
![]() | În numele lui Bram Stoker, ce e cu toţi vampiroii ăştia rătăciţi pe ecrane? Leapşa sângeroasăvezi toate articolele de Alexandra Bădicioiu 30 oct la 15:23 12 comentarii 375 vizualizari. |
Sunt genul de fată care preferă oricând un film prost cu roboţi, desensibilizare postapocaliptică în masă, invazie cu marţieni, un matrix cinstit sau orice alt sfârşit al lumii lipsit de credibilitate, în faţa unei poveşti romanţioase cu oameni (căci asta tot spune până la exasperare inflaţia la care asistăm neputincioşi, că şi ei sunt oameni) care sug sângele conlocuitorilor.
Pornind, deci, cu aceste prejudecăţi sub semnătură, să purcedem la analizat vampiriada pop culturală, de aiurea şi de pretutindeni.
Pentru că nu avem de a face doar cu o invazie a filmelor şi a serialelor cu vampiri, ci şi cu o invazie a comentariilor media care vorbesc despre invazia filmelor şi a serialelor cu vampiri (cum e şi exemplul textului de faţă). Despre un fenomen care a scăpat de sub control. Pe internet, în familie, în cercul de prieteni. Avem bijuterii de vampir, haine de vampiri, coafuri şi machiaj care să se potrivească în consecinţă, cărţi de seducţie vampiriană. Tematica se umflă din ea însăşi şi, cel mai rău, se propagă nestigherită, ameninţându-ne cu stăpânirea şi anii viitori.

Întrebarea care frământă pe toată lumea este următoarea: în numele lui Bram Stoker, ce e cu toţi vampiroii ăştia rătăciţi pe ecrane? Cum să îi ajutăm să se întoarcă mai repede în coşciugul lor? Cine şi de ce îi ţine aici prizonieri, pentru a ne da fiori de plictiseală?
Bineînţeles, primul răspuns pe limba orişicui, dar mai ales a CEO-ilor marilor studiouri din Cetatea Filmului este acesta: banii. Milioanele se strâng valuri, aşa cum făceau cu treizeci de ani în urmă, când Anne Rice i-a scos la lumina popcultului.
Al doilea, din care rezultă şi prima explicaţie, este audienţa. Milioanele de telespectatori, afilierea la un crez comun, cucerirea noilor generaţii, transformarea lor în consumatori obedienţi.
Întrebarea rămâne însă la locul ei: De unde irezistibila seducţie a sângeroşilor? Ce-i mână pe aceştia în lupta cu box-office-ul şi ratingul? Cu ce mesaj au venit ei din întuneric şi sunt hotărâţi să îl repete până ne vor amorţi urechile?

Pe aripa acestei interogaţii, jurnaliştii străini au intervievat toată suflarea cuvântătoare: de la mama lor, Anne Rice, la cel care le doreşte dispariţia pentru încă 25 de ani de acum înainte, mastergeek-ul Neil Gaiman (după cum frumos îl caracterizează cei de la Esquire pe scriitor), de la antropologi şi psihologi la entertaineri şi social media marketeri, evangelişti, istorici şi oameni de ştiinţă.
La urma urmei, vampirii ne bântuie cultural de câteva sute de ani şi mai bine. De ce tocmai acum această explozie?
Dar mai întâi, să facem o istorie pe sărite.
Avem în 1816 „Vampirul” scris de John Polidori, îmbibat cultural şi simbolic prin fascinaţia manifestată asupra autorului de însuşi întunectul lord Byron. Culegem aici stereotipia personajelor romantice: băiat singuratic, întunecat şi seducător.
Dacă în “Nosferatu” (1922) creatura este hidoasă – după cum se vede mai jos,

Dracula (1931) pune bazele tipologiei periculoase, dar tocmai de aceea sexy – senzualitate de aur de la Hollywood. Afişul peliculei promitea, de altfel, “cea mai stranie pasiune pe care a cunoscut-o lumea întreagă”.

În 1976, an de răscruce pentru destinul vampirilor moderni, apare cartea “Interviu cu un vampir”. Anne Rice se destăinuie: cartea este despre „monstrul ascuns în fiecare dintre noi, despre cruzimea şi singurătatea din noi. Despre ce am fi în stare să facem ca să obţinem ceea ce vrem”. În 1994, filmul cu acelaşi nume le pune colţi şi peruci lui Tom Cruise şi Brad Pitt. Decadenţi, rafinaţi, singuri şi neliniştiţi, cei doi păstrează aura romantică a vampirului.

