![]() | Și, totuși, România mai are o șansă. Mulțumim, Traian Băsescu!vezi toate articolele de Mihai Goţiu23 Jun 2011 la 22:19 63 comentarii 2174 vizualizari. |
Neașteptat de promptă, unitară, dură și, în cele mai multe cazuri, argumentată, a fost reacția societății civile la adresa afirmațiilor lui Traian Băsescu legate de așa-zisa ”trădare de țară” a regelui Mihai și de faptul că ar fi fost ”slugă a rușilor”. Intelectuali care de ceva ani nu mai reușiseră să-și găsească o temă cu care să se pună de acord, au făcut-o de această dată. Și nu ideea de monarhie (și de reinstaurare a monarhiei) a fost ceea ce i-a reunit, ci un principiu.
Românii încă mai țin la istoria lor. Iar acesta nu e un lucru puțin. Traian Băsescu ori își va proba afirmațiile ori va rămâne în amintirea românilor drept cel mai incult și mitocan președinte. Prea puțin mă interesează însă ce vor povesti mâine copiii despre Traian Băsescu, în comparație cu surpriza (plăcută) generată de reacțiile venite după declarațiile făcute. Să-ți cunoști istoria, să o înțelegi și să o respecți nu e o dovadă de naționalism, ci de asumare a unei identități.
Când îți înțelegi și respecți părinții, bunicii și străbunicii (pentru că ei sunt, practic, istoria) e semn că, totuși, îți mai pasă (încă) și de viitorul copiilor și nepoților. Și că, mai mult decât un cont în bancă, vrei să le transmiți mai departe niște valori, principii și o istorie. Practic, o identidate.
Că a gafat, că a făcut afirmațiile în cauză bazându-se pe cine știe ce ultra-secrete documente la care a avut acces ori că, pur și simplu, este un ignorant mitocan, Traian Băsescu a reușit să stârnească o reacție care arată că românilor încă le mai pasă de români. Ceea ce poate fi o șansă extraordinară pentru România de azi.
Etichete: Mihai Goţiu, monarhie, regele mihai, sluga rusilor, tradator


Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
| 1Cunoaste cineva vreun caz cand Monica Macovei NU a avut dreptate? Chiar sunt curios sa stiu.... | ||
| 2[...] PS: Pe aceeași temă s-a scris și pe Blogary, Sorina Matei, Laura Cernahoschi. [...]... | ||
| 3@bula "banuiesc ca detii o impresionanta colectie de carti, un soi de anticar vei fi fost, sau esti, iesit la pensiecartile, le strang de zeci de ani, mai nou insa ma multumesc cu digital, ca-s free,... | ||
| 4@Hexenschuss: Vecinul Costica (sofer pe Raba, la privat) zicea ca el nu intelege de ce "guvernu' nostru, al poporului" da bani numai la contopistii aia si lui, om al muncii producator de plusvaloare, nu!... | ||
| 5@silicon_v: pana se prinde si omul ca mine de smecheriile psd-iste, pana ma vor afecta schimbarile, achitarile numirile facute dupa cires acum, ei vor fi deja alesi. de aceea nici nu le pasa, caci stiu,... | ||
| 6@victor L, 12: greu se mai ce? :)))). stii vorba aia: scoal' de te culca? :)))))... | ||
| Mihai Goţiu 11118 citiri |
| Cristian Teodorescu 10543 citiri |
| Costi Rogozanu 9083 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4204 citiri |
| Alin Fumurescu 4004 citiri |
| Constantin Creţan 3405 citiri |
| Dorin Tudoran 2914 citiri |
| Elena Vijulie 2738 citiri |
| Dan Duca 2484 citiri |
| Iulian Leca 2332 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61510 citiri |
| Cristian Teodorescu 40883 citiri |
| Costi Rogozanu 38275 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18252 citiri |
| Alin Fumurescu 17910 citiri |
| Viorel Dobran 12342 citiri |
| Dan Duca 11284 citiri |
| Constantin Creţan 11164 citiri |
| Elena Vijulie 9363 citiri |
| Dorin Tudoran 8741 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Elena Vijulie 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
te spargi de ras nu se poate asa cevaa
))))))) danvoiculescu.n../
2011-06-23 22:27:59 | Raporteaza
Basescu se descalifica singur, frate… E penibil!
Trebuie sa fii cu adevarat IDIOT, ca sef de stat, sa-ti iasa asa ceva din gura.
2011-06-23 22:30:26 | Raporteaza
“…ultra-secrete documente la care a avut acces…”
Daca exista documente ca a tradat atunci ar trebui judecat…dar nici macar Iliescu ce i-a fost dusman declarat, in anii ‘90, nu a indraznit sa-l numeasca tradator…
2011-06-23 22:35:59 | Raporteaza
@Mihai Gotiu: “Neașteptat de promtă, unitară, dură și, în cele mai multe cazuri, argumentată, a fost reacția societății civile la adresa afirmațiilor lui Traian Băsescu legate de așa-zisa ”trădare de țară” a regelui Mihai și de faptul că ar fi fost ”slugă a rușilor”.
Este fix ce a urmarit Basescu. Pentru el a fost o reactie asteptata, altfel nu o provoca
2011-06-23 22:41:07 | Raporteaza
Bai, fraierilor,
Basescu iar v-a facut programul si voi muscati ca gugustiucii.
Le-a luat caimacul ungurilor care sunt acum acoperiti de corul de vituperari pro si contra.
Se dovedeste ca e un om politic de exceptie (negativa sau poztivia, depinde pe ce banca dormiti). A reusit sa il faca pe Iliescu monarhist (cel care era in tabara celor care l-au abdicat pe rege) si sa ii lase in ofsaid inca odata pe Pat si Patahon.
2011-06-23 22:45:20 | Raporteaza
@Marean, regele golanilor
Bai tata, voi ori sunteti prosti ori sunteti platiti. Eu cred ca si una si alta. Sa pui derapajele presedintelui pe seama inteligentei numai niste spalati pe creier definitiv mai pot sustine, dupa ce s-a facut de cacao definitiv si irevocabil. A, si luati-va adio de la reorganizare si revizuirea Constitutiei. Alea o sa se faca dupa ce tara asta va scapa de imbecili ca voi la conducerea ei. Numai atunci.
2011-06-23 22:56:08 | Raporteaza
Traiasca Regele!
In pace si onor!
