![]() | Sîntem Patriciu, Ţiriac etc. şi am dori să fim taxaţi mai ferm. Codul miraculos al muncii. Şi presa, stîngista de eavezi toate articolele de Costi Rogozanu17 Aug 2011 la 18:36 34 comentarii 1030 vizualizari. |
Dragă Parlament, dragă Guvern,
Ce se întîmplă… Noi, Patriciu, Becali, Videanu, şeful de la BRDBCRINGRAIFFEISENetc. şi toţi ăia care om mai fi am făcut nişte bani frumoşi mai ales din scheme cu statul român. Ba ne dăm antreprenori, ciobani şi alte meserii pline de cinste şi onoare. Ba am făcut lobby pentru legi ca să ne protejăm. Dar am profitat cît am putut de prostia statului, de dezorganizarea voastră, a restului, din postcomunism. Am făcut foarte mulţi bani. Şi tot ce-am făcut pînă acum a fost să ne milogim, să vrem numai şi numai libertate de piaţă plus cîteva privilegii pentru noi. Am citit ce-au scris Buffet şi alţii şi ne-am dat seama că totuşi n-am vrea să trăim în ghetouri de lux cu barieră şi sîrmă ghimpată, am vrea să ne mai vedem copiii şi pe acasă, am vrea chiar să putem merge în spital la urgenţă cît de cît în siguranţă dacă ne stă vreo înghiţitură de caviar în gît.
Scrisoare fictivă, desigur.
Serios vorbind, a mai apărut un tip care susţine dorinţele lui Buffett. Nu oricine, un şef mare de la Publicis:
“J’ai toujours considéré que la grande majorité des dirigeants méritaient leur rémunération, et pour certains plus encore”, précise-t-il. “Mais je considère avec la même force qu’il est normal que nous, qui avons eu la chance de pouvoir réussir, de gagner de l’argent, jouions pleinement notre rôle de citoyens en participant à l’effort national”. (sursa)
Şi nişte nemţi doritori de taxe, aici.
Codul miraculos
O discuţie serioasă despre taxare, impozite încă nu se portă la noi. Opoziţia se îngroapă în pamflet şi antibăsescianism păgubos. Impozitul progresiv e foarte slab explicat, munca e impozitată aiurea şi sufocă orice înseamnă mică şi medie iniţiativă. SAR propunea revigorarea impozitului pe locuinţe, adecvarea la preţul real al locuinţelor. E prea puţin şi cu mari riscuri din nou, pentru că ar lovi într-o pătură oricum fragilizată extrem.
Între timp, Emil Boc e contrazis din nou de cifre. Au tot vorbit despre miracolele făcute de Codul Muncii. Asta după ce a fost şi campania de priăvară cu poliţie pe la companiile care nu angajează corect. Schimbi legea şi bagi poliţia.
Acum avem de-a face cu ceva mai complex. Şi Ziarul Financiar a prins ideea. Sînt cîteva chestii simple:
Şi presa era de stînga…
Totuşi, cred că o limită a rezonabilului a fost depăşită cu o serie de articole. Îl amintesc pe unul care sintetizează, cel al lui Dan Tapalagă, care constată că ziariştii sînt de stînga pe ascuns, de aia merg prost lucrurile. Pe ce lume trăieşti, Dane? După absolut toate standardele de judecată ideologică nu ştiu dacă poţi găsi jurnalişti de stînga cît să-i numeri pe degetele de la o mînă.
DT confundă populismul cu stînga. El spune că dacă unii îl atacă pe Băsescu şi apără pensionarii, atunci avem stîngă populistă. Nici nu mai are rost să desfiinţez astfel de simplificări. Presa a eşuat tocmai devenind “adverorială”, apendice al intereselor de tot felul. Îl asigur că în România nu au existat publicaţii mainstream de stînga reală în ultimii 20 de ani – cîteva voci care au fost rapid îngropate. (Publicaţii tari, dar destinate unui public restrîns, au existat şi mai există: Idea, Le Monde Diplomatique, indymedia. )
Problema e alta. Că nu prea mai există voci liberale autentice, deşi unii au şi partid, alţii din PD se revendică de la liberalism. Lipsesc voci care să întrebe ca şefa FMI zilele trecute: băi, noi tot tăiem, dar nu punem absolut nimic în loc? cum îi ajutăm pe cei cu businessuri medii şi mici? de ce în ultimii ani singurii ajutaţi au fost marii jucători de stat şi privaţi şi în rest s-a urlat “la muncă” şi “austeritate”?
