![]() | Tolontan despre presă. Nişte adnotărivezi toate articolele de Costi Rogozanu06 Nov 2011 la 11:21 22 comentarii 1774 vizualizari. |
Tolontan scrie o serie de observaţii bune despre presa românească (şi străină). Şi cred că merită adăugate nişte note.
Se naște o disproporție anormală într-o societate democratică între cîinele de pază, tot mai mic, și cei la care al ar trebui să latre și care umblă cu Hummerul.
Asta e principala teză. subscriu cu amîndouă mîinile pentru că inegalitatea asta se simte nu doar în raportul presă-putere. Ci şi în raportul presă – piaţă de publicitate. Ca să fiu mai precis, s-a dereglat profund felul în care presa îşi vinde produsul (in Vest se tot cauta solutii, la noi se mai cauta si solutii inedite). Nici măcar nu mai avem de-a face cu contracte tipice de stat, măcar pe alea stiam cum să le luam. Să dăm un exemplu.
Citiţi acest articol de pe hotnews (am ales exemplul ăsta pentru că îmi susţinea teza perfect şi pentru că vine dintr-un loc unde s-a vorbit mult despre corectitudinea presei, dar putem găsi peste tot cazuri asemănătoare).
Ce e el? E publicitate, e notat cu “P”. Dar e şi un straniu text în care se foloseşte rama de interviuri a siteului şi un politician local îşi vede liniştit de frecuşurile cu inamicii politici. Fiind “P”, nici nu mai e nevoie să aflăm ce au de spus şi cealaltă parte. Deci aici l-aş completa pe Tolontan cu următoarea constatare: nu e complet să spui că piere informaţia şi creşte comentariul; ci că piere jumătatea de informaţie (aia care echilibra articolele), iar comentariul rămîne ori formă de apărare, ori pur şi simplu o altă formă de advertorial.
Tot în acest caz, oare cine a plătit? A plătit Florin Aurelian Popescu – omul sau autoritatea locală (presedinte CJ Dambovita)? Să nu-mi spuneţi că a plătit omul-Florian ca să deblocheze o situaţie administrativă unde e sef politicianul-Florian? Dar dacă e din bani publici ca să atace alţi oameni desemnaţi democratic în CJ? – durerea lui e că 18 din USL îi blochează lucrările la spital.
E Hotnews de vină că i-a luat banii? Sincer să fiu eu le mulţumesc că au marcat macar cu P. Sînt unii care nu o mai fac de foarte mult timp.
Apoi, Cătălin Tolontan uită că presa a mai fost varză şi în anii 96-2000 – un haos total, debandadă de informaţie aiurea (e adevărat că eu am citit-o retrospectiv la bibliotecă, poate şi de aia). În 98-99 toată presa era ba un concurs de înjurături la Constantinescu, ba un concurs de invective între diverse facţiuni ale puterii. Aşa că mă întreb: nu cumva dreapta face mai rău presei în România decît orice altă formă de guvernămînt? Sau poate forma de reclamă de la stat prin care-şi cumpăra linişte (nu totală) Adrian Năstase e de fapt benefică pe lîngă formele de prostituţie la care se ajunge acum?
O altă observaţie. Sînt foarte multe “proiecte europene” care teoretic cheltuie bani ca să facă ce făcea presa – “studiază” pe bani mulţi abuzuri etc. Şi acolo am pierdut un tren pentru că acei bani mulţi alocaţi publicităţii la proiecte europene sînt acum orientaţi electoral. Ca să nu mai zic că se cheltuie milioane aiurea în loc să se consolideze echipe tari de jurnalişti care puteau ataca forme de putere şi monopol mai eficient decît un studiu şi o conferinţă de presă organizate de cine ştie ce instituţie. Daca asta e trendul atunci jurnalistii buni poate ar trebui acum sa intareasca ONG+uri capabile sa atraga bani.
