![]() | Efectele cutremurului din Japonia asupra Pamantuluivezi toate articolele de Mircea Penţia16 Mar 2011 la 09:42 38 comentarii 2861 vizualizari. |
Recentul cutremur de 8.9 grade pe scala Richter din Japonia http://news.yahoo.com/s/yblog_thelookout/20110314/ts_yblog_thelookout/japans-earthquake-shifted-balance-of-the-planet
- a deplasat tarmurile de est ale Japoniei cu 3,96 m (13 picioare) spre Statele Unite
- a deplasat axa Pamantului cu 16,51 cm (6.5 inches)
- a dus la formarea unui rift la o adancime de 24,1 km (15 mile) sub nivelul marii cu o lungime de cca. 300 km (186 mile) si largime de 150 km (93 mile)
- a scurtat durata zilei cu 1.6 microsecunde
- a scufundat Japonia cu cca 0.6 m (2 picioare)
Aceste efecte se datoreaza racirii miezului Pamantului, incepand de la scoarta spre interior. Ca urmare se produc rearanjari ale scoaertei, cu deplasarea masei Pamantului spre centrul acestuia, deci cu micsorarea razei Pamantului. Aceasta duce la marirea vitezei de rotatie (conservarea momentului cinetic) si deci la scurtarea duratei unei zile.
In ultimul timp, asemenea cutremure, ca cel din anul trecut din Chile, cu o magnitudine de 8.8 grade Richter a dus la scurtarea zilei cu fractiune de secunda, in timp ce cutremurul din Sumatra din 2004 a scurtat ziua cu 6.8 microsecunde.
Etichete: cutremur, cutremur Japonia, japonia, richter


Costi Rogozanu azi la 16:59 |
Cu Victor Ponta s-au strîns deja destule: rămîne principala problemă a noii legi electorale. [ citeste mai departe ]
Tudor Darie azi la 15:27 |
Așa a fost să fie ca eu să fiu persoana responsabilă din partea Guvernului pentru susținerea [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 15:15 |
Altfel, imi imaginez ca multi vor vota cu mana taiata. Ce vremuri.... macar odata cineva ameninta ca [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Update: Grăjdan a fost demis. De aici semnul întrebării din titlu. Oricum, încă o lovitură de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
| 1@Ligheanu din Plescoi ti-ai furat-o prostovane!CC tocmai i-a spus infantiluui Tonta ca este pe dinafara.Si tu la fel! PS-ai auzit de blow job?Eram sigur ca stii cu ce se "mananca"!... | ||
| 2@terminand cu Udrea tocmai ce ti-ai luat-o in bot de la Curtea Constitutionala! Spui ca trece Tonta peste hotarare?Nu prea cred! PS-ia si baga botu'!Avem si pentru tine....!!!!... | ||
| 3@Ligheanu din Plescoi prostovame,CC a spus ca decizia lui Ponta retardatu' este este neconstitutionala! Va trebui sa dea banii inapoi primariilor PDL. De unde mai halesti si tu un covrig du apa plata?... | ||
| 4@tamara's nephew: Of, nepoate, ce naiba sa le spui la mioritici din astia , gen Ligheanu? (De n-o fi din aia suiti in avioane de Szarkozy!) E mandru nevoie mare ca este român ? Foarte bine, sunt convins... | ||
| 5@Mircea: @tamara's nephew: Cine se-aseamana se-aduna!De exemplu cacarezele de oaie...... | ||
| 6netotu si mircea (basescu?): Ce spuneti ,n-ati vrea voi sa plecati cu tot cu tinutul secuiesc si scriitorul ala hortyst, un pic la buda? (pesta,binenteles) Acum ca tot ati iesit de la cascaval!... | ||
| Mihai Goţiu 11554 citiri |
| Cristian Teodorescu 11510 citiri |
| Costi Rogozanu 10608 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4367 citiri |
| Alin Fumurescu 4131 citiri |
| Iulian Leca 3448 citiri |
| Constantin Creţan 3436 citiri |
| Laura Cernahoschi 3412 citiri |
| Dorin Tudoran 2970 citiri |
| Elena Vijulie 2869 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Laura Cernahoschi 2 postari |
| Mihai Goţiu 61946 citiri |
| Cristian Teodorescu 41850 citiri |
| Costi Rogozanu 39800 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18415 citiri |
| Alin Fumurescu 18037 citiri |
| Viorel Dobran 12408 citiri |
| Dan Duca 11316 citiri |
| Constantin Creţan 11195 citiri |
| Iulian Leca 9710 citiri |
| Elena Vijulie 9494 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Iulian Leca 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
hahaha, pina unde poate duce idiotenia si pupincurismu fata de americani la romani? pina la a pune la indoiala sistemul metric si credinta ca trebuie completat cu mile, picioare si inches
))))))))))))
am vazut multe chiritisme la romani, da asta e dintre cele mai penibile.
