![]() | Scurta istorie a linşajului generalvezi toate articolele de Dan Suciu01 Dec 2009 la 17:57 49 comentarii 2101 vizualizari. |
Incerc să prezint versiunea mea la polarizarea brutală, violenţa verbală şi cazanele de confuzie care se aruncă în capul presei în ultima perioadă. Si mai ales cazul Realitatea. Mihnea Măruţă a prezentat un scenariu acum câteva zile. Il prezint şi eu pe al meu, situat undeva între fatalism, reacţiune şi părtinire parţială.
După părerea mea Realitatea şi mulţi alţi jurnalişti nu a avut cum să nu ajungă în situaţia de a se posta pe poziţii critice la adresa lui Băsescu. Şi nu pentru ca aşa ar dori patronii, deşi şi chestiunea asta cred că e valabilă. Pe scurt, paşii sunt următorii:1 atacarea dură de către preşedinte a presei care nu-i era favorabilă 2. încercarea de a-i defini pe toţi cei care nu sunt pro drept „impuri” şi vânduţi mogulior 3. implicarea jurnalişilor în războiul personal Băsescu – moguli. Toate acestea pentru o presă care avea printre cititori privitori o grămadă de fani ai lui Băsescu şi care acum acuză violent orice deviere de la dogma electorală.
Să mă explic. Istoria începe evident…cu Trăian Băsescu şi cu primele atacuri la adresa mogulilor. Undeva în 2005. Receptate cu toată confuzia de ziarişti mulţi dintre ei consideraţi în bună măsură mai degrabă pro decât anti. O atitudine cumva conturată şi mai clar de-a lungul campaniei de demitere a sefului statului. Însă pentru susţinătorii preşedintelui activ politic, Realitatea era singura opţiune, în poziţiile politice de aici regăsindu-se parţial, devreme ce Antena 3 adunase deja toţi opozanţii. De aceea, odată cu schimbarea tonului, frustrările telespectatorilor fidelizaţi pe opţiunea proBăsescu au devenit atât de violente.
Nimeni nu critică linşajul de la Antena 3 dar critică încercarile de imparţialitate ale Realităţii pentru că de ele aveau parte un public în mare măsură proBăsescu. Din cei aproximativ 60 % români activi politic, cei 30% proBasescu se uită sau se uitau la Realitatea în timp ce ceilaţi se impărteau cu A3. Şi de aici frustrarea aşa zisei schimbări. Succesul media în campaniile de dinainte a stat în înţelegerea conducerilor editorial a profilului şi opţiunii politice ale cititorilor sau privitorilor lor. Aşa a făcut Evenimentul în 1996 şi 2004 înţelegând că cititorii lor sunt anti PSDşi aşa a făcut Pro tv în 1996 ca să citez cele mai notorii exemple de medii care au fost în acord cu schimbările politice ale acelor momente grele.
Cazul Realitării e diferit. Pentru că aproape că nu a fost o opţiune actuala abordare cât o reacţie obligatorie. Din 2005, dar apoi tot mai accentuat în anii următori şi violent în 2009, Trăian Băsescu a găsit de cuvinţă să-şi definească adversarii ca moguli şi jurnalişi. Atunci când Lăzăroiu a venit cu celebra poveste că actualele alegeri vor fi între „presă şi democraţie” opţiunea strategică a fost clară. Spun strategie, pentru că Băsescu a considerat că discreditarea presei reprezintă cea mai bună formă de a răspunde criticilor care au pornit tot mai puternic odată cu criza şi durata mandatului. Cei mai periculoşi critici ai preşedintelui erau jurnalistii şi nu politicienii cărora stia cum să le răspundă.
Criticati tot timpul de la nivel prezidenţial chiar dacă nu erau nici pe departe antibăsescieni cum erau cei de la A 3, jurnalistii de la Realitatea dar şi cei care nu aveau opţiuni definite s-au văzut împinşi spre singurul colţ al ringului în care aveau loc: cel antiBăsescu. Atacati in permanentă drept oameni ai mogulilor au început să se simtă ca atare. Când fidelii lui Băsescu au introdus şi criterii morale în joc, împingerea peste bord a fost totală. În plus, oameni ca Pora, Moraru, Tapalagă, Ungureanu, Marian etc au renunţat primii la nuanţe şi au pus lucrurile în alb şi negru. Postulatul lor a sunat tranşant: dacă esti antibăsescu eşti cu cei răi. Nunanţele nu au mai contat şi toţi cei care se învârteau în zone incerte de gri au fost catalogaţi drept negri. Sau roşii, dacă vreţi. Aşa s-a întâmplat şi cu postul aceasta dar şi cu toţi jurnaliştii care nu au arătat clar şi explicit că sunt de partea lui Băsescu. În acest mod, Mircea Geoană s-a ales cu câţiva „sprijinitori” fără entuziasm dar cumva definiţi involuntar ca atare.
Cel de-al treilea motiv îl poate constitui impulsul patronului. Nu ştiu asta, dar presupun. Războiul lui Băsescu cu mogulii este mai mult decât o strategie de campanie. Este un conflict personal. Între Băsescu şi Patriciu, Vociulescu şi Vântu este un conflit direct. Oamenii aceşita nu se suportă. Nu ştiu motivele, dar ştiu că Băsescu s-a întâlnit cu toţi trei de mai multe ori decât s-au întâlnit 90% din jurnalişti mogulilor cu mogulii înşişi. Nu ştiu dacă a fost sau nu amic cu ei aşa cum a fost cu Sorin Roşca Stănescu, pe vremea când erau de „partea bună” dar din motive diverse unele mai transparente (arestarea lui Patriciu ) altele nu prea, relaţia a degenerat într-un război personal.
Dacă mogulii pot să-şi permită asemenea răfuieli, un preşedinte mă tem că nu. El este, sau ar trebui să fie peste asemenea orgolii omeneşti. În fond, reprezintă statul şi nu o persoană. Dar una peste alta, iată şi a treia forţă care i-a îndesat şi mai mult pe cei de la Realitatea şi alţii care nu aveau o poziţie pro Băsescu, în colţul definit de dinainte ca roşu. Definiţi strategic ca adversari de preşedinte, acuzaţi de colegii lor „purişti” şi stimulaţi probabil de războaiele personale ale patronilor lor, o grămadă de jurnalişti mai mult sau mai puţini celebri se văd etichetaţi proGeoană deşi sunt în mare măsură prin recul „doar” anti Băsescu. Primesc drept răsplată o grămadă de lături în cap de la publicul lor de altădată care a rămas pe aceleaşi poziţii ca în 2005, dar care nu a remarcat toate aceste forţe care au dus inevitabil la definirea jurnaliştilor „impuri” ca „murdari”.
Probabil voi avea parte şi eu de acelaşi tratament deşi nu am vrut decât să propun o explicaţie. Jurnaliştii nu sunt nişte victime inocente. Fiecare poate şi putea să reacţioneze liber.Unii chiar au făcut-o. Au rămas pro. Fiecare a reacţionat conform inteligenţie, profesionalismului şi interesului său. Dar acest fenomen al împingerii spre singurul colţ rămas liber a existat şi toţi participanţii au vina lor (mai ales cei care l-au declanşat) în climatul acesta îngrozitor din aceste zile.