Unde e dreapta atunci? Într-o corabie fără cîrmă care se duce uşor în zone conservatoare, care alunecă în extreme clare atunci cînd e luată repede, în bigotism ortodox-politic (fie că sînt aşa zişii “eliţi” ai studenţimei străine, fie că e vorba de Flutur închinîndu-se cu toţi “deconcentraţii” după el). Deci dreapta are cu adevărat o problemă venită tocmai din monopolul pe care îl deţine: că se defineşte numai prin teorii retrograde şi printr-o slabă adecvare la lumea de azi. Cît despre stînga, îl asigur că nu există decît insular, accidental.
Victimizarea este singurul bastion întărit de dreapta în ultimii 10 ani.
Update. Un articol de sinteza, cititi aici. Nota: nu poti pune criticatac in linie cu cele puse acolo pentru simplul fapt ca difera mijloacele, audienta, felul in care e conceput etc.
P.S. Pentru cei de la Gândul: cînd citaţi o declaraţie dată de Preda pentru realitatea live, citaţi sursa. Este absolut ridicol ce faceţi şi nu e prima oară. Îmi pare rău pentru jurnaliştii de acolo pe care îi respect. Se pare că e politică de trust. Nu e corectă.


Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
| 1@despre orice: Ziua buna, amice carturar! : ) Da-mi voie sa-ti pun o intrebare off topic (la articol) dar on topic (pt tine). Spune-mi, rogu-te, daca ai stire de existenta unei pagini Amazon.con de... | ||
| 2Faptul ca Grecia este in faliment spune destul de multe, insa ceea ce e cel mai interesant e faptul ca daca Grecia se scufunda de tot se vede adevarata fata a Uniunii.... | ||
| 3Cunoaste cineva vreun caz cand Monica Macovei NU a avut dreptate? Chiar sunt curios sa stiu.... | ||
| 4[...] PS: Pe aceeași temă s-a scris și pe Blogary, Sorina Matei, Laura Cernahoschi. [...]... | ||
| 5@bula "banuiesc ca detii o impresionanta colectie de carti, un soi de anticar vei fi fost, sau esti, iesit la pensiecartile, le strang de zeci de ani, mai nou insa ma multumesc cu digital, ca-s free,... | ||
| 6@Hexenschuss: Vecinul Costica (sofer pe Raba, la privat) zicea ca el nu intelege de ce "guvernu' nostru, al poporului" da bani numai la contopistii aia si lui, om al muncii producator de plusvaloare, nu!... | ||
| Mihai Goţiu 11123 citiri |
| Cristian Teodorescu 10576 citiri |
| Costi Rogozanu 9089 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4208 citiri |
| Alin Fumurescu 4009 citiri |
| Constantin Creţan 3405 citiri |
| Dorin Tudoran 2914 citiri |
| Elena Vijulie 2742 citiri |
| Dan Duca 2484 citiri |
| Iulian Leca 2332 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Laura Cernahoschi 2 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Mihai Goţiu 61515 citiri |
| Cristian Teodorescu 40916 citiri |
| Costi Rogozanu 38281 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18256 citiri |
| Alin Fumurescu 17915 citiri |
| Viorel Dobran 12344 citiri |
| Dan Duca 11284 citiri |
| Constantin Creţan 11164 citiri |
| Elena Vijulie 9367 citiri |
| Dorin Tudoran 8741 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
“Patriciu, Becali, Videanu, şeful de la BRDBCRINGRAIFFEISENetc. ”
cred ca tre sa mai astept doua zile ca sa dea Alina Mungiu un telefon si sa scrie despre
Partea cu cifrele
iar vorbim dicutii, in lipsa cifrelor. asta nu e nici jurnalism de stanga nici jurnalism de dreapta, e doar neprofesionist sa n-ai nici cifre, nici procente, nici comparatii, NIMIC, doar opinii, nea rogo.
2011-08-17 18:53:20 | Raporteaza
Dan Tapalaga e “in devenire” De la jalnic la sinistru. S-a ilustrat elocvent cu ocazia “revoltelor” din Londra.