Sfârşitul anilor ’90, începutul anilor 2000, şi Buffy, spaima vampirilor. De abia acum pop-ul îşi pune amprenta lui kitschioasă cu adevărat, iar vampirii sunt reduşi la ăia răi, infiltraţi printre oamenii buni. La graniţă se interpune însă personajul jumătate om, jumătate vampir care continuă pe filiera bărbatul sexy şi inaccesibil.

Din aceeaşi perioadă şi pe aceeaşi idee, Blade, tot jumătate om (bun), jumătate vampir (rău, dar sexy, abilităţi sporite, singuraticul inaccesibil).

Şi, ajungând în zilele noastre, vampiriada pop culturală nu se încheie la Twilight şi True Blood, aşa cum ne-am dori. Vampire Diaries bântuie pe CW (canalul american cunoscut pentru serialele sale pentru adolescenţi, Gossip Girl şi spin off-ul 90210), s-a lansat Cirque du Freak: The Vampire’s Assistant (în România e programat pentru anul viitor), mania l-a contagiat şi pe Willem Dafoe în Daybreakers (un film despre un virus care tranformă pe toată lumea în vampiri, la anul în cinematografe).

Un urmaş de-al lui Bram Stoker scrie la un roman pe aceeaşi temă, Stephen King colaborează la un proiect de BD-uri tot cu vampiri, iar Stephenie Meyer lucrează cu sârg la a patra carte, Breaking Dawn. Avem ceva provizii pentru următorii zece ani.
Şi, spre deosebire de cei dinaintea lor, vampirii de azi sunt obişnuiţi. Nu sunt gotici, înfricoşători, nici măcar ciudaţi. Nebunia Twilight & Co marşează pe ideea şi ei sunt la fel ca noi chiar dacă sunt nemuritori şi se hrănesc cu sânge. Doar Eduard (noul sex simbol masculin) aminteşte de Byron şi de James Dean în acelaşi timp. Şi, tot din cauza lui, unii vorbesc de întoarcerea adolescenţilor la mitul conservator al zburătorului şi al dragostei imposibile.

Nu e doar obsesia pentru Robert Pattinson, se întâmplă ceva cu toată sângerarea asta!, insistă Kiri Blakeley,de laForbes, într-un articol intitulat Vampire Mania.
“Nu am nici cea mai vagă idee ce”, spune însă, flegmatic, Anne Rice. Probabil că aceste creaturi nu sunt epuizate încă în cultura pop, adaugă scriitoarea, ale cărui străduinţe în epuizarea subiectului au fost, oricum, remarcabile.
“În timpuri negre, ne întoarcem la personaje întunecate”, vine cu o explicaţie Jordan Galland, regizorul viitorului Rosencrantz and Guildenstern Are Undead.
“Fac apel la cele mai primitive frici. Nu sunt nici oameni, nici animale, nici vii, nici morţi. Într-un fel, sunt nişte fiinţe superioare”, adaugă Carrol Fry, profesor la Universitatea din Missouri, citată într-un articol de pe MSNBC.
“Vampirii sunt metafore comode care pot juca rolul multor lucruri”, crede şi Anne Stiles, de la Washington State University.
Stephen Marche are o explicaţie deosebită în articolul Ce se întâmplă de fapt cu toţi vampirii ăştia? din Esquire: “Uitaţi tot ce aţi citit până acum despre vampiri. Trendul sângeros, care va atinge ferocitatea maximă în noiembrie, o dată cu lansarea “New Moon”, nu vorbeşte despre outsideri, imigranţi, SIDA, aşa cum au tot încercat să ne convingă criticii şi blogurile în ultimele luni. Există o explicaţie evidentă, mult mai simpla: vampirii au invadat cultura pop pentru că femeile vor să facă sex cu bărbaţi gay”.
Încă din 1819, povesteşte Stephen Marche, vampirii au hărţuit peisajul cultural în momente de crize carnale. “Vampirul” lui John Polidori, era bazat pe fascinaţia pentru lordul Byron, simbolic pentru eliberarea sexuală. Dracula lui Bram Stoker a apărut, de asemenea, în mijlocul a ceea ce istoricii numesc Marea Orgie, iar recent, boomul filmelor cu vampiri a coincis cu apariţia SIDA. Ficţiunea cu vampiri este pentru femei ca filmele porno cu lesbiene pentru bărbaţi, conchide jurnalistul Esquire.
Sau poate, pur şi simplu nu se întâmplă nimic deosebit, aşa cum declară nonşalant Ashley dos Santos, social media marketer: “Pur şi simplu este iar vremea lor”.
Există şi o speranţă: când va apărea primul film care va face mişto de gen, înseamnă că finalul acestui gen este aproape, crede Santos. Dar nu suntem feriţi cu totul de pericol: prin târg se zvoneşte că zombii vor fi noii vampiri. Ca să fim pregătiţi, vă propun o recapitulare cu ajutorul unei galerii foto din Time.
Până la urmă, cât mai poate îndura şi cultura asta pop?, invocă zeităţile Hollywoodului cronicarul de la San Francisco Chronicle. Problema, spune el, nu stă în vampiri care, aşa cum ne-a învăţat istoria, pleacă la un moment dat de pe ecrane, ci de lipsa de imaginaţie a culturii pop, care se tot întoarce la ei.
Şi, pentru cine a ajuns cu lectura până aici, urmează leapşa promisă în titlu: Care credeţi că este misiunea acestei invazii vampiroide? Ce vrea ea să ne spună sau să ne înveţe, înainte de a dispărea?
2. Care este cel mai tare (pentru fete, seducător, pentru băieţi – aspiraţional) vampir al tuturor timpurilor?
Întrebările sunt adresate tuturor celor care trec pe aici şi vecinilor mei de bloc Simona, Costin, Costi, Alin, Teo şi Piticu.
Etichete: Anne Rice, audienţă, cultura pop, Dracula, film, Hollywood, Interviu cu un vampir, leapsa, Neil Gaiman, sânge, vampiri


