![]() | Traian Băsescu, Securitatea şi obsesiile lui Marius Opreavezi toate articolele de Viorel Dobran08 Aug 2010 la 19:50 59 comentarii 2501 vizualizari. |
Revista “Observator cultural” anunţă că, după doi ani, a reluat serialul intitulat “Ascensiunea lui Traian Băsescu”, cu episoade despre cariera postdecembristă actualului preşedinte şi cu un bonus din partea autorului Marius Oprea: „Umbrele trecutului. Colaborarea lui Traian Băsescu cu Securitatea“.
Începutul noii serii biografice - “Traian Băsescu pornea la drum în zilele Revoluţiei şi apoi, prin hăţişul tranziţiei, cu cîteva avantaje. În primul rînd, spre deosebire de mulţi alţi membri ai guvernului Dăscălescu, din care făcuse parte, el şi-a păstrat funcţia spre care fu-sese propulsat cu numai două luni înainte de prăbuşirea regimului comunist şi pe care o obţinuse cu aprobarea Elenei Ceauşescu, aşa cum el însuşi a declarat într-un interviu, în timpul campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale” – la care se adaugă adversitatea dintre cei doi m-a lămurit repede asupra conţinutului, dar cuvintele “istoric” şi “biografie” m-au făcut să merg mai departe.
Biografia lui Marius Oprea este de fapt o compilaţie din decupaje din presa vremii, subiectiv alese, şi consideraţii personale ale autorului. Aflăm că lui Băsescu i se spunea Colombo înainte de 89 şi Bermude după ce a dispărut Flota, se descriu cu amănunte orele petrecute de Traian Băsescu la Revoluţie şi obţinerea controversatei legitimaţii CFSN care i-ar fi dat acces la dosarele Securităţii, se vorbeşte de implicarea morală a lui Băsescu în Mineriada din 90, prin susţinerea ulterioară a lui Gheorghe Dobre, cel care ar fi facilitat venirea minerilor la Bucureşti, la conducerea ministerului Transporturilor şi se insistă pe complexul pe care actualul preşedinte l-ar avea în faţa lui Ion Iliescu.
Cum orice biografie trebuie să aibă şi o parte personală, Marius Oprea nu uită de relaţiile familiale ale lui Băsescu, de ora la care servea cafeaua sau când obişnuia Maria Băsescu să facă piaţa. Documentarea, nota bene, este făcută dintr-un interviu al Mariei Băsescu în săptămânalul Ochiul soacrei, din 25 septembrie 2005. Să-i dăm cuvântul lui Marius Oprea: “Maria Băsescu îl însoţise o scurtă perioadă şi la Anvers, dar aceste zece luni, din 1990 pînă la numirea sa ca subsecretar de stat în guvernul Roman, la 17 octombrie 1990, au reprezentat pentru soţul ei prima „escală“ mai lungă în apartamentul de pe Aleea Zmeurei numărul 2 din Constanţa. Maria era de zece ani casnică, prilej pentru ea de regrete tardive: „Nu am fost aşa dintotdeauna. Cînd m-a cunoscut soţul meu, lucram în turism, pe Litoral. Şi îmi plăcea foarte mult, pentru că întotdeauna mi-a plăcut societatea, mi-au plăcut oamenii. Să fie mulţi oameni în jurul meu. Mai tîrziu, am ajuns închisă între patru pereţi. Am stat foarte mult singură [...]. Soţul meu pleca mereu pe mare. Îmi amintesc cum, chiar la începutul căsniciei noastre, a fost nevoit să plece pentru trei luni pe mare. Şi eu plîngeam, iar o vecină mi-a spus: «Taci tu, al meu e plecat de şase luni şi nu ştiu cînd se întoarce». Asta a fost“.
Acum, în 1990, lucrurile stăteau mai bine, familia se reunise. Dimineaţa, la ora şapte, Maria îi pregătea cafeaua soţului, micul dejun, după care acesta pleca la serviciu şi ea la piaţă. La întoarcere, îşi petrecea timpul în bucătărie, gătind, cum aflăm tot din interviul acordat revistei Ochiul soacrei: „eu gătesc în fiecare zi, pentru că soţul meu nu mănîncă de două ori acelaşi fel de mîncare şi apoi mai sînt şi fetele: una vrea supă, alta ciorbă şi tot aşa [...]. După-amiaza, fac curat [...]. La noi în familie există mentalitatea că femeia trebuie să stea la bucătărie. Să vă povestesc ceva. Cînd era mai mică, fata mea cea mare a venit acasă foarte uimită şi mi-a spus: «Mama, unchiul Vasile spală vasele». Se mira pentru că pe soţul meu nu-l văzuse niciodată făcînd treabă. Cea mică, ea ţinea mereu cu taică-su, a sărit ca arsă: «Cum, nu-ţi aduci aminte, anul trecut, cînd tata a venit acasă cu o plasă de pîine?»“. Şi aşa, viaţa familiei Băsescu se scurgea fără ca marile evenimente şi frămîntările anului 1990 să le tulbure prea tare liniştea. Funcţia lui Traian Băsescu, una care îi atribuia rangul şi salariul de director general în Ministerul Transporturilor, precum şi economiile acumulate de el înainte de 1989 le asigurau un trai îndestulător, aşa că poate doar regretul Mariei de a nu fi avut şi un băieţel pe lîngă cele două fete tulbura acele clipe rare, în care familia se reunise. Fetele luau în discuţiile mai aprinse din casă întotdeauna partea tatălui, iar liniştea era cîteodată curmată de certurile dintre ea şi Elena, mezina familiei, care moştenise impetuozitatea şi impulsivitatea tatălui; conform afirmaţiilor mamei, făcute în Ochiul soacrei, mezina nu a ezitat chiar, în toiul unei dispute, să-şi îmbrîncească mama, lovind-o de perete. Dar viaţa mergea înainte”.
A colaborat Traian Băsescu sau nu cu Securitatea? Şi dacă da, până unde a mers această colaborare? Nu am instrumentele necesare să mă pronunţ, dar mai devreme sau mai târziu vor apărea probabil verdicte în acest sens. Pe de altă, parte, su poţi să nu constaţi că o astfel de “biografie”, cu date culese de Marius Oprea (foto) din “Ochiul soacrei” şi “Gazeta de Sud”, nu poate aduce altceva decât alte scandaluri publice sau, ami bine spus, reluarea celor vechi.
Etichete: 1989, Anvers, Băsescu biografie, comunism, Elena Basescu, Marius Oprea, Observator cultural, Ochiul soacrei, revoluţie, securitate


Costi Rogozanu azi la 16:59 |
Cu Victor Ponta s-au strîns deja destule: rămîne principala problemă a noii legi electorale. [ citeste mai departe ]
Tudor Darie azi la 15:27 |
Așa a fost să fie ca eu să fiu persoana responsabilă din partea Guvernului pentru susținerea [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 15:15 |
Altfel, imi imaginez ca multi vor vota cu mana taiata. Ce vremuri.... macar odata cineva ameninta ca [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
| 1Debarasarea de BalabanNoi ne-am făcut treaba cu el Inspectorul peste inspectori Să-l curăţăm pe bombonel O uscătură fără vreascuri!De el ne-am folosit doar noi Dosarul lui demult zăcea Vreo... | ||
| 2Ce penibili sunteti ca-i cereti ajutorul lui Basescu dupa ce l-ati injurat atatia ani! Si nici acum nu renuntati, pe final de articol! Ei bine, aveti tara pe care ati construit-o cu atata truda. Injuraturile... | ||
| 3After study a few of the blog posts on your website now, and I truly like your way of blogging. I bookmarked it to my bookmark website list and will be checking back soon. Pls check out my web site as... | ||
| 4Adica restauratia e buna DUPA alegeri??? Domne' sunteti penibili, adica, nu va deranjeaza restauratia, va deranjeaza timing-ul!!! Ce urat:(((.... | ||
| 5Mersi mult....pe voxpublica sunt numai deontologi :)))))... | ||
| 6.....SI GOTIU DACA SE POATE :)))))))))... | ||
| Mihai Goţiu 11265 citiri |
| Cristian Teodorescu 10974 citiri |
| Costi Rogozanu 9197 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4254 citiri |
| Alin Fumurescu 4044 citiri |
| Constantin Creţan 3411 citiri |
| Dorin Tudoran 2922 citiri |
| Elena Vijulie 2789 citiri |
| Iulian Leca 2775 citiri |
| Laura Cernahoschi 2618 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Iulian Leca 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61657 citiri |
| Cristian Teodorescu 41314 citiri |
| Costi Rogozanu 38389 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18302 citiri |
| Alin Fumurescu 17950 citiri |
| Viorel Dobran 12355 citiri |
| Dan Duca 11290 citiri |
| Constantin Creţan 11170 citiri |
| Elena Vijulie 9414 citiri |
| Iulian Leca 9038 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Iulian Leca 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Ce-ar fi atât de eronat ori revoltător în culegerea informaţiilor din gazetele pomenite? Or fi alte lucrări „serioase” de unde să fie adunate detaliile astea? V-aţi gândit ce muncă trebuie să-nsemne să sapi chiar şi-n aşa publicaţii după informaţii? Şi la ce vă aşteptaţi de la o biografie a unui om politic în viaţă? Stârnesc scandaluri chiar şi unele ale celor defuncţi, darămite… sau voiaţi poate una „curată şi uscată”?
