![]() | Tovarasi Ponta și Mazare, mai lasati-ne cu Che Guevara!vezi toate articolele de Mihai Goţiu21 Feb 2010 la 19:51 70 comentarii 2870 vizualizari. |
“Pentru Victor Ponta, pentru că am reuşit să îl schimbăm (n.r. pe Geoană) şi vreau o dedicaţie pentru voi toţi, Comandante Che Guevara, din suflet pentru voi constănţenii”. Aceasta a fost dedicația pe care Radu Mazăre i-a făcut-o lui Victor Ponta, într-un club constănțean, la puțin timp după anunțarea rezultatelor de la Congresul PSD.
Nu e o noutate, chiar Victor Ponta, în perioada în care conducea doar Tineretul Social Democrat avea obiceiul să poartea tricouri cu celebra figură a revoluționarului argentinian. Întâmplarea face ca în această săptămână să fi terminat de citit ”Jurnalul revoluției cubaneze”, scris chiar de Che, și publicat în această lună în română la editura Polirom.
Am încercat să găsesc în carte motivațiile, crezurile ori ideile care l-au făcut atât de celebru pe cunoscutul comunist
argentinian. Am descoperit însă gândurile unei persoane cinice, fără întrebări personale și remușcări legate de ceea ce face. De la debarcarea de pe Granma și înfrângerea de la Alegria de Pio (care a fost pe punctul de a-l costa viața și de a stopa din fașă revolta lui Castro), până la luptele din Sierra Maestra și asaltul victtorios asupra orașului Santa Clara totul decurge liniar: înfruntări răzlețe, atacuri și replieri, dezertări și trădări, strategii de luptă.
În spatele relatărilor fruste nu se mai regăsește nimic din spiritul boem al adolescentului care traversa America de Sud pe motocicletă, din ”Diarios de motocicleta”. Lumea lui Che e împărțită în două, în cei care ”sunt cu noi” și cei care ”sunt împotriva noastră”, în cei ”fideli cauzei” și cei ”care trădează, mint, se opun progresului ori unei lumi mai bune”. Toate aceste locuri comune nu au nicio acoperire, decât cea strict declarativă, fiind necesare doar pentru a oferi justificări luptei de clasă.
Sincer, nu mă așteptam să am mari revelații, a trecut ceva vreme de când fac diferența dintre miturile moderne și realitatea. Dacă nu și-ar fi pierdut viața în cadrul luptelor din America de Sud și dacă ar fi avut o țară pe mână, Che nu ar fi fost cu nimic mai prejos decât un Stalin, Hitler ori Ceaușescu.
Poate că unora li se pare simpatică, excentrică, rebelă ori nevinovată invocarea figurii lui Che în discursul politic de către Victor Ponta ori Radu Mazăre. În realitate este vorba ori de necunoaștere a istoriei ori de un dispreț suveran la adresa tuturor victimelor comunismului. Între cubanezii disperați care se lasă în voia valurilor, a rechinilor și a destinului, pe câte o plută improvizată, în speranța că vor ajunge pe țărmul Floridei și fugarii români care înfruntau gloanțele grănicerilor lui Ceaușescu pentru a ajunge în Ungaria sau Iugoslavia nu e vreo diferență. Distanța sau ignoranța nu-l face pe Che erou. A purta un tricou cu Che în România ar fi ca și cum social-democrații francezi ar purta insigne, bandane ori haine imprimate cu Ceaușescu. Iar între imnul ”Comandante Che Guevara” și ”Partidul, Ceaușescu, România”, diferența e, de asemenea, doar de ritm.
***
P.S. Recent am primit o vedere din Cuba, care vorbește despre vremurile de aur ale industriei zahărului, când ananașii creșteau cât palmierii
iar domnișoarele se plimbau la umbra lor aruncând ocheade peste evantai cavalerilor. Dar asta e, deja, o altă poveste.


Costi Rogozanu azi la 16:59 |
Cu Victor Ponta s-au strîns deja destule: rămîne principala problemă a noii legi electorale. [ citeste mai departe ]
Tudor Darie azi la 15:27 |
Așa a fost să fie ca eu să fiu persoana responsabilă din partea Guvernului pentru susținerea [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 15:15 |
Altfel, imi imaginez ca multi vor vota cu mana taiata. Ce vremuri.... macar odata cineva ameninta ca [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
| 1dle Rogozanu, sa nu ma credeti rau, dar voi fi sincer: nu ati reusit in critica literara, dar va avintati cu tot elanul inconstientei pentru a deveni avocatul diavolului. Rateu si mai monumental.... | ||
| 2Trebuie să-l felicit pe autor pentru măiestria cu care a reușit să pozitiveze scandalurile numirilor și demiterilor, mai ales pe cel de la ICS. Și cât de frumos a evitat să se pronunțe în privința noilor... | ||
| 3Laura,Monica Macovei nu este nici blonda ,nici foarte frumoasa si este si cam trecuta.Are insa o calitate esentiala:spre deosebire de blonde are intotdeauna dreptate.Si din cauza asta este cam nesuferita... | ||
| 4gabe"ExistaPrejudiciu ?: constat ca tu esti baiat ocosh,asa ca poate explici tu cum niste judecatori au putut sa dea “cu executare” ,"tocmai aici este problema.A fost prejudiciu si a fost condamnat... | ||
| 5"Principalele reproşuri venite dinspre PDL şi reţeaua mediatică puternică pe care şi-au creat-o cu grijă în ultimii 5"Retea puternica? Va bateti joc de noi?!? Care este cota de piata a trustului Intact,... | ||
| 6Altfel, pe langa obsesia de a-l suspenda pe presedintepai psihopatologic/psihanalitic e evaluat ca fiind obsesie numai de bassainistii arhaici (Leca si 90 % din autorii VOX)Pentru mine ar fi... | ||
| Mihai Goţiu 11294 citiri |
| Cristian Teodorescu 11059 citiri |
| Costi Rogozanu 9430 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4274 citiri |
| Alin Fumurescu 4052 citiri |
| Constantin Creţan 3413 citiri |
| Dorin Tudoran 2926 citiri |
| Iulian Leca 2885 citiri |
| Elena Vijulie 2796 citiri |
| Laura Cernahoschi 2756 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Iulian Leca 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61686 citiri |
| Cristian Teodorescu 41399 citiri |
| Costi Rogozanu 38622 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18322 citiri |
| Alin Fumurescu 17958 citiri |
| Viorel Dobran 12359 citiri |
| Dan Duca 11293 citiri |
| Constantin Creţan 11172 citiri |
| Elena Vijulie 9421 citiri |
| Iulian Leca 9147 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Iulian Leca 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Tricou’ cu Che Guevara e un brand confiscat de consumism, unul din paradoxurile postmodernităţii. Şi cam atât. Iar până la “Diarios …”, care e absolut benignă, am înţeles că altă scriere a lui El Comandante face furori în ultimii ani, într-un domeniu mai “de nişă”. Vă las să ghiciţi care e aceea…
2010-02-21 20:06:11 | Raporteaza
Apropo de dedicatii muzicale.