2011-03-16 12:32:26 | Raporteaza
@Otto:
Gresesti! Articolul este doar o traducere dupa un articol de pe surse americane. Informatiile sunt ale americanilor, de unde sa fi avut pentia asemenea informatii? Dublarea unitatilor de masura s-a facut in virtutea recunoasterii sursei articolului.
Dar ceea ce e haios este cum Pentia lasa in aer o jumatate de informatie, aia cu scurtarea zilei. Dupa logica (incompleta) a informatiei, dusa la absurd, oamenii ar trebui sa traiasca mai putin, dar aici nu e vorba de o comprimare a timpului ci pur si simplu a maririi , in valoare absoluta, a numarului de zile si nopti dintr-un an, valoarea unui an in unitati de timp, ramanand aceiasi.
2011-03-16 13:42:23 | Raporteaza
…si noi care credeam ca ne spuneti ceva de reactoarele alea care stau sa sara in aer, dl. Pentia.
2011-03-16 17:48:29 | Raporteaza
Deci, mai Till, eu credeam ca un an reprezinta intervalul de timp necesar Pamintului sa faca o rotatie completa in jurul Soarelui.
Sa zicem ca ar avea loc un cutremur cu magnitudinea jdemii de milioane de miliarde (bai, ce-mi plac glumele mele!) pe scara Richter, suficient cit sa deplaseze axa terestra cu 1 miliard de kilometri (adica UA ar deveni 149 miliarde, in loc de 150 miliarde).
Poti sa ne spui si noua cit ar trai supravietuitorii cutremurului? Mai mult sau mai putin decit pe vechea orbita?
Doamna Marghioala, de vinde lumanari si tamiie la Biserica Sf. Spiridon, ar zice ca tot cit vrea Doamne-Doamne am trai, numa’ aia vrednici!, chiar daca numaram anul doar 350 zile, in loc de 365 virgula. Einstein, si urmasii, ce crezi ca ar zice?
2011-03-16 18:01:37 | Raporteaza
(Mincare si tutun sa avem, ceea ce cam din parti, de cind cu lacustele astea de Basescu si Boc.
Respect Cris! Jos dictatura!)
2011-03-16 18:03:38 | Raporteaza
A deplasat axa pamantului cu vreo 16 cm ?! Ha ha ha !
Domnu savant, in ce loc au fost masurati centimetrii aceia , cand deplasarea nu se poate exprima generic decat in GRADE ? Vorbim de proiectia pe un plan a unui punct aflat in miscare de rotatie , da ? Axa pamantului este o linie imaginara care trece prin centrul pamantului si “iese” prin cei doi poli: nord si sud. Axa aia descrie deasemenea o miscare permanenta de rotatie, oscilatorie , nu este un batz care sta infipt si nemiscat intr-un mar stationar.
Hai sa-ti explic pe intelesu lu matale: ai un mar. Il strapungi dintr-o parte in alta cu u tzepusa mai lunga , prin mijloc. Invarti marul pe care in timp ce-l invarti il si inclini ba la dreapta , ba la stanga. Rezultatul ? Capetele tzepusei descriu fiecare cate un CERC , deasupra si dedesubtul marului . Cu cat e mai lunga tzepusa, cu atat sint cercurile alea mai largi, mai mari. Capetele axei pamantului oricat de apropiate sau indepartate ar fi de scoarta, de “coaja” marului , “deseneaza” cate un cerc pe firmament.
