![]() | Vladimir TISMANEANU, interviu in exclusivitate pentru blogul Istodor. Partea intii: Elena Basescu, casa din Mihaileanu? “bagatelă comparat cu mega-escrocheriile României post-comuniste”vezi toate articolele de Eugen Istodor17 Dec 2009 la 06:49 37 comentarii 3327 vizualizari. |
Un schimb de emailuri de seara/dimineata a dus la un interviu, “megainterviu” cum l-a numit profesorul Vladimir Tismăneanu.Arunc în cuşca blogosferei prima parte a acestui interviu. Despre Băsescu.
N-am iertat nimic, sigur oi fi uitat multe. Citiţi-l, merită. Vladimir Tismăneanu vorbeşte rar şi bine.
Am votat Geoană. Tu? Băsescu. De ce? Unde-ai greşit? De ce te urăsc?
Vladimir Tismăneanu: Sincer vorbind, n-am votat decât simbolic, ori mai precis spus, în gând. Nu mai sunt cetăţean român de pe vremea când, în urma ameninţărilor cu moartea, prin 1985, am renunţat la ea. Însuşi Ceauşescu a semnat decretul. Mă tot gândesc să-mi reiau cetăţenia, e multă birocraţie, dar cred că o voi face anul viitor (2010). L-am susţinut pe Băsescu pentru că nu minte.
Pentru că este el însuşi. Pentru că are un proiect de renovare a unei societăţi bolnavă de duplicitate, impostura şi corupţie.Pentru că a fost atacat din toate părţile, mai ales după ce a condamnat comunismul.
Pentru că în aproape patru ani de colaborare am văzut că este loial.
Deci nu am greşit, cred ca am ales bine. Mi-e teamă că tu ai greşit. Priveşte cât de penibil a reacţionat Geoană după înfrângere. Cine mă uraste? Nistorescu şi Romoşan? Voiculescu şi Patriciu? Iliescu şi Antonescu? Vadim şi Păunescu? Mă urăsc pentru că nu tac, pentru că am memorie, pentru că înţeleg să mă comport în consens cu acea etică a neuitării despre a scris Monica Lovinescu.
Loial? Numai cu cine îi convine totuşi. şi-a trădat de-a lungul timpului toţi partenerii de la Roman la liberali, consilierii, convenţia democratică, etc.
V.T.: Mai degrabă aş spune că a tot fost abandonat, ba chiar trădat (bizantinismul rămâne o maladie a vieţii politice naţionale). Când doi foşti consilieri prezidenţiali, soţ şi soţie, oameni care au lucrat direct cu Traian Băsescu vreme de opt ani, ajung să-l atace direct şi indirect, inclusiv în presa lui Dan Voiculescu şi a lui Dinu Patriciu, nu ştiu dacă Băsescu este cel care trădează.
Vă asigur că eram gata să scriu că Elena Băsescu nu este un nou Nicu Ceauşescu (veţi concede că ma pricep puţin la subiectul Nicu şi socialismul dinastic), Traian Băsescu m-a descurajat spunându-mi că se va afirma că el mi-a cerut-o. Ceea ce ar fi fost total fals.
A condamnat comunismul verbal…şi ce dacă?
V.T.: Nu a condamnat comunismul doar verbal. A mers la Sighet, a mers la Braşov, a cerut iertare victimelor în numele statului român. Nu e vina lui Traian Băsescu că penelistul Bogdan Olteanu a înmormântat legea lustraţiei în Camera Deputaţilor (motiv pentru care Societatea Timişoara i-a decernat premiul „Secera şi ciocanul”).
Consilieri trădaţi? Întrebaţi-i pe Cristian Preda, Teodor Baconsky, Bogdan Tătaru-Cazaban, Anca Ilinoiu, Constantin Degeratu, Sebastian Lăzaroiu, Alexandru Gussi, Iulian Fota, Virgil Păunescu spre a-i numi doar pe aceştia. Întrebaţi-i pe coordonatorii comisiilor prezidenţiale Marian Preda, Mircea Miclea, Ioan Stanomir.
Traian Băsescu nu este o fiinţa perfectă, nu voi osteni să o repet, dar mă exasperează felul în care nu i se recunosc merite pe care eu unul le-am constatat direct, pe viu, cât se poate de constant şi consecvent. Mă uimeşte şi mă întristează partizanatul unor activişti civici care se indignează mereu selectiv. De altfel, mă îndoiesc că Adriana şi Claudiu Săftoiu ar nega faptul că preşedintele s-a implicat total în condamnarea dictaturii comuniste. Eram lânga Adriana la Parlament când Vadim a făcut spectacolul de pomină. ştiu ce mi-a spus atunci. În ce mă priveşte, a acţionat întotdeauna prompt, a sprijinit cu energie Comisia Prezidenţială, ne-a ajutat să intrăm în arhive. Dacă astăzi Arhivele Naţionale, conduse de Dorin Dobrincu, s-au democratizat, nu este în mică măsura rodul acţiunilor lui Traian Băsescu. Aceste lucruri trebuie spuse apăsat, pentru că, vă încredinţez, sunt adevărate.
Fără spate, fără bani, fără pile, te duci dracului în Ro. Mori. Nu te mai cunoaşte nimeni. Cum poţi trăi din demnitate? Afacerile în Ro se fac numai cu statul acum, indiferent de culoare politică, la putere fiind PDL, iar Criza a paralizat orice iniţiativă particulară în Ro.