Un punct bun c-aţi semnalat reluarea serialului. O aşteptam, mai ceva decât aştept volumul.
2010-08-08 20:25:50 | Raporteaza
De abia dupa ce nu va mai fi…presedinte va veti da seama ce om mic a fost si ce rau mare a facut
2010-08-08 20:33:48 | Raporteaza
@M.OPREA…..CRED CA, A INCEPUT SA TE UITE LUMEA SI CE TI-AI ZIS….NUMAI ATACANDU-L PE BASESCU REVIN IN ATENTIA PUBLICA ! MARIUS OPREA DACA-I STI …CE MARUNT INCEPI SA FII !DOCTOR IN ISTORIE…DEMONSTREAZ-O ?
2010-08-08 21:04:23 | Raporteaza
Ei, nu ca basexu nu ar merita sa i se dezvaluie mizeriile (desi e fara miza, acum, el oricum e lichidat, termina mandatu si devine epav la fel ca Ilici + whisky); dar calitatea lucrarilor lui Oprea a fost intotdeauna relativa… Dar e si el de scuzat, cand Chioru urca la minister, Oprea lua bate in cap la ancheta…
2010-08-08 21:20:33 | Raporteaza
@ Alina. e vorba de reluarea publicarii unei serii de fragmente dintr-o carte scrisa de Marius Oprea. Asadar nu e vorba de un „atac” la adresa lui Basescu din motive vezi doamne, de promovare a propriei persoane. Iar cartea cu pricina demonstreaza ca dl Oprea e istoric: prin felul cum aduna informatiile, prin felul in care le expune si prin faptul ca-n ciuda a ceea ce spune autorul articolului de fata nu e foarte subiectiv. Iar daca dl Oprea ar trebui sa-ti demonstreze dumitale ca e doctor in istorie, rau am ajunge! Asta ca sa nu zic ca basescul trebuie sa ne demonstreze noua ca e presedinte. Da uite c-am zis-o.
2010-08-08 21:25:08 | Raporteaza
Daca te uiti la cei 6 ani de cand e presedinte si pui in balanta tot ce a facut acest om,bine si rau ,o sa ai o revelatie !
In rest,toti cei 5 mil de romani CARE AU F.U.T.U.T. TARA ,CIOCU MIC SI JOC DE GLEZNE !
(va rog scuzati-mi acest cuvant murdar din 5 litere,pe care ,de altfel,fiecare dintre voi il pronuntati de cateva ori pe zi,fara jena)
2010-08-08 21:46:00 | Raporteaza
Apropo, domnule Dobran, ati citit vreodata o carte scrisa de Z. Ornea? Asta legat de felul cum, discret, depreciati munca lui Marius Oprea pe motiv c-ar fi un colaj de articole de presa. Luati spre exemplu, „Anii 30” a dlui Zigu Ornea si veti vedea ce-nseamna munca de istoric
2010-08-08 21:46:04 | Raporteaza
Nu e vina lui Marius oprea ca madam base sau base insusi nu au dat interviuri in Observatorul Cultural sau in Revista 22…Ca una care a terminat Fac de istorie si a scris cateva carti (fara sa am pretentia de a ma numi istoric totusi) va asigur ca peste ani, cei care vor dori sa analizeze “domnia” lui Base sau sa scrie o biografie neromantata a acestuia vor apela inclusiv la “interviurile” pe care acesta i le-a dat senzationalului Diaconescu …Si nu istoricii se vor face vinovati ca folosesc astfel de “documente”…
2010-08-08 22:02:24 | Raporteaza
@onofre ,
nene, Zigu Ornea era istoric literar si nu coleg de breasla cu Oprea.
Seriozitatea lui Z.Ornea nu poate fi pusa alaturi de expresiile de ura cu care istoricul Oprea vorbea prin Catavencu.
M. Oprea e imbolnavit de ura impotriva lui Basescu si a pedelistilor; e clar ca nu va fi corect in aprecieri.
2010-08-08 22:10:01 | Raporteaza
@ Canuta sa-nteleg ca nici macar n-ai citit macar noul episod. Cat despre ce e dl Ornea, nu-mi trebuie precizari. Stiu ce face unul si ce face altul. L-am dat exemplu tocmai pentru ca munca unui istoric, fie si literar, desi „Anii 30” nu e doar volum de istorie literara, asta presupune: cercetarea oricarui fel de documente legate de obiectul sau de cercetare. Isa are dreptate: nu e vina istoricului ca la Pompei pe-un perete era o inscriptie triviala. Nu e vina lui Marius Oprea ca basescul apare la OTV si nu la CNN.
2010-08-08 22:16:37 | Raporteaza
Buna ziua to-ase colonel, sa traiti( dar prin 2000, a trecut dincolo, D-zeu sa-l odihneasca si judece intai!)
-Mai, te-am chemat sa scrii o hartie, ai pix si hartie pe masa.
-Ce sa scriu tov. colonel?
-Scrie si tu acolo, despre un coleg ceva.
Am inceput sa scriu, o poveste reala despre un stab al PCR-ului, cu convingerea ca nu va avea de suferit.
am umplut o pagina si a luato colonelul la citit, dar deodata il vad ca tresare, incepe sa-i tremure hartia-n mana, o mototoleste si o depune in cosuletul de gunoi de langa biroul lui, scoate alta coala de hartie, o aseaza inaintea mea si zice:- Scrie scrie despre alta persoana. Scriu la fel ca-n prima pagina si o semnez, apuca acea coala de hartie, o citeste partial, apoi tipa la mine: -Nu despre asta am vrut sa scrii, asta-i omul nostru, omul partidului. -Care partid to-ase colonel, Securitatea e a Statului. -Iesi afara, p*******, nu mai am nevoie de informatiile tale. Oare au mai avut si altii, astfel de iesiri, d-nule Oprea?
2010-08-08 22:16:41 | Raporteaza
Domnule Viorel Dobran
Eu consider ca puneti problema eronat in acest articol.Daca tot sunteti formator de opinie prin calitatea de ziarist ar trebui sa scrieti in fiecare zi cate un articol prin care sa protestati fata de inepartarea lui d-lui Oprea de la Institutul de Cercetare a Crimelor Comunismului.Cititi cartea Reusesti sau mori de Vladimir Bukovski, Insula canibalilor de Nicolas Werth sau jurnalele lui Paul Goma si o sa vedeti de ce trebuie sa stim daca un om ca Basescu care conduce o tara, a colaborat cu securitatea.La noi nu s-a facut decomunizarea asa cum nemtii au facut denazificarea.Daca Basescu a colaborat atunci este un presedinte captiv,santajabil si nu ne mai reprezinta.Cum poate cineva sa creada ca Basescu fiind membru al guvernului Dascalescu n-a colaborat cu securitatea?
