![]() | Va rog, putina decenta, cand va dati cu parerea despre economia Romaniei!vezi toate articolele de Ionel Blănculescu22 Jan la 13:26 46 comentarii 1879 vizualizari. |
Din ce in ce mai des, incurajat probabil si de protestele de strada din Romania inceputului de an 2012, se afirma ca masurile de austeritate adoptate de autoritatile romane au salvat economia tarii de la dezastru. Nimic mai fals, mai pervers, mai deranjant!
Dimpotriva, masurile de austeritate au afectat economia Romaniei, iar daca este sa spunem ce au salvat, acela este sistemul de stat, bugetofag, clientelar, risipitor.
Am sacrificat economia Romaniei pentru a salva un sistem de stat hodorogit, viciat, nerestructurat, cu rezistenta teribila la pierderea privilegiilor.
Cum altfel putem considera principalele masuri de austeritate: cresterea TVA cu 5 puncte procentuale, adica cu peste 26%, de la 19% la 24%, cum se poate spune ca o astfel de masura a salvat economia nationala? Cresterea in general a fiscalitatii, pe diferite directii, aceeasi intrebare retorica, cum poti sprijini economia prin crestere de taxe si impozite, cand toate manualele de teorie financiara spun ca mediul economic este sprijinit de reducerea fiscalitatii?
Reducerea dramatica a nivelului salarizarii in sistemul bugetar, fara niciun fel de analiza de impact si de oportunitate asupra domeniilor atinse, demotivand intreg sistemul si lasand neatinse sectoare intregi de activitate:companii de stat, agentii si institutii de stat, banci de stat, autoritati de reglementare si supraveghere si cate si mai cate, fundamentand, daca mai era nevoie, principiul potrivit caruia, povara crizei nu a fost impartita in mod just, echitabil, pe umerii tuturor membrilor societatii, ci numai pe spatele celor defavorizati, fara aparare si in special fara forta de reactie:sanatate, educatie, pensionari, mame cu copii, handicapati, nu mai continui, ca mi se pare jenant sa intinez, chiar si pe hartie, prin aceasta enumerare, suferinta celor care au suportat si suporta in continuare efectele crizei.
De aici si furia si indignarea populatiei, evidenta in cadrul protestelor aflate in plina desfasurare.
Cresterea fara precedent a gradului de indatorare publica, ca urmare a lipsei de competenta si curaj in a genera, prin proiecte investitionale si alte actiuni similare, resursele financiare necesare bugetului de stat, afectand, printr-o concurenta neloiala, pe care cu certitudine Consiliul Concurentei nu o va investiga, domeniul creditarii economiei, prin faptul ca bancile au preferat sa finanteze statul decat mediul economic.
Cresterea cheltuielilor statului, nu pe proiecte de investitii, ci pe consum propriu, ineficient, incriminat de rapoartele Curtii de Conturi, care au evidentiat un adevarat dezastru in ceea ce priveste gestionarea celor aprox 40 miliarde de euro, anual, bugetul de stat al tarii noastre, in anii 2008, 2009 si 2010.
Despre mediul privat, nici nu mai vorbesc, el a fost afectat din prima zi de criza, din ianuarie 2009, nici astazi, dupa 3 ani de suferinta, nu exista nici macar o singura masura luata de stat care sa-i domoleasca durerea.
Asa ca, recomand mai multa decenta atunci cand vorbim despre economia Romaniei.
Nu exista nicio masura de austeritate care sa fi contribuit la salvarea economiei, subliniez, nici macar una, ci dimpotriva, toate masurile de austeritate au afectat nefericita economie nationala, care se incapataneaza sa reziste, sa nu moara si odata cu ea, intreaga Romanie.
La sfarsitul anului 2011, am caracterizat intr-un anume fel economia Romaniei, cum veti vedea mai jos, intr-un interviu acordat Business 24.
Astazi, unul dintre idolii mei, economistul american Joseph Stiglitz, laureat al premiului Nobel, afirma, intr-un interviu acordat Bloomberg, ca “tarile din zona euro au semnat un pact de sinucidere colectiva (nota mea:la care a aderat si Romania). Inasprirea politicii financiare este o greseala. Acest lucru va duce la colapsul economiilor lor.( nota mea: si a celei romanesti)
Consultantul financiar Ionel Blanculescu apreciaza ca economia Romaniei se afla in depresie, “obosita, bolnava si dezamagita”, dupa 3 ani de criza. In opinia sa, economia romaneasca se pregateste sa intre in cel mai greu an al acesteia, 2012.
Consultantul financiar Ionel Blanculescu precizeaza, intr-un interviu pentru Business 24, ca economia Romaniei, daca ar putea, s-ar sinucide. Specialistul parafreaza expresia unui om politic si spune ca “economia se stinge”.
Consultantul financiar mai adauga ca “supravietuirea” a fost starea care defineste economia anului 2011 si ca perspectivele pentru anul viitor sunt negative.
Cum caracterizati economia Romaniei dupa 3 ani de criza ?
Obosita, dezamagita, bolnava, in depresie. Daca ar putea apela la sinucidere, ar face-o. Economia Romaniei este pregatita sa intre in cel mai greu an al acesteia, de dupa cei 3 deja trecuti, anul 2012. Mai mult, anul 2011 este considerat, mai mult sau mai putin serios, cel mai bun an din urmatorii 15.
