![]() | Scutul antirachetă. Și referendumul pentru Roșia Montană: cine are dreptul să se pronunțe. Ce-ți pasă ție, de la București, domnule președintevezi toate articolele de Mihai Goţiu22 Sep 2011 la 12:52 124 comentarii 1317 vizualizari. |
Atât în februarie 2010, cât și în luna mai a acestui an am mai scris despre amplasarea scutului american anti-rachetă în România. Am afirmat atunci (și rămân la aceeași opinie) că acordul româno-american în această privință reprezintă un succes al diplomației autohtone. În frunte cu Traian Băsescu. Ca țară membră a NATO, implicată în războaiele din Irak și Afghanistan (mai nou, în limita posibilităților, și în conflictul din Libia), România a devenit (și este) o posibilă țintă. Lucru pe care l-a recunoscut, explicit, chiar și președintele, într-o emisiune la postul public de televiziune.
Reiau din articolul din primăvară. ”Realitatea contemporană este una cât se poate de tristă. O statistică citată de ziarul german ”Handelsblatt” arată că, după 11 septembrie 2001, au avut loc 16.000 de atentate cu bombă soldate cu 110.000 de morți. Sunt cifrele seci și cinice care vorbesc despre dimensiunea reală a pericolului terorist. Toți acești demenți, care se luptă cu femeile și copiii care le ies în cale nu au avut, deocamdată, acces la bombe nucleare și la rachete. Mâine ori, poate, poimâine, vor avea. Cei 110.000 de morți victime ale atentatelor teroriste arată că amenințarea e reală, nu un dușman imaginar creat de propagandă. În fața unei asemenea amenințări nu te poți apăra cu praștia. Și nici măcar cu MIG-urile specializate în prășit.
Prin amplasarea scutului american, România nu-și crește gradul de expunere. Expunerea a venit la pachet cu avantajele aderării la NATO și la UE (când am devenit frontieră și avanpost al UE, cu toate consecințele și riscurile care decurg din asta). De crescut crește însă capacitatea de apărare. Iar acest lucru trebuie să le fie explicat românilor.”
(În paranteză și strict anecdotic, recitind articolul din luna mai, îmi dau seama că aș putea să-i cer drepturi de autor domnului președinte pentru metafora cu praștia
). Traian Băsescu a detaliat aseară și care ar putea fi posibilele ținte ale unor atacuri teroriste. S-a referit expres la Centrala Nucleară de la Cernavodă. La Oltchim. La rafinării și alte intreprinderi chimice. Și pe bună dreptate. Efectele devastatoare ale distrugerii unor asemenea ținte s-ar putea extinde la nivel regional, național și chiar internațional. Din enumerarea domnului președinte (fie că a fost vorba de o scăpare, fie că a făcut-o intenționat) au lipsit însă niște obiective, de asemenea, cu mare potențial de a deveni ținte: marile baraje – hidrografice și/sau industriale. Unul dintre acestea ar urma să fie construit, cu sprijinul mediatic (și nu doar mediatic) al domnului Traian Băsescu, chiar la Roșia Montană.
Ar fi absurd să susții o stoparea unei (teoretice) dezvoltări economice (doar) pe motiv că ar putea deveni o eventuală țintă a unor atacuri teroriste (asta ar echivala cu o victorie a terorismului). Însă existența unui asemenea risc trebuie recunoscută la modul onest, la fel cum domnul președinte a recunoscut-o în cazul Centralei de la Cernavodă, a Oltchimului ori al altor obiective industriale. Barajul de pe Valea Cornei (sat din comuna Roșia Montană) se află chiar deasupra Abrudului. La doar câțiva kilometri în aval se află Câmpeniul. Mai jos, Baia de Arieș. Fără a lua în calcul efectul cianurilor ori al rezidurilor contaminate, o zonă cu o populație de peste 20.000 de locuitori ar fi direct expusă (a se citi ”ștearsă de pe suprafața pământului”) de un eventual dezastru (natural sau provocat) la baraj.
(Tot în paranteză: cât de ”mic” este riscul unui dezastru natural stă dovadă chiar primul loc ales de RMGC pentru a construi o nouă localitate pentru cei strămutați din Roșia Montană: Piatra Albă. La puțin timp după ce compania a construit un drum de acces către teoretica localitate, dealul a luat-o din loc în urma unei alunecări de teren. Dealul pe care ar fi trebuit să fie construită localitatea Piatra Albă e peste vreo două dealuri de cel care ar trebui să susțină barajul de pe Valea Cornii. Cât sunt de sigure, din punct de vedere geologic și tectonic, dealurile și munții care ar urma să suțină barajul de pe Valea Cornii aștept însă răspunsul promis al unor geologi care au efectuat studii în zonă).
Pentru a încheia însă cu scutul antirachetă: președintele Traian Băsescu are suficiente argumente să afirme, cum a afirmat aseară la TVR, că reprezintă un succes al mandatului său. Un obiectiv îndeplinit. Expunerea României exista și înainte de scutul anti-rachetă. Creșterea capacității de apărare nu poate duce, decât într-o logică aberantă, la o creștere a expunerii.
***
Rămân însă la afirmațiile făcute de Traian Băsescu în aceeași emisiune de la TVR, pe final, legate de Roșia Montană. Nu voi mai insista asupra manipulării cu așa-zisele ”mii de locuri de muncă” ori cu poluarea deja existentă în zonă (am făcut-o deja aici și aici). Aseară, președintele s-a referit însă și la oportunitatea/necesitatea unui referendum legat de proiectul Roșia Montană. A spus că ar fi de acord cu un asemenea referendum, dar că acesta ar trebui să fie unul local. ”Ce-mi pasă mie, de la București, de proiectul de Roșia Montană?”, a întrebat, retoric, Traian Băsescu. Ca președinte al României, eu zic că ar trebui să-i pese. Dar trec peste acest amănunt, admițând că Traian Băsescu s-a pus în situația cetățeanului de rând când a formulat întrebarea. Dar și ca cetățean obișnuit ar trebui să-i pese. Pentru că patrimoniul cultural de la Roșia Montană este unul național. O spune chiar legea. Și nu cred că londonezilor le-ar fi indiferent dacă Stonehenge – iaca niște blocuri de piatră în mijlocul unei câmpii – ar trebui să dispară pentru a face loc unei exploatări a aurului. Încerc să mi-l imaginez pe premierul Regatului Unit, David Cameron, și reacția compatrioților săi, întrebându-se: ”Ce-mi pasă mie, de la Londra, de Stonehenge?”.
Și dincolo de acest argument, mai există unul. Pe care tot Traian Băsescu l-a adus în discuție aseară (dar nu ar fi pentru prima dată când se contrazice în propriile afirmații – aseară însă a reușit performanța să se contrazică la doar câteva minute distanță). ”Nu este vorba doar de mineritul de la Roșia Montană. Este vorba de cel puțin încă două exploatări de aur, de cele de cupru și de uraniu”, a afirmat președintele. Luând în calcul doar licențele de explorare și exploatare ale aurului care figurează pe site-ul ANRM, e vorba de o zonă care cuprinde județele Alba, Arad, Bihor, Caraș-Severin, Cluj, Hunedoara și Maramureș. La care se adaugă cele din zona de impact: rețeaua hidrografică expusă riscului acoperă, practic, întreg Banatul și Transilvania. Așadar, din punctul de vedere al zonei vizate și de impact, un eventual referendum ar trebui să fie cel puțin regional. Dar, pentru a-l parafraza pe domnul președinte: ”Ce-i pasă, de la București?”.
Etichete: baraj, corna, david cameron, Mihai Goţiu, piatra albă, Roşia Montana, scut, scutul antirachetă, stonehenge, valea cornii


Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
| 1@silicon_v: pana se prinde si omul ca mine de smecheriile psd-iste, pana ma vor afecta schimbarile, achitarile numirile facute dupa cires acum, ei vor fi deja alesi. de aceea nici nu le pasa, caci stiu,... | ||
| 2@victor L, 12: greu se mai ce? :)))). stii vorba aia: scoal' de te culca? :)))))... | ||
| 3Asta e cel mai rau la noua putere: ca vrea TOT, si cu burta plina, si cu slanita in pod, si cu sufletul in rai si cu... Vor si la guvernare cu 70% in parlament, il vor si cu Nastase in libertate, vor si... | ||
| 4@GAVRILACHE: nu ciocolata inveleste Ponta in staniol, ci altceva cam de aceeasi culoare.... | ||
| 5@despre orice: ce sa mai... am dat de dracu', nu de "despre orice", cred. se poate, si oricine poate face asta, observa ca nu cultura lipseste in cazul tau, nu datele stiintifice, sau istorice de tot... | ||
| 6@asdzxc 59 - Serios? Da-mi si mie un exemplu din postarile mele unde am fost mitocan,marlan sau prost. Stiu, e dificil sa suporti indivizi care nu injura in continuu asa cum faceti voi de la cooperativa... | ||
| Mihai Goţiu 11099 citiri |
| Cristian Teodorescu 10450 citiri |
| Costi Rogozanu 9064 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4196 citiri |
| Alin Fumurescu 4001 citiri |
| Constantin Creţan 3405 citiri |
| Dorin Tudoran 2912 citiri |
| Elena Vijulie 2729 citiri |
| Dan Duca 2484 citiri |
| Ciprian Şiulea 2331 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61491 citiri |
| Cristian Teodorescu 40791 citiri |
| Costi Rogozanu 38256 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18244 citiri |
| Alin Fumurescu 17907 citiri |
| Viorel Dobran 12338 citiri |
| Dan Duca 11284 citiri |
| Constantin Creţan 11164 citiri |
| Elena Vijulie 9354 citiri |
| Dorin Tudoran 8739 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Iulian Leca 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Traian Basescu vrea “referendum local” pentru plan despre care spune ca este “de interes national” pentru Romania. Cam asta e logica lui.
