![]() | Un nou acord cu FMI: subvenționarea falimentului de statvezi toate articolele de Mihai Goţiu06 Sep 2010 la 13:18 69 comentarii 1118 vizualizari. |
Traian Băsescu vorbește de prelungirea acordului de împrumut cu FMI în octombrie. Ori de încheierea unui acord preventiv. Mai exact alte împrumuturi, alte datorii. Pentru ce? Pentru a plăti datoriile existente deja. Cu plusul de dobândă aferent. Mai exact pentru a subvenționa falimentul statului român. Pentru că nu ne împrumutăm pentru a produce. Nu investim. Ne împrumutăm pentru a plăti datoriile deja existente. Și nu facem nimic pentru a produce. Iar taxele și impozitele, atât cele individuale, cât și cele datorate de persoanele juridice sunt suficient de pronhibitive pentru a-i da prin cap cuiva să se apuce acum de făcut afaceri pe aici.
Problema e că atâta timp cât suntem condiționați de rambursarea împrumuturilor de la FMI, nu poate fi vorba de nicio relaxare fiscală. Nici de măsuri care să stimuleze investițiile. Singurul lucru care se obține e prelungirtea agoniei. Adică moarte sigură. Iar dacă cinvea mai crede că banii respectivi vor fi folosiți pentru investiții, le recomand să recitească declarațiile făcute de actualii guvernanți în urmă cu un an.
Ce s-ar obține, practic, cu un eventual nou împrumut? Supraviețuirea actualei guvernări încă un an sau doi. Pe spatele contribuabilor români care vor rămâne cu datorii de plătit pe ani de zile. Vă convine?
***
Asta e și o leapșă pentru colegii de la Standard.ro: România are nevoie, cu adevărat, de un nou acord cu FMI sau de prelungirea celui existent?


Costi Rogozanu azi la 16:59 |
Cu Victor Ponta s-au strîns deja destule: rămîne principala problemă a noii legi electorale. [ citeste mai departe ]
Tudor Darie azi la 15:27 |
Așa a fost să fie ca eu să fiu persoana responsabilă din partea Guvernului pentru susținerea [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 15:15 |
Altfel, imi imaginez ca multi vor vota cu mana taiata. Ce vremuri.... macar odata cineva ameninta ca [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
| 1"Principalele reproşuri venite dinspre PDL şi reţeaua mediatică puternică pe care şi-au creat-o cu grijă în ultimii 5"Retea puternica? Va bateti joc de noi?!? Care este cota de piata a trustului Intact,... | ||
| 2Altfel, pe langa obsesia de a-l suspenda pe presedintepai psihopatologic/psihanalitic e evaluat ca fiind obsesie numai de bassainistii arhaici (Leca si 90 % din autorii VOX)Pentru mine ar fi... | ||
| 3"Dacă Ponta nu intervine în acest caz..." Va interveni, dar la TV.Ponta e produsul politic al lui Nastase, iar legatura dintre cei doi e mai mult decat profesionala. Mirarea si dezamagirea fata de... | ||
| 4"Victore, lasa restauratia pana dupa alegeri!"Pai o lasa! Ce vedeti acuma e CEL MAI CINSTIT guvern pe care il poate oferi USL, oameni unul si unul pusi acolo sa ia fatza votantilor cu cinstea lor.... | ||
| 5Debarasarea de BalabanNoi ne-am făcut treaba cu el Inspectorul peste inspectori Să-l curăţăm pe bombonel O uscătură fără vreascuri!De el ne-am folosit doar noi Dosarul lui demult zăcea Vreo... | ||
| 6Ce penibili sunteti ca-i cereti ajutorul lui Basescu dupa ce l-ati injurat atatia ani! Si nici acum nu renuntati, pe final de articol! Ei bine, aveti tara pe care ati construit-o cu atata truda. Injuraturile... | ||
| Mihai Goţiu 11276 citiri |
| Cristian Teodorescu 11022 citiri |
| Costi Rogozanu 9318 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4263 citiri |
| Alin Fumurescu 4050 citiri |
| Constantin Creţan 3412 citiri |
| Dorin Tudoran 2925 citiri |
| Iulian Leca 2837 citiri |
| Elena Vijulie 2792 citiri |
| Laura Cernahoschi 2679 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 3 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61668 citiri |
| Cristian Teodorescu 41362 citiri |
| Costi Rogozanu 38510 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18311 citiri |
| Alin Fumurescu 17956 citiri |
| Viorel Dobran 12356 citiri |
| Dan Duca 11293 citiri |
| Constantin Creţan 11171 citiri |
| Elena Vijulie 9417 citiri |
| Iulian Leca 9099 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Iulian Leca 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2010-09-06 13:33:49 | Raporteaza
@M.GOTIU….SI DACA PICA GUVERNUL SI VIN ALTII NU MAI TREBUI PLATITE DATORIILE CATRE F.M.I. ?CE-I CARE VOR VENI CUM VOR FACE ? NU VOR PLATI DATORIILE SI VOR FACE INVESTITII ? PROBLEMA NU CRED CA ESTE GUVERNUL CI SITUATIA ECONOMICA A TARII ?CARE ESTE SOLUTIA ?
