RSS Feed

Stimați politicieni, renovați pușcăriile. Că nu știți când aveți nevoie (cazul Apostu). Bonus: ”Salvați Roșia Montană!” la Washington (FOTO)

vezi toate articolele de
16 Nov 2011 la 11:27 149 comentarii 2066 vizualizari.

De vreo două zile, în presa locală (clujeană), dar și în presa centrală sunt prezentate cu lux de amănunte condițiile din arestul Inspectoratului de Poliție Cluj, unde a ajuns primarul Sorin Apostu. ”Camerele” au 4 metri pătrați, nu există vreo fereastră prin care să pătrundă lumina naturală, iar nevoile se fac într-o găleată din celulă. Este cea mai ”mizerabilă” închisoare din țară, afirmă cei care au trecut pe acolo.

Primarul democrat-liberal nu este singurul politician care a testat condițiile din arestul Poliției clujene. Liberalul Călin Platon, fostul prefect al Clujului, depune, la rândul lui mărturie. “Este o experienţă pe care nu o doresc nimănui să o trăiască. Mă refer la faptul că arestul din Cluj, şi mi-am reproşat asta, oferă condiţii inumane. Este un arest improvizat într-un beci unde nu ai lumină naturală, nu ai nicio fereastră. În permanenţă este un bec aprins deasupra uşii de la celulă, un bec tip neon, care produce o lumină nesănătoasă”, spune Platon.

Nu le plâng de milă celor care trec prin această pușcărie. Consider însă că privarea de libertate este o sancțiune suficient de mare (și de umilitoare din punct de vedere al imaginii sociale) pentru a nu fi dublată de o umilință fizică degradantă, de genul celei descrise mai sus. Mă miră însă faptul că ”onorabilii” noștri politicieni nu au luat măsuri pentru a rezolva o asemenea problemă. Cu atât mai mult cu cât o mare parte a lor au suficiente motive să treacă (măcar) pe la arest. Iar o firmă de partid, care să cotizeze pentru o asemenea ”investiție” tot s-ar fi găsit.

***

BONUS: Activiștii din Campania ”Salvați Roșia Montană!” au ajuns și în campul Occupy Washington. Și în fața Casei Albe (dovada, mai jos). Mâine (joi, 17 noiembrie), de la ora 19.00, în Piața Unirii din Cluj și în București, de la ora 20.00 (pe strada Eugen Carada, colț cu Lipscani) are loc evenimentul ”Dansez pentru Roșia Montană”. ”Vom dansa vals si alte dansuri clasice si mai putin clasice, interpretate cu un instrument acustic (sa nu deranjam linistea publica). Veniti cat mai multi, sa facem un sincron de toata frumusetea! =) ”, se arată în anunțul de mobilizare de pe Facebook (detalii aici). Vineri, 18 noiembrie, în aceleași locuri și de la aceleași ore, ”Silent Disco pentru Roșia Montană”. ”Veniti fiecare cu telefonul, iPodul sau mp3-player-ul, puneti-va la casti ce muzica va place si care credeti voi ca ar putea fi muzica revolutiei de la Rosia Montana si dansati!” (din anunțul de pe Facebook).

***
Eu unul mi-am ales muzica pentru vineri ;)

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


149 comments
  • 1

    Draga Gotiu pana si tu razi de ce ai scris si de ideea voastra de a dansa vals pe Lipscani. Ideea nu e rea si poate ne duce cu gandul la Bucurestiul de alta data, doar ca toata actiunea asta nu are cum sa salveze Rosia Montana!! Tu si ceilalti opozanti trebuie sa intelegeti, ca oamenii au nevoie de locuri de munca si de un venit, ca sa poata trai si ei normal!

    Antonia
    2011-11-16 12:02:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    Activistii au ajuns si in Washington, vad ca au bani sa se tot plimbe. Ma intreb oare vreodata vreun rosian isi va permite sa vada America? Si chiar mai cred acesti protestatari ca ii pot ajuta asa pe localnicii din RM? Ca de fugit cat mai departe de localitate vad ca sunt in stare, dar de solutii concrete pentru salvarea acelei zone-nu.

  • 3

    “dansez pentru Rosia Montana”? o sa fie celebritati ecologiste, cu cel putin 2 eventuri create pe facebook? si juriul va da note pentru cele mai multe minciuni pe minut scoase pe ritmuri de samba? daca da, domnu’ Gotiu sper ca nu o sa fiti in juriu, nu de alta da’ sa nu adormim iar ca ratam toata actiunea.

    Banica
    2011-11-16 12:05:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Dle Gotiu.
    Daca nu le plangi de mila, nu le plange. Ca atunci cand sunt tentati, sa tremure carnea pe ei ca pot ajunge acolo. Si poate nu am mai avea atata mizerie printre noi.

    crocodil
    2011-11-16 12:13:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Poate “Dansez contra RM”! Doamne, oare chiar nu-si dau seama acesti activisti ca NU ii ajuta cu nimic pe rosieni prin dans? Oamenii mor de foame si ei danseaza! halal ajutor!

  • 6

    Din cate am inteles, Apostu este pe arest, nu la inchisoare. Expresia ” la inchisoare”, folosita de catre gardienii aresturilor, oriunde s-ar afla acestea, este inventata de ei. Inventata, deoarece au aceleasi privilegii ( de fapt, chiar mai mari ) ca si colegii lor, gardienii din penitenciare, adica sunt cuprinsi in schema penitenciarelor.Iar arestul ala din Cluj nu este singurul in care se foloseste tineta.Lumina aprinsa in orice celula / camera din arest / penitenciar este normala si are o explicatie : noaptea, gardianul de serviciu se uita pe vizeta si trebuie sa vada ce fac incarceratii. Ca lumina este sau nu sanatoasa, sa fim seriosi…Mai bine sa spuna ” saru’ mana ” ca are lumina sa citeasca Biblia si ziarele..Daca vii cu pretentii, incearca sa eviti locurile cu lumina nesanatoasa pentru ochi..Ca are numai 4 metri patrati, ma indoiesc, exista niste norme…Ca nu are lumina naturala, este posibil, dar atunci este grav…Probabil ca este tinuta deschisa vizeta, pentru a intra aer..Cat despre renovarea aresturilor, nu va faceti griji, are cine : arestatii , care au regim privilegiat.Din banii lor. Asa si cu Apostu sau care se mai vaita : nu le duceti grija, sunt scosi zilnic la ofiterul anchetator ( ” domnu’ Apostu, la ancheta ” ! ), mananca pizza sau ce ” vrea” muschii lor , mai o tarie, o bere, o sticla cu vin, ehehe….Dracutul nu-i asa de negru..Stiti ce spun gaborii de pe aresturi, in special celor care stiu ca nu fac purici multi pe acolo ? ” Lasati, ca va odihniti o luna “. Este foarte adevarat ca nu toti pot beneficia de conditiile oferite de arestul de pe Capitala, unde a fost incarcerat Vantu : aer conditionat, veselar pe sectie, aragaz , curte de aer ca in Herestrau, ehehehe..Oricum, nici dusmanilor mei nu le doresc sa intre pe arest, Doamne fereste ! Despre Rosia Montana………….

  • 7

    Poate au speranta ca trece Wilmark pe acolo, sa-i invete un pic de salsa si Cha-Cha!!

    Antonia
    2011-11-16 12:25:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    De ce sa renoveze puscariile? mai simplu ar fi sa modifice legislatia astfel incat sa aiba dreptul sa isi petreaca perioada de detentie intr-o inchisoare de lux din occident.
    Se trateaza la Viena, sa faca puscarie tot la Viena. :)

  • 9

    Si care e rostul acestei noi manifestatii? Chiar credeti ca asa se salveaza Rosia Montana? Cand mori de foame si poluarea te bantuie zilnic, ca danseaza unii in Cluj si Bucuresti(nici macar in Rm, atentie!), nu cred ca te ajuta cu absolut nimic.De locuri de munca au rosienii nevoie, nu de actiuni fara cap si coada!

    Opinia lui Andrei
    2011-11-16 12:48:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    Hmm,tare!N-ai sa stii niciodata ce rost ai in viata asta daca nu te confrunti chiar cu problema pentru care trebuie sa te dedici.Personal, sustin tinerii minunati care lupta pentru o Romanie care le apartine,una curata,nu otravita de interesele cei drept bine mascate.Tot ei vor descoperi si tehnologiile adecvate de exploatare a bogatiilor naturale,dar in nici un caz cu cianuri.Cine cauta,gaseste!

  • 11

    Stimate domn Gotiu, ca sunteti la baza jurist: tineti minte lotul ala “Varga” din Cluj: baitii de la SRI, avocati saltati pt afaceri cu clanul de camatari Varga in 2001 parca :) -cel mai cool spectacol din Cluj pana la dl Apostu, ala a fost mai cool si prin presa parerea ema.
    Pai dnii aia de-au muscat-o atunci au dat in judecata statul roman la CEDO printre altele pt CONDITIILE DE DETENTIE din perioada de arest preventiv. Au castigat toti! La gazeta s-a scris doar ca au castigat, iar prostii au inteles ca CEDO i-a declarat nevinovati.
    Castiga pt conditii de detentie si pt amanunte imbecilutze legate de calitatea procesuala a omului de rand, dreptul la tratament medical etc orice detinut de drept comun la CEDO, care ne sanctioneaza pt ca suntem stat bananier si pt ca ne permitem sa sanctionam delicventa si altefel decat prin procese (niciun prces nu-i dupa o procedura standard).
    Mda, simpatic indemnul dvs. din titlu. Ironica treaba! Sugerez un interviu cu fostul sef d epennitenciar de la Gherla care a gistat din arestul preventiv la Cluj in lotul Varga :) Spor la jurnalism

    Rika Venturiano
    2011-11-16 13:02:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    @maria: totusi cei de la DG Mediu de la Comisia Europeana considera ca cianurile sunt tehnologia adecvata pentru exploatarea aurului. Doar ca pe la noi se pune atat de mult accentul pe acest aspect incat se “uita” (?) de existenta normelor din domeniu, care sunt cele mai stricte din lume.

  • 13

    @Opinia lui Andrei: rosienii au nevoie de locuri de munca, noi avem nevoie de bani la buget, dar si ONG-istii au nevoie de actiuni, nu conteaza ca nu au nicio noima, ei tre’ sa faca chestii ca altfel.. se inchide robinetu’.