Imi amintesc un numar din Catavencu de acum vreo 6-7 ani despre nu stiu ce congres TSD in care tineretul pesedist plecase undeva intr-o statiune sa dezbata nu stiu ce idei.
Ei bine, un reporter publicase o stire d-asta “muzicala” despre Ponta: Ponta s-a suit pe masa si a dansat pe melodia “Dac-as fi pentru-o zi presedinte!” de la Parazitii.
Ar fi fain sa cautati in arhiva Catavencu dupa acel articol.
2010-02-21 20:16:31 | Raporteaza
da, corect. che guevara saracu e cam de ras, nu de plans:
1 ERA ASTMATIC. in viata lui n-a fumat iarba
2 s-a intamplat sa fie prieten cu fidel castro. asta a fost norocul lui
3 era la furat cam in tot ce facea. dezastru la toate capitolele : si ca ministru si ca revolutionar peste tot unde s-a bagat. s-a crucit andre malraux dupa ce a vorbit cu el cat de simplutz poa sa fie baiatul
4 a avut ocazia sa invete si altceva decat medicina dar se pare ca nu l-a interesat. nu faceti ca el !
5 dar cei cu tricouri che sunt simpatici. si tricourile arata beton!
2010-02-21 20:20:58 | Raporteaza
domle pe Castro eu il respect dar Guevara a fost un incompetent inainte de toate.
Vai de viata lui.
2010-02-21 20:27:02 | Raporteaza
Chiar rivolutie n-o sa iasa! Dar puneti-va in locul lui Mazare! Daca era votat Iliescu trebuia sa dea dedicatii in Bamboo de pe CD-ul cu Alla Pugaciova.
Si cu tot cu Che Guevara n-au scapat inca de dinozauri: domnulsix.wordp../
2010-02-21 20:27:55 | Raporteaza
Mda… asa se intampla cand iti faci o filozofie de viata dupa ureche. Ajungi ca Mazare.
2010-02-21 20:28:56 | Raporteaza
dar a nu se confunda griva cu iepurele: mazare e bun. altfel nu ar fi acolo unde este. intrebati-i pe constanteni de ce il voteaza. votantu nu e prost si nu se ia dupa vorbe
2010-02-21 20:32:33 | Raporteaza
Pe fuga
baietii asta nu cunosc prea multe despre Che. Decat poza lui…(am avut-o si eu in anii ‘70 pe perete. cand puteai sa ti-o iei in freza din cauza asta. nu era un persoanj agreat la PCR.}
dar de ce nu incearca cu Ceausescu? Asta cel putin nu a omorat cu mana lui decat 2 oameni. la colectivizare.
sau stalin. asta detine recordul mondial. vreo 8-10 milioane.
che are doar 37. tot cu manuta lui.
baiatul era ceea ce se cheama un “trouble maker”.
omul care o cauta cu lumanarea.
a reusit sa intre in conflict pana si cu fidel.
omul cu revolutia de dragul recolutiei.
nu era partizanul constructiei ci numai al deconstructiei.
2010-02-21 20:33:36 | Raporteaza
Cei doi puerili care nu contenesc in a readuce aminte de El Comandante sunt mici copii. Cel care in incarneaza in politichia romaneasca e insusi El Prezidente. Astfel, Basescu imparte oligarhii in functie de propriile umori, in “mogulii cei rai” – adica cei care-i sunt inamici declarati (Patriciu, Voiculescu) si “investitorii de bine” (Paunestii, Prigoana, Videanu, Cocos, Popoviciu) care-s mana-n mana cu el. Prin aplicarea de dublu standard functie de propriu-i interes care – n-asa? – se suprapune peste Interesul Tarii, marele condamnator al comunismului se apropie in mod aparent paradoxal cel mai mult de indivizi precum Che Guevara, chiar daca nu-l poarta tatuat pe buric.
2010-02-21 20:34:44 | Raporteaza
@tx2:
cunosc doar in parte situatia de la C-ta, dar cand spui ca ”votantu nu e prost si nu se ia dupa vorbe” sper ca glumesti
;
daca 20-30% dintre cei care voteaza o fac in cunostinta de cauza ar trebui sa fim fericiti
2010-02-21 20:35:50 | Raporteaza
De acea domnule Gotiu trebuie studiat comunismul in scoala , sa nu ne trezim peste 10 ani cu tricouri cu I LOVE CEAUSESCU ci cu tricouri RESPECT ELISABETA RIZEA !!!