2010-09-06 13:34:07 | Raporteaza
@gotiu
in primul rind intrebarea daca le place sau nu e ciudata deoarece pentru majoritatea chestia e oarecum abstracta. un nou imprumut fmi e ceva abstract, ceva ce oamenii nu resimt imediat pe pielea lor, asta se va simti concret de abia mai tirziu si atunci cind va fi sa fie va fi ceva deja implinit la care n-ai ce sa-i mai faci. cam asta e derularea obisnuita la asemenea imprumuturi.
in al doilea rind, ce-ai vrea sa faca? trebuie sa inceapa cu rambursarea ratelor si romania nu are bani. practic nu exista solutie. s-a intrat intr-o spirala din care practic nu ai cum sa mai iesi. era previzibil si nu inteleg de unde uimirea spontana. finalul va fi tragic pentru oamenii traitori in romania pentru ca practic nu are cine sa plateasca oalele sparte in locul lor, oamenii vor plati toata afacerea numai ca aminarea asta ii adoarme pe toti pe moment.
in al treilea rind oamenii nu sint fara vina si e normal sa plateasca. basescu si camarila nu s-au ales singuri, au fost alesi de 5 milioane de oameni. gresesti platesti – e normal!
2010-09-06 13:43:56 | Raporteaza
Ma simt cam rau in ultimul timp. Am stomacul deranjat si ma cam doare la pishu. Oi fi mancat ceva stricat?
2010-09-06 13:45:47 | Raporteaza
Adica, ne conduce un STAT RATAT, sclav al ratelor.
2010-09-06 13:46:01 | Raporteaza
Domnule Gotiu,orice guvern,chiar compus din nemti,olandezi sau japonezi,nu ar face nimic in conditiile actuale fara FMI sau imprumuturi de la banci externe.Dar acestea din urma sunt prohibitive din cauza dobanzilor.In plus orice guvern si de extraterestri,ar fi obligat sa ia masuri de austeritate,prin reducerea cheltuielilor si largirea bazei de impozitare.Problema este ca toti clameaza pornirea motoarelor economiei.Dar dvs.ati reusit sa porniti motorul masinii fara benzina sau sa circulati fara ulei in motor?In momentul de fata benzina o reprezinta banii iar uleiul o politica economica coerenta,care pentru a fi implementata necesita tot bani,sau economii.Ca guvernul actual nu este in stare de asa ceva se vede,iar ca un guvern al actualei opozitii ar fi instare,am indoieli mari,pt.ca i-am vazut ce le poate pielea.Cine sa reporneasca economia,PSD sau PNL pilotat din umbra de acelasi PSD? Ati vazut cum a pilotat PSD guvernul PNL/UDMR,precum Schumacher,dupa ce a revenit in formula 1!
2010-09-06 13:46:08 | Raporteaza
Revin.Asta nu inseamna ca sunt de acord cu politica economica a acestui guvern,compus din multi diletanti,idealisti si reprezentanti ai clientelei PDL.
2010-09-06 13:47:47 | Raporteaza
@sase sase:
poate un guvern de unguri, da de la ei, nu de la noi
problema e, insa, alta: ce faci cu imprumuturile respective: imprumuti ca sa investesti ori imprumuti ca sa platesti datoriile?
anul trecut se vorbea de investitii in infrastructura; e drept, n-au specificat ca e vorba de infrastructura de partid
2010-09-06 14:02:45 | Raporteaza
@Gutza, mama!
Faptul ca ne injuri pe noi, cititorii, s-ar putea sa nu aiba prea mare importanta in cariera ta de Vanturatic obedient.
Insa, odata ce te-ai pus rau cu oamenii care au inca un cuvant greu in domeniul public si chiar in trustul lui Vantu (Buscu, Turcescu, Tatulici…) inseamna ca ai luat-o razna rau de tot iar zilisoarele tale la Realitatea si in general in Mass-Media sunt numarate.
Si din ce in ce mai putine.
Esti prost asta e.
Iar Vantu n-are niciodata nevoie de prosti, oricat le-ar fi limba de lunga si catifelata
2010-09-06 14:10:33 | Raporteaza
Domnule Gotiu,orice guvern ar veni,trebuie sa plateasca datoriile.Asta ca sa nu ne pierdem definitiv credibilitatea si sa ne mai punem o pata pe obraz.(Oare mai incap pete?)Problema este ca banii imprumutati pana acum s-au cam dus,nici noi nu stim pe ce.Asta ar trebui sa ne preocupe.Care este robinetul prin care toate dar absolut toate guvernele au sifonat banii publici (si imprumuturile fac parte din aceasta categorie)si cum sa-l blindam sa nu mai curga si sa nu mai poata fi deschis.Cred ca un zanganit de catuse ar fi un leac bun.Dar cine sa le zangane?!
