RSS Feed

Ţineţi-vă, BNR a găsit vinovaţi noi în abuzul bancar. Cum să fie votul diasporei – propunere şocant de normală

vezi toate articolele de
12 Oct 2015 la 14:33 33 comentarii 1538 vizualizari.

O chestie insuficient comentată: diverse concluzii ale BNR-ului care s-a trezit totuşi că băncile au diverse vini, cu explicaţii care lasă de dorit. Raportul BNR asupra stabilităţii financiare pe 2015 aduce nişte precizări interesante în legătură cu criza creditaţilor, abuzurile prin comisioane şi dobînzi care creşteau în timp ce “euriboarele” scădeau etc.

„Instituțiile de credit din România sunt supuse riscului de conduită, ca urmare a intereselor imperfect aliniate între manageri și acționari, respectiv ca urmare a unui control insuficient al riscului. Deficiențele în ceea ce privește gradul de pregătire a personalului implicat în activitatea de creditare a condus la o informare uneori incompletă a consumatorilor în ceea ce privește riscurile de bază asociate produselorde creditare”.

„Evoluțiile pronunțat adverse ale cadrului macroeconomic au contribuit la relevarea unor aspecte mascate în perioada anterioară crizei financiare globale: practicarea unor rate ale dobânzii a căror stabilire nu putea fi înțeleasă de clientacordarea de credite pentru care capacitatea de rambursare era de importanță secundară (pornind de la considerentul că fenomenul de neplată nu este de natură să genereze pierderi într-un mediu în care bunurile imobiliare utilizate drept garanții pentru contractarea creditelor se aflau într-o continuă creștere a valorii de piață), practicarea de comisioane excesive, expunerea unor categorii vulnerabile la produse având o volatilitate ridicată a factorilor de risc”. (raportul e accesabil aici)

Schema e universală. Uităm cît de părtaşi au fost la protejarea băncilor de propriile riscuri, cît au contribuit la prelungirea abuzului şi eventual la ocrotirea de legi care ar fi putut să tranşeze situaţia. Angajaţii sînt de vină, o poezie la modă, o vedem şi în cazul VolksWagen acum, se pare că nişte ingineri subversivi s-au apucat de capul lor să facă softuri şi să le pună pe sute de mii de maşini. BNR indică vag către un autor anonim slab pregătit. Dar Gheţea care umbla cu foaia cu pierderile în urma eliminării “abuzivelor”, aia ce e?, tot slabă pregătire? Cam cum suna documentul asociaţiei băncilor:

Chestiunea mi-a amintit de comentariul lui Matt Taibi (şi de cartea lui f. bună “The Divide”), cum că instituţiile bancare sînt “too bog to jail”.

So, HSBC, again, this is one of the world’s largest banks. It’s Europe’s largest bank. And a few years ago, they got caught, swept up for a variety of offenses, money-laundering offenses. But one of them involved admitting that they had laundered $850 million for a pair—for two drug cartels, one in Mexico and one in South America, and including the notorious Sinaloa drug cartel in Mexico that is suspected in thousands of murders.

And in that case, they paid a fine; they paid a $1.9 billion fine. And some of the executives had to defer their bonuses for a period of five years—not give them up, defer them. But there were no individual consequences for any of the executives. Nobody had to pull money out of their own pockets for permanently. And nobody did a single day in jail in that case.

And that, to me, was an incredibly striking case. I ran that very day to the courthouse here in New York, and I asked around to the public defenders, you know, “What’s the dumbest drug case you had today?” And I found somebody who had been thrown in Rikers for 47 days for having a joint in his pocket.

În România au fost too big to pay something, anything. Procesele cu băncile, colective sau nu, sînt păcăleli ale reparării unui abuz. Inutil de spus, nu toţi au bani de avocaţi, nu toate procesele se cîştigă, nu toată lumea înţelege de ce trebuie să mergi la tribunal pentru o încălcare cartelată a drepturilor. Soluţia “justiţie” este complet injustă social.

Cum să fie votul diasporei?

Florin Poenaru scrie o analiză cu o propunere excelentă: haideţi să nu mai luăm de-a gata că toată diaspora trebuie să voteze şi să vedem cum e realist să reglementăm acest drept. Propunerea lui e radicală: să voteze acasă!  E o propunere care trebuie acceptată la fel de democratică precum multe alte posibile opţiuni. Doar 7 ţări în lume permit participarea diasporei la alegerea preşedintelui. Sînt multe ţări care preferă votul “în persoană” şi altele care, deşi au adoptat votul prin corespondenţă, au renunţat la el. Iarăşi, multe ţări cer vot cu pre-înscriere – o asemenea propunere în România ar ridica iar nu val de scandal şi ar fi considerată obstrucţionare, să le-o spună democraţiilor mai vechi!

