![]() | Una cu Marius Oprea, cum i-a plăcut lui foarte mult la Cotrocenivezi toate articolele de Ioan T. Morar19 Feb 2010 la 23:00 60 comentarii 1514 vizualizari. |
Uitasem acest episod destul de bizar din istoria noastră recentă. Mi l-am adus aminte citind blogul lui Cristian Preda. Găsiţi povestea aici. Marius Oprea, după cum ştiţi, probabil, a fost consilier al lui Emil Costantinescu, în vremea preşedinţie acestuia, coleg cu CristianPreda. Sînt destui care-şi amintesc faza asta. Mă întîlnisem, atunci, de cîteva ori cu Marius Oprea şi am aflat şi de la el personal ceea ce vă spun în continuare. După ce s-a încheiat mandatul lui Emil cel învins de sistem, s-a încheiat, normal, şi mandatul consilierilor săi, care au plecat din posturi. Marius Oprea se obişnuise atît de mult cu statutul de înalt fucţionar şi nu s-a obişnuit deloc cu ideea că trebuie să plece. Cam ca acum. A declarat că vrea să rămînă, în continuare, pe postul de consilier, deşi venea la Cotroceni Ion Iliescu. A spus că vrea să lupte din interior. Şi că nu poate fi dat afară legal. A încercat chiar să-şi ia un concediu medical, vorbea şi de concediu de paternitate, orice numai să rămînă cu leafa şi statutul de consilier. Pînă la urmă a învins raţiunea (Cristian Preda spune că doamna Zoe Petre e cea care l-a convins, totuşi, în ultimul moment, să părăsească postul).Nu a apucat să facă tărăboiul de acum, nu s-au lansat liste de susţinere!
Acum e un déjà vu. Dorinţa lui Marius Oprea de a rămîne pe un post recidivează. Nu ştiu dacă semnatarii care l-au susţinut azi ar fi semnat şi atunci pentru rămînerea în postul de consilier. Deşi era vorba de exact acelaşi tip de situaţie ca acum. Marius Oprea a fost un consilier bun, competent, care merita să continue cu Ion Iliescu munca începută pe lîngă Emil Constantinescu!


Mihai Goţiu 10 Feb la 18:32 |
Daniel Funeriu se poate considera o victimă a ”efectului Udrea”. Numele lui nu se afla pe lista [ citeste mai departe ]
Viorel Dobran 10 Feb la 16:54 |
În timp ce românii mor sinistraţi sub munţi de zăpezi, Biserica Ortodoxă Română cere bani [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 10 Feb la 15:05 |
Mîine, la Piaţa Universităţii în Bucureşti se iese împotriva ACTA, după 17.00. [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 10 Feb la 14:00 |
Cât din drepturile fundamentale ale omului putem încălca pentru a proteja drepturile [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 10 Feb la 12:16 |
Știrile despre calvarul oamenilor blocați în trenuri aproape trei zile în mijlocul viscolului [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 10 Feb la 10:35 |
Recent o idee buna a fost emisa referitor la renuntarea din 2013 la un al 3-lea acord cu FMI. Nu [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 10 Feb la 03:52 |
Auzindu-l pe Ponta cum retracta, corecta si incerca disperat sa isi explice de-a lungul zilei [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 09 Feb la 23:28 |
Numirea dlui Mihai Răzvan Ungureanu în funcţia de premier şi polemicile declanşate de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 09 Feb la 21:37 |
Miniştri care fac afaceri cu statul, comunişti sau fii de comunişti, colaboratori dovediţi ai [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 09 Feb la 19:55 |
Știu, guverne noi, tensiuni în USL, showbiz politic la TV. Dar vă invit puțin în România [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 09 Feb la 17:53 |
Crin Antonescu e furios. I se pare că are şi de ce.
Cabinetul Ungureanu a fost învestit cu [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 09 Feb la 17:48 |
Văd că mai mulți colegi de Voxpublica sunt indignați de faptul că văd ceva ciudat în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 09 Feb la 16:28 |
Apreciat de majoritatea comentatorilor ca fiind ”echilibrat”, discursul lui Victor Ponta i-a [ citeste mai departe ]
Viorel Dobran 09 Feb la 16:07 |
Pe-un picior de plai,
Pe-o gură de rai,
Iată vin în cale,
Se cobor la vale,
Trei turme de [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 09 Feb la 15:57 |
Update: A ieşit Antonescu, cuminte, a spus că nu s-a simţit reprezentat de [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 09 Feb la 15:35 |
A vorbit Ponta in Parlament. Nu a mai injurat. Nu i-a spus lui Mihai Razvan Ungureanu, asa cum [ citeste mai departe ]
Bogdan Ciuclaru 09 Feb la 14:42 |
Guvernul Ungureanu a trecut. Ar fi putut fi o singura stire. Dar nu e doar atat. Ponta a mutat [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 09 Feb la 14:10 |
Este de remarcat faptul că neînțelegerile dintre Ponta și Antonescu au plecat de la șefii [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 09 Feb la 14:04 |
Preocupati mai mult cu tumultul vietii politice din ultima perioada, am acordat o atentie mai redusa, [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 09 Feb la 10:11 |
Cele 69 de ONG-uri membre ale Coaliției de Mediu din România i-au solicitat în mod public [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 09 Feb la 08:36 |
Sâmbătă, 4 februarie, a fost declanşată ceea ce unii numesc acţiunea Liberate DC. [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 08 Feb la 18:58 |
Nu ma intereseaza deloc noul cabinet ce urmeaza sa fie maine prezentat Parlamentului. El este in [ citeste mai departe ]
Dan Duca 08 Feb la 18:45 |
În agitaţia unei alte zile în care ai senzaţia că totul se naşte, creşte, explodează în [ citeste mai departe ]
Alexandru Cumpănaşu 08 Feb la 17:55 |
Politica romaneasca din aceste zile pare sa fi paralizat atat administratia publica cat si [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 08 Feb la 17:02 |
Vezi si Caţavencii.ro
Nişte comentatori cărora frigul le face rău la cap au ajuns la [ citeste mai departe ]
Marius Cosmeanu 08 Feb la 16:46 |
Iertat să-mi fie, dar la cât de în batjocură ne tratează majoritatea politicienilor de azi, la [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 08 Feb la 09:54 |
