![]() | …schizoidia lui Basescuvezi toate articolele de Alin Fumurescu08 Jul 2010 la 22:20 133 comentarii 1720 vizualizari. |
…Traian Basescu este un politician de exceptie. Traian Basescu este un politician execrabil. Motivul pentru care presedintele se dovedeste un factor atat de polarizator in societatea romaneasca e relativ limpede – ambele afirmatii sunt perfect adevarate. Explicatiile nu trebuie cautate (doar) in viziunile diferite asupra ceea ce ar trebui sa reprezinte un om politic, in ideologie, simpatii sau antipatii populare. In buna masura, explicatia nu e in afara, in societate, ci se gaseste chiar inlauntrul lui Basescu. Precum personajul lui Robert Louis Stevenson, in presedinte isi gasesc locul, cand mai comfortabil, cand mai cu nabadai, doua personaje. Doi de Basescu. Buy one, get one free!
Adversarii nu reusesc sa inteleaga de unde fascinatia exercitata de presedinte. Il acuza de ipocrizie cand, in realitate, lumea reactioneaza la sinceritate. Fiecare dintre cei doi Basescu e perfect sincer. Multi se screm, dar lui ii vine.
S-a vazut si asta seara, cand Basescu-politicianul-responsabil si-a facut aparitia – cum o face, de obicei, in momente de criza. Afirmatia ca presedintele “se simte in criza precum pestele in apa, de aceea, uneori, le mai si cauta cu lumanarea sau chiar le provoaca” se cuvine inteleasa in acest context: nu Basescu, in sine, e responsabil – o parte a sa provoaca incendiul, cealalta parte vine si-o stinge. Astazi l-am vazut pe Basescu-pompierul: un presedinte serios, responsabil, care spune in fata adevaruri dureroase. “Romanii trebuie sa stie ca, de 10 ani, toate partidele care au fost la guvernare au preferat sa sacrifice dezvoltarea tarii in favoarea voturilor. (…) Sunt momente in care oamenii politici trebuie sa guverneze pentru tara si nu pentru voturi. Acum este un astfel de moment.” S.a.m.d. (Exemplele sunt numeroase si le puteti auzi/citi si dumneavoastra). E destul de dificil de gasit nod in papura in cazul Basescu-pompierul.
Sunt convins ca Basescu-omul e nedumerit de faptul ca reteta nu functioneaza intotdeauna. Ca are atat de multi dusmani. E nedumerit, pentru ca Basescu-omul, la fel precum cei care-l comenteaza, nu-si poate identifica schizoidia. Sau, in rarele momente cand da semne cum c-ar presimti-o (vezi cazul EBA, al fratelui, etc) o expediaza cu un hahait. Hahaitul e mai comod decat o psihanaliza. Basescu-pompierul nu poate accepta co-existenta cu Basescu-mitocanul-fara scrupule. Cu Basescul care tolereaza exact ceea ce acuza, cu Basescul care gaseste scuze pentru ceea ce Basescu-pompierul arata cu degetul – parventisim, cumpararea voturilor, clientela politica, contractele cu statul, dubla masura, etc. Normal, in aceste conditii, Basescu pompierul vede in orice critica o conspiratie.
In realitate, dupa cum am incercat sa explic pe fuga, conspiratia impotriva lui Basescu se afla taman in interiorul lui Basescu. De acolo ar trebui inceputa lupta impotriva crizei.
Iar asta – trebuie sa v-o spun – e, intr-o masura mai mica sau mai mare, valabil in cazul fiecaruia dintre noi. Scrutati-va cu atentie sinele. Veti descoperi, cu surprindere, inlauntru, macar doua personaje. Macar doua.
PS Basescu-pompierul ii condamna pe cei care folosesc “cartea populismului”. Mai aveti nevoie de alte dovezi de schizoidie? QED


Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
| 1@asdzxc 59 - Serios? Da-mi si mie un exemplu din postarile mele unde am fost mitocan,marlan sau prost. Stiu, e dificil sa suporti indivizi care nu injura in continuu asa cum faceti voi de la cooperativa... | ||
| 2Cum dreaq, mai ca iti vine sa strigi, da` pina acum unde v-a fost deontologia de nu ati observat cine este si ce vrea Tonta? Auzi, dna Laura, dar citi nu au fost cei ce au avertizat si matale ai crezut... | ||
| 3@InimaRea -> la 5 ani de postari La multi ani ca s-au implinit 5 ani de cand Coti/Cotidianul cenzura groaznic, (1/4 de an in 2007 si tot cam atat in 2008) nici nu merita scris ceva...@36 bang... | ||
| 4@bulaRepet, daca vrei sa vorbim concret despre tehnologii energetice, power plant (chiar si cele solare, geotermale , Kraftwerkstechnik), iti stau la dispozitie. chiar si despre 'nesuferitele' bassesului:... | ||
| 5@trolu: corect! va fii foarte greu sa repete prostiile PDL-iste, deoarece ceea ceva urma sa vedeti la PSD nu poate repeta nimeni. Dovada vie a comunismului PSD este "Bunicuta"!!!... | ||
| 6Cam multa exaltare pe acest thread. De la 1 iunie se maresc salariile bugetarilor cu 8%. Asta da, munitie electorala - justitie, Nastase, mai putin...@cetateanul sonat : ai cea mai mare productie de... | ||
| Mihai Goţiu 11079 citiri |
| Cristian Teodorescu 10371 citiri |
| Costi Rogozanu 9036 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4190 citiri |
| Alin Fumurescu 3994 citiri |
| Constantin Creţan 3401 citiri |
| Dorin Tudoran 2911 citiri |
| Elena Vijulie 2715 citiri |
| Dan Duca 2482 citiri |
| Ciprian Şiulea 2329 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Laura Cernahoschi 2 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Mihai Goţiu 61471 citiri |
| Cristian Teodorescu 40712 citiri |
| Costi Rogozanu 38228 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18238 citiri |
| Alin Fumurescu 17901 citiri |
| Viorel Dobran 12337 citiri |
| Dan Duca 11282 citiri |
| Constantin Creţan 11160 citiri |
| Elena Vijulie 9340 citiri |
| Dorin Tudoran 8738 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
mi-am scrutat sinele.am găsit trei
2010-07-08 22:28:28 | Raporteaza
youtube.com/wat../
2010-07-08 22:30:06 | Raporteaza
S-apoi neaparat:
youtube.com/wat../
2010-07-08 22:31:39 | Raporteaza
asta este asa …ca sa zici ca faci un comentariu…ca sa
nu ramii mai prejos…
@val one-am ris cu lacrimi ,excelent!!
2010-07-08 22:34:37 | Raporteaza
c’mon, too much is too much…. un singur om a incercat, un singur om poate, un singur om e de vina, un singur om nu reuseste. nu credeti ca asta e de fapt oglinda noastra…?
2010-07-08 22:36:30 | Raporteaza
io am gasit patru + pe soacra-mea ! am intrebat-o “ce mpoola mea faci fa stoarfo aici in sinele meu , nu vezi ca deja suntem prea multi ?!” si ea a zis: ” vreau sa fiu egala cu bese si cu restul lumii de schizoizi, toti suntem la fel , asa a zis unul Fumi si io il cred ! ”
bai nentu Fumi, de fo doi-trei ani circula vorba ca Basescu e cu capul, sa stii…
2010-07-08 22:37:25 | Raporteaza
basescu, acest po.rkce ne conduce.
bravo, i.dioatei de profesoare inundate ce-i facea propaganda in biserica(dumnezeu e sus si le vede pe toate)!acuma, i-as recomanda profesoarei ‘ciocu’ mic).
2010-07-08 22:38:07 | Raporteaza
1 bai nea fumu, tu nu ej prost. problema e ca i-ai facut reclama la greu, din toti rarunchii
DOAR LA BASESCU POMPIERUL, mult mai bun vecin in caz de incendiu decat prostanacu si decat pitpalacu alalalt.
? de ce n-ai zis ATUNCI ca omu e schizoid, 50 si 50%, te-ai limitat atunci sa minimalizezi faptele care nu confirmau pe base pompier bun?