Scurta istorie a linşajului general
Incerc să prezint versiunea mea la polarizarea brutală, violenţa verbală şi cazanele de confuzie care se aruncă în capul presei în ultima perioadă. Si mai ales cazul Realitatea. Mihnea Măruţă a prezentat un scenariu acum câteva zile. Il prezint şi eu pe al meu, situat undeva între fatalism, reacţiune şi părtinire parţială.
După părerea mea Realitatea şi mulţi alţi jurnalişti nu a avut cum să nu ajungă în situaţia de a se posta pe poziţii critice la adresa lui Băsescu. Şi nu pentru ca aşa ar dori patronii, deşi şi chestiunea asta cred că e valabilă. Pe scurt, paşii sunt următorii:1 atacarea dură de către preşedinte a presei care nu-i era favorabilă 2. încercarea de a-i defini pe toţi cei care nu sunt pro drept „impuri” şi vânduţi mogulior 3. implicarea jurnalişilor în războiul personal Băsescu – moguli. Toate acestea pentru o presă care avea printre cititori privitori o grămadă de fani ai lui Băsescu şi care acum acuză violent orice deviere de la dogma electorală.
Să mă explic. Istoria începe evident…cu Trăian Băsescu şi cu primele atacuri la adresa mogulilor. Undeva în 2005. Receptate cu toată confuzia de ziarişti mulţi dintre ei consideraţi în bună măsură mai degrabă pro decât anti. O atitudine cumva conturată şi mai clar de-a lungul campaniei de demitere a sefului statului. Însă pentru susţinătorii preşedintelui activ politic, Realitatea era singura opţiune, în poziţiile politice de aici regăsindu-se parţial, devreme ce Antena 3 adunase deja toţi opozanţii. De aceea, odată cu schimbarea tonului, frustrările telespectatorilor fidelizaţi pe opţiunea proBăsescu au devenit atât de violente.
Nimeni nu critică linşajul de la Antena 3 dar critică încercarile de imparţialitate ale Realităţii pentru că de ele aveau parte un public în mare măsură proBăsescu. Din cei aproximativ 60 % români activi politic, cei 30% proBasescu se uită sau se uitau la Realitatea în timp ce ceilaţi se impărteau cu A3. Şi de aici frustrarea aşa zisei schimbări. Succesul media în campaniile de dinainte a stat în înţelegerea conducerilor editorial a profilului şi opţiunii politice ale cititorilor sau privitorilor lor. Aşa a făcut Evenimentul în 1996 şi 2004 înţelegând că cititorii lor sunt anti PSDşi aşa a făcut Pro tv în 1996 ca să citez cele mai notorii exemple de medii care au fost în acord cu schimbările politice ale acelor momente grele.
Cazul Realitării e diferit. Pentru că aproape că nu a fost o opţiune actuala abordare cât o reacţie obligatorie. Din 2005, dar apoi tot mai accentuat în anii următori şi violent în 2009, Trăian Băsescu a găsit de cuvinţă să-şi definească adversarii ca moguli şi jurnalişi. Atunci când Lăzăroiu a venit cu celebra poveste că actualele alegeri vor fi între „presă şi democraţie” opţiunea strategică a fost clară. Spun strategie, pentru că Băsescu a considerat că discreditarea presei reprezintă cea mai bună formă de a răspunde criticilor care au pornit tot mai puternic odată cu criza şi durata mandatului. Cei mai periculoşi critici ai preşedintelui erau jurnalistii şi nu politicienii cărora stia cum să le răspundă.
Criticati tot timpul de la nivel prezidenţial chiar dacă nu erau nici pe departe antibăsescieni cum erau cei de la A 3, jurnalistii de la Realitatea dar şi cei care nu aveau opţiuni definite s-au văzut împinşi spre singurul colţ al ringului în care aveau loc: cel antiBăsescu. Atacati in permanentă drept oameni ai mogulilor au început să se simtă ca atare. Când fidelii lui Băsescu au introdus şi criterii morale în joc, împingerea peste bord a fost totală. În plus, oameni ca Pora, Moraru, Tapalagă, Ungureanu, Marian etc au renunţat primii la nuanţe şi au pus lucrurile în alb şi negru. Postulatul lor a sunat tranşant: dacă esti antibăsescu eşti cu cei răi. Nunanţele nu au mai contat şi toţi cei care se învârteau în zone incerte de gri au fost catalogaţi drept negri. Sau roşii, dacă vreţi. Aşa s-a întâmplat şi cu postul aceasta dar şi cu toţi jurnaliştii care nu au arătat clar şi explicit că sunt de partea lui Băsescu. În acest mod, Mircea Geoană s-a ales cu câţiva „sprijinitori” fără entuziasm dar cumva definiţi involuntar ca atare.
Cel de-al treilea motiv îl poate constitui impulsul patronului. Nu ştiu asta, dar presupun. Războiul lui Băsescu cu mogulii este mai mult decât o strategie de campanie. Este un conflict personal. Între Băsescu şi Patriciu, Vociulescu şi Vântu este un conflit direct. Oamenii aceşita nu se suportă. Nu ştiu motivele, dar ştiu că Băsescu s-a întâlnit cu toţi trei de mai multe ori decât s-au întâlnit 90% din jurnalişti mogulilor cu mogulii înşişi. Nu ştiu dacă a fost sau nu amic cu ei aşa cum a fost cu Sorin Roşca Stănescu, pe vremea când erau de „partea bună” dar din motive diverse unele mai transparente (arestarea lui Patriciu ) altele nu prea, relaţia a degenerat într-un război personal.
Dacă mogulii pot să-şi permită asemenea răfuieli, un preşedinte mă tem că nu. El este, sau ar trebui să fie peste asemenea orgolii omeneşti. În fond, reprezintă statul şi nu o persoană. Dar una peste alta, iată şi a treia forţă care i-a îndesat şi mai mult pe cei de la Realitatea şi alţii care nu aveau o poziţie pro Băsescu, în colţul definit de dinainte ca roşu. Definiţi strategic ca adversari de preşedinte, acuzaţi de colegii lor „purişti” şi stimulaţi probabil de războaiele personale ale patronilor lor, o grămadă de jurnalişti mai mult sau mai puţini celebri se văd etichetaţi proGeoană deşi sunt în mare măsură prin recul „doar” anti Băsescu. Primesc drept răsplată o grămadă de lături în cap de la publicul lor de altădată care a rămas pe aceleaşi poziţii ca în 2005, dar care nu a remarcat toate aceste forţe care au dus inevitabil la definirea jurnaliştilor „impuri” ca „murdari”.
Probabil voi avea parte şi eu de acelaşi tratament deşi nu am vrut decât să propun o explicaţie. Jurnaliştii nu sunt nişte victime inocente. Fiecare poate şi putea să reacţioneze liber.Unii chiar au făcut-o. Au rămas pro. Fiecare a reacţionat conform inteligenţie, profesionalismului şi interesului său. Dar acest fenomen al împingerii spre singurul colţ rămas liber a existat şi toţi participanţii au vina lor (mai ales cei care l-au declanşat) în climatul acesta îngrozitor din aceste zile.
Etichete: linsaj, televiziuni


Cristian Teodorescu azi la 22:59 |
Vezi şi Catavencii.ro
Fix 1,5 la sută din PIB vrea premierul MRU să aducă la buget, în două [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 12:01 |
Mircea Sandu: Acum... o să vedem asta cu băut din iaz...