2010-02-21 20:37:53 | Raporteaza
ii merge lui mazare. la ce procent scoate mereu la municipale, nu se poate extrage decat o singura concluzie: E BUN.
2010-02-21 20:38:07 | Raporteaza
pui un che la constanta primar si il scot in shuturi dupa doua luni de proba.
2010-02-21 20:40:12 | Raporteaza
Tinere domn…
Te bintuie un maniheism care ma intristeaza,cel putin…
In opinia ta, Fulgentio Batista trebe sa fi fost un inger…
Neste lecturi ale operelor lui Hemingway la tema, nu ti-ar strica.
Nu de alta dar in echipa cu “colegul” rogozanu “combateti” la conceptul corporatist.
2010-02-21 20:41:00 | Raporteaza
Ardilene, daca nu stii nu vorbi. Vremurile alea “de aur” ale Cubei sunt doar inventii ale licuricilor. Cuba inainte de Castro era un amestec de Sicilia, Chicago de pe vremea lui Al Capone si Las Vegas.
E problema dumitale daca nu ai putut intelege mai mult din memoriile lui Che Guevara – se stie ca omul nu avea mare talent la scris; de aici si pana la a pune in discutie importanta, rolul si locul lui in istorie e drum foarte lung si doar o minte foarte superficiala poate emite ce-ai scris mai sus. Asa erau vremurile, locurile, realitatile din acea perioada. Stefan al nostru e cica si sfant desi a casapit foarte multi oameni si in vremuri de ne-razboi. De preferintele nocturne nu mai vorbesc.
Sunt la fel de convins ca Mazare a priceput personajul cel putin la fel de bine cat si dumneata. Ca om care a vazut asa zisul dezastru din Cuba la fata locului si care a discutat cu (,) cubanezi plecati in tari straine si nerefugiati va spun ca realitatea e diferita fata de perceptia generala. Va recomand vizite in Cuba (nu Havana…sate, orase obisnuite) si apoi veti intelege mai bine cat de importanti au fost Castro si Guevara in istoria Americii Latine si mai ales a Cubei.
PS Nu dau 2 lei pe comunism.
2010-02-21 20:47:47 | Raporteaza
@STRAJNIK:
pentru indepartarea lui Batista, pe langa Miscarea 26 Iulie au luptat si alti oameni si organizatii (atat armat, cat si politic si prin finantarea luptei armate) – pe toti acestia Castro i-a indepartat in foarte scurt timp;
iar daca sistemul corporatist e foarte departe de a fi perfect, cel comunist are si mai multe probleme; cel corporatist e perfectibil (desi schimbarile sunt extrem de dificile), cel comunist refuza orice alternativa
2010-02-21 20:48:00 | Raporteaza
Mazare un GOLAN care sub masca revolutionarului pesedeu de carton traieste intr-un lux orbitor demn de un miliardar in euro!Bravo Mazare important e ca tu gasesti PROSTI care te voteaza!
2010-02-21 20:49:02 | Raporteaza
@Marian:
o excursie mai lunga in Cuba e unul dintre proiectele mele viitoare; pana una alta, cu toti cei care au fost in Cuba si cu care am povestit nu aveau cuvinte de lauda;
cu exceptia unui canadian care a facut in concediu in Cuba si povestea ce mishto o fost, pentru ca inclusiv McDonalds aveau acolo
(desigur nu a iesit deloc din zona turistica, cam cu era la noi pe litoral in zonele rezervate turistilor straini pe vreamea lui Ceasca)
2010-02-21 20:52:24 | Raporteaza
Lumea se lasa condusa de sentimente de guerilla, de camasi de camuflaj, de sepci mulate pe chelie…
E strigatul lui Mircea Dinescu, in 22 dec 89, cu ochii iesiti din orbite, la TVR: “Am invins!”
Frenezia nationala a spectatorilor TV, ai congresului PSD, e iluzia unor oameni tembeli, cu creiere spalate, care au stat pana la crucea noptii, sa afle rezultatul, ca au castigat si ei ceva, intr-o lupta cu care nu au nimic in comun.
2010-02-21 21:02:54 | Raporteaza
Nu stiu cum de aveti asteptari de mare filozof, de la cineva care aproape toata viata a tinut mai mult arma in mana decat creionul. Che a avut niste convingeri pe care a incercat sa le puna in aplicare. Daca era comod ramanea in Cuba unde putea sa se bucure de toate avantajele puterii.
El simbolizeaza idea de revolutie, pentru asta nu trebuia sa lase in urma scrieri stralucite.
Faptul ca simbolistica legata de numele sau este folosita de toti neavenitii asta este alta poveste..
2010-02-21 21:11:26 | Raporteaza
Apropo de Castro, din câte ştiu io, tipu’ a îmbrăţişat “comunismul” după…, când a văzut că are nu de ales, sprijinul de la tatucu Hruşciov nu venea decât la pachet cu ideologia.
2010-02-21 21:34:20 | Raporteaza
Eu i-as da lui Ponta un tricou cu Rodica Stanoiu,ca tot sunt ei doi in domeniul justitiei romane(blestemat fie-i numele).Iar pe spate sa fie imprimata Mona Pivniceru,ca si ea este luptatoare!
Repet,in scurt timp Babyface ve deveni Bebemoaca neaos!
2010-02-21 21:35:34 | Raporteaza
Pentru mine Guevara este un criminal ordinar care a omorit oameni fara sa clipeasca
2010-02-21 21:36:23 | Raporteaza
delatisa: che a dat-o ca proasta-n gard peste tot unde s-a bagat. zi tu un lucru ca lumea pe care l-a facut in cuba sau in afara cubei ca revolutionar! zi! poti? ma lasi cu simbolurile si cu neavenitii daca nu esti in stare?
