![]() | Unde s-au furat roşii, unde s-au furat portocale. Business Intelligence cu harta Românieivezi toate articolele de riscograma.ro23 Nov 2009 la 02:26 24 comentarii 2837 vizualizari. |
Am votat pentru alegerile prezidenţiale, nu şi pentru referendum. Aşa că pot înţelege diferenţa de 3,36 puncte procentuale dintre cele două cifre de prezenţă la vot: 53,52% vs. 50,16%, potrivit datelor finale anunţate de BEC.
Dacă transformăm din puncte procentuale în procente, adică dacă raportăm diferenţa la numărul celor care s-au prezentat efectiv la vot, 6,28% dintre cei care au votat pentru preşedinte n-au votat şi pentru referendum. Aceasta este o cifră netă, dar în cazul în care a existat şi sitaţia inversă – vot doar pentru referendum – înseamnă că cifra brută este chiar mai mare.
Însă luate judeţ cu judeţ, cifrele devin hilare. În Teleorman, unul din campionii conştiinţei civice – cu 63% prezenţă – diferenţa ajunge aproape de 9 puncte procentuale. Ceea ce înseamnă că unu din şapte a votat la prezidenţiale dar nu şi la referendum. La capătul opus al clasamentului stă Suceava, cu numai 1,55 puncte procentuale diferenţă şi cu menţiunea că e mult mai greu să tragi aşa o medie în jos decât în sus. Pentru că nu îşi permite nimeni să plimbe un autocar cu oameni care să refuze buletinul pentru preşedinte.
Ce au în comun judeţele aflate la extreme? Localităţi preponderent rurale, sărăcie şi baroni. Ce le deosebeşte? Culoarea baronilor. Evident, baronii de culoare roşie aveau interesul ca referendumul să fie invalidat prin absenţă, aşa că autocarele au refuzat buletinele colorate. Dimpotrivă, baronii de culoare portocalie a trebuit să ajute nu doar la scorul pentru prezidenţiale ci şi la rata de participare pentru referendum.
Această hartă nu îşi propune să reprezinte o demonstraţie ci doar un instrument de lucru. Cine va dori să investigheze temeinic şi eficient fraudele electorale ar trebui să meargă mai întâi în judeţele şi secţiile unde s-au înregistrat diferenţe foarte mari sau foarte mici între cele două rate de participare.
Etichete: business intelligence, referendum, riscograma


Cristian Teodorescu 19 Feb la 00:32 |
Cînd îl auzi vorbind la vreo televiziune pe parlamentarul român, îţi vine să crezi că [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 18:08 |
În urmă cu o lună, când scriam că PDL și PSD și-au dat mâna pentru a susține un [ citeste mai departe ]
Florin Puscas azi la 14:27 |
Dan Dianconescu, prin intermediul OTV şi al partidului de troglodiţi pe care îl conduce, vine [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 11:41 |
O veste tristă. A murit Cornel Mihai Ionescu, unul dintre cei mai mari erudiţi pe [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 17 Feb la 22:59 |
Vezi şi Catavencii.ro
Fix 1,5 la sută din PIB vrea premierul MRU să aducă la buget, în două [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 17 Feb la 12:01 |
Mircea Sandu: Acum... o să vedem asta cu băut din iaz...
Dragoș Năstase: Nu... e un pahar de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 16 Feb la 11:11 |
Numărul deceselor în urma hipotermiei este tot mai mare. Autoritățile iau măsuri, Raed Arafat [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 16 Feb la 11:07 |
Geamurile fumurii se lasă ireal de încet în jos. Albul zăpezii îmi lovește retina. Îmi [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 16 Feb la 01:43 |
Aveam șase ani când am auzit o teorie frumoasă despre tineri. Cel care mi-a spus-o nu era un [ citeste mai departe ]
Marius Cosmeanu 15 Feb la 22:15 |
Într-un audiovizual în care ayatolah e Dan Diaconescu iar precursor, mai bretelatul său [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 20:56 |
E şi-n Caţavencii.ro
Fiindcă tot sîntem în criză de prezidenţiabili n-ar fi momentul să [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 17:05 |
Asocierea dintre Federația Română de Fotbal și Roșia Montană Gold Corporation (RMGC) a fost [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 15 Feb la 15:35 |
Se pare că presa a atins limita: fundul lui Boc. Facebookul a ars în flăcări deontologice şi [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 15 Feb la 14:36 |
Coaliţia la guvernare susţine tratatul fiscal european, deşi părerile privind tratatul privind [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 13:29 |
Vezi şi Caţavencii.ro
Dacă nu s-a dus cu Ponta în America, fiindcă nu ştie engleza, Crin [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 15 Feb la 12:45 |
Noul guvern promoveaza si un nou program de guvernare. Acest program are 3 mari componente : 1) [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 15 Feb la 11:22 |