2010-09-06 14:15:26 | Raporteaza
@mariana și șase-șase: Soluția este tragerea la răspundere a celor care au produs degringolada socială și economică care este acum în România. Legea răspunderii ministeriale există, DAR CINE SĂ O APLICE ?! Dacă noul guvern pe care îl va da opoziția nu va trage la răspundere indivizii care din icompetență, rea credință și arivism ne-au adus în pragul colapsului, atunci mai bine să stea pe lângă și să se vaiete de cât de rău merge țara !!! Pe lângă programe de stopare a dezastrului, oamenii trebuie să vadă că golanilor ăștia politici li se poate aplica și lor legea, nu numai amărâților care ciordesc o pâine sau o găină.
2010-09-06 14:19:40 | Raporteaza
@Hingheru:Domnule dvs.chiar credeti ca astia se vor hingheri intre ei?!
2010-09-06 14:37:53 | Raporteaza
@Camelia V.:
tu sa fii sanatoasa, de mine am io grija
2010-09-06 14:48:08 | Raporteaza
Negociem un nou acord cu FMI. Si?
Il negociem cu fruntea sus. Care-i problema?
2010-09-06 14:49:24 | Raporteaza
daca zice nenea basescu, atunci chiar avem nevoie de un nou imprumut de la fmi!
stie el ce stie: vrea bani iar cel mai sumplu e sa-i ceri de la cine ii are ca de platit ii vor plati TOTI romani, nu doar naivii votanti ai basescului si ai camarilei…
la fel e simplu sa mai ceri taxe si impozite suplimentare de la cei care plateau si inainte…
dar guvernarea base-bocilor nu se atinge cu nimic de economia subterana de categorie grea decat cu cotazatia de partid si de stat…
@otto: foarte corect!
2010-09-06 15:29:48 | Raporteaza
1. Unde s-au dus banii din primul imprumut ? Cu precadere – 75% – in bancile straine care au devorat Romania. Cistigurile – si nu mici – au avut grije sa le trimita acasa, iar pierderile – de loc mici – le platesc romanii !
2. Bani se pot face din multe surse, fara a saraci inutil poporul (consumatorul). Este o ineptie.
Sursele: evaziunea fiscala mare stiuta de politicienii la putere cu listele lungi de firme care nu este voie a fi controlate, clientela politica hamesita si pe timp de criza, averile si subventiile nerusinate, impozit progresiv, borfasii la putere (udrea, blaga, basescu, videanu, berceanu etc. – averi de controlat si de confiscat !!!) Sunt atitea surse grase, nefiind nevoie sa-si bata joc de un popor nistre criminali !!!
2010-09-06 15:38:57 | Raporteaza
D-le Gotiu nu va lamentati ati contribuit din plin dumneavoastra prietenii dumneavoastra de care scriati intr=o postare anterioara ca sint dezamagiti si dezorientati.Ati pus stampila pe cine trebuie ca sa ajungeti aici. Asta ati vrut stiind perfect ce s-a intimplat cinci ani inainte de decembrie 2009.Ce ati semanat asta culegeti.Eu zic sa fiti fericit ca ne-ati scapat voi ardelenii de comunism ca daca venea iliescu va nationaliza tastatura si goagal, va dadea o lopata si poate asa terminam si noi o autostrada.Macar asa ne alegeam si noi cu ceva.Nu ati vrut “constiinta” nu v-a lasat ca doar sintem de “dreapta” si acum va lamentati. Eu vreau sa ajungem si mai rau, sa mai stea prostii, hotii si inompetentii astia pina in 2012 sa ajungem sa ne tirim pe jos ca meritam. Poate ca suferinta nu ne va lasa sa uitam si nici sa iertam. Doresc asta din tot sufletul. Nu este retorica de campanie si nici nu ma plateste nimeni sa postez dar sint obligat sa suport prostia guvernantilor si a votantilor ca asa-i in democratie. Daca sint mai multi prosti suporti ca nu ai ce face.Siti dumneavoastra ca in “Voda Lapusneanu”
2010-09-06 15:39:57 | Raporteaza
Ponta , cand o sa ai curaj sa ceri impozitarea averilor cu minim 10% ? alta solutie nu este acum cu acete institutii … te comporti ca o femeie isterica fara solutii credibile …nu mai repet cum lucreaza si prin cine D. si ce reprezinta !
2010-09-06 16:08:43 | Raporteaza
Toata lumea nu stie unde sunt banii de la FMI. A zis Vasilescu de la BNR de 14.000 de ori : 12 miliarde merg la BNR , restul pentru plata pensiilor si salariilor, avand drept limitare deficitul de 6,8%.
Apoi, din bugetul de stat 80% sunt salarii si pensii restul , vorba lui mc gregor “medicamente, gloante si ciment”.
Deci, ce e neclar?
2010-09-06 16:12:15 | Raporteaza
Bre omule, ai ajuns sa il intreci in carcoteala prosteasca si pe Cutzarida, nici nu facu bine (si clar, punctual) Basescu o ipoteza, ca te-ai si avantat precum racheta Soiuz cu afirmatii (mie in sute)” Ne împrumutăm pentru a plăti datoriile deja existente”. Nu doar ca nu stim, inca, daca, cand si cat, ne vom mai imprumuta de la FMI, tu ai deja certitudini, sti si cum vom cheltui banii.