2011-06-23 23:03:09 | Raporteaza
@pestiucu: Genial, uite unde erau adevaratii monarhisti! Un nou Miki Alexandrescu…
2011-06-23 23:28:29 | Raporteaza
Eu ma intreb pana unde poate duce isteria in Romania. Oamenii astia atat de mult si-ar dori sa-l diminueze pe Basescu in ochii publicului ca vorbesc acum cu o virulenta extraordinara de “gafa impardonabila” si de “necunoasterea istoriei” de catre presedinte si spun ca e “viziunea unitara” a societatii. De unde gafa d-le? A spus cumva ca a gresit, ca sa fie considerata o gafa? Ori e gafa doar pt ca asa considerati voi, corul vesnic anti-basescu? De unde viziune unitara? Ati citit bine cartile de istorie?
2011-06-24 00:25:52 | Raporteaza
Bai sebi tocmai o citim pe aia scrisa de tine. Noi nu dorim sa-l reducem pe Base, insa mai nou el se reduce independent de vointa noastra. Un presetinte ce are dovezi ca alt conducator de tara a TRADAT, ar trebui sa initieze neintirziat judecarea acestuia…in rest noi suntem pro
2011-06-24 00:34:04 | Raporteaza
@regele golanilor:
“Le-a luat caimacul ungurilor”…ar fi vrut el, doar ca nici aia nu-s prosti si asa cum au dovedit, de multe ori mai destepti decit noi romanii…deocamdata nu musca la capcanele intinse de cirmaci…in schimb musti tu…
2011-06-24 00:38:37 | Raporteaza
As completa spusele tale, Gotiu, cu faptul ca indiferent de cat de mica ar fi sansa Romaniei, ea va fi nimicita de jurnalismul de turma. Sa stii ca pe mine ma intereseaza mai putin cine are dreptate si cine nu, in problema asta cu spusele lui Basescu. A zis ala ceva, ce eu consider un MARE NIMIC, iar presa s-a napustit precum turma, drept in prapastie, dar nimeni, absolut nimeni n-a scos o vorba despre verdictul-verdictului dat lui Dan Voiculescu, iar asta chiar ma deranjeaza. Si ma mai deranjeaza ca Felix nu si-a dat demisia din Parlament, Parchetul nu s-a autosesizat ca senatorul a declarat fals, iar eu voi plati taxe si impozite statului roman, bani din care va fi in continuare salarizat Dan Voiculescu, sa ma reprezinte?!
As vrea sa-i vad pe cei care au bagat sub pres acest subiect, cum vor reactiona cand, pentru o declaratie corecta vor fi banuiti de fals, iar la o contestatie li se va raspunde cu rezultatul unui meci de fotbal.
2011-06-24 00:50:56 | Raporteaza
domnule gotiu…….va invit sa faceti un efort si sa ganditi singur.
maresalul antonescu a fost gasit vinovat de holocaust ,condamnat si executat .
romania a fost la randul ei invinuita, ca tara care a permis holocaustul.
a venit apoi randul poporului roman sa fie invinovatit de aliati si condamnat sa isi asume holocaustul.
o singura persoana e nevinovata din cate observ….regele mihai.pe el nu il condamna nici verisoara lui regina angliei,nici americanii,nici rusii si nici evreii.mai nou e aparat de iliescu si fostii securisti care il alergau in 90.
ba mai mult,niciodata regele nu si-a cerut scuze pentru cele petrecute atunci.de fiecare data vorbeste despre un singur vinovat…antonescu.
nu l-am auzit nici sa sara in apararea romaniei si a romanilor,cerand sa nu mai fim condamnati pentru holocaust .ar putea in fond sa isi asume partea de vina salvand onoarea tarii si a poporului.
am enumerat doar faptele,fara sa adancesc discutia in prea multa istorie si isterie.fiecare cititor trage singur concluzia.
2011-06-24 01:39:02 | Raporteaza
@lucaman:
Poporul roman nu a fost niciodata acuzat de vreo instanta ca antisemit. Daca ai tu alte informatii da-ne detalii. Autoritatile romane au fost insa acuzate!
Daca accepti ca a existat o dicatura impusa de Antonescu (‘40-’44) atunci este normal ca toate acuzele sa cada asupra lui.
Daca stii tu de vreun ordin dat de regele Mihai pentru capturarea si deportarea evreilor, atunci cu siguranta trebuie sa-si recunoasca gresala si sa raspunda pentru asta.
2011-06-24 02:45:57 | Raporteaza
Gotiu , eu cred ca important este si urmatorul aspect : Basescu s-a comportat asemeni unui taliban , a dus in el bombardeaua sinucigasa vreme de 20 de ani pentru a o exploda acum din greseala . Or fi cele doua puslamale vinovate ca l-au incins prea mult , nici nu mai conteaza . Important este ca Basescu a dovedit ca a ramas acelasi politruc securist ca atunci cand s-a cocotat sus prin sistem .
2011-06-24 03:30:51 | Raporteaza
@lucaman: Dintr-o o poezie antologica , pe care o stie si regele Mihai , cu siguranta :
” Du-te la oștire! Pentru țara mori! /
Și-ți va fi mormântul coronat cu flori!”
Pentru tara au murit insa altii , cu sutele de mii …
2011-06-24 04:45:35 | Raporteaza
@regele golanilor: Daca Basescu e om politic de exceptie atunci regele Cioaba e Wiston Churchil.Ma-i lasa-ne.Basescu pur si simplu a luat-o pe aratura.
2011-06-24 08:05:46 | Raporteaza
@lucaman: Antonescu a fost executat de rusi.
Poporul roman a fost pus sa plateasca despagubiri de razboi tot de rusi.
Regele Mihai a fost acuzat de tradare de stalinisti( si acum de Basescu.
Dragul meu esti intr-o companie foarte selecta.Ai fost securist sau esti lingau basescu?
2011-06-24 08:11:26 | Raporteaza
Realitatea nu poate şi nu trebuie să fie escamotată. Asumarea trecutului propriu, cu cele bune sau rele ale lui, nu este doar un exerciţiu de onestitate ci, deopotrivă, o dovadă a conştiinţei democratice, a responsabilităţii conducerii statului român, care într-unul din momentele de cumpănă ale istoriei sale nu a reuşit să se ridice la înălţimea misiunii sale esenţiale, aceea de a asigura securitatea tuturor cetăţenilor săi, indiferent de originea etnică.
Tragedia Holocaustului are azi o semnificaţie cu totul deosebită. O astfel de tragedie nu trebuie să se mai repete, iar pentru aceasta nimic nu trebuie precupeţit pentru ca tinerele generaţii să cunoască şi să înţeleagă întreg adevărul. Aceasta este pavăza cea mai bună pentru a evita în viitor repetarea tragediilor trecutului.
