![]() | Strada Peleş 20vezi toate articolele de Tudor Muşat08 Dec 2009 la 22:54 27 comentarii 3198 vizualizari. |
Acuzaţiile de fraudă ale PSD au deschis practic un fel de cutie a Pandorei. Exemplele date de Dan Nica au primit replica promptă a lui Liviu Negoiţă, iar din ping-pong-ul de declaraţii a început să rezulte că ambele părţi ştiu foarte bine de situaţii dubioase. Un exemplu sînt cei 60 de cetăţeni înregistraţi la adresa unei case din sectorul 3 – exemplu cu tîlc dat de PSD, dat fiind că e pe terenul primarului PD-L – şi care ar fi votat la Cahul, în Republica Moldova, aşa cum arată documentele aduse de Nica. O problemă veche, zice Negoiţă. Dar nimeni n-a făcut nimic, deşi chipurile ar exista plîngeri mai vechi împotriva celor de la evidenţa populaţiei. Din cum decurge schimbul de replici nu pot decît să deduc că există întotdeauna astfel de situaţii la îndemînă – reţeta e comună, depinde doar cine recurge primul la ea. Nu pot frauda eu, măcar să te reclam pe tine, pentru că ştiu că ştii despre ce e vorba. Ca şi în cazul întîlnirilor cu Vîntu, nici o parte nu poate pretinde că e mai curată decît cealaltă.
România e, de ceva vreme, un teren al premierelor. Conflictul preşedintelui cu Parlamentul a dus la suspendarea şefului statului, în 2007. Aceeaşi încăpăţînare a părţilor ne ţine şi azi fără premier. Acum, mai avem niţel şi am putea fi nevoiţi să repetăm alegerea preşedintelui. Nu va fi vina PSD, dacă trece examenul Curţii Constituţionale; aceeaşi instanţă le-a dat de mai multe ori dreptate şi lui Traian Băsescu sau Emil Boc. Dincolo de oportunitatea contestării, problema e în altă parte şi o intuim cu toţii: dacă Geoană cîştiga, PSD era dispus să dea sub covor toate neregulile, indiferent cît de grave. Nici de partea cealaltă lucrurile nu cred că ar fi stat altfel: generos, Traian Băsescu spune că dacă s-ar renumăra, ar rezulta chiar un scor ceva mai bun pentru el - dacă eşti învingător, nu mai contează cîteva (zeci sau sute de) falsuri, acolo…
Dincolo de frustrările unui candidat supărăcios care nu-şi poate accepta înfrîngerea (dacă este o înfrîngere autentică), premiera la care am putea asista va avea ca autori morali toate administraţiile de pînă acum: nimic nu scuză încăpăţînarea PD-L de a permite liste speciale de votare la Topraisar, în judeţul Tulcea, sau de a nu crea mai multe secţii într-un loc ultra-mega-aglomerat ca Gara de Nord. Lăsînd la o parte că aceste liste n-ar trebui oricum să existe, pentru că alimentează suspiciunile de turism electoral. De partea cealaltă, fosta guvernare PNL se laudă că a obligat lumea să voteze numai în localităţile de domiciliu. Altă aberaţie, nedemnă de secolul 21 şi o tehnologie relativ simplă. Toată lumea a fugit cu bună ştiinţă şi rea intenţie de un sistem elementar în care, odată introduse în computer, o serie de buletin sau un CNP să nu mai aibă voie să apară a doua oară. După modelul emiterii biletelor de tren sau al locurilor la cinema. La fel, în loc să ne punem problema dacă un vot din Canada e la fel de valoros ca unul din Tecuci, mai bine am discuta despre cum pot fi întărite mecanismele de control din secţiile de peste hotare, aflate departe de ochii “centrului”. Singura explicaţie pentru care lucrurile astea nu se întîmplă este dorinţa de a încuraja, a folosi sau, dimpotrivă, a putea reclama fraude.