Traian Basescu stie bine principiul lui Arhimede. I l-a predat lui Tariceanu si l-a demonstrat [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 08 Feb la 09:23 |
Gestul Andreei Paul Vass de a renunța la nominalizarea la funcția de ministru al Economiei [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 07 Feb la 23:50 |
... poate unii dintre dumneavoastra isi vor mai amniti bancul de pe vremea lui [ citeste mai departe ]
Adriana Săftoiu 07 Feb la 23:09 |
O dimineață rece. Ne salutăm politicos, protocolar fără prea mult elan. Urcăm în avionul [ citeste mai departe ]
| 1bolsevicii basescu,ponta ,crin si partidele bolsevice pdl,psd,udmr, pnl si parlamentul basist demis ca si presedintele basist demis si ca si usa scarnava n-au nici o morala decat moralagorbaciovista asta... | ||
| 2Domnule...imi pare rau...dar nu v-am retinut numele...ce ati vrut sa spuneti prin "inlocuirea fortuita" a lui funeriu.???..pt ca eu o vad oricum numai nu intamplatoare..sa indraznesc sa apreciez ca nu... | ||
| 3Kioru a facut o mutare inspirata prin numirea lui MRU in functia de premier, iar Zambilica Antenescu e in pozitia de sah. A intrat in panica vazandu-si periclitata pozitia de candidat preferat la funtia... | ||
| 4Bag de sema ca incepe sa se infiripe un soi de mit Funeriu - reformatorul,capabilul,intransigentul etc.In ultima instanta acest mit porneste doar de la povestea ultimului bac garnisit cu camere video.Cu... | ||
| 5gewd -- e ca la postaci. e suficient sa vezi acelasi stil ca sa-ti dai seama ca e vorba de aceeasi persoana.dar daca zici ca esti din acelasi oras dar nu-l cunosti pe om, de ce sa nu te :) cred?... | ||
| 6acum inca nu sunt necestitati nici internetul, nici vaccinurile pentru bolile sezoniere sau nou aparute(care, ne ameninta specialistii, vor fi din ce in ce mai ucigatoare, asa, dintr-o data, dupa mii,... | ||
| Mihai Goţiu 28863 citiri |
| Costi Rogozanu 13249 citiri |
| Cristian Teodorescu 9328 citiri |
| Adriana Săftoiu 8456 citiri |
| Alin Fumurescu 8456 citiri |
| Ciprian Domnişoru 7415 citiri |
| Remus Cernea 7381 citiri |
| Iulian Leca 6970 citiri |
| Laura Cernahoschi 6266 citiri |
| Dorin Tudoran 5576 citiri |
| Mihai Goţiu 11 postari |
| Dorin Tudoran 6 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Cristian Teodorescu 5 postari |
| Iulian Leca 4 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Laura Cernahoschi 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Lucian Isar 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 119313 citiri |
| Costi Rogozanu 78542 citiri |
| Cristian Teodorescu 47488 citiri |
| Alin Fumurescu 32342 citiri |
| Iulian Leca 26822 citiri |
| Remus Cernea 25299 citiri |
| Viorel Dobran 18692 citiri |
| Ciprian Domnişoru 17061 citiri |
| Adriana Săftoiu 15454 citiri |
| Dorin Tudoran 15336 citiri |
| Mihai Goţiu 47 postari |
| Costi Rogozanu 33 postari |
| Cristian Teodorescu 26 postari |
| Dorin Tudoran 16 postari |
| Iulian Leca 14 postari |
| Constantin Creţan 13 postari |
| Alin Fumurescu 12 postari |
| Viorel Dobran 11 postari |
| Elena Vijulie 8 postari |
| Ciprian Şiulea 8 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Păi nu-ţi era clar
a prins rădăcină omu’ şi nu vrea să fie clintit din loc. Binenţeles, având şi o leafă bunicică, cu atât mai rău te îndrăceşti să-ţi pierzi postul.
2010-02-19 23:20:44 | Raporteaza
Dle I.T.MORAR,
Este ciudat ca insistati cu Marius Oprea. Atacati un om care face ceva util pentru noi toti care pretindem ca suntem anticomunisti.
Dar poate ca citind din cartile lui va mai atenuati atentia gresit orientata si priviti si in alte parti.
“In urma cu 2 decenii, Romania era paralizata de una dintre cele mai crunte dictaturi de pe continentul european. Teama de atotprezentii informatori, mereu gata sa-i toarne la securisti, ii facea adesea pe oameni sa comunice aruncindu-si soapte pe fuga. Pentru cititorii care au trait aceasta perioada nefasta si pentru cei care au avut prea putin sau chiar deloc prilejul sa o cunoasca, aceasta culegere bogata si inedita de documente, adunate de Marius Oprea cu o deosebita perseverenta si discernamint din arhiva fostei Securitati, arata mecanismele terorii ce l-a facut pe Ceausescu posibil si i-a consolidat puterea. “Nimic din experienta romanilor nu i-a pregatit pentru regimul terorii care s-a abatut asupra lor dupa 1944. Cartea ofera documente despre activitatea instrumentelor acelei terori. De-abia dupa ce Securitatea a nimicit o mare parte din intelectualitate si din taranii independenti, Partidul Comunist a putut miza pe obedienta unor oameni pentru care frica a devenit o a doua natura.”
2010-02-19 23:25:25 | Raporteaza
Acest articol-dezvaluire arunca o noua lumina asupra lui Marius Oprea, relevand firea dusmanoasa, reactionara a acestuia. Este foarte probabil ca Marius Oprea a furat si borcanul cu dulceata din camara. pe cand avea doar 6 ani. Trebuie doar sa investigati cu atentie.
Mi-a placut asta la tov. C.Preda: “PDL are o componentă liberală”.
De “componenta socialista” a PD-L, mostenita prin nastere si mult mai puternica, nu a mai pomenit numitul Preda C.. N-a scos niciun cuvintel, ocupat fiind cu desenarea noii sigle a partidului: un mar cu o gaura din care iese un vierme ce priveste asa, mai ciudat
2010-02-19 23:26:55 | Raporteaza
arcadied
subiectul este altul. Anume niste trasaturi de caracter!
2010-02-19 23:27:45 | Raporteaza
@ I T Morar,
Este vorba de “Banalitatea raului. O istorie a Securitatii in documente. 1949-1989″
Nu o mai gasesti de cumparat.
2010-02-19 23:28:45 | Raporteaza
@Arcadied:
voi suferi mult. Nu se reeditează?
2010-02-19 23:30:46 | Raporteaza
Bai, domnilor, dar voi nu va mai plictisiti?
2010-02-19 23:33:08 | Raporteaza
@preocupat:
poate obosim, dar de plictisit, niciodată! 
se vede că nu!
2010-02-19 23:36:57 | Raporteaza
@ it morar,
da despre caracter este vorba, despre caracterul lui Marius Oprea, adica ansamblul însușirilor fundamentale psihice-morale ale unei persoane, care se manifestă în modul de comportare, în ideile și în acțiunile sale. ♦ Personalitate morală fermă. ♦ Însușire morală care se manifestă prin perseverență, voință fermă și corectitudine.
