RSS Feed

Trebuie să pună şi România umărul la salvarea financiară a Greciei?

vezi toate articolele de
11 Feb 2010 la 07:30 84 comentarii 2239 vizualizari.

Asta va trebui să decidă, împreună cu ceilalţi 26 de colegi şefi de stat şi de guvern din UE în cadrul unui summit informal, astăzi, Traian Băsescu. De fapt, ca de obicei, Angela Merkel, în numele Germaniei, care plăteşte lăutarii, va avea probabil cel mai important cuvânt de spus în privinţa alegerii muzicii, dar încercând să intre în consonanţă şi cu Nicolas Sarkozy şi cu şefii celorlalte state îngrijorate de turnura luată de evenimentele economice.

Întrebarea pe care şi-o poate pune contribuabilul european, în special cel german, dar şi cel român, este de ce ar trebui Uniunea Europeană să salveze un stat care a minţit constant despre cheltuielile sale ajungând la 16% deficit bugetar? Da, aceasta este ultima cifră vehiculată, 16%. Un stat în care unul din trei angajaţi lucrează în sectorul bugetar, iar protestele de stradă par un sport naţional. Un stat în care evaziunea fiscală este atât de mare încât şoferii de taxi intră în grevă pentru că s-a introdus obligativitatea emiterii de bonuri pentru clienţi şi în care şpaga pentru doctor când ţi se naşte un copil e de 1000 de euro (la noi e muult mai ieftin) – după cum relatează Buttonwood în Economist. Şi, într-un scenariu nefericit, ar putea urma  şi Portugalia şi Spania.

În comparaţie cu Grecia, România pare un copil premiant, cuminte, cu unghiile tăiate şi devreme acasă. E drept, cu ceva constrângeri de la FMI. În cazul Greciei, însă, colegii europeni nu vor să se apeleze la FMI, deoarece ar fi un semnal îngrijorător şi degradant la adresa zonei euro şi a Băncii Centrale Europene. Cam târziu pentru astfel de îngrijorări, atâta vreme cât, în condiţiile monedei comune, politica fiscală a rămas naţională. Cu toate că Franţa încercase în trecut să formeze ceva care ar fi semănat cu un guvern european format din premierii ţărilor euro, spre disperarea Germaniei…

Aşa că se ia în discuţie recurgerea la fondul de 50 de miliarde destinat iniţial statelor UE din afara zonei euro (din care a primit şi România bani), sau un împrumut de la BEI. Despre scenariile posibile găsiţi mai multe amănunte aici.

În orice caz, se pare că această situaţie extremă va duce către o integrare mai profundă a Uniunii, la nivel economic, scrie Financial Times.  Important este, însă, ca toată povestea cu Grecia să nu afecteze şansele României de a intra în zona euro şi care va fi impactul problemelor băncilor greceşti asupra României…

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


84 comments
  • 1

    Pai , cam da !
    Intr-o economie globalizata ( multinationale, banci, etc ..) fiecare rotita conteaza . Daca lor nu le este bine , nu o sa le fie bine nici celorlalti .
    Oricum ajutorul nu poate venii la nivel de individ .
    Usor , usor incepem sa ii intelegem si pei care erau impotriva globalizarii .
    Ei vazand putin mai repede pericolul ce ne paste , au luat atitudine ……..noi fiindu-ne bine ( atunci ) i-am desconsiderat.

    giovani
    2010-02-11 08:28:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    Nu au inventat grecii calul troian?Grecii sunt niste smecheri.Am cunoscut unul roman-grec sau grec-roman si vindea “castraveti” cu un loc de munca in Albania la salar de 50% din pretul normal al pietei.

    vasile_ no_ 5
    2010-02-11 08:36:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    t.b. nu va trebui sa decida nimic.cui îi pasă de ce spune si bea t.b.?

    idiotpopular
    2010-02-11 08:37:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    O retropectiva istorica cred ca se impune.
    In anul 1945, cine avea cei mai multi comunisti pe mp din Balcani?
    Ati ghicit, Grecia.
    Cine a trecut insa in zona de influenta sovietica?
    Ati ghicit si acum. Romania, tara in care miscarea comunista era mai mult simbolica.
    Acum, ce optiuni avem?
    Ia sa nu dea ajutor maria sa Europa.
    O imensa sursa de insatabilitate in zona sud-estica, o penetrare rapida a Greciei de catre gruparile teroriste islamice care ar face casa buna cu gruparile omonime din Grecia.
    Posibil conflict cu Turcia (iubire cu nabadai). Si cate si mai cate.
    Ca administratia elena a mintit este clar. `Ca acolo coruptia pare sa fie la ordinea zilei, e evident.
    Ca acolo nimeni nu are chef sa munceasca precum neamtul, sare in ochi.
    Este evident ca Grecia nu trebuie lasata din mana.
    Problema care se pune, in ce conditii? Si cata incredere se mai poate pune pe politicienii greci?
    Pe de alta parte,e binece s-a intamplat pentru ca Romaniei nu o sa i se permita niciun fel de derapaje. Vor sta cu ochii pe noi ca pe butelie.
    Sindicatele pot face greva pana in anul 2050. Nu cred ca mai tine dolce farnientele asta.
    Vreau sa cred.
    Cred ca romanul Zorba grecul al lui Kazantsakis explica foarte bine filosofia de viata a grecilor.

    krasnaia vodka
    2010-02-11 08:47:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Tocmai am remarcat ca aveti un concurent serios in numarul de articole postate: dl. Gotziu.
    Ia sa vedem care e mai tare!
    El are subiecte destul de interesante, dar nu intodeauna atragatoare.
    Dumneavoastra stiti mai bine sa va alegeti temele si mai stiti ca o sa curge sange…

    fantoma de la mall
    2010-02-11 09:06:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    De aceea au grecii drumuri atat de bune, fiindca nu muncesc precum nemtii. De aceea stau atat de bine in turism, stiind sa faca bani pana si dintr-o tufa cu o forma mai ciudata: fiindca nu muncesc precum nemtii. De aceea a ramas Shell la ei si a plecat din Romania: din cauza coruptiei care e evidenta. De aceea obtin ce vor atunci cand fac greve: fiindca “nu mai tine dolce farnientele asta”.
    Felicitari grecilor, ca stiu cum sa protesteze. Rusine romanilor ca le permit politicienilor sa molfaie ciolanul in continuare si sa “nu permita derapajele”.
    Cei care vor sta cu ochii ca pe butelie vom fi noi, romanii, in cautare de locuri de munca mai bune in strainatate si de o viata decenta. Cat despre turism, eu voi lasa euro in continuare in buzunarul grecilor, decat sa arunc cu leii in vant prin Romania.

    Fan Grecia
    2010-02-11 09:31:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    @krasnaia vodka: @Laura C:
    Nu stiu din ce punct de vedere vorbiti dv, dar unul ca mine care a stat mult timp in Elada nu e de acord cu dv. Sunt cateva ziare romanesti acolo, cel putin puteati sa luati legatura cu ele si apoi sa scrieti ceea ce ati scris.