2010-02-21 21:36:24 | Raporteaza
youtube.com/wat../
2010-02-21 21:46:17 | Raporteaza
Cuba a fost un bordel plutitor pina la Castro. A devenit o inchisoare plutitoare sub domnia barbosului. E stupid sa spui ca Che a fost un erou. A fost doar unul din cei multi tulburati la cap de crimele savarsite fara a fi pedepsiti. Doar cel mai celebru dintre ei, si asta se datoreaza altor idioti ca Warhol. Din punctul meu de vedere, omul a devenit exact ce e un terorist arab acum: “Silence! I kill you!”. Desigur, pina la urma a primit exact ce merita un terorist. Si a murit in mod complect las, tradind tot ce a predicat o viata. ” Sint Che! Valorez pentru voi mai mult mort decit viu!” Parca astea sint ultimele vorbe.
Nevermind. Numai un idiot ca Mazare putea dedica asa ceva.
2010-02-21 21:47:56 | Raporteaza
@tx2: Daca esti constantean si l-ai votat, si pe deasupra mai esti si multumit de cum a distrus mazare orasul… atunci ai o problema. daca nu, nu mai vorbi pe un subiect care pentru noi, constantenii a devenit mai mult decat sensibil si iritant. individu’ a facut ceva doar in primul mandat .atat. cei care l-au votat – a se retine ca este in scadere continua la procentaj – sunt disciplinatii pensionari care primesc lunar un pui, un kil de ulei, unu’ de orez si unu’ de faina. si poate unii tineri incantati de viata palpitanta a primarului… e cam ultimul mandat. nu-l vad cu inca unul… doamne-ajuta
2010-02-21 21:49:58 | Raporteaza
Decat un deontolog incompetent mai bine un om care nu este cel mai manierat dar capabil…off deontologii astia…nu prea le au!
2010-02-21 21:50:20 | Raporteaza
Acu’ hai sa fim seriosi. Simbolul Che Guevara inseamna arma-n mina si ras. Modern, se poate reinterpreta: PSD are nevoie de curatenie in teritoriu pe la filiale si mai multa disciplina. Pentru asta e nimerit dl.Mitrea. Numai te uiti la el si-ti trece pofta de comentariu. Omul asta il poate seconda pe Ponta foarte bine: are nerv, argumente ascunse sub minecile camasii…si e inalt… Daca stai la 30 de cm de el si te uiti in ochii lui 5 min. te apuca cervicala. Ponta, la capitolul “nerv” mai are de exersat… Asta inseamna Che Guevara. Spiritul lui a renascut in diferite parti ale lumii…doar ca a disparut Kalasnikov-ul…exista “arme” mai moderne. Si dl.Mitrea mai are si experienta “manivelei”… Sa fii sef de autobaza nu era usor… acolo argumentul final era MANIVELA ! Asta-i trebuie PSD-ului acum: o manivela forte si cineva care e in stare s-o-ndoaie !…de gitul unora.
2010-02-21 21:51:14 | Raporteaza
che guevarra inseamna una pentru cei care au citit ceva despre el (1%) si e un logo cool pentru ceilalti (99%) – pun pariu ca multi cred ca e o figura din lumea muzicii si il confunda cu bob marley; iar melodia canta per il comandante suna foarte bine, chiar daca nu are nici o legatura cu socialdemocratia…cat despre ttricouri cu I love ceausescu… nu mai avem mult, amintirile din “epoca” se poarta, sunt in…
2010-02-21 21:56:36 | Raporteaza
papillon #27 @
nu fac nici o judecata de valoare, man, stai calm. doar constat ca lui mazare ii merge strategia, oricare ar fi ea.
nu e nimeni mai bun ca el deocamadata pe plan local. sau e? care? s-a vazut si la vot?
2010-02-21 21:59:06 | Raporteaza
Haoleo, Nu ziceam nimic, daca nu era ultima propozitie, aia cu cuba cu domnisoare si industria zaharului. Domnu ziarist, adica combateti la che guevara da ne serviti mituri cu zaharul? Pai fiti consecvent, sau combateti mituri, sau scrieti literatura. Ca daca e vorba de literatura, il prefer pe Guevara industriei zaharului, la orice ora.
f5web.ro spam
2010-02-21 22:05:57 | Raporteaza
iti recomand si filmul (in doua parti) Che, iesit de curand (Benicio del Toro il joaca pe Guevara). n-am picat pe spate, portretul facut lui Che e foarte uman si ne-pogrenitor. clar ca multi habar n-au cine-a fost, cat a avut in cap si ce-a facut exact. dar cred ca si destule extrapolari, la extrema cealalta, sunt exagerate. si-n cuba, pe vremea aceea, o mana de oameni, aristocrati la putere, furau ca-n codru si vindeau totul americanilor. se fura si azi al dracu’ si-n capitalism, dar deh, e la moda acu’ sa injuram si sa exageram doar cu ce facura aia ieri.
nu, nu-s pesedist sau ce mai vreti (ba chiar traiesc in vest si-mi place asta), dar ma mira inca ce jucata e istoria asta, in functie de moda si de cine-i azi la putere. spalare de creiere e-n draci, azi sho pe hitler, stalin, castro, ceausescu ori …guevara, maine vedem ca si vreun George W Bush sau mai stiu io cine a omorat aiurea nu stiu cate mii, cu bombardeaua, prin america centrala, irak sau alte locuri ale lumii unde nu prea aveau treaba.
ne schimbam eroii sau ticalosii cum ne schimbam ciorapii – asta vroiam sa zic.