Vrea sa continue ce a inceput cu orice pret si lupta pentru asta. Eu personal ma simt jenat ca nu ma implic in aceasta actiune de depistare a subtilitatilor comuniste din perioada pe care am trait-o. Poate o s-o fac, in orice caz voi fi convins de doua atitudini, una de caracter, iar cealalata a Dv. pe care sa fiu sincer nu stiu unde s-o plasez. L-ati gasit pe Marius Oprea si va faceti ca nu vedeti mizeria in care ne scaldam datorita unor rele groase al’de pdeleu, bocu si basescu si toti cei care-i slujesc in actiunea de desfiintare a natiunii. Vorba lui nepotu cel Viteaz, cad in pacatul limbii de lemn – ma scuzati de forma, luati doar fondul.
Poate o fac mai bine, comentatorii.
2010-02-19 23:38:22 | Raporteaza
@Arcadied:
si la cotroceni a vrut sa continue cu Iliescu ce a inceput cu Constantinescu. Despre asta am scris, despre asta e vorba in postarea mea.
2010-02-19 23:42:08 | Raporteaza
@Ioan T. Morar:
you have a point!
)
de ce ar vrea cineva mortzish sa fie in pozitzie de autoritate si de inalt functzionar? ca sa submineze sistemul din interior ??
2010-02-19 23:48:13 | Raporteaza
@ arinda,
sa inteleg ca nu esti de acord cu ce face Marius Oprea ? Ca vrea sa se imbogateasca pe banii statului si ca este un escroc, care vrea sa ramana pe un post gras?
Dar cum iti explici ca acolo pe postul ala Marius Oprea nu are fonduri ca sa cumpere manusi de protectie atunci cand trebuie sa caute intre coastele cadavrelor deshumate ale celor ucisi de comunisti si inhumati in gropi comune ?
De ce va vine sa radeti de el ? Aveti ceva cu cei care cauta adevarul despre crimele comunistilor in Romania ?
Cum e Dle Morar cu caracterul?
V-a sa zica, Marius Oprea lupta sa stea in postul pe care il detine pentru ca este un om de nimic si vrea sa stea pe scaun si sa ia bani de la stat fara sa munceasca?
Asta am retinut din rationamentul Dv. bolnavicios.
Repet.
Aveti ce aveti cu Marius Oprea si nu vedeti marasmul in care a ajuns Romania, rupta in toate partile de mizeria salarizarii si a pensiilor simtite si nesimtite, bugetari si nebugetari, copii care primesc sau nu primesc alocatie pentru ca esti bogat, esti sarac, dar ai, n-ai profit la firma, platesti impozit forfetar !!!!
Cu cine esti Dle I T Morar ?
Cu fostii securisti care conduc destinele tarii, protejati de presedintele ei si de slugile respingatoare in frunte cu Boc?
Da?
Nu?
Aveti curaj, eu sunt impotriva lor.
2010-02-20 00:04:39 | Raporteaza
@Arcadied
Nu va infierbintati. Raspundeti daca vi se pare ok, si in conformitate cu sistemul Dvs. de valori intimplarea cu Cotrocenii!
2010-02-20 00:07:29 | Raporteaza
ARCADIEd
Pe celalalt palier de discutii(articolul despre Base)ne-ai spus ca pleci cu o treaba,si observ cu simpatie cum ai transferat. Micul tau razboi cu piticii portocalii pe un palier cam complicat pentru tine,esti din ce in ce mai confuz, si daca te trimit si pe blogul lui Tismaneanu, sa iei putin contact si cu aerul academic,atit de solicitant, sigur s-ar putea sa ai o treaba serioasa ,tu si
altii
ca tine ,de pe aici,care pareti
rataciti de-a dreptul intr-o tema de care sunteti complet depasiti; subtilitatea jurnalistica a observatiilor lui TMorar cred ca va cam depasit, sincer. Prin analiza sa, T Morar a demonstrat ca mai pot exista pe aici si
rationamente prin care sa nu
vintul…
2010-02-20 00:12:11 | Raporteaza
Oprea a spus o vorba inteleapta despre cei de la putere : sunt niste kk-ati ! Laconic si corect !
2010-02-20 00:16:13 | Raporteaza
pandele
dar si-ar dori sa le pupe miinile daca l-ar reconfirma in functie! Cum ar suna stirea: reconfirmat de cacati!
2010-02-20 00:19:50 | Raporteaza
In timp ce dvs polemizati situandu-va de o parte sau de alta a baricadei, in Romania suferinta victimelor comunismului continua. Inca nu se vorbeste nimic despre dramele marilor intelectuali romani morti in conditii tragice, ingropati ca niste caini (Stiati ca la inmormantarea lui Lucian Blaga Uniunea Scriitorilor din Romania nu a trimis oficial nici un reprezentant si nu contribuit cu nici un banutz? Nici Academia Romana si nici alte foruri culturale. Stiati ca Lucian Blaga a fost inmormantat in conditii cumplite, aproape in clandestinitate? Ca literatii, prietenii, dusmanii etc nu au participat de frica Securitatii? Blaga ramane insa Blaga. Acum si in de-a pururi.
Cine isi mai aduce aminte acum, astazi, numele celui care era presedinte al Uniunii Scriitorilor sau al Academiei Romane, atunci, in acea neagra perioada? La Uniune era Mihai Beniuc (da, da! proletcultistul ala cu marul de langa drum!). Rusinea si pacatul lui, de-a pururi. Nici la moartea lui Labis, nici la moartea lui Cezar Ivanescu, in 2008, Uniunea nu a avut o pozitie mai demna!Aceeasi jalnica reactie s-a repetat si in acesti ultimi ani. Cu o singura diferenta: de blazon. Romania este acum membra UE si este o tara democratica, libera! Astazi conducerea Uniunii Scriitorilor a semnat ca respecta drepturile omului si a aderat la Carta drepturilor omului etc, etc, etc. Toate sunt insa vorbe goale. Ca si cele despre comdamnarea comunismului. Aceste drame se petrec sub ochii nostri. Asa s-a scris si se scrie inca marea cultura romana. Faptele s-au petrecut si raman drame scrise cu sange si suferinta, pe pamant si in cer.) In istoria literaturii si a omenirii nu este loc pentru golani, impostori etc. Stiati de ex ca Cervantes a murit intr-o saracie lucie? Astazi il citim inca pe Cervantes nu pe Beniuc, pe Marin Preda nu pe Mihail Roller, pe Lucian Blaga nu pe Maria Banus (aia cu Tie iti vorbesc America)!
2010-02-20 00:19:50 | Raporteaza
@ IT MORAR,
Da, despre asta este vorba panala un moment dat:
“Mă întîlnisem, atunci, de cîteva ori cu Marius Oprea şi am aflat şi de la el personal ceea ce vă spun în continuare.”
Urmeaza o parere IT Morar, care vrea sa lamureasca idiotil de cititor care nu pricepe:
“Marius Oprea se obişnuise atît de mult cu statutul de înalt fucţionar şi nu s-a obişnuit deloc cu ideea că trebuie să plece.”