    Cel putin, referitor la spaga din spital, sunt ingrozit, asa sa se fi schimbat lucrurile intr-un an de zile? Totusi, nu cred.
    Sau, referitor la cheful de munca, nu stiu de unde aveti informatia asta.

    El Dorado
    2010-02-11 09:32:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    in comparatie cu Spania, Grecia e un copil premiant. vedeti ce deficit bugetar are Spania.

  • 9

    intrebarea intrebatoare nu e daca grecia merita sau nu ajutata, ci daca nu cumva se deschide cutia pandorei, iar ue nu va mai putea tranti caoacul, nu de altul, dar ceilalti “pigs” nu stau nici ei bine, nici tarile baltice, nici romania… iar de la asta la falimentul intregii uniuni nu e decat un pas, oricat de harnici ar fi nemtii…

    vali plesca
    2010-02-11 09:35:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    Hai, sari peste analize economice ca o iei pe cimpii.

    Basescu nu are nimic de “decis” in privinta Greciei, pentru ca aia sint in spatiul euro iar el nu. Base o sa faca ce stie el mai bine: chelner – mai duce un Borviz la masa lu’ Merkel, mai schimba scrumiera la Sarkozi si atit.

    Grecia, ne-Grecia, Romania nu intra in nici un spatiu euro lasati fantasmele tembele. Sint niste conditii pe care nu o sa le indeplineasca nici in 2114.

    In ce priveste “copilul premiant” Romania nu se vede pe linga Grecia exclusiv din cauza ca nu e in euro, nu ca ar fi mai breaza.

    Asa ca, pa, treci la alta lectie.

    pasglo
    2010-02-11 09:50:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    Ce treaba avem noi cu Grecia? Noi trebuie sa-l salvam pe zgonea de dacia cu care circula si sa-i cumparam un Mercedes ca altfel se face de rusine in teritoriu(care teritoriu?-ala in care merge o data-de doua ori pe an?) si pe Mircea Diaconu ce saracutului nu-i mai ajung banii pe care-i ia de la teatru, senat, regie, actorie, chirie ..
    Ce actor mare, ce caracter infect!

    serastto
    2010-02-11 09:55:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Grecia trebuie să fie şi va fi ajutată. Doar că soluţia de ajutorare va fi un compromis între d-na Merkel – care susţine că trebuie – şi Nordul bogat (inclusiv Olanda şi GB) căruia ideea îi pute din principiu.
    T Băsescu – discret, cum e-n ultima vreme – va zice şi el că da, dar…
    D-nă Laura C, ziceţi: În comparaţie cu Grecia, România pare un copil premiant…
    Dacă Ro “este un copil cuminte” şi cînd recunoaşte că economia sa neagră/gri este pe la 40% din PIB, înseamnă că nu în UE a intrat, ci într-un gang (americăneşte, “bandă de tîlhari”) unde e un gangster de rang inferior. Mai înseamnă că politica sa de azi – cînd reduce pe hîrtie cheltuieli nesemnificative cu pensiile militare, dar nu-şi propune nimic pentru a mai scoate la suprafaţă 5-10% din economia subterană – o va duce repede la dezastrul de azi, din Grecia.
    Apropo, acest copil cuminte este – oficial statistic – cel mai înfometat din UE însă producţia de pâine este fiscalizată în proporţie de 10%, iar producţia agricolă – de 20%. Dat tot e bine – nu? – că avem şi noi concurenţă la capitolul Corupţie, în UE. Ce ne-ar mai trebui ar fi să intre şi Turcia în UE, şi “ne-am scoate”, poate chiar am fi premiaţi.
    Pentru urechiştii care-au rămas la epoca Manolis Glezos (nu vă spun cine-a fost, numai aşa, de-al dracu’!): La Yalta, s-a hotărît că Balcanii se-mpart între Puterile Aliate, astfel – URSS ia România, Bulgaria, Albania, Yugoslavia, iar Grecia revine Vestului. Turcia, neutră în IIWW, n-a intrat la împărţeală.
    Numai că grecii nu ştiau de asta şi comuniştii lor au pus mîna pe putere, cum au făcut ai sîrbilor. A fost nevoie de “intervenţia hotărîtă” a armatei britanice, pentru “a se restabili ordinea”. A urmat “Regimul coloneilor”, care “a făcut curăţenie” mai ceva ca Salazar şi Franco, la un loc.
    De atunci durează insurgenţa grecilor, degenerată – în ani – în terorism urban cu motivaţii nihiliste.
    Adică, Doamne-Doamne a greşit adresa, ducînd libertatea la care rîvneau românii, la grecii care n-o voiau. Grecii au rămas ultraortodocşi dar tot mai aşteaptă ca Dumnezeu “să le facă dreptate”. Partea lor “mai activă” vede-n UE o putere cotropitoare, cam cum vedeau zeloţii Roma.
    Dacă istoria ar fi necesar-obiectivă – cum zicea Papa Marx – atunci următorul Mîntuitor s-ar ridica din Balcani.

    Inima-Rea
    2010-02-11 10:14:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    Si cand ne gandim ca Romania putea ajunge in aceeasi situatie daca mai avea Tariceanu inca un mandat de 4 ani.Ajungeam cu jumatate din populatia activa angajata la stat.
    @krasnaia vodka: excelent :)

    val_one
    2010-02-11 10:18:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    @Inima-rea comparatia facuta de mine intre Romania si Grecia se referea la deficit bugetar, nu la coruptie.

    Laura Cernahoschi
    2010-02-11 10:19:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    @Laura Cernahoschi: intr-adevar,uniunea europeana va fi mult mai prudenta in ce priveste integrarea in zona euro a ultimului val de state care au aderat la UE.Grecia va fi ajutata financiar,altfel insasi ratiunea de a exista a uniunii ar fi pusa la indoiala.

    val_one
    2010-02-11 10:31:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    Dar de ce va intereseaza atat de tare capra vecinului? Pana una alta Romania are un deficit bugetar de 8%, deci motivele pentru care nu are sanse sa intre in zona euro ar trebui cautate mai degraba la noi in ograda, pana sa dam vina pe altii. E drept ca exista influente, dar daca am avea o economie puternica si stabila (sau macar o economie) atunci am avea sanse , indiferent de ce fluturasi dau din aripi incoace si in colo in jurul nostru.
    Si vad ca postul nu e decat o traducere/rezumat din articolele citate, plus niste concluzii nefondate. Adica mai usor cu pianul pe scari.

    eric_wind
    2010-02-11 10:31:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    @val_one Da, Estonia a inceput deja sa se agite ca se va intra mai greu in zona euro: ft.com/cms/s/0/../

    Laura Cernahoschi
    2010-02-11 10:36:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    Romania e premianta de cand e baselu sef, se intelege. Altfel ramanea copil prost care se joaca cu ea-n tarana. Vai, ce ne-a trecut glontul pe la ureche. Uf, mare noroc am avut ca a votat majoritatea cum trebuie, uite ca acum ne e binisor spre excelent.

  • 19

    @Alas Da, Alas, asa trebuie interpretat textul asta, ca o laudatio la adresa lui Basescu. Nu stiu, voi cititi textele inainte sa comentati? sau nu va obositi?

