![]() | După ce a sedus şi abandonat un lung şir de tinere, Giovanni a încercat să o seducă pe mireasa de la o nuntă pe care a întîlnit-o pe drumvezi toate articolele de Gabi Bartic16 Sep 2010 la 13:20 19 comentarii 2043 vizualizari. |
Giovanni e un tînăr frumos, tupeist şi bogat care are un singur scop: acela de a colecţiona un număr cît mai mare de trofee feminine.
În lista lui Giovanni sînt nenumărate femei tinere seduse. Nici el nu le mai ştie şirul, le numără un aghiotant al sau, care îi ţine o socoteală strictă a cuceririlor.
Giovanni e obişnuit să-şi abandoneze iubitele, şi pentru că tatăl uneia dintre ele, un colonel, îl surprinde cînd fuge de lîngă fiica sa şi încearcă să îl oprească, tînărul de bani gata il ucide cu sînge rece.
Viaţa tinerei beizadele pare un lung şir de cuceriri: femei abandonate, lupte cu iubiţii şi logodnicii acestora, certuri cu foste iubite care încă au sentimente pentru el, eschive şi înşelătorii pentru a scăpa de foste iubite obsedate… ba chiar şi încercarea de e seduce o tînără mireasă chiar în timpul nunţii.
Tînărul, lipsit de orice teamă că va fi prins, se angajează să o ajute pe una dintre fostele iubite să îl găsească pe asasinul tatălui său, colonelul.
Soarta însă se răzbună pe Giovanni şi acesta are parte de un sfîrşit similar cu al victimei sale. În mod surprinzător însă, toate fostele sale iubite îl regretă pe tînărul dispărut.
Ascultati aici.
Finalul e previzibil, vă întreb: poate fi opera strămoşul drept al telenovelei sau al tabloidului?
Etichete: Don Giovanni, mozart, operă, tabloid


Costi Rogozanu azi la 16:59 |
Cu Victor Ponta s-au strîns deja destule: rămîne principala problemă a noii legi electorale. [ citeste mai departe ]
Tudor Darie azi la 15:27 |
Așa a fost să fie ca eu să fiu persoana responsabilă din partea Guvernului pentru susținerea [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 15:15 |
Altfel, imi imaginez ca multi vor vota cu mana taiata. Ce vremuri.... macar odata cineva ameninta ca [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
| 1facebook.com/ph../ ... | ||
| 2@Saint Peter: da, daca USL ia cativa de-ai lor se ajunge la paritate;ori, depaseste planul si ia cativa in plus- mai mult ca sigur dupa locale....inseamna ca 'e mai bun'?nu vb.de indivizi, ci de partide;... | ||
| 3Tovarasii "de la partid" @Bleah!, @simona, @victor L etc. lasati fleacurile, pentru ca "omul potrivit" a fost gasit! Iata-l:sutu.ro/angoasa../ ... | ||
| 4tu te bucuri ca ai ajuns in azerbaijan in excursie. Gratis. frumos. Apropo, de ce era nevoie de sustinerea guvernului la Eurovision?" Dar cel mai important e că autoritățile de aici respectă cultura.... | ||
| 5@tara de prosti: dar cand au plecat vreodata?... | ||
| 6chestia cea mai haioasa, dar si penibila in acelasi timp, este ca a trebuit sa vina un jurnalist care sa-i spuna pontatorului ca restauratia este prea devreme facuta, ca oamenii incep deja sa vada cu cine... | ||
| Mihai Goţiu 11341 citiri |
| Cristian Teodorescu 11159 citiri |
| Costi Rogozanu 9707 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4286 citiri |
| Alin Fumurescu 4067 citiri |
| Constantin Creţan 3418 citiri |
| Iulian Leca 3005 citiri |
| Dorin Tudoran 2928 citiri |
| Laura Cernahoschi 2890 citiri |
| Elena Vijulie 2810 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Iulian Leca 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61733 citiri |
| Cristian Teodorescu 41500 citiri |
| Costi Rogozanu 38899 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18334 citiri |
| Alin Fumurescu 17973 citiri |
| Viorel Dobran 12366 citiri |
| Dan Duca 11295 citiri |
| Constantin Creţan 11177 citiri |
| Elena Vijulie 9435 citiri |
| Iulian Leca 9267 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Iulian Leca 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Acuma, dacă vrem să ne rîdem, putem să zicem şi aşa cum spui tu, că opera e strămoaşa telenovelei. În fond, şi Iliada poate fi rezumată la un trailer holiudian… Da’ dacă este să ne dăm deştepţi, trebuie spus că libretul e doar pretextul operei. În timp ce într-o telenovelă povestea însăşi este subiectul, în operă subiectul e muzica. Nu te duci la operă ca să afli cu cine şi-a mai pus-o Giovanni. Nici acum 200 de ani nu mergea lumea la operă ca la telenovelă. Iar ca să înţelegi libretul la Flautul fermecat, de pildă, chiar îţi trebuia ceva glagorie. Deci, ce facem în continuare: ne rîdem sau ne dăm deştepţi?