2 VEZI CA EJ JMEKER, nea fumu
3 (ce-ai zice daca prin absurd aia pe care ai lua-o de nevasta ti-ar ascunde “o mica parte a adevarului despre persoana ei”- i. e. ca are sida, si ti-ar zice asta la 4 luni DUPA casatorie?).
4 d-aia zic: de ce la prezidentiale i-ai facut reclama EZCLUSIV lu nea base pompieru? in mintea ta era adevarul intreg, dar tu l-ai tastat la jumate ca sa vinzi produsul?
2010-07-08 22:42:29 | Raporteaza
Un articol foarte bun. Din pacate cred ca va ramine singular pentru multa vreme spre fericirea jurnalistilor ignoranti.
2010-07-08 22:46:31 | Raporteaza
Domnule Fumurescu ,cum era aia cu sindromul de personalitate multipla(vezi sindromul de identitate disociata) cred ca “dissociative identity disorder” se numeste….
Cred ca si presedintele si noi avem ceva in comun cu chestia de mai sus .
2010-07-08 22:49:27 | Raporteaza
1 aici e buba : intelectualul are ceva de vandut. si atunci tine pt el o parte(ei, si ce daca nu zice TOT ce crede, doar NU ASTA inseamna intelectual, sa zici lucrurile asa cum le vezi
). si intelectualul reuseste sa vanda. sa faca rating. sa fie un shobolan. o cioara vopsita. un agent electoral. un postac mai cu idei.
2 nu mersi. ala care are ceva de vandut nu mai e intelectual. gata. a iesit la trotuar cu argumente, e al trotuarului, indiferent cat ar intoarce-o pe toate partile sa se autojustifice
2010-07-08 22:50:18 | Raporteaza
@Alin Fumurescu:
““Romanii trebuie sa stie ca, de 10 ani, toate partidele care au fost la guvernare au preferat sa sacrifice dezvoltarea tarii in favoarea voturilor. ”
Moaama, bai nene, mi s-a umplut dosul de lacrimi de emotzie sa aud de la Zeus asa ceva.
Ia te uita, bai nene, si noi care credeam ca aia s-au sacrificat pe ei si au pus tzara pe primul loc. Bai nene, dar dobitoci mai eram noi inainte sa ne spuna Zeus cum sta treaba.
Sigur, cand vin noile alegeri o sa se procedeze altfel.
Domnule Fumurescu, nu v-ati saturat de asemenea imbecilitati iesite din gura lui Zeus? Nu va racaie pe ficatzi cand le auziti?
2010-07-08 22:51:17 | Raporteaza
@tx2, de acord
2010-07-08 22:51:43 | Raporteaza
cei mai mari tradatori au fost intelectualii!
2010-07-08 22:53:02 | Raporteaza
“Romanii trebuie sa stie ca, de 10 ani, toate partidele care au fost la guvernare au preferat sa sacrifice dezvoltarea tarii in favoarea voturilor. ”
Staim, nu te mai obosi: asa ai ajuns presedinte. Votat de un partid care guverneaza si a sacrificat in 2009 Romania ca sa ramai tu presedinte.
2010-07-08 22:55:10 | Raporteaza
E ca la literatura romana cand il analizam pe Voda Lapusneanu, “ca om si ca domn”.
Zeus ca om, e genul care ar vinde tot din casa pentru doua lucruri: o sticla de votca si o ruleta unde sa-si poata invarti averea pana la ultimul Ha, ha, ha.
Ca domn insa….Zeus pluteste pe deasupra tuturor lucrurilor ramanand “nemuritor si rece”. Adica, nu se complica cu jegosii aia din satele inundate care merg kilometri pe jos, ca au ca unic scop in viata, sa fie profesori…
2010-07-08 22:55:41 | Raporteaza
@ val_one – trei e bine!
Cu cat mai multi, cu atat mai bine – e ca la partide 
@ junghiul – prea suparata muzica pentru gustul meu.
@ Andra – de buna seama. E, in buna masura, si oglinda noastra. Orice dus are si un intors. Ar fi trebuit, probabil, sa clarific mai bine “dialectica” asta.
2010-07-08 22:57:00 | Raporteaza
Aline, noi nu suntem prostii tai, dar e o tara (inca)libera, scrie inainte…altfel, tone de sofisme…
2010-07-08 22:57:31 | Raporteaza
@pdlistidiot
amice,stai linistit,tu esti doar prostul meu!
2010-07-08 22:59:24 | Raporteaza
@ tx2 – daca nu as fi scris si despre “celalalt Basescu”, ti-as fi dat dreptate. Exista, insa, o intreaga arhiva care te contrazice – daca te mai intereseaza si faptele. Si da, sustin si acum, ca atunci, ca Basescu a fost cea mai buna alegere. De departe!
@ Da – multzam
@ shithappen – corect. Vezi Andra mai sus.
2010-07-08 22:59:34 | Raporteaza
@pdlistidiot: „Aline, noi nu suntem prostii tai”…
dar ai cui sînteţi,?
(personajul mediator din mine n-a reuşit să mă împiedice
)
a te întreba
2010-07-08 23:01:28 | Raporteaza
pdlistidiot:
ai puterii politice mai are o shansa sa nu moara ca un carnat. grea tare libertatea asta, cam toti fug de ea 
1 mai e cate unul care si-a dat seama in ce mare kakat s-a bagat, a revenit, dar cazurile-s putine. odata intrat in mecanismul “bat shaua sa priceapa publicu, ca am o parte din dividende daca iese calu numaru 5″, nu mai iesi asa usor.
2 ala care fuge de ideologii si vectori
2010-07-08 23:02:26 | Raporteaza
@tx2, pareai intrucitva lucid. Pa nu-ti dai seama nici acum ca 50% din Base,pompieul bun, face de zece ori cit prostu de Geoana – care nu e prost degeaba, vezi ca era virit cu Voicu pe felie si cu Rusia pe partea ailalta – si cit Gladiol-creir-gol, care e sa de nesimti ca nici acum nu da prin parlament??
Pe cine voiati sa voteze un om inteligent? Nu voi, nu ma leg de voi, dar zic de aia inteligentii – ce alternative aveau?!
2010-07-08 23:05:35 | Raporteaza
@val_one,ce jmekcher esti, mai , harcea-parcea betivana…pdlista si pupinkurista,prostiipooliilubeshescu
2010-07-08 23:05:58 | Raporteaza
@Alin Fumurescu:
“Vezi Andra mai sus.”
Interesanta observatie ,dar cred ca in situatia de fata ne-ar prinde bine doar oglinzi retrovizoare.
2010-07-08 23:06:56 | Raporteaza
reiau: Gladiol-creier-gol care e asa de nesimtit
2010-07-08 23:07:12 | Raporteaza
nea fumu: ai vandut un produs. aici e greseala. toti care au ceva de vandut zic ca produsul lor e cel mai bun. in ultimele 72 de ore inainte de ziua votarii ai insistat sau nu ca produsul tau prezidentiabil spre votare e cel mai bun?
esti(incluzand trecutul recent) sau nu un postac cu idei? 
2010-07-08 23:07:50 | Raporteaza
si , in plus, marele lac rusesc al micului licurici de la rasrit nu se compara cu curul ce-l pupa betivu cel stingher de pe la bruxelles sau strasbourg pe unde merge.cat despre iebba, bine c-a scapat de sida.
2010-07-08 23:08:08 | Raporteaza
Gresesti. Pare a fi ceea ce spui, dar NU e. Vezi mai bine C.G.Young si starea de ISTERIE: o mana nu stie ce face cealalta – cu o mana te mangaie, cu cealalta te ingunghie in umanitatea fiintei tale.
2010-07-08 23:08:53 | Raporteaza
Vad ca unii pe aici ,din ambele tabere, au trecut deja pe metadona.
2010-07-08 23:09:14 | Raporteaza
si eu sunt o pupincurista bassesciana, si voi face campan ie in biserica, iar dupa aia apa sa ma ia de bezmetica ce sunt,ca D-zeu nu doarme.