Esti de un ridicol suprem si de o prostie monumentala.
2010-09-06 16:16:15 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: ………….domnule gotiu,spuneti asa…..Pentru că nu ne împrumutăm pentru a produce. Nu investim. Ne împrumutăm pentru a plăti datoriile deja existente. Și nu facem nimic pentru a produce.
dar de vandut ceea ce producem …cui vindem?asta va intrebati?ati incercat sa vindeti ceva pe timp de criza mondiala?sau doriti economia ceausista care producea ….pe stoc?asa ca sa dea impresia ca se lucreaza in timp ce risipea materia prima…
normal ar trebui sa va intrebati ce anume sa producem si cui sa vindem?
cat despre situatia cu ”zilele mele numarate in presa” ….nu stiu ce sa spun despre dumneavoastra dar va spun despre alti colegi de la mogulizoare…
În timp ce Dinu Patriciu aşteaptă un răspuns la oferta pe care i-a făcut-o lui Sergiu Toader, reporteri, producatori şi prezentatori îşi mută armele şi bagajele de la trustul lui Sorin Ovidiu Vîntu la cel al lui Dan Voiculescu. După Răzvan Dumitrescu şi Marius Huc, acum a venit rândul lui Marius Ioniţă, care prezenta la matinalului RTV împreună cu Diana Enache, să plece la Atena 3, unde va fi prezentatorul emisiunii de dimineata cam de la 1 octombrie. A mai părăsit postul lui SOV şi reporterul Alina Manolache. Toţi cei care fug de pe corabia lui SOV o fac pentru siguranţa financiară, după ce de luni de zile au început să aibă probleme cu virarea salariului la timp.
2010-09-06 16:30:43 | Raporteaza
@luminita:lasa-l ca atat stie si el-sa latre.latra ca prostu toata ziua doar il baga in seama cineva.
cred ca daca-l duci la un contrl la un doctor de capuri se-ngrozeste ala si-l rechizitoineaza pe dobitoc ca material de studiu.
Gutza…esti fetid.
2010-09-06 16:34:57 | Raporteaza
Da ,ne convine! ptr ca daca nu ar fi aceste imprumuturi statul nu ar mai putea plati salari si pensi in romania poate dv asta va convine mai mult! AVETI UN STIL POPULIST SI DEMAGOGIC pe care ma simt obligat sa il taxez!in rest toate cele bune si mai ales s-auzim numai de bine! nu de oameni de bine!
2010-09-06 16:36:24 | Raporteaza
voiculescu mai bine studiati situatia impozitarii averilor …. realitatea.net/../
2010-09-06 16:44:17 | Raporteaza
Domnule Gotiu, i-ati urat la multi ani premierului Emil Boc. E clujean, de-al tau. Sau scrii mai tirziu un text? Macar azi sa nu-l mai intepi. Ca e mic, saracul, si-l doare daca il critici asa de tare.
2010-09-06 17:06:14 | Raporteaza
E nevoie de bani. Alcoolul e scump,mandatul e lung. Sa intre in sevraj marinarul?
2010-09-06 17:08:19 | Raporteaza
Sau in coma alcoolica?
2010-09-06 17:08:40 | Raporteaza
UIte de ce FMI vrea sa finanteze si Romania se grabeste sa imprumute:
“Ajutorul extern trebuie inteles ca un transfer de bani de la oamenii saraci din tarile bogate catre oamenii bogati din tarile sarace.- Douglas Casey-
si un panseu al lui Winston Churchill care ni se potriveste perfect:
“Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner”.
2010-09-06 17:20:41 | Raporteaza
Se pare ca jurnalistii PSD-isti au inceput sa dispere… Nu mor suficienti romani din cauza crizei ca PSD-ul sa treaca de 50%…
2010-09-06 17:22:36 | Raporteaza
@Mihai Goţiu:
Şi dacă ai ideee, de ce nu te apuci, pentru a da de muncă romănaşilor 
De unde dracu să împrumute, de la cămătari ? Crezi că guvernul poate da ordine investitorilor să producă numai de dragul producerii? O marfă produsă, trebuie văndută domnule, deci trebuie să ai piaţă de desfacere
Nu cumva este vorba de nepriceperea noastră.
Din postura de “vorbitor” economia pare foarte simplă. Te întreb pe tine, considerându-te un tip cu iniţiativă şi creativitate, în vremurile astea de criză cam ce ai produce ca să poţi vinde pe piaţă
Aşa de simplu pare dând din gură, iar când vine vorba de practică, o dăm din colţ în colţ.