    Laura Cernahoschi
    2010-02-11 10:43:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    @Laura Cernahoschi: vor fi mai multe “voci”,in curand.Si tot mai vehemente.Pe de alta parte,mi se pare indreptatita ingrijorarea UE.Noi avem mult de munca pana sa dovedim ca meritam sa intram in “club”.Basescu va face act de prezenta,ca sef de stat,dar sa nu fim copii,nu va avea prea multe argumente in favoarea Romaniei.

    val_one
    2010-02-11 10:45:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    @Laura Cernahoschi: asa e!Ce lipsa de deontologie,chiar nici o picatura de noroi spre Basescu?Are dreptate @Alas.Nici un articol fara concluzia finala ” Basescu e de vina” ;)

    val_one
    2010-02-11 10:54:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    @val_one: “Si cand ne gandim ca Romania putea ajunge in aceeasi situatie daca mai avea Tariceanu inca un mandat de 4 ani.”
    Citind comentariul asta sunt convins ca esti nepotu lu Tamara, altfel nu-mi explic superficialitatea de care dai dovada.
    In ce situatie sa ajunga referitor la Grecia? Ne putem noi compara cu grecii? Ai fost barem in vizita pe acolo?

    El Dorado
    2010-02-11 10:58:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    Imi pare rau Grecia si pentru ce se intampla acolo, insa nu cred ca noi, romanii ar trebui sa fim primii care sa contribuim. Perfect de acord ca suntem membrii UE si ca asta implica si sa dam, nu doar sa primim, insa avand in vedere ca nu suntem inca in zona euro, cred ca ar trebui ca primii care sa contribuie sa fie Germania, Franta, Spania, etc.
    In plus, ar trebui sa plateasca mai intai cei care au iesit deja din criza si care dispun de resurse mai mari, pe principiul statelor federale, in care statele mai bogate le ajuta pe cele mai sarace.

    Rrrrradu
    2010-02-11 11:04:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    @El Dorado: mma puteam abtine de la acel comentariu.
    Doar am aruncat o “lingurita de argint” ;)

    val_one
    2010-02-11 11:11:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @val_one:

    Tu nu ai intzeles ca poanta cu “linguritza de argint” nu tzine: e doar o tehnica defensiva de a-ti ascunde ineptiile: “am spus o prostie chipurile dinadins ca sa fac rating si sa aduc comentarii multe-multe… pentru ca asa sunt io, vezi doamne, subtil!” :) :)

  • 26

    Laura C scrie: Întrebarea pe care şi-o poate pune contribuabilul european, în special cel german, dar şi cel român, este de ce ar trebui Uniunea Europeană să salveze un stat care a minţit constant despre cheltuielile sale ajungând la 16% deficit bugetar? Da, aceasta este ultima cifră vehiculată, 16%. Un stat în care unul din trei angajaţi lucrează în sectorul bugetar, iar protestele de stradă par un sport naţional. Un stat în care evaziunea fiscală este atât de mare încât şoferii de taxi intră în grevă pentru că s-a introdus obligativitatea emiterii de bonuri pentru clienţi şi în care şpaga pentru doctor când ţi se naşte un copil e de 1000 de euro (la noi e muult mai ieftin) – după cum relatează Buttonwood în Economist… În comparaţie cu Grecia, România pare un copil premiant, cuminte, cu unghiile tăiate şi devreme acasă.
    Doamnă, dv citiţi ce publicaţi?

    Inima-Rea
    2010-02-11 11:20:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    @Inima-Rea Parca spuneati ca nu mai dialogam…Da, comparatia se refera la toate palierele. Daca dumneavoastra vreti sa il retineti numai pe ultimul, e treaba dumneavoastra…

    Laura Cernahoschi
    2010-02-11 11:24:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    “care va fi impactul problemelor băncilor greceşti asupra României…”

    Cel mai probabil,impactul va fi indirect, zi mai bine care va fi impactul direct asupra monedei euro! Ai vazut ce volatilitate a intrat in bursele din State din cauza asta?

  • 29

    @Yorga Din cate inteleg, se pare ca s-a ridicat un pic euro, dupa ce s-a anuntat ca se va interveni in Grecia de catre UE…

    Laura Cernahoschi
    2010-02-11 11:28:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    Papandreu si Caramanlis (actualul si fostul prim-ministru) sunt doua beizadele. Tatii lor au fost si ei prim-ministrii. Adica-telea sunt din elita greceasca.
    Amandoi scoliti in USA. Acolo au invatat sa minta pe oricine, fie prieteni fie parteneri.
    Traiasca elitele! Elitelor din toata lumea uniti-va!

    hellas
    2010-02-11 11:28:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    @Yorga: sa ne intelegem.Daca eu as ajunge la nivelul tau de subtilitate si cultura,mi-as cam pune intrebarea daca nu cumva e ceva in neregula cu mine.
    :) :) :)

    val_one
    2010-02-11 11:29:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    Dar sa punem umarul la salvarea financiara a Romaniei nu ne da in cap?

  • 33

    Blondo stai linistita urmam grecia fi sigura chiar daca priml betiv al tarii”vegheaza”pentru linistea noastra bineinteles atunci cind este treaz.Si cum asta se intimpla foarte rar calcam pe urmele greciei cu pasi mari.O sa ajungem inaintea spaniei si portugaliei chiar daca plecam de pe locul trei.O sa vezi asta prin mai-iunie.Chiar daca esti primul securist al tarii nu trebiue sa fii si primul economist.Atita timp cit va exista boc-basescu sintem tot timpul sub spectrul falimentului national.Stii de ce? Din prea multa”competenta”a celor doi.

  • 34

    @Laura Cernahoschi:

    ” se pare ca s-a ridicat un pic euro, dupa ce s-a anuntat ca se va interveni in Grecia de catre UE…”

    Pai scazuse putzin inainte, asa ca are acum de unde sa se ridice. Faptul ca se ridica nu este suficient de linistitor, cat mai degraba volatilitatea…fluctuatzii wild adica care fac zona euro imprevizibila pe termen scurt.

  • 35

    @val_one:

    “mi-as cam pune intrebarea daca nu cumva e ceva in neregula cu mine.”

    Eh, asa uite ca mi-am pus-o io in locul tau!

  • 36

    Daca vb de Grecia mai bine ai deveni o adepta a lui Zenon din Citium (sper sa intelegi la ce ma refer; daca nu goagle :) )cumperi bilet in Haiti astepti urmatorea replica la cutremur si sa vezi ce bine ar fii pentru noi si pentru tine; maret momument al inculturii si umectatoare a varicozitatilor ana-recatale ale iubitului carmaci.

