![]() | Zeci de intelectuali semnează un apel în spijinul lui Marius Opreavezi toate articolele de vox08 Feb 2010 la 17:39 88 comentarii 2453 vizualizari. |
Am primit la redacţie un apel pentru sprijinirea lui Marius Oprea la conducerea Institutului pentru Investigarea Crimelor Comunismului. Îl reproducem integral:
APEL LA SUSŢINEREA PUBLICĂ A D-LUI MARIUS OPREA,
REPUTAT OM DE ȘTIINŢĂ, AUTOR ȘI INTELECTUAL PUBLIC
Presa a semnalat, în ultima vreme, o serie de măsuri luate de executiv vizînd statutul Institutului pentru Investigarea Crimelor Comunismului din România. Este vorba, în primul rînd, de reorganizarea acestei instituţii care a devenit, prin comasare cu Institutul Naţional pentru Memoria Exilului Românesc, Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului si Memoria Exilului Românesc. Această măsură are ca efect necesitatea numirii preşedintelui noului institut de către prim-minstrul Emil Boc.
Transformarea IICCR, o instituţie de indiscutabil interes public, în IICCMER este orientată direct împotriva persoanei d-lui Marius Oprea. Preşedinte-fondator al IICCR, dar devenit, în urma acestei comasări, preşedinte interimar de facto al IICCMER, dl. Oprea este plasat, printr-o manevră administrativă, într-o poziţie instituţională ambiguă, care indică însă în modul cel mai clar intenţia schimbării sale din funcţie. Pornind de la această premisă, considerăm că este necesar să-i transmitem actualului conducător al executivului, dl. Emil Boc, un semnal cît se poate de viguros cu privire la admiraţia şi masivul sprijinul moral de care dl. Marius Oprea se bucură în rîndurile opiniei publice informate din România. Mai mult decît atît, trebuie să-i reamintim insistent premierului şi credibilitatea de care dl. Marius Oprea, un specialist de marcă în domeniul investigării crimelor comunismului, se bucură în mediile parlamentare, academice şi jurnalistice europene şi internaţionale.
Sperăm că dl. Boc va înţelege că înlocuirea preşedintelui interimar al IICCMER nu va putea reprezenta un simplu act administrativ, pierdut în hăţişul cenuşiu al deciziilor executive curente. Dl. Marius Oprea s-a identificat cu o strategie de explorare ştiinţifică şi de instrumentare juridică a crimelor împotriva umanităţii comise în timpul guvernării comuniste a României, o strategie recunoscută pe plan internaţional pentru coerenţă, competenţă şi spirit inovativ. În condiţiile în care proiectele iniţiate de domnia-sa, aflate în plină desfăşurare, au condus deja la rezultate cu totul remarcabile, deopotrivă prin calitate şi cantitate, îndepărtarea din funcţia de preşedinte al IICCMER a d-lui Marius Oprea echivalează cu punerea în discuţie a strategiei urmărite pînă acum de fostul IICCR şi a sistemului de valori care i-a orientat întreaga activitate.
Dl. Marius Oprea are meritul incontestabil şi inestimabil de a fi orientat demersurile insitutului pe care-l conduce spre recuperarea dimensiunii celei mai concrete a crimelor regimului totalitar, programul de săpături iniţiat de domnia-sa în multe locuri din ţară (iniţiativă absolut unică, recunoscută şi celebrată ca atare în spaţiul civic european) aducînd cu insistenţă în conştiinţa noastră colectivă zguduitoarea individualitate umană a victimelor sistemului comunist de represiune.
Considerăm că activitatea instituţională a d-lui Marius Oprea reprezintă unul dintre puţinele eforturi susţinute de construire a coerenţei şi clarităţii etice în sfera politicilor publice româneşti. Dacă fermitatea consensului moral care părea să stea la baza activităţii extrem de dinamice a IICCR înainte de transformarea sa în IICCMER, fermitate pentru care persoana d-lui Oprea a reprezentat o garanţie, s-ar dovedi, odată cu îndepărtarea domniei-sale de la conducerea IICCMER, o simplă iluzie, faptul va avea consecinţe serioase asupra credibilităţii şi legitimităţii actului de guvernare şi asupra consensului moral general din societatea românească.
Ţinem în mod special să-i reamintim d-lui prim-ministru că, deocamdată, activitatea IICCR (transformat în IICCMER) este singurul semnal venit din sfera executivului care ne încurajează să credem că declaraţia prezidenţială de condamnare a comunismului nu va rămîne un simplu act ritual, ci se va traduce în măsuri de stabilire a meritelor şi vinovăţiilor individuale şi în politici active de educaţie şi de păstrare a memoriei.
Caius Dobrescu
Andrei Bodiu
Adrian Lăcătuş
Alexandru Muşina
Sorin Cucerai
Carmen Muşat
Mircea Martin
George Ardelean
Doina Uricariu
Liviu Dimitriu
Liviu Antonesei
Florin Iaru
Cecilia Ştefănescu
Ciprian Şiulea
Smaranda Enache
Elek Szokoly
Romulus Bucur
Daniel Vighi
Viorel Marineasa
Alexandre Spahiu
Sorin Adam Matei
Ruxandra Cesereanu
Al. Cistelecan
Mircea Dumitru
Ştefan Borbely
Gabriel Andreescu
Mihaela Miroiu
Dorin Tudoran
Marta Petreu
Anca Manolescu
Raluca Ursachi
Marius Daniel Popescu
Arcadie Bodale
Liviu Brătescu
Liviu Tofan
Ştefana Bianu
Mirel Bran
Ernest Wichner
Anca Mizumschi
Iulian Costache
Radu Sergiu Ruba
Etichete: apel


Cristian Teodorescu azi la 00:32 |
Cînd îl auzi vorbind la vreo televiziune pe parlamentarul român, îţi vine să crezi că [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 18 Feb la 18:08 |
În urmă cu o lună, când scriam că PDL și PSD și-au dat mâna pentru a susține un [ citeste mai departe ]
Florin Puscas 18 Feb la 14:27 |
Dan Dianconescu, prin intermediul OTV şi al partidului de troglodiţi pe care îl conduce, vine [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 18 Feb la 11:41 |
O veste tristă. A murit Cornel Mihai Ionescu, unul dintre cei mai mari erudiţi pe [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 17 Feb la 22:59 |
Vezi şi Catavencii.ro
Fix 1,5 la sută din PIB vrea premierul MRU să aducă la buget, în două [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 17 Feb la 12:01 |
Mircea Sandu: Acum... o să vedem asta cu băut din iaz...