Și modalitățile de exercitare a votului diasporei, precum și limitările acestuia, oferă un tablou mult mai divers decât ne lasă să credem partizanii votului necondiționat. În Danemarca, Irlanda, Grecia, Cipru și Malta diaspora nu poate vota în străinătate. Nici una dintre aceste țări (unele chiar membre UE) nu pare a fi vreo dictatură totuși. Armenia și Maroc de asemenea au renunțat la acest vot după ce au constatat că influența diasporei asupra alegerilor interne era nejustificat de mare. Germania a suspendat dreptul de vot al diasporei în 2008 după ce a fost declarat neconstituțional. A fost reintrodus recent cu multe restricții. (sursa)

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

33 comments
  • 1

    Chiar ca ar trebui sa schimbam legea electorala asa incat sa nu mai poti vota decat in localitatea in care te-ai nascut, deabia astept ca cetatenii romani care nu s-au nascut in Romania sa nu mai aiba drept de vot de loc. Patriotii adevarati n-au pus niciodata piciorul in afara tarii.

  • 2

    nu e vorba de asta, citeşte argumentaţia, mai lasă băşcălia, asta era ideea. e vorba că e mult mai important votul pentru parlament, iar pentru votul din străinătate pentru preşedinţie important e să nu cădem în “vot prin corespondenţă” cu orice preţ pentru că va fi şi mai mare loc de fraude. Mai bine lăsăm aşa şi facem distribuire mai bună a secţiilor.

    Costi Rogozanu
    2015-10-12 15:04:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    punct ochit = punct lovit…diaspora Nu va mai vota deloc….asta eeeee Bravos PSD…curat socialisti, curat democratic.

    Sara Reinold
    2015-10-12 15:09:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Diaspora nu e afectata de deciziile pe care le ia. Mi se pare corect.

    Karl Marx
    2015-10-12 15:26:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Oara daca diaspora vota 70% Ponta mai aveau aceiasi oameni aceleasi argumente? E interesant cum se raliaza intelectualii lui Ponta in a-i pedepsi pe diasporeni.

    Elvis din Canada
    2015-10-12 15:27:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    D-le Rogozanu, la televizor sunteti foarte falcos. E doar o iluzie?

    elodia
    2015-10-12 17:39:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    Am mai spus lucrez afar. Am asistat la nebunia cu votul din toamna destul de uimit. Chiar nu-i intelegeam pe multi de la cozi. Indivizi carora nu le pasa absolut deloc ce se intampla prin tara doreau sa voteze. Unul imi spune ca s-a dus la vot pentru ca a aflat de pe fb ca ponta este un fost comunist. Nu-l cunostea cum nu-l cunostea nici pe nemtalau.
    Maica-mea m-a luat chiar la rost: De ce sa depinda viata ei de dorinta celor ca mine, care traiesc in strainatate? Cam avea dreptate.
    Dar o poveste spusa de un medic roman de la urgente, aflata de la un pompier, ma pus pe ganduri. Cica la o inundatie, un barbat isi bea linistit o bere la carciuma satului, in timp ce pompierii ajutau o babuta. Astia il iau la rost. El le raspunde calm. “Daca ati fi lucrat la casa mea, va intelegeam. Altfel nu inteleg de ce nu-i certati pe cei doi fii ai batranei si pe ginerele ei, toti trei zdraveni, buni de munca.” Pompierii intreaba unde sunt cei trei. Barbatul le raspunde:”In Spania.”
    “Vezi ca esti nesimtit” vine replica pompierilor.
    “Nu sunt, sunteti in schimb mari tantalai voi. Eu si cei care muncim in tara platim pensia babei, scoala si medicii pentru copiii lasati in tara, si ma puneti tot pe mine sa o scot din namol, in timp ce fii ei sunt absolut nepasatori. Asa ca lasati-ma in pace si cautatii pe aia, ca ei sunt chiar nesimtiti.”
    Poate este cinic dar, sunt nevoit sa recunosc. Da, eu unul dintre cei care lucrez in strainatate, recunosc ca avea dreptate individul cu berea.
    Eu cand am vrut sa votez pentru demiterea lui basescu am venit repejor in tara. Simplu. Daca vrea sa voteze sa isi miste hoitul.

    sorel jr
    2015-10-12 19:59:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    Pare f bine documentat articolul. Desi mi-e greu sa cred aia cu “doar 7 tari in lume”. Danemarca si Malta ultima data când le-am vizitat erau monarhii, deci deja vorbim de votul la parlamentare. Toate alea 5 tari sunt membere UE, nu doar unele. Ceva despre faptul ca in Malta, de exemplu, statul iti subventioneaza costul călătoriei ca sa vii sa votezi? Sau ceva despre popularitatea votului prin delegare?

  • 9

    @ sorel jr

    Si eu locuiesc in strainatate de peste 20 de ani si sustin cu tarie ca cei ca mine sa nu aiba drept de vot daca nu platesc taxe direct in Romania;nu consider ca platesc taxe daca trimit bani in tara care, evident, ca sunt cheltuite in Romania si implica TVA.
    De ce prin votul meu sa influentez viata politica/legislativa pentru care eu nu voi suporta nici o consecinta ?