  • 14

    @maria: Eu inteleg ca-i sustii pe cei care vor o tara mai curata, mai sanatoasa, care sa nu fie poluata. Asta vrea toata lumea, numai ca nimeni nu face absolut nimic pentru a avea aceste aspecte!! Proteste prin dans sau cel in care se cerea, sa stai culcat 3 min pe asfalt, nu ajuta pe nimeni cu nimic, mai degraba de alegi cu o raceala la rinichi!!

    Antonia
    2011-11-16 13:23:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    [...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]

  • 16

    @1, @2, 5@

    Ce ”asemanator” scrieti!!!

    dar eu nu inteleg, de 14 ani nimeni nu a murit de foame la RM!!
    Dati si voi un link, ceva!

    victorie L
    2011-11-16 14:53:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    Ce se intampla au acaparat postacii?
    Sunt penibili altceva nu stiu sa spuna decat unii (care oricum sunt platiti de cei de la RMGC)nu au locuri de munca.

    Eveline
    2011-11-16 14:56:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    Nu l-ati inteles pe Gotiu cind indeamna “renovați puscăriile”.
    Nu o face de mila lui Apostu, nici macar rautacios nu e (este peste poate ca occupy cu somnul sa aiba timp de asemenea apucaturi), ci are in vedere viitorul: Nastase, Vintu si alti Liviu Luca.

    victor L
    2011-11-16 15:20:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    @victorie L: ai nevoie de un om ca sa moara efectiv de foame ca sa iti dai seama ca oamenii aia traiesc in saracie? la ceva mai macabru de-atat nu puteai sa te gandesti? si hm.. ideea asta seamana destul de prea mult cu actiunea de sinucidere in masa…ideile astea macabre nu sunt tocmai ok, sa stii.

  • 20

    breaking the law, breaking the law! vad ca faceti o adevarata pasiune din chestia asta. asta este si scopul de fapt nu-i asa? copii teribilisti cu nevoie de adrenalina .si invitatia de renovare a puscariilor este de fapt tot pentru ei,nu? va cam asteptati sa sfarseasca acolo, dupa cum se pare.

    zavalita
    2011-11-16 16:32:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    @Anda: “Activistii au ajuns si in Washington, vad ca au bani sa se tot plimbe. Ma intreb oare vreodata vreun rosian isi va permite sa vada America?”

    ei, dar chiar celebrii napastuiti care pling in reclamele RMCG s-au tot plimbat prin lumea larga:

    -> Gheorghe Luchian sau Brad Pitt de Rosia s-a plimbat prin Madagascar , Chile, si pe la mine de aur de pe alte două continente, misiunea lui fiind să se mire de ce proști și răi pot fi cei din organizațiile de mediu ostile acestor exploatări destinate îmbogățirii băștinașilor

    ( sursa: kamikazeonline.../ )

    -> Sanda Lungu a facut si ea o vizita la Bruxelles în excursia de lobby în favoarea cianurilor.

    ( sursa: kamikazeonline.../ )

    si ca tot venii vorba de actorii cersetori din reclamele RMGC:

    Domnul Florea Bolog zice așa în textul „Scrisorii (sale) pentru România“: „De doi ani am făcut o pensiune, are opt camere […], am investit toți banii pe care i-am câștigat și acum stau și mă uit la ea […], nu merge. […] nu mai mult de 20 de turiști mi-au călcat pragul într-un an…“.

    Ei, și uite cum, tot uitându-se el, cu buzunarele goale, la pensiunea lui cu opt camere inutile, deodată i-a încolțit în curte încă un bloculeț (foto), frumos ca sufletul lui de mincinos.”

    ( sursa: kamikazeonline.../ )

  • 22

    @Eveline: pai nu sunt unii care nu au locuri de munca, sunt cam 80% din locuitori care nu au locuri de munca. Ti se pare putin? Iti vine sa dansezi cand auzi asta?

  • 23

    @zavalita: pai nu asta a fost si scopu’ cand au intrat pe-un geam in Conti? ca asa se ajunge martir, nu din evenimente pe facebook! acuma vor si conditii :) )

  • 24

    @Norbi: “pai nu sunt unii care nu au locuri de munca, sunt cam 80% din locuitori care nu au locuri de munca. ”

    pai cum? ca 80% din locuitori si-au vandut proprietatile si au plecat la Recea sau Alba Iulia … Compania le promisese ca pune o vorba la primarie pentru job-uri, dar au luat tzeapa ca avea si Alba Iulia somerii ei si nu a fost loc pt altii.

    Cei care au ramas acum in Rosia sunt cei care nu vor sa vanda … si ei nu se considera someri! din contra au gospodarii frumoase si nu vor sa fie expropriati.

  • 25

    @victorie L: In caz ca nu ti ai dat seama, primele comentarii sunt puse la cateva secunda distanta!!!:)))

    Antonia
    2011-11-16 17:17:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    @mada: 80% din cei din zona care intra sub exploatare au vandut (si nu toti au plecat inca) din nou e un mic detaliu care face o diferenta majora. pe care tu il omiti. de fapt nu e un detaliu chiar asa de mic, dar fie… in restul localitatii au ramas oamenii, in somaj foarte ridicat.

  • 27

    @Norbi: Te salut Norbi. Ai ramas restant la un calcul matematic al cotei din profit care revine Romaniei (ai sustinut in mod repetat ca Romaniei ii revine 56% din profit) din exploatarea care ar urma sa se faca la Rosia Montana. Detalii aici: voxpublica.real../
    Succesuri!

    Razvan
    2011-11-16 17:54:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    @Razvan: uita-te si la comentariul dinainte de al tau din link-ul ala. “nu am ajuns eu la acest procent de 56%, ci analisti economici.” nu e ca si cum ai aduna un mar cu doua mere. DAR gandeste-te logic ce compune acel procent. Pentru ca avem redeventa de 4%, dar redeventa se aplica pe minereu extras, adica din ea nu sunt scazute costurile. avem 20% dividende din profitul companiei si avem taxe si impozite platite de companie la bugetul de stat. Si apoi gandeste-te ca noi nu avem cheltuieli, toate cheltuielile le au investitorii iar ei primesc doar dividende.

  • 29

    @Norbi: Raspuns evaziv, ca de obicei. Ti-am mai spus ca taxele si impozitele virate catre bugetul de stat nu se scad din profit, ci din venituri. Doar impozitul pe profit se scade din profit. Veniturile sunt cu totul altceva decat profitul. Poti sa ai venituri enorme intr-o companie, si totusi sa mergi pe pierdere. Mai calculeaza o data.

    Razvan
    2011-11-16 19:04:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    @Norbi: E falsa si afirmatia ta conform careia nu avem cheltuieli (economice). Cheltuielile sunt impartite in conformitate cu participatia (adica numarul de procente) la capitalul social al companiei.

    Razvan
    2011-11-16 19:17:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    youtube.com/wat../

  • 32

    Razvan e stipulat in contractul de asociere ca investitorul strain isi asuma toate cheltuielile.

  • 33

    vantu se pise pe judecatori si astia se plang la CNA.
    ha,ha,ha…..

    realitatea.net/../

    tara de prosti
    2011-11-16 20:07:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    @Norbi: “investitorul strain isi asuma toate cheltuielile.”

    du-te bai la dracu de acilea cu cacaturile tale.
    basescu isi asuma toate prostiile facute si apoi rade de fraieri. ce dracu inseamna ca-si “asuma”?
    daca proiectul asta se face nu va insemna decat ca lingoul de la cotroceni va mai da o teapa. punct.

    tara de prosti
    2011-11-16 20:11:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    dupa intalnirea lui udrea cu Printul Charles al UK favorita sultanului va sfatuieste pe voi postacii rmgcisti si pdlisti: “dacă Prinţul Charles este îndrăgostit de Carpaţi, noi de ce nu am fi? Doar pentru că unii încearcă să construiască o stare de spirit negativă, distructivă, pentru că toată viaţa s-au ocupat cu dezinformări şi manipulări”
    deci, lasati-va de propaganda si nu distrugeti muntii, lingoilor!

    realitatea.net/../

  • 36

    @aura:

    De ce te superi? Am citat din presedintele basescu care, cand i s-a spus, dupa taierea cu 25%. ca oamenii mor de foame, a raspuns: ”N-am auzit sa fi murit nimeni de foame”!
    Si toti idiotii oranj l-au apaludat.

    victorie L
    2011-11-16 20:47:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    ”stăzi vorbindu-se din ce în ce mai mult în lume despre România prin prisma unicităţii ecosistemului Munţilor Carpaţi.” – zice madam Udrea.

    Oare unicitatea asta include si un lac de cianura?

    ilinca
    2011-11-16 20:48:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    @Mihai Gotiu:
    le-ai sugerat pdlistilor o idee foarte buna: in loc sa investeasca in pationare si bazine de inot, mai bine construiesc puscarii de 4 si 5 stele!
    si de-acolo se poate incasa parandaratul iar apoi sa aiba oamenii un reazem cand vor trece in opozitie si o speranta de cazare mai buna

  • 39

    @victorie L: daca presedintele face afirmatii de tipul asta nu cred ca suntem datori cu acelasi tip de gandire. la fel cum cred ca orice om din tara asta are dreptul la un trai mai bun atata vreme cat are de gand sa munceasca pentru lucrul asta. si nu e ca si cum rosienii nu ar cere fix asta, posiblitatea sa se angajeze.

  • 40

    Daca le facem puscarii bune poate o sa vrea toti sa stea acolo. Si dupa ce o sa facem fara ei ? :-)

  • 41

    @Norbi: Nu am gasit nici pe site-ul RMGC, nici pe site-ul Ministerului Economiei un act care sa stipuleze ca “investitorul strain” isi asuma toate cheltuielile. Daca ai acces la documente, informatii, prezinta-le. Sa vedem daca sunt cheltuielile pentru cafea sau pentru intregul proiect.
    Sanatate!

    Razvan
    2011-11-16 21:57:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    Pe mine ma uluieste dublul standard practicat de presedinte, RMGC si postacii lor cand vine vorba de locuri de munca. Daca ar fi fost mineri din Valea Jiului, fosti lucratori din fabricile inchise din orice oras mic, sindicalisti, doctori sau profesori carora li s-a desfiintat locul de munca si ar fi iesit cu clipuri gen Sanda Lungu, ar fi fost imediat catalogati drept cersetori si li s-ar fi dat exemplul tuturor romanilor care au plecat din localitatea lor natala sau din tara si si-au schimbat meseria, fiindca la ei acasa nu mai aveau de lucru la un moment dat. Numai Sanda Lungu si ceilalti sunt compatimiti si laudati pentru dorinta lor de a NU-si schimba meseria, de a NU-si parasi comuna si tara si de a NU-si gasi o solutie momentana, temporara, pentru lipsa de venituri din familiile lor.

    offtopic
    2011-11-16 21:57:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    @offtopic: nu cred ca se potriveste titlul de cersetori unor oameni care cer locuri de munca. oamenii aia nu vor pomana, vor sa o duca si ei mai bine, mai ales ca au resursele necesare pentru asta. iar plecatul prin strainatate nu cred ca e o solutie laudabila. asta inseamna sa platesti taxe si impozite in alta tara, sa-ti plece forta de munca prin alte parti si sa ramana doar batranii in sate, nu cred ca exista vreo localitate in tara asta care sa fie mandra de astfel de decizii.