Dragoș Năstase: Nu... e un pahar de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 16 Feb la 11:11 |
Numărul deceselor în urma hipotermiei este tot mai mare. Autoritățile iau măsuri, Raed Arafat [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 16 Feb la 11:07 |
Geamurile fumurii se lasă ireal de încet în jos. Albul zăpezii îmi lovește retina. Îmi [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 16 Feb la 01:43 |
Aveam șase ani când am auzit o teorie frumoasă despre tineri. Cel care mi-a spus-o nu era un [ citeste mai departe ]
Marius Cosmeanu 15 Feb la 22:15 |
Într-un audiovizual în care ayatolah e Dan Diaconescu iar precursor, mai bretelatul său [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 20:56 |
E şi-n Caţavencii.ro
Fiindcă tot sîntem în criză de prezidenţiabili n-ar fi momentul să [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 17:05 |
Asocierea dintre Federația Română de Fotbal și Roșia Montană Gold Corporation (RMGC) a fost [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 15 Feb la 15:35 |
Se pare că presa a atins limita: fundul lui Boc. Facebookul a ars în flăcări deontologice şi [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 15 Feb la 14:36 |
Coaliţia la guvernare susţine tratatul fiscal european, deşi părerile privind tratatul privind [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 13:29 |
Vezi şi Caţavencii.ro
Dacă nu s-a dus cu Ponta în America, fiindcă nu ştie engleza, Crin [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 15 Feb la 12:45 |
Noul guvern promoveaza si un nou program de guvernare. Acest program are 3 mari componente : 1) [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 15 Feb la 11:22 |
Mihai Răzvan Ungureanu: "Militarii îngheaţă la deszăpeziri, locuitorii stau la căldură. [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 09:05 |
Marți (ieri), în jurul orei 18.00, un prieten mi-a semnalat un articol publicat de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 15 Feb la 05:12 |
Celor 300 de candidați tineri şi cu studii în străinătate care aspiră la funcția de consilier [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 23:21 |
... de fiece data cand cred ca mai jos nu se poate cobori, ceva se incapataneaza sa ma convinga de [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 14 Feb la 23:15 |
Dacă întreaga masă a lui Stamate reuşea să se sprijine pe calcule şi probabilităţi, iată [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 14 Feb la 23:14 |
În ultimele zile, ortacii lui Voronin se plâng pe site-ul grenada.md că poliția a inițiat o [ citeste mai departe ]
Mihai Eminescu 14 Feb la 22:02 |
Iunie 1882
Îngerul meu blond,
Te-aș acoperi toată cu sărutări, cum argintarii îmbracă [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 14 Feb la 13:59 |
În anul de graţie 2009, când un cumul de factori externi si interni au forţat Romania să [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 14 Feb la 13:10 |
Zahar Prilepin, un scriitor rus de care v-am mai povestit aici, spunea zilele trecute pe BBC despre [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 14 Feb la 10:36 |
Pe când era Prim Secretar al Partidului Socialist Francez, François Mitterand a fost întrebat de [ citeste mai departe ]
Dan Duca 14 Feb la 10:06 |
"Asta este o ţară care a făcut vedete din toate pipiţele şi nu-şi respectă veteranii de [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 14 Feb la 09:19 |
Din 40.000 de bucureșteni anunțați pe facebook au fost numărați la Protestul [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 00:41 |
… si nu, asta nu are nimic de-a face cu ecologia. Are de-a face cu politica. Mai exact, cu [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 13 Feb la 18:57 |
E şi-n Caţavencii.ro
Acum vreo cîţiva ani, cînd se bătea în apariţii la inundaţii cu pe [ citeste mai departe ]
| 1@Mircea: Dupa ce ca esti prost te mai caci si-n drum.Sti tu cum era in '55.... | ||
| 2Trei exemple, toate de la putere. Cum de nu ati gasit si pe la opozitie vreo buna in acelasi sens ? Acolo-s toti saraci si cinstiti ?... | ||
| 3careva -- nu prea. CMI era gata sa te faca sa razi si sa izbucneasca el insusi in ras in permanenta.omul nu se lua niciodata prea in serios, cu aceeasi fata iti servea informatie = conexiuni surprinzatoare... | ||
| 4Ilarioane,Cat de prost te-a facut mamitica ta, nu ai nevoie de imbold pentru a-i iubi pe hoti si incompetenti. Sa-ti traiasca multi ani in puscarie!... | ||
| 5Domnule Teodorescu ,ati uitat de ciumpalaci.Se pare ca pe ici pe colo doar ei au mai ramas in piete.In loc sa-si deszapezeasca aleile dintre blocuri si curtile,stau in piata fara rost.Jos Basescu pana... | ||
| 6Deci dupa dvs.,ca sa fiu un pic macabru,un mort are drept de vot pana in clipa in care i se eliberaza certificatul de deces.Ori acest lucru se poate produce dupa constatarea decesului de catre medic,iar... | ||
| Mihai Goţiu 26369 citiri |
| Cristian Teodorescu 11429 citiri |
| Costi Rogozanu 10281 citiri |
| Ciprian Domnişoru 9431 citiri |
| Remus Cernea 5402 citiri |
| Alin Fumurescu 4276 citiri |
| Dan Duca 3771 citiri |
| Dorin Tudoran 3010 citiri |
| Cristian Bândea 2171 citiri |
| Ionel Blănculescu 2146 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 6 postari |
| Costi Rogozanu 4 postari |
| Ciprian Domnişoru 2 postari |
| Lucian Isar 2 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Daniel Oanta 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| Tudor Darie 2 postari |
| Ionel Blănculescu o postare |
| Mihai Goţiu 110755 citiri |
| Costi Rogozanu 56191 citiri |
| Cristian Teodorescu 47325 citiri |
| Alin Fumurescu 30192 citiri |
| Ciprian Domnişoru 21474 citiri |
| Remus Cernea 18490 citiri |
| Dorin Tudoran 16556 citiri |
| Viorel Dobran 16061 citiri |
| Iulian Leca 15555 citiri |
| Cristian Bândea 12833 citiri |
| Mihai Goţiu 38 postari |
| Cristian Teodorescu 25 postari |
| Costi Rogozanu 25 postari |
| Dorin Tudoran 16 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Viorel Dobran 9 postari |
| Iulian Leca 9 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
| Ciprian Şiulea 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
corect, bravo!
se mai primesc semnaturi pe lista?
2010-02-08 17:45:32 | Raporteaza
fiti seriosi oameni buni…ura fata de basescu va face sa desemnati un om cu insuficienta expertiza intr-o functie atat de importanta. sa se termine odata povestea aceasta cu pro sau antibasescu. oprea e compromis de cand a scris acea carte absurda de trista amintire, de genul lui gaietan ala din america, doar ca avea interese liberale intr-o campanie electorala minora…asa ca e lamentabila “petitiunea” dumneavoastra…in niciun caz nu voi opta pentru oprea
2010-02-08 17:55:08 | Raporteaza
Excelent!
2010-02-08 17:56:15 | Raporteaza
Foarte buna initiativa!
2010-02-08 18:02:59 | Raporteaza
cand iti asumi statutul de formator de opinie, trebuie sa fii constient ca pentru a avea credibilitate, e nevoie si de a-ti pastra intact aparatul argumentarii, neinfestat de interese directe ci bazandu-se strict pe argumente rationale. cand e clar ca scrii o carte, un articol, sau te maimutaresti la tv, dintr-un partizanat evident, atunci credibilitatea ti s-a dus. asadar, oprea nu cred ca mai poate beneficia de vre-o forma de credibilitate obiectiva, decat de una de interes. astept argumente contra.
2010-02-08 18:04:13 | Raporteaza
PS
Ce parere o avea Ioan T Morar de initiativa dupa ce l-a balacarit pe blogul lui pe Marius Oprea
2010-02-08 18:04:30 | Raporteaza
Foarte buna initiativa
2010-02-08 18:08:33 | Raporteaza
Tulai Doamne, habar n-am avut catu-i de pretios domnul Oprea. Nu va fi fiind nimeni altu’ in spatiul carpato-danubiano-pontic sa aiba abilitatea sa conduca,onest si competent, acel Institut? Atunci e vai de capu’ nost. Totusi unde-i lista s-o semnez si io.