Dragoș Năstase: Nu... e un pahar de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 16 Feb la 11:11 |
Numărul deceselor în urma hipotermiei este tot mai mare. Autoritățile iau măsuri, Raed Arafat [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 16 Feb la 11:07 |
Geamurile fumurii se lasă ireal de încet în jos. Albul zăpezii îmi lovește retina. Îmi [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 16 Feb la 01:43 |
Aveam șase ani când am auzit o teorie frumoasă despre tineri. Cel care mi-a spus-o nu era un [ citeste mai departe ]
Marius Cosmeanu 15 Feb la 22:15 |
Într-un audiovizual în care ayatolah e Dan Diaconescu iar precursor, mai bretelatul său [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 20:56 |
E şi-n Caţavencii.ro
Fiindcă tot sîntem în criză de prezidenţiabili n-ar fi momentul să [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 17:05 |
Asocierea dintre Federația Română de Fotbal și Roșia Montană Gold Corporation (RMGC) a fost [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 15 Feb la 15:35 |
Se pare că presa a atins limita: fundul lui Boc. Facebookul a ars în flăcări deontologice şi [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 15 Feb la 14:36 |
Coaliţia la guvernare susţine tratatul fiscal european, deşi părerile privind tratatul privind [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 13:29 |
Vezi şi Caţavencii.ro
Dacă nu s-a dus cu Ponta în America, fiindcă nu ştie engleza, Crin [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 15 Feb la 12:45 |
Noul guvern promoveaza si un nou program de guvernare. Acest program are 3 mari componente : 1) [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 15 Feb la 11:22 |
Mihai Răzvan Ungureanu: "Militarii îngheaţă la deszăpeziri, locuitorii stau la căldură. [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 09:05 |
Marți (ieri), în jurul orei 18.00, un prieten mi-a semnalat un articol publicat de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 15 Feb la 05:12 |
Celor 300 de candidați tineri şi cu studii în străinătate care aspiră la funcția de consilier [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 23:21 |
... de fiece data cand cred ca mai jos nu se poate cobori, ceva se incapataneaza sa ma convinga de [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 14 Feb la 23:15 |
Dacă întreaga masă a lui Stamate reuşea să se sprijine pe calcule şi probabilităţi, iată [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 14 Feb la 23:14 |
În ultimele zile, ortacii lui Voronin se plâng pe site-ul grenada.md că poliția a inițiat o [ citeste mai departe ]
Mihai Eminescu 14 Feb la 22:02 |
Iunie 1882
Îngerul meu blond,
Te-aș acoperi toată cu sărutări, cum argintarii îmbracă [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 14 Feb la 13:59 |
În anul de graţie 2009, când un cumul de factori externi si interni au forţat Romania să [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 14 Feb la 13:10 |
Zahar Prilepin, un scriitor rus de care v-am mai povestit aici, spunea zilele trecute pe BBC despre [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 14 Feb la 10:36 |
Pe când era Prim Secretar al Partidului Socialist Francez, François Mitterand a fost întrebat de [ citeste mai departe ]
Dan Duca 14 Feb la 10:06 |
"Asta este o ţară care a făcut vedete din toate pipiţele şi nu-şi respectă veteranii de [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 14 Feb la 09:19 |
Din 40.000 de bucureșteni anunțați pe facebook au fost numărați la Protestul [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 00:41 |
… si nu, asta nu are nimic de-a face cu ecologia. Are de-a face cu politica. Mai exact, cu [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 13 Feb la 18:57 |
E şi-n Caţavencii.ro
Acum vreo cîţiva ani, cînd se bătea în apariţii la inundaţii cu pe [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 13 Feb la 18:55 |
Economia Romaniei opereaza intr-o lume aflata in flux in care diferentele si nuantele conteaza. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 13 Feb la 16:38 |
Update. Nu rezist. Am auzit declarația lui MIrcea Toader (PDL): unul [ citeste mai departe ]
Bogdan Ciuclaru 13 Feb la 16:21 |
Transmitem alb-negru! De dragul contrastului. De alb se ocupa iarna. De negru...lopetile.
Primul [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 13 Feb la 14:02 |
Am cumpanit mult daca sa public pozitia mea referitor la, de ce falimentul Greciei ar putea sa [ citeste mai departe ]
| 1Bre nea Teo, cand atatia iti spun ca esti beat, du-te si te culca. Ai devenit mai plictisitor decat baba Geta de la parter. Iti ploua in gura.... | ||
| 2Dupa cate vedem,Iulian Leca-colegul lui Teodorescu,s-aretras din viata publica,dupa ce a scris tot asade-a lela si s-a plictisit,fiind dezavuat de 70% dintrecititori!Cred ca daca autorul... | ||
| 3@la placinte inainte:Bai rapandula,cine poate face mai mult decat ce a facutBoc,apreciat de UE cu 2,5 crestere economica si ceeace RMU incearca sa continuie????????Iti spun eu-nimeni!USL... | ||
| 4Bai taica, pe Boc-cel mai onest si performant premier intimp de criza l-ai tocat 24 de ore!Acum ai inceput tocatul cu urmatorul,desi nu este pdl-ist!Fireste.....pentru ca poate colabora... | ||
| 5Copiii Romaniei sunt fortati sa cerseasca, fiii Romaniei sunt fortati sa isi lase tara, mamele Romaniei sunt fortate sa isi paraseasca copiii, fiicele Romaniei sunt fortate sa se prostitueze, bebelusii... | ||
| 6Bun, deci eu nu mai inteleg nimic din presa asta. Daca nu face omul nimic nu e bine ca tolereaza mafia! Daca vrea sa schimbe ceva "Da pana acuma ce a pazit? E conspiratie!"... | ||
| Mihai Goţiu 28924 citiri |
| Costi Rogozanu 12085 citiri |
| Ciprian Domnişoru 10387 citiri |
| Cristian Teodorescu 10262 citiri |
| Remus Cernea 5650 citiri |
| Alin Fumurescu 4526 citiri |
| Cristian Bândea 3964 citiri |
| Constantin Creţan 3803 citiri |
| Dorin Tudoran 3799 citiri |
| Dan Duca 3798 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 5 postari |
| Costi Rogozanu 4 postari |
| Lucian Isar 3 postari |
| Constantin Creţan 2 postari |
| Daniel Oanta 2 postari |
| Tudor Darie 2 postari |
| Ciprian Domnişoru 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| Cristian Cojanu 2 postari |
| Mihai Goţiu 120250 citiri |
| Costi Rogozanu 62644 citiri |
| Cristian Teodorescu 51153 citiri |
| Alin Fumurescu 32388 citiri |
| Remus Cernea 22626 citiri |
| Ciprian Domnişoru 20915 citiri |
| Iulian Leca 18683 citiri |
| Dorin Tudoran 17719 citiri |
| Viorel Dobran 17180 citiri |
| Cristian Bândea 13979 citiri |
| Mihai Goţiu 42 postari |
| Cristian Teodorescu 28 postari |
| Costi Rogozanu 27 postari |
| Dorin Tudoran 17 postari |
| Constantin Creţan 11 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Viorel Dobran 10 postari |
| Iulian Leca 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
| Cristian Bândea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Ai o teorie in care Basescu e de vina ca oamenii de la Realitatea sunt impartiali si unidirectionali.