CT face o distincţie foarte importantă între echipă de ziarişti şi indivizi luaţi unul cîte unul. Cînd eşti singur eşti cel mult blogăr. Echipele pot face aterizări forţate (el dă cazul pilotului polonez care a salvat recent peste 100 de oameni). Echipele se şi apără mai bine de interferenţele nedorite. Echipele produc informaţie neutră, indivizii produc subiectivism mai mult sau mai puţin fericit. E valabil raţionamentul şi mai departe – o presă dezlînată, dezbinată mimează competiţia şi abia mai produce bani, ajungînd de fapt să fie şantajată de patron; o presă care va redescoperi un minimum spirit de breaslă şi un minimum de misiune strategică va fi ceva mai puternică.
Foarte importantă este observaţia legată de Ziarul Lumina. Tolontan constată că are una dintre cele mai numeroase redacţii şi că vinde spectaculos (faţă de cît a căzut piaţa în rest). De ce se întîmplă asta e foarte simplu de explicat. Dar cel mai important detaliu e totuşi colaborarea bisericii cu statul. Statul ajută şi încurajează dezvoltarea unei structuri care mai apoi poate liniştită susţine un trust media. De ce subliniez asta? Pentru că presa privată românească a crezut prea mult în piaţă şi în esenţa sa comercială. De aia şi-a şi furat-o cel mai tare din toată Europa. Trebuie să regîndim colaborarea cu statul. Nu văd de ce nu s-ar reglementa o relaţie corectă cu statul prin consumul inteligent şi nu clientelar al banilor de publicitate care vin pe filieră de stat. Am fosta atît de scîrbiţi de maniera stupidă de cumpărare a tăcerii pe care o practica guvernul Năstase încît am uitat să colaborăm cu statul, am uitat să facem publice informaţii importante sau publicitate de stat importantă (că există şi aşa ceva).
Ce-am obţinut. Puterea îşi cumpără şi mai scump tăcerea. Cumpără funcţii, cumpără şi publicitatea, face instituţii speciale pentru favoriţi, iar presa e complet dezorganizată. Cum e posibil să aud nonstop reclamă la Radio România Actualităţi pentru Ministerul Dezvoltării şi Turismului. Cine decide eficienţa acestor reclame? Aş mai spune ceva special pentru Cătălin Tolontan: cîndva va trebui totuşi să ia în serios posibilitatea cuceririi şi transformării instituţiilor de stat de presă – depolitizarea depinde şi de om, nu doar de legi – am constatat că se poate rezista totuşi şi în faţa celor mai duri patroni; statul nu e mai breaz.
În final, observăm că dreapta din societatea civilă şi-a cîştigat identitatea criticînd stînga. Cînd dreapta a venit la putere, societatea civilă s-a comportat naiv, penibil chiar. Presa e toată orientată de la centru spre dreapta, cu nuanţe extreme. Ziariştii trebuie să regîndească în termeni realişti şi chiar de forţă: organizare, recucerirea unor fortăreţe ale statului, regîndirea formelor de măsurare a influenţei şi audienţei şi prin online, renegocierea dură cu agenţiile (aici e o poveste lungă: cu agenţiile care au o viziune primitivă asupra publicităţii). Toate se fac şi prin relegarea strategică de pîrghiile statului (nu de putere! statul e mai mult de atît). Poate e o lecţie de învăţat de la cel mai agil mogul media al ţării, patriarhul Daniel.
P.S. C.T. dă drept exemplu de critică intelectuală observaţiile făcute preşedintelui în legătură cu scandalul “regele”. Ei bine şi asta e o problemă şi a intelectualilor şi a presei: că se prefac mare critici cînd nu nu sunt şi că de prea multe ori de fapt masează puterea nu o presează.


