![]() | Vin finanţiştii-tehnocraţi în politică şi ne salvează. Sigur că davezi toate articolele de Costi Rogozanu16 Nov 2011 la 10:09 44 comentarii 1561 vizualizari. |
Noua poezie a salvării Europei crizate a intrat într-un nou val retoric. Pe scurt sună cam aşa: gata cu politicieni corupţi şi mişei, vă aducem bancheri la guvernare, oameni care chiar pricep finanţe şi care ne vor biciu pe toţi să ne revenim în simţiri, să nu mai pretindem atît de multe cînd nu ne permitem; numai că aceşti bravi bărbaţi, fie că-i cheamă Papademos sau Monti sînt ameninţaţi de populişti şi extremişti, de cerinţe absurde ale trecutului care nu mai pot fi respectate (asistenţă socială solidă, sănătate, educaţie). Găsiţi rezumată această schemă într-un articol precum ăsta, dar veţi găsi şi nenumărate variaţiuni inclusiv în presa romînească.
Tehnocraţii europeni, în general, au calificări uimitor de asemănătoare. Să comparăm CV-urile domnilor Monti, Papademos şi Mario Draghi – proaspăt numit la conducerea Băncii Centrale Europene. Toţi trei sunt economişti cu studii în Statele Unite. Cu toţii au avut posturi la nivel înalt în birocraţia Uniunii Europene. Atât Dl. Monti cât şi Dl. Draghi au lucrat pentru Goldman Sachs. Aceste calificări vor fi pe placul pieţelor şi îi vor deranja pe anti-mondialişti. Dar Europa, şi lumea în general, are toate motivele să spere că domnii Monti şi Papademos vor face minuni. Pentru că dacă tehnocraţii eşuează, extremiştii aşteaptă pe tuşă.
Să vii din mediul bancar ultraperformant care a provocat criza şi să mai ai încă o astfel de imagine de arhanghel, asta da performanţă.
Asta stă la pachet cu alte reflexe propagandistice devenite adevăruri indubitabile. Dacă nu eşti cuminte, îţi zboară capitalul din ţară. Zilele trecute în România, chiar şeful de la E.ON ieşea cu tupeu să spună asta – or facem piaţa energie mai competitivă (adică scumpim), ori pleacă investitorii. Dar despre tupeul marilor companii care fac profit din servicii citiţi acest excelent articol al lui Ilie Şerbănescu.
Mediul financiar-tehnocrat, deloc performant la rîndul său, ba chiar dezastruos pe alocuri, furnizează iată speranţa Europei. Doi premieri, un nou şef la BCE (doi dintre ei angajaţi la Goldman Sachs). Politicile austerităţii continuă cu faţă tehnocrată dură. Trebuie tăiat ca să plătim datorii. Într-un articol bun despre BCE din Le Monde Diplomatique (numărul pe noiembrie) sînt reamintite tot felul de chestiuni simple care ne-ar putea reduce totuşi entuziasmul pentru tehnocraţie.
Cel mai important este contrastul dintre neutralitatea declarată şi garantată a BCE (art. 107 din tratatul de la Maastricht) şi măsurile impuse, evident politice. E mai mult decît politic să repeţi tot timpul, cum o făcea Trichet sau cum o face Draghi, că trebuie să facem un singur lucru: austeritate şi apoi rugăciuni la Dzeu să nu plece capitalul.
Peste tot în Europa a crescut TVA, au crescut cu vreo 20% utilităţile (apă, electricitate, gaz), dar nu ne băgăm să impozităm “banii mari” că ăia se supără şi pleacă.
Recomandările BCE nu mai sînt recomandări acum, sînt politică. Iar poezia sună ca acum ceva ani în America Latina: privatizaţi tot, servicii publice, tot, flexibilizaţi slujbe, salarii şi totul va fi bine. Trichet spune chiar că ţările din America de Sud îşi revin acum pentru că au respectat recomandările FMI, cînd realităţile spun exact inversul, că îşi revin tocmai pentru că au lăsat deoparte FMI după ruina îngrozitoare din anii 90. Le Monde Diplomatique aminteşte cu nesaţ, evident, că pînă şi şogunul Milton Friedman recunoştea într-un final, prin 2003, că responsabilitatea pentru ce s-a întîmplt în America de Sud ar trebui să apese umerii unor oameni din FMI.
Un citat dintr-o scrisoare a lui Draghi şi Trichet către Berlusconi (citez tot din LMD):
Cei doi recomandă la tăieri şi privatizări urgente cu următoarea recomandare: “reacţionaţi prin decret cu aplicare imediată, nu prin proiect de lege pentru care Parlamentul are mereu nevoie mare de timp pentru aprobare”.
BCE ar putea fi pentru noi ce-a fost FMI pentru ei, atunci. Asta e concluzia unora dintre intervievaţii de LMD. Eu aş mai adăuga doar atît: că pe lînga gargara financiaro-tehnocrată, mai vine ceva la pachet. Ceva periculos: tot restul sînt populişti, dacă aminteşti de drepturi salariale, de dreptul la sănătate, educaţie, eşti clar populist care cochetează cu extremismul. Iar ei, bieţii tehnocraţi au venit atît de tîrziu că nici nu se ştie dacă mai pot îndrepta ceva din populismele politicienilor… (Or, tocmai asta ridică extremismul, pentru că le sînt atribuite şi cereri de bun simţ.) Veţi auzi legenda asta de milioane de ori în următorii ani.