2010-08-08 22:30:31 | Raporteaza
Am tras apa peste Oprea inca de cand vocifera pe la Antene ca nimeni n-are dreptul sa-i ia lui telefonul si masina de serviciu!
Pana la urma, nu numai ca a ramas fara functie, telefon si masina de serviciu dar a ajuns un biet milog care cerseste atentie facandu-se de ras. La ce moaca are, nici nu e greu sa starneasca mila si compasiune.
Cine doreste intr-adevar sa ia cartea la puricat, o sa constate ca Oprea e doar un “culegator de texte”.
Adevaratii autor ai cartii sunt ciutacii, tonomatele, SOV, Felix, Patriciu, Vadim, Nastase, Iliescu, Ponta, Crin si toti cei care s-au exprimat vreodata (sau in permanenta) negativ la adresa lui Basescu.
Oprea – un biet cioclu.
2010-08-08 23:52:35 | Raporteaza
Oricum, interesanta si strategia lui Dobran.
A observat ca de 3 zile de cand a aparut articolul in “observ. Cultural” abia daca s-au gasit cativa sa comenteze acolo. Iar in rest nu s-a facut nicio revolutie mediatica, nici trambitzele Antenelor si Irealitatii nu au inceput sa sune a moarte….
Asa ca ce si-a spus Dobran.
Ia sa le reamintesc eu astora ce zice Oprea de Basescu. Nu se poate ca asemenea “pleasca” sa treaca de trupa lui SOV ca apa pe langa gaste!
Asa ca, domnul Dobran s-a pus pe gaga-it
Si ga ga ga ga ga ga ga ga …pana se trezesc si celelalte gaste.
2010-08-09 00:09:40 | Raporteaza
Ceea ce Oprea – acest limbric oribil – numeste biografie e de fapt o batjocura totala, in primul rand la propria-i adresa.
E ca si cum cineva ar scrie acum biografia lui Ceausescu, folosind ca material bibliografic si sursa, exclusiv, ziarul Scanteia! Bineinteles ca rezultatele ar fi diametral opuse dar ideea e aceeasi.
PS. Ceva ce Oprea n-a fost capabil sa sesizeze cu toate ca 22 milioane de romani s-au prins de mult.
Stiu ei de ce!
Si anume ca, atunci cand vine vorba de securitate – turnatorie – colaboratori – atat Iliescu si Nastase cat si toata ceata politica tace chitic. Pe niciunul nu-l auzi acuzandu-l pe Basescu de colaborare cu securitatea. Toate i-au fost si ii sunt aruncat in cap insa cand e vb de securitate, toti tac subit si schimba subiectul
Bineinteles ca nu se pun la socoteala vuvuzelele ieftine ca Cernahoski, Gutza, Rogozan sau Leca, ciutomatele si tonomatele sau cretinul Vadim care azi il pupa in cur pe Becali si maine ar fi in stare s-o scuipe in fata si pe Regina Angliei!. Astia sunt doar umpluturi.

Eu ma refer la aia “grei” din PSD si PNL”. Aia de ce tac toti si nici macar unul n-a avut vreodata curajul sa-l acuze pe Basescu ca ar fi fost colaborator al securitatii. N-au avut curajul s-o faca nici din ‘90 pana in 2005 si nici dupa 2005
2010-08-09 00:28:02 | Raporteaza
DA, o familie aproape normala a unor oameni cu OriginI sanatoase, DIN care unul in continua ascensiune.
Familia Vaporeanului care s-a razbunat pe FLOTA – cand i s-a dat ocazia.
(CHESTII de psih analizat)
2010-08-09 01:11:10 | Raporteaza
Fiecare scrie ce poate si ce il duce mintea.Nu sunt un fan Basescu,dar astept ca afirmatiile privind colaborarea cu securitatea sa fie sustinute de documente.Faptul ca se afirma ca dosarul ar fi fost distrus nu tine.Nu exista documente de evidenta care sa sustina existenta unui asemenea dosar.In situatia asta se poate afirma despre oricine care nu i s-a gasit dosarul,ca a avut dosar de informator ,dar a fost sustras sau distrus.Va inchipuiti ca cu atatia dusmani si contestatari dosarul lui Basescu nu ar fi fost scos la iveala?Daca nu cel real,macar unul contrafacut,pornind de la anumite date existente.
De ce dl.Oprea nu face sapaturi sa vada unde a disparut dosarul de cadre a lui Iliescu,pentruca acolo are un capat al firului?
2010-08-09 08:29:39 | Raporteaza
mai potai bolande tortionari comunisti care traiti din moarte. credeti ca puteti acoperii crimele bandei liescu IMPOTRIVA UMANITATII cu minciuni scelerate.
muzica romilor iliescu patriciu voiculescu vantu manele haznale turcesti.
vantu aceasta potaie s-a hranit din moarte si blestem. si si-a umflat progeniturile cu aceias hrana. si ii umfla pe banda lui geoana de sauna care este psd cu moartea pensionarilor fni pe cei mai umili vandut jigodii ziarsti ca tuca tatulici ursu si turcescu. aceasta mortacine a adus Romanilor mai multa moarte dect a adus stalin rusilor.
patriciu comunistul imbogatit necuvenit la care ponta merge sa-l asigure ca poate continua delicventa evaziunea si ne plata contributiei linistit daca gruparea iliescu psd pnl pc
Felix buhait betiv. Expresia tupeului securistului tortionar zelos care-si arata fata la Romani in sfidrea victimelor comunismului zelos criminal care este iliescu si banda lui psdpnlpcprm. Acest securist felix dupa legile si constitutia si judecatorii lui iliescu mai primeste si salariu si beneficii de parlamentar.
Un guvern psd pc pnl ar fi un guvern iliescu vantu voiculescu cu vanghelii si mazari si nastasi si voici. Ce bine ar duce-o parazitii si ziaristii suflete vandute care au invrajbit intristat sabotat terorizat omorat Romani cu Reckless Disregard la cloacele banditilor vantu voiculescu antenna 3, 2, 1, realitatea tv, unii de la N24, jurnalul national, gardianul, cotidianul, ziua…, Si comentatori lor bolai mortaciuni capusi parazite si activisti agitatori banditi ar zburda. Daca ar muri un milion de romani pe zi la antena 3 si realitatea tv ar fi minunat. Din moartea lor s-ar hrani ochi bovini sau porcini badea firea gadea ursu ciutacu ciuvica tuca turcescu tatulici hurezean rosca stanescu ctp si alti draci vanduti Hotilor si Dusmanilor si Sabotorilor si Invrajbitorilor si Criminalilor Romaniei care ESTE psd pc pnl, banda ilici vantu voiculescu patriciu.
Si sant cenzurat de antena 3 si realitatea tv paraziti infecti care Terorizeaza securitatea Nationala. Si tuca sceleratul cu banda jurnalul tau ANTI national viruseaza calculatoare.
2010-08-09 10:17:10 | Raporteaza
Sunt indignat de faptul ca inca il mai tineti in brate pe acest om de cea mai joasa speta, dupa tot ce se vede in urma lui…
2010-08-09 10:49:13 | Raporteaza
ma tot gandesc ,ce neam de popor prost suntem , ce ne intereseaza basescu? , cand noi suntem in cea mai crunta mizerie posibila ,si in loc sa iesim in strada si sa iesim din aceasta porcarie , vorbim si iar vorbim, ca poate ne va tine de fome la iarna vorbele
2010-08-09 11:06:38 | Raporteaza
@Vidanjoru: ” ..la ce moaca are ..”
??!
Da, Tismaneanu al tau ce moaca are ma kktule
Doar ca daca-l pupa-n fund pe Base tie ti se pare ca-i mai altfel si are botul plin de polen, nu de materia aia galben-maronie din care te hranesti tu si ceilalti vidanjori de haznale portocalii !