Tudor Darie azi la 15:27 |
Așa a fost să fie ca eu să fiu persoana responsabilă din partea Guvernului pentru susținerea [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 15:15 |
Altfel, imi imaginez ca multi vor vota cu mana taiata. Ce vremuri.... macar odata cineva ameninta ca [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
| 1Adica restauratia e buna DUPA alegeri??? Domne' sunteti penibili, adica, nu va deranjeaza restauratia, va deranjeaza timing-ul!!! Ce urat:(((.... | ||
| 2Mersi mult....pe voxpublica sunt numai deontologi :)))))... | ||
| 3.....SI GOTIU DACA SE POATE :)))))))))... | ||
| 4VIJULIE NU SPUNE SI EA CEVA?:)))))))))))))))))... | ||
| 5@VreisaStii?La El este INFAILIBILIATE, Omniscienta, Dreptate si Bunatate Absoluta.Navele erau urate , mari si grle si cosumau mult (urae sunt azi pentru El si Eolienele win Turbine, e bun gazul... | ||
| 6@Saint Peter: din cate stii tu DNA a laut mai multi PDL-siti... Bai zoaie portocali, una e ca i-a luat si alta e ca au fost achitati !!! Vezi mai neica ce s-a ales cu ei. Chiar ieri DNA-ul lui Morar... | ||
| Mihai Goţiu 11259 citiri |
| Cristian Teodorescu 10943 citiri |
| Costi Rogozanu 9170 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4250 citiri |
| Alin Fumurescu 4044 citiri |
| Constantin Creţan 3411 citiri |
| Dorin Tudoran 2920 citiri |
| Elena Vijulie 2784 citiri |
| Iulian Leca 2750 citiri |
| Laura Cernahoschi 2589 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Iulian Leca 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61651 citiri |
| Cristian Teodorescu 41283 citiri |
| Costi Rogozanu 38362 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18298 citiri |
| Alin Fumurescu 17950 citiri |
| Viorel Dobran 12355 citiri |
| Dan Duca 11290 citiri |
| Constantin Creţan 11170 citiri |
| Elena Vijulie 9409 citiri |
| Iulian Leca 9012 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Iulian Leca 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
E timpul sa revedeti textul memorabil “ejectat” de Mirel Palada mai in vara.Pe scurt, “mortul de la groapa nu se mai intoarce”. Se transforma, eventual.
Luati si cetiti…
“Presa moare pentru cǎ meritǎ sǎ moarǎ.
Simplu: meritǎ sǎ moarǎ.
Meritǎ sǎ moarǎ pentru cǎ în aroganța și în superbia sa cea mai foarte superioarǎ, de ubermenși care scuipǎ semințe în cap cetǎțenilor de rang secund, au considerat cǎ au doar privilegii și nici o responsabilitate, cǎ pot sǎ întindǎ de cuvinte și de idei și de principii precum de gumilastic, de masticul cel grecesc ori turcesc, fǎrǎ sǎ pǎțeascǎ nimic, fǎrǎ repercursiuni.
Mult timp, aproape douǎzeci de ani, jurnaliștii au fost niște mici zei bezmetici și îngîmfați care aveau întotdeauna dreptate, care se pricepeau la toate, care erau în stare sǎ emitǎ judecǎți de valoare și adevǎruri foarte adevǎrate pe orice subiect li se punea sub nas, care fǎceau și desfǎceau guverne, imperii, echipe de fotbal, de șah subacvatic ori subiectele de la olimpiada internaționalǎ de matematicǎ.
Ei se pricepeau la toate și nu pierdeau nici un prilej pentru a-ți arǎta asta. Mai ales de cînd s-a inventat televizorul, de cînd comunicarea prin cuvînt, prin literǎ a fost întǎritǎ de comunicarea non-verbalǎ, de ton, de arțag, de grimasǎ, de sprîncene ridicate robespierrean, nu mai era nimeni ca ei. Încet-încet le intrase în cap cǎ sînt nu a patra putere în stat, ci a treia, a doua, dar ce zic eu, prima putere în stat, cea care face, desface, înnoadǎ, creeazǎ și distruge.
