![]() | Ultima despre Oscar: a fost premiată depresia postorgasmicăvezi toate articolele de Costi Rogozanu08 Mar 2010 la 13:46 26 comentarii 1513 vizualizari. |
Bun, deci toată lumea umbla cu ochelari de IMAX, mallurile zumzăiau de băieţi care fură de obicei de pe net, toată lumea a avatarizat, ridiculizat, glumit cu filmul devenit într-o săptămînă referinţă obligatorie. Apoi a urmat marea mahmureală. Marea dezicere de propriile orgasme obţinute simplu: marketing invaziv, tehnologie cît cuprinde, poveste simplă, imagini care s-au downloadat rapid în creierele maselor şi care le-a modificat rapid filozofările despre virtual.
Şi apoi ne-a fost ruşine. Aşa cum ne-a fost ruşine că o ţară întreagă îşi lipea la un momnet dat Maggy în geam. Ne-a fost ruşine că ne-am jucat de-a roboţii uşor de manipulat. Ne-a fost ruşine că am fost o turmă de oi cu ochelari 3D pe nas. Iar aseară am fost să ne confesăm şi să ne luăm împărtăşania de la preoţii Oscarului, pe o scenă kitsch plină de plicticoşi.
Ne-a lovit depresia de după uriaşa orgie albastră, Avatar. Ne-am simţit vinovaţi că ne-am bucurat ca idioţii la un scenariu simplu şi la nişte efecte care nici măcar nu sînt atît de pline de miez cum au fost altele ale lui Cameron. Aşa că membrii juriului au făcut ceva de ce aveam toţi nevoie: ne-a dat un canon de ispăşit pentru orgia vinovată.
Ne-am trezit din plasa întîinsă de Cameron. El ne-a luat banii, noi i-am luat premiul. Am premiat un film interesant despre război (cu care n-am nimic, să fim înţeleşi, m-a încîntat).
Cred că a fost definit un comportament postorgiastic al poporului Terrei. Nevoia de a separa ferm plăcerea simplă burgheză de calitate şi inteligenţă. Aşa cum ni se spune în revistele de femei sau de bărbaţi că sexul fantastic n-are nici o legătură cu căsnicia: propagandă anti-plăcere căreia aş putea să-i dau multe interpretări crude, dar n-am chef. Numai că mi-e dor de vremurile cînd după un orgasm bun ne aprindeam o ţigară de meditaţie. Acum trecem foarte repede de la orgasmul vinovat la autoflagelare. O fi bine, rău, nu ştiu.
Cui îi pasă, oricum, de Oscaruri, mai ales după o ceremonie fără sclipire, fără o glumă memorabilă, fără o gafă memorabilă, cu o tipă cu zmeura de aur care-şi învăţase pe de rost discursul.
Etichete: Avatar, hurt locker, Oscar 2010


Costi Rogozanu azi la 16:59 |
Cu Victor Ponta s-au strîns deja destule: rămîne principala problemă a noii legi electorale. [ citeste mai departe ]
Tudor Darie azi la 15:27 |
Așa a fost să fie ca eu să fiu persoana responsabilă din partea Guvernului pentru susținerea [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 15:15 |
Altfel, imi imaginez ca multi vor vota cu mana taiata. Ce vremuri.... macar odata cineva ameninta ca [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
| 1@Mircea sorry prietene!Ai ajuns ungur vandut din cauza mea! PS-crede-ma ca e de bine!... | ||
| 2Si eu sunt de acord ca fac bine la mintea alegatorului desele numiri si revocari. Sustin ideea dumneavoastra domnule Rogozanu si-i transmit lui Victor din partea dumneavoastra,: "La cat mai multe numiri... | ||
| 3@Ligheanu din Plescoi ba sa-mi fie cu iertare!Intre Budapesta si Bucuresti este diferenta cam ca intre Viena si Buda. Tu care nu ai trecut de Baicoi(pardon),nu poti face diferenta! PS-ai ajuns macar... | ||
| 4@Ligheanu din Plescoi ia uite prostovane ca ai avut ocazia sa dai peste un ungur corcit cu-n teleolten! Mircea este ok si cu bun simt,eu nu am calitatile lui. Ia spune tu lu' nen-tu Piszta ce probleme... | ||
| 5@tamara's nephew: @Mircea:Plecati si voi in concediu,bozgorilor! La buda/pesta!De tot!... | ||
| 6@tamara's nephew: @Mircea: Mai bozgorilor,ati iesit de la guvernare si acu´ aveti timp de clănțănit?Am auzit ca unguroaicele-s udemereu! Marș la coteț! Pitecantropilor...... | ||
| Mihai Goţiu 11536 citiri |
| Cristian Teodorescu 11494 citiri |
| Costi Rogozanu 10548 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4362 citiri |
| Alin Fumurescu 4125 citiri |
| Constantin Creţan 3436 citiri |
| Iulian Leca 3423 citiri |
| Laura Cernahoschi 3384 citiri |
| Dorin Tudoran 2966 citiri |
| Elena Vijulie 2867 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Laura Cernahoschi 2 postari |
| Mihai Goţiu 61928 citiri |
| Cristian Teodorescu 41834 citiri |
| Costi Rogozanu 39740 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18410 citiri |
| Alin Fumurescu 18031 citiri |
| Viorel Dobran 12406 citiri |
| Dan Duca 11316 citiri |
| Constantin Creţan 11195 citiri |
| Iulian Leca 9685 citiri |
| Elena Vijulie 9492 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Iulian Leca 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
andrasy.ro/auth../
2010-03-08 14:01:12 | Raporteaza
Costi, baţi câmpii.