Adica oamenii nu au decizie, sunt oligofreni, incapabili de obiectivism?
Esti sigur de toate argumentele dar nesigur de cel ce ii include pe moguli, ai iesit de pe axa obiectivismului destul de mult. Lucru explicabil, venind din interiorul trustului Realitatea.
Tot o teorie, a mea.
2009-12-01 18:13:53 | Raporteaza
sa nu va fie cu suparare, dar cine si ce sunteti dumneavoastra? sunteti jurnalist? ati scris vreodata in viata dumneavoastra vreun text care merita sa fie tinut minte? nu de alta, dar platitudini ca cele de mai sus poate scrie oricine
2009-12-01 18:23:44 | Raporteaza
dl mogul,cat poate sa indure un presedinte ,ziaristi sau televiziuni,mizerile aruncate in fata romanilor despre presedinte si aici ma refer doar la ultima ,cel cu trucarea filmuletului de la ploesti dar si ce i se pregateste de antena 3 prin badin care vrea sa arunce in mass-media un prezumt viol
2009-12-01 18:24:41 | Raporteaza
domnule Suciu, rastalmaciti lucrurile in asa fel incit sa iesiti dvs., cei de la iRealitatea, curati si uscati. Nu tine! unde e deontologia, etica?
2009-12-01 18:25:08 | Raporteaza
dom’le, mi-ai frant inima, plang de sare camasa pe mine, is terminat… saracii jurnalisti, pana acum nici nu-mi inchipuiam prin ce incercari grele trec… HAI NE LASI? filmuletul penibil, interpretarea dupa plac a evenimentelor de azi de la Timisoara – ce dracu, vreti sa va plangem de mila ca ni le trageti da’ impotriva vointei voastre, ca voi sunteti de fapt niste imaculati? uite d’aia meritati o caramida prin geam, ca ne credeti prosti. piss off (adicatelea du-te de te pisa mai incolo).
2009-12-01 18:32:57 | Raporteaza
foarte bun text! Simt nevoia s-o spun ca sa mai sparg monotonia de gindire de la comentarii.
2009-12-01 18:40:52 | Raporteaza
D-le Suciu,
Eu tin minte ca Realitatea a fost mai degraba impartiala, nu pro-Basescu. Ceea ce face Realitatea acum, nu se deosebeste cu nimic fata de Antena 3. Ati ajuns la fel. Tin si eu minte ca din senin Basescu a inceput sa-l critice pe Vantu. Dar acum in campanie a spus indirect si de ce: d-l Vantu si-a dorit privatizarea Postei dupa bunul plac. Inregistrarea aparuta in Curentul si pe care restul presei o evita, demonstreaza acest lucru. Ati facut voi vreo investigatie sa vedeti de ce il critica Basescu pe Vantu? Niciuna, desi sunteti ziaristi. Scrieti aici o opinie, cum ca, asa din senin, Basescu se leaga de Realitatea. Dar dincolo de aceste argumente. O televiziune este UN BUN PRIVAT DE INTERES PUBLIC. Ori ceea ce face Realitatea si Antena 3 astazi, e sa foloseasca un bun privat in interes privat. Intr-o democratie consolidata Vanta ori Voiculescu nu putea sa-si bage picuioarele in televiziunea sa, jurnalistii au putere si personalitate, pot sa spuna in spatiul public daca sunt controlati de patroni iar patronii se decredibilizeaza si asta le da putere. Tolontan e poate un exemplu, izolat. In Romania de astazi jurnalistii nu au personalitate, in marea lor majoritate. A fi jurnalist liber in romania inseamna a fi CTP. Adica sustinator neconditionat al PSD, ascuns sub mantaua impartialitatii. Iar voi ii dati premii de cel mai popular ziarist desi nu reprezinta opiniile populatiei. Ce se intampla azi la Timisoara dovedeste exact acest lucru.
2009-12-01 18:43:46 | Raporteaza
As incerca si eu o posibila explicatie. ADN-ul romanului se vede in aceste versuri:
Iar cel ungurean
Şi cu cel vrâncean,
Mări, se vorbiră,
Ei se sfătuiră
Pe l-apus de soare
Ca să mi-l omoare
Pe cel moldovan…
Va invit si in Targoviste in parcul de langa Curtea Domneasca. Acolo veti vedea busturile domnitorilor. M-am uitat la ei si am observat ca au toti au coroanele diferte si am mai observat ca domnia lor, in peste 90%, a fost foarte scurta. O istorie a tradarii si a intrigilor…
Si aici vine explicatia mea. Romanii au stiut intotdeauna sa-si “scoata de pe sine” liderii!!! In timpurile vechi pirn mijloace rudimentare (cutite in spate?!!!), in timpurile noastre prin mijloace ceva mai rafinate (manipulare?!!!). Reforma unui stat presupune foarte-foarte-foarte mult disconfort. Nu este mai simplu sa strigi “Scandal”, “Dictator”, “Scelerat”? Tot ce trebuie sa faci este sa arunci niste pomene prostimii si gata… am mai amanat lucrurile inca cu vreo 20 ani!!!
Si aici vine intrebarea mea: este massmedia, a patra putere din stat, din Romania destul de matura pentru a accepta pretul reformelor? Sau se multumeste sa arunce acest pret pe politicieni si pe bobor? Ei (massmediei) fiindu-i rating-ul indeajuns!!!
2009-12-01 18:55:19 | Raporteaza
problema este ca rolul jurnalistilor este de a informa corect, chiar daca sunt injurati. intra in fisa postului. pe teoria dvs., daca cineva va omoara o ruda, atunci obligatoriu tb. sa-l omorati personal, nu sa lasati justitia sa-si faca treaba. si n-ar fi vina dvs. ar fi o optiune logica, spre care ati fost impins de criminal. (scuze pt exemplul dus la extrem, dar e acelasi rationament logic – daca va aduceti aminte de cursurile lui stoianovici de la facultate)
2009-12-01 18:55:24 | Raporteaza
@Costi Rogozanu. Subscriu si remarc doua fraze foarte bune:
“Nimeni nu critică linşajul de la Antena 3 dar critică încercarile de imparţialitate ale Realităţii pentru că de ele aveau parte un public în mare măsură proBăsescu”
Si a doua, si mai buna:
“Este un conflict personal. Între Băsescu şi Patriciu, Vociulescu şi Vântu este un conflit direct. Oamenii aceşita nu se suportă. Nu ştiu motivele, dar ştiu că Băsescu s-a întâlnit cu toţi trei de mai multe ori decât s-au întâlnit 90% din jurnalişti mogulilor cu mogulii înşişi.”
Te felicit, Dan!
