![]() | Se sparie gîndul! – laolaltă cu o smerită propunere către cititorii meivezi toate articolele de Liviu Antonesei20 Jan 2010 la 08:33 169 comentarii 1624 vizualizari. |
Iată, s-a golit tolba cu poveşti, am dezbătut deja de două ori şi analiza la care supune profesorul Nicolae Hurduc Universitatea băştinaşă şi stau în cumpănă. Să închid blogul sau să merg mai departe. Mai departe, dar în ce direcţie?! Pentru că ideea de a mă reîntoarce la comentariul politic nu doar că mă plicitseşte, dar mă oripilează. Se sparie gîndul la gîndul acesta, cum scrie în titlu! Aproape trei luni de pauză în această privinţă, cu o ultimă lună petrecută într-o ţară normală, par să mă fi vindecat de această dependenţă care m-a ţinut captiv aproape două decenii. Nu doar că, constat oarecum surprins, acum, pot trăi fără asta, dar mi se pare inexplicabil că am pierdut atîta vreme cu aşa ceva. Am revenit în ţară – era să spun „acasă”, dar nu mă simt chiar aşa de „acasă” aici! – de zece zile şi totul mi se pare neverosimil, iar eu mă simt cu totul inadecvat, complet nelalocul meu. Aproape că nu înţeleg ce se întîmplă pe aici. În ziua întoarcerii mele, la urcarea în avion, în Cracovia, dl. Andrei Gheorghe tocmai fusese numit consilier la Ministerul Finanţelor. La aterizarea dificilă de la Iaşi, aveam să aflu că i se adăugase şi dl. Dan Bittman! Ce naiba să înţeleg din această poveste? Că politrucii noştri, simţind – ar fi excesiv să scriu înţelegînd – că au pierdut orice contact cu realitatea, au decis să transforme totul într-un spectacol, fie acesta şi de cel mai jos prost gust? Dacă mă uit la dezbaterile televizuale inflaţioniste la care participă cu o obstinaţie demnă de o cauză mai bună, aş conchide că aşa este. De cînd m-am întors, nu pot deschide televizorul fără să dau peste tema zilei, „flacăra violet”! Chestiunea aceasta a devenit atît de obsesivă încît nu cred să fi scăpat niciunui comentator, nici celor de aici, de pe platformă! Pe urmele d-lui Geoană & Mihaela, politrucilor şi comentatorilor noştri li s-a urcat violetul la cap şi nu mai pot scăpa de el! Acum, ni-l transferă cu osîrdie şi nouă, de-o să ne trezim cu toţii într-un vers de Bacovia. Ce-aş putea să mai scriu şi eu despre asta? Sau despre crîncena bătălie electorală dintre o beizadea şi un securist? Sau despre tensiunile din PSD, despre cele din PNL, despre jalnicele prestaţii ale veselului premier, deja a patra oară!, dl. Boc? Să scriu despre criza care, rostogolită jumătate de an din motive electorale, ne izbeşte acum în plin? La ce bun? Efectele le simţim cu toţii. Pe deasupra, am scris despre asta cu multă vreme în urmă. Ce să fac acum? Să mă bat cu pumnul în piept că am avut dreptate? Dar nu trăiesc nici o bucurie din pricina asta, ba din contra! Şi, oricum, cine nu s-a lăsat cuprins de pasiuni electorale aproape erotice a putut să-şi dea seama că aşa vor evolua lucrurile. Să scriu despre arieratele cu care tocmai ne prinde FMI-ul pe vine? Despre şuviţa dispărută acum vreo cinci ani a preşedintelui? Despre zăpezile care, după cutumă, ne-au prins nepregătiţi? Despre inundaţiile ce vor urma şi care, iarăşi după cutumă, ne vor prinde la fel de nepregătiţi. Dacă aş fi masochist, probabil că aş face-o. Dar se pare că m-am vindecat! Presa este cîinele de pază al democraţiei? Poate în alte părţi. La noi, cîinii latră, caravana trece!
Prin urmare, sau opresc blogul, sau, profitînd de succesul de cititori şi comentatori al „experimentului” literar, voi continua în această direcţie. Chiar mă gîndesc să-l fac chiar puţin mai dificil, să trec de la povestire la eseu. Să postez aici, în foileton, eseul meu dedicat dragostei, care a împlinit la Crăciun zece ani de la prima sa editare. La cîtă descărcare de ură am văzut în viaţa publică românească în ultima jumătate de an, asta ar putea avea şi o dimensiune polemică. La cîte trăiri paroxistice, însă foarte superficiale, pe care ni le-a provocat politichia aborigenă, poate nici n-ar strica o întoarcere la un sentiment fundamental, dacă nu cumva chiar cel mai important dintre toate care ne sînt date să le trăim. Aceasta este „smerita propunere” despre care este vorba în titlu. Nu vreau să iau singur o decizie, pentru că n-am de gînd să mai forţez mîna nimănui. E un fel de referendum, că tot a apărut această nouă modă la români! Dacă trece, în cîteva zile, încep postarea eseului cu pricina. Dacă nu, nu! Şi ne despărţim, cum sper, prieteni!


Cristian Teodorescu azi la 00:32 |
Cînd îl auzi vorbind la vreo televiziune pe parlamentarul român, îţi vine să crezi că [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 18 Feb la 18:08 |
În urmă cu o lună, când scriam că PDL și PSD și-au dat mâna pentru a susține un [ citeste mai departe ]
Florin Puscas 18 Feb la 14:27 |
Dan Dianconescu, prin intermediul OTV şi al partidului de troglodiţi pe care îl conduce, vine [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 18 Feb la 11:41 |
O veste tristă. A murit Cornel Mihai Ionescu, unul dintre cei mai mari erudiţi pe [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 17 Feb la 22:59 |
Vezi şi Catavencii.ro
Fix 1,5 la sută din PIB vrea premierul MRU să aducă la buget, în două [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 17 Feb la 12:01 |
Mircea Sandu: Acum... o să vedem asta cu băut din iaz...
Dragoș Năstase: Nu... e un pahar de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 16 Feb la 11:11 |
Numărul deceselor în urma hipotermiei este tot mai mare. Autoritățile iau măsuri, Raed Arafat [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 16 Feb la 11:07 |
Geamurile fumurii se lasă ireal de încet în jos. Albul zăpezii îmi lovește retina. Îmi [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 16 Feb la 01:43 |
Aveam șase ani când am auzit o teorie frumoasă despre tineri. Cel care mi-a spus-o nu era un [ citeste mai departe ]
Marius Cosmeanu 15 Feb la 22:15 |
Într-un audiovizual în care ayatolah e Dan Diaconescu iar precursor, mai bretelatul său [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 20:56 |
E şi-n Caţavencii.ro
Fiindcă tot sîntem în criză de prezidenţiabili n-ar fi momentul să [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 17:05 |
Asocierea dintre Federația Română de Fotbal și Roșia Montană Gold Corporation (RMGC) a fost [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 15 Feb la 15:35 |
Se pare că presa a atins limita: fundul lui Boc. Facebookul a ars în flăcări deontologice şi [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 15 Feb la 14:36 |
Coaliţia la guvernare susţine tratatul fiscal european, deşi părerile privind tratatul privind [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 13:29 |
Vezi şi Caţavencii.ro
Dacă nu s-a dus cu Ponta în America, fiindcă nu ştie engleza, Crin [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 15 Feb la 12:45 |
Noul guvern promoveaza si un nou program de guvernare. Acest program are 3 mari componente : 1) [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 15 Feb la 11:22 |
Mihai Răzvan Ungureanu: "Militarii îngheaţă la deszăpeziri, locuitorii stau la căldură. [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 09:05 |
Marți (ieri), în jurul orei 18.00, un prieten mi-a semnalat un articol publicat de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 15 Feb la 05:12 |
Celor 300 de candidați tineri şi cu studii în străinătate care aspiră la funcția de consilier [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 23:21 |
... de fiece data cand cred ca mai jos nu se poate cobori, ceva se incapataneaza sa ma convinga de [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 14 Feb la 23:15 |
Dacă întreaga masă a lui Stamate reuşea să se sprijine pe calcule şi probabilităţi, iată [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 14 Feb la 23:14 |
În ultimele zile, ortacii lui Voronin se plâng pe site-ul grenada.md că poliția a inițiat o [ citeste mai departe ]
Mihai Eminescu 14 Feb la 22:02 |
Iunie 1882
Îngerul meu blond,
Te-aș acoperi toată cu sărutări, cum argintarii îmbracă [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 14 Feb la 13:59 |
În anul de graţie 2009, când un cumul de factori externi si interni au forţat Romania să [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 14 Feb la 13:10 |
Zahar Prilepin, un scriitor rus de care v-am mai povestit aici, spunea zilele trecute pe BBC despre [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 14 Feb la 10:36 |
Pe când era Prim Secretar al Partidului Socialist Francez, François Mitterand a fost întrebat de [ citeste mai departe ]
Dan Duca 14 Feb la 10:06 |
"Asta este o ţară care a făcut vedete din toate pipiţele şi nu-şi respectă veteranii de [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 14 Feb la 09:19 |
Din 40.000 de bucureșteni anunțați pe facebook au fost numărați la Protestul [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 00:41 |
… si nu, asta nu are nimic de-a face cu ecologia. Are de-a face cu politica. Mai exact, cu [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 13 Feb la 18:57 |
E şi-n Caţavencii.ro
Acum vreo cîţiva ani, cînd se bătea în apariţii la inundaţii cu pe [ citeste mai departe ]
| 1@Mihai Gotiu:Cu intelesul ... sa lasam cititorii sa judece. Astept cu interes motivele si argumentele...... | ||
| 2Si inca ceva domnule Gotiu Eticul:Pentru cei care nu cunosc la Politehnica din Bucuresti nici nu s-a stabilit pana in prezent un calendar al alegerilor…la fel si la Univ. Tehnica din Cluj Napoca si... | ||
| 3@careva:"Pacat ca va aduceti aminte sa “dezgropati” pe vreunul doar cand va dati seama ca a sosit clipa sa-l ingropati.".Mda, pacat ca ajungem sa apreciam oamenii cu adevarat doar atunci cand... | ||
| 4in lege scrie ca *au drept de vot doar titularii *dupa 65 de ani poti fi profesor doar pe o durata determinata * titular este o persoana angajata pe o perioada nedeterminata.Poate ar trebui sa citi... | ||
| 5@uimulen: modul in care s-a exprimat DD cu privire la 'justitia infaptuita de oameni simpli' cred eu ca este o forma de comunicare(mai mult ori mai putin reusita) a ideii 'juries are often seen as an... | ||
| 6@ Mihai Gotiu: Nu vad pana la urma care este avantajul creat de amanuntele din ordinul de ministru mentionate in articol. Nu se spune ca un anumit candidat ar fi sustinut majoritar de catre persoane la... | ||
| Mihai Goţiu 26155 citiri |
| Cristian Teodorescu 11271 citiri |
| Costi Rogozanu 10206 citiri |
| Ciprian Domnişoru 9425 citiri |
| Remus Cernea 5399 citiri |
| Alin Fumurescu 4271 citiri |
| Dan Duca 3764 citiri |
| Dorin Tudoran 3008 citiri |
| Cristian Bândea 2169 citiri |
| Ionel Blănculescu 2140 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 6 postari |
| Costi Rogozanu 4 postari |
| Tudor Darie 2 postari |
| Ciprian Domnişoru 2 postari |
| Lucian Isar 2 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Daniel Oanta 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| Mihai Eminescu o postare |
| Mihai Goţiu 110541 citiri |
| Costi Rogozanu 56116 citiri |
| Cristian Teodorescu 47167 citiri |
| Alin Fumurescu 30187 citiri |
| Ciprian Domnişoru 21468 citiri |
| Remus Cernea 18487 citiri |
| Dorin Tudoran 16554 citiri |
| Viorel Dobran 16056 citiri |
| Iulian Leca 15549 citiri |
| Cristian Bândea 12831 citiri |
| Mihai Goţiu 38 postari |
| Cristian Teodorescu 25 postari |
| Costi Rogozanu 25 postari |
| Dorin Tudoran 16 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Iulian Leca 9 postari |
| Viorel Dobran 9 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
| Ciprian Şiulea 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
All : Who’s for? Against?
