![]() | …un popor de ziaristi ii lipseste acum lui Basescu!vezi toate articolele de Alin Fumurescu06 May 2010 la 19:44 138 comentarii 1773 vizualizari. |
…si nu, cand spun “un popor de ziaristi” nu ma refer la faptul ca toata lumea isi da, de o vreme incoace, cu parerea despre cate-n luna si stele. In defintiv, cata vreme e relativ structurata si in limitele civilitatii, aceasta inflatie de opinii e binevenita. Oferta fiind mai mare decat cererea, oamenii invata sa-si articuleze din ce in ce mai coerent ideile, realizand – mai devreme sau mai tarziu – ca practica injuraturii simple, de naduf, nu ii face mai vizibili in spatiul public. Dimpotriva.
Ma refer de-asta data la o informatie din lumea presei care, aparent paradoxal, a fost pana acum mai degraba trecuta sub tacere: in ultimul an, mii de ziaristi si-au pierdut locul de munca, iar celor ramasi le-au fost reduse salariile cu mai bine de 25%. In particular, multe cunostiinte din acest mediu mi s-au plans de vitregia sortii: au familii, rate la banci, vor sa-si faca meseria cum se cuvine, dar devine din ce in ce mai greu in conditiile in care s-a renuntat la corespondenti, la reporteri, la corectori, la editori, s.a.m.d. Nimeni, insa, din cate stiu, nu a inceput sa se vaicareasca in public desi oportunitatea le era mai mult decat la indemana. I-a auzit cineva pe mult-hulitii ziaristi amenintand cu intrarea in greva, cu boicotul sau alte forme de presiune sociala? I-a auzit cineva invocand, precum magistratii sau ofiterii un statut privilegiat? Nu, au strans din dinti, au plans in pumni si si-au vazut mai departe, de bine, de rau, de treaba. Din randurile scrise nu a transparut nimic din dramele individuale sau/si colective prin care trec si ei, la fel ca toata lumea.
Departe de mine gandul de a idealiza aceasta breasla. Si eu, ca si multi altii, am scris pana aproape la masochism despre defectele gazetarilor, despre “tonomate”, ziaristii santajisti, goana dupa senzational, lipsa de documentare, etc. Mi se pare insa nedrept sa fie cu totii varati in aceeasi oala, iar injuraturile la adresa lor (un merit aparte il are aici si presedintele) sa se inteteasca fara nuante. Mi se pare nedrept sa nu se recunoasca faptul ca, spre deosebire de alte bresle, gazetarii s-au aflat in ultimii douazeci de ani nu doar printre breslele modernizatoare ale Romaniei, mereu cu un pas in fata societatii, ci si printre putinele bresle capabile de autocritica - repet, de bine, de rau.
Acum, Basescu, secondat de Isarescu, a anuntat reducerea salariilor bugetarilor din administratie (o nuanta trecuta rapid cu vederea) cu 25% si concedieri in urmatoarele sase luni. Daca pana mai ieri lumea se aprindea de la perspectiva cresterii cotei unice sau a TVA, acum se inflameaza de la scaderea salariilor si ameninta cu iesitul in strada. Pai sa ne hotaram! Fie marim taxele (si afectam sectorul privat, prelungind momentul iesirii din criza), fie reducem salariile, inlocuind drama colectiva cu o drama individualizata cu efecte nocive pe termen scurt dar benefice pe termen mediu si lung.
„Statul arată ca un om foarte gras care s-a agăţat de un om foarte slab. Aşa arată economia românească”, a apreciat Traian Băsescu, criticând faptul că statul nu a reacţionat corect la criză. Sase milioane de romani sunt intretinuti de trei milioane plus un milion de bugetari. Nu iese la socoteala, oricum ai suci-o, spune Mugur Isarescu. „Voi elibera sistemul privat de obligaţia de a ţine în spate asemenea sistem”, a mai spus şeful statului.
O decizie de dreapta care, indiferent de simpatii si antipatii, se cuvine salutata ca atare. Va fi? Ma indoiesc. Mai dureaza pana cand un popor intreg obisnuit sa injure, cu sau fara motiv, ziaristii, va invata de la acestia o lectie simpla: drama individuala, oricat de napraznica, nu trebuie transformata intr-una publica decat daca serveste si interesului general. Si, mai cu seama, nu trebuie transformata intr-un instrument de presiune sociala. Strangi din dinti, plangi in pumni si-ti vezi mai departe de treaba.
Un popor de ziaristi ii lipseste lui Basescu acum - iata ironia istoriei!


Costi Rogozanu azi la 16:59 |
Cu Victor Ponta s-au strîns deja destule: rămîne principala problemă a noii legi electorale. [ citeste mai departe ]
Tudor Darie azi la 15:27 |
Așa a fost să fie ca eu să fiu persoana responsabilă din partea Guvernului pentru susținerea [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 15:15 |
Altfel, imi imaginez ca multi vor vota cu mana taiata. Ce vremuri.... macar odata cineva ameninta ca [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
| 1"Principalele reproşuri venite dinspre PDL şi reţeaua mediatică puternică pe care şi-au creat-o cu grijă în ultimii 5"Retea puternica? Va bateti joc de noi?!? Care este cota de piata a trustului Intact,... | ||
| 2Altfel, pe langa obsesia de a-l suspenda pe presedintepai psihopatologic/psihanalitic e evaluat ca fiind obsesie numai de bassainistii arhaici (Leca si 90 % din autorii VOX)Pentru mine ar fi... | ||
| 3"Dacă Ponta nu intervine în acest caz..." Va interveni, dar la TV.Ponta e produsul politic al lui Nastase, iar legatura dintre cei doi e mai mult decat profesionala. Mirarea si dezamagirea fata de... | ||
| 4"Victore, lasa restauratia pana dupa alegeri!"Pai o lasa! Ce vedeti acuma e CEL MAI CINSTIT guvern pe care il poate oferi USL, oameni unul si unul pusi acolo sa ia fatza votantilor cu cinstea lor.... | ||
| 5Debarasarea de BalabanNoi ne-am făcut treaba cu el Inspectorul peste inspectori Să-l curăţăm pe bombonel O uscătură fără vreascuri!De el ne-am folosit doar noi Dosarul lui demult zăcea Vreo... | ||
| 6Ce penibili sunteti ca-i cereti ajutorul lui Basescu dupa ce l-ati injurat atatia ani! Si nici acum nu renuntati, pe final de articol! Ei bine, aveti tara pe care ati construit-o cu atata truda. Injuraturile... | ||
| Mihai Goţiu 11279 citiri |
| Cristian Teodorescu 11028 citiri |
| Costi Rogozanu 9339 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4264 citiri |
| Alin Fumurescu 4051 citiri |
| Constantin Creţan 3412 citiri |
| Dorin Tudoran 2925 citiri |
| Iulian Leca 2845 citiri |
| Elena Vijulie 2794 citiri |
| Laura Cernahoschi 2694 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 3 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61671 citiri |
| Cristian Teodorescu 41368 citiri |
| Costi Rogozanu 38531 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18312 citiri |
| Alin Fumurescu 17957 citiri |
| Viorel Dobran 12357 citiri |
| Dan Duca 11293 citiri |
| Constantin Creţan 11171 citiri |
| Elena Vijulie 9419 citiri |
| Iulian Leca 9107 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Iulian Leca 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Sau un popor de specialisti din publicitate. Sau un popor de specialisti in vanzari.
Un popor de oameni care lucreaza la privat, asta-i lipseste lui Basescu. Si Romaniei.
2010-05-06 19:56:01 | Raporteaza
Inteleg ce sugerati, dar printre ziaristii aia sa fie si Nistoresti Chireaci, CTPisti?
Si nici de un Hurezeanu, cel din fruntea iRealitatea-Catavencu, nu se simte nevoia.
2010-05-06 20:04:51 | Raporteaza
Nu toti ziaristii au avut de suferit. Iata, de exemplu, ziaristul Traian Ungureanu, dupa o epoca dificila in care se incurca in fiecare luna in statele de plata ale Cotidianului si ale PDL, a pasit voios (si direct din postura de jurnalist independent) in era… europarlamentara pe listele PDL. Si or mai fi si alte exemple…
Este total lipsit de importanta “ce popor ii lipseste lui basescu” acum sau aiurea. Conteaza numai daca poporului roman ii lipseste sau nu, in orice moment, acest basescu.
2010-05-06 20:06:18 | Raporteaza
@ mac gregor – corect! am folosit, insa, sintagma “popor de ziaristi” pentru ca breasla asta, in afara de motive, are si acces direct la mediatizarea supararilor. Si, totusi, n-a facut-o.
@ Victor L – n-am spus si nu voi spune ca nu exista uscaturi. Ziceam doar ca generalizarile pornind de la cazuri din astea sunt nedrepte si trec cu vederea auto-critica mult mai pronuntata decat la alte bresle (magistrati, medici, ofiteri, politisti, ingineri, profesori, etc). Exista in fiecare categorie oameni gata sa recunoasca pacatele breslei – pe unii i-am si “promovat” pe blogul asta – dar, proportional, sunt – orice s-ar spune – mai putin.
2010-05-06 20:23:59 | Raporteaza
“inlocuim drama colectiva cu o drama individualizata” – cam asta e justificarea filozofica a americanului Alin:)
si comunistii puneau in fata interesul colectiv; ii durea in cot de individ si de interesul lui…
ziaristii s-au crezut tari si mari, fiecare in parte credea ca poate rasturna guvernul dar i-a pris criza la privat, fara un sindicat care sa le apere interesele, cu patronul cu care nu prea ai ce discuta – alta gasca-n alta traista decat cu corpurile profesionale din administratie…
daca se inchid 2222 de ziare, cine moare de grija lor, in afara de ziaristi si firmele de publicitate?
daca se inchid 22 spitale/ scoli/ sectii de politie/ administratii fiscale etc cum ar fi? ca in Far West?