2009-12-01 18:58:03 | Raporteaza
Si un PS semi-comic:
Oare de ce doar noi avem foto si nume in clar?:)
2009-12-01 18:59:14 | Raporteaza
sunteti doar niste decrebilizati prin voi insiva
)))
2009-12-01 19:13:27 | Raporteaza
Raspunsul dvs este cu adevarat interesant. Iar chestiunea bunului privat de interes public e superinteresanta si sunt aproape de acord cu ce spuneti. dar: 1. Basescu nu a atacat din senin presa si realitatea. Asta e strategia de campanie, definita limpede acum de Lazaroiu 2.Utilizarea in interes privat a realitatii mai trebuie putin demonstrata. Chestia cu posta e cam subtire…O zice Basescu, dar dupa cum e si cu filmuletul..noi nu putem fi siguri nici de ce face Basescu, nu doar ce zice
)). In schimb, sint de acord. Intr-o democratie consolidata asemenea suspiciuni nu au loc sa apara pentru ca lucrurile sunt clarificate prin legi si drepturi. ceea ce, din pacata, nu e cazul la noi.
2009-12-01 19:19:14 | Raporteaza
Aveti dreptate in multe dintre afirmatiile dumneavoastra. E drept, Basescu a lovit in stinga si in dreapta in jurnalisti. Dar asta nu scuza reaua vointa a jurnalistilor de la Realitatea TV, si aici ma refer la cei care apar pe sticla, pe bloguri se pare ca au mai multa independenta, in modul cum relateaza faptele.
Nu vreau sa fac o recapitulare, dar as aminti aici ca doar in urma presiunilor publice facute asupra televiziunii s-au dat pe post renumitele stenograme cu SRS & co. Au motivat ca trebuiau probate, desi aveau inregistrarile audio. Pe de alta parte in privinta filmuletului nu le-au trebuit nici o verificare, le-au dat pe post la 20 de minute dupa publicare.
Norocul vostru e ca internetul inca nu a ajuns la tara. Doar ei or sa va mai faca rating!
P.S.: Nu sint postac, nu sint membru vreunui partid. Sint doar un telespectator inselat!!
2009-12-01 19:23:07 | Raporteaza
trustman
)))). Argumentul logic e corect. Si principiul e corect. Dar am spus: “fiecare a reactionat conform profesionalismului, inteligentei si interesului sau”. exista binentele liber arbitru (cf. Vladutescu etc
) Problema este ca etichetarea, simplificarea in alb negru s-a facut inainte ca oamenii astia sa ia vreo atitudine. Si asta s-a facut din interes la fel de meschin, daca nu chiar mai mare, ca si eventualul partizanat al celor acuzati.In plus, greselile jurnalismului se platesc in fiecare zi. Eu asa cred. Cine plateste pentru populismul acuzator al politicienilor? sau toate tehnicile astea ale lui T Basescu tin de crestin democratie?
As putea raspunde ca dl stoianovici nu a fost profesorul meu favorit, desi ar fi meritat
2009-12-01 19:28:55 | Raporteaza
voi aveti foto si nume in clar ca sa stie mogulul unde sa trimita cecul.
daca voi sunteti platiti noi o facem voluntar.avantaj noi.
2009-12-01 19:29:00 | Raporteaza
Incercarile de “impartialitate” ale Realitatii la care faceti referire cred ca dateaza de acum vreo 2 ani. Astazi, Realitatea este, de multe ori, mai aproape de absurd decat insasi Antena3.
Daca tot e sigla aia rosie, ce i-o costa sa scrie direct: Votati Geoana?
Ziaristii Realitatii pot lua ce cale vor, ce optiune vor, dar sa inceteze IPOCRIZIA. Exact spoiala de asa-zisa impartialitate deranjeaza.
2009-12-01 19:38:47 | Raporteaza
Lucrul care ma surprinde este ca ziaristii cu coloana vertebrala ai RTV sau A3 au, in mod surprinzator, aceeasi atitudine ca si patronii lor. Poate imi explica domnul Suciu acest paradox.
2009-12-01 19:52:24 | Raporteaza
Pe vremuri cea mai groaznică metodă se tortură era „Picătura chinezească” Torturatul era legat de un scaun şi deasupra capului i se aşeza un vas cu apă cu o găurică din care îi cădea pe creştet la intervale egale câte o picătură. După o perioadă de timp condamnatul spunea tot sau nebunea. Şi pe mine postul iRealitatea mă torturează de ceva vreme cu nişte picături ale politicii ca: Olguţa şcolită de „Marele tribun” , Ghişă fost turnător şi alţi câţiva asemenea lor. Aproape zilnic aceşti înţelepţi au fost invitaţi pe rând să analizeze activitatea preşedintelui. La sfârşit era chemat să tragă concluzia „onorabilul” Chireac care cu o voce gravă dădea verdictul. De toate porcăriile din ţară este vinovat Băsescu.
Motivul invocat că Basescu a atacat presa este pueril. Sa va spun ce am eu cu mogulii. După ce mi-au umblat prin buzunare în loc să stea cuminţi acum caută să-mi umble şi la cerebel…
2009-12-01 19:55:00 | Raporteaza
Adevărul e că jurnaliștilor le e impus să publice știri contra lui Băsescu !
Sunt simple marionete !
2009-12-01 19:59:33 | Raporteaza
aceasta este o scuza pentru incalcarea statului de jurnalist a colegilor tai si a ta?Adica ,noi ce va “citim”,nu stim cine sunteti.De,daca suntem prosti.Sa va fie rusine.
2009-12-01 20:02:26 | Raporteaza
MAI BINE HAIMANA DECAT TRADATOR!
2009-12-01 20:06:11 | Raporteaza
din nefericire teoria ar fi valabila daca jurnalistii de la realitatea ar fi fost corecti realmente asa cum se sustine. daca luam arhiva emisiunilor lui razvanel dumitrescu vom vedea ca atacurile la adresa presedintelui au inceput aproape odata cu A3. si cred ca asta spune totul.
2009-12-01 20:09:24 | Raporteaza
Nu prea obisnuiesc sa comentez posturile, nici macar cele care ma incinta, dar cititori precum Cornel nu iti dau de ales
). Spre deosebire de el, eu stiu cine e Dan Suciu si mi se par impertinente interogari de genul “ati scris vreodata in viata dumneavoastra un text de tinut minte?”. Daca o sa aveti curiozitatea sa rasfoiti Money Express, oricare dintre articolele saptaminale ale domnului Suciu este o pledoarie mult mai buna decit orice as putea scrie eu aici.
Legat de articol, e un punct de vedere care trebuie respectat, la fel de mult ca si cel al lui Mihnea Maruta. Daaar… Nu pot sa nu remarc migrarea aproape in corpore a publicatiilor Realitatea-Catavencu in tabara anti-Basescu. Intii Cotidianul, apoi Realitatea si in cele din urma si Bussiness Standard (ultimul caz ma doare cel mai mult pentru ca s-a produs fix dupa ce mi-am reinnoit abonamentul pe o jumatate de an, iar Soviani a inceput sa devina insuportabil imediat dupa ce mi-am ridicat coletul cu cartea de la posta
) ).
Asa ca, inteleg Cotidianul, ca au mai fost ziare acum 5 ani la care s-au schimbat redactii intregi si oricum, cu toata sinceritatea, nu era un produs jurnalistic demn de luat in seama, dar asta e alta discutie. Dar sa iti politizezi pina si ziarul economic in asa hal incit sa il faci de necitit asta mi se pare greu de acceptat.