There, Mr. Antonesei, you can count yourself, you have HMV (his masters’s voice), a poporului. Well?
Cele bune tuturor.
2010-01-20 08:40:25 | Raporteaza
Parca Nansen avea o vorba:
Ai pierdut, continua!
Ai castigat, continua!
Asa ca, keep on goin’…
Sa aveti parte de cele bune.
2010-01-20 08:52:22 | Raporteaza
Eu zic: lasati frumosul sa vina la noi.Am mandat provizoriu de la “intre” sa iau decizii blogaristice definitive in numele lui deci sintem doi care zicem “da”.
Vorba d-lui Bush: sa vina.
2010-01-20 09:03:50 | Raporteaza
Nu ma pasioneaza moda; nu sunt genul care poarta mov pentru ca e in voga, pe podiumuri sau la gatul politicienilor. Nu ma pasioneaza nici politica; e atat de imbuibata, la propriu si la figura, incat imi provoaca repulsie; multe din figurile de-acolo au dovedit, pe rand, prostie, lipsa de pregatire si bun simt, si mai nou niste superstitii pagane iesite din comun pentru crestinismul de care tinem. Hai sa fim seriosi: mov? De ce nu albastru de Voronet? Doar e acea nuanta de albastru cu care ne mandrim ca e unica in lume. In fine.
Am descoperit pe Mario Vargas Llosa cu o carte numita Ratacirile fetei nesabuite – unde dragostea e firul dupa care se ghideaza povestea. Votez pentru sentimente mai bune si aspiratii mai inalte.
2010-01-20 09:08:33 | Raporteaza
Păi, maître, văd că te prinde maniera oficială de a guverna treburile interne: dacă nu ai lichidităţi pe partea politică, apelezi la împrumuturi din beletristic şi eseistic, ca să nu se stingă flacăra… blogului (curcubeu e bine? Ori sugestia de spectral trimite la alte nebunii?)
Acum, eu sper ca manierismul ăsta să se oprească aici, fiindcă şi tu ai fi ameninţat să intri în incapacitate de plată. Şi-ar fi păcat căci “publicul tău” merită a rămîne împreună şi nu a se-ntoarce neconsolat în România profundă, de unde emite.
Pe de altă parte, chiar cred c-ai rămas trăznit, la revenirea în ţară, văzînd flacăra nebuniei dansînd pe mormîntul deja căscat al democraţiei româneşti. Şi căscat nu de azi, de ieri ci încă de la faimoasa declaraţie a lui Ilici, despre democraţia originală. Pe linia aia îngropîndu-nu noi, am ajuns nu originali ci bizari – nişte ciudaţi, ce mai!
Olteanul din mine-mi dă ghont, cică “Vezi, bă, că bulgarii se făcură mai de fecale ca noi, îl trimiseră pe Năstase a lor – cu fustă – la Bruxelles. Da’ o Năstase drăcoasă rău! Numa’ că nu-i luă p’ăi de-acolo la palme şi şchipiţi (scuipaţi, de-ngăduiţi)”.
Adusei vorba fi’ncă – iată – dacă e să-nvîrtim politica ca purceaua dovleacu’ – mai jos şi mai rău, se poate; mai sus şi mai bine – ioc!
Şi-atunci, paravorba lui Creangă: Hai despre iubire să vorbim, căci ea singură este tînără şi nevinovată!
PS: Dar un pic de mov to’ trebă s-aibă, că nici aşa nevinovată nu-i taman a bună – este?
2010-01-20 09:39:49 | Raporteaza
eu unul votez pentru povestiri

nu pentru politica, da nici pentru eseuri.
sincer, am prea mult de munca pentru a imi mai sparge capul cu eseuri. ceva mai lejer, asa, de vara, as prefera
dar fireste, dumneavoastra decideti.
2010-01-20 09:50:27 | Raporteaza
E nevoie si de ceva frumos in lumea asta nebuna.
Asa ca, pe scurt, dati-i bataie!
Valul poate creste si deveni tsunami.
Si sa mature hidosenia sufleteasca a unor semeni de-ai nostri.
2010-01-20 10:00:41 | Raporteaza
@) All
Multumesc pentru opiniile deja exprimate, s-ar spune ca referendumul personal se indreapta spre aprobare! Dieu merci!
2010-01-20 10:06:45 | Raporteaza
@) Inima-Rea
Va fi si oleaca de mov, vorba anecdotei, ca dragostea ori e completa ori nu e deloc!
2010-01-20 10:07:33 | Raporteaza
@Liviu: Polilema continuarii presupune rezolvarea dilemei: poti sau nu sa-ti inhibi greatza …
2010-01-20 10:10:13 | Raporteaza
@) All
Trebuie sa ies pina dupa-amiaza cu niste treburi. Intre timp, vor mai veni voturi si vedem cum stam!
2010-01-20 10:10:51 | Raporteaza
Eu nu-s cu cultura, da’ daca se doreste sa se faca ceva in acest sens, eu zic ca e bine, ca sa mai invete si copiii astia din ziua de azi, caci ultima carte pe care au citit-o se numeste Avatar. Totusi, e curios ca toti au ajuns sa poarte ochelari…
2010-01-20 10:24:36 | Raporteaza
@Urmuz: parca era de la Johnnie Walker de pe sticla!
2010-01-20 10:37:21 | Raporteaza
@Ipse: Si mie mi se mai intampla dimineata sa citesc ce scrie pe sticla cu care ma trezesc in brate pana ma dezmeticesc unde ma aflu.
Azi m-am trezit cu rachiu aprig de calnau: Fiti mai aprig, domnule Antonesei!
2010-01-20 10:44:07 | Raporteaza
“Pentru că ideea de a mă reîntoarce la comentariul politic nu doar că mă plicitseşte (graba de tastare – nota cititorului), dar mă oripilează.”
Nu cred ca va oripileaza. Cred ca e reactia vulpii fata de strugurii de dupa gard ( a se vedea comentariile ce urmeaza).
“Am revenit în ţară – era să spun „acasă””
Din tara asta faceti parte si ati facut parte, politic, dupa cum spuneti, vreo 20 de ani. Si ati adus tara aici.
Din postarea dvoastra nu se vede decit frustrarea ca nu mai sinteti omul politic de la putere.
Care sa poata opri inundatiile, caderea zapezilor (cind erati pregatit intotdeauna), propagarea crizei si a altor rele.
Flacara violet? oamenii de pe acest blog sint simpatizantii celor ce au nascocit-o.
“Despre şuviţa dispărută acum vreo cinci ani a preşedintelui?”
Nu, nu e nevoie, puteti scrie despre piratul chior, betiv ori curvar.
Lamentatii copilaresti, dle Antonesei; scrieti literatura daca va place: a intreba cititorii ce sa mai scrieti mi se pare haios.
Scrieti si despre politica. Se practica si in Polonia idealizata de dvoastra. Si uneori politica practicata in Polonia este foarte rau vazuta de polonezii de marca. Dar nu considera ca tara e de vina.
“iar eu mă simt cu totul inadecvat, complet nelalocul meu.”
Nu, nu cred ca de vina sint guvernantii (oricare ar fi ei), ci altcineva. Criza ar trebui, cred, s-o cautati altundeva.
Nu Basescu provoaca inundatiile ori caderea zapezilor, propagarea crizei. Si nici nu e inventatorul flacarii violet. Nici Boc responsabil de programele televiziunilor.
” Presa este cîinele de pază al democraţiei? Poate în alte părţi”
Da, poate, unde nu exista SRS, Chirieac ori Nistorescu. Si alte zeci si zeci de clone.
