RSS Feed

Victor Ponta îndeamnă la violenţă (video)

vezi toate articolele de
18 Oct 2013 la 13:00 61 comentarii 3261 vizualizari.

Premierul a ieşit azi cu o declaraţie clară: pe ei, pe mama lor. Un accident de doi bani (priviţi filmuleţul ăsta la minutul 7.30), soldat cu un geam spart la maşină, l-a determinat pe Victor Ponta să anunţe intrări în forţă peste protestatari:

“Vreau să daţi un semnal foarte clar de respectare a legii. Există o linie roşie peste care nu accept să se treacă. Colegul nostru, domnul Barbu, a fost agresat. Nu e vorba de domnia sa, că e bărbat, rezistă, e vorba de faptul că nu ne întoarcem la anii ‘30, când îşi făceau legionarii de cap pe străzile Bucureştiului. Cât timp protestele sunt paşnice. jandarmii au procedat foarte bine, foarte elegant, dar în momentul în care se trece linia roşie şi vorbim de agresiuni, ameninţări, blocarea unor drumuri, aveţi din partea mea mandat foarte clar de intervenţie conform legii”, i-a spus Ponta ministrului de Interne, Radu Stroe, în şedinţa de guvern.
Ministrul l-a informat că, în jurul prânzului, va fi primit un raport de la Inspectoratul General al Poliţiei şi că se discută cu procurorul modul de încadrare a faptelor.
Premierul a completat spunând că vrea un mesaj foarte clar al faptului că democraţie nu înseamnă anarhie.
“Am văzut că în Canada sunt tot demonstraţii împotriva gazelor de şist. Acolo, poliţia a intervenit dur. Eu nu vă cer să intervenţi dur decât dacă se trece linia roşie, care este agresiunea, încălcarea unor drepturi fundamentale, inclusiv dreptul de proprietate şi blocarea unor drumuri şi împiedicarea intereselor legitime ale acestei ţări. Pentru 300, 100, 1.000 de oameni nu putem bloca o ţară de 22 milioane şi o să vă cer, aveţi din partea mea mandat, jandarmii, poliţia, instituţiile statului să acţioneze fără niciun fel de complex când e vorba de încălcarea gravă a legii. Cred că nu putem să acceptăm ca lucrurile să treacă de această linie roşie”, a conchis Ponta.

Iată şi filmarea de la guvern:

Dintr-o dată blocarea drumului – cu cele mai paşnice proteste văzute în UE, să fim serioşi – a devenit o problemă de viaţă şi de moarte.

Mai subtil agresivă, dar profund în linia fascist-băsesciană de acum doi-trei ani a fost atacul la protestatarii de la Pungeşti: în Vaslui sînt foarte multi pensionari, nişte bugetari şi puţini angajaţi în privat. Cu alte cuvinte: să-şi ia seama pensionarii protestatari, că nu mai au din ce plăti pensiile dacă nu-şi bat joc de ei şi de pămînturile lor puţin.

Ofensiva racţionară e deja incredibilă, se va întinde pe mulţi ani şi va ataca dur orice formă de protest (asta dacă protestatarii nu vor începe să gîndească forme de rezistenţă pe termen lung):

  • intoxicarea cu legionarii şi ecoanarhiştii. Extrema dreapta a fost încurajată şi legitimată chiar împotriva legii de forţe politice din România. Că doar Ponta a mers în alegeri cu un fascist din Baia Mare. Că doar Ponta tolerează acum rasism şi anihilare la Eforie, nu protestatarii. Cu ecoanarhiştii e o glumă atît de proastă că numai Val Vâlcu şi Maior mai pot s-o spună
  • protestatarii încalcă legea. Încă o dată: sînt cele mai paşnice proteste posibil. Evident, la cîta personalul “special” sau la vedere au forţele de ordine pot oricînd infiltra nişte băieţi care să le dea ocazia să înceapă bătaia.

A, şi încă o dată pactul de coabitare merge uns. Doar nu credeaţi că Băsescu are altceva în cap:

Ce le pot reprosa manifestantilor e nerespectarea legii: nu poti sa blochezi duminica de duminica bulevardele. Daca as fi ministerul de Interne sau Guvern as incerca sa vorbesc cu liderii: faceti-le, dar in interiorul legii, sa nu deranjam pe altii, lasati-i sa circule. (…)

Eu am un raport legat de cele de la Pungesti, asa functioneaza statul: nu pot constata actiune ilegala a jandarmilor. Ce e ilegal e neinterventia autoritatilor cind se blocheaza cai de comunicatii in mod ilegal. Cu cit astfel de manifestatii se vor manifesta in afara legii cu atit vor deveni mai ilegitimie si mai putin credibile.

Cunoaşteţi poezia. Nu avem voie să protestăm că sîntem antieconomici, cum zice Oanţă cu o ură pe care nu i-o înţeleg. Nu avem voie să spunem că ăştia vînd resurse şi nu ne iese absolut nimic, în afară de pămînturi ruinate, pentru că sîntem anti-tehnologici. Eu de exemplu sînt ultra pro-progres tehnologic. Poate tocmai de aia nu vreau s-o luăm cu industrii primitive de exploatare a reusrselor, vreau şi alte idei, încurajări industriale pe termen lung şi cu angajări reale de oameni. Or, ai noştri încurajează industrii care produc rente, nu locuri de muncă.

Pe scurt, în duet Ponta şi Băsescu s-au plîns la unison de violenţa protestelor, cea mai proastă glumă a anului, dar au şi instigat clar la bătaie. Intoxicări şi bătaie, tratamentul economic al următoriului deceniu. Pregătiţi-vă.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

61 comments
  • 1

    @Costi

    Faptul ca sunteti antieconomici nu inseamna ura inseamna fix o constatare rece si care poate fi sustinuta cu argumente suficiente si pentru un afon in economie. Asta e… Citeste pe Aligica, spune unde greseste in textul sau.