Ori planul e de interes local si atunci nu poti expropria nimic la Rosia Montana intrucat nu ai interes national, cum spune legea. Ori e de interes national si atunci referendumul este la acelasi nivel.
Nu e scapare pentru canadieni, nici macar Traian Basescu nu poate sa ii ajute.
2011-09-22 13:02:24 | Raporteaza
Eu cred ca Basescu are dreptate. In primul rand trebuie sa se exprime cei din zona direct influentata de acest proiect. Ai fi surprins sa vezi ca oamenii de acolo, care, by the way, stiu mai multe despre minerit si despre aceasta tehnologie pentru ca asta au lucrat, isi doresc sa se relanseze mineritul.
2011-09-22 13:03:50 | Raporteaza
O completare: noi discutam de referendum, dar nu exista referendum pentru incalcarea unor decizii judecatoresti definitive si irevocabile.
Iar Traian Basescu o stie foarte bine.
2011-09-22 13:07:33 | Raporteaza
@vasile livezeanu:
nici Dumnezeu nu ne mai ajuta daca se intampla sa se faca proiectul si va fi acelasi fel de minerit, aceeasi tehnologie si se va lucra la fel cum s-a lucrat pana acum (Certejul si Baia Mare stau marturie)
2011-09-22 13:08:22 | Raporteaza
Mihai, nu compara Rosia Montana cu Stonehenge, si nici Anglia cu Romania, pentru ca nu este vorba de acelasi lucru. Si patrimoniul ala va fi restaurat, ceea ce este un mare plus, ca altfel nu cred ca Ministerul Culturii sau ONG-urile au bani sa-l refaca, si in cativa ani chiar ca nu va mai fi deloc
2011-09-22 13:09:14 | Raporteaza
Este regretabil ca autorul demonizeaza pe cei ce au alta opinie, fie ei si politicieni. Cind vom scapa oare de comunismul din noi ?
2011-09-22 13:11:01 | Raporteaza
Doamne fereste de superficiali! Interes public e si la nivel local si la nivel national! Exproprierile se fac ” pentru un interes public”! Spor la citit…
Cit despre autor….se agata ca baba de balcon. Intr-o lume mutilata de ban, de deficite, de piete si de manipulatori….primeaza cresterea economica, nu “pagubele colaterale” ca trecutul, apa, citeva mii de oameni….
2011-09-22 13:11:10 | Raporteaza
Pana acum 14-15 ani nu cred ca stiau prea multi oameni de Rosia Montana, si acum brusc este de interes national? Pai daca este asa de interesanta, de ce nu are mai multi turisti? Nici macar la evenimentele care se organizeaza cu asa de mare tam-tam nu vin mai mult de 2-3000 de oameni, in cel mai bun caz. Atunci mi se pare normal sa se ceara parerea populatiei din zona, ca ei au nevoie de locuri de munca si de investitii.
2011-09-22 13:14:36 | Raporteaza
Mihai, #4, tocmai, ca tehnologia va fi similara, insa nu aceeasi. Ca sa nu ma intelegi gresit, da, se va exploata cu cianura, dar la un nivel de tehnologie mult mai avansata decat ce s-a facut pana acum. Tocmai acesta este avantajul acestui proiect. Lasata pe mana statului, exploatarea s-ar face la fel ca si pana acum, pentru ca noi numai de tehnologia aceasta veche dipunem. Insa canadienii vin cu tehnologie de ultima generatie, mai sigura, ceea ce face ca proiectul sa fie net superior unuia pe care l-am face noi singuri
2011-09-22 13:16:56 | Raporteaza
@silviana:
pai de ce sa nu compar Stonehenge cu Rosia Montana – cu ce sunt mai grozavi pentru britanici monolitii aia decat galeriile, templele, bisericile si istoria Rosiei Montane pentru Romania? care e diferenta? faptul ca britanicii au mai mare grija de ele si stiu sa si le promoveze mai bine? faptul ca isi respecta istoria?
ce mare minune a lumii sunt statuile din Insulele Pastelui? daca nu ar exista ”povestea”, semnificatia care le-a fost atribuita, ar fi doar niste statui naive de dimensiuni mari, si atat
2011-09-22 13:17:17 | Raporteaza
@crivatul:
faptul ca tu nu stiai de Rosia Montana pana acum 14-15 ani, nu inseamna ca toti româniii sunt inculti ca tine; nu am pretentia sa fi mers la cinema sa vezi filmele turnate la Rosia Montana (dintre care unul cu premii la Cannes), dar povestile Rosiei Montana erau printre lecturile obligatorii in scoala generala; daca tu nu ai reusit sa faci 8 clase, ori le-ai facut pe blat, nu generaliza
2011-09-22 13:20:48 | Raporteaza
Nu ne-am expus unor eventuale atacuri teroriste pentru că am intrat în Nato şi UE. Ne-am expus pentru că suntem sclavii americanilor şi i-am urmat ca nişte căţeluşi cuminţi şi în Irak şi în Afghanistan, am primit amărâţi în închisori CIA, etc.
Două războaie fără sens şi acceptul de a face mizerii cu stăpânii ipocriziei pământeşti ne-au adus în situaţia asta.
Apropo, ”toţi acei demenţi” care se sinucid (marea majoritate la ei acasă, la ei pe stradă, încercând să ucidă unul dintre invadatori) ajung la astfel de acte fiindcă orice altă opţiune le este distrusă fie direct de tancuri fie indirect fiindcă le este interzisă o dezvoltare normală, americanii nedorind democraţii reale care să poată să-şi vândă petrolul cui vor şi la ce preţ vor. 100.000 de victime ale acestor atentate pălesc pe lângă milioanele de morţi din iraq şi afganistan datoraţi 100% acţiunii curajoşilor din ”Coalition of the willing”.
2011-09-22 13:21:47 | Raporteaza
eu nu vad o solutie in organizarea unui referendum. a fost ales un guvern care trebuie sa-si asume deciziile, nu repede sa vina sa faca un referendum. au o multime de specialisti la care sa apeleze. sa zica aia, nu omul de rand.
2011-09-22 13:23:24 | Raporteaza
De ce sa se faca domne referendum? Sa nu se faca, nici national, nici local. Asta e o gaselnita a alora de nu mai stiu cum sa-si faca publicitate si au aflat ca e la moda subiectul Rosia Montana. Ce, pentru centrala nucleara de la cernavoda s-a facut referendum? pentru contractul de autostrada s-a facut referendum? Lasat prostiile astea si vedeti ca sunt probleme mult mai grave in Romania decat niste politicieni care se intrec in declaratii pe subiectul asta, acum in prag de alegeri. Sunt pensionari care mor de foame, copii abuzati sau care traiesc pe drumuri, spitale vai de mama lor…avem altele pe cap
2011-09-22 13:23:27 | Raporteaza
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2011-09-22 13:27:48 | Raporteaza
Din nou intregul proiect devine eclipsat de Basescu si de “fanii” acestuia. Intr-adevar poate localnicii de la Rosia Montana stiu cel mai bine care este situatia cu adevrat, cat de saraci sunt oamenii si cat de poluata este localitatea cu adevarat, dar asta nu inseamna ca la referendum nu pot participa si altuii din regiuni diferite ale tarii.
2011-09-22 13:33:47 | Raporteaza
@gotiu in legatura cu observatia referiotare la drumul spre piatra alba…drumul in sine este o anecdota. poienita din piatra alba este o gluma. barajul este cea mai mare gluma fiindca e construit intr-o zona unde alunecarile de teren pot produce caderea barajului. drumul catre piatra alba nu poate fi folosit din doua motive: e construit prost si zona e instabila. extrapoland, imaginati-va un proiect construit de o companie care a facut 125 de case gresite in alba iulia, un drum prost care nu duce nicaieri, care cheltuie pe spatii publicitare, anual, suma pe care ar trebui sa o plateasca pentru o statie de epurare pe abrudel (dar pe care nu a construit-o in 15 ani), care va cheltui 120 milioane pentru conservare istorica (asta e o mare gluma, muntele carnic va fi macinat, din greseala, dupa ce galeriile se vor prabusi din cauza vibratiilor cauzate de puscarile mult prea apropiate), care a renovat o casa din cele 400 ce le are in proprietate, care nu are specialisti pentru proiectul industrial (da, ati citit bine, proiectul industrial…mina in sine, sunt niste glume pe hartie); imaginati-va o companie care azi iubeste comunitatea locala si se duce la nuntile si botezurile celor din rosia, iar cand vor primi avizele de incepere … vom vedea cu adevarat cum arata rmgc. nu vor mai exista bani pentru reabilitare de mediu, pentru arhitectura, pentru nimic..pentru simplul motiv ca rmgc nu este compania care sa faca proiectul…FIINDCA NU ARE UN PROIECT. statul roman se va trezi cu o companie noua care sa exploateze proiectul si va trebui sa urmareasca niste srl sau sa, carora sa le ceara respectarea clauzelor din contracte prin tribunale. aurul va fi in … alte parti, rosia va fi un cernobil, rosienii vor fi mai saraci ca inainte, statul nu va primi nimic fiindca asa a negociat (vom da 300 de tone de aur pentru a primi 12, asa cum dam si miliarde la comunitatea europeana pentru a primi milioane).
referendumul este o idee buna. insa, daca basescu declara proiectul de interes national … sa il faca referendum national. mai important decat referendumul este…proiectul. rmgc poate intelege, prin propunerea unui referendum, ca i se aproba orice fel de proiect. intre ideea unui proiect corect, ce poate fi construit si fara referendum, si ideea unui ”orice” proiect, ce poate fi construit fiindca asa se voteaza la referendum, e o mare diferenta.
ce nu intelege lumea este ca rmgc prezinta un proiect prost, defect, periculos, incoerent, dezavantajos pentru Romania, proiect care si inainte si dupa referendum trebuie sa fie avizat de specialisti. referendumul, pana la urma, nu decide daca se face proiectul sau nu, ci specialistii. pot rosienii sa faca 500 de referendumuri, daca mediul decide pas…e pas. asadar, referendumul ce reprezinta de fapt pentru proiect, pentru basescu, pentru rosieni, pentru romania? NIMIC
2011-09-22 13:38:01 | Raporteaza
@Laura: aici nu e vorba de referendum exista o haotarare definitva a unei instante care deja s a pronuntat !!!ce mai incercati sa faceti?puteti face 1000 de referendumuri dar legea a spus nu!asa ramane daca e stat de drept daca nu de maine ies si eu in strada sa va dau cu bata de base ball in cap ca daca aia nu respecta legea de ce sa o respect eu!!!?