Vrei sa spui ca raza acelui cerc s-a facut mai mica sau mai mare cu centimetrii aceia ? Ok, posibil, dar masurati unde ? La ce distantza fatza de centrul pamantului ?
Ca sa fie si mai usor de inteles: spre nord si spre sud, axa pamantului descrie o miscare ca in jurul unui con. Originea celor doua conuri este in centrul pamantului.
Nu pot sa interpretez “informatia” decat in felul urmator: in urma cutremurului, la poli pamantul s-a turtit sau s-a umflat. Astfel axa pamantului s-a distantzat ori s-a apropiat de polii sud si nord cu exact centimetrii aceia iar masuratoarea s-a facut la nivelul scoartei la unul din poli. La celalalt e alt numar de centimetri, ca n u vorbim de vreun sferoid perfect simetric.
2011-03-16 18:34:22 | Raporteaza
E clar ca nivelul stiintei la sate a ajuns cam la genunchii broastei.
Distanta dintre pamint si soare s-a micsorat cu 16.5 cm. Adica pamintul a facut un salt de 16.5 cm spre soare. Asa se traduce “a deplasat axa Pamantului cu 16,51 cm (6.5 inches)” pe intelesul specialistilor in pomicultura.
2011-03-16 18:41:25 | Raporteaza
@Till Eulenspiegel: adica s-a marit viteza de rotatie a pamantului in jurul propriei axe ? Un cutremur are efectul asta numai daca in urma lui pamantul se contracta la ecuator. Daca masa scoartei se deplaseaza catre un pol sau echidistant catre ambii. Daca se duce predominant catre un pol anume, urmeaza alte cutremure din ce in ce mai mari pana se echilibreaza distributia maselor de-a lungul axei. Distributia pe circumferintza este si ea oscilatorie , ciclica: uscatul tinde periodic sa se “adune” si apoi sa se “imprastie”. Cand se aduna prea multa masa spre unul din poli, pamantul se “rastoarna”. Cand se aduna prea multa masa intr-un punct pe circumferintza , se modifica drastic miscarea de rotatie.
2011-03-16 18:52:14 | Raporteaza
@Corson: unde a scris Pentia asta, ca nu vad. Unde a zis el ca s-a apropiat/distantat pamantul de soare ? Pe urma, oricum miscarea pamantului in jurul soarelui este o eliptica nu un cerc iar eliptica aia nu are acte in regula la vreun cadastru, nu stie nici mpoolea spataru unde “tre” sa fie pamantul maine cu precizie de centimetri. Esti sigur ca esti sanatos ? Crezi ca centrul soarelui e vreun punct fix , al pamantului la fel si credeai ca sint masurate cu ruleta lu tactu dupa schitza de la primarie ? Copilul ju8nglei, distantza dintre pamant si soare oscileaza permanent si rapid si nu este determinata cu precizie de centimetri. Ar fi oricum inutil la scara cosmica deoarece peste cateva milisecunde distantza aia oricum se modifica. Ai mereu o “bataie” de cateva sute/mii de kilometri. Pen’ca intre pamant si soare e o interactiune de tip vibratoriu.
2011-03-16 19:02:23 | Raporteaza
Io credeam ca a crescut Boc cu 16 centimetri. Daca e numa axa , e de bine. Cred. Daca s-a apropiat Japonia de America poate ne apropiem si noi de Rusia. Ca e tot in directia aia.
2011-03-16 19:05:56 | Raporteaza
Mda.
Asa se-ntimpla cind faci pe desteptul (cazul meu) interpretind din ce interpreteaza altul. Te faci de KKO.
Sursa e aici:
nasa.gov/topics../
Cuvinte cheie: figure axis, north-south axis.
Inainte de a pleca sa ma recalific pomicultor (mai potrivit, se pare, nivelului intelectual demonstrat), doar un citat din sursa:
“Earth’s figure axis should not be confused with its north-south axis; they are offset by about 10 meters (about 33 feet).”