Costi Rogozanu azi la 16:59 |
Cu Victor Ponta s-au strîns deja destule: rămîne principala problemă a noii legi electorale. [ citeste mai departe ]
Tudor Darie azi la 15:27 |
Așa a fost să fie ca eu să fiu persoana responsabilă din partea Guvernului pentru susținerea [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 15:15 |
Altfel, imi imaginez ca multi vor vota cu mana taiata. Ce vremuri.... macar odata cineva ameninta ca [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
| 1"Cu fiecare numire şi demitere Victor Ponta capătă putere în propriul partid."ha, ha, ha....... mi se pare normal sa capete putere cu fiecare numire cand pui sef la politie pe unu schimbat pentru incompetenta.... | ||
| 2Ma amuza din ce in ce mai mult articolasele lui Cristian Teodorescu! Din ,,vehementul" mitocan la adresa....puterii (de ieri!),a devenit ...pentru puterea de azi,un fel de....nici nu stiu cum sa-l definesc! Un... | ||
| 3salut Costiam trecut doar sa vomit putin... | ||
| 4@bulaSunt Centrale de Baza (cu grupuri mari si foarte mari, deobicei conventionale CTE, nucleare CNE ), centrale pe palier Mediu (cu grupuri ceva mai mici) si Centrale de Varf (reversibile, cu stocare... | ||
| 5Cine m-o fi blestemat pe mine sa ajung sa-mi para rau dupa lingoul ala de basescu in cateva zile de PSD? Fugiiiiiiti..............! S-au intors coruptii.... | ||
| 6@nae#36: "Se poate vedea foarte usor din documentele contabile daca a fost sau nu prejudiciu."Asa-i ca nu te pricepi deloc la contabilitate? Orice inregistrare in contabilitate se face pe baza unor... | ||
| Mihai Goţiu 11310 citiri |
| Cristian Teodorescu 11078 citiri |
| Costi Rogozanu 9490 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4277 citiri |
| Alin Fumurescu 4060 citiri |
| Constantin Creţan 3416 citiri |
| Dorin Tudoran 2927 citiri |
| Iulian Leca 2909 citiri |
| Elena Vijulie 2801 citiri |
| Laura Cernahoschi 2786 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Iulian Leca 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61702 citiri |
| Cristian Teodorescu 41418 citiri |
| Costi Rogozanu 38682 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18325 citiri |
| Alin Fumurescu 17966 citiri |
| Viorel Dobran 12362 citiri |
| Dan Duca 11294 citiri |
| Constantin Creţan 11175 citiri |
| Elena Vijulie 9426 citiri |
| Iulian Leca 9171 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Iulian Leca 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Pai da, se stie, finantisti nu pot fi nici prosti, nici incompetenti, nici corupti.
NU e clar de ce nu pot, dar asa se zice.
2011-11-16 10:19:57 | Raporteaza
Urmeaza Isarescu la Palatul Victoria? Am inteles ca s-a impacat cu Basescu…
2011-11-16 10:39:35 | Raporteaza
Celor precum Rogozanu le-ar trebui o prabusire a zonei euro, sa vada atunci asistenta sociala. Si dupa 3-4 ani de criza adevarata, sa se roage in genunchi de vrun finantist sa vina sa-i puna pe picioare. Ce simplu e populismul asta in care nu ne intereseaza cifrele, ci doar plingem cu lacrimi de crocodil pe umerii celor saraci, platiti fiind de personaje precum Vintu. Curat socialism.
2011-11-16 10:43:16 | Raporteaza
Stii cum e bla-blaul cu tehnocratii?
Astia nu sunt decat niste cozi de topor ai camatarilor planetei, la care riscul de a defecta e mult mai mic.
In rest, sunt la fel lacomi si de smecheri la fel ca si cotarlele politruce.
2011-11-16 10:46:11 | Raporteaza
Cum s-ar zice, cei care au prea dat vor fi tot cei care vor prea lua. Seamana a schizofrenie financiara.
2011-11-16 11:06:00 | Raporteaza
Ceausescu a spus-o sintetic,pe un ton de surprindere si repros ( de fapt,ultima replica rostita in ‘ scena balconului’ dar eliminata ulterior din inregistrari):
‘Noi va asiguram dreptul la viata’….
cine ar fi crezut atunci ca are dreptate? reactia mea a fost ironica : ’si capitalismul, oare nu?’ -exact asa am gandit atunci.
se pare ca dubitativul ‘oare nu?’ e de actualitate!
2011-11-16 11:16:08 | Raporteaza
“Să vii din mediul bancar ultraperformant care a provocat criza”
O greseala mai mare decat asta nu se poate d-le Rogozanu… Criza a fost provocata de guvernele si politicienii ocupati sa dea electoratului pomeni fara numar. Si asta nu s-a intimplat in ultimii cativa ani ci in ultimele cateva decenii. Ca bancherii au pus botul si s-au lacomit la dobanzile platite de state pentru imprumuturi asta e alta discutie. In concluzie d-le Rogozanu, ca va place sau nu, stanga e moarta si nu vrea sa recunoasca. Asisderea si dreapta “populara” sau mai degraba populista. Ideologiile ce vor veni vor fi centrate pe bani si eficienta folosirii lor. Iar pomenile (ajutoare sociale, pensii marite, salarii pentru bugetari) nu-si mai au locul.
2011-11-16 11:17:53 | Raporteaza
[...] Costi Rogozanu e sceptic rău, nu mai crede nici în tehnocrați, ce să ne facă și ăștia! [...]
2011-11-16 12:28:20 | Raporteaza
@Gica Contra: Acum cand mocirla capitalista se scufunda si va disparea foarte curand,sa scrii tampeniile,pe care le-ai scris tu si bogdan,inseamna ca trebuie sa fii rupt,total de realitate.Pai cum dracu sa pui sef la guvern,unu care,prin natura meseriei,a contribuit la dezastrul din acea tara si nu numai,e ca si cum ai chema hotul,care ti-a spart casa,sa iti ascunda banii,pe care sa nu ii gaseasca data viitoare,este cat se poate de logic si clar,numai sa ai cu ce sa gandesti…….Nene da cum poti sa gandesti asa?????????