Ei bine, hybrisul, dupǎ cîte știm de la oamenii de științǎ greci din secolul IV înaintea erei noastre, nu face bine la ficat. Mai devreme sau mai tîrziu literele încep sǎ aparǎ încet încet pe peretele destinului profesional, se contureazǎ un Menel, un Tekel, un Fares, și pe urmǎ apare Mel Gibson pe ecran și zice It’s payback time, dudes. Hai cǎ avem o treabǎ cu voi. Hai pe montagne russe al istoriei. Hai sǎ vǎ facem un proces de conștiințǎ. Cuuum? Nu aveți conștiințǎ? Nu-i nimic! Lasǎ cǎ avem noi proces, și este de ajuns.”
Restul:turambarr.blogs../
2011-11-06 12:13:17 | Raporteaza
Din nou acel text memorabil (Mirel Palada)
“Ei bine, multǎ vreme jurnaliștii au avut trenulețul lor, doar al lor, cu care s-au jucat cum au vrut ei în superbia lor de șefi de garǎ de provincie cu chipiu, burticǎ și multǎ, multǎ țîfnǎ la purtǎtor. Vroiau ei sǎ bușeascǎ pe Cutǎrescu? Îl bușeau. Vroiau ei sǎ-și bage nasul precum ucenicul vrǎjitor în cazanul unde se gǎtea ciorba otrǎvitǎ a puterii? Iaca și-l bǎgau.
De ce? Pentru cǎ puteau.
Cǎ tot sîntem la bancuri, asta e ca în bancul cu vulturul care zboarǎ pe sus lent și maiestuos și îl vede vulpea și-l întreabǎ: un’ te duci tu, vulture? Sînt sigur cǎ știți și rǎspunsul. Nu se cuvine totuși sǎ-l reproduc aici, chiar dacǎ mǎ știți cǎ sînt mai spurcat la gurǎ. Lasǎ, cǎ știți ce a rǎspuns vulturul. Unde vrea…
Iete însǎ cǎ acum nu mai zboarǎ vulturul chiar unde vrea dînsa. Pentru cǎ i s-au cam terminat bateriile, cel puțin pe anume zone de influențǎ, și acum încet-încet se transformǎ într-un hipopotam transpirat care horcǎie și strigǎ dupǎ bani, cǎ s-a învǎțat cu binele și cu cîștigul facil.
Mai un șantaj cinstit, mai un copy-paste dupǎ Mediafax sau, și mai bine, o traducere aproximativǎ dupǎ cine știe ce site de can can din Australia sau din Tasmania sau de la Holywood. Mai o lǎcrǎmealǎ de film indian cu handicapați și cu concursuri tîmpite, dar lucrative. Orice, dar sǎ nu fie greu.
Iete însǎ cǎ de ceva timp nu se mai poate și cǎ acuma le-au scǎzut tirajele și banii și influența și verbozitatea și mulți dintre cei care duceau crucea scriiturii oneste au început încet-încet sǎ-și caute prin alte pǎrți și sǎ prefere sǎ se retragǎ din profesie decît sǎ mai înghitǎ rahat.”
2011-11-06 12:23:56 | Raporteaza
adica =))
dreapta e daunatoare, eu am citit dreptatea e daunatoare.
Vreti contracte cu A. Nastase si cuvinte mieroase, cu manusi de catifea.
Dar daca… sunteti prea multi? Poate foamea asta va va convinge pe unii sa va apucati de… programare pe calculator, unde se plateste bine si compromisurile sunt minime. Nu pot chiar toti sa-si dea cu parerea in tara asta, e loc de vreo suta, dar nu 100.000 ca acum.
2011-11-06 12:28:26 | Raporteaza
domnule Rogozanu………spui asa……….. mă întreb: nu cumva dreapta face mai rău presei în România decît orice altă formă de guvernămînt?