Speram sa nu fie asa, insa crizele multiple, ce lovesc fara indurare economia mondiala si in special cea a UE, ne-ar putea face sa dam crezare unei astfel de asertiuni. As mai adauga o alta expresie, a unei personalitati economice romanesti si anume, economia Romaniei se stinge!
SA-L CREDEM PE JOSEPH STIGLITZ, PENTRU CA STIE CE SPUNE, MASURILE DE AUSTERITATE NU AU SPRIJINIT, NU SPRIJINA SI NU VOR SPRIJINI ECONOMIILE NATIONALE!
Si atunci, de ce continuam sa ne mintim, sa ne convingem de o prostie atat de evidenta?
Romania a adoptat masuri de austeritate cerute de FMI, pentru un acord care nu era necesar tarii noastre, care ne-a fost bagat pe gat de finanta internationala, pentru a-si recupera de la BNR parte din rezervele minime obligatorii (RMO), necesare bancilor straine prezente in tara noastra, pentru ca altfel, cum ne explicam faptul ca respectivul acord a fost conditionat de reducerea RMO de la 40% la 20%, ceea ce s-a si intamplat de fapt, acordand multe miliarde de euro din visteria BNR acestor banci, ca un balon de oxigen strict necesar lor, insa in dauna interesului national, intr-un moment atat de prost ales. Acordul FMI a venit sa compenseze aceste miliarde de euro, insa cu ce pret, al suferintei nationale!
Ar fi fost suficiente masuri de disciplinare financiara si fiscala, in ceea ce priveste gestionarea banului public si inghetarea pe perioada crizei a cheltuielilor statului, concomitent cu folosirea foarte judicioasa, chibzuita si eficienta a resurselor financiare bugetare.
Drama Romaniei, in aceasta perioada de criza economica globala este ca si-a creat de una singura o criza economica si mai aspra, care a afectat-o profund, in loc sa profite de oportunitatile generate de marea criza, care ar fi putut-o proiecta pe locuri cu mult mai in fata in clasamentele economice europene, cu efecte dintre cele mai benefice asupra unei populatii triste, nefericite, defavorizate, cu un nivel de trai precar si cu batrani care pleaca prea repede dintre noi.
(mai multe analize economice pe www.blanculescu.ro)
Etichete: austeritate


Costi Rogozanu azi la 16:59 |
Cu Victor Ponta s-au strîns deja destule: rămîne principala problemă a noii legi electorale. [ citeste mai departe ]
Tudor Darie azi la 15:27 |
Așa a fost să fie ca eu să fiu persoana responsabilă din partea Guvernului pentru susținerea [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 15:15 |
Altfel, imi imaginez ca multi vor vota cu mana taiata. Ce vremuri.... macar odata cineva ameninta ca [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
| 1reteaua mediatica a pdl? cristian tudor popescu si editorialistii de la gandul fac parte din aceasta retea? sau comentatorii de pe voxpublica? sau oricine are alte opinii sau valori?viziunea asta... | ||
| 2Supertare articol! Bravo! Esti genial. Ma rog, nu stiu cum te impaci cu omul ce se uita la tine in oglinda, dimineata... nu se uita cu dispret la tine?... | ||
| 3@LUANA: eleno tu esti aia care nu vrei sa pricepi. - bassescu a cumparat un teren ieftin si la revandut mult mai scump aceluiasi mituitor. - bassescu a sprijinit bancile impotriva romanilor. tot el a... | ||
| 4"Cu fiecare numire şi demitere Victor Ponta capătă putere în propriul partid."ha, ha, ha....... mi se pare normal sa capete putere cu fiecare numire cand pui sef la politie pe unu schimbat pentru incompetenta.... | ||
| 5Ma amuza din ce in ce mai mult articolasele lui Cristian Teodorescu! Din ,,vehementul" mitocan la adresa....puterii (de ieri!),a devenit ...pentru puterea de azi,un fel de....nici nu stiu cum sa-l definesc! Un... | ||
| 6salut Costiam trecut doar sa vomit putin... | ||
| Mihai Goţiu 11326 citiri |
| Cristian Teodorescu 11122 citiri |
| Costi Rogozanu 9608 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4280 citiri |
| Alin Fumurescu 4062 citiri |
| Constantin Creţan 3416 citiri |
| Iulian Leca 2952 citiri |
| Dorin Tudoran 2928 citiri |
| Laura Cernahoschi 2832 citiri |
| Elena Vijulie 2804 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Iulian Leca 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61718 citiri |
| Cristian Teodorescu 41462 citiri |
| Costi Rogozanu 38800 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18328 citiri |
| Alin Fumurescu 17968 citiri |
| Viorel Dobran 12363 citiri |
| Dan Duca 11295 citiri |
| Constantin Creţan 11175 citiri |
| Elena Vijulie 9429 citiri |
| Iulian Leca 9214 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Iulian Leca 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Stiti de ce ne fac politicienii atatea arogante,indiferent cine este la putere?Faptul ca sunt valesi pe viatza,alegerile la 4 ani sunt doar o formalitate pt cei mai multi.Se fac transferuri ca la fotbal,in pauza competionala.Pleaca o echipa la drum,la final de mandat ajunge cu alta,debusoland electoratul.Pararea mea este ca politicienii trebuie ajutati sau obligati sa se intoarca in Romania reala,pe care ei au creat-o,limitandu-se numarul de mandate la doua,exact ca la presedintie.Cand stii cai timp putin sa demonstrezi ce esti capabil si mai ales ca imunitatea se va termina,eu cred ca alesii vor fi mult mai atenti cu ei insisi.Sa se intoarca apoi la catedra,la cabinetul medical sau la propria firma si sa vada daca sunt bune legile pe care le-au dat pe pielea lor.Altfel,satulul nu-l crede niciodata pe flamand.
