![]() | ”Soluția Iohannis” reîncărcată. Ce am mai putea pierde?vezi toate articolele de Mihai Goţiu15 May 2010 la 11:34 79 comentarii 1791 vizualizari. |
Pentru că Fumi a aruncat ieri leapșa, întrebându-se, retoric, pe unde au dispărut susținătorii ”soluției Johannis”…
Mai întâi despre declarația lui Klaus Johannis, de la care pornește textul lui Alin. Pe care a citit-o pe ”Hotnews”, care, la rându-i, o preluase din ”Rondul de Sibiu”. De ce e necesară specificarea? Citind articolul din ziarul sibian, constați că e destul de neclar, în prima parte face referire la bugetul de stat, iar în partea a doua la bugetul local (asta deși reporterul tot la ”buget”, în sensul general, face referire).
”Acesta (Iohannis – n.m.) a declarat că diminuarea salariilor va afecta, însă, serios, bugetul. „Evident că bugetul local (sublinierea mea) va fi influenţat şi încă destul de puternic. Vom avea veniturile drastic reduse. Una din sursele principale de venit pentru orice administraţie locală este cota de aproape 50 la sută din impozitul pe venit. Ori dacă bugetarii câştigă cu 25 la sută mai puţin atunci acest venit se va diminua proporţional”, a spus Iohannis” (”Rondul de Sibiu”).
Inadvertența mă face să cred că fie reporterul a transcris ce a înțeles, fie a scos citatele dintr-o discuție/declarație mai amplă. În favoarea ideii că Iohannis s-a referit la bugetul local e însăși faptul că declarația a fost acordată unui ziar local. Distincția are relevanță, pentru că dacă Iohannis făcea referire la bugetul de stat, atunci ideea că tăind din cheltuieli se reduc veniturile e o tâmpenie (pentru că e evident: cheltuielile tăiate sunt mai mari decât veniturile care nu se mai realizează, pentru că veniturile în discuție sunt doar o cotă parte din cheltuielile salariale reduse).
Dacă trimiterea e la bugetul local (ceea ce-l interesează cu adevărat, ca primar al Sibiului), Iohannis nu face decât să constate o stare de fapt. Aceste reduceri vor afecta, în special, bugetele locale ale orașelor mari. Bugetele orașelor (preponderent cele reședință de județ) în care există foarte multe instituții publice (inclusiv angajați) finanțate (prin ministerele de resort) direct de minsiterele de resort. Aproape 50% din impozitul pe salarii plătit de angajații acestor instituții reveneau bugetului local. Și erau o sursă de venit sigură (pentru bugetul local). Și, fără a da în cap nimănui, Iohannis mai spune că așteaptă să vadă măsurile definitive, pentru a evalua exact cât de afectat va fi bugetul local. Pentru că atât el, cât și primarii altor orașe vor fi nevoiți să treacă la rectificări bugetare în funcție de aceste măsuri.
Alin mai e supărat și pe o altă parte a declarației lui Iohannis. ”Las solutiile pentru cei care au puterea sa le adopte. Nu sunt chemat sa dau sfaturi nici presedintelui, nici guvernului”. Această atitudine mi se pare cât se poate de normală. O persoană publică, vorba lui Alin, ”cât pe ce premier”, nu se poate hazarda să ofere soluții atâta vreme cât nu are toate datele la îndemână (asta ne-o putem permite noi, ca blogeri ori ziariști). Pentru că dacă o face riscă să ajungă în situația lui Traian Băsescu, care în toamna lui 2008 afirma cu certitudine că sunt bani pentru majorarea cu 50% a salariilor profesorilor, iar câteva luni mai târziu să-și ceară scuze și să spună că, de fapt, nu știa care e situația reală a bugetului.
… dar, chiar dacă discuția a pornit, zic eu, de la o confuzie care s-a făcut între bugetul de stat și bugetul local, întrebarea lui Fumi ”Ce credeți că s-ar fi întâmplat cu Iohannis – premier și Geoană – președinte?”, merită măcar un răspuns. Chiar dacă e un simplu exercițiu contra-factual, ar putea oferi o soluție pentru situația de acum. Starea de fapt, Băsescu – președinte și Boc – premier, arată un eșec. Și cel mai simplu de replicat ar fi ”cu Iohannis – premier și Geoană – președinte nu ar fi putut fi mai rău decât este acum”. Dar acesta este un răspuns simplist.
Pentru că ”soluția Iohannis”, curățată de balastul Geoană, poate fi, în contextul actual, viabilă. Iar când spun ”soluția Iohannis” nu mă refer neapărat la persoana primarului Sibiului, ci la o alianță de guvernare între stânga și dreapta (iar dreapta, de asemenea, nu înseamnă neapărat PNL).
Ce ar însemna acest lucru? În primul rând o negociere foarte dură a măsurilor care se vor lua. Care prezintă riscul blocării sau amânării luării unor decizii, din cauza negocierii, dar prezintă avantajul evitării unor hotărâri discreționare unilaterale. Urmărind și declarațiile din ultima perioadă, cel mai probabil că nici liberalii (și nici pedeliștii) nu ar accepta înlăturarea cotei unice, la fel cum nici social-democrații nu ar accepta economii bugetare pe spatele pensionarilor. Probabil, am putea vedea aplicată și amnistia fiscală (care nu înseamnă, cum au înțeles unii, ștergerea datoriilor, și nici nu e ideea lui Dinu Patriciu, ea fiind enunțată și luată în discuție încă din toamna trecută). O amnistie după modelul italian, german sau britanic care ar fi scos din dospire miliarde de euro, care s-ar putea regăsi în investiții private.
În plus, rezultatul acestor negocieri de guvernare (și nu compromisuri – diferența terminologică e esențială) ar putea avea și o acceptare socială largă – un alt lucru fundamental necesar pentru a putea pune în practică măsuri de austeritate într-o perioadă de criză.
Așadar, chiar dacă unora li se pare ”imorală” ori ”împotriva firii”, o alianță de guvernare între stânga și dreapta, cu un program negociat la sânge, poate fi o soluție pentru momentul actual. Indiferent cum ar fi botezată ”Iohannis”, ”Croitoru” sau cine știe ce alt nume scos din joben de liberali, pesediști ori democrat-liberali.
***
P.S. Scuze dacă nu voi putea răspunde în timp util comentariilor. Tocmai mă pregătesc să urc în mașină și să plec chiar către Sibiu… Mai exact, lângă Sibiu, la Hosman. Unde, dacă sunteți în zonă și aveți dispozție, vă invit la ”Moara Veche”, la o seară de ”Carte și vin”. Începe la ora 18.00
.