Face domnule,sigur ca face rau presei puturoase si ticalosite….va trimite direct in economia de piatza, acolo unde exista concurenta,unde trebuie sa muncesti zilnic si sa gasesti rapid solutii,acolo unde trebuie sa fii corect si sa respecti regula de baza a jurnalismului,singura regula care iti asigura supravietuirea financiara pe termen lung….presa trebuie sa fie in slujba cetatzeanului care o cumpara ca sa o citeasca,nu a agentiilor de publicitate,nu a mogulului,nu a guvernelor…Presa nu trebuie folosita cu scopul de a manipula publicul si de a santaja dusmanul politico-economic…
Unde e viatza aia dulce ,in care pana si soferii din presa erau platiti pe drepturi de autor iar articolele de investigatie se faceau numai la indicatia mogulului si neaparat impotriva concurentului politic,dupa o temeinica cercetare ,facuta pe …google, din birou.Unde sunt vremurile alea in care cetatenii plateau impozite la stat iar din banii lor,statul va facea cadou publicitate ? Asta ca sa isi gaseasca linistea alde Bombonel si Tariceanu, dupa legea …fii om cu mine, ca sa fiu om cu tine.
Eu unul, refuz sa cumpar un asemenea produs jurnalistic…un leu nu vedeti de la mine….
2011-11-06 13:54:37 | Raporteaza
@XSD: “Nu pot chiar toti sa-si dea cu parerea in tara asta”-Nu zau! -iata gandirea totalitar-bolsevica cum sta la masa cu admiratorii beshinilor prezidentiale!
Piata hotaraste cati ziaristi sa fie.Dar ce te faci cu presa care sustine puterea?De ex Ev Zilei! Cele 2546 de bucati vandute zilnic nu pot tine in viata ziarul.Dar o parte din angajatii acestui ziar lucreaza acum la TVR ,sub aripa ocrotitoare a d-nei Culcer,adulatoarea “aerelor” prezidentiale. Si exemple ar fi multe! Astept cu nerabdare sa vad ce post caldut i-a pregatit presh-ul nostru marelui jurnalist de succes Radu Moraru.Macar consul undeva ,cum a fost blagoslovit I T MORAR,alt basist celebru.
2011-11-06 14:14:47 | Raporteaza
Situatia e cam asa: cand puterea cumpara presa prin publicitatea de stat, totul e liniste pt ca normal, nu se critica puterea in conditiile astea, iar opozitia nu conteaza. Dar cand se schimba puterea, iar publicitatea de stat inceteaza, jurnalistii romani incep sa critice in stanga si in dreapta – ceea ce e normal, doar ca mai mult de atat nu stiu sa faca – si binenteles cea mai atacata e puterea, exact puterea care i-a “eliberat”.
Adaugam influentele vechii puteri in politica editoriala si critica se transforma in isterie si uite-asa avem o presa de o calitate infecta de nu-ti mai vine s-o citesti. Si ajungi sa te refugiezi pe bloguri unde nivelul de zgomot e acceptabil.
Cainele de paza al democratiei e tot mai mic pt ca asa vrea. De aceea puterea – de azi sau de maine – se simte din ce in ce mai bine in Hummer.
2011-11-06 15:16:47 | Raporteaza
@rogo:
1. Pentru un om declarat de stanga vorbesti jenant despre dreapta;
2. Tolontan are dreptate, era si cazul sa ajungeti la concluziile astea, care circula in spatiul public de suficient timp;
3. Tolontan devine pe zi ce trece tot mai clar un Geoana al ziaristilor.
2011-11-06 15:54:33 | Raporteaza
Daca vrei neaparat sa lipesti etichete din asta ideologice, treaba ta. Te amagesti singur cand crezi ca ai si pe cine sa le lipesti !
Toti politrucii care iau decizii de 20 de ani sunt securistii, membri pcr de ieri, copiii si nepotii lor ! Asa cum n-au avut nicio greata sa-si spuna domni, tovarasi si alte apelative de sistem, asa n-au nicio tresarire sa se vopseasca ideologic dupa cum le cere sistemul, contul, interesul.