2010-07-08 23:09:34 | Raporteaza
SI SUNT SI O FRUSTRATA PE vALEAN, CA MI L-A SUFLAT PE Crin
2010-07-08 23:10:41 | Raporteaza
adina: eu n-am votat. care a crezut ca salveaza romania votand, se vede ca a salvat-o.
2010-07-08 23:10:42 | Raporteaza
@1, val
excelent
2010-07-08 23:14:51 | Raporteaza
@pdlistidiot
tu esti propriul tau cosmar cand te uiti in oglinda,nu-i asa ca nu vezi o mecla prietenoasa?
2010-07-08 23:14:56 | Raporteaza
dar vad ca adina posteaza din doua IP-uri aflate clar in relatie de schizoidie. lucreaza fata si la o firma de activitati piromaniacoide si la una de pompieri
2010-07-08 23:15:39 | Raporteaza
@tx 2
mai bine ca nu ai votat,ca la ce profil psihic ai,sigur il cautai pe lista pe Iliescu vreo 2-3 ore!
2010-07-08 23:16:45 | Raporteaza
@ tx2 – care parte nu se intelege? La vremea respectiva – am spus-o si inca nu m-a convins nimeni ca m-am inselat, Basescu era cea mai buna optiune. (vezi si comentariul lui val_one) Aia cu neprezentarea la vot e – am spus-o si atunci, da, iaca, pentru tine o mai repet – o fuga de raspundere ce-ti permite sa hahai dupa aceea – de pe margine. Sau sa-ti plangi in pumni. Depinde.
2010-07-08 23:17:49 | Raporteaza
@tx 2
nu am vrut sa te jignesc ci sa-ti spun ca esti putin introvertit si cu ceva regrete in legatura cu Geoana!
2010-07-08 23:18:14 | Raporteaza
@fumi
iti recomand o luna intr-un partid politic, ca sa vezi ca tb sa tolerezi o seama de chestii ca sa avansezi vreun pas.
plus ca bias-urile sunt normale, nu boli psihice.
2010-07-08 23:18:26 | Raporteaza
nepoate: ia zi, asa-i ca sefu e si “mitocanul-fara scrupule” pe care-l descrie nea fumu, dar totuj MAI ALES pompieru bun care se stie, ala pe care l-ai votat si tu?
2010-07-08 23:19:03 | Raporteaza
@tx2,la cat ne scuipa si isi bat joc de romani acesti v.iermipdlisti ai o rabdare infinita.
cu zdrentzele astea pdliste nu mai merge deloc cu finetzuri si politetzri, n-ai observat?
dobitocii insa, cred ca unii ca noi am fi postaci de-ai psd sau pnl sau mai stiou eu ce,ma f.t in tot pnlu’psdu’sau pdl sau pcr.sau plmea ce-o fi.important e sa vad pe cineva care chiar vrea sa scoata tzara asta din rahat.in 2004 l-am votat pe betiv sa scapam de nastase.din lac in putz…dob.itocu’ asta betiv.an va distruge tot in caderea lui, iar ceata de pupinkuristi e prea bagata pana-n gat …
2010-07-08 23:19:36 | Raporteaza
Deci mi-am facut rost de o clona proasta, vulgara si gargarofila, cre ca tb sa-mi pun avatar!
2010-07-08 23:19:53 | Raporteaza
o analiza a lui idiot @25 ar releva o seama de aspecte interesante.
2010-07-08 23:20:55 | Raporteaza
Alin F,mai mult de trei,nu e deloc bine.Că se poate oricînd constitui o majoritate ostilă
uite un exemplu,@pdlistidiot.e complet subjugat de o coaliţie ostilă lui însuşi de „personaje interioare” 
2010-07-08 23:22:09 | Raporteaza
unele probabil in premiera in cazuistica psihiatrica.
2010-07-08 23:22:17 | Raporteaza
money_pull_are
2010-07-08 23:22:53 | Raporteaza
@val_one
personalitate multipla sau obsesii anale nesatisfacute?
2010-07-08 23:24:11 | Raporteaza
ce parere ai de interlocutorul nostru?
2010-07-08 23:25:11 | Raporteaza
val_one, ai tupeul sa iti spui numele adevarat sau triesti in lumea ta oniricapdlista,vezi sa nu juisezi cu poza betivanului intr-o ureche, fraiere…bai, pixelalbastru
2010-07-08 23:25:42 | Raporteaza
@mac gregor:
poate aflăm vreodată…deşi nu-i chiar atît de important.putem să-i dăm „ignore” 
2010-07-08 23:26:08 | Raporteaza
nea fumu:
1 mecanismul votului in democratia reprezentativa nu l-am inventat eu, nu ma reprezinta. daca tu crezi ca responsabilitatea trece prin vot, e treaba ta.
2 daca de exemplu se prezinta ca si candidati 3 hoti, pe care-l votez? pe ala care fura cel mai putin? esential e ca toti fura, de aia au intrat in politica, sa-si umple buzunarele. li se rupe lor de interesul national.
3 si atunci nu votez pe nimeni. clar?
2010-07-08 23:26:37 | Raporteaza
@ val_one
ma crezi daca-ti spun ca de 5 minute ma stapanesc cu greu sa nu rad?
2010-07-08 23:28:36 | Raporteaza
Iti scapa ceva: Basescu este poate dintre putinii care a spus, in romaneste, “Yes, we can!” in timpul campaniei electorale din 2009, sau mai exact “Yes, I can!”
O sa dau un singur exemplu pentru a imi explica punctul de vedere.Am fost sa vad ultimul miting organizat de Base in Piata Revolutiei (fosta Piata Palatului)pe 4 dec 2009. Ma incerca curiozitatea sa vad cine si cum se manifesta acolo… Ei bine, era o adunatura amestecata de romani, unii usor isterici, dar crede-ma multime de “reporteri” straini cu blitzuri…Hop si eu acolo cu blitzul meu…
Base, la acel ultim miting, a vorbit singur aproape 2 ore, intr-un puloverel, pe un inceput de ger, credea in ceea ce spunea, altii din jur, nu prea, asa cum a crezut in victorie atunci cand a smuls microfonul din mana pe 6 dec. 2009, ca sa anunte inainte de ora 21 ca a castigat alegerile…
In Base, intr-adevar, se ascund doua personalitati: una spontana, care actioneaza rapid, instinctiv, ca un animal de prada care isi sufoca adversarul, si cel de al doilea Base, mai nou, de tip presedinte, care se aseaza la masa cu datele si analizele trimise si gandeste, socoteste, intreaba, se informeaza si apoi decide si exprima. Acesta este Base maturul, produsul unei suspendari si al unei realegeri, mereu confruntat si ogarit de presa. In fapt, asta este Base creat de primul Base in reactie cu presa si pozitia sa de presedinte.
Evident, amandoua castiga: primul la romanii “talibani” si cel de al doilea, la romanii mai asezati, mai putin frustati si necopilariti cu che ghevarra.
Un om, doua fete si doua grupari extreme atrase de acelasi personaj. Nu are asemanare cu o alta personalitate din Ro. Poate zodia sa fie de vina…
PS1.Eu am aceeasi zi de nastere cu Base si de aceea, poate, mi-a fost usor sa ii desfac algoritmul.
PS2. Va fi interesant de observat metamorfoza lui Base dupa plecarea de la presedentie, pentru ca personalitatea lui se afla in permanenta evolutie si cu cupleaza/adapteaza la noile conditii. Este un supravietuitor oriunde l-ai pune.Poate gresesc.
2010-07-08 23:29:44 | Raporteaza
val_one, mac gregor, ma ofer voua , vitejilor,pupincuristilor, zdrentzelor,pdlistilor, huooo!
2010-07-08 23:30:24 | Raporteaza
pdlistidiot: ok, dar ai o imaginatie teribila. eu m-am obisnuit cu postacii, cu simpatizantii. la ce-i injuri? poate iau un ban sa scrie. poate chiar sunt sinceri, si nu pot fara iubirea vietii lor politice
. poate nu suporta s-atingi nici cu o floare pe salvatoru romanilor?
pe adevaratul bun roman care are si defecte, dar e cel mai bun, si defectele paleshte in fatza calitatilor, nu? 