2010-09-16 14:55:19 | Raporteaza
@Vaya: Ma onoreaza comentariul dvs. Si dvs aveti dreptate, si am si eu. Difera metoda. Daca vedeti opera ca fiind un produs doar pentru putini alesi, aveti dreptate. Eu insa as vrea ca un numar cit mai mare dintre cei cu care interactionez sa vada ca pentru a intelege opera nu-ti trebuie doua doctorate. Nici Mozart nu cred ca se gindea la o audienta de 30 de oameni cind a scris Don Giovanni, nu?
2010-09-16 15:59:19 | Raporteaza
Distinsă doamnă. Nu mai puţin mă simt şi eu onorat de răspunsul d-voastră. Bun, deci am trecut de politeţuri.
Ce legătură are răspunsul dvs. cu discuţia de pînă acum? Am impresia că mi-aţi citit pe fugă răspunsul sau că nu l-aţi înţeles. Constat că vorbim împreună, dar, vorba aceea, ne înţelegem separat. Nu vorbeam de cui se adresează opera, accesibilitatea operei, la ce se gîndea Mozart etc. Întrebarea dvs. a fost: “poate fi opera strămoşul drept al telenovelei sau al tabloidului?”. Asta este, deci, discuţia. Şi v-am spus: după părerea mea, oricît de slab/ siropos/ banal ar fi un libret (pentru că asta aţi vrut să arătaţi: ce telenovelistic e libretul la Don Giovanni, nu?), opera rămîne un act artistic, pentru că esenţa ei e muzica, nu libretul. În timp ce, dimpotrivă, telenovela se bazează numai pe “libret”. Aşa cum o melodie bună de film nu dă valoare unei telenovele, un libret modest/ banal nu scade din valoarea operei. A nu este asemenea cu B. Q.E.D.
Deci: unde am spus eu că opera e “un produs pentru puţini aleşi” ? Şi care e “metoda” care ziceţi că diferă? Nu înţeleg nimic din răspunsul dvs. (Asta dacă chiar voiaţi să purtăm un dialog, nu să vă faceţi doar datoria de gazdă băgîndu-mă puţin în seamă.)
Dar mai mult mă irită insinuarea din răspunsul dvs., cum că eu aş fi dat de înţeles că, pentru a înţelege opera, e nevoie de “două doctorate”. Nu pot să mă identific cu o asemenea imbecilitate! Nu de doctorate are nevoie înţelegerea operei, ci de ureche muzicală şi o bună instrucţie culturală şi estetică. Asta numeam eu, în postarea precedentă, “ceva glagorie” – pentru a înţelege nu atît muzica, cît libretul la Flaut. De aceea, opera nu poate fi pentru toţi, nici pentru “cît mai mulţi” – cum vreţi dvs. Nimic în această lumea nu poate fi “pentru toţi” şi nici “pentru cît mai mulţi”: nici opera, nici Dostoievski, nici Tarkovski, nici tenisul de cîmp, nici femeile frumoase, nici, nici, nici…
Deci. Mie îmi face plăcere să discutăm, dacă vă face şi dvs. (Întîmplător sau nu, am trei ani de conservator – pian, deci subiectul mă prinde.) Dar pun o condiţie: să ne citim reciproc.