Stiu, tu ai marota cu ultraliberala evolutie romaneasca din ‘89 incoace, mie mi se pare mai corecta delimitarea ideologiei de ce se intampla la noi: baietii n-au ideologie, n-au decat mama, tata, pe numele carora sa treaca profitul, si copii carora sa le lase mostenire un sistem perfect mulabil pe orice eticheta.
Mai pe scurt, am pierdut complet accesul la resurse pe orice fel de guvernare, RO e lasata cu limba de moarte din tata-n fiu pentru rapt sistemic.
2011-11-06 16:23:53 | Raporteaza
Zice dl Rogozanu:
“Aşa că mă întreb: nu cumva dreapta face mai rău presei în România decît orice altă formă de guvernămînt?”
Imi imaginez cum sta dom` Costi pe ginduri in pozitia celui de la Hamangia ori ca in opera lui Rodin.
NB,
Tolontan, “Geoana al ziaristilor”?
Parca, uneori, cind ii spui ca nici el nu-i perfect; atunci iti sterge comentariile.
Cit despre mass media romaneasca nu cred ca difera cu nimic de Justitie sau economie/finante. Ba, parca e si mai adincita in stufaris.
2011-11-06 16:40:48 | Raporteaza
[...] Text aparut si pe VoxPublica ← Marx despre egalitate. Capitalul pe fast-forward, în șapte momente CriticAtac este o platformă care militează pentru posibilitatea exprimării libere şi în condiţii de egalitate a tuturor vocilor şi opiniilor. De aceea, comentariile care aduc injurii, discriminează, calomniează şi care în general deturnează şi obstrucţionează dialogul vor fi moderate iar contul de utilizator va fi permanent blocat. [...]
2011-11-06 16:48:31 | Raporteaza
Ca se schimba aiurea presa romaneasca, adica fara cap si fara coada, incat nu stii daca citesti un ziar sau un panou publicitar, e evident.
Dictonul latin Vox populi, vox dei, trivializat de multe ori prin presa noastra de a ajuns vox populi, vox derbedei, face ca sa se auda doar cei ce vitupereaza, injura, scuipa, iar cei care chiar ar avea ceva de spus nu au unde pentru ca nu intereseaza pe nimeni. Aici cred ca se aplica mai bine chestia cu dulaul de paza care musca pe cine nu trebuie de multe ori. Iar metafora cu Hammerul as aplica-o mai curand manelistilor si interlopilor decat politicienilor.
Insa, uitati-va ca si in fime se petrece acelasi lucru. Reclame desantate la Toyota Prius si la calculatoarele Apple. Peste tot sunt prezente aceste doua marci.
Asa ca viitorul e al presei multinationale care va urma patternul corporatist de succes (!!!).
2011-11-06 17:43:38 | Raporteaza
@XSD
+ mananinci kakati, din sclavie programator junior te-mbogatesti aici? Sau chiar din pozitia de senior??
In romania se plateste un carici.
romanaia si-a batut joc mereu de oamenii sai
+ diviziile corporatiste de-aici, full de securisti -smecheri locali, incompetenti bagati in treaba pentru ca mai dau cu biciul bine in niste fraieri micutzi?
Se plateste si se platea mereu 25-30% fata de afara.
Trebuie plecat NEAPARAT dincolo ca aici si in IT e mai de cacaat acum fata de 2000-2004.
Nu incurajez niciun tanar onest sa stea in mocirla asta,
in marasmul asta.
E mult mai de cacat fata de anii 2005- 2008.
XSD , tineretze vioaie,
Ce programezi dumneata smecheras, de ti-e asa bine i ‘tzigania’ asta?
Te joci la greu cu XML, XSD, XSLT??
Sau cu:
C++, C# (cu ASP .NET, Linq, Win Forms, WPF, WCF, …, VS 2010), VBA Excel pentru Word sau Java, JavaScript – Ajax sau T-SQL Ms sql Server, PL-SQL Oracle?? sau
Unix scripts shell, Informatica Powercenter?