2010-02-21 22:22:59 | Raporteaza
(typo: ne-ponegritor… whatever…)
2010-02-21 22:24:24 | Raporteaza
din cate stiu eu nu psd conduce tara, catastrofal.suntem idiotii lumii:
bihon.ro/stiri/../
2010-02-21 22:32:53 | Raporteaza
@gotiu, dracu stie,poate candva am baut o cafea la Croco fara sa stim unii de altii ,poate am strigat impotriva lui iliescu atunci cand a vizitat ubb prin 92?, da’ nu inteleg toata retorica asta antiopozitie atunci cand in orice stat civilizat sunt criticati cei de la putere ori pe Vox eu vad doar aproape anti- opozitie.numi se pare corect,ce sunt astea frustrari?nu exista niciun proiect…
2010-02-21 22:38:47 | Raporteaza
@tx2: prima data ia iesit cu Castro in Cuba, dupa nu te contrazic, in Congo si Bolivia, nu ia iesit si a murit ca prostu.. da se pare ca scopul final si la atins dupa 40 si ceva de ani noi discutam despre el si nu despre altcineva. In toata lumea el este simbolul modern al revolutiei.
Pentru un idealist cum a fost Che cred ca este raspalta suprema sa ramana in istorie..
Iar despre neaveniti sunt aia din PSD care se dau de stanga da se comporta mai dreapta decat cei de dreapta in frunte cu Mazare si restul ..
2010-02-21 22:45:50 | Raporteaza
Cred ca decizia PSD de a forma guvern impreuna cu PD-L in dec. 2008 a fost corecta. Guvernarea, in conditiile crizei, nu este nici de stanga, nici de dreapta. Doar trancaneala este.
Daca PSD isi facea cu responsabilitate treaba la guvernare, poate sansa lui Geoana n-ar fi fost mai mica. Era o competitie la presedentie. Putea fi dusa.
Daca Geoana pierdea, PSD ramanea la guvernare si faceau toata “modernizarea” Romaniei. PSD nu pierdea nimic, iar Geoana era sigur presedintele Romaniei in 2014.
Eu, de asta, zic ca Geoana nu este prostanac ci mare prost si un pericol la conducerea unui partid cu sanse la guvernarea tarii.
2010-02-21 22:55:28 | Raporteaza
inca ceva, c-am mai vazut teorii de-astea la adresa adolescentilor ignoranti (ca poarta tricouri cu Che fara sa stie cine-a fost de fapt): cui dracu ii pasa?! chiar nu-ntelegeti ca unii au pur si simplu nevoie de-o afisare a propriei lor ostilitati fata de corporatism si globalizare? nu neaparat capitalism in general, ca oricine-ar vrea s-ajunga si el bogat. ii doare undeva de comunismul lui guevara, ce vor ei s-arate e tendinta spre anarhie si cate suturi in kur le-ar trage la mogulii aia securisti, la profitori ce-au exploatat sistemul sau politicieni fara vreun talent.
cand unu-si pune pe perete un afis misto cu George Michael macho, ii zici “da-l jos, ca-i poponar”? cu Mutu marcand un gol …”da-l jos, ca-i cocainist”? oricui i se pot gasi atatea bube-n cap, si cu toate astea fiecare poate sa retina doar ceva, ce-i place. sa il transforme in simbol pt propriile lui frustrari.
ps: nu ma refeream la mazare, ala chiar nu stiu ce-avea in cap
2010-02-21 23:01:33 | Raporteaza
Incredibil cat de bolovan potzi fi, Gotziu. Macar daca ai fi vazut Che-ul lui Soderbergh, sau Lost City-ul lui Andy Garcia, sau Havana lui Redford si poate pricepeai ceva. Auzi, Che nu a avut o tzara pe mana – pai tocmai ca a avut-o, Gotziu, si a renuntzat la putere pentru ca el se credea Mesia Africii (Angola si Congo – stiai ca el l-a “inventat” pe Kabila, cel care l-a rasturnat dupa multzi ani pe ordinarul asasin sprijinit de americani Mobutu?) si mai ales al Americii Latine. Si nu numai ca a propovaduit dar a si actzionat. Daca nu ar fi blasfemiator tzi-as spune ca foarte multzi care-i vad crudele imagini intins pe masa ordinara din scoala satucului bolivian in care, desi ranit grav plus bolnav de malarie in ultimul hal, a fost asasinat de un mercenar CIA, li se pare ca seamana cu Hristos intins pe piatra ungerii – Mesia modern dar sangeros, poate criminal daca il privesti din unghiul liberalismului capitalist fara limite. Si ASTA contribuie la MITUL REVOLUTZIONARULUI TOTAL. Si a avut si rezultate: Morales in Bolivia, Lula in Brazilia, Ortega in Nicaragua, ce sa mai spun de Chavez sunt URMASII lui Che, si americanilor inca nu li s-au decontat toate porcariile facute la sud de Rio Grande.
Vai de capul tau de bolovan, gotziu, daca atata pricepi din viatza lui Che.