2010-08-09 11:19:28 | Raporteaza
off-topic, dar tot despre basescu vorbim!!?…
am tot auzit, de ani de zile, probabil ca se fac in curand 20, despre afacerea flotei romanesti, devalizate de basescu si compania. pe fond, nu a fost prezentat niciodata un dosar serios legat de subiect iar informatia/perceptia opiniei publice s-a bazat pe doar doua fapte cheie: 1. in 1990 aveam o flota uriasa; 2. dupa cativa ani nu o mai aveam.
neavand informatii clare/concrete despre subiect, multi considera pierderea flotei o afacere orchestrata de ministrul basescu. de ce ar fi vrut basescu sa distruga flota, el fiind totusi un profesionist al marinei, e o intrebare la care nu exista raspuns, sau ma rog, nu exista unul in afara celui legat de coruptie.
ce este cert, si asta am aflat discutand prin anii 90 cu un ofiter de marina comerciala, fost coleg de liceu in judecata caruia am mare incredere, e ca flota noastra uriasa era cam tot atat de grozava ca si casa poporului: a doua cladire din lume, etc, etc, dar in realitate un rateu economic/tehnologic de proporti.
in realitate, fapte certe sunt urmatoarele: “a 4 flota comerciala din lume”, sau asa ceva -ca nu mai tin bine minmte- a fost construita pt comertul cu tarile socialiste, in special urss, comert care a picat brusc in 1990, lasand marina comerciala romana, pentru mai mult de 10 ani, fara nici un client. cine cunoaste starea de lucruri din portul constanta, stie cum batea vantul pe acolo pana de curand. un vapor care nu mai are clienti, este afirmatia ofiterului de marina, nu mai valoreaza decat greutatea fierului din el, cel mult! costurile intretinerii lui, costurile docarii lui prin porturi, sunt uriase in comparatie cu ceea ce mai poti obtine din vanzarea lui. solutia vanzarii la fiare vechi e sigura posibila. iar despre retehnologizarea lor nici poomeleala. aici ajungem la al doilea aspect al problemei, si tot un fapt cert!: flota noastra, cu foarte mici exceptii, era din punct de vedere tehnologic, cu ani buni, vre-o 30!, in urma flotelor concurente. in timp ce altii foloseau deja computerul in procesul de proiectare si de navigatie, foloseau noi tehnologii navale, noi materiale, automatizari, care reduceau echipajele la cativa oameni si consumul de combustibil la jumatate, navele noastre foloseau in anii 90 si echipaje de 40 de oameni! cazul colegului meu de liceu, ofiter mecanic pe o nava romaneasca, obisnuit sa comande o echipa enorma de mecanici, si care a trebuit sa invete totul de la zero, in cativa ani!!, ca sa poata lucra pentru un armator olandez, pe o nava cu cativa oameni, complet computerizata si automatizata spune mult despre “flota noastra”. realitatea este ca designul naval, si marinaria in general, au suferit o revolutie extraordinara odata cu introducerea computerului in process, si a noilor tehnologii, computer pe care ceausescu l-a considerat unealta diavolului si pe care l-a pus sub embargo total in romania.
dece am scris toate astea? pentru ca flota, ma tem, a fost in realitate un actor economic de tip sclavagist, cu marinari exploatati si injositi la sange, la propriu si la figurat, si un factor de propaganda urias pentru sistem, care le prezenta romanilor constructia flotei ca pe o realizare de frunte a natiunii, care merita sacrificiul tuturor. dupa 1990 flota noastra, uzata moral din clipa ce parasea santierul, a continuat sa fie folosita tot pentru propaganda, ca si casa poporului, si asta e si acum: 100% propaganda!
2010-08-09 11:22:01 | Raporteaza
sa stiti ca nu sunt pdlist!jur cu mana pe kur!
2010-08-09 11:25:10 | Raporteaza
@blak flag: “Unde a disparut dosarul ?”
Sa zicem ca l-a inghitit iadul ca sa se pregateasca in cunostinta de cauza pentru primirea lui
Dar cine poate crede ca functia de la Anwers putea fi obtinuta fara colaborarea cu Securitatea ?!
Doar un naiv, prost sau impertinent !
ALEGE !
2010-08-09 11:25:39 | Raporteaza
noi , liberalii, cvhiar il stimam pe acest ordinar!
2010-08-09 11:25:56 | Raporteaza
vai de steaua ta, mizere!
)
)
2010-08-09 11:31:21 | Raporteaza
bai, dobrane, ce conteaza unde a declarat, conteaza ca , de buna voie si nesilita de nimeni a declarat.sau numai in ev.zilei e oficial sau labe1tv??????!!!
“Cititi si va minunati!!!!
In urma cu mai bine de zece ani, intr-un interviu acordat ziaristei Irina Cordoneanu pentru revista “Ochiul soacrei”, Maria a acceptat sa vorbeasca despre viata ei de atunci, despre familie, pasiuni si obiceiuri. Articolul publicat in toamna anului 1995, si pe care-l redam mai jos, evidentiaza aceeasi femeie placuta, discreta ca si acum, dar singura, trista si cu multe regrete.
De 15 ani sunt casnica. Nu am fost asa dintotdeauna. Cand m-a cunoscut sotul meu lucram in turism, pe Litoral. Si imi placea foarte mult, pentru ca totdeauna mi-a placut societatea, oamenii. Sa fie multi oameni in jurul meu. Mai tarziu am ajuns inchisa intre patru pereti. Am stat foarte mult singura. E adevarat, la inceput am incercat sa dau fetita la cresa, dar nu se adapta. Era mereu bolnava si nu manca. Asa ca am ramas acasa. Singura. Sotul meu pleca mereu pe mare. Imi amintesc cum, chiar la inceputul casniciei noastre, a fost nevoit sa plece pentru trei luni pe mare. Si eu plangeam, iar o vecina mi-a spus: “Taci tu, al meu e plecat de sase luni si nu stiu cand se intoarce.” Asta a fost. Ma sunau si-mi spuneau: “Sotul dv. a trebuit sa plece. Dar fiti linistita, nu pentru mult timp, pentru doua saptamani.” Parca asta era putin. Doua saptamani si cu doua saptamani, se aduna.
“Exprimarea mea e greoaie, fiindca mult timp am vorbit numai cu cainele”
Cand ati venit la Bucuresti?
In octombrie, anul trecut (1994). Pana atunci veneam numai sa spal vasele si sa fac curat. Vreau sa va spun ca este pentru a doua oara in 20 de ani de casnicie cand avem familia reunita. Prima oara a fost pentru 10 luni, din februarie ′90 pana in noiembrie acelasi an, cand sotul meu a fost ministru secretar de stat. Cand am venit la Bucuresti chiar am avut unele neintelegeri; eu si fetele, cand venea sotul acasa, ne duceam dupa el in birou. Si el se enerva. Isi lua dosarele si pleca in alta parte. Era obisnuit singur. Dar pe mine singuratatea ma apasa. Chiar vreau sa-mi cer scuze pentru felul in care ma exprim. Probabil ca ma exprim greoi. Asta pentru ca foarte mult timp am vorbit numai cu cainele. Veniti in Bucuresti, fara prieteni… am dat telefoane la Constanta si am vorbit cu rudele, cu prietenii de acolo. Asta vreo doua luni. Pana a venit nota de telefon, aproape 60.000. Sotul meu s-a suparat foarte tare. Asa ca de atunci am vorbit numai cu Dick.
Ce pasiuni aveti? Ati avut si unele pasiuni trecatoare?
Pasiunea mea de acum e tricotatul. Asa imi trece timpul mai usor. Iar despre pasiuni trecatoare ce sa spun? A fost o intamplare oarecum amuzanta in 1988. Am mers cu sotul meu in Belgia si acolo am avut televiziune prin cablu. Ma sculam la 6 dimineata si dadeam drumul la televizor si-l opream noaptea tarziu, pe la ora doua. Abia dupa o saptamana am iesit din casa si eram cheauna. Dupa un timp am inceput sa ma uit selectiv. Imi place sa dansez, dar de mult, de foarte mult timp n-am mai avut cu cine. Asa ca am si uitat, probabil.
Puteti alcatui o rubrica a regretelor privind viata dv.?
Da, regret ca n-am mai putut lucra. V-am spus, imi placea compania, agitatia. Oricum, acum e prea tarziu. Dupa o pauza de 15 ani e greu sa-ti reiei activitatea. Mi-am iesit din mana, cum se spune. Adevaratul meu regret e ca nu am mai avut un copil. Cum tot am fost casnica, macar sa mai fi avut un copil pe langa cele doua fetite. Dar nu s-a putut, sotul meu fiind atat de mult plecat.