2010-01-20 10:47:39 | Raporteaza
Sa fie cu gagici, cu dragoste si cu amor. Poa sa fie si cu lesbioare. Fara popo. Sa fie cu dragaleala , cu mototoleala, cu Eros si cu Thanatos. Fara esaie, numai adevarul gol-golutz. Fapte nene. Fapte si filozofie. Sa fie la tot cartierul pe toate gusturile si dimensiunile. Psihanaliza.
Sa ne destrabalam asadar.
Abia astept.
2010-01-20 10:54:53 | Raporteaza
@Liviu (vezi 10): … si daca poti, invata-ma si pe mine, scriind!
2010-01-20 10:55:14 | Raporteaza
Sunteti infectat de politica, oricum. Chiar si cand ati vrut sa fiti detasat si ironic, tot ati descris lucrurile si ati facut rapid comentarii politice. Sunteti infectat, habar n-aveti ce-i aia detasare.
Daca tot ce aveti de spus e fie comentariul politic (de care sunteti sastisit), fie “eseuri”, daca asta e tot ce poate transmite un om celorlalti oameni, atunci intr-adevar, renuntati la blog.
…N-ati vrea mai bine sa ne spuneti, simplu, cine sunteti, cum ganditi, cand v-ati trezit dimineata, ce ganduri ati avut, ce credeti despre lume? Intr-un fel atasant si autentic, fara discurs? Asa cum o faceti intr-o corespondenta? Chiar trebuie sa fiti fals si cautat?
2010-01-20 10:56:14 | Raporteaza
Lictore a plecat Coiu si v-a lasat cum si erati: dezorientati si imprastiati.
2010-01-20 11:01:46 | Raporteaza
Bai sicofantilor, daca scrie Antonesei ceva de politica v-ati belit la vrabiutza. V-o spun simplu, in trei cuvinte: sinteti mincati.
2010-01-20 11:07:00 | Raporteaza
@ Dacă geta energeta # 19
Dă-i pace, am impresia că nu mai ştie nici de glumă, nici de vorbă bună, nici de nimic… O ţine pe-a lui şi pace!
Pace să fie.
2010-01-20 11:11:38 | Raporteaza
Ba nu, sa fie razboi si pace. Lictore mama, te astept la cotitura. Eu Arta Razboiului am invatat-o din “Ciresarii”. Am prastia pregatita.
2010-01-20 11:14:51 | Raporteaza
Fii serios! Consumi… energie degeaba. Şi poate ţi-a fi de trăbuială în altă parte.
2010-01-20 11:20:16 | Raporteaza
” Daca_nu_nu
2010-01-20 11:11:38 ”
Ioute ce-ti da nenea tie, ca te-a parasit mitocanu’ :
youtube.com/wat../
2010-01-20 11:22:28 | Raporteaza
Io, cica nu mai stiu nici de şagă: altii nu mai stiu decit de ei. Dar mai sint si ceilalti, vezi @ m (10).
bibilica,
pacea o vrei cu armele razboiului?
@daca_nu_nu,
ai uitat specificarea: (aparte).
2010-01-20 11:26:05 | Raporteaza
Ha!-Ha!-Ha!

M-a părăsit mitocanu’? Vaaai, ce-i faaaak…
Pare un film muzical vechi. E mişto!
Mulţam!
P.S. Îmi plac filmele alb-negru.
2010-01-20 11:34:12 | Raporteaza
Aparte:
Bibilicăăăă???
Unde-i Bibi???
Maaamă, ce dor îmi era de el!!! Nimeni până la Bibi nu m-a ameninţat vreodată cu un pikamer în erecţie!!! Chiar şi numai pentru atâta lucru merită un pupic.
Ţoc! Ţoc!, Bibi!!!
Tare (către Victor):
Urâtule!
Cred că io-s singura din toată opoziţia care te-a iubit necondiţionat!!! Ba m-am şi sfădit cu Inimioara pentru tine. Iar tu, ingratule, nu mi-ai răspuns la urările de sărbători…
Da?, am zis. Bineee…
Dacă_nu_nu!!!
2010-01-20 11:39:23 | Raporteaza
Eseu despre dragosteala sa hie! Si, daca se poate, cu aplicatiuni, sa stim si noi cum e cu facerea, ca la teorie ne pricepem, la practica ne trezim fie ca n-avem cu ce, fie ca n-avem pe unde, fie ca n-avem cu cine. Si-atunci, degeaba stim de ce.
Caci dragostea fara practica, nimic nu e!
2010-01-20 11:48:12 | Raporteaza
Votez pentru locul acela din “agora” unde puteam sa construim pornind de la scrisa Autorului, sa-i furam Cuvantul si sa-l facem al nosru, incercand sa ne apropiem de Gandul sau. Pentru mlastina cu funie, pentru pana gramaticului care pana in ultima secunda… Pentru o copilarie colectiva cu julitura in genunchi, pentru Dali si cefaleea hexagoanala, pentru inventariatul picioarelor de trecatori sau al mainilor de pe tastatura, totuna mi-e. Da, eseu, ca Politica o fi trecut sau nu prin mai toti pana acum, dar Dragostea sigur a trecut. Si daca si-o face si Politica loc, la prea marea indignare in unele instante, poate o vom putea privi cu acea componenta a dragostei care se numeste compasiune, fara sa ne fie teama ca se va simti jignita.
2010-01-20 11:56:16 | Raporteaza
De acord cu Dl. ahem…trebuie scris in continuare si daca ne -am antrenat cu povestirile, zic sa ne luam la tranta si cu eseuri…
Da sunt si pentru a mai zvarli cate o galeata cu apa pe palalaia violeta ca sa nu ne creada politichia absenti…ca pana la urma suntem asa “societatea civila”….
2010-01-20 12:26:21 | Raporteaza
“Presa este cîinele de pază al democraţiei”
O pazeste sa nu-si faca de cap.
2010-01-20 12:37:23 | Raporteaza
“cu dragaleala , cu mototoleala, cu Eros si cu Thanatos”
Ciomu si Tanacu. Dragoste in patru labe: una dimineatza, una la prinz si doua seara.
2010-01-20 12:41:50 | Raporteaza
“Abia astept.
daca geta energeta
2010-01-20 10:54:53″
Te cred, daco-geto: eseie ne-esece, hai odata ca vremea eseurilor trece.
2010-01-20 12:49:36 | Raporteaza
D-le Antonesei, io zic sa ii dati bataie: intai ca sa va ramana gandul la vedere, apoi ca sa contrabalansati apetenta pentru politic de aici si mai apoi nu stiu daca mai am chef sa recitesc cartea lui Ortega si as prefera ceva mai proaspat. Va astept!
2010-01-20 13:47:07 | Raporteaza
@)ipse
vad ca le ai cu cititul…
aia era keep goin’
2010-01-20 13:48:48 | Raporteaza
2010-01-20 14:04:05 | Raporteaza
Credeţi-mă c-am tot căutat formulări pentru o elegantă referire la Lictor (“victor-L”) şi, pe-orice cărare apucam, tot la “Dobitoc” ajungeam.
De-o pildă, căutam să-nţeleg adversitatea politică: Lictor e un animal – politic, mă rog – şi crede că, cine nu-i tot aşa animal, n-are drept de existenţă. Dar asta-nseamnă să fii dobitoc, să nu ştii că şi animalele sînt de mai multe feluri – specii: unele politice, altele artistice; unele de pradă, altele de companie; unele de luptă, altele de de panoplie.
De-o altă pildă, m-aventuram a-l socoti patriot pe animalul (politic, se subînţelege, iar dacă-nu-nu) de Lictor: uite, domn’e – îmi ziceam – pe ăsta-l doare sufletul de naţia asta, şi nu suportă să vadă că pe altul nu-l doare. Însă ştiindu-l eu pe animalul (politic, cum ziceam) de Lictor portocaliu, tot la “Dobitoc” ajungeam, căci dobitoc eşti de-ţi închipui că banda lui Băsescu binele naţiei l-ar vrea.
De ultima pildă, călcam în picioare orice prudenţă şi-mi proiectam o perspectivă civică a animalului (cum ziceam) de Lictor: datoria civică-L îndeamnă pe animaluL ăsta (ăla, că-l ştiţi de-acum) de Lictor să combată absenteismul politic, să arate căcalea ieşirii din marasmul naţional este combativitatea civică, apărarea valorilor civice aşa cum sînt acelea înţelese şi practicate în Vestul îndepărtat în tunelul timpului.
Dar tot eu mă-ntorceam împotrivă-mi, singur mirîndu-mă: Dar cît de dobitoc poţi să fii să practici civilitatea, venind pe blogul omului şi băgîndu-i deştele-n ochi – Aşa să faci, bă, şi-altminteri nu, că eşti mincinoasă jivină! Că datorită ţie, care eşti de vîrsta mea, a ajuns ţara asta de răsu’ curcilor, nu şi-a mea, care-am stat eu să mă uit la voi cum o duceaţi de rîpă.
Acest dobitoc animal politic autointitulat Victor-L moare de singurătate-n mintea aia a lui – pustie, de cînd i-a plecat mentorcoiu-n concediu de alăptat. Aveţi milă de amărît, că nu-i în stare de-nţelegere ori adaptare, ci de agresivă deteriorare.
Ştiţi că, pentru geniul pustiu al lui Eminescu, s-au deschis liste de subscripţie. Eu zic că putem şi noi – ca buni români – să deschidem una pentru dobitocul pustiu.
Deschid eu lista, subscriu – “Compasiune pentru dobitoc” – şi semnez: Inimă-Rea.
2010-01-20 14:26:09 | Raporteaza
@Inima-Rea: Rezon; musai ca dup-atita reflecstiune genunchiala (vi) se va fi tomnit inema. A la bonne heure!
2010-01-20 14:46:15 | Raporteaza
Mi-au placut foarte mult povestirile; sunt interesante si profunde. As incerca si eseurile…
Multumesc!