2011-09-22 13:38:38 | Raporteaza
Proiectul de la Rosia Montana a devenit o problema nationala intr-adevar mai ales ca datorita acestui proiect se poate imbunatatii economia tarii,iar asta ne priveste pe toti.
2011-09-22 13:43:13 | Raporteaza
@Mihai Gotiu:
cred ca aprecierile dtale privind scutul au fost contrazise chiar de bassescu!
d-abia dupa ce vor aduce americanii acele instalatii interceptoare noi vom deveni virtuale tinte si nu pentru ca suntem periculosi… dupa cum ne spune maretul nostru Conducator, avem baterii de 3 prastii cu care sa-i facem praf pe rusi, probabil e vorba de baterii de vin falsificat; in schimb ii vom rupe pe olandezi la flori si la branza…
este exagerat sa ne dam mai importanti decat suntem; mai corect ar fi sa ne aparam de noi insine avutul care ne-a ramas iar Apusenii inseamna asa ceva…
2011-09-22 13:48:46 | Raporteaza
mi se pare putin deplasata atitudinea presedintelui. eu nu inteleg ce vrea omul asta. sa mai intarzie demararea proiectului? ce e in capul lui?
2011-09-22 14:00:02 | Raporteaza
Romani , este inadmisibil JAFUL planuit de RMGC la Rosia Montana in cardasie cu statul roman corupt pastorit de chiorul betzivan !!!
Bogatiile subsolului nu pot fi subiect de referendum local , este nevoie de un
referendum national in cel mai rau caz !!! Populatia locala din zona Rosia Montana este cumparata de RMGC , deci rezultatul unui referendum local este previzibil !!!!
Trebuie sa ne extragem singuri bogatiile subsolului !!!!
Romani , nu va lasati mituiti de Gold Corporation si spuneti un NU hotarat jafului planuit de RMGC la Rosia Montana !!!!
2011-09-22 14:11:33 | Raporteaza
Mihai, esti cumva printre semnatarii “Declaratiei de la Budapesta”, din 16 iunie 1989, printre care si Regele Mihai I, in care Trasilvania trebuie sa fie spatiu de complementaritate? Iata ce afirmi in incheiere art. tau:
“…rețeaua hidrografică expusă riscului acoperă, practic, întreg Banatul și Transilvania. Așadar, din punctul de vedere al zonei vizate și de impact, un eventual referendum ar trebui să fie cel puțin regional. Dar, pentru a-l parafraza pe domnul președinte: ”Ce-i pasă, de la București?”.
Cred ca te-a marcat filmul romanesc “Raul care urca muntele”. Altfel spus, toate zonele cu o altitudine mai mare cu 1 milimetru decat lacul/lacurile cu cianuri, teoretic nu vor fi afectate.
Pai atunci referendumul ori e strict local ori e national.
2011-09-22 14:17:02 | Raporteaza
Curios cum Udrea, atat de efervescenta uneori si cu planuri mari pentru turism (vezi funiculare, patinoare, sali de sport, Delta samd) nu are nicio idee privind Rosia Montana.
Pai, daca min. Turismului nu face nimic, de ce mai avem un astfel de minister??
Hai Udreo, chiar nu esti in stare sa produci o idee??? hai, ca nu-i asa de greu ca a desena o frunza verde!!
2011-09-22 14:26:41 | Raporteaza
Pai la cat de mediatizat este acest proiect si avand in vedere ca inseamna destul de mult pentru Romania , mi se pare normal sa fie vorba de un referendum national, chiar daca intr-adevar cei de la Rosia Montana stiu cel mai bine care este situatia la fata locului. Oricum poate ar trebui sa ne implicam mai mult ca si popor pentru economia tarii si sa contribuim cumva la imbunatariea acesteia.
2011-09-22 14:27:06 | Raporteaza
@Amelia: Este lesne de inteles ca si zonele mai inalte de nivelul LACULUI CU CIANURA vor fi afectate de acesta. Substnatele nocive intra si ele in circuitul natural, la fel ca apa. Acestea, in loc de vapori de apa, emana gaze. Acestea, in loc de nori ce contin ploaie pa baza de H2O, se transforma in nori acizi, iar in momentul in care incepe se ploua, aceste ploi acide ard totul in calea lor (asa numita mana). Plus ca la munte ploua mai des decat la ses. Mormanele de steril, nu sunt chiar asa sterile. In contact cu soarele si caldura, acestea, la randul lor se descompun si emana gaze in atmosfera. De asemenea, la Baia Mare se observa de ani buni un fenomen foarte ciudat pt. o zona impadurita: este foarte cald. Este la fel de cald ca in Bucuresti. Cauza: haldele de sterila imbibate din plin cu cianura.
2011-09-22 14:30:48 | Raporteaza
@Amelia: tre sa recunosc ca comentariul tau este unul jos palaria. nici eu nu as fi putut sa o spun mai bine. oricum solutia cu referendum e o prostie care mai cere si mult timp si bani.
2011-09-22 14:32:09 | Raporteaza
@viktor: Ma intreb daca oltenii din Deveselu, expusi unui potential pericol, in cazul unui atac asupra acelor elemente ale scutului european, mult mai mare decat cianurile pentru cei din RM, nu organizeaza un referendum local sau solicita unul national.
2011-09-22 14:48:35 | Raporteaza
Se afirma obsesiv de catre RMGC si tentativa de presedinte Basescu ca acest proiectul este un PROIECT PT. ROMANIA!!! Aha, deci asa… Pai, daca ma priveste in mod direct, de ce sa nu fiu intrebat daca imi doresc acest proiect?
La Rosia Montana exista foarte multe monumente istorice si naturale care se afla pe LISTA PATRIMONIULUI NATIONAL!!! Ce inseamna asta? Ca acele vestigii sunt si ale mele, ma privesc si pe mine. E, atunci… de ce sa nu fiu intrebat daca imi doresc acel proiect?
Basescu o face pe smekeru’. Din nefericire pt. el si buzunarele lui, pe noi nu ne pacaleste. A afirmat ca se poate face referendum national si ca e de acord. E, acuma, zice, ca da, e de acord in continuare cu un referendum, dar pe plan local.
S-a iscat aceasta ampla disputa legata de acest proiect. Toata lumea trebuie sa fie informata si are dreptul sa-si spuna parerea, indiferent de aceasta, indiferent de subiect. E, daca chiar suntem o tara democratica, condusa de oameni democrati, sa fie data sansa fiecarui roman sa-si spuna parerea daca e de acord sau nu cu acest proiect.
2011-09-22 14:49:42 | Raporteaza
@Mihai Goţiu:
Bai nea caisa, eu credeam ca esti jurnalist adevarat si scrii articole la care astepti comentarii. Comentariile care nu incap in viziunea ta de dialog le opresti accesul public. Dar sa jignesti un comentator care este de alta opinie decat tine, cum este crivatul, dar care se exprima politicos este prea mult.
Apropos bai ‘cultule’, de cand necunoasterea numelui unui sat sau altul din tara asta intra la categoria incultura?
Sictir.
P.S. Daca nu-ti convine comentariul, nu-l publica.
Zefirul (sau flatulenta daca doar asa iti place)
2011-09-22 14:50:16 | Raporteaza
@ Amelia: CE spuneam eu, si ce raspunzi tu. Asta e scoala RMGC. Schimba subiectul si ameteste-ti adversarul, pt. ca in cazul unei dispute directe, pe subiect, adversarul (tau, in acel moment, si al RMGC) te face praf, cu argumente solide si verificabile.
Sa se faca domle referendum si pt. Deveslu, care-i problema? Daca le e frica pt. vietile lor, sa faca si ei asociatii, sa aduca in dezbatere subiectul, sa faca marsuri de protest, sa dea statul in judecata etc. Pai.. doar e democratie, nu? Fiecare e liber sa militeze pt. crezurile lui.
2011-09-22 14:53:39 | Raporteaza
@viktor: M-am uita inca o data la titlul articolului si vad ca n-am gresit. Altfel putem sa vb si despre crosetat.
2011-09-22 15:05:23 | Raporteaza
La un post Tv, aseara, primarul din Deveselu spunea ca instalarea scutului antiracheta ofera niste oportunitati si facilitati pentru comunitate.
La un moment dat, facand o referire la carul cu prosti care s-ar fi rasturnat in Caracal, a afirmat ca prostii din caruta s-au raspandit in toata tara.