2010-05-06 20:27:15 | Raporteaza
Eu am înţeles că toţi bugetarii o să rămână fără 25%…
2010-05-06 20:29:53 | Raporteaza
Domnule Alin Fumurescu,
Am si eu o intrebare:De ce oare nu posteaza nimic domnul ITM.Oare pentru ca nu-l inspira deloc rudele de la Ierusalim?
2010-05-06 20:31:48 | Raporteaza
Sper sa fie un popor de ziaristi.Mediul privat e cam plin de ziaristi,si asta cam de un an de zile in care salariile au scazut.Sper ca guvernul asta sa fie destul de curajos sa duca masurile astea pina la capat,altfel o sa fie crucificat si de stinga si de dreapta.O zi buna.
2010-05-06 20:33:47 | Raporteaza
@Florin Puscas:
Ai înţeles greşit.Scade fondul de salarii
cu 25%,nu salariile.Instituţiile vor trebui să aleagă între concedieri sau reduceri de personal.
2010-05-06 20:37:42 | Raporteaza
#9-rectific: instituţiile vor alege între reduceri de personal sau de salarii.scuze
2010-05-06 20:40:20 | Raporteaza
@val_one: Asta am inteles. Doar ca A.F. spunea ca masura se va aplica doar bugetarilor din administratie. Parintii mei lucreaza la electrica si, in cazul in care A.F., ar avea dreptate, nu ar fi afectati. Doar ca eu am inteles altceva…
2010-05-06 20:42:11 | Raporteaza
Eu cred ca tara asta are surplus de contabili. Ingineri-contabili, finantisti-contabili, frizeri-contabili, ministri si ziaristi-contabili. Nici nu e greu, nu-i asa, domnule, sa faci socotelile de mai sus. E suficienta aritmetica scolii primare. A cata parte din capacitatea dvs. intelectuala o folositi astfel?
Tara asta nu se scufunda din cauza pensionarilor, a doctorilor sau profesorilor (ma bucur ca salutati reducerile lor salariale) sau a alocatiilor nesimtite ale copiilor. Nu. Tara se duce de rapa din 2 cauze mari si late: 1)incompetenta executivului (iar aici politizarea exacerbata are un mare rol) si 2) furtul la varful piramidei – si vorbesc de miliarde de euro dusi pe apa sambetei per km de autostrada, per bloc ANL, per contraserviciu electoral s.a.m.d. Recompensa politica fata de mediul privat colorat politic afecteaza grav spatiul concurential iar la noi asta a atins nivelul de punere in pericol a sigurantei nationale. Si nu e vorba mare, la asta va duce distrugerea pensionarilor prin scaderea pensiilor cu 15% in paralel cu sistemul sanitar agonizant ( adaugam coplata, exodul medicilor), micsorarea ajutorului de somaj, abandonarea mediului privat, atacul asupra salariului bugetarilor (inainte de 2009 era o carte de vizita tare proasta sa fii bugetar, era de mare porc, salariile erau mici fata de privat iar leafa mica, desigur, insemna ca esti prost, acum s-a aruncat vina asupra lor, toti ii urasc sau/si invidiaza). Stie cineva exact de unde ar trebui functionarii dati afara, din ce sectoare? Sigur, nu. Facem doar o aritmetica infantila. Rezultatul? E un haos in administratia centrala si locala, guvernul scoate niste aberatii de hotarari, ministrii emit ordine aiuritoare iar functionarii – aia care stiu ce si cum au de facut – incearca sa faca aceasta caruta numita stat sa mearga in continuare. Numai ca asta nu se va mai putea intampla mult timp daca nu gandim mai departe de aritmetica primara. Fiindca va fi greu de guvernat un popor de elevi, pensionari si someri.
2010-05-06 20:44:24 | Raporteaza
@ tatelu – Cred ca m-ai inteles pe dos. Acum 15-20 de ani cand “nu ne vindeam tara”, tineam in spate SIdex-ul sau minele din Valea Jiului, o faceam pentru a evita dramele colective. Estimp n-am scapat nici de dramele colective, nici de cele individuale, dar ne-am prelungit agonia cu zece-cinsprezece ani. Acum tu ce preferi?
@ Florin Puscas – nu sunt acolo, nu am acces la informatii directe, dar val_one are, din cate inteleg, dreptate: e vorba de fondul de salarii. In plus, am inteles ca direct vizate sunt salariile din administratie, nu toate, la gramada!
@ junghiul – da’ ce ce nu-l intrebi direct? Nu suntem frati:)
@ ileana sut – sa speram.
2010-05-06 20:47:04 | Raporteaza
Dle Fumurescu,
de acord.
Doar ca uscaturile de care aminteram sint mai vizibile decit multi ziaristi onesti.
2010-05-06 20:50:58 | Raporteaza
situaţia e un pic diferită. cei care se lamentează cel mai tare sînt ziariştii vedetă, ziariştii de prime time, formatorii de opinie. cine sînt ei? ei sînt pătura cea mai puţin afectată de criză. riscul de a fi daţi afară e mic, au întotdeauna o colaborare cu posturile de televiziune, un contract de invitat, ceva. chiar dacă le-au scăzut veniturile, nu riscă să rămînă fără o pîine. de unde rezultă că profesia de “lamentac” e mult mai profitabilă şi mai sigură decît una de om lucid. am citit chiar pe voxpublica şi pe standard.ro îndemnuri isterice la ieşire în stradă. isteria a ajuns la fel de profitabilă ca pornografia.
dacă mai ţineţi minte, atunci cînd s-a lansat filmuleţul, realitatea tv l-a repetat cîteva zile aproape în continuu. burtiera de azi se schimba o dată la cîteva secunde: SCAD SALARIILE CU 25%, SCAD PENSIILE CU 15%, AJUTORUL DE ŞOMAJ SCADE CU 15%. se pare că nu au învăţat nimic din lecţia cu filmuleţul.
2010-05-06 20:52:54 | Raporteaza
Pentru ca nu-l mai gasesc niciunde!O fi destupat sticla aia, de nervi, mai repede!
2010-05-06 20:58:55 | Raporteaza
alin: mai intreb o data, ca nu-l vad pe dl boc pe nicaieri in textul tau:
1 l-ai ruga pe sau i-ai cere dlui e boc sa-si dea demisia? 2 e romania pe buza dezastrului economic total sau vezi motive de optimism daca boc si “gandirea lui strategica”(ghilimele) de pana acum continua sa guverneze asa?
2010-05-06 20:59:33 | Raporteaza
Eu chiar nu va inteleg cinismul. Nu pot sa cred ca nu realizati ca vorbiti despre contexte total diferite. Va dau cateva exemple, ziceti-le apoi dvs. “drame personale”: Acum un an, localitate Cluj-Napoca: eu – profesor cu definitivat, bugetar deci, salariu: 950 lei, colegul de apartament, absolvent Facultatea de Istorie, angajat ca gestionar la o firma de materiale de constructii (muncitor necalificat, cum imi place sa glumesc cu el), salariu: 1900 lei, un alt prieten foarte bun, jurnalist la un ziar local: 2200 lei in mana (vreo 800 pe cartea de munca), alti doi fosti colegi de facultate umanista angajati la firme particulare, agenti de vanzari (tot muncitori necalificati, nu-i asa?) la … particulari peste 2000 lei in mana (in schimb, salariul minim pe cartea de munca). Evident ca intre timp salariile lor au scazut, in medie cu 30 la suta, al meu a ramas acelasi. Comparati dvs. Iata bugetarii obezi si particularii subnutriti. Halal natiune, sa ne traiasca primul ministru, Bo …, pardon Basescu
2010-05-06 20:59:39 | Raporteaza
cosmin
ce ai fi vrut? să crească salariul bugetarilor la nivelul celor din sectorul privat ca să trecem de criză?
ştiu, educaţia are probleme grave. personal insuficient şi, adesea, slab calificat. dar cine aduce bani în economie? nu sectorul privat? nu ăsta este sectorul care, de fapt, trebuie protejat şi încurajat acum?
2010-05-06 21:05:59 | Raporteaza
alin: ce zisesi ? “Un popor de ziaristi ii lipseste lui Basescu acum – iata ironia istoriei!”
PAI VAD CA FACI MISTO DE ROMANII CARE TRAG CA SI CAINII consecintele incompetentei POLITICIENILOR TAI PREFERATI ?!?! nea aline, ai distorsiuni grave de vedere sa faci misto de marea masa a muritorilor de foame, a MILIOANELOR DE DRAME INDIVIDUALE care tre sa stranga din dinti si sa planga in pumni. ei sunt interesul national, nene, nu basescu, in momentul asta. da-o dracu de filosofie politica, daca te duce-n concluzii si mistouri d-astea ironice nevoie mare
2010-05-06 21:12:38 | Raporteaza
am mancat o virgula intre INDIVIDUALE si “care”, mai sus. a se scuza. m-am enervat si pe punctuatie si pe ortografie si pe ma-sa care i-a facut pe nenorocitii astia care ne conduc
2010-05-06 21:15:26 | Raporteaza
tx2
hai, că drama ta personală m-a făcut să rîd. nici n-ai apucat să-ţi plîngi în pumni, că ai şi început să mănînci virgule de foame =)))))
2010-05-06 21:27:10 | Raporteaza
@ Alas – asa e – multi bani se duc pe “tunuri”, pe “smenuri”, licitatii masluite sau mai stiu eu ce. Sub presiunea miscarilor de strada, ce credeti, insa, ca va face Boc? Va continua aceste practici sau le va reduce pentru a mai putea oferi “o suta de lei la salariu”?:)
@ nedormitul – corect!