cand o prinde matza peshte
2010-07-08 23:32:41 | Raporteaza
@mac gregor: eu te rog la modul fuuuarte serios să nu mai rîzi
uite,@idiotul îmi face deja avansuri şi cred că o să ţin cont de asta.cu prima ocazie cînd mai ajung pe la Cluuuuj,îl anunţ,poate mă scoate la un suc,fie şi la două paie,dacă nu-şi permite mai mult. 
2010-07-08 23:36:46 | Raporteaza
@Adina: asate-a invatat mamicutza ta,sa tipi prostii? Vaai,Adinuta!
2010-07-08 23:37:32 | Raporteaza
pt. mine e o simpla distractie …ma distrez numai la ideea ca reusesc sa-i enervez, nu sunt vreun partizan politic, ce ma intristeaza sunt jegurile pupincuriste…
2010-07-08 23:39:15 | Raporteaza
o mica
dovada ca li se rupe de interesul national e ca in loc sa faca diguri ca lumea, au ales varianta salvarii active prin patinoare. prioritati?
nu draga, la diguri nu le iesea nimic la aia care trebuie 
2010-07-08 23:40:12 | Raporteaza
@Alin Fumurescu: Schizoidie = dialectica ?
2010-07-08 23:40:30 | Raporteaza
@eu******: Va fi poate un important oficial european ?
2010-07-08 23:41:54 | Raporteaza
@val_one,tu ai moaca de cluj, mah, be.tivule, ti-s deajuns paiele, vi.to…
2010-07-08 23:43:47 | Raporteaza
obsesia lui nea fumu: ca toti tre sa votam. ca daca n-am votat, n-avem voie nici sa “hahaim”
de pe margine (ezpresia lui din #39) nici(fereasca sfantu!) sa mai criticam nika.
poate n-am voie nici sa respir? sau de respirat imi dai voie? 
da cine te-a invatat pe tine aceste sofisme cu aer de fascism, nea fumu? ca daca nu votez, n-am voie nici sa rad nici sa critic?
2010-07-08 23:45:43 | Raporteaza
@tx2, da’ ce secretosi is astia doi, valone si mcgheorghe. si mai si rad ca prostii, zdrentzele asteapdliste.n-or fi tzociu si palade?
2010-07-08 23:46:04 | Raporteaza
@tx2, are si Fumurescu o vina,doar e (si) cetatean roman…1/22.mil.
2010-07-08 23:48:43 | Raporteaza
@val_one
2010-07-08 23:49:25 | Raporteaza
dar cred ca te inseli, interlocutorul nostru nu poate fi decat din Saucesti, cred ca l-am vazut la tv cand i-au luat apele vaca.
2010-07-08 23:52:07 | Raporteaza
Alin F., de ce nu am votat eu: pt. ca in 20 de ani, toate jegurile din politica au invatat ca nu trebuie sa se spele, ca romanii tot dintre ei vor alege. Trebuie doar sa mai dea cu niste rahat pe adversar. E un cerc vicios: la fiecare 4 ani alegem raul cel mic, pana ne-am trezit in ditamai cacastoarea.
2010-07-08 23:52:52 | Raporteaza
pdlistidiot: acuma daca placerea ta e sa-i injuri dupa ce i-ai identificat ca tzinte valabile, io ce sa zic? ca doar nu-i blogu meu
2010-07-08 23:52:56 | Raporteaza
bai ,gheorghe, ce glumetz esti,kknarepdlist…
2010-07-08 23:54:22 | Raporteaza
@pdlistidiot
ai un umor soft si in plus te bagi in seama cu oameni carora nu esti bun nici sa le faci pantofii!
Ma intreb cata rabdare are TX2 cu tine si cand o sa te flituiasca chiar daca impartasiti elemente politice comune?
Esti exact ca ratatul ala de Virgil,da’macar ala scrie din Canada,pe cand tu nici pana la Ruse nu ai fost!
2010-07-08 23:54:49 | Raporteaza
bai, gheorghe, ce glumetz esti,kknarepdlist
2010-07-08 23:55:08 | Raporteaza
johannm: ahaaaaaaa,deci ejti si tu alt dushman al democratiei reprezentative, unu care, ca si mine, incurajeaza absenteismul. esti o lepra, mon cher, dar probabil ai si calitati
schizoide , numa nu te cauti.
2010-07-08 23:55:33 | Raporteaza
nepoate, sa-mi spla cu ruse al tau cu tot, ma kk pe mine de ras, auzi, bah, olteancaracalean,Ruseeeeeeee,uau,m-ai dat gata, zd.reantzapdlista……
2010-07-08 23:58:31 | Raporteaza
tx2, observi tactica betivano-securista divide et impera,lasa mah, nepoate, sa nu fta pe tine grija de tx2.vezi cakrystina asteapta s-o fti , si tu….?labatrista…
2010-07-09 00:00:28 | Raporteaza
Da. Am votat cu el si as mai vota, daca s-ar repeta alegerile. Fara ezitare. Pentru ca, dincolo de toate schizoizia, sint convinsa ca, dintre toti oamenii politici, este singurul in stare sa provoace cresterea buboiului de puroi, dar si spargerea lui, si, evident curatarea organismului de murdarie. In cazul acesta, organismul este TARA! Si, efectul, per ansamblu, va fi pozitiv! Sint sigura.
Ce nu-mi convine? Faptul ca dureaza prea mult. Dar, m/am inarmat cu rabdare…
Sa fie primit dom profesor!
PS. Il preluam.
2010-07-09 00:00:43 | Raporteaza
radem glumim dar mai avem treaba
noapte buna all
2010-07-09 00:01:28 | Raporteaza
@idiotpdlist
nu vreau sa te supar dar stiam ca la Balaceanca v-au luat buletinele si fara acte nu poti merge decat in Harghita si Covasna.Chiar asa,ce mai este pe la Balvanyos?
2010-07-09 00:02:05 | Raporteaza
haisaneschizoidamspuneemisferastingaceleidrepte
2010-07-09 00:02:16 | Raporteaza
pdlistidiot: nepotu e un artist si un critic de arta. aceasta schizoidie
este semn ca poate mai mult, si vrea mai mult, dar se pare ca deocamdata nu sunt fonduri 
2010-07-09 00:04:10 | Raporteaza
@Alin Fumurescu – E o gluma, nu? Aveti o colaborare cu The Sun sau alt tabloid englez si articolul plus comentariile vor aparea acolo traduse cu un titlu de genul “Romanii sunt hoti pentru ca sunt schizofreni” sau ceva similar? Recunosc ca n-am inteles nici happy end-ul. Eu daca nu-mi platesc impozitele imi sare fiscul in cap. Daca politicienii conduc in asa hal incat pana si presedintele, in zilele in care e pompier, se sesizeaza , de ce presedintele pompier ii amana pana in septembrie? Si daca in septembrie presedintele revine la normal si nu mai e pompier, Boc poate angaja consilieri noi in guvern pana in 2012? Dar eu ar trebui sa-l inteleg pe presedinte pentru ca sigur si eu am personalitati multiple? Am verificat, n-am si nu-l inteleg.
2010-07-09 00:05:52 | Raporteaza
pe kretini k tine n-am cum sa ma supar,loazo, mi-e mila de tine…ca esti rrrrromanprost….
2010-07-09 00:05:57 | Raporteaza
about florica: wow, m-a lasat masca postaca
perfect redat mesajul lui nea fumu, si venit si cu metafora bubei de puroi si cum scrie ea schizoidie: ea-i zice schizoizie. misto. isp-ul nu doarme 

acuma daca citeste ce-a scris florica, nea fumu isi trage un glontz in cap
2010-07-09 00:07:13 | Raporteaza
@tx2
sincer nu te vad in aceeasi barca ,impreuna cu pdlistidiot.
Eu stii ca tu incurajezi retarzii dar nu esti nici tu Doctorul fara de arginti.Just kidding!