2010-01-20 14:53:37 | Raporteaza
“intre” i-a pus numele de “lictor” pe vremea cind matura cu lictor pe jos prin blogurile Coti, mai ales prin poiana cu pupini. Pe urma a observat ca mai mult face mizerie decit curatenie cu asa o scula si l-a lasat pe nefericit sa fiarba in suc prorpiu si in closet. Lictor raul necesar , e nevoie de el ca sa aratam puberilor la ce poate duce onania. Pe vremea dacilor, tinerilor care se aruncau in suliti li se spunea: te arunci sau vine Lictor. Lictor… lictor nu se discuta: se executa.
2010-01-20 14:55:32 | Raporteaza
“Lictor e un animal – politic, mă rog – şi crede că, cine nu-i tot aşa animal, n-are drept de existenţă. Dar asta-nseamnă să fii dobitoc, să nu ştii că şi animalele sînt de mai multe feluri – specii: unele politice, altele artistice; unele de pradă, altele de companie; unele de luptă, altele de de panoplie.”
Lictor e un animal degeaba.
2010-01-20 15:01:55 | Raporteaza
“uite, domn’e – îmi ziceam – pe ăsta-l doare sufletul de naţia asta, şi nu suportă să vadă că pe altul nu-l doare.”
Lictor n-are suflet, el are gaze. Intestinale. Normal ca e in adunatura cu Besescu.
2010-01-20 15:04:19 | Raporteaza
Domnule Antonesei, noi sutem foarte castigati citind texte de calitate axcelenta, fara sa facem efortul de a le cauta.Dar, din cand in cand, macar pentru alternanta, ar face bine un raid prin actualitate.
De la politica, orice om de buna credinta ajunge sa-si dea seama ca nu prea mai are ce astepta. Dar exista un teritoriu populat cu semeni de-ai nostri, cei mai multi vai de steaua lor, care se duce de rapa. Politica, adica galceava si incaierarile peliculei de paraziti, nu merita atentie, dar realitatea da.
2010-01-20 15:05:54 | Raporteaza
@) All
Intrevad deja o majoritate pro dragoste. Exista si o exceptie, dar e minunat asa, unanimitatile sint la fel de oripilante ca si politichia de azi!
2010-01-20 15:35:03 | Raporteaza
@) Victor L
Daca voiam sa fac politica, eram acum in politica. Daca voiam sa fac comentariu politic, postam un comentariu politic si puzderie dupa cel de azi. Pacat, pareti un om inteligent,. dar sinteti ingrozitor de unilateral! In sensul lui Fromm, de buna seama.
2010-01-20 15:37:38 | Raporteaza
@) All
Dispar din nou pina diseara. Nebunia e ca, acum, ma duc sa particip la jurizarea unor premii – culturale si educative – acordate de favoritii d-lui Victor L de aici, de la Iasi! Asta e chiar nebunie cu fragi!
2010-01-20 15:40:01 | Raporteaza
@Liviu Antonesei
Eu ca “fizicolog” sunt de parare ca e bine sa continuati experimentul cu texte literare atat din creatia propie cat si de pe la altii (si va asigur ca nu o sa fiti acuzat de plagiat
) .
Insa cred ca sunt teme majore (asa cum a fost educatia) care pot fi discutate in termeni non partinici si sper fara participatia unor mult prea excitati .
Si ca veni vorba de excitati (Victor L) mai adaug si eu o bombardea. Cum nu ma pricep la cuvinte “mestesugite” ii dau omului o recomndare: Domnule daca ceaiurile si medicamentele nu au avut efect incercati si cu un medic de preferinta psihiatru. Pentru binele tau sper sa nu fie si neurolog.
2010-01-20 16:29:58 | Raporteaza
Voi reciti cu placere eseul. Or, cine stie cate nuante oi fi trecut eu cu vederea la prima lectura. Unda verde, maestre!!!!
2010-01-20 16:50:18 | Raporteaza
@Liviu Antonesei:
“Se sparie gîndul!”
Lasa-l sa se sparie ca l-om funii noi cumva.
Mie mi-a placut experimentul Monstrul. Hai sa trecem cu dragoste la nivelul doi !
Si cate niveluri zici ca are jocul dragostei ? Poate ca iesim din mlastina.
2010-01-20 17:02:46 | Raporteaza
@Liviu Antonesei:
)
) tot ce e la granita e bun
putin gaz pe foc, o acupunctura, un magnet, cam astea ar fi tehnicile eseului… imi convine!
2010-01-20 17:31:08 | Raporteaza
@inima rea, zoomahul:
)
)
)
HAHAHA! te-ai dus cu securea sa omori un catar care invartea roata in batatura! cumplit om esti, dar ma rog, te inteleg…cred ca te-a enervat scartaitul rotii!!
2010-01-20 17:48:13 | Raporteaza
Salut tuturor ! Eu sunt ,,pentru” .N-am votat la ultimele trei referendumuri, ma bucur ca-mi da domnul Antonesei ocazia
2010-01-20 17:50:50 | Raporteaza
Lodaaa! Unde umbli, profesoară, fată hăi???
Mă lăsaşi aci, pradă la vulturi???
Cum rămâne cu solidaritatea dăscălimii???
Bine că ai venit. Ui ce prăpăştenie pe capu nost: vorovesc bărbaţii despre dragoste!!!
Ioooi, Doamne!!!
2010-01-20 17:54:25 | Raporteaza
@Daca_nu_nu
Da de ce nu am vorbi bre despre dragoste (noi masculii feroce) . Ce numai voi il asteptati pe Harap Alb calare ca sa va scape de Balaur. Sau crezi ca printi nu pot saruta pe Adormita din Padurea Frumoasa decat daca sunt intr-o stare “energetic superioara”
2010-01-20 18:00:08 | Raporteaza
Cum va spuneam grea viata cu soacrele astea.
-De unde te cunosti tu cu fata aia de stie ca esti urit? sare cu gura pe mine una. Si ti-am zis sa raspunzi la cei care-ti dau buna ziua!
Degeaba ma scuz ca nu am auzit/vazut: deschide bine ochii, e sfatul.
_ Dar cine e cel care te face dobitoc? ti-am spus sa nu te inhaiti cu toti derbedeii?!
Lampedusa di Carpati ? am facut greseala sa-i apreciez carul de desteptaciune postat linga muntele de prostie si rautate.
Dle Antonesei,
multumesc.
Unui divortat nu trebuie sa-i crezi toate lamentarile despre fosta casnicie; imposibil sa fie fara pata.
Dvoastra ati fost in politica, nu aveti dreptul si indrituirea plictiselii sau a oripilarii.
Ocoliti, e indicat, elegant subiectul, fara ghionturi si veti fi apreciat.
Dar daca de fiecare data spuneti ca nu va intereseaza politica, dar loviti inelegant in fostii adversari, ramin unilateral daca asa gasiti de cuviinta a ma numi.
Nu am comentat nimic la “experiment”, nici pozitiv nici negativ. Dar daca nu am facut-o nici nu m-am gasit printre aplaudaci (unii acum desoperind literatura).
Daca as fi avut ceva de comentat la cele citite – dreptul oricarui cititor -sa fi vazut atunci corul aplaudacilor cit mai sarea in sus, de parca ei ar avea cheita de la ladita cu intelepciunea cititului.
O sa caut sa aflu si eu cine sint favoritii mei de la Iasi.
@ Virgil,
nu te mai strofoca atit; strica la frumusete. Si nu e bine sa te uritesti.
2010-01-20 18:03:54 | Raporteaza
@ Virgil
Ba puteţi, dragul meu, cum să nu puteţi???
Eu una, însă, n-am auzit în viaţa mea bărbaţi vorbind despre dragoste. Am auzit cum i-au tras-o la nuştiucare, ce face/ştie/poate altă nuştiucare, cum aşa şi pe dincolo, dar despre dragostea bărbaţilor nu ştiu decât din cărţi.
Văd că aţi pus deja de ceai, deci voi urmări discuţiile cu mare interes, îţi dai seama.
2010-01-20 18:06:07 | Raporteaza
Aparte:
Iar o dă cu soacrele. Să-i trăiască (altă batere de Dumnezău nu-i mai trăbă). Io i-am lăsat urătura în scris. N-are decât s-o caute şi s-o găsască, ce mă-nteresază pe mine??? Dincolo de stănoagă, pe-aci, pe-aproape. Da, di ce-mi bat io capul oare??? I-o găsesc ele, soacrele, şi-n gaură de şarpe.
Mai bine să mă bucur io aci: EVRIKA!!! Am descoperit literaturaaa!!! Acuma, normal, că fiece lucru la vremea lui. Doară nu era s-o descopăr odată cu unu de două ori vârsta mea… Sau, mă rog, treaba lui cât o avea.
Oamenii ăştia-s culmea apogeului. Au pretenţia să te naşti învăţat, ba să mai şi miră cum de ştii numa atâta şi nu atâta. Bag de samă, ei or sorbit învăţătura dintr-o dată, de-aia au garanţia înţelepciunii pe viaţă.
Mă tăt gândesc ce-ar scrie oamenii ăştia înţelepţi la on extemporal…
2010-01-20 18:19:10 | Raporteaza
“Eu una, însă, n-am auzit în viaţa mea bărbaţi vorbind despre dragoste.”
Dar femeile cind o fac: inainte, in timpul sau dupa ?
Te pomenesti ca tot timpul. In vreme ce barbatii tac si fac.
2010-01-20 18:21:54 | Raporteaza
“Bag de samă, ei or sorbit învăţătura dintr-o dată, de-aia au garanţia înţelepciunii pe viaţă.”
Pai da! N-auzi, cica pe vremuri omul avea trei sini (tite) si pe urma i-a despartit Darwin in oameni si femei, la femei le-a dat doua, la oameni le-a ramas normal numai una si lui lictor … foamea; asa l-am crescut io de mic, numa c-o tita… e tita aia de unde-a supt lictor intelepciunea.