2011-03-16 19:16:34 | Raporteaza
@Corson: şi după cum se vede, efecte similare celor de după cutremurul din Chile
nasa.gov/topics../
Dar tu crezi că interesează pe cineva să se uite? aiurea, e un nou prilej de mishto – în asta suntem noi “ăi mai tari”
Eu îi mulţumesc domnului Penţia care şi-a făcut timp pentru noi. Într-o perioadă atât de intensă … e de presupus că nici specialiştii de la CERN nu puteau rămâne indiferenţi. Într-un fel, catastrofa asta ne afectează pe toţi (nu mă refer la radiaţii etc.), ci la modul în care ne privim viitorul. Umanitatea nostră. Cunoaşterea. Încrederea.
2011-03-16 21:09:25 | Raporteaza
@Sieglind si @Corson
Multumesc pentru precizari.
Link-ul este edificator pentru cine rea sa il citeasca.
2011-03-16 22:32:35 | Raporteaza
“Earth’s figure axis should not be confused with its north-south axis; they are offset by about 10 meters (about 33 feet).”
So what if. There’s no significant difference between the two said axes in the matter of my argumentation; or is it ? Try again. I’ve already proved my point for anyone smart enough to read; english included.
2011-03-16 23:42:37 | Raporteaza
@Mircea Pentia: io speram ca articolul semnat de matale sa fie edificator ca de-aia l-ai scris , nu ?! Ca doar nu l-ai scris doar ca sa ne anunti ca s-a intamplat ceva deasupra puterii noastre de intelegere si a matale de a explica. Daca asta e cazul, era mai simplu sa scrii direct: “oameni buni, s-a intamplat o minune! de data asta Martori sint oamenii de stiintza!”
2011-03-16 23:45:57 | Raporteaza
“Earth’s figure axis should not be confused with its north-south axis; they are offset by about 10 meters (about 33 feet).”
” – a deplasat axa Pamantului cu 16,51 cm (6.5 inches)”
Nen-tu Pentia, pana la urma ce-a facut cutremuru ala si cu care axe:
1- a apropiat intre ele axa de rotatie cu axa nord-sud ?
2- poate ca le-a departat ?
3- era vorba de polii magnetici ori de cei geografici ?
4- despre care dintre axe era vorba si fatza de care punct de referintza s-a deplasat , si in care sens ?
Prin urmare, daca matale esti altceva decat zvoner si praduitor implantat in colectivul de adevarati oameni de stiinta unde activezi pe cartea de munca,
eu sunt axa si m-am deplasat. La buda.
E al paispelea articol pseudo-stiintific in care bati campii fara talent: n-ai nici literar nici stiintific.
2011-03-16 23:53:50 | Raporteaza
“Dar tu crezi că interesează pe cineva să se uite? aiurea, e un nou prilej de mishto – în asta suntem noi “ăi mai tari”
De ce sa ma intereseze mai papagalule, pun eu umarul sa indrept axa pamantului ? Poate pui tu umarul sa sprijinim scoartza ca sa nu mai fie cutremure ?
Aia cinspe centimetri au disparut din hotarul livezii, sau ce ? Cu ce naiba ma afecteaza , daca ma afecteaza am naibii vreo metoda sa ma sustrag ? De ce vrei tu sa ma isterizez ca “s-a deplasat axa” cand nici macar nu explici ce s-a intamplat, daca e grav , ce scapare mai avem si alte chestii ?
Cate persoane realizeaza ca la dimensiunile pamantului si la dimensiunile sistemului solar 15 centimetri sint mai putin decat o picatura de pipi in toata apa care a curs vreodata pe lume ?
Bun, s-a deplasat o axa. E de bine sau de rau ? Nu cumva se deplaseaza mereu si n-avem nici un habar despre cauze si efecte ? Bai astia, predicatorii si preotii stiintei la caminul cultural…. varza de brucsel scrie pe voi.
2011-03-17 00:11:06 | Raporteaza
@oamenii de stiinta predica in pustiu: ai dreptate, sunt un papagal. sau orice.
δος μοι που στω και κινω την γην
eu nu-l am
2011-03-17 00:25:45 | Raporteaza
Lasa bai, nu mai incerca sa ma epatezi cu tastatura. Raspunde la ce te-am intrebat: ce interes prezinta articolul ala de pe saitul NASA ? Concret, nu vrajeala. Cu ce ma ajuta , ce castig sau ce pierdere evit ? Ce folos iti aduce articolul lui Pentia ? Ca de informat nu te informeaza ci doar iti da iluzia. Niste cocalari arunca cu grafice, statistici si cifre si niste papagali raman cu gura cascata si se scarpina in crestet muti de uimire si de admiratie , ca la moaste. Autorii si sustinatorii unor asemenea kkturi de articole se impart in doar doua categorii: elodisti si ciochisti. Tu ce esti , epatantule ?