Liviu Antonesei azi la 10:39 |
Campania electorală oficială s-a încheiat. Candidaţii au spus ce şi cît aveau de spus şi au [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu azi la 10:35 |
...eram prin anul III de medicina, daca nu ma-nsel, cand am asistat la prima autopsie-autopsie. [ citeste mai departe ]
Cristian Pătrășconiu azi la 10:04 |
Reflectati la aceste rinduri vibrante din "Scrisoarea catre Generatia Eliberata" de Vlad [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:32 |
Poate ca este inca greu de stabilit cine a pierdut si cine a castigat vineri seara in Parlament. [ citeste mai departe ]
Pavel Lucescu azi la 02:02 |
Pana in seara asta l-as fi votat pe Crin Antonescu din convingere. Duminica o sa votez "negativ". [ citeste mai departe ]
Simona Tache azi la 00:23 |
Mai întâi, top "muci în fasole":
- Intrarea târzie a lui Geoană, cu nevasta la 2 metri în [ citeste mai departe ]
Cristian Pătrășconiu 20 nov la 23:53 |
Basescu. Care e modelul sau de moralitate? Sotia!
Geoana. Care e cea mai buna fapta pe care a [ citeste mai departe ]
Liviu Antonesei 20 nov la 22:44 |
Dezbaterea dintre cei trei candidaţi la preşedinţia României fiind, totuşi, un „caz de [ citeste mai departe ]
Pavel Lucescu 20 nov la 22:20 |
Un pustan destept, arogant si cu tupeu, un tocilar insipid si plictisitor si un dulau rebegit, care [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 20 nov la 22:08 |
După mine, la turnirul ăsta în trei, primul clasat a fost Băsescu, tocmai pentru că a jucat cu [ citeste mai departe ]
Cristian Pătrășconiu 20 nov la 21:51 |
Destul de apropiati cei trei.
Crin, dupa seara asta, e, din punctul meu de vedere, locul 3 [ citeste mai departe ]
Costin Ilie 20 nov la 21:26 |
Întâi despre dezbatere. Dacă staff-urile de campanie nu evitau momentul, dezbaterea, în formula [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 20 nov la 20:42 |
E trist. Nu mai are forţă, nu mai are pasiune, nu i se mai vede lumina aceea a luptei în ochi. I [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 20 nov la 20:03 |
Turcescu: foarte bun! Dar as fi renuntat la ineptia - practicata si prin State - cu "le urez succes [ citeste mai departe ]
Ioan T. Morar 20 nov la 20:02 |
Nu urmaresc dezbaterea, încă sînt peste Ocean, la Washington, DC, m-am uitat doar pe live-textul [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 20 nov la 19:07 |
...stiu, asta nu ar trebui sa ne intereseze, astea sunt "prostioare", detalii superficiale. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 nov la 18:26 |
La cald
- Geoană şi-a făcut rolul, a ezitat la întrebarea cu Eximbank, dar a [ citeste mai departe ]
Cristian Pătrășconiu 20 nov la 18:18 |
Voi incerca, pina dupa ora 21, sa punctez cit pot de multe momente care au legatura cu intilnirea [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 20 nov la 18:15 |
In ordinea normala a lucrurilor intalnirea celor trei candidati, cotati cu cele mai mari sanse de a [ citeste mai departe ]
Ioan T. Morar 20 nov la 18:00 |
Da, stimastelespectatori, Traian Băsescu e relaxat, îi prieşte campania electorală, nu i-a [ citeste mai departe ]
Dragoş Nicolae 20 nov la 17:44 |
Ultimul film al lui Radu Mihăileanu este o poveste amplă cu impostori, cu personaje amuzante şi [ citeste mai departe ]
Dragoș Stanca 20 nov la 17:37 |