  • 44

    @offtopic:

    Corect!

    Vrea cineva sa traiasca bine? Vrea cineva sa munceasca? Sa plece in alta tara! Asta e sfatul presedintelui!

    sa traiti bine!
    2011-11-16 22:22:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    @aura:
    Spune-i asta si presedintelui tau si pregateste-te sa fii injurata!

    sa traiti bine!
    2011-11-16 22:23:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    „Să nu mai facem o dramă din faptul că plecăm. Cel mai mare obiectiv al României a fost liberalizarea forţei de muncă, dreptul nostru de a pleca unde ne este mai bine, unde munca ne este corect răsplătită. În momentul de faţă, statul român nu poate să-şi plătească medicii, profesorii, cum ar merita să-i plătească”, a declarat Băsescu.

    Deci, oamenii aia din RM pot oricand sa plece acolo unde munca lor este raspatita! Basescu dixit!

    ilinca
    2011-11-16 22:25:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    oricine poate sa plece oricand din tara asta, dar daca plecam toti ce mai ramane? nu ma indoiesc ca si din rosia montana au fost care au plecat sa-si faca viata intr-un loc unde guvernului sa-i pese mai mult de oameni, dar sunt oameni care nu vor sa plece de acolo cu niciun chip. cea mai mare parte in favoare proiectului si o alta mica parte impotriva lui. eu cred ca sunt oameni care tin de traditii si de locul natal, dar vor in acelasi timp sa traiasca si ei mai omeneste, nu doar din pensiile parintilor.

  • 48

    Cititi ce scriu eu mai sus, sint inteligent, am umor si presar din abundenta argumente irefutubile.

    victor L
    2011-11-16 22:32:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    @aura:

    Daca nu vor sa plece, pot sa lucreze acasa, nu-i opreste nimeni. Cumva in Rosia e interzis sa faci altceva decat minerit?

    Ilinca
    2011-11-16 22:43:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    Sunt cumva interzise dezbaterile, argumentele de se apeleaza la orice alte forme numai la astea nu?

    Alina m
    2011-11-16 23:06:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    Se anunta alta zi de proteste ilegale..frumos asa ,e deja un obicei vad. Cat despre ajunsul la washington , vad ca este doar o activista, iar cei de acolo sigur nu intelegeau ce este rosia montana sau unde este

    Daniel77
    2011-11-16 23:27:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    @Ilinca: Pai poti sa faci ce vrei, mdoar ca mineritul e o solutie viabila care poate fi pusa in practica…alte solutii momentan nu exista

    Daniel77
    2011-11-16 23:28:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    In 2000 BNR -ul a decis sa nu mai cumpere aur.Dupa care BCE a interzis Romaniei sa isi mareasca rezerva de aur.Apoi sa decis ca Rosia Montana sa fie zona NON-INDUSTRIALA adica sa nu poti construi acolo nici o unitate industriala .Asa ca sa fie saracie acolo sa sara fraierii ca acum sa strige crearea de locuri de munca.Psihologi buni stapanii care au decis ca AURUL sa nu fie a Romaniilor.Visati voi astia ca o sa va aduca voua bunastare Rosia Montana.Visati frumos si la salarii mizerabile.

    Marinelu JB
    2011-11-16 23:29:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    @aura: Ai dreptate sutn destui care au plecat ,dar o parte din ei nu au avut incotro asa ca sunt innapoi acolo. Nici situatia inEuropa nu mai e asa buna cum era acum 3-4 ani, multi romani au fost fortati sa se intoarca acasa

    Daniel77
    2011-11-16 23:29:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    @sa traiti bine!: Si daca plecam toti ce se intampla ? Poate uni nu vor sa isi paraseasca locul unde au copilarit si trait toata viata. aura are dreptate platesti taxe la stat, cand are sansa sa iti asigure cea ar face bine sa o perieze bine si sa o accepte

    Daniel77
    2011-11-16 23:34:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    Foamea e cel mai bun bucatar !

    Si acum ca am zis-o … votati-ma presedinte !

    Vorbe de duh adanc
    2011-11-16 23:43:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    @Anda: Sper ca atunci cand unul dintre ei va avea nevoie de un loc de munca si lumea va protesta impotriva lui intr-un fel sau altul, sa nu cracneasca macar in fata unui asemenea gest.
    Era si o vorba: sunt prea lenes pentru razbunare, voi lasa totul pe seama karmei. Nu vreau sa-mi imaginez ce si cat au adunat astia. odata si-odata ii va lovi bine!

  • 58

    @offtopic: Aia nu mai pot protesta pentru locuri de munca. Acolo s-a investit deja serios in turism. Insa in Rosia Montana nu s-a facut nicio investitie. NICI UNA! una chioara macar.
    Rosienii au investit cat au putut, dar in rest nimeni! Si e logic, Tg Jiu nu arata asa cum arata Rosia acum. Deci da, proiectu’ e foarte ok nu pt ca aduce doar locuri de munca ci si pt ca presupune reabilitare. Double win!

  • 59

    @Norbi: Tu chiar crezi ca ongurile nu au nimic de castigat din toata chestia asta? Am facut parte dintr-un ong cand eram mai tanar si crede-ma, nimic nu e pe gratis cand vine vorba de grupuri organizate.
    Din partea mea, sa castige, numai sa nu ii acuze pe aia care apar pe la tv plangandu-se de saracie, ca s-au vandut. Ca i-o spui lui mutu’ ca voi nu aveti nimic de castigat din asta. imi pare rau ca nu am dovezi scrise ci doar cateva marturii din alte altor ongisti si a mea inclusiv.
    In fine.
    Rosia Montana nu e motiv de dans, Rosia Montana e motiv de plans.
    Si cine nu a plans din cauza ca nu are bani sa plateasca lumina sau sa plateasca o caruta de lemne ca sa nu inghete iarna in casa habar nu are ce e aia “viata grea”.
    Sper sa inghetati pe Lipscani ca sa intelegeti macar pentru 10 minute..

  • 60

    Cine nu-i lasa pe rosieni sa munceasca? Gotiu?

    Oamenii pot munci unde vor, ca toata lumea.

    lavinia
    2011-11-17 01:04:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    @lavinia: I-auzi femeie! Si cum poti munci acasa la tine, in localitatea ta cand vine unu’ ca gotiu peste tine, si-ti submineaza autoritatea si te obliga mai direct sau mai indirect sa NU muncesti ce vrei, unde vrei. Pentru ca prin actiunile ong-urilor, acel “unde vrei” a fost automat sters de pe lista.
    “Ce vrei”, iarasi, cam greu. Unii asta stiu sa faca: minerit. Cine esti TU sau cine este gotiu sa le spuna altceva? sa faca altceva, sa fie altceva etc..

  • 62

    @ Pana: daca s-a investit in turism in Valea Jiului si deci localnicii nu mai au de ce protesta, inseamna ca minerii de acolo nu mai sunt mineri si s-au reprofilat, ceea ce e ok, nu asta spui? daca da, atunci cum vine treaba cu “unii asta stiu sa faca: minerit” aplicata exclusiv la Rosia Montana? Exact la asta m-am referit mai inainte cu dublul standard.
    “Te obliga unu’ ca Gotiu…”? conduce cumva tara Gotiu sau vreun ONG, ca sa oblige pe cineva sa faca sau sa nu faca ceva?

    offtopic
    2011-11-17 03:23:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    @Pana:

    Barbate, de 14 ani nu mai exista minerit la Rosia iar oamenii traiesc acolo. Deci se poate sa lucrezi si altceva.

    Niciun ONG nu interzice munca, in schimb, cand declari zona monoindustriala, atunci interzici locuitorilor sa aleaga.
    Si cine a declarat zona monoindustriala? Gotiu?

    lavinia
    2011-11-17 08:50:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    @lavinia: Da, Lavinia, traiesc, dar stii cum? Greu e prea putin spus. Conform ziarului “Huffington Post” – venitul mediu in RM este de 6ron/zi.Asta nu poate fi numita viata. Da, nu mai e minerit de 14 ani, dar poate sa fie acum. Pana la urma,oamenii de aici se pot lauda cu o traditie de 2000 de ani in minerit. Practic, numai asta stiu sa faca. Cum agricultura intensa nu se poate, din cauza terenului, iar turism nu se poate face fara fonduri, infrastructura, obiective de vizitat – mineritul ramane ultima solutie. sa speram ca va incepe acest proiect repede, pt ca va contribui si la dezvoltarea turismului in zona.

  • 65

    @Anda:

    Cum va dezvolta mineritul turismul? Va veni lumea sa vada groapa sau lacul cu cianura? Vor veni sa manance mancare poluata?

    Au traditie de 2000de ani? Pai, de ce nu se apuca singuri de minerit daca se pricep si asta doresc?

    lavinia
    2011-11-17 09:22:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    @lavinia: turistii nu vor vizita lacul cu cianuri sau, daca vor, de ce nu? ca nu o sa ramana mereu acolo, locul va fi revegetat. Dar rmgc va baga 70 mil de dolari in renovarea si restaurarea patrimoniului, va dezvolta infrastructura si, astfel, va pune bazele dezvoltarii turismului si in aceasta zona defavorizata. Cum sa faci turism,in prezent, cand n-ai unde sa cazezi turistii, accesul e dificil si acestia nu au ce vizita?

  • 67

    @lavinia: Au traditie de 2000 de ani, pentru ca aici s-a scos aurul de pe vremea dacilor. Si cum sa te apuci singur de minerit, cand iti trebuie utilaje, pe care nu ai cu ce sa le cumperi si sa le intretii. De unde sa aiba oamenii astia bani de asa ceva, d-abia au ce manca? In plus, aurul nu mai poate fi scos asa de usor ca in anii precedenti, pt ca zacamantul ramas nu mai este la suprafata si,de aceea, se explica utilizarea cianuratiei,cea mai moderna tehnologie existenta in minerit, care va folosi o concentratie de cianura non-toxica, aprobata de UE.