Aşa că dacă, prin absurd, ne vom petrece ajunul Anului Nou votînd iar, n-ar trebui să ne supărăm doar pe Mircea Geoană şi Liviu Dragnea, ci şi pe Tăriceanu sau Blaga. Constat, pentru moment, că retorica ultimelor 24 de ore seamănă izbitor cu cea de acum zece zile, sau cu cea din septembrie: vom şti ce facem cu guvernul cînd vom şti cine este preşedinte. Deosebirea e că între timp am votat, şi încă de două ori. Şi tot nu ştim.
Etichete: contestatie, Curtea Constitutionala, fraudare, fraude, liste, Nica


Tudor Darie azi la 15:27 |
Așa a fost să fie ca eu să fiu persoana responsabilă din partea Guvernului pentru susținerea [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 15:15 |
Altfel, imi imaginez ca multi vor vota cu mana taiata. Ce vremuri.... macar odata cineva ameninta ca [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
| 1Buna dimineata Iuleca. Te-ai trezit? Cam tarzior. Si asta pare a fi ... numai inceputul. Ati glumit infantil, v-ati dat in petec impotriva "puterii si/sau a lui Basescu" (asa scrie in cartile de la... | ||
| 2Domnule Ponta, urmatorii "spalati" trebuie sa fie Catalin Voicu si Florin Costiniu.... | ||
| 3@K* Ne-am incrucisat vorbele @44 - @46 (nu ma 'retii' deloc) Toate cele bune... | ||
| 4@K+ Eu vorbesc numai despre books (si alea digitale in mai multe formate). Pentru hardware si alte alea: sigur ca e vechea problema, sa vorbesti cu un amic sa-ti ia un device, un laptop ceva din State... | ||
| 5avea -si are dreptate- anonimul care a lansat zicerea 'USL, PDL- aceeasi mizerie' ; nu M.Macovei.... | ||
| 6Basescu e concediat de altii- din afara tarii- pentru ca s-a dovedit incapabil sa-si realizeze angajamentele luate;pentru ca nu 'abdica' (in opinia mea, acesta este sensul declaratiei neasteptate de... | ||
| Mihai Goţiu 11167 citiri |
| Cristian Teodorescu 10714 citiri |
| Costi Rogozanu 9123 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4231 citiri |
| Alin Fumurescu 4019 citiri |
| Constantin Creţan 3405 citiri |
| Dorin Tudoran 2914 citiri |
| Elena Vijulie 2759 citiri |
| Dan Duca 2487 citiri |
| Iulian Leca 2431 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Iulian Leca 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61559 citiri |
| Cristian Teodorescu 41054 citiri |
| Costi Rogozanu 38315 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18279 citiri |
| Alin Fumurescu 17925 citiri |
| Viorel Dobran 12350 citiri |
| Dan Duca 11287 citiri |
| Constantin Creţan 11164 citiri |
| Elena Vijulie 9384 citiri |
| Dorin Tudoran 8741 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Iulian Leca 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Orice persoana din R moldova care dorea redobandirea cetateniei, trebuia sa-si stabileasca domiciliul in Romania, de aceea, gaseau un om pe care-l plateau sa-i ia in spatiu.
Asta s-a intamplat acun 4,5 ani, acum s-a modificat legea.
Stiu de acest lucru, pt ca m-am ocupat de dosare pt. cei care doreau redobandirea cetateniei. Exemplul asta este foarte prost ales de psd.
Daca dosarul de la C.C este la fel de “bun” ca si asta, atunci se fac de ras.
Facem pariu, ca nu gasesc pe nici unul de pe strada peles, sa fi votat si-n romania si-n moldova?
2009-12-08 23:14:19 | Raporteaza
din acest punct de vedere sunt absolut de acord: este penibil ca in secolul 21 sa nu stim cum se poate implementa un sistem de centralizare a datelor in timp real, care sa impiedice votul dublu si (eventual) folosirea de carti de identitate false.
rupeti pisica domnilor Basescu, Geoana, Dragnea, Nica, Blaga samd si limpeziti apele!
2009-12-08 23:15:16 | Raporteaza
Apropo de dovezi: Mai multe filmulete cu cazuri de mita sau frauda electorala.