    Daniel Oanta
    2013-10-18 13:10:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    @ Costi

    Este atat de usor de demonstrat chestia cu antieconomia ca mi e jena sa scriu un asa articol plus ca n ar avea sens in fata unui fenomen scapat de sub control chiar de catre liderii sai neasumati.

    Daniel Oanta
    2013-10-18 13:13:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    Excelent. Sper sa va rupa jandarmii , sa va bage mintile in cap. Legal si euro-atlantic. La munca bah, ziceti mersi ca aveti un loc de munca , iar care n-aveti: huo, asistatilor ! Parazitilor social, traiti in spatele privatilor si a privatelor !

    Anca Raluca Dan si alte nume agreate de SRI
    2013-10-18 13:13:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Stimati cetateni ziaristi, imi exprim speranta ca toti veti lua exemplul tova… domnului Daniel Oanta si veti inceta provocarile ce tulbura buna noastra evolutie social-economica.

    Ion Iliescu
    2013-10-18 13:26:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    @Daniel Oanta: mai draga, hm, grevele in general sint antieconomice, noaptea e in general antieconomica , pauza de pranz e antieconomica , mancatul si dormitul sint antieconomice.

    Cel mai pro-economic din istorie a fost magarul lui Buridan , ala care se invatase sa munceasca fara sa manince. Pacat ca pana la urma a murit, ceea ce totusi nu e o catastrofa: mai nasc la moldova blogeristi, ba chiar din aceia care din istoria lui Buridan au invatat ceea ce era de invatat si se pun aprin pe mincat.

    damian
    2013-10-18 13:29:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    @Daniel Oanta:
    Va rog sa scrieti acel articol cu antieconomia, nu va fie jena. Chiar sunt curioasa cu ce argumente solide si de necontestat veti veni.
    De altfel eu stiu ca dumneavoastra aveti intotdeauna dreptate. :)

    Bunicutza
    2013-10-18 13:30:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    as comenta ceva dar n-am chef.

    John Van Vurk
    2013-10-18 13:40:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    Cresterea economica a provocat scaderea nivelului de trai , o spun cei mai mari economisti ai lumii, premiati cu Nobel, o spun Isarescu, Basescu, Ponta, INS si UE.
    Romania a avut in ultimele 6 luni crestere economica si scaderea nivelului de trai , asadar a fi anti-economic este o indatorire patriotica, cetateneasca.

    Este BINE sa fii antieconomic.
    Cand economia creste, calitatea vietii scade.
    Sa-i explic si d-lui Oanta: pe masura ce biciuiesti la plug o iapa costeliva pe care uiti sa o mai si hranesti si odihnesti, economia creste. Viata ei scade calitativ si cantitativ. Daca o mai si mulgi din kilometru in kilometru, economia TA o s-o duca excelent. A ei nu.
    Ei bine, domnule Oanta, te afli in situatia in care iapa da cu copita.
    Vad ca va pricepeti la numarat asa ca va adresez o intrebare de economie dvs si dlui Alingica:
    iapa mea in gura cati dinti are ?

  • 9

    e normal ca la sfarsitul istoriei unui sistem economic sa observi gresesile si ororile lui si sa incerci sa te pazesti cum poti. asta e avantajul ca la noi se intampla mai tarziu liberalizarile mult asteptate. de aceea e normal ca hipsterii sa reintroduca morala in economie la fel cum e normal ca semicretini care vorbesc despre oameni ca antieconomici sa nu inteleaga mare lucru din ce se intampla in jurul lui pentru ca e galagie de la peturi

    isarescu
    2013-10-18 14:07:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    As adauga ca Alingica si Oanta chiar sunt niste imbecili care se cred mari scule. Prostul nu e prost destul…

    genial spus isarescule
    2013-10-18 14:20:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    Este ilegal si intolerabil sa impiedicati libera circulatie a elicopterului de pe CC.
    Mergeti si protestati in padure ca sa nu deranjati orele de odihna de la bloc.
    Cereti autorizatie de la ocolul silvic si de la primarie, ca sa fie legal.
    Legea interzice folosirea violentei fizice in razboi de catre persoane neautorizate care nu au permis si certificat orniss.
    In caz de viol sunati la 112 si rugati-l frumos pe violator sa nu va raneasca. Daca sinteti in drum spre serviciu , atentionati-l sa termine mai repede.
    Nu va opuneti violent deoarece este ilegal.
    Acceptati in liniste si in ordine iar mai tarziu legea va face dreptate, dvs sau mostenitorilor legali.

    forman
    2013-10-18 14:29:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Bine fie, sa va aduc aminte ce-i cu economia ca unui masterand:

    PIB = consum + investiții + exporturi − importuri

    In cazul nostru particular cred ca e evident ca dvs ca manifestanti si doctori in economie minimizati investitiile si majorati importurile constient sau nu. Pe cael aritmetica urmarind ecuiatia de clasa a 2 a de mai sus, vine intrebarea pentru nota 5. Daca investitiile scad iar pentru functionarea economiei importurile cresc ce se intampla cu PIB-ul? Dupa aceea trebuie sa ne intrebam, bun si daca scade PIB_ul atunci ce se intampla cu veniturile bugetare cresc ele oare? Raspunsul tot pentru nota 5 este nu, nu cresc. Bun si atunci daca eu trebuie sa platesc inclusiv jandarmii pentru plimbarile bunicutzei cum procedez? Pai scad cheltuielile sau ma imprumut. Cine plateste? Numai bunicutza? Nu, plateste si Oanta. Vrea Oanta sa plateasca plimbarile bunicutei. NU. E destul de explicit, sau nu bate cu masteratul?

