![]() | Statul? Istoria? Fraze de dînşii inventate – acum şi la Iaşivezi toate articolele de Paul Vîrvea24 Jan 2011 la 13:03 88 comentarii 1728 vizualizari. |
Nu-mi pot reprima un amar “v-am spus eu!” văzînd degetul mijlociu total arătat la Iaşi, la ce s-a dorit a fi aniversarea a 152 de ani de la Unirea Principatelor Române.
Dragii noştri conaţionali “vechi”, nevăzînd mai departe de plenitudinea burţii, au consimţit să-şi denigreze, o dată în plus, trecutul, prezentul şi pe ei înşişi, sub motivul altfel pertinent al unui abuz al statului asupra unei categorii de cetăţeni. Totul, într-o poveste cît o fabulă plină de pilde.
Pe scurt, epic: militarii în retragere au huiduit copios în timpul ceremoniilor de stat ocazionate de aniversarea Unicii Mici de la Iaşi, pentru că în fruntea ceremoniilor stătea şeful statului, Traian Băsescu. S-a huiduit la imn, s-a huiduit la prezentarea onorului, s-a huiduit la depunerea coroanelor. S-a huiduit la fiecare discurs – inclusiv la al lui Băsescu -, s-a huiduit mai puţin sau deloc la mini-slujba ţinută cu aceeaşi ocazie, precum şi atunci cînd a vorbit mitropolitul Teofan.
Opinez că gestul pensionarilor, rapid asumat şi de alţi ieşeni, este un deget mijlociu ridicat foarte vehement în direcţie autorectală. Şi-au bătut joc de solemnitatea unei sărbători fundamentale pentru existenţa statului naţional modern român, pe care altfel l-au apărat şi îl consideră factorul principal de coeziune naţională (mă rog, nu ştiu cît de important e 24 ianuarie pentru ardeleni, fiind vorba de unirea “regăţeană”). Asta în condiţiile în care oricum huiduielile erau aşteptate la mitingul de protest autorizat, programat cîteva ore mai tîrziu.
Nu e mare diferenţă faţă de ce s-a întîmplat astă toamnă în faţa palatului Cotroceni, cu poliţiştii şi “ieşi afară, javră ordinară”. Nu pot decît să constat încă o dată, dezolat, lipsa totală de înţelegere a românului faţă ideea de stat.
S-a arătat desconsideraţie faţă de stat şi respect faţă de biserică. Aceeaşi atitudine paradoxală, ca să nu-i spun ipocrită, pe care românul o are de secole. Acelaşi atavism feudal, în care românii cred că statul este Vodă, care trebuie să-i unească şi poarte prin luptă, nu-i aşa, şi dacă nu le place ceva făcut de stat, se duc cu jalba la Vodă (în vremuri de democraţie fragedă, asta se traduce prin huiduit şeful temporar al statului) sau, eventual, nu se supără dacă boierii îi scot ochii, îl mazilesc şi pun pe altul în locul lui, mai despot. Importantă e personificarea statului într-un om, că doar cu statul format de instituţii şi metodele moderne de protest e, nu-i aşa, prea complicat pentru răzeşi.
A contat cumva imnul de stat? A contat cumva memoria celor pentru care s-au depus coroane? A contat cumva onorul gărzii, adică o formă ceremonioasă de respect armată-stat? Nu. Pensionarii militari, pe bună dreptate nemulţumiţi de calvarul prin care sunt puşi să treacă de deciziile confuze şi prost gîndite ale executivului, au ales să bălăcărească, in corpore, istoria românilor, simbolurile statului şi reprezentanţii vremelnici ai acestuia (cu care aveau, de fapt, treabă) şi propria organizaţie socio-profesională – armata. Previzibil, chiar şi la acest nivel halucinant al desacralizării de sine, au ştiut să respecte biserica. Şi să reia huo-ul după nişte tatăl nostru.
Este regretabil să văd aşa ceva din partea unor oameni care şi-au petrecut viaţa profesională în disciplină, dînd şi executînd ordine şi, mai presus de orice, jurînd lucruri chiar pe simbolurile pe care le-au terfelit la Iaşi. Le-aş transmite pierderea speranţei că înţelepciunea vine odată cu vîrsta, reproşul că egoismul lor loveşte în generaţiile mai tinere şi le doresc pensii decente pentru care să nu fie puşi să alerge pînă la epuizare, cum am văzut că s-a întîmplat în ultimul timp. Şi le-aş aminti că Băsescu şi Udrea şi ceilalţi huiduiţi nu sunt statul, statul e sărbătoarea pe care au terfelit-o. Şi că Teofan nu le dă pensii mai mari ci, eventual, sarmale de hram, de pomană. Restul e placebo.
La final, o dedicaţie pentru domnii care au huiduit la Iaşi.
PS: Nu mai ştiu cine a enunţat locul acela comun cu “poporul care nu-şi respectă trecutul nu poate avea un viitor”. De asta m-am simţit ameninţat, ca român, de pensionarii militari.
PPS: Precizare: Mi s-a pus în faţă nuanţa “vezi că nu numai rezerviştii au huiduit, erau şi mulţi agitatori de la PNL şi PSD”. Am un contra-argument. Cînd ţi-ai petrecut decenii din viaţă sub jurămînt de respect faţă de patrie şi popor, să huidui la o sărbătoare a patriei simblurile unui stat care e, de jure, al poporului, mi se pare un sperjur descalificant. Nu am treabă cu agitatorii, ci cu nedreptăţiţii care au ales acel moment şi acea ceremonie să-i dea cu huo lui Băsescu.


Iulian Leca azi la 15:15 |
Altfel, imi imaginez ca multi vor vota cu mana taiata. Ce vremuri.... macar odata cineva ameninta ca [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
| 1@K*Salutareraspuns grabit, din pacate de nestiutor, eu foloses putin spre deloc Amazon, nu prea stiu ce sa zic, anii trecuti erau unele probleme de livrare (shipping) Amazon -> ROFolosesc... | ||
| 2E un singur lucru pe care nu-l inteleg eu. In continuare, chiar dupa accederea PSD la putere, etalonul raului in tara asta sunt Basescu si PDL-ul. Cred ca o sa asistam la situatia absurda in care PSD o... | ||
| 3@machiavelli: Desigur ca nu tovarase, cum ar putea sa greseasca o procuraore care in Epoca de Aur semna ordine de arestare in alb ! Sa traiti ... tovarase !... | ||
| 4Doamna Laura, am vazut fotocopia cererii ISC ce s-a depus la dosarul penal din RECURS, prin care s-a precizat ca aceasta institutie nu se (mai) constituie parte civila, cerere motiva de situatia de fapt... | ||
| 5@bulapentru Proiectanti ]am un cuvant special, de multumire, de respect. La trecerea ceausism anii 80 -> catre democartura anii de inceput 90, am cunoscut cu ocazia studiilor, proiectelor mele... | ||
| 6@simona:Catastrofa esti tu si toti pdlistii incompetenti.Nastase nu avea nevoie de acea hirtie ptr. ca expertii judecatoriei stabilisera ca nu exista prejudiciu.justitia este calarita de basescu care si-a... | ||
| Mihai Goţiu 11140 citiri |
| Cristian Teodorescu 10652 citiri |
| Costi Rogozanu 9107 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4226 citiri |
| Alin Fumurescu 4013 citiri |
| Constantin Creţan 3405 citiri |
| Dorin Tudoran 2914 citiri |
| Elena Vijulie 2752 citiri |
| Dan Duca 2486 citiri |
| Iulian Leca 2356 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Iulian Leca 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61532 citiri |
| Cristian Teodorescu 40992 citiri |
| Costi Rogozanu 38299 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18274 citiri |
| Alin Fumurescu 17919 citiri |
| Viorel Dobran 12348 citiri |
| Dan Duca 11286 citiri |
| Constantin Creţan 11164 citiri |
| Elena Vijulie 9377 citiri |
| Dorin Tudoran 8741 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Iulian Leca 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Si cand te gandesti ca la Iasi, de fapt, niste baieti au huiduit alti baieti in circumstante solemne! Mai nasol e ca nici unii, nici altii nu erau la munca la ora aia!
2011-01-24 13:11:00 | Raporteaza
@ Autorul: Sa nu dramatizam. Nu-i apar pe pensionarii militari, pentru ca sunt de acord cu recalcularea pensiilor acelor domni care, profitand de portitzele legii, si-au marit artificial ultima solda ca sa poata lua o pensie mare (nemeritat de mare). Huiduiala a avut ca tzinta vremelnica conducere a tzarii si nu Unirea, imnul, tricolorul, ori inaintashii care au faptuit Unirea.