Uite, eu n-am avut orgasm, căci nu mi s-a sculat la Avatar.
Nu mi s-a sculat, căci nu l-am văzut.
Nu l-am văzut, căci nu m-a interesat să văd aşa o non-valoare.
Nu m-a interesat să văd aşa o non-valoare pentru că nu-s oiţă care să meargă cu turma.
(Tocmai pentru că nu-s oiţă şi urinez contra curentului, mi-am închis contul de Facebook.)
2010-03-08 14:17:07 | Raporteaza
“Nedreptatirea” filmului lui James Cameron, dincolo de a fi o demoinstratie de forta facuta de “domnii cu nasul pe sus” din critica cinematografica pentru umilirea “vulgului” – este mai degraba un simptom de insanatosire. Dupa ce zeci de ani imaginea a dominat atat ecranele cat si scenele din “lumea buna occidentala”, in sfarsit zeitgeistu’ pare sa favorizeze story-ul sau macar sa arunce o bruma de indoiala asupra imaginii filmice.
2010-03-08 14:17:31 | Raporteaza
Astept sa se ia la puricat si filmele lui Greenaway.
2010-03-08 14:29:31 | Raporteaza
Mai era unu’pe la noi, Gheorghe Preda – mare intelectual mare caracter – care a facut o “capodopera desavarsita” din punct de vedere cromatico-stilistic. Ii zicea “Ingerul necesar” si reprezenta punerea pe pelicula, a fanteziilor erotice, destul de banale -de altfel – ale unui domn suferind de o grava lipsa de incredere in sine(impotenta? diformitate ?)
2010-03-08 14:39:49 | Raporteaza
Da deci I am Geon Camerun deci eu invatat linba rromana az nuapte deci special in scopul pentru a scri pe prestigeosul vox publica fni deci cel mai prestigios plaftorma pentru intelectual subtiri si sofisticated care nu se uita la money patron lor deuarece duar nu este bani lui.
Deci senchiu veri veri maci lui greit entelectoal Costy Rogaozanu deci acest articol m-a mai remontat from depresie.
Deci senchiu senchiu si teic cheir acolo la dunmevoastra la Londo…, asta. Pari…, asta, Berl…, asta, uat da fac, Bukresi, dis gipsi taun locuit de entelectoali asa de fin si dofisticat!
2010-03-08 15:01:37 | Raporteaza
Bravo! Imi plac critici care se iau si de culoarea unui film
! Am vazut Avatar! NU PT PUBLICITATE! Dupa ce a aparut mi sa spus ca se merita sa il vad de cei care au fost la cinema! Am fost si eu, am vazut, placut, ok! Unde e publicitatea aia exagerata? Nu sunt genu care sa se uite la stiri sau la “trailer” si vai ce film bun! Astept sa il vad si daca e ceva de capul lui o sa stiu la urma! Nu asa facem toti? Pana la urma ce e filmul? Scoala vieti? Sau relaxare din timpul liber? Nu pot sa ma uit la “The Hurt Locker” sa spun ca ma binedispus sau ca a lasat o impresie diferita fata de stirile de la ora 17! Nu inteleg de ce va se simte cineva ca o oita! Probleme individuale banuiesc… Nu sunt un destept in filme. Dar gusturile difera de la om la om…
2010-03-08 15:12:22 | Raporteaza
nu sunt de acord cu tine in legatura cu scena- mi s-a parut cu bun gust si deloc ostentativa sau kitsch-oasa cum o numesti tu, si daca raman cu ceva dupa ceremonie (pe care nu stiu daca ai urmarit-o in totalitate), este ca cine a decorat scena si s-a jucat la lumini a avut ceva in cap. acolo totul a fost fara greseala
2010-03-08 15:24:57 | Raporteaza
Nu ai dreptate!:)
Mie mi-a placut mult mai mult Hurt Locker. Trec de “politicele” avantaje ale regiei unei femei, si bugetul mult mai mic fata de Avatar si iti voi spune de ce.
