![]() | Am restabilit adevărul: C.T.Popescu l-a acoperit pe Bălaşa şi Boc a căzut de “cenzor”vezi toate articolele de Costi Rogozanu18 Mar 2010 la 10:20 55 comentarii 2235 vizualizari. |
Firul evenimentelor. Cu o zi înainte de vizita Guvernului, în aula Universităţii Al.I.Cuza din Iaşi, Cristian Tudor Popescu a ţinut o conferinţă despre… cenzură, propagandă şi manipulare în filmul românesc. Ironia nu se termină aici.
Cursul lui CTP a durat ceva mai mult, oamenii au stat pînă mai tîrziu. CTP şi-a exemplificat cursul cu diverse fragmente pe care le-a proiectat pe un ecran mare. Da, exact acel ecran care se coboară peste Sabin Bălaşa. Pentru că s-au întins foarte mult, organizatorii nu au mai avut timp să pregătească sala pentru a doua zi, să ridice acel panou de proiecţie de pe pictură. Mai ales că intrase SPP-ul să securizeze incinta pentru a doua zi. Aşa că panoul a rămas peste Bălaşa.
Concluzie: CTP, susţinătorul cursului despre cenzură, a fost autorul moral al cenzurii de care a fost acuzat Boc. Că săracii sepepişti doar au preluat o sală aşa cum au găsit-o. Nu au ştiut probabil nici măcar că e un nud după panou. Aşteptăm ştirea în Gândul, haha.
Of, ce noroc poate să aibă Sabin Bălaşa
Am citit despre incidentul cu nudul lui Sabin Bălaşa de la Iaşi şi am rămas mască. Mai întîi la colegul Iulian Leca, apoi în Ziarul de Iaşi. Citez din reportajul ziariştilor ieşeni:
Opera artistului Sabin Balasa a fost “cenzurata” de organizatorii conferintei de presa sustinuta de premierul Emil Boc in aula Mihai Eminescu a Universitatii “Al.I. Cuza”. Oamenii care s-au ocupat de aranjarea salii pentru briefing-ul de presa au acoperit cu un ecran de proiectie nudul de femeie care apare in centrul frescei “Galaxia iubirii”.Oficial, organizatorii au declarat ca au gasit pictura acoperita. Neoficial, persoanele care au pregatit evenimentul discutau ca “poza” lui Emil Boc sub pictura nud a lui Balasa i-ar putea aduce prejudicii de imagine premierului. “Alaturarea e nepotrivita. Ridicam pinza doar dupa ora 12 noaptea”, glumeau angajatii Guvernului.
Evenimentul de Iaşi relatează:
O situaţie absolut jenantă a fost evitată la limită de către oamenii din staful premierului Emil Boc. Nudul pictat de Sabin Bălaşa şi expus pe o înălţime de zece metri în sala Universităţii „Al.I.Cuza”, unde premierul Boc a susţinut briefing-ul după şedinţa de Guvern, a fost acoperit de organizatori cu un ecran de proiecţie. Înainte ca miniştrii să intre în sală, pictura a fost mascată. Pentru a da culoare imaginilor surprinse de camerele foto şi ale televiziunilor, au fost improvizatedouă zone pentru speech-uri, „ornate” cu steaguri aduse pe ultima sută de metri.
În Gandul se pot vedea comparativ fotografiile. Băsescu a ţinut discursuri acolo fără să acopere nudul. Ceea ce confirmă ipoteza că Emil Boc nu e aşa slab şi mic cum pare, e un tip ferm şi poate chiar mai autoritar în sufletul lui decît bietul “dictator” Băsescu.
Şi nu despre prostia guvernanţilor vreau să scriu, deşi ăla cu ideea ar trebui să fie dat afară instant. Ci doar să atrag atenţia asupra nemăsuratului noroc pe care îl au unii artişti. Sabin Bălaşa de exemplu. Un pictor de curte al lui Ceauşescu, un mediocru anacronic, tipic produs al totalitarismului care, după o viaţă liniştită în calitate de valet, a devenit şi un maestru pictor cu multe comenzi grase după 1989.
A început să fie foarte bine cotat după 1989 nu pentru calităţile lui de suprarealist tîrziu sau cum i s-o mai fi zis, ci pentru statutul de fost pictor al lui Ceauşescu. un freak artistic care te lasă cu gura căscată nu pentru că a fost mare ci pentru că a fost posibil.