Inregistrari video cu o sumedenie de cazuri de mita sau frauda electorala la alegerile prezidentiale din turul 2, pe blog.imperiaonl../
2009-12-08 23:16:02 | Raporteaza
titlul se descifreaza astfel….DUPA 20 DE ANI, SA ALEGEM MARETIA MONARHIEI SI PE STRADA NOASTRA (ROMANIA).
2009-12-08 23:18:47 | Raporteaza
acum 4-5 ani multi cetateni din r. moldova doreau cetatenia romana, intre altele (sau mai ales) pt a avea un acces facil spre tarile din UE. era foarte greu pt un cetatean moldovean sa obtina viza pt tari din ue si astfel sa poata pleca la munca. existau agentii care se ocupau de spatiul locativ (se incheiau contracte de inchiriere pt locuinta care se reziliau dupa ce respectivul obtinea cetatenia) aceste agentii percepand diverse comisioane.
problema in cazul cetatenilor respectivi de pe strada peles este daca au votat si in sector 3 si in cahul. altfel e irelevant.
2009-12-08 23:29:53 | Raporteaza
Cati credeti ca se vor repeta alegerile?
N-au repetat oameni seriosi meciul Franta Irlanda si acolo era o miza … Aici ar trebui sa speram ca brusc politicienii si magistratii nostri ar fi dispusi sa ne lase sa vedem ca ei pot gresi. Si in plus nu e clar inca cine ar iesi mai bine daca s-ar repeta alegerile, daca data viitoare Basescu are 100.000 de voturi avans? Asa ca stati linistiti la locurile voastre, asigurati-va ca aveti suficient popcorn si admirati felul in care se vor face viitoarele coalitii. Si in timpul liber , dormiti linistiti, clasa politica de la basescu si pana la vadim si becali lucreaza pentru Dvs. Oricum, eu personal nu m-am mai distrat asa de bine de la alegerile din ‘96. Atunci lumea lupta serios sa darame comunismul, acum tot soiul de politicieni se inghesuie sa fie ei de vina pentru lucrurile nasoale care se vor intampla anul viitor. Din acest punct de vedere, ca fost votant Antonescu si Geoana, multumesc votantilor Basescu si le urez sa fie mandri de alegerea lor peste 6 luni. Si nu uitati nici un moment sa traiti bine
2009-12-08 23:30:49 | Raporteaza
mie mi se pare foarte de bun simt observatia conform careia PSD stia foarte bine situatia de la adresa adusa in discutie.
pare foarte rapida descoperirea celor de la PSD a unor cetateni care se pare ca nici nu au votat, asta din spusele lui Liviu Negoita.
mie mi se pare foarte greu sa semnalezi atat de rapid chiar si votul multiplu, poate doar in cazul in care ai dinainte aceste date, cum ca CNP-urile respective au votat de mai multe ori.
e clar ca ambele tabere s-au ocupat de manevre de acest gen,dar repet, sa probezi atat de repede o asemenea chestiune, inseamna ca ai datele dinainte, mai pe romaneste: “hotul striga: hotul”.
ultima observatie ar fi ca toate fraudele se presupune a fi directionate doar intr-o singura directie.
de unde se stie ca voturile multiple s-au dus toate spre Basescu?
2009-12-08 23:39:29 | Raporteaza
Atentie! sectiile speciale au fost fixate de ministrul de interne PSD Dan Nica, nu de PDL.
uite aici: impactnews.ro/A../
2009-12-08 23:43:04 | Raporteaza
ne facem toti ca nu intelegem. frauda e parte din joc, e ca faultul la fotbal. mai rau, la fotbal poti fi eliminat pentru un fault nasol, in politica nu. ca sa fie clar, am votat cu basescu si sper ca CCR sa nu intoarca situatia. cred sincer ca au furat la fel si unii si altii; nu cred ca PDL putea sa fure cu 70.000 de voturi peste PSD. cred ca toti fura fiindca stiu ca ceilalti fura, si vor sa se asigure ca nu pierd la citeva mii, nu cred ca se poate fura cu adevarat mai mult de citeva mii. insa sper ca scandalul starnit acum de PSD sa dureze suficient cit sa duca la introducerea unui sistem care nu mai permite votul dublu. fiindca NICI UN PARTID nu a aratat pina acum nici un interes pentru asta; solutii tehnice sint gramada, una mai buna decit alta, vointa politica nu este. asa ca sper ca PSD, din scandalu asta sa se aleaga macar cu eliminarea unuia din sistemele care si lor le erau drag (apud micul titulescu).