2011-11-16 12:28:34 | Raporteaza
@tare greu:
Criza nu a fost provocata de bancheri ci de propriile guverne. Deci nu iti chemi hotii sa ti faca ordine ci specialistii. Argumentatia este urmatoarea: populismul guvernelor s-a tradus prin deficite bugetare uriase si/ sau bani foarte ieftini (politica monetara foarte foarte lejera) pentru a sustine un nivel de trai nesustenabil. Cine a beneficiat? bancherii care au finantat prostimea (dar asta e de asteptat insa au beneficiat intr o mica masura deoarece bancerii au facut, fac bani si vor face si de acum inainte) precum si toti cei finantati care de fapt nu si puteau permite. Anume am stat in case pe care nu ni le puteam permite, ne am cumparat toate cele desi nu ni le puteam permite si asa mai departe.Si ce sa vezi ca a venit ziua in care tb sa dam inapoi. Si nu putem. Si atunci apare problema si criza. Insa cei care au beneficiat cel mai mult de pe urma crezei sunt sa zicem toti cei care si au luat credit cu buletinul sau apartament/ case. Toti astia striga acum ca bancherii sunt niste nenorociti.
2011-11-16 12:49:25 | Raporteaza
@Gica Contra: Nu domnule Contra, stanga nu e moarta. Ea va renaste, mai puternica, prin vocea unor personalitati publice precum domnul Rogozeanu. Acordatii si dansului prezumtia de nevinovatie: nu este vina dansului ca a fost educat ca un socialist. Pana la urma traind intr-un stat eminamente social este normal ca la un moment dat sa capeti un comportament deviat de la normal. Nu e mai usor sa astepti de la stat o poamana decat sa te gandesti sa faci ceva pe cont propriu, pentru tine si familia ta?
Dar revenind, stanga are o singura sansa. Si asta se cheama tiparirea de bani, plata unor ajutoare sociale, din nou tiparirea de bani, mai multi de data asta, din nou ajutoare sociale cand inflatia ii prinde din urma pe asistati si asa mai departe. Caci ce nu intelege domnul Rogozanu este ca baietii care mai au ceva capitaluri [si culmea, aici ar putea fi o parte importanta din fondurile de pensii ale unor oameni sarmani] nu vor mai baga banii in titluri de stat europene, pentru ca sunt riscante. Vor prefera sa faca investitii active in zone economice mai atragatoare: Asia, America de Sud, AFRICA [prietenii stiu de ce am scris Africa cu litere mari]. Unde randamentele vor fi ceva mai mari, si culmea, contrar legi economice care spune ca riscurile ar trebui sa fie si ele mari – riscurile vor fi mai mici decat sa imprumuti Italia, Spania, Franta si, desi mai pe la coada listei, Romania. Deci domnule Rogozanu, intelegeti macar chestia asta: ca sa primesti in continuare finantare trebuie sa faci doua lucruri: (1) sa platesti o dobanda buna [sa ii zicem randament]si (2)SA DEMONSTREZI CA ESTI CAPABIL SA PLATESTI ACEI BANI LA MOMENTUL SCADENTEI – asta este foarte dificil si actualul motiv pentru care se screme Europa. Si trebuie facut ceva in sensul asta rapid.
2011-11-16 13:18:41 | Raporteaza
completare: din cand in cand, in procesul de tiparire de bani, mai platesc si emisiunile de titluri de stat ajunse scadente. Ca de rostogolirea lor nu am ce sa mai vorbesc. Cine sa fie fraierul care sa mai imi imprumute bani cand stie ca eu produc doar inflatie? Ce randament sa ceara capitalul cand el stie bine ca eu voi venii cu o inflatie dubla peste el?
Deci Europa sociala va arata asa: deficite zero sau finantate prin inflatie, consumi cat produci, toti pentru unul si unul pentru toti. Ahh… iar Europa sociala non-Euro o va duce si mai greu. Pentru ca s-a imprumutat in Euro dar ea produce [ma rog, tipareste] RON, ZLOT, etc nu EURO. Dar va trebuii sa dea la scadenta EURO. Nu stiu de ce, dar banuiesc ca va trebui o inflatie si mai mare in zona asta.
PA!
2011-11-16 13:28:47 | Raporteaza
Nimeni nu se gandeste la momentl 1917 ??? Sa zicem za sunt un puturos, parazit pe bani publici care s-a obisnuit sa primeasca pomeni. Nu-mi trebuie vila si iaht – mi-e sufcient sa nu mor de foame si sa-mi platec internetul si curentul si pt asta ma fac ca lucrez putin. Daca ajung in situatia sa mor de foame, sa zicem ca sunt suficient de decent sa o fac in liniste sau sa ma duc “la munca nu la intins mana” DAR, daca familia mea moare de foame, putin imi pasa ca tu ai muncit cinstit si eu nu . Voi intra peste tine in casa si te voi ucide impreuna cu cei dragi pt singura vina de a fi fost harnic si inteligent – e vorba de supravietuire. Daca sunt singur, sunt un infractor, daca gasesc mai multi sunt un vandal sau un rasculat, in functie de numar, iar daca suntem maca 20% suntem revolutionari si-ti vom impune o societate bolsevica in care tu ramai fara proprietatea pe care o meriti din plin, fara libertate si probabil si fara viata!
PS. Politicile sociale au ca scop prevenirea fenomenului asta! Muribundului de foame i se rupe de dreptatea ta!
2011-11-16 15:17:11 | Raporteaza
Si ce m-ar costa pe mine, un Lenin in devenire, o data ajuns suficient de notoriu sa aservesc Chinei interesele teritoriului/tarii ocupate prin forta, in schimbul finantarii unei campanii promovare.