2012-01-22 13:50:31 | Raporteaza
D-le Blanculescu, acest articol mi-a schimbat parerea (defavorabila pana acum) despre dumneavoastra de pe urma articolelor precedente. Ia uitati si ce zice aici voxpublica.real../, tipul ala, @Goth. Cam are multa, multa dreptate!
Oricum, felicitari pentru acest articol!
2012-01-22 14:01:50 | Raporteaza
Felicitari pentru articol! Ar fi bine daca mai multi experti ca dvs. ar iesi in spatiul public sa explice cum stau lucrurile. Oricum, cred pt orice roman (care o duce mult mai rau decat acum patru ani) insistenta guvernantilor asupra realizarilor lor economice nu putea fi mai mult decat un bla-bla manipulativ: cum merge economia daca oamenii o duc mai rau? Dar uitati-va cat de vocali sunt: e nevoie de o mobilizare generala a celor ce sunt in masura sa le refuteze argumentele si sa inceapa o re-constructie economica! Caci o drama nu se poate rezolva decat printr-o vointa uriasa de reconstructie…
2012-01-22 14:38:44 | Raporteaza
Cand il auzim pe Blanculescu vorbind de “finanta mondiala” care asupreste Romania ne e cam clar ce hram poarta.
2012-01-22 14:46:41 | Raporteaza
Domnule Blanculescu se pare ca doar un roman cum este Raed Arafat poate sa lupte pentru Romania. Daca in fiecare domeniu ar exista cate o persoana care sa demonstreze ca a facut ceva si stie despre ce vorbeste poate ca am trai mai bine. Intotdeauna am sperat ca acesti oameni sa se gaseasca printre politicieni, dar era o iluzie. Am toate motivele sa cred ceea ce afirmati in articolul de mai sus, dar credeti ca exista cineva care sa aiba inteligenta, curajul si vointa sa lupte eficient pentru ca Romania sa ajunga pe drumul bun. Eu nu vad pe nimeni capabil.
2012-01-22 14:47:05 | Raporteaza
Ce poate sa scrie un comunist obosit cu vechi state de serviciu PSD . Intreaga lume civilizata a apreciat masurile economice luate in Romania , care au dus la rezultate economice neasteptat de bune pentru perioada asta de recesiune europeana si normal hotii de la psd si pnl au decis o miscare de strada vazand ca scad in sondaje .
2012-01-22 15:00:43 | Raporteaza
“finanta mondiala”. cam conspirationista perspectiva pentru un economist cu diploma. totusi, sa inteleg de aici ca mugur isarescu a facut o greseala capitala cand a cerut majorarea RMO pentru bancile cu capital strain, ceea ce a dus la toata povestea cu FMI, ca recuperator mascat al “RMO-ului”, impunandu-ne masurile de austeritate care ne-au adus aici. pai daca tot o dam pe teoria conspiratiei, atunci si eu cred ca ionel blanculescu, loveste de fapt in isarescu prin intermediul acestui articol (care cel mai probabil e doar inceputul, deoarece i-au spus si lui (in cele din urma) sursele ca guvernatorul se pregateste pentru a-si asuma un rol politic important in viitorul apropiat. cu mari sanse de a face uitata drama USL si postul promis de ministru al finantelor catre I. Blanculescu. pai dom’le, cu mize de-astea mici ne jucam?
2012-01-22 15:05:31 | Raporteaza
Cine are tupeul sa vorbeasca de decenta!! Un individ care face lobby pentru mafiotii instalati la Rosia Montana!
2012-01-22 15:07:19 | Raporteaza
Blanculescu ?
POate Blank- ulescu.
Daca si asta isi da cu parerea….
2012-01-22 15:11:44 | Raporteaza
In mare parte aveti dreptate, domnule Blanculescu, dar e bine sa nu uitati ca sistemul “bugetofag” nereformat si corupt(stim noi din vina cui e asa, nu?) contine sistemul educational si pe cel sanitar.
In lipsa masurilor de austeritate, ar fi existat riscul major ca salariile din sanatate si invatamant sa nu mai poata fi platite! Daca nu-mi dati dreptate, va rog sa ma contraziceti cu argumente valide!
Iar in ceea ce priveste coruptia din sistemul bugetar, ar fi decent sa punctati ca si dumneavoastra purtati o parte de vina, macar pentru faptul ca nu ati reusit sa convingeti partidul in randurile caruia v-ati aflat in tinmpul guvernarii Nastase sa stopeze prin masuri serioase CORUPTIA si SISTEMUL CLIENTELAR!
Cu stima si apreciere, pentru toate afirmatiile pertinente pe care le emiteti catre public, remarcand insa ca exista si erori printre ele, voite sau nevoite!.