    Daniel Oanta
    2013-10-18 14:34:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    @ eusor: superb!
    “Cresterea economica” se face simtita, de obicei, in conturile din Elvetia, nu in buzunarele prostimii. Prostimii i se spune altceva: “Austeritate”; “Munca”; “Sa strangem cureaua”; “Sa avem grija de marile echilibre” etc. Intre timp distrugem invatamantul si inchidem spitalele. Saracii sa ramana incuiati (deci usor manipulabili) si sa moara de boli curabile. Ca doar din vina lor sunt saraci!
    @isarescu: mi se pare corect ce spui.

    Un citat din Ph. Labarde, B. Maris – Doamne, ce frumos e razboiul economic! :
    “Este cineva care să nu-şi exprime adoraţia faţă de piaţă? Îndrăzniţi să nesocotiţi piaţa şi veţi vedea! Îndrăzniţi să-i puneţi în cumpănă veridicitatea! Îndrăzniţi să spuneţi că ea nu este făcută decât din raporturi de dominare, de exploatare, de extorcare, de fraudă, de privilegii, de vămuire, arendă sau simplă jefuire. Îndrăzniţi să vă îndoiţi de divinitatea care vă stimulează nevoile, dorinţele de îmbogăţire, de muncă, productivitatea. Îndrăzniţi să spuneţi că această divinitate nu este decât voinţa câtorva puteri lacome, la fel de lacome precum au fost puterile care au condus batalioane de oameni în faţa mitralierelor, şi veţi părea nişte premoderni mediali, sectanţi, paseişti, descurantişti periculoşi”… Sau “hipsteri”, nu? Sau “legionari”… Sau “eco-anarhişti”… O mai fi mult până la “terorişti”?

    xavier
    2013-10-18 14:36:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    Suntem pregatiti sa ne aparam tara, cu furci… cu topoare si cu mult curaj! Sa indrazneasca!!!!

  • 15

    Asteptam nanotehnologia pentru extractie. Nu vad nicio graba.

  • 16

    Vad ca nu vreti deloc sa intelegeti cateva principii fundamentale :

    - sa fie justitie chiar daca ar muri din cauza asta toti oamenii de pe planeta (fiat justitia pereat mundi)
    - sa fie piatza chiar daca oamenii n-ar avea bani nici macar sa-si cumpere un covrig (ar fi oricum obligati sa plateasca prin munca cheltuielile de intretinere a pietei)
    - sa fie economie chiar daca n-ar mai exista deloc productie (vindem si cumparam datorii promisiuni si dobanzi , derivativele)

    Pe scurt lucrurile stau in felul urmator: voi munciti de va sar capacele si rabdati ca niste caini , si traiti mizerabil si muriti dupa o viatza scurta si plina de chin si de boli si de necazuri si nefericiri

    iar noi traim excelent si mult si va dam explicatii si justificari: asa a zis Moise, Marx, Wittgenstein, Gittenstein si alte vedete premiate de noi cu Nobel ca sa la credeti voi.

    Voi nu trebuie sa fiti liberi sau sa traiti liberi.
    Voi trebuie s fiti…. economici.
    Dl Oanta v-a spus foarte clar care este rolul vostru pe lume : sa fiti economici.
    V-a spus la fel de clar si care este unul din pacatele capitale: nu cumva sa fiti antieconomici.

    pentru cine bat clopotele
    2013-10-18 14:45:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    @Daniel Oanta

    Atitudinea asta condescendenta este antieconomica. Asta inseamna ca o sa va opriti si o sa va cereti scuze politicos pentru ca v-ati exprimat parerea?

  • 18

    “Victor Ponta îndeamnă la violenţă ”
    si cind va spuneam io ca si astia vor sa bage cultura in duba ati dat drumul la dulai ;)
    @ 10.
    “Prostul nu e prost destul… (daca nu te numesti) @ genial spus isarescule”

    victor L
    2013-10-18 14:58:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    @Daniel Oanta: Ce dracu are cash flow-ul cu contabilitatea?

  • 20

    “Mai subtil agresivă, dar profund în linia fascist-băsesciană de acum doi-trei ani…”

    Dragă domnule, te-ai tâmpit de tot. Si nu mai văd speranţe de îndreptare.

    silicon_v
    2013-10-18 15:11:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    Hai sa o facem cu aceeasi moneda sa vedem daca au planul B, C, D…

    Deci facem o diversiune de genul:

    Ponta este manipulat de cei care l-au adus din Baia de Fier sau de unde a fi!

    Si-a luat o nevasta fica de ex. secu Ilie Sarbu. A facut ceva cu devalizarea industriei din Timisoara in calitate de procuror sau doar cu Papici, venit de la Timisoara?

    Cine sustine Cristestii din Timisoara? Sau pe cine au sustinut ei pana au rezolvat “problema”?

    Haideti fratilor comentati!

  • 22

    @Daniel Oanta: Decat sa ma jigniti inutil, mai bine aratati cat de bun sunteti in ale economiei si publicati acel articol. Poate ca daca aveti argumente solide, ma convingeti ca aveti dreptate. Dar va previn, pentru ca sa fie convingatoare, argumentele trebuie sa iasa din aritmetica economiei, ca doar nu traim intr-o carte, ci in lumea reala. Oricum va felicit pentru faptul ca mi-ati demonstrat ca stiti ce inseamna PIB.

    Bunicutza
    2013-10-18 15:23:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    Hai sa cerem o pozitie oficiala si o copie a tezei de doctoratde la oficiul doctoratelor ca exista numai unul in toata Romania si sa-l publicam si sa-l dezbatem. Ce mama dr…i.

    Gasim o solutie si pentru ceilalti daca vrem!

    P.S. Socrul meu, cond. de “doctori” m-a apostrofat cand nu am vrut sa votez cu alternativa, nu ca ceilalti ar fi fost mai breji, dar acum imi da dreptate.

  • 24

    @Daniel Oanta: Ce este activ si pasiv?
    Poti sa explici si pentru clasa a cincea?

  • 25

    [...] Colegul Rogozanu [...]