Dacă nu se împrumuta guvernul, nu ar fi plătit salarii la bugetari şi nici celelalte acareturi sociale, inclusiv pensiile. Dacă s-ar fi pus problema neplăţii, imediat aţi fi( aţi şi făcut-o) sărit ca arşi că nu le sunt plătite salarile. Da de unde bani Goţiule, atâta timp cât nu producem bunuri vandabile
Cine nu ne lasă să producem
Si dacă faci un calcul simplu, la ce se colectează, dar fără răutate, te-ai convinge singur că bani pentru investiţii guvernamentale nu mai ajung, nu ajung nici pentru a acoperii cheltuielile sociale şi cu salariile . Şi atunci de unde proiecte finanţate de guvern.
ps Să nu crezi că nu îmi dau seama că si din ăştia puţini se fură, dar dacă ai dovezi, la DNA cu ei frate.
2010-09-06 17:37:36 | Raporteaza
@Gotiu
Arunca o privire asupra comentariilor aferente articolelor tale.
E imposibil (chiar si pt un infatuat) sa nu-ti dai seama la ce nivel subliminal de cultura te afli, ca jurnalist (de fapt blogger).
Cata profunzime, cate analize, cate….si mai cate!
Mai mult nu mai spun!
2010-09-06 17:43:47 | Raporteaza
@Camelia V.:duduita draga,dvs.ce folos ati avea din,sa zicem,disparitia d-lui Gotiu din presa?
Credeti ca IT Morar ori Turcescu ori Radu Moraru-sau oricare pupinbasist de nadejde-ar capata brusc si dintr-o data o maare audienta si autoritate?
O,nu!
Atata doar,ca dvs.,fanii oranj,si daca vi se flutura un tramvai,nu vreti sa acceptati realitatea:cu Baselu’n frunte,tara noastra se indreapta vertiginos spre prapastie,scapa cine poate!
Cine nu poate,adica cei mai multi,printre care si destui adoratori oranj,o sa ramana sa plateasca si sa-si dea pumni in cap.Dom’Base si ai lui,si altii din sleahta politicienilor ne vor rade in nas,ca unor fraieri ce suntem.
Sper sa fiti printre cei care scapa,nu doresc rau nimanui,dar daca totusi veti ramane sa platiti,sper sa va tina de cald iluzia ca jurnalistii,Antenele,Realitatea,mogulii rai sunt de vina.
2010-09-06 17:45:02 | Raporteaza
Inca o data: nu e vorba de ce si cit vom imprumuta. Ca de imprumutat vom imprumuta sigur. Ci e vorba de cum s-a ajuns in situatia asta. Si bine ca Cocalarul nu a considerat asta, in 5 ani de mandat, o amenintare la siguranta statului. Adica, el nu a stiu, nu a vazut, ca nu a avut cine sa-i spuna. Iar restul, deh, au fost interesati. Iar daca nu “taiem mainile” celor care ne-au adus in situatia asta, oricit imprumutam, tot in aceleasi buzunare va merge, iar noi toti, subliniez, TOTI, vom plati inca 5 generatii hotiile de gen. In rest, sint doar vorbe de gen: Pesede a futrat mai mult! Banu, Pedele! Ce bah? Penele a furat cel mai mult. …Nu e, fratilor, scorul la Campionatul de Furaciuni, ci e viitorul si perspectiva noastre pe masa. Din care alti halesc de rup normele, si noi ne uitam ca prostii, murind intre timp de foame… mai mult, diversi sugereaza indirect ca unii sau altii ar fi indreptatiti sa fure.
2010-09-06 17:46:22 | Raporteaza
@the Wolfman: ai spus nimic.stai jos.
2010-09-06 17:49:23 | Raporteaza
@34-coane, tu clona cui mai esti? ca n-aveti nimica in scrotul ala marea majoritate, in anonimia voastra. Desigur, cel mai bine e sa stau jos, in asa companie. Ai dreptate.
2010-09-06 17:54:30 | Raporteaza
@zulu:doamna/domnule,ma tem ca pentru a guverna,si implicit,ptr.a rezolva situatii de criza,mai intai sunt alesi niste doamne si domni,politicieni se numesc ei,iar solutiile DE LA EI trebuie sa vina,nu de la Gotiu,nici de la mine sau chiar.dvs.
Ei,politicienii,sunt platiti din banii nostri,nu invers,iar ei nu-si respecta contractul”vot&taxe platite contra buna guvernare”.
Daca ‘mnealor,guvernantii,isi dau seama(si astia de-acum si-au dat seama la inceputul lui 2009)ca poarta o palarie mult prea mare,ar fi bine sa ceara ajutor unora mai destepti(de ce nu l-a mai numit prim ministru pe Lucian Croitoru,prea-stimatul prezident Basel?),sau sa-si ia tarabutele si sa se duca unde vad cu ochii.
In lumea civilizata exista o notiune”interes national”,alta”onoare si demnitate”-pe vremuri un ministru ca Seitan sau un premier ca dl.B.isi trageau un glonte in cap pentru actele de proasta guvernare comise.
Ei da,sunt unul dintre cetatenii care pretind macar onoare si demnitate in actul guvernarii,daca tot imi platesc,intocmai si la timp,impozitele.