Mihai Răzvan Ungureanu: "Militarii îngheaţă la deszăpeziri, locuitorii stau la căldură. [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 09:05 |
Marți (ieri), în jurul orei 18.00, un prieten mi-a semnalat un articol publicat de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 15 Feb la 05:12 |
Celor 300 de candidați tineri şi cu studii în străinătate care aspiră la funcția de consilier [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 23:21 |
... de fiece data cand cred ca mai jos nu se poate cobori, ceva se incapataneaza sa ma convinga de [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 14 Feb la 23:15 |
Dacă întreaga masă a lui Stamate reuşea să se sprijine pe calcule şi probabilităţi, iată [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 14 Feb la 23:14 |
În ultimele zile, ortacii lui Voronin se plâng pe site-ul grenada.md că poliția a inițiat o [ citeste mai departe ]
Mihai Eminescu 14 Feb la 22:02 |
Iunie 1882
Îngerul meu blond,
Te-aș acoperi toată cu sărutări, cum argintarii îmbracă [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 14 Feb la 13:59 |
În anul de graţie 2009, când un cumul de factori externi si interni au forţat Romania să [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 14 Feb la 13:10 |
Zahar Prilepin, un scriitor rus de care v-am mai povestit aici, spunea zilele trecute pe BBC despre [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 14 Feb la 10:36 |
Pe când era Prim Secretar al Partidului Socialist Francez, François Mitterand a fost întrebat de [ citeste mai departe ]
Dan Duca 14 Feb la 10:06 |
"Asta este o ţară care a făcut vedete din toate pipiţele şi nu-şi respectă veteranii de [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 14 Feb la 09:19 |
Din 40.000 de bucureșteni anunțați pe facebook au fost numărați la Protestul [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 00:41 |
… si nu, asta nu are nimic de-a face cu ecologia. Are de-a face cu politica. Mai exact, cu [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 13 Feb la 18:57 |
E şi-n Caţavencii.ro
Acum vreo cîţiva ani, cînd se bătea în apariţii la inundaţii cu pe [ citeste mai departe ]
| 1aura draga, nu te face nimeni sa taci, poti sa parlamentezi cat vrei, vorbesti aiurea oricum... | ||
| 2Sa fim seriosi,nu s-a parafat nici un blat PDL-PSD la UBB. Este doar o interpretare trasa de par, similara cu cea vis a vis de discursul lui Ponta in Parlament la investitura guvernului,cand de fapt... | ||
| 3@mama: si inca ceva,in cazul fostilortortionari,securisti,activisti,turnatori,nici omasura impotriva activitatii lor dinainte si postIliescu nu poate fi considerata abuz!Abuzurile le-au... | ||
| 4Pai credeam ca va bucurati domnule Gotiu,ca in sfarsitUniversitatea din Cluj,orasul studentiei mele,va trimitein istorie pe marele arogant,activist PCR tov Marga sicomitetul lui de partid!Sau... | ||
| 5[...] la infinit. Cu cianurile.***Povestea demascării lui Mircea Sandu o puteți citi pe VoxPublica:EXCLUSIV: Am cumpărat naționala de fotbal a României! Înregistrări incredibile cu Mircea Sandu ...Mircea... | ||
| 6@Adi:n-o sa dau ”un nume”, ci motive si argumente (in curand);altfel, nu stiu de unde ai ajuns la concluzia ca daca critic un ordin aberant, as sustine un alt sistem gresit - daca ma deranjeaza... | ||
| Mihai Goţiu 27867 citiri |
| Cristian Teodorescu 11310 citiri |
| Costi Rogozanu 11162 citiri |
| Ciprian Domnişoru 9515 citiri |
| Remus Cernea 5553 citiri |
| Alin Fumurescu 4464 citiri |
| Cristian Bândea 3952 citiri |
| Dan Duca 3813 citiri |
| Constantin Creţan 3806 citiri |
| Dorin Tudoran 3146 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 6 postari |
| Costi Rogozanu 4 postari |
| Constantin Creţan 2 postari |
| Lucian Isar 2 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Daniel Oanta 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| Tudor Darie 2 postari |
| Ciprian Domnişoru 2 postari |
| Mihai Goţiu 116289 citiri |
| Costi Rogozanu 60491 citiri |
| Cristian Teodorescu 50557 citiri |
| Alin Fumurescu 30525 citiri |
| Ciprian Domnişoru 21478 citiri |
| Remus Cernea 21132 citiri |
| Iulian Leca 17549 citiri |
| Dorin Tudoran 16658 citiri |
| Viorel Dobran 16259 citiri |
| Cristian Bândea 12918 citiri |
| Mihai Goţiu 40 postari |
| Cristian Teodorescu 27 postari |
| Costi Rogozanu 26 postari |
| Dorin Tudoran 16 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Iulian Leca 10 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Viorel Dobran 9 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
| Bogdan Ciuclaru 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Corecta judecata.