    @Laura
    2010-02-11 11:42:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    Ieri pe Euronews un analist financiar spunea ca pentru Grecia ar fi cel mai prost posibil daca apeleaza la IMF, pentru ca datorita conditiilor impuse de snapanii de acolo, aceasta tara nu si-ar mai reveni dpdv economic prea curand.
    Hotii lui basescu s-ar repezit direct la IMF pentru ca trebuiau sa castige alegerile. Fara sa pupe laba lui Grizzly nu ar fi castigat. Ei au castigat cascavalul si noi platim.

    hellas
    2010-02-11 11:45:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    @Yorga: chestiunea e foarte simpla:
    “YORGA E CEL MAI BUN”
    “YORGA E CEL MAI BUN”
    “YORGA E CEL MAI BUN”

    Satisfacut? :) :) :)

    val_one
    2010-02-11 11:54:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    Aveţi la-ndemînă soluţia ne-dialogului. Eu particip la discuţia de pe blog, dacă-i îngăduit – discuţie declanşată de textul bloggerului. Şi particip doar dacă e musai. Aici, era.
    Şi mi-e indiferent (indiferenţa e bună, am stabilit) dacă-i covine ori ba bloggerului, pe care nici nu mi-l reprezint de obicei căci eu cu textul am treabă, iar nu cu persoana scriitoare de text. Spre deosebire de “comentator” (fost “lucid”) eu lumea vreau s-o lămuresc, iar nu pe fiecare-n parte. Şi numai într-o singură privinţă – cum “se citeşte” un text, pentru a afla dacă e bun ori nu, în ordinea adevărului. Cînd pleacă de la o afirmaţie greşită, nu e bun. Cînd dezvoltă greşit un raţionament, tot aşa. Asta nu-nseamnă, neapărat, că autorul nu e bun, ci doar că – într-un anumit text – “n-a prea nimerit-o”, ceea ce se-ntîmplă şi la case mai mari.

    Inima-Rea
    2010-02-11 12:05:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    @val_one:

    Give me a break! Period!

  • 41

    @inima-rea Nu m-ati lamurit, insa, ce anume din text pleaca de la o afirmatie gresita, sau care e rationamentul gresit.

    Laura Cernahoschi
    2010-02-11 12:20:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    @Mihai Gotiu: My bad… sorry

  • 43

    @Andi Cred ca ai gresit blogul…

    Laura Cernahoschi
    2010-02-11 12:23:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    ti se pare normal si de trecut cu vederea ce a facut ieri Boc cu drogurile legale?

  • 45

    @George Ce legatura are cu tema in discutie? dar, da, mi se pare normal.

    Laura Cernahoschi
    2010-02-11 12:28:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    După cum vedeţi, putem comunica şi fără a dialoga.
    O afirmaţie greşită este aceea că grecii trebuie să dea 1000 de euro şpagă, doctorilor, la naşterea copiilor lor. Chiar de e preluată din Kix, e greşit înţeleasă – une fois n’est pas coutume.
    Raţionamentul greşit este acolo unde Ro apare ca elev de premiat, în comparaţie cu Grecia – la orice capitol s-ar raporta asta. Deficitul-record al Greciei “nu a fost ascuns” faţă de UE, căci nu putea fi – oricum, nu atîta vreme şi la acest nivel. El a fost tacit tolerat, din lipsa alternativei – nimeni nu era dispus să ajute Grecia, care trebua să se descurce singură de vreme ce era în “zona euro”. Pentru a fi ajutată, trebuia să iasă din zona aceea – “să se autosuspende”. Iarăşi, ceva greu de conceput, fiindcă fără precedent pînă acum.
    “Zona euro” este una de performanţă economică, nu una de fiasco colectiv. De aceea, cotrolul indicilor de coeziune şi performanţă (“criteriile”)e făcut serios, nu în dorul elii. Ca atare, UE plăteşte, azi, pentru că “a-nhis ochii” la corupţia din Grecia, endemică nu conjuncturală, ca şi aceea din Italia.
    So, nu e Grecia singura vinovată, în povestea asta fiindcă n-a furat de una singură. Trebuie să vedem că UE nu este clubul acela distins şi distilat, unde a trăi ca-n sînul lui Avram e doar o problemă de opţiune personală. Cum ar zice o bătrînă profesoară, UE îţi dă miere cu linguriţa, şi-ţi scoate ochii cu coada. Dacă nu eşti atent, trebuie adăugat.

    Inima-Rea
    2010-02-11 12:41:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    @Laura Cernahoschi: Mi-am dat seama. Scuze.
    Legat de articolul tau, sunt de acord cu necesitatea salvarii Greciei si Franta si Germania sunt aproape ca obligate sa intervina, avand in vedere ca bancile nemtesti si franceze detin 39% din creantele Greciei.
    Le Matin a publicat ieri un articol despre aceasta problema, uite aici un mic citat:
    “Le manque de confiance envers les institutions se lit aussi dans la structure fiscale, ou plus précisément dans l’évasion fiscale. Une récente présentation du Ministère des finances a révélé que seuls 65 contribuables déclarent un revenu supérieur à 900 000 euros. 94% des salariés publient un revenu inférieur à 30 000 euros et les deux tiers d’entre eux en dessous de la limite des 12 000 euros. Enfin 73% des 421 000 indépendants déclarent un revenu inférieur à la limite de 12 000 euros. Sans surprise, l’imposition directe ne représente que 7,7% du PIB, contre 13,1% en moyenne en Europe.

    Depuis qu’Athènes a rejoint l’euro en 2001, le pays n’a jamais respecté les 3% du pacte de stabilité. Le professeur Charles Wyplosz propose d’inscrire la limite dans la constitution. C’est justement ce genre d’effort que le système politique grec a toujours refusé.”

    letemps.ch/Page../|2

  • 48

    Completare:
    “Les projets de réformes se heurtent à un mur. La grève est un sport national. Les conflits du travail se succèdent, des agents du fisc aux douaniers en passant par les prostituées (contre la concurrence russe). Les différents gouvernements ont pris la triste habitude de céder aux pressions. Les salaires de la fonction publique et les retraites forment d’ailleurs 51% du budget. Ce qui n’a pas empêché l’engagement de 29 000 nouveaux fonctionnaires l’an dernier destinés à remplacer les 14 000 partis à la retraite.”

  • 49

    @Inima-rea Argumentatia dumneavoastra nu este corecta, imi pare rau sa va spun. Afirmatia cu spaga de 1000 de euro nu este gresita. Este un exemplu, care, cel mai probabil, chiar s-a intamplat. Iar greva taximetristilor declansata pe motiv de chitanta vad ca o ignorati cu buna stiinta, pentru ca nu corespunde nodurilor din papura pe care vreti sa le gasiti. Cu toate ca mai jos vorbiti de coruptie endemica la nivelul Greciei…Deci, e sau nu e coruptie in GRecia? Hotarati-va! In al doilea rand, raportarile Greciei catre ue chiar au fost eronate: daca europenii s-ar fi asteptat ca deficitul real al Greciei sa fie de 16% ar fi intervenit mai demult. Se stia ca exista probleme, dar nu la ce nivel. Si nu, nu trebuia sa se autosuspende din zona euro. E chiar imposibil, de fapt, dupa cum se va vedea si astazi, prin masurile ce vor fi adoptate de UE.

    Laura Cernahoschi
    2010-02-11 12:50:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    @Laura Cernahoschi: contribuabilul UE trebuie sa-si aminteasca ca, intrand in UE, a acceptat si principiile acestui organism : principiul cooperarii, pricipiul subsidiaritatii etc. Daca se va hotari ca UE sa ajute financiar Grecia, atunci Romania nu se poate sustrage.