Dupa cum inaceptabil e si ce se intimpla cu Realitatea. De acord, publicul ei era format din pro-basescieni dar nu numai. Eu, de exemplu, ma uitam in calitate de consumator de politica, satul de circul de pe A3. Chiar si cind orientarea anti-Basescu devenise evidenta, in ciuda convingerilor mele, am continuat sa ma uit din cauza ca pot accepta o parere contrara de la un om despre care cred ca o face din convingere. Insa felul in care s-au comportat in aceasta campanie (si nu doar in cazul filmuletului, despre care se poate discuta pro sau contra la infinit), ma face sa accept cu dificultate ipoteza ca schimbarea atitudinii cu 180 de grade e o chestiune de ordin personal si nu una indusa de catre patron.
2009-12-01 20:12:41 | Raporteaza
Nu stiu cum nu intelegeti ca dezamagirea ca SI Realitatea face ceea ce face Antena3 a provocat asta?
Cat de tampiti ne credeti? Daca TB a criticat jurnalistii ei trebuia sa se razbune cu orice chip? Nu ii vedeti pe Ursu, Stancu, Dumitrescu , Chireac si toata trupa de tinere care habar nu au de trecutul recent ? E posibil ca niste cataveici sa nu ii lase pe reprezentantii PD-L sa vorbeasca? Chiar credeti ca nu vedem ironiile permanente, obstructionarea, exagerarea, calomnia, insulta? CUM SA VA MAI CREDEM PE VIITOR?
Mai nou Turcescu a intrat in aceeasi categorie.
2009-12-01 20:17:17 | Raporteaza
Acum , cand cateva sute de oameni nemultumiti de alianta PNL-PSD au iesit in strada , ce va opreste fiti obiectivi?
Nu credeti ca defaimand mereu pe un candidat, ne faceti noua rau.
2009-12-01 20:18:35 | Raporteaza
Uite ca si eu imi folosesc numele in clar. Doriti si poza mea?:-)
Este o teorie… care se va dovedi (sau nu) valabila. Nu stiu prea bine cazul RealitateaTV. Nu am TV si nu urmaresc nici un post TV nici macar pe internet. In schimb am asistat la “cazul” Cotidianul. Un ziar pe care il consideram impartial nu pentru ca se tinea echidistant, ci pentru ca puteam citi opinii pro si anti-basescu.
Nu cred ca problema este Basescu, ca a pornit de la el. Nu a dat “in dreapta si in stinga” si nu s-a legat niciodata aiurea de vreun ziarist. Au fost citiva care s-au transformat in paparazzi, considerind ca meseria le-o cere – agasindu-l, virindu-i microfonul in masina, urmarindu-l peste tot… A rabufnit, de citeva ori.
Asistam insa la o “coalitie” a tagmei. In spatele “unitatii” se ascund jurnalistii care numai deontologi nu sunt. Uite, mi se pare normal ca un Oanta, sau Alin Ionescu, sau Costin Ilie, sa il critice pe Basescu de cite ori greseste cu ceva. Dar ma astept sa il si laude cind face ceva bun. Si, mai ales, sa ii critice si pe adversarii lui Basescu. Se intimpla, oare? De ce nu il cinsider “anti-basist” pe C. Rogozanu – desi evident nu il inghite pe Base? Sau pe Liviu Antonesei. Sau pe atiti altii? Si, oare, Cristi Patrasconiu, IT Morar, Teodorescu, Fumurescu nu l-au criticat niciodata, de sunt perceputi de unii ca “pro”?
Azi am urmarit o compilatie de inregistrari cu Geoana. In filmulete face iarasi si iarasi greseli grosolane, contorsionind limba romana: de pronuntie, de limbaj, de gramatica, de idei… Zeci. Si imi amintesc de furia cu care presa romana s-a aruncat asupra Ebei PENTRU O GRESEALA!
Acum da, probabil, jurnalistii se considera pusi in colt, “obligati” sa se razboiasca” cu Basescu – dar sunt convins ca Basescu are (sau ar putea avea) relatii normale cu jurnalisti impartiali. E suficient ca ceilalti sa se desolidarizeze de un Nistorescu, SRS, mai nou LIS – nu pentru ca ei il injura non-stop pe Basescu, ci pentru ca incalca deontologia meseriei -, ca lucrurile sa reintre in normal. Dar sigur, cei mai multi romani fac ce stiu ca ar prefera “mogulul” sa vada – e vorba, pina la coada, sa supravietuim “mai bine”…
2009-12-01 20:33:02 | Raporteaza
Inca ceva. M-am convins ca majoritatea celor anti-basescu sunt privitori asidui ai Antenelor si RealitateaTV. Inclusiv in Canada. Si, destul de repede – remintesc, neavind TV! -, am observat ca ei au ajuns sa gindeasca in “clisee” (evident auzite la TV). Chiar persoane carora le admiram modul de a gindi. Recunosc, in acest moment pot fi considerat un “sustinator” al lui Basescu – dar nu pentru ca il admir, ci pentru ca ii dispretuiesc pe ceilalti si, mai ales, partidul rosu. Si ca o reactie adversa la razboiul continuu, mediatic, impotriva lui.
2009-12-01 20:41:41 | Raporteaza
penibil, lamentabil! nu pot sa nu ma intreb ce te-a determinat sa mai scrii aberatia asta, acum, cand o tara intreaga v-a analizat deja comportamentul. cand oamenii au vazut nu numai ca nu sunteti obiectivi, dar – mai mult – s-au convins ca il atacati pe presedinte ca o haita de hiene flamande, ca denaturati realitatea in mod nemaivazut de oamenii care nu au experiente media de dinainte de 1989.
in mod sigur sunteti obligati, motivati sa aveti atitudinea aceasta pe post, dar aici intervine mirarea mea…sa iesi cu un astfel de articol pe blog ??! sunteti contorizati si aici la numarul de injuraturi?
boicotul irealitatii (asa se cheama postul vostru in blogosfera) anuntat de internauti pentru 3 de decembrie ar trebui sa continue pe perioada nedeterminata pentru voi, oamenii irealitatii, si ar trebui sa va marcheze intreaga cariera.
domnule dan suciu, ai pierdut o ocazie buna sa taci.
2009-12-01 20:44:35 | Raporteaza
Dan Suciu, practicati diversiunea, dezinformarea, speculatiile absurde, explicatiile inepte, toate într-un sos de nerusinare specific trustului Dvs.
Într-o tara civilizata n-ati avea loc nici sa spalati pe jos. O stiti prea bine, de-aia nici nu încercati sa plecati, ci va cramponati de simbria de la trustul Realitatea.
Oricum rusine n-are cum sa va fie, dar nici nu reusiti sa pacaliti pe nimeni.
Credeti ca aceste texte infame va vor face bine la CV intern ? Le contabilizeazaz cineva ?
Întreaba cineva, “saptamâna asta cât cacat a mânacat Suciu, cât Soviani, cât Buscu, cât Rogozanu ?”
Daca este asa, atunci va înteleg, trebuie sa va faceti norma. Teama mi-e însa ca va osteniti inutil: dupa alegeri, daca ia Gioana, Vântu se va debarasa de majoritatea dintre Dvs.
2009-12-01 20:45:42 | Raporteaza
analiza e corecta, dar nu schimba situatia.