2012-01-22 15:15:06 | Raporteaza
Pentru Ronald Reagan
Boule!
2012-01-22 15:18:27 | Raporteaza
Domnule autor, in 5 ianuarie ati scris articolul
“Anul 2012, pozitiv pentru economia României, începând de acum, competitivitatea va deveni “religie naţională””
in cuprinsul caruia spuneti ca “Anul 2012 reprezinta primul an de dupa criza economica, care a durat 3 ani, 2009, 2010 si 2011…”
“…ciclicitatea economica va aduce economia Romaniei in faza de dupa criza si anume inviorare si relansare economica, pana la expansiune, in urmatorii 3 ani.”
“Nu cred ca exista elev mai silitor al FMI decat Romania si cum acest organism financiar international, cu rezervele de rigoare, solicita tarii noastre cerinte normale de disciplinare bugetara si fiscala, nu vad de ce acestea nu ar putea fi puse in aplicare.”
Iar azi ne spui exact pe dos !
Ca tot ce s-a facut e prost , ca va fi si mai rau si ca FMI e iarasi o belea. La distanta de trei saptamani ce sa fi afectat atat de profund fibra analitica a autorului incat sa produca o mutatie atat de radicala ?
Pai e simplu: in 5 ianuarie parea ca actuala putere e pe cai mari, ca nimic nu va putea s-o miste din loc si un om atent cu viitorul sau financiar va lua in calcul sa si laude puterea. Chiar daca realitatea era alta, Blanculescu a delirat gros in 5 ianuarie.
Intre timp, stim cu totii, puterea actuala a dat de bucluc, opozitia pare favorita certa la alegeri si, iata, autorul devine critic cu puterea si gafele ei.
Daca mai e de comentat ceva la un asa comportament jalnic de oportunist al unui pretins formator de opinie, tot ce-ar trebui sa faca Voxpublica e sa-i retraga semnatura din spatiul asta. Ne trebuie un spatiu al profesionistilor din domeniile lor, nu al fripturistilor de ocazie.
Oricum, modul amatoricesc in care acest tip, Blanculescu, isi concepe articolele reclama o discutie mai serioasa cu tema “Pe cine gazduieste Voxpublica”.
2012-01-22 15:32:37 | Raporteaza
Dl. BLANCULESCU- depre cianura de la ROSIA MONTANA?
Daca apa e buna de baut, atunci de ce mai fac lac de decantare special cu baraj?
Sa-i dea drumul direct pe rauri.
Tot incearca Basescu si ministrii sa ne convinga lucrul asta.
EI IAU BANII, NOI CIANURA.
Jos ministrii corupti. Jos Basescu.
2012-01-22 15:42:47 | Raporteaza
Foarte interesanta observatia! Promit ca in aceasta seara va comunic un punct de vedere, sper convingator, in ceea ce priveste complementaritatea celor doua pozitii si nu antagonismul lor! Oricum, felicitari pentru spiritul de observatie, face parte din infrastructura unui analist.
Blanculescu
2012-01-22 15:54:24 | Raporteaza
blanculescule, ne dovedesti zilnic ca esti acelasi imbecil-trompeta de pe vremea cand il slugareai pe bombo cacontrolor guvernamental. Bine ca nu se uita nimeni in gura ta puturoasa.
2012-01-22 16:04:57 | Raporteaza
Marius Popa: multumesc pentru interventia ta. Chiar reusise sa ma pacaleasca articolul asta. Degeaba mai veniti acum cu alt articol, dle Blanculescu. Cine va mai crede? Eu una, nu.
2012-01-22 16:08:01 | Raporteaza
Simona, nu vin cu un alt articol, ii raspund tot pe aceasta cale lui Marius, a carei pozitie am apreciat-o.Treci prea repede de la o pozitie la alta, nu cred ca te poti declara pacalita sa nu fara o analiza profunda. Iti recomand site-ul meu de analize economice blanculescu.ro../ pentru a-mi cunoaste conceptia, dupa care te declari cum vrei, insa in cunostinta de cauza!
Blanculescu
2012-01-22 16:28:41 | Raporteaza
Articol corect (surprinzator pentru dl. Blanculescu, care, de regula o ia rau pe aratura).
Eu nu as comenta masurile de austeritate in sine, adoptate fara discernamant de gasca Basescu – Boc…e clar pentru toata lumea ca, desi au mentinut deficitul bugatar, in parametrii doriti de FMI si UE, au avut un CARACTER FRANA fara precedent pentru Romania, in perioada de criza, cu efecte perverse multi ani de aici inainte.
Total hilare mi se par asteptarile lui BOC ca ECONOMIA SA-SI REVINA SINGURA la o data neprecizata, ocazie cu care sa ne creasca veniturile, ca si cum, intre timp, inflatia si cresterea costului vietii ar sta pe loc sa astepte acest eveniment.
Ori asta e o IDIOTZENIE MAJORA a puterii actuale care justifica si singura demisia in bloc a intreg grupului de incompetenti aflati in slujba lui Basescu si a sistemului ticalosit.