  • 26

    @fd, @Bunicutza

    Nu ofer meditatii online decat contracost :)

    Daniel Oanta
    2013-10-18 15:38:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    @Daniel Oanta: #12# Dumneavoastra afirmati ca protestele de strada alunga investitorii. Aveti dreptate, au si ele un rol in acest sens. Insa cred ca investitorii straini sunt alungati mai degraba de imprevizibilitatea legislatiei economice romanesti. Numai in acest an au fost facute cel putin cateva zeci de modificari ale codului fiscal prin ordonante de urgenta. Va spun asta din proprie experienta, pentru ca din planul meu de afaceri pentru 2013 s-a ales praful, asa cum s-a intamplat de altfel in fiecare an. Si cred ca investitorilor le pasa in primul rand de acest aspect. Asa ca pot sa afirm cu mana pe inima ca de ani buni incoace eu sunt obligata sa platesc, vreau nu vreau, salariile si plimbarile unor guverne incompetente. Si probabil ca si dvs. Va convine?

    Bunicutza
    2013-10-18 15:39:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    Dnule Prim Ministru, vorbiti de dreptul la proprietate privata. Cine intervine in forta cand Prospectiuni SA monteaza explizibil pe proprietate privata fara nici un acord, fara a discuta macar cu proprietarul?

    Cand batranii sunt nevoiti sa isi apare singuri pamantul si sa-si scoata explozibilul din solul unde cultiva grau?

    De ce PROESPECTIUNI SA are voie sa incalce dreptul la proprietate privata?

    Urmati la finalul acestui articol o inregistrare audio dintre un proprietar de pamant si angajatii Prospectiuni SA prinsi montant explozibil pe o proprietate privata: stareanatiunii.../

    amrita
    2013-10-18 15:44:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    @Oanta: din ecuatia dumitale lipseste ce era mai important: capitalul si productia.
    Si confunzi investitiile cu investitiile strainilor.

    Ai un teren si ai uneltele si ai familia ta, proprietara.
    In loc sa-ti repari uneltele si sa muncesti , dai terenul in arenda unui strain. Asta vine eventual cu unelte mai eficiente , te angajeaza pe tine pe tractor dar te plateste foarte putin asa ca toata familia ta rabda de foame. Nici n-are unde sa mai munceasca , deoarece tocmai ai arendat/concesionat pamantul vostru.

    Acuma tu Oanta cap de familie care ai instrainat capitalul familiei spui “austeritate, rabdati, ca salariul meu nu ajunge la toata familia”.

    Lumea protesteaza impotriva deciziei poilitice prin care a fost instrainata averea nationala,capitalul, productia, distributia, serviciile.
    Am sa-ti spun un lucru foarte simplu si clar: atata vreme cat niste doar speculanti si camatari straini (mall-uri si banci) scot din Romania anual 12 miliarde de euro, din activitati care nu aduc nici un fel de plus valoare , activitati ce oricum la o adica puteau fi la fel de bine facute de romani iar profitul sa ramana in Romania, inseamna ca Romania produce suficient.
    Ai inteles ? Bancile comerciale pot fi si romanesti, la fel mall-urile.
    In felul asta 12 miliarde de euro anual raman Romaniei.

    Toate activitatile speculative sint desfasurate de straini , in profitul tzarilor lor.
    La fel stau lucrurile cu “asigurarile obligatorii”.

    Daca Romania n-ar plati 12 miliarde euro pe an bir strainilor, ar investi acesti bani in propria dezvoltare si nici n-ar mai avea “nevoie” de vreo austeritate.

    Asta e problema. Nu ca nu vindem destul la export , ori ca importam sau consumam prea mult. Astea sint doar deciziile politicienilor tradatori, nu vreo incapacitate a Romaniei; un fel de ucidere asistata a economiei romanesti.

    UNICA justificare vehiculata “pe surse” pentru acest genocid este “platim bir la americani si la nazistii de la UE ca sa ne apere de rusi in caz de ceva”.
    Ok. De americani si de neonazistii UE cine ne apara ?
    De sub dominatia sovietica am iesit o tzara modernizata si bogata din care se hranesc de 20 de ani toate economiile occidentale. In urma comunistilor s-a vazut ceva.
    In urma americanilor si a nazistilor belgieni ce se vede ? Au trecut 23 de ani de cand le-am predat tzara si fac absolut tot ce vor cu ea: priviti in jur, ce se vede in urma lor ?

  • 30

    @ eusor,
    mey, tu ce etnobotanice folosesti?
    “De americani si de neonazistii UE cine ne apara ?
    De sub dominatia sovietica am iesit o tzara modernizata si bogata din care se hranesc de 20 de ani toate economiile occidentale. In urma comunistilor s-a vazut ceva.
    In urma americanilor si a nazistilor belgieni ce se vede ? Au trecut 23 de ani de cand le-am predat tzara si fac absolut tot ce vor cu ea: priviti in jur, ce se vede in urma lor ?”
    Dar cred ca tu esti asa de la natura ;)

    victor L
    2013-10-18 15:51:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    Costi rapandula de menestru al inculturii barbu… dar a depus soferul lui …

    jos mafia politica
    2013-10-18 15:52:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    Costi rapandula de menestru al inculturii barbu nu a depus plingere penala… dar a depus soferul lui …

    jos mafia politica
    2013-10-18 15:53:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    @Bunicutza 27

    Desigur ca la punctul acela aveti dreptate. Dar e alta gasca in alta traista.