2010-02-08 18:11:54 | Raporteaza
mai degraba “zeci de revolutionari” semneaza. azi maine va voi vedea legandu-va de calea ferata sa nu treaca trenul cu deseuri radioactive, manifestand impotriva globalizarii prin spargerea vitrinelor aprozarului din cartier, sau invitandu-l pe chomsky sa ne spuna cat de rea e america, pe o muzica de rage against the machine si cu o proiectie de michael moore in fundal, curgandu-i maioneza de la mcburger in coltul gurii…
2010-02-08 18:14:10 | Raporteaza
personal as vrea ca institutul respectiv sau macar “zecile de intelectuali” sa prezinte o lista cu realizarile domnului oprea. sa vedem daca sunt in stare sa aduca ceva concret in sprijinul lui. nu cred ca s-a nascut nimeni in functia respectiva.
chiar ii rog pe cei mai sus enumerati sa ne prezinte de ce il sustin pe oprea.
2010-02-08 18:20:19 | Raporteaza
Unde semnam?
2010-02-08 18:21:15 | Raporteaza
asadar nu va convine titualtura de “zeci de revolutionari” ai natiunii? mergeti in venezuela si propuneti acolo dragi tovarasi
2010-02-08 18:23:44 | Raporteaza
pot sa altatur voxpublica lanaga Iliescu si Nastase? d’aia zic: NU MAI CENZURATI!
2010-02-08 18:25:53 | Raporteaza
lista rusinii as zice eu…va aruncati cu capul de perete. probabil o sa va catalogheze lumea ca si cei antibasescu. merita sa va compromiteti? credeti ca sacrificandu-l pe oprea va manifestati rezistenta in muntii de pe bloguri? iar daca boc are ultima decizie doar stiti si voi ca e de prisos ceea ce faceti. dar vorba lui ih.radulescu parca “scrieti baieti, scrieti”
2010-02-08 18:27:48 | Raporteaza
Mai lasati-o balta, domnilor, cu Marius Oprea! Asta e compromis demult, ce vreti, sa-l scoateti de la naftalina liberalilor? Daca era un independent, mai zic si eu, dar asa? Prea multi intelectuali semneaza o petitie in necunostinta de cauza! Doamne, ce de tara de intelectuali!
2010-02-08 18:31:34 | Raporteaza
Greseala lui Oprea a fost faptul ca s-a apucat sa scrie biografia lui Basescul. Si nu aia romantzata, ci pe aia adevarata, cu bune dar mai ales rele, plus ca are un capitol intreg dedicat dosarului lui de informator. De fapt asta e mai grav decat dezertarea in timp de razbel! Auzi tu, sa vorbesti despre funie in casa spanzuratului! Si sa mai ai si pretentia sa ramai in focntie! Hahahaha!!! Sa vina Morar sa conduca acest Institut, sa albeasca el toante dosarele1 Hahahaha!!! Ce dixtractie, ce misteaux! Hahahaha!!!
2010-02-08 18:37:06 | Raporteaza
Daca as putea sti cu cine va fi inlocuit d-ul Oprea, poate as semna acest mesaj. Dar legile romane, nu permit asta.
De unde sa stiu ca cel care il va coordona pe d_ul Oprea nu il va face mai eficient ?
Atunci dece sa fac un lucru in zadar ?
2010-02-08 18:40:39 | Raporteaza
Regret nespus, dar principiul ramane:
cine e numit politic, pleaca tot asa.
Cand vor fi angajati oameni pe criterii de competenta, PRIN CONCURS, atunci vom face coada sa semnam cu totii.
Dar domnul Oprea a fost numit de Tariceanu, este un apropiat al PNL si e normal sa plece din FUNCTIA DE CONDUCERE IN CARE A FOST NUMIT POLITIC!
Nu intelg, altfel nu isi va mai putea face treaba pentru care il laudati?
Eu zic ca un om onest si CORECT isi face treaba bine oriunde.
2010-02-08 18:41:08 | Raporteaza
@Bibi in the sky with diamonds: totalmente deacord, e de prisos demersul cu oprea. pacat de semnatari…e ca si cum ai declara ca esti nazist in israel, asta fac ei…
2010-02-08 18:42:16 | Raporteaza
De tot hazul ‘telectualii rrrominichii de mai sus: alcoolicul recuperat (integral?) Iaru (daca atzi stii care-i e adevaratul nume!!!), trotzkistul Siulea, neamtzul “legatura” Wiechner, mirelbranul care injura la greu tzara in Le Monde de cate ori poate, psihopatul GAndreescu, mafioata miroaica de la noul stefangheorghiu plus o gramada de soldatzi, servitori, slugi, bobor. Ce o cauta langa astia Marta Petreu greu de intzeles.
PS Bomboana pe coliva petitziei va fi semnatura lui gotziu – la asa “ïstoric”ca oprea asa sustzinator ‘telectual ca “ciudatul” voxpublicii.
2010-02-08 18:42:19 | Raporteaza
desigur, Marius Oprea e ”compromis” inca din 1987, din timpul manifestatiilor de la Brasov – ce mai conteaza pentru cei care ii vor acum capul ca au tacut atunci cand activistii si propagandistii de partid au cerut condamnarea la moarte a manifestantilor de la Brasov: acum libertatea de exprimare e garantata, nu te costa nimic sa spui ca Marius Oprea e compromis, iar Basescu mare anti-comunist
2010-02-08 18:44:08 | Raporteaza
PS1: macar scrietzi corect ERNST WIECHNER, cum il cheama pe svab.
PS2: Ruba e singurul scuzabil – saracul nu vede la propriu ce a semnat.
2010-02-08 18:48:12 | Raporteaza
da,ce e bolnav grav? de ce se string semnaturi? se face si o licitatie? vreau sa ofer si eu ceva!
ps- si mie mi s-a diminuat salariul,vreau semnaturi!
2010-02-08 18:53:28 | Raporteaza
O Doamne,eu stiam ca Marius Oprea nu are nici o meserie- a fost doar Secretar de stat la Tapu si Tariceanu si somer in rest…..nu stiam ca este savant de renume ieuropean, zau asa.Daca semneaza si cei mai tari telectuali dan Banat-Vighi si Marineasa, semnez si eu- la munca , nu la intins mana Marius draghe….!!!!!poti sa-l iei cu tine si pe Morcovel, adica popa ala ce se da si el mare telectual…
2010-02-08 18:54:34 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Auzi, tati, las-o mai moale cu dizidenta lui Oprea, ca s-ar putea sa fii fost in misiune atunci. Unde nu cunosti, nu te bagi, asa e frumos. Ai auzit de Doctorul fara de arginti? Acel om i-a slujit pe confrati fara a-i pune sa semneze nu stiu ce petitii. Ce, Oprea nu poate activa din convingere, precum cei care au sfarsit in temnitele comuniste? Ii trebuie o functie neaparat? Ce fel de intelectual e Oprea, daca se preteaza la astfel de petitii pentru a ramane pe scaun. Ca doar Boc nu cred ca vrea sa-l omoare, cel mult pune pe altul sef in locul lui, iar din asta nu se moare, amice. Ce, daca ramane pe o functie de adjunct, crimele comunismului vor arata altfel?Sa nu exageram!
