![]() | Sunt liceenii de azi mai proşti decât liceenii de ieri?vezi toate articolele de Florin Puscas06 Jul 2010 la 14:49 57 comentarii 1777 vizualizari. |
Politică politică politică politică politică politică politică inundaţii politică politică politică politică poltică politică inundaţii politică politică. Cam aşa arată tematica articolelor de pe VoxPublica. În gălăgia asta politică, BAC-ul a trecut nebăgat în seamă. Şi am fi avut motive destule să nu-l trecem cu vederea. Doar Viorel Dobran a mai remarcat în treacăt (sub fusta Elenei Udrea dacă îmi permiteţi) faptul că absolvenţii de liceu au avut rezultate foarte slabe la examenul de Bacalaureat. Vecinul de platformă pune nişte întrebări de bun simţ:
“Apropo de rezultatele de la Bacalaureat, de ce credeţi că s-a ajuns la o rată scăzută de promovabilitate şi la note mult mai mici, nu că asta nu ar reprezenta normalitatea? Să fie de vină brambureala organizatorică şi schimbările intempestive ale examenului, s-a copiat mai puţin, profesorii au fost mai sictiriţi după tăierea salariilor?”
Mai lipsea doar întrebarea mea: Sunt liceenii de azi mai proşti? Probabil că răspunsul este nu. Nici elevii nu sunt mai proşti, nici sistemul nu s-a deteriorat de la un an la altul. Un procent de promovare de 64,4%, cu 12,5% mai mic decât anul trecut, reflectă, poate, mai bine adevărata pregătire a elevilor. Să vedem cum s-a ajuns aici.
1. Subiectele au fost la prima vedere. În anii precedenţi se publicau variantele de subiecte cu mult timp înaintea examenului. Cu puţină muncă, nu era foarte greu să le parcurgi şi să ai aşteptări realiste. Se putea chiar şi fără muncă, numeroase broşuri cu rezolvări circulând libere pe piaţă. Anul acesta, neştiind la ce să se aştepte, elevilor le-a fost mai greu să acopere toată materia sau să îşi pregătească arsenalul de fiţuiuci. Aşa se explică şi numărul mare de contestaţii. Fără termen de comparaţie şi fără un simţ critic dezvoltat, nici autoevaluarea realistă nu e la îndemâna oricui.
2. Profesorii nu au fost mai sictiriţi. Din contră! În condiţiile în care s-au făcut şi se vor mai face disponibilizări (nu de dragul restructurărilor, ci din cauza numărului mic de elevi), mai puţini profesori şi-au riscat posturile permiţându-le elevilor să copieze. Un profesor prins asupra faptului va fi primul pe listă când se vor discuta concedierile. Oricât de dragi le-ar fi elevii sau oricât de dragă le-ar fi şpaga, postul e mai important. Excepţii există, evident.
Mai departe problemele au rămas aceleaşi ca în anii trecuţi. Mulţi elevi nu învaţă nici pentru un minim necesar, programa e de pe vremea lui Stalin, cu mici îmbunătăţiri, iar unii profesori şi-au greşit meseria. Una peste alta, rezultatele proaste la examenul de Bacalaureat sunt de bun augur. Se mai trezesc elevii, se mai trezesc profesorii, se mai trezeşte Ministerul şi poate, cu timpul, procentul de semianalfabeţi cu diplomă de BAC va scădea.