    Daniel Oanta
    2013-10-18 15:56:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    OANTA, de aia sintem multi economisti printre protestatari pt ca nu pricepem cum hotia este de fapt filozofie economica iar spicialistii ca tine de doi bani gauriti vinduti unor mafioti nu pot sa-si impuna propaganda tembela prin care sa acopere hotia si crima…

    unde ai facut bai ase-ul?!… la particulara, ai luat lectii de la mafiotul mugurel cum se face alba neagra cu pib-ul…

    jos mafia politica
    2013-10-18 15:59:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    “Bine fie, sa va aduc aminte ce-i cu economia ca unui masterand:

    PIB = consum + investiții + exporturi − importuri”

    Acuma sa va explic eu ca la gradinitza:

    PIB = resurse + munca + excedent comercial.
    Consumul nu are ce cauta aici , deoarece de-aia producem: ca sa consumam si sa ne dezvoltam.

    PIB = produs intern brut. Nu “consum”. Inseamna cata avere INTERNA produci , iar de produs o produci tu din munca resurselor si din comert exterior: resursa naturala costa 3 lei, maninci inca 3 lei in ziua aia cand o prelucrezi apoi o vinzi mai scump: cu 7, cu 9, cu cat mai mult. Dar nu e neaparat nevoie: Romania isi poate produce tot necesarul de consum intern. In energie, in alimente, in servicii, in orice. Are resursele, are forta de munca , are tehnologiile necesare. Stii ce nu mai are ? Dreptul. Nu mai are dreptul. Politicienii au vandut “dreptul de proprietate” asupra resurselor, capitalului, mijlocelor de productie.

    Numesti abuziv “PIB” profitul strainilor care il realizeaza din resursele Romaniei, pe teritoriul Romaniei, cu munca romanilor.

  • 36

    “Nu ofer meditatii online decat contracost”

    Iar de manipulat de ce , din convingere ? Gratis ?
    “O, Pasa, cat de darnic esti!” :)

    “produsul intern brut = consumul + investitiile Chevron”

    marilean
    2013-10-18 16:09:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    Ponta s-a cam ingrasat de cind e premieeer. Se paote mai rau decit Ponta? E mai rau decit Boc? Parca Boc era mai caraghios, Ponta e mai insuportabil. Exista 2 personaje pe care nu pot sa le vad. Ponta si Vadim. Si Gigi Becali, dar asta e la alta categorie. Deci pe astia nu pot sa ii vad. Restu sint suportabili o vreme. Antonescu … asa si asa, Basescu e chior, si aia grasi parca is asa, mai comici. Dar Ponta.. are ceva ce nu suport. Nu stiu ce. Cred ca zimbetul.

    John Van Vurk
    2013-10-18 16:10:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    @Oanta: recent ne indemnai sa cerem “autorizatie de protest de la primarie” :D
    Acuma ne iesplici cum e cu pibu: pibu este consum :D
    Recunosc ca te pricepi si la lege si la economie la fel de bine.

    eco-naimitu
    2013-10-18 16:14:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    @Daniel Oanta: Aceeasi gasca, aceeasi traista. Vorbim doar despre PIB, nu-i asa? Si PIB-ul nu e al meu, nu e al dvs., ci e al nostru al tuturor si al Romaniei. Asa ca apropo de antieconomie, nu protestatarii, ci membrii guvernelor si parlamentelor Romaniei de ani buni incoace sunt cei mai redutabili factori de influenta negativa ai PIB-ului. Pe cand articolul? :)

    Bunicutza
    2013-10-18 16:14:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    @soric, lasa-l pe papagalul asta de doi bani ca daca-l pui sa-ti explice swap-ul zice ca l-ai injurat de mama si te face eco anarhist… papagalul nu e papagal destul pina nu e si fudul…

    jos mafia politica
    2013-10-18 16:28:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    Tov. Rogozanu, constat ca va bantuie groaza ca intra protestele in insolventa si li se ridica licenta de blocare a bulevardelor. Vinovati sunt capitalistii, imperialistii americani, cei la care munca la “negru” nu este evaziune fiscala.

  • 42

    Si zi asa, bai Ponta, acum suntem 22 de milioane !

    Nu mai calculezi ca la referendumul de vara trecuta, nu mai e ca la INS, ne-am inmultitara iara, prin magie !

  • 43

    “PIB-ul nu e al meu, nu e al dvs., ci e al nostru al tuturor si al Romaniei.”

    Si atunci de ce figureaza in el profitul strainilor ?
    Cand se socoteste PIBul Romniei se iau in calcul si profiturile bancilor straine, mall-0urilor straine, siguratorilor straini, Renault, Alro, Mittal etc.
    De ce ?
    Creste camata si profitul strainilor speculanti si se declara oficial ca a “crescut pibu” si “a crescut economia”.
    Or fi crescut, insa nu ale noastre. Viata noastra e din ce in ce mai rea.
    Dl. Oanta ne indeamna sa crestem pibu si economia.
    Pai daca nu ne folosesc noua, de ce sa le crestem ?
    De ce sa muncim noi “auster” ca sa crestem pibu si economia anglo-americanilor si a nemtilor ?
    Daca nu vreti sa impartim echitabil resursele si munca si foloasele ei , nu ne ramane altceva decat violentza cu care sa va impunem echitatea. Deoarece de buna voie nu vreti.
    Voi spuneti ca nedreptatea si abuzul sint legale. Ati dat voi legi.
    Spuneti ca daca ne opunem e ilegal.

    sa scada tot
    2013-10-18 16:31:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    @sa scada tot: PIB-ul e un indicator economic constituit din suma cheltuielilor pentru consum a gospodăriilor private și a organizațiilor private non-profit, a cheltuielilor brute pentru investiții, a cheltuielilor statului, a investițiilor în scopul depozitării ca și câștigurile din export din care se scad cheltuielile pentru importuri. Reflecta in principal nivelul de trai dintr-o tara. Deci el nu poate fi impartit si cheltuit, nefiind un venit.
    Dumneavoastra va referiti probabil la profitul firmelor, care este cu totul altceva. O parte din acesta intra in visteria statului sub forma de impozite. In mod normal cresterea PIB-ului este corelata printre altele si cu investitiile generatoare de profit facute de firme si probabil de aici vine confuzia dvs.
    Statului ii revine rolul de a colecta banii din impozite si mai apoi de a-i distribui rational. Aici suntem de acord ca avem o mare problema.