    In Grecia situatia e “albastra” ca Marea Mediterana. :) Exista discutii despre retragerea temporara a Greciei din zona euro. Nu cred ca se va face, ar fi prea mare deranj.
    Ma tem ca institutiile financiare internationale s-au grabit cand au anuntat ca punctul critic al crizei a trecut. O fi adevarat pt cateva tari, dar altele se adancesc pe zi ce trece tot mai rau in criza.
    Si in Spania e jale: 1 spaniol din 5 e somer. In situatii grele se gasesc Portugalia si Irlanda. S-a inventat si un acronim pt tarile astea: PIGS. :)

  • 51

    @Andi
    “bancile nemtesti si franceze detin 39% din creantele Greciei.”
    Nemtii si frantujii au acum posibilitatea sa cumpere Grecia cu totul. Daca nu o fac atunci Grecia va fi ca piatra de moara la gatul inecatului. Problema este de unde bani? Din tiparnitze desigur. Au mai fost tipariti si in 2009 sute de miliarde pentru salvarea bancilor care au pierdut la gasca lui Madoff.

    hellas
    2010-02-11 12:53:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    economie.hotnew../

  • 53

    @Laura Cernahoschi: :)

    val_one
    2010-02-11 12:54:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    @ariel Da, e amuzant acronimul :)

    Laura Cernahoschi
    2010-02-11 12:55:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    @val_one pentru ce rasul?

    Laura Cernahoschi
    2010-02-11 12:56:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    @Laura Cernahoschi: pai,eu sunt totalmente de acord cu argumentatia ta,nu trebuie sa ma convingi de nimic.Doar mustacesc la gandul ca iar mi-o iau peste botic pentru aceasta sustinere. :)

    val_one
    2010-02-11 13:01:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    @Inima-Rea: bineinteles ca Grecia ne e superioara in majoritatea domeniilor.
    Dar comparatia pe care o face autoarea postarii se refera la modul de traversare a crizei de catre cele 2 tari. Grecia e in stare de faliment, noi se pare ca iesim din “groapa”. Si nu e vorba numai de Grecia; in multe tari au fost luate masuri draconice de restringere a cheltuielilor publice, ajutoare de stat consistenta etc, dar cu toate astea semnele relansarii economice se lasa asteptate.
    Daca nu ne dam singuri in cap in lunile urmatoare, avem sanse sa scapam mai “ieftin” decat alte tari din UE.

  • 58

    Mort de ris.
    Economistilor, analistilor, vedeti-va birna din economia romaneasca mai intii. Cind o sa vina factura FMI Grecia o sa para un paradis economic.
    Si va aud vorbind de aderarea la euro. Vai ! sa nu se intirzie cumva din cauza Greciei. Mare ti-e gradina …

    pasglo
    2010-02-11 13:03:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    @Laura Cernahoschi: sa dam slava Domnului ca acronimul nu PRIGS :D

  • 60

    @ariel Pe langa ca era tragic, nici macar nu mai era amuzant! :D

    Laura Cernahoschi
    2010-02-11 13:06:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    @val_one: eu tot o Doamna te cred. :)

  • 62

    @Laura Cernahoschi: sigur, cum nici grecii nu se amuza. Dupa o indelungata perioada prospera, grecilor nu le vine deloc usor ce se intampla acum. Nu le-a ramas decat sa protesteze in strada, ieri am inteles ca au fost vreo 10.000.
    E ingrijorator ca o tara UE poate ajunge in aituatia asta fara ca UE sa prevada/preintampine o astfel de situatie. La ce bun comitetele, comisiile si normativele UE daca nu pot preveni o asfel de prabusire?

  • 63

    @pasglo: Cat e factura Romaniei la FMI? Crezi ca datoria publica a Romaniei (sub 50% din PIB, in septembrie era de 27,7%) se compara cu a Greciei, de 125% din PIB?

  • 64

    @ariel: multumesc,chiar ma flatezi :)
    Eu ma bucur ca intervii,maestrul @Inima rea chiar are nevoie de adversari pa masura.Sau are dreptate si trebuie sa ne mai si educe cineva?

    val_one
    2010-02-11 13:16:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    @ariel: “Dupa o indelungata perioada prospera, grecilor nu le vine deloc usor ce se intampla acum. Nu le-a ramas decat sa protesteze in strada, ieri am inteles ca au fost vreo 10.000.”
    Am mai scris deja mai sus: “Les projets de réformes se heurtent à un mur. La grève est un sport national. Les conflits du travail se succèdent, des agents du fisc aux douaniers en passant par les prostituées (contre la concurrence russe). Les différents gouvernements ont pris la triste habitude de céder aux pressions. Les salaires de la fonction publique et les retraites forment d’ailleurs 51% du budget. Ce qui n’a pas empêché l’engagement de 29 000 nouveaux fonctionnaires l’an dernier destinés à remplacer les 14 000 partis à la retraite.”
    Daca n-am sti ca e vroba de Grecia, n-am fi putin tentati sa credem ca pasajul vorbeste de Romania (daca am pune magistratii in locul prostituatelor, ar fi chiar nostim :D )?

  • 66

    @val_one: nu vreau sa fiu in adversitate cu nimeni, cu atat mai putin cu maestrul Inima-Rea. :)
    Pur si simplu, comentand pe bloguri, joc un fel de “sah” al argumentelor/contraargumentelor. Pt mine e distractiv si instructiv. Nu tin sa am dreptate(tot timpul) :) , ci sa disecam un subiect din toate unghiurile de vedere posibile.
    Uneori, cand constat ca discutia e dezechilibrata, exprim opinia minoritara, chiar daca nu sunt de acord cu ea. De dragul echilibrului. :)

  • 67

    @Andi: nostim va fi cand vom fi pe “malul” celalalt fara sa fi luat “apa la bord”. :)
    Grecii s-au intins mai mult decat le era plapuma, am inteles ca din 3 salariati 1 e bugetar. Si noi am facut prostia asta vreo 2 ani de Tariceanu(val_one are dreptate), noroc ca a venit Criza Bau-Bau :) si a stopat procesul.

  • 68

    @andi : îhî, cred. Ca tot citezi francofon, vezi ca taman ce se vorbeste de romînia ca despre “grecia din afara zonei euro”. Sa traiti bine !

    pasglo
    2010-02-11 13:34:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    Doamnă, sîntem sortiţi să nu ne-nţelegem unul pe altul. Poate că doar anul ăsta, aşa că s-o lăsăm pe altădată!
    Cînd vom putea cădea de acord că protestul şoferilor de taxi nu e dovadă de corupţie. Idealul ar fi să cădeam de acord că în totă lumea e corupţia endemică, şi că felul cum e ţinută sub control face diferenţa dintre ţări. Dar şi-n Suedia – unde e notată cu 0 – ar fi de-ajuns cîţiva ani de neglijare a sistemului, pentru ca valorile să-nceapă să urce.
    Oricum poate fi numai european nu e să ajungem a ne bucura că alţii ar putea fi tot atît de ori chiar mai corupţi decît noi.
    -
    ariel: Eu mă tem că şi noi sîntem doar că n-am aflat-o încă. Cu cît sînt mai optimişti guvernanţii şi guvernatorii (de la Cotroceni şi BNR) cu-atît mai sceptic sînt eu, care nu văd nici un semn – în jurul meu, că lucrurile s-ar mişca înspre bine. Faptul că nu se atacă economia subterană nu-i indicator de reviriment economic. Faptul că Boc dă cu zarul şi află limita unei pensii de stat, nu-i doavdă de strategie economică de ieşire din criză. Faptul că AVAS îşi plăteşte performanţii cu sume pe care nici bancherii de pe Wall Street nu şi le mai permit, iar nu e dovadă că Ionuţ Popescu – mare economist român în viaţă – e deasupra taximetristului grec.