@ cosmin – v-a raspuns destul de bine nedormitul. Si eu sunt (si-am fost si in Romania) in invatamant bugetar. Stiu ce salarii sunt – de aceea mai aveam inca o slujba…
@ tx2 – de ce sa-si dea Boc demisia? Unde ai mai intalni un premier atat de disciplinat incat sa fie dispus sa incaseze toate castanele care vor urma doar pentru ca asa ii spune seful? Sau, s-o luam altfel: aceste masuri trebuiau luate in 2009 – corect. Dar iesea Mircea Geoana – ce se intampla? Crezi cumva ca ar fi avut PSD-ul (lui Geoana, nici macar al lui Ponta) curajul de a initia asemenea masuri? Cinstit, ca eu ti-am raspuns…
@ all – va vine sau nu sa credeti – asemenea masuri s-au luat (si se iau in continuare) si in USA: reduceri de personal, reducerea timpului de lucru, diminuari drastice de buget inclusiv la scoli, universitati, etc. Se inchid scoli, se inchid programe, nu se mai scot posturi la concurs, etc – Ati auzit ceva din mass media?
2010-05-06 21:31:47 | Raporteaza
@ tx2 – daca te linsteste cu ceva, afla ca plang si eu in pumni…
2010-05-06 21:33:15 | Raporteaza
@nedormitul:
In teorie asa o fi, in realitate, sectorul privat aduce bani pe naiba! Din exemplele pe care le dadeam reiese cat se poate de clar ca, in masa, firmele particulare nu isi platesc impozitele nici macar cand vine vorba de salarii (majoritatea banilor sunt dati “la negru”).
Ok, poate gandesc eu prea empiric, limpede sigur nu am cum gandi, ma victimizez si eu ca am, ce sa-i fac, vreo chirie de platit, dar, noh, trimit la un text pentru mine lamuritor, cam lungut, dar merita osteneala:
revistacultura.../
2010-05-06 21:34:46 | Raporteaza
alin: eu nu plang in pumni de saracie, dar asta nu e motiv de lauda. ai idee cati oameni in saracie absoluta sunt in romania? in 2006, asta am gasit pe net dupa un studiu al fundatiei soros, habar n-am cat de fiabil, erau peste 3 milioane. cati or fi acum?
2010-05-06 21:40:51 | Raporteaza
firmele sînt obosite în momentul de faţă. dar vreau să îmi amintesc că, poate, cel mai bun lucru pe care l-a adus creditarea a fost declararea multor salarii “la alb”. ba, chiar, s-a ajuns la situaţii în care firma a declarat un salariu mai mare decît cel realizat efectiv.
m-aş abţine să arunc mîţa moartă în curtea firmelor. evaziune fiscală am văzut şi în vest, în spania. nu se poate evita, e ca pirateria de muzică, dacă vrei. mugur isărescu vorbea azi de încasările la buget, de cifra de 38% pe care o considera nerealistă (în treacăt fie spus, cifra a fost avansată de vosganian, nu de boc, dar pe realitatea acest mic detaliu nu e prea relevant). în realitate, guvernul a luat în calcul o cifră de 31%.
deci, evaziunea fiscală se face, dar nu la infinit. se face în zona micilor şi foarte micilor întreprinzători (cizmari, mici abc-uri de la ţară, construcţii, ş.a.) de la un anumit nivel chiar e dificil să faci evaziune şi, într-o oarecare măsură, dezavantajos).
dar un lucru e important în ce am spus eu. firmele, cu ce contribuie la buget, produc bani. restul consumă. comparaţia cu occidentul e mai mult decît inutilă. vorbim de pib-ul româniei, mult mai mic decît orice pib occidental. pib mare – buget mare. pib mic – buget sărac.
ei au avut 2 soluţii la dispoziţie. au ales una. faptul că băsescu a ieşit în faţă e de bine. că ne place de el, că nu ne place, îşi asumă responsabilitatea şi devine părtaş al guvernării, atît în caz de succes, cît şi în caz de eşec. iar băsescu nu prea merge la eşec.
2010-05-06 21:45:07 | Raporteaza
cifra de 31% nu e cauzată numai de evaziunea fiscală, ci şi de alte cauze. dar evaziunea fiscală e o componentă importantă.
2010-05-06 21:46:44 | Raporteaza
@tx2
Să înţeleg că erau bugetari? Sau erau mulţi dintre ei disponibilizaţi din sistemul privat?
Hai să-ţi zic:
- salariul mediu în sectorul public este peste cel din mediul privat (sîntem singura ţară din lume în care se întîmplă asta – cu excepţia Coreei de Nord, evident – deşi e posibil ca în COreea de Nord, sistemul privat, adică unicul vînzător de îngheţată, să cîştige lunar mai mult decît salariul mediu din sectorul public).
- prin toamna lui 2008, la Min Fin (Era Che Guevarian ministru) se dădeau prime de 100 mil iar un şef de serviciu de la o primărie din Bucureşti (hai să zicem, cea de la sectorul 5) lua primă 40 mil.
2010-05-06 21:49:24 | Raporteaza
romaniaaaaa: hai liberareeeeeeeeeeee!!!
youtube.com/wat../
2010-05-06 21:49:25 | Raporteaza
hai libaaaaaa, romaniaaaa!!
youtube.com/wat../
2010-05-06 21:53:45 | Raporteaza
@cosmin / #25: “… in realitate, sectorul privat aduce bani pe naiba!…”
Nu este asa, dar altceva este mai important: nu trebuie sa faceti greseala de a privi urat inspre sectorul privat, tot asa cum nici cei din sectorul privat nu trebuie sa priveasca urat inspre bugetari, pentru ca nu acolo se afla vinovatul – asta este exact ce isi doreste un nemernic precum basescu si sleahta din jurul lui. Invrajbirea categoriilor sociale/profesionale, unele impotriva altora, este o “tehnica” mai veche (si daunatoare), nu a inventat-o basescu, dar recurge deseori la ea. Nu sunteti victima sectorului privit, tot asa cum nici sectorul privat nu este victima bugetarilor. Daca vreti sa gasiti vinovatul trebuie sa priviti inspre cei care va guverneaza.
2010-05-06 21:55:30 | Raporteaza
băsescu avea dreptate. sectorul privat a făcut mişcarea la timp. să luăm realitatea tv: nu m-am mai uitat de ceva vreme la ora de foc, că deja văd nişte schimbări în bine: numărul invitaţilor (inclusiv al ciuvicilor) a scăzut, studioul e mai mic (presupun că a scăzut şi numărul cameramanilor), în schimb, s-a investit în infrastructură: au adus o masă.
2010-05-06 21:58:59 | Raporteaza
In mod surprinzator, insa, la be unu teve (televiziunea mogulului bun, “parintele Bancorexului”), “baza tehnico-materiala” (nu si calitatea programelor) este tot mai bogata, fara a inregistra o crestere a rating-ului.
2010-05-06 22:02:48 | Raporteaza
@cosmin: Daca pina acum cei din mediul privat nu isi plateau corect darile catre stat (si aici e loc de o alta discutie lunga,privitoare la faptul ca daca le plateau, nu ar mai fi putut functiona, asa ca alegeau varianta de supravietuire, da, si sa vrei sa fi fost corect, nu puteai) ce s-ar fi intimplat acum, prin majorarea cotei unice si a TVA-ului? Mai aveam sector privat? Si, pina la urma, strimb cum e, asta tine economia in spate, nu statul.
2010-05-06 22:04:13 | Raporteaza
sa ramana boc, sa ramana basescu, care sare intotdeauna cu capul la minge in pauza dintre doua campionate, sa ramana toti nemiscati acolo unde sunt si cu aceeasi vointa politica de a scoate tzara din rahat. sa le ramana-n gat tot ce-au furat pana acum in gluma si gandindu-se ca oricum toti fura, ei de ce n-ar face-o?
2010-05-06 22:05:16 | Raporteaza
@ tx2 – totusi, nu mi-ai raspuns la intrebare:))
2010-05-06 22:05:44 | Raporteaza
@Florina
Ai pierdut un “a” la finalul pseudonimului?! 25 sau 15% ?!
2010-05-06 22:08:01 | Raporteaza
Deci ne belesc! Nasol. Tre’e sa acceptam? Probabil. Nu prea avem incotro.
Dar vreau si eu sa-mi linistesc ficatii in ziua in care imi voi da demisia. Ca eu sunt emigrant si nu imi permit sa mananc si sa imi platesc si chiria in Bucuresti.
Asa ca vreau ca toti ministrii din perioada ianuarie 2009 – prezent sa fie spanzurati in piata publica. Daca isi faceau treaba la timp, nu ajungeam chiar in halul asta. Daca e cazul, sparzurati si din liberali. Cel care i-a pus ministrii sa fie spanzurat si el.
Doi,in ziua in care imi voi da demisia, am sa trec prin toate birourile sa ii scuip pe toti frecatori de menta, de partid si apolitici, pentru a caror pastrare pe functie trebuie sa mi se taie mie salariul, mai ales pe cele 3 curve si pe papagalul care o freaca la secretariatul presedintelui institutiei.
Cer prea mult?
2010-05-06 22:09:55 | Raporteaza
kurve perverse, politicieni de veri si cumnati, toti o apa si-un pamant, care mint si-n timp iau in calcul si interesul national al aluia care da mai mult
2010-05-06 22:11:04 | Raporteaza
@Florina(a)
Da, sectorul privat e foarte important, fara indoiala. Dupa ce a sufocat sectorul privat cu masuri “intelepte” gen “impozitul forfetar” (ca sa nu mai vorbim de absenta masurilor de stimulare), “guvernarea Basescu” este hotarata sa “aranjeze” si sectorul bugetar pentru ca… a constat un dezechilibru
2010-05-06 22:13:10 | Raporteaza
A zis-o bine Şefu! Păi, şi în administraţia japoneză se fac reduceri de salariu. Numai că legea protejează cetăţenii de izmenelile sindicaliste din sectorul bugetar. Nimeni nu are voie să facă grevă. Ceea ce face ca cetăţenii să nu piardă timp din cauza unor egoişti aglutinaţi, cum fac europenii. Io propun o lege şi mai tare. Să-i bage pe bugetari în acord global. Cu cît contribuie (în mod colectiv) mai mult la creşterea PIB-ului, cu atît mai mari le vor fi salariile. Dacă batem în cuie o fracţie din PIB alocată salariilor din sectorul bugetar, şi le dăm azimutul PIB-ului mediu ponderat din UE, rezolvăm problema. Vrei salariu ca în Vest? Munceşte ca în Vest. Mai devreme sau mai tîrziu se va vedea în PIB. Deocamdată, ăsta-i PIB-ul, ăsta ţi-e salariul.