    Bunicutza
    2013-10-18 17:23:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    ” PIB-ul e un indicator economic constituit din suma cheltuielilor pentru consum a gospodăriilor private și a organizațiilor private non-profit, a cheltuielilor brute pentru investiții, a cheltuielilor statului, a investițiilor în scopul depozitării ca și câștigurile din export din care se scad cheltuielile pentru importuri.”

    Fals. Vorbim despre Produsul Intern Brut.
    Produs, va spune ceva cuvantul asta ?
    Nu Cheltuielile Interne. Produsul.

    Mai duceti-va undeva cu cheltuielile statului, statul colecteaza si redistribuie. Iar consumul este scopul pentru care exista pib. Produci ca sa consumi si sa pui si ceva deoparte pentru modernizare , investitii.
    Tu. Pui deoparte, rabzi ca sa economisesti, nu ca sa platesti dobanda unui camatar.Nu te imprumuti.
    Chiar daca tu numesti camatarii “investitori” si pib-ul “suma cheltuielilor”.

  • 46

    Domnule Daniel Oanta: Cred ca nu va functioneaa organul care ar trebui sa se ocupe de gandire. Hai sa incercam un exercitiu. Enunt:
    Avem:
    1. O firma straina care vrea sa “investeasca”
    2. Prin aceasta “investitie” va crea vreo 2000 locuri de munca pe durata instalarii minei (2 ani) plus 800 locuri de munca pe durata exploatarii (sa exageram putin si s sapune aici 20 de ani)
    3. “Conform statisticilor, populația din Roșia Montană se ridică la 3872 locuitori, însă aceste date nu au mai fost actualizate din anul 2002. O mare parte a populației nu are la momentul actual un loc de muncă.” (sursa: rmgc.ro/news-fe../

    Ce presupune “investitia”:
    1. Un lac de decantare a deseurilor toxice imens (cineva spunea “mai mare decat Monaco”)
    2. Aruncarea unor metale rare care sunt mai scumpre decat aurul si argintul la un loc
    3. O cota de doar 6% din aurul si argintul extrase catre statul roman restul plecand din tara
    4. Distrugerea unor vestigii vechi de 2000 de ani
    5. Dupa cei 20 de ani de exploatare nimeni nu va mai lucra acolo si locuitorii o vor duce si mai greu atunci pentru ca nici turism nu se va mai putea face (cine dracu se duce sa viziteze niste gropi si lacuri toxice pe cand acum inca s-ar putea face turism daca proiectul s-ar anula si cu un plan bun cred ca ar putea aduce mult mai multi bani statului roman si mult mai multe locuri de munca localnicilor… a si pe termen muuuuult mai lung si fara efecte negative asupra zonei)

    Avand in vedere avantajele si dezavantajele mentionate mai sus, nu vi se pare ca dezavantajele sunt mult mai mari decat avantajele?

    Acum oamenii nu au servici pentru ca nu se dau aprobari pentru investitii de nici un fel in zona. daca s-ar permite investitii sunt convins ca multi ar avea de lucru.

    Pe scurt si mai pe intelesul dumneavoastra: Proiectul propune locuri de munca pe durata minei si apoi Dumnezeu cu mila pentru ca acei oamnei care raman acolo chiar nu vor mai avea nici o posibilitate sa faca ceva. Nu va mai fi nimeni dispus sa investeasca acolo pentru ca reabilitarea zonei va fi imposibila dupa ce pleaca acest “investitor”. E clar? Depagubirile care le-a vehiculat Ponta si Antonescu sunt doar metode de manipulare. Cititi contractul si veti vedea ca ei trebuiau sa obtina toate avizele. Nu le-au obtinut. Punct. Sa presupunem ca va faceti un plan pentru o casa si va si apucati de constructie (de organizarea de santier). Dupa ce ati investitn in organizarea de santier mergeti la primarie pentru autorizatie si aveti surppriza sa va sapuna “nu se poate pentru ca acolo nu dam autorizatii deoarece este un sit arheologic”. Veti da primarie in judecata si veti cere daune? Puteti sa o faceti dar nu aveti sanse de castig.

    Daca nu va e clar, va rog sa mai inchideti televizorul si sa incercati sa va folositi acel organ numit creier. Nu va mai lasati manipulat asa de usor.

    Anti Daniel Oanta
    2013-10-18 22:09:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    criticatac.ro/2../

    @Rogozanu
    2013-10-18 22:35:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    @Anti: “Nu va mai lasati manipulat asa de usor.” Nu se. Pe noi incearca sa ne.

    coada de topor
    2013-10-18 22:38:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    ” PIB-ul….Reflecta in principal nivelul de trai dintr-o tara.”

    Nu. Nu reflecta absolut deloc nivelul de trai dintr-un stat, si iti explic si de ce: deoarece nivelul de trai depinde de cati bani raman in tzara , nu de cati bani se produc.

    Ai un pib de 10 lei, degeaba il ai daca 8 lei merg la straini.
    Mai bine un pib de 5 lei din care folosesti 4 , sau si mai bine un pib de 3 lei pe care il folosesti tu pe tot.
    Decat un pib de 10 lei din care mananci 2 , ca restul de 8 e datore externa, camata, tain, tribut, lobby -spune-i cum vrei. Bechtel, FMI, Alro , RMGC, Petrom etc.

    Marimea pibului nu reflecta nimic. Nici consumul nici productia nici nimic. Nimeni -in afara de mass-medsia , la Caminul Cultural- nu foloseste un asemenea pretins “indicator”. Este un mit, o legenda urbana, o vorba zornaitoare pentru boii cu diplome care nu inteleg nimic.

    prescolarii economiei
    2013-10-18 22:53:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    In viata mea nu am citit mai multe prostii ca pe acest site, in special la acest post, spuse cu aerul de superioritate tipic mediocrilor convinsi.