    Cu privire la votul prin corespondenta, legea trebuie sa prevada o procedura valabila pentru toti romanii, indiferent de residenta (in Romania sau aiurea in lumea larga). Altfel, se creaza o discrimnare positiva pentru residentii din afara Romania si , probabil, este anticonstitutionala !

    vasile
    2015-10-13 03:51:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    Sigur, ar fi un prim pas spre votul cenzitar. Sunt de acord: diaspora sa nu voteze, nici altii care nu contribuie la buget sau cine stie ce criterii mai gasim. Spre exemplu, toti cei care nu au copii desi pot. Chestii din astea…

    SISI
    2015-10-13 09:10:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    @elodia: si banii banii care-i trimite diaspora in Romafia unde sunt nu cumva la pompierii aia nu cumva in pensia lu ala de bea bere? Cat se mai produce in Romafia ceva? si daca se produce nu se acopera consumul ca daca s-ari fi acoperit nu pleca nimeni din contra veneau aia din Spania la noi sa munceasca nu credeti? aaa mai bine ramaneau in tara ca de au o maica batrana si puteau face foamea langa ea si ingrosau numarul asistatilor sociali ca de lucru nu au unde…. si daca au e ca pe vremea iobagilor unde pentru o bucata de paine munceai zi lumina.

    laur
    2015-10-13 10:53:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Mda… Clasic. Mentalitate tipica PSD-ista. Oare asa ati fi gindit si daca cei din afara tarii ar fi votat in proportie de 95% cu PSD-ul? Fac pariu ca nu.

    Sincer eu inteleg de ce ati vrea sa le inchideti gurile celor care lucreaza in afara. Ei vad ce inseamna sa ai autostrazi, sanatate si educatie. Si vad diferentele intre politicienii straini si jegurile care ne “conduc” pe noi. Si stiu ca mizeria in care sintem tinuti se trage de la mafiotii nostri.

    Argumentul ca ei nu suporta consecintele votului este o dovada de egoism mizerabil. Daca esti plecat din tara inseamna ca nu mai iti pasa de soarta rudelor tale care au ramas?!?

    Problema cu cei din afara este ca nu pot fi mintiti si manipulati atit de usor cum sint romanii din tara pentru ca au acces si la alte surse de informatii. Si de asta ar fi mai bine pentru PSD sa li se inchida gurile…

    gjgj12
    2015-10-13 11:13:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    Eu as merge pe alta varianta. Cine vrea sa primeasca un DigiPass – ca cel folosit la platile bancare. In ziua votului se intra pe un site securizat cu parola data de DigiPass si se voteaza online. In momentul in care se inregistreaza votul se trimite automat un SMS pe numarul de telefon pe care l-a dat cind a primit DigiPass-ul. In maxim o luna s-ar putea vota legea – valabila pentru toti romanii, ca sa nu fie neconstitutionala.

    Dar cred ca PSD-istii mai degraba si-ar trage un glont in git decit sa voteze o asemenea lege…

    gjgj12
    2015-10-13 11:19:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    Articol greșit. Se compară cetățenii cu condamnații. Se dă exemplul unor țări care nu au avut o emigrație masivă și nu încearcă readucerea oamenilor în țară. Se invocă dreptul arbitrar absolut al statului de a stabili cine votează adică tiranie. Se merge până și pe vot cenzitar dar numai pt străinătate că dacă s-ar aplica în țară ar fi “neocon” și toate astea pentru că diaspora a votat emoțional spre deosebire de cei din țară care au votat ca să fie bine.

    Victor D
    2015-10-13 12:04:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    Hai sa aruncam cateva exemple de tari oarecum minore si fara cine stie ce emigratie care n-au acceptat votul prin corespondenta si sa ignoram tari foarte puternice cum ar fi SUA, FRANTA, ITALIA, UK, care practica votul prin corespondenta si chiar prin mandatare. Tari care au milioane de expati peste tot in lume (ca si Ro) si care pricep cum e treaba cu globalizarea…

    Rico
    2015-10-13 12:53:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    Pentru cei care se minuneaza de ce se inghesuie si se calca in picioare diaspora sa voteze, va spun eu: pentru ca poate 80% dintre ei vor sa se intoarca in tara in urmatorii ani, de-aia ! Si doar disperarea cand vad ca nimic nu evolueaza in tara ii impiedica.. Acum s-a inteles? Votezi cand ai un interes in chestia asta.

    Rico
    2015-10-13 13:00:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    @Rico: Evident! I-am scris si eu dar a cenzurat…nu-i convine adevarul.