2010-05-06 22:13:21 | Raporteaza
alin: iti raspund. cu psd era la fel.dar de la basescu nu ma asteptam sa doarma si sa se trezeasca azi vorbind in amenintari la adresa obezului bugetar, praf in ochi, iar, iar, iar, totul pentru imaginea lui in okii populatiei . nu vezi ca base nu face nimic? da chiar nimic? are pdl-ul la ordin. nimic nu face. sta si doarme-n papuci.
2010-05-06 22:14:25 | Raporteaza
E simplu ce va urma… Cei care conduc institutiile bugetare si care impart cascavalul isi vor pastra veniturile intacte. Doar ca vor fi nevoiti sa dea afara dintre cei de jos, cei care chiar mai faceau cite ceva pe-acolo, sclavii… Astfel incompetenta va creste si mai tare, ne vom trezi din ce in ce mai des cu dezastre inimaginabile de genul celor din spitale. Una peste alta, invrajbire interna, cei dati afara vor protesta din ce in ce mai tare, se vor acuza unii pe altii, se vor demasca etc… Crede cineva ca in vreo institutie bugetara din tara asta va fi vreodata angajat vreun competent care sa puna lucrurile la punct? Sau va fi lasat sa faca ceva? Niciodata! Asa ca solutia e una singura: sistemul trebuie adus in situatia de a se autodistruge. Din exterior nu exista nici o solutie. Asa vad eu lucrurile…
A! Si stiti ce as face eu peste vreo citeva luni? As lua niste masuri prin care angajarile si salariile in mediul privat sa devina mult mai atractive, scutiri de impozite si pentru angajat si pentru salariat, ceva de genul asta. In asa fel incit toti competentii care mai sint pe la bugetari sa fie tentati sa plece catre privati sau sa isi faca propria firma.
2010-05-06 22:23:07 | Raporteaza
@ nedormitul – eu zic sa te duci sa te culci si lasa Realitatea TV ca nu e pentru tine, uite-te la B1TV.
@ Alin Fumurescu – Deci, am avut bani de la FMI pana acum si nu s-a intamplat nimic, banii nu mai sunt. Acum o sa se adune banii gramada si vom avea bani si nu vom mai avera nevoie de FMI?
Mi se pare ciudat ca nu stiti cum se cheltuiesc banii de catre ministrii din Guvern. Sunt convins ca daca s-au praduit banii din bugetul tarii pana acum, cu cat vor fi bani mai multi, furtul va fi mai gros.
Cinstit este sa te bagi in treaba daca te pricepi la treaba asta – Boc vi se pare a fi un prim-ministru? Sau Dna Udrea un ministru cu doxa necesara?
Sau sunt o adunatura de smecherasi condusi de un marinar ca sa conduca o nava catre neant ?
Concluzie: – Nu sunteti fair play cu Dv. insiva !!
2010-05-06 22:25:35 | Raporteaza
“Borcanul de muraturi al lui basescu”, jurnalista “independenta” Andreea Pora, tocmai se produce la postul Realitatea TV. Ce spectacol!
2010-05-06 22:26:55 | Raporteaza
@ JohannM – ce-i cu tine, ca nu recunosc tonul (nu vorbesc despre exemplele concrete)? Inteleg ca esti direct afectat dar marele merit al omului e ca nu isi schimba (sau are aceasta abilitate)) pozitia in functie de cum ii evolueaza (sau, ma rog, involueaza) viata personala. Nu putem fi obiectivi, dar ne putem stradui. Nu?
@ tx2 – cum adica “Basescu nu face nimic”? Face prea mult sau nu face nimic? O dai pe dupa pom, asa ca te mai intreb o data (de la tine am invatat:): Crezi, SINCER, ca Geoana ar fi fost in stare de un asemenea gest – da sau nu?
@ Marius Delaepicentru – nu ma pricep, dar solutia – buna in teorie – nu mi se pare fezabila: care sector bugetar? (altminteri, toti vor astepta sa faca “ailalti” mai mult si mai bine) Si cine/cum calculeaza “rentabilitatea” fiecarui sector? Cum cuantifici eficienta profesorilor, bunaoara? Cine? Iar statul? Infiintam un nou departament?…
@ Ramstein – n-o prea urmaresti pe “Florina” – si-a pierdut “a”-ul de ceva vreme:))
2010-05-06 22:28:10 | Raporteaza
arcadied
lasă-te de băutură, nu-i de tine.
2010-05-06 22:30:56 | Raporteaza
acum ne f…te grija dacă are boc personalitate. adică, dacă ar fi anunţat boc şi nu băsescu veştile proaste ar fi fost mai bine. =))))))))))))
2010-05-06 22:32:36 | Raporteaza
@Fumurescu / #47
Nu urmaresc pe nimeni, in general, si nici nu ascult telefoanele nimanui. Nu as face asta nici daca as ajunge presedintele Romaniei.
Basescu “face ceea ce trebuie pentru romani”. Adica nu face nimic in directia buna pentru romani, dar face prea mult in directia buna pentru el si proasta pentru romani.
2010-05-06 22:33:31 | Raporteaza
Alin,ai cîştigat doi aliaţi de nădejde în @Bleen şi @nedormitul
N-ai idee cît mă bucur.oxpublica redevine frecventabilă pentru mine,datorită lor. 
2010-05-06 22:34:15 | Raporteaza
@Marius Delaepicentru: Mai bine sa-i bage pe toti bugetarii la puscarie! Adica nu, CA COnsuma prea multi bani! Mai bine sa-i omoare, dar sa-si plateasca leprele drakului glontul!
2010-05-06 22:35:04 | Raporteaza
@nedormitul #42
e tot un mînuitor de balustru…
2010-05-06 22:35:44 | Raporteaza
alin: geoana NU ar fi fost in stare de un asemenea gest. hai domle, ce treaba are geoana la ce se intampla in romania de la ultimele prezidentiale? tara e condusa si furata de pdl-isti acum. basescu doarme. gesturile de televizor raman de televizor. vai ce curajos e basescu asta! spune adevarul de fiecare data. om dintr-o bucata. pupa-l in bot, daca ti-e drag. acum e momentul schimbarii constitutiei, nu de facut fatza la crize economice imaginare!

dar, de curiozitate, ce treaba ai tu, aline, cu ce cred eu despre pisica trasa pe linie moarta mircea geoana?
2010-05-06 22:37:13 | Raporteaza
@val_one / #51: “Alin,ai cîştigat doi aliaţi de nădejde în Bleen şi nedormitul N-ai idee cît mă bucur.oxpublica redevine frecventabilă ”
“OXpublica”?! Vaaai, nu am… frecventat, dar nici nu este de noi
2010-05-06 22:41:09 | Raporteaza
@Fumurescu
cu gazetari NU poti face o economie.
faptul de a reduce cheltuielile bugetare Nu inseamna ( si nici nu impune) a reduce drepturile cetatenesti (educatie , sanatate, somaj, pensii).
exemplul dat de dvs. este inadecvat ( categoria profesionala a jurnalistilor este oricum hipertrofica si eterogena…plus…privata ; deci, daca patronul nu mai are nevoie de dinsii…asta e!)( ramin destui sa taie frunza la caini- no offence- nu vorbeam de dvs. sau de oamenii seriosi si profesionisti, care sunt minoritate din pacate ignorata).
daca economia NU merge…asta se rezolva in zona economica, cu masuri specifice…NU prin saracirea cetatenilor si “taierea” cheltuielior cu supravietuirea.
daca nu ati aflat toata aceasta verbigeratie provine din zona “finantista” manevrata de marile cercuri de afaceri ; ura acsetora fata de modul normal de trai intr-o societate este incredibila si inexplicabila.
trebuie sa observati ca totul este o grosolana manipulare; mediile de afaceri au facut profituri semnificative pe timp de criza; mediile bancare au facut profituri impresionante …pe timp de criza..Asta NU a dus la ameliorarea situatiei bugetului de stat. In categoria bugetarilor sunt introdusi la gramada cetateni care muncesc onest, cu profesiuni liberale…fara nicio legatura cu “suptul bugetului”.
adevarata problema a Romaniei este evaziunea fiscala si economia la negru\gris ; reglementarea cestei situatii ar aduce la buget banii necesari atit investitiilor cit si traiului normal si functionarii normale a institutiilor si sistemelor de asigurari.
am retinut din discurusul presedintelui ( care ar trebui sa stirneasca entuziasm chiar si printre dusmanii declarati ai domneie sale) ca se reduc cu 25% salariile bugetarilor …URAAAA! Problema e cum acomodam aceasta cu recenta lege a salarizarii unice??dar cu principiile salarizarii pe grila meseriilor pe plan european??? dar cu drepturile elementare ale indivizilor umani???
au poate copii ce merg la scoala si bolnavii incurabili, precum si fostii nostri profesori..actualmenete pensionari…sunt niste capushe de “asistati social” ???
2010-05-06 22:43:21 | Raporteaza
Aline, acordul global este, aşa cum îi zice, global. Nu trebuie cuantificat sectorial. Ar fi chiar păgubitor. Odată fixată pentru salarii fracţia din PIB (să zicem 12%), banii vor fi gestionaţi în interiorul sumei corespunzătoare fracţiei. Nedreptăţiţi vor fi bugetarii ce acţionează în sisteme cu durate lungi de răspuns (cum ar fi profesorii). Însă, lagul lung din Învăţămînt poate fi umplut de sectorul specializat în atragerea de fonduri, să zicem, la rîndul lui, “nedreptăţit” de faptul că o parte din sporul de PIB adus rapid prin munca lor, se duce în salariile profesorilor. E o formă de asociere care uneşte, în loc să dezbine.