Pentru studierea aprofundată a Holocaustului în România s-a instituit o Comisie internaţională din care fac parte reputaţi specialişti, condusă de profesorul Ellie Wiesel, originar din România şi laureat al Premiului Nobel pentru Pace———————Alocuţiunea Preşedintelui României, domnul ION ILIESCU, la reuniunea consacrată comemorării Zilei Holocaustului în România – 12 octombrie 2004
Basescu, la comemorarea Holocaustului”Romanii, sa-si asume istoria!” Eugenia Popescu, Virgil Nesa Presedintele Traian Basescu a pus temelia Memorialului “Foarte important va fi ca noi toti, 22 de milioane, sa fim constienti de realitatile istoriei si tot 22 de milioane sa ni le asumam”, a spus presedintele, ieri, cu ocazia punerii pietrei de temelie la Memorialul Holocaustului.
nu am gasit nicio declaratie in care regele mihai isi asuma si el istoria desi a trait in mijlocul evenimentelor.
Concluziile raportului Comisiei Internationale pentru Studierea Holocaustului in Romania, prezentat ieri la Palatul Cotroceni, arata ca in tara noastra, in timpul celui de-al doilea razboi mondial, a avut loc Holocaust. Potrivit datelor prezentate de presedintele Comisiei Elie Wiesel, Holocaustul a devenit posibil ca urmare a “antisemitismului cu radacini adanci in istoria politica si culturala a tarii”, scrie Mediafax. Concluziile raportului Comisiei conduse de laureatul Premiului Nobel, Elie Wiesel, au fost prezentate in prezenta membrilor comisiei, a presedintelui Ion Iliescu, a ambasadorilor SUA si Israelului in Romania. Iliescu a spus, dupa prezentarea concluziilor raportului, ca statul roman isi asuma responsabilitatea pentru Holocaust.
repet………..maresalul antonescu a fost gasit vinovat de holocaust ,condamnat si executat .
romania a fost la randul ei invinuita, ca tara care a permis holocaustul.
a venit apoi randul poporului roman sa fie invinovatit de aliati si condamnat sa isi asume holocaustul.
o singura persoana e nevinovata din cate observ….regele mihai.pe el nu il condamna nici verisoara lui regina angliei,nici americanii,nici rusii si nici evreii.mai nou e aparat de iliescu si fostii securisti care il alergau in 90.
ba mai mult,niciodata regele nu si-a cerut scuze pentru cele petrecute atunci.de fiecare data vorbeste despre un singur vinovat…antonescu.
nu l-am auzit nici sa sara in apararea romaniei si a romanilor,cerand sa nu mai fim condamnati pentru holocaust .ar putea in fond sa isi asume partea de vina salvand onoarea tarii si a poporului.
am enumerat doar faptele,fara sa adancesc discutia in prea multa istorie si isterie.fiecare cititor trage singur concluzia.
2011-06-24 08:44:08 | Raporteaza
@lucaman:
“a venit apoi randul poporului roman sa fie invinovatit de aliati si condamnat sa isi asume holocaustul”
din ce document oficial este chestia asta?
2011-06-24 08:55:50 | Raporteaza
si ca sa ne facem o imagine despre cum s-a impartit responsabilitatea in acele timpuri pe care nu le-am trait, va ofer un alt exemplu cu un parcurs asemanator……..
Hideki Tojo s-a nascut in Tokio, in 1884. A fost fiul generalului locotenent Hidenori Tojo. Urmand traditia militara a familiei, Hideki Tojo a absolvit in 1905 Academia Militara cu gradul de locotenent de infanterie. In 1933 era deja general maior si conducea kempeitai din Kwantung, Manciuria. In 1937 a fost seful Statului Major al armatei, iar in perioada 1938-1940 a detinut functia de inspector general al armatei aerului. A fost unul dintre cei mai cunoscuti membri ai miscarii Kohoda, care sustinea cauza razboiului si a militat pentru o alianta cu Germania nazista si Italia fascista. Hideki Tojo a fost arestat de trupele americane la Tokyo, la 1 septembrie 1945, dupa ce incercase sa se sinucida. Supranumit Kamisori („Briciul”), Hideki Tojo a fost considerat de Tribunalul Militar International responsabil pentru moartea a aproape 4 milioane de chinezi. General in armata imperiala japoneza si prim-ministru al Japoniei in perioada 18 octombrie 1941-22 iulie 1944, Tojo a aprobat printre alte atrocitati si experimentele biologice facute pe prizonierii de razboi. In timpul procesului, Tojo a afirmat ca a actionat doar la ordinele imparatului Hirohito. Multa vreme dupa condamnarea si executarea sa, Tojo a fost considerat de o buna parte a japonezilor un martir.
Tribunalul a fost format din 11 judecatori ce reprezentau fortele invingatoare in cel de-al doilea razboi mondial: SUA, URSS, Marea Britanie, Franta, China, Olanda, Canada, Australia, Noua Zeelanda, India si Filipine.
Mai exista insa un episod legat de Hirohito. Dupa razboi, atat Marea Britanie, cat si URSS au cerut judecarea lui Hirohito in calitate de criminal de razboi. Stapanul de la acea data al Japoniei, Douglas MacArthur, s-a opus si asa a ramas. In memoriile sale MacArthur descrie prima intalnire cu Hirohito. Imparatul a venit la ambasada americana in audienta la reprezentantul ocupantului iar MacArthur marturiseste ca se temea ca acesta sa nu-i ceara sa-l scape de proces. In schimb, cu mainile tremurand de emotie si umilinta, Hirohito i-a spus: “Am venit la dumneavoastra, generale, pentru a ma pune la dispozitia judecatii Puterilor pe care le reprezentati”. “Era un Imparat prin nastere – scrie MacArthur -, dar in acel moment am realizat ca am in fata Primul Gentleman al Japoniei”. …………………………..si asa a scapat de orice responsabilitate.
Hirohito—-Împărat al Japoniei
25 decembrie 1926 – 7 ianuarie 1989
A fost primul monarh al Tronului crizantemelor, care, în 1946, după înfrîngerea țării sale în cel de-al doilea război mondial, a fost silit să renunțe la dreptul divin. ————–grea pedeapsa,nu?
2011-06-24 08:58:18 | Raporteaza
@Adi:
Daca nu-l acuza NIMENI, nici chiar laureatul Premiului Nobel, Elie Wiesel de ce sa-si ceara regele scuze? Ca asa vrei tu?
2011-06-24 08:58:56 | Raporteaza
daca tot i-am citat pe iliescu si basescu e cazul sa va ofer si un citat din emil si geoana—–
România admite rolul jucat de ea în “solutia finala” a lui Hitler
- Articol aparut în ” USA Today” – din 8 Mai 1997, semnat de Katy Kelly
Pentru prima data România recunoste rolul ce l-a jucat în Holocaust.