Etichete: carte si vin, hosman, iohannis, Johannis, Mihai Goţiu, moara veche


Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
| 1@simona:Catastrofa esti tu si toti pdlistii incompetenti.Nastase nu avea nevoie de acea hirtie ptr. ca expertii judecatoriei stabilisera ca nu exista prejudiciu.justitia este calarita de basescu care si-a... | ||
| 2Plagiatul dnei Kovesi e o diversiune a lui ciuvica; ma surprinde ca ati luat de buna chestia asta. Problema cu restituirea CASS pensionarilor dupa decizia Curtii Constitutionale nu are legatura cu ipoteza. Dle... | ||
| 3@despre orice: Ziua buna, amice carturar! : ) Da-mi voie sa-ti pun o intrebare off topic (la articol) dar on topic (pt tine). Spune-mi, rogu-te, daca ai stire de existenta unei pagini Amazon.con de... | ||
| 4Faptul ca Grecia este in faliment spune destul de multe, insa ceea ce e cel mai interesant e faptul ca daca Grecia se scufunda de tot se vede adevarata fata a Uniunii.... | ||
| 5Cunoaste cineva vreun caz cand Monica Macovei NU a avut dreptate? Chiar sunt curios sa stiu.... | ||
| 6[...] PS: Pe aceeași temă s-a scris și pe Blogary, Sorina Matei, Laura Cernahoschi. [...]... | ||
| Mihai Goţiu 11128 citiri |
| Cristian Teodorescu 10595 citiri |
| Costi Rogozanu 9093 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4212 citiri |
| Alin Fumurescu 4009 citiri |
| Constantin Creţan 3405 citiri |
| Dorin Tudoran 2914 citiri |
| Elena Vijulie 2747 citiri |
| Dan Duca 2484 citiri |
| Iulian Leca 2333 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61520 citiri |
| Cristian Teodorescu 40935 citiri |
| Costi Rogozanu 38285 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18260 citiri |
| Alin Fumurescu 17915 citiri |
| Viorel Dobran 12345 citiri |
| Dan Duca 11284 citiri |
| Constantin Creţan 11164 citiri |
| Elena Vijulie 9372 citiri |
| Dorin Tudoran 8741 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Iulian Leca 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Drum “fara peripetii” si distractie pe cinste.
Acum, daca tot il mai resuscitati pe Johannis, poate va trimite o bardaca de vin.
Dar e neamt, nu garantez.
2010-05-15 11:49:27 | Raporteaza
@Mihai Gotiu: Pana o va infirma, declaratia e destul de clara “Deocamdata scăderea salariilor bugetarilor cu 25 la sută va avea două efecte: nemulţumirea profundă a bugetarilor va fi primul şi o diminuare substanţială a veniturilor la bugetul de stat va fi al doilea.”. Deci omul precizeaza clar bugetul de stat, cum la fel de clar precizeaza bugetul local aratand ca stie diferenta dintre cele doua. Degeaba incerci sa-l scoti.
Eu cred ca omul a vrut sa faca o analogie cu bugetul local unde are dreptate in privinta pierderilor de la salariatii platiti din bugetul de stat.
Referitor la oferirea de solutii poti sa le dai in baza datelor pe care le ai, cu amendamente de genul “cu conditia…”. Dupa principiul tau niciun aspirant la vreo functie nu ar trebui sa-si dea cu parerea despre ce ar face el daca ar fi in functia respectiva, iar noi ar trebui sa fim ok cu asta si eventual sa-l alegem orbeste.
2010-05-15 12:01:34 | Raporteaza
@Mihai Gotiu:
nu e o stupizenie sa faci calcule spre exemplu, ca daca scazi 25% din fondul de salarii la 1,3 milioane salariati, corespunzator se reduce si incasarea la bugetul de sanatate a cotei de 10,5%… adica masura basescului va conduce la inchiderea planificata de el a multor spitale iar la sfarsit va putea face un bilant concret a “pacientului” Romania: diagnostic corect, pacient decedat..
tot asa va scadea si fondul de pensii dar oricum pensiile pentru basescu sunt un moft social pe care le plateste sau nu, dupa cum ii ies procentele de incasare a parandaratului de catre clientela politica…
succes la Moara Veche!
2010-05-15 12:05:06 | Raporteaza
Stinga se afla intr-un proces de recuperare al propriului electorat care este puternic dependent de stat. Nu cred ca poate exista posibilitatea unui compromis eficient atit timp cit interesul real al stingii este sa creasca taxele in vederea conservarii propriului electorat. Cresterea taxelor ar pune mediul privat intr-o situatie mult mai grea decit cea de anul trecut. Lucrez in aceasta zona si de la firma unde sint angajat au trebuit sa plece cam 45% din oameni. Putea fi si mai grav daca nu s-ar fi luat masuri pragmatice in vederea cresterii eficientei. Masurile care trebuie luate sint de dreapta dar in aceasta zona politica nu prea se vorbeste aceeasi limba. Oricum daca intre 2004 si 2008 s-ar fi luat numai masuri liberale si nu s-ar fi facut angajari la stat sau nu ar fi crescut fara masura salariile bugetarilor nu am fi ajuns aici. Dupa cum se vede, problema este ca la noi ideologiile sint facultative, iar rezultatele se vad.
2010-05-15 12:07:04 | Raporteaza
Totul.
Baiatul si-a spus cuvantul.
Mai trebuie ceva?
Enuntul sau e in tonul: decat batran, bolnav si sarac, mai bine tanar, sanatos si bogat.
Dar “ezicsta posibilitati care se poate si posibilitati care nu se poate”!
Astea nu se poate!
2010-05-15 12:09:43 | Raporteaza
Alin al dvs., dle Gotiu, a citit si a dat mai departe un comentariu de pe un portal infect al pseudo-dreptei basiste, Madame Blogay, unde pompeaza doctrinarii sinecuristi de la Cotroceni.
Un comentator diliu de pe-acolo (blogaristii isi apostrofeaza adversarii cu epitete ca “tampi” sau “idiot”) facea misto ca un cocalar penal de Klaus Johannis pornind de la declaratia pe care o citati, si care a fost preluata mai intai de Hotnews. Mie mi-e clar ca pupinbasistii au mirosit pericolul Johannis si acum se grabesc sa-l dezamorseze in fasa.
2010-05-15 12:10:05 | Raporteaza
OH LA LA!
Astazi ati dus jurnalismul pe noi culmi de glorie si “idepedenta”, moncher Gotiu!
Sa fie primit!