Şi iată că şi postmortem (artistul a murit în 2008) continuă să aibă un noroc legendar. Ieri a avut şansa de “a se întîlni” cu Boc… Ce poate fi mai frumos pentru un artist decît să fie cenzurat prosteşte de o echipă guvernamentală care roşeşte suspect de uşor? ce poate fi mai frumos decît să fii răsfăţatul unui dictator sau al unor guverne postcomuniste în timpul vieţii şi, după moarte, să devii “controversat”?
Produse artistice care erau încurajate de regimul totalitar au început să fie cenzurate de un regim democratic. Simetria şi ironia sînt perfecte. Vă urez rîs sănătos.


Costi Rogozanu azi la 16:59 |
Cu Victor Ponta s-au strîns deja destule: rămîne principala problemă a noii legi electorale. [ citeste mai departe ]
Tudor Darie azi la 15:27 |
Așa a fost să fie ca eu să fiu persoana responsabilă din partea Guvernului pentru susținerea [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 15:15 |
Altfel, imi imaginez ca multi vor vota cu mana taiata. Ce vremuri.... macar odata cineva ameninta ca [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
| 1@Mircea:Babo,ți-e ciudă? Mai mușcă o data!... | ||
| 2@ColoanaA5-a: Hai nu te mai tot smiorcai ,ca o baba! Astia asa ca tine, mai simpluti, in general sunt luati la misto! Fa o cerere, sa vad, poate te rezolv.... | ||
| 3@ColoanaA5-a decat ca tine,pe ultimul loc in Europa la consumul de sapun,pasta de dinti si hartie igienica,mai bine cu fundul in doua luntrii!Sunt roman mai mult decat tine,dar ma spal si imi respect... | ||
| 4@Mircea ce-i din sobolan(patkany),sobolan se cheama!... | ||
| 5@Ligheanu din Plescoi a spus dl.Leca ca esti mai papagal decat ingaduie legea romaneasca.(roman torveny) Eu cred ca exagereaza,iar tu esti chiar nevinovat!"(rosszul)"... | ||
| 6@tamara's nephew: Te-ai caracterizat perfect ! Esti exacat cum te-am descris, mai mult, esti si infatuat dar ce mai conteaza la o cacareaza ! Apropo de traitul in doua tari, eu o stiam pe aia in doua... | ||
| Mihai Goţiu 11530 citiri |
| Cristian Teodorescu 11483 citiri |
| Costi Rogozanu 10501 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4356 citiri |
| Alin Fumurescu 4121 citiri |
| Constantin Creţan 3436 citiri |
| Iulian Leca 3399 citiri |
| Laura Cernahoschi 3359 citiri |
| Dorin Tudoran 2962 citiri |
| Elena Vijulie 2866 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Laura Cernahoschi 2 postari |
| Mihai Goţiu 61922 citiri |
| Cristian Teodorescu 41823 citiri |
| Costi Rogozanu 39693 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18404 citiri |
| Alin Fumurescu 18027 citiri |
| Viorel Dobran 12406 citiri |
| Dan Duca 11316 citiri |
| Constantin Creţan 11195 citiri |
| Iulian Leca 9661 citiri |
| Elena Vijulie 9491 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Iulian Leca 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Albul e mai digerabil oricum decat tzatza (n-am diacritice la tastatura asta, deci puteti citi cum vreti) monumentala zugravita pe perete. Sedinta de guvern, la care se discuta chestiuni pur tehnice, inalte, stiintifice, nu se poate desfasura decat intr-un cadru aseptic, ca un soi de punere in abis, impersonala si metafizica. Pacatul frescei cu pricina (trecand peste alea estetice) consta in duplicitatea ei ideologica. Nu are cromatica potrivita, nu e nici macar o pajiste inflorita care sa inconjoare discret (arta trebuie sa fie discreta, marii oameni se pot supara) euforia progresista a membrilor guvernului. Mai mult, poate distrage atentia ministrilor de la proiectele cele curate si abstracte ca lenjeria de spital. Unde e progres, musai sa fie pe perete macar un parinte fondator al natiunii, nicidecum o fiinta fara sutien.