“Orbiti de o pasiune criminala, (câtiva) români s’au angajat în a aplica infamul proiect nazist al “solutiei finale”, “, a spus Presedintele Emil Constantinescu intr’un mesaj adresat unei sinagogi din Bucuresti.
Constantinescu, participând la comemorarea Holocaustului, a remarcat Dumineca ca au fost români care au ajutat evrei, dar a remarcat si esecul altor compatrioti (de a le veni în ajutor).
” Ne simtim responsabili pentru aceasta teribila lipsa de consecventa”, a spus el. “Sacrificiul a sute de mii de evrei de peste întreg întinsul României apasa greu asupra inimilor noastre. Omorîrea fiintelor omenesti nevinovate nu poate fi nici iertata, nici îndreptata, nici uitata. Este de datoria noastra sa pastram un loc în amintirile noastre pentru victimele holocaustului.”
In timpul razboiului II mondial România a fost aliata Germaniei si soldatii români în 1941-42 au masacrat 160.000 de evrei civili. România a guvernat deasemneea peste Transnistria, un teritoriu în care mai mult de 100.000 de evrei au murit de foame, de boli si de frig.
Intr’un dublu reportaj, de Vineri si Luni, USA Today a examinat documentele pentru mult timp ascunse ale Crucii Rosii Internationale, pentru a scoate la lumina noi amanunte de ceeace s’a întâmplat în Transnistria. Documentele au aratat în detaliu cum Crucea Rosie a esuat în a trage alarma asupra holocaustului.
Recunoasterea lui Constantinescu “este foarte importanta” , spune Nicolae Cajal, presedintele Federatiei Comunitatilor Evreesti din România.
” Noi trebuie sa ne luam responsabilitatea pentru ceea ce am facut”, a spus ambasadorul României la Washington, Mircea Geoana.
2011-06-24 09:10:05 | Raporteaza
@lucaman:
Bun exemplu cu Hirohito! Cam ce concluzie tragi tu din el?
2011-06-24 09:13:08 | Raporteaza
Abdicarea regelui poarta marca Severing cand s-a instaurat dictatura in Germania:
camarasdelumini../
2011-06-24 09:13:14 | Raporteaza
@lucaman:
in tot ce dai tu exemplu aici se vorbeste de autoritatile romanesti nu de POPORUL ROMAN.
Daca nu ma insel nici macar la procesul de la Nuremberg nu se face referire explicita la poporul german ci doar la autoritatile naziste.
Faptul ca un presedinte isi cere scuze si in numele poporului este un gest de curuazie si compasiune.
Nu poti sa acuzi un popor pentru ce a facut un guvern sau o armata…caci poporul roman nu a iesit in strada si a masacrat minoritatea evreiasca
2011-06-24 09:25:18 | Raporteaza
@sebi: In mod evident ,suntem o tara de prosti !Peste 50 de ani de comunism ,ne-au introdus in atitudine un mecanism de autoprotectie psihica ,bascalia ,hazul de necaz .Acest comportament ne-a pastrat sanatosi ,dar ne-a facut anormali si in raport cu chestiunile serioase ,chiar si cu cele vitale .Este motivul pentru care ,atunci cand s-a pus problema sa alegem un lider politic ,am ales pe cel mai bascalios ,bascalia insasi !O hahalera .
In analiza opiniilor exprimate public de Basescu ,majoritatea analistilor pleaca de la pozitia de responsabilitate pe care o ocupa ,lucru ce viciaza grav rezultatele acestei analize .Premisa de plecare este falsa !
Basescu este acelasi badaran ,mitocan ,mitoman,santajist ,corupator si corupt,infractor, dintotdeauna.
El a manifestat aceiasi “responsabilitate” inca de copil.Cum zice romanul,”ziua buna se cunoaste de dimineata”.
Dar ca el sunt multi si totusi cei mai multi sunt tinuti la locul lor de colectivitatile care le cunosc naravurile.
In cazul lui Basescu ,de vina pentru ascensiunea lui sunt cei care i-au talonat ascensiunea si au crezut ca pot specula carisma si tupeul acestuia .Ei au manifestat cel putin acelasi nivel de responsabilitate ca si al lui Basescu.
Lichele precum Basescu ,Nicolicea ,Berca ,Visan ,etc ,care iti spun despre acelasi obiect la interval de jumatate de ora ca este verde ,dupa care sustin ca e rosu ,ar trebui scuipati in pietele publice .
O mare gresala se face de catre mijloacele de media care ii promoveaza pe acesti derbedei fara credinta ,morala si fara rusine .Majoritatea electoratului este neinformat ,si in fata urnelor ii voteaza pe acesti derbedei care le par “cunoscuti” ,despre ceilalti neavand aproape nici o informatie .
Cu astfel de derbedei si profitori in fruntea statului ,ratam si cele mai mari oportunitati pe care ni le-a oferit Istoria .
In felul acesta ,noi cei ce ne lasam mituiti sau tratam cu neglijenta responsabilitatile pe care le avem ,vom castiga dublu fata de “ceilalti romani ,dar infinit mai putin daca ne-am face treaba cu responsabilitate .Acesta este motivul pentru care Romania ocupa locul actual ,desi natura a fost extrem de darnica cu noi .Chiar risipitoare !
Sa dam oamenilor de valoare locul si respectul cuvenit ,sa asezam impostorii ,lichelele si hahalerele la locul lor ,si restul va merge de la sine .
2011-06-24 09:29:37 | Raporteaza
@Adi: ……………….iata faptele….se pare ca regii scapa mereu…
In timpul procesului, Tojo a afirmat ca a actionat doar la ordinele imparatului Hirohito.Multa vreme dupa condamnarea si executarea sa, Tojo a fost considerat de o buna parte a japonezilor un martir. Dupa razboi, atat Marea Britanie, cat si URSS au cerut judecarea lui Hirohito in calitate de criminal de razboi. Stapanul de la acea data al Japoniei, Douglas MacArthur, s-a opus si asa a ramas.
mai avem un caz ………………La sfârșitul celui de-al doilea război mondial, Italia era distrusă din punct de vedere economic și divizată din punct de vedere social. Majoritatea populației era nemulțumită de sprijinul pe care monarhia îl asigurase regimului fascist în ultimele două decenii. Italienii erau furioși datorită umilințelor la care fuseră supuși după ocuparea țării de către germani și mai apoi de către aliați.
Chiar și mai înainte de venirea la putere a fasciștilor, populația italiană considera că monarhia era slabă și permisese divizarea țării în nordul bogat și sudul sărac. Primul război mondial adusese puține beneficii Italiei și era considerat în peninsulă drept rampa de lansare a fascismului. Toate aceste nemulțumiri au dus la renașterea sentimentelor republicane.