2010-02-08 19:16:00 | Raporteaza
Ce este aceea “Intelectual public”????!!!!??? Un “intelectual privat” aveti???
2010-02-08 19:27:55 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: este vreo lista pentru “contra”? a ocupat postul prin concurs, a iesit primul si acum vrea Boc sa-l dea jos? de aia va tot agitati? si stiti ce, poate ca daca pleaca va publica si cartea aia despre base de care ne tot ameninta! vom vedea si noi ceva adevarat? am mai intrebat si altadata, ce a produs el in functia de acum? stie vreunul din cei de pe lista sa-mi raspunda?
2010-02-08 19:31:44 | Raporteaza
Domnilor
Cati dintre cei care postati atat pro dar mai ales contra stiiti exact ce face si ce a facut Domnul Oprea ?
Nu stiti decat sa aruncati cu noroi. In special PDL-isti (auzi asta e intelectual. Dar care sunt bre intelectuali vostri ? Un fost procuror comunist , un fost lingau pcr care acu se da politician ? sau EBA ?
2010-02-08 19:35:59 | Raporteaza
Mai repede se va afla cine l-a omorit pe Kennedy… Eu, ca ing., vad aceasta “cercetare” ca bani aruncati pe apa girlei… ca mai e si CNSAS…si s-a dovedit ca, exceptind-o pe d-na Musca, cu real aport in viata politica si mereu cu initiative bune, altceva nu s-a intimplat…doar un politician bun nu mai e… Cam asta o sa fie si acest Institut… va cerceta, dar nu se poate substitui unei instante. Acum conteaza prezentul si viitorul… ce putem face pentru noi si generatia urmatoare…Daca iar incepem cu “studii”… adica: “de la pas’opt”… Asta e treaba istoricilor. Instantele stabilesc vinovatii pe baza unor plingeri. Altfel, riscam o mascarada de la Nurenberg ( acolo s-a judecat dupa jurisdictii aiurea, uitind ca un militar respecta ordine si au fost condamnati “la pachet” dupa vointa americana si sovietica, cu exceptia celor care au fost vinati si “ascunsi” bine atit de americani cit si de sovietici, functie de interese !!!). PUNCT. Pierdere de timp, tovarasi. Suntem in UE ! Cu ce are de suferit dl.Voiculescu ? Hai sa va spun eu: s-a gasit ca dl.Dinescu a incalcat legea functiei de la CNSAS…Bani degeaba, cind tinerii emigreaza si ies din scoli debusolati.
2010-02-08 19:38:50 | Raporteaza
@Bibi in the sky with diamonds: stimabile, tocmai fiind dat afara va avea motiv sa o publice, ca pina acum numai a amenintat!
2010-02-08 19:40:42 | Raporteaza
nu merita,s-a folosit de documente secreta sa atace adversari politici ai pnl
2010-02-08 20:07:55 | Raporteaza
@virgil
Foarte corect!
atat de corect icat acusi acusi o sa-ti sara pupin portocalii in spinare
2010-02-08 20:14:12 | Raporteaza
@mmm…:
Ai perfecta dreptate ! Restul…subiect de presa !
2010-02-08 20:23:27 | Raporteaza
@radu
Stai linisitit ca stiu cu cine am de a face. Si cum mama nu m-a botezat cu zeama de varza stiu cum sa reactionez. Chiar am falitii mei pe aici pe voxpublica
2010-02-08 20:24:17 | Raporteaza
functia e doar o sinecura . Ai venit politic,ai plecat politic….in rest ,cu intelectuali ca cei de pe lista ,e doar o lista cu Gotiu in coada
)
2010-02-08 20:39:38 | Raporteaza
si totusi, de pe apel lipsesc semnaturile celor mai aprigi anticomunisti. cum de nu sustin anticomunistii aia, in frunte cu jalnicul it morar, cum de ii lasa inima lor anticomunista sa nu sprijine un intelectual care, si inainte si dupa 89, ne/a spalat de rusinea tacerii sau a condamnarii doar prin vorbe goale a ororilor regimului comunist?!!!!!!!!!!!!
2010-02-08 20:42:57 | Raporteaza
Pai daca tinem seama de faptul ca baiatul asta a fost demnitar, cu sarcina expresa si pe banii statului de a descoperi nenorocirile comunismului, iar concluzia activitatii lui a fost ca nenorocirea a mai mare a comunismului a fost Traian Basescu sa se duca la o meserie pe care o pricepe, eventual in agricultura! Iar naivii care semneaza fel de fel de timpenii sunt ca naucii aia care dau bani pe strada pentru o fetita distrofica de la vaslui! Hai sa fim seriosi, ce a produs Marius Oprea asta decit o lunga injuratura, strecurata printre dinti la momentele considerate oportune de partid! Acum, liberal national!
2010-02-08 20:46:02 | Raporteaza
Il sustin pe Oprea si o sa semnez.
E un demers civilizat facut de niste intelectuali de-adevaratelea. La fel cum a facut si Cristian Preda la PDL.
Exista insa o specie de mitocani care invadeaza net-ul si nu mai ai loc de ei pe niciun site. Le-am zis ca sunt Gogomani On-line referindu-ma la un alt context ( domnulsix.wordp../ ) dar definitia se potriveste de minune si la acest articol.
Cu riscul de a fi la randul meu desfiintat recomand celor care se vor recunoaste sa-si dea cate doua palme si sa inchida calculatorul pentru cateva ore iar celorlalti sa-i ignore ca vor muri astfel de oftica!
2010-02-08 20:52:15 | Raporteaza
Liviu Iordache
sunteti intr-o mica confuzie
Institutul a cercetat crimele comunismului si daca ne gandim la cati morti (omorati de comunisti ca sa nu intrati la alte idei) a dezgropat cred ca si-a facut datoria. Ca domnul Oprea a zis ce a zis de un alt comunist intamplator sau nu in fruntea statului este cu totul si cu totul alta poveste.
Ce ati zice daca ati incepe sa0i apreciati pe cele doua flasnete pro Basescu care sunt in fruntea ICR (sau acolo ei fac relama lu Base pro bono nu ?)
2010-02-08 20:58:07 | Raporteaza
Domne,…acu’ cati oti fi, oti fi.
Da’ daca ziceti voi asa sententios ca sa nu-l schimbe pe dl Oprea, atuncea… mai bine sa-l schimbe.
Las’ c-o sa-i faca dl Tariceanu un institut pt studierea vietilor senatorilor pe viata, nu?
2010-02-08 21:00:36 | Raporteaza
@chupacabra:
Ca la ICR sunt ocupate posturile cu pupatul dorsal al marelui carmaci. Asa e nu a avut sansa nenea Oprea asta.
Ia sa fi pupat in timp fund de Basel sa fi vazut atunci ce competent era (gen Flutur , Stolojan) mama mama competent de competent
2010-02-08 21:24:02 | Raporteaza
Ce mai bazaie secureii, detractori de profesie: calomniaza, ca pana la urma tot ramane ceva. Oare de ce se tem de il ataca cu atata inversunare ?