2010-02-21 23:12:53 | Raporteaza
Draga domn,
vorbiti aiurea-n tramvai! Pai iar despre comunisti, draga pupinbasesc?! Iar? Nu te-ai saturat de nesimtirile astea. Ai idee despre ce este vorba?! Cunosti ca “anumiti tineri” din vestul Europei poarta astfel de tricouri, nefiind, nici de departe, comunisti si securisti, precum maretzul, caruoa ii pupi partile dorsale. De ce “tovarasi Ponta si Mazare?” Au fost eu comunisti? Au fost ei securisti? Sau ala de-l pupi in funduletz a fost? Intreb si eu, caci prea ne prostiti in fata…
Esti varza…
2010-02-21 23:28:58 | Raporteaza
Spune asta celor care s-au indatorat in banci si mai au si copii de crescut, celor care si-au pierdut locul de munca, celor batrani, bolnavi care….ce sa spun? Dar, pentru situatia sociala a cetatenilor (de la cei mici pana la cei mai batrani) cine raspunde? Suntem intr-o socieate libera? Bine, poti sa indrugi ce vrei. Umblu peste tot cu treburi cotidiene, intalnesc oameni cu probleme, preocupari, ocupatii. Sunt normali, numai la t.v. si pe net intalnesc d’astia “destepti” si “scoliti” de politica, manele, t.v. si net. Da bine? Garantat. Succesuri!!!!!
2010-02-21 23:56:13 | Raporteaza
@delatisa:
e simbol doar pentru cei care nu-i cunosc istoria ori se fac ca nu o cunosc; poate pentru tine o fi simbolul revolutiei;
pentru mine nu reprezinta decat un criminal marketizat si transformat in erou;
rusii au inceput sa spele deja imaginea lui Stalin; peste 10-20 de ani, cand vor fi morti si ultimii martori ai gulagului va deveni si el un erou al revolutiei; la fel cum s-ar putea sa ajunga Ceausescu in Romania peste 40-50 de ani
2010-02-22 00:19:56 | Raporteaza
@Geo:
nu au fost, dar ei se revendica de la valorile comuniste si promoveaza eroii comunisti
2010-02-22 00:21:39 | Raporteaza
@lucid:
da, am vazut si Lost City si Havana, pentru a intelege mai bine ce au distrus comunistii in Cuba, ce au visat cei care au luptat impotriva lui Batista si ce le-a oferit Castro in loc
2010-02-22 00:24:33 | Raporteaza
Che Guevara?

Che Reforma?
2010-02-22 00:27:29 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: da pentru mine este simbolul revolutiei in numele unor idealuri(nu comentez bune sau rele) nu strict pentru a preluarea puterea si de a benefiacia de ea..
comparatia este deplasata cu Stalin si Ceausescu numai pentru ca sunt pe aceasi parte a esichierului ideologic.
timpul si istoria le rezolva pe toate… asa si una din marile figuri ale istoriei nationale Vlad Tepes a fost considerat de contemporani un criminal sangeros, acum este simbolul dreptatii..
2010-02-22 00:41:07 | Raporteaza
@delatisa:
de idealuri a fost plin podul si la Stalin, si la Ceausescu; spune-le de idealurile astea familiilor cubanezilor care zac prin puscarii ori care au murit in valurile oceanului in incercarea disperata de a fugi din Cuba
2010-02-22 00:45:57 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: bune sau rele ele rezista si pot sa le spun cubanezilor de care amintesti de ce nu aplica si ei aceasi reteta ca a lui Castro cu Che, mai ales ca au aliat cel mai puternic stat al lumii??
asa cum exista si persoane care in timpul vietii au avut vederi de dreapta si nu au sfinti si acum simbolizaeza cate ceva, asa si Che este un simbol al lumii contemporane, din ce stiu eu parca prima data imaginea sa simbolistica a aparut in timpul grevelor studentesti din 68 din Paris.
2010-02-22 01:02:08 | Raporteaza
@delatisa:
si romanii care au luptat in munti impotriva comunismului ii aveau ”aliati” pe americani…
… dar n-are sens discutia, in fond traim intr-o lume libera, cum spuneam rusii lucreaza la noua imagine a lui Stalin, de neo-nazisti e plin globul, cine vrea sa-si faca un simbol dintr-un criminal e liber sa o faca; in fond, istoria exista doar pentru a ne dovedi cat suntem de fraieri atunci cand ii repetam greselile
2010-02-22 01:15:32 | Raporteaza
@delatisa: uite ce confuzii apar la rescrierea istoriei,
mai ales a “romantarii” ei.Asta este o abila distorsionare.Dovada ca istoria nu este,din pacate,o stiinta exacta.Periodic,se revuieste dupa subiectivismul sau interesele celor ce o scriu.Asa apar falsi eroi,false mituri.Se falsifica insusi sensul trecutlui,la nevoie.
2010-02-22 01:30:47 | Raporteaza
@val_one: Istoria nu e obiectiva din nascare. Cei ce relateaza faptele, chiar daca incearca sa nu le distorsioneze, oricum la prezinta din punctul lor de vedere, ceea ce implica subiectivism.
2010-02-22 01:48:51 | Raporteaza
@dan: Sa inteleg ca promovati lozincile “Noi ne-ndatoram, nu gindim” si “Noi suntem preocupati, nu gindim”?
2010-02-22 01:54:02 | Raporteaza
ohohoo, mihaie, vad ca ti-au tras-o si altii ulterior pe-aceeasi tema
e doar simbol de revolta, domle, da’ nu-l cauta nimeni la oua pe Che ala, ce nu-ntelegi? hai sa-ti explic mai pe-ntelesul tau, cu o paralela: e ca ideea aia fixa pe care-o ai tu cu rosia montana. nu-i rau ca esti ecologist, dar ma uitam ca nici prin cap nu ti-a trecut vreodata sa vii macar cu vreun plan alternativ: cum ar putea fi scos aurul ala prin alte metode, de alte companii, sa profite tot romanul!
ca de-asta mor io la ecologistii astia idealisti: stau in fata stupului de albine, dar nu se baga sa culeaga mierea, sa nu raneasca albinutzele. si nu lasa nici pe altii sa se-atinga de ea, sa nu dauneze naturii. si mor ca prostii de foame, luandu-le si altora hrana de la gura. halal, prosteala.