    Totul incepe cu autorul care habar nu are despre ce este ala “fascism” ca docrina politica si terminand cu astia de se vaita ca le-au furat strainii chilotii murdari si nu le-au dat alta pereche curata in loc.

    Mah, omul nou al comunistilor era unul genial pe langa plozii nascuti in epoca tranzitiei si care au ajuns sa citeasca feisbucu’ mai des decit o carte…

    Chianti
    2013-10-18 23:59:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    La tămbălăul delirant din 89, ar fi fost bine ca românii să nu fi încălcat legea și să fi stat acasă. Dacă atunci românii stăteau acasă, azi n-am avea o clasă politică de trădători și jigodii.

  • 52

    @prescolarii economiei: Bine zici!

  • 53

    Sunt fan Costi Rogozanu.Omul este autentic si intuieste foarte bine realitatea sociala si economica in care traim.
    Este ciudat cum ,,ecoanarhistii” si-au dat arama pe fata pentru a confirma etichetarile sefului SRI.
    Eu unul cred ca printre manifestanti s-au infiltrat grupuri provocatoare care au compromis miscarea de constiinta ecologista si de respectare a intereselor nationale.
    Cand am vazut solidaritatea cu cei de la Pungesti mi-am spus :uite domne,exista si oameni adevarati in tara asta nu numai slugi corporatiste.
    Adevarata constiinta a poporului o reprezinta acum miscarea eco.

    cristian009
    2013-10-19 13:31:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    O intrebare:in filmuletul pe care ni l-ati recomandat apar niste protestatari care scandeaza Dinamo.Ce cauta ei acolo?
    De ce la manifestatii ,inainte de interventia brutala a politiei apar suporteri ai echipelor de fotbal.

    cristian009
    2013-10-19 13:41:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    Sincer,in momentul cand vedeam cum protestau cei din Berlin,cei din Atena,cei din New York(miscarea occupy wall street),aveam un sentiment de invidie.Uite domne ce oameni adevarati!Si noi suntem niste mamaligi.
    Singura cale pentru spalarea rusinii este sa ne trezim odata si sa luptam impotriva prostiei.

    cristian009
    2013-10-19 13:55:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    Insa nu pot sa nu remarc oportunismul lui Basescu.
    Dupa ce a fost pentru proiectul de la Rosia Montana acum e brusc impotriva lui si asta numai pentru ca USL-ul sa-si franga gatul.
    Concluzia :cine e la putere sprijina proiectele dorite de americani chiar daca sunt impotriva intereselor nationale.
    Solutia este implicarea tuturor cetatenilor in viata politica pentru a nu lasa pe politicieni sa isi faca jocul.

    cristian009
    2013-10-19 14:07:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    Am citit un aforism care mi-a ramas in minte:,,legea este pentru cei treji si nu pentru adormiti”
    Daca vrem ca tara sa fie a noastra trebuie sa schimbam sistemul politic .
    Clasa politica nu ne mai reprezinta si in conditile date alternativa este implicarea tuturor in dezbaterea publica .
    Nu trebuie sa fim fatalisti si sa zicem ca totul este in zadar.Asta vor ei ca sa ne controleze ca pe o masa de adormiti,de somnambuli.
    Trebuie sa redevenim un popor si nu o populatie.

    cristian009
    2013-10-19 14:31:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    demonstratii anti RMGC sunt leginonari!? Totusi nu Dan Sova a negat holocuastul!? Si totusi nu Ponta la numit dupa ca ministru!? Bleah…

    exilat
    2013-10-19 18:55:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    Omul asta nu stie nici cati am mai ramas in Romania?

