![]() | Ultima carte citită de Băsescu acum cinci ani era tot Levantul lui Cărtărescuvezi toate articolele de Viorel Dobran14 Nov 2009 la 19:31 35 comentarii 914 vizualizari. |
Mircea Cărtărescu “se mândrea” în urmă cu cinci ani că Traian Băsescu i-a citit Levantul. Într-un interviu acordat lui Marius Chivu pentru România culturală, cel mai de succes scriitor român al ultimilor ani spunea: “Multă vreme am fost pur si simplu un scriitor, sau nici macar atît, un om izolat, cunoscut pentru retractilitatea sa sociala (…) Succesul de vînzare, deci, al Femeilor (n.r-: carte pe care, sic!, Băsescu o făcea cadou ziaristelor acreditate la Cotroceni)…, nu s-a datorat “brand”-ului Cărtarescu, nici reclamei, ci, pe de-o parte, titlului şi preţului redus al cărţii, iar pe de alta, creşterii recente a imaginii mele publice, mai ales de cînd preşedintele Băsescu însuşi a recunoscut în faţa naţiunii că mi-a citit Levantul…”.
L-o fi ajutat pe Cărtărescu la brand, dar cartea i-a pus ceva probleme de lectură lui Traian Băsescu. Întrebat de moderatorul Mihnea Măruţă care este ultima carte citită, preşedintele în exerciţiu a spus, la cinci ani de când se lăudase cu acelaşi lucru, că Levantul a fost ultima sa ocupaţie literară. Poate i-a plăcut atât de mult, că a recitit-o, cine ştie?
Să fim mulţumiţi că nu s-a apucat, ca predecesorii săi, să scrie, ca riscam să rămânem fără păduri.
Etichete: Mihnea Măruţă, Mircea Cartarescu


Costi Rogozanu azi la 16:35 |
Dacă erai critic cu americanii şi politica lor oficială (reprezentată lamentabil de ambasadorii [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu azi la 14:58 |
In urma cu nu mult timp, la 15.01.2012, publicam pe voxpublica si pe site-ul propriu, [ citeste mai departe ]
Tudor Darie azi la 14:32 |
Bani, bani, bani... vize, vize, vize... acestea sunt asocierile în mințile multor cetățeni [ citeste mai departe ]
Florin Puscas azi la 13:57 |
„USL e în această clipă o alianţă de stânga, iar o alternativă la Uniune trebuie să fie, [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 11:23 |
”Chemaţi organele să-mi pună cătuşele, să mă lege, dar să ştiţi că o să daţi [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 09:42 |
Vreo 20 de tineri pedelişti s-au dus la Parlament să-i dea deşteptarea lui Crin Antonescu. Mai [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu azi la 08:29 |
... zbaterile PDL-ului pentru a iesi din groapa electorala pe care singur si-a sapat-o m-ar induiosa [ citeste mai departe ]
Cristian Bândea 22 Feb la 21:33 |
Săptămâna asta a apărut în mass media o nouă "amenințare" la adresa libertății virtuale. [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 22 Feb la 19:23 |
Sondajele de opinie vin să confirme ceea ce Puterea a negat: Guvernul Boc a fost schimbat în urma [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 22 Feb la 17:03 |
Trăim epoca ştirilor, a breakingnews-ului. Vom avea minimum 10 televiziuni de ştiri. Digi24, TVH2. [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 22 Feb la 12:59 |
În an de recesiune, Petrom a făcut un profit de neam-prost, de 887milioane de euro, în creştere [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 22 Feb la 08:29 |
Dupa manifestatiile din ianuarie, autoritatile, in loc sa genereze si sa implementeze idei pentru [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 Feb la 21:05 |
Încă una. Poate ultima după episodul de săptămâna trecută de la Federația Română de Fotbal, [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 21 Feb la 18:16 |
Paradox: "Am vrut să fiu un om întreg și m-am trezit un [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 21 Feb la 17:32 |
Comisia Europeană a confirmat astăzi oficial ceea ce a anunţat ministrul afacerilor europene [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 21 Feb la 17:03 |
Cu o saptămână înainte de a deveni Ministru de Finanțe, Bogdan Drăgoi împrumuta România cu 1. [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 Feb la 16:53 |
PDL s-ar agăţa de MRU ca înecabilul de pai. Dar dacă premierul îşi dă independenţa pe [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 Feb la 15:56 |
Un om cuminte, raţional, cu capul pe umeri. Să zicem că aude ştirea zilei de azi, că se [ citeste mai departe ]
vox 21 Feb la 12:37 |