La un liceu oarecare un copil a incercat o parabola vizuala, cu un copil – fara scutece, evident – atarnat intr-o camera umpluta pana la refuz de micul artist cu calculatoare. Copilul a primit o mustrare si a fost pus imediat sa traga niste chiloti pe ingeras.
2010-03-18 10:39:47 | Raporteaza
eruufin – daca ar fi fost sa ma iau dupa calitatea lui Balasa probabil ca ar fi trebuit sa+l dam jos cu dalta:)
2010-03-18 10:54:02 | Raporteaza
Lasati subiectele de shusha. VREM LEGI CARE SA PROTEJEZE ANGAJTII DE RAND!! dezbateti despre lipsa acestor legi. ne-am aliniat in UE numai la preturi si obligatii, Nu si la drepturi.
2010-03-18 11:10:02 | Raporteaza
Am auzit vreo televiziune sa prezinte scuzele,dupa ce au racnit o zi intreaga? CTP a zis ceva?Mare curs,mare a tinut acolo. Cum stam cu verificarea pe teren facuta de reporteri?
2010-03-18 11:10:28 | Raporteaza
ca sa vezi!! cum va repeziti voi,presa ca berbecii! asa ati facut si cu basescu academician.
2010-03-18 11:11:38 | Raporteaza
Daca s-ar avea in vedere doar faptele, 50% din indignarile de pe voxpublica si 80% dintre cele ale lui gotiu n-ar avea obiect. macar marca lui costi, cel putin teoretic, e sa refuze ideea de tabloid, de aici restabilirea adevarului
2010-03-18 11:12:43 | Raporteaza
“În Gandul se pot vedea comparativ fotografiile. Băsescu a ţinut discursuri acolo fără să acopere nudul. Ceea ce confirmă ipoteza că Emil Boc nu e aşa slab şi mic cum pare, e un tip ferm şi poate chiar mai autoritar în sufletul lui decît bietul “dictator” Băsescu.”
Ei da…
Saracii de ei. Tare multe chestii mai realizeaza si tare oropsiti de multime mai sunt…
2010-03-18 11:15:55 | Raporteaza
De aceea nu va crede nimeni.
Premierul Boc are prea mlt bun simt ca sa va bage in seama, jurnalistii lui peste.
2010-03-18 11:28:34 | Raporteaza
2010-03-18 11:48:52 | Raporteaza
pentru aia care ma cearta – deci aflati de la mine cum au stat lucrurile si apoi certati presa ca e isterica? hai ca e amuzant…
2010-03-18 11:52:52 | Raporteaza
Gutza&Costel, cioclopedistii Voxpublica, care comenteaza orice desi habar nu au de subiect. Costele, chiar nu realizezi cat de caraghios esti in postura de “critic” de arta? Faptul ca nu ai “organ” la pictura nu-tzi da dreptul sa-l faci pe Balasa mediocru, daca talica nu “gusta” culorile pictorului – in special albastrul – si nici oniricul personajelor – nudurile sunt absolut superbe pentru cine iubeste pictura. Pictorul ceausestilor – haida-de, dar Hatmanu care l-a pictat tot la Iasi ciocnind paharul cu…Stefan cel Mare? Dar Marginean cu casutza din Scornicesti? Dar Zamfir Dumitrescu? Chiar daca l-au pictat pe cizmarul regretat de cei ca tine au ramas ARTISTI. La fel si Balasa, in ciuda manierismului si comercialismului ultimilor ani. Ce sa stii talica de “cota” la iubitorii de arta a lui Balasa in anii 80? Pai frescele de la Universitatea din Iasi (aia din aula e din anii 90) au fost o bucurie vizuala pentru atatzia care intrau in cladire, comparand cu cacofonia agitprop-ului comunist facut tovarasii tai intru ideologie la pavoazarile de “evenimente”.
Serios, Rogozanu, vezi-tzi de calapoade. BTW, ce meserie potzi afirma ca ai, bazat pe realizari concrete?
2010-03-18 11:54:24 | Raporteaza
Tu nu intelegi mare lucru dintr-o pictura, nu? Poate doar daca e portocalie? N-am sa-l laud, nu e cazul, dar nu stii despre Balasa decat ce ai citit prin ziare.
“A început să fie foarte bine cotat după 1989 nu pentru calităţile lui de suprarealist tîrziu sau cum i s-o mai fi zis, ci pentru statutul de fost pictor al lui Ceauşescu. un freak artistic care te lasă cu gura căscată nu pentru că a fost mare ci pentru că a fost posibil.”