Cum descrieti o zi obisnuita din viata dumneavoastra?
In fiecare zi ma scol la ora sapte pentru a pregati cafeaua sotului meu. Apoi pregatesc micul dejun si plec la piata. Cand ma intorc, gatesc. Eu gatesc in fiecare zi, pentru ca sotul meu nu mananca de doua ori acelasi fel de mancare si, apoi mai sunt si fetele: una vrea supa, alta ciorba si tot asa. Pe urma masa de pranz si atunci chiar e o nebunie. Fata cea mica vine de la scoala, cea mare pleaca la scoala, cateodata vine si sotul sa manance. Dupa-amiaza fac curat. Vedeti si dumneavoastra, casa asta e prea mare numai pentru mine. Sunt si trei dormitoare sus… in fiecare zi trebuie sa fac curat. Mai trebuie sa-l scot si pe Dick la plimbare… Seara ma uit la Actualitati. Macar vad ce se spune despre sotul meu sau despre partid. In plus, in unele zile spal, iar in altele calc. E foarte multa treaba.
Cum va distrati? Mergeti la film, teatru sau la cumparaturi? Ce faceti in vacante?
Am fost de cateva ori la film. Anul acesta am fost si la o terasa: o data. Asta s-a intamplat la Constanta. Cand ma duc acolo vin prietenii, rudele sa ma viziteze, asa ca am fost o data cu finuta mea la o terasa. Imi place sa merg la cumparaturi, dar numai cand am bani, si asta inseamna in primele doua zile dupa ce ia sotul meu leafa. Altfel nu merg, mi se pare ca toata lumea se uita la mine, stie ca nu am bani. In concedii e frumos. Mie imi place la mare, sa ma bronzez, dar sotului meu nu-i place sa stea la plaja. Asa ca mergem la munte. De regula stam mult, sotul meu a avut trei concedii lungi. Am avut si bani, asa ca am stat cate o luna, chiar mai mult, la munte. Stam la cabana pentru ca la hotel am avut probleme cand erau fetele mici. Vecinii se plangeau de zgomot.
Cum va descurcati cand sotul vine acasa obosit sau nervos?
Trebuie sa fiu toleranta. Sa-mi vad de ale mele si mai ales sa nu-l cicalesc, sa nu-l sacai. La noi in familie exista mentalitatea ca femeia trebuie sa stea la bucatarie. Sa va povestesc ceva. Cand era mai mica, fata mea cea mare a venit acasa foarte uimita si mi-a spus: “Mama, unchiul Vasile spala vasele.” Se mira pentru ca pe sotul meu nu-l vazuse niciodata facand treaba. Cea mica, ea tinea mereu cu taica-su, a sarit ca arsa: “Cum, nu-ti aduci aminte, anul trecut, cand tata a venit acasa cu o plasa de paine?”
“Acum, ca fetele au crescut, ma simt oarecum inutila”
Cum este, ca mama, cand copiii se fac mari?
Ce sa va spun, acum, cand fetele s-au facut mari, ma simt oarecum inutila. Sau poate ca nu e cuvantul cel mai bine ales. Cea mare are 18 ani si cea mica 15. Le-am propus deunazi sa mergem la plimbare si cea mica mi-a spus: “Cum sa mergem? Daca ma vede cineva cu tine?” Dar cand am vazut-o ca are trei cercei in urechi… Cand si i-a pus nu stiu. Daca o atingi cu un deget tipa ca din gura de sarpe, dar trei gauri in urechi si-a facut. Am rugat-o sa nu mai poarte ghete, ca nu-i sta bine. Am implorat-o, am si plans. Pe urma am certat-o, am incercat sa o si bat. Dar ea e solida, a facut inot de performanta, si m-a impins – ca sa se apere – numai cu doua degete. Si m-a dat de perete.
Ce facea Basescu in 1995
In anul 1995 Traian Basescu era deputat in Parlamentul Romaniei din partea Partidului Democrat si indeplinea functia de vicepresedinte al Comisiei de Industrie si Servicii. In acelasi an si-a adus la Bucuresti familia, compusa din sotia lui, Maria, cele doua fiice, Ioana (18 ani) si Elena (15 ani), dar si cainele Dick, un Boxer dresat, cumparat dupa ce le fusese pradata casa.
Lucrurile s-au schimbat radical
PRESEDINTELE FACE CUMPÅRÅTURI
In casa sotilor Basescu responsabil cu aprovizionarea e azi prese-dintele, care poate fi vazut din cand in cand la supermarket cu un carucior, alegand pe indelete, dupa necesarul de provizii facut de Maria Basescu, legume, fructe, carne.
Traian Basescu pare ca incearca astazi sa se revanseze pentru toata perioada de singuratate pe care a traversat-o sotia sa. Vara, aproape in fiecare weekend, Maria Basescu se afla pe Litoral impreuna cu sotul ei. Cei doi prefera statiunile Neptun si Olimp, unde ies seara la terase, se fotografiaza cu toti cei care-i solicita, asculta cantecele lui Gheorghe Gheorghiu si danseaza in aplauzele celor de fata.
ADIO, SÅRÅCIE!
In prezent, familia Basescu locuieste intr-o vila de protocol in care le e asigurat tot confortul si au personal specializat pentru menaj. Maria Basescu petrece o parte din timp in actiuni de caritate sau cu familia. Are in permanenta la dispozitie o masina cu sofer si doi sepepisti care o insotesc oriunde. Familia Basescu a locuit o vreme intr-un apartament de lux situat intr-o zona centrala din Capitala, apoi in alta vila, aflata la periferia orasului.
NU MAI ESTE CASNICÅ
In urma cu cativa ani, Maria Basescu s-a lansat in afaceri si a devenit actionara impreuna cu Mircea Basescu, fratele actualului presedinte al tarii, la o firma ce s-a dovedit profitabila. Ea s-a ocupat cu interes de bunul mers al afacerii chiar daca avea numai 20% din actiuni. In urma cu cativa ani Maria s-a inscris in PD, ca si cele doua fiice ale sale.
SE INTELEGE CU FIICA CEA MICÅ
Impreuna cu fiica ei cea mica, Elena, Maria Basescu petrece in fiecare zi o ora la scoala de echitatie. Elena Basescu e un manechin apreciat si de curand si-a inceput cariera politica. In urma cu doi ani a terminat o facultate cu profil economic si s-a inscris la masterat. Astazi, intre mama si fiica pare sa se fie instaurat o armonie deplina.
Azi Maria Basescu petrece zilnic o ora la Scoala de echitatie de la Baneasa. Acum doi ani a primit cadou de la sotul ei un cal de rasa, pe care l-a botezat Rasfat si care l-a inlocuit probabil in sufletul ei pe cainele care ii fusese odinioara confident. Suma vehiculata in presa pentru achizitionarea lui Rasfat e de 2.000 de euro. “E calul meu de suflet”, spune Maria. “Cand l-am vazut prima oara era o zi insorita, cu cer alb. A fost ca dragostea la prima vedere!”.
2010-08-09 11:31:21 | Raporteaza
@liberal,#22:OK,sa zicem ca “flota a fost in realitate un actor economic de tip sclavagist”,si”un rateu economic/tehnologic de proportii”-ce anume din aceste date dadeau dreptul d-lui B.sa vanda asa cum a vandut,in folos propriu mai ales?O construisera mamica si taticul lui?Era mostenire din veac?
Sau,in caz contrar,care au fost beneficiile partii romane in afacere?
@Lovinescu:o fi avand pacate dl.Oprea,dar,spre deosebire de actualul presedinte si de dl.Tismaneanu,a avut propriul sau meci cu Securitatea,in forma contondenta(unii erau,care pe la Anvers,spunand Visul Maicii Domnului,altii,pe malul Potomacului,perorand contra lui Ceausescu la o distanta foarte convenabila).Iar la ora actuala,dl.Oprea dezgroapa osemintele victimelor Securitatii,din gropi comune,ceea ce ne aduce nume si fapte de tortionari,nu doar o suma de vorbe si alegatii.Dl.Tismaneanu este un respectabil specialist in teoria anticomunismului,una peste alta,dar ma tem ca faptele d-lui Oprea pot avea un impact mai puternic,cetateanul de rand mai repede poate afla despre gropile comune de la Alba sau Bistrita decat isi poate cumpara o carte de-a d-lui Tismaneanu.