E greu să crezi că unicul motiv pentru care România nu recupera 1.5% din PIB pierdut prin [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 Feb la 10:19 |
O prelată a stadionului ”Ilie Oană” din Ploiești care unea o peluză de tabela de marcaj și [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 21 Feb la 09:59 |
Proiectul de reconfigurare urbanistică a Pieței Universității în vederea transformării [ citeste mai departe ]
Viorel Dobran 20 Feb la 23:31 |
"E spart apartamentul unei familii. În timpul jafului, acasă e doar femeia, în jur de 40, cu [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 20 Feb la 20:56 |
Astăzi se aniversează dezrobirea romilor din 1856. Este prima oară cînd aniversarea se [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 20 Feb la 20:35 |
Mă răscoleşte în seara asta o tipă în buzunar, dar n-apucă să facă şi extracţia. Ieşisem [ citeste mai departe ]
Dan Duca 20 Feb la 20:27 |
Ne-am văzut de puţine ori în aceşti ani. De infinit prea puţine ori. Ne-am cunoscut în Sibiu [ citeste mai departe ]
Florin Puscas 20 Feb la 20:20 |
Industria cărţii din România seamănă cu o junglă. Fiecare încearcă să supravieţuiască [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 20 Feb la 19:34 |
Din cand in cand, apar articole de analiza in care se compara situatia din Romania cu cea din alte [ citeste mai departe ]
vox 20 Feb la 19:12 |
Am lansat cîteva întrebări/teme unuia dintre cei cinci candidați la rectoratul UBB, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 Feb la 18:35 |
Cînd au început colonizarea Tasmaniei, la începutul secolului al XIX-lea, britanicii au ajuns la [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 20 Feb la 18:05 |
A nimerit-o bine premierul alegîndu-l pe Dan Suciu purtător de cuvînt. Nu numai fiindcă DS [ citeste mai departe ]
| 1Eu sunt una din cei multi din fata televizoarelor, care sunt de acord cu cei 20 de tinrei pdl-isti si am si o propunere de slogan: "Antonescu presedinte pentru ciumpalacii fara minte"... | ||
| 2Ce nu inteleg e de ce fruntasii PD-ului nu-si asuma cinstit candidaturile, daca tot au facut ceea ce spun ei ca au facut: modernizarea tarii, reforma, salvarea de la grecizare, binele cu forta, etc. De... | ||
| 3Programe au toti, pdl, psd, unpr... Inclusiv pcr-ul a avut programe. Care e diferenta? Regimul si persoanele care ar trebui sa le aplice. Regimul nu mai e, dar persoanele inca mai sunt. Cat despre marele... | ||
| 4@unik: Aceasta a fost si intentia mea! Imi pare bine ca gustati un astfel de umor, amar ce-i drept, pe propria noastra piele! Este renumitul, haz de necaz! Blanculescu... | ||
| 5Mi-e dor (culmea !) de Biju Morar. Cum le zicea el, cum lingea in augustul kur presidintiaL ...... | ||
| 6@trolu: Perfect de acord cu dvs.!In afara de o supraimpozitare a profiturilor acestor companii petroliere, din care nu castigam mai nimic, banii ducandu-se la buget, pentru alimentarea si a sau in special... | ||
| Mihai Goţiu 27107 citiri |
| Ciprian Domnişoru 10079 citiri |
| Cristian Teodorescu 8364 citiri |
| Costi Rogozanu 6860 citiri |
| Florin Puscas 4271 citiri |
| Alin Fumurescu 3484 citiri |
| Viorel Dobran 2377 citiri |
| vox 1808 citiri |
| Elena Vijulie 1356 citiri |
| Daniel Oanta 1271 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 6 postari |
| Costi Rogozanu 4 postari |
| Florin Puscas 3 postari |
| Viorel Dobran 2 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Tudor Darie 2 postari |
| vox 2 postari |
| Lucian Isar 2 postari |
| Ciprian Domnişoru 2 postari |
| Mihai Goţiu 105041 citiri |
| Costi Rogozanu 51466 citiri |
| Cristian Teodorescu 47285 citiri |
| Alin Fumurescu 25396 citiri |
| Ciprian Domnişoru 21006 citiri |
| Remus Cernea 17916 citiri |
| Viorel Dobran 16867 citiri |
| Dorin Tudoran 15188 citiri |
| Iulian Leca 12531 citiri |
| Cristian Bândea 11206 citiri |
| Mihai Goţiu 38 postari |
| Cristian Teodorescu 26 postari |
| Costi Rogozanu 25 postari |
| Dorin Tudoran 15 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Viorel Dobran 10 postari |
| Constantin Creţan 8 postari |
| Iulian Leca 7 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
| Lucian Isar 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
viorel, ai citit Levantul. Stii ca pentruun cititor neexeperimentat, fara Litere, poate dura ceva:)
costi
2009-11-14 19:37:34 | Raporteaza
Viorel te dovedesti un ascultator avizat si cu memorie, felicitari!