Era foarte bine cotat inainte. Mie, unul, nu-mi place, dar “freak artistic”? Poate tie ti se pare originala contradictia in termeni, mie-mi pare jalnica.
Daca mai esti detinatorul si altor adevaruri, nu ezita sa ni le prezinti.
2010-03-18 11:55:59 | Raporteaza
@valexandru: Are saracu’de toate ,mai putin cea mai vaga idee despre ce tre’ sa faca un prim ministru.
2010-03-18 11:56:28 | Raporteaza
presa de kkt si ziaristi de kkt. Cine dracu va mai crede?
2010-03-18 12:02:05 | Raporteaza
Iată că ajungem la tema lansată de Iulian Comanescu aici. Mai e nevoie să adaugăm ceva?
2010-03-18 12:06:08 | Raporteaza
Faptele, ca nu le pot spune eveniment, sunt hilare. Ideea cu sedinta de guvern la… e de Paunescu (Adrian Paunescu), adica un fel de “Flacara” politizata… In loc de anectote m-as fi intrebat cat s-a decontat cu deplasarea asta la Iasi – si care a fost eficienta cheltuielii… in afara de basmele editorialistilor, care si-l puteau inchipui pe boc in fata ingerilor lui Balasa si fara sa deplaseze guvernul pana in Moldova.
@lucid: norma estetica nu e obligatorie. Cotele de piata sunt altceva.
2010-03-18 12:06:26 | Raporteaza
SPP-istii stiau de prezenta tabloului dar nu stiu ce e acela un tablou asa ca au neutralizat obiectul “posibil periculos”
Si uite ce a iesit.
2010-03-18 12:21:00 | Raporteaza
lucid, da un google si vezi ca am si alta specialitate decit ziarist. de mediul cultural ma ocup de vreo 10 ani cu atentie chiar. plus altele
2010-03-18 12:30:41 | Raporteaza
Rogozanu: la filme esti incontestabil in mediul tau ( te citeam si acum vreo 7-8 ani parca in Evenimentul), si aici parerile despre film tzi le apreciez – chiar daca despre Avatar, de exemplu, avem perceptzii diferite. Si ca reporter te tzin minte din ancheta cu “Cocosul” ala de la Cotroceni, una din putzinele anchete bune din presa noastra jalnica, cu informatzii corecte, inclusiv pe tronsonul “arta”. Dar cand intri in domenii pentru care evident nu ai “organ” format – cum e pictura sau istoria, macar abtzine-te de la judecatzi de valoare transante ca la Balasa.
2010-03-18 12:53:07 | Raporteaza
@Zorin: Nu e chiar neobsinuit, se poarta si in alte parti, vezi news.bbc.co.uk/../ de exemplu.
2010-03-18 13:02:16 | Raporteaza
@lucid: lasa arta pentru unii mai cultivati frate, nu te avanta prea tare; nu contest lacunele de educatie artistica a domnului rogozanu, dar pe langa el tu esti complet analfabet. scuza-mi sinceritatea!
@Alas: ia-te de mana cu @lucid! aveti cam aceasi problema!
va spun ceva, nu mai spuneti la nimeni: nu exista cota in arta romaneasca nici azi, nu a existat cu atat mai mult pe vremea comunismului. arta romaneasca vizuala, spre deosebire de alte arte, nu a fost cotata niciodata,…e secretul pe care o sa-l aflati dupa ce cititi si voi o carte, doua. asa ca mai incercati, dar pe alte subiecte, sa-l faceti pe costi!
)
)
)
2010-03-18 13:19:27 | Raporteaza
[...] Un bun amic imi semnaleaza explicatia data de Costi [...]
2010-03-18 13:23:05 | Raporteaza
Nu e nici Boc, nici CTP de vina ca a “ramas” ecranul de proiectie, nu de protectie. De cind nu mai e fostul rector Oprea, “ctitorul” sub care s-a pictat fresca, noua conducere acopera pictura cu orice prilej, de cele mai multe ori fiind invocata necesitatea unei proiectii…ceva..
2010-03-18 14:03:38 | Raporteaza
Costi, toata opera lui Balasa e indecenta din p.d.v. estetic, asadar e minunat ca e “cenzurata”. De altfel, sint absolut convins ca E. Boc n-ar fi avut nimic impotriva sa-i stea in spate “l’origine..” a lui Courbet.