    Vasilica
    2015-10-13 13:05:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    @Rico: Foarte bine. Daca “au interes” sa-si miste fundul pana in tara ca sa voteze. Cum am spus, eu asa am facut cand am avut interes.
    Dar sa fim sinceri, marea majoritate sunt niste rahatei carpanosi care nu ar consuma 1000 de euro pt un voiaj ca sa voteze.

    sorel jr
    2015-10-13 18:19:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    @Victor D:

    “Se dă exemplul unor țări care nu au avut o emigrație masivă și nu încearcă readucerea oamenilor în țară. țări care nu au avut o emigrație masivă și nu încearcă readucerea oamenilor în țară.”

    Sunteti in eroare cu privire la emigratia din Irlanda si Grecia (vezi America de Nord); cat priveste Danemarca (5.16 mil), Cipru(1.14 mil) și Malta(0.43 mil), despre ce emigratie se poate vorbi ?

    Cat priveste “readucerea oamenilor în țară”, ce face (specific) Romania pentru asta ? Credeti ca exista ceva motive care sa-i atraga ?

    vasile
    2015-10-14 01:33:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    @sorel jr: “Dar sa fim sinceri, marea majoritate sunt niste rahatei carpanosi care nu ar consuma 1000 de euro pt un voiaj ca sa voteze.”

    Stii ce ma deranjeaza la voi? Faptul ca sinteti atit de limitati mintal incit nu va dati seama ca va faceti rau singuri. Astazi vi se pare normal ca statul roman sa isi bata joc de romanii care muncesc in strainatate din simplu motiv ca nu voteaza cu PSD-ul. Miine altora li se va parea normal ca statul roman sa isi bata joc de voi pentru ca votati cu PSD-ul. Si voi, in ipocrizia voastra, o sa fiti indignati si o sa va aduceti aminte ca in Constitutie spune ca toti romanii sint egali.

    Oare nu ar fi mai bine ca bataia asta de joc sa inceteze acum? Indiferent despre cine este vorba?

    gjgj12
    2015-10-14 11:34:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    @sorel jr: Ba tu pe ce lume traiesti? Ba rahatel… eu traiesc de peste un sfert de secol in strainatate. Si pot sa afirm ca am adus mult mai multi banii tari decat un incuiat ca tine! Mama mea, de o saptamana a trecut in posteritate datorita sistemului de sanatate super performant pus la punct de Ponta! A fost sanatoasa, a mers la spital in Timisoara la judetean sa i se faca o endoscopie, ptr ca avea anemie… si au decis sa faca aceasta edoscopie ptr a vedea de nu are (sanchi) o hemoragie … Bref a fost infectata cu clostridium… dupa 3 lunii de suferinta, dusurii si revenirii de la spital a decedat! Tratamentul cel bun si eficient a fost AUTORIZAT spun bine AUTORIZAT doar cu 2 zile inainte de deces! Frumos nu? Si tu vi si spui ca voi va ocupati de toul si ca noi… cei plecati nu platim taxe si impozite… nu dar platim mai mult decat taxele tale de cocalar… ca inteligent nu poti fi cand vi cu astfel de argumente! Mai inteligentule… am trimis banii sa se dea la doctor , examene extra fata de ce au cerut doctorii, ca ce au cerut au fost absuditatii! Ba ca are tenia ba ca are nevoie de sange, ba ca nu stiu ce are, uite si asa am trimis banii ptr ca sa se afle ce are! Si sa aflat… dar tot pe banii mei nu ai statului Roman! Si nu sunt sigurul caz izolat! Puneti de altfel intrebarea inteligentule de cei cei ce va fura merg la doctor in strainatate? Ca merg pe banii publici ce sunt sifonati tot de ei! dA TU ASTA INTELIGENTULE NU VEZI! pAI NORMAL CA NU AI DE UNDE…. HABAR NU AI CE INSEAMNA DEMOCRATIE… DAR VORBESTI CA DOAR TE PLATESTE PSD-UL sa fi postac. Unde ai vedea asa ceva la tarile Europeene? Spunei unui neamt ca nu poate vota ca este in strainatae, unui francez, elvetian, austriac, norvegian, englez, america… etc Pai este ceva de neinchipuit ca un cetatean al unei tarii pentru simplu fapt ca traieste in exteriorul tarii drepul de vot sa ii fie sabotat! Gandesti un pic la aberitatile ce le scri? Se pare ca nu gandesti dar scri sa nfi si tu ca musca pe c…t…

    Serios
    2015-10-15 12:48:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    Ba seriosule. Muncesc de peste un deceniu ca medic in occident. Sunt rezident in Anglia, ba rahatelule. Asta ca sa te citez. Posibil sa fi trimis bani in tara, ametitule. Cu siguranta nu mai multi ca mine. BANII ASTIA nu ajung la buget, istetule. Poate o mica parte din tva. Maica-ta a murit pt. ca medicii buni pleaca. Daca ai bani, locuiesti afara si o iubeai, de ce nu ai adus-o aici pt tratament? Asa tantalau esti?
    De ce mananci c…t? Ai habar cum voteaza un frantuz aflat temporar in alta tara? Evident ca nu. Doar rezidentii in alta tara voteaza. Un francez in vacanta nu poate. Ce treaba am eu cu psd-ul? Ce taxe sunt ale mele ba ametitule? Citeste atent, daca ai ceva carte.
    Ca sa nu te mai simti sabotat, du-te in tara sa votezi. Eu asa fac.