Dl. Buffet e un intelept. Stie ca averea lui si a celor carora le “ghidoneaza” “activele” e alcatuita, in principal, de hirtii cu valoare. Indoielnica spre inexistenta la dezintegrarea sandramalei(financiare, economice, sociale). In momentul T zero vor conta numai ce anglo saxonii numesc “commodities”. In rest, foamea va fi egal distribuita. Batrinul ar vrea sa previna ceea ce el miroase de la mare distanta ca fiind o nenorocire(cu asta s-o ocupat toata viata pentru cine nu stie)
2011-08-17 19:04:07 | Raporteaza
@1
Nu inteleg comentariul. Autorul incerca sa ofere o paralela la exemplul lui Buffett. Oameni care au bani multi insa care nu renunta la ideea de solidaritate sociala. Nu crezi ca Patriciu, Becali si Videanu sunt printre bogatii Romaniei? Daca ti s-ar pune o cifra pe averea lor, asta ar schimba cu ceva observatia autorului?
2011-08-17 19:08:26 | Raporteaza
Nu cred ca Patriciu se simte cu musca pe caciula la o …oarecare ….nationalizare …p’acii pa la noi …(ma gandesc la viitorul care “trece prin stomac” nu prin ideologii sau dogme).
Nea Patriciu are “comoditatile” in mare parte-n ….OLANDA !
Dar ailanti ….cu siguranta nu scapa de “stomacul a-ideologic” al maselor ….daca vorba lui BUFFET !
“nu se pun bine cu ele” …e in interssul lor propagandistic …..acceptarea asa ziselor taxe pe ……bogatie !
La o adica ….Buffet po’a sa zica ….vroit-am eu …insa ….alti n-au vrut !
PS : exista insa si cazuri de marinimie adevarata la ei ….mai ales la aia care nu-s din “bible belt” .
2011-08-17 19:22:44 | Raporteaza
nvm – cat au castigat in 2010, cat i-a taxat statul procentual. e minimum minimorum.
profi ar fi sa vina si cu PROCENTUL de taxare pe venituri mai mari de un milion de euro pe an/persoana fizica in UE.
ce sa facem cu opinii si cu scrisorile la misto din partea lui pat, bec etc?
2011-08-17 19:40:45 | Raporteaza
cateva tari din ue acolo. bulgaria, ungaria, uk, germania, rep moldova di ce nu, chiar daca nu e in ue
2011-08-17 19:48:04 | Raporteaza
la capitolul anticomunism in romania am vazut ca nea rogo e f dotat pe cifre.
ia exemplu de la gotiu- pe rosia montana are toate cifrele importante, le viseaza si noaptea.
2011-08-17 19:51:42 | Raporteaza
mi se pare ca tot nu am obtinut un raspuns la intrebarea mea.
cu ce ar schimba cunoasterea impozitelor sau veniturilor celor trei suplimentata de o comparatie interregionala sau la nivel UE a regimurilor de impozitare nationala ideea exprimata in primul paragraf din scrisoarea fictiva cu care incepe postul asta?
2011-08-17 19:58:52 | Raporteaza
@nvm:
S-ar interioriza (stii) …cauzele scurgerilor(furtului) de plusvaloare(capital) …al romaniei…..nene 1
Crezi ca UE le canvine (spaniolilor vreau sa zic si italienilor si etc. ) …..ca milioanele de romani PRIBEGI trimit miliarde de …???….EUROI in patria muma ?
de ce crezi ca au crescut preturile in ultimii ani ? ….inflatia anuala etc. ??
De aceea ca …..UE a compensat prost prin ….fiat money ….scurgerile ……si acum piramidala asta trebuie corectata monetar ……altfel castigatorii isi vad diminuate “economisirile” …odata cu cele ale gloatei ….ajungandu-se la un PAT ….adica RAPORTOLOGIC ….au speculat deageaba daca real RAPORTUL (!) dintre puterea de cumparare dinainte de specula/piramidala dintre economiile speculantilor si cele ale speculatilor …e acelasi cu ala de dupa ….specula ….
….Castigul speculei se consolideaza prin ….AUSTERITATEA ce loveste-n speculati nu in ……speculanti !