V.T.: Statul a devenit (a rămas) un terifiant Leviathan. Nu era foarte eficient nici statul precomunist, dar era o monarhie constituţională veritabilă. Republica lui Iliescu a acumulat toate defectele României, precomuniste şi comuniste. Este (încă) un sistem clientelar, în care totul este de vânzare, inclusiv, în atâtea cazuri pe care le ştim, principiile. Criza este totuşi pe cale de a se termina (poate sunt eu prea optimist). Important este să întărim statul de drept, responsabilizarea celor învestiţi cu funcţii publice. Acest lucru nu se poate face în absenţa justiţiei independente. De aceea a deranjat atât de tare ceea ce încerca să facă Monica Macovei. De aceea este atacat Daniel Morar. De aceea este ponegrită Comisia Europeană. Depinde de noi să construim initiaţive în media, în spaţiul civic. Priveşte ce se întâmplă în blogosferă. Spunea o mare antropoloagă americană, Margaret Mead: „Nu vă îndoiţi că doi sau trei oameni pot schimba lumea. De fapt, doar astfel s-a schimbat lumea”.
Sînt intelectuali de vază, Liiceanu-Patapievici-Tismăneanu. Cum pot înghiţi că Băsescu şi-a tras vilă în Mihăileanu, că fi-sa a ajuns europarlamentară, că Udrea a fost ministră, că Ritzi, omul lui, a finanţat campania micuţei Băsescu?
V.T.: Două rele nu fac un bine, dar nu pot uita că ceea ce evoci tu aici este o bagatelă comparat cu mega-escrocheriile României post-comuniste. Nu văd de ce Elena Băsescu nu ar avea dreptul să fie europarlamentară, ce face atât de grav Elena Udrea spre a merita oceanul de ură revărsat la adresa ei?
Faptul că tatăl ei PREşEDINTELE ADULT a dictat ca membrii PDL (un procent calculat să voteze cu EBA) O societate normală ar trebui să condamne şi pe marii moguli care furaă meşteşugit şi masiv. Cum face Băsescu. Dar tot societatea aia nu poate fi surdă la micii şmecheri care-şi fac avantaje. Cum a facut Băsescu.
VT: Nu trăiesc în România, dar chiar mi se par disproporţionate aceste reacţii umorale. Dispreţul resentimentar face ravagii, înjosindu-i în primul rând pe cei care îl practică. În plus, felul cum a fost continuu Elena Băsescu (permiteţi-mi să-i folosesc numele real) ţine de o misoginie larvară care mă stupefiază. Nu vă place candidatura ei, este OK. Dar nu trebuie ucisă în efigie. A facut studii, a citit cărţi, a crescut într-o familie unde se discută politică de dimineaţă până-n miez de noapte. Nu este şi fiul lui Sarkozy angajat în politică? Nu se numeşte premierul grec Papandreu, fiul lui Andreas (el însuşi premier în anii 80) şi nepotul lui Gheorghios Papandreu (premier în anii 60)? Eu aş prefera să examinăm performanţa ei ca europarlamentar, să ne ocupam de lucruri cu adevărat semnificative.
Da, dar cred că şi-n America e absurdă o asemenea candidatură.
VT: Tatăl lui Al Gore a fost senator de Tennessee, fiul de asemenea. Nu mai vorbesc de dinastia Kennedy. Ideea cardinală a liberalismului este egalitatea indivizilor în faţa legii. Evident că există şanse mai mari pentru cei care cresc în familii influente. Dar trebuie aceşti oameni pedepsiţi? Mai cu seamă că multi dintre autodesemnaţii procurori au avut şi ei destule avantaje din start…
Sînt eu? De ce să votez „răul cel mai mic”?
V.T.: Nu, Traian Băsescu nu este „răul cel mai mic”. A promis ca va ţine cont de Raportul Comisiei pe care am condus-o şi a făcut-o. A condamnat un regim iliegitim şi criminal, ridicându-şi contra sa toţi lacheii, nemernicii, poltronii şi escrocii. Evident, Băsescu nu e perfect. Nimeni nu este. Este un personaj uneori abrupt, dar, cum spunea Andrei Pleşu, este un adult. Câtă vreme adversarii săi se comportă de o manieră isteroid-infantilă. Traian Băsescu a numit comisii pe teme vitale, a citit concluziile lor, încearcă să le aplice. Are o viziune, o strategie, o constelaţie de obiective. Când îl votam pe Băsescu, votăm un proiect, nu doar un om.
Care este concret proiectul? Parlamentul unicameral, doar? Modernizarea statului şi a instituţiilor a însemnat până acum doar omorârea lor, discreditarea tuturor….
VT: Citiţi documentele comisiilor prezidenţiale pe teme de politici publice, educaţie, demografie, sănătate, reforma instituţiilor. Toate acestea implică legi, iar Parlamentul, nu e nevoie să o mai spun, nu s-a grăbit să vină în întâmpinarea propunerilor lui Traian Băsescu. Nu pasez mingea dintr-o parte în cealalată a terenului, dar acestea sunt datele concrete. Noi alegeri ar putea duce la o nouă majoritate parlamentară. Atunci vom discuta concret ce s-a făcut şi ce nu s-a făcut. Reforma internă nu priveşte doar un partid, ci întreaga clasă politică românească.
Etichete: blaga, Blogviu interviu, casa Mihaileanu, Elena Basescu, Istodor, presedintele romaniei, Tismaneanu, tismaneanu.com, Vladimir Tismaneanu


Cristian Teodorescu azi la 00:32 |
Cînd îl auzi vorbind la vreo televiziune pe parlamentarul român, îţi vine să crezi că [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 18 Feb la 18:08 |
În urmă cu o lună, când scriam că PDL și PSD și-au dat mâna pentru a susține un [ citeste mai departe ]
Florin Puscas 18 Feb la 14:27 |
Dan Dianconescu, prin intermediul OTV şi al partidului de troglodiţi pe care îl conduce, vine [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 18 Feb la 11:41 |
O veste tristă. A murit Cornel Mihai Ionescu, unul dintre cei mai mari erudiţi pe [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 17 Feb la 22:59 |
Vezi şi Catavencii.ro
Fix 1,5 la sută din PIB vrea premierul MRU să aducă la buget, în două [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 17 Feb la 12:01 |
Mircea Sandu: Acum... o să vedem asta cu băut din iaz...