    sorel jr
    2015-10-15 14:03:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    @sorel jr: Mai un lucru de te dai mare stiutor de carte… ptr tine totul se rezuma la tva? Esti un mare istet. Bai ISTETULE de DR… cum te ti asa de istet cand habar nu ai ca de fapt este mult mai mult decat TVA-ul ce intra in buzunarele statului … ori ai poate nevoie de un desen sa intelegi cum se ia banii de catre stat? Pe langa tva exista impozite pe revenit, pe benificiu… exista salarii, cotizatii etc… tot ce se cheltuie se duce in diferite directi. Dar… doar o gandire simplista se gandeste la tva… Sa spui o astfel de absurditate, mult nu preaa trebuie sa ai in creier…

    Serios
    2015-10-15 18:16:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    @sorel jr: Hai mai las-o balta cu locuitul tau in Anglia… De traiai acolo ai fi inteles ce inseamna democrati! Deci nu traiesti acolo! Fraierici ce esti… vad ca primul mesaj a fost cenzurat in car ti-am raspuns! Mai mascariciule, tu te dai mare doctor ce vezi doamne “esti si bun” , scuze da cu o gandire ca a ta mi greu sa cred asa ceva … da facase placerea ta sa te crezi doctor precum doctor… au mai fost si Ponta si Elena… diferiti dar tot un ttitlu au avut. Si sa revin la Mama mea. Ea nu a vrut sa vina ptr ca spunea ca ce sa faca? Nu cunoaste pe nimeni, nu vorbeste limba… se vedea dezradacinata plus ca era de peste 30 de ani cu o alta persoana ce nu-mi este tat! Deci nu mai judeca fara sa sti, dar atat te duce mintea, cand nu ai argumente te strofoci cum te duce mintea si cat poti! No nu-i bai atata poti atata! Nu-ti cer sa intelegi nimic, nici ce inseamna democratie ca este peste puterile tale se pare! Dar ca sa vezi gusterel de balta damboviteana cum voteaza un francez , intamplarea face ca peste 23 de anii am tarit in Franta si nu am rata un vot!!! Citeste aici mai istetule sa vezi ce simplu este si ca drepyul la vot il am ori unde sunt si unde merg! Nu conteaza unde ma aflu! De exemplu de 3 1/2 ani sunt in Australia… si am putut fara nici o problema sa votez pentru prezidentiale in Franta desi eram proaspat ajuns in Australia! De ce mai gusterel de balta? Ptr ca este un drept si este baza democratiei drepul la vot! Dar greu de inteles ptr unu ca tine platit de PSD sa posteze! Citeste aici: instinct-voyage../

    Serios
    2015-10-15 18:34:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    Ne Seriosule, cu siguranta am mai multa carte decat tine. Chiar nu reusesc, precum o faci tu, perle de genul “cum se ia banii de catre stat”. Cum sa intre la bugetul Romaniei impozitele pe salariile celor care muncesc afara? Ia deseneaza-ne.
    Ca nu ai carte si nici intelectul nu te ajuta mai e cum e.
    Baiul ii ca n-ai buna crestere. Mama-ta , care s-a dus si din cauza nepasarii si natangelii tale, nu prea te-a invatat buna cuviinta. Nu s-a lipit asa ceva de tine nici in Franta, avand in vedere ca fara invective nu poti sa legi doua vorbe.
    Ca sunt medic bun, pe langa colegii romani, unde am ajuns si cadru universitar, cu siguranta ca si cei din Franta, Germania, Belgia si Marea Britanie au considerat asa ceva. Crezi ca ma plateau foarte bine daca eram un nepriceput?

    Esti in Australia si ai votat pentru prezidentiale in Franta? Poate pentru prezidentialele din Franta. Asta e, carte putina, minte si mai putina. Daca ai domiciliu legal in Australia evident ca ai putut vota, istetule. Cati romani din Anglia, Spania, … crezi ca au domiciliu stabil, in conditii legale? Forte putini, stii foarte bine. Ei, ceilalti tot nu vor putea vota.
    Ia deseneaza-ne cum votezi daca te afli pentru doua zile in Crimeea? Sau in Tara de foc.