Huiduiala face si ea parte din libertatea de exprimare. Chiar daca uneori e la momentul nepotrivit, intra in jocul democratic. Nu exista conducator care sa nu aiba “opozantzii” sai. Pana si nea Nicu a incasat-o pana la urma. Ma uit la titlurile galbene de pe televiziuni. Presa, mai ales cea care si-a facut un tzel din a-l injura pe Basescu zi si noapte, pare mirata ca la Iasi au fost huiduieli si zice “breaking news”. Care “breaking news” mai baietzi? Nu asta se intampla la voi in studio minut de minut? E stire veche si perimata.
2011-01-24 13:18:43 | Raporteaza
faptul ca s-a huiduit in timpul intonarii imnului de stat sau la prezentarea onorului milotar e dezgustator. cu atat mai mult cand un astfel de gest vine din partea unocadre militare.
2011-01-24 13:20:02 | Raporteaza
nenicule…sa vezi tu ce o sa patesti azi cand or sari postacii opozitiei pe tine
)
2011-01-24 13:20:34 | Raporteaza
Vorbiţi vorbe. Aş putea paria că majoritatea celor “indignaţi” de huiduielile din timpul imnului / rugăciunii nu pot spune toate versurile (nici din imn, nici din rugăciune), dar au acum un motiv în plus să se simtă persecutaţi, neînţeleşi şi aparte. Multă ipocrizie, prea puţină sinceritate. A fost o zi ca toate celelalte. Una în plus care ne apropie de fundul prăpastiei. Păcat că nu se deschide nicio paraşută.
2011-01-24 13:28:03 | Raporteaza
Citat din discursul lui Simirad, Presedintele Consililui Judetean Iasi, membru PSD, fost ambasador in Cuba
:
“”Cei pe care îi vedeţi aici sunt oameni aduşi cu autobuzul şi văd satisfacţia de PUBERTINI INTARZIATI a celor de la Bucureşti care i-au adus. Toţi cei de la Bucureşti au venit ca să ne strice această manifestare, să facă o antimanifestaţie. Ceea ce s-a întâmplat aici nu ne caracterizează. Poate că această sărbătoare va rămâne în istorie ca o manifestare odioasă, o manifestare capcană. Domnule primar (Nechita, si el membru PSD), să vă fie ruşine pentru organizarea acestei manifestări!”
Intrebare intrabatoare:
Cine sunt acei PUBERTINI INTARZIATI care au dat tonul la huiduirea imnului national?
P.S. Respectele mele domnule Simirad.
2011-01-24 13:42:03 | Raporteaza
ce sa faci bai gogosarule, data viitoare te vor ruga pe tine sa le dai voie sa protesteze. ca daca va intreb pe oricare dintre voi cate strofe are imnul, fara google sunteti morti
2011-01-24 13:42:30 | Raporteaza
Ma rog,s-au huiduit insemnele si simbolurile unui stat care nu mai exista decat teoretic.
2011-01-24 13:49:47 | Raporteaza
Mi-e scarba si mila de tara in care am ajuns sa fiu conational cu “patrioti” care isi cantaresc patriotismul in pensii, de “eroi” care isi definesc eroismul ca suferinte pe care de fapt un popor intreg le-a trait, de “politicieni” care se lauda ca sunt altfel desi respecta acelasi tipar bolnav …
Mi-e scarba ca sunt obligat sa traiesc intr-o tara in care unele televiziuni dicteaza “realitatea” asa cum pe vremuri facea TVR-ul. Democratie inseamna pentru aceste televiziuni dreptul de a imi afecta mie drepturile in timp ce acuza pe altii de dictatura. Daca Romania ar fi plina de oameni care gandesc, “munca” acestor televiziuni nu ar reprezenta o problema. Din pacate lucrurile stau altfel in realitate… Oameni care sunt convinsi ca “Udrea este amanta lui Basescu” pentru ca asa au auzit ei la A3 se duc apoi la vot si voteaza in consecinta in timp ce cei ce gandesc cu mintea lor, scarbiti de rezultatele anterioare nu o mai fac. Asadar, rolul televiziunilor este mai important decat ar trebui sa fie intr-o tara civilizata si este “jucat” cu precadere patimas pentru interese ce tin de binele unui grup si nu al tarii.
In privinta “indoctrinarii”, “primul marinar alcoolizat” sau “bashist” sunt expresii tembele, si fara nici o logica a schimbului de opinii civilizat, care tradeaza partizanatul “presei”. Cu alte cuvinte, in Romania nu ai voie sa ai o opinie contrara A3 sau RTV, sa indraznesti sa fii de acord cu adversarul pe care l-au transformat in dusman numai pentru ca nu lasa creatorii acestor trusturi sa se joace cu “jucariile” asa cum vor ei.
In Romania, libertatea opiniei politice incepe usor usor sa fie afectata si abolita culmea, tocmai de catre principala institutie care ar trebui sa o pazeasca, presa … In Romania incepem usor usor sa avem dreptul la o opinie politica numai daca aceasta convine acestor televiziuni. In viziunea unora din presa, romanii nu au dreptul si la o alta opinie decat ce-a dictata de ei pe sticla. Aceste televiziuni care erau mai degraba indignate ca cineva a indraznit sa il aplaude pe Traian Basescu la Iasi in loc sa huiduie doar pentru ca asta doreau ei, pentru ca acestea sunt convingerile lor, ale unora din presa, fara sa mai tina cont de faptul ca si noi, ceilalti avem dreptul la o convingere …
Aceeasi presa pentru care “gradena societatii civile” nu inseamna decat sindicate si pensionari, dupa cum vedem la Realitatea TV. Acestora le-as spunea ca exista si “celalalta Romanie”. Care nu este de acord cu ceea ce se intampla, in alt fel decat incearca ei sa manipuleze.
Imi aduc aminte de cateva cuvinte ce circulau la primele alegeri “democratice” in Romania, atunci cand Ion Iliescu trebuia sa iasa presedinte. Pentru cei ce erau cunoscuti anti-Iliescu, exista o dedicatie: “Hai la vot, la vot, la vot, Daca vrei s-o iei in bot”. Usor usor, Romania celor 2 televiziuni se indreapta din nou in acea directie. O sa ajungem sa luam bataie in plina strada daca indraznim sa votam altfel decat dorinta maselor asmutite de aceste televiziuni.
PS: mi-e scarba de sarbatoarea de la Iasi, transformata intr-un miting politic de catre niste magari care si-au batut joc de tara mea … Pentru mine, tara mea nu inseamna pensie, ajutoare sociale, pomana sau mita. Sacrificiul pentru tara mea nu il fac doar ca rasplata pentru avantaje, ci pentru ca doresc ca sotia, copii, parintii, rudele si prietenii sa traiasca o viata decenta, libera, onesta … Dusmani sau prieteni, nu voi uita ca in final au calcat in picioare lucruri sfinte pentru existenta unui stat. Se pare ca pentru unii conationali, mai sfinte decat imnul national sunt alte lucruri, precum pensia sau pomenile de la stat…
Din partea unui simplu cetatean, am pentru acesti pensionari militari, vedete de tv, un singur mesaj:
RUSINE!!! NU AM NEVOIE SA MA APARATI!!! NU SUNT ROMAN DE-AL VOSTRU!!! SUNTETI O RUSINE PENTRU MINE, PENTRU ROMANII CARE SUFERA DAR NU ISI BATJOCORESC TARA IN SCHIMBUL UNUI PUMN DE BANI!!! INDIFERENT CINE ESTE PRESEDINTE, UNII CARE SE COMPORTA CA VOI FATA DE INSEMNELE STATULUI MEU SUNT DUSMANII MEI, NU PRIETENII MEI!!! PENTRU MINE NU SUNTETI ALTCEVA DECAT NISTE MERCENARI …
2011-01-24 14:03:41 | Raporteaza
Sunt unul din milioanele de romani care au ales calea exilului, nu din motive materiale ca altii, ci din motive de oridin etic. Nu mai puteam suporta nedreptatea dusa la exacerbare din Romania, mafiotismul securist de dupa 1989 si batjocorirea oricaror valori, manelizarea si mitocanizarea executate cu sistematizare, turnatoriile executate la orice pas, minciuna si ipocrizia si lista e infinita…
Stiu deci ce inseamna disperarea la romani. Stiu ca suntem un neam fatalist si cum spunea Eliade, “fara noroc”. Dar ceea ce mi se pare inacceptabil este ca acesti oameni huiduie in timpul rugaciunii, ceea ce este echivalent cu a huidui in Biserica. Huiduie in timpul imnului nostru, care e simbolul a sute de mii de romani morti pentru apararea acestui pamant de care azi ne batem joc cu indiferenta. Asa ceva e nepermis. Nu ma deranjeaza ca il huiduie pe securistul licuricist numit Basescu si pe gasca lui de profitori, dar sa nu huiduie simbolurile sacre ale neamului, caci doar astea ne-au mai ramas. Daca le huiduim si pe acestea, nu ne mai ramane nimic.