2010-07-09 00:07:42 | Raporteaza
tx2, adicacumarveni, el scrie cu grafitti si apoi se pisha pe arta lui…
2010-07-09 00:08:37 | Raporteaza
@pdlistidiot
ba ai un fund de lins;pe-al tau!Se spune ca ai limba lunga!
2010-07-09 00:09:04 | Raporteaza
nepot, duceam o discutie cu un domn.se vede ca esti din caracal, te bagi ca musca-n kuru’calului…
2010-07-09 00:10:01 | Raporteaza
…scuze, ca am comis-o! Am scris schizoizia…Corect e schizoidia. Dintre noi doi, doar tu ai terminat medicina, desi, doctor, esti in filosofie politica…pina una alta.
2010-07-09 00:12:40 | Raporteaza
pdlistidiot #90: metafora e un pic cam dura, linia ta semantica
dar nu cu totul gresita.
nepoate: ma distrez la fel de mult ca si tine si ca si pdlistidiot, te rog sa ma crezi. hai sa nu-l mai suparam pe dl fumurescu cu shoparle aruncate intre noi.direct la obect: eu iau 25 de euro la rand scris aici, din care 10 ii da fumurescu. restu popozitzia heterosexuala
2010-07-09 00:16:01 | Raporteaza
noapte buna, tx2!
nepoate, tu , oricum ,esti intr-un intuneric total…sa visezi cu cosmarul tau, stii tu…
2010-07-09 00:19:08 | Raporteaza
noapte buna oameni buni! si oameni rai! toti care se stie schizoizi, la fel, noapte buna!
2010-07-09 00:21:49 | Raporteaza
Exista rase care dau nebuni pe banda. Omul roshu este chiar Basescu – boala grava de care sufera e DE ordin psi si a fost deja descrisa magistral de UNU care a analizat la rece cum de a fost posibil nazismul – comunazi, nazicom, extremele nu doar ca se atrag, dar se si potentiaza reciproc!
2010-07-09 01:09:52 | Raporteaza
Am tot scrutat sinele de era sa ma calce trenul!
2010-07-09 03:08:14 | Raporteaza
@Fumurescu draga, traznitu-ni-ai, de ni-o palit, ashe, pe tatsi la personalitate si amu iara ni-ai lasat “split”, caz doara ardelean is si io cum ti-am mai zis …
nu te supara dara, te-oi intreba si io amu:
care dintre fetsele personalitatii tale faramate o scris articolu ista? patriotul american (cela de la 4th of July) ori patrihotzu ruman? ori poate ca pintr-un miracol transcendental, daca nu chiara transoceanic, dintr-o data, interese rumane lobby-like din america coincid, pe nievoie, perfekt cu unele interese loco?!? si simtirile astea patrihaotice, oare sufara si ele oarece spintecare??
amu, nu te mania, ca io numa-ntreb ashe, retoric . . .
2010-07-09 03:57:23 | Raporteaza
Am citit doar titlul imi este de ajuns sa constat ca maica-ta trebuia sa te avorteze d-le ziarist!
2010-07-09 07:09:21 | Raporteaza
ce sa fac daca ma intereseaza 1 mecanismul general mai mult decat 2 ce se vinde pe baza lui?
si mecanismul general e asta, scuze daca ma repet : 1000 de persoane cu buzunarele lor respective isi trag cu ajutorul politicienilor de la putere banul cotizat de cei 7 din 22 de milioane de cotizanti prin impozite.
milioane de fraieri platesc impozite si voteaza ca sa se imbogateasca o mie de baieti destepti.
si asta e la fel indiferent de cine castiga alegerile.
2010-07-09 07:43:29 | Raporteaza
Basescu, sau jumatatea lui pompiereasca, are macar tendinta sanatoasa sa atace coruptia, un fenomen devastator in România, de cand liberalii si pdsristii au dus-o pe culmi inimaginabile de catre comunisti; tot “jumaua” asta a lui Basescu are curajul sa spuna ca ‘e groasa’ si ca acum cureaua trebuie stransa.
Ma intreb daca alti politicieni români, dintre cei in slujba carora se afla preamulti jurnalisti, au macar aceste calitati sau jumatati-de-calitati.
Poate zicand asta reusesc sa-i fac pe unii sa înteleaga de ce Basescu inca e preferat de o parte a românilor. Din pacate si Basescu, ca noi toti, fara exceptie, este si el om, nu numai “pompier”; drept pentru care nu suporta critica, si se lasa antrenat de curentul plin de laturi al politicii.
Vazand adversitatea constanta pe care românii care traiesc in tara o au pentru cei din diaspora atunci cand acestia din urma isi exprima opinii politice, fie asta si departe de urna, eu unul am ajuns la concluzia ca intr-adevar ar fi bine ca cei plecati de acasa sa evite abordarea subiectelor de politica “prea interna”. Dar sunt lucruri care totusi merita semnalate, ele nu tin de politica orei; dupa cei 20 de ani brucanieni de intremare a spiritului democratic românesc, constat cu tristete ca si azi românii se agita si sunt iritati mai mult de discutiile pe tema persoanelor, decat aceea mai importanta cred, a discutiilor asupra ideilor/ideologiilor. Ce-am zis mai inainte in legatura cu Basescu, fie!, admit, e o aberatie exprimata in necunostinta de cauza, dar observatia trista ca românii si azi spera ca o persoana anume poate face minunea de a evita rigoarea bugetara si reducerile prin care asta se concretizeaza data fiind situatia internationala si interna, asta cred ca nu mai e partizanat. Si denota o mentalitate veche, naiva si aparent inevitabila, anume mesianismul popular. Oamenii spera ca un Harap Alb sau Fat-Frumos venin-va mândru si va putea sa dea la spate toate datele economice (de rahat) ale României, ca va putea sa de cu flit agentiilor internationale si sa se faca in plus ca n-a aflat de noua orientare rigorista a UE.
Eu unul pun in legatura acest fapt cu alt fenomen care arata ca poporului român democratia originala i-a supravietzuit, e adevarat, 20 de ani trecuti deja, insa ca in acelasi timp, biata, nu e mai in apele ei azi decat a fost pe 20 mai 1990; ma refer la tendinta românilor de a dispretui si a nu avea incredere in parlament (tinand cont de alegerile libere din tara e ca si cum românii si-ar da singuri vot de blam!), in timp ce cred in institutiile care permanent in istoria României moderne au produs, prin oamenii atasati acestora dar implicati politic, influente (politice si sociale) exclusiv negative, anume biserica si armata.
Spiritul asta de turma ratacita in cautare de-UN pastor salvator sau de-UN Mântuitor, este evident ca inca n-a parasit mentalul individual si colectiv românesc. Si d’aia unii pot sa spere ca daca scapa de Basescu, cu “X-ulescu”, oricare ar fi el, situatia colectiva va fi alta si mai buna; sau poate ca sunt naiv, si de fapt cei care spera ca fara Basescu va fi mai bine, se gandesc de fapt exclusiv la “mai-binele” lor!?
2010-07-09 08:20:12 | Raporteaza
“Basescu, sau jumatatea lui pompiereasca, are macar tendinta sanatoasa sa atace coruptia”
Cu gura
Mihaileanu, Luxten, vanzarile anterioare, fratiorul, Casuneanu, Ritzi, Udrea dovedesc altceva. Lupta lui de a scoate tzara din criza s-a manifestat prin bagarea Romaniei si mai adanc in criza, prin deturnarea imprumutului de la FMI din 2009 pentru campania lui electorala. Adica a folosit banii pentru mita electorala.
rk, mai schimba si tu placa, asta cu anticoruptia si aia cu anticomunismul sint atat de fumate ca -dupa cum vezi- numai eu ma mai deranjez sa-ti comentez ineptiile.
Sfat gratis: baieti, cautati alta imagine pozitiva pentru Basescu, asta cu lupta impotriva coruptiei e rasuflata. Nu stiu, scoateti-l bolnav, spuneti ca a avut pojar cand era mic, gasiti voi o scuza, o explicatie ceva. Daca are vreuna credibila si necontrazisa de realitatea faptelor lui.