P.S.: După o noapte mai puţin dormită (deh, copil mic etc.), scrisul e mai greu. Corectez din mers greşelile. Sper că nu mi-au mai scăpat. ![]()
Etichete: bacalaureat, educatie, examen, liceu, profesori


Costi Rogozanu azi la 16:59 |
Cu Victor Ponta s-au strîns deja destule: rămîne principala problemă a noii legi electorale. [ citeste mai departe ]
Tudor Darie azi la 15:27 |
Așa a fost să fie ca eu să fiu persoana responsabilă din partea Guvernului pentru susținerea [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 15:15 |
Altfel, imi imaginez ca multi vor vota cu mana taiata. Ce vremuri.... macar odata cineva ameninta ca [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
| 1"Principalele reproşuri venite dinspre PDL şi reţeaua mediatică puternică pe care şi-au creat-o cu grijă în ultimii 5"Retea puternica? Va bateti joc de noi?!? Care este cota de piata a trustului Intact,... | ||
| 2Altfel, pe langa obsesia de a-l suspenda pe presedintepai psihopatologic/psihanalitic e evaluat ca fiind obsesie numai de bassainistii arhaici (Leca si 90 % din autorii VOX)Pentru mine ar fi... | ||
| 3"Dacă Ponta nu intervine în acest caz..." Va interveni, dar la TV.Ponta e produsul politic al lui Nastase, iar legatura dintre cei doi e mai mult decat profesionala. Mirarea si dezamagirea fata de... | ||
| 4"Victore, lasa restauratia pana dupa alegeri!"Pai o lasa! Ce vedeti acuma e CEL MAI CINSTIT guvern pe care il poate oferi USL, oameni unul si unul pusi acolo sa ia fatza votantilor cu cinstea lor.... | ||
| 5Debarasarea de BalabanNoi ne-am făcut treaba cu el Inspectorul peste inspectori Să-l curăţăm pe bombonel O uscătură fără vreascuri!De el ne-am folosit doar noi Dosarul lui demult zăcea Vreo... | ||
| 6Ce penibili sunteti ca-i cereti ajutorul lui Basescu dupa ce l-ati injurat atatia ani! Si nici acum nu renuntati, pe final de articol! Ei bine, aveti tara pe care ati construit-o cu atata truda. Injuraturile... | ||
| Mihai Goţiu 11276 citiri |
| Cristian Teodorescu 11022 citiri |
| Costi Rogozanu 9318 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4263 citiri |
| Alin Fumurescu 4050 citiri |
| Constantin Creţan 3412 citiri |
| Dorin Tudoran 2925 citiri |
| Iulian Leca 2837 citiri |
| Elena Vijulie 2792 citiri |
| Laura Cernahoschi 2679 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 3 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61668 citiri |
| Cristian Teodorescu 41362 citiri |
| Costi Rogozanu 38510 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18311 citiri |
| Alin Fumurescu 17956 citiri |
| Viorel Dobran 12356 citiri |
| Dan Duca 11293 citiri |
| Constantin Creţan 11171 citiri |
| Elena Vijulie 9417 citiri |
| Iulian Leca 9099 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Iulian Leca 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Nu neaparat dar in prima varianta cand scrisesesi “liceeni” cu un singur “i” aproape ma convinsesesi. Sper ca nu trebuie sa ma deranjez cu printscreen, da ?
2010-07-06 15:08:33 | Raporteaza
@make: Păi na… fraza avea sens şi un un singur “i”, dar nu sensul pe care îl doream eu. Crede-mă, şi eu am avut un şoc.
O să-mi amintesc să recitesc mai atent înainte de a publica. 
2010-07-06 15:09:57 | Raporteaza
depinde ce înţelegi prin “proşti”; ce te îndepărtează de prostie? capacitatea de a scrie corect, de a avea un oarecare venit peste câţiva ani, de a face diferenţa între dativ şi ablativ (cum voia Fumurescu)?
2010-07-06 15:17:35 | Raporteaza
Ce am constat eu Florine e ca profesori sant slab pregatiti si in consecinta elevi care nu s-au pregatit singuri sau ajutati de Profesori Adevarati nu au avut sanse.Am citit o postare a unuia ce isi zicea profesor si spunea ca nu sa putut copia ca au facut ei exces de zel pai nu era mai bine sa faca exces de zel la clasa ca elevi sa fie bine pregatiti si nu sa ii invete sa fure examenul?
2010-07-06 15:23:26 | Raporteaza
chiar daca voi inflama pe multi> da, elevii de azi sunt mai prosti ca cei de anul trecut, ca cei de acum doi ani, ca cei de acum zece ani. si nu doar mai prosti, ci si mai inculti si, mai grav, mandri in prostia si incultura lor.
mai mult, mai grav inca e faptul ca si elevii de acum 10 ani erau mai prosti decat cei de acum 20 de ani, iar acum ei sunt profesori (si prost platiti pe langa toate). ce va fi peste 10 ani?
2010-07-06 15:27:03 | Raporteaza
Nu, dom’le, nu sînt mai proști. Numai comentatorii sînt mai deștepți. Atît de deștepți, încît își dau cu părerea fără să se priceapă. Par exemplu, tu.
Anul ăsta e primul an în care elevii de la Școala de Arte și Meserii (fosta profesională) au dat examen de bacalaureat. E vorba de elevi despre care, acum cinci ani cînd au intrat într-a noua, cu greu se putea spune că știu să citească și să scrie. Au făcut 5 ani de școală degeaba, cum era și previzibil. Fiindcă asta e una dintre mărețele reforme în învățămîntul ro: facultatea s-a redus de la 5 la 3 ani, iar profesionala a fost lungită de la 3 la 5. N-aveți grijă, însă. Se vor găti metode ca toată lumea să ia bacul.