    sorel jr
    2015-10-15 21:39:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    @sorel jr: Mai.. ia te uita ca florile sunt ieftine in Anglia… doar afirmi… “Ca sunt medic bun, pe langa colegii romani, unde am ajuns si cadru universitar” asta este opinia ta… Dar nu si a mea, ca vezi dumitale, eu sunt cum ai spus tu sarac in intelect si mi tare greu sa cred ca un Dr. Prof. Universitar… poate fi atat de redus la gandire! Daca un typ de “clasa” ta scie astfel de aberitati… atunci avem de ce sa ne ingrijoram de viitorul Romaniei! Multumesc ptr ca dai dovada de multa inteligenta, bun simt, spirit de Dr Prof universitar, judecand mama mea! Da, este foarte human, respectuos si foarte multa gandire trebuie sa fie in mintea dvs… de Dr Prof Universitar… asa de luminata si plina de inteligenta, caracter vertical si consideratie ptr oamenii… ce au platit cu viata caracterul absolut scandalos ce il prezinta uni precum tu! Sa te iei de o persoana ce nu o cunosti, nu sti ce trecut a avut, ce a fost… dar sa o critici da dovada de mult bun simt si respect fata de viata! Felicitarile mele esti un om extraordinar si plang (eventuelii tai elevi) . Ori cat de josnic ar fi fost un om, inca nu am gasit unul ce sa fie atat de grosier, si josnic catre o persoana ce a pierit din cauza celor ca tine ce se gandesc doar la banii, ca doar de aia ai plecat din tara ptr ca sa ai bani, gresesc?! Ca de erai asa de atasat fata de oameni, nu vorbeai cu atata dispret despre mama mea, foarte uman ai scris! Bravo te felicit… Sa va luati de o persoana ce numa ce a trecut in posteritate, sa o judecati… este foarte infiorator in ochii mei. Dar ptr tine se pare ca este ceva normal… Fiecare cu viziunea lui de viata, de a aprecia valorile vietii, se pare ca ptr tine de vina sunt alti nu cei ca si tine! Tu esti alba ca zapada … cei ce te contrazic sunt neganditii…Ferice de tine INTELIGENTULE. Dar pot sa spun un lucru mama mea, ma invatat sa ajut sa fiu solidar, sa nu mint, sa ajut pe semenul meu ce este in nevoie (si la acest capitol am familli intregi ce le-am ajutat sa se instaleze in occident, am gazduit in casa mea mereu lume,le-am asigurat masa si casa… sigurat nu tu. Cu fitele tale de, vai ce inteligent sunt… nu ma pot amesteca cu toata lumea, eu am banii si interese mele!) et, etc… cine vrea sa voteze sa plateasca 1000euros si sa mearga in tara sa voteze… ce usor vorbesti! Bai Doctorre… Sa o iau pe puncte ptr ce afirmatiile tale de mai sus… a te face sa intelegi, ceea ce este greu de inteles…surprinzator se pare… ptr o minte sclipitoare… de Dr Prof Universitar! Afirmi ” Chiar nu reusesc, precum o faci tu, perle de genul “cum se ia banii de catre stat”. Cum sa intre la bugetul Romaniei impozitele pe salariile celor care muncesc afara? Ia deseneaza-ne.” … Bine, am sa incerc sa desenez. Sper sa fie pe intelesul unui Dr. Prof U. ca incerc sa o fac ca ptr copilasii de gradinita! Mai pe scurt si nu prea complicat, sa nu te incurci in stiinta. Astfel spus, ceea ce am scris este este legat de banii ce sunt trimisi in tara… Nu vad de ce sari tu calu la impozitarea salariilor din afara ca doar nu am mentinat asa ceva in nici un moment! Da sclipitosrea ta minte a batut campul… si a sarit din context. Asa, cand trimit banii ce s-au cheltuit pe diferite lucruri, pe plata de diferite impozite la casa, cheltuieli pe langa gosodarie, alimente, masina si benzina plus asigurarea… Întreţinerea, energia electrică şi serviciile scot din buzunarul alţi bani: TVA ul, accizele şi taxele puse de stat în facturile la utilităţi îi subţiază şi mai mult contul. medicamente, mai recent sicriu, cripta, spaga la doctorii, analize… etc etc, Din toate acestea nu este doar TVA… INTELIGENTULE… cand platesti un lucru ori un serviciu, automat sunt bani ce pleaca in diverse taxe si impozite, asa spusele prelevari directe si indirecte! Se platesc taxe si impozite la stat dar si catre alte partii cum ar fi si salariile celor ce muncesc ptr acel serviciu ori produs… Este simplu de inteles, doar vointa sa fie… prea complicat sa fie inteles acum de dvs domnu Dr Prof. Universitar? In fine Sa trec la alt ceva… “Esti in Australia si ai votat pentru prezidentiale in Franta? Poate pentru prezidentialele din Franta. Asta e, carte putina, minte si mai putina. Daca ai domiciliu legal in Australia evident ca ai putut vota, istetule.” aici din nou o dai in balta ca un mare… baltat! Desi ti-am trimis sa vezi ce simplu este votul ptr un francez care chiar de este in deplasare, in vacanta in strainatate are dreptul la vot. Vrei sa-ti trimit si legislatia canadiana, belgiana… germana, engleza? Sa vezi ca doar la noi in Romania este anormal ca cei ce sunt cetatenii ai Romaniei sa nu aibe dreptul la vot! Ma da ia vorbeste asa ceva cu colegi tai de stiinte politice de la universitatea fantoma la care esti in Anglia! Sa vezi ce reactie vor avea sa le spui ca nu este normal ca tu ca si cetatean al Angliei sa nu ai drept de vot ca esti in strainatate… Oare ce privire vor avea despre tine si cultura ta democratica? si Ultimul punct ce ai scris, cu privire la Crimeea, Ptr tine crimeea este un stat? Deci aprobi ceea ce sa petrecut acolo, violarea integritati unei tarii… Ptr ca acel teritoriul este fara consulat a unei tarii! Dar ca de obicei.. un fost comunist ramane comunist si pariez ca familia ta este toata in PSD! O zi buna INTELIGENTULE … scrisa de un intelect redus, dar sigurat cu mai multe valori umane… O zi buna Dl Doctor Profesor Universitar…