2010-09-06 17:55:26 | Raporteaza
@the Wolfman: copilu’…am intrat pe “blogu”tau!si tu esti caz de studiat!si tot nu am reusit sa aflu cum de eu sunt anonim si tu nu.plus ca ai si masca pe fata!!!
2010-09-06 18:03:29 | Raporteaza
@gutza,ca(catelul)de paza al democratiei
@Luminita
Luminita,cred ca esti fericita ca te-a gasit cacatelul de paza al democratiei portocalii.Acum sunteti doi cacatei ai democratiei portocalii care refuleaza pe bloguri invataturile cacanii ale matelotului turmentat…
2010-09-06 18:23:55 | Raporteaza
Bag-o pe aia cu mafia si pd-l.
Sper sa nu ti-o ia Laura inainte.
Succesuri.
2010-09-06 18:31:39 | Raporteaza
@Ioan Te Morar: Daca ai fost in Noua Zeelanda!Te-ai dat la carnita de om?Aia sunt canibali,poate ti-au pregatit o fripturica din putza de miner RMGC cu sos de cianura!Adevarul e ca nu prea mai prestezi pe VOX.
2010-09-06 18:39:12 | Raporteaza
37-iar te scarpini, nene, unde ar trebuii sa ai ceva? lasa tu cazul meu, nu chiar e de nasul tau. tu da cu nasu-n portocaliu, acolo, si vezi de drum. Si, era sa uit, obligat stai in fata, nu?
2010-09-06 18:55:05 | Raporteaza
Asa cum aparatul de propaganda securisto-lazarescist l-a facut bici si acum mai si pocneste pe Traian Basescu, tot asa va serveste acum articole comandate despre fericirea de a fi condusi spre noi culmi de civilizatie si progres. De acelasi, mai nou, bici pocnitor. Restul sunt perdele de fum.
2010-09-06 19:01:55 | Raporteaza
@the Wolfman: esti marunt spre minuscul.
2010-09-06 19:04:25 | Raporteaza
@ Luminita
Ca sa nu mai faci crize de nervi si spume la gura ia un supozitor pentru clisma la creier…sau muta-te la B1TV..
2010-09-06 19:05:46 | Raporteaza
@43-of, imparate…da-i cu scarpinatul, poate totusi gasesti ceva portocaliu acolo. Sau rosu. Sau albastru. Ma tem ca, de fapt, e problema ta ce gasesti. Nu, nu te cobori la noi sa ne zici ce ai gasit. Nu am vrea sa te compromiti, din inaltul cerurilor unde habitezi, pe la stat, in ceva birou. Nu, ma tem ca nu simte nimeni imboldul sa “creasca” cit tine. Lasa-ma asa mic cum sint. Spre minuscul. Acolo, unde stau eu jos.
2010-09-06 19:09:40 | Raporteaza
@Maria R.:
) şi afirmând sus şi tare că economia bubuie. De ăia roşii m-am săturat, pentru că mi-au vănturat ani de zile lozica ” nu ne vindem ţara” şi au înstrăinat pe doi arginţi, iar în negocierile cu UE au acceptat tot ce li s-a pus pe tava fără a ridica glasul. M-am săturat de privatizarea MEBO, m-am săturat de ,,locaţia de gestiune” pentru a falimenta obiectivul după care să-l cumpere la preţ de doi lei. Şi cine a făcut asta
Eu, dumneata, prostimea ? Nu vere
TOT ei, cei care ne cheamă să-i alungăm pe alde Boc şi să-i punem pe alde POC (Antonescu, Ponta şi Felix …etc ). Sunt toţi în aceiaşi oală.
Sigur, aveţi dreptate, dar ce punem în loc dacă îi dăm la o parte pe cei în funcţie ?
Cei care astăzi se bat pentru ciolan mi-au demonstrat-o în anii anteriori că nu sunt cu nimic mai buni. Nu am încredere deloc în ei. Ne-au văndut destul venin păcălindu-ne cu buletinul(de naivi ce am fost
2010-09-06 19:09:49 | Raporteaza
@zulu:”TOT ei, cei care ne cheamă să-i alungăm pe alde Boc şi să-i punem pe alde POC (Antonescu, Ponta şi Felix …etc ). Sunt toţi în aceiaşi oală.”…crezi ca intelege cineva asta? Si chiar daca intelege, ii si convine sa recunoasca?
2010-09-06 19:13:34 | Raporteaza
Este amuzant ,cum cacateii de paza ai democratiei basesciene, sar la unison ca niste descreierati, sa atace cu aceeasi placa uzata si expirata ,orice opinie care nu ridica osanale tatucului spargator de ochi..
2010-09-06 19:16:53 | Raporteaza
E drept ca si dl Gotziu este un gunoi fara pereche, dar e de-al nostru!
2010-09-06 19:26:14 | Raporteaza
#49
Inca un cacatel clonator care s-a alaturat celorlalti..rahati portocalii..
2010-09-06 19:44:50 | Raporteaza
nae-cap de oaie si cu gutza cap de putza!
2010-09-06 19:47:16 | Raporteaza
Vai de capul nostru !!