2011-01-24 14:12:25 | Raporteaza
In orice tara civilizata (chiar si cele considerate “necivilizate” de catre romani!), la intonarea imnului de stat lumea se ridica in picioare. Face liniste. Cinta, daca stie si poate. Duce mina la inima (cum fac americanii). Te linseaza daca intinezi momentul (ca in Turcia). Nu militarii – ci oamenii simpli pentru care tara, natia, insemnele patriei mai inseamna ceva.
Vad persoane care echivaleaza nesimtirea cu “democratia”. Protestul, vezi doamne, e o forma a libertatii individuale. Cum s-ar zice, “dreptul la opinie”… Nu a impiedicat nimeni pe “pensionarii ofiteri” (da, multi adusi cu autobuzele de catre “organizatori”) sa huiduie inainte, dupa si… diseara, cind se va face hora. Puteau sa defileze pe strazi, cu steaguri (Nichita, ca primar, le-ar fi permis), sa isi arunce caschetele netuflite vreodata de gloante. Dar trebuiau sa respecte insemnele Statului – care nu erau nici Basescu, nici Udrea, nici Guvernul.
Desigur, asta nu ma face sa devin “dezamagit”. Nici nu ma asteptam la altceva. Mai ales ca, fiind iesean, stiu ca, in multe locuri (CFR, de ex) oamenii au fost scosi “la miting” de catre sefii (pesedisti sau liberali) si sindicate. Trebuiau nu numai sa sustina “liderii” (Ponta si Crin), ci si sa huiduie. Mai ales, nu ma asteptam la altceva stiind ce campanie a urii fac iRealitatile si Anatemele. Si citind despre “eroismul” masurat in pensii babane de ofiterii de ata care scot, cu nerusinare, in fata veteranii de razboi sau tinerii ofiteri care servesc in NATO, neajunsi inca la pensie. Asta dupa ce casta militara devenise un balon dublu ca numar fata de cea din tarile NATO, trebuind sa fie “pensionate”, dupa ce a fost inaintata in grad rapid si nejustificat si s-a bucurat de drepturi “legale” acordate imoral de comunistii si securistii post-decembristi.
Absolut de acord cu autorul. Nerespectind nimic, nici trecut nici prezent, este inevitabil sa nu avem viitor. Nu il meritam!
2011-01-24 14:12:26 | Raporteaza
@poweraxxel: Nu te speria,nu te apara nimeni.Conform noilor conceptii privind reforma statului esti singurul responsabil de existenta ta.Statul nu are nici o obligatie fata de cetatenii sai.Asa ca pregateste-te sa te aperi singur.
2011-01-24 14:12:58 | Raporteaza
Romania trebuie lasata sa moara economic pentru a se naste o natie noua.De cel putin 70 de ani,Romania incapabila sa lucreze eficient este sustinuta artificial in viata.Cei care azi sunt pensionari sunt partasii dezastrului Romanesc de azi.Romania este asa cum au creeat-o ei prin calitatea si cantitatea muncii generatiei lor.
Practic de 70 de ani Romania risipeste resurse fara sa obtina NIMIC in SCHIMB.Si pe cine se lauda ca s-a spetit muncind,NU-L CREDETI,EXAGEREAZA
2011-01-24 14:15:45 | Raporteaza
Patriotismul pentru romani are in general conotatii mai mult negative decat pozitive . Acesta nu ar trebui sa fie un sentiment nascut din mandrie ci din contemplare . Din punctul meu de vedere ceea ce s-a intamplat acolo nu trebuie discutat prin prisma prezentei sau absentei patriotismului pentru ca atunci cand incerci sa contribui cu ceva la devenirea neamului tau ( contributia poate lua orice forma ) si nu primesti decat flegme ai dreptul sa iti fie lehamite si sa nu respecti o institutie (care pana la urma reprezinta statul ) care nu da doi bani pe ceea ce ai construit de-a lungul vietii .
2011-01-24 14:26:52 | Raporteaza
Ce este de fapt Romania? Este un teritoriu geografic in care o anumita clica (PDL,PSD,PNL – clasa politica romaneasca) isi declara un monopol asupra violentei impotriva cetatenilor, fortandu-i sa plateasca taxe sub amenintarea inchisorii. Taxe din care ei se pot infrupta in voie.
Romania este Statul mafiot care este o piatra de moara fata de cetatenii ei muncitori, care doresc ca schimburile lor voluntare si comertul sa nu le mai mai fie furate. Romania este, insa, si Statul asistential prin care lenesii si incapabilii fura de la oamenii muncitori, si ar vrea sa fure si mai mult – de aceea sunt votanti PSD si au o anumita mentalitate de tip socialist sau comunist.
Romania trebuie desfiintata si inlocuita – treptat si pasnic – cu institutii private, in competitie unele cu altele, care sa se ocupe de toate lucrurile pe care le gestioneaza acum Statul mafiot, corupt, ineficient: sanatatea, educatia, pensiile, drumurile (inclusiv autostrazile), justitia, armata, etc. Toate serviciile trebuie sa fie voluntare – nimeni sa nu poata fi obligat sa “cumpere” servicii de sanatate sau educatie sau asigurari de la o Corporatie corupta!
2011-01-24 14:29:57 | Raporteaza
Hai sa nu fim mai pudibonzi decat s-ar impune.
Romania este o tara nedemna de trecutul ei istoric, condusa de infractori si datoare vanduta la FMI de bani de MANCARE.
Manifestarile de la Iasi reprezinta clar “admiratia” publica a poporului fata de seful statului si fata de clasa politica aservita puterii, in contextul evenimentului care se sarbatoreste astazi.
Daca prezentul e nedemn de trecut nu vad care ar fi motivele pentru care sa ne facem ca sarbabtorim ceva.
Cand o sa ajungem sa traim demn in tara asta si nu de pe o zi pe alta, cum traim in prezent (datorita infractorilor) vom putea agita in aer esarfe si stegulete. Altfel gestul e fals si nu valoreaza nici cat o ceapa degerata.
Peste 90% din Romani sunt total nemultumiti de ceea ce se petrece in tara asta sub sceptrul lui ZEUS.
2011-01-24 14:35:37 | Raporteaza
@Nykos: misto comentariul. Subscriu fara rezerve.
2011-01-24 14:38:07 | Raporteaza
Oameni al caror orizont se reduce la pensia de luna viitoare!
Urat au mai imbatranit… si degeaba!
2011-01-24 14:40:22 | Raporteaza
te kaci in el de stat de simboluri cind ai avut o pensie de 3500 lei ai rata la banca de 1500 si ti-au recalculat la 1400 adica te-au furat ca ultimii hoti.Atunci cind i-ai obligat sa iasa la pensie anticipat fara a le spune ca peste X ani le reduci pensia ca nu au vechimea completa ce ai facut ai furat iar si ai mintit cum o faci tot timpul.Alt furt alta hotie.Si atunci ce sa respecti hoti, infractorii ca ei sint reprezentantii statului.Nu au injurat statul ci pe reprezentanitii lui.Au fost chiar decenti trebuiau sa-i ia cu pietre.
2011-01-24 14:48:06 | Raporteaza
Romanii au murit in 89 ca in Romania sa se traiasca demn in bunastare nu sa vina clica mafiota a lui ZEUS la putere sa se infrupte din venitul national.
Asta e rostul huiduielilor.
2011-01-24 14:48:20 | Raporteaza
Mizerabila reactie , mai ales din partea unor oameni care au depus juramantul fata de tara. Sa le fie rusine!
2011-01-24 14:48:23 | Raporteaza
@Gicu Maracine: “Oameni al caror orizont se reduce la pensia de luna viitoare!”
Deh, daca n-au avut inspiratia sa iasa la furat cu pedelistii tai,ca acuma nu mai stateau cu ochii lipiti de geam, la batranete, sa vada cand ajunge postasul la usa cu pensia aia! Iti dai seama, doamna doctor in stiinte Udrea Elena Gabriela nu va fi nevoita niciodata sa se injoseasca in asa hal incat sa astepte pensia de luna viitoare, ca astia (cum le zicea tzatza Leana, academiciana…”viermi”?)? Este? Este!
2011-01-24 14:59:05 | Raporteaza
@sanis: Pe mine nu m-a surprins foarte tare atitudinea unei anume minoritati din randul ““pensionarilor ofiteri”, labartzata pe sticla, cu agresivitate si lipsa de minima pudoare, in ultimele zile.