Dragoș Năstase: Nu... e un pahar de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 16 Feb la 11:11 |
Numărul deceselor în urma hipotermiei este tot mai mare. Autoritățile iau măsuri, Raed Arafat [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 16 Feb la 11:07 |
Geamurile fumurii se lasă ireal de încet în jos. Albul zăpezii îmi lovește retina. Îmi [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 16 Feb la 01:43 |
Aveam șase ani când am auzit o teorie frumoasă despre tineri. Cel care mi-a spus-o nu era un [ citeste mai departe ]
Marius Cosmeanu 15 Feb la 22:15 |
Într-un audiovizual în care ayatolah e Dan Diaconescu iar precursor, mai bretelatul său [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 20:56 |
E şi-n Caţavencii.ro
Fiindcă tot sîntem în criză de prezidenţiabili n-ar fi momentul să [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 17:05 |
Asocierea dintre Federația Română de Fotbal și Roșia Montană Gold Corporation (RMGC) a fost [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 15 Feb la 15:35 |
Se pare că presa a atins limita: fundul lui Boc. Facebookul a ars în flăcări deontologice şi [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 15 Feb la 14:36 |
Coaliţia la guvernare susţine tratatul fiscal european, deşi părerile privind tratatul privind [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 13:29 |
Vezi şi Caţavencii.ro
Dacă nu s-a dus cu Ponta în America, fiindcă nu ştie engleza, Crin [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 15 Feb la 12:45 |
Noul guvern promoveaza si un nou program de guvernare. Acest program are 3 mari componente : 1) [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 15 Feb la 11:22 |
Mihai Răzvan Ungureanu: "Militarii îngheaţă la deszăpeziri, locuitorii stau la căldură. [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 09:05 |
Marți (ieri), în jurul orei 18.00, un prieten mi-a semnalat un articol publicat de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 15 Feb la 05:12 |
Celor 300 de candidați tineri şi cu studii în străinătate care aspiră la funcția de consilier [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 23:21 |
... de fiece data cand cred ca mai jos nu se poate cobori, ceva se incapataneaza sa ma convinga de [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 14 Feb la 23:15 |
Dacă întreaga masă a lui Stamate reuşea să se sprijine pe calcule şi probabilităţi, iată [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 14 Feb la 23:14 |
În ultimele zile, ortacii lui Voronin se plâng pe site-ul grenada.md că poliția a inițiat o [ citeste mai departe ]
Mihai Eminescu 14 Feb la 22:02 |
Iunie 1882
Îngerul meu blond,
Te-aș acoperi toată cu sărutări, cum argintarii îmbracă [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 14 Feb la 13:59 |
În anul de graţie 2009, când un cumul de factori externi si interni au forţat Romania să [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 14 Feb la 13:10 |
Zahar Prilepin, un scriitor rus de care v-am mai povestit aici, spunea zilele trecute pe BBC despre [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 14 Feb la 10:36 |
Pe când era Prim Secretar al Partidului Socialist Francez, François Mitterand a fost întrebat de [ citeste mai departe ]
Dan Duca 14 Feb la 10:06 |
"Asta este o ţară care a făcut vedete din toate pipiţele şi nu-şi respectă veteranii de [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 14 Feb la 09:19 |
Din 40.000 de bucureșteni anunțați pe facebook au fost numărați la Protestul [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 00:41 |
… si nu, asta nu are nimic de-a face cu ecologia. Are de-a face cu politica. Mai exact, cu [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 13 Feb la 18:57 |
E şi-n Caţavencii.ro
Acum vreo cîţiva ani, cînd se bătea în apariţii la inundaţii cu pe [ citeste mai departe ]
| 1@NuHULITIbaraniidascali: Daca un cadru didactic, cu atit mai mult un cadru didactic universitar nu si a pregatit elevi ori studenti mai bine pregatiti decit el insusi in evolutie ca o spirala, inseamna... | ||
| 2@Bafomet: apreciez sinceritatea ta, restul speculatiilor aparent logice pe care le faci in continuare sunt lipsite de substanta si ne arata cat de greu le este celor care au prejudecati "stiintifice" sa-si... | ||
| 3@Dan Ionescu: Cand avem opinii contrare - OK. Cand avem doar.... contrare - e o problema.PS. Mi se pare chiar aiurea sa fii de aceeasi parte a baricadei cu Ion Iliescu si sa vezi bâtele şi minerii... | ||
| 4@Dan Ionescu ce faci saracule cu duhu',esti mare democrat? Zici ca esti din partea "revolutionarilor bunului simt"? Hai sa auzim si parerea ta despre fundu' lui Boc,ca seful tau Crinulet s-a facut de... | ||
| 5Hai sa inlocuim si chirurgii cu "oameni simpli". De ce nu s-ar pilota avioanele prin vot de catre pasageri, pana la urma ei au dat banii, ei sunt beneficiarii si e viata lor in joc. Pana cand dictatura... | ||
| 6@Florin Puscas:In general legile sunt facute de oameni pentru TOTI oamenii.In Romania de astazi legile facute de asa natura ca ele sa poata fi interpretate, mai mult decat atat, sunt proiectate din start... | ||
| Mihai Goţiu 27665 citiri |
| Cristian Teodorescu 12131 citiri |
| Costi Rogozanu 10585 citiri |
| Ciprian Domnişoru 9517 citiri |
| Remus Cernea 5475 citiri |
| Alin Fumurescu 4321 citiri |
| Dan Duca 3798 citiri |
| Dorin Tudoran 3023 citiri |
| Cristian Bândea 2178 citiri |
| Ionel Blănculescu 2165 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 6 postari |
| Costi Rogozanu 4 postari |
| Daniel Oanta 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| Tudor Darie 2 postari |
| Ciprian Domnişoru 2 postari |
| Lucian Isar 2 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Cristian Cojanu o postare |
| Mihai Goţiu 112051 citiri |
| Costi Rogozanu 56495 citiri |
| Cristian Teodorescu 48027 citiri |
| Alin Fumurescu 30237 citiri |
| Ciprian Domnişoru 21560 citiri |
| Remus Cernea 18563 citiri |
| Dorin Tudoran 16569 citiri |
| Viorel Dobran 16157 citiri |
| Iulian Leca 15572 citiri |
| Cristian Bândea 12840 citiri |
| Mihai Goţiu 38 postari |
| Costi Rogozanu 25 postari |
| Cristian Teodorescu 25 postari |
| Dorin Tudoran 16 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Viorel Dobran 9 postari |
| Iulian Leca 9 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
| Ciprian Şiulea 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Fara alegeri anticipate cat mai repede nu se poate realiza nimic. Dar aceste alegeri trebuie facute pe baza legii uninominalului pur, nu a talmes-balmesului lui Parvulescu.