2010-02-22 02:31:38 | Raporteaza
@c:
asta se intampla cand pornesti de la preconceptii (la fel ca in cazul lui Che), cand crezi ca stii si intelegi tot, dar privesti doar la suprafata:
la Rosia e:
o problema economica: zonele mono-industriale s-au dovedit, inclusiv in Ro extrem de nocive; in cazul Rosia beneficiile sunt iluzorii in comparatie cu riscurile;
o problema umana: expertii Bancii Mondiale au dat aviz negativ dupa efectuarea studiului de impact asupra populatiei;
o problema de patrimoniu: Rosia a fost in anii 60 in patrimoniul UNESCO si imbecilul de Ceausescu a scos-o pentru a continua exploatarea;
o problema morala: romanii vor profita de aurul de acolo in aceeasi masura in care au profitat de pe urma tuturor privatizarilor din anii 90;
o problema juridica: este incalcat dreptul oamenilor din Rosia de a decide singuri asupra vietii lor si a proprietatii lor;
o problema ecologica.
Ideea ca la Rosia Montana e doar o problema de tipul ”ecologie vs modernitate” e la fel de reala pe cat de mare ”revolutionar” a fost Che – propaganda e, insa, la fel de eficienta peste tot
2010-02-22 03:14:50 | Raporteaza
tu nici n-ai citit ce-am zis de Che: ca li se cam rupe multora de ce-a facut ala, stiu oamenii doar c-a impuscat la capete, fara sa-i pese. ce-i atat de greu de inteles, frate?! tie nu-ti vine cateodata sa dai cu multi de pamant?
si n-o iau nici pe rosia ta, iti facusem doar o paralela. stau aia pe-o movila de aur, da’ vrei tu mortis sa le aperi saracia, in care-or sa se scalde si-n 50 de ani (pana se umple tara de chinezi si baga aia escavatoarele fara sa mai ceara voie). cu cianurile si corporatiile alea rele am mai inteles. da de ce nu faci un lobby si presiuni la guvern sa gaseasca pe altii, fara cianuri, fara straini care “sa fure tara”? ah, mi-ai dat si la asta raspuns: “e patrimoniu”! (pariez ca si fara patrimoniu tot gaseai tu altceva, nu?
)
ok, stati frate in patrimoniile voastre (io auzisem de-aia ca-s saraci si, de-ar fi luat un pret bun pe case, mai toti ar fi fost fericiti sa-si ia banii si s-o stearga) si mai ales faceti cariera din a spune NU. NU la toate, ca a cauta solutii pragmatice, constructive, profitabile, e greu
2010-02-22 05:40:02 | Raporteaza
Ii las pe alții sa judece dacă El Che a fost un criminal sau (și) altceva. Am cunoscut câtiva sud-americani în Italia. Un lucru e sigur: America de Sud e un alt continent, nu numai la propriu. E o alta lume. A o analiza folosind doar criterii europene este greșit, cred eu.
Cât despre papagalu’ de Mazăre, dacă adevăratul Che, prin absurd, l-ar întâlni vreodată, probabil l-ar trimite din prima unde ii este locul: la muncă pe vreo plantație de trestie de zahar.
2010-02-22 08:46:30 | Raporteaza
Ponta este un fel de Mazare mai educat in limbaj, dar in acelasi timp mai constipat.Ponta este cu mult mai arogant si mai increzut decat Mazare.
Che Guevara este o poveste pentru copiii mai mari, rasfatati, frustati si permanent insetati sa demonstreze ca ei sunt cei care fac jocurile.Vezi cazul Ponta.
Daca Mazare castiga in Constanta este pentru ca spune lucrurilor, de cele mai multe ori pe nume,nu se joaca de=ascunsa si prinde la tugulanii locali. Nu se poate spune ca nu a incercat sa faca ceva in Constanta, dar a subjugat-o. Cine nu este cu el, este impotriva lui si deci trebuie eliminat. Unde mai pui ca mafioti asa de mari ca in Constanta nu gasesti peste tot.
Ponta este o rusine pentru Bucuresteni, un Geoana sau un Diaconescu erau mai slefuiti si mai rasati. Nu cred ca au inteles delegatii de la Congresul PSD-ului nimic din zicerea lui Cristian Diaconescu. Asta este nivelul in PSD, si acesta, in medie, este nivelul in Ro.
Tot ce sare de medie este privit cu ostilitate si indepartat. Cum cei valorosi nu traiesc in turme, precum media, au puterea de a vietui normal cu starea lor, si, evident, gasesc modalitati de a trai poate mult mai bine decat media care ramane in balta mocirlita a mediocritatii.
Nasol o sa fie cand arogantul Ponta va prezenta adevarata fata a sa. Atentie ca isi doreste o presa de stanga subordonata. Succese sau succesuri, caci nu stiu cu care cum este mai bine ca inchei.