2010-08-09 11:59:18 | Raporteaza
@Marianne: draga, eu nu am vazut pana acum vre-o dovada ca basescu a luat bani din vanzarea flotei, tu ai vazut? da-mi si mie un link, te rog.
)
)
beneficiul statului roman a fost clar: nu am mai platit, de la buget, multe sute de mii de dolari lunar, si multe milioane de dolari anual, ca sa intretinem o flota uriasa prin porturile lumii, degeaba. orice vapor declasat este vandut la fier vechi, asa face orice armator, si asa se face de cand exista Mariannerie!
2010-08-09 12:11:10 | Raporteaza
@liberal:unde aveti dreptate,aveti drepate!Reusim sa-i exoneram in acest fel si pe Patriciu,si pe Voiculescu,si pe Vantu,si pe multi-multi altii care si-au facut parte copioasa din ceea ce inainte se numea”avutul poporului”.
Sau prezumtia de nevinovatie se aplica numai in cazul Flota & B.?
Dupa cum,sunt convinsa 100% ca pe domnia-sa,dl.B.,l-a motivat sa dea navele alea pe un dolar numai si numai gandul la interesul national,de aia s-a si facut firma dupa firma care sa preia la un nivel superior afacerea…
Dar probabil,toate astea sunt rautacisme,presa,bat-o vina,si cititorii cei prosti!
2010-08-09 13:04:49 | Raporteaza
@liberal: tu esti prost, sau te faci?
Flota a fost distrusa la ORDIN – pentru ca Romania sa-si arate CLAR si fara echivoc inclinatia OCCIDENTALA. La fel a fost regizat episodul CONSTANTINESCU, 1996-2000, de aceiasi securisti care trebuiau sa convinga de bune intentii O si sa-si mai spele din pacate TRADAND… Adica, subminand economia nationala, DISTRUGAND-O!
POFTIM, uita-te ssscursura securista, care te dai azi LIBERAL, la ce-a ramas – OOOOOOOOO eeeeeeeeeee, au ajuns la fundul SACULUI baietzashii. Se inchinge acush taritza – o sa ia FOC cu totii, dimpreuna cu avortonii lor blestemati in veci.
(presiunea conjugata a flotei noastre, si a urmaselor URSS, asupra stramtorilor – aceasta a fost ELIMINATA, pt a demo. BUNE INTENTII!
astfel, am fost primiti degeaba, fara niciun folos palpabil pentru 90% dintre noi, acum si in viitorul apropiat, in UE si in NATO. Cu toate consecintele – I stanbul e capitala lu’ Stan-Bul-Un-gara voastra aurolacilor, cap economica.
2010-08-09 13:42:56 | Raporteaza
Liberalii actuali nu se prefac. Ei chiar sunt prosti!
Dar crezi ca ar recunoaste vreunul?
Priviti-l pe seful lor, pe Crin si va lamuriti.
2010-08-09 13:48:12 | Raporteaza
@Marianne: nu ma simt confortabil nici cu unii nici altii, sa sti! nici cu domnul B, nici cu domnii P, V, VV,…si vreau ceva de la liberali, da, dar nu de la astia. m-am convins cam ce le poate pielea celor din partid. totusi ii inteleg, au interese pe care le cultiva constant de 20 de ani… cu rezultate bune din moment ce si-au insusit retorica, oamenii si o buna parte din economia vechiului regim. in fond traim in aceeasi paradigma din 90 si pana acum. ce nu suport este propaganda cu care se hraneste publicul nostru obisnuit sa nu gandeasca cu capul propriu, sa nu analizeze, sa nu critice. asta nu pot sa inteleg. toti ceilalti, in afara de grupul sus-mentionat, ar trebui sa fie oameni normali, care gandesc nu striga, care analizeaza nu sorb, care critica nu injura. in loc sa vadem care ar fi interesul comun, purtam un razboi romano-roman, in timp ce lumii din jurul nostru ii e din ce in ce mai greu sa ne inteleaga… e un fapt pe care il observ la fiecare interactiune pe care o am cu un strain, in ultimul timp. este de neinteles, de neexplicat ce se petrece in societatea noastra, ce a ajuns “cultura” noastra. cred, asadar, ca prezumtia de nevinovatie a ajuns sa fie irelevanta in cazul domnilor B, P, V, VV…pur si sumplu nu mai conteaza vinovatia lor ci a celorlalti, a noastra.
2010-08-09 13:51:19 | Raporteaza
@transportatorii TURCI – …de orice: sa mori tu?
2010-08-09 13:53:12 | Raporteaza
@liberal: intr-un registru serios,eu una nu cred ca noi,cei multi si platitori de taxe si impozite,intocmai si la timp,suntem la fel de vinovati ca si clasa politica,pentru dezastrul in care am ajuns.
Suntem vinovati pentru ca i-am lasat pe multi dintre concetatenii nostri sa devina din ce in ce mai necivilizati,ba chiar am”achiesat”la modul nesimtit de a fi(din lasitate?din comoditate?),astfel incat la ora asta nu numai romii sunt blamati in tarile de vest,ci si…romanii(suna ca dracu’!).
Suntem vinovati ptr.ca nu am stiut sa-i facem pe politicieni sa ne respecte dreptul de a trai civilizat.
Dar ei,acesti politicieni sunt vinovati ca iadul fata de noi:au furat,au tolerat si incurajat furtul,fiecare partid pentru membri si clientela politica.
Nu o sa spun ca TOTI au furat,dar cei aflati in pozitiile ce implicau cel mai inalt grad de responsabilitate fata de interesul tarii-da,ori au furat,ori au lasat sa se fure stiind perfect ce fac.
Uneori,imi spun ca poate trebuia sa-i facem sa ne stie de frica,atunci in Dec.1989,ceea ce suna tot ca dracu’!
Dar acum,cand vedem ca pleaca tinerii,cu intentia clara de a nu se mai intoarce,cand avem numai perspectiva catastrofei(ptr.ca solutii adevarate nu are nici un partid,dupa cum se vede),nu suna ca dracu’sa rostesti cuvantele”speranta”si”incredere”?
Discutia plecase de la domnii Oprea versus Basescu.
Ultimul,cu voia a putin peste 5 milioane de romani,este presedintele tarii si ar fi fost de asteptat altceva decat cinicul(desi realist)indemn de a pleca aiurea in lume,ptr.un trai demn,.Macar in ceasul al 12-lea sa-l fi vazut ca nu umbla cu alb-neagra,ca pana acum,sa fi recunoscut ca s-a lasat dus de val cand a spus ba ca la noi nu e criza,ba ca in 2010 vom iesi din criza in care nu eram,ba ca nu e nevoie de FMI,dar FMI-ul e totusi o centura de siguranta s.a.m.d.
Dl.Oprea o fi avand o obsesie basesciana,dar si subiectul le comite din greu!
2010-08-09 15:07:54 | Raporteaza
Pai dle Dobran, din 2004 pana-n cand Marius Oprea abia acum ati ajuns la concluzia ca nu ne e de folos sa scormonim trecutul? Sannebunesc! Pai de la primul descalecat al dlui Basescu s-a dat liber numai la din astea: revolutie, mineriada, CNSAS-ce-ncurcatura si acolo ca,d au inceput reglarile de conturi, dar oameni de bine ca dvs. au dres busuiocul sia tunic si au musamalizat cazurile de oameni integri si inteligenti obligatoriu fani ai preseditelui!
. Culmea ca dosarul a plecat din 2006 incoa, iar dl Iliescu nu s-a aratat niciodata interesat de el, nici macar cand era presedinte!