  • 60

    2013-10-19 14:15:00
    Noi, locuitorii Munţilor Apuseni, adunaţi astăzi, 19 octombrie 2013, la Câmpeni, ne afirmăm dreptul de a ne decide singuri soarta. În temeiul acestui deziderat legitim proclamăm:
    Pământul, pădurile, păşunile, apa şi aerul Munţilor Apuseni aparţin celor care locuim aici, aşa cum ne-au fost lăsate moştenire de străbuni. Avem dreptul şi obligaţia să le transmitem în bună stare urmaşilor noştri, pentru ca şi ei să se poată bucura de ele. Locuitorii Apusenilor sunt cei îndreptăţiţi să decidă care e cel mai potrivit mod prin care bogăţiile cu care ne-au înzestrat natura şi bunul Dumnezeu vor fi valorificate în folosul comunităţii noastre şi al României!
    Viaţa în Munţii Apuseni nu e uşoară, dar avem păşuni pe care putem să ne creştem vitele, avem păduri din care, cu bună măsură, putem lua lemne pentru fabricile noastre de mobilă, încă mai avem ape curate, peisaje, monumente ale naturii şi o istorie care atrag zeci de mii de turişti în fiecare an. Sunt activităţi de pe urma cărora locuitorii Apusenilor trăiesc deja şi sunt oportunităţi de dezvoltare, care, valorificate cu înţelepciune, pot să ne asigure un trai bun atât nouă, cât şi copiilor şi nepoţilor noştri. Noi nu cerşim la uşile altora, alţii au venit la uşa noastră şi încearcă să ia şi să distrugă ceea ce ne aparţine!
    Din aceste activităţi şi din dezvoltarea lor se pot colecta taxe şi impozite care să fie administrate în folosul nostru şi al cetăţenilor români. Cerem celor care ne reprezintă, în Consiliile Locale şi Judeţene, în Primării, în Parlament şi Guvern, să folosească cu responsabilitate deplină aceste taxe şi impozite, pentru a construi drumuri, şcoli şi spitale. Aceşti bani nu sunt pentru buzunarele lor, ci pentru a asigura dezvoltarea comunităţilor și o viaţă fericită pentru cei care contribuie la buget. Dacă se dovedeşte că, încălcându-ni-se voinţa, aceşti bani vor fi folosiţi împotriva noastră, ne asumăm dreptul de a nu-i mai recunoaşte ca reprezentanţi legitimi şi ne vom apăra aşa cum orice om e îndreptăţit să se apere împotriva celui care vrea să-i facă un rău!
    Orice străin e binevenit în Munţii Apuseni atâta vreme cât ne respectă modul de viaţă şi nu întreprinde nimic în măsură să-l schimbe împotriva voinţei noastre. Ne păstrăm dreptul de a lupta împotriva tututor celor care prin viclenie, hoţie şi corupţie vin aici pentru a fura ce e al nostru ori pentru a distruge resursele naturale şi istorice de care depinde viaţa noastră. Fericirea şi bunăstarea nimănui nu se poate baza pe nefericirea şi sărăcirea semenilor săi!
    În considerarea celor enunţate mai sus, le transmitem guvernanţilor şi politicienilor, în mod imperativ, următoarele revendicări punctuale:
    Revendicările locuitorilor Ţării Moţilor
    Respingerea de către Parlament a tuturor proiectelor de lege care prevăd măsuri speciale de expropriere a cetăţenilor români, precum şi alte măsuri derogatorii de la regimul legal de protecţie a mediului, patrimoniului cultural, apelor, pajiştilor şi terenurilor agricole, bunurilor publice etc., în favoarea companiilor miniere de orice tip;
    Interzicerea prin lege a utilizării cianurii în activitățile miniere din România;
    Includerea Roșiei Montane pe lista tentativă a României pentru UNESCO;
    Respingerea de urgență, prin Hotărâre de Guvern, a acordului de mediu pentru proiectul minier de la Roșia Montană;
    Desecretizarea tuturor contractelor şi actelor adiţionale încheiate de către Guvern, referitoare la înstrăinarea, cedarea, concesionarea resurselor minerale ale României;
    Demisia inițiatorilor proiectului de lege specială pentru Roşia Montană: ministrul Marilor Proiecte, Dan Șova, ministrul Mediului, Rovana Plumb, ministrul Culturii, Daniel Barbu, directorul ANRM, Gheorghe Duțu, precum și a premierului Victor Ponta;
    Asumarea de către Guvern a expertizei și a punctelor de vedere referitoare la proiectul minier de la Roșia Montană exprimate de: Academia Română, Asociația Ad Astra, Institutul Geologic Român, Ordinul Arhitecților din România, Sinodul BOR, Sinodul BRU și al celorlalte biserici creștine din România, precum și de experții independenți;
    Crearea unei Comisii Parlamentare de Anchetă a Afacerii Roşia Montană sub toate aspectele: înstrăinarea zăcămintelor; acordarea licenţei; sponsorizările RMGC către instituții publice și private, ONG-uri, persoane fizice; influenţarea deciziilor politice; încălcarea unor hotărâri judecătoreşti definitive; modul în care publicitatea oferită de companie a afectat libertatea presei și dreptul la liberă exprimare etc.;
    Refacerea și dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona Munților Apuseni și acordarea unor facilități fiscale și de altă natură pentru dezvoltarea activităților economice în următoarele domenii: turism, prelucrarea lemnului și refacerea fondului forestier, creșterea și prelucrarea produselor de origine animală, apicultură, alte activități specifice zonei;
    Adoptarea de către Guvernul României a unor politici publice, ca și elaborarea, cu ajutorul societăţii civile reale, a unei strategii care să prevadă măsuri în acord cu principiile dezvoltării durabile, ale utilizării optime a resurselor, ale conservării patrimoniului cultural-istoric și ale sprijinirii întreprinzătorilor locali;
    Începerea de către instituțiile abilitate a cercetării penale în cazul persoanelor care au semnat sau au participat la elaborarea și avizarea de documente cu privire la proiectul de exploatare minieră de la Roșia Montană;
    Interzicerea prin lege a utilizării metodei fracturării hidraulice în exploatarea gazelor de șist și respectarea, în zonele vizate pentru această exploatare, a voinței suverane a cetățenilor, cu care ne exprimăm deplina solidaritate.
    Aceasta este voinţa noastră, a locuitorilor Munţilor Apuseni, a oamenilor liberi prezenţi la Marea Adunare de la Câmpeni, exprimată public astăzi, 19 octombrie 2013, cu spiritul şi gândul îndreptate către o dezvoltare durabilă, care să asigure accesul pentru mai multe generaţii la toate resursele cu care Dumnezeu ne-a înzestrat.
    AŞA SĂ NE AJUTE DUMNEZEU !

    yehudy
    2013-10-19 21:34:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    Qu’est-ce que j’aime le plus nord de l’Ohio: chaud, jusqu’脿 des gens de la terre; bel 茅t茅 et 脿 l’automne; Cleveland Museum of Art, Rock and Roll Hall of Fame, comment la ville regarde du lac.

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari

Vezi aici episoadele din seria BOOKFACE!

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

    afacerea roşia montană alegeri alex mazilu Andrei Plesu antonescu basescu blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti candidatura cianură cluj CNA comisia europeana criza CTP curtea constituțională Dan Diaconescu Dinu Patriciu DNA educatie Elena Basescu europarlamentare experiment Facebook gabriel resources gaze de șist Gigi Becali guvern humanitas internet Istodor Johannis justitie kelemen hunor Liiceanu macovei Media mihai goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza Parlamentul European pdl Plesu Polirom ponta presa presedinte protest proteste psd Remus Cernea riscograma romani rosia roșia montană Rusia salarii securitate Senat sondaj sri steaua SUA suspendare Tariceanu tiff TRU UBB UE uichendist.ro unesco Vanghelie Vasile Blaga voiculescu

    © 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

    Strategy & Technology: PUBLYO
    Marketing & Sales: Q2M
    Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!