2009-12-01 20:48:23 | Raporteaza
@Dan Suciu, Costi Rogozanu, Dragos Stanca
Scuze daca o sa vi se para jignitor, dar pareti sa fiti intr-o situatie de disonanta cognitiva, in care incercati sa va pastrati coerenta, demnitatea, stima de sine etc. intr-o situatia care pentru cei din afara, mai exact pentru acei telespectatori neutri sau pro-basescu pe care s-a construit succesul Realitatii, este evidenta si aberanta: Realitatea TV se comporta _la fel_ ca Antena 3 de un an incoace, dupa ce a alunecat pe panta partinirii si a manipularii in ultimii doi ani. NU CONTEAZA cine a inceput, nu e o justificare si nici macar o explicatie pentru degradarea rusinoasa a Realitatii. Explicatia, pentru noi astia care stam cu telecomanda in mana, e atat de evidenta: jurnalisti care se prostitueaza si care nu-si respecta publicul si profesia. Atentie, nu vorbesc de toti jurnalistii acestui trust, dar ceea ce asteptam de la oameni inca independenti ca voi este sa ne inteleaga, sa accepte ca e rusinos ce se intampla, sa sparga discursul caldut si eufemistic. Uitati-va pe prima pagina a realitatea.net, uitati-va la cum arata prima stire de astazi, uitati-va cum zvacnirea de demnitate a unor timisoreni old-school este relatata ca “bataie intre pesedisti si pedelisti”. Basescu e de vina pentru cat de penibil arata Realitatea astazi?
2009-12-01 22:02:35 | Raporteaza
domnule suciu, nu va mai obositi intuil. noi, cititorii, intelegem ca nici dumneavoastra, nici majoritatea colegilor din rtv si din antene nu va puteti incadra in categoria jurnalistilor. cred ca “slugi” este mai nimerit. pe cale de consecinte, este de inteles ca nu considerati necesar sa aderati la principiile deontologiei general acceptate in lumea jurnalistilor adevarati.
2009-12-01 22:04:17 | Raporteaza
Presa e atat de mogulizata incat a devenit un agent electoral impotriva careia nu pot decat sa protestez printr-un vot negativ, exprimandu-mi rezistenta la manipularea ordinara. Exit poll-urile din turul 2 ar trebui sa masoare si urmatoarea intrebare: impotriva carui mogul ati votat 1.Vantu 2.Voiculescu 3.Patriciu 4.altii.
2009-12-01 22:06:35 | Raporteaza
revelator (or poate relevator?) articol: realitatea ori fuzioneaza cu antena3, ori se duce dreaq … ca nu cred ca’s asa multi masochisti pe receptie … cotidianul, money rapid, realitatea … cred ca se pregateste “NEW MEDIA” … la canal, birjar, la canal
2009-12-01 22:14:24 | Raporteaza
Jurnaliştii nu sunt nişte victime inocente.
Foarte corect, numai ca voi ne puenti pe toti intr-o lumina proasta.
Fiecare poate şi putea să reacţioneze liber.
Daaa, mars ma de aici, ce drept ai la calomnie ?
Unii chiar au făcut-o. Au rămas pro. Fiecare a reacţionat conform inteligenţie, profesionalismului şi interesului său.
Realitatea/Antena3 – IQ 0, profesionalism 0, interes 100%
Dar acest fenomen al împingerii spre singurul colţ rămas liber a existat şi toţi participanţii au vina lor (mai ales cei care l-au declanşat) în climatul acesta îngrozitor din aceste zile.
Oare cine pușca mea a declanșat asta ma ?????
Oh vai sunteți încolțiți ?
Sau e doar conștiința voastră ?
Maaarsh ma de aici.
2009-12-01 22:28:36 | Raporteaza
Jurnaliştii nu sunt nişte victime inocente.
Foarte corect, numai ca voi ne puenti pe toti intr-o lumina proasta.
Fiecare poate şi putea să reacţioneze liber.
Daaa, mars ma de aici, ce drept ai la calomnie ?
Unii chiar au făcut-o. Au rămas pro. Fiecare a reacţionat conform inteligenţie, profesionalismului şi interesului său.
Realitatea/Antena3 – IQ 0, profesionalism 0, interes 100%
Dar acest fenomen al împingerii spre singurul colţ rămas liber a existat şi toţi participanţii au vina lor (mai ales cei care l-au declanşat) în climatul acesta îngrozitor din aceste zile.
Oare cine pușca mea a declanșat asta ma ?????
Oh vai sunteți încolțiți ?
Sau e doar conștiința voastră ?
Maaarsh ma de aici.
2009-12-01 22:30:43 | Raporteaza
Foarte bun articol! Mie personal mi s-a parut ca Realitatea TV a fost multa vreme usor pro-Basescu (in limite tolerabile, totusi), de vreun an aproximativ neutra, iar in ultima vreme usor anti-Basescu (tot in limite tolerabile).
Aceeasi impresie o au majoritatea colegilor mei de munca , insa niciunul dintre ei nu scrie pe net. Impresia mea este ca majoritatea acuzatiilor va vin nu de la spectatorii obisnuiti, ci de la militantii pro-Basescu (nu neaparat si membri PDL).
Nu conteneste sa ma uimeasca cat de diferiti sunt cei care comenteaza aici, pe Vox Publica, de spectatorii obisnuiti ai RTV.
Am impresia ca e vorba de o campanie menita sa va reduca la tacere. Lucrati sub o presiune formidabila, in orice caz.
2009-12-01 22:58:30 | Raporteaza
Dle Suciu,
Excelent articol. Felicitari multiple !
2009-12-01 23:13:18 | Raporteaza
Miorita pare sa descrie prea bine ce se intampla acum in Romania NOASTRA ( sau a voastra , depinde cum o luati ) , dupa cum s-a spus si mai sus : ” As incerca si eu o posibila explicatie. ADN-ul romanului se vede in aceste versuri:
Iar cel ungurean
Şi cu cel vrâncean,
Mări, se vorbiră,
Ei se sfătuiră
Pe l-apus de soare
Ca să mi-l omoare
Pe cel moldovan…”
Vina nu este a lor , ei doar s-au vazut cu puterea si au folosit-o. Vina este a noastra. Poate acum , in al 13-lea ceas , vom lua calea care ne va scoate din acest razboi de gherila …
2009-12-01 23:19:35 | Raporteaza
Din articolul Dvs eu am inteles urmatoarele:
ca datorita criticilor pe care vi le-a adus Basescu in ultimii ani, jurnalistii de la RTV au lasat deoparte deontologia profesionala si s-au apucat de un razboi personal cu respectivul. Razboi in care nu se mai respecta nici-o regula, nici-un cod etic…nimic, nimic, nimic !
Dar atunci care va mai este rolul Dvs? Credeam ca trebuie sa ne informati corect. Nu este asa ?
Si va dau si un exemplu demn de urmat: Tolontan.
Nu s-a lasat pina nu a demascat-o pe Ridzi si acum ne comunica adevarul despre miscarile celor din “Troica”. Indiferent cu cine simpatizeaza el personal. Si asa ar fi trebuit sa faceti si Dvss.
Unui ADEVARAT ziarist ar trebui sa-i afli simpatiile politice dupa ce iese la pensie.
Mi-ati fost foarte dragi la inceputuri, va recomandam tuturor prietenilor mei …. dar acum mie jena mie de rusinea Dvs.