După abdicarea regelui Victor Emmanuel al III-lea în 1946, noul rege Umberto al II-lea era amenințat cu izbucnirea unui război civil și a trebuit să convoace un referendum asupra formei de guvernământ a Italiei. Pe 2 iunie 1946, tabăra republicană a câștigat 52% dintre voturile participanților la referendum, iar Italia a fost proclamată republică. Umberto al II-lea a abdicat, iar bărbaților Casei de Savoia le-a fost interzisă intrarea în Italia începând cu anul 1948. Italia a renunțat la această interdicție doar în anul 2002.
2011-06-24 09:32:11 | Raporteaza
@lucaman:
ai o logica foarte interesanta…
“In timpul procesului, Tojo a afirmat ca a actionat doar la ordinele imparatului Hirohito.”
Poate ne spui ce a afirmat Antonescu in timpul procesului? Ca a actionat la ordinul regelui?
2011-06-24 09:37:45 | Raporteaza
@lucaman:
Si ca sa inchei polemica: Antonescu si Regele Mihai au avut in vedere interesul national in ceea ce au facut. Faptul ca Romania exista inca pe harta, cred ca li se datoreaza cu prisosinta. Hai sa privim contextul in care ei au luat deciziile care le-au luat si o sa intelegem mai bine…desigur daca vrem sa intelegem..
2011-06-24 09:42:15 | Raporteaza
@lucaman: Multumim pentru lectiile de istorie. Asi putea sa-ti dau multe exemple in care regii nu scapa si au sfarsit la esafod, in inchisori sau impuscati prin pivnite.
Nu sunt monarhist, dar ceea ce a facut basescu e o marlanie, indiferent cum o iei.
Te rog eu, nu mai devia discutia la alti regi, la alte timpuri si spune clar: a avut dreptate basescu sa il califice public in acest fel pe rege? Pentru ca deca insisti in modul asta, te vei situa printre multi alti desculti de pe-aici care ar explica un viol cu perversiuni al basescului, luand lumea la misto, facand apologia violului, sau apeland la istorie, sau la literatura pentru a explica inexplicabilul.
Trebuie sa intelegi ca vrajelile astea or tine la sate, noi ne consideram baieti destepti, asa ca ia-o usor!
2011-06-24 09:55:20 | Raporteaza
@Adi: ……………..eu vorbesc despre cum se impart responsabilitatile si despre modul curios in care vinovatii platesc pentru faptele lor. putem sa ne amintim de un caz mai nou pe care l-am trait cu totii….22 decembrie 89….ca sa iesim din perioada 45….
uite o noua declaratie interesanta facuta de un alt politician roman si pomenita in raportul Comisiei Internationale privind Studierea Holocaustului in Romania….la capitolul …asa nu…
Înca de
la începutul anilor 90, fostul presedinte al Partidului National Liberal (PNL), Radu
Câmpeanu, a cerut reabilitarea lui Antonescu, prezentându-l pe maresal ca pe “un mare
român”. În sprijinul apelului sau, Câmpeanu a transferat vina atrocitatilor comise în timpul
Holocaustului asupra Germaniei si Ungariei. El a sustinut ca, în timpul razboiului, România
fusese practic o tara ocupata de nazisti. Cu atât mai mult, a adaugat el, în nici o alta tara aflata
sub sfera de influenta a nazistilor nu au fost asa de putine crime împotriva evreilor ca în România.
2011-06-24 09:56:25 | Raporteaza
@Adi: ……………cheia problemei o gasesti aici….Dupa razboi, atat Marea Britanie, cat si URSS au cerut judecarea lui Hirohito in calitate de criminal de razboi. Stapanul de la acea data al Japoniei, Douglas MacArthur, s-a opus si asa a ramas. …..america nu a vrut .nici nu mai conteaza restul…..
2011-06-24 09:58:58 | Raporteaza
Comisia WIESEL
Anul 2003 a fost anul in care Guvernul Romaniei a negat Holocaustul Romanesc iar Presedintele Romaniei l-a marginalizat.
Aduse la cunostinta publicului de MCA Romania, aceste fapte au fost condamnate de comunitatea internationala in modul cel mai ferm posibil. Ca urmare a reactiilor starnite de modul in care oficialitatile romane au inteles sa trateze Holocaustul Romanesc, Presedintele Romaniei Ion Iliescu, nu a avut incotro decat sa permita formarea Comisiei Internationale pentru Cercetarea Holocaustului Romanesc.
Prezidata fiind de Profesorul Elie Wiesel, aceasta comisie este cunoscuta si sub numele de Comisia WIESEL.
Comisia WIESEL a fost formata din membrii evrei si ne-evreii, atat din Romania cat si din strainatate. Lucrarile comisiei s-au desfasurat in Romania si in Israel. Demn de mentionat este faptul ca printre membrii acestei comisii s-au aflat si persoane cunoscute pentru ostilitatea lor fata de Holocaustul Romanesc.
2011-06-24 10:04:54 | Raporteaza
Tocmai pentru ca imi respect strabunicii care au fost contemporani cu ex-regele Mihai, sunt de acord cu afirmatia lui Basescu mai ales ca specialistii in istorie nu au cazut de acord asupra evenimentului. Imi cer scuze, pot sa respect o persoana pentru ceea ce face corect si bun, dar numai pentru faptul ca s-a nascut rege pe mine ma lasa rece. Sa ne punem intrebarea asa cum ne-o punem si azi, cum au trai oamenii obisnuiti pe vremea cand Mihai era rege? Are vreo relevanta. Aici nu e vorba de valori, iar ne putem pune intrebarea: fostul rege Mihai poate reprenzenta un MODEL pentru noi? Are cineva curajul sa raspuna afirmativ, atat timp cat nici istoricii nu au dovezi clare?
2011-06-24 10:11:25 | Raporteaza
@lucaman:
Imi pare rau ca trebuie sa spun, nu ai inteles mai nimic…generalul american a inteles ca pedepsind simbolul poporului japonez ar fi pierdut irevocabil cooperarea japonezilor…asa cum stigmatizind intreg poporul german ar fi fost dezastros pentru ocupatia americana a Germaniei de Vest in conditiile in care relatia cu Rusia se deteliora de la o zi la alta…
)))
…in plus cine naiba le mai facea Mercedes si BMW sau SONY si Lexus…
2011-06-24 10:13:15 | Raporteaza
@lucaman: Ba, nea!
Ne mai plictisesti mult? O iei de la pasopt ca sa explici, ce? O marlanie? Nu intelegi ca indiferent ce greseli a facut sau nu a facut regele, basescul nu trebuia sa ragaie o asemenea perla? Ca el e presedinte si nu nea Gica, sa poti sa te slobozesti cand ai chef? Ca nu e nevoie sa fii monarhist pentru a te stramba de scarba la un asemenea grobianism? Qvosqe tandem …?