2010-02-08 21:38:53 | Raporteaza
@mmm…: Tu,….Tu ? …ca inginer? Doamne Sfinte ††† câţi “ingineri”ca tine umblă liber sub acoperire cu diplome şi ştampilă???????????????????????????????????? sunt de acord cu sprijinul lui Oprea.
2010-02-08 21:45:07 | Raporteaza
@domnule(21) gotiu, ati pus punctul pe i.va feliocit.au ajuns canaliile securiste sa impanzeasca tzara asta.nu li deajuns ca au pus un securist notoriu la nustiuce agentia a dunarii …nu, ei au nevoie de LEBENSRAUM, distrugerea celor ce li se opun .orice om cu capul pe umeri ar trebui sa vada faptul ca basescu a condamnat formal doar comunismul iar nesimtitul de parlamentar mircea toader ne spune cu cinism :”ce -ar trebui sa facem , sa-l omoram?”nu, nesimtitule de parlamentar, sa-l lasi dracului in npace, sunt destui oameni care ar putea ocupa functia respectiva.
domnule gotiu, ce diferenta este intre cei ce au organizat mineriadele si cei ce incearca sa distruga orice forma de opozitie in tzara asta?
2010-02-08 21:45:58 | Raporteaza
@Virgil
O adevarata flasneta penelista esti tu insuti. Dar nu despre asta este vorba, ci despre faptul ca esti incoerent. Sa presupunem ca ar fi adevarat ce spui tu despre Mircea Mihaies si HR Patapievici, ca ar fi flasnete PDL.
1. Ei nu sunt membri PDL, in timp ce Marius Oprea si Stejarel Olaru sunt membri PNL (ultimul e vicepresedinte, cred)
2. Presedintele ICR este numit de presedintele tarii. Daca Geoana ar fi castigat alegerile, ar fi avut dreptul sa numeasca un alt presedinte la ICR si nu cred ca Patapievici ar fi oferit prilejul unor asemenea liste de sustinere, ci ar fi acceptat pe loc sa fie demis
Daca intelectualii care l-au sustinut pe Traian Basescu sunt “intelectualii lui Basescu” atunci cei care l-au sustinut pe Crin Antonescu sunt “intelectualii lui Antonescu”. Lista de mai sus abunda de astfel de intelectuali. As dori sa li se lipeasca aceasta eticheta si sa li se puna in discutie dreptul de a-l sustine pe Marius Oprea intr-o functie publica, avand in vedere faptul ca au o optiune politica, pe care au sustinut-o in campania electorala, asa cum au fost infierati toti cei care l-au sustinut pe Traian Basescu (carora li s-a negat dreptul de a exprima o optiune politica si in acelasi timp de a fi considerati intelectuali publici). Asta nu pentru ca eu as fi de acord cu asemenea etichete, ci pentru a se aplica o aceeasi masura tuturor.
2010-02-08 21:47:05 | Raporteaza
pt. idiotii pupincuristi bassesscieni, as vrea sa-i intreb daca stiu cate manifestari se organizeaza de catre IICCR CU CRIMELE comise de securisti, imagini, documente, marturii ale atrocitatile acestora, expuse la marile biblioteci din tzara?
ar trebui ca intelectualii adevarati sa nu mai puna botul la ‘avansurile’ facute de puterea neosecurista a lui bashinescu!
2010-02-08 21:52:00 | Raporteaza
Atat timp cat Marius Oprea il gaseste frecventabil pe Ion Iliescu nu ma intereseaza catusi de putin soarta lui de sef la IICCR. Atat timp cat “cautioneaza” un nomenclaturist in viata, n-am incredere ca nu o va face si cu altii, vii sau morti.
Nu mai spun de jocurile politicianiste in care a antrenat INSTITUTIA IICCR.
Apelul intelectualilor e demn de o cauza mai buna; cate cauze mai drepte nu sunt ignorate de crema intelectualitatii romanesti?
2010-02-08 21:55:49 | Raporteaza
Legati-l pe M.O.de gat cu pnl si cu M.D.de la arhive si dupa aia sa va intrebati de ce o dam cu oistea in gard.Logic ca o dam in bara, doar ideile sant pnl-iste adica fara directie, idei de invarit in cerc si de batut pasul pe loc.
2010-02-08 21:56:57 | Raporteaza
@idiotpdlist:
una destul de mare: minerii nu aveau educatia necesara si nu stiau ce fac
2010-02-08 21:58:03 | Raporteaza
@sandruta, nimeni nu-i contesta calitatea de intelectual lui patapievici,doar lichelismul si parvenitismul ,sofismul si smecheria lui…il doare fix in cur de tot ce e romanesc.
2.Mircea Mihaies: Basescu, un mafiot unsuros incompetent si cu o nesimitire de proportii tropicale
Extrase din “Masca de fiere”, aparuta in 2000, si “Incet, spre Europa. Interviu cu Vladimir Tismaneanu”, aparuta in acelasi an.
“Ilustrata superlativ de cazul Basescu, in care orgoliile mitocanesti, interesele de gasca, proasta crestere, incompetenta si nerusinarea isi dau gratios mana, viata politica de la noi pare, tot mai mult, o afacere intre mafioti. Clientelismul generalizat, teama pierderii privilegiilor (de la cele marunte la cele inimaginabil de mari), reflexele totalitare fac din Romania o tara in care normalitatea e tot mai mult exceptia, si nu regula”.
“As fi extrem de curios sa vad ce se intampla cu partidele care, in acest moment, au cazut la mijloc, intre aceste extreme, precum Partidul Democrat. E un partid nascut din scandal si care s-a ilustrat, in ultimii ani, exclusiv in aceasta directie. Chiar acum i se aduc lui Petre Roman acuzatii cum ca e un dictator absolut. Asa cum il percep eu, domnul Roman e mai degraba interesat sa-si atinga scopurile in perfecta liniste, miscand piesele in afara scenei. Or, oamenii pe care se sprijina, Basescu si Berceanu in primul rand, sunt mult mai rudimentari”.
“PD a fost de fiecare data eroul, daca nu chiar initiatorul crizelor din coalitie”.
“Sunt departe de a impartasi simpatia multora dintre gazetari fata de fostul capitan de vapor ajuns multiplu ministru. N-am apreciat niciodata umorul lui cam grosolan, smecheria unsuroasa a superiorului care se bate pe burta cu subordonatii. Nu cred nici in marile lui calitati manageriale, pentru simplul motiv ca prezenta in acelasi minister, in urma cu cinci ani, n-a depasit in consecinte trecerea gastei prin apa”.
“(…) E surprinzator ca dl. Constantinescu nu i-a inclus in lista invingatorilor sai si pe oamenii lui Roman. Nu stiu si n-am cum sa aflu in ce masura P.D.-ul corespunde portretului-robot al celor invocati de presedinte. Nu stiu, cu alte cuvinte, daca ei sunt securisti sau comunisti. Tot ce stiu e ca se comporta de parca ar apartine categoriilor aduse in discutie! Rapacitatea impinsa dincolo de orice limita, duritatea si badarania agresiva cu care isi apara privilegiile, functiile si fotoliile sunt de pura extractie comunista. Ele n-au de-a face cu democratia exact cum discursul pigmentat cu pilde marinaresti al d-lui Basescu n-are de-a face cu cultura!”