2010-03-18 14:34:00 | Raporteaza
@liberal: de obicei nu pierd vremea cu prostovanii, fac cu tine o exceptzie creditandu-te cu greuttazi de citire-intzelegere a textului. Nu e vorba de cota apelor Dunarii sau a actziunilor de pe Bloomberg TV ci de “cota” la iubitorii – colectzionarii de arta, care e deseori diferita de cea exprimata in malaiul prin care unii ca talica vad viatza.
2010-03-18 15:19:21 | Raporteaza
toata tarasenia cu acoperamintul unui tablou de Sabin Balasa…
mi s-a parut mai mult un act de cultura decit un act de cenzura.
2010-03-18 16:21:01 | Raporteaza
@admin:
LOL!
O anumita parte a presei, s-avem rezon!
2010-03-18 16:30:29 | Raporteaza
Btw: CTP-ul vad ca n-a avut nici o reacte la mizeria colegilor din Gandul!
Sa intelegem dara ca o cautioneaza!?
2010-03-18 16:40:35 | Raporteaza
domnu Rogozanu, nu mai dezinformati lumea, domnule! conferinta pe care am tinut-o la iasi nu era nici pe departe “DESPRE cenzură, propagandă şi manipulare”. conferinta era IN CONTRA cenzurii, in favoarea propagandei si NEUTRA in privinta manipularii. chiar nu mai sunteti capabil de nuanta si nuantare, dle Rogozanu?
2010-03-18 16:52:30 | Raporteaza
de acord cu dvs, nudul lui balasa e de proasta calitate. dar daca nu l-a deranjat pe dl boc, care nu l-a vazut, de ce v-ar deranja pe dvs?
2010-03-18 16:55:24 | Raporteaza
domnule cristian tudor popescu, am vazut nudul. nu impartasim aceleasi criterii de evaluare estetica, dar eu le respect pe ale dvs. ma scuzati dar sunt in sedinta de guvern, diseara va raspund in conferinta de presa
2010-03-18 16:59:07 | Raporteaza
am afirmat intr-o emisiune a dnei vranceanu firea, daca nu ma-nsel, ca emil boc va fi un mare premier, tineti minte? eu tin. chestiunea nudului acoperit, adevarata sau nu, nu-i stirbeste in nici un fel din marime premierului. va spun chiar mai mult:intre orice mare premier si un nud trebuie sa se afle intotdeauna un ecran. am dezvoltat subiectul pe larg intr-o carte de-a mea.
2010-03-18 17:09:18 | Raporteaza
inclin sa-i dau dreptate maestrului cristoiu. va refereati strict la premier, nu?
2010-03-18 17:11:14 | Raporteaza
pai n-am avertizat ca e vorba de premier, dle basescu? daca facea dl nastase conferinta de presa la iasi, nu numai ca nu acoperea nudul, dar pot sa pariez ca ar fi pus toate reflectoarele pe el.
2010-03-18 17:14:29 | Raporteaza
toate reflectoarele si o parte din microfoane, de acord cu dvs, dle cristoiu
2010-03-18 17:15:58 | Raporteaza
preda, nu plange, ai facut un gest frumos. dar nu imi mai amintesc cand
2010-03-18 17:17:30 | Raporteaza
incomodam aici, dle presedinte. probabil la asta va refereati.
2010-03-18 17:18:54 | Raporteaza
ai memorie buna, preda. dle cristoiu, dle cristian tudor popescu,dle adrian nastase, dle balasa, domnilor, cum vedeti sansele dlui cristian preda de a modifica constitutia in sensul dorit de domnia sa?
2010-03-18 17:21:19 | Raporteaza
cand o sa ma invitati si pe mine la consultari la cotroceni, dle presedinte, o sa va raspund cu cea mai mare placere
2010-03-18 17:22:33 | Raporteaza
maestrii popescu si cristoiu sunt momentan ocupati, dle basescu. ceea ce va doresc si dvs. ceea ce imi doresc si mie. la revedere
2010-03-18 17:24:52 | Raporteaza
am inteles. domnule Rogozanu, va citesc. fiti va rog mai atent cu a doua parte a titlurilor dvs. emil boc nu a căzut de “cenzor” niciodata pana acum. la revedere
2010-03-18 17:47:09 | Raporteaza
mihnea bostina – oh, am rasuflat usurat dupa o opinie normala. Credeam ca sabin balasa a devenit bun si pierdusem eu pasul cu estetica.