Ce o fi in mintea echipei lui Basescu?
Dupa glumele la adresa pasiunii sale declarate exclusiv pentru desene animate nu puteau sa-i pregateasca rezumatul unui alt roman scris de un roman, sau macar o carte de eseuri politice ceva?
2009-11-14 19:43:40 | Raporteaza
Bre, dar daca Basescu a fost cinstit ca n-a mai citit nici o carte in anii astia cinci, de ce nu spui, mai Viorele? Poate ca n-a avut omu’ timp sa mai citeasca altceva. Ai tu idee ce complicata e viata cand esti la Cotroceni? Nu-i destul cate documente si petitii citeste?
Ce rai, frate, sunteti! Daca-l prindeati cu minciuna il distrugeati…
2009-11-14 20:02:24 | Raporteaza
2009-11-14 20:05:06 | Raporteaza
Basescu a fost un pic ambiguu, a zis ceva de genul: mi-am completat un gol creat in ultimii ani. Nu s-a inteles foarte clar, ori l-a recitit pentru ca-l uitase, ori l-a citit pentru prima oara, tocmai pentru ca precedenta declaratie din 2004 fusese o exagerare.
2009-11-14 20:09:00 | Raporteaza
in orice caz, nu cred ca era neaparat o rusine sa spuna ca de multa vreme nu a mai citit nimic pentru ca sta cu nasul in alt gen de hartii. Putea sa recunoasca, nu sa reincalzeasca ciorba.
2009-11-14 20:10:48 | Raporteaza
Mircea Cartarescu: Nu poti face nimic ca sa ai stil. Stilul nu il ai, ci il esti
2009-11-14 20:24:49 | Raporteaza
Nu de placere a citit el Levantul. Se cunoaste dezinteresul presedintelui fata de lectura. Bine ca nu l-a intrebat ce parerea are despre intelectuali!
2009-11-14 20:35:47 | Raporteaza
Levantul e o carte grea, oameni buni, iar Basescu nu-mi face impresia ca a citit carti de placere la viata lui, oricum nu de literatura! Si-a adus si el aminte cu ce l-au prins acum cinci ani in campanie. Pun pariu orice, oricat, cu oricine ca Basescu isi da duhul dupa doua pagini citite din Levantul! E la fel de incult ca Eba, are doar scoala vietii curs seral! Ce naiba, Basescu citind Levantul e la fel de neverosimil ca Marean Vanghelie citind Wittgenstein!
2009-11-14 20:36:05 | Raporteaza
Ha!-Ha!-Ha!
Dumnezeuleeeeeeeeeeeeee!!!!
Bun, acum am priceput neşte treburi, şi de-o parte şi de cealaltă.
Beton!
2009-11-14 20:42:46 | Raporteaza
O intrebare idioata intr-un asemenea moment. Am auzit ca acum citiva ani candidatii prezidentiali au inceput sa recite versuri la indemnul moderatorului… pfff…
IN-CRE-DI-BIL, oamenii astia vor sa aiba un presedinte care sa stea si sa citeasca romane citeva ore pe zi.