2010-09-06 19:56:59 | Raporteaza
Nu-i trist. Americani au mai mare imprumutul de cat noi si ei nu se plang. Oare de ce? Poate suntem noi mai prosti si ne place sa ne plangem de toate. Eu sper la un faliment al statului, fiindca e in agonie de 20 de ani, iar acum s-a intins sfoara la maxim. Ar trebui sa plezneasca. Cat despre actuala guvernare: e modelul perfect ce reflecta guvernele trecute si cele viitoare. Nu de alta, dar nici un guvern de pana acum nu s-a omorat sa creeze un mediu propice investitiilor. Asa ca, degeaba ne luam de prezent, din pacate, cand in Romania nimeni nici macar nu accepta trecutul. Verti un viitor mai bun? Atunci sa iesim in strada si sa cerem descentralizare cat mai rapida. Apoi, cine se descurca merge inainte, cine nu se descurca, asteapta sa primeasca, daca i se poate da.
2010-09-06 20:54:08 | Raporteaza
@Nickmann: asa zicem si noi, descentralizare la voi trebuie, apoi Ardeal luam noi!
2010-09-06 21:10:09 | Raporteaza
@Adi: Care dintre ele?
2010-09-06 21:10:48 | Raporteaza
@Orban bacsi: Eu stau in Ardeal si nu ma deranjeaza, dar ramanem zone distincte autonome administrativ, cum isi merita si Tinutul Secuiesc autonomia. Si colaboram frate si nu ne mai inglodam in prostia trecutului.
2010-09-06 21:31:11 | Raporteaza
Da. Titlul e corect.
Sub obladuirea infractorului de Zeus cu sleahta lui de slugaci si sugaci (ma refer aici si la cei de pe blog, se stiu ei care) au bagat tara intr-un gen de Caritas care aduce din ce in ce mai multi bani in buzunarele camatarilor de la FMI, fix din buzunarele romanilor, aflati de multa vreme in foame.
Escrocheria a fost clara inca de la inceputul inceputurilor cand a fost luat primul imprumut masiv de la FMI, tot asa ca si “plasa de siguranta” ….
O s-o tinem din plasa in plasa si din teapa in teapa cu Basescu la conducere, o sa vedeti.
2010-09-06 21:45:22 | Raporteaza
2.Mariana si dragi “postaci”,
Nu Guvernul este problema,ci lipsa de “Proiecte economice” active,de creiere de noi intreprinderi si locuri de munca in industrie,ale acestuia.
Cu taierea de salarii si pensii cum sa apara locuri de munca,postacilor-fiindca n-am nimic personal cu PDL-PSD-PNL,ci cu bilbaiala/bolboroseala lor “economica”de 20 de ani,din campaniile electorale cind vin cu programe economice “minune”.Apoi FISSS,4 ani!
Iata ca ele ne-au fericit intratit,incit pensiile si salariile nu mai pot fi platite decit cu bani-credite FMI,apoi credite FMI vor fi luate pentru plata datoriei,incit imprumuturile se vor plati numai de copiii ce se nasc peste 10 ani!
2.MARIANA,solutia exista,am oferit Presedintelui si P.Ministrului un “program national de reindustrializare”,acum o luna(si 14 zile)dar “boierii” nu vor sa-l evalueze si promoveze!Ce le pasa de noi!
Probabil ca l-au trimis la cosul prezidential sau prim-ministerial!
Nimeni din autorii de articole,n-au spus un adevar mai mare decit Gotiu:guvernantii se imprumuta pentru a supravietui inca un an sau doi.Isi fac “suma”,vin altii,ei intra in opozitie,urmatorii dau mai “rasol” economia si …asta-i politica.
CIND VOI AUZI CA GUVERNUL BOC PROMOVEAZA UN “PROGRAM NATIONAL DE REINDUSTRIALIZARE”,MA ANGAJEZ “POSTAC VOLUNTAR” AL P.D.LIBERAL !
PINA ATUNCI,NU TRAGETI IN AUTOR…
Din pacate si spre ghinionul nostru,al copiilor si nepotilor nostri,el are dreptate!
2010-09-06 22:56:38 | Raporteaza
@orban bacsi
asa vere,ca bine mai zici;voi ungurii luat Erdely,Geoana facutara Republica Dabuleni,Vanghelie facut,sa n-am parte de el,republica Ferentari si Mazare facut kleinfuhrer peste Konstanzland mit bariere.
Daca mai pui la socoteala principatul de Videle cu Videanu landlord,ducatul de Neamt cu Pinalti si tentativa de republica gorjeana cu micul print Ponta taman bine faci o federatie cum n-a mai fost si n-o sa mai fie alta in veci mai plina de capete seci si burti goale!
Ca am mai spus si-o repet,romanul are o mare problema:FOAMEA!
Tot prostul gen nae,pandele,sluga lehman,ba chiar si Cris moare continuu de foame si se vaita pe la colturi ca ce foame le este si ce i-a mai furat Base la portofel.Sictir d-aicea,saraciile lui Mafoame!
