RSS Feed

Unde lovește cel mai tare boicotul Uniți Salvăm

vezi toate articolele de
22 May 2014 la 14:11 74 comentarii 2705 vizualizari.

Numărul (și diversitatea) reacțiilor pe care le-a provocat demersul comunității Uniți Salvăm de boicotare a alegerilor europarlamentare din 25 mai (și îndemnul la proteste în aceeași zi) este surprinzător de mare. Până la urmă, este singura acțiune care a generat o dezbatere reală în această campanie electorală, sufocată mediatic de teme precum tricoul cu PMP al lui Băsescu, saltul cu parașuta al Elenei Udrea, ”fascistul” Mihăieș, zborul cu F 16 al lui Ponta, ”mândria” românească de import a PSD și altele asemenea. Teme civice, europene, de larg interes. Una și una…

Cum am scris deja de mai multe ori pe acest subiect, mă voi opri acum doar asupra unui anumit timp de reacții. Cel venit dinspre susținătorii discursului dreptei conservatoare și neoliberale autohtone. O zonă care m-aș fi așteptat să ignore subiectul sau, cel mult, să-l expedieze la categoria ”și altele”. Nu s-a întâmplat deloc așa. Virulența atacurilor (din această zonă a dreptei) la adresa celor care îndeamnă la boicot sau la anularea votului ascunde o explicație destul de mizeră și ipocrită: dereglarea sistemului de vot prin rotație și a ”răului mai mic”. Adică a acelui sistem conform căruia atunci când cetățenii sunt dezamăgiți de partidul (sau coaliția) aflată la Putere, votează cu Opoziția. Nu e greu de anticipat că după dezamăgirile produse de Guvernele Ponta 1, 2 și 3, cei mai mulți s-ar fi așteptat la o sancțiune care să le fie favorabilă celor percepuți ca fiind la dreapta (PMP, PDL, Forța Civică, eventual și cu rețineri, PNL). Procentele PSD care rămân constante (cu variații nesemnificative) în sondajele de opinie capată acum o explicație: oamenii nu mai vor să joace în acest sistem al rotației și a ”răului mai mic”. Speranțele puse în sancționarea PSD sunt deșarte. Iar asta îi irită la culme pe cei care simt că pierd acum ceva ce consideră că li s-ar fi cuvenit.

După ce au acordat calificative de ”ciumpalaci”, ”mahalale inepte”, ”borfași” etc. celor mai active civic segmente ale societății românești, după ce și-au mai diluat discursul întoamna lui 2013 (trecând la eticheta de ”hipsteri”), fără a da semne însă că înțeleg fondul problemei, nervozitatea lor de acum e tardivă. Și continuă pe aceeași linie perdantă de transmutare a responsabilității pe umerii celor care nu merg. Să fim bine înțeleși: vinovați de situația actuală nu sunt cei care nu merg la vot sau și-l vor anula, ci cei care nu au făcut nimic pentru a le da motive oamenilor să meargă la vot. Societatea civilă le-a ridicat la fileu teme majore în care Guvernele USL și apoi Guvernul Ponta 3 au eșuat lamentabil: Roșia Montană, gazele de șist, educația, sănătatea. Cum s-au raportat la aceste teme? Aruncând parașuta din avion. Cu tot cu Elena Udrea (Traian Băsescu a încercat, timid, să o întoarcă cu Roșia Montană, dar, în ciuda distorsiunilor cu care mass-media au prezentat decarațiile președintelui, oameni au înțeles destul de clar că, de fapt, Băsescu rămâne în continuare un susținător al proiectului, cu niște obiecții).

Agitația dreptei conservatoare și neoliberale e dublată și de miza alegerilor din toamnă. Pierderea europarlamentarelor nu-i supără într-o măsură chiar așa de mare (eșecul era deja anticipat de ceva vreme). Durerea cea mai mare e că ar putea pierde și prezidențialele. Discursul care îndeamnă la unificarea dreptei împotriva lui Ponta și a PSD le-a mai dau un pic de speranță. Ideea unui candidat unic, sau a susținerii necondiționate a opozantului lui Ponta (care ar fi să fie el) din turul doi ar avea ceva șanse de reușită. Șanse care sunt periclitate însă serios de absenteism. La prezidențiale, Victor Ponta poate fi învins doar în condițiile unei participări mult mai consistente la scrutinul prezidențial, în raport cu cel europarlamentar. Să nu ne prefacem că nu înțelegem: PSD a pierdut milioane de alegători din toamna lui 2012. Acel procent de aproximativ 40% cu care e creditat în sondajele pentru europarlamentare se raportează la o prezență la vot estimată undeva pe la 25-30%. Nu țin minte vreun scrutin de după 1989 la care PSD să fi reușit să mobilizeze (să scoată la vot) un număr atât de mic de persoane. Așadar, există un potențial uriaș pe baza căruia să se poată construi o coaliție anti-Ponta (& PSD) pentru prezidențiale. Însă fără sprijinul celei mai active părți a populației, o coaliție de acest gen ar fi zadarnică. Nu atâta vreme cât ”opriți-l pe Ponta” ar fi singura ”motivație”.

Da, asta e: nu consider boicotul ca fiind o soluție prin care revendicările civice pot fi îndeplinite (am scris pe tema asta aici și aici, și nu sunt singurul care a criticat forma protestului celor de la Uniți Salvăm din această perspectivă). Dar trebuie să recunosc că mă bucură agitația și nervozitatea pe care o manifestă cei care s-ar fi așteptat ca o coaliție anti-Ponta și anti-PSD să fie un lucru subînțeles de care ei să profite fără a face nimic.

Așadar, doamnelor și domnilor, dacă vreți să blocați PSD-ul și pe Ponta, spuneți mai întâi ce aveți de oferit. Pe mine mă interesează Roșia Montană, pe alții gazele de șist. Am prieteni care vor stoparea hăicuirii (aparent legale) pădurilor României și prieteni care vor să mânânce sănătos, fără OMG-uri și chimicale prin mâncare. Nu cred că sunt singurul care vrea servicii de sănătate publice și de calitate, dar și acces la educație pentru tot omul. Sunt sute de mii (dacă nu milioane) de români care visează la dreptul de a avea unde să locuiască decent. Sunt destui cei care vor o protecție reală a salariaților. Cei de la Uniți Salvăm vor o legislație care să permită o reprezentare reală în politică. Și enorm de mulți sunt ce care vor ca toate acestea să fie negociate și clarificate în mod deschis cu toți cetățenii, și nu rezolvate în laboratoarele de lobby exclusiviste ale celor care ”știu ei mai bine”. Sunt semne că numărul cetățenilor români care așteaptă ca măcar una sau unele dintre problemele enumerate mai sus (și multe altele) să fie rezolvate se apropie de trei sferturi (nu doar cei de la Uniți Salvăm, ci și toți cei care dau semne că nu se vor înghesui duminică la urne sau că vor să-și anuleze votul). Acestea sunt temele (și nu saltul cu parașuta) care pot aduna suficienți de mulți votanți care să-l trimită în pensie politică pe Victor Ponta încă din primul tur. Vă ține?

P.S.: Nici Ponta, nici Băsescu, nici Antonescu, Udrea, Predoiu etc. nu reprezintă niște mize. Mizele reale le puteți citi mai sus. Pro sau contra acestor probleme (și respectarea ulterioară a opțiunii) poate readuce lumea la vot. Nicidecum mutarea responsabilității propriului eșec pe umerii celor care suportă efectele  eșecului.

***

Sub genericul ”Să vina presa să-i scoatem lesa”, a fost lansată astăzi Coaliția pentru o Presă Curată (detalii aici). Voi reveni pe acest subiect.

***

PROMO & INVITAȚIE: Cartea ”Afacerea Roșia Montană” va fi distinsă astăzi de Uniunea Scriitorilor din România, Filiala Cluj, cu Premiul ”I.D. Sârbu” pentru Publicistică. Duminică, ”Afacerea Roșia Montană” va fi lansată în Franța la ”Café de Paris” (detalii aici). Vă aștept cu drag (pe cei care sunteți în zonă).