2009-12-17 08:36:21 | Raporteaza
2 Inregistrari cu Traian Basescu recunoscand:
Falsificare de probe;
Sechestrare de persoane;
Incendiere de nave;
Contrabanda in zone de razboi.
Inregistrarile sunt pe blog.imperiaonl../ , ele sunt realizate de catre Sorin Rosca Stanescu.
2009-12-17 08:53:39 | Raporteaza
esti toxic nene, sictir
2009-12-17 08:54:16 | Raporteaza
Nu mai tin intoxicarile astea. Asa ca, deocamdata, las-o balta si mai incearca peste cinci ani. Acum s-a terminat campania electorala, Basescu este presedinte.
2009-12-17 09:04:30 | Raporteaza
Gretos, m-am oprit la fraza ” A facut studii, a citit cărţi, a crescut într-o familie unde se discută politică de dimineaţă până-n miez de noapte.”…Daca Tismaneanu spune porcarii de genul asta, atunci cred ca romanii nu mai au nici o sansa la a atinge vreodata o anume moralitate demult pierduta…Tismanenanu, pe care il admiram pana de curand, Patapievici, si el, despre care aveam o anume parere…cat au dezamagit…Oare coruptia sa fie atat de mare, cangrena atat de profunda??? Cum poti spune despre o analfabeta celebra deja ” a facut studii,a citit carti”…cand e deja cunoscut faptul ca pana si vanghelie are o fraza mai cursiva, mai logica, decat agramata respectiva ajunsa europarlamentar…cat despre politica care s-ar discuta la ei in familie, ma indoiesc…In afara de basescu, nu prea vad cine ar putea discuta / gandi politica in acea familie….Se stie, sotia e o femeie simpla, cu preocupari pe masura, una din fete e interesata de cum sa facamilionul de euro dintr-un salariu de notar la tara, pe cand cealalta e pur si simplu saraca cu duhul, dar cu ambitii monstruoase, precum o alata Elena de trista amintire…Asadar dle Tismaneanu, va inteleg, nu mai sunteti in tara, e poate de bon ton sa compari capra cu varza, si pe elena de dambovita cu sarkozy jr (de ce nu chiar cu bush jr), dar va descalificati…Am cunoscut oameni care se invarteau in cercuri diplomatice, pe-aici, prin Canada, (ei insisi canadieni care nu calcasera prin Romania) si care faceai glumite pe seama lui basescu si a fiicei sale….Deci, nu va faceti ca nu stiti despre ce e vorba…
2009-12-17 09:15:06 | Raporteaza
Traian Basescu are cel mai mare merit pentru ca a lasat libertatea de exprimare in deplin exercitiu!De aceea Trustul Intact ii toaca imagine,ii deformeaza personalitatea,ii denigreaza activitatea!Desigur cu toata liota de angajati sa o faca !De aceea exista atritea acuzatii nefondate,ingrosate,,sa luam un exemplu din interviu:Vila din Mihaileanu!Pai,nu este nici o vila desi SRS in ZIUA a dat fotografia imobilului pe o fatada marita exagerat sub titlul VILOIUL ce si l-a tras TB.Minciuna tine,se prinde pentru ca este repetata de milioane de ori!Fara jena,in acel imobil Traian Basescu are DOAR UN APARTAMENT!Nu fac nici o speculatie asupra dobindirii lui,dar SIGUR,CERT nu este o vila!Acolo stau mai multi locatari!Si tot asa s-au intimplat toate ,prin concursul abuziv si neprofesional a unora care isi zic jurnalisti!
2009-12-17 09:42:10 | Raporteaza
Un lingau, ramane un lingau, si un cameleon un camelon.
Acest politruc care in mod penibil da lectii romanilor, si care pretinde calitatea de cunoscator al politicii – ce penibil – ar trebui sa stie care ar fi in Occident soarta unui politric precum basescu.
Acest slugoi pe nume tismaneanu ar trebui sa stie ca in Occident nu esti misogin cand punctezi analfabetismul dovedit al unui personaj.