2010-02-22 10:01:06 | Raporteaza
E normal ca astia rosii sa faca gargara cu revolutionari; tinand cont de faptul ca 2010 este anul rezistentei anti-capitaliste, ei poate se pregatesc de inca o diversiune cu care sa puna mana pe “putere”, ca si acum 20 de ani. Anul asta se vede cine a acumulat mai multa intelepciune si cine este in stare sa aplice ceea ce experienta l-a invatat ca aduce buna-stare. Pacat ca se folosesc de Che si de alti oameni pentru a-si pune la cale planul lor bine stabilit cu mult inainte ca Mazare sau Ponta sa fi fost figuri publice…
2010-02-22 11:06:00 | Raporteaza
@c:
ce nu intelegi e faptul ca aurul ala n-o sa la schimbe saracia oamenilor de acolo – tarani instariti am vazut foarte multi, mineri bogati nu am avut ocazia sa cunosc; dupa 10 ani de la inceperea exploatarii, cele cateva sute de oameni din Rosia care vor lucra pentru RMGC vor fi iarasi in situatia de acum, cu o diferenta insa: nu vor mai avea pamant pe care sa se apuce de altceva
2010-02-22 12:21:28 | Raporteaza
@florina: Viata, civilizatia, umanitatea evolueaza potrivit unor legi universale. Iata: legi economice, politice, culturale, civilizatie. Poti sa le cunosti sau sa le ignori, ele vor exista. Atat cat se tine sau nu cont de aceste legi, se produc evenimente care, sunt pozitive sau negative. Iata: criza economica, financiara, politica la noi. Cand cetatenii sufera ca urmare a ignorarii realitatii si a acestor legi, guvernantii trebuie(din moment ce s-au “catarat” unde sunt), au “datoria” sa ia masuri care sa rezolve aceste evenimente. Unii chiar trebuie sa raspunda. Este la moda ca la timpul prezent, sa deturnam esenta problemelor pe teme neesentiale. Modalitatea? Azi rezolvam ce “doare” si apoi gandim ce trebuie sa facem pentru “maine”. Tema este mai ampla, nu sunt eu cel care sa le dea raspunsul.
2010-02-22 13:48:26 | Raporteaza
Poate am fost prea acida cu dvs. La #61 sunt de acord.Dar cind ne mai preocupa si altceva decit cele enumerate de dvs eu nu consider ca e deturnare ci refuz la limitare. Exista, evident, prioritati.Si da, tema e ampla.
2010-02-22 14:03:29 | Raporteaza
@Dan: #62 era pentru dvs. Am omis sa specific,scuze.
2010-02-22 14:04:46 | Raporteaza
Ei si Che?
Si mie mi-a placut pitruiatu cand am fost mic, si acu’ mare am cumparat si dividiu’!
Si tovarasu’ Andrei, ilegalistu’, era frumos, dastept si sarac si cinstit!
Si unde ne-a dus…
2010-02-22 14:46:10 | Raporteaza
Uneori citesc si ma prinde mila. Noi cei de stânga mai avem eroi, chiar daca voi va bateti joc acum de ei. Dar voi, astia de dreapta, ce aveti? Basescu este Weltanschauung-ul vostru… Sa ai o asemenea vedenie drept viziune… purtati-l sanatos. Apropo, stiti ca in greceste viziune se spune apocalipsa… Sa va fie apocalipsa usoara! Altfel nu scrieti rau d-le Gotiu. Dintre toti hamestitii de litere care isi spun aici ziaristi sunteti cel mai apropiat de aceasta calitate. Spor la dreapta!
2010-02-22 16:11:22 | Raporteaza
La poarta Raiului sunt mai multe suflete de politicieni al caror trupuri decedasera de curand. O prima triere o face Sf. Petru asa. Spune, cei de dreapta sa mearga in dreapta, cei de stanga, in stanga. Un suflet ramane in mojloc, iar Sf. Petru il intreaba: – Tu? El, -Nu stiu unde sa ma asez. Este clar, asta este prost. Daca, la moda este sa te declari de dreapta, este usor sa mergi cu gloata, este mai comod. Este greu sa ai o ideologie proprie si sa te manifesti ca atare. Este greu sa te declari de stanga, vei fi hulit si ….”facut praf”. Asa ca, ‘telectualii’ la moda dau ce este sigur si facil. Ce? Maculatura. Intr-o democratie consolidata, stanga si dreapta sunt in echilibru si nimeni nu te va pune al index. La noi te declari de stanga, iar cad bate vantul invers, virezi la dreapta. Ha! Ha! Ha! Succesuri la maculatura. Aceleasi idei care……s-au invechit. Ceva nou? Cu-cu! Scuze pentru ton, este totusi o realitate.
2010-02-22 21:07:32 | Raporteaza
Ce-avetzi domne cu craisorii sud americani..Tache Simona spune ca numai astia ne pot apara tara de invazia regelui.hahahaha!
2010-02-23 10:41:39 | Raporteaza
Guevara ala a trait si prestat intr-un context istoric. Anume Batista, dictatura, mobsteri implicati in cazinouri, smugglerit samd. De profesie revolutionar, de acord, insa nu rau intentionat in paradigma pe care si-a definit-o. Cat priveste gluma ca in anii 70 nu era agreat de PCR si pozele cu el erau bannate, sper ca e o exact o gluma. Bibliografia lui era prin “almanahele” Lumea, BTT si alte productii.
2010-02-23 15:27:55 | Raporteaza
Asa e bey Ponta si Mazare, lasati-l in pace pe Gotiu cu Che Guevarra, el e ocupat cu puparea posteriorului lui Basescu si cu ascultarea cantecelor lui Nicolae Guta, Salam si altii ca ei, simboluri nationale din punctul sau de vedere. Gotiule, ca vrei tu, ca nu vrei, stanga e viitorul omenirii !!! Capitalismul salbatic de dreapta isi cam traieste ultimele clipe, ca vrei sau nu vrei tu.
2010-02-25 09:54:47 | Raporteaza
@te che ro mucho: Daca e sa vorbim de cei care impart lumea in”ai nostri”si cei”contra noastra” mai putem gasi si exemplare contemporane. Cat despre Ernesto Guevara candva fost idol al studentilor din SUA,alaturi de Fidel Castro,eu pe ei i-asi compara cu Stalin si Trotski.Trotsky fiind Guevara.Pentruca el poftea la o revolutie mai mondiala,nu se multumea cu Cuba.
2010-02-27 07:04:49 | Raporteaza