2012-01-22 16:50:17 | Raporteaza
OMG!!!! Acord cu FMI de care nu aveam nevoie impus de finanta internationala pe spinarea pensionarilor, copiilor si femeilor gravide (daca nu era semnat, puteam sa jur ca textul e scris de Vadim)… asta dupa ce acum doua saptamani ii mangaiati pe crestet pe guvernanti pentru masurile fiscale din acelasi acord cu FMI!?!?…
2012-01-22 16:55:51 | Raporteaza
@ronald reagan: care intreaga lume, cumetre? vrei sa spui anumite tari, si alea pentru ca interesele lor aici sunt evidente si nu vor ca cineva sa le ameninte.
2012-01-22 17:36:18 | Raporteaza
Nu pot sa nu observ si eu ca articolul, cu care rezonez aproape la vrigula, e in contrast violent cu opiniile anterioare ale autorului.
Sincer, paranoicul din mine banuieste chiar o farsa, o impostura. Imi par imposibil de conciliat opiniile de azi cu cele din articolul semnat de acelasi autor in 5 ianuarie.
Trecand peste asta trebuie sa aplaud textul pentu ca spune in sfarsit doua lucruri simple:
1. Tot, dar absolut tot ce a facut Basescu (prin Boc) este sa limiteze deficitul, si inca folosind cele mai simpliste si din pacate daunatoare masuri pentru economie: crestea TVA, scaderea (brusca si brutala, cu efect de soc amplificator al consecintelor negative) la gramada a salariilor bugetarilor si a ajutoarelor sociale etc. Pentru revenirea pe crestere economica incompetentii astia n-au facut NIMIC. Zero, nula nada. Si economia nu o sa creasca de la sine, 2011 era tot pe scadere daca nu se intampla Minunea in agricultura (cel mai bun an agricol din istorie) iar 2012 va fi catastrofal.
2. Da, imprumutul FMI a fost JUMATATE o TEAPA ordinara data contribuabilului roman care e mamaliga si nu explordeaza. Da, (@Gicu Maracine) am luat imprumut ‘nspe miliarde ca sa “reconsolidam” rezervele BNR pe care le-am golit dand absolut fara nici un motiv jumatate din depozitele obligatorii inapoi bancilor straine. Care ghici ce? Aveau mare nevoie de bani inapoi in bancile mama ca se jucasera dea investitorii pe Wall Street si isi luasera teapa. Lasa ca au dat-o si ei mai departe: NOUA.
Pentru cei care se intreaba unde s-au dus banii de la FMI: bancile straine au repatriat in 2009 si 2010 vre-o 10 miliarde de euro, in mare parte din fondurile disponibilizate de la BNR. Acolo s-au dus.
Sa traiti bine faierilor…
2012-01-22 18:16:04 | Raporteaza
Cretinul de Boc, nu intelege un lucru cat se poate de simplu. Daca pui o taxa auto de mii de euro, nu numai ca impiedici o tranzactie cu o masina la mana a doua (care nu se va mai realiza din motive de taxa) ci si o eventuala tranzactie cu o masina noua de la un dealer, care contine in pret TVA si accize, care NU se vor mai incasa..deci, pe total efect ZERO la buget.
Asta e problema pentru care a iesit lumea in strada. Ne conduc toti cretinii, in frunte cu Basescu.
2012-01-22 18:46:13 | Raporteaza
Mda… Nici nu ma puteam astepta la atceva de la un PSD-ist!! Pentru PSD-isti, o guvernare buna este una care da salarii mai mari dar devalorizeaza moneda in asa fel incit sa nu acopere cresterea!
2012-01-22 18:48:58 | Raporteaza
cretin basist
2012-01-22 19:05:27 | Raporteaza
Da ,militianul comunist (probabil ca acum general cu pensie de 10 000 lei )ramane tot la bulan. Care economie ?
2012-01-22 19:45:53 | Raporteaza
Va platiti membri la numarul de comentarii? Cat le dati uslistilor sa stea online? postati doar ce instiga si ce e impotriva puterii?
2012-01-22 20:00:31 | Raporteaza
@Ionel Blanculescu:
probabil din concizie ati omis ca scaderea cheltuielilor se putea face si pe seama “investiilor” in firmele pdliste, in cheltuielile de functionare ale ministerelor si sefilor pdlisti pana la ultimul catun ocupat de portocalii etc etc
dar cea mai importanta cale era reducerea coruptiei cu vreo 20-30%
2012-01-22 20:42:59 | Raporteaza
Asa cum gindesti tu a facut Ungaria care a repudiat orice contact cu FMI si uite unde a ajuns. Asa ai fi vrut si tu ca Romania sa ajunga noroc ca acesti guvernanti ai nostri pe care ii faci de “cacao” n-au ales drumul Ungariei si sintem in pozitie mai avantajata decit ungurii.
2012-01-22 20:43:46 | Raporteaza
‘Ar fi fost suficiente masuri de disciplinare financiara si fiscala, in ceea ce priveste gestionarea banului public si inghetarea pe perioada crizei a cheltuielilor statului, concomitent cu folosirea foarte judicioasa, chibzuita si eficienta a resurselor financiare bugetare.’
Asta e mareata solutie pe care o propuneti, D-le Autor?
In primul rand expresia ‘masuri de disciplinare financiara si ficala’ poate sa insemne orice, inclusiv ce a facut Guvernul.
In al doilea rand a spune ca solutia este ‘folosirea foarte judicioasa, chibzuita si eficienta a resurselor financiare bugetare’ e ca si cand ai spune ‘echipa nationala de fotbal trebuie sa joace mai bine pentru a castiga’.