ESTE ca in povestea veche: “…pasa-mi-te, nesimtitu’ tinea cu dintii de scaun…”
Urmeaza o parere proprie care nu e prea beton, adica: “Cam ca acum.” nu identic, dar seamana…?!?!
Apoi vine o dezvaluire “senzationala”: “A declarat că vrea să rămînă, în continuare, pe postul de consilier, deşi venea la Cotroceni Ion Iliescu. A spus că vrea să lupte din interior.”
Unde este lipsa de caracter? Probabil ca orbit de lupta dreapta pentru anticomunism a lui Basescu cel Batran, vedeti in dorinta lui Marius Oprea doar dorinta sa de a ramane pe scaunul caldut al consilierului.
Au trecut anii…
Ce parere aveti azi despre Marius Oprea, istoricul care lupta cu toate mijloacele impotriva urmarilor comunismului ?
Doar atat ati retinut ? Mai bine zis, ati interpretat ?
Nu credeti ca exista si alt tip de oameni de aracter decat modelul lui Al Batran ?
Va credeam acum cativa ani ca sunteti un fel de Al Pacino (Serpico), dar nu va dati seama…ati ajuns un slujbas al lui Al Batran cel Mare si Sfant.
2010-02-20 00:24:25 | Raporteaza
@ITM
Am scris si la postarea ta anterioara ,despre Oprea, ca l-am vazut la tv,la emisiunea lui Tanase,multvorbitorulpitigaiat.E clar ca lui Oprea asta ii place sa apara pe sticla,sa fie bagat in seama.
Asta e o deviatie,psihologic vorbind.Se cheama exhibitionism!
In lumina elementelor noi,pe care le aflu,multumita tie,mi se confirma parerea pe care deja mi-o facusem despre el.
E un fel de “Geoana al consilierilor”.Adica,orice ar fi,nu se da dus din scaun.Too bad!
2010-02-20 00:25:03 | Raporteaza
@Arcadied:
scuze.
nu vorbeam cu dvs.
dar daca tot nu are nici macar manusi(absolut indispensabile cercetarii)…ce nevoie are sa mai stea in aceasta pozitie oficiala ? ar putea sa cerceteze si sa publice mai bine din pozitie de om liber.
sustinere exista, finatare privata..desigur! ar avea mai multe de spus dinafara puterii .
chestie de logica.
nimic personal.
2010-02-20 00:28:46 | Raporteaza
arcadied
va incurcati in fraze. am o părere exprimata clar de mai multe ori: daca esti numit politic, asteapta-te sa fii schimbat politic! E simplu si de bun simt, ca tot a fost tirit bunul simt intr-o campanie electorala.
2010-02-20 00:30:12 | Raporteaza
@ arinda,
Cata subtilitate, poate ma crezi prea destept, nu-i asa sunt redus mintal si astept sa ma indrumi…
Cum ziceai, mai zi odata, daca ai intelegere…
2010-02-20 00:32:01 | Raporteaza
Vorbiti de caracter pe un blog in care ati afirmat ca lui Dinescu ii scriau altii editorialele. Pe un blog in care in legatura cu acelasi Dinescu ati insinuat ca ar puea fi informator fiindca traducatorul lui in germana a fost. Parca nici Dinu Adam nici PAH nu au confirmat varianta d-vs, dimpotriva. Putem considera afirmatia cu pricina o minciuna in aceste conditii? Si daca da, e bine oare sa va erijati in moralist? Poate e mai bine sa puneti piatra inapoi in caldaram si sa mai prezentati un vin, o carte…
2010-02-20 00:37:09 | Raporteaza
Domnul Corifeu
unde am spus ca daca traducatorul a fost informator, automat e si Dinescu? Ce am spus eu despre Dinescu este apa minerala fata de ce a spus PAH, asa ca nu mai amestecati lucrurile. Nu, nu e o minciuna ce am spus.
2010-02-20 00:39:49 | Raporteaza
@corifeul:
in disputa cu Dinescu nu eu am ridicat primul piatra! El chiar a spus niste minciuni.
2010-02-20 00:43:18 | Raporteaza
@ it morar,
Cinstit acum,
Nu vreau sa ma incurc in fraze, vreau sa iti arat ca am mintea cristal si imi cer dreptul la bunul simt despre care vorbeai.
Logic.
1. Un material din Evenimentul zilei prezintă situaţia ciudată de “tolerat” a lui Marius Oprea ne-confirmat în funcţia de conducător al Institutului de Investigare a crimelor comunismului (IICCR). De două luni, Emil Boc nu confirmă numirea.
2. Lucia Hossu-Longin, secretarul Institutului de Investigare a crimelor comunismului (IICCR), consideră că „se doreşte să fim Institutul de «Îngropare » a Crimelor Comunismului” şi acuză presiunile de a-l înlocui pe Oprea cu „persoane anexate cercurilor politice de la putere”
3. Costi ROGOZANU spune foarte bine ca: “- e necesară o unificare a tuturor studioşilor anticomunismului pe bani de la guvern, preşedinţie într-un singur institut. Aşa e normal.”
Si acum urmeaza ceea ce probabil a generat aceasta poveste pe care nu ai spus-o complet”
Între timp, o carte despre Băsescu aşteaptă “lumina tiparului”
Marius Oprea: ” – Am discutat şi cu editura, şi cu prietenii mei şi am luat decizia să nu public această carte în campania prezidenţială. Asta nu înseamnă însă că nu va mai apărea niciodată. Am scris deja 500.000 de semne (şi abia am ajuns la anul 1994), iar, spre toamnă, sper să o public”, spune Marius Oprea, subliniind că „dacă i se va lua funcţia, nu înseamnă că i se va lua şi capul””
Chiar asa, hai sa asteptam sa citim si prima carte despre Domnul Traiaaaaan Baaaasescullllll”
Vedeti Doamnelor si Domnilor de unde i se trage lui Marius Oprea? Doar sa spui ca vrei sa scrii despre EL si imediat apare represiunea BOC al MARE, pentru ca te-ai luat de taticu’
Dar daca o scrie de bine?
Nu conteaza, NU TREBUIE SA SCRIE NIMENI NIMIC, NICIODATA DESPRE EL.
dragi comentatori,
(CINE A FACUT ARMATA STIE)….ca in armata, …..Continuati !….
2010-02-20 00:51:22 | Raporteaza
arcadied
hai ca-l mai faceti si santajist pe Marius Oprea. Adică îl vedeti în situatia in care ar negocia ori cartea ori IICCR?
Intr-o emisiune spunea ca o publica in curind, alta data spune ca nu a terminat-o. Asa o fi!