2011-06-24 10:14:38 | Raporteaza
@lucaman:
E “admirabila” incercarea ta de a abate discutia. Tu chiar nu poti admite ca basescu a gresit? Chair nu poti sa-ti asculti inteligenta si logica?
Sincer, il sustii 100% pe Basescu in ce a spus privind regele?
2011-06-24 10:14:42 | Raporteaza
@Gimilica:
mai omule, daca tu insuti spui ca “specialistii in istorie nu au cazut de acord asupra evenimentului”, cum poti sa crezi ca Basescu – care sigur nu e specilist in istorie -stie exact?
Nu ti se pare contradictoriu??
2011-06-24 10:17:11 | Raporteaza
Oricum, se vorbeste in neintelegere. Basescu nu il acuya pe MS Regele ca a tradat Romania. Deci, nu are nici documente care sa sustina aceasta teorie. In schimb, il acuya ca si.a tradat rolul de Rege. Ca a refuyat sa fie martir, preferind sa paraseasca tara, sa abdice. O spune clar ca a abdicat de la onoarea de a fi Rege.
Nu sunt de acord cu dl Basescu. Cu extrem de putine cazuri, chiar mari voievozi eroi au preferat sa se refugieze. Au fost ucisi (asasinati) sau prinsi de turci, dar niciunu nu a facut “last standing” – ca ultimul imparat al Bizantului, de exemplu. Dar asta o poate spune Basescu, cel care nu a cedat nimic fara lupta!
Sunt de aceasi parere cu @regele golanilor. Vom afla, poate, ce l-a facut pe Basescu sa faca aceasta declaratie. El nu “s-a diminuat”, cind esti la 10% nu mai conteaza. Ar fi fost atacat de imaturi si postacii lor chiar daca spunea ca afara e soare… Are o agenda a lui si e evident ca pune pe picior gresit pe toata lumea. Dobitocii – fie ei din USL, fie jurnalisti de la iRealitatea si Anateme – il acuza ca nu se tine de “treburili importante”, dar ei sunt primii vinovati. Daca nu ar musca tot timpul nadele lansate de Basescu si s-ar tine DE CE ESTE IMPORTANT, tactica acestuia ar da gres
El trebuie sa tina totul blocat in actuala paradigma pina la alegeri. Fara a schimba Constitutia, fara reimpartire, fara nicio sincopa care ar putea face ca programul lui Boc sa nu dea rezultatele urmarite. Timpul trece, iesirea din criya este tot mai avidenta – de nu o mai poate nega nici cei mai infocati sustinatori ai imaturilor, romanii au tot mai mult sentimentul ca s/au chinuit asuie dealul, dar acum pot privi in urma de sus… Daca planul lui Basescu nu da gres, nu se stie care vor fi rezultatele in 2012.
In cel mai rau caz, va putea forta un Referendum privind schimbarea la Monarhie Constitutionala. Crin si USLasii se vor face de ris incercind sa il boicoteze
Dupa ce declari dragoste Regelui, e cam greu sa ii negi legimitatea. Daca pina si Cris uita de foame pentru a se declara monarhist…
2011-06-24 10:34:48 | Raporteaza
Situatia e simpla: Basescu crede ca Mihai ii putea impiedica pe sovietici sa intre in Romania daca nu abdica, adica se crede in filmele cu Rambo, unde eroul casapeste de unul singur armate intregi de dusmani fiorosi inarmati pana-n dinti !
In realitate nu se intampla deloc asa si ma asteptam ca un cinic fara scrupule ca Basescu sa nu mai aiba vise de puber care se uita prea mult la televizor.
Ce e mai rau e ca are impresiile astea gresite despre realitate din fotoliul prezidential, acolo unde realitatea conteaza, nu aiurelile de adult cu minte de copil care nu face diferenta intre filmele proaste si viata reala.
2011-06-24 10:41:14 | Raporteaza
@sanis:
de obicei exprimi o logica coerenta…se pare insa ca incoerenta basesciana este contagioasa…iata numai o mostra:
“va putea forta un Referendum privind schimbarea la Monarhie Constitutionala.” CU UN TRADATOR DE TRON?
2011-06-24 10:50:53 | Raporteaza
lucaman, Gramofon cu Microfon ,caraiman
Postaci pro-basinita de 4 ani ( de pe vremea ‘Coti’ si acelor 10 basisti cumpliti, de la TRU, ITM, Avramitzu la la Inaltimea Sa – M.E. Bakonsk)
- un mitocan primitiv, un barbar ramane un mitocan primitiv, un barbar
- un Rege e un Rege DOT
- faptele oamenilor raman (regi sau mitocani barbari primitivi).
Unii cred aceste fapte vor fi si judecate sau judecate la Judecata de Apoi.
- Sunt fapte deloc ‘istorice’, meschine, care nu s-au prescris probabil,
sa spunem niste furturi masive anii 1990 – 2011.
Un alt PNA sau DNA \ Parchet le va ancheta probabil cand vor disparea niste imunitati.
2011-06-24 11:05:01 | Raporteaza
sanis, lucaman, Gramofon cu Microfon , caraiman
Postaci vechi pro-bassinita ( 4 years or more).
probabil cu “invoice” pentru postarile lor.
2011-06-24 11:08:15 | Raporteaza
“Românii încă mai țin la istoria lor. Iar acesta nu e un lucru puțin. ” spuneti dvs.
Nu este lucru putin. Este lucru prost si inutil.
Romanii in loc sa-si faca istoria acum, ei tin la “istoria” facuta de predecesori.
Asta arata atitudine pasiva, nationalista si deci autodistructiva. Domnule Gotiu, multi europeni nu-si cunosc istoria deoarece sint ocupati sa si-a faca acum. Noi stam si ne uitam la pozele din tinerete cind mama ce frumosi eram.
In loc sa discutati subiecte importante despre cum sa facem cu totii ca romanii sa o duca mai bine, stati si disecati orice fraza a lui Basescu. Si culmea, acest Basescu o sa ramana ca cel mai curajos om si deci patriot in istorie. Voi sinteti prea orbiti de ura in primul rind si cu o mentalitate comunista ca sa vedeti mai departe de limbajul lui de marinar sau chelia lui.
VA dati oameni seriosi si nu sinteti in stare sa descoperiti care sint problemele importante ale romaniei. Regele este istorie, si aia controversata. El nmu este un subiect important pentru azi decit in mintea impotentilor care vad viitorul in …istorie.