In ultimul rand, cineva care are ‘idoli’ fie este adolescent american fie un parameci intelectual.
2012-01-22 20:49:03 | Raporteaza
Domnule Blanculescu, tin sa mentionez ca apreciez sau apreciam obiectivitatea articolelor dumneavoastra, dar in prezentul articol se poate observa tenta tendentioasa care guverneaza de-a lungul articolului.Ce mai observ e ca ,dvs, criticati masurile luate de actualul Guvern (mentionez ca nu sunt nici cel mai mare sustinator al lor dar nici cel mai mare critic) si nu veniti cu nicio solutie viabila sau posibila pe care s-o anexati la critica dumneavoastra asupra deciziilor guvernamentale in privinta economiei.DE CE va erijati si nu spunem lucrurilor pe nume?
2012-01-22 21:00:38 | Raporteaza
Domnul Blanculescu incearca sa vanda castraveti la gradinar, dupa ce, cu numai cateva saptamani in urma, ne vindea gogosari de tipul – “e musai sa cumparam ACUM, 30 de avioane de lupta de provenienta mixta SUA – UE”.
Ca totul e ok in Romania, avioanele mai lipsesc…
2012-01-22 21:24:21 | Raporteaza
@Marius Popa: E plina lumea azi de flasnetari… ca e asa nu-i bai , bai e ca unii sunt licentiati si toarna teorii economice care sa sune bine celui ce i se adreseaza. A cantat la urechea afona a lui boc , a mers , boc a preluat mesajul, la basit si gata . Nici o responsabilitate civica de specialist care se respecta !
Nu e nici o mirare ca vazand ca Traian si guvernul a cam basit-o schimba calimela si ne arata ce inteligent e el in ale preventiei si iar isi intoarce arcul flasnetei.
Mai lasa-ne domnule Blanculescule cu judecatile matale de valoare discutabila dar ferme de la o zi la alta.
…apropos … cizmele cazone au pe toc batute cate o bucatica de metal care se numesc “Blacheu” e vreo legatura…??
2012-01-22 22:18:05 | Raporteaza
@Marius Popa: Buna seara, domnule Popa. Asa cum am promis, aflandu-ma acum in fata laptopului, va pot prezenta un punct de vedere referitor la constatarea dvs.:
1. Analizele mele nu au nicio legatura cu puterea politica sau alte formatiuni politice, sunt de 7 ani proprietarul si CEO companiei mele de consultanta, asigurandu-mi existenta numai si numai prin munca mea, care nu are nicio legatura cu statul;
2. Daca veti avea curiozitatea si rabdarea sa parcurgeti analizele mele de pe site blanculescu.ro../, din ultimii 3 ani, veti constata ca am fost primul analist din aceasta tara, care am precizat inca din ianuarie 2010, ca planul anticriza adoptat de guvernul Boc este eronat. Veti gasi toate dovezile necesare, in special interviuri in presa vremii;Totodata, veti constata ca toate analizele sunt coerente, pe acelasi flux de gandire, care poate odata au indreptatit actiuni guvernamentale, altadata nu, eu neurmarind sa multumesc sau sa nemultumesc pe cineva, ci pur si simplu sa prezint situatiile economice asa cum acestea au fost.Chiar credeti ca din pozitia mea, nu sunt membru de partid, nu simpatizez cu nicio formatiune politica, nu ma intereseaza acest subiect, timp de 5 ani am trecut cam prin toate functiile de top guvernamentale, secretar de stat, presedinte de autoritate de stat, ministru al controlului, ministru al sanatatii, timp in care nu a existat nici macar o singura suspiciune de necorectitudine, nu mai vorbesc de alte fapte mai grave, m-ar mai interesa sa obtin din nou o functie la stat si din acest motiv as scrie frumos despre nu stiu cine?
3. In postarea din 5 ianuarie nu am facut decat sa consemnez, asa dupa cum veti regasi in analizele de pe site, trecerea in etapa a doua a crizei, 2012-2015( inca din urma cu 3 ani, in anul 2009, am previzionat ca aceasta criza va tine in Romania 6 ani, 3 ani nucleul dur, deci pana in 2011 inclusiv, iar din 2012 alti 3 ani, in care criza se va metamorforza in alte stari.De asemenea, am incercat sa transmit un sentiment pozitiv pentru anul 2012, chiar daca va fi un an foarte dificil. De ce? Pentru ca noi, cei din economia reala, dupa 3 ani grei de criza dificila, chiar nu mai vrem sa auzim aceleasi interpretari fataliste, apocaliptice, avem nevoie de un pic de optimism. Am precizat ca anul 2012 va fi pozitiv si cred in aceasta, daca ati intra pe site-ul meu si mi-ati da adresa de e-mail v-as trimite linkuri spre alti oameni de afaceri, grupuri de antreprenori care au confirmat previziunile mele, la cateva zile dupa ce acestea au aparut pe voxpublica;
4. Sper ca cei de buna credinta, care-mi citesc analizele pe platforma voxpublica sa inteleaga ca nu am absolut nicio legatura cu viata politica, nu incerc sa avantajez in niciun fel vreo formatiune politica, sunt consecvent cu mine si cu constiinta mea, nu ma intereseaza nicio functie politica, imi place foarte mult ceea ce fac.