2010-03-18 18:34:16 | Raporteaza
[...] este ziua de rîs. Dimineaţa am rîs cînd am aflat că CTPopescu e cel care a lăsat pînza trasă peste Bălaşa, iar bietul Boc şi-a furat-o din [...]
2010-03-18 20:50:18 | Raporteaza
Numai un “mare ziarist” ca Rogozanu isi poate inchipui ca el stie mai bine decat cei care au fost de fata ce s-a intamplat la Iasi. Doar un “habarnist” ca Rogozanu isi poate inchipui ca SPP i-a impiedicat pe cei de la Guvern sa amenajeze sala si ei au lasat-o cum au gasit-o. El habar nu are ca stema Universitatii Al I Cuza a fost acoperita de oamenii lui Boc in seara premergatoare sedintei Guvernului (carora probabil SPP-ul nu le-a putut face fata, dupa logica lui Rogozanu) cu stema Executivuluie pe cele doua pupitre din amfiteatru, in timp ce instalau si lumini speciale pentru micul premier.
Tot un “mare ziarist” ca Rogozanu, care habar nu are cum se desfasoara o sedinta de Guvern sau o deplasare a premierului in teritoriu, isi inchipuie ca el poate verifica mai bine o stire despre Guvern decat toti ziaristii acreditati de ani de zile la Palatul Victoria.
Pentru lamurirea “marelui ziarist” Rogozanu, stirea a fost confirmata pentru ziaristii mai vechi de la Guvern de surse din apropierea lui Boc la care un ageamiu ca el nu a avut si nu va avea vreodata acces.
2010-03-18 22:10:59 | Raporteaza
Aferim, Costele! Uite inca un “connoisseur” de arta care-tzi impartaseste “judecata” anti-Balasa. Nostim e ca la mine in Oltenia bostina inseamna borhot. Nici ca i se potrivea mai bine acest nume…..
2010-03-18 22:45:26 | Raporteaza
Presa ticaloasa : nici ziarul de iasi nu le zicea mai bine
2010-03-18 23:22:27 | Raporteaza
@lucid: iti explic: cota de piata e singura care conteaza la un artist, si cand vorbim de cota de piata nu vorbim de suma de bani cu care se vinde artistul, ci inseamna chiar valoarea artistica. la valoarea artistica contribuie parerea criticilor de arta, contribuie expozitiile/galeriile (de prestigiu) pe care le are artistul/lucrarea respectiva in/la picioare si contribuie si opinia publicului. doar cu opinia publicului insa nu faci cota unui artist/lucrari pt. ca daca ar fi asa atunci rapirea din serai/varianta carpeta de perete ar fi cea mai valoroasa tema din arta romaneasca. cum in romania nu exista expozitii/galerii de prestigiu si cum educatia noastra artistica e cam subreda, nu avem sistem de cota de piata. avem doar critica. rezultatul este ca pictorii consacrati de critica, aman, palady, nu se vand, iar cei considerati de critica caldicei, sau vai de ei, se vand cu “pasiune”. ca sa fac un joc de cuvinte, micuta picasso este in topul vanzarilor asa cum maradona din carpati a fost in topul vanzarilor de tricouri cu numarul 10,pe vremuri.
sabin balasa nu este recunoscut de critica ca un pictor mare, iar expozitiile/galeriile/muzeele de prestigiu nu-l curteaza. ramane doar “publicul amator de arta”…
acuma, dupa cum te-ai exprimat despre nudurile care “sunt absolut superbe pentru cine iubeste pictura”, trag concluzia ca nu faci parte din categoria criticilor de arta. daca iti place sabin balasa poti sa iti iei un tablou, doua. atata te sfatuiesc: nu iti lua si o rapire din serai!
te pup dulce…
2010-03-19 03:13:24 | Raporteaza
@lucid: sabin balasa a fost solicitat de rectorul universitatii din iasi si de cel de la ase bucuresti, doi mari cunoscatori in arta termopanelor, pe ghildus l-a solicitat iliescu, alt mare cunoscator de arta, si uite ca a facut o teapa frumoasa,….ii nedumereste pana si pe turisti nemti. e o epoca frate, low budget monuments, vorba unui prieten. numai ca facute pe milioane, ca trebuie platite si comisioanele cuvenite. pricepi poza, sau iti mai explic?