In timp ce Basescu, Geoana, Antonescu si toti ceilalti se vor lupta pentru voturile noastre, [ citeste mai departe ]
Pavel Lucescu 20 nov la 17:18 |
Pentru Traian Basescu:
Promiteti ca, in caz ca veti mai fi inca cinci ani [ citeste mai departe ]
Răzvan Ilie 20 nov la 17:11 |
Oblomov nu înseamnă lene. Sau nu doar atât. Esenţa personajului este neputinţa de a ieşi din [ citeste mai departe ]
Cristian Pătrășconiu 20 nov la 15:20 |
"Clasa politica face rau Romaniei"
"Clasa politică din România reprezintă cea mai mare piedică [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 20 nov la 15:03 |
Intru pe blogul lui Adrian Năstase, după ce am auzit că el nu merge la Referendum. Citesc acolo [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 nov la 14:16 |
A trecut o lună, am strîns multe în tolbă, pot face acum o listă de cîteva mediamanipulări [ citeste mai departe ]
Dan Duca 20 nov la 13:22 |
I-o fi scăpat, o fi fost la plezneală, naiba ştie! Dar preşedintele Traian Băsescu, comandantul [ citeste mai departe ]
Cristian Pătrășconiu 20 nov la 12:43 |
Uau! Trebuie sa ai tupeu cu carul ca sa sustii o enormitate precum e cea formulata de Adrian Nastase! [ citeste mai departe ]
Eugen Istodor 20 nov la 12:42 |
Uichendistul pleaca in excursie. Se copilareste. Se intoarce in Sighisoara, in timp medieval si-n [ citeste mai departe ]
| 1Către Inimărea: De fapt, nu, nu cred. Chiar vin!Către Victor: Nya-nya-nya-nya-nya-nyaaaaaa!!!... | ||
| 2@dinu,crezi ca se preteaza vreun consul/ambasador la asa ceva? Nu se fraudeaza in strainatate. Fraudarea inseamna mese copioase, galeti si faina.... | ||
| 3Hei, Inimioară, Dumnezeu te-a adus! Unde umbli??? Taman acum, când trebuie să iau o decizie... Votezi Antonescu, zici??? Hm... Cred că vin şi io cu tine...... | ||
| 4@) Dinu Adam et AliiAsa imi descrie un prieten, care se pricepe, "suveica":Actiunea "suveica":- buletinele de vot "albe", in plus, se vor folosi in felul urmator: -un alegator va primi un... | ||
| 5Cred ca peste 80% din mesajele de mai jos ii sunt pozitive lui Basescu. Ciudat cum marii analisti, medaliati chiar, precum CTP, vad ceva complet diferit de ceea ce pare sa vada cei mai multi.... | ||
| 6Hai curaj, ieşiţi câţi mai mulţi cu pronosticurile electorale, nu vă sfiiţi !Pe cei mai buni îi aşteaptă premiile « Brucan » : “Profet”, “Profet Principal”, “Profet Espert”, “Brucanul de Aur”Celor... | ||
| 7Basescu 31 Geoana 24 Crin 20 Oprescu 10 Vadim5 Hunor 5 Cernea3 Becali 1... | ||
| | Cristian Pătrășconiu 26360 citiri |
| | Costi Rogozanu 20712 citiri |
| | Pavel Lucescu 9909 citiri |
| | Iulian Leca 9114 citiri |
| | Laura Cernahoschi 8579 citiri |
| | Alin Fumurescu 8080 citiri |
| | Cristian Teodorescu 8009 citiri |
| | Ioan T. Morar 6922 citiri |
| | Doru Bușcu 6832 citiri |
| | Liviu Antonesei 5115 citiri |
| | Cristian Pătrășconiu 1255 comentarii |
| | Costi Rogozanu 658 comentarii |
| | Liviu Antonesei 375 comentarii |
| | Laura Cernahoschi 356 comentarii |
| | Cristian Teodorescu 349 comentarii |
| | Iulian Leca 343 comentarii |
| | Alin Fumurescu 268 comentarii |
| | Pavel Lucescu 214 comentarii |
| | Alin Ionescu 211 comentarii |
| | Teodor Tita 141 comentarii |
| | Cristian Pătrășconiu 48 postari |
| | Ioan T. Morar 20 postari |
| | Costi Rogozanu 17 postari |
| | Alin Fumurescu 14 postari |
| | Eugen Istodor 14 postari |