Ce ma ingrozeste la actualele trenduri de dreapta, e ca imi dau senzatia ca parca ar vrea din adins sa provoace o revolutie bolsevica.
2011-11-16 15:25:06 | Raporteaza
Tehnocratii (mai ales cei buni de gura pe sticla, gen Soviani) sint modelul in oglinda al chibitilor din parcuri care asista la partide de sah.
Sint foarte priceputi; dar nu cind se apuca sa joace, atunci spune ca e perturbat de lumea din jur si nu e lasat sa gindeasca.
2011-11-16 15:25:53 | Raporteaza
@Exercitiu de imaginatie: Si ce faci mai departe? care e solutia pe termen lung? trecem iar la nationalizare? La nivel de Romania sau facem asta in toata Europa? Ca sa stiu, sa incepem sa ne organizam! Hai fa repede un plan si pune-l pe net, eu cred ca o sa gasesti peste 20%! Hai repede, pana nu se organizeaza capitalistii astia!
2011-11-16 15:54:41 | Raporteaza
@Andrei: De ce nu nationalizare? Proprietatea de stat da iluzia coproprietatii.
Intr-o societate atat de interconecta, ma indoiesc ca o astfel de miscare ar mai putea ramane izolata. De fapt nici n-ar trebui facuta in Romania – ar fi usor de stins. In Franta pe de alta parte, unde exista o traditie a politicilor sociale, pare locul ideal unde sa le tai sanatatea gratuite , scolarizarea gratuita, sa ridici plafonul varstei de pensionare cu vreo15 ani, sa le ai ajutoarele de somaj si sa desfiintezi salariul minim pe economie. Dup-aia poate veni oricine sa spuna ca oricine are, are fiindca a furat ca va fi crezut pe cuvant.
Cat despre facutul mai departe…. parintii nostri care au prins regimul Dej stiu mai bine.
2011-11-16 16:18:00 | Raporteaza
Legat de ce se intampla acum pe Wall Street si de lipsa unui discurs coerent de stanga: si Petersburgul primilor ani de razboi era plin de tot felul de manifestanti de stnga, unii mai anarhisti altii mai putin. Au castigat cei mai agresivi!
2011-11-16 16:22:55 | Raporteaza
@exercitiu de imaginatie:
Fals! Au castigat…cei alesi!
2011-11-16 17:20:27 | Raporteaza
Si cine ar trebui sa conduca D-le Rogozanu? Poetii, artistii plastici? Sincer nu va inteleg, toata lumea il facea praf pe Berlusconi pentru delirul sau iar cand vine un om serios si pregatit il respingeti! Mai pe stil dimbovitean, inteleg ca dvs. o preferati pe Elena Udrea d-lui Stolojan? In rest faceti o confuzie mare cred eu intre tehnocrati- finantisti si opiniile politice gen stanga dreapta. Cine a spus ca un tehnocrat e neaparat de dreapta? Sau confundati aberatiile dezlanate ale lui Basescu cu opinii de tehnocrati? Nu au nici o legatura, va asigur!
2011-11-16 18:05:11 | Raporteaza
pentru nedumeriti – sensul articolului ar fi urmatorul. ori recuperam ceva forta politica (ca doar finantistii de asta se pling ca politicienii nu au c…e), ori ii lasam pe ei sa conduca ceea ce e cam nasol. pentru ca au condus-o pina in gard in 2008 si apoi au cerut rascumparare.
2011-11-16 19:10:56 | Raporteaza
Exercitiu de imaginatie
Cu certitudine, Caragiale nu a fost de stanga(juca in echipa conservatorilor la ziarul Timpul, de obicei)
Spre aducere aminte,un fragment de text din Caragiale.
Textul integral e deosebit de interesant si instructiv…
“Ei! aici sta rădăcina răului; aci stă ascunsă cauza actualei stări de lucruri – coarda s’a întins peste măsură. Și răul mai are și alte rădăcini cum vom arăta îndată…
Să notăm în treacăt că marea majoritate a arendașilor mari este compusă din străini, – în Moldova, evrei; în Muntenia, greci, bulgari, albaneji și puțini romîni ardeleni supuși unguri, – în genere, afară de rare excepțiuni onorabile, oameni de joasă extracțiune, aspri la cîștig, fără sentimente omenoase și lipsiți de orce elementară educațiune. Cruzimea interesului, comună lumii, se mai înăsprește aici prin lipsa de solidaritate națională, prin nesocotirea tradițiilor și opiniei publice, prin îndrăsneala ce o dau pe o parte coruptibilitatea administrației publice, pe de alta protecția or a pavilionului străin, or a cine știe cărei puternice Alianțe universale, și printr’un manifest dispreț brutal față de țăranul incult, umilit și îndelung-răbdător. Ce a rezultat din această sistemă ? Iată: 1. Scăpătarea atîtor proprietari mari, cari și-au sporit cheltuielile pe măsura creșterilor arenzilor, înnecîndu-se în risipe de lux din ce în ce mai exagerate pe speranța unei continue progresiuni a veniturilor; 2. Prosperitatea fenomenală a clasei arendașilor mari și, pe lîngă asta, avîntul prodigios al băncilor și institutelor de credit, din cale afară disproporționat cu o țară agricolă; și 3. Mizeria țăranilor. Trebuia să fie așa. Din stoarcerea forțelor acestora din urmă a resultat și luxul nechibzuit al proprietarilor, și înavuțirea nemăsurată a arendașilor, și cîștigurile enorme ale Băncilor, și bacșișurile administrației publice și, mai încă, ridicarea mereu crescîndă a veniturilor Statului.”
…………………………………………………
1907 din primăvară până’n toamnă.