Nu sinteti normali! Va plingeti de politicieni, iar voi sinteti chiar mai cazuti in cap decit ei. Voi, astia, desteptii si cultii in cap care scrieti pe la ziare si moderati emisiuni de kkt. Transformati in circ orice treaba care ar trebui sa ramina serioasa. Si va mai plingeti ca traiti prost, ca politicienii, ca mogulii, ca poporul… Traiti cum sinteti, incapabili sa deosebiti principalul de secundar. Da’ fuduuuuuli…
Mi-e tot mai evident ca nici o nenorocire care o sa se abata vreodata asupra voastra ca indivizi sau ca neam nu va fi prea mare si nici nedreapta. Nu tara e mizerabila, ci locuitorii ei. In frunte cu impostorii astia gretzosi si mereu cu coada pe sus care se inchipuie intelectuali. Marii intelectuali romani de care nu a auzit nici dracu dincolo de Episcopia Bihor…
2009-11-14 21:08:25 | Raporteaza
e clar ca nu vream analfabeti din nou, dar cine a cerut ca Basescu sa citeasca Levantul? Era doar o constatare.
2009-11-14 21:19:43 | Raporteaza
Daca urmareai atent raspunsul D-lui Basescu reiesea faprul ca a recitit cartea.Ceea ce nu e rau.
2009-11-14 21:22:43 | Raporteaza
Niet, Basescu l-a recitit doar pe Socrate, in editie critica!
:):)
2009-11-14 21:26:20 | Raporteaza
Eu sunt foarte multumita ca n-a citit APaunescu.
Si, oricum, presedintele citeste bloguri. S-ar putea sa va fi citit si pe voi, scriitorilor!
2009-11-14 21:30:34 | Raporteaza
daca nu citea nu era bine.daca citea prea mult sareati la beregati ca-si pierde timpul cu lecturi.
mai bine tovilor va intrebati cati ziaristi stau bine cu cititul sau cu scrisul.fiecare meserie cu riscurile ei.
2009-11-14 22:15:20 | Raporteaza
@silviu petcu
Pai nu se vede?
punct ochit
2009-11-14 22:24:13 | Raporteaza
Pe lîngă că e dictator, nici nu citeşte. Bine că n-ai loc în biblioteci & librării de atîţia cititori.
2009-11-14 22:36:47 | Raporteaza
Va rog frumos, ma poate ajuta cineva cu urmatoarea referinta?
“Cresterea si descresterea Imperiului Britanic” de Anonim
Multumesc!
2009-11-15 00:44:39 | Raporteaza
E fascinant sa-i vezi in actiune pe intelectualii natiei.
Desi sint sute de probleme grave in tara aia, probleme la care toti cei care au un dram de minte ar trebui sa se gindeasca si, cind se iveste ocazia, sa le aduca in prim-plan in cautarea unor solutii, pretiosii lucratori cu pixul, keyboardul sau microfonul cred ca e teribil de important sa se afle care e ultima carte citita de candidatii la postul de presedinte. O intrebare buna sa le-o puna cu ocazia unui interviu-flecareala despre viata lor de zi cu zi, dar complet irelevanta intr-o situatie ca asta. Regret ca Basescu nu a avut inspiratia sa-i citeze titlul ultimului dosar care i-a ajuns pe birou. Si daca insista, inca vreo 10-15 din ultima luna.
Cititul e un hobby ca oricare altul, dar numai la romani dezvolta complexe de superioritate. Nu am mai vazut asa ceva nicaieri. Prin alte parti, cei care citesc o fac pentru propria placere, nu ca sa se dea mari in public. Dar la romani pina si mersul la teatru produce fumuri. Nu mai zic de aia care au abonamente la opera sau la concerte simfonice.
Care e problema daca unul nu gaseste placerea in citit ci in pescuit, sau in cultivarea musculaturii la gym, sau in gatit, sau in cinema? Si-apoi, sint oameni care citesc enorm, insa lucrari de specialitate, nu beletristica. Fiindca cineva trebuie sa construiasca si case, si masinarii de tot felul, sa invete sa cultive pamintul etc. Unde ar ajunge un popor care, luindu-se dupa dorintele inefabilei si irefutabilei elite culturale romanesti, ar sta toata ziua sa citeasca poezie si romane?
Candidatii la postul asta nu ar trebui sa accepte sa li se puna intrebari idioate sau sa cinte, sa danseze, ori sa recite la cererea zevzecilor din presa, ca doar nu candideaza pentru functia de presedinte al vreunui camin cultural.