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

74 comments
  • 1

    Convenabil sa sustina cineva – oricine, unitisalvam sau altii, boicotul pe 25 mai. E oricum cea mai slaba tura de vot ca prezenta dintre toate. Asa cum e posibil ca indemnul asta sa aiba si un efect contrar, sa scoata din amortire cativa cetateni, nu multi, care sa voteze doar asa, din contra.

    Sa boicotezi masiv la votul din toamna, la prezidentiale – iata o provocare in doua runde unde se va putea vedea cata influenta are un indemn bine mediatizat la boicot, daca are vreuna.

    Sorin
    2014-05-22 14:35:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    De fiecare data la sfarsit de mandat, am auzit “mai rau ca asa nu se poate”, drept pt care romanii s-au repezit sa il aleaga pe cei buni, pe cei din opozitie care clamau hotia si minciuna celor de la putere.
    Asa a fost si acum doi ani, cand dupa ani de batjocora a cuplului de trista amintire TraianBoc, romanii au votat izbavirea, adica USL-ul.
    Numai ca doar la cateva saptamani aveam sa constatam ai lui Ponta si Antonescu nu au facut decat sa ia nivelul minciunii si a hotiei de unde o adusesera alde TraianBoc, fiind realmente nauciti ce tanarul procurator Poanta care ne povestea cum voteaza si gandeste el cand e cu nevasta, cum voteaza si gandeste cind e si socru-su prin preajma, cum voteaza si gandeste cand e toata familia lui intrunita, cum voteaza si gandeste cand e in scaunul de premier si mai ales cum voteaza si gandeste cand e pe scaunul de parlamentar.
    Nimic mai grotesc si mai mincinos ca acest Poanta.
    Din pacate TraianBoc au facut atata rau sau poate bine, ca acum poporul asta a inceput sa faca ochi, asa cum au facut si grecii cand au ajuns in marea lor criza, realizand ca de fapt avem o clica de mincinosi si hoti imbracati in hane de diferite culori ce practica in fapt aceeasi politica a hotiei, minciunii si bataii de joc la adresa cetateanului. Acesti guzgani numiti politicieni s-au obisnuit sa faca rocada la fotolii, dar niciodata sa nu renunte la cascaval.
    De aceea eu nu voi mai merge la vot, in speranta ca cei ce vor gandi ca mine vor fi cat mai multi si atunci poate daca doar cateva prcente, 2-3% din cetatenii cu drept de vot, vor merge sa-si puna amprentele, voi astepta sa vaz cum apreciaza clasa asta politica gestul majoritatii tacute, care prin absenta de la vot le-au dat tuturor un vot de blam ! Vreau sa vaz daca e posibil ca alesii, sa fie alesi de una, doua sute de mii de cetateni cu drept de vot si daca aceasta mai insemana pentru politicieni democratie si stat de drept.

    Eugen
    2014-05-22 15:26:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    Corect

    Pot sa mai adaug si problemele legate de banii furati din buzunarul fiecarui om din tara asta: legea falimentului la persoanele fizice; scaderea taxelor pe forta de munca; scaderea TVA si in special un TVA de maxim 5% la alimente

    sau legate de redeventele pentru resursele furate la ora actuala fara nici o jena pe fata: cresterea redeventelor la petrol si gaze pentru monopolul OMV cit si pentru cele viitoare gen platoul marii negre care au fost “negociate” de catre cuplul ponta-basescu la neverosimilul 0% (ZERO)

    Prin constitutie sa fie facute publice toate contractele semnate de statul roman astfel incit furtul masiv de bani de la buget gen contractele de asfaltari/plombari (bechtel) sau hotia achizitiilor publice sa nu mai poata fi posibile

    si sunt multe altele, lista e deschisa

    anonim din Piata Universitatii
    2014-05-22 15:30:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Boicotul face jocurile PSD-ului.#Unitisalvam demonstreaza ca nu a inteles nimic din realitatile sociale ale acestei tari.In Romania au existat, exista si vor exista pana la sfarsitul vremurilor 3-4 milioane de cetateni care nu vor nimic in plus de la viata, care se complac in situatia in care se afla si care vor vota disciplinat PSD-ul atat timp cat acesta va exista. Nu prin boicot pot fi contracarati acesti soldati pesedesti,ci prin prezenta la vot. Si mi se pare o ipocrizie nesimtita izvorata probabil dintr-o adanca frustrare sa spui ca este vina partidelor. Mai, hipsterilor partidele acestea nu au fost catapultate de pe Marte, ci sunt produsul activitatii si alegerilor fiecarui cetatean al acestei tari, inclusiv al vostru, incepand cu anii 1990.

    marius
    2014-05-22 15:39:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    @marius:

    pe lângă cele ”3-4 milioane de cetățeni disciplinați ai PSD” (de fapt, mult mai puțini) mai rămân vreo 14-15 milioane de cetățeni cu drept de vot – de ce nu sunt în stare ”bunii” să-i mobilizeze la vot? explicația e destul de simplă: pentru că majoritatea cetățenilor nu percep vreo diferență, așa că le e indiferent; și nu încerca să mă convingi că în țara asta ar fi, de fapt, doar vreo 1-2 milioane de ”deștepți” și vreo 16 milioane de ”proști” (cei care votează psd sau nu merg la vot)

  • 6

    Cunosc prea bine partidele nu am nevoie sa imi spuna cineva ce sa fac. M-as duce sa votez dar n-am pe cine si decat sa bag buletinul gol in urna. Mai bine nu ma mai duc.
    Ar fi unii de votat dar sunt inaccesibili print alte judete. Escroci nu stampilez.

    Bibi
    2014-05-22 16:00:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    De ce votez?
    marculescu.ro/e../

    iulia
    2014-05-22 16:34:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    Mihai stii bina ca Uniti Salvam nu mai exista dupa episodul boicotului, este o pagina de facebook care ajuta cateva persoane sa isi publice ideile. Metehnele politicianiste si manipularile le regasim in modul de administrare a paginii. Aceleasi manipulari, acelasi comportament paternalist, aceleasi idei preconcepute. Toti cei care erau promovati pe uniti Salvam sunt acum impotriva boicotului. Boicotul nu are miza. este doar un moft, oricum prezenta e la 20% e inflatie de neparticipare, deci boicotam neparticiparea.

  • 9

    Un drept neexercitat este un drept pierdut. Chestia cu boicotarea este o manipulare grosolana. Astept ca pe viitor , toti cei care nu merg la vot pt europarlamentare sau prezidentiale, sa se abtina de la orice fel de comentarii referitoare la cei ce vor fi alesi si la actiunile acestora. Nu vrei sa votezi? Nu ai voie sa te plangi de ppolitica facuta de cei alesi. Punct.
    P.S. @marius crezi ca pe politicieni ii intereseaza ca sunt alesi cu 2% din voturi? asta e de fapt visul lor, sa fie cat mai putini alegatori pt a fi mai usor de manipulat. inca ceva, in cazul in care am boicota in proportie de 90% aceste alegeri, cine crezi ca sunt cei 10% care ar merge la vot? oare nu pensionarii, sosonarii sau asistatii sociali ai psd ului? asa ca ce rezolv daca nu votez? las in continuare ciuma rosie la putere?

    flaviu
    2014-05-22 17:08:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    N am sa inteleg niciodata cum un om inteligent poate sa sustina ca e mai bine ca in locul lui sa voteze altcineva, adica sa si delege decizia. Caci asta inseamna sa stai acasa. Inseamna ca cei ce poti fi cumparati sa voteze intr un fel anume (si aici prin definitie inseamna ca pot cumparati sa voteze) ii vor vota pe cei ce dau banii adica pe corupti. Deci coruptii vor intra in parlament. Ce vor intelege cei corupti din boicot? Ca pot fura la fel de mult cu mai putine emotii ca vor intra din nou in parlament.
    Si inca ceva, nu sunt de acord ca poti sa te astepti sa protestezi la adresa celor ce guverneaza, cand nu ai votat. Adica poti, dar prost e ala care asculta. Cel ce guverneaza asculta de cel ce l voteaza.