2011-03-17 00:54:34 | Raporteaza
Incultilor care nu va intereseaza ca a mai descoperit NASA o stea. Acuma nu mai sint saispe miliarde, sint saispe miliarde si una. Si nici axa nu mai e unde era, e altundeva si anume la 15 centimetri. Mai incolo sau mai incoace , nu se precizeaza, ca e secret.
Lume proasta dom’le, nu se uita decat in gaurile negre ale Udrei si a lui Bese. Bai prostilor, cititi si voi ceva pe saitu lu nasa ca sa va simtiti mai destepti…. ce naiba, vine tzunami , cutremuru si axa …. ne ia agiutza pe toti da’ macar sa murim informati: s-a deplasat axa si nu e prima oara.
2011-03-17 01:03:44 | Raporteaza
“δος μοι που στω και κινω την γην
eu nu-l am”
Nici io n-am ochelarii la mine , cum se traduce aia ? “Creier” sau “caracter” ?
2011-03-17 01:06:39 | Raporteaza
δος -asta seamana cu “boc”
που – clar, e “nou”
και – e rusine maica , zic in soapta: (koi)
μοι – asta iar e clar, e “moi”
restu ma depaseste ca am mai uitat din limba chirilica veche.
2011-03-17 01:12:02 | Raporteaza
“Eu îi mulţumesc domnului Penţia care şi-a făcut timp pentru noi.”
Si eu ii multumesc d-lui Boc ca si-a facut timp sa ne spuna ca a cresut economia cu 15 centimetri…. aaa… cu 0,0000001 % . E la fel de relevant si de important. Dovedeste ca dl. Boc nu sta degeaba. Nici dl. Pentia: iata, dansii isi fac timp. Pentru noi. Deja ma simt mai bine , ca am aflat.
2011-03-17 01:25:07 | Raporteaza
ce ma bucur cand vad mai prosti ca mine
)
)
:d
2011-03-17 01:34:20 | Raporteaza
“- a deplasat tarmurile de est ale Japoniei cu 3,96 m (13 picioare) spre Statele Unite”
In timpul asta Statele Unite au stat pe loc, s-au apropiat si ele de Japonia ori s-au indepartat ? Noroc ca s-a desfiintat URSS la timp , ca iesea belea mare. Auzi, da’ japonia aia e un continent sau era vorba de mai multe insule ? S-au deplasat toate sau numai una anume ?
Ori ne dai toata informatia ori ne traduci articolul ala din straineza ori deschizi cursuri de predare a limbii enleze fara matale profesor.
2011-03-17 02:01:06 | Raporteaza
Io ma intreb ce fac in timpul asta tarmurile de vest… nu se simt din ce in ce mai departe de surorile lor de est ?! Gata, am gasit un titlu shock:
“Japonia este din ce in ce mai imprastiata”
Altul:
“Japonia in pragul secesiunii: in vreme ce partea de est a Japoniei se apropie de SUA, partea de vest isi mentine neschimbata pozitia fatza de Korea de Nord ! “
2011-03-17 02:05:19 | Raporteaza
Inseamna ca vom trai 366 de zile in fiecare an, mare bran-za!, peste cateva mii sau zeci de mii de ani, de azi inainte – pare-se ca sute de mii de ani, daca nu milioane de ani, de azi inainte!
Tare mi-e
ca sa nu disparem noi, in aceasta forma, pana atunci.
AU MAI EXISTAT SUCCESIUNI sesizabile – in mijlocul Pacificului cine sa-l sesizeze? – de cutremure – cu asemenea intensitati -, intr-un interval atat de scurt? – de cand le tot observam noi pe cuprinsul planetei (200 de ani? …hhh, BUNA!, de dooSUTE de ani hominizilor!
2011-03-17 03:47:46 | Raporteaza
Mai Pentia,
mai bine ziceai una la saxafon, decat sa scrii tampenia asta!