2010-07-06 15:28:04 | Raporteaza
,,Sunt liceenii de azi mai proşti decât liceenii de ieri?”
Sincer?
Cei de AZI sunt nitel mai…destepti decat cei de MAINE.
Si,tot ,,maine”, o parte din astia vor deveni la randul lor…dascali!
Saaau…jurnalisti!
2010-07-06 15:41:59 | Raporteaza
Dar categoric învăţământul e mai prost, mai inadecvat – ca sistem vorbesc.
Mai ineficient, mai inutil, mai puţin luat în serios şi mai paralel cu realitatea. Ceva care mai funcţionează doar în virtutea inerţiei.
2010-07-06 15:45:37 | Raporteaza
procent de promovabilitate de 64,4%
asta nu e un pleonasm ? procent de 64,4% !!!!!!!!!!!!!!
si sa mai vorbim despre nivelul scolilor de azi!
2010-07-06 15:51:08 | Raporteaza
De peste 60 de ani invatamantul a fost erodat prin promovarea nonvalorilor.Un Profesor spunea la iRealitatea tv Ca mxim 20% sant Profesori restu ar trebui sa plateasca ei ca sant tinti in invatamant.
2010-07-06 15:51:34 | Raporteaza
“Subiectele au fost la prima vedere. În anii precedenţi se publicau variantele de subiecte cu mult timp înaintea examenului. Cu puţină muncă, nu era foarte greu să le parcurgi şi să ai aşteptări realiste. Se putea chiar şi fără muncă, numeroase broşuri cu rezolvări circulând libere pe piaţă. Anul acesta, neştiind la ce să se aştepte, elevilor le-a fost mai greu să acopere toată materia sau să îşi pregătească arsenalul de fiţuiuci. ” ….sper ca asta e spusa ironic!
Pentru ca daca nu e asa, atunci este foarte grav.
As vrea sa va reamintesc ca inainte de ‘90, intotdeauna subiectele erau la prima vedere. Si era normal sa inveti toata materia ca sa poti raspunde la orice intrebare.
Si va mai amintesc ceva: pe timpul acela, o nota de 7 la bacalaureat te facea de ris in tot orasul. Bacalaureatul se lua cu note mari.
Provocarea era admiterea la facultate …. nu bac-ul…
2010-07-06 15:57:09 | Raporteaza
In concluzie,unii profesori ar trebuie sa returneze statului din banii castigati in ultimii patru ani,in raport cu numarul elevilor respinsi la BAC.A incasa salariul fara sa dovedesti ca ai prestat serviciul imi suna a frauda.In plus,se dovedeste ca marimea salariului (profesori vs magistrati) nu garanteaza servicii de calitate!
2010-07-06 15:59:36 | Raporteaza
@valer: Din păcate e destul de paralele cu realitatea, asta e adevărat…
@Vericu: E şi vina profesorilor, dar nu numai a lor. Din păcate e şi greu să găseşti profesori cu vocaţie.
@vali plesca: Eu nu as crede ca sunt mai prosti. Poate mai prost pregatiti.
@LUANA: Sau orice altceva.
@wnet: Nu e pleonasm.
@corina: Nu era in discutie perioada respectiva. Ma referam doar la ultimii 10 ani. O analiza pe o perioada mai indelungata nu ar fi incaput in 4 paragrafe.
@concluzia Nu toti ar trebui sa returneze banii. Nu e vina profesorului ca preda la o clasa cu elevi mai putin dotati. Problema apare acolo unde profesorii nu si-au dat silinta sau acolo unde mediile de la clase sunt mari si cele de la BAC mici.
2010-07-06 16:05:44 | Raporteaza
Nu sunt mai prosti , sunt mai putin pregatiti ! Nu au fost invatati “sa invete” din clasele mici. La fel calificativele “admis/respins” in clasele mici si la diverse examene sunt la fel de paguboase. Si ar mai fi multe altele …
2010-07-06 16:09:43 | Raporteaza
sa traducem : 64,4% = procent de 64,4
atunci procent de 64,4% cum se numeste?
2010-07-06 16:12:19 | Raporteaza
din intamplare lucrez cu elevii dar nu sunt profesor si nici invatator. elevii din ziua de azi sunt praf-tandari!!! DAAAAAA!!!!! sunt mai prosti decat cei din anii trecuti care au fost mai prosti decat cei care i-au precedat s.a.m.d. aduceti-va aminte (cei care au acum 30 de ani) cum invatati 4 manuale la fiecare obiect si nu stiai ce-ti pica. aduceti-va aminte de cronicari si de scriitorii pasoptisti pe care ii citeati de va mergeau fulgii!!! 90% din elevii de azi nu stiu nici macar sa caute un referat pe google… DAAA sunt mult mai prosti!!!!