Plec de la premiza ca, din nefericire, notiuni precum onoarea militara, demnitatea si respectul fara de natiune, fata de tara si fata de istoria acesteia si in ultima instanta fata de autoritatile statului, sunt principii ce nu au fost inoculate/cultivate corpului ofiteresc al Armatei Populare Romane, cladit in anii ‘46-70 de regimul lui Dej din patura cea mai saraca, nescolita si promiscua a taranimii si muncitorimii vremii.
Pensionarii ofiteri de astazi sunt copii de trupa ai stalinismului, devotati tovarasilor si regimului care i-a facut, din simpli adolescenti semidocti, oameni mari, cu apartamente la oras, cantine bine aprovizionate, masini Popeda la scara si o stima de sine (si de conditia la care au fost inaltati) la care nu ar fi aspirat niciodata, in alte conditii istorico-politice.
Devotamentul lor fata de trecutul, istoria si fiinta neamului romanesc nu a fost niciodata pus la incercare de nici o batalie/confruntare armata adevarata, demnitatea lor nu s-a ridicat niciodata mai sus de carambul cizmei activistilor/tovarasilor pe care i-au slujit cu adevarat.
Era firesc ca ei sa nu aiba minimul reflex de pudoare si respect fata de momentul istoric in sine, fata de imnul tarii (altul decat cel pe care l-au adulat vreme de 50 de ani)sau fata de coroanele de flori aduse in memoria celor ce au murit pentru infaptuirea unirii.
Nu acestea sunt simbolurile ce au facut din ei, simplii trogloditi ai anilor ‘50 mari rentieri, cei ce au primit devotamentul lor, de-a lungul anilor, au fost impuscati, alungati sau huiduiti in ‘89
2011-01-24 15:03:15 | Raporteaza
daca iti citeste basescu articolul iti taie din indemnzatie ( doar e specialist ! ) Nu odata , ci de zeci de ori ne-a aratat ca el este JUPINUL ! el stie TOT, hotaraste tot ! Nu te gindesti ca in afara de portocalii si pupincuristi portocalii ceilati pun egal intre stat si basescu ? Explica-i tu aluia cu burta goala ca statul e ceva abstract ! Iar in chestia aia cu voda si cu jalba nu esti original , a mai zis unul ceva cu ,, fuga la stapin ” !
2011-01-24 15:06:49 | Raporteaza
Mancarea este penibil de scumpa in Romania, raportat la preturile europene si veniturile africane ale romanilor.
2011-01-24 15:08:31 | Raporteaza
Pai, eu zic sa nu-l mai huiduim nici pe Basescu, sa nu cumva sa se inteleaga ca huiduim functia de presedinte, un alt simbol al statului roman. Dvs uitati ca pentru oamenii aia statul roman nu mai exista! E doar un talhar care-i jefuieste la drumul mare. De asta au si tacut cand a vorbit preotul, pentru ei Dumnezeu inca exista, mai inseamna ceva.Si e foarte simplu, l-au huiduit pe Basescu acolo unde l-au prins si cand l-au prins, se stie ca marele barbat de stat nu mai agreeaza baile de multime in ultima perioada.
Violenta irationala nu a nascut niciodata altceva decat violenta irationala.
2011-01-24 15:08:46 | Raporteaza
@nae:
Nu va deziceti. Sunteti un brav absolvent de la Stefan Gheorghiu. Partidul, comunismul inainte de toate. Chiar si inainte de simbolurile nationale, de patriotism. Dar ma indoiesc ca stiti ce inseamna simboluri nationale si cu atat mai putin profanarea lor. (indiciu ajutator: pensia nu e)
2011-01-24 15:09:02 | Raporteaza
@poweraxxel: Bine ca se mai gaseste si unul ca tine !
Prea putini insa !
2011-01-24 15:10:52 | Raporteaza
Romanii nu se hranesc cu simboluri si lozici. Au trecut vremurile alea. Acum conteaza, concret, daca ai ce manca, iar peste 90% din populatie are grave probleme la capitolul bani pentru mancare.
2011-01-24 15:18:35 | Raporteaza
“înţelepciunea vine odată cu vîrsta,” gresiti! nu intelepciunea ci experienta! Intelepciunea presupune sa utilizezi experienta… din pacate cele doua nu sunt egale!
2011-01-24 15:19:33 | Raporteaza
Militarii pensionari nu au fost in razboi cu nimeni,Au mancat la popota,au primit cisme,ghete si pantofi,stofe de costume pe care le vindeau , au platit chirie ff mica,
la revolutie cum ne-au aparat ?De ce au murit atitea oameni?Unde au fost?Acum spun ca si-au aparat patria !Pe cine au aparat daca soldatii aceea au fost ucisi?Trebuie sa aiba si ei pensii normale ca si noi care am muncit cu sotii impreuna pe cand sotiile lor stateau acasa,ca le ajungea salariul.Faceau prezenta si furau untul de la popota!SA LE FIE RUSINE CA VOR SALARII MARI.Eu muncesc si primesc dupa 31 ani vechime 600 lei in mana!Da am si eu scoala ,nu am 4 clase si inca am.
2011-01-24 15:20:58 | Raporteaza
Păi se poate constata (şi) cu această ocazie cât le pasă militarilor de onoarea militară. Cine crede că ei se angajează în armată pt. Onoare e un maaare naiv.
2011-01-24 15:22:57 | Raporteaza
Infractorii care ne conduc ar dori ca oamenii sa “stea linistiti la locurili lor” sa plateasca impozite mari si sa se multumesca cu un trai sarac si auster pe termen lung.
Asta ar dori astia. Sa poata fura si escroca in liniste, iar populatia sa fie rabdatoare si zambitoare.
2011-01-24 15:23:19 | Raporteaza
@cum se vad lucrurile din Exil: Exact pe acestia i-au huiduit.Pentru simplu motiv ca niste cabotini si infractori plus o prostituata nu aveau ce cauta acolo.
2011-01-24 15:23:43 | Raporteaza
Andi
Mai baietica tu dai cu presupusul.Esti in totala eroare.Nu am facut stefan gheorghiu ca acolo se ducea si gica de la scularie am facut o alta facultate la care am intrat prin concurs,erau noua pe loc, si am terminat facultatea cu examen de stat ca asa se numeau atunci cu nota zece.Cred ca ma confunzi cu roberta hoata care a facut 11 clase si stefan gheorghiu varianta moderna unde se poate duce si simona senzual si reprezinta al treilea om in stat.
Despre hoti si mincinosi tot dispretul meu,nu merita absolut nimica.Cum sa respect impostori ca chiorul betiv, udrea,EBa, bodu.iglas, anastase, hoara, telmesan, murg si alte specii trepanate. De asta sintem unde sintem datorita idiotilor si cretinilor care iau decizii care ne afectaza pe toti. Niciunul din cei enumerati nu ar fi trecut nici macar de sef de birou pe timpul lui ceasca.
Inca o data ma k..k pe ele de simboluri daca sint reprezentate de betivi, curve, si hoti.
2011-01-24 15:23:57 | Raporteaza
@poweraxxel: subscriu in totalitate.
2011-01-24 15:26:19 | Raporteaza
@Alin: Dar ce te faci cand acea tara este reprezentata de infractori?Respecti tara dar huiduiesti infractorii.
2011-01-24 15:27:31 | Raporteaza
@un roman: Esti un dobitoc!
2011-01-24 15:31:12 | Raporteaza
@PV :
)

“Nu pot decît să constat încă o dată, dezolat, lipsa totală de înţelegere a românului faţă ideea de stat”
Daca te-ai gandit la “romanul” Basescu ai nimerit-o fara sa vrei
Ca altfel vad ca daca ai fi fost acolo ai fi huiduit ca un alogen biserica crestineasca – singura care mai sta in calea voastra spre distrugerea totala a acestei tari !
numai un cretin poate gandi ca cei care huiduiau se gandeau la Cuza si nu la nedemnul care astazi are prerogative mai mari decat el, sau la cei care au facut Unirea Si nu la cei care au distrus Romania ( Udrea, Baconschi – i s-a strigat in fata tristul adevar :
Hotule!Ai furat alegerile la Paris !, si ceilalti cativa trepadusi printre care slinosul ala de Simirad- tradator cu staif
Ce ai fi vrut?!
Sa taca toti si nemernicii astia sa-si faca numarul si in fata hotelului, nu numai inauntrul lui?!
2011-01-24 15:32:11 | Raporteaza
poweraxxel
si dai si lupta, si dai si lupta.Vezi sa nu lesini ca ti-a fost huiduit chiorul betiv si mitocan care nu este nimic altceva decit o javra ordinara.