| | Cristian Teodorescu 12 postari |
| | Iulian Leca 11 postari |
| | Laura Cernahoschi 9 postari |
| | Pavel Lucescu 8 postari |
| | Lucian Davidescu 7 postari |
| | Cristian Pătrășconiu 83341 citiri |
| | Costi Rogozanu 60942 citiri |
| | Cristian Teodorescu 35868 citiri |
| | Ioan T. Morar 30099 citiri |
| | Doru Bușcu 23045 citiri |
| | Alin Fumurescu 22118 citiri |
| | Pavel Lucescu 18359 citiri |
| | Costin Ilie 17541 citiri |
| | Laura Cernahoschi 15578 citiri |
| | Alin Ionescu 15527 citiri |
| | Cristian Pătrășconiu 3672 comentarii |
| | Costi Rogozanu 1871 comentarii |
| | Cristian Teodorescu 1334 comentarii |
| | Alin Ionescu 1150 comentarii |
| | Ioan T. Morar 948 comentarii |
| | Alin Fumurescu 804 comentarii |
| | Liviu Antonesei 775 comentarii |
| | Costin Ilie 689 comentarii |
| | Pavel Lucescu 605 comentarii |
| | Laura Cernahoschi 602 comentarii |
| | Cristian Pătrășconiu 227 postari |
| | Ioan T. Morar 116 postari |
| | Costi Rogozanu 78 postari |
| | Cristian Teodorescu 68 postari |
| | Eugen Istodor 50 postari |
| | Alin Fumurescu 47 postari |
| | Lucian Davidescu 40 postari |
| | Costin Ilie 39 postari |
| | Daniel Oanta 33 postari |
| | vox 33 postari |
| | Cristian Pătrășconiu 115317 citiri |
| | Costi Rogozanu 79227 citiri |
| | Cristian Teodorescu 52565 citiri |
| | Ioan T. Morar 46599 citiri |
| | Alin Fumurescu 29980 citiri |
| | Doru Bușcu 28758 citiri |
| | Costin Ilie 28649 citiri |
| | vox 22154 citiri |
| | Pavel Lucescu 21736 citiri |
| | Laura Cernahoschi 18679 citiri |
| | Cristian Pătrășconiu 7413 comentarii |
| | Cristian Teodorescu 3345 comentarii |
| | Costi Rogozanu 2967 comentarii |
| | Alin Fumurescu 1763 comentarii |
| | Ioan T. Morar 1446 comentarii |
| | Alin Ionescu 1208 comentarii |
| | Costin Ilie 1164 comentarii |
| | Liviu Antonesei 775 comentarii |
| | Daniel Oanta 706 comentarii |
| | Pavel Lucescu 682 comentarii |
| | Cristian Pătrășconiu 450 postari |
| | Ioan T. Morar 199 postari |
| | Costi Rogozanu 152 postari |
| | Cristian Teodorescu 148 postari |
| | Alin Fumurescu 86 postari |
| | Costin Ilie 80 postari |
| | Eugen Istodor 69 postari |
| | Lucian Davidescu 66 postari |
| | vox 63 postari |
| | Simona Tache 57 postari |
| | Cristian Pătrășconiu 115317 citiri |
| | Costi Rogozanu 79227 citiri |
| | Cristian Teodorescu 52565 citiri |
| | Ioan T. Morar 46599 citiri |
| | Alin Fumurescu 29980 citiri |
| | Doru Bușcu 28758 citiri |
| | Costin Ilie 28649 citiri |
| | vox 22154 citiri |
| | Pavel Lucescu 21736 citiri |
| | Laura Cernahoschi 18679 citiri |
| | Cristian Pătrășconiu 51724 comentarii |
| | Cristian Teodorescu 15539 comentarii |
| | Răzvan Vintilescu 12981 comentarii |
| | Costi Rogozanu 11118 comentarii |
| | Alin Fumurescu 6132 comentarii |
| | Costin Ilie 5442 comentarii |
| | Pavel Lucescu 3131 comentarii |
| | Ioan T. Morar 1446 comentarii |
| | Alin Ionescu 1208 comentarii |
| | Liviu Antonesei 775 comentarii |
| | Cristian Pătrășconiu 1518 postari |
| | Răzvan Vintilescu 454 postari |
| | Cristian Teodorescu 396 postari |
| | Costi Rogozanu 335 postari |
| | Costin Ilie 266 postari |
| | Alin Fumurescu 226 postari |
| | Ioan T. Morar 200 postari |
| | Pavel Lucescu 71 postari |
| | Eugen Istodor 69 postari |
| | Lucian Davidescu 66 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
“ba, da’ ma leshi?”