    Inima-Rea
    2010-02-11 13:42:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    @Inima-rea Sunt absolut de acord, de data aceasta. Avem moduri de a gandi complet diferite. sa o lasam pe alt deceniu, propun.

    Laura Cernahoschi
    2010-02-11 14:10:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 71

    Duduie Cernahoschi!
    Articolul dvs e plin de inexactitati si venin impotriva Greciei!
    Va intrebati (cu nerusinare!) ca de ce “contribuabilul Roman” sa plateasca pt Grecia! HAHAHA! Asta e bancul secolului! Contribuabilul Roman n-o sa plateasca nimic pt mai multe motive, unul find ca Romania “ia” mai mult decit “da” la punga comuna! Si cine sa ceara ajutor de un stat in faliment care in doua trei luni n-o sa poata plat salariile si pensiile daca nu ia bani de la FMI (unde lucrez si eu). Staul care nu are bani sa astupe gropile din strazi ! Samd ! Hilar, sincer !
    Doi, nu va complaceti doamna, *daca* va fi un plan de salvare asta va fi suportat de catre tarile zonei euro, deci nici pe departe de catre tari care stau la marginea europei dpdv economic ca Romania!
    Trei, *daca* va fi un plan de salvare, asta nu va fi numai pt Grecia dar si pt Spania, Portugalia si alte tari care au (sau o sa aibe) asemenea probleme!
    Patru, ati auzit vre-o data de “solidarietatea EU”?! Se pare ca nu… De altfel Romanul e arhicunoscut ca fiind un speciemn pe care il doare in dos pt oricine in afara de el! Din pacate in tarile civilizate nu merge asa.
    Cinci: ati uitat atunci cind Romania cersea sprijinul Greciei (si nu numai) ca sa intre in EU, Grecia l-a acoradt cu mare placere?!…
    Presupun ca ati uitat… De altfel si din pacate, ingratitudinea unei parti dintre Romani e biencunoscuta in europa…
    Si sase: hai doamnitza, nu va facetzi iluzii si nu va imaginati Romania a lumii a treia plasata linga Germania si Franta;-) N-o sa platiti nimic, voi n-aveti bani sa paltiti salariile si pensiile si sa salvati Romania ;-) Nu se compara coruptia din Grecia (care oricum e mare) cu ceea din Romania, hai sa fim seriosi! Criminalitate din Romania cu aia din Grecia. Samd… Asteptati un pic sa iasa la iveala si masluirea cifrelor economice care privesc Romania si atunci mai discutam…
    In plus e hilar si rauvoitor sa vorbiti de “terorism…islamic” in Grecia cind inca din timpul lui ceasca Romania a fost o tara primitoare pt tot felul te teroristi Palestinezi si nu numai ! Cind era ultima data cind un terorist Arab a fost lasat sa plece din Romnia cu sprijinul politicienilor ?! Omar Haisam a fost numele lui sau cum ?;-) Hahahaha ! Tare inteleapta vorba aia batrineasca, in casa spinjuratului nu se vorbeste de funie ;-)
    Trist domnitza, trist…

    Con-futius
    2010-02-11 14:26:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    @Con-futius: aveti un typo!Ati pierdut un “l” la nick,altfel textul e in plin dezacord cu “numele”.
    Sunt sigur ca v-ati “intitulat” Con-futilus ;)

    val_one
    2010-02-11 14:35:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 73

    @val_one:
    din moment in care raspunzi, inseamna ca nu e futil.
    In rest si in afara de inca o dovada de arhicunoscuta shmecheria de doi bani Romaneasca, ai ceva util de comentat?
    Nu?
    Apai, acum se vede cine e -futilus ;-)
    Sa auzim numai de bine.

    PS
    Stiu ca adevarul doare si ca voua Romanilor nu va place sa-l auziti, nici sa fiti criticati (dealtfel sinteti cei mai tari din parcare, nu? ;-) ) dar din pacate ata ete! Obisnuiti-va ca vin vremuri grele pt Romania! Si sa vedem cine o va salva atunci ;-)

    Con-futius
    2010-02-11 14:56:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    Laura draga, tu ai putea sa pui nu umarul ci subsuoara picioarelor tale la redresarea Greciei. Esti buna rau!

    fucfuc
    2010-02-11 18:06:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 75

    @Inima-Rea: Dar şi-n Suedia – unde e notată cu 0 – ar fi de-ajuns cîţiva ani de neglijare a sistemului, pentru ca valorile să-nceapă să urce.

    - mai urmeaza sa spui ca implementarea sistemului suedez in congo va duce la suedizarea africii ;)

  • 76

    @Con-futius: EXCELENT DOMNULE!
    CATIVA ANI BUNI AM STAT IN gRECIA SI NICI PE DEPARTE ACOLO NU E CEEA CE SE VREA SPUS IN ARTICOLUL ACESTA.
    Mi-e teama ca mult timp va trece pana cand vom ajunge noi la nivelul grecilor.
    @ariel: “Grecii s-au intins mai mult decat le era plapuma, am inteles ca din 3 salariati 1 e bugetar.”
    Nu stiu din ce surse ati inteles, dar nu e deloc adevarat.

    El Dorado
    2010-02-11 18:14:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 77

    Mde…d-na Cernahoschi mi-a sters comentariul numarul 77!
    Nu am injurat, nu am folosit limbaj obscen, doar d-na Cernahoschi nu rezista la contra-argumnte!
    Nu ii convine cind cineva ii arata ca a gresit si ca articolul ei e plin de inexactitati si de rea vointa!
    Ce sa zic, tipic la unii Romani…
    Trist doamna, trist!