2010-07-09 09:16:24 | Raporteaza
“da cine te-a invatat pe tine aceste sofisme cu aer de fascism, nea fumu? ca daca nu votez, n-am voie nici sa rad nici sa critic? poate n-am voie nici sa respir? sau de respirat imi dai voie?
tx2
2010-07-08 23:45:43″
partea aia mai naiva din personalitatea ta multipla n-a inteles: bey, daca nu votezi n-ai dreptul sa platesti taxe si impozite.
Sa nu spui ca decide majoritatea: Basescu a fost ales de 20% din cetatenii cu drept de vot iar 20% e cam veri hardli vreo majoritate uatsoevar….
2010-07-09 09:29:45 | Raporteaza
“1 bai nea fumu, tu nu ej prost. problema e ca i-ai facut reclama la greu”
iarna-i inteles
: in sinele lui e doi, unul prost si altul pupin. Si se bat pe sinecura de la Bluminton. Ala prostu ar vrea si el un ISP, ICR, ceva, ca e pesimist si vrea acuma, iar ala pupinul zice ca sa mai presteze o vreme pentru bese ca nu se stie niciodata…
de aici articolele “lor” care se bat cap in cur pentru un numitor comun (cel mai mic, ca e multipli): spre gloria Lui.
2010-07-09 09:36:55 | Raporteaza
“daca nu as fi scris si despre “celalalt Basescu”, ti-as fi dat dreptate.”
Si acuma, noi pe care dintre ei il platim ca presedinte si tu pe care-l pupi in windows 3.11 ?! Te pomenesti ca pe amandoi , ca e doi in unu ?!
2010-07-09 09:44:18 | Raporteaza
Buna dimineata ! Am citit articolul.Am bagat la cap. Am citit si comentariile. Si ” comentariile “. M-am analizat. Am facut o introspectie.Mi-am intrebat familia, am dat telefon la prieteni, mi-am sunat avocatul, am vorbit cu vecinii si cu baiatul de la pompa( aia de combustibil ). Concluzie : Eu suntem 14.Nu stiu care din noi scriem acum. Probabil unul din Eu. Asta este.
2010-07-09 09:59:26 | Raporteaza
@Stefan: bănuiesc că eşti foarte încântat de comentariul tău. i-ai zis-o, nu?
2010-07-09 10:51:41 | Raporteaza
1 toti ciumecii astia care-s mari analisti interpreteaza sociologic ceea ce ei numesc “absenteism”. brrrrrr. absenteism. adica nu-ti place democratia. adica ej iresponsabil. adica nu-ti pasa.
2 nu, meshtere. majoritatea, da!!!!, majoritatea NU merge la vot. NU pune botul. nu are incredere. nu VREA sa aleaga. stie instinctiv si fara sa-i explice nimeni pe unde se pissa gaina. stie ca votul e alta vrajeala. ca sistemul nu se schimba. ca politicianul da mita electorala sau taie de la fraieri in numele fraierilor. ii jupoaie in numele democratiei. dar el continua sa-si umple buzunarele sau sa le mentina pline.
3 minciuni, valori, minciuni, valori, interesu personal si de gashka intotdeauna inaintea celui national.
4 d-aia nu merge majoritatea la vot. pt ca majoritatea DIN ROMANIA NU E PROASTA SI NU SE LASA PROSTITA.
2010-07-09 11:36:05 | Raporteaza
@Alin Fumurescu: … o fi chiar schizoidie, sau președintele Băsescu iese din tipare?! Nu cred că se simte ca peștele în apă în situație de criză, însă îți scapă printre degete, precum țiparii. Unde s-a mai văzut președinte care să învingă presa?! Unde s-a mai văzut un președinte care să anunțe măsuri impopulare în campania electorală și să rămână președinte încă un mandat?! Naiba a mai întâlnit un politician care are în program concentrarea întregii antipatii?! Se trezi dumnealui să constrângă la demnitate, corectitudine și acțiune un popor care este învățat să stea cu mâna întinsă, să se lamenteze din cauza lipsurilor, să se lase fecundat de oricine este dispus să-l trateze cu superioritate și să aplaude entuziasmat atunci când politicienii convenționali își bat joc de el!
2010-07-09 12:15:05 | Raporteaza
“…Traian Basescu este un politician de exceptie. Traian Basescu este un politician execrabil.”
Ca zici tu ?! Nu e nici una si nici cealalta, nu e politician deloc: este un fost securist pus de americani la sefia Romaniei ca sa o tradeze si sa o vanda si sa-i amaneteze viitorul. Pentru un comision : averea lui si a familiei si imunitate.
2010-07-09 12:52:06 | Raporteaza
“Se trezi dumnealui să constrângă la demnitate, corectitudine și acțiune …”
prin exemplul personal
” Unde s-a mai văzut președinte care ….”
de unde rezulta ca are la comanda lui toata presa si ca a fraudat alegerile cu procentul de alegatori pe care nu i-a mituit. A folosit banii publici in interes personal electoral , direct si indirect, iar presa in unanimitate i-a servit interesele electorale.
2010-07-09 12:58:13 | Raporteaza
eu**** :
,,Basescu este poate dintre putinii care a spus, in romaneste, “Yes, we can!” in timpul campaniei electorale din 2009, sau mai exact “Yes, I can!”
Fantastic ! Si acum, dupa ce ai vazut ce ,,can” he and his govenment ,mai esti la fel de incantat??? NICI UNA din promisiunile mai mult sau mai putin populiste nu s-a realizat, nici macar un fir de atza !
2010-07-09 13:34:08 | Raporteaza
Am uitat sa spun ca articolul dlui.Fumurescu este excelent, cred ca nimeni nu a reusit o asemena abordare realista a personalitatii presedintelui ; Dr Jekyll et Mr Hyde !
Poate facem si un remarke ,poate luam si un Oscar
2010-07-09 13:43:25 | Raporteaza
marius v: “poporul care sta cu mana intinsa” si “presedintele care il constrange la demnitate”. o pun pe seama insolatziei, marius, ceva mai gretzos nu i se putea canta lui base
2010-07-09 15:27:32 | Raporteaza
@Alin Fumurescu
Principala caracteristica a personalitatii schizoide este inclinatia catre izolare si interiorizarea trairilor; exista predispozitia pentru schizofrenie, adica disolutia psihicului. Base melancolic si singuratic?
A, da, s-a manifestat putin schizoid din 15 mai si pana la inundatii…:-)
Schizoidie nu inseamna personalitate dubla – este o confuzie grava pe care am constatat de-lungul timpului ca o fac multi oameni, altfel bine instruiti…Asa cum paranoia nu este o boala psihica, ci un simptom.
Dincolo de semantica, ce ai spus este adevarat, si personalitatile multiple afisate de seful statului sunt un motiv serios de ingrijorare. Topaitul presedintelui cand de-o parte, cand de alta a adevarului nu face altceva decat sa sporeasca confuzia si sa zdruncine definitiv increderea, atat a cetateanului obisnuit, cat, mai ales, a colaboratorilor apropiati…Din pacate TB nu inceteaza sa ne surprinda, l-as asemui mai degraba cu o papusa Matrioshka, de fiecare data altul, dar din ce in ce mai mic…
“Adriene, nici nu stii, cat de mic incepi sa fii…”
Ce ironie macabra a soartei! Brrr!…
2010-07-09 15:31:01 | Raporteaza
bancul cel mai misto pe care l-am cetit pe voxp, chiar in campania electorala:
baba care intarzie cinshpe minute in cabina de vot.scoate-un cap din cabina si intreaba:
-auzi, maica, futtu-va-n gura se scrie cu linioara sau legat?
tzatzisme, deh …
2010-07-09 15:33:06 | Raporteaza
@alin: lehmalin? Crisalin?
2010-07-09 16:10:03 | Raporteaza
@tx2: Bine, cum vrei tu! Este grețos, dar spune-mi că te-a marcat măcar cât „textul care doare“. Nu mă mai chinui! Spune-mi că am talent!