2010-02-20 00:57:02 | Raporteaza
1. Nu ati afirmat raspicat ca a fost turnator, ati lasat cu multa delicatete o umbra. Recitim articolul?
2. Deci, daca nu e o minciuna inteleg ca pot merge pe mana d-vs si afirma ca Dinu Adam a scris editoriale de-ale lui Dinescu? Corect?
3. Masura unui caracter nu e data de actiunile altora. Justificarile cu cine a inceput nu cred ca mai conteaza daca in groapa cu noroi ajung doua persoane.
4. PAH a fost pomenit fiindca la randul lui i-a dat dreptate lui Dinu Adam in disputa creata de articolul d-vs. Ce pumni sau cuvinte au schimbat nu era obiectul interventiei.
2010-02-20 00:58:50 | Raporteaza
@Arcadied:
Stimate domn, eu v-am explicat politicos ca nu vorbeam cu dvs.
Nu am incercat sa va conving de nimic desi nu va impartasesc opiniile si nici ideologia.
Respect faptul ca sunteti asa de convins de propria idee dar ramim la parerea mea. Este poate pentru ca sunt mai tinara si un spirit mai liber.
Cum spuneam, nu am nimic personal cu d-l Oprea si nici nu simpatizez cu d-l Tismaneanu . Imi este strict perpendicular cine conduce acest inutil institut.
Opinia mea este ca acest institut ( platit din bani publici) NU se justifica in prezent; atributiile sale sunt de fapt ale institutului de Istorie afiliat Academiei Romane.
Ca si cercetator d-l Oprea poate aplica pentru un post la aceste institutii , sau poate continua cercetarile si publicatiile dumisale meritorii in mediul privat.
Consider ca este important ce face dinsul si astept cu nerabdare raspunsul la intrebarile ce ne framinta :
- cine se face vinovat de invadarea tarii de rusi si de bolshevizarea fortata?
- cine sunt autorii decapittarii intelectualitatii in anii 50? dar acum?
- cine au fost teroristii de la revolutie ( am pierdut iubit si frate cu acel prilej).
Iarasi nu inteleg cum este posibil ca d-l Oprea, de a carui onestitate nu ma indoiesc, sa faca parte dintr-un partid care a fraternizat cu hidra kgb-ista.
Va sigura de intreaga mea consideratie si regret ca v-am facut sa credeti ca vorbeam cu dvs.
Nu am vrut sa va pricinuiesc suparare , minie sau alte stari de spirit nepalcute.
2010-02-20 00:59:40 | Raporteaza
@IT MORAR,
Domnule, eu scriu ceva si raspunsul vine ca o noua provocare searbada…
Despre ce vorbim?
E tarziu, ma culc.
Pe altadat
2010-02-20 01:00:20 | Raporteaza
Se vede treaba ca gasca Volodea tine mortis sa-l desfiinteze pe Marius Oprea. Am vazut ieri moralitate cand un om care chiar l-a citit pe Tismaneanu a dat citate din marile sale opere, scoase repede din pagina de sensibila rectitudine a lui ITM de pe blog pt. ca, vazi Doamne, erau diversionste. Daca din citate arati ca regele e gol, ele trebuie cenzurate urgent. Dar sa revenim la moralitatea uitata. Nu vad nimic aici din curajul lui Dorin Tudoran de a arata adevarul complet. Deci: “Președinte al noului Consiliu Științific – Vladimir Tismăneanu” propune chiar Tismaneanu. Dorin Tudoran comenteaza:
“După știința mea, orice funcție executivă este remunerată, nu? Atunci, de ce ar mai fi nevoie de celălalt președinte, cel al institutului, dl Marius Oprea, și cum rămâne cu acel pro bono invocat de dl Vladimir Tismăneanu, într-un text recent, în legătură serviciile pe care este dispus să le pună la dispoziție?
Scena unui Vladimir Tismăneanu propunându-l pe Vladimir Tismăneanu depășește cu mult atmosferea de fierbinte entuziasm în care cel puțin Stalin, Dej ori Ceaușescu erau propuși de alții.”
Asta este moralitatea personajului, domnule Morar. Pe el il sprijiniti prin atacurile la persoana asupra lui Marius Oprea, sustinute si de “prietenul” sau C. Preda. Si ce specialisti propune VT ca sa fie gardat in Institut? Aligica, un “expert” in economia comunista, un om de o calitate intelectuala indiscutabila dar cu 0(zero) opere in domeniu; te-ologul Mihail Neamtu, ce facea in presa anilor ‘90, apologia lui Corneliu Zelea Codreanu, 0(zero) opere in domeniul cercetarii comunismului, acum devenit un disperat carierist si celebrul Cristian Vasile, rapsodul istoric si omul de casa al lui Tismaneanu. In frunte cu Tismaneanu propus de Tismaneanu. Cata moralitate este aici? Poate ne spune dl. Morar. Daca poate. Dar dl. Morar are o misiune clara: desfiintarea lui Oprea. Ceea ce ma mira este ca dumnealui crede ca nu se observa. Poate ca suntem tampiti, dar nu suntem si caraghiosii sai.
2010-02-20 01:03:24 | Raporteaza
corifeul
Asta se poate proba cu martori. Sigur ca am scris-o în aşa fel să se poată înţelege că scria în locul lui.
Aici a fost partea de umbra despre care vorbiti in punctul 1.
in sens strict, Dinu Adam a scris adeseori editorialele lui Dinescu, atunci cînd le prelua prin telefon!
Ati recitit articolul lui PAH?
2010-02-20 01:04:23 | Raporteaza
Bunicul a facut 14 ani de temnita ca detinut politic dupa ce au venit comunistii, dar a ajuns sa-l vada pe Ceausescu impuscat si a spus ca e cea mei oribila crima, apoi fsn.ul si guvernarile care au urmat au acordat pensii detinutilor politici, bunicul nici nu a vrut sa auda de asa ceva…el nu dorea nicio despagubire nicio pensie de la criminalii comunisti pentru ca erau cam aceiasi care-l condamnasera in anii 50…se referea la figurat nu la propriu…eu nu mai am incredere in bunele intentii ale nimanui, mai ales in acelora sudati de un scaun si daca-ti pleca echipa pleci si tu si daca ai aderat la o platforma politica mori asa daca ai demnitate, daca nu navighezii prin ideologii de nebun si mai faci si valuri pentru prosti…
2010-02-20 01:04:23 | Raporteaza
@arinda:
credem noi ca asteptati degeaba.Pare evident ca M.Oprea si-a gasit un tel mai util natiunii.Cartea despre
Basescu.Restul,poate sa mai astepte.Asa se si explica sustinerea de care se bucura.
2010-02-20 01:06:45 | Raporteaza
@ arinda,
“…scuze, nu vorbeam cu dvs.”, sa insemne ca cine posteaza trebuie sa ceara voie cui sa se adreseze ? Mare e gradina Domnului pe acest blog, dar vorba lui IT MORAR: – E DISTRACTIV !