2010-05-15 12:23:02 | Raporteaza
daca iei in calcul si reducerea numarului de angajati din primarie…
2010-05-15 12:47:52 | Raporteaza
Deci… Iohannis arunca o pastila ca sa loveasca in reforma inceputa de Basescu (ca doar asta este trendul), citiva se prind ca era doar o mare minciuna si vine Mihai Goţiu sa ne traduca minciuna in asa fel incit sa fie o minciuna ma mica. Daca se poate, sa nu mai fie minciuna deloc. Tare disperati ati mai ajuns daca va coboriti atit de jos…
As avea 2 intrebari, domnule Mihai Goţiu: Ati dus-o bine pe vremea PSD-ului? Ati beneficiat de pe urma publicitatii de stat pe vremea lui Nastase?
2010-05-15 12:51:10 | Raporteaza
@tatelu:
e grea matematica.
X= salariul de la buget primit de un bugetar
o,4X = taxe, impozite intoarse la bugete.
X-0,4X = 0,6X, bani necheltuiti de buget. (nu pierduti de buget cum iti spune mintea ta)
2010-05-15 12:51:52 | Raporteaza
mai Guta, cap de puta, esti mai impartial ca Ciuvica, Ciutacu, Stan Laptop, si ceilalti cu mana intinsa la moguli.
Apuca-te ma de o meserie din care sa traiesti decent si onest si DEMN.
2010-05-15 12:56:05 | Raporteaza
Solutie pentru buget si echitate sociala: IMPOZIT PROGRESIV.
Pentru a nu fi acuzat drep comunist de postacii ignoranti pupincuristi :
Ipozit progresiv in:
Argentina 9-35% ;
Australia 17-45% ;
Austria 21%-50% ;
Belgia 25-50% ;
Brazila 7.5-27.5% ;
Canada 15-29% ;
China 5-45% ;
Croatia 15-45% ;
Cipru 20-30% ;
Denemarca 38-59% ;
Egipt 10-20% ;
Finlanda 7-30.5% ;
Franta 5.5-40% ;
Germania 14-45% ;
Gibraltar 0-40% ;
Grecia 0-40% ;
Hong Kong 2-17% ;
Ungaria 17% sau 32% ;
India 10-30% ;
Indonezia 5-30% ;
Irlanda 20-41% ;
Israel 10-45% ;
Italia 23%-43% ;
Japonia 5-50% ;
Lithuania 15% sau 20% ;
Luxemburg 0-38%
Malta 15-35% ;
Mexico 0-28% ;
Monaco 0% ;
Maroc 0-41.5% ;
Olanda 0-52% ;
Noua Zeelanda 0-39% ;
Norvegia 28-49% ;
Pakistan 0-25% ;
Filipine 5-32% ;
Polonia 18% sau 32% ;
Portugalia 0-42% ;
Serbia 10-20% ;
Singapore 3.5%-20% ;
Slovenia 16%-41% ;
Africa de Sud 0-40% ;
Spania 24-43% ;
Suedia 0-57% ;
Taiwan 6-40% ;
Thailanda 5-37% ;
Tunisia 15-35% ;
Turcia 15-35% ;
Anglia 0-40% ;
U.S.A. 15-35% ;
Vietnam 5-35% ;
Zambia 0-35% ;
Cota unica in statele controlate de scursuri securiste :
Belarus 12% ;
Bulgaria 10% ;
Cehia 15% ;
Estonia 20% ;
Letonia 23% ;
Muntenegru 12% ;
Romania 16% ;
Rusia 13% ;
Arabia Saudita 20% ;
Slovacia 19% ;
Ucraina 15% ;
2010-05-15 13:01:49 | Raporteaza
@Mihai Gotiu:
pe la inceputurile crizei, se spunea ca o masura potrivita ar fi alocarea resurselor prin cresterea deficitului…
o cale era si sustinerea “artificiala” a angajatilor bugetari pentru care statul n-are solutii de reconversie si care sa nu agraveze cheltuielile sociale si sa nu depaseasca suportabilitatea…
dar astea sunt masuri combinate, peste puterea de intelege a guvernantilor care trateaza populimea ca un parametru stingher in formule aritmetice
2010-05-15 13:09:08 | Raporteaza
bashistii se pisha impotriva vantului si se vor ineca in propria voma bocista care ne spune ca vom face ,vom face si iar vom face…ce?
2010-05-15 13:15:49 | Raporteaza
lol @ “o alianță de guvernare între stânga și dreapta, cu un program negociat la sânge, poate fi o soluție pentru momentul actual”.
Ce nu puneti la socoteala este ca oricat de incompetenti ar fi cei ce se afla acum la putere, niciun exercitiu de imagine de tip Iohannis nu ne va face sa credem ca ceilalti ar face o treaba mai buna. Au avut sansa lor, 17 ani in care si-au batut joc de tara asta din toate pozitiile, iar acum incearca sa ne convinga ca au intentii din cele mai bune. Brusc au devenit niste olandezi pusi pe treaba… Ce gluma buna!
Eu cred ca mai degraba e vorba de sevraj, atat in cazul lor cat si al jurnalistilor care inca nu si-au revenit dupa cea mai mizerabila campanie electorala.
2010-05-15 13:16:38 | Raporteaza
lingai pdlisti, ascundeti-va, cumparati-va un vapor si luati-l si pe chior…
2010-05-15 13:17:00 | Raporteaza
dupa ce a bagat tzara in kkt, derbedeul de la cotroceni cerseste solidaritatea celor pe care vrea sa-i ingroape literalmente!
2010-05-15 13:30:52 | Raporteaza
@12.Tatamare,
-Ati demonstrat ca numai tarile dezvoltate au cota de impozitare progresiva,catre 5o la suta;
-cele din Asia(tigrii asiatici)-Singapore de ex. 5-2o la suta;Coreea de Sud lipseste,ca si Malaezia.
-tarile care si-au propus o dezvoltare economica rapida,au pina in 20 la suta;
Din ce sa sa se capitalizeze intreprinderile nationale,daca cistiga putin si dau impozit de 5o la suta pe profit?
Sigur ca tinind de FSN,PDSR,PSD si postcomunism,este normal ca sustii impozitare de suta la suta.
Din ce sa apara intreprinzatorii,daca lipseste banul care poate fi cistigat pentru dezvoltare?
Este adevarat,ca PSD a pastrat cota unica si in 2009 dar n-a propus masuri fiscale,care sa oblige antreprenorii sa investeasaca banii in intreprinderi,iar nu pe vile si GIP-uri!