2011-01-24 15:38:45 | Raporteaza
@nae: m-am prins, aveai origini sanatoase.
2011-01-24 15:39:32 | Raporteaza
Dle.Vârvea, lăsaţi josniciile ! Care imn, s-a cântat cumva un imn care dăinuie de măcar un secol ? Imnul naţional a trecut prin vreo 5 variante- dacă nu şi mai multe- de la “Trăiască regele” şi până la făcătura lui Anton Pann-necunoscută de majoritatea populaţiei (câţi ştiu toate strofele ?) votată de nişte deputaţi şi senatori care sunt aşa cum sunt. Care solemnitate- atunci când dl.Băsescu se bagă peste tot doar, doar o mai lua o mângâiere de la vreo babă nebună ? Solemnitatea e fără cerşirea voturilor- sau măcar a unei jalnice aprobări. Preşedintele nostru e un cerşetor ordinar- care merită huiduit oricând şi oriunde.
2011-01-24 15:40:23 | Raporteaza
@nae: nu ai inteles nimic,dealtfel ….tu nu ai nevoie sa gandesti te uiti la sinteza zilei.
2011-01-24 15:41:09 | Raporteaza
sentinta.ro/art../
2011-01-24 15:46:21 | Raporteaza
@Nae:
Imi dati voie sa va spun mosulica? Numai asa, de comparatie…
Degeaba spuneti ca nu ati fost la Stefan Gheorghiu, daca aveti un discurs tipic de absolvent al “prestigioasei” institutii:
“If it looks like a duck, and quacks like a duck…”
P.S. asa de mare era concurenta la S.G.?
P.P.S. nu va compar cu niciunul din personajele pe care le-ati enumerat. Va compar cu alti fosti absolventi ai S.G. pe care am avut (ne)placerea sa-i cunosc.
2011-01-24 15:48:08 | Raporteaza
@Cris: Militarii au “trai sărac şi auster”?! Eşti ipocrit şi manipulator.
2011-01-24 15:56:09 | Raporteaza
@Toma:
Nu vorbim de militari. Vorbim de aproape toata populatia Romaniei care e in foame la ora actuala. Daca taierile de pensii la militari s-ar duce direct in investitii in agricultura sau in autostrazi ar fi o chestie dar acesti bani se duc direct in buzunarele infractorilor de teapa lui ZEUS, Udrea, Videanu si alti escroci contemporani.
2011-01-24 15:59:57 | Raporteaza
Andi
idoti ca tine am mincat in viata o gramada.Sint satul.Nu sinteti decit forme fara fond.Zero barat.Daca si copii mei ar fi ca tine ii dadeam afara din casa de multa vreme.Norocul lor ca nu sint asa.
2011-01-24 16:01:46 | Raporteaza
@Cris: Continui să manipulezi. Discuţia este despre MILITARI, iar tu o aduci în politică. Probabil foloseşti ORICE prilej să ataci puterea.
2011-01-24 16:16:07 | Raporteaza
Cred ca au huiduit si oameni obisnuiti nu doar pensionari militari!Si Da i-au huiduit pe TICALOSI, nu insemnele nationale!E adevarat ca a fost un moment urit, dar cind sa-l prinda pe Base’?ca vine din an in pasti,asa ca i-au tras-o acum.nu mai primim bani[Iasul]nici de plombe in asfalt pt treaba asta!
SA TRAITI BINE!va mai amintiti?
2011-01-24 16:20:11 | Raporteaza
Tari de tot unele comentarii, mustind de patriotism, simboluri nationale, onoare, etc.
Atat va intreb: care stat? care simboluri? care onoare?
Va mai amintiti cand un personaj politic spunea ca demisioneaza la 5 minute daca va fi suspendat? No, aia era onoare, de isi tinea cuvantul….
2011-01-24 16:41:03 | Raporteaza
@crocodil: Onoare înseamnă şi să fi solidar cu populaţia civilă,să îţi pese că ei au prea puţin în timp ce tu ai prea mult.
Spunea un pensionar militar: E adevărat, am pensie nesimţită, dar dacă aşa e legea… Să se respecte legea!
2011-01-24 16:46:54 | Raporteaza
Domnule Varvea :
,,“poporul care nu-şi respectă trecutul nu poate avea un viitor”. Ca sa-si respecte trecutul, poporul ar trebui sa-l cunoasca, ori, gratie reformei succesive ale curriculei in invatamntul preuniversitar istoria romanilor ca si disciplina este cavsidisparuta, rezumandu-se la cateva randuri, o jumatate de pagina la sfarsitul unor capitole tematice ale istoriei universale, care si ea se preda o ora pe saptamana.
Va inteleg dezamagirea, dar onorul la armata a fost dus in derizoriu chiar de comndantul suprem care, de Ziua Nationala a desemnat umoral sa primeasca onorul pe cine dorea muschii dumnealui.Apoi ,imnul si statul suntem noi, iar noi am fost terfeliti, categorie cu categorie de dragii nostrii conducatori : profesorii ,niste tampiti care scot tampiti, medicii niste mituiti care gresesc diagnosticele, pensionarii, niste asistati sociali, saracii-niste lenesi care nu vor sa munceasca, Justitia institutia ,,care a facut cel mai mare rau Romaniei” ,CC terfelita si ea cand nu da verdctul ,,care trebuie” ,CSM-ul la fel, Parlamentul diabolizat ,politia decimata ca a protestat ,mici privati lichidati de forfetar si celelate masuri ,,creative’ ale guvenurului, si atunci va intreb despre ce stat vorbiti : despre statul presedintelui, al guvernului, al PDl-ului,al clientilor lor politici ? Despre care Imn vorbim ? Despre imnul unei tari ai caror tineri sunt indemnati zambind sa plece afara ca ,,si-au castigat dreptul acesta” ? Cum vreti sa stie respectul niste cetateni care sunt insultati, ironizati, mistocariti golaneste de ,,capul statului” ?Cum vreti sa respecte niste institutii care au fost pe rand ironizate, diabolizate sau duse in derizoriu chiar de seful statului ? Ce obiectiv nobil, de dezvoltare nationala ni s-a pus in fata ca sa ne unim pentru realizarea lui,ca acum 152 de aani ? Asmutirea vesnica asupra unei categorii sociale sau profesionale, asmutirea unor cetateni impotriva altora (ultima, a subofiterilor impotriva ofiterilor) aceasta este UNIREA ? Dumneavoastra constatati efectul, intristator, dar de ce nu cugetati putin si asupra cauzelor ?
2011-01-24 16:47:55 | Raporteaza
Citesc cu uimire cum o clica de conationali se arata revoltati pe pensionarii care-si striga nemultumirea. Macar ei au curajul sa o faca. Pe cand si ceilalti?.Cine nu s-a saturat de abuzurile PDL-ului?…..de abuzurile tuturor guvernantilor de pana acum dar cu precadere PDL? Unde este industria romaneasca? Unde este agricultura romaneasca?…Uitati-va fiecare in localitatile de unde sunteti si spune-ti-mi ce-a mai ramas? E clar ca nu exista bani pentru buget pentru ca lumea nu are unde munci. Romania a fost scoasa la vanzare mai demult…..de Iliescu, Roman & si a ajuns doar o piata de desfacere unde legea junglei e singra care guverneaza. Domnul Isarescu ( de la care credeam ca am pretentii) ne crede o natiune de prosti , care nu am auzit de economie.Afirma ca au trebuit imprumutati 20 demiliarde de euro pentru a se plati creditele de consum ale romanilor.Oare nu sunt bancile societati comerciale?Cine le-a pus sa dea credite cu buletinul?De ce trebuie sa crediteze populatia neperformanta bancilor cu bani din buget , pentru a reprimi banii sub forma de imprumuturi purtatoare si de dobanzi? Oare nu trebuiau declarate falimentele acelor banci? Cum se face ca justificarea presedintelui si a lui Boc e ca acei bani serveau pentru acoperirea cheltuielilor legate de pensii si salriile bugetarilor?E clar ca se minte cu nerusinare..nici ei nu mai stiu ce spun.Este odios ce se intampla cu tarisoara noastra.Avoltonii roiesc pe trupul agonizant.Rusine condeierilor care in loc sa militeze pentru dreptate se bucura sa ciuguleasca firimiturile de la masa puterii…datorita unora ca ei ne aflam unde ne aflam.RUSINE!!!.
2011-01-24 16:51:11 | Raporteaza
@Loda: Nu-l iubesc pe Băsescu.
DAR: pentru că justiţia, în frunte cu CSM, e coruptă şi îşi mai şi acordă singură foarte multe drepturi, e de vină Băsescu?!