2011-06-24 11:10:43 | Raporteaza
@vio:
Cum sa fie contradictoriu, el isi spunea parerea, daca ai fost atent, asa cum isi exprima orice om normal parerea asupra unui subiect pentru care are anumite date, in cazul asta nu sunt prea multe dovezi asa ca la fel de corecta este si parerea lui Basescu ca si a celor care aplauda gestul fostului rege. La fel de avizate sunt ambele pareri. Daca poti demonstra altceva te rog sa o faci, daca nu vorbim aiurea doar ca sa ne dam inteligenti.
2011-06-24 11:31:18 | Raporteaza
Basescu a comis-o monumental de data asta!
2011-06-24 11:39:28 | Raporteaza
@diana:
“Si culmea, acest Basescu o sa ramana ca cel mai curajos om si deci patriot in istorie.”
Hahahahahahaha!
Doamne, multi spalati pe creier mai sunt!
2011-06-24 11:51:39 | Raporteaza
@Gimilica:
Atunci, daca te pretinzi inteligent, “parerea” Basescu si-a dat-o in 2008, cand a fost de acord cu raportul comisiei prezidentiale pentru analiya dicatturii comuniste. Aceea a fost declartaia oficiala lui base, publiocata ca atare si in Monitorul Oficial.
Prin urmare, un om care declara ceva in 2008 si complet altceva in 2011, este cel putin contradictoriu.
2011-06-24 12:11:56 | Raporteaza
@diana: Esti de-o imbecilitate crunta. Eu nu iteleg de ce nu te duci sa te impusti direct, sa nu mai suferi in lumea asta. Nu e importanta Istoria? Voi faceti istoria? Basescu o sa ramana curajos si patriot? Asa de patriot ca ne-a indatorat pe o generatie, doua? Ca e gata sa negocieze cu ungurii sa le dea autonomie? Du-te si fa un ostropel, poate la asta te pricepi!
2011-06-24 12:20:28 | Raporteaza
@diana: Un cetatean a scos calul lavanzare si astepta langa el musterii .
La un moment dat se apropie de cal un cetatean si incepe sa dea tarcoale calului ,studiindu-l.
- Al dumitale este calul? intreba cetateanul .
-Da .
-Dar calul dumitale este orb !
-Ei nu vede el asa de bine ,dar nu-i orb !
Cetateanul se da aproape de crupa calului si-i da cu putere o palma .Calul se sperie si o ia la fuga ,la un moment dat intrand cu viteza intr-un pom .
- Vezi omule !Ce ti-am zis ,calul e orb !
- Da ,dar ai vazut ce curaj are ?
Draga Diana ,Basescu nu e orb precum calul din bancul de mai sus .E tampit ! Un impostor ajuns la carma Romaniei si crede ca este pe un vapor.Nici pe un vapor nu-i demontezi motorul in mijloculoceanuluisi pe furtuna ca sa vezi cum e facut .
2011-06-24 12:25:53 | Raporteaza
Mda, trebuie sa traiesti in afara ca sa-ti dai seama ca romanii se uita dupa cai verzi pe pereti in loc sa faca ei agenda politicienilor.
Pe voii “va traieste viata” nu v-o faceti voi. Si mai aveti pretentia sa traiti bine!!!!
Habar nu aveti ca sinteti manipulabili si cauza orgoliului, patriotismului si elitismului. Numai cine nu vrea nu va manipuleaza.
Repet, vesticii se ocupa de punctele de pe agenda de azi ca sa-si construiasac viitorul de miine. Istoria este pentru perioadele de relazare daca face parte din
hobbiuri.
Ah uitasem in astia 20 de cind traiesc afara ca romanii erau cei mai destepti, frumosi, patrioti , inventatori , sportivi … etc …etc … etc … dar au ghinion … ca altii sint rai, prosti, nebuni … si nu-i apreciaza la adevarata valoare …
Give me a break, ca sinteti spalati pe creier. Acum 10 minute am citit si articolul lui Alin Fumurescu, care traieste si el in afara romaniei si … surprise, are aceeasi senzatie ca si mine …..
Va ocupati de descojirea nucilor aruncate de altii care va dau de lucru …. buhu …
2011-06-24 14:11:58 | Raporteaza
@diana: Spune, inteligento! Din ce traiesti? Sa vedem noi cum o destupata ca tine e o investitoare de succes, doctor sau manager intr-o multinationala. Si ce facem unii prapaditi ca noi. Ne acuzi pe toti in bloc? Adicatelea, basescu e frumos destept si viril, cel mai patriot si curajos si cine nu recunoaste e retrograd, dar una ca mine si hai si Fumurescu, suntem deschisi la minte si uite ce am realizat. Tu ce ai realizat?
P.S. basescul tot un marlan incorigibil e.
2011-06-24 14:35:51 | Raporteaza
VOI MARII PATRIOTI CARE LINGETI C U R U L REGELUI CE INTERESE AVETI SA SUSTINETI UN TRADATOR ,NU O MAI FACETI PE PATRIOTII CA LA REVOLUTIE NU V-AM VAZUT IN PIATA CC-ULUI, BASESCU A SIMTIT CA UNDEVA IN CANCELARIILE LUMII SE PUNE IAR DE DEZMEMBRAREA ROMANIEI SI PRIN ACESTE DECLARATII A VRUT SA TREZEASCA ULTIMA FARAMA DE BARBATIE DIN C O A I E L E VOASTRE ,NU O MAI FACETI PE TAURII CA SE SIMTE DE LA O POSTA CA SUNTETI NISTE BOI.DACA AVETI CURAJUL GRECILOR SAU AL SPANIOLILOR IESITI IN PIATA MONTATI CORTURILE SI CREATI O STARE DE AGITATIE PENTRU CA SA FITI BAGATI MACAR IN SEAMA,ALTFEL SUNTETI NISTE PUPINCURISTI IN SLUJBA K G B -ULUI, MOSAD-ULUI,CIA,SI UNGURILOR POPOR DE POPONARI.TRAIASCA GARDA SI CAPITANUL !
2011-06-24 19:10:27 | Raporteaza
nu-mi pasa de basescu, dar ar trebui intrebati urmasii celor aproximativ 130.000 de soldati care au fost capturati de rusi,ca urmare a semnarii actului de intoarcere a armelor impotriva nemtilor, de catre regele Mihai, ce parere au despre “actul de eroism” de care a dat dovada regele.