Cititi mai jos despre “nesimtirea de dimensiuni tropicale” a lui Basescu “Si-a facut guresul domn Basescu auzita vocea de stentor in vreo sedinta de guvern? A atras el atentia asupra starii soselelor, a liniilor de cale ferata, a pistelor aeroporturilor? Nici vorba! Domnia-sa avea pregatit, inca de acum un an, inca de acum doi si de cand se stie ministru, raspunsul-ghilotina: nu avem bani! Pai daca nu are bani, de ce mai sta in fotoliul de ministru? Ce nevoie mai e de un minister fara bani? Doar pentru a le da de lucru soferilor si mecanicilor de la intretinerea limuzinelor ministeriale?”
“Nesimtirea lui Basescu and comp. va atinge dimensiuni tropicale, acum, dupa ce ultimul ghimpe ce le statea in cale a fost smuls. Stiindu-se intangibili, santajand cu nerusinare carpele de la guvernare, ei isi vor da, cu inca mai multa agresivitate, arama pe fata”.
“Sper, de asemenea, ca ofiterilor implicati le-a mai ramas atata onoare incat sa-l dea pe fosta sluga a lui Iliescu in judecata!”
“Ziarele de saptamana trecuta au adus doua stiri socante. Abia inscaunat la Primaria Bucurestiului, dl. Basescu a anuntat ritos ca nu va parasi locuinta ce i s-a pus la dispozitie pe cand era demnitar al statului decat prin evacuare! Frumoase moravuri, frumoase cuvinte! Dl. Basescu (de neuitat pentru mine prin ignoranta sa admirabila in desavarsirea ei: ajuns, nu se stie cum, la o receptie data in primavara lui 1997 in cinstea lui Adam Michnik la Vox Maris-ul din Piata Victoriei, oarecum buimac sa descopere atatea celebritati, marinarul-ministru l-a abordat pe un faimos critic literar: “Dar cine e asta de a venit atata lume?!” Strafulgerandu-l cu binecunoscuta-i privire ironica, acesta l-a persiflat: “Dom’ Traian, azi nu dau meditatii pe gratis!”), domnul Basescu, asadar, intelege sa se bucure de toate avantajele pozitiei actuale, dar sa nu renunte la nici una din cele trecute! Un model ce a facut, face si va face prozeliti!”.
MIRCEA MIHAIES
2010-02-08 21:58:59 | Raporteaza
eh, ce zici sandruta?nasol, nimic nu-i ceea ce pare!juisez!
2010-02-08 22:01:20 | Raporteaza
In catavencu de miercuri va aprea un interviu cu Marius Oprea.
Nu-l ratati!
Un fragment din prezentarea acestuia:
Jocurile tîmpe pentru Putere, jenantul joc de-a “dă-l în mă-sa, nu-i de-al nostru” au dus la blocarea muncii lui Marius Oprea. Numit de Tăriceanu în postul de preşedinte al Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului în România (IICCR), Marius Oprea s-a pus pe adus dovezi clare, ferme în favoarea Raportului Tismăneanu. A dezgropat morţi băgaţi de comunişti în pămînt. Acum nu mai e bun. Că-i PNL.
Ce parere o avea IT Morar de la Revista Catavencu
2010-02-08 22:02:28 | Raporteaza
@sandra:
stiti ce e interesant? faptul ca multi dintre cei care au semnat lista de mai sus au votat cu Basescu; poate asta ar trebui sa va dea de gandit atunci cand le puneti la indoiala buna-credinta
2010-02-08 22:03:32 | Raporteaza
@sandra
Eu stiu ca tu ai ce ai cu mine dar din pacate tu esti mai incoerenta decat mine .
1. Apropos de ICR-isti. Citeste si tu editorialele lor din EvZ si o sa vezi ca Adrian Paunescu chiar avea decenta in a-l pupa in fund pe Nicolae Ceausescu. Nu e nevoie de carnet de partid doar trebe sa citesti cu atentie cum se exprima cei doi ipochimeni
2. Mare majoritate (nu zic ca mai sunt si naivi) din “intelectuali” lu Basescu sunt stransi legati de sinecurile capatate pe urma sustinerii (si enumar TRU, Macovei, Patapievici, Mihaies ) asa ca las-o mai moale cu intransigenta lor morala.
Zici tu “carora li s-a negat dreptul de a exprima o optiune politica si in acelasi timp de a fi considerati intelectuali public” pai ce i se imputa lui Oprea nu este tocmai faptul ca a avut optiune politica un pic in afara partidului de la putere.
2010-02-08 22:05:55 | Raporteaza
@gotiu:cand bati femei, pletosi, batrani nu stii ce faci?gustave le bon ar fi de acord cu tine, eu nu!
2010-02-08 22:09:12 | Raporteaza
Tara nu se conduce cu “liste”. De nici un fel!
Ce-ar fi sa facem miine p lista cu semnaturi de sustinere pentru cei care, cetateni romani fiind, nu stiu citi decit in alfabet chirilic?
2010-02-08 22:09:40 | Raporteaza
@idiotpdlist
Excelent colajul!
chiar nu mai stiam de chestiile astea
Asta e problema cu intelectualii de genul acesta : lipsa de morala si coloana vertebrala.
Ps. nicknamul e cam dur vedeti sa nu sara adevaratii idioti pdlisti la gatul dvs.
2010-02-08 22:10:53 | Raporteaza
l-am votat si eu in 2004.am fost un dobitoc!securitatea lucreaza.
2010-02-08 22:11:01 | Raporteaza
@idiotpdlist:
Un intelectual nu este cela care a citit mai multe carti decat Vanghelie sau EBA . Un intelectual trebuie sa aiba si tinuta morala. Unde veem asta la cei 2 ?
Cat priveste realizarile intelectuale ale lui Patapievici zis filozofu sa mai ierte Dumnezeu dar in afara de niste carti cu oarece succes la public (si Sandra Brown are succes la un anumit public) nenea asta e zero. Filozofie ? Ha ha baba si mitraliera.
2010-02-08 22:13:26 | Raporteaza
ohoho, dar basescu despre solojan si invers, sau copiosul schimb de replici bassesscu- valeriu stoica.
2010-02-08 22:13:27 | Raporteaza
ai dreptate virgil, voiam sa spun ca patapievicio e inteligent!
2010-02-08 22:15:12 | Raporteaza
@idiotpedelist
Daca le aveti pe alea cu Basescu-Stoica poate le postati .Am murii de ras cred.
2010-02-08 22:19:10 | Raporteaza
Ion SPANU
– Mi-a fost greu sa gasesc in limba romana un cuvant care, fara sa iasa din tiparele bunului simt, sa defineasca atitudinea lui Mircea Mihaies, vicepresedintele ICR, considerat unul dintre liderii elitei romanesti, alaturi de Liiceanu si Patapievici. “Derbedeu” este cel mai bland.
In “Evenimentul zilei” de luni, 24 septembrie a.c., Mircea Mihaies ii tavaleste prin toate zoaiele pe Serban Orescu, Octavian Paler si Doina Cornea, pe care-i acuza ca nu vad in Traian Basescu farul calauzitor al natiunii, asa cum, mai nou, l-a descoperit dumnealui! Iata ce scrie Mihaies despre Serban Orescu: “Urmaresc de mai multa vreme acrobatiile dizgratioase ale d-lui Serban Orescu, pe vremuri comentator (cam lipsit de har, ce-i drept) la Europa libera, astazi simbrias la Ziua”. Serban Orescu face parte, in opinia lui Mihaies, dintr-un “soi de Gica-contra, rosi in egala masura de reumatisme si resentimente”, cu conotatii legate evident de varsta inaintata a celebrului ziarist. In galleria “reumaticilor”, Mihaies include orice intelept al cetatii care nu-l preaslaveste pe actualul presedinte al tarii, “de la Octavian Paler, pe care anii nu l-au facut mai senin si mai detasat, ci mai acru si incarcat de umori negre, la incredibila Doina Cornea”.