Esti fata, sau esti fata tatii?
Cine dreak’ se uita la asemenea idiotenii?
Ce zic sondajele?
2009-10-30 15:33:03
Foarte misto articolul, mi-a placut mult! (sunt fan al genului)
Ar fi interesant de urmarit in paralel si evolutia jocurilor de rol de tipul “Vampire the Masquerade”, daca acestea au urmarit acelasi trend evolutiv sau daca ofera informatii suplimentare legat de evolutia fenomenului pe ecrane.
Ideea e ca, daca ecranul formeaza o lume catre care poti sa aspiri, jocurile de rol iti permit sa traiesti aceste aspiratii in viata de zi cu zi.
Ca si misiune a invaziei vampiriene, eu cred ca e doar o adaptare a conceptului la realitatile prezentului, aducand fantasticul in contextul realitatii, facandu-l astfel mult mai atractiv pentru ca pare mult mai real/realizabil.
Ca si vampir model, eu as alege o vampirita, si anume Selene, din seria Underworld (pe care ai omis-o in acest material, dar ti-o recomand) – http://www.imdb.com/find?s=all&q=underworld.
2009-10-30 17:01:47
Da, recunosc, istoria facuta a fost pur subiectivă. Am omis multe aspecte vampiresti – oricum textul a fost deja catalogat ca luuung – printre care si valul cu vampiritele lesbiene, pornite de la Carmilla, poveste gotică de prin 1800.
Concluzie: Selene pare o fata de treaba!
2009-10-30 17:08:50
[...] 30, 2009 de Maco in care se arata o incercare de raspuns la leapsa Andrei de pe voxpublica, unde a adunat o serie de opinii despre invazia asta vampiroida de pe ecrane si se [...]
2009-10-30 19:25:35
[...] leaspa. Am tot intors subiectul pe citeva din multele feţe. Andra face o foarte buna trecere in revista. O sa citez din mine pentru o parte din explicatie ca sa nu repet aceeasi idee cu alte [...]
2009-10-30 19:56:20
mi se duce dracului maţu’ roşu de la monitor şi mi se înverzeşte imaginea. de fapt, e vorba de un contact din argint. sau din aur, însă din argint e mai on-topic.
2009-10-30 21:55:09
NU SCRIETI PE VOXPUBLICA, PT CA UN ZIARIST AGRESIV SI LIPSIT DE INTELIGENTA, DANIEL OANTA, PUBLICA IP-urile celor care posteaza! Trageti apa peste deontosontorog!
2009-10-31 01:09:54
… in cazul ca mai exista cineva interesat de vampiri adevarati:
http://www.youtube.com/watch?v=9Va9ull44yw
2009-10-31 14:11:46
[...] vor toţi vampirii ăştia, intreaba Andra, cu o zi inainte de Halloween. Ce vor ei, înainte să dispară? Sunt tentat lasă fac o glumă [...]
2009-11-01 14:29:05
[...] e vorba de vampirii care sug sângele poporului, despre care zbiară Vadim, ci de o leapșă de la Alexandra Bădicioiu Matei. De ce s-au umplut micile și marile ecrane de vampiri?, întreabă Andra. Păi, fiindcă vând, nu? [...]
2009-11-02 22:21:17
[...] e vorba de vampirii care sug sângele poporului, despre care zbiară Vadim, ci de o leapșă de la Alexandra Bădicioiu Matei. De ce s-au umplut micile și marile ecrane de vampiri?, întreabă Andra. Păi, fiindcă vând, nu? [...]
2009-11-02 22:22:21
invazia asta vampiroida are o misiune distructiva – cruzime,crime, grotesc si alimenteaza mintea bolnava a unora.
2009-11-10 20:35:43