2011-09-22 15:12:39 | Raporteaza
proiectul de la rosia montana trebuie sa devina proiectul aducerii celor 30 de miliarde de euro bani de la ue in romania!lasati munti padurile apele romanesti in pace!ala e adevaratul aur dar niste idioti nu isi dau seama ce fac!!!daca ar fi toata oltenia si muntenia impadurita ar fi mai valoroase ca 1 milion de tone de aur!!de ce???oare de ce credeti voi???
2011-09-22 15:12:52 | Raporteaza
@Bucuresti – Rosia Montana:
Modul in care Presedintele Romaniei face lobby unui asemenea proiect, in contextul si conditiile actuale, este de-a dreptul gretos. Trecand insa peste asta si analizand ideea referendumului, lucrurile sunt in esenta simple: un REFERENDUM ar legitimiza proiectul in ochii populatiei. Se doreste ca acest referendum sa fie local si nu national pentru un motiv foarte simplu: in plan local deja au rasturnat situatia in favoarea lor (a RMGC-ului si a celor din spatele lor).
Cum? La fel de simplu: cumparand pe unii, facand presiuni asupra altora, saracind zona, nepermitzand dezvoltarea pe turism, agricultura sau alte puncte tari locale. Si asta cincinal dupa cincinal, decada dupa decada, congres dupa congres.
Iar acum, ei bine, acum e momentul de pus presiune, punctul de inflexiune. Acum trebuie apasada pedala acceleratiei pana la fund, cu toata puterea si cu toate resursele disponibile. Asistam la asaltul final.
Pe plan local, cu exceptia celor verticali si care nu renuntza cu nici un chip dar care procentual sunt minoritari, restul sunt deja “reeducati”: fie satui de chin, fie dornici sa se intample ceva, orice, fie cumparati si trecuti de partea “shmekerilor”, a “baietilor buni” din domeniul asta vast al energiei si al exploatarii resurselor.
2011-09-22 15:13:03 | Raporteaza
@amelia!suje o in continuare ca o faci bine jaldea ce esti!
2011-09-22 15:13:52 | Raporteaza
Pentru exploatarea cu cianura de la Baia Mare de ce nu s-a facut referndum??? unde concentratia de cianura e si mai mare deat cea de la Rosia.
2011-09-22 15:15:14 | Raporteaza
@roberta anastase fun: pentru ac sunt mulet alte zone care au un potential turistic mult mai crescut si e normal sa se ocupe de alea. in plus, momentan pana nu se decide soarta proiectului de exploatare, nu avem despre ce vorbi.
2011-09-22 15:15:35 | Raporteaza
@Calin
Cianuristii isi faceau de cap la Baia Mare; erau alte vremuri. Lucrurile s-au mai schimbat intre timp. Gold Corporation o simt pe pielea lor
2011-09-22 15:23:02 | Raporteaza
Proiectul de la Rosia Montana presupune ca toata Romania sa fie poluata.
Sint atit de lasi si abjecti incit nici nu mentioneaza asta.
Cianura “doar cit o cafeluta”
F’u-tu’va-n gu’ra cu cafeluta voastra.
Pas,tele ma,mii voastre de jeg’uri umane.
Toti aia care au investit in agricultura o sa fie scosi din joc cu “cafeluta” asta.
Sanatatea romanilor o sa fie terminata pe decenii de acum in colo.
Si noi ne punem problema sa avem referendum pe tema asta.
Este ceva ce nici nu exista in DEX.
Iresponsabilitate criminala e prea putin spus.
In Canada nici nu s-ar pune problema unui astfel de “proiect”.
Adica nici nu ajunge subiect de discutii pentru ca se stie exact ce inseamna.
2011-09-22 15:25:31 | Raporteaza
@Al: cand comisia europeana sustine ca exploatarea cu cianura este cea mai buna metoda din cele 3 existente, nu crezi ca zic asta pentru ca acei specialisti au habar de asa ceva? asa ca mai las-o cu poluarea. praea ti luat-o in brate si nu ii mai dati drumul.
2011-09-22 15:55:45 | Raporteaza
@Amelia: Ca prostii s-a raspindit in toata tara, e adevarat. Te citesc pe tine si am evidenta.
Se pare ca azi esti hormonika de servici la Gabriel Cianourses.
2011-09-22 15:56:22 | Raporteaza
“Sînt postac RMGC şi asta îmi ocupă tot tîmpul”
Iata ce spune admin-ul kamikaze:
Ok, în principiu e simplu: de un an de zile, de cînd am început să urcăm textele acestei rubrici şi pe site, am observat la comentarii repetarea aceloraşi IP-uri asociate însă unor identităţi diferite. Aceste IP-uri apar numai la articolele despre aur, Roşia Montană Ministerul Mediului, mitingurile pro şi contra RMGC. Şi, mai nou, sînt IP-uri mascate prin procedee de anonymizing, proxy-uri, Tor servers etc.
Mai precis, ca să iau exemplul textului de săptămîna trecută, din 35 de comentarii la articolul “Un sondaj de opinie despre Roşia Montană”, am descoperit cu stupoare că cei mai înverşunaţi comentatori sînt “cititorii noştri” din Germania, SUA şi Polonia. Avem aşa:
Germania.
9 username-uri diferite (intrate tot printr-un anonymizer) de pe acelaşi IP de Rietberg, Germania
2 username-uri de pe un IP din Hamburg
2 username-uri de pe un IP din SUA
alte 2 username-uri tot de pe alt “acelaşi IP” de SUA
3 username-uri tot prin anonymizer indicînd o singură locaţie din San Francisco, CA
1 username cu IP tot de San Francisco (un Tor server)
încă 2 username-uri de pe IP identic desemnînd “Projektbetrieb Anonymizer” din Hamburg
1 username de pe IP de Polonia
Care va să zică, 25 din 35 de comentarii sînt suspecte. Suspecte de a ascunde în spate doar o mînă de 4-5 persoane care încearcă să pară mai mulţi decît sînt în realitate, asumîndu-şi identităţi diferite şi care încearcă să nu lase urme. Inutil să vă spun că linia tuturor acestor comentarii este aceeaşi: favorabilă exploatării Gold Corporation şi înverşunată împotriva celor care se opun proiectului.
kamikazeonline.../
2011-09-22 16:09:24 | Raporteaza
@l´oro e cosanostra, della Mafia: e trist cand ramanem fara argumente si ne apucam sa atacam oamenii, desi lupta se da pentru idei. jalnica aparare pentru rosia montana. slava domnului ca sunteti asa puerili, ca de nu chiar imi faceam probleme ca ati putea opri proiectul.
2011-09-22 16:09:27 | Raporteaza
@Bucuresti – Rosia Montana: Dragule si la ora actuala se mai expoateaza cu cianura la Baia Mare.
2011-09-22 16:29:09 | Raporteaza
@Al: Tu esti dovada oamenilor limitati carora le este greu sa se documenteze un pic si cand nu mai stiu ce sa argumenteze incep sa injure si sa se exprima in ultimul hal. Citeste de exemplu despre cazul orasului Waihi din Noua Zeelanda, unde o mina de aur, care foloseste cianura se afla in mijlocul orasului.
2011-09-22 16:33:37 | Raporteaza
Am citit cu atentie articolul si am constatat ca el este o minciuna si o sarlatanie de la inceput pana la sfarsit.Gotiu sustine la inceput ca marirea capacitatii de apararea te expune mai mult atacurilor teroriste.In concluzie,dupa parerea lui,instalarea scutului antiracheta este o aberatie care nu face decat rau tarii expunand-o atacurilor teroriste.Ce se mai poate comenta in caest caz?
Apoi chestia cu alunecarile de teren de la Piatra Alba,localitate care inca nu exista.Pai ce,s-au terminat dealurile di zona pentru construirea acestei localitati? Specialistii in materie vor descoperi ei un deal bun care sa nu o ia la vale,ce zici Gotiule?Unde e logica ta? Logica este ca tu cauti nod in papura afirmatiilor lui Basescu si te scremi rau de tot sa faci asta,reusind insa decat sa scoti niste fasaituri urat mirositoare.Pentru asta esti platit,probabil.
Pe urma,fraza : Ce-mi pasa mie de la Bucuresti de proiectul Rosia Montana? reflecta convingerea presedintelui ca locuitorii altor zone ale tarii nu sunt interesati de problema Rosiei Montana si vor fi indiferenti la un referendum “nationale”.Expresia respectiva nu reflecta convingerea personala a presedintelui. Ce spui tu aici despre afirmatia presedintelui este o incercare parsiva de denaturare a spuselor lui Basescu,pentru a prosti lumea. Tu crezi ca oamenii sunt prosti si nu inteleg ce a vrut sa spuna Basescu. Facand asta tu jignesti poporul roman care-ti citeste articolul si ma jignesti si pe mine care deja am facut-o. Chiar asa de idioti ne crezi tu pe noi Gotiule? Nu ti-e ma rusine deloc sa ne faci prosti in fata? Tu nu vezi ca toate argumentele tale cu care vii aici sa-l combati pe Basescu sunt false? Esti ratacit rau de tot,mai baiatule,
2011-09-22 16:35:22 | Raporteaza
@dumitru vaduva: sa ii fii vazut ieri pe locuitorii din Bucuresti cum sareau sa semneze petitia impotriva explotarii miniere… nu erau deloc indiferenti!
( nu vrei sa iti spun ce ziceau de Basescu
)
2011-09-22 16:46:37 | Raporteaza
Gotiu si Cernea ucid toate eforturile celor de buna credinta care lupta pentru salvarea Rosiei Montane, pentru ca sunt necredibili. Primul o face din pur mercantilism, iar al doilea pentru propria imagine publica pe care o va folosi electoral in anul viitor.
