare sau alta are curajul sa revizuiasca toate pensiile de boala,handicap,ajutoarele sociale nejustificate,in acelasi timp cu tragerea la raspundere a celor care le-au acordat ilegal,inclusiv medicii din comisiile respective.Tragere la raspundere penala si pecuniara in acelasi timp.
2010-07-07 16:56:02 | Raporteaza
@Elisa
Ai dreptate ,o parte din pamanturile date de Iliescu,au fost vandute.Dar situatia in mediul rural este diferita de cum o vwzi tu.In mediul rural avem o populatie imbatranita, care nu poate sa lucreze aceste pamanturi eficient.Se lucreaza 1-2 hectare cu tehnologii din evul mediu,pt.ca la altele nu au acces din lipsa de bani.In zona in care locuiesc se lucreaza cam20% din teren,si asta in paguba.La preturile actuale la un hectar de teren ai cel putin 10% pierderi.In aceste conditii cele 20% de care spuneam mai inainte vor tinde spre 0 in mod inevitabil.
2010-07-07 17:07:07 | Raporteaza
Ati putea sa nu mai bateti mondeda pe faptul ca romanii sparg bani pe telefoane si karaoke si de aia nu au bani pentru microcentrale termice si pentru barajele de acumulare pe care trebuia sa le faca ministerul de resort? Ati putea sa nu aplicati tuturor romanilor caracterizarile potrivite pentru cocalari de stepa? Ati putea sa nu considerati ca celor saraci le place sa fie saraci si ca exclusiv din vina lor sunt saraci? Ati putea sa luati in calcul si fenomenul Iliescu-Constantinescu-Basescu atunci cind calculati de ce romanii sunt saraci ?Ati putea oare ca acceptati ideea ca sistemul capitalist nu e anima mundi?
2010-07-07 18:06:07 | Raporteaza
@sase sase: Buna seara ! 1 )Ma bucur. Inseamna ca suntem doi care gandim asemanator; 2 )Total de acord. Eu am incercat sa spun acelasi lucru putin mai voalat; 3 ) Eu nu sunt curios, deoarece am ferma convingere ca pe durata actualei mele vieti nu voi vedea asa ceva. Deci raspunsul este : nu ! Nu se va intampla prea curand asa ceva.
2010-07-07 19:11:35 | Raporteaza
Stiu ca e o mare problema la nivelul Consiliului Europei in legatura cu definirea saraciei.
Teoretic sarac e omul care nu are nimic.
Dar cum sa determini care sunt saracii Roamaniei atata vreme cat la noi cam toti suntem proprietari de case (apartamente la bloc) si masini.
In situatia asta chiar daca nu avem bani nu putem fi definiti ca saraci.
2010-07-07 19:30:57 | Raporteaza
Te poti bucura si de o felie de mamaliga cu branza, nu_ti trebuie nu stiu ce fitze.. totul vine de la individ . Daca te consideri sarac, asa vei fi…
Cum a spus autorul: intretinerea o poti plati si peste 3 luni, da la un gratar tot ma duc.
Nu m_a interesat niciodata cum o duc ceilalti, daca eu sunt fericit asta e tot ce conteaza.
2010-07-08 11:05:10 | Raporteaza
Am descoperit un cuvint magic: “decent”. La noi totul trebuie s afie “decent”: salariul, hrana, locuinta, venitul, traiul… Nu ne batem capul cu celalalt sens: ca viata noastra trebuie sa fie decenta, ca noi trebuie s afim decenti… In fine.
Pe acest criteriu, fiecare din noi vrea sa “supravietuiasca” cit mai decent. Pentru unii, un salariu “decent” inseamna peste 1000E pe luna. Pentur altii, chiar mai mult. Venitul trebuie sa asigure un acces “decent” la educatie, medicatie, locuinta… Dar “locuinbta” decenta trebuie musai sa aiba lambriuri si gresie.
Totusi, tinarul autor atras de curentul socialist, nu poate ca in Romania nu exista acces la hrana. Fara a fi cinic, intreb: cunosti matale romani care au murit de foame? Cunosti romani care au fost alungati din spital? Cunosti romani care nu pot merge la scoala? (ba dimpotriva, la noi si Univ este gratuita!) Poate ar trebui sa va uitati mai des la imagini din Sahel, din tari asiatice, africane. Suntem, prin totul (mai putin pozitia geografica) o tara de lumea a treia! Prin PBI. Atit avem dreptul. Punct! Sa muncim mai mult si mai eficient si vom avea dreptul la mai multa “decenta”. Pina atunci, supravietuim asa cum ne putem permite.
Celor ce il injura pe Basescu le dau o veste proasta: nici socialistii nu le vor mai putea asigura “decenta” sperata. Uitati-va la ce sunt obligati socialistii din Grecia, din Spania. Trebuie sa stringem cureaua, fratilor! Crin ne trimite la munca, dar Ponta ne promite fara a spune de unde va lua banii. La munca nu vrem sa ne ducem, iar “solutia” PSD ne va lasa rupti in dos mai curind decit credem…
2010-08-02 08:11:53 | Raporteaza