    Viorel
    2014-05-22 17:09:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    In ceea ce priveste raul cel mai mic: in opinia mea situatia sta cam asa: Ai de ales intre unul care te bate cu bata, si altul care ti da cateva palme, iar cei ce boicoteaza nu vor sa-l aleaga pe cel ce le da cateva palme, ci ii lasa pe celilalti sa decida ce i se va intampla. Iar printre ceilalti exista o masa oarecum stabila care voteaza cum ii spun cei ce vor sa bata cu bata…

    Viorel
    2014-05-22 17:12:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    @marius: Partidele astea sunt niste clici de nemernici care si-au asigurat exclusivitatea pe scena politica si rotirea perpetua la putere. Partidele astea nu au fost catapultate de pe Marte, ci sunt produsul activitatii securistilor si activistilor PCR incepand cu anii 90. La ora actuala, absolut toate. Ele fac legea partidelor si legea electorala, asa ca cetatenii acestei tari au de ales doar intre variante gen “ce e mai bine, sa ma arunc de pe bloc, sau in fata trenului?”. Faptul ca unii, care nu vor nimic in plus de la viata decat complacerea in aceeasi mocirla, dar voteaza disciplinat cu unii sau altii, dintr-o ipocrizie nesimtita izvorata probabil dintr-o adanca frustrare neaga asta si incearca sa ne vanda putreziciuni reambalate drept prospaturi, nu schimba realitatea si nu prea mai prosteste pe nimeni.

    Oglinda
    2014-05-22 17:14:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    “Procentele PSD care rămân constante (cu variații nesemnificative) în sondajele de opinie capată acum o explicație: oamenii nu mai vor să joace în acest sistem al rotației și a ”răului mai mic”.”

    Domnu’ Gotiu… Haideti sa fim seriosi! Dumneavoastra chiar nu observati ca jumatate din presa evita cu orice pret sa critice puterea? Sau o fac pe teme care nu afecteaza electoratul PSD-ist? Si nu este normal ca cei care isi iau informatiile din aceasta presa sa nu aibe habar de porcariile pe care le fac PSD-istii? Oamenii chiar au impresia ca totul este bine! Atunci de ce sa nu voteze cu PSD-ul?

    Cit despre raul cel mic… Una din miscarile stralucite ale strategilor USL a fost raspindirea ideii ca “ne-am saturat sa alegem raul cel mic”. Jurnalistii USL-asi au fost mai mult decit fericiti: au putut sa sape puternic la temelia PDL-ului ajutind PSD-ul sa ajunga la putere. Si in tot timpul asta au parut chiar echidistanti!

    Ei bine… acum se vad efectele. Ele erau oricum previzibile, in momentul in care alegi raul cel mare. Mi-ar placea sa vad acum citiva jurnalisti USL-asi cerindu-si scuze pentru ca au facut o timpenie mai mare ca ei… Dar nu o sa se intimple… Pentru asta ar fi nevoie de putin bun simt. Si o persoana cu putin bun simt nu ar fi pus umarul sa aduca un PSD flamind si nereformat la putere. Un PSD a carui singur merit era faptul ca reusise sa cumpere majoritatea presei.

    O doua miscare stralucita a fost ideea ca “toti sint la fel”. Faptul ca erau diferente intre PDL si USL era vizibil inca de cind USL-ul era in putere. Atunci cind o alianta este profund corupta si un partid este putin corupt dar macar nu influienteaza justitia si vii tu si spui ca toti sint la fel, pe cine ajuti? Pe cei corupti, desigur! Si asa aduci la putere o alianta care reuseste sa isi bage labele in justitie cu atita succes incit un plagiat mai mult evident primeste NUP…

    Din punctul meu de vedere, ca sa iesim din rahatul in care ne-au bagat jurnalistii USL-asi tebuie ca jurnalistii sa renunte la minciuni si partizanat. Sa se renunte la generalizari avantajoase cei corupti. Nu cred ca presa este pregatita pentru asa ceva. Asa ca rabdam si ii injuram pe cei care ne-au adus in halul asta! Nenoricitii dracului…

    gjgj9
    2014-05-22 17:15:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    @ Eugen
    Ca sa intelegi consecintele boicotului la alegeri, iata un exemplu practic:
    Sa presupunem ca-ti boicotezi nevasta in pat, desi nu ti s-a tocit “stampila”. Ce crezi ca-i vor face cu “stampila” lor vecinii, colegii de serviciu sau “prietenii” tai.
    Daca nu-ti mai place de ea ca s-a ingrasat, s-a lenevit sau a devenit “prastie”, divorteaza si “stampileaz-o” pe alta.
    Gandeste-te ca va trebui in urmatorii ani sa cresti copilul nevestei, rezultat din “stampila” celor care n-au boicotat-o.

  • 15

    Nu exista alta rezolvare decat daramarea sistemului politic de gasti care alterneaza la putere punand stapanire pe tot spectrul politic. Boicotul nu e suficient, dar e un inceput care ii priveaza pe politicieni de legitimitate si deschide calea pentru contestatea puterii in continuare si prin alte mijloace. Mersul la vot cu anularea lui intentionata e o solutie si mai buna in acest sens, fiindca demonstreaza clar respingerea clasei politice, nu dezinteres, ca simplul boicot. Si da, sunt toti la fel, cata vreme oricare dintre ei ajung la putere fac ce ii taie capul, peste vointa poporului si contrar a ce au promis in campanie, fara sa raspunda in vreun fel, bazandu-se pe faptul ca nu exista o alternativa care sa aiba alte metode de guvernare.

    Oglinda
    2014-05-22 17:34:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    @Jan: Stampileaz-o pe care alta, pe aia de care ai divortat din aceleasi motive anul trecut? Tot grasa, tot lenevita, tot prastie?

    Oglinda
    2014-05-22 17:38:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    Intr-adevar, la o prezenta de 25-30% PSD-UNPR-PC are in jur de 40%. O crestere prezentei la vot scade usor acest procent, o scadere / boicotare a alegerilor – va creste procentul PSD… si UDMR.
    Cum bine zice cineva intr-un articol, cine boicoteaza, de fapt voteaza. Asta e.

    Cu UnitiSalvam. De unde chestia cu boicotarea?! :) Pai asta era o miscare fara lideri, fara directive, fara chemari la ordine. Cine a dat apelul de boicotare? Nu cumva sunt niste lideri ai acestei miscari , afiliati politic , care vin cu indemnuri inselatoare? Intreb si eu.

    Un indemn corect acum la europarlamentare ar fi – veniti in numar cat mai mare si votati cum va lasa constiinta, cum credeti ca veti fi reprezentat mai bine pe plan european etc… In niciun un caz votati pentru PSD, votati pentru UDMR!
    Ca asta inseamna boicotul.

    Mircea+
    2014-05-22 17:56:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    @ 16
    Daca stai in fatza oglinzii si te apreciezi doar pe tine, atunci “autostamileaza-te” pana te suna Claudia Schiffer sau Miss Universe. O sa traiesti cu “Manuela”.
    Daca esti convins ca esti mai cinstit, mai competent si mai inteligent decat toti cei ce sunt pe buletinele de vot, de ce nu ai intrat in lupta si sa ma convingi si pe mine sa te votez.

  • 19

    @Jan: Naivitate sau ipocrizie? Ar fi intrat deja in competitie multi mai cinstiti, mai competenti, mai inteligenti, daca sistemul nu era conceput din start in asa fel incat sa le fie imposibil. Smecherasii si-au creat monopol politic, iar asta trebuie spart. Asta ar fi si scopul votului autoanulat, care spre deosebire de boicot, reprezinta vot de blam.

    Oglinda
    2014-05-22 18:20:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    @Gotiu
    <i Să nu ne prefacem că nu înțelegem: PSD a pierdut milioane de alegători din toamna lui 2012.