2011-09-22 16:47:04 | Raporteaza
@calin
Din pacate.
2011-09-22 16:47:21 | Raporteaza
@Obelisc:
Nu stiu de ce o fac, DAR IMPORTANT E CA O FAC!
Dupa ce Rosia Montana va fi salvata de la cianurare, vom vedea ce se va intampla.
2011-09-22 16:50:00 | Raporteaza
@dumitru vaduva:
Corect, cine nu/l intelege pe basescu e “ratacit” si ar trebui, eventual, adus cu forta la turma! Deh, asta inteleg bashitii prin democratie si libertate de opinie.
Daca Base e chel, inseamna ca cei cu par ar trebui tunsi, sa fie precum marele carmaci. Si, de ce nu, sa fie toti “operati” la ochi!
Traim bine!
2011-09-22 16:53:09 | Raporteaza
@dumitru vaduva: E simplu, de la anul va guverna USL care e de acord cu exploatarea de la RM, iar Gotiu a inceput sa se specializeze in scutul antiracheta.
2011-09-22 16:55:13 | Raporteaza
D-le Mihai Gotiu, cred ca si matale ai pupat un pic undeva pentru ca tot slavesti decizia asta cu scutul antiracheta. Nu te-ai intrebat vreodata de ce alta tari nu le-au vrut?
Poate ca oamenii nu inteleg bine despre ce e vb. Uite un pct de vedere. In general e o prostie sa faci sa explodeze o racheta nucleara deasupra tarii tale. Exploziile la inaltime afecteaza o zona mai mare. Unul din motivele pt care au indivizii nevoie sa puna scutul in alte tari, nu ca vezi doamne in tara lor nu mai aveau spatiu locativ. Daca o racheta pleaca din rusia sau alta tara catre sua, iaca scutul asta lanseaza alta racheta sa o intercepteze si bine ca in felul asta sansele sunt sa explodeze deasupra tarii noastre, in loc sa explodeze pe solul lor. Daca cineva ataca cu rachete nucleare sua, si scutul intercepteaza la noi, o sa le luam noi fix in moaca noastra de fraieri. Ca sa nu mai spunem ca daca cineva ar trimite asa ceva, prima data ar lovi instalatiile anti-racheta, adica tot pe noi, si probabil tot nuclear din moment ce nu se mai joaca. Iar acordul asta nu avea cum sa fie secretizat partial, decat daca prevede si instalarea de arme nucleare ale sua pe teritoriul nostru. Inca un motiv extra sa fie sigur ca ne-o luam in freza la o adica. Cine citeste presa a si vazut ca nemtii tocmai au facut scandal sa dea afara armele nucleare ale sua de pe teritoriul lor – o fi oare coincidenta momentul in care vine acordul asta? Unde sunt jurnalistii adevarati care sa faca conexiuni intre evenimente? Mai avem doar automate care dupa 5 secunde de analiza nu fac altceva decat sa scuipe 1 tona de metafore inutile intr-o simfonie a pupatului undeva prin multiple unghiuri si cu viteze diferite.
Cel putin in privinta scutului si acordului conducerea romaniei a gandit iar cu partea dorsala, ca de obicei. Sa nu uitam ca orice om in armata sua pe teritoriul nostru are imunitate la orice lege a tarii noastre, inclusiv penal. Adica poate veni acasa la mine, sa-mi impuste in cap copii si sa imi violeze nevasta si eu nici macar sa il dau in judecata nu pot, decat eventual la el acasa. Nu am uitat cum unul o calcat un om pe trecerea de pietoni si familia a primit despagurbire ceva gen 4000 dolari dupa proces in sua si ala nu a patit nimica – mai era putin si ii puneau pe romani sa plateasca si cheltuielile de judecata. Ma gandesc cand o sa se termine cu pupincurismul asta pt americani??? Cre ca base crede ca partea aia lucioasa a americanilor e tot chelia lor. Nu poate sa-i spuna cineva ca de fapt e partea dorsala?
2011-09-22 16:56:13 | Raporteaza
@Mari:
Tu esti o cretina.
Nu esti o limitata ci o cretina care nu intelege nimic.
Traiesc de ceva ani printre astia si stiu cum se vinde un proiect.
Imbecili care tine nu stiu, si pot cumpara orice rahat daca e ambalat frumos.
2011-09-22 17:10:20 | Raporteaza
Pentru retardatii carora trebuie sa le pictezi ca sa inteleaga:
1) Cianura intra in apa freatica.
Asta inseamna, imbecililor, ca se duce in fintinile oamenilor si in sistemele de irigatii.
Da, ati ghicit, o sa beti apa cu cianura de la robinet.
2) Cianura se evapora.
Asta inseamna ca se vor creia nori de ploaie cu cianuri.
Unde o sa ploua oligofrenilor?
Pina una alta: hai sictir inapoi la scoala.
2011-09-22 17:13:55 | Raporteaza
@cocolino: ‘Te, ba, d-aci! Ai calca in scuipatul lui Radu Tudor si Bogdan Chireac pielea_ulii, anal-istii lu’ peste.
Nu stii ca puscasii marini de la Babadag, dupa ce si-au luat bataia pocului in dicoteca din oras, sunt trasportati la Constanta pentru distractie.
Unora ca tine si sapunul FA le pute a cacat.
2011-09-22 17:17:29 | Raporteaza
@Al: da, poate ai dreptate, dar efectele se vad doar la tine si la Gotiu.
2011-09-22 17:23:16 | Raporteaza
@l´oro e cosanostra, della Mafia: Ia si cauta-te in arborele genealogic si-ai sa simti ca mirosi a praz.
2011-09-22 17:29:09 | Raporteaza
@dumitru vaduva nu ai nicio legatura cu ce se discuta aici. ca sa-ti clarific putin, piatra alba nu e o localitate, e o locatie. locatia e reprezentata de niste dealuri si poienite. daca te duci la rosia o sa vezi ca locuri unde se pot construi case, sunt putine. daca tu vrei sa-ti pui casa pe o panta de 8-10%, foarte bine, e dreptul tau. daca rmgc vrea sa le dea case la oamenii pe care ii stramuta, sau relocheaza, dupa caz, e o raspundere. ca nu vor construi piatra alba, nicio problema. dezastrul pentru rmgc nu e ca nu se face piatra alba, au unde construi in alte parti, problema e ca barajul de la iazul de decantare nu poate fi construit in zona fiindca dealurile si poienitele o iau la vale si barajul nu e stabil. mai grav e ca e dovedita deja treaba, iar cel care va semna ca este ok sa se construiasca acolo fie se muta din romania fie se duce in parnaie. dupa stiinta mea rmgc nu are niciun geolog sa le dea recmandare de construire … nici pentru case nici pentru baraj.
2011-09-22 17:45:36 | Raporteaza
@Andrada: Remus Cernea-Facebook(acum 3 ore):
“Poate că acest cuvânt – “democrație” – nu este un concept clar și dezirabil pentru mulți, dar este o aspirație și un ideal pentru care cred că merită să lupt și să muncesc… Îmi puteți sprijini efortul prin donații paypal bit.ly/Donatie-../ sau, prin transfer bancar, în contul meu: RO 75 RZBR 0000 0600 1193 7221. Vă mulţumesc!
Democrația este un concept abstract căruia conștiințele noastre îi dau viață
whatisdemocracy.wikispaces.com
Îmi place · · Distribuie · acum 3 ore”
Comentariile sunt de prisos.
2011-09-22 18:08:24 | Raporteaza
@dumitru vaduva: Intr-adevar multi vor participa la referendum doar de dragul participarii fara sa stie macar ce presupune acest proiect.Sigur va fi o mare majoritate care ar vota aiurea.
2011-09-22 18:08:32 | Raporteaza
Daca ati fost in vizita la Rosia Montana ati putut probabil observa ,ca in zona inafara de minerit nu se prea poate face altceva. Agricultura nu, case nu, poate un drum 2 si reabilitarea caselor care sunt deja construite.
2011-09-22 18:16:36 | Raporteaza
@Oneata:
D-le super elevat cu inteligenta superioara demonstrata in mod subtil prin metafore intr-atat de fine precum e si persoana care le-a spus:
1) cum crezi matalutza cu mintea de mamaliga ca scutul antiracheta anihileaza o bomba nucleara? Credeai ca din anti-racheta se deschide o usa si ies doua manutze cu un patent si un telefon mobil si suna la 112 ca sa intrebe ce culoare are firul care tre sa il taie?
2) da, sunt absolut sigur ca puscasii marini si-au luat bataie la discoteca de la localnici, mai ales ca media de varsta de la satele romanesti e de vreo 65 ani acum. Mai mult, stiu si io un caz in care doua babe din Babadag s-au enervat pe un puscas marin, au spart usa unitatii ziua in amiaza mare, si pana sa le vina alora intaririle din sua, babele au si batut doua batalioane de puscasi marini, si cand l-au prins pe americanul ala care nu le-a tras teapa de 2 beri la crasma din sat (ca de aia s-au enervat babele), cand l-au prins au luat una din bombele nucleare care stateau pe acolo pe raft si i-au dat cu bomba in cap aluia pana a ramas inconstient si l-au bagat la reanimare. Ulterior, cele doua babe au refuzat oferta de a se angaja in trupe speciale sua deoarece pensia de la stat le era deja arhisufienta pentru a trai si nu mai aveau nevoie de alte venituri.
3)du-te tu ba de aici … chiar si branza de pe pielea aia care ai mentionat-o … are un IQ mai mare ca tine. De fapt daca branza aia, impreuna cu dunga mea maro s-ar intalni si ar face copii la betie si sub influenta drogurilor, cel mai handicapat din tot ar fi mai inteligent decat suma inteligentei din tot arborele tau genealogic.