Acest slugoi pe nume tismaneanu ar trebui sa stie ca o afacere precum mihaileanu ar putea scapa eventual nepedepsita cu inchisoarea, chiar si in Italia sa spunem, insa ar descalifica etern personajul funest pentru o functie inalta in stat ( sa nu spunem presedentie).
deci acest neam de sluga tismaneanu ar trebui sa taca din gura, si sa respecte sfatul de dupa revolutie al lui Rebengiuc – cel cu hartia igienica- si sa nu lectureze despre dinastia Kennedy atunci cand vorbeste de dinastia securista a lui basescu.
cat despre ‘condamnarea comunismului’ este o farsa atat de gotesca incat nici nu merita comentata. Dar cum musiu a fost platit niste bani frumosi pentru aceasta gluma trista, este normal ca aceiasi bani sa unga limbile roze pentru traienel, cel care era activist superior de partid, colaborator aprobat al securitatii, samd.
Daca revolutia nu ar fi avut loc, acum chelia matrozului stralucea pesemne din biroul cc, iar tismaneanu pesemne cauta vreun bun stapan pentru a-i fi lacheu fidel.
2009-12-17 10:19:34 | Raporteaza
Domnule Tismaneanu imi este scarba de afirmatiile dumneavoastra, duceti-va in diaspora si reflectati de ce???
2009-12-17 10:27:04 | Raporteaza
>>”Vă asigur că eram gata să scriu că Elena Băsescu nu este un nou Nicu Ceauşescu, Traian Băsescu m-a descurajat”
adică îi spune lui Băsescu despre ce urmează să scrie? păi, treabă-i asta?
>> “Eu aş prefera să examinăm performanţa ei ca europarlamentar”
ei, uite asta şi mie mi-ar plăcea să aflu – ce a făcut Elena Băsescu până acum ca şi europarlamentar? e subiect.
2009-12-17 10:31:05 | Raporteaza
Nu fac parte din niciun partid, am 55 de ani, dar la europarlamentare am votat cu Elena Basescu. Cum Becali era in carti ca si Vadim, am considerat ca eu, trebuie sa votez cu aceasta tanara, indiferent a cui copil este.
2009-12-17 10:43:52 | Raporteaza
@Yu-Gi-On: Copile, vreau si eu 1 (una)camera intr-o asemenea “casa”. Fara trafic de influenta , ca la Luxten !
2009-12-17 11:00:07 | Raporteaza
“Basescu nu minte”. Nu-i asa ca a jurat pe Biblie?
“E loial”. Tismaneanu se refera la “tradarea” sotilor Saftoiu, care, dupa 8 ani de colaborare…Nu crezi, nene, ca au vazut atatea, ca au plecat, ca si Plesu, de care nu ai curajul sa pomenesti, pentru ca e un om vertical ?
“Parlamentul nu s-a grabit sa vina in intampinarea propunerilor lui TB”. In Constitutie nu se scrie de negocieri cu parlamentul,nici de supunerea lui la dorintele presedintelui, nici ca Presedintele are initiativa legislativa, asa cum mai scapa din cand in cand dansul.
“Avantaje pentru EBa”. Domnule Tismaneanu, vino mai des in tara, stai de vorba si cu alti oameni, in afara celor pomeniti ca exemple de devotament fata de Patrie si Conducator…Oare toti care am ales altceva, alta cale,vedem doar paiul din ochiul altcuiva, sau AM DORIT SA ALEGEM RAUL MAI MIC ?
2009-12-17 11:21:33 | Raporteaza
Un nomenclaturist sadea.Cund a trebuit sa treaca si el de la salam de sibiu la parizer s-a suparat si a fugit din tara. De acolo din america fiind muritor de foame cum sa mai faca si el un ban s-a dus la vocea americii si pentru un hamburger s-a descoperit dintr-o data anticomunist.De ce simplu, din comunisti de nadejde ai regimului Dej famila lui au ajuns nomenclaturisti de rind lucru de nesuportat pentru niste oameni care au intrat in romania pe tancurile rusesti si odata cu ei si comunismul.La atita ingratitudine au raspuns cu fuga si ponegrirea sistemului la care parintii lui au contribuit din plin .E tare nu ? Tismaneanule te rog cinta la alta masa ca nu poti aburi pe toti.
Cit despre condamnarea comunismului ati reusit sa-l bagati in gard stiti de ce? Pentru ca fituica a fost facuta de fosti nomenclaturisti tu si HRP fosti turnatori Musca si S.Antohi, fosti securisti C.Sebastian si bomboana pe coliva a fost citit in parlament de un alt nomenclaturist-si securist pe deasupra. Ce I Diaconescu,Galbeni,Tepelea,R.Cimpeanu Paraschiv care i-a dat cu medalia in cap comunistului tau drag.Nu au avut loc de oportunismul cras al vostru care voi fosti profitori ati vrut sa luati cireasa de pe tort dar ati reusit sa bagati totul in derizoriu.
2009-12-17 11:34:56 | Raporteaza
@Isa: comentariul dvs. este elocvent in legatura cu reactiile umorale; Basescu nu a mintit cu mana pe Biblie, a spus exact ce NU a facut.
Plesu nu l-a denigrat pe cel al carui consilier a fost, din bun-simt si inteligenta; si sigur nu a votat cu Geoana;
despre legea lustratiei nu pomeniti – aceasta ar duce la o curatare morala a societatii;
locuiesc in Romania si sunt de acord intru totul cu Vladimir Tismaneanu, deci nu este o problema de unghi de perceptie; cine doreste sa vada vede si nu se lasa inoculat cu propaganda prezenta pe atatea posturi de televiziune si in presa scrisa finantata din anumite surse;
2009-12-17 11:57:55 | Raporteaza
Pierdem din vedere lucrurile importante; dna avocat Diculescu Sova, mama (vitrega) a unui deputat PSD, a spus zilele trecute ca este un merit al presedintelui faptul ca a indemnat justitia sa fie libera, le-a spus judecatorilor si procurorilor: fiti puternici, nu va lasati intimidati. Si niciunul nu a reclamat ulterior faptul ca s-ar fi intervenit pentru vreun dosar. Inca o data, sa nu trecem cu vederea lucrurile cu adevarat importante! Tot Basescu isi doreste eliminarea imunitatii in fata justitiei pentru parlamentari si presedinte! Sa vedem daca parlamentarii nostri vor vota in favoarea acestei legi…
2009-12-17 12:08:01 | Raporteaza
multe bale mai produce tismaneanu asta in procesul lingerii pe care o infaptuieste. si se crede foarte important – sa vezi si sa nu crezi, se lupta mogulii cu el.