2009-11-23 02:43:47 | Raporteaza
Da, ar fi un punct de plecare excelent! Desigur, sa fie cineva dispus sa demaste fraudele, cite vor fi fost! Felicitari!
2009-11-23 03:03:14 | Raporteaza
Foarte interesant! Nici nu am inteles prima oara ideea ca poate veni cineva sa voteze doar pentru referendum.
2009-11-23 03:19:42 | Raporteaza
In urma cu 20 de ani , in DECEMBRIE … pica un *****ESCU de la putere ! AZI , dupa 20 de ani, tot in DECEMBRIE va mai pica un ***ESCU de la timona !
D I X I T !
2009-11-23 03:32:44 | Raporteaza
Lucid,analitic si inteligent conform profesiei.
Felicitari.
Suna ca o tema de masterat sau doctorat care asteapta sa fie dezvoltata.
2009-11-23 03:35:04 | Raporteaza
Aoleooooooooooo!!!
Don’t Tell Me!!!
2009-11-23 03:39:39 | Raporteaza
destul de corect pana la un punct.autobuzele electorale.rosii galbene portocalii.unde-s probele?au fost prinsi,filmati desconspirati,arestati preventiv,autobuzele confiscate?daca nu ,toata constructia cade.trebuia inceput cu date exacte:autobuzul cutare ora data locul faptei si dovada ca aia erau acolo sa fraudeze.cam asa merge.dupa aia iti faceai constructia logica si le dadeai peste oki carcotasilor ca mine care cer dovada ca si nuti ceausescu.
altfel ce vad eu aici? imi vine sa dau crezare alora care ziceau ca se pregateste asa ceva in caz ca nu iese cine trebuie.vadim a iesit primul cu fantasmagorii de-astea.daca te numeai vadim, zau daca nu te credeam.
2009-11-23 04:29:59 | Raporteaza
si ca sa fi mai credibil baga si ceva autobuze galbene.
2009-11-23 04:31:27 | Raporteaza
Alo realitatea terminati odata cu minciuna si manipularile. Ati primit ordin de la vantu ca sa iasa prostanacul. Veniti cu probe cand faceti afirmati si lasati organele statului sa-si faca treaba. Nu mai puneti voi sentinte. Sa va fie rusine daca nu va opriti si continuati cu minciuna.
2009-11-23 04:47:53 | Raporteaza
“Dimpotrivă, baronii de culoare portocalie a trebuit să ajute nu doar la scorul pentru prezidenţiale ci şi la rata de participare pentru referendum.”
Alo, domnu’, baronii a trebuit? A naibii limba romana, e grea, asa e?
2009-11-23 04:54:19 | Raporteaza
baronii portocalii e mai putini si e singuri.
2009-11-23 05:01:26 | Raporteaza
@silviu: Da, ca baronii portocalii e sub 50
.
D-le Davidescu, am petrecut mai bine de o ora la rand pentru a vota. Am votat si pentru prezidentiale, si la referendum. Dvs?
2009-11-23 05:26:28 | Raporteaza
@N O S T R A D A M U S
In ‘89 pica un …escu si a castigat un …escu. Apoi dupa acel …escu a am avut altul si inca altul, asa ca stai linistit tu cu …oana
2009-11-23 06:07:09 | Raporteaza
Iar pe tine nu te costa nimic sa “arunci” cu rosii si portocale” pe harta Romaniei,fara sa te-ntrebe nimeni cu ce poti demostra.De-aia merge asa tara asta ca putem afirma orice,putem improsca pe oricine cu noroi,putem manipula si influenta fara sa ne traga nimeni de maneca…
2009-11-23 07:49:04 | Raporteaza
Stiti care-i problema dvs?
Ca nu va mai crede nimeni , sunteti in situatia lui Petrica cu lupul!
Nu v-am auzit nimic de “prefraudare” si nici de fraudare la alegerile parlamentare cand pnl si psd au trasat colegiile astfel incat sa fure “in liniste” cu maxima eficienta.
Si nu v-am mai auzit nici de “prefraudarea” democratiei cand pnl-psd au adoptat cacealmaua aceia prezentata drept vot uninominal care adus in Parlament candidati de pe locurile trei sau patru.
Si nici de fraudarea democratiei cand romanilor din strainatate,celor aflati in tranzit sau la studii nu li s-a permis sa voteze decat in colegiul cu domiciliul stabil. Pai da, trebuiau sa vina “capsunarii” din Spania, Italia, SUA, Australia, Germania, Franta, Canada…. sa voteze la mama acasa , sa manance o bucata de paine cu marmelada (ca Ilici odata!) dupa care back!