Tarile dezvoltate (Anglia) practica cota de impozitare 0 pentru activitati economice cu functie de motor economic de dezvoltarer.
Daca gindim asa,si peste 200 de ani vom ramine la fel ca acum.
2010-05-15 13:41:14 | Raporteaza
Stati un pic:cum adica in 2008 presedintele statului NU STIA cum stau lucrurile cu bugetul Romaniei????
A fost cumva votat ca sa stea in economie de cuvinte si el,si consilierii aia multi,cu ministrii de resort?
Or fi fost ministrii liberali,sa zicem ca aceia nu informau pe nimeni,dar jucaria favorita a presedintelui,serviciile secrete,ce faceau?
Sa fim seriosi,lui Base & gastii lui nu-i pasa decat de umplerea buzunarelor proprii.
Nici onoare nu mai au:cand revad imaginile lui Basescu haladuind stingher printre sefii de stat din Europa,fara a fi bagat in seama,ba mai mult,il da Berlusconi la o parte ca italianul avea de vorbit cu Rassmussen…
2010-05-15 13:46:58 | Raporteaza
1.Iohanis sau altul,fara programe de dezvoltare economica = orice persoana luata de pe strada si pusa prim-ministru.
2.Dreapta + stinga la guvernare,in etape de criza = esec
garantat.Stinga postcomunista nu va intelege niciodata nevoia de a ceda sau accepta reforme de criza,pina la adinci batrinete.
3.Cu PDL,cu alianta Stinga-dreapta,cu oricare din cei citati,in frunte-Rominia fara proiecte de dezvoltare industriala,ramine in actualul faliment general!
2010-05-15 13:52:08 | Raporteaza
Atata timp cat in Tara asta asa zisa “CLASA POLITICA” e de SECURISTO-COMUNISTI nu SPERATI la nimic bun.
2010-05-15 14:01:23 | Raporteaza
Cum, ala cu rahat pe ochi, nedormitul, nu a aparut sa-si verse basinofilia p’aici?
Uite cum Fumurescu face propaganda pedelista cu o demagogie cat casa. Si mai foloseste si arma manipularii si a scoaterii din context. Agent de influenta? Se prea poate…
2010-05-15 14:05:24 | Raporteaza
Criza = Razboi
Nu o alianta de guvernare stanga-dreapta ar fi necesara in momentul asta, cand opozitia declara sus si tare ca nu vrea sa guverneze ca sa nu piarda electoral.
Ci,
Pentru ca o criza economica mondiala e echivalenta cu un razboi,
Iar razboiul nu e niciodata “democratic”, adica nu-ti da de ales decat sa lupti – sau sa mori
Ce ar fi corect si necesar in momentul asta ar fi un ACORD POLITIC stanga-dreapta si intre toate partidele politice pentru principii, solutii si proiecte de iesire din criza care sa fie sustinute de toti
In ideea ca daca pierdem – pierdem toti
Iar daca castigam razboiul, atunci sa castige toti cei care participa la razboi – si nu doar cei care fug de el.
Cand dupa un razboi ajungi sa ai conducatori dintre cei care au fugit ca lasii de razboi, e o pedeapsa prea nedreapta pentru un popor.
2010-05-15 14:09:19 | Raporteaza
@Tatamare: stii care este problema? In lipsa unei legislatii pe masura si a unor institutii care sa aplice legislatia, impozitul progresiv este folosit de mafioti ca sa evite impozitele. Rezulta mai multi bani in buzunarele lor chiar daca asta inseamna mai putini bani la buget. Asta este si motivul pentru care mafia PSD-ista ar face tot posibilul ca sa ne intoarcem la impozitul progresiv. Tu unde te situezi in povestea asta?
2010-05-15 14:10:40 | Raporteaza
Domnule CALIMAN EUGEN.
1. Am postat impozitele pe venit (individale) nu impozitele pe profit (in marea majoritate a statelor existand cota unica).
2. Nu am sustinut niciodata scursurile securiste ale societatii romanesti FESENISMUL.
3. Actualul PDL este formatiunea politica inscrisa ca partid politic la 6 februarie 1990 sub denumirea FSN.
4. Pentru a nu ramane ignorant poti consulta worldwide-tax.c../ si pdl.org.ro/inde../
2010-05-15 14:11:12 | Raporteaza
Fumi s-a hazardat citind un articol din ziarul basescian. Ar trebui sa scrie ce a facut Guvernul Boc, ca sa i se mai spele din pacate.
2010-05-15 14:13:28 | Raporteaza
@Kondor #9:
Dar nici macar nu e vorba de minciuna, ci de confuzie, nu? A reporterului, eventual, care nu pricepe ce adinc a glasuit prim proiectul.
2010-05-15 14:15:14 | Raporteaza
Afirmatia “impozitul progresiv este folosit de mafioti ca sa evite impozitele” nu putea fi debitata decat de o scursura securista.
2010-05-15 14:18:19 | Raporteaza
@Tatamare: Cred si eu ca un impozit progresiv care sa mearga spre 50-55% dar cu 0-5% maxim impozitare pentru profitul reinvestit ar fi cea mai buna solutie … dar deh … cine s-ar complica ???
2010-05-15 14:20:03 | Raporteaza
@Andra: am sa vin cu o completare la ceea ce ai postat.
din nefericire pentru democratia romana ,nici crin,nici ponta nu vor intelege nimic.ba mai mult,as spune ca triada psd-pnl-kgb nu va pricepe unde greseste.dupa cum observ nici tonomatele nu gasesc calea.cu totii sunt captivi in cercul urii ,al manipularii si al interesului de grup.ii privesc cum se excita seara la mogulizoare cu gandul la o revolutie.ce nu stiu sarmanii, e ca cei pe care se bazeaza ,sunt oamenii de bine ai lui ilici.cum sa faci revolutie azi cu cei care in urma cu 20 de ani strigau…cinste lor,cinste lor minerilor si… moarte lui coposu?cei care ranjeau atunci cand studentii erau stalciti in bataie de oamenii lui iliescu.mare parte a pensionarilor de azi sunt cei care urlau in 90…nu ne vindem tara si …iliescu apare,soarele rasare!astia nu au facut revolutie nici in 90 nu vor face nici in 2010.ei au fost mereu masa de manevra a contrarevolutionarilor,a securistilor si comunistilor, mascati in baieti destepti si adunati gramada in spatele lui iliescu.a celor care au tinut romania captiva in anii 90.a celor care nu doreau democratie,nato si uniunea europeana.a tuturor celor care ne vor in zona gri.