2010-05-06 22:44:07 | Raporteaza
@Ramstein
am pierdut şi eu un a mare.şi ce-i cu asta?
oricum ai înţeles că de voxpublica vorbeam.naşpa era dacă pierdeam l-ul
2010-05-06 22:44:16 | Raporteaza
Alin, cand spuneam ca probabil va trebui sa acceptam situatia, nu o spuneam cu gandul ca trebuie sa ne resemnam in fata “lor”, ci ca trebuie sa ne resemnam chiar in fata situatiei. Adica nu ma indoiesc ca solutiile astea sunt necesare.
Spun altceva. Ca daca lupta cu criza incepea acum un an si jumatate, nu s-ar fi ajuns chiar aici. Ca cei ce s-au aflat la putere, cel putin din ianuarie 2009 pana in prezent, sunt vinovati de a fi adus Romania in situatia de a suporta niste sacrificii mult mai dure decat cele care s-ar fi impus la inceputul lui 2009.
Accept situatia, constient ca nu se poate continua asa. Putem sa protestam, dar e inutil. Problemele economice nu se rezolva in strada.
Dar as vrea sa verse si ei nitel sange. Macar asa, pe gura si pe nas.
2010-05-06 22:45:31 | Raporteaza
@val_one / #58
In orice caz, daca Alin Fumurescu i-a castigat pe cei doi sustinatori ai lui basescu,, proaspat sositi de pe “oxpublica”, eu voi ramane acelasi… fidel adversar
2010-05-06 22:47:49 | Raporteaza
ramstein
e şi asta o meserie, avem nevoie de oameni ca tine. şi mă bucur sincer că nu o freci la stat.
2010-05-06 22:56:01 | Raporteaza
@Ramstein:
tu faci parte din „adversarii” frecventabili.de-ar fi toţi ca tine…
2010-05-06 22:56:17 | Raporteaza
@Alin Fumurescu #13: eu as prefera sa plateasca mai intai cei ce se fac vinovati de acest dezastru, cei care au mituit electoratul cu banii de la FMI, cei care si-au instalat neamurile, acolitii in toate functiile publice, cei care dau contractele publice exclusiv la clientela politica…
dar pe principiul enuntat de d-ta, vor plati niste prapaditi cu salarii de 7-800 lei (adica 250 USD!!!) care munceau si ei acolo la stat – viitoarele drame individuale!
pentru ca randul 2 si 3 de directori instalati de boc prin mai multe ordonante neconstitutionale n-au cum sa sufere asemenea drame, fiindca au carnet de partid…
dar poate ca astea sunt adevaratele masuri de dreapta la romani
2010-05-06 22:56:42 | Raporteaza
@val_one / #62
Surprinzator, si eu am facut aceeasi evaluare (din punctul de vedere al “frecventabilitatii”) si am ales tabara care a obtinut un scor mai mare.
2010-05-06 22:58:54 | Raporteaza
de ce taie de la medici, de ce taie de la profesori, de ce taie de la saraci?
2010-05-06 23:01:20 | Raporteaza
sa taie de la armata lor de activisti pusi in functii de raspundere.
2010-05-06 23:02:34 | Raporteaza
56 @un domn foarte batrin cu niste aripi uriase: in afara subiectului, vreau sa stiu, fiindca sunteti atit de batrin, sau doar va simtiti asa, aripile, se mai intind, in soare, sa va poarte in zbor? eu, de aripi asa uriase, nu am mai auzit de la ‘aripile sovietelor’!
2010-05-06 23:04:34 | Raporteaza
@ val_one – intru totul totului de acord! Si eu ma bucur!
@ Ramstein – de acord (cu ultimul comentariu, de buna seama:)
2010-05-06 23:05:45 | Raporteaza
hai sa vedem, stie careva sa spuna cat castiga alesii-n votul din galeata cu pui de o zi plus aia pusi politic in functii, de la salariul minim la ala maxim? exista vreun site care sa-i cuprinda-n lista pe toti competentii astia?
2010-05-06 23:05:54 | Raporteaza
@ tx2 – no ase!:) N-are treaba neaparat cu ce e acum, ci cu alegerea care trebuia facuta anul trecut…
@ un domn foarte batran… – N-am sustinut nici o clipa ca economia trebuie facuta cu ziaristi… Si da, despre exemplul angajatilor din sectorul privat era vorba. De acord punctual cu unele observatii, dar nu cu privirea de-ansamblu…
@ Marius Delapicentru – dupa cum spuneam, nu ma pricep. Dar tot nu vad cum un acord global ar rezolva “motivatia” sectoriala sau ar evita nemultumirile cross-sectoriale.
@ JohannM – Uf! Ma mai linistii:) Ma ingrijorase nu fondul, ci forma.
@ tatelu – nu “vreau” sa fie penalizati amaratii si sa scape directorii. Ma gandesc, sper, ca aceasta clientela politica va fi supusa si ea unui dur proces de (auto)selectie tocmai pentru a mai carpi nemultumirea populara. Mai poti ajunge virtuos si de musai. Intru totul de acord cu propunerea de a stimula somerii din bugetar sa ajunga in privat – asta va stimula competitia.
2010-05-06 23:14:00 | Raporteaza
@Ramstein: Aceeasi. Nici, nici. 25%, 15%.
Acum, hai sa fim seriosi. Nu numai guvernarea Baserscu a sufocat sistemul privat, ci TOATE GUVERNARILE postdecembriste. Si nu, nu Basescu seama vrajba intre cei de la stat si cei din privat, ci TOTI au facut-o. Cum? Prin impovararea permanenta a privatilor si supradimensionarea unui aparat birocratic complet inutil. La noi, daca sunt doi muncitori, mai sunt un maistru si doi directori pe linga ei. La stat, ca particularul nu-si permite. Nici o guvernare nu a acordat facilitatile necesare dezvoltarii sectorului privat. Stim de ce. Sub fiecare guvernare, privatul, ca sa supravietuiasca (functioneze) a fost practic obligat sa recurga la tertipuri. Da, asta e adevarul si aici e buba. Citi oameni erau dati afara din privat, citi primeau salarii diminuate, nu interesa pe nimeni. Neavind sindicate, taceau si-si cautau altceva sau rabdau. La stat, nu toti, evident, dar foarte multi, huzureau. Sau, disponibilizati, primeau salarii compensatorii. Putem discuta asa pina miine dimineata. Ideea asta este: nu Doar PDL, ci toti, nu Basescu, ci toti. Acum, pentru prima data, a venit rindul bugetarilor. Se pregatesc de proteste. Cum crezi, dupa cele de mai sus, ca-i vor privi cei din privat? Celor de la stat le-a pasat vreodata de ceilalti? Nu.
2010-05-06 23:14:37 | Raporteaza
logica lui bogdan chirieac:
dacă sînt oameni daţi afară, se consumă cu 25% mai puţin, iar un producător de ciocolată, de pildă, produce mai puţin, automat contribuie cu mai puţin la stat.
ce ignoră domnul pielea p…lii, că multe firme mai şi exportă. sau îşi exportă toată producţia. adică, ce exportă ele se consumă în alte ţări, neafectate de 15/15/15.
ba, mai mult, dacă scade consumul, scad şi importurile pentru consum. dar domnul pielea nu se prinde dacă nu e pe şpagă.
2010-05-06 23:15:01 | Raporteaza
@ sasila – intru totul de acord, cum ziceam, cu ultima parte…
2010-05-06 23:15:27 | Raporteaza
@un om de virsta medie, cu cite cinci degete la miini:
va inselati.
sovietele sunt cele care propun solutiile de distrugere.
nu cunoasteti cifrele si vorbiti pe ceea ce auziti din presa.
sau sunteti…pressar.
eu chiar sunt atit de batrin incit imi amintesc vremurile cind oamenii judecau cu capul .
2010-05-06 23:16:58 | Raporteaza
@Ramstein #50: Alin glumea.
2010-05-06 23:18:55 | Raporteaza
nedo: ideal ar fi sa nu se mai consume nimic, asa nu s-ar mai importa nimic
si, desigur, am trai din exporturile celor care exporta neincurcandu-se cu consumul intern 
2010-05-06 23:23:48 | Raporteaza
Alin, eu vin de la o bere. Mishto la bere! Si cand ajunsei acasa si deschisei televizoru, aflai ca imi scade salariul cu 25%. De aici devine.
Si de la faptul ca o parte a creierului meu accepta ca situatia e groasa, in timp ce cealalta parte e superofticata ca mi se taie mie salariul ca institutia in care lucrez sa poata intretine in continuare 1 secretar de stat, 3 subsecretari, 6 directori si nush’cati sefi serviciu la 120 de angajati. Dintre care multi freaca menta, din voia partidului sau din pura intamplare/pila.
Da’ daca dai din angajati afara, automat reduci si posturile de conducere (politice).
2010-05-06 23:24:57 | Raporteaza
Ah, si pe deasupra aflai ca Basescu are in continuare incredere in Boc. Pai sa nu borasti?
2010-05-06 23:26:25 | Raporteaza
74 @un domn foarte batrin cu niste aripi uriase: si astazi oamenii judeca tot cu capul. dar mult mai multe rele decit in tineretea dumneavoastra, vreti sa spuneti. in pas cu tehnologia si posibilitatile noi de distrugere. dspre ce cifre vorbiti?
2010-05-06 23:28:49 | Raporteaza
@Ramstein: Si Alin nu stie de pactul nostru de neagresiune.
Daca nici acum, in al 13-lea ceas, nu se intelege si nu se face ordine, in sensul stimularii sectorului privat si diminuarii drastice, pina la limita absolut necesarului, a sectorului administrativ, chiar nu stiu cit de rau va putea fi. Ca bine, in nici un caz.