    Nu stiu de unde ai scos-o. PSD-ul nu scazut in increderea populatiei (asta spun sondajele) ba chiar se manifesta un trend bine gandit de a lua locul USL-ului prin revenirea la matca a alegatorilor PPDDisti.
    Dreapta (cu tot cu PNL) este pulverizata si neconvingatoare, PSD-PUNR-PC-PPDD are un mesaj care convinge deocamdata majoritatea alegatorilor.

    Sa nu ne imbatam cu apa rece, si să lasăm justificarile astea pentru UnitiSalvam care vor sa mascheze faptul ca dpdv politic aceasta miscare nu reprezinta nimic. Asta si-a si propus, din cate am inteles.

    Mircea+
    2014-05-22 18:22:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    @Mihai Goţiu: Domnule Gotiu, dumneavoastra vi se pare ca Romania la ora actuala arata pe toate planurile social, economic, etc. ca o tara in care 16 milioane de romani sunt destepti si doar 1-2 milioane sunt prosti?!! Ca mie mi se pare exact invers. Eu nu vorbesc de Romania vazuta din bibliotecile universitare, ci de Romania reala din Mehedinti pana la Constanta, de la Calarasi la Suceava? Despre ce discutam aici? Romania aceasta nu cunoaste nici macar sensul cuvantului boicot. Din pacate aceasta Romanie nu se poate schimba doar prin ea insasi, ci are nevoie de votul celor care au o minima inteligenta si cultura civica. Ei trebuie sa o ajute sa iasa din captivitate nu sa o boicoteze. Si de cand trebuie sa fii “mobilizat” ca sa alegi viitorul tau, al copiilor tai si al tarii? Imi pare rau dar nu exista prostie mai mare decat aceea de a lasa niste oameni care si-au vandut votul pe o pereche de papuci de plastic( da se intampla in Oltenia) sa decida pentru tine cel care nu participi la vot si care nu ai nici macar scuza saraciei si a lipsei de educatie. Ori poate au trecut prin scoala si bilioteci ca gasca prin apa, daca nu au inteles inca ca in Romania schimbarea se face la momentul actual prin vot sau revolutie, iar cum de revolutii majoritatea populatiei nu are nici un chef ramane doar votul.

    marius
    2014-05-22 18:32:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    @Mircea, da-mi un motiv real sa merg la vot. E pentru prima data cind nu merg la vot si asta nu vine din indemnul dat de “uniti salvam” ci din furie fata de niste borfasi politici. Sint trecut prin 89, 90, 95, 2012, 2013 cred cu tarie in forta oamenilor in strada dar in porcaria de teatru numita alegeri intr-o colonie cum este Romania eu nu mai cred.
    Pina acum am votat impotriva: impotriva lui ilici, impotriva lui nastase, impotriva lui basescu si de fiecare data s-a dovedit ca erau aceiasi nenorociti ce schimbau doar pozele uniti in spatele structurilor securitatii impotriva noastra pentru singurul tel de a face un furt in propriul folos sau al altora cit mai performant.

    Da-mi un singur motiv real nu propagandistic de a iesi la vot fara sa te gindesti la “uniti salvam”, influenta lor asupra mea e fix zero barat, dar ni s-au intersectat drumurile in strada impotriva unor borfasi

    anonim din Piata Universitatii
    2014-05-22 18:36:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    @Oglinda: Wow. Dupa parerea dumneavoastra de vina pentru mocirla in care ne aflam sunt securistii, pcr-istii, niciodata noi. Noua, romanilor, doar ni se intampla lucruri, suntem spectatori in propria noastra viata! Va mai victimizati mult? Mai incercati sa va justificati propria lasitate si frustrare aruncand vina pe ceilalti si niciodata pe voi? Cu asemenea cetateni care refuza sa isi asume responsabilitatea pentru tara in care traiesc si sa planga dezamagiti in batiste pe la colturi de strazi are Romania un viitor de “aur”.

    marius
    2014-05-22 18:39:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    @anonim din Piata Universitatii: Daca nu te duci la vot, voteaza altul pentru tine. Nu pot sa cred ca tu crezi ca absolut toti sunt absolut la fel. Macar unii sunt marginal mai buni sau mai putin rai decat ceilalti.
    Si daca nu din alta cauza, macar pentru a avea dreptul moral sa strigi la ei cand nu fac ce ti doresti. Pt ca daca nu mergi la vot, evident ca ai dreptul legal sa protestezi, dar de ce te ar asculta cel care conduce, cand tu cand nu esti multumit, stai acasa si nu votezi? Nu are nicio motivatie obiectiva sa te asculte. Ba din contra, isi doreste sa stai acasa cand trebuie sa votezi.

    Viorel
    2014-05-22 18:41:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    Eu sunt de dreapta, nu fac parte din NICI UN PARTID, am participat la TOATE protestele Rosia Montana si acum regret! Tu faci un troc, Gotiu! Citez:”Așadar, doamnelor și domnilor, dacă vreți să blocați PSD-ul și pe Ponta, spuneți mai întâi ce aveți de oferit. Pe mine mă interesează Roșia Montană, pe alții gazele de șist”. Ei bine, EU nu iti dau nimic in schimb, NU VA DAU nimic in schimb, pentru ca aici vorbim si de viitorul meu, adica al celei care a iesit in strada alaturi de voi! Voi imi cereti sa las analfabetii tarii sa imi dicteze mie viitorul, pentru ca voi alegeti sa iesiti in strada! Ei bine, nici eu nu voi mai iesi alaturi de voi de acum inainte! daca vrei troc, asta ai! Pe mine m-ati pierdut! Atata vreme cat sunt una singura, e OK, dar daca suntem mai multi???? La asta v-ati gandit???? Un regim politic se schimba prin actiune, nu la promenada! Eu asa am crezut! N-ai ce partid sa alegi???? Dar independentii??????? De ce nu v-ati mobilizat sa sustinem un independent? M-ai dezamagit cumplit! la fel si Uniti salvam! Ce dracului salvam????? Praful de pe toba, aia salvam! ASTEPTAM SA VINA ALTII SA SCHIMBE ROMANIA. NOI AVEM TREABA, NE MAI PLIMBAM O TURA!

    Bianca
    2014-05-22 18:42:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    In aceasta scrisoare deschisa argumentez de ce boicotul acesta este o tentativa de suicid pentru Uniti Salvama si ofer o solutia care poate rezolva toate problemele majore (mai putin cele de rea intentie, daca ele exista):

    Scrisoare deschisa adresata “Uniti Salvam” si celor care au crezut in #UnitiSalvam :

    https://www.facebook.com/notes/liviu-c-caliman/scrisoare-deschisa-adresata-uniti-salvam-si-celor-care-au-crezut-in-unitisalvam/10203117006199022?notif_t=like

  • 27

    @ 19
    “Ar fi intrat deja in competitie multi mai cinstiti, mai competenti, mai inteligenti, daca sistemul nu era conceput din start in asa fel incat sa le fie imposibil.”
    Scuza asta am auzit-o de nenumarate ori de la muncitorii necalificati sau slab pregatiti, pe vremuri, prin fabrici, sub forma : “Eu n-am avut conditii sa invat carte sau o meserie” – pe vremea cand pe oricine il ducea capul si nu era lenes, putea invata carte.
    Marea problema la noi este ca romanul care intra in afaceri astazi, luna viitoare vrea sa ajunga milionar, iar cel ce intra in politica vrea ca a doua zi sa fie sef de partid, si daca se poate la guvernare.

  • 28

    @anonim din Piata Universitatii:
    Toate optiunile legate de vot (votezi/ nu votezi, cu cine votezi, ce ii ceri, ce asteptari ai etc) trebuie sa ti le clarifici personal. In fond, in asta consta contributia fiecarui votant.