Unora ca tine ar trebui sa le fie interzis sa se reproduca. Nu de alta dar strica genele restului populatiei. Nu sapunul Fa era ala care iti mirosea ciudat dragule, doar tu erai ala. Sapunul Fa nu e vinovat. Mirosul tau e atat de tare ca nici un odorizant nu il poate acoperi.
2011-09-22 18:16:50 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Cred ca ideea cu referendumul este fezabila.Exista beneficii si riscuri in cazul demararii proiectului.Cei mai indreptatiti sa se pronunte pro sau contra sunt localnicii din zona in discutie.Bineinteles ca inainte de asta trebuie ca populatia sa fie bine informata de specialisti recunoscuti si nu manipulata de diverse ONG-uri si guverne din strainatate (ex.Guvenrnul Ungariei nu este de acord cu proiectul respectiv)Deasemenea nu trebuie sa cadem in capcana drobului de sare care ar putea sa ne cada in cap.Orice proiect industrial are o anumita doza de risc pe care oamenii si l-au asumat.Daca se incerca evitarea tuturor riscurilor ,dea lungul istoriei astazi nu am fi depasit epoca neolitica,iar la Fanfest mergeam pe jos,nu cu masina.Deci sa lasam specialistii sa se pronunte si populatia din zona dupa ce a fost informata corect.In fond toata lumea cere si trambiteaza ca vrem autonomie locala.Sa-i lasam sa decida pe cei de pe plan local.Cat priveste cianura trebuie sa va informez ca de cate ori beti sampanie,beti un vin care a fost tratat pt.deferizare cu cianura de potasiu.Oare sa mai bem sampanie?Daca un muncitor beat pune o cantitate mai mare de cianura si atunci nu mai este necesar sa se rupa barajul iazului cu cianuri de la RM!
2011-09-22 18:18:11 | Raporteaza
@ 6 6 : cianura e peste tot. problema nu e ca o vor folosi. problema e siguranta locului unde depoziteaza ce ramane dupa utilizarea cianurii. barajul e o idee proasta. foarte proasta. in zona rosia…EXTREM de proasta. asta se stie peste tot. pana nu vor veni cu alta solutie…greu de crezut ca vor avansa
2011-09-22 18:32:37 | Raporteaza
Si pe tema cu mineritul … de ce tre sa faca altii asta si nu putem noi?
Pentru mineriade am avut mineri, dar cand e de munca … au disparut toti? Carbune putem sa minerim, ba chiar mai si concediem mineri, dar cand e de scos aur din pamant … tre sa chemam pe altii??? Care sa ia ei 90% si sa ne dea 10%??? Pe bune???
De ce nu facem afaceri gen sa dam carbunele pentru RMGC sa il “minereasca” ei, si sa “minerim” noi aurul in schimb … daca tot scot ei asa putin profit si mai mult ne fac un bine … cine stie poate din carbune or scoate profit chiar mai mare.
2011-09-22 18:40:43 | Raporteaza
@zuzu: draga, zau ca argumentele tale m-au convins! Limba de lemn a RMGC si nimic altceva. Conform argumentelor “tale”(ca in fiecare zi scrii sub diverse nume vesele), totul e roz, minerii au de munca, basescu e patriot si aurul devine canadian, dar tzariosara se umple de bani.
Nimic despre altii care au ramas cu pleasca in brate dupa asemenea intreprinderi patriotice. Au, stai ca pleasca e, conform monarhistului Paleologu, Basescu. Ete, dom´le ce se nimeri.
Si cum ziceai ca e cu casuta aia postala? Daca se intimpla ceva gen Baia Mare, o dam in judecata?
In rest ramine cum am stabilit cind ai scris de caruta cu prostii imprastiati.
2011-09-22 18:43:51 | Raporteaza
Toti devin super patrioti si eco-lovers cand vine vorba d Rosia Montana dar nimeni nu se gandeste la padurile din Romania care is pline de gunoaie, din cauza voastra care nu stiti sa stangeti dupa voi.Mai bine ati aduna macar o mana de oameni si ati strange mizeriile din parc.
2011-09-22 19:15:24 | Raporteaza
Poate ar fi mai bine sa vorbeasca sau sa comenteze toti mai putin si sa se organizeze sa-i ajute pe oamenii de la Rosia Montana. Sa stranga niste fonduri, sa mai faca cate un pachetel de sarbatori, se pot face multe lucruri.
2011-09-22 19:25:56 | Raporteaza
@cocolino: Ciciolino,ai dreptate. Si eu gandesc la fel.Sa scoata minerii nostri aur,chiar daca habar nu au cum se face iar canadienii sa scoata carbune si sa ia ei 90% sa se spele pe cap cu ei.Bravo!
2011-09-22 19:31:22 | Raporteaza
@cocolino: mai ciciolino,daca habar nu ai cum functioneaza scutul antiracheta,de ce vorbesti? Pai scutul este format dintr-o statie radar uriasa care cuprinde toata zona supusa observarii si daca unul lanseaza o racheta cu focoasa nucleara,americanii o vad chiar in momentul lansarii si trimit o racheta de intampinare care o distruge.Asta nu se petrece in spatiul romanesc ci in spatiul tarii care lanseaza atacul,sau undeva departe de Romania.Pricepi ciciolino?
2011-09-22 19:41:41 | Raporteaza
@vasile livezeanu:
Spre deosebire de tine, eu m-am nascut in Campeni, adica la 5 Km de Abrud. Mie imi pasa sincer de zona aceea. Sa stii ca minerii din zona nu vor avea de lucru. La exploatarea aurului e necesata dinamita si soferi pe camioane. Minerii sunt cei ce merg sub pamant – incearca sa te documentezi . Peste 17 ani cand nu va mai fi aur in munti atunci ce vom face acolo? Ferme agricole pe lacul de cianuri? Hoteluri cu vizitatori ca sa vada unde a fost odinioara aur???? Aurul e mai valoros cand e in pamant pentru ca e cel mai bine pazit de toti hotii. Iar hotii fura aurul Romaniei stand comfortabil in Canada.
2011-09-22 19:43:39 | Raporteaza
@Tudor: Foarte adevarat. Mai ales cand am fost recent la iarba verde pe langa Cluj Napoca am vazut in ceva padure de langa Belis un frigider, lasat de cineva. Pe langa asta de-a lungul anilor am mai vazut si in apa: roti de tractor, pungi, peturi, doze, etc. In fiecare an se umple padurea de la Belis weekend de weekend cu astfel de mizerii, pe care nu le stange nimeni. Aceeasi situatie este si in Poiana si in statiunile montane de langa Baia MARE. Asa ca sa nu mai vine oameni cu argumente, ca cianura e o problema.
2011-09-22 19:44:33 | Raporteaza
@ariel cianur: Ma cianura,tu n-ai fost atent la ce am scris eu acolo.Eu am inteles ca Piatra Alba nu este o localitate ci o locatie,care nu este buna.Daca ea nu este buna atunci trebuie schimbata locatia.Atunci care e problema lui Gotiu si a ta?Ori s-au terminat locatiile? In ce priveste barajul,nu stiu in ce masura este obligatoriu sa se construiasca unul Nu am informatii despre aceasta.Oricum ei,cei interesati vor gasi solutiile tehnice necesare sa construiasca un baraj,nu trebuie sa le purtam noi de grija.Ei pot,probabil,sa opreasca si dealurile din marea lor deplasare. Si nici nu e sigur ca ele se deplaseaza iremediabil.Asta este propaganda jurnalistica.
2011-09-22 19:50:12 | Raporteaza
@oranjada rasuflata: dupa ce ca esti stupid,mai si vorbesti.Cand vorbesti sau scrii ceva ,foloseste-ti mintea,judecata,daca le ai,daca nu taci si nu mai vomita dejectii.Ce legatura are operatia la och cu subiectul? Esti un animal nesimtit,boule!
2011-09-22 19:56:46 | Raporteaza
domnule gotiu, lecturile obligatorii din scoala generala erau cam de trei lei. eu nu m-as lauda cu ele.
2011-09-22 19:57:04 | Raporteaza
@mada: Cine erau acei locuitori? Pe cine reprezentau ei? Nu cumva erau pesedisti ? Atunci,daca erau,nu ma mir ca strigau si il jigneau pe Basescu.Eplina tara de jigodii din astea securisto-comuniste.
2011-09-22 20:07:02 | Raporteaza
@cocolino:
1. Sistemul antiracheta este astfel conceput incat sa intercepteze si sa distruga vectorii purtatori de arme de nimicire in masa cat mai aproape de punctul din care sunt lansati; tinand cont de distantele probabile de la care ar putea fi lansati vectorii purtatori, distrugerea lor ar avea loc in afara teritoriului Romaniei; orice sistem de aparare are masuri de siguranta pentru contracarea atacurilor, inclusiv a celor teroriste, incepand cu procurarea informatiilor si pana la subunitati de interventie.
2. Localitatea Babadag e un oras din jud. Tulcea; pentru petrecerea timpul liber, militarii americani din Deveselu, probabil, vor fi transportati in orasele apropiate: Caracal, Slatina sau Craiova.
3. Cum zici tu, daca asta e parerea ta…
2011-09-22 20:16:20 | Raporteaza
“Copile vad ca esti bolnav si-ai mincarimi”. NU PRICEPI CA E CONTRACT ECONOMIC SEMNAT SI NUMAI JUSTITIA REZOLVA ?
2011-09-22 20:20:59 | Raporteaza
@bebelusu’: Am uitat: mai schimba mustiucul la trompeta: indiferent cum sufli, tot RM iese. Ai obsesii.