2009-12-08 23:48:09 | Raporteaza
Iară face Traian Băsescu scandal, nu?
2009-12-08 23:59:39 | Raporteaza
Draga fem! Tu gandesti inainte e a scrie ceva? Ce treaba are Baescu cu tampenia PSD-ului. Te rog sa gandesti inainte de a scrie acuzatii nefondate si sa te documentezi mai bine! Cu respect, un roman ingrijorat de magaria PSD-ului care cauta orice posibilitate ca Romania sa nu mearga inainte.
2009-12-09 00:16:54 | Raporteaza
Voiam sa atrag si eu atentia asupra faptului ca dl Nica e responsabil ptr sectia speciala de la Topraisar (jud Constanta); vad ca vi se atrage atentia si in postul nr 7.
Asa se explica si de ce psdul stie foarte bine pe unde sunt fraudele. Fac ce stiu ei mai bine si “ilustreaza prin exemplul personal”.
2009-12-09 00:18:25 | Raporteaza
Daca intradevar PSD-ul vine in 2 zile cu dovezi ca 130.000 de voturi sunt fraudate, inseamna ca le aveau stranse deja pentru cazul in care pierdea geoana. Si totusi diferenta de sondajul de la ora 23 este in marja de eroare. Pai daca s-au fraudat camioane de voturi, cine dracu a fraudat sondajul?,
2009-12-09 00:39:06 | Raporteaza
ONG-urile ar trebui sa faca o campanie pentru a se institui sistemul computerizat de inregistrare a votantului.
Partidele se vor decide mai greu(a se citi niciodata).
PS. Sper sa le iasa mai bine decat cu “uninominalul”
unde i-a premiat pe cei de pe locul 2, 3.
2009-12-09 00:41:14 | Raporteaza
Mitzo, nu ai inteles iroia lui Fem ?
2009-12-09 00:57:46 | Raporteaza
CNP-ul este UNIC !!! Nu sunt 2 CNP-uri la fel !!! Pe “principiul” acesta s-au dat credite cu buletinul si s-au recuperat sumele de la actiunile pierdute (de la certificatele de actionar pierdute) !!! Daca apar 2 CNP-uri la fel, ESTE VOT DUBLU !!!!!!!!!!!!!!!!!! Numai cu aceasta verificare se pot gasi zeci de mii de repetari !!!!
2009-12-09 01:23:58 | Raporteaza
Cine stie cati primari si cati deputati sau chiar presedinti ai Romaniei au castigat prin frauda. Totusi ‘jurnalistii’ din Romania in loc sa investigheze ceva ei fac doar bascalie de Vanghelie si de PSD.
Traim in Romania si asta ne fraudeaza tot votul
2009-12-09 01:27:27 | Raporteaza
Semnati petitia “Opriti fraudarea alegerilor” aici:
petitieonline.r../
2009-12-09 03:20:51 | Raporteaza
Sectorul 3 este plin de basarabeni.
Ca absolvent ASE va pot spune ca prin 2000-2004 caminul din Vitan – sect 3, camin al ASE era plin de basarabeni.
Multi dintre ei aveau scopul de asi face buletin de Bucuresti, iar cand reuseau era o mandrie. Si in Mecanica Fina erau multi, dar caminul asta e in sectorul 2. Multi dintre ei reuseau sa gaseasca pe cineva care le facea buletinul de Bucuresti si din vorba in vorba cotizau la aceeasi adresa si asa erau cu zecile luati in spatiu de aceeasi persoana.
Acum ca unii dintre ei au buletin de Bucuresti dar intre timp s-au mai intors si prin Chisinau e ceva logic, de ex de la mine de la firma au plecat 2 fete, basarabence la noua filiala a firmei in Chisinau.
Din cate stiu eu chiar si primarul Chisinaului, Chirtoaca sau cum il cheama tot asa a facut studii pe la noi, are buletin de Romania (nu bag mana in foc) si drept de vot prin Moldova.