Sigur ca e dreptul oricui sa creada orice despre oricine. In cazul personal al dlui Mircea Mihaies, lucrurile trebuie sa fie nuantate, caci dorinta sa de parvenire sau intentia de a se pune in slujba cuiva, fie si presedintele tarii, nu pot constitui motivatia denigrarii unor personalitati importante ale vietii noastre spirituale.
Mircea Mihaies este profesor la o facultate din Timisoara, fiind, in acelasi timp, vicepresedinte al ICR din Bucuresti si colaborator la diverse ziare si reviste. Foamea de bani si de glorie nemeritata pot fi intelese ca pacate firesti ale unora dintre noi, dar, pentru cei care nu uita usor, Mircea Mihaies poate fi identificat ca un impostor fara pereche. Simpla consultare a listei privind abonatii la functiile din cadrul Fundatiei Soros, care poate fi consultata in arhiva ziarului nostru, arata ca, in timp ce Mircea Mihaies facea parte din consiliul national de coordonare a fundatiei, sotia sa era presedinta filialei Timisoara. Nu cumva sa se duca dolarii in buzunarele altora! Daca are cineva curiozitatea sa citeasca opera lui Mihaies, va observa ca multe dintre cartilor sale (Balul mascat, incet, spre Europa, Vecinii lui Franz Kafka) sunt scrise in colaborare cu Vladimir Tismaneanu, o adevarata locomotiva care l-a tractat pe Mihaies inspre sferele Puterii.
De unde vine, totusi, ura lui Mihaies fata de Serban Orescu, Octavian Paler si Doina Cornea? Iata o intrebare care nu are raspuns, caci, sunt convins, in sinea sa, Mihaies a pastrat o admiratie fata de aceste nume sacre si fata de atitudinea lor in momentele cele mai dificile ale existentei noastre. Un motiv, totusi, exista. In timp ce Orescu, Paler sau Doina Cornea si-au pastrat verticalitatea, indiferent cine a detinut puterea la un moment dat, Mihaies a avut oscilatii care definesc tipul oportunistului jalnic. Am mai scris despre articolele sale de dinainte de anul 2000, adunate in vol. “Masca de fiere”, in care Traian Basescu, pe atunci primar al Capitalei, era facut de Mihaies “sluga lui Iliescu”, “nesimtit”, “grosolan”, “rudimentar”, cerand chiar trimiterea sa in judecata pentru declaratiile in legatura cu C.A.D.A.! Stiind ca Basescu nu uita nimic, Mircea Mihaies este dispus azi sa faca orice pentru a capata dreptul de a lustrui pantofii presedintelui. Inclusiv sa arunce in spatiul public acest atac golanesc la adresa Doinei Cornea, Octavian Paler sau Serban Orescu. Grea meserie si coprofagia asta!
2010-02-08 22:20:56 | Raporteaza
DUPA REVOLUTIE APAREAU FOARTE MULTE APELURI ALE MARILOR INTELECTUALI ROMANI CARE DUPA 20 DE ANII SA DESCOPERIM CA MULTI ERAU NISTE TURNATORI ORDINARI AI SECURITATI,COLABORATIONISTI AI REGIMULUI CRIMINAL DIN ROMANIA,SPER SA NU FIE VREUNUL COLABORATIONIST PE ACEASTA LISTA DE INTELECTUALII.
DE UNI INTELECTUALII RAD SI CURCILE DE FAPTELE LOR DE LINGAI AI MARELUI CARMACI PLANETAR!
PADURILE S-AU TAIAT DEGEABA DUPA “OPERELE” LOR NU VA RAMANE MAI NIMIC!
2010-02-08 22:22:22 | Raporteaza
basescu e un razunator ,razbunare pe care o pot compara cu cea a lui HITLER atunci cand i-a obligat pe francezi sa semneze capitularea frantei la inceputul celui de-al 2-lea razboi mondial in acelasi vagon in care semnasera germanii caspitularea la sf. primului razboi.asta face acum calculat, progresiv,in liniste…
2010-02-08 22:27:24 | Raporteaza
youtube.com/wat../
noapte buna!
2010-02-08 22:30:04 | Raporteaza
@radu: Poate tocmai aceasta aducere in plan real a urmarilor unor crime deranjeaza!…
Stiti,oamenii isi pot aminti situatii,nume,cine stie unde se poate ajunge?
Sa fie deranjat echilibrul minunat in care traiesc profitorii regimului comunist?
Nu se face asa ceva!!!
2010-02-08 22:32:27 | Raporteaza
@all
chiar asa: Horia Roman Patapievici, Mircea Mihaies, Gabriel Liiceanu, Andrei Plesu,Mircea Cartarescu, Gabriela Adamesteanu, Stelian Tanase, Emil Hurezeanu, (oricare dintre fratii) Kleininger, (clanul) Cioaba,
Becali-i, be-molii si be-rromii…
Problema e simpla: Institutul a fost infiintat de un prim-ministru (cu o justificare) si nu poate fi desfiintat de alt prim-ministru fara justificare.
Prin urmare, daca primul ministru poate “justifica” derapajul unui minor functionar din teritoriu, cred ca poate (si este obligat) sa motiveze si “derapajul” (care nu e provocat de “ninsori”!) din subordinea domniei sale!
In rest, nu vad ce semnaturi mai trebuiesc.
2010-02-08 22:34:51 | Raporteaza
@idiotpdlist: de n-ar fi jalnica,ar fi amuzanta postura de acum a distinsului domn Mihaies:sa treci de la bastarci aplicate din gros,la limbile de melasa de azi…
E o performanta demna de un intelectual.
Nu pun problema sensibilitatii destinatarului,ca de unde nu e,nici Dumnezeu nu cere.
Deocamdata,Marius Oprea a facut lucruri importante in plan practic,nu doar a tinut discursuri pe ecrane TV.
Asa ca,daca e vorba sa fie dat postul lui vreunui domn ce trebuie raspatit ptr.devotament portocaliu,el fiind paralel cu demantelarea ororilor din anii’50,parca n-as vrea sa platesc din impozitele mele asa ceva.
2010-02-08 22:43:37 | Raporteaza
Va rog completati lista de intelectualii cu acesti turnatori!
“Disidenta anticomunista Herta Muller, in prezent membra a Academiei Germane pentru Limba si Poezie, s-a aratat public revoltata de faptul ca Horia Roman Patapievici a decis sa trimita la Berlin, intr-un program al Institutului Cultural Roman, doi fosti turnatori. Sorin Antohi, alias “Valentin”, si Andrei Corbea-Hoisie, alias “Horia”, fosti informatori ai Securitatii, sunt prezenti pe banii contribuabililor la o “Academie de vara” cu tema: “Germania si Romania. Transferuri academice, culturale si ideologice”. “Cursurile, cazarea si masa, precum si un program de timp liber sunt subventionate de catre Institutul Cultural Roman”, aflam din anuntul ICR.”