La ce ne-au folosit astea? Foarte simplu. Ne-am bagat intr-o criza mai adanga decat oricne si ne-am rupt de lumea in care traim, dar deliram cu Iliescu, Nastase si Tariceanu, cu securistii nostri si ai vostri, in timp ce tara se scufunda, iar unii fura la scara nemaivazuta, peste toti raiii astia la care le-am cautat in dosare sau in familie.
Si cand ne trezim ca sunt cautati ai nostri ups!, sa privim spre viitor, fraierilor?
Dl Tismaneanu a sarit parat de sapt trecuta treaba aceasta care va da dvs intrebari grele de tipul : oare e mai bine sa fi fost securist sau doar mafiot? Dnia sa a scos o povestioara foarte dezlanata si foarte umflata legata de disparitia dosarului de cadre al lui Ion Iliescu. “Misterul celor 10 ani” din biografia utm-istului Iliescu a framantat neste ziaristi de mana a 7a de la evz cam la fel de mult ca dosarul penal al lui Cristian Tabara
Va dati seama ca evz bate observatorul cultural, iar dl Basescu are in felul asta toate sansele sa ramana un soi de apostol al democratiei mai originala ca niciodata din Romania!
Nu stiu ce le-a spus anticomunistilor adevarati iesitul dniei sale din comunism cu 60 de mii de dolari, in tara in care pt 1 dolar puteai face puscarie si nici ce inteleg fanii dniei sale care invoca o democratie cum nu s-a mai vazut atunci cand ii privesc ascensiunea si acolitii. Dnii Dobre si Berceanu sunt rau babtatori la ochi, iar umblatul dniei sale pe la Anvers e iar o ciudatenie care n-are legatura cu dosarul de secu’, ci cu ce invartea aceasta Secu prin lumea larga in care avea afaceri de acoperire si in care se ocupa de comertul international al unei tari care vindea tot pe gratis si avea prieteni tot mai dubiosi:).
2010-08-09 15:17:36 | Raporteaza
@ nu va faceti ILUZII!
Stim ca Basse n-are minte si e doar un papushoi satanic… Stim si de aranjamentele la vf. dintre capii ss-urilor bine ascunse – ca n-avem dovezi… -, dOar avem ratiune si cunoastem cu ajutorul ei, si al istoriei, bine, lumea in care traim si realitatile ROMANIEI (inca din nascare, 1859?). spre deosebire de cei care se dau azi drept CLASA POLITICA si lucratori AI mass-mediei.
E PREA MULT OARE SA-L ACUZAM PE Basse de TRADARE?
Tradarea intereselor nationale si subminarea economiei nationale, cum s-a facut cu Ceausescu?
Probabil ca DA.
2010-08-09 15:19:47 | Raporteaza
Așa-zisa biografie este un material de propagandă, o sumă de minciuni specific kompromatului întreținut de cleptocrația P-SD-NL-C.
Mă amuză cum “liberalii” gen Oprea o tot dau cu Băsescu și Securitatea, când iată, azi chiar marele lider PNL se întâlnește cu neo-comuniștii PSD și cu securiștii PC chiar în biroul turnătorului felix, ca să pună țara la cale
Ce să mai zicem de niște canalii care și-au pus președinte de onoare pe Quintus, turnător dovedit, dar se țin cu coada sus? Nu mai zicem nimic, doar tragem apa.
2010-08-09 15:54:38 | Raporteaza
@Radu Humor:
Mai degraba cred ca un angajat al companiei NAVROM la Anvers a trimis informari companiei,decat ca un fost prim secretar PCR de judet nu a avut legaturi cu securitatea.In plus Basescu nu a detinut functii politice in vechiul regim deci nu vad ce te intriga.Si eu am fost ofiter M.Ap.N. si nu am avut de a face cu securitatea.Poate ca am fost supravegheat,dar nu am fost contactat de nici un ofiter de securitate.Asta cu atat mai mult cu cat faceam alergie cand vedeam uniforme ale celor din MAI.Si eram un suporter inflacarat al echipei Steaua.Cred ca mai bine l-ai suspecta pe Gigi Becali care s-a infiltrat in clubul Steaua,impins de securisti,pentru a-l destabiliza.Ce zici e plauzibila treaba?
2010-08-09 16:15:49 | Raporteaza
@sym: “Nu mai zicem nimic, doar tragem apa.”
Trageti-o ma! Ca nu va ajunge o mare sau un ocean ca sa acoperiti toata mizeria portocalie care a sufocat prin voi, niste biete lepre si scursuri, intreaga tara

Sa nu-ti vezi barna securista , cocotata pana-n scaunul de la Cotroceni, dar sa observi paiul Quintus, care a fost santajat si amenintat de cei ca al vostru (care primea functii grase pentru asta), bagat prin puscarii pana i s-au smuls niste declaratii, inseamna terminarea ratiunii si trecerea la dementa controlata !
Numai niste bestii ca voi pot face haz de tragedia acestui neam, silit sa va suporte inca si acum
2010-08-09 17:14:14 | Raporteaza
@bak flag,#39:dar cu ofiterul CI al unitatii militare va intalneati,stiati ca exista?Cu ce se ocupa el,oare?
Mai toata lumea tinea cu Steaua,ziceam noi ca armata e cu noi…
Ati incercat sa va inscrieti,prin anii’70-’80 in vreo excursie la Varna sau in URSS,mai stiti cat de greu se obtinea apobare,chiar si ptr.un pasaport colectiv?
Tatal meu a fost ofiter M.Ap.N.,de aceea stiu de ofiterul CI si cat de greu (ptr.mine imposibil)era sa pleci in excursie in strainatate.
Asa ca meniul totalei detasari de Securitate a fostului sef al agentiei NAVROM la Anvers/Belgia,mie si multora ca mine nu le poate fi servit.De asta,probabil,nici dl.Oprea nu-l accepta,si domnia-sa este fiu de fost ofiter M.Ap.N.,adica nu e venit cu pluta.
2010-08-09 17:14:35 | Raporteaza
@blak flag: ” In plus Basescu nu a detinut functii politice in vechiul regim deci nu vad ce te intriga.”
De la un ofiter MAN as fi avut pretentia la mai mult discernamant atunci cand este vorba de judecat trecutul unuia ca Basescu si a lui Becali !
Acesta din urma, nu este un pericol public pentru o intreaga natiune, in primul rand pentru ca n-are atata putere si in al doilea rand pentru ca este un bun crestin
( cam peste tot in tarile ortodoxe, armata si clerul lucreaza impreuna pentru binele neamului, numai ca la noi la nimeni !).
Ca unul ca Becali a fost agatat si santajat o dovedeste chiar ascensiunea lui neverosimila de dupa revolutie, ca si a lui Basescu de altfel caruia i s-a dat un rol pe care cu siguranta tu nu l-ai fi acceptat
2010-08-09 17:24:40 | Raporteaza
Mai mult, lupta surda ce se dadea intre Armata si Securitate , n-avea alt substrat decat drepturile exagerate din toate pdv a celor cu ochi albastri ce aveau salarii de 3-4 ori mai mari decat voi (la aceleasi functii, ca de grade nu se mai tinea cont) si nicidecum ceea ce faceau ei (daca vi se cerea faceati si voi acelasi lucru, dovada ca i-ati luat imediat sub pulpana voastra
)
2010-08-09 17:29:43 | Raporteaza
@Radu Humor
Ai si nu ai dreptate.In primul rand respectivii nu se bucurau de simpatia noastra pentruca erau aroganti si credeau ca au posibilitatea sa faca orice si sa intimideze pe oricine.Si in unitatea unde am lucrat am avut CI-ist provenit din securitate.Relatiile pe care le aveau cadrele cu el erau strict regulamentare de serviciu si nustiu daca a reusit sa-si faca informatori din randul acestora.In schimb avea informatori in randul militarilor in termen si ai angajatilor civili.Militarii in termen veneau din viata civila cu unele coduri in fisa de evidenta care erau cunoscute numai de catre CI-ist.Din acestia se recrutau informatori,pe care dupa 1-2 luni noi ii depistam prin faptul ca dadeam drumul la niste informatii in medii controlate sa vedem unde ajung si pe ce filiera.Cat priveste faptul ca i-am luat sub pulpana noastra dupa decembrie 1989,trebuie spus ca au fost bagati sub pulpana noastra de catre nuoa putere politica instalata.Au stat acolo ascunsi pana s-au linistit lucrurile si dupa asta au fost recuperati de puterea politica.Cred ca in momentul de fata nu a mai ramas nici unul in armata pt.ca in armata nu mai e nici o scofala sa ramai ,fata de avantajele meseriei lor.Ar trebui si acestia cautati putin la avere impreuna cu politistii.Huo Dinamo!