    Serios
    2015-10-16 11:44:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    @Rico: Ai spus un mare adevar!

    Serios
    2015-10-16 15:20:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    Cat de frumoasa este democratia romaneasca… nu ai drept de vot ca nu esti in tara! Scandalos… Asta nu este democratia! Baza democratiei este dreptul de vot, doar in Romania este sabotat acest drept! Cu ce drept? Au gasit socialisti… o scuza ptr a elimina diaspora! Jalnic!

    Serios
    2015-10-16 15:26:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    @Serios:Da, hotarat lucru, nu vrei sa ramana vreo indoiala ca esti limitat intelectual. Esti dovada vie a faptului ca prostia merge mana in mana cu nesimtirea. Eu nu m-am luat, expresia iti apartine, de mama ta (odihneasca-se in pace). Nu am dispretuit-o absolut deloc. Am spus doar ca nu prea te a invatat ce-i buna cuvinta si ca TU ai o mare vina ca, avand posibilitati materiale, nu i-ai oferit servicii medicale mai bune. Cand am plecat sa lucrez afara nu aveam gradul de profesor. Sa te linistesc.
    Faptul ca trimiti bani in tara nu inseamna ca esti contribuabil. Clar. Nu te mai screme. Banii sunt cheltuiti de tine sau de ala din tara? In afara deducerilor de tva din ce se cheltuieste din banii tai, nu ai contributii la buget. Tu nu esti contribuabil, sai ti intre bine in cap. Poate doar daca mai ai vreo proprietate pe numele tau. De impozite pe salarii tu ai pomenit. Te lasa memoria?
    Evident ca nu este un stat. Sper ca nu ai inteles ca Tara de foc este vreun stat. Oricum nu ar mira pe nimeni.
    Pai asta te intreb, cum votezi daca nu ai un consulat in apropiere?
    Ai un fix cu psd -ul. Nu inteleg ce legatura crezi am eu ca aia.
    Eu nu m-am simtit deloc eliminat. Am veni in tara, am votat si cu asta basta.

    sorel jr
    2015-10-16 19:13:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    @sorel jr: Esti di ce in ce mai patethic, a spune “nu prea te-a invatat buna cuviinta” nu este o acuzatie? Mai DOTORRE… esti lamentabil! Cata aroganta si lipsa de bun simt! Si tot pe mine ma faci nesimtit… esti de plans! Ai citit ce am scris mai sus? De ce nu a vrut sa vina? Da ma eu sunt vinivat ca nu avrut sa vina in Australia. Cata rea vointa ai in gandire… ma acuzi pe mine ca sunt de vina ptr plecarea ei. Am scris de ce NU A VRUT SA VINA in randurile de mai sus… dar tu mai nesimtire intruchipata ma acuzi ca nu ai alte argumente! Mai departe, spui “Faptul ca trimiti bani in tara nu inseamna ca esti contribuabil.” PROFESORE!!!! cand am afirmat ca bani ce ii trimit ma fac pe mine contribuabil? Tu esti sanatos la cap? Am spus ca ajung o parte din ei tot la stat, tu te scremeai sa spui ca in afara de TVA nu ajunge nimic din ei la sta! Ti-am esplicat cum as fi facut-o ptr un copilas de clasa 1… dar se pare ca si asta este prea greu ptr tine… voa dar ce INTELIGENTA pe matale! Si da am 2 case si un apartament la care platesc impozite in tara dar si asa nu ma consider contribuabil… Ce treaba are mai bolovane “De impozite pe salarii tu ai pomenit. Te lasa memoria?” cu ce am spus eu mai sus? Ma tu ai un pic de logica? Deci ptr tine, ce? Ai drept de vot ori esti platitor de impozit catre stat doar daca ai salar? Doamne, multe am auzit in viata mea dar asa tampenie… Domnu Dr Prof Universitar frizezi toate caile ridicolului! Esti pur si simplu ingust in gandire, chiar infiorator de ingust! Mai departe… “Sper ca nu ai inteles ca Tara de foc este vreun stat. Oricum nu ar mira pe nimeni.” da tu crezi ca esti singur in lume ce a auzit ori invatat (ma mir de altfel ca ai invatat un pic de geografie) despre tara de foc? Renumita stramtoare Magellan… teritoriu impartid intre Argentina si Chile… Dar sigurat acest aspect era strain ptr cultura ta generala din moment ce ai dat acest exemplu alaturi de Crimeea! Dar atata poti… nu mira pe nimeni acest aspect a inculturii tale generale! Da esti Dr Prof Universitaire! Urmatorul punct: “Pai asta te intreb, cum votezi daca nu ai un consulat in apropiere?” Foarte siplu prin corespondenta!!! Ai acest drept la toate tarile europeene. De ce la noi nu este permis? Citeste vezi ca toate tarile civilizate permit VOTUL PRIN CORESPONDENTA!!!!! Ce este greu de intele? Am sa-ti traduc din dreptul francezilor! “Puis-je voter par procuration si je suis en vacances ?