Ca de obicei fac o scurta paranteza:) am vazut o data un film de razboi cu un prieten care lucreaza in armata, nu a fost pe front, dar a fost antrenat sa inteleaga ce inseamna razboiul. La un moment dat era o scena tensioanta in care eu, ca pacifista:) ma asteptam ca toata lumea sa inteleaga iar el mi-a spus ca vor trage, DEOARECE LE ESTE FRICA. Hurt Locker tocmai asta face, ii intelege pe cei ce au fost acolo in vecinatatea mortii. Si mai aduce ceva original (nu copii ca Avantar) si anume personaje bine definite, raspunsuri, mecanisme din spatele actiunilor. Ce mai! la mine orgasmul Hurt Locker a fost mai puternic decat Avatar:).
2010-03-08 15:25:22 | Raporteaza
Este o victorie a “Dogmei 95″ in fata “profunzilor postfelinieni”!
2010-03-08 16:07:00 | Raporteaza
Fain zis! Imi aduce aminte de scena din Parfumul lui Suskind, cu orgia din piata mare, la ceea ce trebuia sa fie executia personajului – si mare stanjeneala de dupa. Haha!
2010-03-08 16:07:44 | Raporteaza
Nu am fost la Avatar, pentru ca nu imi place SF. Pur si simplu. Nu-mi plac din start mega productiile supra bugetate. Nu am vazut nici Titanicul. M-am saturat de povesti americane simpliste cu binele invinge raul si cu eurocentrismul care ucide vechile civilizatii.
2010-03-08 16:36:48 | Raporteaza
Mitzo,dar atit este pe lumea asta..binele si raul.Acu,voua va plac psihologizante d-astea gen,crin e de dreapta,adica de bine,dar se duce spre stinga,adica spre rau,pentru ca e mai bine sa te duci spre bine pe la spate si pe ocolite,dupa care sa tragi,nene,o tigara buna..sau rea? dracu mai stie!
2010-03-08 18:00:12 | Raporteaza
multam de intelegere alexandru mircea – nu criticam decit felul pudibond in care ne judecam placerile vinovate – avatar a fost asa ceva. Putea fi hurt locker sau orice alt film in loc. cit despre marele cistigator am mai spus aici de ce si cit de tare mi-a placut…
2010-03-08 18:33:04 | Raporteaza
Draga Costi,
In general, de la Oscaruri nu poti sa te astepti la prea mult. S-a ales raul cel mai mic intre cele doua. (H. L. e un film oarecum decent, dar fara viziune. Un film, cum s-a spus, in buna masura ideologic. Avatar a cistigat la ce trebuia sa cistige, la o adica.)
Dar nu cred ca e snobism, ca doar la Hollywood n-au migrene tarkowskiene!
Ma rog, nu spui chiar asta. Dar tragi si cu gloante albe, poate. In general, pari sa-ti iti creezi un straw man – intelectualismul pudibond, si tragi in el afisind “modestia” filosofului pop, down-to-earth, etc.
In general, nu e vorba de Hollywood sau anti-H. – e vorba de arta sau nearta. Nimeni nu zice ca arta nu trebuie sa-ti dea furnicaturi emotionale, si ca trebuie sa fie inaccesibila; Si cine zice ca arta buna e tezist-filozofica? (Tezismul, subtilitatea fortata – retete ale unui film prost, de multe ori).
Pe scurt, o suspiciune – te asigur – neveninoasa: nu e si anti-intelectualismul asta al tau un snobism intors cu fundul in sus?
C.
2010-03-08 18:47:20 | Raporteaza
Si anti-intelectualismul are nuante. Artistii DaDa se revendicau de la acelasi ” power to the people” in numele caruia contestau tot ceea ce inseamna cultura a elietelor. Asta nu i-a impiedicat sa fie ei insisi “consumati” de catre un public elitist(si cu precadere, doar de acesta) Marinetti afirma ca bibliotecile ar trebui sa fie arse si ca un automobil de curse e mai frumos decat “Nike din Samotrace” si asta nu l-a oprit sa ajunga academician si sa se tempereze si sa nu mai arda nici o carte. Pana la urma e un joc de-al intelectualului de a se da “anti-intelectual” pana il baga cineva in seama. Si daca mai poate taia cateva capete colaterale intre timp, nu-i nici un bai – se elibereaza niste scaune.