2010-09-06 22:59:44 | Raporteaza
Patrie a lui Urmuz,Caragiale si Ionesco intra odata,Doamno,
in…incapacite de plata.
Patrie draga, lasa-i sa isi primeasca cu asupra prisosinta rasplata acesti incapabili ce nu ne lasa nici sa traim nici
sa murim.
Romani, inca un efort, hai ca este ultimul, pentru a fi REVOLUTIONARI!
2010-09-06 23:17:19 | Raporteaza
@nemes
a spus careva rivulutie?E adevarat ca poporul s-a ridicat sa dea fata cu reactiunea si bampirii?
Vin si ai lu Galibardi,ca vin si eu?
Ne strangem la Ploiesti(deh traditia)sau la Dabuleni?
Vine si Che Guevara de Gorj sau il lasa pe Chucky la inaintare?Cu uniformele waffen SS cine se ocupa,tot Oberst Mazarica?
Astept raspuns la aceste intrebari,ca daca nu,dau drumul la gratar si-ti trag o rivulutie……
2010-09-06 23:37:38 | Raporteaza
“Ce s-ar obține, practic, cu un eventual nou împrumut? Supraviețuirea actualei guvernări încă un an sau doi.”
Romania este formata din “cetateni” care aleg liber sa fie condusi. Personal nu incerc sa inteleg prostia si reaua credinta, asa ca nu cred ca ar trebui sa ne ofticam prea tare ca la alegerile viitoare vor fi alesi tot cei care il iubesc din suflet pe Basescu – pentru ca este “din popor” si poporul iubeste si nu “lasa”
Basescu stie cu cine are de-a face. Cu un popor cretinizat in mare parte si las in cealalta parte.
Raul cel mare inca nu a sosit si chiar daca va sosi, eu voi pleca din Romania si voi uita de privirea smechera cu care sunt obisnuit deja.
In plus, tiganii si ungurii se vor declara “cei mai romani” si vor intra in casele parasite, unde vor incinge un chef fara sfarsit.
Ramania – the land of choise, condusa de marinar si asezonata de calareata Elena. O tara mandra.
2010-09-06 23:42:30 | Raporteaza
@arcadied
barcuta esuata te stiam cu nostalgii iliesciene,in nici un caz nu credeam ca esti o arca mandra si verde din neamul lui Funar si Rudotel.
De,se mai inseala omul in viata!
Si zi asa cu ungurii,ai?
Ti-e teama ca-ti intra ungurii in casuta ta amarata si vor incinge un chef de pomina,udat cu palinka,mancat cu paprika,dansat cu Ilonka!
Sa te auda Cel de sus si sa-ti indeplineasca temerile cu iz vadimian si paunescian!
2010-09-07 02:32:20 | Raporteaza
Eu zic ca nu ar trebui sa va îngrijorati prea tare cu rambursarea împrumutului.Gasim niste specialisti în alba neagra si o sa joace cu astia de la FMI si în cazul asta rezultatul îl stim sigur. Nici un ban de dat înapoi. Este o gluma. Adevarul este ca situatia este grava. Ce fac guvernantii acum este sa stabilizeze pacientul (tara) sa nu intre în coma profunda. Dar ce se va întîmpla daca nu reusesc. Cineva va reusi sa resusciteze mortul?
2010-09-07 02:47:04 | Raporteaza
@gutza,ca(catelul)de paza al democratiei …basesciene
Ma bucur! ..acum suntem doi fanatici care ne afisam imbecilitatea pedelista pe bloguri ca sa vada toti dusmanii lu Base cat de imbibati de lichelism si ura suntem….Fii tare, fidel pana la moarte pentru Fuhrer !. Retardati,mitocani, cu sufletul schilodit si gol ca noi portocalii , mai sunt doar 15%…
2010-09-07 08:09:14 | Raporteaza
@ tamara’s nephew
Stai linistit si ia un calmat sa nu faci spume la gura ca ti se prajeste cerebelul..si Pdlul mai are nevoie de un dezaxat drogat ca tine…!
Doamnelor si domnilor, circul mare cu piticii si bufobii regelui contorsionist continua… Aleiiiii hop !!..Urmatorul numar al postacului mascarici ,tamara’s nephew,este saltul mortal in ..haznaua cu laturi portocalii..
2010-09-07 08:48:03 | Raporteaza
@tamara’s nephew
Faci parte din Garda de Fier a batausilor lui Base de vrei sa ne-o tragi..?S-a declansat jihadul portocaliu? Dupa cum a crescut violenta, se pare ca da !…
2010-09-07 09:59:16 | Raporteaza
@65,66-clone subtirele
@bobi
tu chiar esti prost?Singurul care vrea sa ti-o traga este Nastase!Adrian Nastase!
2010-09-07 18:58:23 | Raporteaza
@tamara’s nephew:
eu nu sint terorist portocaliu, sint doar idiot si injur pe toata lumea care nu vrea sa pupinbasesca impreuna cu mine, cu mircea, cu andra cu luminita si alte specimene zoo
2010-09-08 13:57:34 | Raporteaza