In diviziile din Romania a unora mari e viata destul de scarboasa, multi melteni-cretini care pup cu ruri mai mari decat ale lor.
Romania e pe duca
2011-11-06 17:59:01 | Raporteaza
@pentru melteni: scârţ…
2011-11-06 19:12:06 | Raporteaza
observatia pertinenta a autorului este in ps: prea destui gurnalisti masesza in mod repetat puterea!
iar respectiva se excita mai abitir ca udrea in tabu sau mazare in brazilia
2011-11-06 19:14:36 | Raporteaza
nu plang presa (scrisa sau de care fel o fi ea). si-a sapat singura groapa, din prea multa foame de bani, lipsa de deontologie profesionala (pana si cuvintele astea au ajuns o gluma din cauza voastra, desi isi pastreaza sensul), prea mult senzational in loc de echilibru in prezentarea informatiilor.
at ajuns instrumentele oricui plateste pentru a distruge pe oricine sau orice. orice scandal (voi ii spuneti dezvaluire) de presa, indiferent de subiect, este un linsaj. nu conteaza cine si de ce se face vinovat. imediat ce ati primit o tinta, o masacrati, si dupa aia nu mai conteaza daca era sau nu vinovata.
nu va plang, “ziaristilor”. ati jucat la ambele capete si ati scos bani buni din asta, iar acum va minunati de ce nu va mai crede nimeni. de ce v-ar crede? ati mitraliat cu “stiri” negative pe medici, profesori, avocati, judecatori, profesori, pensionari, patroni, ong-uri, unguri, tigani, caini samd si acum cand vine unul – il stiti bine – si se foloseste de mizeriile plantate de voi in mintile credulilor, nu va puteti permite sa mai incercati sa demonstrati ca nu e chiar asa cum spune el, ca nu e chiar complet adevarat si de fapt, ca nu are nicio dovada in sprijinul mizeriilor pe care le spune. voi ati semanat ce culeg el si ai lui. n-am ce va face. mancati-va intre voi. sa supravietuiasca cei mai puternici, exact ca in societatea pe care v-ati lasat platiti sa o produceti.
2011-11-06 19:17:09 | Raporteaza
Pentru cei care nu inteleg, cititi la #9. Explic cu argumente irefutabile si lichidez neclaritatile.
@ lucaman
excelent, ii rupem cu aceleasi limbi. Hi!Hi!
2011-11-06 20:35:55 | Raporteaza
Care stanga si care dreapta, domnule Rogozanu? In Romania vedeti dumneavoastra asa ceva?
Si in legatura cu “minunatii” ani ai guvernarii Nastase, “minunati” pentru presa romaneasca, desigur, in timp ce dumneavoastra va rafuiati prin Obs. Cultural cu N. Manolescu erau altii (ca mine, de exemplu)care eram platiti sa citim ziarele acelor vremuri (“serviciu monitorizare presa” se chema), asa ca stim destul de bine ce s-a intamplat atunci. Ati uitat cumva de Independent-ul domnului Horia Alexandrescu? Sau cum in 2002-2003 Romania Mare inca mai era luata in serios de o buna parte a populatiei? Sau cum APAPS-ul/AVAS-ul lui Musetescu, in “its dying years”, inca mai era potential furnizor de “tunuri”, si prin urmare atent monitorizat in presa vremii, in cautare de potentiale sponsorizari? (surprize, surprize, unul din corifeii presei de azi, V. Ciutacu, e venit pe filiera AVAS). Sau cum un editorial “de dreapta” destul de la locul lui si cu nimic special semnat C. Ghinea ii genera o criza de nervi lui Nastase? (Ghinea si acum traiescte din “succesul” ala, cred ca asta a fost primul lucru pe care si l-a pus in CV ca sa ocupe functia de papat bani UE pe care cu si mai mare succes o ocupa acum).