2010-05-15 14:29:12 | Raporteaza
@M.Gotiu
1)O coalitie stanga-dreapta ar fi unesec total.Cei de dreapta ar sabota masurile de stanga si invers.(vezi 2009 rezultatele guvernarii PDL-PSD)Asta se poate intampla in Germania sau aiurea,dar nu in Romania.
2)Cu privire la o negociere la sange asupra masurilor ce trebuiesc adoptate,asa cum spuneti,acestea vor bloca unele decizii si le va intarzia pe altele.Tineti cont ca neluarea unei decizii sau neluarea ei in timp oportun complica problemele pe care le avem.In fond noi am votat un parlament , un presedinte, de unde a rezultat un guvern tocmai pentru a lua decizii,nu pentru a le amana pana la pastele cailor,sau chiar a le bloca definitiv.Si atunci la ce ne foloseste struto-camila stanga-dreapta?Doar pentru a mai pierde timp si a numara din cate foi este facuta placinta?Este adevarat ca unele decizii pot fi gresite sau nesuportabile.Aici intrevine societatea civila si populatia prin actiuni de protest pana se ajunge la o solutie.Mergem inainte sau demisioneaza guvernul pentruca nu-i sunt acceptate masurile.
2010-05-15 14:32:41 | Raporteaza
La postarea de mai sus adaug ca parlamentul poate sa valideze sau sa invalideze masurile guvernului si sa-l demita.Aici ne intoarcem la ce am votat si ne intrebam,oare alesii nostrii indiferent de culoarea politica (poate sa fie si violet),ne reprezinta corect?!
2010-05-15 14:36:10 | Raporteaza
@lucaman (limbic basescian). Nu uita ca “cei care in urma cu 20 de ani strigau…cinste lor,cinste lor minerilor si… moarte lui coposu” erau fesenistii: actuali pedelei, pesedei si alti sateliti gen vadimisti, puneristi, etc.
2010-05-15 15:02:35 | Raporteaza
Toata lumea critica ce se intampla in Romania dar refuza sa inteleaga ca alte alternative nu sunt. Statul nu mai are bani, pierderile fiind cauzate de guvernarile proaste anterioare. Cu sau fara iesiri in strada masurile se vor lua oricum.
2010-05-15 15:05:10 | Raporteaza
@Andreea… ne informeaza: “Statul nu mai are bani, pierderile fiind cauzate de guvernarile proaste anterioare”
I-auzi una, i-auzi doua, i-auzi nouazecisinoua! De la Basescu-PDL SRL.
Problema e ca suna la fel de… adevarat ca si acele “vanzari anterioare” care au condus la achizitionarea binecunoscutului penthouse al fiicei lui Basescu.
2010-05-15 15:14:37 | Raporteaza
@Tatamare: limbic penelist… aia care strigau in 90 striga si acum.sunt aceeasi bugetari,aceeasi dependenti de stat,aceeasi mafioti numiti in fruntea sindicalistilor.din cate vad sunt buni prieteni cu iliescu,crin,ponta si compania.nu poti nega alianta psd-pnl-geoana presedinte.nu poti nega sustinerea guvernului tariceanu de catre psd.fesenistii se joaca cu penelistii de ani buni.eu vreau sa spun doar atat—economia privata nu ii mai poate sustine pe bugetari.basta!a venit randul ca si bugetarii sa afle ca e criza.cei care lucreaza in mediul privat o suporta de anul trecut.
sa ma ierti ca ti-am spus limbic penelist.am dorit sa iti arat doar cat de inutila si penibila este aceasta metoda a jignirilor gratuite.mai ales ca eu ma adresasem andrei nu tie.
2010-05-15 15:23:09 | Raporteaza
@Andreea:
Pietele se afla in cea mai dificila perioada de dupa al doilea razboi mondial, a explicat seful bancii centrale Europene, Jean-Claude Trichet, intr-un interviu acordat saptamanalului Der Spiegel si citat de AFP. “Am trait si traim vremuri cu adevarat dramatice”, a mai aratat Trichet, care aseamana momentul actual cu cel de dinaintea caderii Lehmann Brothers, in septembrie 2008.
Statele dezvoltate se confruntă cu misiunea „titanică” de a restabili nivelul datoriei publice la cel înregistrat înainte de criză, dar, dacă nu vor reuşi, vor fi afectate de majorarea costurilor împrumuturilor şi limitarea creşterii economice, se arată într-un raport publicat vineri de Fondul Monetar Internaţional, preluat de Reuters.
Practic, datoriile vechi sunt acoperite prin datorii noi care sunt mai mari decat cele anterioare, ceea ce agraveaza situatia. Unii macroeconomisti vorbesc despre o posibila inflatie prin care aceste probleme sa fie rezolvate. Altii, mai sceptici, spun ca zona Euro nu mai poate functiona in acest fel si ca nu e deloc exclus sa asistam la parasirea ei de catre anumite tari. Sunt prea multi bani aruncati in piata, iar costul “salvarii” unor economii s-ar putea dovedi extrem de costisitor.
Dacă datoria guvernamentală nu va fi redusă, potenţialul de creştere în ţările dezvoltate ar putea scădea anual cu mai mult de 0,5 la sută, susţine FMI. Pentru evitarea acestui fenomen, economiile dezvoltate trebuie să inverseze deficitul de cont curent, situat acum, în general, la 4,9 la sută, într-un surplus, în medie, de 3,8 la sută, până în 2020.
Dar cum sa faci asta in conditiile unui climat social extrem de sensibil?
Desigur, in principiu sunt necesare reducerea cheltuielilor şi majorarea taxelor, ambele fiind măsuri nepopulare, deci adoptarea lor s-ar putea dovedi dificilă. Însă, FMI apreciază că problema datoriilor în Europa, în special în Grecia, a demonstrat că, dacă guvernele nu reuşesc să acţioneze, pieţele financiare le pot forţa să ia măsuri.
FMI se declară sensibil la temerile conform cărora accentul pus prea curând pe rezolvarea situaţiei finanţelor publice va submina redresarea, dar apreciază că trebuie făcută acum mai multă sistematizare. Majoritatea economiilor avansate încă resimte efectele celei mai adânci recesiuni de la al Doilea Război Mondial. Şomajul a rămas ridicat, iar veniturile din taxe au scăzut.
„Sunt convins că statele trebuie să ia măsuri pentru întărirea încrederii în sustenabilitatea fiscală pe termen lung, fără a reduce perspectivele de creştere”, a declarat directorul general al FMI, Dominique Strauss-Kahn. Asta e o fraza diplomatica pe care o putea la fel de bine rosti un elev din clasa a 12-a. Dar de la a spune ca ar fi bine sa ne fie bine si pana a lua masuri dureroase, e o cale a naibii de lunga.