)
ar mai trebui intrebati si urmasii celor care au fost arestati de comunisti si trimisi in inchisoare prin acte semnate chiar de rege.
ar trebui intrebat chiar regele de unde a avut acest imens “curaj” de a semna orice ii cereau rusii fara a opune cea mai mica rezistenta.
nu-i putem reprosa ca n-a fost un Rambo si ca nu i-a invins pe toti comunistii singur, dar ii putem reprosa ca n-a fost destul de darz pt a se impotrivi macar decretelor de arestare a liderilor opozitiei din aceea vreme.
referitor la abdicare , cred ca putea sa refuze si mergea in exil cu familia si un grup de apropiati, politicieni sa formeze un guvern “din umbra” care sa critice comunismul. era singura solutie prin care nu renunta la monarhie.
p.s.: cine crede ca petru groza sau gheorghiu dej erau destul de prosti sa-l impuste pe rege se insala. apropo, din spusele regelui , artileri palatului era intoafrsa inspre ei, ce aveau de gand sa faca? sa traga cu tunurile in ei in cazul in care Mihai facea pe Rambo?
2011-06-25 13:37:29 | Raporteaza
ionut … de ce te bagi daca te stii habarnist? … toti prizonierii de la rusi, printre care si ambii mei bunici, au fost capturati inainte de 23 august 1944 … majoritatea in 1942-1943 … din dragoste pentru chior sunteti in stare sa rescrieti istoria … vai de capu’ vostru de amarati
2011-06-25 18:49:11 | Raporteaza
@MedComp
si zi asa,rusii ti-au arestat si biata bunicuta!
Bietul de tine,sa ramai orfan de bunici asa de mic.
Aaaa,spui ca s-au intors inapoi cu divizia Tudor Vladimirescu?Bravo lor,anticomunisti adevarati,eroi ce mai tura vura!Cam ca tine dealtfel!
D-aia ai iesit tu asa cu probleme,de grija monarhiei!
2011-06-25 19:00:45 | Raporteaza
nepoate, … nu, bunica nu mi-au arestat-o … doar bunicii, pe care antonescu, idolul basescului, i-a trimis sa lupte de partea pierzatoare … numa’ unu’ care a trait vremurile astea ar putea sa’l judece pe antonescu pentru alegerea facuta … nu sunt monarhist, deloc, dar nici nu pot sa aprob orice chior care rescrie istoria dupa interesul propriu
2011-06-25 19:18:48 | Raporteaza
@medcomp
ma sa fie!
adica n-au luptat pentru romania,au luptat pentru partea pierzatoare?
ai dreptate maria ta!
pai si dupa ce romania a trecut de partea partii cistigatoare,de ce aceeasi romanie a fost nevoita sa plateasca despagubiri de razboi rusiei iar regele a fost decorat ?
nu-i asa ca istoria asta e a dracu de simpla?
2011-06-25 19:32:42 | Raporteaza
@MedComp
bai medcomp te credeam mai complicat,dar esti mai”simplu”ca Nae.Zau asa,cu parere de rau!
Vii si-mi bocesti aici ca Antonescu Ion si Basescu Traian,doi dictatori nemilosi dealtfel,ti-au trimis bunicii sa o arda vitejeste de partea pierzatoare,cand de fapt bietii tai bunici erau filocomunisti si au luptat contra simtirii lor ideologice.
Suna a “Miorita”,pe bune!
Ps-ai uitat sa-mi spui cand a fost Romania partea castigatoare,ce eu nu tin minte,ca sunt mic.
2011-06-25 19:57:09 | Raporteaza
nepoate … la trianon …
2011-06-25 20:12:47 | Raporteaza
[...] Că a gafat, că a făcut afirmațiile în cauză bazându-se pe cine știe ce ultra-secrete documen… – se trage și Goțiu de brăcinari cu președintele “ignorant mitocan”. [...]
2011-06-25 20:32:05 | Raporteaza
Daca vreti sa faceti ceva fiti alaturi de MISCAREA DE REZISTENTA inceputa de intelectuali de renume si mai putem face ceva:
1)NU MAI CUPARATI ZIARE ;
2)NU MAI URMARITI EMISIUNILE DE LA POSTURILE DE TELEVIZIUNE ;
3)BOICOTATI ORCE MISCARE A PRESEDENTIEI,A GUVERNULUI,A PARLAMENTULUI;
4)NU MAI CUMPARATI ALIMENTE DE LA SUPERMARKETURI MAI ALES CELE CARE SUNT FABRICATE CU E-URI;
5) NU MAI CUMPARATI MEDICAMENTE FARA RETETE COMPENSATE,STATUL NE FURA DESTUL ASFEL INCAT SA PLATEASCA PENTRU BOLILE ROMANILOR;
6)NU MAI IMPRUMUTATI BANI DE LA BANCI;
7)CUMPARATI CAT MAI PUTINA BENZINA SI MOTORINA;
8)INCEPETI SA FACETI GREVA FISCALA NEMAIPLATIND LA TIMP IMPOZITELE FATA DE ADMINISTRATIA CENTRALA SI LOCALA;
9)TRIMITETI CAT MAI MULTE SCRISORI DE NEMULTUMIRE PENTRU VIATA MIZERABILA PE CARE O DUCETI PE EMAIL-URILE SI ADRESELE PRESEDENTIEI,GUVERNULUI,PARLAMENTULUI;
10)VORBITI CU CATI MAI MULTI COLEGI,PRIETENI,VECINI DESPRE PATRIE, POPOR,NATIUNE,DEVENITI CAT MAI NATIONALISTI ,IUBITI-VA TATA ROMANIA MARE SI POPORUL ROMAN;
11)FITI CAT MAI TOLERANTI CU CEI APROPIATI VOUA SI NU LE MAI IERTATI NIMICA TUTUROR POLITICIENILOR CARE DE LA ILIESCU ,CONSTANTINESCU PANA LA BASESCU AU TRADAT CAUZA ROMANIEI SI A POPORULUI ROMAN ,VANZAND TARA PE MAI NIMICA STRAINILO SI CORPORATIILOR MULTINATIONALE;
12)LUATI EXEMPLUL DE IMPOTRIVIRE AL GRECILOR SI SPANIOLILOR;
13)INCEPETI SA SCRIETI MANIFESTE SI BENERE PE CARE SA LE AFISATI IN LOCURILE PUBLICE;
14)INCEPETI SA VA AFISATI IN GRUPURI TACUTE IN FATA SEDIILOR PRIMARIILOR,GUVERNULUI,PARLAMENTULUI,PRESEDENTIEI SI NU VA LASATI ANTRENATI LA PROVOCARILE HULIGANICE ALE CELOR PUSI DE GUVERNANTI SA VA INSTIGE LA MANIFESTATII DE VANDALISM;
15)FITI PERSEVERENTI SI RABDATORI VICTORIA VA FI A NOASTRA A CELOR MULTI SI TACUTI.
VOM MURI SI VOM FI LIBERI!
ASA SA NE AJUTE DUMNEZEU!
2011-06-29 17:49:34 | Raporteaza