Se mira lumea ca basarabenii au votat 95% cu Basescu, dar in primul rand de sustinatori ai lui Basescu cine era ??? – nu cumva primarul Chisinaului, Chirtoaca ???
Basarabenii stiu cel mai bine ce inseamna comunistii si dictatura, daca in Bucuresti ar fi toata ziua laudat un presedinte la tv atunci la ei ar fi de 2 ori mai rau, asta e dictatura, cand un presedinte este toata ziua laudat la tv indiferent de ce face, asta ne pastea pe noi cu Geoana, pe care e logic nu l-au votat, asa a fost la ei cu Voronin.
2009-12-09 04:21:27 | Raporteaza
Comentariul anterior e perfect pertinent si in cunostinta de cauza.
Argumentele domnului Nica in cazul “Peles 20″ si altele asemanatoare sunt penibile si extem de neinspirate. Cetatenii Republicii Moldova au folosit in urma cu cativa ani aceasta posibilitate de a obtine cetatenia romana. Era obligatoriu sa aiba o adresa din Romania la care sa fie, chipurile, inregistrati pentru a-si putea face carti de identitate. Ulterior, aceasta conditie- dealtfel stupida si care nu a facut decat sa dea posibilitatea aparitiei unor astfel de cazuri si desigur obtinerii unor castiguri nemeritate pe seama celor care au dorit sa-si redobandeasca cetatenia romana!- a fost eliminata.
Sunt convins ca exista multe astfel de adrese la care s-au facut mai multe carti de identitate pentru cei care obtineau cetatenia romana. Dealtfel asta a fost o mica afacere pentru cei care au acceptat (daca cineva chiar doreste, poate afla cine a acceptat, respectiv titularii de contract de la acele adrese, care trebuiau sa-si dea acceptul pentru a se face cartea de identitate fiecarei persoane in parte la adresa respectiva).
In cazul prezentat de dl Nica, se pot explica cel putin doua lucruri:
1. de ce unii din acei cetateni au votat in Cahul, de exemplu- simplu, pentru ca acolo locuiesc de fapt!
2. de ce au votat eventual majoritar cu Basescu- pentru ca in perceptia lor, Basescu a facut (si chiar a facut!) ceva pentru a usura oarecum procesul de redobandire a cetateniei.
PSD si dl Nica dau dovada fie de prostie ( desi n-as dori sa-i suspectez de asa ceva) fie de rea vointa fata de niste cetateni ai Romaniei care au fost obligati sa urmeze o procedura uneori de-a dreptul umilitoare pentru a-si redobandi cetatenia, fie de exces de zel ridicol in a demonstra ca alegerile au fost fraudate.
Mi-e teama ca facand caz de aceasta situatie dl Nica face mult rau nu neaparat unor cetateni, pana la urma romani, fie ca locuiesc in Romania sau in R.Moldova, ci chiar imaginii Romaniei, care si asa este pe nedrept acuzata ca acorda “in masa” cetatenii pentru a pregati “anexarea” Republicii Moldova!
Sunt perfect de acord cu autorul comentariului anterior care e dispus sa parieze ca cei care au votat in Republica Moldova nu au votat si in Romania.
Daca si celelalte “probe” pe care PSD le va da la CC sunt de aceeasi factura, chiar ca-si bat joc de noi toti!
E penibil cat de aprig se zbat pentru putere!
Daca ar fi adevarat ca romanii s-au saturat atat de mult de Basescu, si s-au cam saturat saracii, ca nu le-a mers deloc bine in ultimii ani, atunci chiar trebuiau sa voteze zdrobitor impotriva lui! Faptul ca toata adunarea asta de forte din spatele PSD se bate acum pentru cateva zeci de mii de voturi, practic cu un om, cu Basescu, ca el si-a cam adus voturile, nu neaparat PDL, e mai mult decat penibil! Mare pacat ca ei nu inteleg asta! Chiar am avea nevoie de forte politice sanatoase ca alternativa!