2011-09-22 20:22:16 | Raporteaza
eu cred ca impiedicarea unui eventual dezastru natural la Rosia Montana se va realiza si prin construirea celui mai sigur baraj minier din lume, asigurat anual impotriva unui cutremur de 8 grade si doua inundatii puternice. rmgc a facut studii amanuntite pentru a preintampina orice situatie neplacuta si tot pentru mediu si ecologizarea sa va aloca 120 de milioane de dolari intr-un cont comun cu statul. Informatiile astea sunt publice, dar cand vrei sa ataci pe cineva, nu le mai vezi.
2011-09-22 20:57:00 | Raporteaza
@Dan: “Este regretabil ca autorul demonizeaza pe cei ce au alta opinie, fie ei si politicieni.”
La Basescu deja nu mai e doar opinie ci dictatura pentru ca deja dicteaza guvernului si instantelor ce trebuie sa faca.
2011-09-22 21:16:27 | Raporteaza
@vasile livezeanu: @silviana: @Dan: @mos teaca: @paula_georgiu: @Grigore Silvasan: @Laura: @Vio: @fred: @lbert:
V-am repetat de o mie de ori: nu toti odata.
Schimbul 1 ramane la comentarii, schimbul 2 trece la veghe si schimbul 3 la somn. Executarea.
2011-09-22 21:26:14 | Raporteaza
referendumul la care se referea Basescu implica exclusiv proiectul RMGC, nu si celelalte exploatari aurifere, deci unul local este binevenit. poate asa se vor mai calma spiritele in jurul acestui proiect si se va putea lua, in sfarsit, o decizie ferma in privinta acestuia. eu, oricum, deja preconizez rezultatul: afirmativ, pentru ca nu cred ca vreun localnic sa fie impotriva singurei posibilitati pentru ocuparea unui loc de munca in zona lor, in minerit.
2011-09-22 21:38:49 | Raporteaza
@Titus: treci la somn ca spui prostii.
2011-09-22 21:44:32 | Raporteaza
@Titus: Tata… 100 de referendumuri nu anuleaza un CONTACT ECONOMIC, daca ma-ntelegi ce vreau sa spun: CONTRACT ECONOMIC ! Justitia tata, Justitia…
2011-09-22 21:57:13 | Raporteaza
@ dumitru vaduva. hai sa scriu pe limba ta. o localitate nu se poate infiinta ca vrei tu si cum vrei tu. daca vrei sa te bagi in seama pe aici, ramai la localitatea rosia montana si atat. daca ai reusit asta, du-te pana acolo si gaseste tu un deal care sa tina un baraj de 180 m inaltime si cativa litri de apa cianurata in spate. pentru urmatorii 100 de ani. si fa-le si niste case la oamenii aia, pe dealurile rmgc ului. nu de alta, dar rmgc ul nu a gasit niciun deal care sa stea. daca tu iti imaginezi ca un deal trebuie sa se deplaseze 100 metri ca sa-ti faca probleme, imagineaza-ti ca si daca se deplaseaza 20 cm e deranj. MARE DERANJ. daca iti imaginezi ca trebuie sa se deplaseze tot dealul, iar ai imaginatie bogata. poate sa se deplaseze si o bucata. spre dezamagirea rmgc ului nu e niciun deal care e cuminte si la locul lui. iar daca ai o problema si vrei sa dormi linistit gandindu-te ca toata romania e plina de idioti si numai rmgc ul de baieti destepti, vezi ca sunt doi ”consultanti”, ca sa nu le zic controlori, internationali, cautati de mai toata lumea buna care are nevoie de confirmarea ca pot face o casa sau o uzina sau un baraj in zona aia. gaseste-i. dupa care unul dintre ei iti va confirma ca nu se poate, sau ca se poate dar nu pe semnatura lui. revenim astfel la oamenii care dau avize si pun semnaturi si care stau cu valiza sub cap sa plece fie in uganda fie in parnaie. fiindca astea s cele doua variante pentru cei ce gireaza actualul proiect al rmgc. poate se traieste bine si in uganda si in parnaie cu banii bagati la tescherea..dar…merita?
2011-09-22 22:00:14 | Raporteaza
@dumitru vaduva:
Ei bine, inainte de a da lectii altora despre ”a gandi”, invata sa construiesti enunturi netautologice.
Cand spui ”Esti un animal nesimtit, boule!” dai semne de saracie in vocabular si semantica.
Oricum, m-ai convins, acum sunt PENTRU cianurarea muntilor!
2011-09-22 22:04:32 | Raporteaza
Faciamo refereBUM. Ma esista un CONTRATO ECONOMICO parafato. Asa ca: REFERENDUM nu anuleaza CONTRACT ECONOMIC, trompetistule…mai bine te-apucai de jazz, dar si ala e greu !
2011-09-22 22:08:13 | Raporteaza
La cati bani nu are statul pentru a organiza un referendum, cam are dreptate, mai bine se face ceva local. Referendumul national e foarte costsitor, ar merge facut cu alta ocazie…totusi nu mai bine asteptam sa vedem ce zic cei de la mediu?
2011-09-22 22:24:46 | Raporteaza
majoritatea comesenilor a ajuns la concluzia ca pana la coada referendumul e prilej de-o bere si-o gargara. dar daca ilustrul prezident a ajuns in pana de idei intru sprijinirea rmgc, acu ce sa facem? dezbatem, right? dupe referndum vine si zice, vedeti? lumea vrea cianura si 200 de locuri de minerit. le dam si una si alta ca nu avem de-ales, s-a votat si asta ne impiedica sa renegociem contractul. mai mai mai
2011-09-22 22:46:33 | Raporteaza
basescu are si nu are dreptate. ar trebui un referendum local pentru ca cetatenii din zona sunt cei mai indreptati sa-si dea cu parerea, insa si un referendum national ar fi util, pentru ca rmgc va influenta si economia Romaniei, prin aportul celor 1,8 miliar de de $ intrati direct la bugetul de stat, prin care sa speram ca vom reusi sa iesim mai repede din criza asta care nu se mai termina.
2011-09-22 22:49:08 | Raporteaza
@florin tot ii mai asteptam pe cei de la mediu? ca tot asteptam de cativa ani. si dupa ce zic cei de la mediu, isi aduc aminte cei de la cultura ca trebuie si ei asteptati.si tot asa. pana la urma, daca era un proiect asa pagubos, ii trimitea pe canadieni direct acasa. dar se pare ca nu prea e.
2011-09-22 22:54:30 | Raporteaza
Eu zic sa se infrateasca Deveselu cu Rosia Montana,ca sa fie bine si tot romanu’ sa prospere.
Facem scut la Rosia si cautam goldean la Deveselu,ca sa fie si mai bine.
La cati saraci cu duhul isi dau cu parerea in cazul asta,te apuca o tristete iremediabila sau o veselie incontrolabila.
D-aia n-are ursu’ coada,ca a stat prea mult pe ganduri si l-a prins inghetu’.
Cati dintre voi,in afara de Gotiu,ati vizitat Rosia Montana,parlitilor?
Stiti macar unde se afla,sau n-ati trecut mai departe de Caracal,sa nu va bata ungurii?
2011-09-22 23:07:20 | Raporteaza
eu cred ca referendumul asta, daca se va face, va inchide gura multor contestatari ai acestui proiect, deoarece se va vedea ca localnicii, cei mai in masura sa decida pentru binele lor, isi doresc sa munceasca ca sa duca o viata mai buna.cum altcineva in afara de rmgc nu s-a aratat interesat sa le implineasca aceasta dorinta, clar locuitorii din zona vor fi de acord cu cel mai complex proiect industrial din tara noastra.
2011-09-22 23:26:52 | Raporteaza
#95 pai si nu are dreptate basescu sa zica sa-si dea cu parerea cei implicati direct? ca localnicii trebuie sa stie mai bine decat vizitatorii ce e bine pentru ei si care dealuri pica sau nu. daca au supravietuit pana acum in mediul ala neprietenos inseamna ca e ceva de capul lor. mai putin de al nostru, care ne dam cu parerea in stanga si in dreapta despre tot ce misca.
2011-09-22 23:34:40 | Raporteaza
Si cand te gandesti ca l-am votat,de 2 ori,dumnezeule,ce-o fi fost in capul meu.Auzi ce chestie,referendum local la Rosia Montana.Cu cine sa-l faca,cu rom-ulanii de la Gura Rosiei,cumparati de pdl.
2011-09-22 23:40:07 | Raporteaza
Mai bine s-ar face ceva presiuni pe la mediu ca sa dea odata un raspuns se face sau nu se face proiectul. Deja am pierdut 14 ani, cati vor sa mai pierdem ? Daca e sa se faca probabil se ajunge si la un referendum, dar discutiile nu isi au rostul, daca in 14 ani nu au fost in stare sa faca niste studii..
2011-09-22 23:44:45 | Raporteaza
Normal ar fi,sa se faca la nivel national un referendum,acel referendum ar arata parerea romanilor, fata de ceea ce sa intamplat in ultimii ani cu Rosia Montana,fata de actualii si fosti ministri,care si-au dat girul asupra afacerii controversate.Stau si astept reactii,de la partidele din opozitie,dar sunt dezamagit,ele tac.E o tacere suspecta,nu credeti?
Compania rmgc,cu ani in urma,s-a angajat ca in schimbul casei date de proprietarul din Rosia Montana,sa cladeasca alta casa,in vecinatatea Rosiei,in cel mai scurt timp.Credeti ca au facut ceva?Binenteles ca nu.Deci nu e normal sa ne indoim de buna lor credinta?Nu e normal sa protestam ca cetateni de rand ai acestei frumoase tari,cand acel contact ne defavorizeaza din start.La tv in reclame sunt povesti de adormit copii mici.Romanii nu au timp sa le creada.