2010-07-06 16:14:25 | Raporteaza
In ‘97 inca erau subiecte la prima vedere. Inca iti crapa obrazul de rusinedaca nu luai BAC-ul. Stateai acasa si invatai inca o data tot . Acum daca l-ai picat … mare branza… dai in toamna din nou la materiile la care ai picat. Tot in toamna sunt destule facultati care fac inscrieri pe banda rulanta, ca doar trebuie sa se autofinanteze din ceva. Si uite asa, tineret mandria tarii, vom avea un exces de supercalificati pentru piata muncii. Stiu absolventi de facultate care nu stiu elementele de baza ale specializarii lor, dar care fac mofturi la joburi: “Nu m-am chinuit sa fac 3 ani (trei ani … va dati seama ce greu si mult) de facultate ca sa lucrez pe salariul minim. Ca doar sunt cu studii superioare”. Dar daca ii iei la bani marunti nu stiu nici cat fac doi si cu doi.
2010-07-06 16:17:51 | Raporteaza
60% promovabilitate la bac. reprezinta un procentaj destul de umflat. In foarte multe scoli copierea a fost in floare iar daca gasiti licee slabe cu prmovabilitate mare acolo le-au adus si rezolvari gata facute. Cea mai mare perla pe care am citit-o anul acesta a fost: AB(patrat) + pitagora (cu p mic) = BC(patrat) si a fost o teza de 7.50 (ca mai avea si probleme bine copiate).
2010-07-06 16:21:35 | Raporteaza
nu sunt prosti sunt retardati,daca nici acum nu au avut timp sa invete cu atatea vacante…………si parintii intra in aceeasi oala,era un parinte care comenta ca , copilul lui nu a putut sa copieze si ce o sa faca acel copil .NU ASA SE PUNE PROBLEMA
2010-07-06 16:32:20 | Raporteaza
sunt mai prosti, iar prostia e cuantificabila prin rezultatele la testele de inteligenta, prin incapacitatea de a urmari o linie argumentativa, prin incapacitatea de a intelege si a procesa o informatie, de obicei banala. sunt mai prosti pentru ca in 12 ani de scoala nu au reusit sa invete sa scrie si sa vorbeasca romaneste, lucru care, in mod normal, al trebui sa-l invete in primele doua clase din ciclul primar.
sunt mai prost pregatiti, din cauza sistemului, din cauza profesorilor, dar si din cauza lor, pentru ca, pur si simplu, nu le pasa daca sunt prost sau bine pregatiti, pentru ca nu competenta si responsabilitatea, rezultate ale unei educatii serioase, sunt cele recompensate de societatea romaneasca, ci marlania crasa, hotia si agresivitatea, lucruri care nu cer nici educatie, nici desteptaciune.
2010-07-06 16:41:11 | Raporteaza
@gigicontra: corect!
@wnet: Acolo era o greseala, dar u aia pe care o zici tu. Era procent de promovare, nu de promovabilitate. Dar in rest e corect. “Procent de promovare de 64 la suta”.
@wind: Si care ar fi cauza?
@Cristi: Eu am dat BAC-ul dupa 2000, dar tot era tragedie nationala sa nu il treci.
Ori absolvenii, chiar daca au pretentii, nu rezista acolo unde nu au competente. Asta e si un efect benefic al crizei.
@PROFESOR CORECTOR: Nici nu as vrea sa ma gandesc la un procentaj si mai real, daca ma pot exprima in felul asta. Subiecte rezolvate s-au tot adus, dar bag de seama ca anul acesta fenomenul a avut o amploare mai mica.
@ile: Dca ajung parintii sa se planga de asa ceva, insemna ca e grava situatia!
2010-07-06 16:44:50 | Raporteaza
offtopic.
la “umanismul secular” esti pe aratura.
Hai sa-ti explic cum functioneaza umanismul vs religiozitate. Umanismul urmareste consolidarea sigurantei sociale. se diferentiaza de religie prin faptul ca aceasta nu este nascut sub zodia cardasiei.
spre ex. umanismul ar pleda pentru constructia digurilor nu pentru constructia catedralei mantuirii neamului.
Umanismul va bate de va suna apa in cap. Inca va merge cu prostitul oamenilor… dar intr-o societate avansata… o societate culturalizata… nush cum v-ati descurca.