Ce-o fi vrut Marutza sa scoata in evidenta cu intrebarea asta? Faptul ca Basescu nu citeste? Se stia. Ca el insusi e maaare consumator de literatura (un intelectual adica, o elita, minca-tz-as)? Pe cine intereseaza?
Lui Maruta ar trebui sa-i spuna cineva ca Ceausescu, cizmarul, citea mai mult decit Basescu. Citea Paunescu, Cosbuc, nu conteaza, dar citea, ba se mai scremea sa si recite pe la congrese. Iar Stalin, oho, asta devora literatura sovietelor, statea noptile si halea povesti de viata noua. Si cind termina cite un roman care ii placuse, punea mina pe telefon si il suna pe autor ca sa il felicite si sa-l indemne sa mai scrie astfel de carti. Nu conta ca era 3 sau 4 dimineata. E drept, insa, ca pe altii ii trimitea in Siberia. Cum a patit-o un tinar poet plin de voie buna care n-a gasit altceva mai bun de facut decit sa scrie despre mustatza istorica a generalisimului. Zicea ca atirna in farfuriile cu ciorba ale proletarilor din intreaga lume.
Cred ca Maruta ar fi avut ce discuta cu Stalin pe teme literare. L-ar fi iubit.
2009-11-15 02:36:23 | Raporteaza
Basescu nu are cuiltura….ce fel de presedinte ne-a condus tara????
2009-11-15 07:40:56 | Raporteaza
Base lasa tara sa fie condusa de un om mai capabil..de Crin Antonescu.
2009-11-15 07:41:52 | Raporteaza
Base nu are sanse…si daca vom vota basescu nu va fi nici o chimbare..asa ca alegeti altceva.
2009-11-15 07:42:43 | Raporteaza
Basescu nu e de incredere,merita sa schimbam ceva.votati Crin Antonescu
2009-11-15 07:43:17 | Raporteaza
PD-L si Traian Basescu nu merita nici sa candideze…
2009-11-15 07:43:49 | Raporteaza
Base ar trebui sa se retraga din cursa politica..a demonstrat din nou ca nu are ce cauta aici.
2009-11-15 07:44:47 | Raporteaza
Crin Antonescu este un om bun si vrea doar sa invinga coruptia din tara asta.
2009-11-15 07:45:28 | Raporteaza
Eu votez Crin Antonescu…Voteaza si u Crin Antonescu!
2009-11-15 07:46:10 | Raporteaza
Aloo, domnilor de peste Ocean care va dati cu parerea pupandu-l cu foc pe Baselu! De ce nu va aratati patriotismul venind acasa, in Romanica, cum vrea seful vostru? Il sustineti pe autocrat de acolo, unde e bine, si ne lasati pe noi cu Chelul pe cap! Lasilor!
2009-11-15 13:48:00 | Raporteaza
Nu il cred. Daca ar fi spus ca a citit un roman politist l-as i crezut.
2009-11-15 15:44:48 | Raporteaza
Pai se astepta vreun roman la altceva? Basescu nu citeste, e prea ocupat cu furatul. Probabil ca a citit oricum doar titlul cartii in timp ce se afla acasa la Elena Udrea, frunzarindromane in timp ce ea se schimba in ceva mai confortabil. Nimic nu ma mai surprinde venind din partea lui.
2009-11-15 16:29:30 | Raporteaza
Repet, cine a scris “Cresterea si descresterea imperiului britanic” citita recent de Crin Antonescu !?
Basescu cel putin s’a prefacut ca a citit o carte care exista.
2009-11-15 18:54:01 | Raporteaza
@sorin
eu unul o sa ma intorc in romania cand geoana o sa trimita un roman in spatiu si dupa ce va da fo 25000 de euroi promisi alora care se intorc din europa.e bine asa.ca daca astia plecati cu traista-n bat n-ar mai trimite bani in romania ,nici salarii n-ati mai avea.
2009-11-15 22:36:36 | Raporteaza
[...] dreaptă, este? 2. Levantul lui Cărtărăscu, [...]
2011-06-06 13:18:09 | Raporteaza
[...] (7) vezi “Ultima carte citită de Băsescu acum cinci ani era tot Levantul lui Cărtărescu”, online la voxpublica.real../. [...]
2011-06-30 19:10:06 | Raporteaza