    Oui tout à fait ! C’est un motif légitime de vote par procuration. Il n’y a pas de preuve à apporter. Que vous soyez en vacances sur la côte française ou à l’autre bout du monde, vous pouvez tout à fait en faire la demande !Et cela est une bonne chose. Car je ne suis pas sûr que beaucoup de gens soient d’accord pour annuler ou déplacer leurs vacances uniquement pour aller voter. Sans parler de ceux qui font un voyage de longue durée !” Pot vota prin procură, dacă sunt în vacanță? Da, absolut! Este un motiv legitim de a vota prin procuratie (procura = delegatie, imputernicire, mandat, )?.Si nici o dovadă nu trebuie adusa (adica sa justifici de ce nu esti prezet la vot). Fie că sunteți în vacanță pe partea franceză sau în cealaltă parte a lumii, puteți face aceasta cerere!Si asta e un lucru bun. Pentru că nu sunt sigur dacă mulți oameni sunt dispuși să anuleze sau să se deplaseze vacanța doar pentru votare. Să nu mai vorbim cei care fac o lunga calatorie!… Asta este ptr votul prin procuratie…. dar mai sunt si alte modalitati… “Comment effectuer la demande de vote par procuration si je suis déjà en voyage à l’étranger ?
    La bonne nouvelle, c’est que vous pouvez effectuer cette démarche dans n’importe quel pays, même avec un visa de touriste !” Cum pot efectua votul prin procuratie dacă sunt deja călătorii în străinătate?
    Vestea bună este că puteți efectua acest proces în orice țară, chiar și cu o viză de turist! Profesore ai citit bine? CHIAR si cu o viza de TURIST!! Doar ca atuni trebuie sa mergi la un consulat ori consuli onorifici… Si din acest an va fi si votul pe internet! Da este drept ca nu poti vota ptr alegerile locale de esti cu domiciliu in strainatate, lucru perfect normal! Ca doar nu eu trebuie sa aleg primarul… in schimb ptr toate celelalte voturi am dreptul de vot…. referendum, legislative, europeene, prezidentiale… Deci sunt mai multe posibilitati de vot! Iar in Australia votul este obligatoriu… si se plateste amenda de mergi la vot! Spune-mi ca Australia este o dictatura… dupa mintea ta sclipitoare o fi… ca nu intelege ca dreptul de vot este fundamentul democratiei!

    Serios
    2015-10-17 04:02:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    @sorel jr: Uite drepturile belgienilor aici: elections.fgov.../

    Conform legii, belgian domiciliul în străinătate vor fi invitați să facă o alegere între cele cinci moduri de vot de mai jos:

    1)vot în persoană la o municipalitate belgian
    2)vot prin procură într-o municipalitate din Belgia
    3)vot în persoană intr-un post diplomatic sau consular belgian în care este înregistrată persoana
    4)vot prin procură în “ledit poste”
    5)și, în final, votul poștal.

    Serios
    2015-10-17 04:34:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    o sursa valabila de informatie a votului in diferite state europeene… o aflati de aici: senat.fr/lc/lc1../ … senatul francez va da explicatii mult mai fiabile decat aiurelile spuse de Florin Poenaru, realisatorul articolului, la care se face trimitere la sfarsitul acestui articol!

    Serios
    2015-10-18 10:49:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    păi, întâi au fost vinovați cei care s-au imprumutat, apoi au fost găsite ceva clauze abuzive strigătoare la cer, iar acum sunt găsiți câțiva angajați ai băncilor de neprofesionalism… oricum, doar să nu fie urăte parcă băncile in ansamblul lor. adică, n-ai decât să fii supărat că ți-ai pierdut casa si ti s-a destramat familia, iar tu si sotia te-ai imbolnavit iremediabil cu nervii, ca te poti supăra doar pe un anumit om, nu pe toată banca ca institutie… că e mai ieftin pt banca.

    vasi
    2015-11-02 15:49:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari

Vezi aici episoadele din seria BOOKFACE!

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!