Si ce-ar fi ca acum sa nu mai cautam vinovatii din trecut si sa vedem ce e in fata. Sa consideram momentul asta greu drept o curatenie absolut necesara. Primul pas a fost facut azi. Eu le astept pe urmatoarele. Si, avind in vedere ca esti de acord cu mine in privinta importantei sectorului privat, nu vad cum m-ai putea contrazice.
2010-05-06 23:29:15 | Raporteaza
johannm: e invers, boc are incredere in continuare in base si-n valorile autentic liberale. nu bori, ca boraste in autenticul liberalism si-n dreapta moderata de coruptia autentica si ea
2010-05-06 23:29:23 | Raporteaza
@JohannM: Azi, in acest moment, pune orice nume in locul lui Boc, situatia nu se schimba. Vezi si ce am scris mai sus, te rog.
Si-mi pare sincer rau pentru tine. Dar in nici un caz pentru anumiti despre care chiar tu vobeai.
2010-05-06 23:32:39 | Raporteaza
e momentul marii unificari liberale! crin maine la cotroceni pentru consultari in vederea!
2010-05-06 23:34:25 | Raporteaza
apropo, aline: nu-i asa ca patriciu are totusi si calitati? e cam ofticant ca are prea multi bani, dar e totusi liberal de-al nostru, chiar daca il mai ia si gura pe dinainte
2010-05-06 23:37:31 | Raporteaza
sa puna cu totii umarul! a zis boc 25%? de-a dracu sa renunte bugetarii la 45%! hai ca nu se moare dintr-un 45%! iar pensionarii sa doneze voluntar un procent cuprins intre 10 si 20% in plus fatza de ce li se va lua deja ! sa planga-n pumni, da-i in ma-sa ca si asa mananca degeaba pè spinarea alorlati!
2010-05-06 23:42:00 | Raporteaza
@nedormitul
Nu, dl Pielea Pu*ii s-ar putea sa aiba dreptate, si scaderea consumului pe plan intern sa fie nasoala.
Dar problema e ca banii care sa se dea nu mai exista punct!
Oricum, ma duc la culcare linistit –
1 S-a luat masura corecta de a nu taia din motorul masinii ci din caroserie, poate vom ajunge totusi undeva
2 Base nu-si asuma lupte care nu pot fi castigate, stie el ceva
3 Isarescu e pe aceeasi rezonanta cu Base.
4 n-o sa murim toti maine
@all
Noapte buna!
2010-05-06 23:47:06 | Raporteaza
@Florina:
Nu ma indoiesc ca orice Guvern, azi, ar fi facut la fel.
Impotriva lui Boc, am doua obiectii:
1. il consider unul dintre cei vinovati pt. amploarea masurilor luate azi. Asta pt. ca timp de 1 an si jumatate nu a facut nimic.
2. daca tot incepem calatoria prin iad, vreau sa o fac sub conducerea unora care au habar. Unii care au un proiect, care au niste solutii, care pot face si altceva decat contabilitate.
E impetuos necesar ca Boc sa plece. Pana la urma, nici macar nu e vorba de o sanctiune. Sa plece pur si simplu pt. a face loc unor oameni competenti.
Basescu, vinovat ca a mosit asemenea guverne, macar acum sa se revanseze, scotand din maneca un premier decent.
@tx2: in general,eu borasc de la stanga la dreapta si inapoi.
2010-05-06 23:47:45 | Raporteaza
lăsaţi-l în pace pe boc. e supărat că i-au micşorat ăştia salariul
2010-05-06 23:49:52 | Raporteaza
mac: “Base nu-si asuma lupte care nu pot fi castigate, stie el ceva”
de bancuri gnoseologice iti arde tie? in criza nu e pe stiute, e pe facute. si daca stie si nu face, degeaba
2010-05-06 23:57:42 | Raporteaza
nu-i mai trebuie nimic; o sa-l inghita Iadul
2010-05-07 00:00:23 | Raporteaza
@JohannM: Sunt de acord cu 2. In privinta lui 1. am dubii. Pina in octombrie 2009 a guvernat cu PSD. Nu stiu ce ar fi putut face.
Imi e indiferent ce se intimpla cu Boc atit timp cit Basescu si Isarescu sunt de acord.
PSD depune motiune de cenzura. PNL ce zice?
2010-05-07 00:00:28 | Raporteaza
marinar de vorba lunga. daca iei si pui cap la cap cate-a zis ca face ajungi nu numai la concluzia ca n-a facut nimic din ce-a zis dar si ca n-a zis nimic din ce-a facut, ceea ce e omeneste scuzabil
2010-05-07 00:00:37 | Raporteaza
bassesscou,acest betivan sarlatan
2010-05-07 00:06:04 | Raporteaza
bassesscu distruge tzara
2010-05-07 00:06:42 | Raporteaza
cucuveaua a fost reangajată prin concurs la cotroceni pe un salariu cu 25% mai mic din start.
2010-05-07 00:07:06 | Raporteaza
socitetatea civila de kkt
2010-05-07 00:07:18 | Raporteaza
@Florina:
Puteau face, ceea ce era de facut. Cu riscul de a pierde alegerile. N-au vrut sa accepte acest risc. In 2009 puteau incerca o alta formula de Guvern. Tehnocrati? Uniune nationala? (putin probabila ultima) Dar nu! Basescu a vrut un nou mandat. Sa reformeze republica. Si ca sa salveze republica, ne-a belit un pic, pe la colturi. Ce frumosi social-democratii unguri, care aproape au disparut din Parlament anul asta, facand reforme anul trecut. Dar la noi, Salvatorii neamului mai intai se salveaza pe ei.
Nu stiu ce zice PNLul. Cunosc doar doi penelisti. Imi sunt colegi de serviciu. Am sa ii intreb maine.
2010-05-07 00:11:49 | Raporteaza
[...] doua texte foarte bune despre cei care vor fi sacrificati: (primul scris de Lucian Davidescu, al doilea de Alin [...]
2010-05-07 00:14:46 | Raporteaza
@un om de virsta medie, cu cite cinci degete la miini: 79
vorbesc despre cifrele \statisticile care definesc stadiul de dezvoltare umana, eficienta economica si respectiv distributia bugetara in Romania, comparativ cu media tarilor UE.
studiul acestor grafice este revelator .
nu doar ca suntem tara UE cu cel mai scazut nivel de dezvoltare umana, nu doar ca suntem tara cu CELE MAI MICI valori procentuale ale alocarii bugetare pentru sanatate si educatie ( ceea ce se numeste SINUCIDERE), nu doar ca am exporta in mod iresponsabil tot ce mai aveam ( resursa umana)…dar avem si cea mai MICA valoare procentuala si absoluta a salarizarii .
in tara in care ( conform presei ) citez ” sotia primarului din,….clejani detine ( sic!) un autoturism in valoare de 70000 euro..” ( care i-a fost furat si restituit in Bulgaria- va dati seama ce papagali!)…nu-mi vorbiti de eficienta economica si de reduceri salariale in sistemul public !!!!!
e absolut grotesc !!!
e cert ca sunt foarte batrin.
coruptia si mizeria morala ne sufoca si eu sunt prea batrin ca sa pot metaboliza acesta absurditate.
ah! uitam.
conform unor cifre validate chiar de senatul sua- 30-40% din (pseudo)-economia romaneasca ( privatizata in totalitate) …este …nefiscalizata!!!!
acestea sunt cifrele.
proportiile manipularii mediatice sunt extreme.
pe-ne-le-iii ( autorii morali si materiali ai dezastrului) “fac fatza” de “stinga” si denunta caracterul abuziv si anormal al acestor masuri.
ca sa va traduc ( desenez) ceea ce se declara : ” vom lasa\impinge 80% din cetateni sub minimum de supravituire…pentru a salva linistea primaritzei din clejani !!!
2010-05-07 00:18:56 | Raporteaza
Ion Iliescu: “Avem nevoie de liniste”.
Traian Basescu : “Avem nevoie de stabilitate si incredere”.
Probabil e vorba de stabilitatea prostiei, incompetentei si a minciunilor guvernului Boc.
Incredere? Intr-un guvern care nici sub monitorizarea FMI nu a fost in stare sa-si respecte angajamentele? De ce s-ar schimba lucrurile incepand de maine?
Lui Basescu ii lipseste luciditatea continuand sa sustina o echipa guvernamentala atat de lipsita de autoritate si de neputincioasa.
2010-05-07 00:18:58 | Raporteaza
@Alin Fumurescu – Rusine
2010-05-07 00:23:38 | Raporteaza
De data asta a iesit insusi Basescu in fata si a facut oficiul de impins basca pe ceafa, scuipat in palme si suflecat minecile camasii bratului de politician si functionar public tipic, ocazie cu care putem remarca inca o data musculatura antebratului – cel mai bine antrenat din tot organismul sau atit de evoluat; fireste, nu mai punem la socoteala finetea terminatiilor nervoase de la nivelul policarului si a aratatorului, capabile sa evalueze grosimea plicului la prima palpare cu o precizie de sub o vacanta la Nisa. Ei bine, cineva trebuia sa faca si treaba asta, altfel d-nul Franks incepea sa dea semne de suparatoare senzatie de deja-vu. Cum de ii apuca pe guvernantii aceasta fervoare de reforma, de reduceri cheltuieli etc. concomitent cu vizitele d-nului Franks!? – va fi o enigma cu care vor trebui sa se descurce generatiile urmatoare care vor trebui sa plateasca dobinzile si eventual si debitul datoriei catre acest binevoitor domn Franks. Aa, posibil sa vina de la faptu’ ca domnu Franks se uita a 10-a oara la niste cifre din executia bugetara si are niste comentarii privind responsabilitatea cheltuirii unor bani pe care ii tot aduce aici. Guvernul merge din inertie intre vizitele domnului Franks, poate. In noptile in care domnul Franks se bucura de ospitalitatea noastra traditionala, facem o mica strategie de circumstanta, in definitiv nu putem sti dinainte ce hachite mai are acest domn Franks, nu-i asa ?