Pe scurt ….toat teoria lu’ MARX …..actualizata !
Hahaha…….percepeti sau sa va ….DESERNEZ ?
2011-08-17 20:10:42 | Raporteaza
nvm- poate tu preferi ca statul roman, prin reprezentanti, sa anunte ca, urmare a articolului lui nea rogo, A CRESCUT IMPOZITELE PENTRU CEI BOGATI.
ATAT, FARA ALTE EXPLICATII( DE LA CAT 1 LA CAT 2?).
parca suntem la gradinita
2011-08-17 20:17:39 | Raporteaza
@tx2: pai bine, omule, dar eu sint boc? eu zic ce fac altii. boc nici nu da toate datele sa ne dumirim dracului de unde scoate el locuri de munca noi cind toti dau afara
2011-08-17 20:30:58 | Raporteaza
nea rogo -ai cerut date publice si nu ti-au dat?
uite model
usa -1 In 2009, the income earned by the
236,833 taxpayers
with more than $1 million in adjusted gross income was
about $727 billion.
2 Imposing a 10% surcharge on this income would generate at most
$73 billion in new revenue —
about 2% of federal spending.
edition.cnn.com../
2011-08-17 20:38:29 | Raporteaza
nu, nu preferam asta. si nici ironia inutila de la final. costi vorbea despre un simt absent de solidaritate sociala al celor trei. nu vorbea despre stat sau boc. asa ca replica ta muta discutia intr-o cu totul alta directie.
nu intelegeam de ce trebuie sa scriem un mic tratat fiscal atunci cand ideea e destul de clara. e ca si cum costi ar spune “turnul eiffel e inalt” si tu ai spune “cat anume de inalt e? a, n-ai date exacte, pai atunci o sa-ti ignor observatia si o sa te mai si iau de guler sa te fac ziarist neprofesionist”.
mi-e teama ca am inceput o discutie pe care ar fi trebuit s-o evit. s-o lasam nelamurita si neinteleasa.
2011-08-17 20:46:47 | Raporteaza
@tx2: asa a zis boc?
americanii si-au luat-o si ei de la bogatasii care isi cumpara politicieni in ambele partide. au votat mereu la schimbare cand nu le-a mai convenit – ca si noi – insa de partea ailalta erau tot marionetele celor cu venituri mari.
reducerile si deducerile de taxe introduse de gwb au ramas bine merci si vor mai ramane mult si bine, ca cica aduc locuri de munca in usa. de cand a inceput smecheria asta, bogatii lor – aia care trebuiau sa pastreze si sa creeze noi locuri de munca in afacerile lor sub-taxate – au facut outsourcing intr-o veselie, pe principiul “100 de chinezi pe banii pe care ii cereau zece americani”. si s-a dus la scaraotchi clasa de mijloc, coloana vertebrala a americii.
noi stam si mai bine. am avut un boom-ulet in perioada 07-08, tot nesanatos, prin adoptarea modelului american cu supralicitarea imobiliarelor si alte smecherii piramidale, iar cand s-a spart balonasul, nu aveam nici macar bruma aia de clasa mijlocie ca sa sustina cat de cat consumul si sa nu ajungem toti la masa saracului.
(sa sara careva sa-mi spuna ca week-end-ul trecut au fost droaie de oameni pe litoral si au aruncat cu bani ca va amintesc si eu ca pe titanic aia mergeau la fund dar le canta orchestra pe punte. sa nu ziceti ca nu suntem pe titanic, ca suntem
)
nu stiu altii cum sunt, insa cand ii vad pe americani ce bine o duc, imi vine sa iau cartea aia verde si sa ma duc vazand cu ochii oriunde altundeva. preferabil de partea cealalta a ecuatorului.
2011-08-17 20:50:37 | Raporteaza
@cartea verde:
Sunt tare curios …daca traiesti cumva printre ei :
-Cati americani sunt constienti de beneficiile …outsourcing-ului ???
PS: Ma refer la aia care cumparau pe credit ….chinezariile ….pana s-au trezit chinezii ca ei vand ….pe CREDIT ….si asta nu-i ….OREZ !
Procentual …..asa dupa tine daca nu-i nimic …publicat pe tema la ei !