    Totusi, pentru ca mi-ai cerut un motiv, l-as alege pe acesta : se spune de multe ori, pe buna dreptate, ca politicenii alesi de noi, clasa politica aleasa este de foarte slaba calitate. Nu ar fi reprezentativa pentru poporul roman, care pe ansamblu, in fiinta lui are o anumita tinuta, o anumita calitate. De acord?

    Ei,una din metodele prin care alegem o clasa politica devine REPREZENTATIVA pentru popor este sa participam cat mai multi in procesul alegerii.
    Asta spune teoria matematica, sociologia. Pot alege 2-3 alegatori sau 15 milioane. Cand crezi ca rezultatul va fi mai reprezentativ?

    Mircea+
    2014-05-22 19:04:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    @ anonim din Piata Universitatii
    Daca esti insurat, desi “toate femeile sunt curve”, asta ar fi un motiv de vot.
    Daca gandesti cum scrii, ar fi bine sa nu mergi la vot.

  • 30

    @Jan: Citeste legea electorala si legea partidelor.

    un trecator
    2014-05-22 19:12:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    @Mircea+: Poporul nu poate alege cine candideaza, asta e problema. Indiferent cati participa la vot.

    un trecator
    2014-05-22 19:15:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    @un trecator: Nu numai ca poporul poate alege candidatii, dar poporul insusi poate candida.Problema cu poporul este ca de ce sa iasa el saracul din comoditatea sa?!De ce sa puna osul la munca sa vina cu un program politic, sa iasa in strada sa il prezinte cetatenilor si sa ii convinga pe acestia sa semneze si sa ii dea votul?!!Poporului ii place sa stea sa se planga in fata televizorului si a calculatorului.Faptul ca s-au infiintat noi partide ca NR sau ca avem candidati independenti inseamna ca se poate, ca legea electorala este dificila dar nu imposibila, totul este sa vrei.

    marius
    2014-05-22 19:37:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    Da, boicot. E singura solutie care-ti ofera acces la demnitate – jocul politic romanesc este profund corupt, nu te bagi pana gasesti pe cineva care sa te reprezinte. Alegerea raului mai mic sau la pedeapsa este joc de microbisti. Am o senzatie ca pdl si satelitii or sa pice rau de tot la alegeri, prea s-au radicalizat postacii si presa de dreapta.

    Pirouette Cacahuète
    2014-05-22 19:50:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    @un trecator

    Poti sa votezi cu cineva sau poti sa nu votezi deloc.
    Ce te avantajeaza pe tine personal, aia fă!

    Mircea+
    2014-05-22 19:51:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    “Asociatia Alburnus Maior, ONG-ul care a initiat campania “Salvati Rosia Montana”, sustine intr-un comunicat ca isi incurajeaza sustinatorii sa voteze duminica la alegerile europarlamentare. Astfel, asociatia se dezice de campania de boicotare a scrutinului promovata de comunitatea Uniti Salvam, cea care s-a aflat in centrul organizarii protestelor de duminica “Uniti Salvam Rosia Montana” din toamna anului trecut.”

    victor L
    2014-05-22 19:55:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    Mircea, perfect de acord cu prima afirmatie, nu meritam aceasta clasa politica.

    Tot n-am lamurit treaba cu motivatia. Inainte de 89 trebuia sa mergi la vot ca altfel te lua militia pe sus. Nu aveai decit sa votezi pcr si ceausescu. Degeaba ai mai multi participanti daca toti inseamna acelasi fond al problemei.

    Ok acum hai sa-ti exprim si punctul meu de vedere ca alegerile sa fie cu adevarat libere, se porneste de la un T0 in care se interzice prin constitutie accesul ofiterilor acoperiti din structurile de informatii in politica, justitie si presa. Dupa asta putem sa gindim in termeni de normalitate asa cum corect si sanatos pui tu problema.

    p.s. dupa acel t zero se mai pot adauga citeva puncte forte pentru o democratie reala in Romania si nu simulata asa cum avem parte din 89 si pina acum. Marele meu regret de pina acum, atit pentru mine cit si pentru restul romanilor, este ca nu am stiut pe cine sa impusc in 89, in 90 degeaba am strigat “Jos securitatea” era mult prea tirziu ca sa mai impiedicam preluarea revolutiei de catre structurile securitatii si ale pcr

    anonim din Piata Universitatii
    2014-05-22 20:07:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    @Pirouette Cacahuète:
    Cum naiba sa votezi raul cel mai mic ?!
    Voteaza răul cel mai mare. Cel mai lung, cel mai tare.
    Sau răul cu barbă ! :)

    Mircea+
    2014-05-22 20:08:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    @anonim din Piata Universitatii:
    De acord, nu pot sa obiectez nimic.
    Se vede treaba ca democratizarea unei tari traita 50 de ani sub comunism este mai grea decat ne asteptam.
    Nu putem totusi compara Romania din 1990 cu Romania actuala.
    Pari prea pesimist, sau ma insel?

    Mircea+
    2014-05-22 20:18:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    @Mircea+: Ai si tu dreptate, pana la urma, pentru orice varianta se pot gasi argumente, unele chiar cu rima :-) . N-ar fi trebuit sa ma bag in discutie, nu sunt nici macar democrat – iei zece derbedei si-o gagica buna si-i pui sa voteze cum vor sa se distreze diseara. Pm…

    Pirouette Cacahuète
    2014-05-22 20:18:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    @Viorel, te iau un pic mai tehnic si-ti descriu “optiunile” mele:
    - sint doua partide carora le-as da foc: PSD si PMP
    - doua paride care-mi ofera o greata profunda: PNL si PDL
    - un partid facut pe motive etnice UDMR care in mod normal trebuia sa stea alaturi de PRM doar ca maghiarii se prezinta masiv la vot si au parte de o saracie lucie condimentata de borfasi ce-i buzunaresc in timp ce agita steagul Ungariei
    - dupa asta vin partidele mici si independentii (sa nu aud de mircea diaconu ca-mi sar capacele)

    si acum concluziile:
    TOATE partidele mari apara ca niste adevarate slugi interesele companiei Chevron punct

    ORICE VOT dat catre cei mici se duce la PSD prin redistribuire, pe linga faptul ca 99% daca nu chiar 100% dintre ei sint intr-un fel sau altul sunt sateliti ai partidelor mari.

    Deci de ce sa votez? Am obosit sa mai cred in iluzii, toti astia doar cu forta o sa mai dea drumul la ciolanul numit Romania.

    anonim din Piata Universitatii
    2014-05-22 20:27:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    Fals Gotiu. Te pierzi in complicatii.

    Reactionam pentru ca la noi fiecare vot conteaza. La PSD-PNL-PC nu e important, incoloneaza mortii din cimitir sa voteze si pac! au fabricat 50 de nae.

  • 42

    @anonim din Piata Universitatii

    din perspectiva unui partid aflat la inceputuri lucrurile nu stau deloc asa.

  • 43

    Mircea, pesimismul sau optimismul nu conteaza, furia a ramas aceeasi din 89 si pina acum problema e ca rabdarea de fier pe care am avut-o incepe sa se transforme in oboseala, oricum in strada tot ies.

    anonim din Piata Universitatii
    2014-05-22 20:38:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    Salut mac gregor. De ce nu stau asa lucrurile?

    anonim din Piata Universitatii
    2014-05-22 20:46:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    @ anonim din Piata Universitatii,
    ai deabia 24 de ani de exercitiu democratic si deja ti-e lehamite.
    Pe timpuri de legenda cei ca tine se faceau haiduci; erau scirbiti de “sistem” si alegeau calea codrilor.
    Esti liber.
    Nu astepta sa ti se dea; apucă :P

    victor L
    2014-05-22 20:46:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    Pe calea alegerilor “libere”, tara asta nu se poate renaste. Nu uitati, stimati concetateni(daca nu stiti, aveti … lacune, daca nu se aranjau alegerile in 1946, in Grecia si Italia, erau comuniste, asa cum au fost aranjate si-n RO,de rusi), ca faceti parte dintr-o natie de… sacrificiu. Cine-i de vina ca nu aveti cultura, spirit combativ, solidarite? Natura unei natii perceputa ca hoti, mincinosi, lingai, lasi, etc. Si aceasta “perceptie” strainii o au de 500 de ani. Si au dreptate. Din pacate…

    O singura solutie
    2014-05-22 21:27:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    @anonim

    pentru ca e examenul de maturitate, in functie de care va fi sau nu respectat mai departe.
    Eram in PLD cand am luat peste 5% la primele alegeri si te asigur ca a fost un moment extraordinar pentru noi. Simteam ca putem de acum – si avem obligatia – sa ne luam la bataie cu oricare alt partid din Romania.