2010-07-06 16:55:10 | Raporteaza
@vali plesca
“pur si simplu, nu le pasa daca sunt prost sau bine pregatiti, pentru ca nu competenta si responsabilitatea, rezultate ale unei educatii serioase, sunt cele recompensate de societatea romaneasca, ci marlania crasa, hotia si agresivitatea, lucruri care nu cer nici educatie, nici desteptaciune”
Corect, la capătul procesului e buba, poţi să aduci să predea profi din Germania/Finlanda, iar la supraveghere să chemi FBI-ul – dacă şcoala nu e percepută ca utilă elevii tot nu vor învăţa şi gata.
2010-07-06 16:56:33 | Raporteaza
@Gherman Adrian: Se poate sa intelegi putin umanismul, dar religia nu prea o intelegi.
Hai ca revin cu partea a doua maine. Vorbim acolo… cu argumente. 
2010-07-06 16:57:38 | Raporteaza
dex-online-ro.r../
procent – PROCÉNT, procente, s.n. 1. A suta parte dintr-o cantitate dată; proporţie în raport cu o sută; sutime, procentaj. 2. Dobândă calculată la o sută de unităţi monetare pe interval de un an; p. gener. dobândă. [Var.: (înv.) proţént s.n.] – Din germ. Prozent.
procent – PROCÉNT, procente, s.n. 1. A suta parte dintr-o cantitate dată; proporţie în raport cu o sută; sutime, procentaj. 2. Dobândă calculată la o sută de unităţi monetare pe interval de un an; p. gener. dobândă. [Var.: (înv.) proţént s.n.] – Din germ. Prozent. PROCÉNT s. 1. sutime. (Un ~ dintr-o unitate.) 2. v. procentaj. 3. rată. 4. v. camătă. 5. v. propor-ţie.
procent – PROCÉNT, procente, s.n. 1. A suta parte dintr-o cantitate dată; proporţie în raport cu o sută; sutime, procentaj. 2. Dobândă calculată la o sută de unităţi monetare pe interval de un an; p. gener. dobândă. [Var.: (înv.) proţént s.n.] – Din germ. Prozent. PROCÉNT s. 1. sutime. (Un ~ dintr-o unitate.) 2. v. procentaj. 3. rată. 4. v. camătă. 5. v. propor-ţie. procént s. n., pl. procénte
2010-07-06 17:03:23 | Raporteaza
@Florin Puscas: ti-am adus argument. biserica vs diguri. ce ARGUMENT SA-TI MAI ADUC? Daca negi soliditatea acestui argument… inseamna ca ai ajuns in cel mai inalt stagiu a negatiei.
2010-07-06 17:04:43 | Raporteaza
@Florin Puscas:
,,@LUANA: Sau orice altceva.”
Da,asa e !
Dar orice ,,altceva” ,tot din ,,mana” unor dascali iese.
Nu te face ca nu pricepi ce-am vrut sa spun!
Posibil sa te fi deranjat adaugirea mea, aia cu…jurnalistii!
2010-07-06 17:09:52 | Raporteaza
@wnet: Tot nu ai demonstrat nimic.
Mai cauta! Hai ca poti. Am incredere in tine!
@Gherman Adrian: Pai doar pentru ca BOR sustine contruirea monstruozitatii ălea, nu înseamnă că religia e aia naşpa şi umanismul ăla bun.
@LUANA Nu m-a deranjat. Doar că incompetenţa e la fel de gravă în orice domeniu. Cu un mic plus în domeniile menţionate de tine, unde oamenii îi influenţează şi pe alţii.
2010-07-06 17:11:12 | Raporteaza
Este foarte bine ca s-a intamplat astfel. Acum o sa inteleaga (poate) si profesorii ca nu sindicatele le garanteaza pensia ci generatiile pe care le pregatesc. Investesc in elevi facandu-si treaba si pun baza sistemului de pensii.
In cladirea de birouri in care lucrez, zugravul vorbeste in engleza cu patronul grec. Nu stiu daca zugravul are luat bacul, nu ma intereseaza, dar il respect pentru asta. Am angajati licentiati in drept care nu vorbesc engleza.
Sa fim realisti, nu trebuie sa fim toti intelectuali, in schimb toti trebuie sa muncim, la ce ne pricepem mai bine.
2010-07-06 17:17:39 | Raporteaza
@Florin Puscas:
stai asa dom’le. cate biserici s-au construit de la revolutie? dar diguri?
eu nu vorbesc de umanismu lui paul Varvea si nici de biserca preafericitului. religia isi consolideaza neputintele in ziduri si simboluri. Ea nu poate exista intr-o lume “intreaga la cap” fara jonglari si misticisme de doi lei.