5. Oricum, mi-a facut placere ca sunteti un fin observator al analizelor mele, pentru ca altfel ar fi fost dificil sa faceti corelatii intre materiale si sper ca de acum incolo sa-mi acordat prezumtia de buna credinta, bun simt si corectitudine. Va multumesc si va doresc noapte buna!
Blanculescu
2012-01-22 23:09:30 | Raporteaza
@I.Blanculescu
Sa intelegem deci ca articolul din 5 curent fuse asa un optimism la oha mai mult datorat lehamitei de a tot auzi aceleasi previziuni nasoale (dar realiste) decat situatiunii concrete? Pai sa cam intelegem…
Aiasta, monser consultant nu se prea face, ca dauneaza la credibilitate. Si nu se sterge nici cu zece articole realiste si coerente ca cel de fata.
Din pacate.
2012-01-23 07:56:21 | Raporteaza
Buna ziua, d-le Blanculescu,
Recunosc ca am fost aspru facandu-va un proces de intentie pe marginea discrepantei intre cele doua articole.
De asemenea, din postura de cititor si comentator ocazional pe aceasta platforma am avut ocazia sa constat si abordari partizane, mai mult sau mai putin mascate de pretexte pseudo-analitice. Incerc sa-mi mentin treaz spiritul critic, nealterat de afinitati ideologice ori, pur si simplu, de umane empatii cu scriitura autorilor de pe Vox, platforma pe care o consider echitabil de neutra fata de zona politica.
Imi convine sau nu, explicatia dvs. poate avea logica, desi, sincer, mi se pare o metoda care tine mai mult de instrumente de influentare a perceptiei publicului, decat de identificare si analiza a cauzelor pentru care diverse aspecte ale politicilor guvernamentale dau constant rateu odata implementate. Sau de lipsa completa a politicilor de orice fel pe paliere intregi ale actului de guvernare, fapt mult mai grav si cu implicatii nefaste in toate straturile sociale. Fara suparare, insa la prima lectura a acestui articol am considerat ca, daca nu sunteti un deloc subtil manipulator de opinie, atunci e ceva in neregula cu competenta dvs., daca am putut constata, la interval de cateva zile, o asemenea dicrepanta.
La randul meu, ce va pot promite este ca va voi citi in continuare articolele si ca ori de cate ori voi considera ca am ceva de spus, o voi si face, fara menajamente, si de-acum si fara procese de intentie.
Cu stima,
2012-01-23 10:13:19 | Raporteaza
@momo: Buna dimineata,Momo
Articolul din 5 ian nu contrazice cu nimic articolul de fata. Atunci am prezentat previziuni economice pentru anul 2012 si sunt unul dintre multii intreprinzatori din Romania, care vad pozitiv acest an, fara nicio legatura cu guvernul, iar in acest material nu am facut altceva decat sa exprim dorinta de a nu se mai lega masurile de austeritate de salvarea economiei. Sunt deci doua subiecte, cel mult complementare. Va precizez aceste lucruri pentru ca intr-adevar, credibilitatea si onestitatea sunt cele mai importante active de care dispun si la care tin foarte mult.
O zi buna, Momo!
Blanculescu
2012-01-23 10:20:51 | Raporteaza
PDL-ul ştie că economia României este mult mai pregătită acum să reziste eficient la un cutremur financiar. Acest lucru se datorează în primul rând românilor care timp de doi ani au rezistat cu maximă responsabilitate civică în faţa nevoilor din ce în ce mai mari. Lor li se datorează viitorul stabil al economiei româneşti şi evitarea unui colaps economic care ar fi aruncat în disperare întreaga României şi pe toţi românii. Lor le suntem recunoscători şi către ei vom privi.
2012-01-23 12:13:02 | Raporteaza
@Maria: Da, PDL a obtinut stabilitatea saraciei, datorita atitudinii ovine a majoritatii romanilor si prin demolarea democratiei. O locuinta deja facuta una cu pamantul rezista mai bine la un eventual cutremur. Nu prea mai poate colapsa prea grav in continuare. Eficienta strategie! Felicitari sefilor!
2012-01-23 15:16:39 | Raporteaza
Pe la congresele europene toata lumea da exemplu Romania pt masurile privind stabilitatea acestei tari invatate de regula cu ultimele pozitii aproape in orice la nivel de Europa si vine acest domn si spune ca nu exista ceva mai fals! Stimate domn da-mi voie sa ma indoiesc de afirmatiile dumitale si mai ales de faptul ca tot ce transmiteti are obiectivismul necesar unei astfel de analize!
2012-01-23 23:13:12 | Raporteaza
@Razvan: stabilitatea invocata fanatic de suporterii guvernului e una pe fundul gropii. Satisface niste conditii (singurele care-i interesau) ale unor camatari si speculatori finaciari privind deficitul bugetar, de acolo laudele externe, dar atat. Acelasi procent de deficit se putea obtine si fara a face praf economia si nivelul de trai, la un rulaj economic si un consum mai mari, ce ar fi sporit incasarile la buget fara a creste bezmetic fiscalitatea si fara taieri la gramada, ci mai bine tintite. S-a procedat in schimb ca si cand, ca sa duci un suprapoderal la greutatea normala, i-ai taia o mana, un picior, ca sa dea bine la cantar.