2010-01-20 18:28:20 | Raporteaza
Exact!
Femeile vorbesc despre dragoste tot timpul! Şi tot degeaba.
Aşa că aştept să grăiască bărbaţii o dată şi bine, poate ne lămuresc şi pe noi…
2010-01-20 18:43:25 | Raporteaza
păi eu mi-s gata; frumoasă sunt, oh; am tinerețea experienței și maturitatea ingenuității; mă pricep chiar și la ce n-am habar; băieți prin preajmă pe aici cu duiumul; poate unii prea serioși da’ nu-i bai, abia-i cielengiul mai provocator …
liberalu’ ăla e la ski așa că nu risc castane din prima …
deci, dle Antonesei nu prea mai aveți ce pritoci și referendui! c-ar fi lipsă de galanterie, după ce-ați stârnit muierimea … cât despre lecter, fără grijă, îl facem din două mișcări de ruj așa că n-are decât să-și steie răutățile p’acilea
eh, și cum despre dragoste putem discuta până la sfârșitul blogurilor, propun să se numească voxamore.noi; dacă nu, nu
2010-01-20 18:44:51 | Raporteaza
@Daca_nu_nu:
“Femeile vorbesc despre dragoste tot timpul! Şi tot degeaba.
Aşa că aştept să grăiască bărbaţii o dată şi bine, poate ne lămuresc şi pe noi…”
He,he… daca mai punem si-o țandără de alchimie sa vedeti ce iese !
2010-01-20 18:46:42 | Raporteaza
“Aşa că aştept să grăiască bărbaţii o dată şi bine, poate ne lămuresc şi pe noi…”
Nu te contrazic: asteapta tu mult si bine.Pin’ la urma si la coada: vrei sa fii lamurita sau vrei sa fii iubita ? Nici tu nu stii ce vrei…. Toate alea tre sa va invatam noi….
2010-01-20 18:48:29 | Raporteaza
Dragă, eu sunt iubită, nu ştiu cum să-ţi povestesc. Geaba să bagă altele în faţă: ”jună sunt, de nimeni nu depand”, că alchimia e mai tare!!!
Fireşte că voi trebuie să ne învăţaţi, auzi la el… Cine să ne-nveţe??? Diriginta??? Primăriţa??? Preoteasa???
Imediat îmi sare… ţandăra!!!
2010-01-20 18:59:22 | Raporteaza
“daca mai punem si-o țandără de alchimie sa vedeti ce iese !”
Unde-i dragoste e si monstrul.Dragostea-i minune,magie si chiar vrajeala curata.Ai rostit un descintec neurolingvistic cind e planeta litium-ului in conjunctie cu aia a paracetamolului si te-ai plasat pe tine intr-o dimensiune pe care tocmai ai creat-o prin vibratiile neuronilor tai. Abia atunci s-o vezi pe madam cum tremura hormonii-n ea. Alchimie curata. Ce timp, gata, nu mai e nici un timp: acuma cind zic io.
2010-01-20 19:00:39 | Raporteaza
Votez pentru eseu.
2010-01-20 19:02:21 | Raporteaza
“Cine să ne-nveţe??? Diriginta??? Primăriţa??? Preoteasa???”
Nebunaticelor…
2010-01-20 19:04:26 | Raporteaza
2010-01-20 19:06:47 | Raporteaza
@Victor L
Domnule eu stiu ca sunt un pic mai frumos ca dracu. Din cand in cand ma mai uit in oglinda. Din fericire nimeni nu m-a acuzat de prostie ceea ce ma bucura foarte mult.
Cat priveste implicare/istoria multiplele soacre nimeni nu este fara de pacat. Dar parca au mai fost 2 alti politicieni (cu anvergura chiar mai mare decat a lui LA) si ma refer la Coposu si Ratiu care la un moment dat se gasisera carcotasi ca tine sa-i acuze ca nu au mancat salam cu soia samd.
Cat priveste ghioantele sunt subtirele fata de ghiogele pe care le utilizati voi mastrubandu-va (voi ziceti intelectual) ca sunt citiri alese si inalte simtaminte.
Da pot sa zic ca intr-un fel acum am descoperit literatura si nu atat din scrierile lui LA ci din comentariile unor participanti. Dar in acelasi timp nu vad un lucru rau din asta. Numai prosti nu au indoieli si stiu totul .
@daca_nu_nu.
“Mă tăt gândesc ce-ar scrie oamenii ăştia înţelepţi la on extemporal…”. iti raspund eu : Tu esti fan al falacarii violet deci nu ai dreptul sa ma intrebi pe mine care sunt fan al flacarii portocalii. Si au fost astfel de afirmatii.
si acum despre dragoste.
Tin minte ca in facultate eram considerat un soi de intelept (e nu o luati chiar ad literam si scuzati-mi lipsa de modestie
) si veneau la mine tot felul de colegi care cu probleme de fizica sau matematica care cu alte probleme.
Si la un moment dat apre un copil cerand ajutor de urgenta pentru ca tocmai fusese lovit cu leuca de o sageata a lui Cupidon. Si tot imi poveste despre puritatea sentimentului despre trairile inalte pe care le are de zicei ca e un soi de eminescu cu atomul de heliu pe post de aura. Concluzia lui a fost devastatoare si anume “Si cand te gandesti ca totul se sfarseste bagandu-ti …. in ea” . Ee dragilor cum nu i-am raspuns copilului la dilema mai mult inclin sa-i dau dreptate vin si eu cu o intrebare : Unde se sfarseste dragoastea si unde incepe animalul din noi ?
2010-01-20 19:07:02 | Raporteaza
@ Elodia

2010-01-20 19:11:39 | Raporteaza
Virgil l-ai prins pe lictor exact la nr. 69 hahahahaha!
2010-01-20 19:13:12 | Raporteaza
Aparte:
Bine că n-am prins-o io pe Elodia…
Fiuuuuuuuuu…
2010-01-20 19:15:55 | Raporteaza
@ers
Chiar daca Einstein spunea “Dumnezeu nu joaca zaruri” la un moment dat imprevizibilul isi spune cuvantul.
2010-01-20 19:16:08 | Raporteaza
@ Dacă_nu_nu:
2010-01-20 19:17:36 | Raporteaza
nu știu de ce se bucură nu_nu așa; doar urmează 96

2010-01-20 19:19:15 | Raporteaza
“Cine să ne-nveţe??? Diriginta??? Primăriţa??? Preoteasa???”
Era un cantec la un moment dat ceva de genul “stai pe spate si las-o doar pe ea… Stai pe spate e profesoara ta ”
Ohooooo stai sa vezi acu tunete de la o profesoara de zici ca zeus se juca cu chibrite
2010-01-20 19:20:21 | Raporteaza
” Din fericire nimeni nu m-a acuzat de prostie ”
Se poate rezolva relativ usor.
“veneau la mine tot felul de colegi care cu probleme de fizica sau matematica care cu alte probleme.”
unu a venit cu blenoragie nu stia de unde a luat-o si ce sa faca; i-am zis:Ai dat bani ? Nu. “tie iti trebuie ?” “nu” zice el. Atunci da-o si tu mai departe tot gratis ca dar din dar se face rai.
2010-01-20 19:21:04 | Raporteaza
Elodia dragă, tu nu ai cum trece neobservată.

Ia adu-ţi aminte: eşti vedetă, ai uitat?
Aparte:
Şi asta-i uitucă.
Măăăi, să fie-adevărat că ”după” uităm tăt-tăt-tăt???
2010-01-20 19:22:54 | Raporteaza
@daca geta energeta
Am crescut intr-un mediu unde problemele intime se rezolvau acolo. Nu am prea vazut chiloti scosi la mezat.
2010-01-20 19:23:18 | Raporteaza
96????????????????????

Şi io fuga, şi ea fuga, şi io fuga, şi ea fuga, până ce dăm toată cânepa palancă la pământ…
2010-01-20 19:25:10 | Raporteaza
Daca_nu_nu la 80
Vezi mai bine se impiedica
2010-01-20 19:28:29 | Raporteaza
Iti esplic io cum e cu 96: unu are 96 si celalalt nu mai are deloc. Suma da 96 iar inmultirea… ai ghicit: zero.
2010-01-20 19:29:16 | Raporteaza
Daca_nu_nu la 80
O fi prins-o no fi prins-o ?
2010-01-20 19:32:33 | Raporteaza
Tăt nu-i rău…, vorba lu Virgil.
De n-ar fi pianele-astea, ar fi şi mai bine.
Măcar am scăpat de aia cu invidia.
2010-01-20 19:32:54 | Raporteaza
Bai ce kestie! Cine stie novela aia de Erskine -banuiesc- cu fatuca aia in lan si cu murele ? Gata, ma duc sa vad ca se da in reluare tocmai episodul pe care-l pierdusem io din Hustler. Ma stigati cind o veni iar vorba de dragoste.
2010-01-20 19:34:12 | Raporteaza
@ Virgil # 83
Mă, nu ştiu, că s-o dat jos la Braşov şi n-o apucat să ne zîcă…
2010-01-20 19:34:12 | Raporteaza
Mă duc şi io că m-am lămurit…
Cum o dăm, cum o sucim, tăt colea suntem.
Dacă asta-i dragostea…, mai bine tac.
2010-01-20 19:37:06 | Raporteaza
@daca geta energeta
” Din fericire nimeni nu m-a acuzat de prostie ”
Se poate rezolva relativ usor.