Textul integral, aici:ro.wikisource.o../
2011-11-16 20:33:38 | Raporteaza
@Costi Rogozanu: perfect,sa arate tehnocratii finantelor si ai mediului bancar ce c…e au!
li s-a oferit ocazia in Grecia si Italia de ex.
ramane de vazut cum se vor descurca in confruntarea cu oamenii vii si nu dezlegand algoritmi teoretici.
-daca vor reusi, probabil ca se va naste, in sfarsit, o
‘a treia cale’ functionala si realista, un nou contract
social
-dar daca vor esua, vor fi maturati definitiv de instinctul de conservare (supravietuire) al populatiilor.
2011-11-16 20:39:06 | Raporteaza
@Costi Rogozanu: asa zice si Domnul bassescu: politicienii vest-europeni n-au samanta-n oo ca el care a hotarat sa taie brusc, joi la ora 5, 25% si 15%…
doar ca spre deosebire de bassescu, politicienii din vest (inclusiv berlusconi sau sarkozy) stiu ca nu pot intinde corda precum a facut-o bassescu in fata unui popor-leguma…
altfel,in UE se poate usor ajunge la situatia inchipuita de “exercitiu de imaginatie”
ps: in afara calitatilor avute de noii premieri, respectivii mai fac parte si din trilaterala, Monti fiind presedinte in exercitiu care a lipsit la ultima intalnire…
adica sunt baieti din popor dedicati binelui public… unui public restrans, e-adevarat
2011-11-16 20:49:39 | Raporteaza
presa “romînească”? pentru unii literati nu e obligatorie ortografia actuala?
2011-11-16 20:50:20 | Raporteaza
citat: “Dar Europa, şi lumea în general, are toate motivele să spere că domnii Monti şi Papademos vor face minuni. Pentru că dacă tehnocraţii eşuează, extremiştii aşteaptă pe tuşă.”
daca finantzistii astia fost birocrati si tocmiti ai marelui capital, erau asa inteligenti, sigur nu omorau economia cu austeritate, asa cum recomanda nazistii de la Berlin, si asa cum au facut prosteste grecii, spaniolii si urmeaza sa faca si italienii, ci se uitau la americani, care au dat drumul la tiparnitza si si-au bagat p. in ele de datorii si creditori. Asta desi e adevarat ca nu toata lumea poate avea privilegiile valutare ale americanilor, si nici simpatia “investitorilor” la bursa…
2011-11-17 08:33:53 | Raporteaza
@Costi Rogozanu
Ai dreptate, porcaria cu tehnocratii-finantisti si solutiile lor miraculoase nu va merge. Astia uita mereu ca au de a face cu oameni, milioane de oameni. De fapt, sute de milioane d eoameni. Guvernul-tehnocrat este anticamera soft a unei posibile dictaturi-hard. As face o singura concesie conceptului de “guvern de tehnoctati”. As dori sa vad un guvern condus de niste agenti fiscali de mana forte. Unii care sa termine si cu practica talhareasca a preturilor de transfer utilizata de zecile de mii de multinationale pentru a fenta fiscul. Unii care sa impuna desfiintarea paradisurilor fiscale si bancare. Unii care sa reintroduca impozitarea agresiva a profiturilor excesive, asa cum a Existat in SUA pana prin anii ‘60 (profiturile excesive erau impozitate cu 92%!). Unii care sa reteze apetitul talharilor de ajupui omenirea de resurse, de bani, de viata, de mica agoniseala. Ei da, un guvern de agenti fiscali as suporta pentru o vreme!
2011-11-17 09:42:16 | Raporteaza
[...] Costi Rogozanu pe VoxPublica [...]
2011-11-17 10:54:12 | Raporteaza
V-am citit alte articole, pertinent si util argumentate, dar aici nu pot fi de acord cu dvs. stimate domnule Rogozanu.
Nu exista o criza fara ca nimeni sa nu dea faliment. Cineva trebuie sa plateasca pentru excesele (mediului privat si public) din trecut, in mare parte prin efort public. De ce sustin ideea aceasta? Pentru ca ma uit in istorie si observ ca de 10.000 de ani, pattern-ul e exact la fel, in alte contexte si cu alti actori.
In rest, numai de bine, stimate domn!
2011-11-17 15:26:49 | Raporteaza
Suspendarea si inlocuirea?
Azi comitetul Rosu a stabilit in taina
Sa fie dat afara din PSD doar Geoana.
Motive sunt mai multe, dar unul e mai mare,
Doar el sa nu profite de proasta suspendare!
Ar fi dorit si Geoana sa fie president
Macar o luna-ntreaga si nu doar un moment.
Fusese la alegeri chiar president o noapte,
Nici n-a primit onorul si alte cele toate!
Doar singur Vacaroiu a fost si presedinte
Atunci la suspendare fiind unul cuminte.
Rocada e facuta cu Geoana pus pe tusa
Si beneficiarul e doamna de la usa!
In cazul suspendarii o doamna are dreptul
Sa fie presedinte doar vice e carnetul
Poate ghiciti cu totii Roberta Anastase
Va fi o presedinta in carne dar si oase!
Cu-aceasta suspendare poporul nu castiga,
Nici bani mai multi la pensii si nici o mamaliga
Si-abia acum carlanul va fi poate chiar tuns,
De USL-ul care n-a fost dar s-a tot dus!