  • 68

    @lavinia: iti dai seama ca in 14 ani de zile de cand se tot amana acest proiect,oamenii trebuiau sa traiasca cu ceva. Au lucrat cu ziua, au mai muls o vaca, au mai vandut o ridiche. Dar asta nu e de ajuns pentru a supravietui. Si ardelenii sunt oameni muncitori, nu asteapta mila nimanui, dar deja disperarea lor a atins cote maxime.

    Cata98
    2011-11-17 09:39:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    @Cata98: e pacat ca in acesti 14 ani, au incercat si alti investitori sa ii ajute. S-a incercat infiintarea unei fabrici de mobila si a unei fabrici de jucarii… Insa autoritatile locale nu au aprobat nimic, pe motiv ca zona e monoindustriala.

    Oamenilor din Rosia, li s-au furat 10 ani din viata… 10 ani in care au stat sub asediul acestei companii, care i-a adus la sapa de lemn pentru a-i cumpara mai usor.

  • 70

    @trolu: Muntii au fost distrusi deja de exploatarile realizate de statul roman. Acum exista sansa de a-i revegeta si reimpaduri, intr-o actiune ampla de ecologizare, pe care “maretul” nostru stat nu si-o permite, dar RMGC-ul e obligat,oricum, de UE sa se ocupe de acest aspect. Oricum,in Occident, lumea e mai preocupata de mediu decat noi.

    Stefanitza
    2011-11-17 10:55:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 71

    @Antonia: iti aduci aminte la cina cea de taina cum Hristos i-a spus lui Iuda : “Termina odata cu ceea ce trebuie sa se incheie!”. sper ca Hristos sa te lumineze si sa iti dea mintea cea de pe urma.

    vocea poporului
    2011-11-17 11:05:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    Dle Gotiu, ma surprinde cum suntem atat de putini militanti impotriva acestui proiect.
    Si o fac din nou, scriind ca NUMAI daca ai fost acolo si ai vorbit cu OAMENII de acolo stii adevarata realitate. Eu unul am fost chiar cand incepuse sa se discute despre acest proiect, in urma cu 5ani. Pe atunci se facea un lobby mai mult decat discret iar cei cu care am discutat spuneau raspicat ca nu vor sa plece. Am vazut exploatatea si am plans, nu exagerez. In locul unde Hristos a asezat ptr posteritate VALOARE, acum Iudele isi vand tara ptr galbenii tradarii. Nu am invatat nimic din istorie dar mai ales nu am invatat nimic de la Hristos. Sa nu ne mire faptul ca pacatul dus din generatie in generatie face ravagii printre noi.
    Asadar Dle Gotiu, voi milita alaturi de Dvs si de toti ceilalti ROMANI care vad dincolo de sistem/matrice, care stiu si inteleg insemnatatea unor tradari de tara si mai ales de NEAM.
    Dzeu sa va ierte si binecuvanteze pe veci pe toti !

    vocea poporului
    2011-11-17 11:13:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 73

    @mada: Mi se pare rea vointa din partea ta si chiar nu cred ca rmgcul le-a furat 10 ani din viata, ci statul, care putea sa aprobe de prin ‘99 acest proiect si acum am fi profitat cu totii de beneficiile care decurgeau din el: bani la buget, locuri de munca, restaurarea patrimoniului, ecologizare, dezvoltarea infrastructurii s.a.

  • 74

    @Stefanitza: “Acum exista sansa de a-i revegeta si reimpaduri, intr-o actiune ampla de ecologizare,”

    nu zau? pai intra chiar pe site-ul RMCG ca sa vezi ce mai ramane din muntii si padurile de la Rosia. 4 cratere!

    Paduri nu vor mai exista la Rosia, asa cum recunoaste si RMGC care spune ca plantarea noilor hectare de padure se va face înainte de defrişarea suprafeţelor forestiere existente.
    Deci evident se va planta in alte zone nu la Rosia.
    Acolo nu vor mai putea creste niciodata copaci in cativa cm de sol deasupra unui strat de steril acoperit cu nailon.

    @Anda: daca se aproba proiectul din ‘99 probabil ca acum erai prin vreun spital sau sub pamant.

  • 75

    @Anda:

    Mda, @mada are dreptate! Daca zona nu era declarata monoindustriala, oamneii aia aveau unde sa lucreze si ar fi trait ”bine”, vorba presedintelui.

    Asa ca vinovatul principal e cel care a declarat zona monoindustriala interzicand astfel ca oamenii sa-si gasesaca serviciu!

    Stii cumva cine a facut asta si de ce?
    Cumva la ”dorinta” RMGC? Atunci, cum indraznesc sa vorbeasca despre oameni care mor de foame si care vor sa munceasca dar n-au unde!!!!!!
    Mi-e scarba de astfel de ”investitori” !!!

    lavinia
    2011-11-17 12:31:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 76

    Rosia Montana trebuie salvata de la pierire. Dar nu prin asemenea proteste reusesti sa obtii ce vrei sau…activistii vor sa obtina, de fapt, altceva? O idee de program social, o strangere de fonduri, ceva, doar reprezinta un ONG, cu asta ar trebui sa se ocupe. Dar-nu. Ei bine, lasati salvarea in seama proiectului minier si voi ramaneti cu faima.Bravo!

    Sandulescu
    2011-11-17 12:33:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 77

    @vocea poporului: eu zice sa-ti amintesti de “cei din urma vor fi cei din tai”, pentru ca tare mult imi doresc ca peste cativa ani, cei care acum cer locuri munca si sunt total ignorati de stat si acuzati de tot felul de lucruri, sa aiba parte de cele mai multe beneficii de urma minei.

  • 78

    @aura:

    Totusi, cum as putea fi de acord cu un contract SECRETIZAT??? CE scrie acolo de nu trebuie sa stie pulimea???

    ilinca
    2011-11-17 12:40:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    @Razvan: mda.. scrie acolo ca plateste investitorul explorarea, costurile de deschidere, … pe scurt Minvest nu trebuie sa dea niciun ban (sau statul).

  • 80

    @offtopic: Daca ar fi fost “mineri din Valea Jiului, fosti lucratori din fabricile inchise din orice oras mic, sindicalisti, doctori sau profesori carora li s-a desfiintat locul de munca” dupa care sa vina un investitor care sa vrea sa redeschida exploatarea/fabrica/spital privat/scoala privata si statul nu ar fi dat aprobarea timp de 14 ani mi s-ar fi parut la fel de stupid.

  • 81

    @Pana: eu sunt constient ca ONG-urile sunt pe interes, mi se pare destul de evident avand in vedere ca au o campanie orientata impotriva unei singure companii.

  • 82

    Gotiu,nu te-ai saturat de pizma,ura,minciuni si

    manipulari?

    Semeni 24 de ore numai palamida,dezbinare,instigare,intr-

    o vreme in care romanii trebuie sa fie uniti,dincolo de

    coruptie si bunele intentii ale presedintelui care

    ramane stindardul luptei impotriva furtului de orice fel

    si de orice culoare!

    Numai un copil prematur sau handicapat nu poate discerne

    realitatile politice,socio-economice care ne incojoara!

  • 83

    @Sanda: pestele de la cap se-mpute (vezi perzindetul) si de la coada se curata (vezi NOI). iti suna cunoscut >?

    vocea poporului
    2011-11-17 13:22:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 84

    cea mai mare parte din datele contractului au fost deja facute publice. ceea ce nu este facut public sunt acele date care orice companie le-ar tine confidentiale din cauza competitorilor, e normal sa fie asa. rmgc-ul nu este nici prima nici ultima companie care isi protejeaza contractul.

  • 85

    “RMGC garanteaza”.

    Bai, scuze, dar ma pis pe ce garantati voi.
    Garantiile voastre nu valoreaza 2 lei.
    Numai minciuni am auzit de la voi.

    La Baia Mare, exploatare insignifiant mai mica decit la Rosia Montana, accidentul a produs o paguba de 500 de milioane de dolari care au plecat din buzunarul romanilor si nu din cel al investitorului.
    RMGC “garanteaza”(futu-va-n git cu garantia asta) 150 de milioane de para.
    Bai, va bateti joc de noi?

    In afara de cei de la RMGC, care au un job acolo si de echipa de lobby, nici drequ nu e de acord cu monstruozitatea asta de proiect.

    Cu cit terminam mai repede cu proiectul asta cu atit e mai bine pentru toata lumea.
    Nu se mai cheltuie banii actionarilor pe cai verzi pe pereti si ne putem vedea de treaba.
    Delirul celor de la RMGC nu foloseste nimanui.

  • 86

    @Norbi:

    Daca ai probe, baga-le aici!

    Deci eu, de ex., sunt pe interes cand ma opun otravirii mele si a urmasilor mei? Adevarat! E in interesul meu si al copiilor mei sa traim intr-o tara mai curata!

    ilinca
    2011-11-17 13:31:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 87

    oameni buni,nu intelegeti ? RO are nevoie de multe locuri de munca, RO are multe nevoi caci s-a distrus mai mult decat s-a construit.
    RO insa NU are nevoie de aceste locuri de munca “oferite” drept reconversie sociala cand de fapt sunt vandute pe nimic (si Iuda l-a vandut pe Hristos pe nimic si….ce-a pierdut?) ptr un pumn de bani “eftini”.
    ganditi mai mult si filtrati informatia, mergeti sa vedeti la fel ca si pe Valea Jiului ce a insemnat nesimtirea autoritatilor si apoi a localnicilor si ce se “pregateste” si acolo.
    Cautati dincolo de aparente raspunsurile ce le vreti, deschideti ochii si priviti prin ochii Mantuitorului.
    Oare nu toti suntem construiti dupa chipul si asemanarea Lui in respectarea Legii ?
    Si ptr ce sa ne vindem unii pe altii, ca niste parveniti masoni sa isi faca cuib in RO ?
    Nu vedeti tot circul asta implicand persoane pana la nivelul suprem (presedintele RO) care sunt satane puse tocmai ptr a schingiui si mai mult RO ?
    Ati uitat cum a pornit ea dupa “revolutie” si cum e in prezent si plecati capul zilnic si uitati sa zambiti ?
    Si ptr ce ? Ptr ca vedeti un om ce plange ca nu are loc de munca ptr ca el asa a fost invatat sa AIBA si nu s-a luminat ca TREBUIE sa invete sa traiasca altfel decum era invatat sa o faca ?
    Romani dragi, deschideti-va catre Dzeu mai mult si curat. Ce vedem noi sunt faptele premergatoare Apocalipsei (clonare, cip, coduri EAN, card, BM, FMI, BERD, Comisia Trilaterala, Bilderberg, Grupul de la Roma, masoni, etc). Vedeti razboaie din ce in ce mai multe, saracie lucie in anumite state din Africa, cutremure din ce in ce mai dese, rautate, minciuni, inselatorii….tot ce poate satana sa ofere ptr ademenirea omului.
    Haideti, iesiti la Lumina si aparati-va neamul. Va iubesc !

    vocea poporului
    2011-11-17 13:34:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 88

    @aura:

    Dar ce date tine compania sa fie confidentiale? NU stiai ca nu poate exista ”confidentialitate” cand e vorba de afaceri cu statul?Ca totul trebuie sa fie PUBLIC!!!!

    mai alesc cand nu exista concurenta??