Vreau sa mai adaug ca sint nitel sceptic – fara satisfactia aferenta – ca masurile vor fi atit de drastice pe cit sint anuntate. In atitea rinduri am aratat ca promitem si nu facem, ca ne pricepem la coafat bilanturile, ca nu ne sint straine metodele de a compune un raport statistic satisfacator.
2010-05-07 00:24:59 | Raporteaza
99 @un dom foarte batrin cu niste aripi uriase: nu am a va contrazice. de multa vreme istoria nu se mai scrie la fata locului. asta e dintr-un text umoristic studentesc, de demult. oare ce scrie in paginile cartilor de istorie, la capitolul romania, cartile acelea cu scenarii despre cum se fac si desfac guverne, investind citeva milioane de dolari, doar? sau de euro, daca se redacteaza, in europa, scenariul despre granite, economii, razboaie invizibile cu efecte foarte vizibile…
2010-05-07 00:26:21 | Raporteaza
@alin fumurescu: 25% ruşine!
2010-05-07 00:26:47 | Raporteaza
@alin fumurescu – “O decizie de dreapta care, indiferent de simpatii si antipatii, se cuvine salutata ca atare.” Decizia de dreapta fiind care? Ieri decizia de dreapta a aceluiasi partid de guvernamant era marirea taxelor. Dupa buna traditie Boc, guvernarea populista sugereaza masuri si estimeaza efectul. Lumea a marait la cresterea TVA. Nu mai marim TVA-ul, ne prefacem ca taiem de la bugetari. Ultima data cand guvernul Boc a taiat bani de la bugetari, masura a vizat lunile octombrie, noiembrie si decembrie 2009. A fost aplicata in decembrie si partial in noiembrie. Faptul ca noi, fazanii platitori de impozite din Romania avem cea mai oportunista guvernare din utimii 20 de ani e ghinionul nostru. Nu mi-e foarte clar what’s in it for you. Eu personal daca as avea cetatenie americana as incerca sa fiu un american de succes si gata. Chestia asta cu patronizing-ul mi se pare putin deplasata. Apropos, nu am inteles cine a fost in final ales ca sheriff (nu ca ar insemna ceva pentru mine si pentru parintii mei, pensionari in Romania).
2010-05-07 00:26:48 | Raporteaza
în urma reducerii salariilor în sectorul bugetar, sucursala de new media a realitatea s-a transformat în f3,75
2010-05-07 00:49:37 | Raporteaza
@nedormit
cel mai misto misto din lumea asta e mistou pdlist-basist; e schtoul suprem…
unii i-ar spune mai curand batjocura.
numai ca intr-o clipa schtoul piere odata cu lumea sa, intra-n iad si nu mai iese de-acolo…
[poate nu stiai[tzi] ]
2010-05-07 00:58:49 | Raporteaza
@despreinsirai
comentariul tău e 25% wishful thinking
2010-05-07 01:10:41 | Raporteaza
acum un comentariu serios. se tot vorbeşte de lipsa de personalitate a lui boc.
nu îmi vine să cred că mesajul lui băsescu a fost adresat presei sau populaţiei. cel puţin, nu direct. ţinta a fost alta. măsurile astea, dacă ar fi fost să fie luate, s-ar fi luat demult. azi o reducere de salarii, mîine una de pensii, poimîine una a ajutorului de şomaj. populaţia, oricum nemulţumită,nu ar fi simţit nici un şoc. deci şocul a fost voit creat. iar unda de şoc va lovi undeva în iulie, cînd au loc alegerile din pdl. şi sînt cîteva personaje (boc nu se numără printre ele) care au primit vestea mai rău decît cel mai amărît pensionar sau şomer.
2010-05-07 01:22:26 | Raporteaza
@Alin Fumurescu: “In particular, multe cunostiinte din acest mediu mi s-au plans de vitregia sortii”
Domnule profesor, inca nu m-am lamurit daca subiectul era constiinta dvs. sau eventuale cunostinte (multiple, variate, aprofundate, and the like).
Cat priveste viitorul, as zice mai degraba ca nu aveti habar. Ce inseamna un aparat administrativ si un oarecare grup socio-profesional. Liber, cica
2010-05-07 01:22:43 | Raporteaza
@A.F.: Va urez mult succes
2010-05-07 01:25:22 | Raporteaza
presa a muşcat momeala din nou. prime time-ul, dezbaterile de după şi blogurile cele mai ostile i-au făcut, din nou, un mare serviciu lui băsescu.
2010-05-07 01:25:34 | Raporteaza
@nedormit [dar vigilent]
dar si @Alin F. cu cre discutam candva multa filosofie-metafisica in 4limbi si de 2bani
Nu,
cu iadul chiar asa e …
sa-ti zic o chestie mai mundana:
vei immbatrani [ daca in Ro e f rau - batranetea e ff urata!]
vei avea 3 variante financiare si de stare
1)
15% mu mai conteaza
Pe-asta iti doresc sa n-o ai:
neputinta total la pat sau stare alzheimeriana / dementa snila etc
2)
25% conteaza un pic
esti Bogatan dar tot neputincios – copchii sau nepotzeii cu vorbe dulci iti vor vana nemilos ‘averea’/ vor astepta casa / casele /terenurile, ceva conturi;
3)25% conteaza ; important
Astepti stiri sociale/politice si vine un cretin, mult mai barbar/rudimentar ca tine [ care ai trudit ceva in viata, poate ai fost un in geeros candva] si-ti spune: ”
de maine ales-bules cu circa 15% din resursele tale tai”;
erau de medicamente, te doare inima deja , iei nitoglicerina ; esti f aproape de un preinfarct; sau o criza de vezica biliara etc
—
aiamea [parearea] mea…
2010-05-07 01:27:52 | Raporteaza
@despreinsirai
vezi tu, mulţi au filosofat degeaba şi tot nu s-a prins nimic de ei.
2010-05-07 01:37:32 | Raporteaza
@nedormit
Despe ce vorbim? Ro e dementa complet?
Despe ce dezastru imediat cuantificabil vorbim?
Despre vreo 7milioane afectati direct cu 15 – 25%
sau despre cum ramane in istoria presei
un barbar neevoluat, imbatranit in rele,
care crede ca poate sa faca sa creda 2 prosti ca e erou civilizator si care si-a tras enorm pt el si pt tutele lui in ultimii 20[30] ani!
chestia e ca
->nu conteaza presa/politrucii/ tzaranoii aia de provoncie blestemata,
veniti la centru sau ramasi in rahatu lor local si imbogatzititiz din rapt
[despre partidu si congresu si presa voastra ma ...]
2010-05-07 01:40:11 | Raporteaza
@DespreInsiRai: numai imaginea AIA, a batranilor care asteapta rezemati de cate un zid, doar-doar iti intorci privirea sa le dai un ban sau o paine
ahhhhhhhhhhhhhhh!
ei ce-or sa faca? isi mai iau un second job, ii apara sindicatele, fac greva politaii… pentru EI ce va fi?
da, stiu, or sa beneficieze de solidaritatea “cunostiintelor”
2010-05-07 01:40:57 | Raporteaza
@nedormit
Eu zic ca de mine sa-a prins mult, dar am ‘aufheben’, daca stii ce-i aia…
am renuntat la multe prostii-speculative
in alta ordine de idei:
Ro e in bigkkat si [in primul rand] de la Idolii tai [ au facut mult rau, sunt f lacomi, cumm frumos numea cel pe care-l alintai cu 'pielep' : tzaranoii astia "mananca mult"]!
2010-05-07 01:45:29 | Raporteaza
uite, ai zis o chestie înţeleaptă. politica e o barbarie. dai cu ciomagul în stînga şi în dreapta. întîmplarea face că vreo cîţiva din cei pe care-i loveşte acum sînt cel puţin la fel de barbari ca şi el, dacă nu mai răi. întîmplarea face că a nimerit şi în stînga şi în dreapta dintr-o singură mişcare. e drept, prin ricoşeu, cu piciorul. şi ţaţele necivilizate din tîrg cred în continuare că s-a împiedicat.
2010-05-07 01:47:11 | Raporteaza
@Sieglind
asa e; f adevarat
oricum
batranetea e cumplita in RO
[ eu mai am mult pana atunci, daca o vrea Donmnu s'apuc]
Iar pt astia – “virilii/decidentzii” politruci
-> totul se plateste candva
Toate bune
2010-05-07 01:52:19 | Raporteaza
despreinsirai
oricum, dacă a schimbat ceva barbarul ăsta, e stilul de a face politică. e de 1000 de ori mai ok decît fandoselile de salon ale lui năstase, căzăturile sub masă ale lui văcăroiu, scărpinatul în dos cu unghia mare de la deştul mic al lui radu vasile sau unsuroşenia lui iliescu. iar stilul ăsta a dat şi roade. unii se fac că nu le văd, alţii au uitat, toată lumea înjură pe bloguri sau la tv. iartă-mă, dar discursul tău l-am întîlnit de o mie de ori, nu faci decît să repeţi ca papagalul nişte platitudini.
2010-05-07 01:53:08 | Raporteaza
@nedormit la 118
Asta cu varsta…
Nu te gandi ca loveste in Iliciuri sau nicolschiuri;
loveste in parinti de-ai nostri, care multi dintre ei sunt incomparabili mai buni [si au fost mult mai productivi ca megaraptorii de la Putere [ puterea de-acum, cele anterioare...]