Trist e ca totul se desfasoara pe nervii nostri si asa extrem de incordati datorita situatiei deloc roze in care ne ducem existenta, in loc sa se ocupe serios sa faca sa functioneze odata normal statul asta istovit si sa putem merge linistiti la munca, sa mai iesim din criza si sa ne vedem de viata, nu sa ne irosim energia cu luptele lor sterile!
2009-12-09 04:44:26 | Raporteaza
Singurul lucru bun din toata tevatura asta e ca pana la urma i-si dau arama pe fata in legatura cu modul in care ei inteleg sa obtina voturile cetatenilor. I-si devoaleaza singuri metodele de manipulare. Sper ca pana la urma vor intelege ca in viitor nu le vor mai putea folosi! Nu ca as crede ca nu sunt in stare sa inventeze altele…
2009-12-09 04:55:13 | Raporteaza
Am buletin si adresa de Bucuresti in sectorul 3, fiindca n-am putut sa-mi fac viza de resedita la fiica mea dintr-un alt sector, se intampla ca pe an inram si ieseam din Bucuresti si Romania de 2-3 ori pe luna, intrucat mai am un fiu elev la Chisinau si locuinta la Chisinau. Nu suntem in regimul sherbiei medievale, cand omul era legat pe vecie de o localitate si ii era interzis sa iasa din hotarele localitatii. Desigur nu e normal sa nu am viza de resedinta la fiica mea, ci aiurea in sectorul 3 – autoritatile sunt in drept sa intervina, dar in caz ca imi mut resedinta in R.Moldova, la alegerile europarlamentare s-ar putea intampla ca Bucurestii si Romania sa aiba mai putin deputati in parlamentul european. Asta doriti – asa se va putea intampla.
2009-12-09 05:55:24 | Raporteaza
Sunt de acord ce s-a scris la postul 7.
Daca Blaga schimba macar o litera din legea facuta de Nica, toata alianta anti-Basescu (incluzand media) ar fi sarit pe el ca vrea sa fraudeze alegerile.
Urmarind declaratiile celor de la PSD din aceste zile, raman consternata cum acestia folosesc propriile actiuni ca argument ca ceilalti au fraudat alegerile.
“Hotii striga hotii” e prea putin spus fata de ce fac cei de la PSD.
Am impresia ca s-au rupt de realitate si au ramas cu impresia de pe cand erau ei la putere ca pot manipula si falsifica adevarul la modul cel mai grosolan. Cu alte cuvinte ne prostesc pe fata.
Exemplul cel mai elocvent este chiar “Peles 20″, din care nu rezulta nicidecum faptul ca acei oameni au votat de 2 ori, ci ca au obtinut in mod nefiresc resedinta la acea adresa. Ce lagatura are acest lucru cu fraudarea alegerilor???
Chiar ma simt jignita de atata desconsiderare fata de inteligenta noastra.
2009-12-09 08:55:49 | Raporteaza
Înţeleg că există o mare dramă sufletească şi morală cu str. Peleş şi locuitorii ei cu dublă cetăţenie. Păi dacă-i aşa, şi casa mea ar intra la capitolul ilegalităţi şi fraude în grup organizat, pentru că buletin pe adresa mea au o mînă de oameni care, în realitate, şed la Chişinău. Şi mai ştiu cîţiva (printre care scriitori serioşi) care au luat moldoveni în spaţiu. Ca să nu aibă domiciliul în străinătate, mulţi români de la Chişinău apelează fie la cunoştinţe, fie la firme specializate în astfel de lucruri (cînd stăteam la coadă să votez la ambasada din Chişinău, am primit un fluturaş care promitea o serie de servicii, printre care şi asta – buletin cu domiciliul în Bucureşti). Mă rog frumos, să-mi arate tovarăşul Nica paragraful din lege care nu-mi dă voie să iau în spaţiu cîţi oameni am eu chef, să fac partuze dacă vreau. Dacă are cineva bunăvoinţa să-l întrebe pe proprietarul din str. Peleş, asta va afla: în cel mai rău caz, are o afacere de “ajutat” oameni din Cahul să capete adresă în Capitală.