    DEci….

    lavinia
    2011-11-17 13:34:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 89

    @Alex2:

    Absolut corect!! Ei ”garanteaza” dar tin SECRET contractul!

    daca in contract scrie ca, daca se intamapla un accident din vina exclusiv a paznicilor de noapte compania este exonerata de raspundere? Si ii doare in cot, ca e in contract!!

    lavinia
    2011-11-17 13:37:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 90

    @ilinca: dar nu te otraveste nimeni nici pe tine nici pe urmasii tai. Nu ar avea nici de ce si nici cum, avand in vedere ca substantele periculoase raman izolate acolo pana se degradeaza.

  • 91

    @lavinia: garantia si reecologizarea nu tin de niciun contract, alea tin de normele europene, care nu se negociaza.

  • 92

    @Norbi:
    Raman izolate?
    Un lac urias inseamna pentru tine izolat? Apa care se infiltreza si se evapora inseamna izolare?

    De ce atatea tari au interzis exploatarea cu cianuri? De ”prosti”?

    ilinca
    2011-11-17 13:53:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 93

    @Norbi:

    dar de ce un contract cu statul e tinut secret, poti explica?

    PS. compania e canadiana, daca nu va face ecologizare, ce o sa pateasca de la ”Europa”??

  • 94

    @ilinca: Da, raman izolate in iaz si se degradeaza intr-un timp destul de scurt. Poate cei care au interzis nu au resurse. De ce mult mai multe tari NU au interzis? De ce Comisia Europeana nu a interzis, declarand ca tehnologia e sigura?

  • 95

    @ilinca: compania nu e canadiana, investitorul e canadian. Compania e inregistrata in Romania, i se aplica legislatia romaneasca si cea europeana. Dar exista mecanisme de solutionare a disputelor si cu companii din alte tari.

  • 96

    @Norbi:

    Cum naiba raman izolate in lac? Apa aia nu se evapora? Nu se infiltreaza? Ce lac e ala??

    Deci aia care au interzis au facut-o pentru ca nu au resurse? Si atunci, de ce au interzis???? Unde-i logica?

    Vad ca eviti sa comentezi secretizarea unui contract cu statul!!!

    ilinca
    2011-11-17 14:06:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 97

    @Norbi:

    Pai da, compania inregistarta in Romania o sa traga ponoasele, iar investitorul, canadian pleaca in Canada, care nu se supune legilor europene.

    ilinca
    2011-11-17 14:08:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 98

    @lavinia: nu doar in tara noastra se fac exploatari miniere. si chiar si in tara noastra exista mai multe mine… rmgc-ul nu este unica companie exploatatoare de lumea asta

  • 99

    apa din lacul ala nu este una toxica. la asta se refera o parte din restrictiile ue. concentratia de substante e atat de mica incat sa nu afecteze mediul. si tocmai faptul ca este un lac deschis, permite acelor resturi de cianura netralizata sa se descompuna total, pentru ca cianura se descompune singura la lumina naturala.

  • 100

    @aura: rasp ptr “cei din urma vor fi cei dintai”…continuarea: in Imparatia Cerurilor.
    Intrebat fiind-si zici ca tu esti imparatul iudeilor, Hristos a raspus: ” Imparatia mea nu e aici”.
    “Fericiti cei saraci cu duhul, ca a lor este imparatia cerurilor” (Matei 5, 3). sursa: catehism.ortodo../

    vocea poporului
    2011-11-17 14:31:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 101

    @ilinca: am spus ca cianurile raman izolate in lac si se degradeaza intr-un timp destul de scurt. adica dispar. pe bune, chiar nu inteleg de unde atata panica cu cianurile. A mai fost exploatare cu cianuri chiar si la Rosia Montana, doar ca cu concentratii mult mult mai mari si cu tehnologii mai vechi. Acum s-ar si neutraliza pana sa ajunga in lac, de acolo concentratia aia asa de mica, la jumatate din maximul acceptat de UE. Doar ca in ultimii ani la noi cianurile au capatat puteri magice. Iar legat de contract ce sa mai comentez? nu e secret, are clauze confidentiale. la care are acces statul pe mai multe cai. asta scrie si in contractul care e si pe site-ul Ministerului.

  • 102

    @aura:

    Unde a mai exploatat RMGC pe lumea asta? Poate ca avut un comportament excelent si eu o banuiesc pe nedrept de minciuna?

    Da te rog un link sa ma lamuresc si eu, te rog!

    lavinia
    2011-11-17 14:59:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 103

    “compania nu e canadiana, investitorul e canadian. Compania e inregistrata in Romania, i se aplica legislatia romaneasca si cea europeana. ”

    Calu Hayssam :D In caz de ceva declaram razboi Canadei :D Lasa-ma sa ghicesc: ai votat cu Basescu; am ghicit bine ? :D

    o sa ne apere legea nene , ce rost are sa prevenim
    2011-11-17 15:02:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 104

    @norbi, ia citesteb mai mult aici : rosiamontana.ne../
    dupa exploatare, o comisie ar putea evalua obiectele de patrimoniu viitor in functie de bugetul alocat si se va face o “triere” a lor…de asta ce zici ?

    vocea poporului
    2011-11-17 15:04:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 105

    @lavinia, spuneam ca rmgc-ul nu este unica companie miniera de pe lumea asta, motiv pentru care are nevoie sa isi protejeze anumite informatii de alte companii care fac acelasi lucru. chestie care nu se intampla doar la nivelul companiilor miniere.

  • 106

    Imi place foarte mult treaba asta cu “arestam compania dar patronul e bine-mersi” , e tipic basist. Cica raspunde presedintia nu presedintele, primaria si nu primarul, raspunde institutia in loc sa raspunda persoana vinovata. Furam si distrugem pe persoana fizica (cand fur sunt tata de familie) iar cand e sa raspundem cica sa raspunda institutia: presedintia, primaria, compania…. Mi se pare destul de normalo-basist sa-l arestam pe Rasdac :) Macar avem o satisfactie: a fugit patronu cu banii , dar ati vazut ce i-am facut firmei ? Am nenorocit-o, am chinuit-o , i-am dat palme, am injurat-o si am scuipat-o iar in cele din urma am si condamnat-o , arestat-o si bagat la puscarie. Parca aud cum plinge din spatele gratiilor S.C. babadam S.A in vreme ce patronu, investitoru, bea cubalibre cu basescu pe plaja la Copacabana. :D

    Acuma daca ne gandim bine, n-are Fumurescu dreptate ? Are. S-o rup, se strica. S-o las, mi-e frica ca vine altu si mi-o ridica. Daca sinteti bovis apis nu vi se pare normal sa va puna cineva jugul ? Mie mi se pare normal. Stii de ce nemtia si elenia si francia si broscaria o duc mai bine ? Penca se bat cu autoritatile pe strazi cand nu le convine cum sint condusi. Penca inceteaza spontan lucrul. Greve. Greve fiscale. Nesupunere civila. Daca voi nu va opuneti, care-ar fi prostu ala sa nu profite de voi ?! Nu exista asa ceva, nu s-a nascut omu care sa nu profite de prostia celorlalti. Numai mama prostilor e mereu gravida, si stim si de ce: pentru ca fiind cum este, sta mereu in pozitia optima pentru a fi….

    guvernata :D

    Stii de ce e ea guvernata , si cum anume ? Pai e guvernata ca sa nu alunece in prapastie , iar in scopul asta este luata la shtanga , la piolet :)

    dormiti linistiti, cineva vegheaza -vedeti voi dupa aia la ce anume
    2011-11-17 15:24:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 107

    @aura:

    1.Cand faci afaceri cu statul, nu ai ce informatii sa protejezi!
    2. Care companii fac acelasi lucru cu Romania?

    Sau poate sunt protejate tocmai acele informatii ce privesc poluarea sau garantiile? Cine stie? Tu stii? iar daca NU STII, de ce mai vorbesti??

    lavinia
    2011-11-17 15:25:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 108

    Ultimul lucru de care imi este mila este RMGC si actionarii sai canadieni.
    Nu e normal sa jefuiesti actionarii dar actionarii in cazul de fata au investit in distrugerea unei tari.
    Nu-i intereseaza ca ii baga pe romani in boala si ca le distruge mediul.
    Asa ca…

    PS:Dupa ce extrag aurul au si disparut.E la mintea cocosului.Nici un actionar nu va fi de acord sa-si diminueze profitul pe “ecologizare”.
    Arunca niste iarba peste mizeria aia si Dumnezeu cu mila.
    Trebuie sa fii de-a dreptul retardat ca se va sfirsi altfel.

    Asa cum am spus mai dus:
    Delirul RMGC nu foloseste la absolut nimeni.

    Aveti fondurile UE, concentrati-va pe ele.
    Nu va mai pierdeti timpul cu tot felul de neghiobi si hoti.

  • 109

    @lavinia: ce priveste mediul, reecologizarea si garantiile nu are cum sa fie alterat de niciun contract, pentru ca alea sunt date de normele europene, de legislatia UE si de legislatia nationala.

  • 110

    @Alex2:

    Vai, cum sa faca ei asa ceva? Doar garanteza iar Ue ii obliga sa o faca!!

    ilinca
    2011-11-17 15:37:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 111

    Bai acestia, n-are nici o conteaza ce-a facut sau n-a mai facut RMGC, si nu conteaza nici ce promit unii si altii:

    noi nu ni s-au restituit nici datoriile Irakului sau ale Libiei, desi din cate stiu eu noi i-am invins. De ce am da noi cuiva bogatiile Romaniei pe promisiuni si vorbe si pe angajamente “legale” ca “o sa platesca” ? Am putut noi sa obligam pe cineva sa-si platesca datoriile fatza de noi ? Germania, Irak, Libia etc ? Noi nici pe propriul nostru stat nu-l obligam sa-si plateasca datoriile fatza de noi , iar voi va simtiti asigurati pe baza ca ala, compania aia fantoma, RMGC, s-a inregistrat la noi ? Si ce daca ? E plin Ferentariul de firme inregistrate iar banii si patronii sint prin arabia bine-mersi. Iar mizeria lasata in urma si datoriile lor le suportati voi.