2011-11-17 16:23:14 | Raporteaza
Un lucru n-am inteles: care-i pericolul sau problema daca asteapta pe tusa extremistii si anarhistii ? In situatii extreme este absolut nevoie de actiuni extreme, iar anarhia este singura forma posibila si reala de democratie. Eu sunt pentru extremism si anarhie. Nu vad de ce mi-ar conveni mie mai mult sa ma calareasca Tanda in loc de Manda , USL in loc de PD (de parca ar fi vreo diferentza) sau capitalismul in locul comunismului. E tot un drac. Eu vreau sa nu ma calareasca si sa nu ma jupoaie nimeni, iar asta se numeste Anarhie: fara stapani. Nu m-am nascut ca sa ma comande eba, jiji, basescu, udrea, nastase sau videani sau vanghele.Sau papanupoulos sau berlusconi sau alte javre. Hai sa fim seriosi. Javrele astea trebuie inlaturate prin mijloace extreme. Apropo, ce-i aia “extremism” ? Cand vine jindaru si da pulanu-n tine e extrem sau nu e ? Cand da cu gaze lacrimogene si gloante de cauciuc nu e extrfem ? Si-atunci care-i problema daca ma apar cu aceleasi metode ?
Vai ce nenorocire, ne asteapta extremismul, ce sa spun: pai il traim deja, suntem la extrema saracie si la abuzuri extreme. Problema e ca javrele ne aplica noua masuri extreme iar ei o duc bine. In cazul asta eu zic sa le aplicam noi lor masuri extreme, sa scapam de ei.
2011-11-17 17:30:13 | Raporteaza
@Gica Contra: @extremismul si anarhia sint bune:
Ai dreptate!
Trebuie sa tremure si ei de frica putin, sa stie ca li se poate intampla si lor necazuri, nu doar amaratilor de rand!
Jos cu Bilderbergii!
2011-11-17 19:08:12 | Raporteaza
Ce naiba bai Rogo, acuma citam din Berlusconi si Trichet ?! Mai bine citam din Ciorbea, Radu Vasile si Constantinescu, ca sint la fel de vestiti si “autoritati” in domeniu, in oricare domeniu
Stii cum devine un bou seful tau ? Iti spun eu cum: vine unul pe strada ta si spune ca de azi el e sef. Daca tu il crezi, gata, din ziua aia e sef. Dar daca nu-l bagi in seama ? Ramine ce era, adica un bou, un nimeni.
“Autoritatile” si “tehnocratii” nu se pricep la nimic, numai la vorbe. Nu sint nici ingineri, nici filosofi, nici mecanici, nici profesori, nici legumicultori. Nici macar contabili. Ei sint doar…. “sefi”. Pentru ca asa crezi tu, ca ai nevoie de sefia lor, ca iti foloseste la ceva. Nu-ti foloseste. N-ai nici o nevoie de ei , nu-s cu nimic mai destepti sau mai pregatiti decat tine. A, ca iti inchipui tu ca fara ei … “aluneci in prapastie”…. ma rog, treaba ta: pina la urma si tigancile se jura ca-ti vor spune viitorul, sau chiar ca il influenteaza daca le dai niste bani. Tu le dai banul, ele zic ceva, normal ca nu se intampla ce zic ele sau cel mult se intampla partial din pura intamplare. Asa-i si cu sefii, tehnocratii, finantistii, specialistii astia globali, mondiali si de cartier: daca esti prost si pui botul la vrajeala lor si cotizezi….. In realitate ii platesti degeaba iar deciziile lor sint mereu ori la plezneara ori din interes pur personal si de clan/mafie. Li se rupe lor de ceea ce se intampla dupa aia cu economiile sau cu popoarele. Pentru ca pulimea are naravul , placerea de a linge ori pe Basescu, ori pe Paraschiva moarta , in sperantza ca o sa-i iasa si lui ceva , in plus fatza de herpes. Ei bine, nici Paraschivei, nici lui Basescu, nici lui Berlusconi si nici lui Trichet nu li se rupe nimic despre ce crezi si speri tu. Daca iese intamplator si din munca ta bine, e ok, e meritul lor. Au facut vraji si au alungat varcolacii care mancau Luna. Daca iese nasol, ce sa-i faci, era inevitabil, nimeni nu-i perfect si ne asumam raspunderea politica.
Unii -multi- sint atat de cretini ca se-apuca sa analizeze ei si sa despice-n patru vrajelile mamei Omida , vrajelile popilor , pe ale bancherilor si politicienilor. LOL ! In ideea ca , vezi-doamne, tre sa fie ceva logica si rosturi ascunse acolo, ca doar n-or vorbi aia chiar din burta si aberatii fara sens. Tre sa fie vreun sens, cica. Ei bine, nu e. Nada. Nema. Canci. E doar vrajeala, ce intelesuri si sensuri si logici ascunse si profunde sa cauti in vrajelile unor escroci, nu ti-e clar ca orice ar zice e inselatorie ?!
Ca sa cauti sistem logic ,rational , ceva tehnic in vrajeala politicienilor si bancherilor, e ca si cum le-ai cauta in Biblie: inutil. Nu exista. Nici nu se bazeaza pe asa ceva, ci pe altceva: pe credintza. A ta. Tu tre sa crezi ca ei sint sefi, ca se pricep la ceva esential si necesar. Nope. Nu se. Tu esti singurul care te pricepi, si anume la meseria ta, si esti singurul care produci tot ce maninci + ce le platesti lor de pomana. Ei se pricep la un singur lucru: se pricep sa te convinga pe tine ca ai vreo nevoie de ei. Ei bine, n-ai. N-ai nevoie de banci , e absurd: adica tu muncesti si dai salariul tau unei banci pe care o platesti ca sa…. ca sa ce ?! Sa-i platesti comision de cate ori te uiti la banii TAI ?! Pai tu nu poti sa-i tii singur in buzunar, gratis ?!
2011-11-17 19:10:46 | Raporteaza
Dle. extremismul si anarhia sint bune,
Dupa afirmatiile de genul:
“…USL in loc de PD (de parca ar fi vreo diferentza), sau capitalismul in locul comunismului. E tot un drac.” se vede clar ca nu esti capabil de rafinamente si de logica simpla, pentru a face diferenta.