Si exemplele ar putea continua. Oricum, imi pare rau pentru dumneavoastra domnule Rogozanu ca v-ati ocupat mult prea mult de lucruri insignifiante (optzecisti vs. nouazecisti, post-modernism etc.) si n-ati venit mai devreme la “masa bogatilor” din presa romaneasca. Sfatul meu este sa asteptati cu rabdare, caci cine stie cand se vor intoarce vremurile acelea bune cand un articol bine plasat in sectia economica iti aducea mii sau zeci de mii de euro.
2011-11-07 12:29:29 | Raporteaza
Dle Rogo, sa-i spuneti lui Mihai Gotiu ca-i futdumnezeiima-si, ca m-a adus in starea asta, pentru ca sterge postarile in care am alte opinii decat ale lui si,culmea, se declara un luptator pentru libertatea de exprimare.
Ciudatenia asta de om crede ca el detine adevarul absolut si are apucaturi de golan, ca sa nu zic de bolsevic de moda noua.
Va multumesc!
2011-11-07 12:29:32 | Raporteaza
Cum salveaza Mihai Gotiu Rosia Montana!
napocanews.ro/2../
2011-11-07 14:56:18 | Raporteaza
UAT?!?!?!?
“…presa privată românească a crezut prea mult în piaţă şi în esenţa sa comercială. De aia şi-a şi furat-o cel mai tare din toată Europa. Trebuie să regîndim colaborarea cu statul”
mama, mama, ce se intampla aici? despre ce vorbim?
presa privata romaneasca a supt de la stat contracte mirobolante in ultimii 20 de ani, dar pe parcurs banii au fost deviati spre conturile sefilor ei. nu stie asta editorul rogozanu?
impotriva politicii lui adrian nastase de a plati simpatia presei cu publicitate de stat exista de ani multi initiativa centrului de jurnalism independent si a altora, anume: institutiile de stat dau bani pe baza datelor sna si brat (adica tiraj si audienta, cifre concrete, nu abureli). asta e absolut comercial, valabil peste tot in lumea civilizata, si in spiritul economiei de piata.
nu piata e de vina cand apar hotii, ci oamenii care nu’i prind si nu’i judeca.
2011-11-07 15:26:37 | Raporteaza
Aveti dreptate dar de-al dreacu nu recunoasteti ca ati tabarat ca hoardele hamesite pe astia de la putere. vezi-l si pe tolontan cand si cum se tureaza. Eu am renuntat de mult la antene si la realitati, am trecut pe posturi serioase cum ziceati ale tvr-ului. ar fi multe de spus dar n-am decat o mana la dispozitie. printre altele am apelat la celebrul cotidianul, care nici nu a catadicsit sa-mi spuna macar “ba esti prost”, in cauza criticand eu un mahar pesedist, smenar imobiliar rural, altfel baiat de la tara, dar destept foc. acum numele astea sonore de prin presa sunt imbuibate de “motanii lor” de parale si-s preocupati de shopingurile de la viena, sta-le-ar pulsul, scuzati.
cat despre presa scrisa, va muri ca l-ati luat model pe vadim.
2011-11-07 20:00:16 | Raporteaza
Woow, ce eseu, ce comentarii rafinate si subtile!
Deci bai distrusilor, voi toti, jurnalisti, politicieni, antelectoali rafinati, pulime, nu sunteti in stare sa rezolvati probleme elementare ba, cum ar fi maidanezii, gunoaiele, manelele la maxim in mijlocul strazii si noptii sau cocalarii cu bmw care te storcesc pe zebra fara sa pateasca nimic.
In schimb, va pierdeti in dezbateri filosofice despre moartea massmedia.
Ba distrusilor, voi sunteti deja morti toti ma.
Asa ca sa traiti bine in combinatia aia letala de satra tiganeasca cu spital de nebuni!
2011-11-07 23:32:30 | Raporteaza