2011-09-23 00:07:46 | Raporteaza
@bibi
votul tau oricum a fost anulat.Sorry!
Esti mult prea mic si neinsemnat pentru a conta,imi pare rau pentru tine.
In schimb Dan Diaconescu ar fi mandru sa te aiba alaturi.
2011-09-23 00:46:44 | Raporteaza
kamikazeonline.../
Iata schema dupa care lucreaza cianureii-postaci. Amarnica viata mai au bipezii astia!
D-le Gotiu, publicati si dv. Ip-urile dupa modelul Kamikaze.
2011-09-23 06:11:31 | Raporteaza
Referendumul poate sa fie si national dar inainte trebuie informata toata luema cu privire la proiect, foarte bine ar fi sa spuna si ce vor face cu banii care vor ajunge la buget( acei 30% din taxe si impozite) , daca fac un plan si pentru acei bani de reinvestire pentru a creea alte locuri de munca, o sa aibe destule sanse
2011-09-23 09:27:38 | Raporteaza
Idee la replica legata de Buresti si referendum era nu ca nu i-ar interesa, ci ca localnicii cunosc mai bine situatia in zona, nevoile pe care le au, oportunitatile si asa mai departe. Alta e sa traiesti acolo si sa stii ce iti trebuie si alta e sa fii tocmai din estul tarii si sa stii cate ceva doar de prin ziare.
2011-09-23 09:54:12 | Raporteaza
Cei de la mediu ar putea fi mai seriosi si mai maturi si ar putea sa se ocupe odata de proiectul acesta sa-l analizeze cum trebuie si sa dea un raspuns.
2011-09-23 10:16:05 | Raporteaza
@Alinush: exact, mai ales ca ce citesti prin ziare e denaturat, exagerat, mai ales la partea cu cianurile. Oamenii care inteleg procesul si ca riscurile sunt minimizate de folosirea celor mai noi tehnologii sunt toti pentru proiect, iar oamenii din localitate sunt mai bine informati decat cei care-si iau informatiile de la jurnalisti care habar nu au nici de partea tehnica si nici nu sunt in stare sa prezinte obiectiv
2011-09-23 10:19:06 | Raporteaza
Chiar daca localnicii de la Rosia Montana cunosc muult mai bine situatia de acolo nu inseamna ,ca nu mai sunt si alti oameni din alte regiuni ,care nu se pricep sau care nu stiu cum sta situatia in zona. Cel mai bine ar fi daca cei de la Rosia Montana ar avea eventual intaietate si dupa aceea ceilalti.
2011-09-23 10:32:03 | Raporteaza
dupa logica prezentata chiar in articol, scutul antiracheta doar va creste gradul de siguranta a barajului de la Rosia, il va proteja si de atacuri exterioare.
2011-09-23 10:48:02 | Raporteaza
Pe lanaga ca se exagereaza foarte mult cu acest proiect, ne mai si batem joc de el. Cei de la mediu trebuiai sa aiba un raspuns de multi ani deja si sa inceapa sa lamureasca poporul cu privire la acest proiect, daca este bun sau nu.
2011-09-23 10:52:44 | Raporteaza
Imi pare rau ca zic asta dar articolul de sus nu prea are logica, in fine,se cam exagereaza cu cianura, cu poluarea, cu mizerile ce vor ramane dupa, dar eu nu am vazut un roman care sa stranga macar o mizerie de pe jos. Nu am vazut niciodata sa mearga careva cu sacul de gunoi in padure si sa stranga ambalajele lasate de altii sau chiar de el. Pe starada e plin de rahat de caine, pentru ca nimeni nu e in stare sa stranga rahatul propriului caine. Eu zic sa nu va mai dati toti superi eroi in privinta cianurii si a acestui proiect.
2011-09-23 11:52:13 | Raporteaza
In afara localitatii si a zonei invecinate, interesul pentru proiect este indirect. Pe langa asta oamenii din tara nu sunt la fel de informati si nu inteleg tehnologiile moderne de extractie. Presa le-a prezentat doar parerile opozantilor proiectului, pareri neargumentate, acuzatii fara dovezi si exagerari ale impactului.
2011-09-23 12:06:57 | Raporteaza
@Florin:
cum ma sa nu merite un referendum pentru miile de locuri….de veci.
2011-09-23 18:05:10 | Raporteaza
Nu mai avem cuvinte si daca am avea…fara rost…am fi ,,bolsevici” dupa parerea lui basescu. 1.Pana acum a facut tot ce a vrut-rau-in tara asta si nu se lasa.2. In momentul in care publicitatea pt exploatare a aparut pe toate posturile tv, e clar ca e doar chestiune de timp.Niciun argument nu mai are izbanda pt.ca ,,cei tari se ingradira cu-avere…/ Soarta noastra este cruda si-asta data..”…Sa fie totusi fatalitate??? Macar aveti meritul ca ati luptat !!!
2011-09-23 20:25:11 | Raporteaza
@Bucuresti – Rosia Montana: Pai este de interes national, dar asta nu inseamna ca toti nebunii si tot poporul, care nu stie nimic legat de acest proiect, ar trebui sa se implice. CORECT!?
2011-09-24 22:12:33 | Raporteaza
@ariel cianur: Si de ce-i proasta pozitionarea? Te referi la ideea cu cutremurele? Aia e o aberatie, si a fost o teorie demontata imediat, cauta si tu pe net. Atentate pot avea loc si la Cernavoda, si ar fi muuuult mai grav, asa ca, alte scuze?
2011-09-24 22:14:24 | Raporteaza
@cocolino: Bai fratilor ma scoateti din sarite cand va vad cu procentele astea. De unde le scoateti mai animalelor ca deja imi ucideti neuronii!! Ba 5%, ba 10%. Voi sunteti batuti in cap? Cititi naibii ca sa stiti despre ce vorbiti, nu mai aberati ins tanga si-n dreapta. Sunteti mai rau ca Macovei: “lasa ca stiu eu ce e mai bine”. Stiti o laie! Nu stiti nici sa vorbiti corect romaneste, de scris nu mai zic, d-apoi sa cititi ceva legat de proiectul asta si de cat ne va reveni noua! Degeaba cu atata presa in jurul vostru daca voi tot prosti sunteti!
2011-09-24 22:38:34 | Raporteaza
@Al: Esti prost. Nici macar cretin, ala are o scuza, asa se naste. Tu efectiv ai ramas la stadiul: prostie! Si daca se vinde bine ce? Nu e ilegal, trebuie doar sa stii ce sa semnezi si ce-ti revine tie de fapt. Asa ca pune-ti botnita si scuteste-ne de cunostintele tale de 2 lei. Un contract are niste clauze clare. Daca alea-s bune si fara ascunzisuri, trai neneaca PUNCT
2011-09-24 22:42:21 | Raporteaza
[...] Un sfat genial pentru postacii Gold Corporation: scrieţi în schimburi, băieţi, nu toţi deodată ca haplea. Schimbul 1 rămâne la comentarii, schimbul 2 trece la veghe şi schimbul 3 la somn. Executarea. Like this:LikeBe the first to like this post. This entry was posted in Domenii – Gold Corporation, Tipuri – Declaraţii, opinii and tagged postaci goldisti, VoxPublica. Bookmark the permalink. ← Mamă, de ce mi-ai pus numele ăsta?! [...]
2011-09-25 08:45:32 | Raporteaza
[...] Postacul de serviciu (îl recunoaşteţi pe analfabet după virgula înainte de şi): Până acum 14-15 ani nu cred că ştiau prea mulţi oameni de Roşia Montană, şi acum brusc este de interes naţional? [...]
2011-09-25 09:24:32 | Raporteaza
eu zic ca riscuri sunt in orice domeniu, proiect sau afacere, dar important este sa se vada ce au facut initiatorii acestora pentru a le evita. RMGC va construi cel mai sigur baraj minier din lume,care tine la un cutremur de 8 grade pe Richter si doua inundatii foarte puternice, desi in zona nu se poate crea decat cutremure de maxim 5,6 grade (o zic seismologii, nu eu), iar doua precipitatii de mare anvergura una dupa alta, doar o data la 100 de ani.
2011-09-25 15:57:51 | Raporteaza
@adi: ai dreptate, adi. de 2000 de ani, oamenii aia fac minerit si cunosc atat suprafata, cat si subsolul foarte bine. e casa lor, pana la urma.asa ca e normal ca ei sa stie cel mai bine ce le trebuie, dar ca tuturor oamenilor de pe planeta asta, le trebuie mancare. care,acum, d-abia si-o procura. asa ca sigur ar fi de acord cu acest proiect.
2011-09-25 17:54:57 | Raporteaza
@RMGC: da, locuri de veci vor fi daca proiectul nu incepe mai repede, pentru ca minerii aia o sa moara de foame si atunci nu vom avea ce sa mai facem. sau vom continua sa comentam, pentru ca la caldurica si cu burtica plina ne e asa de bine…si, mai ales, asa departe de Rosia Montana ca sa ne pese cu adevarat.
2011-09-25 18:15:48 | Raporteaza
@Amelia: Chiar. la deveselu de ce nu se face atata tam-tam? pentru ca este vorba de SUA? pentru ca ne e frica mai mult de americani decat de canadieni?
2011-09-25 20:26:17 | Raporteaza
eu m-as fi scandalizat mai mult despre scutul asta antiracheta. Dar cred ca americanii sunt mai de temut decat canadienii si poate d-aia tevatura din jurul rosiei montana nu se transmite si la deveselu.
2011-09-25 21:03:25 | Raporteaza