Rezulta ca nu ti-ar displacea sa te trezesti cu un pietroi in mufa, tam-nesam, in timp ce te plimbi cu catelul pe strada ta.
E anarhie, sau extremism si trebuie sa ne asteptam la orice.
Iti recomand sa mergi cu ai tai care cred in astfel de solutii si sa va inconjurati cu un gard inalt si sa traiti acolo numai intre voi. Daca scoateti capul vi-l retezam.
In numele democratiei.
2011-11-17 21:31:15 | Raporteaza
@Arcadied
esti asa de trist si blazat incat nu te mai recunosc.Ce-i cu tine,nu mai crezi in Geoana?
Acum 4 ani erai un mare fan al Prostanacului si-l vedeai pe cai mari.Wassup with you,just the age?
2011-11-17 21:55:55 | Raporteaza
@sora diesel,
Referitor la articolul Dlui Rogozanu, care este destul de ambiguu, dar binevenit, actual, bag de seama ca tu nu te implici si preferi sa bati campii cu al-de Geoana si asazisele simpatii ale mele fata de prostanac.
Lasa-ma pe mine si zi ceva despre presupusa invitatie a hotilor la conducerea trebilor pagubitilor.
Fi matura.
2011-11-17 22:23:13 | Raporteaza
Arcadied.
Dupa ce hotii au organizat, ca la carte, anarhia din Argentina(cine mai tine minte ce si cum prin 2000 aprox.) poporul n-a mai acceptat ca aceleasi persoane sa le organizeze iesirea din anarhie. A fost preferata o solutie locala. Politicienii care au reusit reitrarea in normalitate sunt reconfirmati, electoral, de acelasi popor de prosti.Dovada peremptorie ca te poti lipsi de camatari fara sa crapi di foame.
2011-11-18 01:52:21 | Raporteaza
Arcadied.
Dupa ce hotii au organizat, ca la carte, anarhia din Argentina(cine mai tine minte ce si cum prin 2000 aprox.) poporul n-a mai acceptat ca aceleasi persoane sa le organizeze iesirea din anarhie. A fost preferata o solutie locala. Politicienii care au reusit reitrarea in normalitate sunt reconfirmati, electoral, de acelasi popor de prosti.Dovada peremptorie ca te poti lipsi de camatari fara sa crapi di foame.
2011-11-18 01:52:21 | Raporteaza
“sa va inconjurati cu un gard inalt si sa traiti acolo numai intre voi. Daca scoateti capul vi-l retezam.
In numele democratiei.
Arcadied
2011-11-17 21:31:15 ”
Nu puteti: sinteti prea putini iar noi nu mai muncim pentru voi, nu mai credem in politicieni si nici in mass-media si nici in camatari. Poti sa incerci tu si in numele lu Rihanna , tot degeaba: nu ne mai impresionati cu “in numele”. Iar pulimea pe a carei indobitocire ati contat, sa o folositi impotriva noastra, a deschis si ea ochii. Din cauza ca vi s-a urcat arogantza la cap atit de mult incat ati mers prea departe, ati redus prea mult din papica si ati ajuns la grotesc cu circul. Nu mai aveti ce iluzii sau bau-bau sa ne vindeti , nici iluzia unui viitor si utopic rai comunist/capitalist pentru care sa suferim noi azi (si sa belferiti voi), si nici teama ca “vin comunistii/capitalistii/teroristii/anarhistii/extremistii/musulmanii”.
Stii ce se intampla ? Se intampla asta: conditiile grele de trai coroborate cu nivelul general de informare a masselor au deschis ochii pulimii. Nu mai vrem nici sa construim garduri intre noi si nici sa ne batem noi intre noi, bugetari cu pensionari, romani cu unguri, comunisti cu capitalisti sau crestini cu muisulmani.
Avem ce avem cu voi , nu noi intre noi. Voi sunteti cauza si sursa raului si a dezastrului. E drept, la asta a contribuit si prostia noastra, orbirea noastra. Not anymore. Enough is enough. Intentia noastra este sa va facem sa platiti pe persoana fizica, nu pe institutie, pe firma sau pe ideologie. Alea au fost doar idei “in numele” carora ati facut si faceti rele ca un cancer ce sinteti. Voi: camatarii, politicienii, popii, vrajitorii din media si criminalii din servicii si din structurile de represiune. Personal, cu nume si prenume, pe persoana fizica.
2011-11-18 17:56:34 | Raporteaza
@Arcadied: anarhia este democratia comunitatii locale. Descentralizare , alegeri libere , responsabilitate personala pentru actele de decizie pe care le face alesul.
Nu vad ce te deranjeaza la democratia la firul ierbii: numele ei in stiintza politica este “anarhie”.
Nu stiu daca ai inteles asa ca repet: anarhie inseamna “fara sef”.
O comunitate democratica nu are nevoie de sef ci de un lider ales , un om ales si platit sa faca ceea ce ii cere comunitatea, nu ce crede el “in calitate de sef” ca e bine pentru comunitate.
Nu stiu daca ai inteles: noi in familia noastra daca vrem sa facem usa in panta si fereastra in tavan, alegem pe unul sa faca usa si fereastra asa cum vrem noi, nu cum crede el ca ar fi mai buna pentru noi. Si facem si un concurs, alegeri democratice: toti verii si nepotii care se dau mari zidari vin, se lauda cu ce vor face ei iar noi alegem pe unul sa se apuce de treaba. Daca nu face usa si fereastra unde am zis noi si a promis el , e nasol: si-o ia in freza.
Tu poti sa-i zici anarhie si extremism, no problem, poti sa-i zici si acid salicilsalicilic.
2011-11-18 18:10:08 | Raporteaza
@ithalna: Ce frumos spui numai ca din pacate nu se poate realiza asa ceva. “Pai cum sa existe o lume fara sefi?! Unde ai mai vazut asa ceva?!”