2009-12-09 09:04:35 | Raporteaza
eu am ajuns la concluzia clara ca ceea ce fac ei acum nu e decat un autodenunt. aia cu strada peles am vazut-o aseara si am inteles ca nica are o problema cu el insusi nicidecum cu pdl. ei nu vor sa inteleaga ca pentru orice cetatean moldovean basescu este salvatorul lor de comunism iar geoana este cel care face vizite la rusi sa ii vanda inapoi , ce e asa greu de inteles?
2009-12-09 09:12:27 | Raporteaza
Cum spuneam mai sus, dl Nica si PSD chiar nu trebuie suspectati de prostie. Cel putin nu toti. Presupun ca dl Nica nu e prost (cel putin nu prost informat) si nu pot crede ca nu stia despre situatia cu cartile de identitate pentru cetatenii din R.Moldova.
De ce s-a hazardat atunci sa aduca in discutie cazul ca pe dovada suprema de frauda? Simplu: sa ne prosteasca. Sa lanseze in eter inca o “bomba”, mizand probabil pe faptul, real dealtfel, ca prea putini din cei care-l urmaresc la TV sau vor afla ulterior stirea pe diferite canale, au de unde sa stie care e situatia in acest caz.
Ne-prost fiind, dl Nica putea desigur sa anticipeze si capcana in care s-a varat. Faptul ca a facut-o totusi, poate arata mai multe lucruri:
- PSD chiar nu are dovezi mai solide de frauda “masiva”;
- nu a avut ce face, i s-a cerut de la partid si ca sa-si pastreze pozitia in acest context zbuciumat, a acceptat postura de kamikadze;
- pana la urma, multi vad putini vor pricepe. Iar PSD se bazeaza mai degraba pe aia multi care nu pricep. In categoria asta cred ei, inclusiv dl Nica, ca sunt majoritatea romanilor. Se insala amarnic. Ceilalti sunt tot mai multi, fie si datorita doar bunului simt, dincolo de accesul la informatie.
Sa va fie rusine domnule Nica ca ne desconsiderati astfel!
De cealalta parte, dl Negoita nu poate fi nici el suspectat de prostie. Si el stie precis ce e cu cetatenii aia inregistrati cu toptanul la aceleasi adrese. Mai ales ca afirma ca a si facut sesizari organelor abilitate. Pana la un punct tot ce a spus dansul in interventie e perfect pertinent. Ba chiar l-am suspectat de onestitate, crezand ca evita sa explice situatia cu cetatenii din R.Moldova, care, cum spuneam chiar e un pic sensibila.
Cand a inceput insa sa acuze PSD ca ei au dat acele carti de identitate ca sa fraudeze la alte alegeri precedente, n-am avut de incotro: a trebuit sa accept ca sunt toti la fel, ca folosesc orice prilej sa se atace unii pe alti, fara sa le pese de adevar si de noi, pe care ei chiar ne suspecteaza de prostie!
2009-12-09 13:39:32 | Raporteaza
Ceea ce pot observa, in 99% din comentariile de mai sus este, pe un plan subtil, o iritare cu privire la contestatia psd-ului.
Nu mai prididiti, aproape toti, sa demonstrati, prin rationamente mai mult sau mai putin logice, trebuie sa recunosc, cum fura psd-ul (si de aici, intuitia lor cu privire la modurile si locurile cu pricina).
Ceea ce ma mira, insa, este lipsa de revolta personala pe care, ar fi firesc sa o aiba, oameni care au votat cinstit si care acum se simt mintiti (nu spun furati, pentru ca nu stiu cum a fost inclinata balanta!).
Nici macar nu este asta problema reala: cine a furat mai mult?
Problema este ca, dinclolo de aspecte mai mult sau mai putin evidente, incepe sa ce certifice furtul.
Cu aceasta idee nu am cum, nici macar, sa incerc sa ma impac.
Nu doresc ca din rezultat sa reiasa, neaparat, cine si cat a furat.
Ma multumesc cu un rezultat sec: alegerile au fost fraudate si trebuie repetate! Vreau ca la urmatorul tur de scutin sa merg cu liniste si incredere!
2009-12-11 14:42:47 | Raporteaza