    Con-futius
    2010-02-11 20:42:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    Sint curios sa vad daca d-ra Cernahoschi o sa reziste la tentatzia de data asta si n-o sa cezureze postarea mea (perfect legitima de altfel, fara obscentati sau injuraturi!) pe care o repostez aici.
    Ia sa vedem cum percepe dinsa “democratia” ;-)

    @El Dorado:
    domnitza Cernahoschi a citat gargara din presa (in special Britanica) care de citeva luni a jucat jocul speculantilor prin publicarea stirilor/zvonurilor false in privinta cu situatia financiara a Greciei dar si impotriva lui euro. Atentie, nu zic ca Grecia nu are probleme finantiare dar sa ne amintim ca la fel au si Irlanda, Italia (mai putin), Spania si Portugalia, cu Austria asteptind dupa coltz… Problema e ca Financial Times (si nu numai) in slujba speculantilor internationali au jucat un joc jalnic pe seama Greciei si monetei unice europene. Din fericire noul guvern Grec se pare ca e mult mai serios decit predecesorul sau (call me the Greek…PD-L!!!) si au luat masuri de austeritate si fiscalitate dure dar necesare. Unele clase protesteaza? Normal ca protesteaza, bravo lor ca nu sint apatici ca unii (oare cine? ;-) …) dar nu au incotro! Planul va fi pus in aplicare si daca reuseste nu va fi nevoie de nici o salvare din partea axei Franta-Germania. Nimen n-a zis ca Grecia e un paradis dar sa nu uitam ca daca datoria externa a Greciei este 125%, datoria USA este…130% si detzinuta in mare parte de catre…comunistii din China! O rog pe autoarea articolului sa ne ilumineze si sa ne zica cit este datoria externa a Italiei, Belgiei samd! Va zic eu, tot pe acolo! Asa ca hai s-o lasam mai moale cu “falimentul Greciei” ca nu e asa de usor cum vor unii! Eu in ultimii 2,5 ani sint stabilit in Grecia cu munca, lucrez la IMF responsabil pt Balcani. Nu-mi permit sa dau cifre sau sa zic multe dar Romania e in mult mai mare c***t (economic) decit Grecia ba si decit Bulgaria as indrazni sa adaug! Acum vre-o 20 de zile am fost in Romania cu colegi mei pt urmatoarele doua transe ale imprumutului catre Romania. Nu pot sa dezvalui multe dar va pot spune ca transele se dau cu mari obiectiuni si ca un fel de sprijin politic catre Romania, un fel de a preveni prabusirea ei!
    Fiecare tara are problemele ei dar important e sa nu pierdem masura! Romania e Romania, Grecia e Grecia si Spania e Spania! Alte marimi, alta credibilitate, alta economie, alte probleme.
    Articolul doamnei Cernahoschi e plin de inexactitati, unele le am aratat in postarea mea precedenta. E hilar sa citesti problematica Romaniei -unei tari in afara EMU si indatorata pina in ghit- ca vezi dom’le e bine sau nu sa ajutam Grecia sa depaseasca criza? ;-) Grecia care e investitorul numarul doi daca nu ma insel in Romania, cu peste 5 banci prezente acolo!!! Hai sa fim seriosi, marimile nu sint comparabile!
    Cit pt cifra “la 3 oameni care muncesc, 1 e bugetar” asta e o alta dovada a usurintei cu care d-na Cernahoschi reproduce inexactitati sau in cel mai bun caz vorbeste in necunostinta de cauza! Sectorul public in Grecia are intre 450.000 si 550.000 de angajati, cind totalul oamenilor care muncesc in Grecia este in jur de 6 milioane daca nu si ceva mai multi! Asta ne da un procent in jur de 7 sau 9%, adica hai, 1 la…10!!! Asa ca…mai moale cu inexactitatile d-na Cernahoschi!
    Spaga 1.000 euro ca sa nasti intr-un spital de *stat*?!
    Doamna Cernahoschi, poate in Romania dar nu in Grecia! Nevasta mea s-a intimplat sa nasca premature in Grecia imediat dupa ce ne am mutat acolo acum 2,5 ani, am adus-o de urgenta (pre-eclamsie) la spital. N-am platit nici o spaga, ba nici un euro, mi-a fost de ajuns dovada asigurarii noastre din Anglia unde locuim permanent! Spagi in spitale din Grecia in alte cazuri/operatii? Da, se poate! Dar nu la maternitate! Dar hai sa vedem cum e in Romania stimata doamna! Esti operat fara spaga?! Cum sa nu ;-) Nu poti nici sa faci programare la un doctor mai de doamne doamne fara spaga! Asa ca…mai moale cu auzatiile!
    Mai departe: deficit-ul Greciei cica (ltima stire!!!) e de…16%!!! Tipic! Aruncam acolo un zvon si lumea crede si-l reproduce mai departe! Stimata doamna Cernahoschi se pare ca nu o considera credibila pe tanti UE care a acceptat ca deficitul definitiv si *real* pt 2009 este indeed 12,7%! Dar…noi trebuie sa facem articolul cum trebuie facut, sa-l mesterim, sa inaltam putzin mindria Romanilor ca deh, nu sintem numai noi in c***t, sint si alti ;-) Ce sa zic…
    A, sa nu uit ! Romania in EMU ;-) Asta e ultimul banc ;-) Hai sa fim seriosi domnilor! La inceput era vorba de 2014. Acum analistii vorbesc de 2017. Si eu pot sa va spun ca dintr-un studiul intern al biroului nostru, Romania nu va fi gata de aderare nici in 2020. Imi pare rau dar asta e adevarul. Coruptzia a spus cineva?! Hotzia a zis cineva?! Incompetentza a completat altcineva?! Poate toate la un loc…
    Sa auzim numai de bine (ceea ce nu prea cred, dar…)!

    Con-futius
    2010-02-12 02:53:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    @Con-futius:

    “Fiecare tara are problemele ei dar important e sa nu pierdem masura! Romania e Romania, Grecia e Grecia si Spania e Spania! Alte marimi, alta credibilitate, alta economie, alte probleme.”

    Adevarat, cuvantul cheie e “probleme”. In acest moment, problemele Greciei sunt mai mari decat ale Romaniei. Din cate stiu, mai marii UE s-au reunit de urgenta pt Grecia, nu pt Romania. Nici pe ei nu-i credeti?

    Datele/statisticile economice se preiau tot din presa, e posibil sa mai apara erori. Informatia cu “1 din 3″ am aflat-o si eu tot din mass-media, din mai multe surse. Acum ce sa fac? Sa dau telefon la INS of Greece sa-mi confirme?
    Ma bucur ca sunteti multumit de traiul dvs actual din Grecia; pacat ca asta nu se vede in tonul comentariilor dvs, oarecum isteric.
    Argumentele nu devin mai solide daca sunt insotite de injuraturi.