Chestia ca cutare a zis, fie el cine o fi, nu tine loc de gandire si judecata proprie.
2012-01-24 11:04:24 | Raporteaza
@Razvan: Razvan, nu doresc sa-ti schimb convingeri si nici nu intentionez sa afectez imaginea pe care Romania ar avea-o in Europa. Insa, sa gandim obiectiv, de ce era nevoie de aplicarea celui mai drastic program de austeritate, unic in UE, in conditiile in care datoria publica era insignifianta, iar echilibrul macroeconomic nu era afectat de o maniera categorica? Am crescut TVA cu 26.3%, adica cu 5 puncte procentuale, de la 19% la 24%. (astazi Grecia, cu cea mai grea asa zisa situatie financiara, anunta ca scade drastic TVA, lasandu-ne in cel mai rusinos ofsaid national). De ce era nevoie de aplicarea unei taxe de sanatate de 5.5% pe pensionari? De ce era nevoie de imprumutul de la FMI, conditionat de reducerea rezervelor minime obligatorii la BNR? Si asa mai departe, in conditiile in care:
1.Mentinem o evaziune fiscala de 18 miliarde de euro;
2.Licitatiile publice in valoare de aprox 12 miliarde euro sunt fraudate in proportie de 20-30%;
3.Banii din sanatate , in valoare de 5.5 miliarde euro sunt fraudati in proportie de 10-20%, poate si mai mult;
4.Companiile si institutiile de stat, potrivit rapoartelor Curtii de Conturi,produc fraude financiare la nivel de 10 miliarde euro anual, cu prejudicii directe stabilite de aprox 1 miliard euro
Si as mai putea continua. Nu crezi, Razvan, ca in loc sa aplicam programul propriu de austeritate, care din punctul meu de vedere, abia acesta a aruncat Romania in adevarata criza, ar fi fost mai eficient sa oprim frauda nationala si sa ne gospodarim, asa cum au facut-o si bulgarii, fara sa ne imprumutam de 1 miliard de euro pe luna, basca cele 25 de miliarde de la finantatorii institutionali internationali, in cele doua acorduri?
Crezi ca in saloanele fine al UE se stie ceea ce ti-am spus eu?
Razvan, te poti indoi mai departe de justetea gandirii mele si analizelor pe care le fac, insa realitatea ramane aceeasi, cu sa fara acestea.
O zi buna!
Blanculescu
2012-01-24 11:09:34 | Raporteaza
Fără să încep o dicuție ce înseamnă un milion/miliard/biliard/trilion
și eu nu sunt„băsistă”
sunt afară de 22 de ani !
ROMÂNIA 6.6 milioane unguri(cam nepatrioți)
SLOVACIA cam 10.7 milioane unguri
SERBIA cam 3.5 milioane unguri
CROAȚIA …1% unguri
Ungaria are 10.071.000 populație(în 20006)
Unguri în USA(SUA) 1.563.081(în 2000)
Unguri în Canada aprox.100.00 de mii
În lume sunt… 14/15 milioane+10 milioane în Ungaria și alte 2/3 milioane în țări vecine.
UNGARIA cere 15/20 de bilioane EURO CREDIT DE LA INTERNATIONAL MONETARY FUND
Ministrul Ungariei Tamas Fellegi s-a întâlnit cu Christine Legarde pe data de Ianuarie 11 2012, în Washington D.C USA să ceară ajutor financiar…
ATENA ARE NENOIE DE UN „DEAL” ÎN SECTORUL PRIVAT ÎN CÂTEVA ZILE(CA SĂ SE EVITE BANKRUPT )CÂND 14.5 BILIOANE DE EURO BOND (ADIȚIONALE)CERE MAI MULT…„TROIKA”de la Perestroica…da,da,da,dadam !
SPANIA: 112 bilioane datorează Franței,SUA îi datorează 49.6,Angliei 74.9,Germaniei 131.7,Japoniei 20 de…,Italiei 22.3 de ”whatever”
IRLANDA datorează Japoniei 15.4,câtre USA datorează 39.8, Germaniei numai puțin de 82 de…Angliei cam 105.5 de…și Franței cam 23.8 de ce ? EURO !
ȘI APOI NU MAI SPUN CÂT AMERICA DATOREAZĂ(se împrumută ca să ajute EUROPA)
și lumea îi urăște !
PS. da sunt cetățean american de naționalitate română(taxabil/cu taxele la zi)
2012-01-27 00:24:47 | Raporteaza
vă rog,nu săriți ca arși ptr. greșeli gramaticale(nu fiți ieftini)
genul „discuție” nicidecum „dicuție”
2012-01-27 00:32:53 | Raporteaza
amazing, awesome weblog post.
2012-03-27 19:25:16 | Raporteaza
I came in this article in order to learn about an item entirely diverse than exactly what I would undoubtedly. I like to absorb as considerable different info since practical, it becomes the leading component concerning life. People contain a web site also, click on the connect to come on by way of and also see exactly what we are getting into.
2012-04-06 00:56:34 | Raporteaza
Good post. All very good tips. There are a couple of sites that I’ve registered at in order to comment, but they are few and far \’tween.
2012-04-09 00:43:41 | Raporteaza