2010-07-06 17:30:45 | Raporteaza
@Vericu: Vere, subscriu, iar proportia de 20% ar fi de extrapolat cam la tot ce inseamna angajati ai statului. Da’ io as zice 25%, nu sunt asa de radical ca tine.
2010-07-06 17:35:36 | Raporteaza
Parerea mea e ca nu sunt mai prosti,mai destepti,dar au un timp foarte scurt sa se adapteze schimbarilor,dupa parerea mea sunt victime,toate problemele ministerului,profesorilor,nerezolvate,se reflecta si in procentul de promovare la bac,multi sunt si nemultumiti de notele mici luate la bac,insa sa imi explice si mie un profesor cum se face ca cei mai multi elevi dau bacul din fizica si au intrat la un liceu slab cotat,le trebuie minte nu, pentru fizica,si atunci nu sunt chinuiti,elevii de la sate in principal ajung in licee slabe,dau bac din fizica,mai ramane si implicarea parintilor,cred ca si aici e o problema,ar fi mai multe,dar cu siguranta tinerii nu sunt prosti,
2010-07-06 17:55:47 | Raporteaza
Cateva solutii:
1. As merge pe o solutie onesta: brainstorming cu grupuri de elevi de diverse varste. Sa fie intrebati ce anume vor sa studieze.
2. Sistem de credite. Exemplu: se pastreaza 3-4 materii obligatorii. Apoi, din 20 de materii se aleg 10 optionale. Numerele sunt doare de exemplu.
3. Orientarea pe proiect.
Romana: studiu pe autor sau gen literar. Copilul sa dezvolte cum vrea el. Orice ii trece prin cap. Sa devina critic fara sa fie infuentat. Atat timp cat scrie corect. Am vazut multe perle de BAC care nu sunt chiar perle. Este uimitor modul in care copiii adapteaza sentimente vechi la realitatile de astazi.
Matematica: studiu pe probleme reale, nu abstractitati inventate si nefolositoare. Avem parchet de x pe y si trebuie sa acoperim o podea de a pe b. Si tot asa.
Fizica: mai bine studiaza cum trebuie o instalatie electrica, decat sa invete electronica. Pentru electronica exista facultati.
Chimie: mai bine sa invete ce alimente nu se combina sau cum se anihileaza stropii de Domestos intrati in ochi decat formule chimice inutile.
Cati dintre noi, adultii, stim cum se stinge uleiul aprins in tigaie? Eu am aflat de pe Discovery. Era bine sa fim invatati la scoala.
2010-07-06 18:05:02 | Raporteaza
Eu as face un experiment.
In sesiunea de bacalaureat de la toamna as da aceleasi subiecte.Sunt convins ca rezultatele vor fi foarte asemanatoare.In al doilea rand ,as repeta examenul cu aceleasi subiecte cu toti cei care au obtinut nota 10.As fi curios ce concluzii s-ar trage.Referitor la intrebarea din titlu,as spune ca nu sunt nici mai prosti,nici mai destepti,dar sunt mai dezinteresati in conditiile existentei in societate a unei scari de valori false.Mai exista si o dezorientare totala atat a politicului cat si a cadrelor didactice cu privire la procesul de invatare (obiectele si metodele de studiu,metodica si practica pedagogica,).In general in sistemul de invatamant se vede o brambureala nemaivazuta in niciun domeniu de activitate.Asa vad eu problemele,fiind pozitionat in afara sistemului,dar care cu ani in urma am trecut prin sistem in calitate de elev si student.
2010-07-06 18:59:13 | Raporteaza
Buna seara ! Cred ca a scazut calitatea invatamantului. Cred ca dascalii nu-si mai dau asa mult interesul, nu mai sunt asa exigenti ca inainte. Nu as da vina pe copii, dimpotrica, cred ca sunt mai inteligenti, dar inteligenta nu este canalizata , indrumata spre directia care trebuie. Mai repede as da vina pe mediul familial, social si educational.Uitati, oricat de putin timp are un parinte alocat pentru copilul sau, nu cred ca nu observa ca respectivul citeste greu, face greseli gramaticale atunci cand se exprima vorbit sau in scris, ca nu intelege lucruri elementare pentru o anumita varsta. De aceea nu as da vina pe sistem, asa cum il percepe multa lume. Pentru ca educatia incepe de acasa.Dar intr-o lume in care cartile se cumpara din ce in ce mai rar, majoritatea informatiilor se obtin de aici, de pe Internet, ce sa mai spun ?? Cred ca trebuie umblat mai mult la mentalitatea parintilor si a dascalilor si mai putin la gasirea unui vinovat pentru esecurile copiilor.