2010-03-08 19:22:40 | Raporteaza
De acord,
cred ca spuneam si ce eu, intr-un fel, ce zici tu – desi nu m-a dus gindul asa de parte, la dadaisti si Marinetti.
In plus: iti trimit si Boris Vian,
J´suis snob – youtube.com/wat../
Camil
2010-03-08 19:30:58 | Raporteaza
@rogo: of!:) e normal sa le judecam pudibond daca sunt placeri vinovate! nu?:)
Am prins nuanta! Doar subliniam ca mi-am asumat atat faptul ca mi-a placut Avatar cat si Hurt Locker, desi l-am preferat pe Hurt Locker.
Merci ca ai anuntat ca e pe ProTv, nu-l vazusem.:)
2010-03-08 20:21:08 | Raporteaza
Daca americanii se doreau curajosi si voiau sa faca un statement in legatura cu razboiul, puteau sa dea Oscarul, acum 2 ani, lui Paul Haggis. “In the valley of Elah” este un film despre razboi mult, mult mai bun decat The Hurt Locker.
Cat despre inteligentii care spun cu un dezgust superior ca Avatar este un film plin de clisee, sa fie ei inovatori, sa vina ei cu o poveste care nu s-a mai spus pana acum, sa scrie ei cel mai original scenariu din Calea Lactee. Atunci mai stam de vorba.
2010-03-08 20:22:33 | Raporteaza
@sierra: “Daca nu-ti place atunci fa tu mai bine!” – e cel mai stereotip raspuns care i se daunui client nemultumit,aici in Romania. Sunt spectator, deci client si deci am dreptul la a-mi exprima satisfactia sau nu asupra “produsului” cumparat. Omul ala a lansat un produs pe piata cu intentia de a-l vinde oricui, inclusiv mie. Daca sunt nemultumit de el singurul lucru pe care-l pot face, neavand posibilitatile financiare ale regizorului si ale producatorului, este sa nu mai “consum” produse de la aceeasi sursa si sa incerc sa-i conving si pe altii de parerile mele. Asa cum daca nu-ti place o marca de salam pe care ai gustat-o nu te apuci sa faci tu un mezel mai bun.. SUb scuza asta agresiva se ascund toti regizorii, scriitorii, artistii mediocrii din Romania. Si baidauei, tipii care au facut “The blairwitch Project” au demonstrat ca poti optine maximul de randament la costuri mult mai mici si acolo a fost o idee. Nu mai vorbesc de filmele romanesti din noua generatie
2010-03-08 20:35:16 | Raporteaza
@Hai pe bune!
Imi place numele sub care postati, imi aduce aminte de nepotul meu plecat in Canada. Cand era adolescent, asta era raspunsul lui la discursurile mele moralizatoare.
In rest, total de acord cu dvs. Eu am vrut doar sa spun ca majoritatea povestilor au fost spuse. De tulburat sau nu, poate s-o mai faca doar modul in care ne sunt ele povestite.
Iar cuvantul “inteligentii” nu era intre ghilimele, dupa cum, probabil, ati observat.
2010-03-08 21:17:09 | Raporteaza
I-ai dat in fapt si de data asta, mama lor de americani decadenti! Sa ne punem acum pijamalele cu Che Ghevara si sa facem nanic.
2010-03-08 22:08:51 | Raporteaza
Johny,pai nu putem,ca finca momental sunt imbracate de cimpeanu radu si quitus mircea…dar vrea mazare radu sa faca discount la niste sepci ca ci’ca ar fi semnat base de perchezitie.
2010-03-08 22:19:50 | Raporteaza
Scenariul filmului Avatar – thenextweb.com/../
merita citit
2010-03-08 23:31:58 | Raporteaza
@Béranger: O ho ho! Ba din contra, esti ditamai oaia neagra, Beranger! Care va sa zica, recunosti ca ai avut cont pe Facebook?!
Ce mai lipseste sa ne spui, ca esti si pe Hi5? Patetic. Du-te mai bine si te uita la un film cu fratii Marx.
2010-03-08 23:52:00 | Raporteaza
Dupa ce au ridicat osanale Avatar-ului,s-au lepadat de el ca Iuda de Hristos.Ala,macar,a asteptat sa cante cocosul
de trei ori.Astia nici nu si-au dat bine ochelarii de carton 3D,jos,de pe nas!
Shame on you,Academy Awards!
2010-03-09 00:37:24 | Raporteaza