2009-12-17 13:21:55 | Raporteaza
Eram printre cei care nu-l prea inghiteam pe d-l Tismaneanu. Ma influentasera cei nemultumiti de faptul ca, din atatea posibilitati, s-a ales ca domnia sa sa coordoneze acea lucrare de condamnare a comunismului. In plus, nu-mi prea plac tipii frumosi si zulufati, asa cum arata in poze, rasfatati si norocosi. Am prejudecata ca sunt superficiali si snobi, ca isi speculeaza prea mult norocul, invingandu-i intotdeauna (si pe nedrept) pe luptatorii colturosi si incrancenati, chiar atunci cand aceia sunt genii ascunse.
Dar l-am vazut pe domnul Tismaneanu la “Nasul” si parerea mea s-a schimbat radical. Rar am vazut pe cineva exprimandu-se atat de exact, argumentat, onest, pe cineva care sa poata fi tot atat de simplu ca adevarul.
La fel mi se pare si raspunsul la prima intrebare si ma grabesc sa marturisesc ca am gresit fata de d-l Tismaneanu.
Apoi, voi citi restul interviului,
2009-12-17 14:17:15 | Raporteaza
@nr.7.daca ne referim la analfabetii politici,atunci nu restrictionam accesul la cultura generala:De exemplu Mircea Geoana,distinsul diplomat,om instruit,cyunoscator a unor limbi straine afiseaza public asertiunea”majoritate minima”Daca exista cineva sa demonstreze ca tipul este instruit atunci mai observati ca omite ,totdeauna sa puna un”pe” linga “!care”.Totusi nimeni nu a remarcat ca i-a daruit nmalitios o carte d-lui Traian Basescu!
2009-12-17 16:32:18 | Raporteaza
Sunt de acord cu Dl. Tismaneanu cel putin intr-o privinta: Elena Basescu. Cei care au sarit (din nou) sa o acopere cu bale nu o cunosc. Spun doar ce au auzit de la ciutaci…
Nici eu nu o cunosc. Dar sunt la Univ si am avut ocazia sa o compar cu studentele de virsta ei (sau ceva mai tinere). In absolut nicio privinta Eba nu este inferioara lor – ba, dimpotriva. Nu zic ca e cea mai desteapta tinara din tara. Acestia sunt de mult angajati la firme multinationale. Daca nu ar fi fost fiica lui Basescu, nu ar fi deranjat atit de multi – ci doar pe cei ce nu concep ca o tinara femeie, frumoasa, sa fie politician (si de succes)!
Ca este asa mi-o dovedesc cei ce au injurat-o la greu pe Eba – dar nu au avut prea multe cuvinte despre dna Sarbu. Fiica unui nomenclaturist PSD, ministru, sotia unui lider PSD, ministru si el, ambii vice presedinti… Care au fost calitatile dumisale? Prin ce a excelat la PE? Sau, zic altfel: prin ce este Eba inferioara Noricai? Lui Vadim, Jiji, atiti altii? A facut o greseala, stiu, a fost repetata la nesfirsit. Faptul ca Antonescu a facut si el o greseala similara (serviciuri) a fost uitat si nu a deranjat pe “puristii limbii” oripilati de Eba.
Nu am votat-o. Am considerat ca votul meu este mai important mergind spre PDL – dar asta nu m-a impiedicat sa ii vad calitatile, atit cite sunt. Au votat-o peste 5% dintre cei cu drept de vot! De aceea nu cred prezumtia ca pedelistii (si simpatizantii lor) dau vot Ebei ca asa vrea tac’su. Nu sunt oi!
2009-12-17 16:50:51 | Raporteaza
raspunsurile lui VT mi se pare firesti si de bun-simt. Stiu ca bunul-simt este uitat, ba chiar injurat, insa eu inca apreciez un om ce da dovada ca il are. Dixit.
2009-12-17 19:47:06 | Raporteaza
pacat ca bunul simt daca nu e urlat precum face antonescu nu e identificat de cei care trebuie sa faca asta…poate si pentru ca apar repede cei care dau cu zoaie sa nu se mai poate separa apele.
dragi comunisti ati avut 50 de ani sa va antrenati in tot felul de tactici de manipulare, ati avut 20 de ani sa va spalati la fata dar ati ales sa va duceti din istorie zgomotos zbatandu-va disperati. poate ca asa e scrisul lucrurilor dar timpul vostru a trecut si de acum nu mai exista decat intrebarea daca cei ce vor scrie istoria vor relata lucrurile la adevarata amplitudine sau vor ierta unele chestii doar fiindca “a trecut mult timp de atunci”
puteti sa tipati si sa urlati cat vrei ca viitorul nu mai e demult al vostru, generatia voastra se duce de rapa si noi tinerii va luam locul. fara tagada avem un simt moral mai dezvoltat decat al vostru
2009-12-17 20:04:11 | Raporteaza
Bravo domnule Tismaneanu, excelenete raspunsuri. Am avut placerea sa va cunosc si va stimez
2009-12-17 20:11:47 | Raporteaza
Bai,cretinilor care un intelegeti ce spune Tismaneanu. M-am saturat de dobitoci de-alde voi. Din cauza voastra traim rau si astia, cativa, care mai pricepem cate ceva. Faceti-va, ma, o rezervatie unde sa va retrageti si lasati-ne pe noi sa progresam social, mintal, material etc. Si peste 10 ani uitati-va peste gard si minunati-va: creierile voastre terciuite nu v-au avansat cu nimic, in timp ce peste gard a crescut o Romanie sanatoasa, ferita de vituperarile (cautati un dictionari, golanilor!) unor balosi ca voi. Mars in casa, haimanalelor! Asa ar trebui sa se discute cu voi. Au trecut, totusi, 20 de ani, are si creierul normal un termen in care sa demonstreze ca functioneaza…
2009-12-18 00:06:59 | Raporteaza
BASESCU COMUNIST MINCINOS ,TISMANEANU COMUNIST SECURIST MINCINOS .Prefer in conducerea ROMANIEI un ROMAN nu un COMUNIST
2009-12-18 01:44:37 | Raporteaza
Totusi, ati votat cu Geoana, dle Istodor? Va credeam om inteligent.