    Ce argumente si dovezi de bonitate conteaza macar cat o ceapa degerata, atita vreme cat n-ai nici o putere sa-l obligi pe ala sa-si plateasca datoria ? Pai si atunci in cazul asta de ce sa-i dai ceva, orice, pe datorie ? Aud ? Care-i motivul si care-i necesitatea ? Nici una. Nu este. Basescu va vinde averea nationala pe doi lei din care unu e comisionul lui, spaga, asa cum a mai facut in repetate rinduri pina acum.

    vecina lu mama savantilor
    2011-11-17 15:38:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 112

    “1.Cand faci afaceri cu statul, nu ai ce informatii sa protejezi!
    2. Care companii fac acelasi lucru cu Romania?”

    Hai sa vedem: acordul cu Banca Mondiala pentru privatizarea Petrom devenit OMV unde directori sint fostul cancelar german si un kaghebist rus , acord pe care se afla semnatura lui Basescu. Mai zic ? Mai zic: acordul cu Alro ? Acordul cu FMI ? Toate companiile astea sint private, straine si au afaceri cu statul iar acordurile sint secrete in diverse grade si aspecte. Sa zic de Luxten ? Nu zic, ca iar se supara tata de familie si face spume.

    sa dam Romania unor mafioti internationali
    2011-11-17 15:46:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 113

    @vecina lu mama savantilor:

    Vai, cum sa faca Base asa ceva?
    Pe de alta parte, si flota era tot ”avutie nationala” si….? A disparut, nimeni nu stie cum, nimeni nu a primit bani, e o ceata deasa. Iar pulimea a ramasa cu ochii in soare, dupa ce a platit ca sa se construaisca 400 de vase, cate existau in 1989.

    ilinca
    2011-11-17 15:48:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 114

    @ilinca, daca am avea aceeasi atitudine(“in mod sigur oamenii nu or sa se tine de cuvant cu ceea ce au zis”) pentru orice afacere/initiativa mai indrazneata din tara asta, lucru care se cam intampla din pacate.. cum vrei tu sa mai si progresam?

  • 115

    “Vai, cum sa faca ei asa ceva? Doar garanteza iar Ue ii obliga sa o faca!!”

    Da, asa am inteles si eu: daca nu se tin de cuvant cum au promis la uie, uie o sa-i…. blesteme :D

    auras montan verzui
    2011-11-17 15:49:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 116

    @aura:

    Am atitudinea asta pentru ca nu am incredere in RMGC! Cred ca sunt tzepari, iar daca tu crezi altfel, e problema ta!
    Cum naiba sa am incredere intr-o firma fara portofoliu? Care nu a facut nicio exploatare pana acum?

    Apropo, cand mai iei tramvaiul, lasa bani in buzunare, doar ai incredere in cei din jur si, cu incredere, progresam.

    ilinca
    2011-11-17 15:51:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 117

    “@ilinca, daca am avea aceeasi atitudine(“in mod sigur oamenii nu or sa se tine de cuvant cu ceea ce au zis”) pentru orice afacere/initiativa mai indrazneata din tara asta, lucru care se cam intampla din pacate.. cum vrei tu sa mai si progresam?”

    Pai un bun inceput ar fi asta: sa nu dam pe datorie fara garantie concreta, materiala. Deoarece fii absolut sigura ca oamenii chiar nu se tin de cuvant, niciodata nu se tin de cuvant cu ceea ce au promis , nu se tin de cuvant decat de frica.

    Zi-ne si noua, tu ai fi atat de prosta sa te tii de cuvant daca ai de pierdut si daca nu te obliga nimeni ? Desteptu promite si prostu trage nadejdea.

    Si cam ce pierzi daca nu te tii de cuvat , ce pierzi , cuvantul ? Adica din momentul ala nu mai poti sa vorbesti, sau ce anume ? Cimitirele sint pline de creduli iar restaurantele si palatele sint pline de suspiciosi.

    Si ar mai fi o chestie: tu esti libera sa-ti risti rozeta ta in parcare la tirurile turcesti, pe incredere, dar ai vreun mandat sa risti averea nationala si dupa aia sa o faci pe prostu si sa zici ca n-ai stiut, ca ai crezut, ca ti-a promis iar tu l-ai crezut pe cuvant….. ? Ce garantii ai tu de la uie ? Uie nu e nimic, nu exista, n-are patrimoniu sau armata , n-are teritoriu, n-ai ce sa-i confisti sau sa o executi silit. Pentru uie cine garanteaza,Eba ? Jiji ? Si cum anume, concret, cu ce ? Si cam ce “cuvant” are uie in fatza noastra , uie care ne-a pus sa cotizam 10 lei din care ne restituie 1 leu -si ala cu conditia sa importam gunoaiele lor ? In afara de vrajeala stricata si in afara de jaf si coruptie, ce avem noi de la uie ? Nu-mi spune ca ne lasa sa lucram in tzarile lor: nu ne lasa, decat numai cand le convine. Iar cand le convine si vor, ne primesc oricum: din interes. Indiferent de uie si de ne-uie. Iugoslavii erau comunisti si munceau in toata europa, remember ? Asa ca : jos uie, jos FMI, BM si toti mafiotii si camatarii si speculantii internationali pititi pe sub tot felul de sigle si “institutii”. Sa plece naibii RMGC inapoi de unde a venit , unde-a intzarcat mutu’ iapa. Avem si aurul si minerii si tehnologia si tot. Chiar nu vad de ce cu painea mea si cutzitul meu as avea nevoie de RMGC sa taie ei painea si sa o imnparta. De progresat progresam prin munca si inteligentza , prin sanatate si educatie. Poti sa-mi spui si mie pe care din astea nu le avem si le aduce RMGC ?

    tradare sa fie dar sa stie numai isarovich si bashinescu
    2011-11-17 16:12:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 118

    @ilinca: eu nu cred ca sunt tepari tocmai pentru ca, putin cate putin, demonstraza ca se tin de cuvant cu ceea ce au promis. au investit deja multi bani si in cercetarea terenului care tine de mina dar si in patrimoniul ala pe care acum vor sa-l salveze, deja prea multe organizatii. sunt printre primii care au spus ca acolo sunt lucruri de pastrat si valoroase istoric, motiv pentru care au si niste oameni care se intereseaza de pastrarea a ceea ce este mai important, reabilitarea si bineinteles se doreste sa fie facut disponibil turistilor. la fel, sunt singurii care inca ofera destul de mult sprijin locuitorilor din rosia montana. si tot ei sunt cei care discuta fie prin presa, fie prin conferinte si ofera argumente si nu acuzatii nefondate. sunt niste motive destul de trainice care demonstraza fix inversul a ceea ce ai spus tu.

  • 119

    @aura:

    Aura, sa nu ne prostim in fata!
    RMGC face ce face doar pentru a castiga credibilitate, dar o face prost.

    Sa facem o analiza punctuala:
    1”au investit deja multi bani si in cercetarea terenului care tine de mina ” – normal, vor sa stie exact ce e acolo, ca sa scoata banii. Precum pungasul care pipaie buzunarele prefacandu-se ca te curata de scame!

    2. ”investit deja multi bani patrimoniul ala pe care acum vor sa-l salveze” – mai exact, ce au facut?

    3. ”sunt printre primii care au spus ca acolo sunt lucruri de pastrat si valoroase istoric” – uau… au spus!!! Nu costa nimic ” sa spui”!

    4. ”motiv pentru care au si niste oameni care se intereseaza de pastrarea a ceea ce este mai important” – uaua… daca au oameni care ”se intereseaza”, e clar! Nu costa nimic ”sa te interesezi”!

    5. ”se doreste sa fie facut disponibil turistilor.” – ei, daca ”doresc”, e ca si cum ar si face-o!!

    6. ”unt singurii care inca ofera destul de mult sprijin locuitorilor din rosia montana” – cum, au facut un call-center? Sau te referi la faptul ca au facut presiuni ca zona s afie monoindustriaa si astfel nimeni nu poate face nimic in zona ca sa ofere locuri de munca!

    7. ”sunt cei care discuta fie prin presa, fie prin conferinte si ofera argumente ” – aici nu te contrazi. Discuta, conferentiaza, fac publicitatea, platesc postaci etc.

    In cncluzie: sa ii cred pentru ca vorbesc, discuta si promit? Nu. Fapte, nu vorbe!

    ilinca
    2011-11-17 16:29:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 120

    @aura, ai dreptate: daca tu si basescu sinteti de acord , n-are rost sa ne mai batem gura de pomana: faceti un contract cu RMGC si dati-i in exploatare salba aia de aur de la gatul baseascai, aia de la Bercea Mondialu :D Aia-i a voastra ca e ca cado de la cuscru vostru, sinteti liberi sa o dati cui vreti. Rosia Montana nu, ca nu-i a voastra. Voi sinteti doar platiti de noi sa o administrati , nu sa o falimentati socio-economic cum ati facut deja si dupa aia sa o vindeti pe spaga. Nu merge. Nu mai tine. Oricati bani ati “investit” voi in mita, in vrajeala si prosteala. Ati incercat si nu v-a mers, deja stie prea multa lume.

    Ma rog, poate sa dea basescu vreo lege de-aia tacita , sau numarata de Anastase, s=au mai vazut cazuri…. dar in cazul asta pe basescu si pe complicii lui stim de unde sa-i luam cand ne-o veni bine. Ca doar n-o sa fuga in Siria, dupa Haissam…. hmmm…. ce se mai aude cu tratatul de extradare ?

    nedelcu simona
    2011-11-17 16:29:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 121

    Domnule Gotiu,

    Am o sugestie, cu bunavointa dvstra, pentru administratia romaneasca: sa ceara/primeasca subventionare pt modernizarea inchisorilor, de la RMGC, “dezinteresata si neconditionata”, cum s-a pronuntat in Romania Literara, Nicolae Manolescu!

    Nu de alta, dupa cum spuneti, vor avea, speram, multi politiceni conditii mai bune in puscarii, mai ales daca reusim sa-i determinam sa desecretizeze contractele, licentele si anexele lor.