Cu (din pacate FARA) stima
Dan D
2009-12-01 23:24:37 | Raporteaza
Haideti domnule, ca nu e asa de greu… E o chestiune de aritmetica, niste calcule pe care le poate face orice jurnalist, deontolog, telespectator si ce mai vreti dumneavoastra, cu o minima obiectivitate.
Numarati la orice dezbatere de la Realitatea cati “invitati” sunt chemati impotriva unicului PD-List. Minimum doi (PSD/PNL) plus “moderatorul”. Ca are angajatul Realitatea o pozitie anti Basescu, din convingeri personale, accept, dar cum ramane cu proportia de 2 la 1 invitati anti/pro cand in cursa sunt doar doi candidati ramasi ? Unde e impartialitatea de care vorbiti, domnule ?
Daca aveti replica o astept, daca nu luati de buna opinia exprimata de majoritatea celor care v-au comentat articolul si scutiti-ne cu explicatiile fara rost. Din fericire pentru noi, cei care il putem comenta, internetul e liber, spre deosebire de mass-media din aceasta tara.
P.S. Daca asa stau lucrurile acum, cum va fi in cazul in care ar castiga candidatul dumneavoastra preferat ? Care presa libera, domnule ?
2009-12-01 23:50:37 | Raporteaza
realitatea trebuia sa fie impartiala,sau credeti ca basescu i-a obligat sa faca jurnalism de 2 bani?sau credeti ca sunteti impartiali.sau poate noi suntem de vina, noi cei care ne-am saturat de modul vostru de a face televiziune si ziare?si spun noi,adica majoritatea care vad ca va posteaza in voxpublica.basescu,mai devreme sau mai tarziu o sa treaca,dar imaginea voastra nu cred ca va fi curatita prea repede.domnilor nu-i vorba de politica e vorba de Jurnalism.exemplu:interviul domnului Tolontan cu Traian Basescu-sau credeti ca e pro presedinte???
da-o-ncolo de meserie domnilor,ca v-ati batut joc de ea!!!
2009-12-02 00:06:58 | Raporteaza
Nimic nu este întămplător şi totuşi…ce repede uităm!. În 2004-2005 A3 îl linşa pe Patriciu pentru furăciuni. Între timp, odată cu venirea lui Băse la cârmă, încep dosarele şi mediatizarea lor. Unii procurori mai ,,vigilenţi” încep să pună cătuşe. Sunt vizaţi apropiaţii lui Patriciu, inclisiv el, şi oamenii lui Voiculescu. După noaptea petrecută la bulău, Patriciu promite răzbunare, vrea capul Matelotului. Nu trece mult şi apare bileţelul roz, încep primele poticniri ale alianţei DA. Voiculescu şi Patriciu îşi dau mâna şi promit dărămarea guvernoiului. Soluţia imorală pleacă din guvern. Certuri în guvern. Găozar. Suspendarea lui Băse. Coaliţia 322 . Referendum . Ţigancă împuţită. Confirmat în funcţie cu 75% din participanţi. Guvern minoritar sustinut de Iliescu& camarila. Moţiune de cenzură trăntită din interior. Patriciu îl atrage pe Vântu. Reuşeşte because acesta are pete albe şi negre mai multe decât toţi la un loc: FNI. Începe linsajul PDL. Pentru prima dată în istoria media post decembristă partidul de opoziţie este linşat de presă. …………între timp se întămplă multe, dar m-am plictisit să le enumăr….cert este că cei 3 s-au coalizat.Nu-l mai vor pe Băse pentru liniştea lor şi nu a celor mulţi. Mai bine nu va fi indiferent cine căştigă pe 6 dec, cert este că jurnaliştii au nevoie de pâine pe masă şi…au ,,căzut” la datorie pentru binele celor 3. Dane, vorbim peste 3-4 luni despre presă şi deontologie profesională! Ai să constaţi că tot PDL şi Băse vor fi linşaţi, şi atunci…sigur avem o mare problemă balcanică în fiinţa noastră. Cei din coaliţia tripla alianţă vor avea voie să dea vina pe proasta guvernare a PDL, chiar dacă PDL-ul nu avea voie să facă asta. Ei vor fi inocenţi, lor nici gura nu le va mirosi.
Împuşcaţi-ne dacă puteţi, cu Băse în frunte dacă aşa vă cer mogulii!
Începe din ce în ce mai mult să-mi fie silă de ţara mea.
2009-12-02 00:34:28 | Raporteaza
“Băsescu a considerat că discreditarea presei reprezintă cea mai bună formă de a răspunde criticilor care au pornit tot mai puternic odată cu criza şi durata mandatului”.
1. Era bine daca erau critici (si nu laturi).
2. Nu-mi imaginez cum ar putea Basescu sa intervina zi de zi, seara de seara la emisiuni, sa ceara drept la replica in ziare sau sa dea comunicate cu privire la tot ce se spunea (vrute si nevrute) despre el.
3. Din 2005 si pana de curand eram un consumator fidel de Realitatea, asa ca am putut observa ca aceasta turnura a avut loc destul de brusc si are legatura cu aceste alegeri, deci mai lasati-ma cu “coltul definit de dinainte ca rosu”.
2009-12-02 01:54:50 | Raporteaza
pe scurt..esti penibil
2009-12-02 09:22:46 | Raporteaza
SI TU BRUTUS? CONTINUII SA NE EXPLICI CA SUNTEM PROSTI, STII AM VAZUT UN ACCIDENT O DATA, UN TRAMVAI A OMORAT UN OM, CAND A VENIT POLITIA SI A INCEPUT SA PUNA INTREBARI, DIN MULTIME A IESIT UN TANAR (CARE ASPIRA DINTR-O PUNGA -PROBABIL BOLNAV DE VREO BOALA)SI A INCEPUT SA POVESTEASCA CE A VAZUT, NU TRANVAIUL A LOVIT OMUL, IN VIZIUNEA LUI OMUL A LOVIT TRAMVAIU . PENIBILI SUNTETI VOI.
2009-12-06 09:26:26 | Raporteaza
Trebuie sa recunosti, Dan, ca trustul Realitatea s-a expus dezamagindu-si publicul. Spre deosebire de A3, publicul Realitatii TV are mult mai mult discernamant iar ostilitatea (si manipularile sesizate de mine) nu pot trece netaxate de un asemenea public. In alta ordine de idei, eu nu cred ca e deontologic ca un jurnalist sau un grup sa aiba un razboi personal cu un presedinte. Indiferent cat v-ar fi atacat Basescu, Realitatea trebuia sa ramana, pe sectorul de stiri, impartiala. Daca erau polite de platit, asta se putea face doar in emisiuni de opinie, cum e cea a lui Dinescu. Amestecul de tendinta politica in stiri nu e ceva ce poate fi scuzat. Dezamagirea e cu atat mai mare cu cat inainte de alegeri puteam sa recomand colegilor mei de prin alte zone ale presei cazul Realitatea TV ca fiind un exemplu de deontologie. Insa incepand din campanie n-a mai ramas nici macar acest exemplu de deontologie, si e trist.
2009-12-07 11:51:38 | Raporteaza
Aw, this was a genuinely high quality publish. Theoretically I’d like to write like this too??§o? taking time as well as real effort to make a great post! but what can I say! I procrastinate a lot and by no means seem to obtain something carried out.
2011-07-04 20:09:28 | Raporteaza