Dar se pare ca n-ati inteles mai nimic nici din alegerile acestea, sau nu vreti sa acceptati si continuati razboiul cu votantii pe care i-ati trecut prin toate etichetele!
Sau poate considerati ca Gioana : Sa-si dea mana hotul cu pagubasul si sa traga Hora Unirii dupa care sa traiasca in liniste pana la adanci batranete hotii cu mainile-n buzunarele fraierilor!
2009-11-23 09:14:08 | Raporteaza
Freedom++
2009-11-23 09:20:22 | Raporteaza
Luind in consideratie situatia de la Iasi (unde psd a iesit pe primul loc), unde listele pentur referendum erau tinute sub masa si erai intrebat, mormait, “doriti CUMVA sa votati si pentru referendum?”, nu m-ar mira deloc sa aflu ca la Suceava, bunaoara, buletinele erau tinute pe masa si functionarul iti inmina trei buletine, fara sa te mai intrebe nimic.
Asta sa fie “frauda” sau “manipulare”? Eh? Iar “frauda” a avut loc la Iasi, sau la Suceava?
2009-11-23 09:54:34 | Raporteaza
Aproape corect. Un bemol pentru partea portocalie. Întîmplător, în zonele alea oamenii votează disciplinat, iau ca pe o datorie exprimarea unei opţiuni, indiferent în ce sens. Dacă autoritatea le dă şansa să se exprime, atunci o fructifică, nu stau să pitrocească “oare mă atrage ăsta într-o capcană ?; ce interes e aici !?”. De aici pînă la prezumţia că a fost un vot la comandă este o cale destul de lungă.
Şi da!, în zonele roşii este un înalt discernămînt civic, cultivat cu grijă şi pricepere, parcă nu ar strica o investigaţie pentru a afla metoda de culturalizare, pentru a o pune într-un clasor cu titlul “dosar”.
2009-11-23 10:20:11 | Raporteaza
Pai eu am votat numai la referendum,dar nu si presedintele,pentru ca nu am avut pe cine.
2009-11-23 11:33:32 | Raporteaza
@ Vlad
Vorbim de vot anulat, alb sau ce?
2009-11-23 12:20:52 | Raporteaza
domnul meu, daca dumneata compari Suceava cu teleorman (intentionat scris cu litera mica), atunci faci o mare greseala. E la fel ca si cum ai compara Gorj cu Timis. Ai fost in Sv? Ti se pare ca oamenii arata ca cei din sud? Si nu sunt din Sv, nu ma intelegeti gresit. In nord, oamenii mai si judeca, au un dram de avere, sunt plimbati prin lume (in special in spatiul german, nu italia), sunt mai cititi. Totusi, aceste lucruri conteaza! De ce Transilvania voteaza mereu altfel decit Moldova? Deci sa nu amestecam mere cu pere.
2009-11-23 12:34:32 | Raporteaza
Aceste cuvinte ne doare: “baronii de culoare portocalie a trebuit să ajute”. Baronii e de vina…
2009-11-23 16:52:48 | Raporteaza
Am urmarit cu mult interes ziua de ieri, am urmarit ce las este acest popor…..Sa vezi turme care vand viitorul tarii pt 3 pachete de tigari…deplorabil….ne meritam soarta…
Tot ce-as mai putea face acum ar fi o urare celor care au ajutat la fraudarea voturilor…care ar suna cam asa:
La multi ani! de-acum n-ainte sa aveti parte de salariu cu 4 zile neplatite (in fiecarea luna), sa va primiti pensia odata la 3 luni si aia micsorata ca de` aveti pensii nesimtite, sa platiti facturile 30-33% mai mari de anul care vine, sa platiti impozite mai mari cu 50%, iar atunci cand veti fi doborati de griji si boli sa va duceti la poarta spitalului….care desigur va fi inchisa (pt ca s-au redus 120.000 de bugetari).
Si toate aceste “urari” sa le mosteneasca si copii vostri…pt ca nu-i asa….sunt tantalai.
Sa va fie rusine! Sper sa va ajunga aceste urari , sper sa ajung sa va vad lacrimile de sange incepand de anul viitor…
2009-11-23 18:00:58 | Raporteaza
crin era dezamagit ca nu a putut fura mai mult iar Kelemen saracul la fel, cu aceste procente merg la tatucu ilici sa-si negocieze pozitia in guvern sa fim seriosi, cu 20% cred ca-l vor impune pe johannis, PSD spune cum a spus si pana acum 25.000euro, ca aia ca aia, bl, bla, chiar va face eu nu cred au fost la guvernare destul , stop.
2009-11-24 08:33:49 | Raporteaza