2010-07-06 19:11:38 | Raporteaza
Da, sînt mai proști!
2010-07-06 20:19:15 | Raporteaza
@Florin Puscas:
“Pai doar pentru ca BOR sustine contruirea monstruozitatii ălea, nu înseamnă că religia e aia naşpa şi umanismul ăla bun.”
Asa e: BOR e un accident al religiei asa cum era si Stalin un accident al comunismului: in rest doctrina deborda de principii umaniste!
2010-07-06 20:20:42 | Raporteaza
@sase sase: #34
Ar fi corect si asta, dar si mai corect ar fi sa se dea admitere din nou la facultati, pe bune. Peste tot! Fiindca am avut surpriza sa vad pe listele unor facultati la care se mai da admitere cum candidati cu media de 10 curat la bacalaureat n-au luat decat 2 si 3 la probele pe care le sustinusera exact cu doua-trei saptamani mai inainte! (li se afisa si media de la bac). Evident ca, picati fiind, au avut unde se duce cand au vrut muschii lor, pana tarziu, in toamna, la de-alde spiruharetzi.
2010-07-06 20:56:18 | Raporteaza
Cu punctul 1 sunt de acord
Cu punctul 2 nu sunt de acord cu tine. E o parere a ta personala fara fundament.
Pentru a trece bacalaureatul trebuie sa nu ai sub 5 la vreo materie si media generala sa fie >=6.
Inainte pentru a lua peste 6 se notau 3 probe in plus (2 orale si un optional, de obicei sport). Acele 3 note faceau saltul peste 6 la foarte multi.
Daca vrei sa faci un articol bun si nu doar sa scrii niste impresii de blog, atunci ai putea sa ceri rezultatele de la bacalaureatele anterioare, sa elimini cele 3 probe si atunci vei avea o imagine clara a progresului sau regresului elevilor.
Pana atunci vorbim vorbe…
Seara buna,
Liviu
2010-07-06 22:58:55 | Raporteaza
@liviu: Probele orale au contat, insa nu chiar atat de mult. De exemplu, in Timis, din cei peste 1000 de nepromovati, doar vreo 300 au avut medii intre 5 si 6. Deci nu cred ca asta e cauza principala.
2010-07-06 23:20:44 | Raporteaza
@Florin Puscas: “Probele orale au contat, insa nu chiar atat de mult”
Pai, n-au contat la medie.
2010-07-06 23:30:49 | Raporteaza
@sys: Au contat la ridicarea mediilor din anii trecuti am vrut sa zic.
2010-07-06 23:35:51 | Raporteaza
@Florin Puscas: #42: asa, da.
Acum, fii atent la ceva (desi ar parea ca e off topic, eu zic ca nu e deloc). O sa te rog sa deschizi cele doua linkuri de mai jos (dureaza cateva zeci de secunde amandoua, nu e mult). M-a batut curiozitatea sa caut dupa ce azi am asistat la o scena asemanatoare, cand mergeam pe strada. Si zi-mi si mie, daca ai fi profesor (sau, ma rog, invatator), ce s-ar mai putea face. Poti face acelasi exercitiu, dar cu ochii de parinte (care esti deja, chiar daca de putin timp). Ca eu sunt siderat, pur si simplu, m-au parasit si ideile la ora asta…
youtube.com/wat../
youtube.com/wat../
2010-07-06 23:55:47 | Raporteaza
Uneori da,dar de cele mai multe ori,NU!
2010-07-07 00:09:15 | Raporteaza
@sys: Asta deja ţine de educaţia din familie. Chestii pe care sistemul de învăţământ nu prea le poate corecta. Dacă părinţii nu numai că nu îi învaţă lucruri bune, ci îi le mai şi bagă înjurături în cap, e mai greu să ai aşteptări prea mari. Tot bat eu apa în piuă pe aici în legătură cu familia, celulă de bază a societăţii, locul în care ar trebui contruită o fundaţie de principii sănătoase, dar de multe ori vorbesc singur.
2010-07-07 00:56:27 | Raporteaza
@Adrian: Şi eu cred că sunt mai dotaţi copiii. Îi văd pe copilaşii de 2-3-4 ani câte ştiu. Sunt foarte precoci. Ceva se strică însă pe parcurs. Sau aşa pare. Poate sistemul de valori să fie de vină?…
2010-07-07 00:58:29 | Raporteaza
Se pare ca in Ro batul e mai eficient decat morcovul. (profesorii nu ii mai “ajuta” pe copii la bac).