2010-07-09 16:15:58 | Raporteaza
Ne conduce un schizofrenic.
2010-07-09 16:52:02 | Raporteaza
marius v: comparat cu sepi, esti ca pastila de aspirina fatza de aia de cianura pe care a luat-o himmler deghizat in soldat, pe motiv de tratament inadecvat al soldatului inamic fatza de un reichführer.
)
(sepi, te futt in gura si cu ocazia asta, saru mana pt intelegere
2010-07-09 17:03:21 | Raporteaza
salut amice!nu te enerva de pe acum ,trebuie sa vina si bizonii imediat!
2010-07-09 17:12:15 | Raporteaza
Electing Adolf Hitler Führer
by Rudolf Hess……………………………………..
The need of our people was great. A great man was required to meet it.
Providence gave him the gifts and the strength to move on both in good times and bad, enabling him over the course of time to reach his goal: the salvation of Germany!
Providence works through in a way both inexplicable yet clear to all who have the good fortune to be near to him. How often has he said to me: “I know that my decision or action is correct. I cannot explain at the moment why, but I feel that it is right and the future will prove it so.” Invariably the course of events proved that the inexplicable feelings of the Führer led him down a sure path.
The great historian Treitschke held the ability to see things correctly as the decisive ability of a statesman, more important even than talent. What leader has ever had this ability more than Adolf Hitler? The proof is in his speeches, even those from 1920. Rarely have political conditions and developments been predicted more accurately, seldom have conclusions been drawn more clearly, thanks to his ability to see the fundamental nature of the most difficult and complicated things.
The “simple understanding” of the genius is able to see the essential and the obvious.
The Führer adds to the ability to see correctly, which the historian sees as more critical than talent, not only talent, but also genius. The ability to see correctly, along with genius, to which must be added the workings of providence, gives us an explanation for the miracle that has happened before our eyes in the past few years, particularly since Hitler’s assumption of power.
Is not the transformation of our people a miracle! It shows itself in its return to its essence, to the sources of its strength, in its reawakening pride and honor, in its will to self assertion in the world, in its ability to free itself from international poisons and from signs of corruption in all areas of life! Is it a miracle that Adolf Hitler won the battle against unemployment in so short a time? That he put people to work to meet daily needs as well as to advance culture? The great highways, canals and buildings will proclaim to coming generations the Hitler Era of the German people. Is it not a miracle that a nation once divided by class and rank, divided by petty state pride in Prussia, Bavaria, Saxony and elsewhere — now works together with mutual understanding for the great common tasks and for the preservation of the nation and its people?
As I said when I began, I cannot explain why Hitler, and only he, can be the Führer. Who could suggest someone worthier and more able to fill the office of Reich President, the highest leader of the Reich?
Someone might say that it is not good to put all power in one hand. Let me reply that in a difficult time the Romans gave full power to a young and capable leader — and the Romans knew something about governing! They knew that “men make history.” They knew that in times of crisis, strong personalities must guide the state, personalities bound to the living essence of their people.
Someone may say that it is not good to put all power in one hand, since Adolf Hitler might use his authority arbitrarily and thoughtlessly!
To that I can only say: The conscience of a moral personality is a far greater protection against the misuse of an office than is the supervision of parliament or the separation of powers. I know no one who has a stronger conscience, or is more true to his people, than Adolf Hitler.
Over the years I have seem him struggle to make difficult decisions, always checking again and again with the experts in the field until he was certain that his decision was absolutely correct. I know how many sleepless nights his decision to take Germany out of the League of Nations cost him, how he listened to all who had objections. I know that he was unable to rest until he had refuted them by clear logic. Only then did he decide, and accepted the full responsibility.
The Führer’s highest court is his conscience and his responsibility to his people and to history.
He will also from time to time allow the people itself to pass judgment on his general policy. This will regularly reaffirm his leadership.
He knows that both his honor and his work are at risk. He cannot pass the responsibility for his decisions to irresponsible parliamentary majorities, as do the statesmen of all other nations. That also means that his freedom of action is not restricted or watered down by parliamentary bodies or other forces. This above all is why in desperate times people and nations need an absolute leader — assuming he possesses the necessary abilities — and why such a leader can be necessary to the continued existence of the government and people.
Treitschke said that absolute leadership is either the best or the worst form of government, depending on the personality of the leader. We know that Adolf Hitler is both born and called to be a leader, and that he has shown himself through all his actions to be a morally upright person. As sole ruler he is the best possible form of government for Germany — and heaven knows that in its current crisis Germany needs the best possible form of government!
A Führer whose goal is to serve his people is in times of crisis a better guarantee of peace to other nations than is a parliamentary majority, which may lack the will at the critical moment to keep its people from stumbling into misfortune, as Lloyd George suggested the nations stumbled into the World War. In recent weeks, Adolf Hitler has made rapid and firm decisions advancing the cause of peace in Europe that demonstrate his statesmanship. Those states who today oppose us may not be willing to admit it, but history will.
German citizens! Consider with all seriousness the international significance of the referendum on 19 August. Talk with everyone in your circle of acquaintances — family members, workmates, relatives, with everyone you come in contact with. Remember that the world is watching to see if a united German people will be loyal to its Führer.
Hundreds of thousands of journalists are waiting to announce the expected collapse of National Socialism to their readers. They will do this if even a few less Germans go to the polls than did on 12 November of last year. They hope for a collapse of National Socialism, for they know this would mean the collapse of Germany.
By voting yes on 19 August, the German people will demonstrate to the world that we see in Adolf Hitler the Führer given to us by providence. We Germans approve of what he has done at home and abroad for Germany and trust his decisions for the future. Germany sees Adolf Hitler as Hindenburg’s proper successor. The entire German people now gives Hitler the name of honor that the National Socialist movement has long given him: the Führer!
This word is more that a title, it is a confession and a certainty: My Führer!
Furthermore, the entire German people says to the world: Adolf Hitler is and will remain our Führer, because his policies are the policies of the entire German nation. His rule guarantees Germany’s stability. Through him and his movement, Germany has become a unified Reich. Since we want to remain a united German Reich, we want Adolf Hitler at our head. Since we know that power struggles between individuals or interest groups are unthinkable and impossible under his leadership, we want him as Germany’s leader.
Through him, Fate realizes its purpose: Saving Germany from the hunger of misery of Bolshevism. We firmly believe that saving Germany from Bolshevism also rescued Europe from the danger of red annihilation. We Germans see it as our duty to thank Fate by affirming this man as the Führer of Germany.
One more thing the German people want to say to the world on 19 August: We want the work begun in Hitler’s name to continue: the battle against unemployment, the freeing of our conscience, the moral renewal of Germany’s youth, the strengthening of our sense of honor. We Germans know that Hitler wants what we all want: economic equality with the other nations of the world, the political and military peace with the other peoples of the world, a return to prosperity and culture after decades of decline and decay.
This we say to our Führer on 19 August: We are bound to you in an indissoluble unity in the fight for Germany’s future. With you, we long for the preservation of peace and are prepared to follow your command to defend our people’s peace.
We are proud and happy to have one of history’s greats, a son of our people, among us during our life times. The yes that we give affirms his leadership to the world, and thanks him at the same time.
German workers! I speak particularly to you. Be proud that you may on 19 August affirm as leader of Germany a man of the German working class. Be proud that you may symbolically say to one of your own on 19 August: We want you, Adolf Hitler, as German Chancellor and German Reich President, you, a German worker! Where once kings, Kaisers and presidents ruled Germany, now by our will and the will of the German people stands for the first time a German worker. He is a worker who knows how hard the life of his former comrades still is, those who must struggle daily for their basic needs, and whose goal is above all to improve their lot as quickly as possible.
My fellow German citizens! You will vote yes for Adolf Hitler! And if you are asked why you voted for him, you will be able to answer:
We voted for Adolf Hitler:
Because he is the man who from his experiences as a Front soldier developed a world view that is the foundation for all that is happening in Germany.
Because his fifteen year struggle against a hostile world is a model of strength and courage.
Because he always acts at the right moment, thereby showing that he is a heroic leader.