PSPS: GLOBALIZAREA se duce buuuuuuuuuu…..in urmatoarea …???? (revolutie ?) ..hahaha
2011-08-17 21:09:45 | Raporteaza
“Clasa de mijloc” romaneasca …prin …..ruginirea mertsanelor si bmw-urilor , jeep-urilor …..trece ACUM in CRIZA la …..”clasa de jos”…..ascuntindu-se(=subtiindu-se) clasa de sus (ca-n lupta de … clasa !….prezisa de MARX)

2011-08-17 21:14:59 | Raporteaza
@IQarus: toti americanii care au fost dati afara sau intra acum pe piata muncii insa nu gasesc locurile de munca promise isi dau seama ca politica asta este falimentara. toti americanii care au trait mai bine inainte si au ajuns acum sa traiasca din welfare sunt constienti ca politica asta este falimentara.
astia n-au nevoie de media sa le spuna ca traiesc bine. sunt ceva mai treji la minte decat romanii.
noua cica trebuie sa ne arate cineva ce si cum, de unde pana unde, care e directia corecta si alte aiureli. de parca am fi o natiune de decervelati.
de unde reiese ca traiesc printre ei? fereasca… ca si la noi, tot imigrantii – legali sau ilegali – sunt aratati cu degetul. tot sindicatele – si cele formate de lucratori la stat, si la privat – sunt demonizate. tot ala saracu’ e de vina ca nu munceste, de parca ar avea unde.
si cica e din cauza politicilor socialiste, nu din cauza outsourcingului si formarii de monopoluri internationale (financiare si industriale).
daca retorica prinde la astia, ceva mai caliti in democratie, nu e de mirare ca romanii pun botul.
divide et impera nu se desminte niciodata.
2011-08-17 21:43:35 | Raporteaza
.Castigul speculei se consolideaza prin … AUSTERITATEA ce loveste-n cei speculati nu in … speculanti !
Asta-i pe scurt ….toata teoria lu’ MARX …..actualizata !
2011-08-17 21:55:52 | Raporteaza
“100 de chinezi pe banii pe care ii cereau zece americani”… insa de vandut tot la americanii aia zece au vandut …..
…ma intreb de unde aveau (si cat timp!) ….aia zece care nu mai primeau salarii bani ……pentru a cumpara produsul celor ….100 de chinezi ?
PS: Stii cumva daca aia zece-si vor mai plati (la pastile cailor!) ….credditul luat pentru chinezarii ?
Stii cumva daca aia …zece americanii isi mai cunosc meseria duapa atatia ani de … mcjobs ?
Stii cumva daca mai exista fabricile (modernizate!) unde cei ….zece americani or putea produce daca se enerveaza chinezi ?
ETC ….!

2011-08-17 22:01:04 | Raporteaza
GLOBALIZAREA e ……sexy ! MAO-TSE-TUNG dixit !
Capiatalismul trebuie cucerit cu armele lui ! GORBACIOV dixit !
2011-08-17 22:03:27 | Raporteaza
@IQarus: perfect!
am utilizat si eu unul din argumente (lucram in afara,nu pentru romania) intr-o finala de licitatie cu un competitor din UE :
“solutia dvs.este galbena”! mi -au replicat adversarii;
“aratati-mi va rog fotografia fabricii dvs.” am raspuns eu.
aici s-a terminat si am castigat.
2011-08-17 23:21:15 | Raporteaza
@IQarus-
probabil ca Hamlet astazi ar tine in mana un listar cu indicatori iar faimoasa replica ar suna astfel:
“Plusvaloare sau plusprodus? Aceasta-i intrebarea!”
2011-08-17 23:40:35 | Raporteaza
MDA ….eu de ce percep …desii am doar SPIRU HARET …Hmmm ?
PS: De aia ca ….vreau !!!

2011-08-18 00:39:11 | Raporteaza
@tx2: E bine ca le-ai gasit pe ale americanilor. Ia incearca, de ale Romaniei reusesti sa dai? Eu n-am reusit.
@Costi Rogozanu: Bun articolul. Si impartial
2011-08-18 00:54:59 | Raporteaza
man, nu i-am zis din rautate sa vina cu date.