2010-05-07 01:57:51 | Raporteaza
@DespreInsi: ei nu mai au nicio sansa. o tinerete apasatoare, o viata muncita fara prea mult castig, eternele cozi, sacrificiile pentru noi …
noi asta le putem da in schimb. “reducerea cu 15%” – nici nu-i nevoie sa specificam perioada, ii ajutam sa paraseasca “sistemul” cat de curand
nu-ti pot ura “noapte buna” – m-as minti
gandurile mele pentru tine
2010-05-07 02:03:29 | Raporteaza
despreinsirai
poate n-ai ascultat cu atenţie discursul barbarului (deşi a fost unul dintre cele mai coerente şi de impact discursuri pe care le-a avut vreodată)
şi părinţii mei sînt pensionari, dar nu mi-e frică de viitorul lor apropiat. nu au pensii grozave, dar le ajunge. lamentările pentru 7 milioane de persoane afectate sînt prea ieftine. cineva îşi plîngea în pumni mai devreme. vezi, e uşor să deplîngi soarta celor nevoiaşi din fotoliu, cu laptopul în braţe. pe cît de uşor, pe atît de ipocrit.
2010-05-07 02:05:05 | Raporteaza
erată: dar le ajung
2010-05-07 02:06:07 | Raporteaza
In incercarea simpatica si de inteles a d-lui Fumurescu de a salva ce se mai poate salva din cel mai impotent guvern de dupa ‘90,(poate la egalitate cu Vacaroiu), ne serveste sofismul lui “ce ar fi fost daca PDL facea reforma, lua masuri drastice si pierdea alegerile; venea PSD (Geoana) la la putere si ar fi fost nasol…(?!?)”. Guvernarea Basescu (pentru ca Boc e doar utecistul care sta cu bastonul de cc-pcr in manutza si-l freaca), a fost aceea care nu a fost interesata de antreprenor, de ala care face ceva ca sa miste lucrurile. Si in agricultura, legile au fost date pentru marii exploatatori agricoli (majoritatea pesedisti), nicidecum pentru cel care avea doar cateva vaci si trei hectare de pamant. Nimeni nu mai colecteaza laptele de la tara, pentru ca Danone ia laptele din Ungaria, subventionat masiv de stat. Forfetarul a fost tot o masura care a lovit in micul intreprinzator privat (printre care, cu onor, ma aflu). Daca masurile ar fi fost luate la timp, nu cred ca se ajungea la situatia in care avem o datorie imensa catre FMI si vistieria goala. Goala ca capul (sic) celor care conduc aceasta tara doar pentru satisfacerea gastilor de partid(e). Pentru ca, pana la urma, actuala clasa politica este intr-o infecta simbioza, toti parazitand acest neam, ca lichenii padurea. Iar solutia “salvatoare” a tinerilor pdl-isti C.Preda si TRU pentru scoaterea Romaniei din criza este proiectul Rosia Montana, bomba cu cianura din Apuseni. In istoria moderna a Romaniei, aceasta clasa politica post ‘89 este greu de egalat in lacomie si dispret pentru cetatean. Comunistii iubeau puterea, pentru care ucideau tot ce li se impotrivea. Astia iubesc si puterea, si banii. Ei ucid acest neam prin promiscuitate. Singura libertate castigata este ca putem injura si pleca din tara. D-aia a plecat si Alin Fumurescu in America, si ne spune de acolo ce bun e Boc, Basescu & comp, ca e de dreapta, neicusorule.
2010-05-07 02:06:50 | Raporteaza
@nedormit 120
1 In primul rand pt mine care am prins timpurile alea la o etapa adolescentina
-> el e smecherul securistoid anilor 80
2 e omul baietzilor si a vrut si mai mult/ mult mai mult
3 a belit tot ce a putut pana in 2000, prin industrii prafu…
4 A dat cu zvastul enorm si a fost profund ne-om la PM B,
n-a facut nimic acolo – pt legile proprietatii, dezastru; numai pt securisti si ai lui
5 A facut tzara praf , pulbere fina , dezastru:
15 -25 -15 %
6 E jos de tot [in toate acceptiunile estetic /etic/religios etc]
2010-05-07 02:07:43 | Raporteaza
Sa vedem cat de bucurosi vor fi cu totii old-boys de asa CUT.
Poate vor mai face penionari generosi o cheta lunara de inca 15%, sa aiba si tutele baietzilor destepti ai zilei si tutele dastepte de la putere un ban in plus, de vreun SUV in plus sau mai ales de in inelus cu diamant macar de 2 carate de pus in buric sau mai jos
2010-05-07 02:14:44 | Raporteaza
@Anghel
Asta e
2010-05-07 02:16:56 | Raporteaza
despreinsirai
bun, hai să ne jucăm de-a repetatul. tu repeţi o poezie scrisă de alţii, eu repet că poate înţelegi a doua oară ce-am spus mai devreme. copy/paste: “nu faci decît să repeţi ca papagalul nişte platitudini”
spune-mi ceva nou. ceva ce n-am mai auzit nici la ciuvică, nici la ciutacu, nici la antonescu, la nimeni! ceva îmi spune că n-o să poţi.
2010-05-07 02:20:31 | Raporteaza
sau ştii ce? repetă-mi poezia cu flota. ba nu, pe-aia cu mihăileanu. aia îmi place, merge înainte de culcare.
2010-05-07 02:23:01 | Raporteaza
gata, mă duc la culcare, că mi-am depăşit cota de comentarii la fumurescu cu 15%. hai, fie, 25%.
2010-05-07 02:28:44 | Raporteaza
1. ziaristii si-au luat-o unul cate unul sau au pierdut la salariu pana la un nivel invidiat de 90% dintre bugetari!
2. dacă gargara nu se mai cumpără, asta-i; însă copii tăi au nevoie de educație … deci pentru profesori există cerere … de ce pretinzi ca un profesor șă-și vândă marfa contra salariu de mizerie?
3. plecând unul câte unul și celalți răsuflând mereu egoist de ușurați … nu s-a putut ajunge la protest. toți știți că nimeni nu e de neînlocuit.
Așa că … este o ipocrizie ce susții tu.
2010-05-07 04:48:55 | Raporteaza
S-a ajuns aici pentru ca ziaristi ca tine l-au pupat in cur …si-l pupa permanent.
Pupatul in cur permanent …. duce la nebunie…acest lucru a fost dovedit de-a lungul istoriei – Musolini, Hitler …. si nu ultimul pe lista Ceausescu.
Ma uitam la Basescu cum vorbea ieri….si mi-am dat seama ca e dus cu pluta. Parca era Ceausescu cu portavocea in balcon.
2010-05-07 07:57:28 | Raporteaza
@unpensionar-da, tataie, mare dreptate ai. Ei sint de vina per ansamblu, iar generatia lu’ matalutza, cu salamul de Sibiu si cozonacu’ de la Leonida, nu are nici o treaba cu ce se intimpla. Ca modelul ala cu limba-n dosul politrucului de la voi vine. Prostitutie sociala, cam asa se numeste prestatia.
2010-05-07 08:24:11 | Raporteaza
@ all – sa va spun drept, ma cam doare. Am fost facut ipocrit, cinic si-aproape blestemat. Asta n-ar fi nimic – am mai fost si, probabil, voi mai fi. Dar ar am fost acuzat de toate astea de catre unii comentatori de pe aici cu, pardon, care ajunsesem sa port un dialog nu doar civilizat, ci chiar placut.
Sa ne lamurim: ma doare si pe mine, ma credeti sau nu. Sufar si eu. Nu despre asta e vorba aici, ci despre ce se (mai) poate face. De filosofie imi arde mie acum? Da, acum mai mult ca niciodata. E frumos sa vorbim despre sensul vietii si al mortii, despre Dumnezeu, demnitate, libertate si altele – dar numai pana ni se sparge roata la masina, pana ni se duce firul de la ciorap, pana cand realitatea ne pune “noua” piedica?
Imi veti spune ca asta e mai mult decat atat. Dar moartea? Moartea e mai putin de 15-25% (si nu din salariul X sau pensia Y, ci din fond – logic primii afectati fiind cei cu salariile/pensiile mai mari)?
Sau vorbim despre cum era frumos sa te sacrifici pe Titanic pana in clipa in care te afli intr-adevar pe Titanic si-atunci sari in prima barca de salvare, injurand si invocand in devalmasie organele genitale si sfintii?
Omeneste pot intelege, dar asta nu inseamna ca nu sunt dezamagit. Zicea Socrate ca, daca s-ar opune pedepsei cu moartea, daca ar proceda altfel decat “profesase” pana atunci, toata viata sa de pana atunci, tot ceea ce spusese, ar fi devenit o gluma trista.
mai am dezamagiri, dar le pastrez pentru urmatoarea postare.
2010-05-07 08:46:06 | Raporteaza
corect. dar lasă, să suferim noi în linişte şi să mergem înainte. trebuie să facă cineva ştirile, nu?
da’ cum ar fi viaţa fără jurnalişti? poate cineva să-şi închipuie asta?
2010-05-07 14:27:08 | Raporteaza
Nu sunt un admirator al lui Dan Tapalagă. Cred că, deşi este un jurnalist bun, nu se poate desprinde de propriile-i subiectivisme, care-i alterează de multe ori judecata. M-am convins încă o dată de asta citindu-i articolul recent “Lenea, criza şi populismul stângist”.
Este un articol foarte bine scris şi cu idei foarte corecte, până nu vine vorba de Băsescu, al cărui fan Dan Tapalagă este. După ce face o analiză – corectă – a situaţiei din Grecia şi găseşte similitudini cu cea din România, după ce critică guvernul Boc pentru incapacitatea dovedită până acum – corect – şi critică şi opoziţia pentru politicianism – iarăşi, corect! -, Dan Tapalagă se împiedică în vorbe când ajunge la preşedintele ţării. Pe care-l scoate basma curată, foarte inteligent, printr-o singură frază
2010-05-08 21:27:37 | Raporteaza
Am putea sa ne lipsim de ziaristi. Si asa nu prea fac mare branza. Injuratul pentru bani poate sa faca si un gigel de pe strada.
2010-05-16 17:50:28 | Raporteaza