Da da mai trebuie sa ai si IQ mai mare de 100 ca sa-i reuseasca sa si demonstreze
2010-01-20 20:57:36 | Raporteaza
@) All
Buna seara la toat lumea! Am avut o experienta interesanta cu jurizarea asta. Dar si putin dureroasa. Nu poti premia decit unul dintre nominalizati, ca asta e regula, corecta in absolut, dar nedreapta in relativ, ca sa spun asa. La citeva categorii, era aproape imposibil de diferentiat si daca in cazul adultilor mai treaca-mearga, la sperante e chiar dureros. Sa alegi, de pilda, unul singur din trei nominalizati cu merite aproape imposibil de diferentiat in trei domenii diferite – matematica, sah si vioara – e groaznic. Vreau sa spun toti trei, cu virste de la 12 la 16 ani, cu realizari de top mondial… Sigur, ramine consolarea ca pot cistiga la editiile viitoare cei care n-au cistigat acum, dar e destul de slaba… Iar sa dai mai multe premii la o categorie inseamna sa cam devalorizezi premiul. Ei, bine, asa antipolitician cum sint, asemenea lucruri, desi organizate de politicieni, de partide, imi plac. Aici, doua partide fac asa ceva constant, PDL, cei pentru care am jurizat azi, si PNL, pentru care am jurizat de citeva ori. Ce-mi place e ca, desi organizate de partide, competitiile astea anuale n-au amprenta politica – juriile sint autonome, iar membrii partidelor cu pricina sint exclusi prin regulament din competitie, indiferent de realizarile lor personale. E ok asa…
2010-01-20 21:00:04 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu, Alii
Nu e ciudat? Femeile vorbesc despre dragoste, dar barbatii – de la Platon la Stendhal, Ortega etc – scriu cartile!
2010-01-20 21:04:36 | Raporteaza
@) Ali
L-ati citi deja si vreti sa-l reciti, acum, cu picatura?! Pai, sincer sa fiu, imi pare tare bine!
2010-01-20 21:07:01 | Raporteaza
@ LA # 90

Păi, ar fi chiar culmea apogeului ca tot noi să scriem şi cărţile!!!…
Noi numai le… stârnim.
Dup-aia le citim şi băgăm de vină.
No.
2010-01-20 21:24:24 | Raporteaza
Parafrazand pe Noica: scrie, Liviu Antonesei, eu te cred!
Si mai cred ca politrucii (departe de a fi politicieni in sensul lui Max Weber) trebuie pusi la locul lor, adica la marginea dinafara a vietii noastre – ca sa nu ne manance capul politica, cum era o vorba in interbelic. Subiecte? Nu ma-ndoiesc ca vor fi infinit superioare stupizeniei violete care le coloreaza mintea.
N-am apucat, dar parc-as scrie o scurta (synopsis, ca tot e vorba de doctorate politice) poveste exemplara dupa articolul dlui Hurduc: a fost odata ca niciodata un absolvent de liceu agricol si de facultate agricola care a crescut intr-un an-doi cati altii in… timp normal, asa ca a absolvit si dreptul (la fara frecventa, cum s-ar zice), a intrat in barou, apoi si-a “luat” si doctoratul in… filosofie cu un profesor de vreo 85 de ani si o tema stravezie de invatamant politic de pe vremuri. Trebuie oare sa va mai spun ca e seful unei comisii parlamentare intr-un domeniu pomenit mai sus si membru al unui partid care a fost si este la guvernare? Bineinteles ca eu, dac-am “lenevit” vreo 15 ani la tema mea n-am avut timp de politica si mi-am luat mai tarziu (e drept, cu o saptamana) doctoratul decat fostul meu elev.
Asa ca Liviu Antonesei, de ce “sa ne despartim prieteni”? Mai bine ramanem!
2010-01-20 21:29:36 | Raporteaza
@Liviu Antonesei #89
Este normal sa va “agitati” pentru ca copii la un moment dat pot fi demoralizati de un premiu. Si cel mai rau lucru este pentru un copil sa i se taie aripile.
Acu nu ca sunt carcotas ca acest eveniment a fost organizat de PDL (as fi facut la fel si daca era organizat de PNL sau de altii) dar am impresia ca politicienii se imbulzesc cand este vorba de a sarbatori reusitele altora. Insa cati politicieni se pot lauda cu sustinerea (onesta) a unor astfel de copii /actiuni ?
La fel si cu societatea civila (oare ce inseamna asta in Romania) si de ce nu cu oameni cu dare de mana.
2010-01-20 21:42:43 | Raporteaza
Banc:
In Japonia a fost inventat un aparat de fotografiat digital cu o asa viteza de lucru, incat sunt sanse de a fotografia femeia cu gura inchisa.
Vi l-am spus eu, ca să nu mi-l spuneţi voi.
2010-01-20 21:50:35 | Raporteaza
@) Ioan de la Antipozi
De buna seana ca raminem prieteni!
2010-01-20 22:02:47 | Raporteaza
@) Virgil
Am ajuns la o concluzie modesta – mai bine ceva decit nimic! La noi…
2010-01-20 22:05:52 | Raporteaza
@Liviu Antonesei
Nu era un repros la adresa nimanui. Si eu spun ca este o initiativa buna (Victore vezi ca laud PDL-ul
) dar am vazut ca in Romania oamenii acestia nu sunt sustinuti de ce nu monitorizati in accederea pentru inalta performanta.
Ma enerva la culme reportajele cu tot soiul de potentati (politici material) care de sarbatorile de iarna veneau cu cateva sacose cu portocale cozonac samd care sa zicem costau 1000 lei dar platind 10000 televiziunilor sa-i filmeze si dea pe post . Sunt de acord ca actiunile lor sa fie facute publice da parca scopul multora dintre noi este sa se auda de noi sa fim pe sticla in loc sa ne facem datoria asa cum trebe
Iar a aparut prostia asta cu cuvintele (macar acu nu mai sunt la fel de stupide ca inainte)
2010-01-20 22:20:57 | Raporteaza
@Daca_nu_nu
Acu ca tot mi-ai ridicat mingea la fileu ti-o returnez cu urmatoare zicere de la nemti
un barbat=un cuvant
o femeie = un dictionar
2010-01-21 00:01:32 | Raporteaza
“bucataria.(…)” niet!
Vad ca se codeste toata lumea sa raspunda la intrebarea “stapinului”.
No,apoi un ferm, dar hotarit, da!
2010-01-21 00:33:34 | Raporteaza
vaz ca s-o schimbat “bariera”!
“realitatea” niet!
2010-01-21 00:35:33 | Raporteaza
fratilor, au astia o viteza la schimbarea semafoarelor ca nici nu mai apuc sa rec strada!
2010-01-21 00:37:16 | Raporteaza
acum chiar ca nu mai inteleg ce se intimpkla?
Alin Fumurescu mai “posteaza”?
2010-01-21 00:41:25 | Raporteaza
acum am inteles: el a salvat pianele!
2010-01-21 01:10:03 | Raporteaza
El da, deoarece indeplineste o sarcina de serviciu.
2010-01-21 01:13:11 | Raporteaza
Acum chiar am sa formulez o propozitie care, sper, sa exprime cam ce-mi trece prin minte de cind am “deschis” “dosarul” (ar fi trebuit sa scriu “ce-mi sta in minte”, avind in vedere de cind ma tot lupt cu “alte cuvinte”): observ ca, de, si in, fapt orica s-ar posta, oamenii nostri buni, tot aia ar comenta!
Prin urmare, draga Liviu, iti propun sa continui “experimentul” tau asa: o data pe saptamina “posteaza” cite un “comentator”!
Sunt foarte curios daca dupa aceasta propunere numarul comentatorilor va creste, sau nu. (Asta trebuia spus “aparte”).
Sper ca n-am deranjat “traficul” cu “Trabantul” meu!
2010-01-21 01:20:30 | Raporteaza
Vad ca atitudinea si experimentul lui Stanca Dragos continua. Capcea nu are justificare financiara si nici anti-spam: spam-ul nu exista ca fenomen semnificativ pe Vox Publica iar financiar vorbind se putea implementa invizibil in cimpul deja asignat introducerii adresei de e-mail.Oricum cimpul acela era inutil atita vreme cit admite orice adresa.
Prin urmare: la revedere pe (sper) curind.
2010-01-21 01:24:38 | Raporteaza
Dragoste daca nu e nimic nu e zicea Marin Preda.
D-le nu stiu, dar povestile lui Liviu Antonesei creiaza adictie mai rau ca tutunul. Acum dupa ce am cheltuit atita amar de timp sa ne luam de fumat ar fi absurd sa ne lasam brusc ca loserii. Am laptop de fala japonez facut la misto in China, am curent electric, am si-o pofta nebuna de povesti de dragoste, ca asa e cind omul imbatrineste da in mintea copiilor tembeli. Pe cuvint…
Daca si Dumnezeu a zis sa fie Dragoste atunci povesti de dragoste sa fie !
2010-01-21 07:13:01 | Raporteaza
Aparte:
Da, da, şi eu am auzit tot aşa că, de la o vreme dau oaminii în mintea copiilor: lăptic şi fetiţe, altu leac nu-i de-a scăparea…
Numa io cu dicţionaru, ca proasta! Las că mi-o făcu Elodia! Elodia, domnule, care ziceam că-i moartă!!! Moartă, moartă, da şi când prinde viaţăăă…, apoi să fugi din calea ei!!!
Aşe că-mi ieu Trabantu şi mă tăt duc pe-aci la vale…
Chiar, pe gheaţa asta cum dracu oi coborî strada???
2010-01-21 08:03:33 | Raporteaza
@Daca_nu_nu: Lasa draga nu trebuie sa intri in panica pe gheata ca exista cauciucuri cu gust de capsuni recomandate de Mos Craciun. Mai ramai un minut cu noi astia care-am dat in mintea copiilor.
2010-01-21 08:15:27 | Raporteaza
@ Albert:
Mulţam de gândul bun, dar am deja cauciucuri de iarnă, noi nouţe. Moşul mi-a spus să încerc într-a doua, cu frână de motor… Dacă reuşesc să cobor, ajung şi la şcoală. Sper să reuşesc. Gustul de căpşune îmi face rău.