Sunt curios cum ar fi daca va veni si randul magistratilor. Hmm…
2010-07-07 01:38:44 | Raporteaza
NU ,liceenii de azi nu sunt mai prosti ci mai degraba mai nepregatiti si sunt sigura ca si daca ii lasi sa copieze tot nu ar face mare lucru.Ca orice generatie se cred invincibili,se arunca cu capul inainte pentru ca nu li se mai face “protectia muncii”.Notele sunt “sinistre” daca e sa folosim o nuanta de criza.Crizare usoara
2010-07-07 02:16:43 | Raporteaza
Cred ca am inebunit e trecut de 2?
2010-07-07 02:18:15 | Raporteaza
@Florin Puscas: Buna dimineata ! Referitor la # 45 si 46 : nu vorbiti singur, suntem doi.Dar ce folos ?? Iar sistemul de valori…..Daca multi dintre parinti sunt asa cum sunt, ce sa mai spun de copii ?!
2010-07-07 07:11:07 | Raporteaza
Elevii de azi nu au cum sa fie mai prosti… a… mai prost pregatiti da… Prostia, incultura, lipsa de moralitate, indolenta, egocentrismul adultilor de ieri si de azi au dus la nemernicia populatiei acestei tari… daca ajungem sa pasam pisica pe umerii elevilor…”ei sunt prosti” si nu vedem ca ei sunt produsul nostru… suntem cu atat mai nemernici!
2010-07-07 11:06:26 | Raporteaza
@Florin Puscas: mai exact 366 din 7054 draga florine! Inseamna cca 5.1% din total. E cam jumatate de cauza daca nu ma insel
Gandeste-te ca pentru unul care lua max 18 si min 15 puncte in 3 probe, adaugarea unui 9 l-ar fi facut sa treaca bacul si in cel mai pesimist scenariu (daca pun nota de la sport).
Vezi si inainte cate note intre 5 si 6 erau.
Cat despre toleranta zero… hai sa fim seriosi. S-a copiat si la bacul asta pe rupte, numai ca nu erau facute biletelele din vreme cu variantele asa ca au mers la ghiceala la multe si au copiat si ei de unde au putut.
Dar asta e treaba jurnalistilor de investigatie care mereu ma impresioneaza prin lipsa lor de spor in a dovedi ceva ce vede chiar si amicul meu orb. Chiar asa greu e sa arati cum se strang si se dau banii la bac? Sau e asa greu sa faci analize comparative? Pai daca jurnalistii sunt la fel de “pregatiti” ca elevii de bac incep sa inteleg de ce nu vede nimeni nimic.
O zi buna,
Liviu
2010-07-07 14:29:32 | Raporteaza
Daca ar fi fost o rata si mai scazuta, asa numai de 50%, BAC-ul ar fi reflectat mai bine interesul eleviilor pentru scoala, pregatirea lor si cat de bine functioneaza sistemul educational in a produce oameni competenti de a intelege greul vietii.
2010-07-07 18:23:35 | Raporteaza
PS Adminterile la facultate, cu examene serioase de triere a viitorilor studenti (nu fatade de 2 bani si spagi grase in spatele presupusilor viitori studenti) ar putea sa reduca procentul de “mari”scoliti ce au trecut prin liceu cum vor trece prin facultate. Si nu vorbesc din auzite, ci din traite. Am avut colegi de facultate care nu au vazut cum arata biblioteca pe interior si nici cartiile, tot pe interior, si au reusit sa treaca prin 3 de facultate si sa obtina o hartie de licenta. Ca mai nou, chiar numai valoarea de hartie mai are o diploma de licenta.
Sper ca anul asta admiterile sa fie mai serioase in facultati si moda cu avutul unei scoli inalte sa nu mai prea fi moda, ci munca multa si carti tocite de citit, nu de ploaie sau cafea turnata pe ele.
2010-07-07 18:31:02 | Raporteaza
La Bacalaureat apare adevarata valoare a copiilor nostrii. DOMNULE MINISTRU PROPUN CONCEDIEREA FARA DREPT DE AJUTOR DE SOMAJ A TUTUROR CADRELOR DIDACTICE CARE AU ELEVI CE AU OBTINUT LA BACALAUREAT CU CEL PUTIN 2 PUNCTE MAI MULT DECAT MEDIA LA RESPECTIVA DISCIPLINA.
2010-07-08 18:00:08 | Raporteaza
Consider ca multi elevi ar putea prelua eleganta, ambitia si competenta doamnei Elena Udrea.
2010-07-10 20:48:59 | Raporteaza
[...] Read the original: Sunt liceenii de azi mai proşti decât liceenii de ieri … [...]
2010-07-11 22:38:31 | Raporteaza