2011-03-17 07:50:49 | Raporteaza
O completare cu ce se mai intampla prin Japonia:
giorno24.blogsp../
2011-03-17 10:03:20 | Raporteaza
nea Pentia, dta scoteai chestii mai serioase, dar astea-s pentru fraieri, gen tabloide. erau ceva daca evaluai la scara impactul REAL, nu sa ne ametesti cu microsecunda aia.
Rusine!
2011-03-17 10:23:50 | Raporteaza
@yabaduba: Iar a aparut scavangerul blogului. Intra pe un blog ceva, n-are nimic de zis, injura autorul si pleaca, razand ca muta din spatele monitorului!…
2011-03-17 10:26:39 | Raporteaza
@Plinutz cel Grasutz si extrem de Prostutz
mare imbecil esti, frate. io chiar comentai la subiect, cand tu ai copiat ca boul muscatura in kur (ratata!) pe care mi-ai lasat-o si la altul
scavangerule
2011-03-17 10:36:55 | Raporteaza
Deci dle. Pentia & Sieglind (referitor la subiectul Japonia)….
Cand trebuie sa ne bagam la beci?
Eu am aranjat deja muraturile pe raft… Azi bag si cateva baxuri de apa.
2011-03-17 11:18:31 | Raporteaza
fereasca Dumnezeu de astfel de cataclisme..cu natura nu te poti pune…oricum japonezii sunt o natie puternica si muncitoare si se pun repede pe picioare..nu sunt trantori ca noi !!
2011-03-17 12:18:23 | Raporteaza
@m-ai spart la nas:
Nu stiu daca i-ai lamurit pe postacii de gunoi, dar ca sa fie mai clar o sa traduc.
In urma redistributiei maselor din scoarta Pamantului, axa de simetrie s-a modificat. Aceasta difera de axa nord-sud, care este data ca doua puncte geografice pe suprafata Pamantului. Diferenta dintre cele doua axe exista si inainte, iar acuma s-a modificat cu 16,51 cm.
2011-03-17 13:15:00 | Raporteaza
“i-ai lamurit pe postacii de gunoi”
Esti liber sa-ti califici cum vrei articolul, eu ma bucur ca am ajuns la un consens.
“ca sa fie mai clar o sa traduc.”
Cine te-a oprit sa fii clar cand ai scris articolul?
Nu esti clar nici macar acum: “acuma s-a modificat cu 16,51 cm.” — nene, in plus sau in minus ?! E de bine? De rau? Care-s efectele ? Se poate interveni in vreun fel ca sa fie si mai bine/si mai rau ?
@, stii sa traduci “in the matter of my argumentation” ?
O faci pe prostul asa ca iti traduc eu:
ai scris ca s-a deplasat axa fara sa specifici care axa si fatza de care punct de referintza si in ce sens -apropiere sau indepartare. Acuma vii si spui ca e doua. Sa fie sanatoase, vorbim despre ce-ai scris matale in articol, nu despre ce-ti aduci aminte la toamna.
Vad ca-ti place ciorba reincalzita si servita cu pipeta in numeroase episoade , ca in “Tinar si nelinistit”. Problema matale cu ce vrei sa ne povestesti este ca noi am vazut filmul pe DVD asa ca n-ai nici un haz.
2011-03-17 13:53:56 | Raporteaza
@Cris: ce sa faci cu baxuri, n-ai nevoie: 1,6 micrograme sint arhisuficiente conform calculelor d-lui Savant pe surse . Chiar daca socotesti ca vei trai cu 16 milisecunde (nu zic daca in plus ori in minus fatza de cruda soarta , ca nici el n-a zis)
In locul tau altceva m-ar preocupa mai abitir: a zis nasa (de cununie, nu de botez) ca s-a scurtat apusul cu o fractiune de secunda; cum te stiu iubitor de arta (culinara) si degustator al esteticului pur , ai grija sa nu clipesti cand il admiri ca dupa cum vezi astia il scurteaza mereu.
2011-03-17 14:02:05 | Raporteaza
[...] Autor: Mircea Penţia. Articolul se găseşte pe portalul voxpublica.realitatea.net [...]
2011-03-20 00:32:51 | Raporteaza