Because he does nothing for himself, but everything for Germany and for the future of his people.
Because he has given all of us a new faith in Germany.
Because he has given our lives meaning once more by showing us why we Germans are on the earth.
Because he is the instrument of the will of a higher power.
In sum, because he is a true Führer!
With our “yes” votes, we Germans will say on 19 August:
To you, our Führer, we pledge our loyalty — Adolf Hitler, we believe in you!
2010-07-09 17:18:02 | Raporteaza
De ce nu mai vorbesc pedeleii si Basescu de revizuirea Constitutiei? Le este frica acum? Nu mai vor mai putini parlamentari? Schizofrenia le-a paralizat si limba? Nu mai spun nimic acum, deorece vad si ei cat au scazut in sondaje. Lumea i-a votat datorita minciunilor si demagogiei lor, se dadeau cei mai buni si mai corecti. Dar iata ca au facut mult mai rau decat ceilalti. Hai basescule, fa in asa fel incat sa avem mai putini parlamentari pana la noile alegeri. Hai, vrei sa scape de ceea ce le este frica?
2010-07-09 17:24:56 | Raporteaza
@tx2: săru mâna pentru înțelegere
2010-07-09 17:26:13 | Raporteaza
marius v: sepi e o jigodie. n-am sa-l uit niciodata pe fumurescu ca n-a comentat nimic la otrava aia de text.
2010-07-09 17:34:40 | Raporteaza
@ florica – multzam!
@ laura – multzam-multzam! Eram chiar curios daca, pritre toti furiosii de pe aici, sesizeaza cineva, macar in trecere, replica aceea
@ toma alimos – schizoidia nu e “inclinatie spre schizoism”. Altfel, corecte observatiile.
@ rk – corect, in buna masura, cu niste amendamente (pe care, insa, n-am timp sa le fac acum).
2010-07-09 19:29:53 | Raporteaza
@marius v: ce masuri impopulare a anuntat Basescu in campania electorala????
“Se trezi dumnealui să constrângă la demnitate, corectitudine și acțiune”-cand si care demnitate si corectitudine?
Dati exemple cu data si fapta.
2010-07-09 20:20:04 | Raporteaza
Basescu – doctorul Jekill , Basescu – domnul Hyde
Ce ne facem daca castiga al doilea? Dar de unde stim ca nu a castigat deja?
2010-07-09 20:35:46 | Raporteaza
ok, Basescu nu e cel mai mic dintre toate relele, cum eronat am eu impresias, insa in democratie solutia abtinerii de la vot, sau a votului negativ, a anularii votului, nu e o solutie; intotdeauna se vor gasi unii, putini, care sa voteze si sa decida astfel pentru toti cine e in fruntea statului. Drept pentru care românii, in contrast cu ce spunea unu’ mai sus, mie nu mi se par deloc istetzi atunci cand nu se duc la vot sau n-au optiuni politice. De aceea te intreb pe tine, cine e din cercul de politicieni actuali (caci o alegere reala nu poti face decat din OFERTA EXISTENTA: doar in basmele populare si in Biblie “apare”, asa, prompt si la tzanc, cate-un Fat Frumos pe gustul Ilenei, sau un zeu rasist pe gustul xenofob al evreilor!) la acest moment mai potrivit a fi presedintele tarii in locul lui Basescu? (si da, anticipez raspunsul evaziv dar neconvingator; si da, si mie mi s-a intamplat sa am lehamite sa ma mai interesez de politica locala si sa nu merg din cauza asta la vot; asta nu schimba totusi natura corecta a rationamentului care zice ca o democratie fara participare (competenta) e cel putin tot atat de rea ca si o dictatura). Am impresia (din ce imi spun parintii, care traiesc inca in tara), poate eronata, ca momentan in România toata presa e “de opozitie”. In momentul in care presa devine prin monotonia ei ideologica instrument politic de manipulat oamenii, democratia nu mai e decat un cuvant golit de orice substanta. Nu mai e decat o lozinca de rastit “patriotic” prin adunarile internationale. Asta duce direct inspre un stil de societate cum e in SUA, unde elita financiara si politica a reusit prin perseverenta si investind enorm de multi bani, de-a lungul timpului, sa ridice ignoranta la rang de virtute, si sa imprime cu succes in creierul prostimii anumite clisee ideologice dealtminteri simplu de dovedit a fi false, si asta doar pentru a perpetua o situatie care pe alte meridiane n-ar putea dura nici macar un an! (doar astfel poti sa vezi intr-un sistem de sanatate public o masura fascista sau hitlerista).
Jurnalistii care-l vor azi cu orice pret pe Tariceanu (+ nevasta lui “calabreza” Patriciu) si pe gangsterii pdsristi din nou la putere, in opinia mea vor exact un astfel de model de societate parsiva in care binele smecherilor se construieste cel mai bine cultivand blazarea intelectuala si electorala a populatiei. Singura belea e ca România n-a aderat la SUA (cu care se pupa din mai multe puncte de vedere decat o face cu UE), ca sa-si impuna niste astfel de “criterii de convergenta”, ci la UE, care ea e oarecum diferita.
2010-07-09 20:39:57 | Raporteaza
“-auzi, maica, futtu-va-n gura se scrie cu linioara sau legat?
tzatzisme, deh …
tx2
2010-07-09 15:33:06″
‘v just made my morning
LOOOOOOOL !
2010-07-09 20:47:43 | Raporteaza
@Marianne: Reducerea personalului din agentiile guvernamentale, anuntarea concedierilor masive in sectorul bugetar (in special din administratiile locale) și reducerea salariilor. Remember?
2010-07-09 20:50:15 | Raporteaza
‘ok, Basescu nu e cel mai mic dintre toate relele, cum eronat am eu impresias, insa in democratie solutia abtinerii de la vot, sau a votului negativ, a anularii votului, nu e o solutie; intotdeauna se vor gasi unii, putini, care sa voteze si sa decida astfel pentru toti cine e in fruntea statului.”
Atunci sa o dam naibii de democratie. Monarhia ce-are ? Dar dictatura pe fatza ? Dar anarhia ? Oricum in democratie decid ori o minoritate ori niste neaveniti. Deci e tot o dictatura dar cosmetizata.
2010-07-10 01:11:01 | Raporteaza
“Democratia e interludiul dintre doua dictaturi”; e antráctul frivol dintre cele doua parti ale “adevaratei” piese a istoriei. Unii zic ca diferenta pe care o stabilim noi intre dictatura si democratie in realitate e mult mai mica decat o percepem, ele fiind organic legate intr-o unica istorie particulara care contine succesiv mii de forme graduale intre cele 2 “pure”: o democratie nu se naste pe un fond nepreparat, cum nici o dictatura nu se naste “pe nepusa masa”. “Caderea” (sau “elevarea”), pentru ochiul sociologului cel putin, ar trebuie sa fie vizibila. Revolutiile, ca sunt burgheze sau socialiste, sunt doar momentele suficient de galagioase cat sa trezeasca constinta istorica si a ultimului prapadit, dar ambele ramân simple etape din niste transformari graduale care au inceput mai inainte, si care nu-s mai putin importante si spectaculoase, daca poti sa le urmaresti si surprinzi.
2010-07-10 07:41:52 | Raporteaza
simpatic domnu Alin Fumurescu!!!
il critica ata de subtil pe basescu incat ne transfera noua, populimii, toate problemele individului – cum ca si noi am fi schizoizi si-atunci are o scuza si basescu, e in firea romanului…
bleah, ce greata mi-e de pupinbasisti!
2010-07-10 23:11:12 | Raporteaza
[...] a inceput sa isi critice zeii (sau zeul). Am vazut asta la Dan Tapalaga, la Sorin Ionita, la Alin Fumurescu, dar si la Cartarescu si Liiceanu (care au semnat o scrisoare in care se speriau ca idolii lor vor [...]
2010-07-16 18:57:26 | Raporteaza
Bai Fumuriu, ia de-l intreaba pe Basescu cate voci aude in creierul alas imbibat..
2010-07-20 08:42:15 | Raporteaza