2010-09-16 17:09:13 | Raporteaza
@Vaya: imi acordati mai multa atentie decit merit
.
Ce voiam sa comunic e simplu: scopul cu care am mimat un text de tabloid pe acest portal e acela de a comunica oamenilor care posibil nu s-au apropiat de opera opriti de prejudecata ca n-ar intelege-o, ca opera e un gen accesibil. Intrebarea de la final nu induce, in mod evident, o judecata de tipul: “da, uite, opera e strabuna tabloidului”. Nu asta urmaream, as banui cititorii acestui portal de ignoranta, n-as indrazni asta. Textul e o figura de stil: daca intelegeti textul, puteti intelege si opera. Nu e o conditie suficienta, dar e necesara.
Cit despre buna instructie culturala si estetica despre care faceti vorbire, am rezerve. As zice ca trebuie inceput de undeva si cu apropierea de opera… Personal nu-s nici mai citita, nici mai umblata decit multa lume din jurul meu. Merg la concerte si spectacole insa, vinez o interpretare sau alta a unei opere, emit judecati de valoare de genul “Imi place Don Giovanni mai mult decit Cosi fan tutte”, de pilda. Toate astea sint judecati pe care le emit fara vreo pretentie de specialist, ci doar de “utilizator” neavizat al produsului cultural.
Si mie imi face placere sa discutam, insa daca dialogul inseamna analiza pe text a interlocutorului, ma veti pierde repede. Nu am nici pregatirea, nici timpul si nici rabdarea sa fac acest lucru.
2010-09-16 17:53:41 | Raporteaza
D-na, opera nu-i un produs destinat maselor.
Deprinderea de a asculta opera se formeaza in timp si cere mai multa cunoastere dacat ofera cultura noastra fotbalistica si de aceea umple doar niste spatii inchise si nu stadioane.
In spatele unui subiect povestit muzical sta, de cele mai multe ori, un mesaj politic(absolutismul din Don Giovanni sau ideile masonice din Falutul Fermnecat). Intr-o vreme cand analistii politici erau anexe de salon si nu-si dadeau poalele peste cap, avant-la-lettre, prin mass-media, opera era/este adesea un pretext, dincolo de maiestria partiturii si arta interpretarii valabile universal si atemporal, chiar daca mesajul nu mai are actualitate istorica sau morala.
Subiectul e prea dureros ca sa “ne radem”, deci sa “ne dam destepti” astia care putem, ca nu e nicio rusine.
2010-09-16 18:14:42 | Raporteaza
Nu e vorba de “analize pe text”, ci de a ne înţelege ce zicem. O mie de ani nu m-aş fi gîndit că aţi “mimat” articolul. E clar, sunt prea prost pentru astfel de subtilităţi. Să auzim de bine!
2010-09-16 18:15:19 | Raporteaza
PS
Văd în ultima clipă că şi LiD a înţeles cam ce-am înţeles eu din articolul dvs… Asta mă mai consolează un pic.
2010-09-16 18:17:00 | Raporteaza
Toate operele literare, au ca miez,un numar limitat de subiecte,cam cate pacate biblice exista…Toate sant variatiuni pe aceeasi teme,iar ceea ce difera este doar forma…Deci,orice asemanare este foarte posibila!
2010-09-16 19:29:37 | Raporteaza
@Gabi Bartic:
Sa stiti ca masele consuma ce li se ofera,iar ce li se ofera depinde de cultura si gradul de pregatire al producatorului,a celui care baga bani in promovarea unui produs.Din pacate,dar si din fericire sant tot felul de indivizi cu bani de culturi diferite.Spun din fericire,pentru ca ar fi cam nasol sa ascultam tot acelasi stil de muzica la infinit.Pana la urma,producatorii cred ca reprezinta ,la scara,intreaga populatie…
Si ar mai fi nasol un lucru,nu mi-ar place sa am afinitati muzicale chiar cu toata lumea….:)
2010-09-16 19:38:58 | Raporteaza
ce vremuri erau inainte cind mergeam la opera cu clasa!
sau se dadeau biletele prin sindicat pentru adaparea setei de cultura a clasei muncitoare.
dar si ce frumos e-acu-n vremile astea cind snobii se-nghesuie la opera doar ca sa-si admire toalele si sa aiba ce bairfi dupa aia-n can-can sau click.
ce vremuri!