Dar am spus,
e tarziu,
pe altadat
2010-02-20 01:07:19 | Raporteaza
noapte buna, tuturor.Pun lacat comentariilor să nu ni le fure, deturneze sau sa nu ni le răstălmăcească te miri cine!
dacă doriţi să comentati, o putetţi face pe blogul meu, acolo unde comentariile sint moderate!
Noapte buna!
morar.catavencu../
2010-02-20 01:09:39 | Raporteaza
penibil itm
2010-02-20 01:58:29 | Raporteaza
Vladimir Tismăneanu a urmat cursurile Liceului 24 (actualul Jean Monnet) din cartierul Primăverii, unde a fost coleg de clasa cu fiul dictatorului Ceauşescu. A absolvit Facultatea de Filosofie a Universităţii din Bucureşti, specializarea Sociologie în anul 1974 ca şef de promoţie. Lucrarea sa de licenţă, “Noua Stângă şi Şcoala de la Frankfurt” (Editura Politică, 1976), de orientare neo-marxistă, este considerată într-un articol din ziarul Washington Post drept un “rechizitoriu vitriolic la adresa valorilor occidentale”. In aceasta lucrare, Tismăneanu ajunge la urmatoarea concluzie: “Capitalismul nu poate fi nimicit prin vagi reverii, prin revolte dogmatice, prin tranziţii bruşte şi prin studii metafizice. Singura modalitate de a depăşi acest statu-quo este revoluţia socialistă, în care clasa muncitoare, condusă de partidul politic revoluţionar, va avea rolul principal.” Teza de doctorat (Universitatea Bucureşti, 1980) are titlul “Revolutie şi Raţiune Critică. Teoria politică a Şcolii de la Frankfurt şi radicalismul de stânga contemporan”.
2010-02-20 04:26:46 | Raporteaza
observatorcultu../|details?articleID=23228&pageID=0
Cum comentati ?
2010-02-20 05:26:00 | Raporteaza
Cum se desumfla o minciuna crasa.
Doina Cornea:
Îl susţin pe Marius Oprea la conducerea Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc.
Sînt membră a Consiliului Ştiinţific al fostului IICCR încă din primul an – 2005- al fiinţării sale.
Ca şi colegii mei din acest consiliu al IICCR – mă gîndesc la Andrei Pleşu, Cristian Pîrvulescu, Petre Mihai Băcanu şi Dennis Deletant – ştiu care a fost contribuţia lui Marius Oprea la organizarea şi funcţionarea Institutului. Practic îl consider ca fondator al Institutului. Restul aici:observatorcultu../
2010-02-20 06:24:27 | Raporteaza
erata: dezumfla
2010-02-20 06:26:19 | Raporteaza
De la sublim la ridicol nu este decit un pas pe care Marius Oprea se ambitioneaza sa il faca, cu toata indarjirea si mania proletara.
Probabil personajul in cauza are calitati profesionale si poate stie multe, ceia ce nu stie este sa-si ascunda frustrarea, ranchiuna
si resentimentele, generate de niste tare adanci de caracter. Oportunistii de acest gen nu stiu niciodata sa piarda elegant.
P.S.
Comentatorul “Arcadied” este “avocat” platit sau face munca voluntara? Cred ca ar face mult mai bine daca ar folosi timpul si energia pentru o cauza mai buna.
2010-02-20 07:33:52 | Raporteaza
@pandele: precizati care putere: cea care l-a numit sau cea care vrea sa-l de afara. si apropos. daca asta de acum e de KKt de ce oare vrea sa ramina? putina logica domnilor!
2010-02-20 07:45:53 | Raporteaza
@Luca
“ceia ce” se scrie la tine, la tara. pentru o cauza mai buna, fii bun si scuteste-ne de superioritatea ta de semidoct. pana la urma, pe ce te bazezi? daca stii sa scrii cat de cat, esti indreptatit sa-ti dai cu parerea? stii ceva despre subiect?
2010-02-20 08:21:50 | Raporteaza
Ce face dl.Oprea este strict mioritic si se numeste inghetare in proiect.
El si sustinatorii lui uita ca sunt pline cimitirele de tipi care erau de neinlocuit.
Oprea reprezinta romanul ajuns intr-un post cald(sinecura)pe care nu mai vrea sa-l paraseasca pentru nimic in lume,si-i mai ia ca aparatori si pe niste tipi bineintentionati dar slab informati in ceea ce il priveste.
2010-02-20 08:45:21 | Raporteaza
Mda, la faza asta si eu sunt de partea lui Volo.
2010-02-20 08:55:14 | Raporteaza
Ii cunosc pe ambii, Volo si Marius Oprea. Ii stimez pe amindoi pentru ce au facut si ce fac. Cred ca e o falsa propunere de a judeca caracterul om bazindu-te doar pe un gest, vorba sau intimplare.
Altfel, vad ca se intimpla iarasi (si mereu) acelasi lucru: cei care sunt anti-Basescu sunt, deci, anti-Tismaneanu. Si viceversa. Si, ca intotdeauna la romani, cel ce nu este “al nostru”, este “dusmanul”
Eu il judec pe dl. Oprea nu prin dorinta de a nu lasa sa ii scape o functie. Nu stiu daca altcineva ar fi facut mai mult, dar poate ca e nevoie de altceva. Ce am sa-i reprosez dlui Oprea este pierderea in amanunte. A transformat Institutul intr-un serviciu de “arheologie a crimelor”. A descoperit zeci de morminte si ramasite ale “partizanilor” ucisi de trupele de securitate. In unele cazuri, numele celor care au dat ordinele de a se trage – fara sa fi rezultat niciun proces, nicio condamnare! Ah da, au rezultat citeva filme, carti…
Ce as astepta de la Institut? O munca de istoric-ideolog care sa analizeze, sintetizeze si cuantifice rezultatele muncii “arheologilor”. Care sa propuna Primului Ministru (tot este al Guvernului!) proiecte de legi care sa faca dreptate. Un Institut care sa combine munca facuta de Comisia Tismaneanu dar avind o finalitate mult mai directa: Presedintele nu poate da legi – dar un Institut guvernamental poate cere astfel de legi. Urmarile ar fi mult mai palpabuile decit concliziile Raportului.
Deci, eu cred ca ideal ar fi un Institut la care, alaturi de cei din jurul dlui Oprea, sa se alature oameni propusi de dl Tismaneanu. Altfel, dl Oprea va continua sa se faca ca face, sapind gropi si lasind tortionarii sa isi pape linistiti pensiile.
2010-02-20 10:14:24 | Raporteaza
Poate v-as crede, domnule I.T.Morar, daca nu ati fi comis marsavia unei alte “dezvaluiri”, aceea ca Dinescu ar fi folosit un “negrisor” sa-i scrie articolele din Catavencu.