    Stefana Bianu
    2011-11-17 16:33:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 122

    Nu,
    cum sa fie tzepari domnule?
    Sint cit se poate de cinstiti.

    Unul din marii actionari(patron) e un istoric.Specializare: tunuri pe bursa.
    Altul un evreu si romanul, fara studii si fugit prin Australia cu nu stiu ce manevre.
    Intors in tara si pus pe combinatii.

    Avem toate motivele sa ne bizuim pe competenta si stiinta lor.

    “Cianura se neutralizeaza”
    Minciuna de 2lei, deovezile sint peste tot in lume.
    Oricit de imbecil ai fi sau de credul, tot te lovesti de dovezile astea.
    Deci ,nu se neutralizeaza nici o cianura.

    “Cianura nu se evapora”
    Nene…va rog frumos…
    Nu ca se evapora, ci se evapora instant.
    La clima din RO, e garantat in aer chiar din primul an de exploatare.

    “Cianura nu intra in apa freatica”
    Ma tata, nu ma innebuni aici.
    Vrei sa ametesc?

    Concluzia:
    O rafala de minciuni, care mai de care mai gogonata.
    N-o mai pun pe aia cu locurile de munca ca aia e totala.
    Numai cineva total paralel cu scoala si realitatea putea gindi asa un proiect.
    Este cu mult peste orice cosmar imaginabil.
    Sate sub apa…turism pe lacul cu cianura.
    Mai lipseste scuba diving ca sa vizitezi bisericile inundate.

    Eu cred ca de fapt astia fac un misto crunt de romani.

  • 123

    @ilinca: @ilinca: investitiile in patrimoniu se vad in casele reabilitate, primaria veche, muzeul mineritului (cu tot cu artefactele dinauntru). si ca au spus ca acolo sunt lucruri de valoare vine in urma celei mai mari cercetari arheologice din tara noastra de pana acum. in rest… aberezi. nu ti se pare normal sa cerceteze terenul inainte sa exploateze? nu ti se pare un lucru bun ca vor face investitiile necesare ca sa treaca localitatea la turism (adica patrimoniu, mediu si infrastructura)? Nu ti se pare normal ca atunci cand participa la o conferinta sau un interviu dau argumente, nu doar spun “e bine/e rau”?

  • 124

    ” eu nu cred ca sunt tepari ”

    Sa fii sanatoasa ce crezi tu si ce crede basescu, problema e alta: pe voi cine va crede ? Faceti un referendum, sa vedem :D Cu 80% din populatie impotriva voastra, pe cine mai reprezentati voi ? Ce autoritate sau legitimitate mai aveti voi sa decideti interesul national ?

    Poti sa zici: “acum 4 ani ati zis ca ne credeti”. Da, dar aia era acum 4 ani , si v-am angajat ca slujitori ai nostri, nu ca “sefi” , iar intre timp ati dat dovada ca sinteti javre ordinare , banditi si corupti, asa ca va demitem. In orice forma, legal sau ilegal, legitimitatea e a noastra: noi suntem poporul suveran iar voi sinteti doar tagma jefuitorilor, cateva sute/mii de nemernici. Deocamdata mai beneficiati -pentru un timp- de avantajul ca ati prostit si indobitocit mare parte din populatie, si o tineti sub manipulare si control prin economie si mass-media , insa lucrurile se schimba in bine in favoarea noastra. Rezistam si ripostam prin cultura nationala, prin spiritualitate, prin moralitate, prin educatie. Mai sint si alte mijloace si metode .

    nu mor caii cand vor cainii
    2011-11-17 16:46:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 125

    @Norbi: @Norbi: te-am auzit bai lingoule. te-am auzit toti. acum mars in pasarica ma’tii. n-auzi ca 95% din romani nu vor?
    ca aia 95% o sa mai ia o teapa, asta e alta treaba. da mai potoliti-va.

    tara de prosti
    2011-11-17 17:15:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 126

    Ma,
    un pic out of topic:
    De ce credeti ca exista tari bogate si tari sarace?
    De ce credeti ca de atita amar de vreme mincati de prin gunoaie si de abia va tiriti?

    Sincer, ca nu vreau sa jignesc pe nimeni…nu asta e ideea.

    Unii au investit in inteligenta, altii nu.

    Citi milionari cu creier aveti in RO?

    Eu zic ca mai mult de 10 nu aveti.

    Daca mereu promovati prostii si hotii,unde credeti ca o sa ajungeti?

    Despre asa un proiect in Canada nici nu se discuta.
    Adica nici macar nu ajunge in ziarul cel mai prapadit.
    Nimeni n-ar indrazni sa vina cu asa o mizerie.

    DE CE?
    Aici e cheia raspunsului.

    DE CE?
    Pentru ca iti trebuie creier sa creezi un proiect.

    De ce Romania nu produce nimic, ci in cel mai bun caz impacheteaza,vinde resurse naturale brute(lemn) sau asambleaza chestii gindite de altii?

    Incepe sa se faca lumina?
    Lumina o sa se faca in timp.

    Multi au vazut cauza de mult.
    V-au spus-o, dar voi ati ales schmecheria si hotia.
    Creierul a emigrat.
    Cam naspha dar prostia se plateste.

    Ref la ciumegii de la RMGC.
    Decizia cu voi s-a luat.
    OUT.
    Nu ca, nu ca poate, sau alte vrajeli.
    OUT.

    Acum li se explica si romanilor DE CE s-a luat aceasta decizie.

    Nu mai cheltuiti aiurea bani pe promovare, reconditionare de primarii si altele pentru ca va trebui sa dati socoteala actionarilor.

  • 127

    “De ce Romania nu produce nimic”

    Pai de-aia bancile (toate sint straine) si speculantii (toti retailistii sint straini) de 7 ani fac in Romania profituri cu 12% mai mari decat in oricare din tzarile lor: din cauza ca Romania … nu produce :D

    Eu zic -si am date statistice oficiale- si demonstrez ca Romania produce mult mai mult decat consuma populatia: restul pleaca la straini. Bir. Tribut. Vanzare de neam si tzara. Iar problema e ca nu ne-a atac si nu ne-a manintat nimeni cu vreun razboi, cu vreo invazie, ca pe vremea otomanilor. Ci s-a facut tradarea interesului national, de catre doua cozi de topor, dusmani ai Romaniei, nemernici vanduti strainilor: Iliescu si Basescu, supravegheati si coordonati in aspectele economice de Isarescu. In 1992 Basescu era ministru al lui Iliescu si coordona ministerul transporturilor la aducerea minerilor in capitala.

    realitatea incontestabila
    2011-11-17 17:41:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 128

    “Daca mereu promovati prostii si hotii,unde credeti ca o sa ajungeti?”

    Pai nu-i promovam noi, ii promoveaza UE si SUA , inclusiv prin frauda electorala. Declarata oficial de Biroul Electoral Central si in cazul lui Basescu si in cazul Eba.

    Trebuie sa intelegi ca intotdeauna a fost si este un razboi intre natiuni , bataie pe teritoriu si pe resurse iar dusmanii Romaniei normal ca promoveaza la conducere cozi de topor.

    Ia gandeste-te un pic, cine i-a pus si i-a sustinut la putere pe Saddam, Mubarak si Gaddafi ? Concret, oficial, real, arhi-cunoscut: SUA si UE. Mi se pare normal: tu la conducerea unei tzari pe care vrei s-o jefuiesti, n-ai pune un om de-al tau care sa o tradeze ?

    Discutia ar fi doar ca au reusit sa indobitoceasca asa de multi oameni din natiunea romana , incat aceia care rezista si sint constienti nu avem deocamdata toate mijloacele necesare pentru a ne recastiga independentza si suveranitatea nationala. Multe depind si de contextul international, lucru care iata lucreaza in avantajul nostru, al romanilor. Iar cand spun romani ma refer la cetatenii Romaniei, Romania stat national unitar suveran si independent. Stat social. Stat laic.

    trunchiul are nevoie de radacini iar coroana de flexibilitate
    2011-11-17 17:54:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 129

    @ Anda, Norbi
    Zice Anda: “chiar nu cred ca rmgcul le-a furat 10 ani din viata, ci statul, care putea sa aprobe de prin ‘99 acest proiect si acum am fi profitat cu totii de beneficiile care decurgeau din el: bani la buget, locuri de munca, restaurarea patrimoniului, ecologizare, dezvoltarea infrastructurii s.a.”
    Cu ochii mei i-am citit pe colegii vostri postaci de pe alte situri sustinand in cor ca noul proiect e imbunatatit din toate punctele de vedere fata de cel initial care era prost, fiindca respecta normele UE, protejeaza patrimoniul, depune garantie de mediu de la inceput etc. etc. Acelasi este si punctul de vedere al lui Tanase, care lauda cu gurita lui aceste noutati. Si atunci de ce bateti moneda ca ar fi trebuit aprobat de acum 14 sau 10 ani? De ce pretinde Norbi ca e un noroc chior faptul ca de atatia ani bate investitorul la usa si crede ca ar trebui sa ne rusinam ca statul nu i-a dat drumul de la inceput investitorului sa fericeasca zona aia?

    offtopic
    2011-11-17 17:59:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 130

    Lasa-ma bai nene.
    Ii promoveaza US si UE.
    Fii serios.

    EBA cum a ajuns europarlamentar?
    Dar Gigi Becali?

    Asa, au venit aia cu tancurile peste voi si v-au obligat.
    Sa fim seriosi.

    In 1989 au murit oameni ca romanii sa redevina demni si sa aiba o soarta buna si la citeva luni romanashii voteaza cu Iliescu si oamenii lui Ceausescu.
    Stupid people.

    Serios.
    Poate pentru voi povestile astea va tin de cald dar realitatea e realitate.
    Asa cum am spus: nu vreu sa jignesc pe nimeni.
    Postarea mea era pentru momentele de luciditate in care fiecare reflecta la ce face(sau ma rog, CITIVA reflecta la ce fac)

  • 131

    Ref la Rosia Montana, in scop educativ si ca sa stim si noi, ar fi util sa se publice lista cu numele celor ce au tolerat si promovat proiectul.

    De la PSD,de la PNL, de la PDL…toti.
    In fond, presedintele tarii are un salariu platit de romani.
    Este pur si simplu inacceptabil sa-i toleram lobby-ul pentru o firma privata.
    Asa ceva nu exista nicaieri.