2010-01-21 08:24:36 | Raporteaza
@Daca_nu_nu: Daca ti-a recomandat mosul intr-a II-a cu frina de motor iar de la gustul de capsuni de strici la burta, atunci incearca cu a II-a in frina de motor. Daca merge bine daca nu_nu. Eh dracia dracului uite d-le cum intru eu in chestiuni de mecanic auto montator pe concasor la aprozarul republicii cu fata umana.
2010-01-21 08:33:39 | Raporteaza
Albert,
Nimeni până la tine nu s-a dus până-ntr-acolo cu gluma. Sincer, mă aşteptam la ceva scuze.
Dată fiind situaţia de faţă, consider încheiată orice discuţie.
2010-01-21 08:40:22 | Raporteaza
albert keller: Bărbate, vei c-ai greşit uşa – în camera asta, nu se poartă golănia. Ia-ţi cauciucurile la spinare şi umblă sănătos!
2010-01-21 10:00:44 | Raporteaza
@ Daca_nu_nu, # 80:
cânepă !!!

2010-01-21 10:27:38 | Raporteaza
@ vasile gogea, #106:
subscriu; cu bucurie chiar; o să iasă … cartea cărților; dar zic să stabilim de pe acum chestia cu drepturile de autor; că după ce-o fi gata minunea, prin vară, să nu fie păruiala, păruielilor
2010-01-21 10:32:14 | Raporteaza
@ Daca_nu_nu, #113:
2010-01-21 10:50:12 | Raporteaza
@) All
Buna ziua, tuturor! Nu, nu am dormit asa de mult, am avut de terminat o noua versiune la o prelegere finala pentru un curs si mi-a luat ceva. De fapt, o sa-mi mai ia, ca nu e gata, dar am venit sa va salut si sa arunc un ochi.
@)Albert Keller
Am o rugaminte in ce priveste eleganata discutiilor cu doamnele. Chiar nu vreau sa fiu nevoit sa moderez.
@) Vasile Gogea
Salut, frate, te vad foarte activ dis-de-dimineata! Nu e rea ideea cu postarea cite unui comentator la anume intervale. Ma gindesc oleaca la punerea ei in practica. Ca un fel de Hyde Park…
2010-01-21 13:43:19 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu, Elodia
Nu puneti la mine si sperati in ameliorabilitatea (ce cuvint!) fiintei umane!
2010-01-21 13:44:21 | Raporteaza
@) Inima-Rea
Multumesc pentru ajutorul in restabilirea civilitatii pe aici! Cu cit interventia e mai prompta, cu atit e mai bine, iar eu nu eram pe aici.
2010-01-21 13:45:30 | Raporteaza
@Liviu Antonesei
Banuiesc ca v-ati edificat cu “sondajul” referendumul sau cum doriti dvs sa-l numiti. Intrebare cand prima parte din eseul promis ?
Acu glumind sper ca nu apelati la serviciile guvernamentale de votat pentru ca va iesi ca in cantecul
Foaie verde de cicoare

Votai ochiul iesii soare
2010-01-21 16:07:13 | Raporteaza
hmm; să înțeleg că s-a trecut deja la … renumărare
2010-01-21 16:44:54 | Raporteaza
@elodia
Nu e nimic totul e clar. crosetam si eu pe margine
2010-01-21 17:08:42 | Raporteaza
@) Virgil, Elodia
Rezultatul votului e deja destul de clar si fara vreo renumerare. S-au pronuntat cei mai multi dintre obisnuitii blogului, ba chiar si unii neobisnuiti sau mai putin obisnuiti. Miine, voi posta. Trebuie sa extrag textul dintr-un hard extern si sa-l impart in capitole. Vineeeee!
2010-01-21 17:12:15 | Raporteaza
daca_nu_nu ;
Salut colega ! Nu m-am lenevit, dar mi-s tare cu lucru, de, sfarsit de semestru : lucrari ,referate,mariri de medie,inca saptamana viitoare arde
2010-01-21 17:37:56 | Raporteaza
Salut, băieţi şi fete!
Mulţam de gândurile bune. E ok. Mă descurc.
M-am descurcat şi azi: mai greu la dus, dar mai bine la întors. Au scos câţiva de pe răzoare, dar n-a fost rău, cum am auzit că a fost luni şi marţi pe la Aiud.
În rest, s-auzim numai de dragoste…
2010-01-21 18:47:57 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu
Ma bucur ca ai scapat fara sa iesi in decor, sa te scoata aia de la ciculatie de pe razoarele inzapezite!
Dar ce urare smecheroasa ti-ai tras!
2010-01-21 18:52:18 | Raporteaza
Mieeeeeeeee???


Mda. Aşa pare. Nici n-am realizat.
No, dacă zici tu, fie!
Mă gândeam la toţi care-au votat pro…
Eu n-am să fiu contra, că nu te poţi pune contra dragostei. Nici măcar nu te poţi abţine…
2010-01-21 19:00:59 | Raporteaza
@) Victor L
Hopa, nu observasem ca doriti sa-mi restringeri drepturile si libertatile! Daca va arde de-o lustratie ceva, de ce nu incercati s-o aplicati chiar celor care ar merita-o, insluvis din tabara pe care o simpatizati?! Ca tot se discuta iar despre asta – se discuta, normal, ca asa se rezolva problemele la noi, pe cale orala!
2010-01-21 19:01:06 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu
Esti in forma! Iar ti-a iesit o formula misto in final! Nu s-ar spune ca ai tras din greu toata ziua!
2010-01-21 19:02:19 | Raporteaza
Da, sunt. De ce n-aş fi?
Am fost la şcoală. A fost foarte fain.
M-am întors pe la 5-5 jumate, am gătit, iar acu am venit să văd cum stăm cu dragostea…
No. Aşa-s femeile, interesante…
2010-01-21 19:07:39 | Raporteaza
Va imaginati pe “daca_nu_nu” venind intr-un picior scolareste sa vada ce s-a mai intamplat pe aici. Pare foarte amorezata de viata si mai ales curioasa
E vremea “sburatorului” prin Romania si nu stiu eu ?
2010-01-21 20:11:52 | Raporteaza
si judele prea intselept a scris apoi si-a sigilat cu ceara:
…Iar’ pentru vina de-a fi trecut(pe blog)
Se va pedepsi dupa cum urmeaza:
“La stilpul dragostei va fi tsinut
Ani cincizeci, in soarele de-amiaza”
@Daca_nu_nu (greu ii cu atita geometrie variabila si bolyaian-lobacevskiana…)#131,
We may be talking poetry or fiction and/or we may just sink in/to reality. Sintetsi sigura ca avetsi in ultima vocabula (penultima vocala) un contezt nazal/izant din convingere? Ia sa numar, in marche-arriere: virgula, unu,doi, cratima, trei, punct , patru, puncte de suspensie, cinci: dragoste. Aha, totul s’explica: Magna cum amore. Ii prapastie, fictsiune?
2010-01-21 21:35:23 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu, Virgil, Daniel StPaul
Constat o mare deschidere, chiar o propensiune inspre dragoste, asa ca lucrurile sint tot mai clare – de ea veti/vom avea parte!
2010-01-21 22:00:26 | Raporteaza
Dle Antonesei,
cinstit, nu am timp, am “survolat” in graba blogul si s-a intimplat sa vad o enormitate:
“Hopa, nu observasem ca doriti sa-mi restringeri drepturile si libertatile!”
Eu faceam o paralela intre un divortat si un fost politician pocait; sa nu isi povesteasca mariajul ca nu au credibilitate. Atit.
Nu era niciun fel de “restringere” a drepturilor.
Dixtractie placuta in continuare.
2010-01-21 22:22:14 | Raporteaza
păi așa; sunt numai urechi; mă rog, ochi
bună seara!
2010-01-21 22:23:13 | Raporteaza
buna seara tuturor!!
@elodia: fragii salbatici! mmm… o poveste intre-taiata de alte povesti posibile…are o scena extraordinara in care Isak Borg toasteaza asezat capul unei mese, in aer liber parca, inconjurat de companionii de calatorie!!! impresionant…
2010-01-21 22:31:09 | Raporteaza
@) Elodia, Liberal
Daca de film era vorba, da e superb! Poate il revad in seara asta, ori mai bine miine, pe odihnite.
2010-01-21 22:40:04 | Raporteaza
@) Victor L
Cind o sa aveti timp, recititi ce-ati scris acolo, apoi mai vorbim despre enormitati!
2010-01-21 22:41:22 | Raporteaza
@Liviu Antonesei:
da, eu de film vorbesc, si eu il caut acum prin arhiva sa ii revad scena la care ma refeream
2010-01-21 22:51:35 | Raporteaza
@) Liberal
Eu l-am gasit, dar o sa-l revad miine in intregime!
2010-01-21 22:55:43 | Raporteaza
@) Liberal
La Serile Timpul de azi, am avut un regizor din Basarabia cu doua scurt-metraje superbe, Mihai Mihaescu il cheama. In alta nota decit cea comic-burlesca a lui Igor Cobileanski, dar foarte bun.