2010-02-20 10:28:25 | Raporteaza
@ Arcadied … “nu vedeti mizeria in care ne scaldam datorita unor rele groase al’de pdeleu.bocu,si basescu si toti cei care slujesc in actiunea de desfintare a natiei. ” Cuvinte mari mon chere..! Nu sunte-ti credibil D-le in tot ce spune-ti. Nu aveti nici-o argumentatie, doar un subiectivism rautacios care va tradeaza! Poate sunte-ti nepotul lui Oprea sau verisorul lui Patriciu? Actiunmea de desfintare a natiei, nu cumva ar trebui contabilizata in dreptul lui Patriciu, care dupa ce a intrat in posesia unui obiectiv economic de importanta nationala creiat prin truda romanilor i-a adus niste profituri uriase, dupa care l-a instrainat rusofonilor. De aici a castigat cateva miliarde de euro iar romanii au ramas cu buzele umflate. Hai sa va mai dau un exemplu: nici nu se terminase bine procesul de la Haga si Tariceanu deja vandea rezervele de petrol din perimetru Marii negre, care a facut obiectul procesului cu Ucraina. Ma opresc aici, cu toate ca asi mai putea continua cu multe altele. PDL nu a avut premier in ultimii 2o de ani, decat acum,in aceste vremuri tulburi, in care trebuie sa corecteze toate greselile voite sau nu ale liberalilor si pesedistilor. Iar acum cand cineva isi asuma aceste reforme indispensabile, daca vrem sa mai existam ca natie, tot hotii striga in gura mare … ca acestia de acum sunt hotii. Acesta este adevarul d-le a r c d i e d ! E trist dar adevarat. Pana cand oameni ca Dv-stra distorsionati adevarurile in acest mod,Romania va avea mereu convulsii. Sper ca in cativa ani sa parasim balcanismul dambovitean si intram cu adevarat in Europa cu adevarat.
2010-02-20 10:42:48 | Raporteaza
@arinda: finantare privata pentru deshumarea unor victime ale Securitatii?
Cred ca traiti in alta tara daca puteti gandi asa ceva!
Ati observat cat de greu se aduna bani pentru un copil bolnav?
Pai,anticomunismul da bine asa,pe ecrane,in Parlament,cand vrem sa impresionam diaspora intelighenta ori/si aducatoare de voturi+eventuale finantari(diaspora aflata in deplina…necunostiinta a proverbului cu gardul vopsit si leopardul jigatit din interior).
Dar in plan practic…
Si sunt de acord cu Arcadied,n-ar trebui sa vedem numai scaparile de limbaj,intr-o imprejurare sau alta,ci si FAPTELE.
E adevarat,inca nu au fost condamnari in justitie pentru faptuitorii asasinatelor,dar nu e vina lui Marius Oprea:poate nu ati uitat cum se labarta pe ecrane Plesita,laudandu-se cu bataia aplicata lui Paul Goma ori cu”am mai omorat dusmani ai poporului”.
Ei bine,unde era vajnica doamna Macovei si a sa justitie reformata?De ce nu s-au autosesizat?
Ne plimba DNA-ul dosare cu termopane si alte maruntisuri,fara a izbuti UN dosar serios,platim de ne sar ochii despagubiri ca urmare a sentintelor CEDO,dar…suntem anticomunisti si avem la butoniera un mare politolog,specialist in comunismul romanesc.
Cam pe aici ne aflam,dragilor!
O concluzie ar fi ca,totusi,e pacat sa opunem un Tismaneanu,cu studii serioase de demantelare a sistemului comunist,lui Marius Oprea,un om care a patimit si el de pe urma Securitatii,iar dupa’89 a si actionat practic .
Amandoi sunt la fel de necesari si importanti pentru societatea romaneasca.
2010-02-20 10:48:51 | Raporteaza
Rezultatul acestei incaerari de potai pe ulita plina de praf si gropi a satului numit Romanika, va fi ca nici un om normal nu va mai avea incredere in institute sau institutii de orice culoare si nici in functionarii pusi sa le conduca pe banii contribuabilului.Pentru limpezirea apelor , vor trebui gasite alte solutii. O zi buna!
2010-02-20 11:09:16 | Raporteaza
Mă uit, cu drag, la lupta fratricidă din sînul anticomunismului în floare. Sînt absolut sigur – cum de nimic altceva n-aş mai putea fi – că nici un interes prozaic, mercantil, “jos” nu pătează lupta de idei dintre a condamna în numele istoriei şi a condamna în numele dreptăţii. Din păcate, spirite insuficient oxigenate formează galerii ca pe stadioane, susţinîndu-şi echipa şi huiduind-o pe cea adversă.
Despre spiritul de la peluză, ar fi mult de vorbit. Acolo, se sparg seminţe – de bostan, de floare – şi se fluieră ca la sfîrşitul lumiii, cu tot focul. Omul de la peluză dă bănuţul lui pe intrare, pentru a putea înjura în gura mare. 5 lei ca să-ţi răcoreşti bojocii, e un preţ modic. Asta face sportul popular – asigura service la preţ de sendviş.
Dar ITM nu la peluză, ci la masa presei vede meciul. Ba chiar îl comentează pentru cei rămaşi acasă, din cauză eventual de nevastă. Ar trebuie să fie imparţial? Ca ce chestie? Ce chichirez ar ma avea?
Deşi, s-ar putea de exemplul ANL. Da, nu vă uitaţi ca la felul 14, aveţi puţintică răbdare!
ANL a fost concepută ca o continuare a istoricei tradiţii a închirierii locuinţelor pe care statul le construieşte în beneficiul populaţiei tinere şi nevoiaşe. Fiindcă blocurile ANL n-au fost contruite-n deşert, pe fundul mării sau la Poarta Raiului, nevoiaşii tineri n-au prea ajuns la locuinţele cu dedicaţie. Ştiind noi că nu-i pentru cine se pregăteşte ci pentru cine e pregătit, nu facem o criză de nervi cînd aflăm că, azi, acele locuinţe se vînd ne-nevoiaşilor care le-au închiriat la preţ nevoiaş. Care abia ei le vor vinde la preţul pieţei, nevoiaşilor primiţi în lagăr de creditul imobiliar.
Acum, imaginaţi-vă că ANL ar fi funcţionat conform legii – sigur că aveţi nevoie de o imaginaţie nebunească, şi-ncă e prea puţin spus. N-ar fi fost nevoiţi tinerii nevoiaşi a fi daţi afară cu hurta din apartamentele în care se lăfăiseră 5 ani, deja? Pentru a face loc perenei generaţii de nevoiaşi, specia “de Primăverii”?