  • 132

    @Alex2
    ti-a mai spus cineva ca esti un biet ratat?
    Stai calm ca nici “tara de prosti” nu se simte prea bine,sunteti doi,vei suporta mai usor!

    sora diesel
    2011-11-17 20:07:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 133

    nepoate

    nici o treaba cu subiectul dar nu ierti nici-un prilej de a te da in staba.Te-au banat si tot nu te lasi.Foamea nepoate.Asta ai.Mizerabila piine maninci.

  • 134

    @sora diesel: soro cata dreptate ai. asa e. in comparatie cu voi, pdl-istii, sunt un ratat. ar trebui sa ma sinucid da mai astept macar sa va mai ofticati voi putin.
    deci, precum spuneam, sunt un ratat. macar si pentru ca eu nu fac parte dintre neamurile alia de la SGG care si-a pus neamurile handicapate pe salarii de bugetari ori le-a dat moca niste spatii in care fac afaceri.
    lingoule de la cotroceni sa ne traiesti.

    tara de prosti
    2011-11-17 20:16:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 135

    @Alex2
    Taticule:

    Ti-am spus ca sa nu ma mai plictisesti si pentru ca v-ati plins ca de 10 ani nimeni nu v-a spus nimic.
    Uite ca-ti spun eu ca sa te linistesti.
    Proiectul E inchis.

    Daca mai vrei sa te dai aiurea in spectacol, te astept.
    Spectacolul va fi pe banii vostri insa.

  • 136

    ROMANII AU TALENT, mda.
    Traiti mai prost ca in 1989.
    ROMANII AU IDIOTZI.
    IESITI IN STRADA
    sa datzi guvernul jos,
    SI NU pentru dans, idiotzilor!

  • 137

    @jann
    tu traiesti si mai prost decat in ‘89 si nici mai inteligent nu esti!Ba dimpotriva!

    sora diesel
    2011-11-17 21:42:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 138

    @nae
    ramai acelasi “simpatic”ce da culoare roz blogurilor!
    Nu pot uita cum ii suflai in dos lui Geoana acum 3-4 ani.Ha,ha,ha o tempora si ce marfa era Geoana pentru tine si cei ca tine!deh,ca romanii….!

    sora diesel
    2011-11-17 21:45:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 139

    Mascarada luptei anticorupţie, propagandă a Regimului Băsescu
    Publicăm un document care demonstrează că, de la înființarea sa în 2008, Agenția Națională de Integritate nu a prins pe nimeni…

    În 1 martie 2011, Agenția Națională de Integritate a răspuns unei solicitări a GIP referitoare la rezultatele dosarelor transmise de ANI parchetelor. Astfel, potrivit ANI, în perioada aprilie 2008 (data la care au fost angajați primii inspectori de integritate) – mai 2010 (data la care activitatea ANI a fost suspendată de decizia Curții Constituționale), ANI a trimis la Parchete 175 de dosare.
    La 1 martie 2011, data la care ANI ne-a transmis răspunsul, situația acestor dosare era următoarea:
    - Într-un singur dosar (UNU) transmis de ANI, procurorii deciseseră trimiterea în judecată.
    - În 95 de dosare transmise de ANI, procurorii deciseseră Neînceperea Urmăririi Penale (NUP)
    - 79 de dosare transmise de ANI se aflau în lucru la Parchete.

    Mai mult, ANI contestase în instanță 77 dintre cele 95 de NUP-uri. Nu obținuse nici o decizie favorabilă, în 53 de cazuri NUP-urile rămăseseră definitive, restul proceselor se mai judecau.
    GIP a realizat, de asemenea, o monitorizare a rezultatelor Agenției Naționale de Integritate în dosarele care au ajuns la instanțele de judecată referitoare la primari de municipii și demnitari (secretari de stat, miniștri, parlamentari).
    Potrivit site-ului oficial al ANI („Hotărâri definitive și irevocabile ale instanțelor de judecată”), la 3 ani de la înființare, rezultatele Agenției sînt următoarele:
    - 0 (ZERO) hotărîri definitive favorabile ANI în dosare de confiscare a averii referitoare la primari de municipii și demnitari.
    - 0 (ZERO) hotărîri definitive favorabile ANI în dosare de incompatibilitate referitoare la primari de municipii și demnitari.
    - 0 (ZERO) hotărîri definitive favorabile ANI în dosare de conflict de interese referitoare la primari de municipii și demnitari.
    Deciziile împotriva oamenilor politici importanți cu care ANI s-a lăudat în presă au fost infirmate de procurori și judecători. (Există o singură excepție, decizia împotriva deputatului Sergiu Andon, dar nici în acest caz hotărîrea instanței nu este definitivă.)
    Astfel: – În 28 aprilie 2011, primarul Constanţei, Radu Mazăre, a cîştigat definitiv la Înalta Curte de Casație și Justiție procesul cu ANI.
    - În 20 aprilie 2011, Înalta Curte de Casație și Justiție a respins definitiv plîngerea făcută de ANI împotriva deciziei Parchetului General de neîncepere a urmăririi penale în dosarul deputatului PSD Robert Negoiță.
    - În 14 aprilie 2011, fostul ministru de Finanțe Gheorghe Pogea a cîștigat definitiv la Înalta Curte de Casație și Justiție procesul cu ANI.
    - În 16 februarie 2011, Klaus Iohannis, primarul Sibiului, a cîștigat definitiv la Înalta Curte de Casație și Justiție procesul cu ANI.
    - În 6 decembrie 2010, Înalta Curte de Casație și Justiție a respins definitiv plîngerea făcută de ANI împotriva deciziei Parchetului General de neîncepere a urmăririi penale în dosarul fostului ministru al Mediului, Nicolae Nemirschi.
    - În 18 noiembrie 2010, Înalta Curte de Casație și Justiție a respins plângerea făcută de ANI împotriva deciziei Parchetului General de neîncepere a urmăririi penale în dosarul fostului ministru al Tineretului și Sportului, Sorina Plăcintă.
    - În 27 octombrie 2010, Mircea Dinescu a cîştigat la Curtea de Apel Bucureşti procesul cu ANI.
    - În 11 octombrie 2010, Înalta Curte de Casație și Justiție a respins plîngerea făcută de ANI împotriva deciziei Parchetului General de neîncepere a urmăririi penale împotriva lui Mircea Geoană.
    - În 7 octombrie 2010, deputatul PDL Sorin Andi Pandele a cîștigat definitiv la Înalta Curte de Casație și Justiție procesul cu ANI.
    - În 17 iunie 2010, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a respins plîngerea ANI faţă de soluţia de neîncepere a urmăririi penală dată de Parchetul General în cazul fostei deputate Daniela Buruiană.
    - În 28 mai 2010, Parchetul de pe lîngă Înalta Curte de Casație și Justiție a dispus neînceperea urmăririi penale a deputatului PNL de Arad Mihăiţă Calimente, acuzat de ANI de fals în declaraţii şi evaziune fiscală.

    Liicheanu si Plescu
    2011-11-17 22:32:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 140

    romanialeaks.or../

    Liicheanu si Plescu
    2011-11-17 22:36:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 141

    Minciunile politicienilor (5): Basescu, Boc, Geoana:
    youtube.com/wat../

    Liicheanu si Plescu
    2011-11-17 22:39:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 142

    A aparut reprezentantul in @ tara de prosti cu @ Liicheanu si Plescu de mina.

  • 143

    @&: portokkliule,sa ma iei cu “mina” de …läpu!Si tu si base si toti hotii si mincinosii din tara asta de prosti !

    Liicheanu si Plescu
    2011-11-17 23:16:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 144

    @Liicheanu si Plescu: n-ai inteles ca ANI,a fost creata nu pentru a prinde pe cineva ci pentru a-i spala de pacate pe cei cu “sange albastru”?ei intocmesc dosarele in asa fel ca orice judecator sa fie nevoit sa constate ca acuzatiile sunt nefondate,si uite-asa,cei ce fura in vazul lumii redevin oameni onorabili,cinstiti,demni de toata stima;

    viorel
    2011-11-18 10:47:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 145

    @Alex2: Nu face nimeni lobby pentru o firma privata pentru simplul fapt ca RMGC este o companie romaneasca, inregistrata in ROMANIA, dar are si actionariat strain, ceea ce era de asteptat intr-un proiect de asemenea anvergura. Si Kelemen Hunor tot spune prin presa zilele astea ca toate formatiunile politice sustin acest proiect, dar tot Guvernul trebuie sa decida.Ma intreb: daca toate formatiunile politice sustin acest proiect si Guvernul e format din membrii din aceste formatiuni politice, atunci de ce nu se ajunge la un consens si se amana decizia de peste 14 ani? Mi-e mila de amaratii de apuseneni care asteapta un ajutor si el intarzie sa vina, fara nicio explicatie rationala.

  • 146

    @ilinca: Eu chiar nu stiu nicio tara care sa fi interzis cianuratia, pentru simplul fapt ca o alternativa mai performanta nu s-a inventat. Si daca in 90% dintre exploatarile aurifere se foloseste, chiar nu vad cine sa o fi interzis. Daca utilizezi o concentratie nontoxica, de maxim 10ppm(limita admisa de UE, la RM vor fi doar 5), nu e nicio problema. De ce in Suedia, Finlanda sau Noua Zeelanda se foloseste de ani buni, fara nicio problema?

  • 147

    @Anda:

    Pentru ca acolo nu sunt romani spagari si corupti! Acolo se respecta legile si regulile! Si exploateza firme cunoscute si serioase care nu au clauze secrete.

    Apropo, acolo zonele sunt tot “monoindustriale”?

    ilinca
    2011-11-18 18:18:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 148

    @Antonia: Draga Antonia,
    Ti-as sugera cu toata sinceritatea sa incerci sa le dai celor din Apuseni alte idei pentru locuri de munca, asa cum ar fi cinstit, daca iti pasa de ei. Pentru terenurile din Apuseni se poate primi sprijin substantial din fonduri europene, sub forma unor plati directe la hectar, fara prea multe hartii. In plus, se primeste sprijin si pentru animale, asa incat, cine doreste sa munceasca poate trai decent la tara din agricultura si din acest sprijin pe care UE il ofera. Asa va avea de lucru si peste 20 de ani, natura va fi la fel de frumoasa, oamenii sanatosi, iar vestigiile si aurul tot acolo.

  • 149

    @Maria: bine, si noua ce ne-ar iesi din asta ?! Daca vrem natura mergem in Hawaii. Din Romania vrem bani. Aur. Spaga. Preturile in Caraibe sint mari si avem si noi o familie de intretinut.

    Basescu angajatul RMGC
    2011-11-19 16:32:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!