Pierderea totală a încrederii investitorilor în finanţele publice reprezintă „ultimul risc”, deşi recentele experienţe din Europa „au indicat clar că acest risc nu poate fi ignorat”, susţine oficialul FMI. Incertitudinile privind datoria guvernamentală au dus la creşterea costurilor nu numai în Grecia, ci şi în Portugalia, Irlanda şi Spania.
Pentru multe economii avansate, inclusiv Statele Unite şi Japonia, îmbătrânirea populaţiei va adăuga o presiune suplimentară asupra finanţelor ţării în următorii ani.
FMI a propus îmbunătăţirea colectării taxei pe valoarea adăugată, în ţările care au deja astfel de măsuri, şi implementarea lor în ţări ca Statele Unite, unde nu există asemenea măsuri.
„De exemplu, introducerea TVA în SUA şi dublarea ratei foarte scăzute a TVA în Japonia ar putea duce la o creştere de 4,5 la sută din PIB, respectiv de 2,6 la sută din PIB, în aceste state”, se arată în Raportul FMI.
2010-05-15 15:23:55 | Raporteaza
@Andreea. Din prostie emiti si adevar. “alte alternative nu sunt”. O alternativa are doua variante. Nu nenorocitele guvernari anterioare au indatorat Romania ci Boc cu haita lui de incompetenti?
2010-05-15 15:28:21 | Raporteaza
@lucaman
Judecand dupa maniera in care, pentru a cita… prezidential, “editezi frazele” in veritabile cearsafuri de text, sa concluzionam ca iti pregatesti textuele “de cu seara”?! Oricum, colega ta, @Andra, produce un numar sensibil mai mare de asemenea cearsafuri.
2010-05-15 15:29:46 | Raporteaza
Io
nnis
2010-05-15 15:36:30 | Raporteaza
Solutia Base cu Boc este tare coroziva!
Ce sa caute liberalii si social-democratii la guvernare? Boc nu duce lipsa de o majoritate parlamentara. Are cacalau! Duce o atat de evidenta lipsa de competenta!
Cred ca mult mai buna era solutia Croitoru, daca tot a castigat base, cum a castigat nu se mai pune, alegerile.
2010-05-15 15:37:19 | Raporteaza
Ce-am putea pierde? Raspunsul este simplu. Timp!
2010-05-15 15:39:33 | Raporteaza
Moooje Fumursescuuu… complice la crima cu Basescu!!!1
2010-05-15 15:50:36 | Raporteaza
Domnule Oanta,tocmai aici este problema,ca nu mai avem timp!Pe langa faptul ca nu mai avem bani (i-am risipit sau au fost subtilizati de clientii politici ai tuturor partidelor),acum nu mai avem nici timp.Oare cine l-a irosit?
2010-05-15 15:51:45 | Raporteaza
Indiferent de situatie, trebuie sa ii lasam pe cei din Guvern sa isi faca treaba. Sa o duca la bun sfarsit.
2010-05-15 15:51:53 | Raporteaza
@sase sase: “acum nu mai avem nici timp.Oare cine l-a irosit?”
Explica, doct, @Andra ca “de vina sunt guvernarile anterioare”. Oricum, imi amintesc de faptul ca Basescu ne asigura (inca odata) chiar inainte de votul de la alegerile prezidentiale (din toamna trecuta) ca “totul merge bine”, ca “am iesit din criza” samd.. Oare ne-a mintit cel care, atunci, era presedintele… responsabil al Romaniei?!
2010-05-15 16:03:07 | Raporteaza
@Vlad.Adrian: “Indiferent de situatie, trebuie sa ii lasam pe cei din Guvern sa isi faca treaba. Sa o duca la bun sfarsit.”
Fereasca Sfantul! “Cei din Guvern” au dus, deja, treaba la… “bun sfarsit”. Cum sa-i mai lasam sa continue?!
2010-05-15 16:05:42 | Raporteaza
S-au gandit escrocii la tot, stati linistiti. Ce pierd la impozitul pe venit vor castiga inzecit din cresterea crunta de impozite pe casa si teren pe care le au in palarie pentru la anul, daca nu se vor hotari brusc sa le aplice retroactiv de anul ascesta.
2010-05-15 16:16:12 | Raporteaza
Gotziule, inca o data: barba nu te face filosof.
apoi: de unde sa stii tu despre bani, tu care numai i-ai tocat pe ai altora si fara nici un rezultat notabil/laudabil?
apoi: nen’tu Marx a zis despre ban ca este o marfa. ca orice marfa, trebuie produs si nu crede ca prin consum, ci prin productzie.
apoi: prostanacul daca ajungea presedinte, catalin voicu ajungea ministru de interne – aceasta este masura ticaloseniei tale.
consuma vinul, oricum n-ai sa produci decit ce stii tu mai bine: un pipilic.
2010-05-15 16:18:37 | Raporteaza
Madame Populy si-a trimis, disperata, micutzii pompieri sa incerce sa stinga incendiile
2010-05-15 16:24:17 | Raporteaza
Conform evenimentelor 2005-2010,o coalitie stanga-dreapta s-ar putea crea in 2 variante:
- cu un premier marioneta a presedintelui Basescu,care nu ar putea realiza mare lucru,in afara certurilor la sedintele de guvern
- cu un premier mana forte,care sa nu-i permita presedintelui sa se amestece in problemele executivului,care nu ar putea realiza mai nimic,decat certuri la scena deschisa presedinte-premier.
Deci solutia este clara si foarte simpla,dar imposibil de realizat,cel putin in prezent.
Domnului Fumurescu ii este usor sa dea solutii de unde este.De fapt romanii din diaspora ne-au nenorocit,dar nu am vazut pe nici unul sa regrete,deloarece nu simt rezultatul votului lor.Dupa 6 Decembrie au invadat internetul cu bucuria si desteptaciunea lor.Nu cred ca toti erau platiti de “servicii”,prea erau multi.
2010-05-15 16:27:02 | Raporteaza
tu sigur barba, barba pe care scrie anarhie!
2010-05-15 17:18:48 | Raporteaza
@Andreea:-”Toata lumea critica ce se intampla in Romania dar refuza sa inteleaga ca alte alternative nu sunt. Statul nu mai are bani, pierderile fiind cauzate de guvernarile proaste anterioare. Cu sau fara iesiri in strada masurile se vor lua oricum.”