  • 48

    Dupa calculele mele ,miscarea va fi un real succes,circa 12 milioane de romani nu se vor prezenta la vot.Cu atatia adepti in spate,aceasta miscare ar castiga usor puterea politica in Ro,daca s-ar transforma in partid.Si nu in ultimul rand,acest succes demonstreaza ca M Badea este un vizionar mai tare ca Jules Verne,el facea aceleasi recomandari inainte de alegeri cu mult inaintea aparitiei acestei miscari,ar trebui sa-l puneti presedinte onorific,inteligenta iese la intotdeauna la suprafata ca uleiul,iar cine se aseaman se aduna este un principiu de necontestat!

    lambada
    2014-05-22 22:39:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    dragut desenul, dar nu cred ca politicienii pot fi reciclati. in primul rand ca se amesteca in porcarii atat de mari incat sunt irecuperabili. apoi, n-ai la ce sa-i folosesti.
    mai corect ar fi sa-i punem la deseuri toxice / radioactive.

    eu cu cine nu votez?
    2014-05-22 23:10:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    mac gregorica

    ti-a trecut greata tata nu mai vomiti flegma chiorului.
    Asculta la mine “nae” esti tu ca te uiti in fleasca unei parasute si pupi in cour un chior betiv.Eu unul nu as face asa ceva niciodata. Si te mai dai si telectual si de dreapta. Sa asemenea vectori dupa care sa te tii nu este nimimc altceva decit treaba de boschetar nu ne telectual.
    Asa ca las-o in singe ca esti complet aerian. Chiori parasute, botoxate chelnarite si alte specii de acest tip. la voi sa fie loaza. Birrrrr…

  • 51

    lambada

    de unde stii tu bai gagiule ca TOTI cei care nu ies la vot sint sint antipartide anti ce vrei tu. I-ai pus tu sa voteze la tine acasa si asa ai aflat .sau ai facut o decoperire care reinventeaza statistica. Ca pina una alta nici-un principiu nici-o regula statistica nu spune ca daca 12.mil de votanti care nu ies la vot sint CU TOTII anti si gata boicoteaza adica sint cu voi.
    Bai afla de la mine ca bati cimpii. Faceti exact ca la referendum ca toti care nu au fost la vot au fost cu chiorul. Gresit loaza asta-i doar in capul vostru trepanat-setat.STATISTICA ESTE O STIINTA NU PAHARUL CU CARE SE CINSTESTE CHIORUL.Si tu nu ai nici-o treaba cu ea.

  • 52

    Mircilica

    ai descoperit cum este treaba cu +1 > -1.Daca nici acum nu ai descoperit du-te si intinde parasuta chiorului ca sa aiba si el ce plia. Este mult mai util decit sa votezi chiar daca pe buletinele de vot sint si desene.
    Pentru tine si alea sint grele.

  • 53

    unitisalvam începe să semene cu ONG ul lui Dogaru. Sau era acelaşi lucru dar nu ne-am prins noi. Ce asemănare uimitoare între Gotiu şi Crăciun ;)

    Haplo
    2014-05-23 00:06:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    Nu conteaza cati voteaza , conteaza caqti zice BEC ca au votat.

    Nu conteaza cine voteaza, conteaza cine numara voturile.

    Macar pe Cotoi si pe Roberta i-am putut vedea la televizor cum au numarat , n-au mai avut ce face.

    In schimb “lucrarile” electorale sint secrete. Asa ca nu conteaza nici daca votezi , nici cu cine votezi . Iese cine zice SUA cu cate voturi zice UE. Pa.

    Mai mult, la alegerile astea nu e cu cvorum, deci sint legitime chiar daca participa doar trei alegatori. Asa ca nu mai mancati rahatv cu fistic despre “ii lipsim de legitimitate”. Alegerile sint legitime chiar daca nu participa la votare decat candidatii insisi.

    frectii
    2014-05-23 01:59:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    “Deci de ce sa votez? Am obosit sa mai cred in iluzii, toti astia doar cu forta o sa mai dea drumul la ciolanul numit Romania.

    anonim din Piata Universitatii”

    Ma faci sa rid pe stomacul gol. Ce forta impotriva bratului inarmat privat al USA pe nume Chevron si FMI ?

    Ciolanul numit Romania a fost negociat si adjudecat frateste in 89 , de rusi, turci, anglosaxoni si nemti. Cele patru imperii carora dintoatdeauna le-am platit tribut.

    Inainte plateam doar unuia, aluia care ne cucerise sau caruia ii eram alocati la Malta sau Yalta.

    Acuma au dat la pace intre ei si trebuie sa le dam tainul tuturor celor patru simultan. Turcii cu alimente si brutarii , rusii cu Kazmunai si Lukoil si Alro, nemtii si anglosaxonii cu bancile si Bechtel si cu FMI si cu Mittal si Ford . Plus francezii cu Renault. Plus italienii cu electrica. Plus British Petroleum si Chevron si guinoaiele de avioane de la americani. Plus dobanda si rata curenta la 20 miliarde din care n-am vazut un chior.

    Ce fortza visezi tu ca poti opune cand ai imnpotriva ta patru imperii intelese intre ele, nu unul ? Pe vremuri te dadeai cu unii sa scapi de ceilalti. Acuma sint toti patru imparati intelesi intre ei. Ai vazut ce au patit Iugoslavia si Georgia si Ucraina daca au miscat in front. Chiar si Ceausescu . I-au exterminat toata familia si am ajuns tot unde s-a stabilit.

    Nu poti scapa cu forta ta. E ca pe vremea lui Ceasca , nu-l poti da tu jos, trebuie sa cada de la sine sistemul mondial respectiv. Romania o va duce un pic mai bine doar cand se vor certa intre ei Imparatii Occidentului. Abia atunci vom mai avea de dat spaga numai unui smeker , nu la toti patru ca azi.

    nu exista scapare
    2014-05-23 02:21:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    Apropo de boicotul – presiune , spune cineva :

    Asta cu boicotul e ca si cum te-ai face pustnic, daca nici o gagica nu vrea sa se culce cu tine. Ca sa pui presiune pe ele.

    Mircea+
    2014-05-23 06:29:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    esti un mare si platit mouist. Prezenta scazuta la vot = pro PSD + PC.

    costi rogozin
    2014-05-23 06:29:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    mouisti si Costi-Gurita Oprisan, si Alifie Craciun-DIE, si Florin Poenaru-Topescu

    costi rogozin
    2014-05-23 06:31:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    renuntati sa mai munciti pentru corporatiile media (Realitatea) si nu merg la vot. Altfel, hai sa nu fim ipocriti si sa servim, cot la cot, neoliberalismul.

    ipocriti
    2014-05-23 06:32:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    Domnule, am mai scris ceva similar si la ce a postat domnul Craciun.

    Dumneata pui carul inaintea boilor. Ce pana mea de presiune crezi ca poti pune pe opozitie? Ce sa iti ofere acum spartura aia de partide de se cheama opozitie si care nu are nici majoritate parlamentara? Chiar ii vedeti reunite rapid ca sa adopte un pact prin care sa va accepte punctele voastre de vedere si sa lupte legislativ sa le impuna? De ce ar face asta? Pentru voturile voastre? Pai, nu vreau sa fiu rau, dar statistic nici nu contati. Iar la vot nici nu prea veniti, ca sunteti “neam saturat”. Aratati intai marfa, ca altfel nu va da nimeni banii.