2010-01-21 22:57:36 | Raporteaza
iata scena!
dailymotion.com../
2010-01-21 23:01:16 | Raporteaza
@Liviu Antonesei:
Din pacate Iasul imi este departe, altfel ne-am fi vazut acolo; si eu urmaresc scurt-metrajele romanesti, pe cat imi este posibil
2010-01-21 23:11:44 | Raporteaza
@) Liberal
Unele sint exceptionale, mici capodopere. Am reusit chiar sa-mi fac o colectie destul de consistenta. Si de lung-metraje…
2010-01-21 23:27:58 | Raporteaza
da, la film m-am referit; și mă bucur că v-a plăcut și că vreți să-l revedeți
2010-01-21 23:36:53 | Raporteaza
2010-01-21 23:50:02 | Raporteaza
@ liberal:
păi chiar mmm filmul ; (chiar credeai că te las la schi liniștit

2010-01-21 23:53:06 | Raporteaza
@) Elodia
Uneori, duc dorul cinematecilor de cinematograf! Unde vor fi disparut? Noroc ca acum ni le putem face acasa…
2010-01-21 23:57:14 | Raporteaza
@ Liviu:
mie îmi spuneți; îmi ardeau călcâiele; s-au dus; doar nostalgia a mai rămas pe scaunele cu pluș roșu, rezemate acum de pereți, într-o sală de bingo; și da, acum le putem face acasă, doar că atunci … mai strângeai mâna cuiva în întuneric; dar mă opresc c-o să avem timp de vorbit despre dragoste mai încolo, după postare
2010-01-22 00:01:51 | Raporteaza
@) Elodia
Ha, ha, ha! Da, la fotoliile acelea de plus rosu ma gindeam si eu, chiar daca adesea erau destul de prafuite…
2010-01-22 00:20:28 | Raporteaza
test, 1,2,3 proba de microfon! Intra comentariile?
2010-01-22 00:28:58 | Raporteaza
@) Neamtu Tiganu
Cum vad eu, intra si comentariile. Seara buna, de fapt, cam noapte buna!
2010-01-22 01:00:17 | Raporteaza
@Liviu Antonesei: Nu va fi nevoie de moderator. Garantat.
Toate cele bune !
2010-01-22 03:39:17 | Raporteaza
@) Albert Keller
Ma bucur sa aud asta. Pentru ca nici nu mi-ar face placere sa fie nevoie!
2010-01-22 07:55:44 | Raporteaza
@) All
Buna dimineata! Un site interesant – in romana si inca in citeva zeci de limbi!
ftateam.com/vb/../
2010-01-22 07:59:30 | Raporteaza
@) All
A inceput postarea!!! La adresa
voxpublica.real../
2010-01-22 08:21:39 | Raporteaza
De la inceputul anului n-am mai reusit sa intru pe blogul dumneavoastra decat o data. M-a luat viata pe sus, m-a si plimbat de colo colo si chiar n-am putut sa citesc decat texte “cu foi”.
Azi am ajuns direct la “Despre dragoste…” si m-am bucurat. Ca apoi sa gasesc postarea de aici si chiar sa mi se sparie gandul. Le multumesc celor care au votat – va multumesc ca ne-ati dat sansa sa votam… – si abia astept eseul.
2010-01-22 10:52:39 | Raporteaza
@) Aosms
Ma bucur ca ati avut o perioada de calatorii, ca si mie imi place sa mai umblu! Multumesc de revenire. Si, de buna seama, daca am inceput, voi merge pas cu pas, capitol cu capitol, mai departe! Dupa cum ne incurajeaza si o marca de whisky!
2010-01-22 11:48:47 | Raporteaza
@elodia, Liviu Antonesei:
HA HA HA! V-am prins (cu nostalghia in rucsac)!
Vesti bune! Cinemateca renaste peste tot pe unde am fost eu in ultimul timp: la Barcelona se organizeaza, saptamanal, seri de cinema in subsolul Casei Mila, La Pedrera. Acces gratuit!
visionary-film.../
Reteta este compusa in general(eu am fost pe 29 octombrie!) din: 2 bucati filme (surrealiste) la care se adauga muzica (instrumentala) inprovizata in direct, dupa gustul artistului. recomandare: e bine sa te duci cu cineva la brat… in alta ordine de idei, ex-studenti de-ai mei au pus de o cinemateca privata, in institutul de arhitectura din bucuresti, folosindu-se de nebagarea de seama si de videoproiectorul meu personal…incet-incet, au evoluat de la vizionari intr-una din curtile interioare, la o sala de cursuri (mai spre toamna), pana au ajuns in Sala Frescelor!!!
)
) penultima vizionare, Mon oncle (1958), Jacques Tati, sub privirile uimite ale lui Stefan cel Mare!! Acces gratuit! Recomandare: la bucuresti nu conteaza asa mult cum ajungi la cinemateca, oricum pleci cu cineva la brat!
)
)
@elodia:
)
) Trip report: partia din Valea Dorului a fost perfect preparata, cerul a fost minunat de albastru, zapada pulver a meritat toate asteptarile! 
Draga, talentul tau de a ne-linisti lumea imi vine ca o manusa!
2010-01-22 12:55:18 | Raporteaza
@) Liberal
Bun, asa e, ne-ati prins cu nostalghia in sac si chiar rucsac! Ma bucur ca renaste cinemateca prin lume, dar ma intreb ce sanse am eu sa prind renasterea ei si aici, dat fiind ca nu sint nemuritor si ca avem un oarece decalaj fata de alte spatii… cinematografice!
2010-01-22 13:35:41 | Raporteaza
@Liviu Antonesei:
)
)
)
Hm,… nu sunteti nemuritor, asa e, dar sunteti seducator, …ce vreti mai mult?!!
or sa vina filmele la dumneavostra, nici o grija! Cinemateca (bunica lor) se cam sclerozase in ultimul timp, si oricum s-a dus, e adevarat, cu sala si fotoliile ei cu tot… iar filmele acum umbla cam singurele, la ore tarzii!! Trebuie o initiativa din randul celor ce poseda un salon-as privat, un ceai bun si biscuiti! Succesul va fi garantat!!
2010-01-22 14:16:36 | Raporteaza
@) Liberal
Hopa, asta cu salonasul e o idee buna! Dar biscuitii sa fie fara zahar si gluten! Ma rog, nu-s exclusivist, si fara respectivele ingrediente!
2010-01-22 15:12:52 | Raporteaza
@ Virgil #132
Cum să nu sar într-un picior???
Cum să nu sar într-un piciooor???
Păi, îmi vine să zbor de-a dreptul!!!
Cine n-ar zbura, în locul meu, să aibă aşa prieteni faini???
Uită-te şi tu mai sus!
Să-ţi mai spun că am dansat singură pe-aci, când am văzut cum mi-au sărit într-ajutor???
No, cum să nu-i iubeşti??? Poţi?
Poţi pe dracu…
2010-01-22 17:52:59 | Raporteaza
@ Daniel # 133
”Sintetsi sigura ca avetsi in ultima vocabula (penultima vocala) un contezt nazal/izant din convingere?”
Daniel, dragul meu,
Nu numai că-s sigură… Sunt CONVINSĂ!!!
Iată de ce:
După mintea mea de muiere, unele adjective, printre care ”interesant, -ă” (cum şi altele de provenienţă verbală: ”alarmant, -ă”, ”coagulant, -ă”, „sufocant, -ă” etc.) vin din nişte participii în -ντ- (niu/tau), i.e. participiu prezent activ.

No.
Spre deosebire de altele, gen… ”derutant”, ”agasant”, ”percutant”, care vin de la verbe exclusiv active, cele luate în discuţie mai sus vin de la verbe care adaptează sensul la context, în funcţie de valenţa lor reflexivă şi tranzitivitate.
Anume acest ”interesant, -ă”, poate fi de la ”a se interesa de” (pentru sine) ori ”a interesa pe”; oricum ar fi, arată o acţiune în desfăşurare, deci aflată sub controlul persoanei la care face trimitere.
Au, desigur şi o formă pasivă, cum, în cazul nostru: ”interesat, -ă”, numai că aici e deja un participiu perfect pasiv, în care acţiunea se află sub controlul complementului de agent.
E o diferenţă de nuanţă extreeeem de sensibilă, dar latiniştii o simt, şi, o dată sesizată, această diferenţă anulează orice diferenţă între ”magnus” şi ”summus”.
Sper că am reuşit să fiu cât de cât coerentă (la ce oboseală am tras şi azi).
Dacă_nu_nu.
Summo cum amore.
2010-01-22 18:16:07 | Raporteaza
@) Daca_nu_nu
Mama, dar ce gramatici ne tragi asa, pe obosite, cum sustii ca ai fi!
2010-01-22 19:40:55 | Raporteaza
@ LA

Păi, o dată, ca să-i răspunz lui Daniel, a doua că mă fâstâcesc a grăi de dragoste, de-aia…
Mai bine fac gramatică: măcar aci vorovim de simţire aşa, prin învăluire…
2010-01-22 19:51:33 | Raporteaza
@Daca_nu_nu:
Imi pare ca la vremile aste de boleshnitse, oaresce jarm simeonic(d-in aia, cu gramatice) v-au fost inflamind peana. Words, words, words… nu numa pe terasa cafinelei Elsinor dar si la oameni ocupats, cu famelie, slujba, naveta, blog si lecturi particolere. In tot cazul, multsamiri de risipa florara ce atsi comis, da noi inca avem nu, nu convingere, ca pentr-aia tre si curajul opiniunii, ci suspiciune ca, acolo unde am ridicat cestiune de fonologie ascunzind/trimetsind la altceva, raspunsu cu gramatica de istov tot aia ascunde. Si, no,intsaleg ca arta-i lunga si vieatsa-i dimpotriva, da’ atsi sarit preste/omis analiza sintacteca, aia cu predecat nomenal si cea neologistica, de unde ne-au venit si nazalizatu, da’ ce sa-i faci, ca la omu vechi, noi am fost scolits si pe la d-l Humboldt ce ne-au preumblat chiar si dincolo de tau si omega, pre la sanscrits si chiar proto indoeuropeanism (ca sa nu spun ca, pe cont propriu, am cercetat gramatice samizdate neanderthaliene si umanoid-preartculatorii) . Da’ am fost peste masura de encantado sa aflu ca si sumotori (luptatoriul de sumo, supergreul) se (de)da la amore. Voila qui est bon!
Vremi senine si hodinitoare, cu pace va dorim.
2010-01-23 09:29:57 | Raporteaza
Hi all,
im new here im just posting to say Sup.
Does anyone know about[url=interspiresubmi../ link building[/url] or search engine optimization or even seo link building?
How is everyone?
look forwards to being active here and helping out with any tech problems people have!
2011-04-27 08:21:08 | Raporteaza