2010-08-09 18:53:42 | Raporteaza
@radu humor
ia zi saracie,esti ,,revolutuionar al bunului simt” sau doar un biet frustrat pe care-l cicale socra?
2010-08-09 19:08:53 | Raporteaza
erata-revolutionar al bunului simt
2010-08-09 19:32:18 | Raporteaza
Nu-l bagati in seama pe nepot – e nepotu’ lui Astalosh MAGUREANU Virgil.
De ce serviciile secrete “romanesti” au luptat, si lupta in continuare, impotriva ROMANIEI?
SUNT VANDUTI, n-au destul CAP, ce se intampla?
2010-08-09 20:51:36 | Raporteaza
@47-daca taceai,puteai spera la un loc in toamna la Filosofie,dar nu ai profitat de ocazie.
Zi asa,serciciili si agenturili e vandute la strainii care sug singili boborului?Nasol moment!
2010-08-09 21:06:30 | Raporteaza
@nepotu lu tamara: “erata-revolutionar al bunului simt”
Bai, nepoate tie-ti trebuie erata dupa fiecare cugetare mai adanca, ca te sufoci de atata inteligenta, dar culmea ca-i mai sufoci si pe altii cu suficientza ta.
Vezi ca ala cu soacra e @Victore-L , pe care imposibil sa nu-l cunosti, deoarece aveti multe in comun , mai bine zis n-aveti, ca va lipseste, printre altele chiar “chestiunea” adusa de tine-n discutie
P.S. Frustrat s-ar putea sa fiu , dar nu din motivele pe care le banuiesti tu

Poate ca mi se trage de la constientizarea faptului ca inca sunteti nepermis de multi
2010-08-09 21:15:50 | Raporteaza
@black flag # 44

N-am putut sa simpatizez niciodata “Dinamo” !
Chiar am zis ca atunci cand isi vor schimba astia denumirea la club, atunci va fi un semn ca au fost trecuti sub control
Dupa cum vezi, mai avem putin de asteptat, dar daca mai exista in armata mai multi oameni ca tine , decat ca unii de pe-aici, inca mai sunt sperante !
Inceputul este ca si facut :
Odata steagul (negru !) ridicat, nici lupta nu-i departe
2010-08-09 21:24:17 | Raporteaza
@radu humor
e clar,esti doar un mascarici batran care nu are decat grija umplerii burdihanului!Nashpa!
Cat despre asemanarea cu Victor L;imi face cinste,crede-ma!
As vrea sa am calmul si bunul simt pe care il are omul ala.
Apropo’,ai vazut ca tipul de care spui nu arunca invective si isi motiveaza intr-un mod foarte civilizat interventiile.Eu nu pot,cand am dispute cu oameni fara argumente.Sorry!
2010-08-09 21:35:53 | Raporteaza
Cei cu black flag-ul asta, fratzikule? E de holera, vreo molima… – negru e culoarea anarhistilor, dar si a tanchistilor!
2010-08-09 22:06:53 | Raporteaza
@nepotu lu tamara:
) ai sa vezi ca, cu trecerea anilor organismul incepe sa se multumeasca cu mai putine alimente, mintea/sufletul in schimb, cer, paradoxal, tot mai multa luciditate …

“Cat despre asemanarea cu Victor L;imi face cinste,crede-ma! ”
Te cred nepoate, cum sa nu te cred
Pai daca voi intre voi, nu v-oti face cinste, atunci cine ?!
Soacra-sa ?!
Pai aia-i satula cat are de trs cu sugativa de ginere-su pe care-l trimite dupa drojdie de paine si se intoarce cu aia de tuica, de-si pune pana si putina minte ce i-a mai ramas pe drojdie (mai bine-si dresa cainele , ca ala nu bea si face aport cinstit, fara sa se cinsteasca !
Cand ai sa cresti si tu (in intelepciune, ca-n rest vad ca esti ditamai galiganul portocaliu
Cand ai sa fii pe-aproape , o sa-ti dai seama singur , fara sa ti-o spuna cineva.
Primul lucru de care te vei rusina va fi atitudinea aceasta a ta prea straveziu-portocalie
Asta in cazul in care esti cine cred eu si nu unul in care cred altii ca poate baga strambe pe net
2010-08-09 22:17:57 | Raporteaza
@radu humor
cum spuneam,nu esti decat un mascarici batran si acrit!
Pe de alta parte,nici andropauza nu-ti este motiv de bucurie!
2010-08-09 22:28:23 | Raporteaza
Anchetatorii americani anticorupţie au transportat la Washington, fără ştiinţa guvernului de la Bucuresti, un martor roman în cazul contractelor de armament încheiate între compania BAE Systems şi ROMANIA,scrie presa britanica. Acesta a dezvaluit faptul ca presedintele Traian Basescu a primit un milion de lire sterline.
FBI PE URMELE MAFIEI BASESCU. ( Mafia armamentului in atentia serviciului american ) Potrivit cotidianului The Guardian, investigatiile Agentiei pentru fraude majore au dus la descoperirea platii unui comision in valoare totala de opt milioane de lire sterline in afacerea vinzarii a doua fregate britanice in Romania.Investigatiile autoritatilor britanice au dus la o firma din Romania a Georgianei George, Axis Trade, ale carei venituri au crescut fabulos, cu aproximativ un milion de lire sterline. BAE Systems, se afla in centrul unui mare scandal dupa ce agentul sau din Romania, Barry George, 61 de ani, si sotia acestuia de origine romana, Georgiana George, 41 de ani, au fost arestati. Ziarul The Independent anunta in aceste zile interesul investigatorilor americani in acest caz. Anchetatorii americani anticorupţie au transportat la Washington, fără ştiinţa guvernului de la Bucuresti, un martor roman în cazul contractelor de armament încheiate între compania BAE Systems şi ROMANIA, scrie presa britanica. El a dezvaluit comisionul de un milion de lire sterline pentru actualul Presedinte Traian Basescu.
2010-08-10 01:51:17 | Raporteaza
Ei, ce zici nepoate ? (#55)
E groasa rau,
cu idolul tau
2010-08-10 08:17:47 | Raporteaza
Apropos de postarea ta de la @51 (esti mai mult netot, decat nepot!)
“@nae
ia zi tu Nae,cum este foamea la romani?
Ia bag-o p-aia cu America si cum vorbeai tu in engleza in Miami!
Vai de zilele tale si de foamea ce-ti bantuie pana si fantasmele.
Oricum,daca iti este foame si nu ai parale,trimite o poza de familie si in mod sigur se vor gasi cativa crestini care-si vor imparti merindele cu tine!”
Iti recunosti postarea nepoate ?!
OED !
Esti bantuit de o foame orgasmica, alta decat cea intelectuala, care te face induiosator de penibil !
2010-08-10 10:24:16 | Raporteaza
@radu humor
tu chiar crezi tot ce zboara pe net?Sa cred ca esti intr-atat de naiv sau doar faci pe prostul?(iti iese bine)
Cat despre postarea @51,imi mentin parerea!
Tot bizonul mioritic o baga p-aia cu foamea;ca pensionarii mor de foame,ca bugetarii mor de foame,ca romanii mor de foame.
ba,da numai la potol va e gandul?
Muritim in puii mei de foame si ve-ti fi liberi!
Ca mie nu mi-e foame!!!
2010-08-10 19:55:31 | Raporteaza
@Nepotu :
“Ca mie nu mi-e foame!!!”
Se vede, ca altfel inghiteai liniuta de la “ve-ti ” si erai si tu in randul oamenilor, liber sa critici pe altii !
Asa mai ai de asteptat
2010-08-10 20:32:20 | Raporteaza