    Ia porniti invers. Atacati punctual guvernul cu menintarea ca il doborati. Cu UN SINGUR SUBIECT care sa va poata aduna pe toti la un loc. Nu cu 1000. Eu zic sa fie o noua lege de infiintare a partidelor politice, mult mai permisiva. Repet, doar un SINGUR subiect. Scoateti 50.000 de oameni pe strada si cereti puterii sa impuna o noua lege a partidelor. Cereti asta actualei majoritati parlamentare. Nu vor? Apoi scoateti 100.000 de oameni pe strada. Cereti iar guvernului ori legea asta, ori DEMISIA. Da, demisia guvernului. Fantasmagoric, nu, sa ceri asa ceva?

    Probabil nu o sa obtineti nici una, nici alta. Dar PSD-ul o sa sufere rau de tot. Vin prezidentialele.

    Se va gasi de abia atunci cineva din opozitie care sa sustina legea asta. In mod cinic si populist, evident. Dar o sa puteti sa rostogoliti subiectul si mai tare, folosind opozitia parlamentara. Opozitia o sa creasca electoral promitand asta, PSD-ul o sa scada, amanand asta, manifestatiile nu se pot musamaliza la nesfarsit pe media. Si o sa ii usture al naibii de rau pe aia de la PSD si o sa miroasa al naibii de frumos ciolanul pentru cei din opozitie (opozitia isi va face calculele ei: castiga voturi cu promisiunea asta, hai ca dracu nu e atat de negru, chiar daca se aproba, noi avem infrastructura si filiale si resurse, nu o sa ne omoare cateva partide mici, nou aparute).

    Subiectul o sa intre cu adevarat pe agenda publica si de abia atunci o sa aveti ceva sanse. Nu mari, dar or sa existe.

    Puteti sa executati asa ceva?

    Ma uit la domnul Craciun si nu prea cred.

    silicon_v
    2014-05-23 09:40:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    Ascultam in discursul lui Joe Biden despre imboldul pe care l-a dat societatii civile. Sa aiba reactie imediata si sa fie vocala. Se povesteste despre Biden ca este un mare ecologist si implicat in sustinerea naturii curate. Nu stiu daca este asa. Stiu insa ca ne putem folosi chiar de cuvintele lui si sa fim cat mai vocali . Si cat mai multi. Cat priveste alegerile, este bine sa mergem TOTI si sa le ANULAM voturile. Este cea mai buna solutie pentru noi. Si sa fie repetate alegerile pana ce tipii astia dispar . Simplu.

    dana
    2014-05-23 09:46:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    @dana: Corect, campania asta a Uniti Salvam … are doua greseli capitale. Una e ca e cunoscuta doar in anumite medii, destul de restranse. A doua e ca propune neprezentarea la vot, ceea ce nu-i nici o noutate si nu da nici un mesaj clar, decat eventual unul de comoditate si dezinteres. Ceea ce trebuia era sa propuna prezentarea la vot in masa si autoanularea lui. Ceea ce eu o sa si fac. Adica un vot de blam la adresa tuturor politrucilor. Daca acele voturi de blam erau mai multe decat totalul celor exprimate pentru un candidat, ar fi insemnat ceva si era un inceput care, mai ales in perspectiva prezidentialelor, ar fi bagat morcovul fortand macar pe unii sa actioneze pentru schimbarea legii partidelor si a celei electorale. Schimbarea acestora ar fi primul pas pentru spargerea monopolului politic al mafiei transpartinice.

    Goth
    2014-05-23 10:11:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    @flaviu: perfect spus… dar tare greu de inteles, ptr uni… desi este atat de simplu!… si totusi atat de comod este sa stai in canapea… si sa te uiti la Antena 3 si Romania TV… Flaviu, da ai dreptate pe toata linia… dar din pacate… omul fafra minte… ramane fara minte… si se infunda in canapea! Dar nu se intreaba de ce sa ajuns unde sa ajuns, nu realizeaza manipularea groteasca la care sunt pusi… Nu … dar urla ca o doc greu…

    vlad
    2014-05-23 10:21:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    cei “de dreapta” care va explica de ce trebuie sa mergeti la vot o fac in prea multe cuvinte si nu destul de apasat. Asadar, o sa incerc si eu un motiv : bai nene, voi sunteti oameni “moi”(a ce citi delicati) si o sa va puna capra tupeistii lui Ponta si in curand nu o sa poata nimeni sa va apare (adica o sa vi-o traga la propriu, ca pana acum v-au tras-o mai mult la figurat si se pare ca nu v-ati prins de asta). Treziti-va la realitate si mergeti la vot ca aveti cu cine sa votati! Trebuie doar sa fiti in stare sa evaluati oferta! PS: Gotiule, nu te mai forta sa fii cool, ca te-ai urcat prea tarziu in trenul asta si bate la ochi cand nu e natural;)

  • 65

    @mac gregor, si totusi a fost o iluzie care au trait-o multi in 90-92. Puterea de penetrare si control este mult prea mare ca sa fie doborita de oameni ce au constiinta, caracter si idealuri. Manipularea sub forma de structura militarizata, asta e cel mai mare razboi pe care-l dam.

    anonim din Piata Universitatii
    2014-05-23 12:20:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    @nu exista scapare, nu-i dracu atit de negru. Au destule puncte nevralgice iar romanii au destule atuuri sa puna piciorul in prag. Trebuie doar zguduiti bine de tot guvernantii autohtoni ca sa cedeze in punctele ce ne intereseaza: taxe mici, redevente acceptabile, preturi la utilitati fara cota de furt integrata in ele, furturi mai putine cel putin de la mafia autohtona etc. E necesar insa sa fim hotariti si vaccinati impotriva manipularilor, greu dar nu imposibil.

    anonim din Piata Universitatii
    2014-05-23 12:29:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    Uniti va inecati cu psd-ul calare pe sectiile de votare. Nu multumim, iesim la vot si le dam in cap psd-istilor. Dle Gotiu, va credeam un om mai realist, vad ca prin actiunile astea prostesti doriti sa ne condamnati la 10 ani de hegemonie psd-ista.

    Dinu
    2014-05-23 12:32:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 68

    “@nu exista scapare, nu-i dracu atit de negru. Au destule puncte nevralgice iar romanii au destule atuuri sa puna piciorul in prag.”