)
)
)
2010-03-19 03:33:03 | Raporteaza
liberalu’, baiatu’, le incurci rau cu Balasa si Iasiul. Omul a pictat sala pasilor pierdutzi (lungul coridor de la intrare) in anii 80, mai mult pentru prestigiu decat pentru banii universitatzii de atunci, chestia cu aula e din iepocacapitalismului puturiciu, manechinu, felics & sov, final de anii 90, cand prost ar fi fost daca nu ar fi cerut gros. Si apropos de “criticii” din rrrominica – te referi cumva la susara ala cu galeria? BTW, pana si familia ghildus si-a tras galerie. “Criticii” dambovitzeni de azi sunt niste talciocari-pretzaluitori care ii servesc “la pachet” pe borfashii capitalismului original si atat.
2010-03-19 12:22:14 | Raporteaza
@lucid: nu incurc nici o epoca: este aceasi epoca, una singura, din anii 80 si pana azi; nici o schimbare amice: mnac (muzeul national de arta CONTEMPORANA!!?)a cumparat, pentru colectia proprie, arta facuta in epoca (vezi expozitia ‘depozitul’/mnac). aceeasi mari cunoscatori au comandat arta si pe vremea lui ceasca si acum. epoca e aceeasi prin gusturi, comanditari, artisti. lipseste valoarea recunoscuta in expozitii de prestigiu, galerii de prestigiu, muzee de prestigiu. cat priveste critica, stai linistit, avem curatori de prestigiu, avem critica de prestigiu (treaba este sa ii citesti si sa le urmaresti expozitiile, pe unde le fac prin europa), nu asta e problema noastra…daca tie iti place sabin balasa nu este nimic rau in asta, si vorbesc foarte serios, poti linistit sa iti pui un tablou balasa in casa. dar sa-l promovezi ca pe un artist de frunte iti trebuie mai multe argumente. pretul nu este un argument, andreescu nu o sa fie niciodata mai bun ca aman, oricat de scump platit (si iubit) este el de amatorii de arta romani. ramane o valoare doar pentru amatori. pa
2010-03-19 13:22:15 | Raporteaza
@lucid: polemica noastra a pornit de la afirmatia ta relativa la “cota” la iubitorii de arta a lui Balasa in anii 80. cred ca ti-am explicat suficient de clar dece artistii vizuali romani nu au cota de piata: pentru ca nu intrunesc sufragiile criticii, nu sunt prezenti in expozitii/galerii de prestigiu (galerii care prezinta constant artisti de un anumit nivel, nu baga si gaini, din cand in cand, pe principiul rotatiei) si/sau nu au aprecierea publicului. cei cativa artisti contemporani buni, care sunt cotati in afara foarte sus, nu exista, din punct de vedere al cotei, in romania si asta spune totul despre situatia noastra. deci nu ai dreptate nici in general,nici in particular, in cazul sabin balasa costi rogozanu a exprimat opinia generala a criticii. mai mult nu te pot ajuta.
)
)
2010-03-19 13:40:51 | Raporteaza
@liberal: Aman mai bun decat Andreescu? E ca si cum ai compara Barbizonistii cu Chasseriau sau Puvis de Chavannes (cred ca i-am scris corect). Drama pictorilor romani este, ca si cea a scriitorilor, “periferia” geografica (la scriitori agravata de limba). Cel mai elocvent exemplu dupa mine este Pallady (sau chiar Tonitza, ca tot ii patroneaza Basescu la Cotroceni acum o retrospectiva la 70 de ani de la moarte) versus Matisse. Incearca sa vinzi un foarte bun Pallady alaturi de un Matisse mai banal si daca Pallady obtzine 5% din pretzul Matisse-ului e record pentru “piatza” de arta romaneasca. Asa ca nici criticii nu pot face ca un artist sa aiba cota.
2010-03-19 23:23:58 | Raporteaza
pai tocmai: daca pallady (cel mai bun pictor roman, dupa parerea mea, alaturi de petrascu) ‘nu are cota’ afara, cum sa aiba sabin balasa – acest dali (si mai) kitsch de tecuci??