Pentru că armata e suprapopulată de ofiţeri superiori, pentru că au multe avantaje pe care civilii nu le au, fără să facă, efectiv, ceva deosebit, pentru că e plină de alcoolici şi de corupţi, Băsescu e de vină?!
Pentru corupţia de la toate nivelurile, Băsescu e de vină?!
Îi interpretezi vorbele într-un singur sens: denigrator.
Dacă eşti doar un mercenar, sau unul din cei care e deranjat în interese de Băesecu,sau un fanatic, scuze că ţi-am răpit timpul!…
2011-01-24 17:03:07 | Raporteaza
Toma,
Ar trebui sa-l iubesti, Tomita !
Ca e presedintele tau, cu P mare ! Si el stie mai bine ca tine, un meltean amarat, ce e de facut in tara asta, da ? Si nu mai duce numele Presedintelui in discutii sterile cu dusmanii poporului, Tomita ! Fii vigilent !
Patria iti va fi recunoscatoare si tu vei ajunge sa traiesti bine, Tomita, nu tradatorii astia care critica pe la interneturi ! Pe astia ii gajbim noi, unul cate unul !
2011-01-24 17:15:55 | Raporteaza
@atoma: Ce limbaj securistic de tristă amintire!… Mă înfior de frică. S-a zbărlit părul pe mine.
2011-01-24 17:21:59 | Raporteaza
Toma, fara suparare, dar Basescu a mosit sute de generali in ultimii 6 ani. Deja avem (numeric, nu proportional raportat la trupa!), mai multi generali decat Marea Britanie.
2011-01-24 17:29:46 | Raporteaza
@ toma, parca i-ai facut portretul lu’ basescu ! La Focsani imi paru emblematica alaturarea basescu- placinta !
2011-01-24 17:34:19 | Raporteaza
@JohannM: Fără supărare, nu mă mai interesează cine i-a moşit, ci că sunt mulţi şi nesimţiţi.
Desigur, toţi cei care i-au moşit au o vină, dar dacă totul se reduce la a-l înjura pe Băsescu, dacă el e de vină pentru TOT, atunci discuţia nu mă interesează, pt. că nu e discuţie, ci altceva…
2011-01-24 17:45:22 | Raporteaza
Toma ;
Nu sunt mercenara, nu sunt fanatica, incerc sa vorbesc civilizat si cu argumente.Ai raspuns doar la unele aspecte semnalatede mine.Pe de alta parte, NU toata justitia e corupta sau incompetenta,,Nu stiu pe baza caror cercetari, date, ai tras tu concluzia ca alcoolicii si coruptii si-au facut cuibul in armata intr-o proportie nmaiu mare decat in alte segemnte ale societatii sau, de ce nu,in alte armate.Sunt doar o profesoara ,nu am rude fosti militari, am un salariu redus cu 25%,dar te intreb : mnai cunosti o tara NATO care sa nu aiba un statut special pentru armata ei ? Poti sa-mi dai exemple?Pentru coruptia la toate nivelurile SI Basecu e de vina, pentru ca sunt si oameni din partidul lui, pentru ca pe unii i-a stiut corupti si i-a promovat,pentru ca a promis ca FACE si nu a facut nimic.O sa spui ca, constitutional, nu are parghii? Si cand a promis si a fost ales in urma promisinunii nu a stiut ? Plus ca eu vorbeam concret de toate segmentele societatii,nu doar de justitue, armata .Daca tu nu-l iubesti pe Basescu, te rog sa ma crezi ca nici eu nu-l urasc, sunt doar trista ca iar am pierdut degeaba niste ani si eu am multi in urma, putini inainte .
2011-01-24 18:19:30 | Raporteaza
@Nae:
Vad ca in continuare aveti acelasi discurs de S.G. Un dialog nu stiti sa purtati, cand nu aveti argumente sau vi se atinge o coarda mai sensibila incepeti sa jigniti. Va inteleg, obiceiurile proaste si vechi trec mai greu sau deloc. Pe copii dumneavoastra (daca aveti) sper ca nu i-ati invatat sa se comporte asa cum o faceti dumneavoastra. O sper pentru binele lor.
Pentru exemplificare va citez: “idoti ca tine am mincat in viata o gramada.Sint satul.Nu sinteti decit forme fara fond.Zero barat.Daca si copii mei ar fi ca tine ii dadeam afara din casa de multa vreme.Norocul lor ca nu sint asa” V-ar place ca ai dvs copii sa va adreseze asemenea cuvinte?
2011-01-24 18:26:22 | Raporteaza
@Loda: Simplu: Unul din nesimtitii aia de fluierau pe acolo , vazut de azi, era fost plutonier adjutant sef la o unitate din Bucuresti, de pe Antiaeriana ( pe vremea aia prin ‘99). Magazioner, nu iesea toata ziua de acolo, avea militari in termen care ii faceau toata treaba ( un Tr-ist csa mine ii tinea socotelile), nu manca la popota, prefera sa trimita cate un soldat la cantina noastra, iti cerea jumatate de solda pentru o uniforma pe numarul tau si o basca nerupta, ne dadea “48″-uri ( invoire de weekend) din care 6-8 ore maturam la el curte, taiam lemne, etc ( undeva in prelungirea Ghencea). Nesimtitul ala era acolo, fluiera de zor. Si el e din Bucuresti , da?! De aia suntem unde suntem…
2011-01-24 19:05:26 | Raporteaza
@autor Si tu ce vroiai, sa astepte alta ocazie sa il huiduie daca asta e ceea ce simt fata de Basescu? O sa organizeze Base o venire la Iasi special ca sa il huiduie lumea?
2011-01-24 19:08:04 | Raporteaza
Andi
fa-te ca gindesti. Daca ai cu ce si capul nu are rol de umbrela la git.Ramii asa cum esti pentru diversitate este nevoie si de oameni ca tine. Punct.
2011-01-24 20:36:33 | Raporteaza
De ce va mira un respect minimal pentru revolutionarul stat minimal?
2011-01-24 21:07:46 | Raporteaza
@defender…:
LOL!
Auzi!?.. Mai bine ramaneai la “Huo!”.
Asa, cand o vedea nen’tu Patriciu ce-ai inteles tu din statul ala minimal pe care-l predica de atatia amar de ani, sa vezi ce se supara!
2011-01-24 21:39:31 | Raporteaza
@Gicu Maracine:
Eroare, nu vorbim de statul minimal liberatarian.
Minimal, acum, e “statul sunt eu”, proclamat si practicat cu tupeu de actualul presedinte.
Abuzul aduce abuz.
In fine, pare ca suntem pe taramul esteticii, unora le place, altora nu.
2011-01-24 21:59:43 | Raporteaza
mai judecatorule care esti sa judeci romanii . ia judeca tu mai intii daca in primul si in primul rind trebuia sa apara basescu acolo ca stia ca asa se va intimpla . ia judeca tu la rece si vezi ce s-a intimplat cu adevarat . din moment ce si-a batut de constitutie atunci la onorul armatei e clar ca nu avea la ce sa mai apara la o sarbatoare nationala . daca a aparut a fost cu buna stiinta si foarte ca s-a intimplat asa . trebuie sa se intimple ceva critic in tara asta ca sa scapam criminalulsi hotul asta . asa ca nu mai dramatiza si te da tu artist . hai pa
2011-01-24 22:21:29 | Raporteaza
mai basistule , tocmai la ocazii din astea se vede adevarata fata a oamenilor . iar acuma problema cea mai imprtanta a oamenilor este supravieturirea . mai ai tu mult pina sa intelegi asta . in cazul asta ce s-a intimplat acolo e perfect valabil si credibil si plauzibil in conditiile date . si in primul rind basescu nu avea ce cauta acolo deoaqrece se vede clar ca e anti romani in totalitate . asa ca du-te la baselu si mai pupa-l unde-i place ca are nume predestinat si nu mai judeca tu lumea .
si apropo … celor care l-ati votat pe basescu … “luati de la basescu”
2011-01-24 22:29:36 | Raporteaza
toma … a avea generali facut la norma sau apelul bocancilor sau numiti din gitul miinii dupa bunul plac al unui oarecare nu e nici un merit pentru o tara sau pentru armata ei . generalii aia care au razboaie si mii de ore de antrenament si front sint adevaratele stele cu care sa ne mindrim . nu tinichelele date de basescu . basescu care face generali pe criterii clientelare si acuma is bate joc de restul armatei . cu presedintele asta te mindresti ? iti doresc sa traiesti 1000 de ani si sa il ai numai pe el presedinte . dar undeva unde sinteti numai voi 2 , pe o insula undeva . poate asa vei realiza cine e cu adevarat acest cutremur pentru natiune .