2009-12-18 02:05:09 | Raporteaza
Cred ca domnul Tismaneanu nu are dreptate pledand pentru EBA, o face din prietenie fata de d-l Basescu, dar si ca o reactie la exagerarile anti-EBA.
Eu cred ca EBA a studiat si a citit si ca nu este nici mai buna si nici mai rea decat majoritatea parlamenterilor. Dar tocmai acessta este problema – nivelul acestei majoritati.
E clar ca EBA a dat dovada de egoism: chiar daca era geniala, tot trebuia sa stea deoparte, se cuvine ca familia primului om in stat sa se abtina, sa faca unele sacrificii. Presedintele s-a aratat aici slab si l-a costat cel putin un procent.
2009-12-18 09:31:12 | Raporteaza
@schmoukiz
Nici eu nu cred ca d-l Istodor ar fi votat cu Geoana daca ea dupa dansul.
Dar, dupa cum au mers lucrurile, presupun ca toti angajatii celor doua trusturi au fost obligati sa voteze prin procedeul “suveica”.
2009-12-18 09:38:23 | Raporteaza
INCREDIBIL!!! Tismaneanu este unul dintre putinii oameni realmente destepti (nu inteligenti) care-l sustin pe Basescu. E “destept” in privinta mecanismelor si personajelor puterii, adica stie carte in aceste domenii. Si atunci, cum poate sa nu sesiseze pericolul real al gregarismului clientelar de tip comunistoid pe care il patroneaza Basescu? PDL-ul e partid, domnule Tismaneanu, sau o gasca de baieti si fete care au decis intr-o zi, unanim, ca din stingisti sa se faca dreptaci, iar acum isi revendica singuri, in numele Liderului, intreg anticomunismul national? Nu e cam mult? Ba da, e foarte mult, e ceea ce in Romania se poarta cel mai mult, adica e TUPEU. Tupeul gol, despuiat si asumat al unor fomisti sinistri, forma pura a Omului Nou produs de orinduirea precedenta. Adica aia a lui Nicolae Ceausescu. Si apropo, da, Vladmir Tismaneanu, ai dreptate: Elena Basescu nu e Nicu Ceausescu. Ceausestii erau niste banditi ceva mai potenti, Basestii sunt niste bisnitari mediocri, cu probleme nu numai gramaticale si cu aspiratii doar locative. Dar si cu o pofta pura si sincera de putere care pe unii care au gustat din Ceausescu pina la capat ii sperie rau. Si inca ceva, domnule Tismanenau. Nu-i asa ca si Emil Boc e o mare realizare a sinceritatii si nemintzismului marca TB?
2009-12-20 08:40:18 | Raporteaza
Dle Tismaneanu,
V-asi fi put banui de inocenta pana acum!De-acum NO WAY! Iata doar cateva argumente:
- ziceti ca “tonomatele” asa si pe dincolo, fiind “isteroid-infantile”. Pe de alta parte sunteti sustinatorul neo-conservatorismului american (dupa o serie luunga de declaratii ale Dvs). Neo conesrvatori sunt si cei de la Fox News. Si ei sunt super isterici anti Obama (ba eu cred ca la noi n-am vazut ce am vazut la Fox!) Geu de impacat una cu alta Dle Tismaneanu! Aproape deloc! ar in capul Dvs se impaca! Atunci cand ne repetati meru ca traiti in America! E un fel de blazon pt Dvs! Bunai ca in Ameica e si Fox News, dle Tismaneanu! Iar romanii nu mai sunt nici necititi, nici prosti! Manipulabili da, dar nu pentru foarte multa vreme…
- Ziceti ca ilegalitatile lui Basescu sunt mici in comparatie cu a celorlalti? Zau? Parca spuneati ca sunteti plitolog in SUA! Imi spuneti si mie unde se invata in SUA ca o incalcare a legii e mai mica sau mai mare decat alta? Stupefiant, dle Tismaeanu!
- Calittile lui Basescu: ma asteptam sa vad ca spuneti ca e muncitor, ca are leadership si cand colo Dvs gasiti doar una: e loial. Iar apoi completati cu cateva exempe care ma lasa fara cuvant si va tradc din romana in romana ce spuneti: Este loial gashtii daca gashca est loiala! Ingrozitor!
- mai ziceti ca Basescu are un proiect. Ei bine, aici sunteti TARE! Daca Dvs puteti nominaliza mi mult de 5 puncte ale “proiectului” basescian care sa nu fie legate de intarrirea puterii personale sau a statului (cel mai frecvent sunt cele doua impletite) atunci o sa fiu de acord cu Dvs. Dar nu cred ca puteti! Eu nu reusesc!