2010-02-08 22:57:40 | Raporteaza
@virgil
ai aparut naparca rosie?Ma-ta nu te-a invatat bunul simt?
Pe Oprea il sustine si Iliescu ,dar si Crin cel Chucky,dar si ma-ta cea trista!
2010-02-08 23:01:33 | Raporteaza
@toata lumea
Pentru cine are timp intrati pe blogul lui IT Morar si vedeti cum raspunde la o problema de morala referitor la publicarea Ip urilor celor care nu sunt de acord cu el.
Inca o proba de morala a unui zis intelectual al Basesescului
2010-02-08 23:04:18 | Raporteaza
@orlando
Asta e bine de reamintit iubitorilor de adevar gen Mihaies sau Patapievici
2010-02-08 23:07:13 | Raporteaza
@toata lumea
A aparut netotu lu tamara
S-a dus dracului discutia civilizata de pana acum
2010-02-08 23:12:14 | Raporteaza
@Virgil:La 71 este tot o clona trista care vrea sa ma faca sa par mai prost decat sunt dar nu va reusi,ghici de ce?:eu am atins demult nivelul maxim al prostiei universale si deci e clar ca mai prost de atat nu se poate.Eu sunt regele….prostilor!,iertati-ma dar altceva nu stiu,femeile “nu ma iubeste”,ce sa fac sieu,atata stiu atata fac!
2010-02-08 23:17:49 | Raporteaza
@Radu
daca ma gandesc bine,s-a dus chiar si biata ma-ta cand a vazut ce cretin a fatat!
Ai incercat cu gonflabile,idiotule?
esti tare la clonari dar cand se ia cineva de tine ,tipi ca proasta-n targ,retardule!
2010-02-08 23:22:22 | Raporteaza
@bugsy: intelctual public ? asa s-a autodefinit si Patapievici. Intreaba-l pe el, sa ne lumineze.
2010-02-08 23:27:06 | Raporteaza
Exact ce va spuneam.
Cititi proba nesimtirii
Are predilectie la mamele noastre .
Clasic pentru frustrati impotenti
2010-02-08 23:28:49 | Raporteaza
Revin cu sondajul care l-am propus pe alte bloguri referitor la gheorțani gen netotu lu tamara
@toata lumea
Sondaj:
Ce parere aveti , cum sa procedam cu netotu lu tamara :
1.Il ignoram complet
2.Il urmarim pe toate blogurile si il facem de cacao
2010-02-08 23:35:56 | Raporteaza
Marius Oprea a avut oarecari probleme cu Securitatea, la sfarsitul anilor ‘80 (poate chiar in ‘89). Spun “oarecari” pentru ca, tanar absolvent al Facultatii de istorie bucurestene, Marius Oprea a fost in ancheta cateva ore sau o zi, dupa care i s-a dat drumul. Dar asa a inceput cariera sa de dupa dec. 89, acea situatie il “recomanda” pentru postul pe care l-a primit. Cred ca a facut o munca onorabila la Institut, dar de aici pana a-l califica drept savant cu merite “inestimabile” e cale lunga. Dezgroparea (“cercetare arheologica” !!) mortilor fara nume din cimitirele inchisorilor comuniste e, din mai multe puncte de vedere, un act discutabil.
2010-02-08 23:52:05 | Raporteaza
@Ioana:
Macar Oprea a fost anchetat. Alti aveau prin prisma relatiilor de serivici dialoguri mult mai fructoase cu securitatea.
Cercetarea (chiar arheolgica) a mortilor din puscariile comuniste si nu numai este mai mult decat necesara daca se asorteaza si cu identificarea faptasilor. Ori aici e problema. ca faptasi inca mai sunt in viata si de cele mai multe ori in poziti mari.
@radu. Acest ipochimen este incurabil. Pentru el tot ce este portocaliu este bun tot ce nu e portocaliu e rau (ca in ferma animalelor 4 picoare bun 2 picioare rau)
Eu l-am balacarit pe acest idiot ori de cate ori dadeam de el dar se pare ca nu ai nici o sansa. este tipul imbecilului perfect (daca ceilalti participanti isi mai sustin cat de cat favoriti) cretinul asta nu e in stare decat sa injure .
Nu stiu ce sa zic dar la un moment dat putem cere administratorilor sa-l identifici (desi ma indoiesc ca si-a dat datele reale de indentificare.
Au mai fost meteoric si pe aici si pe cotidianul diversi indivizi unde singura replica era injuria si trimiterea la oricgini. Asta e desii fiziologic par ca ar avea cerebel acesta nu functioneaza
2010-02-09 00:07:51 | Raporteaza
[...] cei care l-au votat pe Traian Băsescu. Unii dintre ei și-au făcut chiar publică opțiunea. Apelul a fost publicat și pe VoxPublica. Am citit agresivitatea mesajelor contestatarilor. M-am întristat, am avut din nou dreptate – un [...]
2010-02-09 01:42:41 | Raporteaza
Constat ca singurele industrii care mai functioneaza in Romania sunt anti comunismul si anti securismul. Nu conteaza ca nu intereseaza decat pe cativa indivizi care au aceleasi preocupari, iese banul, iese si asta e important.
2010-02-09 08:34:38 | Raporteaza
@Ioana: Marius Oprea a avut”oarecari probleme cu Securitatea”!
Ati stat vreodata in fata unui ofiter de Securitate anchetator?
Vi se pare normal ca un student,sau orice alt cetatean,sa fie arestat si dus la Securitate/Militie,cand nu a furat,nu a dat in cap,nu a facut NICI o fpta penala?
Trist si revoltator mod de a privi in urma.
2010-02-09 10:34:46 | Raporteaza
@radu:Apropo de gonflabila si eu o folosesc zilnic si ma simt…demential,ma face sa ma simt barbat,de cand am cumparat-o din second hand sunt cel mai fericit mascul de la noi din Ferentari.Iti dai seama inainte eram doar eu cu mine si trebuia sa ne rezolvam unul pe altul,dar acuma cand exista si o ea…..lucrurile s-au schimbat.Am cucerit-o cu un zambet amplificat de ochelarii funduri de sifoane pe care-i port,am dat-o pe spate ce sa mai.
2010-02-09 12:22:07 | Raporteaza
Fratilor.. cine sunt semnatarii?
ca eu in indolenta mea nu ii stiu.. impuscati-ma
2010-02-09 12:34:10 | Raporteaza
@) All
Am vazut niste curiozitati legate de dosarul de la Secu al lui Dorin Tudoran. Iata, a inceput sa posteze din zecile de mii de file. Aici
dorin2tudoran.w../
2010-02-09 12:55:00 | Raporteaza
Iarasi?!
Institutul pentru Investigarea Crimelor Comunismului.
Idee bună pusă în practică în mod nătâng, ca să folosesc un eufemism.
Incă de la CEKA si NKVD, în teritoriile ocupate, sau semi-ocupate, ca noi, incă, se menţin certe directive. Linia descendentă a unei astfel de sub-directive circulă şi ca folclor sub forma:
“- nu doresti rezolvarea unei probleme, atunci înfiintează o comisie”
este operatională si este extrem de folosită pe pielea noastră.
2010-02-09 18:43:00 | Raporteaza