2011-01-24 22:35:10 | Raporteaza
Ce tot ii dati atata cu trecutul si cu respectul fata de trecut? Trebuie sa ne respectam prezentul ca sa avem un viitor, atat si nimic mai mult. Iar in prezent avem la guvernare o mafie de jefuitori, care, pe langa faptul ca sunt infractori cu acte in regula mai sunt si idioti pe deasupra.
Imi bag pla in oricine depune coroane la mormintele eroilor. Ba cretinilor, voi credeti ca eroii aia au murit ca sa fie tara condusa de clica lui Basescu? Eroii ar prefera sa va pisati pe mormantul lor dar sa reactionati cu vehementa cand guvernarea incalca orice norme constitutionale si ale bunului simt. Pentru asta au murit eroii aia, nu pentru coroane. A depune in situatia de astazi corane la mormintele eroilor este ca si cum ati scuipa pe ei. Cand o sa faceti din Romania o tara europeana, atunci sa depuneti coroane.
Daca vrem sa facem ceva pentru Romania trebuie sa facem acum, nu acum 500 de ani. Imi bag pla in ea de istorie si de imn, hai sa ne gandim dracului la prezent.
2011-01-25 00:58:47 | Raporteaza
@radu fefceac: ai si tu dreptate, “eroii aia au murit ca sa fie tara condusa de clica lui Ilici kgb-istul” si politica economica sa o faca Conu’ Dinu Paturica.
P.S. Esti liber sa iti bagi orisce in trecutul, istoria si imnul Romaniei, nu ea (Romania) este batjocorita si degradata de iesirile tale de pitecantrop, ci chiar tu. Nu vrei sa respecti valorile elemetare ale natiei tale ??? esti liber sa pleci pe alte meridiane si sa traiesti conform “valorilor” tale, cat inca mai haladuiesti pe aceste plaiuri trebuie sa te supusi regulilor minimale
2011-01-25 12:24:35 | Raporteaza
@calin andrei: #69 (fara nici un apropo
)
Bai ce memorie scurta aveti…Pai daca de 1 decembrie au iesit atatea discutii chaiar daca Basescu era plecat din tara cu treburi importante, iti dai seama ce spume erau la gura voastra daca nu era prezent acum ?
2011-01-25 12:41:07 | Raporteaza
Catre autor:
In sfarsit, domnule, un om care a inteles amaraciunea mea. “Nu se poate”, mi-am zis privind la televizor, nu se poate ca cineva sa-ti vorbeasca despre Unire si tu sa urli “vreau bani”.
Nu sunt un om intelept, nu sunt in varsta, dar mi-e necaz. Un necaz de-ala primitiv, venit de nu stiu unde. Eu cand zic “tara mea” ma gandesc in primul rand la istorie. Cu nedreptatile ei, cu “Ostasi, va ordon, treceti Prutul”, cu Fantana Alba, cu “Reintregirea” si simt mandrie. Apoi imi amintesc de batranii mei, de bunicul care a luptat la Odessa, de taranca de la poarta, mereu cu mainile in poala si cu batic pe cap.
Scriu randurile astea cu constienta pateticului lor si cu teama ca vor fi ridiculizate. As vrea sa-mi zica cineva ca nu e gresit sa fii mandru ca esti roman.
2011-01-25 12:50:22 | Raporteaza
@ Luminita
Ofuscata p-lii mele, unde am spus eu ca mafia asta ar trebui inlocuita de mafia lui ilici sau patriciu? Pitecantroapa esti, ba mai degraba simpla bacterie. Care valori elementare ale natiei mele? “Somnul cel de moarte”?
P-astea sa le respecti tu. Dar daca se poate in alta tara. Regula minimala, cretino, este dreptul la libera exprimare, pe care, dupa cum vezi, mi-l exercit. Poti sa nu fii de acord cu ce spun, dar nu poti sa-mi spui tu mie ca incalc regulile. Ai inteles?
2011-01-26 00:09:40 | Raporteaza
In loc de comentariu postez un fragment din SCRISOAREA a III-a mai actual ca oricand :
Voi sunteţi urmaşii Romei? Nişte răi şi nişte fameni!
I-e ruşine omenirii să vă zică vouă oameni!
Şi această ciumă-n lume şi aceste creaturi
Nici ruşine n-au să ieie în smintitele lor guri
Gloria neamului nostru spre-a o face de ocară,
Îndrăznesc ca să rostească pân’ şi numele tău… ţară!
La Paris, în lupanare de cinismu şi de lene,
Cu femeile-i pierdute şi-n orgiile-i obscene,
Acolo v-aţi pus averea, tinereţele la stos…
Ce a scos din voi Apusul, când nimic nu e de scos?
Ne-aţi venit apoi, drept minte o sticluţă de pomadă,
Cu monoclu-n ochi, drept armă beţişor de promenadă,
Vestejiţi fără de vreme, dar cu creieri de copil,
Drept ştiinţ-având în minte vre un vals de Bal-Mabil,
Iar în schimb cu-averea toată vrun papuc de curtezană…
O, te-admir, progenitură de origine romană!
Şi acum priviţi cu spaimă faţa noastră sceptic-rece,
Vă miraţi cum de minciuna astăzi nu vi se mai trece?
Când vedem că toţi aceia care vorbe mari aruncă
Numai banul îl vânează şi câştigul fără muncă,
Azi, când fraza lustruită nu ne poate înşela,
Astăzi alţii sunt de vină, domnii mei, nu este-aşa?
Prea v-aţi atătat arama sfâşiind această ţară,
Prea făcurăţi neamul nostru de ruşine şi ocară,
Prea v-aţi bătut joc de limbă, de străbuni şi obicei,
Ca să nu s-arate-odată ce sunteţi – nişte mişei!
Da, câştigul fără muncă, iată singura pornire;
Virtutea? e-o nerozie; Geniul? o nefericire.
Dar lăsaţi măcar strămoşii ca să doarmă-n colb de cronici;
Din trecutul de mărire v-ar privi cel mult ironici.
Cum nu vii tu, Ţepeş doamne, ca punând mâna pe ei,
Să-i împarţi în două cete: în smintiţi şi în mişei,
Şi în două temniţi large cu de-a sila să-i aduni,
Să dai foc la puşcărie şi la casa de nebuni!
2011-01-26 17:23:33 | Raporteaza
imnul este una din emblemele statului. ca membru al statului am dreptul sa fiu nemultumit de acesta si sa imi manifest aceasta nemultumire, inclusiv asupra simbolurilor statului. nu noi trebuie sa avem respect fata de stat, ci invers. cat timp acest stat nu arata respect fata de membrii sai si nu isi asuma rolul de stat, imnul si drapelul sunt pur si simplu niste repere gaunoase. nu poti reprezenta ceva ce nu exista. nu poti impune respect fara a merita respect. statul roman, cu toate insemnele sale, nu merita respect. el trebuie huiduit, si cu el tot ce reprezinta, pana isi va castiga respectul cetatenilor.
cat despre faptul ca huiduind in timpul imnului national, nu respecti istoria, ce pot sa zic? ca nu avem ce respecta pt ca nu avem istorie? noi trebuie sa ne facem istoria, nu sa inchipuim ca avem una. pentru ca nu avem o istorie a poporului. avem doar cateva duzini de oameni care au incercat sa ofere poporului o istorie. cam putin ca se merita un imn.
2011-01-26 20:09:35 | Raporteaza
@bango:
Mai rahatzel .Am mai vazut fraieri pe net, dar tu esti spuma, habar nu ai sa faci diferenta intre Conducerea Statului, si STATUL.
Daca iti face tie placere sa huidui conducerea , o poti face la liber, cand vor muschii tai, e democratie.
Dar STATUL inseamna TU, SOTIA TA, PARINTII, FAMILIA, VECINII, si tot ceea ce vezi tu uman in jurul tau.
Conducerea se schimba, statul ramane aici de mii de ani.
Poate ca ar putea exista versuri mai bune pentru imn, si o melodie mai patrunzatoare, DAR, nimeni nu si-a propus sa mearga cu imnul la EUROVIZION, pur si simplu e un simbol, daca il simti si il intelegi atunci respecta-l , daca nu atunci taci din gura.
Nimeni nu cumpara bilet la IRON MAIDEN ca sa-i huiduie.
Dar am impresia ca esti un biet pushtan scapat de sub supravegherea parintilor si bagat pe tastataura doar ca sa te vezi postat
2011-01-26 21:19:24 | Raporteaza
Varvea: S-a arătat desconsideraţie faţă de stat şi respect faţă de biserică. Aceeaşi atitudine paradoxală, ca să nu-i spun ipocrită, pe care românul o are de secole.