    Ba e chiar atat de negru si chiar mai mult. UE nici macar nu poate deveni un imperiu , ca nu are resurse . Depinde de rusi si de Africa. USA are, Rusia are, nici un stat din UE n-are.
    Statele din europa nu-si mai fac demult propria politica , nici macar UK, toti depindem de rusi si de americani. Care rusi si americani isi impart cascavalul european intre ei, mai in buna si secreta intelegere, mai cu mici abuzuri , dar mereu impreuna de frica Chinei si a Asiei in general. Fara discutie ca platim tribut si asta e explicatia nivelului de trai redus, nu coruptia nici politicienii. Tot occidentul e full de coruptie, asta nu are absolut nici un efect economic , o casa are 1 milion si basta indiferent in care buzunar se afla milionul ala . Oricum l-ai imparti intre membrii familiei e tot un milion , nu mai mult, si tributul tot tre sa-l platesti in bani, in produse, in munca, in carne de tun. N-ai pentru toata familia si pe cineva trebuie sa oropsesti. Sa sacrifici. Pe romani , de exemplu. Periferiile. Ca sa favorizezi si sa salvezi centrul. Periferia nu se poate opune. Nu are cu ce. Asa ca vom ceda in continuare resurse si nivel de trai si numar de populatie ca sa contribuim la bunastarea centrului. Conducatorii UE stiu si ei ca UE este o utopie, ca nu are resurse pentru a deveni o entitate putere mondiala , dar massele trebuie mintite cu ceva , trebuie sa le dai o ocupatie, o sperantza, un orizont de asteptari ca sa eviti anarhia. Stii de ce platesc statele si corporatiile degeaba o gramada de insi inutili si care in realitate nu produc nimic ? Deoarece si aceia trebuie sa manince ceva , altfel se revolta si se servesc singuri. Deci trebuie sa-i ocupi cu ceva , oricat de inutil. Sa creada ca maninca in schimbul unei munci. Altfel se ajunge ca la arabi unde statul sau seicul le trimite cu camionul alimente si lucruri gratis iar omul are de facut pentru ele doar copii si jihad cand ii cheama statul sau seicul. Arabii au destul ca sa-si hraneasca populatia. Europenii nu mai au. S-au dezvoltat din jaful coloniilor. Asa ca acuma trebuie sa faca doua lucruri: sa reduca populatia si sa reduca nivelul de trai. Periferiile mai mult, centrul mai putin. Se face deja si va continua , e inevitabil, cu sau fara stiintza si voia noastra si nu se poate face nimic in privintza asta. De catre nimeni. Doar numai daca ii poti tu convinge pe asiatici , pe arabi, pe indieni, pe chinezi sa se sinucida in massa si sa ne doneze resursele lor. Africanii nu conteaza , sint cu zece ordine de marime inferiori tehnologic , ceilalti insa sint egalii si competitorii nostri . Si vor parte din cascavalul planetar din care pina de curand ne-am servit doar noi occidentalii.
    Ziceai sa ne opunem ? Bun, asa sa facem, iar a doua zi ne desfiinteaza ca stat si ne invadeaza militar si ne impart ungurilor, rusilor , bulgarilor etc.
    Politicienii nostri inteleg cum stau lucrurile si se conformeaza , iar pentru asta isi primesc si ei tainul cuvenit. De aceea nu conteaza cine castiga alagerile . E lupta lor pentru ciolan , nu e lupta ta . Oricine e in frunte e silit sa faca exact aceleasi lucruri. Cauti de pomana solutii colective. Nu exista. Exista doar solutii personale, individuale si de familie. Emigrezi sau intri in mafiile conducatorilor cu riscurile de rigoare.
    Tot circul asta are un singur scop, sa creada populimea ca are ceva de asteptat, ca are vreun viitor si sa stea linistita. Lucrurile se vor opri doar cand vom ajunge la un nivel de trai inferior chinezilor. Mare parte dintre romani si bulgari sint deja acolo, dar nu destui. Trebuie sa dispara o treime dintre noi iar din restul majoritatea trebuie sa traiasca la nivel de subzistantza. Toate crizele mondiale au avut loc din cauza lipsei de resurse adecvate numarului si asteptarilor populatiilor. Si s-au rezolvat numai prin jefuirea altor populatii. Azi nu mai ai de la cine. Asa ca reduci populatia si pretentiile. Incremental si cu justificari ideologice sau violent prin dezastre provocate -razboi, molima . Pur si simplu suntem prea multe guri de hranit si avem pretentii prea mari raportat la resurse. In situatii din astea sigur ca se ascute concurentza , polarizarea, coruptia. E inevitabil. Recurgi la orice ca sa fii mai deasupra, sa nu dispari.

    fii realist
    2014-05-23 16:17:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    “nu-i dracu atit de negru. Au destule puncte nevralgice iar romanii au destule atuuri sa puna piciorul in prag. Trebuie doar zguduiti bine de tot guvernantii autohtoni ca sa cedeze in punctele ce ne intereseaza: taxe mici, redevente acceptabile, preturi la utilitati fara cota de furt integrata in ele”

    Astea sint stabilite de USA si de UE, nu de politicienii nostri. Pina si tainul politicienilor e stabilit tot de sus. Averea lor personala, cota-parte din colectarea si trimiterea tributului la Inaltele Porti.
    Politicienii statelor europene sint doar vatafi, zapcii , treaba lor este sa ne pune la munca si sa colecteze birul pentru stapani, si normal ca primesc un salariu mare comparativ cu sclavii de rand.

    Schimbi degeaba vataful, functia e de vataf nu de altceva, pe oricine recunosti ca vataf tot aia e obligat sa faca. Alternativa e anarhia urmata de desfiintarea statului si impartirea teritoriului si a populatiei la vecinii mai cuminti. Te bagi ?
    Inca ceva. De “furaciunile politicienilor” afli deoarece asa vor ei. Au mijloace sa “fure” de zece ori mai mult fara sa afli tu vreodata. La valoarea unui contract strategic secret , 1 % comision pentru reprezentatul partii romane poate insemna foarte mult , si se face legal si secret si nu afli niciodata.
    Treaba asta cu furatul si coruptia e praf in ochi ca sa crezi ca ai tu pentru ce lupta, sa ai un scop fals in viatza. E ca lupta antiterorista si anticomunista. Nu se termina niciodata dar te tine ocupat si e justificare pentru starea mizerabila in care traiesti .

    Inca odata, taxele redeventzele si spaga nu sint stabilite de politicieni ci de stapanii straini.

    nu stabileste Romania nimic
    2014-05-23 16:37:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    [...] deja mulţi analişti au observat (preferatul meu, şi de data asta, e Mihai Goţiu [Unde loveşte cel mai tare boicotul...]), ceea ce ar fi trebuit să fie o simplă declaraţie/ şi un simplu apel de poziţionare al [...]

  • 71

    Citeva pareri: mai intii de toate, absenteismul serveste PSD-ului in primul rind, dar si PPM-ului pentru ca cele doua segmente contin intre sustinatorii lor procentele cele mai mari de asa-zis fanatici, anti- si, respectiv pro basescu sau ponta. Acestia nu vor lipsi de la vot indiferent de mesajele societatii civile (sic!). Pe de alta parte, PNL cred ca va pierde mai multe voturi pentru ca nu are atitia sustinatori disciplinati, iar aceasta determina un cistig indirect tot pentru segmentele basescu/ponta. Daca e bine sau rau, nu stiu, ramine ca capetele (capurile?) limpezi gen @bleen (impreuna alti amatori nu mai putin comici) sa se apuce de 6 din 49.

    victor L
    2014-05-23 19:00:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    Mesajul lui Eugen David cu privirile la alegerile din 25 mai: Sancționez!

    rosiamontana.or../

    Cianurist sau europotrivit?

    europarlamentar../

    litmus
    2014-05-24 08:30:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 73

    @ anonim din Piata Universitatii :

    Tehnic și eu: sa zicem ca în ceea ce priveste Chevron toate partidele ar fi la fel. Nu e singurul subiect. Îmi mai doresc redevente normale, nu pe 2 bani cu le a vândut împreună cu Per romul puterea de atunci, îmi doresc sa se facă autostrăzi și nu cu 20 de milioane pe km, un sistem de sănătate eficient șamd. Nu or fi toți chiar la fel identici. Pt ca I am văzut și unii sunt clar mai prosti sau rău viitori ca ceilalți.
    Chiar tu ai impartit partidele în 2 cărora le ai dat foc, și doua câte ți produc greata. Da cu banu intre alea 2 și votează

    Viorel
    2014-05-24 11:25:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    I like what you guys are up too. This type of clever work and exposure! Keep up the very good works guys I’ve you guys to my blogroll.
    Blank Baseball Caps homesmtl.net/it../

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Vezi aici episoadele din seria BOOKFACE!

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

afacerea roşia montană alburnus maior alex mazilu antonescu banci basescu blaga blog Blogviu interviu Boc Bruxelles Bucuresti candidatura cianură cluj CNA comisia europeana corupţie criza CTP curtea constituțională Dan Diaconescu Dinu Patriciu educatie Elena Basescu europarlamentare experiment Facebook gabriel resources gaze de șist Gigi Becali guvern humanitas internet iohannis Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu macovei Media mihai goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza parlament Parlamentul European pdl Plesu Polirom ponta presedinte protest proteste psd riscograma romani rosia roșia montană Rusia salarii securitate Senat sondaj steaua SUA suspendare Tariceanu tiff TRU UBB UE uichendist.ro unesco Vanghelie Vasile Blaga victor ponta voiculescu

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!