1 daca vine cu cifrele importante e credibil,si si-a facut treaba
2 daca institutiile statului i le refuza,atunci sa faca scandal, sa piseze, sa puna reporterii realitatea tv sa-l intrebe pe boc pana raspunde.
solidaritate inseamna cifre, nu bune intentii si scrisori la misto
2011-08-18 09:10:27 | Raporteaza
@tx2: Ai dreptate la punctul 2) Datele nu sunt disponibile public, ceea ce e dubios si anormal, iar cei mai in masura sa faca scandal pe tema asta sunt ziaristii.
2011-08-18 09:58:57 | Raporteaza
@IQarus-pentru ca percepe si astept raspuns
@Gh.Buta-pentru ca intreaba,pun si eu o intrebare ajutatoare
cand a plasat BNR 30% din rezerva valutara a Romaniei in obligatiuni SUA in raport cu data imprumutului de la FMI?
2011-08-18 10:06:03 | Raporteaza
[...] Sursa: VoxPublica (Costi Rogozanu) [...]
2011-08-18 10:35:45 | Raporteaza
@tx2: Ce sa spun, ne trimiti la articole semnate Cato Institute (un think-tank conservator din State). Articol care, suprinzator, ataca ideile lui Warren Buffet despre taxarea bogatilor. Daca ar fi dupa ideile lor out of touch bogatii n-ar trebui sa plateasca taxe deloc iar guvernul sa fie un fel de board of directors alesi pe criterii financiare – by the rich people for the rich people.
Extras din ideologia Cato Institute:
“there is no global warming, read my lips”
“we fight for the rights of the oppressed white christian american rich people”
Ne lasi
2011-08-18 16:08:03 | Raporteaza
realitatea.net/../
Deci tiparim(=tipaream!) bani ca sa avem inflatie ?
AUR stiu ca aveam 103,7 tone ….pe unde-i si ce-au cumparat intrebati-l pe …..Isarescu ca doar nu’i averea masii !!!!
2011-08-18 16:10:11 | Raporteaza
Asta cu elaborarea pachetului minim de servicii garantate de către sistemul sanitar pute. Păi dacă eu plătesc acum pentru întreg pachetul adică toate sevriciile garantate, atunci când nu mi se vor mai garanta toate, voi plăti mai puțin. Deci normal ar fi ca odată cu diminuarea serviciilor să scadă CAS-ul. Rămânem cu SMURD-ul dar nu pentru 6,5%.
2011-08-18 23:15:39 | Raporteaza
Stanga, dreapta nu exista decat in manualele de politica. De fiecare data guvernantii au luat masurile pe care le-au crezut de cuviinta (din interes, cunoastere, nestiinta etc)
2011-08-19 11:15:02 | Raporteaza
@Regiunea Centru:
Hitler Polpot Stalin si guvernuldin Peking …..+…restul guvernantilor la fel !
la ce ai scris tu :
“Stanga, dreapta nu exista decat in manualele de politica. De fiecare data guvernantii au luat masurile pe care le-au crezut de cuviinta (din interes, cunoastere, nestiinta etc)”
PS: De ce vorbesti in necunostinta de cauza ? Adevarul e ca fiecare guvern face ce-i PLACE nu ce trebuie !….tine minte asta ! (George Bush et alia !)

2011-08-19 14:37:26 | Raporteaza
Nu este nevoie sa inlocuiesti bunatatea unui om cu prevederi prin care sa incerci sa impui “bunatatea” .
NU ii opreste nimeni pe cei bogati, care declara ca sunt de acord sa fie impozitati mai mult, sa dea un exemplu simplu : sa isi doneze statului profitul/bogatia.
Ceea ce a facut si face Dinu Patriciu prin Fundatia lui este un lucru de apreciat si de laudat. Inclusiv conditia pusa celui care merge la bursa pe banii fundatiei de a reveni si a lucra in Romania un an dupa ce termina bursa.
Este o forma de bunatate a privatului, fara sa fie obligat de stat sa o faca, iar acest lucru trebuie incurajat.
Pina sa ajungem sa marim taxele, ar fi bine sa ajungem sa creem fiecare dintre noi mai multa bogatie, iar suprareglementarile si legile prost facute si necorectate cu anii sunt unul din motivele pentru care in loc sa creem mai multa bogatie, alocam timp sa ne ocupam de mai multa birocratie inutila.
2011-08-20 09:48:08 | Raporteaza