Atâta timp cît vor exista oameni, cel putin în România, care sa zica tot timpul sarut mâna, sa traiti sefu, nu se poate ajunge la ce zici tu.
Educatia populara, cel putin româneasca este sa se supuna în fata unuia care “cica a studiat la scoli înalte”, sau “are cunostinte sus pus” etc. Din pacate oameni nu sunt ca unele animale si se pare ca au nevoie de “un sef”. Nu ar fi nici o problema, numai ca din pacate s-a dovedit ca cei ce alearga dupa sefie sunt mari “boi”.
Referitor la articolul d-lui Rogozanu, excelent. Nici nu se putea explica mai bine, numai ca putin sunt cei ce înteleg ce vrea sa zica. Am ajuns, sa-l linsem pe cel ce este purtator de vesti proaste ca si cum ar fi vina lui. Personal mutarea care a avut loc în Grecia si Italia este ca o lovitura de stat data de finantisti împotriva statelor suverane. Scris acum doua secole…
« I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies. If the American people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation, then by deflation, the banks and corporations that will grow up around the banks will deprive the people of all property until their children wake-up homeless on the continent their fathers conquered. » Thomas Jefferson (Letter to the Secretary of the Treasury Albert Gallatin, 1802)
2011-11-19 07:55:25 | Raporteaza
Kijiji sama:
“Ce frumos spui numai ca din pacate nu se poate realiza asa ceva.”
Ba da se poate si este singurul scop, “goal” dezirabil si fezabil de catre o comunitate oricat de mica sau de mare/numeroasa. Oricare alt proiect/ alta forma de organizare sociala este nedemocratica iar ce nu este democratic se numeste dictatura/tiranie/sclavie si reduce omul la conditia de animal , de resursa exploatabila si exploatata discretionar.
In pofida si tocmai datorita diferentzelor de tot felul dintre noi ca indivizi si comunitati , natura ne obliga sa traim impreuna pe aceeasi planeta iar “impreuna” are numai si numai doua variante:
tovarasi, colaboratori
sau stapin si sclav. Tertium non datur.
Comunitatea incepe cu prietenul, cu tovarasul de viatza, cu familia , satul, orasul, statul, societatea etc. Toate au la baza consimtamantul liber si relatiile echitabile. Daca nu exista libera optiune de asociere si respectul reciproc al echitatii asumate , adio prietenie, familie, comunitate: ai de fapt o relatie de sclavie, de tiranie, de dictatura.
Lumea relatiilor dintre noi ca oameni este asa cum dorim sa o construim si asa cum reusim sa o facem.
Aceia care s-au nascut sau traiesc cu dorintza de a fi lupi si rechini, desigur ca au tot dreptul sa-si urmareasca implinirea si fericirea personala asa cum simt si considera ei. Si vor fi tratati corespunzator propriei lor nasteri/alegeri.
Democratia si echitatea sint singurele lucruri de dorit si perfect realizabile. Este singurul lucru bun care “se poate”. Pentru orice altceva nici nu e nevoie sa facem nimic special: violul si talharia sint la indemina oricarui animal.
2011-11-19 10:21:21 | Raporteaza
“Vin finanţiştii-tehnocraţi în politică şi ne salvează. Sigur că da”
Nu au din ce sa ne salveze, ca nu s-a intamplat nimic: nu e nici un cataclism, inundatie, cutremur, glaciatiune sau ciuma. Nu s-a redus brusc populatia si n-a crescut brusc populatia. Plantele si animalele cresc la fel , apa curge la fel, petrol este tot cat era si ieri.
Nu s-a intamplat nimic, nu exista nici un motiv pentru vreo criza economica, facem acelas comertz intre noi si cu Asia si cu restul lumii, ba chiar mai mult decat inainte.
Este in continuare de munca, de construit, de reparat , de cultivat etc.
Fara nici un fel de realitate, nevoie sau justificare, politicienii si mass-media mituiti de banci au inventat o expresie:
” criza”
si in numele acestui cuvint mincinos ar vrea ca noi sa muncim mai mult si sa suferim mai mult , ca “masuri de austeritate” pentru a scapa de ceva care de fapt nu exista: criza.
Nu exista nici un fel de criza.
Nu exista nici un motiv pentru care o parte dintre noi ar trebui sa nu aiba loc de munca in conditiile in care este atita munca de facut
nu exista nici un motiv pentru care cei de la locurile de munca ar trebui sa munceasca mai mult pentru o plata mai mica.
Raportul salariati/pensionari , 1989 comparat cu 2011 este acelas: 1,3. Unu VIRGULA trei.
In numele unei crize care NU exista, guvernantii iau masuri politice tocmai ca sa provoace o criza cu adevarat: masuri demografice, masuri ocupationale , masuri in economie, educatie, sanatate.
Iar Rogozanu pune problema exact in termenii de manipulare: “cineva ne va salva sau nu din criza”.
Domnule, in primul rand NU exista nici o criza, ci doar incearca politicienii si mass-media sa provoace una. Bancile si speculantii , patronii vostri, maresc artificial si nejustificat preturile si costul vietii si reduc veniturile si interzic munca, prin tot felul de “acte normative” si “decizii politice” aberante, ilegitime si criminale.
NU trebuie sa ne salveze nimeni din nimec, ca NU s-a intamplat nici o catastrofa. Avem nevoie sa scapam de camatari, politicieni, speculanti si de mass-media aservita acestora. Ca sa evitam o criza iminenta, care vi se datoreaza.
2011-11-19 12:24:55 | Raporteaza
un articol bun pe tema asta:
“Technocrats, Minds like machines” economist.com/n../
2011-11-19 17:37:08 | Raporteaza