Nu aici e radacina raului. Bani sunt, dar nu pra mai sunt societati pentru privatizare iar clientela politica a PDL-ului este numeroasa si i-si vor bani cheltuiti in campanie. De unde sa-i ia? Normal ca din buget daca nu prea se mai poate vinde imobile si societati. Nici Johanis nu ne-ar fi putut scoate din criza dar sunt sigur ca perioada de recesiune ar fi fost mai suportabila atat pentru populatie cat si pentru mediul de afaceri pentru ca Guvernul Boc in toate variantele sale nu a luat nici o masura in directia relansari economiei. Majoritatea membrilor Guvernului Boc actual sunt “habarnisti” in actul guvernari.
2010-05-15 17:59:29 | Raporteaza
Solutia sasului care se ocupa cu exportul de copii romani in Canada.S-a razbunat ,pentru ca romanii au vandut sasii in Germania.
E gresit! Noi i-am trimis in tara lor de unde au venit!
Daca venea prim ministru,ne vindea pe toti.Traficantilor de toate tipurile.Asa om nu merita bagat in seama.
2010-05-15 18:29:34 | Raporteaza
@micutacekurai: Lingaule, ti-ai luat bani de la baselu? Hai mars de-aici, ca daca te prind la miting dau cu petarda dupa tine!
2010-05-15 18:37:39 | Raporteaza
@lojilenato.word../ Amice, eşti întruchiparea tristă a dobitocului xenofob. Totuşi ai noroc: dacă ar fi trebuit să te vândă şi pe tine, Johannis ar fi trebuit să cheltuie cam jumătate din bugetul României ca să te cumpere cineva!
2010-05-15 19:02:00 | Raporteaza
@James:
Spuneam ca un guvern Johannis ar fi insemnat seriozitate nemteasca.
Il vedeai tu pe unul ca Voicu intr-un guvern Johannis? Ala nu e boc!
2010-05-15 20:18:09 | Raporteaza
@Tatamare: curat securisti in arabia saudita !! pacat ca nu le-am luat petrolul la schimb ! si ai uitat sa precizezi pragurile de impozitare ,sa vezi cat e pragul pentru impozit minim
2010-05-15 20:19:39 | Raporteaza
@ Gutza – multzam. Tu, macar, ai trecut la faza doi – cauti scuze:) Tot e ceva. La partea a doua – nu poti, contra-factual vorbind, sa-l ai pe Johannis fara Geoana – e ca si cum ai vrea sa-l ai pe Basescu fara EBA:) (Si e Johannis – faptul ca i-au “romanizat” comunistii numele in Iohannis nu-nseamna ca tre’ sa persistam in eroare:). In rest, ti-a raspuns Daniel Oanta.
Nadajduiesc ca ti-a tihnit lansarea! Daca-l vezi pe Johannis, transmite-i salutarile mele:)
2010-05-15 20:20:16 | Raporteaza
De parcă dacă s-ar fi referit la bugetul local n-ar fi fost aceeaşi Mărie…
La Fumurescu îl apărau tocmai cu argumentul “macroeconomic”: că la nivel macro aritmetica nu mai funcţionează…
Goţiu îi caută justificări la nivel micro, loco.
Sau Guţă, că n-am înţeles.
Cel mai bine se explică la nivel familial, de Bundy, cum a remarcat pubinbăsescu’ Bleen pe portalul infect al pseudo-dreptei băsiste – coana Blogary.
2010-05-15 20:38:24 | Raporteaza
23.@Andra,
Drama,problema,ghinionul,sau cum vrem sa-i spunem,este ca pentru criza noastra nu are nimeni nici principii, nici solutii si nici proiecte de iesira din Criza.
Nici UE si nici clasa politica.
1.Din criza economica nu se poate iesi,fiindca este una mondiala si “iesim” din ea cind va trece singura,peste economiile lumii.Si peste noi.
2.Din criza “structurala”adica acea criza a lipsei de industrie,nu putem iesi niciodata,fiindca nu exista nici un “program de reindustrializare”.
3.”Politicieni,
traind in cercul vostru strimt,
norocul pare sa va lase
puteti avea si 20 case.
n-aveti nimica bun si sfint…
Probabil acesta va fi spiritul manelelor de Criza!
Cred ca Guta va termina cu plinstetele de dragoste si va lacrima pentru lipsa de bani si medicamente a pensionarilor!
4.Inteprinderile ramase sint 90 la suta straine.Cu ce sa facem “politici industriala” si planificari de dezvoltare a comertului cu Rusia,China sau Asia?
Ce sa exporti pentru a acoperi imprumuturile daca nu mai producem nimic?
De aceea nu ne aflam intr-un razboi ci sintem supusi unui asediu “intern”,dus de 20 de ani de clasa politica ,al carei veritabil succes a insemnat dezintegrarea economiei,a industriei nationale si disparitia a 6 milioane de locuri de munca.
Singurul razboi posibil,este unul “personal” pe care-l port cu politicienii,pentru a-i convinga sa evalueze si sa promoveze “programul national de reindustrializare”.
2010-05-15 20:50:45 | Raporteaza
@gabhry_el
Unde iegzplica pubinbăsescu’ Bleen? Da si tu link!
2010-05-15 20:51:47 | Raporteaza
pentru toti cei care m-au criticat mai sus: guvernarea Tariceanu a pus capac celor doua decenii de Romanie postdecembrista. In timpul lui Tariceanu s-au angajat zeci de mii de bugetari, unii pe salarii fabuloase de mii de euro. v-ati obisnuit sa urlati “Basescu e de vina”…e mai usor decat sa cauti adevaratele motive, banuiesc…
2010-05-15 20:55:22 | Raporteaza
@all
De ce ati criticat-o pe @andreea mai sus?
2010-05-15 21:05:53 | Raporteaza
@all
Data viitoare sa o criticati mai jos!
2010-05-15 21:06:38 | Raporteaza
@andreea: Iara-si gresesti. Lucrez in domeniul Bugetar de vreo douazeci si ceva de ani, adica de pe vremea impuscatului iar in unitatea unde lucrez eu nu s-au mai angajat de prin 2005 cu toate ca oameni au tot plecat din sistem ba la pensii ba la privati. Voi iubitori de portocaliu refuzati sa sa vedeti realitate. Nu l-am simpatizat nici o data pe Tariceanu, mai ales ca pe timpul guvernarii sale a dat dovada de aroganta ceia ce strica la un politician, dar ai pune in carca dezastrul incompetentei lui Boc nu mi se pare normal.
2010-05-15 21:26:54 | Raporteaza
@bernie
Transele de impoyitare pe veniturile persoanelor fizice pentru Anglia in 2008 erau:
1-2,230 10%
2,231-34,600 22%
peste 34,600 40%.