E pana la un punct comprehensibil asta: biserica nu este perceputa ca un factor de putere, caci ea nu e implicata nici in guvernare, nici in legislativ, si cu atat mai putin in puterea judecatoreasca!
Oamenii vad biserica a fi si ea la randul ei un “subiect” al puterilor reale, si nu-s departe de adevar din punctul asta de vedere: nu trebuie uitat ca dupa caderea regimului secularizant al comunistilor, inalta ierarhie a marilor culte nationale (ortodocsi, (greco-)catolici) nu mai sunt azi, asa cum se intampla inainte de 1945, in vremea asa-zisei democratii liberale, membrii din oficiu ai Senatului (redactorii Constitutiei post-revolutionare, adica criptocomunistii lui Iliescu, s-au opus revenirii la traditia constitutionala împamântenita sub regimul liberal, si pentru moment devierea asta substantiala inca n-a fost corijata de catre dreapta de la guvernare, care pentru moment este binisor ocupata cu alte chestiuni mai fierbinti, cum ar fi spolierea pensionarilor, de ex.
Iata deci ca daca ne straduim, putem gasi noima in atitudinea românilor vis à vis de Biserica Ortodoxa Româna… Intrebarea pe care mi-o pun de fiecare data cand citesc cate un text al Dvs. este totusi in ce masura doriti sa gasiti noima in atitudinile românilor fata de biserica noastra, atunci cand vi se pune pata sa-i criticati. Poate fi de inteles iritarea cand contempli constantza asta a românilor de a prefera biserica altor institutii ale statului modern, si nu o data si eu am simtit un astfel de sentiment de parere de rau, insa cred ca doar iritarea nu poate aduce nimic bun, si atacurile simpliste fie ele si repetate contra compatriotilor nostrii, nici atat!
Mult mai corect mi se pare deci sa ne psihanalizam un pic, si sa ne lecuim de schizofrenia asta ideologica care ne arunca c-o buca in barca comunismului secularizant si antireligios, si cu cealalta in barca liberalismului ai caror politicieni au incurajat si s-au sprijinit intotdeauna si peste tot pe biserica si religiozitate, pentru a guverna (adica prosti) masele.
Varvea: Opinez că gestul pensionarilor, rapid asumat şi de alţi ieşeni, este un deget mijlociu ridicat foarte vehement în direcţie autorectală.
Iata ce iese cand opinezi pe chestiuni politice c-un parti pris prea apasat! In loc sa vezi niste pensionari revoltati, vezi niste perversi cu un deget in poponetz… Fiecare cu ce-l doare.
Varvea: Nu pot decît să constat încă o dată, dezolat, lipsa totală de înţelegere a românului faţă ideea de stat.
Pai cine sa i-o explice? Si mai ales de ce, cand din punctul de vedere al elitelor actuale de dreapta, lucrurile merg foarte bine si asa.
Varvea: Importantă e personificarea statului într-un om, că doar cu statul format de instituţii şi metodele moderne de protest e, nu-i aşa, prea complicat pentru răzeşi.
Condescendenta e bine s-o lasi pentru mai tarziu, atunci cand vei fi tratat suficient de onest si competent chestiunea atitudinii românilor pentru biserica.
Varvea: Pensionarii militari, pe bună dreptate nemulţumiţi de calvarul prin care sunt puşi să treacă de deciziile confuze şi prost gîndite ale executivului, au ales să bălăcărească, in corpore, istoria românilor, simbolurile statului şi reprezentanţii vremelnici ai acestuia (cu care aveau, de fapt, treabă) şi propria organizaţie socio-profesională – armata. Previzibil, chiar şi la acest nivel halucinant al desacralizării de sine, au ştiut să respecte biserica. Şi să reia huo-ul după nişte tatăl nostru.
Daca n-as sti ca e inflatie cronica de mercenari hamesiti ai penitzei, as crede ca te-a angajat vreun mogul deja!
Si apropos, românii necajiti se vor resacraliza atunci cand vei inceta si tu sa idolatrizezi “simbolurile” alea, si mai ales “reprezentantii lor vremelnici”.
Varvea: Şi că Teofan nu le dă pensii mai mari ci, eventual, sarmale de hram, de pomană. Restul e placebo.
“Sarmale”, pai e si asta ceva… Oricum, Teofan macar le da, Basescu le ia deocamdata, si ia de la prapaditi in timp ce de la bogati se fereste sa ia fie si impozite la un nivel decent pe orice meridian mai spalatzel…
2011-01-28 00:26:41 | Raporteaza
@Dan: Păcat că nu se deschide nicio paraşută.
Le-a exportat (sau exilat?) democratia pe toate!
2011-01-28 00:32:40 | Raporteaza
@greta: ca daca va intreb pe oricare dintre voi cate strofe are imnul, fara google sunteti morti
Da, in buna parte creierul unora se afla partial pe google…
2011-01-28 00:34:57 | Raporteaza
@poweraxxel: Oameni care sunt convinsi ca “Udrea este amanta lui Basescu” pentru ca asa au auzit ei la A3 se duc apoi la vot si voteaza in consecinta in timp ce cei ce gandesc cu mintea lor, scarbiti de rezultatele anterioare nu o mai fac. Asadar, rolul televiziunilor este mai important decat ar trebui sa fie intr-o tara civilizata si este “jucat” cu precadere patimas pentru interese ce tin de binele unui grup si nu al tarii. In Romania, libertatea opiniei politice incepe usor usor sa fie afectata si abolita culmea, tocmai de catre principala institutie care ar trebui sa o pazeasca, presa …
Frate înlacrimat, tot ce zici nu e valabil doar in România, e tipic pentru democratia model-occidental PESTE TOT. Influenta banilor e norma in toata presa privata, si cea publica nu e nici ea complet imuna. Oricum, mesajul cred ca l-am inteles cu totii: vrei ca Basescu sa conduca fara a mai fi insultat de elemente recalcitrante din presa si din randurile populatiei; eu unul iti doresc sa traiesti si sa mai ai parte de inca 13 mandate cu el, sa traiti fericiti pana la adanci batranetzi!
2011-01-28 00:40:46 | Raporteaza
“remix66
2011-01-26 17:23:33″
@rk, a nu se confunda statul, istoria si natiunea cu tagma jefuitorilor si a vanzatorilor de tzara.
2011-01-28 00:51:40 | Raporteaza
“să huidui la o sărbătoare a patriei simbolurile unui stat care e, de jure, al poporului”
@Paul Varvea, statul o fi de jure al poporului dar de facto e al lui Basescu. Iar Basescu nu e un simbol, sper ca realizezi macar atat.
2011-01-28 00:56:06 | Raporteaza
@nae: Niciunul din cei enumerati nu ar fi trecut nici macar de sef de birou pe timpul lui ceasca.
Ce sa faci, asa e in sport, intotdeauna rezervele sunt mai slabe decat titularii… Rotirea cadrelor e buna ca principiu, dar nu oriunde!
2011-01-28 01:52:34 | Raporteaza
@Loda: Cea mai buna reactie pe care am citit-o: in cunostinta de cauza si obiectiv; felicitari!
2011-01-28 02:02:16 | Raporteaza
@remix66: In loc de comentariu postez un fragment din SCRISOAREA a III-a mai actual ca oricand.
Iar… (nu zic ca nu e potrivita poezia, doar ca la tine devine replica peste tot! Iti propun o alternativa conceputa de un mare poet român (de religie iudaica), si e scrisa la inceputul secolului trecut, cand multi fraieri ca ala de-si zice radu humor crede ca_curgea lapte si miere (curgea, adevarat e, dar numai pe la unii in curte, care erau tare putini…):
In tara mea sunt vai si munti si flori,
Si diamante,
Si sunt sticleti atat de multi in capete savante …
Poetii ritmului sarac slavesc albastrul zarii,
Si creste-atat de mult… spanac pe lanurile tarii!
In tara mea sunt tei si plopi,
Si zarea-i diafana,
Si-n tara mea jandarmi si popi, iau lefuri de pomana;
Si-n tara mea sunt flori de mirt,
Principiu sau idee,
Sunt vorbe de pastrat in spirt, expuse prin muzee.
Din larg de cranguri vin zefiri si tuturor dau veste
Ca-n tara mea sunt trandafiri, si fete
Ca-n poveste,
Idile nasc si se desfac sub luminis de luna,
In tara mea onoarea-i fleac, si dragostea
Minciuna.
Si-n tara mea sunt multi parinti ce plang morminte
Multe …
Si pribegesc scrâsniri din dinti …
Dar cine sa le-asculte,
Cand e minciuna pe amvon si nedreptatea-i lege,
Cand guvernantii-s de carton
Si nepasarea Rege?
2011-01-28 02:13:14 | Raporteaza