2010-03-22 16:59:26 | Raporteaza
“Ceea ce confirmă ipoteza că Emil Boc nu e aşa slab şi mic cum pare, e un tip ferm şi poate chiar mai autoritar în sufletul lui decît bietul “dictator” Băsescu.” In sfarsit, cineva care iese din cliseul “Boc, indigoul lui Basescu”… Mi s-a parut intotdeauna foarte ciudata aceasta opinie aproape unanima in privinta “robotizarii” umile a lui Boc, biet executant al unor ordine pe care nu le intelege, dar le pune in aplicare constiincios. Nu am priceput defel cum un ins atat de ambitios (care a condus primaria Cluj – asta bucurestenii stiu mai putin – cu o mana de fier mai ceva ca a lui Funar, de care il separa totusi mai multe “grade” de onestitate si de educatie) poate fi catalogat drept un serv oarecare… Boc are orgoliul eroului care isi asuma destinul de a conduce tara in vremuri grele, el care nu are decat un apartament si sta cu stoicism la lucru pana in miez de noapte, indemnand astfel norodul la sacrificiu pentru binele tarii. I se pare cuiva ca asta e portretul unui functionar obedient? Si mai e ceva. Eu unul nu-l prea pretuiesc pe Basescu, dar nu pot sa nu remarc la el un simt al momentului si uneori o finete de felina pe care “self made man”-ul proletar ajuns prim-ministru nu le va avea niciodata. Culmea, desi mai educat decat patronul sau politic, Boc este mai lipsit de rafinament si chiar de o anume umanitate. Acest “robotism” nu este al executantului (din pacate!), ci ma tem ca el provine din incrancenarea unuia care crede cu adevarat in siste, asta este marea problema.
2010-03-23 17:05:52 | Raporteaza
Inca ceva. Remarca un autor de pe voxpublica (imi pare rau ca nu mai tin minte cine) un tic verbal la Boc, care incripteaza (sau dezvaluie, depinde de unghiul de vedere) de fapt un anume tip de gandire, destul de sinistru in esenta lui: “trebuie” – e.g. “trebuie facuta reforma”, “trebuie facut cutare lucru”, “trebuie infaptuit” etc. etc. Boc este omul certitudinilor. Si pe mine, ca si pe autor (cred ca e vorba de Iulian Leca, mi-am adus aminte corect, sper) ma sperie oamenilor certitudinilor absolute – daca-mi este ingaduit pleonasmul. O prietena de-a mea (sau, fie, de-ale mele, dupa scoala de la Cluj), profesoara de romana, imi spunea la una dintre discutiile din pauza de fumat – in scolile din tara asta se vorbeste si despre altceva decat despre zacusca si pensii – ca ceea ce o sperie pe ea foarte tare la aceste generatii, este, paradoxal, nu spiritul lor liber, ci faptul ca ele sunt incarcate de foarte multe prejdecati si, mai ales, certitudini. Sa fim bine intelesi, nu modul frust in care copiii isi spun azi parerea, ci tocmai gravitatea senina a lucrurilor pe care le considera CERTE a ingrijorat-o pe Tensi, colega mea. Sunt multi adolescenti care nu considera ca au de cautat ceva. Intrebarile pe care (si) le pun unii dintre ei au fie raspunsuri cliseu, fie nu au raspuns si gata. Intr-un sens, cam acesta este si modul in care Boc priveste lumea. In certitudini. Certitudinea riglei matematice. Dreptate este cand toti au salarii egale, cam cum raspund elevii de printr-a saptea la Cultura civica. Dreptate este cand functioneaza legea Talionului. Dreptate este cand nu se moare de foame. “Eu unul n-o sa prind pensia, fata de dumneavoastra, care o s-o prindeti”, raspunsul primului-ministru la o femeie din norod, din intamplare profesoara. Acesta e modelul CERT al omului care TREBUIE sa-si implineasca destinul prin MUNCA patriotica, nu sa huzureasca citind carti si stand cateva ore pe zi intr-o scoala. Nu vreau sa deloc sa fiu avocatul profesorimii (care nu e deloc “Cenusareasa” cea frumoasa si harnica a tarii), dar nu pot sa nu constat ce rationament demn de idealurile leniniste sta in spatele acestor victimizari si, mai ales, in spatele nesfarsitului sir de “trebuie” ai lui Boc.
2010-03-23 17:28:59 | Raporteaza