Poate că n-aţi crede, dar acolo s-a născut Foamea, nu în cartierele nevoiaşe. În Giuleşti, Dudeşti, Groapa lu’ Ouatu, s-au născut doar flămînzi (cine are acces la Idee şi fenomen, eventual la Peştera lui Platon, va sesiza lesnicios filosofia de hrubă d’aci). Adică, flămînzii-s pieritori, numa’ Foamea-i eternă.
Ei, aveţi, aici, ilustrarea ipotezei nebuneşti de mai ‘nainte. Oprea fu un nevoiaş care-şi făcu o chestie de scormonit pămîntul, cu mînurile sale. Dacă nu găsea decît nasturi militari şi piepteni rupţi, nu-l băga nimeni în seamă. Dar vezi că nu fu aşa – găsi, p’acolo, oase. Oasele nu-s pentru nevoiaşi, sînt demult inventariate cu F. Drept pentru care, cei din Familia F veniră şi-i spuseră, cu frumosul, că oasele nu-s ale lui, că tre’ să le lase altora, pricepuţi a vîna şi captura osul.
Iar el – că nu şi nu. Păi, nu-i nebun? Bine-i zice Bijou!
2010-02-20 11:11:33 | Raporteaza
@Marianne:
cu toata stima dar se pare ca si dvs. va aflati in alta tara\regim.
suntem in capitalism.
mediul privat detine resursa financiara si are tot interesul sa demaste crimele si ororile trecutului.
statul finanteaza suficiente institute istorice- NU mai este nevoie de inca unul , special pentru D-l Oprea.
in schimb elita liberala + cei mai bogati oameni din tara au suficiente resurse pentru a sustine mai bine si pentru a da mai multa libertate cercetarilor extrem de interesante ale d-lui Oprea..Chiar ma si intreb de ce miliardarii romani nu iau modelul celor din vest , sa finanteze astfel de institute si proiecte care pot schimba societatea ( Soros a finantat si inca mai finanteaza o buna parte din proiectele “societatii civile”- in special in zona politica, media, propaganda; de ce n-ar face aceasta si Patriciu, Tiriac, Voiculescu + inca 20-100 de oameni cu resurse financiare deosebite- pot face o fundatie, un consortiu, ceva…care sa ii dea d-lui Oprea libertatea si resursele atit de necesare).
banii pentru persoenele bolnave ar trebui platiti in mod onest la sistemul de asigurari …Dupa acelasi model occidental oamenii cu posibilitati financiare deosebite pot creea fundatii care sa finanteze spitale, sectii, anumite cazuri mai dificile..burse pentru copii talentati dar sarmani ; chestia cu cersitul “umanitar” este deja dubioasa.
asa e in capitalism.
unii au mai multe resurse ( pe merit!) ..altii au mai putine. Cei mai capabili si mai competenti, care detin puterea financiara ( deci si politica!) au datoria morala de a intoarce societatii o parte din succesul si bunastarea lor.
sau vreti sa insinuati ca miliardarii nostri nu sunt capitalisti onesti si oameni de suflet ??
dar dl becali- direct interesat ( familia- legionari- pwersecutati politic oribil de catre bolsevici!!!) de ce nu organizeaza dinsul ceva? este reprezentant al dreptei , europalamentar si un om deosebit de performant financiar,; in plus e patriot si nationalist..!!!
cred sincer ca d-l Oprea isi iroseste timpul luptindu-se cu administratia, pentru o cauza discutabila…treaba pe care o are dinsul de facut e mult mai importanta si sunt sigura ca va gasi sprijin financiar!!
2010-02-20 11:18:53 | Raporteaza
Domnule Morar, dvs. spuneti ca Oprea a fost numit politic, deci este de bun simt sa plece. Dar tot dvs omiteti sau poate nu cunoasteti detaliile asa-zisei numiri politice. Permiteti-mi sa va dau o mana de ajutor. Ideea infiintarii acestui institut (printr-o hotarare de guvern in decembrie 2005) i-a apartinut lui Marius Oprea, i-a prezentat-o lui Tariceanu iar acesta a fost de acord cu ea. Nici macar inamicii lui nu contesta faptul ca Oprea este fondatorul institutului. Comisia prezidentiala condusa de Tismaneanu a luat nastere (in urma Deciziei presedintelui in aprilie 2006) ca reactie la infiintarea institutului de catre Tariceanu si Oprea, pentru a fi o contrapondere in planul imaginii. De altfel Basescu a refuzat initial ideea condamnarii comunismului, afirmand ca el a dus-o bine in comunism si ca are nevoie de dovezi care sa ateste faptul ca acest regim politic a fost unul criminal. Acestea sunt faptele asa cum s-au intamplat si e bine sa ni le amintim.
2010-02-20 11:47:32 | Raporteaza
@sierra: Basescu a spus ca nu poate el sa fie portdrapelul luptei anticomuniste, deoarece n-a fost pe baricade la Revolutie, iar prin natura meseriei de marinar s-a bucurat de niste ocazii de a-si face viata mai buna, povestind si cu blugii, si cu aparatele video. Insa a mai spus ceva important, ca, in calitate de Presedinte infiinteaza comisia cunoscuta deja. Asta din ce-mi amintesc eu, nu stiu, e la fel cu ceea ce ai scris tu?
2010-02-20 12:39:44 | Raporteaza
[...] Despre aceeasi intimplare scrie si IT Morar, aici! [...]
2010-02-20 15:31:54 | Raporteaza
@toata lumea
Cititi despre semi intelectuali pe bolgul lui Cristian Preda
cristianpreda.r../
2010-02-21 12:06:17 | Raporteaza
@sierra
Credeti ca il convingeti pe ITM cu argumente logice si de bun simt?
Nu prea cred!
Individul are o obsesie si o tine ca surda pe mormant ca asa e ordinul de la flacara portocalie
2010-02-21 12:49:47 | Raporteaza
DRAGA IOAN T.MORAR. NU TE INTELEG CUM DE TE DUCE MINTEA PANA ACOLO INCAT SA BLASFEMEZI NUMELE UNUI OM CARE A FACUT CE N-A FACUT NICI UN SEMEN DE-AL TAU PENTRU DECONSPIRAREA CRIMELOR COMUNISMULUI. INSEAMNA CA OBEDIENTA TA FATA DE CINE SE STIE CA TE IMPINGE IN FATA CU GARGARA PE CARE O MANIPULEZI, ESTE DESAVARSITA. DEVII ANOST SI CARAGHIOS. NU CREDEAM CA POTI FI O MARIONETA ATAT DE USOR DE MANIPULAT.
2010-02-24 20:40:40 | Raporteaza
Penibil ai ajuns, bai Bijule! Spune macar deschis ce astepti tu de la BasescuBoc pentru textele astea lamentabile. Nimic, nimic? Chiar nimic? Daca nimic, e mai grav, cauta-te!
2010-03-06 08:18:23 | Raporteaza