2009-12-22 08:32:10 | Raporteaza
Dacă dl. Patapievici a fost acuzat (la modul jegos, cum numai în Romanica se poate face) pentru faptul că unii s-au grabit să traducă furculisionic anumite fraze din interviul domniei sale – e vorba, off course, de trimiterea la scandalul Levinsky, cu rochiţa şi petele de pe ea – domnul Tismăneanu reprezintă cea mai crancena dezamagire pe care putea să ne-o servească cineva considerat, nu doar de mine, unul din reperele morale din mocirla ultimilor 20 de ani. “EBA….A facut studii, a citit cărţi, a crescut într-o familie unde se discută politică de dimineaţă până-n miez de noapte.” – păcat, păcat şi iar păcat. “Nu e bine să judeci copii după păcatele părinţilor, dar aş fi preferat, totuţi, ca uciderea în efigie a comunismului (că tot îi place d-lui Tismăneanu expresia…) să o facă copilul d-lui Coposu, nu cel al internaţionalistului proletar Tismăneanu.
2009-12-28 17:30:33 | Raporteaza
Cum poti publica un interviu cu un individ pe care ar fi trebuit sa-l vezi de la o posta ca e bolnav psihic?
2009-12-29 20:39:57 | Raporteaza
Trist dar adevărat
…unii au reţinut doar pasajul cu Eba! Cred că trebuie să recitiţi interviul.
2010-01-03 18:13:24 | Raporteaza
Domnul Tismaneanu e penibil…recunosc ca nu am reusit sa termin articolul, dar asta doar din cauza ca nu mai suportam penibilul care se anunta cu surle chiar din titlu: adica domnul Basescu e un gainar pe langa escrocii de succes…ma simt tentata sa-l compatimesc pentru ca n-a reusit sa se ridice la nivelul unor ilegalitati mai “nobile”…
2010-01-26 17:44:57 | Raporteaza
@Yu-Gi-On: Sa mai amintim si ca Geoana super-instruitul ‘face decat’ sa tot candideze, ‘ofera decat’ zeci de mii de euro celor care se intorc de la capsuni, ‘creeaza decat’ muuuuuulte locuri de munca, ’se gandeste decat’ ,a bietii pensionari etc.! Dar, ca si in cazul ‘pe’-ului cu acuzativul, o face fara nici o exceptie. Boc, daca ai observat, il accentueaza sistematic: ‘PE care’. Looooooooool!
2010-01-28 11:14:30 | Raporteaza
Cel mai grav lucru pt un individ este sa nu-si dea seama de propriile limite intelectuale si , dimpotriva, sa se creada mare istet. Este cazul domnului Istodor care nu va fi niciodata independent , ci, intotdeauna isi va cauta un stapan pe care sa-l slujeasca plin de devotament. Lui si multor altor “opinionisti”, vesnic invitati de Realitatea, ar trebui sa le spunem , ori de cate ori deschid gura”:NE SUTOR ULTRA, CREPIDAM” (pictor Apelles , inspirat de Pliniu cel Batran care povesteste ca un cizmar isi dadea cu parerea despre o sculptura celebra. Traducerea ar fi: “Nu mai sus de sanda, cizmarule!”
2010-02-05 18:28:30 | Raporteaza
Deci haoles baoles care pa mine aciazt interveo a lui marle loptator antycomunizt Vlodamyr Tyzmananu fiu lui marle loptator antycomunizt Laonida Tizminescky deci care ma inpresonizt da mea dat lacrimle si mea tranxperat ciafa.
Deci cum ie posbil sal ataca dujmani pa fratle lui nasicu meo duar ca loat ua garsonera pa Mihaleinu cum puate so ataca pa EBA carei ca ua fluare da canabys care a facot studi a ciatit cartzi da tabynet a crexcut antro familiea unda sa dexcuta poltica da damineata pina sa tarmina vizikiu la mezu da nuapte cind al loam da supt masa pa fratle lui nasicu sal bagam in pat cu Pryma Duamna Avocheat a Tari.
Deci ie inatmisibyl.
Deci care am facot uan conseliu da familiea cu fratle lui nasicu meo deci cocluziea a fozt deci sa faciam uan iafort sa ma-u puneam nijte bacnote da citava sute mi coco an kriztelnita lui Icere si alui Istitutu da studi popalare.
Deci da asemena am vuarbit eo cu donmu Coztel Ieancu da la anbonatatirii focieare cu sabiea deci sai prinde pa toti dujmani lui Don Profsor sai leaga cu sirna ghinpata sai pune da git uan carton da scuze si sai dazbraca sin pelea guala ca sa sa imvata minte sal ma-i jicnejte pa Donmu Presdinte Da Alte Cuardenate Isterice.
Deci care mualtumim lui entelctoali Tizmanu, Patapopovici Plesuv si Liceeanu ca razista iaroic alatori da fratle lui nasicu meo.
Deci sa traesc binea an Indorromaniea seatra lui UIE si jos comunizmu!
2010-02-11 13:37:04 | Raporteaza
multi incearca sa tot imparta lumea in alb si negru. Ori cumva asta incearca sa explice Tismaneanu ca nu se poate. Basescu este Basescu cu Mihaileanu, EBA sau Udrea, dar este si Basescu care a condamnat comunismul in parlament, care e eliminat orice presiune asupra mass-media sau care a initiat mai multe comisii prezidentiale care au facut o treaba exceptionala. Are si albe si negre. Si chestia asta se putea aplica foarte bine si solutiei Geoana-Antonescu-Johannis.
Orice vot e pana la urma un compromis. Stai si cugeti si alegi solutia care ti se pare cea mai potrivita. Imi pare rau sa o spun, dar Maica Tereza nu a participat niciodata la alegeri ca si candidat. Pe mine ma calca pe nervi chestia asta repetata obsesiv cu “raul cel mai mic”
2010-02-15 11:33:43 | Raporteaza