  • 80

    @ariel:
    1) “problemele” Greciei sint “problemele Greciei” si guvernul Grec n-a cerut (pina in momentul de fatza…) nici un cent de nimen! A cerut ajutor politic pt a-i stopa pe speculantii care de fapt nu ataca Grecia ci moneta unica!
    Cit pt probleme Greciei fiind mai mari decit ale Romaniei, iti repet ca habar n-ai unde sta Romania! Romania e pe copac si copacul e in aer! Faptul ca inca nu s-a spart “balonul” in Romania nu zice nimic. Cum am zis, mai asteptati un pic si vedeti! Deja incercarea disperata a lui Basescu sa arate ca Romania a iesit din criza a fost dezmintira nu de altu ci de…BNR itself! “România nu a ieşit din recesiune în ultimul trimestru din 2009, economia s-a comprimat cu 1,5%! Scăderea este mult mai pronunţată decât declinul din trimestrul al treilea, când economia României se diminuase cu numai 0,6% faţă de trimestrul al doilea.”!!! Ce va ziceam ieri in antepremiera?! Vezi ca stiu ce vorbesc?!
    2) Cei mai mari din E(M)U s-au reunit pt Grecia dar si pt a pune un capat la atacurile speculantilor impotriva euro. S-au reunit ca sa puna pe hirtie o poltica care va trebui urmata si pentru restul de PIGS plus alte tari cind si daca va fi nevoie. Din pacate in EMU nu a fost prevazuta o politica de reactie la atacuri de genul asta…
    3) Orice prost ar intelege ca raporul 1:3 este eronat, nu trebuie sa fii rocket scientist! Doar ca unii se complac sa creada si sa reproduca tot ce le convine…
    4) Da, sint multumit de sederea mea in Grecia, nu se compara nici pe departe de ce vad si traiesc de fiecare data cind vin in Romania! Ce sa-ti spun, alta lume!
    4) unde ai vazut tu “isteria”?! Unde ai vazut tu “injuraturile”? Aaaa, inteleg, esti si tu din aia care mint ca sa-si faca argumentul! Daca crezi ca reactia mea e “isterica” atunci probabil ar fi trebui sa te ingrijorezi sa nu cumva axest “isteric” sa fie isteric si cind isi pregateste raportul lui pt Romania! Fiindca cind citesc unii din voi, zau ca nu cred ca merita Romania ajutata la nimic! Singura chestia care ma face sa ma gindesc de doua ori este faptul ca in afara de oameni de joasa calitate, in Romania exista si multzi oameni cumsecade…
    4) eu m-am adresat doamnei Cernahoschi si tu raspunzi ca daca ti-as fi adresat tie postarea mea!!! Nu cumva?… Tzk, tzk, tzk doamna, nu e tzinstit ;-)

    Con-futius
    2010-02-12 12:48:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    @Con-futius: o sa ignor atacul la persoana la care vad ca nu renuntati, deoarece intrevad si ceva contraargumente.

    Pe Basescu il voi scoate din ecuatie, cu riscul de a va face lectura(multumesc :) ) mai plictisitoare.

    1.Intr-adevar, argumentele mele au fost subrezite de ultimele date INS. Cu toate astea, continui sa cred ca 2010 va fi anul iesirii Romaniei din “groapa”. nu voi insira o demonstratie economica de 300 de randuri/cifre; e concluzia mea dupa o suma de stiri economice si analize straine si romanesti. Cat despre BNR itself, nu demult avea niste opinii destul de optimiste. Cam nestatornic e nea Isarescu in ultimul timp :)

    2. UE ca UE, dar FMI si G7 ce treaba au cu euroiul?

    Aceasta criza este cea mai grava care a afectat zona euro de la crearea ei, acum 11 ani, iar unii analisti nu exclud posibilitatea ca o tara mica membra a zonei euro, cum este Grecia, sa fie constransa s-o paraseasca pentru a asigura supravietuirea Uniunii monetare.

    “Criza din Grecia, discutata de G7
    Potrivit cotidianului Le Monde, expertii FMI considera ca Grecia ar avea nevoie de un ajutor de 20 – 25 de miliarde de dplari (14,6 – 18,3 miliarede de euro) pentru a linisti pietele financiare.

    Joi, direcotrul general al Fondului, Dominique Strauss-Kahn, s-a declarat gata sa ajute Grecia daca i se cere.”(fabricadebani.ro)

  • 82

    3. Aici nu va ma mai contrazic, n-am date destule; ma consolez cu gandul ca suntem mai multi “prosti” care am diseminat informatia. :)
    4. Sa va fie de bine! :)
    4. Ramane cum am stabilit: ton autosuficient/artagos/ intolerant.
    4. Nu, in nici un caz. :)

  • 83

    @ariel:
    ce sa spun, fiecare dupa cum il taie capul…
    Ai pierdut esentza si nu vrei sa intelegi ca lucrurile nu stau cum le vezi tu si/sau cum le transmit unele surse care au interese nebuloase…
    Deja trebuie sa stii din presa ce s-a intimplat ieri la sumitul, daca s-a dat sau nu ajutor *economic* Greciei, daca intram noi sau nu in “afacerile” Greciei (intram dar indirect, dar e cam greu sa-ti explic), etc, etc. Poate ca ai aflat si ca piata armametelor in Grecia conteaza enorm de mult pt Francezii si Nemtii, Francezii au luat o comanda pt 6 fregate si 60 de avioane Rafale, Nemtii au “cistigat” un contract pt 30 de Eurofighters, samd… Da, prostii aia vind avioane si fregate de miliarde de euroi la niste “falimentari” ;-) E destul de complicat si nu e nici locul nici nu cred ca vei intelege.
    Intolerant? Se prea poate cind ai de a face cu tipicul homo Balcanicus care le stie pe toate si nu asculta nimic si pe nimen! M-am saturat cu timpenia, prostia si incompetenta, cu rea vointa, cu mentalitatea “sa moara si capra vecinului”, cu mentalitatea ” ba p’a ma-tii” sau mentalitatea “merge s-asa”! Poate e din cauza de my job unde vad multe, nu stiu… Dar te am somat sa-mi arati unde ai vazut tu “injuraturi” din partea mea si n-ai reusit! Asa ca virgula cazi si tu in categoria de care vorbesc mai sus ;-) Lasa, fi multumit, voi si Grecii semanati la multe, deh, tot Balcanici,nu? ;-)
    Sa auzim numai de bine!

    Con-futius
    2010-02-12 15:13:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 84

    ariel, val-one: Vă rog eu mult, nu-mi spuneţi “maestrul” că mă enervez. Nu sînt decît un pic de scriitor care nu va ajunge unul întreg datorită multor lipsuri, de tot felul. Faptul că-mi mai apare cîte ceva, pe ici, pe colo, e mai curînd inexplicabil pentru mine.
    -
    rurik: mai curînd, se congolizează Suedia, decît se suedizează Congo. Altminteri, e geşit raţionamentul tău. Corupţia este o măsură a lipsei solidarităţii sociale, care nu e una de clasă ci una de educaţie. Gîndeşte-te doar la fpatul că noi concurăm Suedia doar la capitolul “miliardari şi milionari”. Eu cred că o surclasăm, la acest capitol, fiindcă faimoasele anale indexînd bogătaşii români au cel puţin jumătate din pagini albe.
    Mai gîndeşte-te la faptul că mai repede ajungi milionar/miliardar, ca demnitar al statului român, decît ca întreprinzător privat. De aceea, se poartă incompatibilitatea, la români.
    -
    Laura C mi-a dat întîlnire peste 10 ani. Nu-i o perioadă pe care să n-o pot trece, numai că d-ei va fi, atunci, o simplă gospodină – în cel mai bun caz. În cel mai rău – funcţionar public, poate chiar demnitar. Unul care ar întări din urechi, la argumente gen con-futius, fiindcă are el socotelile lui.

    Inima-Rea
    2010-02-12 15:14:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alegeri alex mazilu antonescu aur basescu Becali blaga blog Blogviu interviu BNR Boc BOR campanie candidatura catalin voicu cluj concert cristian preda criticatac criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu Elena Udrea experiment Facebook film FMI fotbal guvern humanitas Iliescu instantanee internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie Parlamentul European pd-l PDL Plesu pnl Polirom ponta protest psd radu duda riscograma rmgc romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate sondaj steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR uichendist.ro usl Vanghelie Vasile Blaga Videanu

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!