2010-05-15 22:24:03 | Raporteaza
@ANDREEA! Uite aici cateva motive:
1. 6000 de pedelei semianalfabeti (scuzati-mi pleonasmul) numiti, ilegal de constitutionalistul Boc, directori la deconcentrate;
2. Ex-ministrul faliment Pogea incaseaza lunar 10,000 euro de la CEC, EXIMBANK si Fondul Proprietatea.
Si mai am o intrebare pentru tine, spui tu si celor care te critica cu cat il plateste guvernul Boc pe fostul ministru PDL, Gheorge Dobre, pupila lui Basescu ce in iunie 1990 forma garnituri de tren pentru transportul minerilor din Valea Jiului la Bucuresti ?
2010-05-15 22:54:22 | Raporteaza
Sa inteleg de la domnul Daniel Oanta ca un guvern condus de Klaus Johannis ar fi pierdere de timp? In timp ce guvernul Boc este ce? O cavalcada de masuri inspirate? O masura a incoruptibilitatii? Deja deveniti caraghiosi…
Sa va readuc aminte, in mare, componenta guvernului Basescu, pardon Boc:
Blaga la interne, zdrobeste contrabanda ca un ex-vames incoruptibil ce se afla. Rezultatele se vad…
Videanu la Economie – cosmarul baietilor destepti din energie. Apropo, chiar, baietii destepti din energie ce or mai face? Cred ca sunt si ei solidari cu criza asta nu?
Udrea la ministerul cu bani multi (ceva cu dezvoltare si turism, cu un buget de niste miliarde de euroi) – ca e competenta si incoruptibila. Doar nu o promova Basescu personal din alte motive nu?
Oprea la armata, onoare si mandrie. Solutia morala… Iubesc tradarea dar si pe tradatori. Chestie de caracter forjat pe mare…
In rest niste unguri ametiti si si un crash test dummie pe la finante sa preia apolitic socurile. Plus un ins insipid de provenienta liberala (??) care se ocupa cu reforma sistemului corupt. Sau nu se ocupa, ce importanta mai are acum ca am castigat alegerile?
Ultimul, dar cu siguranta cel mai nesemnificativ portarul, pardon premierul, Emil Boc. Guraliv si intepat dar in esenta irelevant si pe deasupra ridicol.
Cum sa ai tupeul sa critici o fraza scoasa din context a unui primar stralucit din ardeal in timp ce cautionezi de un an de zile trupa asta de maimute si jepcari ma depaseste.
2010-05-16 01:49:34 | Raporteaza
L-am uitat pe Berceanu la transporturi. Ala cu autostrazile. Cum care autostrazi? Ce, daca nu le vedeti inseamna ca nu le platiti? Ba le platiti populime (hai Fumurescule, infioara-te un pic) ca asta e menirea voastra.
2010-05-16 01:58:34 | Raporteaza
Care-si mai aduce aminte ca l-a votat acum 20 de ani pe Iliescu? 20 mai 1990.
2010-05-16 12:04:55 | Raporteaza
@victor L: Toti pedeleii cu varsta peste 38 ani. Era candidatul lor. Iliesccu a parasit FSN-ul dupa 29 martie 1992. Cei tineri nu stiu ca PDL in peroada 6.02.1990-23.05.1993 se numea FSN. Din 1993 si-a tras numele FSN-PD, a aderat la Internationala Socialista, eee… ce vremuri trandafirii, ce spectacole cu mineri si ochelaristi.
2010-05-16 13:27:57 | Raporteaza
@Tatamare: AI FOST SECURIST? SAU RESPONSABIL CU PROPAGANDA COMUNISTOIDA? DIN LATURILE CARE LE BORASTI AICI CAM ASTA AR REIESI. MOSULE RASPUNDE-MI LA O INTREBARE: CE IUBESTI MAI MULT? URSS SAU UE + SUA? SA NU-MI SPUI CA FEMEILE – WOMEN PE EUROATLANTICA. POATE TU MOSULICA O IUBESTI IN SECRET PE TOVARASA ANNA PAUKER, AI GRIJA CARE BUZE LE SARUTI! CELE ORIZONTALE EUROATLANTICE, SAU CELE VERTICALE COMUNISTOIDE!
2010-05-16 14:03:03 | Raporteaza
@Tatamare ,
tare cu foc le mai spui, ca din brosurica de marxism-leninism.
2010-05-16 14:10:44 | Raporteaza
@Daniel Oanta:
daca numeri corect, cu solutia base-boc pierdem timp si bani… foarte multi bani contabilizati deja la datorie publica guvernamentala…
2010-05-16 14:19:13 | Raporteaza
@HOFFA: Nu sun pedelist ceea ce demonstreaza ca n-am fost securist (exercitii de logica).
@victor L:tare cu foc le mai spun, ca din Registrul partidelor Politice de la TMB (poti interpreta evenimente nu documente).
2010-05-16 21:37:48 | Raporteaza
@ FUMURESCU,
@ OANTA,
Da, aveti dreptate si sa va dea Dumnezeu sanatate, ca insfarsit m-ati luminat:
1. V-asazica, cu Boc in continuare nu pierdem timp, dar cu Johannis, sigur va fi si mai rau, sau tot asa de bine ca acum !!?!?!!?
2. V-asazica, ar fi posibil ca sa facem o oarecare apropiere intre Boc si Johannis, daca nu ca inaltime a trupului, macar ca logica a mintii, cinste, acuratete in gandire, expunere clara, calm si bun simt ?!?!?!?!?!
3. Un lucru e clar: Confuzia este sora cu dezinformarea si uneori cu cea de reaintentie. In cazul de fata atat Dl Fumurescu, cat si Dl Oanta, calca pe alaturi si nici nu isi dau seama, ori nu vor sa recunoasca.
Pacat! Par scoliti si cu capul pe umeri….
2010-05-16 21:43:23 | Raporteaza
Pierdem bani (10 mil. euro/zi) pentru ca iese lumea in strada si apleaca urechea la jocurile hotilor din aceasta tara! Basescu ne ofera posibilitatea sa iesim din criza, hai sa nu mai parlamentam atat si sa punem osu la munca.
2010-05-17 06:20:05 | Raporteaza
Gotiu nu rezista la critica. Cenzureaza chiar si usoare aluzii privind placintele. Pentru mine este edificator.
O mie de cuvinte iscusite de-ar mai scrie, nu-l mai cred. Pentru mine ramane un demagog.
2010-05-17 12:33:03 | Raporteaza