2010-09-16 20:13:41 | Raporteaza
@Radu Popescu, all: Evident, toti credem ca muzica pe care o ascultam noi e cea mai buna. Dar de aici pina la negarea accesului la un anume tip de muzica a unei categorii sau a alteia pt ca produsul meu sa ramina unul de elita e o cale lunga. Eu am vrut doar sa fac accesibil un gen unor mase cit mai largi. Daca as fi scris (presupunind ca as fi avut priceperea) o recenzie critica a unei interpretari sau alteia a operei, as fi scris pentru cei ce deja consuma opera. Am scris in schimb pentru o masa mai larga care mi-a receptionat mesajul. Daca vor merge acasa sa asculte Don Giovanni – nu stiu. Stiu insa ca au dau click pe linkul cu o bucata (si alegerea caesteia e pur subiectiva) si ca au constatat, consumind produsul, ca il pot intelege sau nu. In fond despre asta e viata: despre alegeri.
2010-09-16 23:14:52 | Raporteaza
@LiD: Gresesti
Opera ca si gen a fost creata special pentru mase.
2010-09-16 23:57:48 | Raporteaza
oh, ce discutii destepte. vroiam sa zic doar ca astept episodul urmator. Ar fi misto sa facem un site de tip cancan literar:) parca au si incercat unii
2010-09-17 00:32:19 | Raporteaza
@13
ce sa-i faci rogozane,noi niste rame postace nu ne putem ridica la nivelul tau.ne dam si noi cu parerea p-acilisea.nu ca tine care le stii pe toate si care din cercul tau strimt si rece al socialismului de taverna ne privesti cu scirba.
nu toti am avut norocul sa servim un asa om cum o faci tu.
2010-09-17 05:01:32 | Raporteaza
Frumos! Pacat!
Subiect frumos , pacat ca ati gresit locul postarii.De ce nu treceti cu el pe Pandora , aici se discuta despre altceva.
2010-09-17 08:12:57 | Raporteaza
Laudabila initiativa cuiva de a o pune pe autoare sa scrie rapid ceva care sa abata atentia de la SOV! Curios, cat statea banditul in puscarie nu apareau pe Vox decat articole de-a lui Gotiu in care acesta fierbea de indignare ca a fost impuscat un caine nevinovat! Cum a iesit banditul din parnaie, cum apar articolase gen “bilute in hartiute” pentru deturnarea discutiilor….Gretos!
2010-09-17 08:42:36 | Raporteaza
Recomand sefilor s-o puna sa scrie pe aia cu DanCe TranCe Re5pect 4YoU!
2010-09-17 08:43:58 | Raporteaza
Eu nu sînt un consumator de operă (și sincer nu o prea înțeleg). Habarnamist în operă cum sînt și tot știu că libretul e una, muzica e altceva. Mozart nu a scris libretul lui „Don Giovanni”, așa că a face legătură între libretul pseudotelenovelistic și operă este de-a dreptul jenant! Că tot îmi place înțeleciunea populară, aș zice „s-a suit scroafa-n copac”… (asta apropos de răspunsul autoarei la comentariile de bun simț ale lui Vaya).
Tre’ să menționez aici că eu consonez cu Vaya în privința valorii articolului, mai mult, un sentiment de jenă m-a cuprins la citirea titlului.
2010-09-18 23:15:42 | Raporteaza
Buna ziua. Asociatia Consumatorilor de Media are placerea de a va invita la dezbaterea televizata “Victor Ponta fata in fata cu bloggarii”. Dezbaterea va avea loc in Club Spice , Calea Victoriei 21-23 (deasupra fostei Case de Moda Venus, langa Politia Capitalei), miercuri, 22 septembrie, ora 18.00. Va rog sa confirmati participarea printr-un mail la horeabadau@gmail.com .
2010-09-20 12:02:08 | Raporteaza